Twixie schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:38:
[...]
Vraag me af wat je bedoelt met 'lukraak drukken', want dat is tegenwoordig dus uiterst eenvoudig en heb je echt geen handleiding voor nodig: druk 1x op de witte knop. Je krijgt de huidige temperatuur te zien, en vervolgens het huisje met ingestelde temperatuur (jammer genoeg afgerond tot hele graad). Nu zie je een ^ en v op de display waarmee je een manuele override kunt doen van de temperatuur. Huisje verandert dan in handje.
Ik zei ook niet dat het (uiteindelijk) niet simpel was, maar er is in de verpakking
geen enkele handleiding (leaflet zat ook niet in mijn doos!) laat staan een verklaring van de symbolen welke je op je 'scherm' te zien krijgt.
Het enige is een verwijzing in de doos naar iets van
www.tado.com/installation ofzo, voor de rest geen enkel papiertje. Via de website gaat de installatie wel en is ook goed te doen, maar dan hangt het aan de muur en dan...
Ik beschouw mijzelf even als de simpele gebruiker.
Tado hangt aan de muur, je hebt het een beetje koud en denkt, het mag wel wat warmer zijn, dus je drukt op de knop, je krijgt een temperatuur te zien, maar geen enkele knop om die temperatuur aan te passen

, dus je drukt nog een keer en nog een keer en krijgt symbolen te zien die je nergens aan kunt refereren. Waaronder een of ander stopteken/ off- symbool, maar ook een waarschuwend vingertje als je wel op een gegeven moment de up en down knop te zien krijgt en daar aan zit? (nu weet ik dat het waarschuwende vingertje niet als waarschuwing is bedoelt, maar dat het een handmatige instelling is)
Allemaal helemaal niet erg, maar het zou handig zijn als er in ieder geval op de website van tado dan een verklaring van de symbolen te vinden zou zijn. Nu in de engelse handleiding (pagina 25) een dergelijk schema. Maar via de website van tado is deze handleiding nergens te vinden, tenminste, ik kan hem niet vinden via de website, logische plek zou voor mij ergens onder helpdesk/faq zijn.
Maw, veel simpeler dan wat in die Engelse guide staat, maar die guide is volgens mij volkomen achterhaald. Lijkt er dus op dat Tado verschillende dingen weggehaald heeft (o.a. nacthmodus) om het juist eenvoudiger te maken voor de gebruiker. Er is in die guide bvb ook sprake van dat je zelf je modes kunt maken (bvb TV kijken) maar dat zit er m.i. ook niet (meer) in, in elk geval nergens gevonden.
Helemaal mee eens, maar vind de Engelse guide maar eens... (ik heb hem dus nu uitgeprint en opgeslagen...)
Ik ben totnutoe wel tevreden over de tado (voorzover ik dat na twee dagen kan beoordelen), vooral de functie in de app om van afstand de temperatuur alvast in te stellen (geo fencing gebruik ik niet), maar de toelichting ontbreekt gewoon of is m.i. vooralsnog niet voldoende.