Blij deze thread gevonden te hebben!
Onze situatie is iets dat ik al meermaals gelezen heb: CV met 1 kamerthermostaat in de living, en dan in alle ruimtes radiatoren. Gekende probleem: living warm genoeg, dan heb je pech want ketel pompt niets en de kamers blijven koud. Dit is bvb een groot probleem in mijn bureau, waar ik heel vaak thuiswerk, en die op koude dagen gewoon niet warm genoeg te krijgen is. Ketel is overigens een 20j oude Vaillant met simpele aan/uit aansturing.
Enkele maanden terug dan EvoHome ontdekt en ingezien dat deze mijn probleem dus perfect zou oplossen. Redelijk wat tijd gestopt in het allemaal te begrijpen, wat niet meevalt. Maar dus nooit echt er toe gekomen om het al aan te schaffen.
En nu dus Tado ontdekt, met als grootste voordeel tov EvoHome: ik kan gewoon mijn bestaande thermostaat vervangen door een Tado slimme thermostaat, aangezien die ook op batterijen werken. Bij de EvoHome ging ik toch al wat bedrading moeten aanpassen omdat de ketelaansturing apart is en ook nog eens 230V nodig heeft. Tweede groot voordeel: support lijkt voortreffelijk te zijn. Ik had al enkele mails gestuurd waarop heel prompt antwoord kwam, en dan zie ik ook hier de betrokkenheid van Tado zelf, en zijn er veel vragen die ik had ook in dit topic duidelijk beantwoord.
Toch nog enkele vragen:
* De Radiator Starter Set, is dat altijd met voucher voor de v3 bridge ? Ik heb al enkele online winkels bevraagd (Coolblue, Vdb...) maar die zijn duidelijk nog niet op de hoogte van de v2 vs v3 problematiek.
* Waarom vragen winkels een pak meer voor een losse thermostaat dan Tado zelf ? Bvb:
http://www.thermostaatsto...lti-zone-uitbreiding.html , terwijl ook de uitleg totaal niet klopt (je kan m.i. deze perfect gebruiken zonder dat je al een slimme thermostaat hebt).
* Onze radiatorthermostaten zijn niet opgeschroefd maar zitten vastgeklikt op de ventielkop. Om ze los te krijgen, moet je de thermostaat open zetten waarna je een ring naar je toe kunt trekken om te ontgrendelen. Vergrendelen is omgekeerd: thermostaat op de kop plaatsen, en dan de thermostaat helemaal dichtdraaien en hij klikt vast. Zitten er bij de Tado adaptors voor dit soort systemen ?
BTW, ik las enkele pagina's terug nog over 20% korting maar kan hiervan niets terugvinden, of was dat enkel nav Black Friday ?