Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
CarverS schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:24:
[...]
Heb stadsverwarming. Met handmatige thermostatische knoppen nooit problemen gehad. Dit systeem is nog een ramp. Even afwachten, anders gast de hele boel terug. Heb alleen hal en woonkamer als zone. Die andere knoppen die ik nog heb liggen blijven nog even in de doos. Hal vraagt bijna nooit om warmte, klopt volgens mij ook niet. Kreeg als opmerking dat het toch echt wel kan, grote temperatuurverschillen in één ruimte op thermostaatknop niveauhoogte. Ik weet het niet hoor. Ik vertrouw het nog niet echt.
Als je thermostaten correct gegroepeerd zijn in één zone zouden ze voor zover ik heb begrepen niet individueeel meer moeten werken maar tesamen. Daarom lijkt het uit jouw verhaal alsof die ene radiatorknop bij de installatie niet correct gegroepeerd is met de andere radiatorknoppen in de woonkamer zone.

Als de radiatorknoppen in je woonkamer wel allemaal aangeven op het automatische ingestelde schema te werken (dus geen handje!!) zou ik zeker proberen het correct groeperen van de thermostaten in 1 woonkamer zone opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarverS
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-02 15:41
TWyk schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:12:
[...]

Je ziet geen vlammetje in de app bij de zone van je woonkamer maar heb je gekeken of er op het moment dat die ene radiator in je woonkamer openstaat er een andere zone in je huis is die wel wordt verwarmt?

Het is misschien een optie om de betreffende radiator uit je woonkamer zone te mikken en later opnieuw toe te voegen.
Hoe kan ik die radiatorknop in de app uit mijn zone verwijderen c.q. laten vervallen? Kan alleen Tado helpdesk volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
Jimster schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:18:
Sinds begin september heb ik de tado in huis. Vorige week kreeg ik de melding dat de batterijen bijna leeg zijn. Dat gaat wel erg hard na 3,5 maand.
Had ik ook met de eerste batterijen. Is normaal denk ik omdat batterijen die bij iets worden bijgeleverd altijd minder geladen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarverS
TWyk schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:47:
[...]

Als je thermostaten correct gegroepeerd zijn in één zone zouden ze voor zover ik heb begrepen niet individueeel meer moeten werken maar tesamen. Daarom lijkt het uit jouw verhaal alsof die ene radiatorknop bij de installatie niet correct gegroepeerd is met de andere radiatorknoppen in de woonkamer zone.

Als de radiatorknoppen in je woonkamer wel allemaal aangeven op het automatische ingestelde schema te werken (dus geen handje!!) zou ik zeker proberen het correct groeperen van de thermostaten in 1 woonkamer zone opnieuw in te stellen.
Zie handje op beiden, hoe regel ik weer één zone?

Edit, 1 is er weer bij, die andere is weer asn het resetten, constant drie van die vierkantjes lichten op.

[ Voor 7% gewijzigd door CarverS op 31-12-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarverS
Maar knop weer afgenomen, 8 seconden indrukken, reset, nu is ie er weer bij. Kan niet iedre keer de bedoeling zijn, vandaag al deze knop een stuk 6 keer moeten resetten. Zit nu weer in de groep met huisje. Ik heb maar 1 knop van de 3 in de woonkamer die het echt goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
CarverS schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:09:
[...]
Zie handje op beiden, hoe regel ik weer één zone?

Edit, 1 is er weer bij, die andere is weer asn het resetten, constant drie van die vierkantjes lichten op.
Als de radiatorknop door te verdraaien op handje staat dan werkt hij op die handmatige instelling en dus niet meer in de zone.
Door de knop te draaien kan je deze weer naar de automatische instelling terugzetten.
Resetten is echt niet nodig

Dat lijkt hopelijk dus je probleem geweest te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jphermans schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:07:
[...]

Had ik ook met de eerste batterijen. Is normaal denk ik omdat batterijen die bij iets worden bijgeleverd altijd minder geladen zijn.
Sowieso, waarom draait dit apparaat op batterijen. Via de bedrading zou hij toch gewoon gevoed kunnen worden? :?

Naast dit en alle problemen die ik hier lees houd ik het voorlopig nog maar bij mijn Honeywelltje. De Nest gaat hem ook niet worden. Ook teveel problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarverS
TWyk schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:04:
[...]

Als de radiatorknop door te verdraaien op handje staat dan werkt hij op die handmatige instelling en dus niet meer in de zone.
Door de knop te draaien kan je deze weer naar de automatische instelling terugzetten.
Resetten is echt niet nodig

Dat lijkt hopelijk dus je probleem geweest te zijn.
Het is toch zo dat als ik 1 knop in één zone op een handmatige temperatuur zet, dat voor de hele zone en alle in die zone aanwezige radiatorknoppen geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
CarverS schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:29:
[...]
Het is toch zo dat als ik 1 knop in één zone op een handmatige temperatuur zet, dat voor de hele zone en alle in die zone aanwezige radiatorknoppen geldt?
Ik heb geen radiator knoppen dus dat weet ik niet maar ik zou dat het instellen van een andere temperatuur alleen via ofwel via de app doen ofwel via een thermostaat die de zone aanstuurt.
Niet door 1 losse knop in de zone te verdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarverS
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:29:
[...]

Sowieso, waarom draait dit apparaat op batterijen. Via de bedrading zou hij toch gewoon gevoed kunnen worden? :?

Naast dit en alle problemen die ik hier lees houd ik het voorlopig nog maar bij mijn Honeywelltje. De Nest gaat hem ook niet worden. Ook teveel problemen mee.
Centrale temp. Regeling/thermostaat bij Tado funtioneert op batterijen en stuurt signaal uit naar een andere ' centrale kit' speciaal voor een keteloplossing als je een ketel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarverS
TWyk schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:32:
[...]

Ik heb geen radiator knoppen dus dat weet ik niet maar ik zou dat het instellen van een andere temperatuur alleen via ofwel via de app doen ofwel via een thermostaat die de zone aanstuurt.
Niet door 1 losse knop in de zone te verdraaien.
Zou kunnen dat je daar gelijk in hebt, ga ik uitzoeken. Maar sowieso zijn er bij mij twee thermostaatknoppen in een zone/woonkamer die ik iedere keer de verbinding met de bridge zie herstellen, meerdere keren per dag, en dat lijkt mij niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
CarverS schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:14:
[...]
Ok thx. Ik ga maandag met Tado bellen want twee knoppen vragen mij te vask om een interconnectie ook. Ik zie iedere keer drie van die balletjes/vierkantjes op de knop en dan hoor ik hem inschakelen/draaigeluiden maken.
Dat is geen interconnectie maar calibratie probleem. Daarbij zoekt de knop de 2 uiterste standen van het pinnetje wat er dus op wijst dat hij een probleem heeft om het ventiel te regelen. Dat verklaart dan ook direct waarom de radiator niet koud wordt wanneer het zou moeten.
MeTooPV schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:19:
Als ik de reacties lees vind ik jullie wel heel mild voor Tado. Het is geen nieuwe technologie, hometronic doet hetzelfde en is 20 jaar geleden geïntroduceerd. Ook Conrad had (heeft?) een dergelijk systeem al jaren geleden. Ik heb vervangen van mijn huidige hometronic systeem door Tado overwogen, maar de out of the box ervaring klinkt mij ver beneden peil.
Lijkt me heel straf dat dit al 20j zou bestaan want toen was er nog helemaal niet de draadloze low power technologie om dit mogelijk te maken. En sowieso zijn forums niet representatief aangezien iedereen er met zijn problemen komt aandraven.
Volgens mij zijn Tado en Evohome de enige twee smart thermostaat systemen die multizone ondersteunen in woningen die er niet op voorzien zijn. Evohome zal ook wel wat stabieler zijn wegens ouder. De Tado multi-zone is nog maar een paar maand uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
jphermans schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:07:
[...]

Dat lijkt me onzin, aangezien het hier niet om de typische demo batterijen gaat, maar volwaardige Duracells.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
TWyk schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:04:
[...]
Dit klopt niet. Elke radiatorknop in de zone is in sync met de thermostaat. Draai je dus aan een knop om manueel een andere temp. In te stellen, dan wijzig je gewoon de temp. Van de hele zone.
Wel is het zo dat het effen kan duren eer alle knoppen deze nieuwe override krijgen omdat ze niet constant verbonden zijn.
CarverS schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:35:
[...]
Zou kunnen dat je daar gelijk in hebt, ga ik uitzoeken. Maar sowieso zijn er bij mij twee thermostaatknoppen in een zone/woonkamer die ik iedere keer de verbinding met de bridge zie herstellen, meerdere keren per dag, en dat lijkt mij niet juist.
Zoals ik hierboven zei is het dus geen probleem met de bridge maar met het ventiel. Ik had overigens hetzelfde voor bij de installatie van mijn 9de knop (van de 10). Die bleef maar kalibreren terwijl het normaal maar paar seconden duurt. Knop verwisseld met die op een andere radiator en toen werkte het gewoon op beide. Sowieso ga je dus de knop er eens moeten afhalen want is volgens mij een mechanisch probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 31-12-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CarverS schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:32:
[...]

Centrale temp. Regeling/thermostaat bij Tado funtioneert op batterijen en stuurt signaal uit naar een andere ' centrale kit' speciaal voor een keteloplossing als je een ketel hebt.
Dat weet ik, maar dat doet een Nest dan weer handiger. Die hang je aan de muur op bestaande bedrading ook naar zo'n kit en geen batterij. Plaats je hem los dan staat hij in een standaard aan een stopcontact. Ik heb geen multizone nodig (huis goed geisoleerd en als het boven een keer koud is draai ik wel een kraantje open) dus orienteer me op een losse thermostaat, maar dat gepiel met batterijen vind ik niet handig. Leuk als je een keer lang van huis bent en je batterij is op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 19:12:
[...]
Dat weet ik, maar dat doet een Nest dan weer handiger. Die hang je aan de muur op bestaande bedrading ook naar zo'n kit en geen batterij. Plaats je hem los dan staat hij in een standaard aan een stopcontact. Ik heb geen multizone nodig (huis goed geisoleerd en als het boven een keer koud is draai ik wel een kraantje open) dus orienteer me op een losse thermostaat, maar dat gepiel met batterijen vind ik niet handig. Leuk als je een keer lang van huis bent en je batterij is op.
Hangt gewoon af van je thuissituatie. Veel oude kamerthermostaten werken ook op batterijen. Als je dus geen 230V hebt waar de thermostaat hangt, is Tado juist handiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 07:42
Twixie schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 18:12:

Lijkt me heel straf dat dit al 20j zou bestaan want toen was er nog helemaal niet de draadloze low power technologie om dit mogelijk te maken. En sowieso zijn forums niet representatief aangezien iedereen er met zijn problemen komt aandraven.
Volgens mij zijn Tado en Evohome de enige twee smart thermostaat systemen die multizone ondersteunen in woningen die er niet op voorzien zijn. Evohome zal ook wel wat stabieler zijn wegens ouder. De Tado multi-zone is nog maar een paar maand uit.
Je kan niet alles weten :) . Hometronic is de voorloper van Evohome. Kan meer zones aan dan evohome. De Nederlandse versie wijkt sterk af van de versie voor de rest van de wereld (uiterlijk ziet er wel hetzelfde uit). In Nederland werd gewerkt met een centrale unit waarop (d.m.v. modules) ook woning beveiliging, een module voor weergave op TV, een telecom module om het systeem per telefoon te bedienen en voor alarm meldingen. De radiator kranen werken op 2 AA penlights. De meeste versies op 433 MHz (HR50), later ook op 868 MHz (HR80). Internet e.d. was niet voorzien, maar internet bestond nog niet zo lang. Op de honeywell site kan ik bestanden uit 1999 terugvinden. Dus het systeem is minstens 18 jaar oud.
Zelf heb ik het (internationale) systeem al een jaar of 8 geleden van ebay gehaald. Werkt vrij goed. Slechts 2 problemen:
- 1 ontvanger bij een radiator in de badkamer zit tussen allemaal metaal in, en mist daarom soms een commando. Opgelost door elk commando 2 keer te zenden.
- Sommige radiatoren vereisen behoorlijk wat kracht van het kleine motortje om goed dicht gedraaid te worden. Zeker als de batterijen wat ouder worden lukt dit soms niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 19:17:
[...]

Hangt gewoon af van je thuissituatie. Veel oude kamerthermostaten werken ook op batterijen. Als je dus geen 230V hebt waar de thermostaat hangt, is Tado juist handiger.
Wat een onzin opmerking. Als je thermostaat aan de muur hangt aan je bedrading naar de ketel kan hij gewoon daar zijn voeding van pakken. Zelfs mijn thermostaat van 14 jaar oud doet dat. Batterijen gebruik is altijd waardeloos. Hoe ga jij dat oplossen als je op vakantie bent nu en de vorst treed in en je huis afkoelt naar 5 graden en je thuiskomt in een vochtig huis omdat je cv niet meer aanschiet omdat je lullige batterijtjes leeg waren? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:43:
[...]
Wat een onzin opmerking. Als je thermostaat aan de muur hangt aan je bedrading naar de ketel kan hij gewoon daar zijn voeding van pakken.
Wat een onzin. Hoe ga jij voeding afnemen van enkel een COM en NO draadje, die dus de ketel in gang steken van zodra die verbonden zijn ?
Zelfs mijn thermostaat van 14 jaar oud doet dat. Batterijen gebruik is altijd waardeloos. Hoe ga jij dat oplossen als je op vakantie bent nu en de vorst treed in en je huis afkoelt naar 5 graden en je thuiskomt in een vochtig huis omdat je cv niet meer aanschiet omdat je lullige batterijtjes leeg waren? ;)
Niet-oplaadbare batterijen gaan echt niet plat van de ene dag op de andere. Op het ogenblik dat je een battery low alert krijg ga je er nog weken mee kunnen doen eer ze helemaal plat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:15:
[...]

Wat een onzin. Hoe ga jij voeding afnemen van enkel een COM en NO draadje, die dus de ketel in gang steken van zodra die verbonden zijn ?
Zowel mijn huidige opentherm klokthermostaat kan dat als ook een Nest van de huidige generatie. Maar jij mag gewoon blij zijn, geen probleem. Bij mij valt alles af wat op batterijen moet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

[knip]
Ben je nu zomaar wat aan het roepen? Een Nefit Easy wordt ook gevoed vanuit de ketel met die 2 draadjes, en die kan ook prima zonder batterijen af?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
[...]
Ik begreep dat bij nest je geen directe draadverbinding met de ketel meer hebt maar altijd verbinding via een nest apparaat dat naast je ketel hangt (link).
Dat nest apparaat levert vermoedelijk meer stroom op de bedrading dan een ketel dat zou doen waardoor een klein oplaadbaar batterijtje in de Nest via de bedrading kan worden opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
hardware-lover schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:39:
[...]
Ben je nu zomaar wat aan het roepen? Een Nefit Easy wordt ook gevoed vanuit de ketel met die 2 draadjes, en die kan ook prima zonder batterijen af?
Puur uit interesse want ik ben geen expert, maar kan je uitleggen hoe dit werkt? Ik zie niet direct in hoe je over 2 draden iets permanent kunt voeden en schakelen tegelijkertijd. Op het moment dat de relay de 2 draden verbindt, zitten die op eenzelfde potentiaal en kun je in parallel dus de thermostaat ook niet meer voeden. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
EDIT: wellicht zien jullie dus over het hoofd dat ik het niet over OpenTherm heb maar een eenvoudige/oude tweedraadsaansluiting die puur met een relay werkt. Mijn oude kamerthermostaat werkte ook gewoon op batterijen.

[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 01-01-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
Twixie schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 18:24:
[...]
Dat lijkt me onzin, aangezien het hier niet om de typische demo batterijen gaat, maar volwaardige Duracells.
Kan mij toch niet herinneren dat daar duracell in zaten. Waren gewone batterijen zonder merk. Kan het niet meer controleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:54

robertwebbe

Robert Webbe

Ik wel:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/648/32031451345_7e3c9e0eee_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:21:
[...]

Puur uit interesse want ik ben geen expert, maar kan je uitleggen hoe dit werkt? Ik zie niet direct in hoe je over 2 draden iets permanent kunt voeden en schakelen tegelijkertijd. Op het moment dat de relay de 2 draden verbindt, zitten die op eenzelfde potentiaal en kun je in parallel dus de thermostaat ook niet meer voeden. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
EDIT: wellicht zien jullie dus over het hoofd dat ik het niet over OpenTherm heb maar een eenvoudige/oude tweedraadsaansluiting die puur met een relay werkt. Mijn oude kamerthermostaat werkte ook gewoon op batterijen.
Ik heb ook het antwoord niet maar als je over je 220 netwerk zelfs internetsignaal kan transporteren en 220 tegelijkertijd moet dit toch ook geen probleem zijn. Nogmaals, mijn Honeywell van denk ik 14 jaar oud kan het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.admiraal
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 16:15
Ik ben sinds een paar weken in bezit van de Tado thermostaat. Ik had een Honeywell chronotherm die me totaal niet beviel. Ik heb de Nest nog overwogen maar na het doorlezen van dit forum toch voor de Tado gegaan. Ik ben zeer te spreken over de iPhone app; simpele bediening en de statistiek geeft de nodige historie goed weer. Zelfs mijn vrouw kan goed overweg met de Tado. Een probleem dit ik sinds een paar dagen zie is dat op het display de temperatuur tussen 20/21' knippert met een handje in beeld, terwijl de thermostaat op auto mode staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:17
Dat is vast ook een foutje in de nieuwe schittermodus. Die uit en aan zetten of uit laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.admiraal
[quote]menzo schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:02:
Dat is vast ook een foutje in de nieuwe schittermodus. Die uit en aan zetten of uit laten.
[/quote

Bedankt heb de schitter mode uitgeschakeld.

[ Voor 11% gewijzigd door w.admiraal op 01-01-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:56:
[...]

Ik heb ook het antwoord niet maar als je over je 220 netwerk zelfs internetsignaal kan transporteren en 220 tegelijkertijd moet dit toch ook geen probleem zijn. Nogmaals, mijn Honeywell van denk ik 14 jaar oud kan het ook.
Dat is hoe OpenTherm werkt. Maar ketels met simpele aan/uit sturing werken dus gewoon met 2 draadjes die normaal niet verbonden zijn (NO = Normally Open) en de ketel/pomp laten werken als het circuit gesloten wordt. Dit gebeurt met een relay en ik kan ook duidelijk de tik horen van mijn Tado op het moment dat de relay open of dicht gaat. Dat was ook zo met mijn oude thermostaat.
Toegegeven, vandaag zijn er wellicht veel meer ketels met dan zonder OpenTherm dus zou een 220V voeding niet onlogisch zijn. Ik was in elk geval blij dat het gewoon werkt zoals mijn oude thermostaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Twixie op 01-01-2017 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 22:38
Ik heb vandaag een Tado AC control aangeschaft om mijn airco te bedienen, nu kan ik nergens terugvinden dat als ik (in het theoretische geval dat) mijn thermostaat van de stadsverwarming vervang voor een Tado Thermostaat deze twee apparaten te koppelen zijn. Dat bijvoorbeeld bij verwarmen de thermostaat kiest of hij de stadsverwarming kan aanzetten of de airco... Ik denk er nu over na om mijn Thermostaat maar standaard een graad of wat lager te zetten om zodoende primair op airco beneden te verwarmen.

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:21

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

menzo schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:02:
Ik heb hier ook last van en heb het gemeld bij Tado. Laat de uitkomst hier weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Helaas is er inderdaad een bug met de nieuwe schittermodus die ook de batterijtijd negatief kan beïnvloeden. We verwachten deze week nog een oplossing maar ik zou aanraden om het tot die tijd uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:10
tado schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:02:
Helaas is er inderdaad een bug met de nieuwe schittermodus die ook de batterijtijd negatief kan beïnvloeden. We verwachten deze week nog een oplossing maar ik zou aanraden om het tot die tijd uit te schakelen.
Heb ik gedaan maar probleem blijft!

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:21

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Hieronder het antwoord dat ik van de Tado helpdesk kreeg op het verspringen van de temperatuur in de schittermodus

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:59
Jimster schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:18:
Sinds begin september heb ik de tado in huis. Vorige week kreeg ik de melding dat de batterijen bijna leeg zijn. Dat gaat wel erg hard na 3,5 maand.
Bij mij ook! Was al voordat de schittermodus geleverd werd, dus daar kan het niet mee te maken hebben bij mij.
Laten we hopen dat de meegeleverde batterijen niet helemaal vol waren, anders wordt het wel erg vaak wisselen.

[ Voor 11% gewijzigd door BeeJee78 op 03-01-2017 09:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:44
Is het ook mogelijk om updates te weigeren/uit te stellen danwel 'handmatig' moet accorderen?
Na de installatie van de laatste update van de schittermodus met daar in een vervelende bug dat het scherm bleef knipperen, heb ik daar even mijn gedachten over laten gaan.

Verwarming zie ik toch als iets wat gewoon moet werken. Wat nu als je op vakantie bent, terwijl er automatisch een update geïnstalleerd wordt? Je hebt je tado ingesteld om de boel op 15 graden te houden, er komt tijdens je vakantie een update waardoor de tado vastloopt en de temperatuur op 25 graden zet (ik noem maar wat). Kom je na twee weken thuis (wel in een lekker warm huis...) kom je er achter dat je meer gas hebt verbruikt dan wanneer je wel thuis was geweest.

(plus dat ik eigenlijk wel graag 'baas' ben over de installatie van updates en dan vooral wanneer deze uitgevoerd worden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w.admiraal
BB-One schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:37:
Is het ook mogelijk om updates te weigeren/uit te stellen danwel 'handmatig' moet accorderen?
Na de installatie van de laatste update van de schittermodus met daar in een vervelende bug dat het scherm bleef knipperen, heb ik daar even mijn gedachten over laten gaan.

Verwarming zie ik toch als iets wat gewoon moet werken. Wat nu als je op vakantie bent, terwijl er automatisch een update geïnstalleerd wordt? Je hebt je tado ingesteld om de boel op 15 graden te houden, er komt tijdens je vakantie een update waardoor de tado vastloopt en de temperatuur op 25 graden zet (ik noem maar wat). Kom je na twee weken thuis (wel in een lekker warm huis...) kom je er achter dat je meer gas hebt verbruikt dan wanneer je wel thuis was geweest.

(plus dat ik eigenlijk wel graag 'baas' ben over de installatie van updates en dan vooral wanneer deze uitgevoerd worden)
Mee eens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Twixie schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:21:
[...]
Toon® van Eneco heeft dat opgelost door een klein kastje naast de ketel te plaatsen. Die stuurt het signaal naar de ketel, heeft een 220V adapter voor de stroom van zichzelf en Toon, en is bedraad op Toon aangesloten. Over die bedrading gaat het signaal van Toon naar het kastje, en de stroom van het kastje naar Toon. Zie hier:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70723433/toon-aansluitschema.jpg

Dat lijkt me de meest makkelijke oplossing. Hoeft op de plek waar de kamerthermostaat zit nml ook geen 220V worden aangelegd, naast je ketel heb je die sowieso al, dus is het makkelijker daar de stroom te pakken. Had graag gezien dat ook Tado zo'n oplossing had gekozen. In de toekomst wellicht... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Die Toon oplossing is inderdaad wel netjes. Bij EvoHome heb je ook een module op 220V vlakbij de ketel, en die wordt draadloos aangestuurd door het centrale paneel. Maar dat paneel komt dan weer met een adaptor die ook weer 220V nodig heeft. Voor de muurbevestiging is het zelfs de bedoeling dat die achter de bevestiging in de muur komt met een contactdoos, maar dat is bij veel mensen dan al direct kapwerk. Of je kan die adaptor ook ergens bij de ketel kwijt en dan via 2 bestaande draadjes naar je muurbevestiging sturen, dan lijkt het wat meer op wat Toon doet.

Hoedanook vind ik batterijen niet erg, al zou ik 4 maanden ook wel heel erg kort vinden. Hopelijk is dat bij de radiatorknoppen ook beter, want anders zit ik hier aan 69 batterijen per jaar...:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag iig hopen dat het ding blijft werken, want als je thermostaat niks meer doet, moet je eerst maar eens de mensen van de helpdesk proberen te overtuigen dat ie echt niks doet. Zit nu al sinds 23 december zonder thermostaat. Schijnbaar is het heel moeilijk om tussen de feestdagen door even de boel in gang te zetten. Mijn vervangingsaanvraag heeft gewoon al die dagen stil gelegen. Gisteren kreeg ik eindelijk bericht, of ik wel even het aankoopbewijs kon toesturen.... Dat had men daar niet even 10 dagen geleden kunnen bedenken? Kost me weer een dag, of liever gezegd, mij niet, maar Tado, ik reageerde binnen een kwartier, maar helaas, vandaag pas verder opgepakt. De zaak gaat verstuurd worden. Zal mij benieuwen of ik snel een vervangend exemplaar heb.

Ik vind dit qua service echt beneden alle peil. Oplossing tegen de kou was de oude thermostaat gebruiken (helaas is die kapot) of even de draadjes verbinden, waardoor of de hele dag de CV vol aan staat, of zelf de hele dag schakelen door de draadjes te verbinden en weer los te halen. Voor mij is dit een oplossing voor een paar dagen, je kan mijns inziens een klant niet twee weken in de kou laten staan (pun intended)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:02:

Ik vind dit qua service echt beneden alle peil. Oplossing tegen de kou was de oude thermostaat gebruiken (helaas is die kapot) of even de draadjes verbinden, waardoor of de hele dag de CV vol aan staat, of zelf de hele dag schakelen door de draadjes te verbinden en weer los te halen. Voor mij is dit een oplossing voor een paar dagen, je kan mijns inziens een klant niet twee weken in de kou laten staan (pun intended)
Het gaat hier om een nare samenloop van omstandigheden. Normaal gezien gaan wij ervan uit dat u contact opneemt met de winkel waar u de tado gekocht heeft. Zij zijn in eerste instantie de aanspreekpartner voor garantiekwesties omdat u daar een koopovereenkomst gesloten heeft. Wij doen in sommige gevallen ook aan vervangende apparaten maar dat is een pure extra service van onze kant.

Hoe wij technische verzoeken verwerken:

Eerst moet vastgesteld worden dat u een vervangend apparaat nodig heeft. Dat word door de technische klantenservice gedaan (waar ik onderdeel van ben). Als vast komt te staan dat er een vervangend apparaat nodig is zal het verzoek doorgestuurd worden naar onze administratie. Pas vanaf dan zal er gekeken worden naar garantiestatus verzendadres etc..

Als wij direct om garantiebewijzen gaan vragen voor we aan troubleshooten doen komt het natuurlijk ook niet heel klantvriendelijk over.
Helaas is/was het vrij druk bij onze administratie waardoor het wat langer heeft geduurd. (hou er wel rekening mee dat veel bedrijven zo goed als stil liggen tijdens de feestdagen)

Over firmwares:

Wij zijn natuurlijk ook niet blij met hoe deze uitrol gelopen is.
Helaas is het niet mogelijk om firmware updates opt in te maken omdat de nieuwe firmware soms nodig is om de juiste data naar onze servers te sturen zodat u de juiste informatie in de app doorkrijgt. (of nodig voor nieuwe functies als multizone etc..)

Wij denken nu in een andere richting: Een soort beta programma voor firmwares. Dit zou fiasco's zoals de laatste firmware update in de toekomst moeten voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
tado schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:38:
[...]

Over firmwares:

Helaas is het niet mogelijk om firmware updates opt in te maken omdat de nieuwe firmware soms nodig is om de juiste data naar onze servers te sturen zodat u de juiste informatie in de app doorkrijgt. (of nodig voor nieuwe functies als multizone etc..)

Wij denken nu in een andere richting: Een soort beta programma voor firmwares. Dit zou fiasco's zoals de laatste firmware update in de toekomst moeten voorkomen.
Dit vind ik erg jammer.

Ik zou eerder willen voorstellen om updates te splitsen in urgente updates (lees: veiligheidsupdates) en updates met nieuwe functies, maar nog steeds wel met een accordering van de gebruiker. Die accordering zou dan gewoon via de app kunnen verlopen.

Nu met de schitterscherm update liep mijn ingestelde programma vast (oftewel het werd niet warm...) en de enige manier om de thermostaat weer aan de praat te krijgen was/is om een tijd op de knop te drukken. Sinds ik dat ontdekte pas ik dus de hele dag de temperatuur handmatig via de app aan en heb ik het tijdschema 'uitgeschakeld'. Maar het had dus ook gewoon andersom kunnen zijn dat de temperatuur niet meer naar beneden werd bijgesteld en de CV dus ondertussen al bijna een week had staan loeien... (en misschien was dat ook gebeurd als het knipperscherm-bug naar voren was gekomen op het moment dat de thermostaat naar de nachtstand had moeten gaan...) Of dat het goed was gaan vriezen en alle leidingen in huis waren bevroren... ;w

En ondanks jullie goede bedoelingen: de vraag is niet of er weer een update komt die een bug heeft, maar de vraag is wanneer die update er komt, want waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, helemaal niet erg het overkomt de 'besten', maar het zou wel handig zijn als de gebruiker de controle heeft over wanneer de update geïnstalleerd wordt. en ik persoonlijk wil geen update op mijn tado ontvangen wanneer ik niet aanwezig ben.

Ik denk er sinds deze update sterk over om als ik op vakantie ga dat de tado van de muur gaat danwel dat ik de bridge eruit trek zodat de temperatuur in mijn huis gewoon blijft zoals ik hem heb ingesteld.

Mijn ervaring met de thermostaat heeft mij wel erg aan het denken gezet over de implementatie van internet of things. Ik had het mij niet gerealiseerd / niet eerder over nagedacht, dat met de thermostaat ik de controle over mijn verwarming per saldo uit handen heb gegeven aan iemand die ik niet ken en in dit geval dus Tado en ik vraag mij nu af of ik dat wel wil.

Want even doorgeredeneerd (let op aluhoedje!!): Iemand van buiten tado weet in te breken op jullie server en weet een firmware op mijn tado te plaatsen (en je krijgt er geen melding van!), zodat hij/zij de volledige controle heeft over de verwarming in mijn huis, danwel inzicht krijgt in mijn gebruik van tado, of bijvoorbeeld de informatie van geofencing wordt rechtstreeks naar die persoon gestuurd, mwah... :-(

Dan heb ik liever dat ik een melding krijg dat er een update klaar staat en of ik daar mee akkoord kan/wil gaan, heb ik in ieder geval nog een beetje gevoel dat ik in control ben.

Met het voorgaande in het achterhoofd zou ik jullie met klem willen vragen om de vorm en wijze van updaten nog even te heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het gaat hier om een nare samenloop van omstandigheden. Normaal gezien gaan wij ervan uit dat u contact opneemt met de winkel waar u de tado gekocht heeft. Zij zijn in eerste instantie de aanspreekpartner voor garantiekwesties omdat u daar een koopovereenkomst gesloten heeft. Wij doen in sommige gevallen ook aan vervangende apparaten maar dat is een pure extra service van onze kant.

Hoe wij technische verzoeken verwerken:

Eerst moet vastgesteld worden dat u een vervangend apparaat nodig heeft. Dat word door de technische klantenservice gedaan (waar ik onderdeel van ben). Als vast komt te staan dat er een vervangend apparaat nodig is zal het verzoek doorgestuurd worden naar onze administratie. Pas vanaf dan zal er gekeken worden naar garantiestatus verzendadres etc..

Als wij direct om garantiebewijzen gaan vragen voor we aan troubleshooten doen komt het natuurlijk ook niet heel klantvriendelijk over.
Helaas is/was het vrij druk bij onze administratie waardoor het wat langer heeft geduurd. (hou er wel rekening mee dat veel bedrijven zo goed als stil liggen tijdens de feestdagen)
Normaal gesproken neem ik inderdaad contact op met de leverancier van het product, maar een artikel als deze lijkt me toch een beter anders dan bijv. een stofzuiger. Als op mijn Tado een softwarematig probleem zit kan ik natuurlijk niet bij Bol aankloppen, daar is de Tado helpdesk voor. Vanuit deze situatie werd dan ook gemeld dat er een vervangend apparaat nodig was en dat Tado deze op zou sturen. Dit was al vanaf de 23e bekend.Helaas heeft de administratie dit pas afgelopen maandag opgepakt. Als ik had geweten dat dit zo lang moest duren had ik Bol gevraagd me een werkend exemplaar te sturen.

Al met al had ik dus graag van tevoren geweten dat het zo lang zou gaan duren en hoe de procedure is/zou gaan lopen. Het is knap vervelend om zo lang zonder thermostaat te zitten. En nogmaals ik vind dit uiterst klantonvriendelijk. Ik snap dat er bedrijven zijn die tussen oud en nieuw de hele handel dichtgooien, maar ik kan me dat bij dit soort dienstverlening niet voorstellen. Er komt ook gewoon water uit de kraan, gas door de leidingen en electriciteit uit de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2022
Iemand enig idee hoe het kan dat mijn boiler regelmatig afslaat met gebruik v/d Tado? Deze gebruikt de 2 touwtjes naar de boiler op COM en NO. De hele zomer heeft het probleemloos gewerkt, tot ongeveer de herfst, want toen ging de verwarming weer aan. Tegenwoordig moet ik mijn boiler meerdere keren per dag resetten, omdat deze een foutcode geeft. Uit de foutcodes kom ik helaas nog niet erg wijs.

Wanneer ik de foeilelijke oude thermostaat erop zet, dan werkt het een week lang feilloos. het probleem doet zich alleen voor als er verwarmt dient te worden. Wanneer de boiler in storing sprint, blijft de Tado overigens ook gewoon een signaal sturen om te verwaremn (dit zie je later ook in de app terug dat hij denkt nog steeds te verwarmen), maar er gaat geen warm water meer naar de verwarming.

Sochtends is dit vrij vervelend met douchen. Iemand een idee? Ik zou graag de onnodige komst van een monteur willen voorkomen en heb ook geen zin in gezeur met mijn huurbaas over een "vreemde" thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
naveci schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:11:
Iemand enig idee hoe het kan dat mijn boiler regelmatig afslaat met gebruik v/d Tado? Deze gebruikt de 2 touwtjes naar de boiler op COM en NO. De hele zomer heeft het probleemloos gewerkt, tot ongeveer de herfst, want toen ging de verwarming weer aan. Tegenwoordig moet ik mijn boiler meerdere keren per dag resetten, omdat deze een foutcode geeft. Uit de foutcodes kom ik helaas nog niet erg wijs.

Wanneer ik de foeilelijke oude thermostaat erop zet, dan werkt het een week lang feilloos. het probleem doet zich alleen voor als er verwarmt dient te worden. Wanneer de boiler in storing sprint, blijft de Tado overigens ook gewoon een signaal sturen om te verwaremn (dit zie je later ook in de app terug dat hij denkt nog steeds te verwarmen), maar er gaat geen warm water meer naar de verwarming.

Sochtends is dit vrij vervelend met douchen. Iemand een idee? Ik zou graag de onnodige komst van een monteur willen voorkomen en heb ook geen zin in gezeur met mijn huurbaas over een "vreemde" thermostaat.
Als wij via NO en COM zijn aangesloten is het zo goed als onmogelijk dat het probleem is veroorzaakt door tado.

NO en COM betekent dat wij de 2 draden bij elkaar doen als we verwarming willen en weer open als we geen verwarming hebben.
Er is geen feedback van de ketel zelf en de sturing is 100% identiek aan elk andere aan/uit thermostaat.

Ik zou even kijken welke foutcode de ketel precies geeft en dan wat zoeken op internet of de ketelfabrikant raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ben hier vanavond toch ook effen door Tado Hell geweest.
Het viel me toevallig op dat 2 van de 4 radiators in de woonkamer gloeiend heet waren terwijl de andere 2 ijskoud. Volgens de app hoorde de living ook geen warmte te krijgen. Kort erna viel het me echter op dat de 2 radiatorknoppen van die hete radiators een steeksleutel symbooltje hadden, maw dat ze nog moesten geconfigureerd worden, en die dus blijkbaar dan by default open staan (seriously?!). Als ik de knoppen eraf haalde en er terug op stak, bleken de knoppen ook helemaal niet te beginnen calibreren, alsof de knop niet doorhad dat hij gemonteerd was. Ik dacht dus al dat ze kapot waren, gezien bij initiële configuratie alles mooi calibreerde.
Dan begon het gepuzzel... want heel snel kwam ik er achter dat er nog sommige combinaties van knop en knopbasis niet bleken te werken. Uiteindelijk blijken de knoppen heel picky te zijn op welke basis ze geklikt worden. Sommige combinaties werkten, anderen werkten niet. Sommige knoppen werkten met alle basissen, en sommige basissen ook met alle knoppen.
Dan besefte ik ook waarom ik ineens dat probleem had. Ik had namelijk 2 knoppen uit de slaapkamers, waarvan de instelring belachelijk stroef is, verwisseld met 2 uit de woonkamer waar je de instelring niet nodig hebt vanwege de centrale thermostaat. Op die manier kon ik dan ook de originele combinaties terug bij elkaar puzzelen om terug tot een werkend geheel te komen. Ik kon me overigens ook niet herinneren of bij het verwisselen van de knoppen, de knoppen direct terug begonnen te calibreren of dat ze toen al niet gedecteerd werden (ik hoop dat laatste).

Ik vraag me wel af hoe het komt dat sommige combinaties niet gedetecteerd worden, want ik heb die basissen bekeken en die zien er gewoon identiek uit. Detectie lijkt ook gewoon te zijn met een klein plaatje met een verdikking die bij montage in de knop gedraaid wordt en daar ergens gedecteerd wordt. Maar waarom het dan zo delicaat is dat het omwisselen van 2 basissen er al voor kan zorgen dat de knop-detectie al niet meer werkt, is toch wel bizar. In elk geval schept dit weinig vertrouwen want dit heeft toch echt iets weg van een design-flaw.

Het kwalijkste van heel het verhaal (los van het anderhalf uur tijd dat ik hieraan verprutst heb) is toch wel dat je gewoon nergens in de app of via notificaties gewaarschuwd wordt dat sommige knoppen niet goed functioneren. Op de knop zelf kon je het eigenlijk maar zien op het moment dat je aan het instelwiel draait omdat je dan de steeksleutel ziet. Ook het feit dat het instelwiel op dat moment nog altijd gewoon normaal werkt, is ook alweer zo misleidend want als je niet op dat sleuteltje let, denk je dat alles ok is.

Tot nu toe vond ik alles vrij goed werken, met 7 kamers die vrij goed te regelen waren. Maar dit voorval, samen met de stroom negatieve berichten van anderen hierboven, heeft mijn vertrouwen in Tado toch wel een knauw gegeven. Vooral het feit dat fout-detectie/rapportering naar de gebruiker toe zo te wensen over laat, is toch een dringend aandachtspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch blij dat ik eerst even meelees totdat ik besluit of ik meega in de trend een zogenaamde slimme thermostaat aan te schaffen. Ik twijfel daar sowieso over maar Tado gaat hem niet worden. Ik ga echt niet in de kou zitten omdat een update de boel vernaggelt. Leuk als de vrouw alleen thuis is. Die vervloekt me dan dat de ouwe trouwe weg is en kan dit nooit opgelost krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:58:
Ik ben toch blij dat ik eerst even meelees totdat ik besluit of ik meega in de trend een zogenaamde slimme thermostaat aan te schaffen. Ik twijfel daar sowieso over maar Tado gaat hem niet worden. Ik ga echt niet in de kou zitten omdat een update de boel vernaggelt. Leuk als de vrouw alleen thuis is. Die vervloekt me dan dat de ouwe trouwe weg is en kan dit nooit opgelost krijgen.
Tja, je leest hier de ervaringen van de early-adopters. De slimme knoppen zijn sinds half november verkrijgbaar, en het systeem kent nog wat kinderziektes. Zou er nu ook niet aan moeten denken om terug te gaan naar Windows 3.11 of mijn oude Mac SE+, die allebei regelmatig vastliepen maar toch heerlijk waren om mee te klooien. Ik geef toe dat je verwarming thuis was kwetsbaar is, maar heb er alle vertrouwen in dat het met dit systeem wel goed komt. Ik heb de honeywell evohome juist vermeden vanwege de slechte recenties over de apps en beperkte werking ervan, juist omdat die al veel langer op de markt is. De Tado app werkt over het algemeen uitstekend. De knoppen gaan aan en uit wanneer ze moeten, de zones worden perfect verwarmd. Minpuntjes zijn de fabricage fouten, maar die zijn oplosbaar.

Zone verwarming met slimme knoppen is relatief nieuw. Het is dus ofwel pionieren met nieuwe techniek, of wachten tot het zo volwassen is dat alle kinderziektes eruit zijn en het vrouw-alleen-thuis-proof is. Overigens denk ik dat jouw vrouw ook best 8 seconden op een knopje kan drukken voor een systeem-reset, en een kapotte radiatorknop kan vervangen. ;)
Twixie schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:47:
Ben hier vanavond toch ook effen door Tado Hell geweest.
(...) een steeksleutel symbooltje (...) sommige combinaties van knop en knopbasis niet bleken te werken (...) Detectie lijkt ook gewoon te zijn met een klein plaatje met een verdikking die bij montage in de knop gedraaid wordt en daar ergens gedecteerd wordt (...) een design-flaw.
(...) nergens in de app of via notificaties gewaarschuwd wordt dat sommige knoppen niet goed functioneren.
Als ik jou was zou ik de helpdesk bellen. Bij mij bleken de knoppen toch echt defect. En ja, sommige van die aansluitringen hebben ook iets van een productiefout, waardoor de knop niet goed registreert wanneer die gemonteerd is. Dit kun je verhelpen door iets op het uitstekende bolletje te plakken, zie foto, en daarna alsnog de helpdesk te bellen voor een meer permanente oplossing ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70723433/tado%20bolletje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2022
tado schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:23:
[...]

Als wij via NO en COM zijn aangesloten is het zo goed als onmogelijk dat het probleem is veroorzaakt door tado.

NO en COM betekent dat wij de 2 draden bij elkaar doen als we verwarming willen en weer open als we geen verwarming hebben.
Er is geen feedback van de ketel zelf en de sturing is 100% identiek aan elk andere aan/uit thermostaat.

Ik zou even kijken welke foutcode de ketel precies geeft en dan wat zoeken op internet of de ketelfabrikant raadplegen.
Dat zou ik ook denken. Toch gebeurt mij hetzelfde niet met de oude Valliant Thermostaat. Daardoor krijg ik het idee dat de Tado aggresiever schakelt en daardoor wellicht de boiler om zeep helpt, maar dat is uiteraard giswerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Appelsap schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:22:
[...]
Als ik jou was zou ik de helpdesk bellen. Bij mij bleken de knoppen toch echt defect. En ja, sommige van die aansluitringen hebben ook iets van een productiefout, waardoor de knop niet goed registreert wanneer die gemonteerd is. Dit kun je verhelpen door iets op het uitstekende bolletje te plakken, zie foto, en daarna alsnog de helpdesk te bellen voor een meer permanente oplossing ;)
Maar was het bij jou niet dat de knoppen ineens terug aan het calibreren gingen ? Dat defect is in zekere zin beter dan wat ik voorhad, want een knop die ineens volop aan het calibreren gaat valt direct op door het gezoem en de vierkantjes op de display. In mijn geval was er dus niets te zien, enkel dat de radiator heet was als hij dat niet hoefde te zijn.
[...]
Dit kun je verhelpen door iets op het uitstekende bolletje te plakken, zie foto, en daarna alsnog de helpdesk te bellen voor een meer permanente oplossing ;)
Het vreemde is dus echt dat het niet louter de dikte is van dat bolletje dat speelt. Want ik meende dat ik dus bvb het volgende voor had: basis X werkt niet met knop Y, en basis Y werkt niet met knop X. Maar misschien ben ik uiteindelijk dingen beginnen door elkaar halen, want een gegeven moment zat ik met 4 knoppen en 4 basissen waarvan ik alle combinaties aan het uitproberen was om tot een combinatie te komen waarbij alle 4 de knoppen werken :).

Hoedanook ga ik inderdaad de helpdesk eens contacteren, want die stroeve knoppen is toch ook niet normaal. Heb er zo 3, bij ene is het zo erg dat je eigenlijk op normale wijze geen temperatuur kunt instellen, want als je er begint aan te draaien draait de hele knop mee. Je moet de knop zelf behoorlijk hard tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Twixie schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:07:
[...]
Maar was het bij jou niet dat de knoppen ineens terug aan het calibreren gingen ? Dat defect is in zekere zin beter dan wat ik voorhad, want een knop die ineens volop aan het calibreren gaat valt direct op door het gezoem en de vierkantjes op de display. In mijn geval was er dus niets te zien, enkel dat de radiator heet was als hij dat niet hoefde te zijn.
Klopt. Knoppen die gek doen zijn makkelijker als defect te spotten dan knoppen die niet doen wat ze zeggen, helemaal mee eens.
Hoedanook ga ik inderdaad de helpdesk eens contacteren
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
[...]

Tja, je leest hier de ervaringen van de early-adopters. De slimme knoppen zijn sinds half november verkrijgbaar, en het systeem kent nog wat kinderziektes. Zou er nu ook niet aan moeten denken om terug te gaan naar Windows 3.11 of mijn oude Mac SE+, die allebei regelmatig vastliepen maar toch heerlijk waren om mee te klooien. Ik geef toe dat je verwarming thuis was kwetsbaar is, maar heb er alle vertrouwen in dat het met dit systeem wel goed komt. Ik heb de honeywell evohome juist vermeden vanwege de slechte recenties over de apps en beperkte werking ervan, juist omdat die al veel langer op de markt is. De Tado app werkt over het algemeen uitstekend. De knoppen gaan aan en uit wanneer ze moeten, de zones worden perfect verwarmd. Minpuntjes zijn de fabricage fouten, maar die zijn oplosbaar.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Tado is in ontwikkeling en heeft nog wat kinderziektes, die overigens per saldo wel meevallen. Reden voor mij om voor Tado te kiezen is de (in mijn ogen) een hele goede helpdesk en de hulp/informatie die hier door Tado wordt verstrekt en ik heb het gevoel dat er naar ons als gebruikers geluisterd wordt.
Dat is ook de reden voor mij geweest om mijn wens mbt de updates hier zo uitdrukkelijk neer te zetten. Ik ga er vanuit dat er wat mee gedaan wordt, danwel dat er in ieder geval bij Tado over nagedacht wordt. Of het uiteindelijk helemaal naar mijn wens wordt weet ik niet, maar dat is een bedrijfsmatige keuze die Tado zelf moet maken, Tado heeft te maken met meerdere klanten en kan natuurlijk niet helemaal naar de eisen/wensen van BB-One dansen. (hoewel ik dat natuurlijk wel graag zou willen :) )

Van mij uit is er absoluut geen reden om Tado in negatief daglicht te plaatsen, juist integendeel. Ik zou graag willen dat er meer bedrijven zouden zijn die zo dicht op de gebruikers zit en wat doet met de opmerkingen die vanuit die gebruikers komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Twixie schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:07:
[...]
Het vreemde is dus echt dat het niet louter de dikte is van dat bolletje dat speelt. Want ik meende dat ik dus bvb het volgende voor had: basis X werkt niet met knop Y, en basis Y werkt niet met knop X. Maar misschien ben ik uiteindelijk dingen beginnen door elkaar halen
Denk dat het toch simpelweg een kwestie is dat er marge zit op zowel de knop als de basis. Neem een andere knop met iets dikker bolleke op de basis en een knop die niet werkte kan ineens werken. Omgekeerd, neem een knop die iets beter detecteert en die zal ook werken met een basis die eerst niet werkte.
Wou daarnet nog 1 laatste stroevere knop verwisselen met een knop uit de woonkamer en direct werd het weer een heel gepuzzel om een werkende combo te vinden. De basis-knop combo in de woonkamer werkte ineens niet meer toen ik die installeerde op de afzonderlijke kamer, en vanaf dan was het weer problematisch om een werkende combo te krijgen.

Al bij al zou ik dus zowel de basissen als de knoppen kunnen sorteren op bobbel-dikte resp. gevoeligheid. Maar met 10 knoppen betekent het dat ik dus voor 100 combinaties zou moeten checken of ze werken of niet :P, al zijn er misschien wel manieren om sommige mathematisch af te leiden. Als knop 1 werkt met basis 1, maar niet met basis 2, en ik heb een knop 2 die werkt met basis 2, dan zal die dus ook wel werken met basis 1. Eigenlijk een interessant wiskunde-probleem/puzzel :P.

Nu, als ik wil/kan omruilen ga ik misschien toch die oefening moeten doen, want ik wil dan uiteraard de slechtste knoppen combineren met de slechtste basissen en die samen terugsturen...

[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 04-01-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrex
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-01-2017
Hallo iedereen,

Met het risico in herhaling te vallen, stel ik toch mijn vraag aangezien ik ook meer en meer overtuigd geraak van de meerwaarde van het tado systeem.

Wij beginnen zeer binnenkort aan de verbouwingen in ons huis van '68 waar we de elektriciteit en de vloer volledig zullen vernieuwen. Hierbij gaan we ook het leidingwerk van de verwarmingsinstallatie onder handen nemen.

Huidige situatie:
- overal zware gietijzeren radiatoren met gewone kranen (gelijkvloers en verdieping)
- ketel Buderus Logamax GB162 (reeds vernieuwd in 2012)
- thermostaat RC35 van Buderus, aangesloten via 3 draadjes dus ik ga ervan uit dat dit digitaal is en dus zowel aansturing CV als warm water ondersteunt

Gewenste situatie:
- benedenverdieping: vloerverwarming
- bovenverdieping: nieuwe radiatoren uitgerust met slimme radiatorkranen waar elke kamer zijn eigen zone heeft (ik zit vaak nog tot de late uurtjes boven achter m'n bureau terwijl beneden geen warmte meer nodig is)

Enkele vragen:
1) ik veronderstel dat onze ketel ondersteund wordt?
2) misschien meer een vraag voor de chauffagisten onder jullie, maar ik zie niet in hoe je de aansluiting voorziet van vloerverwarming met een max temp van 40°C met radiatoren die 60-70°C vragen
3) wat zou ik qua hardware allemaal nodig hebben?
Voor zover ik begrijp 1 thermostaat om de warmtevraag van de radiatoren door te sturen en 1 thermostaat om de warmtevraag van de vloerverwarming door te sturen + slimme radiatorkleppen voor elke kamer

Aarzel niet om mij door te verwijzen indien deze vraag reeds beantwoord is, ik kijk alvast uit naar jullie feedback!

Bedankt bij voorbaat,
Philippe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Xandrex schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:27:

Gewenste situatie:
- benedenverdieping: vloerverwarming
- bovenverdieping: nieuwe radiatoren uitgerust met slimme radiatorkranen waar elke kamer zijn eigen zone heeft (ik zit vaak nog tot de late uurtjes boven achter m'n bureau terwijl beneden geen warmte meer nodig is)
een van de basis principes van vloerverwarming is dat het vrij traag is zowel in opwarmen als in afkoelen. Daarom is isolatie (zeker naar onderen toe) erg belangrijk, aangezien je anders gewoon je kruipruimte of de grond aan het stoken bent. Tegelijkertijd betekent dat dat het vaak niet loont om de vloerverwarming lager te zetten tijdens de nacht, of zelfs als je 24u niet thuis bent, omdat het afkoelen + daarna weer opwarmen zoveel energie vraagt dat het meer kost dan gewoon rustig doorstoken. Dit kun je beste met je installateur bespreken die zullen je van beter advies kunnen voorzien.

Enkele vragen:
2) misschien meer een vraag voor de chauffagisten onder jullie, maar ik zie niet in hoe je de aansluiting voorziet van vloerverwarming met een max temp van 40°C met radiatoren die 60-70°C vragen
Voor zover ik begrijp 1 thermostaat om de warmtevraag van de radiatoren door te sturen en 1 thermostaat om de warmtevraag van de vloerverwarming door te sturen + slimme radiatorkleppen voor elke kamer
1) Buderus staat op de lijst van ondersteunde fabrikanten, maar check dat zelf even op de website.
2) Er zit normaliter een thermostaatkraan voor de pomp van de vloerverwarming die schakelt op de aanvoertemperatuur van het verwarmingswater. Tegelijkertijd kun je ook gaan voor low-h2o radiatoren zoals van Jaga die je dan dus ook met lagere aanvoertemperatuur kunt stoken.

3) Pas als je bovenstaande helder hebt zou ik over hardware gaan nadenken, je zult wss iets met een aan/uit schakelaar of klep voor je vloerverwarmingspomp moeten doen om die zone apart te kunnen regelen en verder dan radiatorknoppen per kamer boven. Maar ik zou eerst eens helder krijgen hoe je exact wil gaan stoken voor je de hardware voor het regelen gaat uitkiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Let er op dat je altijd 1 starterkit nodig hebt. Dit is omdat in de starterkit ook de netwerk-bridge zit die je op je router aansluit. Die bridge is niet afzonderlijk te koop. Als je radiatorknoppen nodig hebt, ben je goedkoopst af met een radiatorknop starterkit met dan een (of meerdere) losse slimme thermostaten. Let op, bij veel webshops is een en ander enorm onduidelijk ivm welke producten er allemaal zijn. Je kijkt best op Tado voor het productgamma: https://www.tado.com/nl/p...erskit-slimme-thermostaat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrex
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-01-2017
Sander schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:58:
een van de basis principes van vloerverwarming is dat het vrij traag is zowel in opwarmen als in afkoelen. Daarom is isolatie (zeker naar onderen toe) erg belangrijk, aangezien je anders gewoon je kruipruimte of de grond aan het stoken bent. Tegelijkertijd betekent dat dat het vaak niet loont om de vloerverwarming lager te zetten tijdens de nacht, of zelfs als je 24u niet thuis bent, omdat het afkoelen + daarna weer opwarmen zoveel energie vraagt dat het meer kost dan gewoon rustig doorstoken. Dit kun je beste met je installateur bespreken die zullen je van beter advies kunnen voorzien.
Bedankt Sander voor je feedback, hiervoor moet ik inderdaad nog kijken met iemand met meer ervaring hoe we de renovatie kunnen uitvoeren. We hebben ten slotte maar ongeveer 10 cm inbouwruimte, dus we moeten naar de iets exotischere oplossingen zoals isolerende noppenmatten of droog systeem waarbij vloer rechtstreeks op metalen frame met buizen in komt. Onze kruipkelder isoleren hoort hier waarschijnlijk ook bij.
Sander schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:58:
2) Er zit normaliter een thermostaatkraan voor de pomp van de vloerverwarming die schakelt op de aanvoertemperatuur van het verwarmingswater. Tegelijkertijd kun je ook gaan voor low-h2o radiatoren zoals van Jaga die je dan dus ook met lagere aanvoertemperatuur kunt stoken.
Gaat die thermostaatkraan niet constant dicht staan als er van het bureau warmtevraag komt en dus de ketel laat opwarmen tot 60°C? Ik weet niet of het mogelijk is, maar de vloerverwarming zou onafhankelijk van de rest warmtevraag moeten kunnen regelen, dus er zou 60°C naar de radiatoren moeten kunnen stromen en 40°C naar de vloerverwarming en dit onafhankelijk van elkaar. Zal dit ook eens aan onze chauffagist vragen.

In elk geval bedankt voor je hulp!
Twixie schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:17:
Let er op dat je altijd 1 starterkit nodig hebt
Jeps, ik had het niet expliciet vermeld, maar eentje zou inderdaad een starterkit zijn.

Ik wil vooral zeker zijn dat als we ons verwarmingssysteem uitrusten zoals hoger vermeld, het compatibel zou zijn met een intelligente sturing. Ik zou graag op afstand alles kunnen aansturen, inclusief vloerverwarming (aan of af, voor dat zeldzame geval dat we de verwarming vergeten op weg naar vakantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enkele vragen:
1. Die ketel ondersteunen wij.
2. Normaal gebruik je hier een mengblok voor.
3. 1 thermostaat die aangesloten zit op een zoneklep voor de vloerverwarming (bedraad)
1 extensiekit naast de ketel om die modulerend aan te sturen
daarna gewoon knoppen toevoegen.
naveci schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:59:
[...]

Dat zou ik ook denken. Toch gebeurt mij hetzelfde niet met de oude Valliant Thermostaat. Daardoor krijg ik het idee dat de Tado aggresiever schakelt en daardoor wellicht de boiler om zeep helpt, maar dat is uiteraard giswerk.
Stuur anders een verzoek naar support@tado.com met de vraag of we de minimale schakeltijden kunnen verlegen. Dat kunnen wij namelijk aanpassen (dit is nodig voor pelletkachels of warmtepompen)
emaurer schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:52:
[...]

Denk een goed idee een Beta programma....Persoonlijk dacht ik dat dit normaal was te hebben....

Bij deze geef ik me op als het zover is.....
Schijnbaar hadden we al een kleinschalig Beta programma maar na dit fiasco moeten we dit groter aanpakken met meer feedbackmomenten. Zodra we actief gaan zoeken zal ik hier oproep plaatsen met benodigdheden.

[ Voor 59% gewijzigd door tado op 04-01-2017 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

[...]

Over firmwares:

Denk een goed idee een Beta programma....Persoonlijk dacht ik dat dit normaal was te hebben....

Bij deze geef ik me op als het zover is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:26
Heb nu +/- 24 uur tado. Tot nu toe een vervelende bug gehad met die animatiebug maar op moment lijkt die aardig stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:58
Ik ben eerlijk gezegd helemaal klaar met de Tado, vorige winter werkte hij prima. Na de "updates" die je ongevraagd op je unit krijgt is hij helemaal ruk.

1,5 graad boven de ingestelde temperatuur vol vermogen doorstoken en pas stoppen als je handmatig de gewenste kamertemperatuur aanpast.

Support past "instellingen" remote aan op melding van de klacht maar 3 dagen later is het weer het oudje liedje.

Ik wordt er doodziek van, het huis is een sauna en ik vrees voor de komende gasafrekening. :(

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Twixie schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:12:
[...]
Al bij al zou ik dus zowel de basissen als de knoppen kunnen sorteren op bobbel-dikte resp. gevoeligheid. Maar met 10 knoppen betekent het dat ik dus voor 100 combinaties zou moeten checken of ze werken of niet :P
Verklaar me gek, maar ik heb het dus uiteindelijk gedaan. :p
Support gaf namelijk al aan dat er uiteraard omgeruild zal worden en wou de serienummers van de knoppen met stroeve ring (gemakkelijk) maar ook met slechte detectie (moeilijk gezien het van combo afhangt). Voor dat laatste heb ik dus een matrix opgesteld die alle basissen met alle knoppen combineert.
Van de 10 knoppen waren er maar 3 die altijd werkten, en ook waren er 4 basissen waarop elke knop werkt. Uiteindelijk moeten zeker 3 knoppen omgewisseld worden omwille van stroeve ring, en het is zeker geen toeval dat die 3 ook heel slecht presteerden op vlak van montage-detectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
Zou iemand iets kunnen zeggen over het batterijverbruik van de Tado Android app; is dat laag (zeg minder dan 1%) of aanzienlijk hoger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
PeterdeBruin schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:15:
Zou iemand iets kunnen zeggen over het batterijverbruik van de Tado Android app; is dat laag (zeg minder dan 1%) of aanzienlijk hoger?
Hij staat bij mij op 0,1%. Niet veel dus.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Idem hier. Hij staat zelfs niet eens in mijn lijstje van batterijverbruik, dus ik ga er ook van uit dat het minder dan 1% is dan. Tado staat nochtans altijd op in de achtergrond en ik kijk ook nog wel paar keer per dag om temperatuur te checken of om een wijziging in te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 05-01-2017 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
Feature request: Kan de Smart AC control een functie krijgen dat je kan instellen bij welke buitentemperatuur hij niet zijn programma gaat afdraaien? Airco's verwarmen doorgaans niet zo goed beneden een bepaalde temperatuur (-7 bij de mijne) en koelen doorgaans ook niet zo goed (+43 hier) boen bepaalde temperatuur. Vanochtend was het -7, dus kan dan beter de CV aanzetten...

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Bob-B190 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:04:
Feature request: Kan de Smart AC control een functie krijgen dat je kan instellen bij welke buitentemperatuur hij niet zijn programma gaat afdraaien? Airco's verwarmen doorgaans niet zo goed beneden een bepaalde temperatuur (-7 bij de mijne) en koelen doorgaans ook niet zo goed (+43 hier) boen bepaalde temperatuur. Vanochtend was het -7, dus kan dan beter de CV aanzetten...
Zoiets moet volgens mij vrij gemakkelijk zelf met IFTTT te doen zijn. Ik zie bvb Weather Underground triggers voor als de buitentemperatuur onder/boven een bepaalde temperatuur zakt/stijgt. En Tado heeft actions om de CV/AC manueel in te stellen of terug via het tijdsprogramma te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Hmm, vanmorgen (naast een steenkoud huis) nog een extra storing op de Tado.
No remote acces.
En het scherm op de tado zelf lichtte niet meer op.
Dacht vast batterijen leeg door die dazzle functie-bug die heb ik pas eergisteren uitgezet.. (wel snel de batterijen leeg heb de TADO pas een maand)
Maar ook na vervangen van de batterijen voor nieuwe, en daarna een ander nieuw setje. Nog steeds niet.
Emergency support gebeld, en ik ga teruggebeld worden door een technician.
Ben benieuwd wat nu echt de oorzaak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
In hoeverre gebruiken de mensen die hier problemen rapporteren ook daadwerkelijk de radiatorkranen etc? Want ik heb the thermostaat inmiddels een week draaien en heb er eigenlijk na initiële setup 0 omkijken naar gehad en tot nu toe ook 0,0 problemen (afkloppen). Bij mij worden over paar weken wat radiatorkranen vervangen door thermostatische exemplaren zodat ook de slimme knoppen er op kunnen.

Vraag me af in hoeverre hier toch ook dingen spelen als brakke internetverbindingen of toch de mindere stabiliteit van de radiatorkranen tov de thermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
Twixie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:27:
[...]

Zoiets moet volgens mij vrij gemakkelijk zelf met IFTTT te doen zijn. Ik zie bvb Weather Underground triggers voor als de buitentemperatuur onder/boven een bepaalde temperatuur zakt/stijgt. En Tado heeft actions om de CV/AC manueel in te stellen of terug via het tijdsprogramma te regelen.
Goed plan B, maar out-of-the-box zou ik zelf mooier vinden. Heb telefoon al helemaal vol met domotica apps, dus hoef er niet persé nog meer :')

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Sander schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:52:
In hoeverre gebruiken de mensen die hier problemen rapporteren ook daadwerkelijk de radiatorkranen etc? Want ik heb the thermostaat inmiddels een week draaien en heb er eigenlijk na initiële setup 0 omkijken naar gehad en tot nu toe ook 0,0 problemen (afkloppen). Bij mij worden over paar weken wat radiatorkranen vervangen door thermostatische exemplaren zodat ook de slimme knoppen er op kunnen.

Vraag me af in hoeverre hier toch ook dingen spelen als brakke internetverbindingen of toch de mindere stabiliteit van de radiatorkranen tov de thermostaat?
Eigenlijk zijn de meeste problemen m.i. geïsoleerde problemen die mensen dan hier komen melden in de hoop van een snelle oplossing zonder Tado zelf nodig te hebben. Dit zijn ook zeker niet altijd problemen met de radiatorknoppen.

Van wat ik hier en elders gezien heb, zijn er maar 2 terugkerende problemen, die allebei ook bevestigd zijn door Tado, dacht ik:
* het probleem met de Dazzle Mode op de thermostaat die er voor zorgt dat na een tijd ineens het scherm tilt slaat.
* productiefout bij de radiatorknoppen die ervoor zorgt dat een knop niet of slecht merkt dat hij gemonteerd is en daardoor niet werkt (always open) of spontaan gaat hercalibreren. Volgens mij kun je daar ook de stroeve instelring aan toevoegen want de knoppen die bij mij problemen geven met monteren, zijn ook de knoppen waarbij de instelring allesbehalve soepel is.

Van dit tweede probleem heb ik dus 3 a 4 knoppen van de 10 die niet optimaal werken. Zoals eerder vermeld heb ik wel wat kunnen schuiven en hercombineren om een volledig werkende setup te hebben (instelring heb je bvb niet nodig waar je een thermostaat hangen hebt). Dat Tado me dan toch direct ook een omruil aanbiedt, illustreert toch de voortreffelijke support.

Buiten die slechte knoppen, heb ik zelf eigenlijk ook geen klagen, ondanks de grote setup: 7 kamers met 10 knoppen en zeer diverse dagschema's, plus ook nog integratie met IFTTT. Anderzijds moet ik er ook wel bij vertellen dat mijn ketel dan weer zeer simpel is (oude aan/uit, dus niet modulerend en ook geen OpenTherm). Die plan ik in het najaar te vernieuwen.

Of toch nog 1 probleempje, maar dat niet eigen is aan Tado. Temperatuurmeting op de radiatorknoppen zelf is verre van ideaal. Bvb in mijn werkkamer staat een brede kast vlak naast de radiatorknop. Daardoor blijft de warmte van de radiator nog meer dan anders hangen, en denkt de knop dus al vrij snel dat het warm genoeg is. Je kan het wel deels verhelpen met die temperatuurscompensatie, maar dan introduceer je eigenlijk een foute temperatuur op momenten dat de verwarming al een tijd koud heeft. Je kan dit natuurlijk wel oplossen met een extra thermostaat maar aan €129 is dat wel een dure aangelegenheid, terwijl de helft van de functionaliteit van dat toestel niet gebruikt (nl. de hele ketelaansturing). Hopelijk komt Tado in de toekomst nog met losse thermometers, zoals EvoHome die ook heeft aan €60 of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Twixie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:09:
[...]

Van wat ik hier en elders gezien heb, zijn er maar 2 terugkerende problemen, die allebei ook bevestigd zijn door Tado, dacht ik:
* het probleem met de Dazzle Mode op de thermostaat die er voor zorgt dat na een tijd ineens het scherm tilt slaat.
* productiefout bij de radiatorknoppen die ervoor zorgt dat een knop niet of slecht merkt dat hij gemonteerd is en daardoor niet werkt (always open) of spontaan gaat hercalibreren. Volgens mij kun je daar ook de stroeve instelring aan toevoegen want de knoppen die bij mij problemen geven met monteren, zijn ook de knoppen waarbij de instelring allesbehalve soepel is.
Ja ik had hier al gelezen over de Dazzle mode en die dus gelijk uitgezet, met name omdat ik het ook een zinloze feature vindt. Bij ons hangt de thermostaat namelijk in het trapgat (vrij normaal in huizen met open haard).

Mbt kwaliteit slimme knoppen moet ik het nog gaan zien, ik heb de installateur ingepland staan voor een hele serie veranderingen aan de installatie hier (extra radiatoren, leidingen omleggen, knoppen vervangen) en hoop dat die tijd heeft om dat in de komende maand te doen, dan kan ik het systeem ook gaan gebruiken waarvoor ik het gekocht heb.
Twixie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:09:
[...]
Of toch nog 1 probleempje, maar dat niet eigen is aan Tado. Temperatuurmeting op de radiatorknoppen zelf is verre van ideaal. Bvb in mijn werkkamer staat een brede kast vlak naast de radiatorknop. Daardoor blijft de warmte van de radiator nog meer dan anders hangen, en denkt de knop dus al vrij snel dat het warm genoeg is. Je kan het wel deels verhelpen met die temperatuurscompensatie, maar dan introduceer je eigenlijk een foute temperatuur op momenten dat de verwarming al een tijd koud heeft. Je kan dit natuurlijk wel oplossen met een extra thermostaat maar aan €129 is dat wel een dure aangelegenheid, terwijl de helft van de functionaliteit van dat toestel niet gebruikt (nl. de hele ketelaansturing). Hopelijk komt Tado in de toekomst nog met losse thermometers, zoals EvoHome die ook heeft aan €60 of zo.
Je kunt volgens mij een offset zetten in de temp meting (iig voor thermostaat), misschien dat je daar nog wat mee kan doen? Ik had nog een Alecto 433Mhz temperatuur metertje liggen en die gebruik ik nu ter controle van de waardes die ik van de Tado zie, en daar zit geen verschil tussen, dus als ze onbetrouwbaar zijn zijn ze het iig allebei :-) Maar wil dezelfde methode ook gaan gebruiken wanneer de slimme knoppen er hangen om zo de schema's beetje bij te regelen etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Sander op 06-01-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Sander schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:14:
[...]
Je kunt volgens mij een offset zetten in de temp meting (iig voor thermostaat), misschien dat je daar nog wat mee kan doen?
Dat is wat ik bedoelde met die compensatie. Op mijn werkkamer staat die dus op -3°C. Op dit moment geeft de app 22°C aan, wat dus eigenlijk wil zeggen dat de knop 25°C meet, maar de verwarming staat dan ook al de hele morgen aan. De thermometer op mijn bureau, op een goede 1 meter van de radiator zegt echter 20.5°C. Maar op het moment dat de radiator al een tijd koud heeft, en het bvb 22°C is hier, zal de app dan dus zeggen dat het 19°C is, en zal er toch kortstondig gestookt worden.
Nu, de werkkamer is wel een koude ruimte door 2 buitenmuren, en 2 binnenmuren die aan de andere kant een niet-verwarmde ruimte hebben (gang, toilet...). Dus als het hier 22°C is, betekent het wellicht gewoon dat het al zomer is, en de CV in zijn geheel uit kan :).

[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 06-01-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Hier, buiten een radiatorkop met productiefout waarvoor ik inmiddels een nieuwe heb ontvangen, eigenlijk geen problemen. Enige zou nog kunnen zijn dat de temp. zo nu en dan te ver doorschiet waardoor het dan tot ca. 0,7 graag warmer is dan ingesteld. Zou eigenlijk verwachten dat Tado na een aantal weken voldoende 'geleerd' heeft over het opwarmen van het huis zodat dat voorkomen kan worden, maar dat is dus (nog) niet het geval.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TWyk

Ik denk zeker dat de thermostaat die al geruime tijd op de markt is een veel stabieler product is dan de radiatorkranen. Bij de thermostaat is het grootste probleem dat de thermostaat veel verschillende verwarmingsystemen moet kunnen aansturen maar inmiddels is die ondersteuning bij de Tado al redelijk uitgebreid.
Bij de radiatokranen zijn er naast die aansturing van het verwamingssysteem ook nog veel andere mogelijke problemen.
  • De mechanische werking van de radiatorkranen op verschillende radiatoren lijkt storingsgevoeliger tov de schakelende werking van een thermostaat.
  • Het krijgen van verbinding met bridges lijkt lastiger mogelijk omdat er vaker kranen op punten met slechter bereik zitten.
  • De temperatuur meten vanaf radiatorkranen is lastiger dan bij thermostaten omdat de thermostaat vaak centraal in een ruimte aan een binnenmuur zit maar de radiator kranen vaak aan buitenmuren onder vensterbanken waar de temperaturen niet typisch zijn voor de ruimte
  • De Tado thermostaat werkt nu nog vaak alleen in een huis maar de radiatorkranen werken vaak met een aantal in zones en binnen de zones weer gesynchroniseerd. Dat geeft veel meer complexiteit in de aansturing zowel in de software als ook door de gebruiker die de zones goed moet instellen/inregelen.
Een oplossing met slimme radiatorkranen in zones is gewoon veel complexer dan simpelweg een slimme thermostaat in je huis gebruiken om je ketel aan te sturen. Iets wat misschien niet iedereen zich vooraf voldoende realiseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
TWyk schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:45:
[...]

Ik denk zeker dat de thermostaat die al geruime tijd op de markt is een veel stabieler product is dan de radiatorkranen. Bij de thermostaat is het grootste probleem dat de thermostaat veel verschillende verwarmingsystemen moet kunnen aansturen maar inmiddels is die ondersteuning bij de Tado al redelijk uitgebreid.
Bij de radiatokranen zijn er naast die aansturing van het verwamingssysteem ook nog veel andere mogelijke problemen.
  • De mechanische werking van de radiatorkranen op verschillende radiatoren lijkt storingsgevoeliger tov de schakelende werkig nva een thermostaat.
  • Het krijgen van verbinding met bridges lijkt lastiger mogelijk omdat er vaker kranen op punten met slechter bereik zitten.
  • De temperatuur meten vanaf radiatorkranen is lastiger dan bij thermostaten omdat de thermostaat vaak centraal in een ruimte aan een binnenmuur zit maar de radiator kranen vaak aan buitenmuren onder vensterbanken waar de temperaturen niet typisch zijn voor de ruimte
  • De Tado thermostaat werkt nu nog vaak alleen in een huis maar de radiatorkranen werken vaak met een aantal in zones en binnen de zones weer gesynchroniseerd. Dat geeft veel meer complexiteit in de aansturing zowel in de software als ook door de gebruiker die de zones goed moet instellen/inregelen.
Een oplossing met slimme radiatorkranen in zones is gewoon veel complexer dan simpelweg een slimme thermostaat in je huis gebruiken om je ketel aan te sturen. Iets wat misschien niet iedereen zich vooraf voldoende realiseert.
Ja idd, dat was mijn conclusie ook en ik denk dat wat dat betreft ik op een vrij simpele setup ga uitkomen voorlopig, aangezien het bij ons puur het regelen van temperatuur op 2 aparte kamers is die nu handmatig gestookt worden. Ik ga beneden (nog) niks aanpassen omdat ik dan gelijk 3 radiatoren en 2 convectorputten moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
[...]
Dat was iets waarover ik me op voorhand geïnformeerd had. Had Tado de vraag gesteld of je ook met 2 bridges kunt werken. Antwoord was dat dat kon maar zelden nodig is. Ik dacht dat dit hier een issue kon zijn omdat ik ook qua wifi 2 access points (eentje beneden en eentje boven) nodig heb. Maar met Tado bleek dat inderdaad helemaal niet nodig. Achteraf geleerd dat die dingen hun eigen protocol op 868 MHz praten. Dus op een veel lagere frequentie dan wifi, met daardoor veel groter bereik.
Dit vooral. Als je er wat over nadenkt, besef je al snel dat het allemaal zo simpel niet is en er met een hoop factoren rekening moet gehouden worden:
* radiators beginnen niet zomaar onmiddellijk met warmte afgeven van zodra de warmte gevraagd wordt.
* omgekeerd blijven ze nog een tijd warmte afgeven van zodra de warmtevraag stopt.
* de warmteafgifte is sowieso ook afhankelijk van de warmtevraag van andere ruimtes. Als de radiators van mijn woonkamer open staan, krijgen andere open radiators ook een veel lager debiet en is hun warmteafgifte dus ook ineens lager
* als er ergens een deur blijft openstaan, warmt een kamer ook trager op (of koelt sneller af) wat ook weer het zelflerend karakter om zeep kan helpen.
* of ruimtes waar je geen slimme radiatorknop hebt, maar die ook niet helemaal dicht staan om toch mee te kunnen genieten van de warmwater-doorstroom. Zo hebben onze toiletten ook kleine radiators die ook op 18°C staan, en dus in lichte mate ook weer de warmte-aanvoer van andere ruimtes kunnen beïnvloeden.
En dan kijk ik nog maar enkel naar mijn situatie met een simpele aan/uit ketel. Met een modulerende ketel (i.e. temperatuur van de ketel wordt ook gestuurd) wordt het nog een pak complexer.

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 06-01-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeAllerlangste
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-08 03:11

Ook hier een setup van een slimme thermostaat met 7 slimme kranen. Initieel opgezet met 6 slimme kranen. De zevende lijkt een probleem met de zender te hebben; hij krijgt geen verbinding met de bridge. Door Tado wordt nu, na enige aandringen, een nieuwe gestuurd. (Hoeven ze niet te doen, aankoop gedaan bij Coolblue dus in principe zijn die eerste aanspreekpunt).

Verder draait alles als een zonnetje en heb ik naast de dazzle-bug nul problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Ik zie dat mijn tado op firmware 36.15 zit, betekent dat de bug in de schittermodus nu opgelost is? Oftewel ik kan mijn tijdschema weer activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
BB-One schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:21:
Ik zie dat mijn tado op firmware 36.15 zit
Zou inderdaad wel nuttig zijn mocht Tado wat release notes o.i.d. hebben, zeker nadat we weten dat ze aan die bug werkten en de Tado rep hier al zei dat ze aan een fix werken. Maar ik vermoed dat de Tado rep hier wel snel zal komen zeggen of dat al dan niet in deze release zit.
Oftewel ik kan mijn tijdschema weer activeren?
Wat bedoel je hiermee, want je had die Dazzle Mode toch totaal niet nodig om schema's aan te passen ?

[ Voor 23% gewijzigd door Twixie op 06-01-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Twixie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:39:
[...]

Zou inderdaad wel nuttig zijn mocht Tado wat release notes o.i.d. hebben, zeker nadat we weten dat ze aan die bug werkten en de Tado rep hier al zei dat ze aan een fix werken. Maar ik vermoed dat de Tado rep hier wel snel zal komen zeggen of dat al dan niet in deze release zit.

[...]

Wat bedoel je hiermee, want je had die Dazzle Mode toch totaal niet nodig om schema's aan te passen ?
Nee, maar door de bug in de dazzle mode (het continu verspringen van de temperatuur op het scherm) bleef mijn tado hangen en paste hij de temperatuur niet meer aan en kon ik ook niet meer vanuit de app de temperatuur aanpassen. Enige optie was dan om een aantal seconden op de knop te drukken.

Wellicht een beetje onduidelijk verhaal maar:
Tijdschema: om 18:00 uur is de de temperatuur 18 graden, tijdschema zorgt er voor dat om 20 uur naar 21 graden gestookt wordt en om 23:00 uur gaat de temperatuur naar 16 graden.

Met de bug bleef het dan continu 18 graden en ging het scherm vanaf 20 uur lekker knipperen, na een reset ging het weer goed tot 23:00 uur en dan bleef de tado hangen op 21 graden. En dat zag ik dan lekker de volgende morgen en kon de boel weer resetten.
(het maakt niet uit of ik de dazzle mode nu aan of uit had staan in de app of via de website)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:46
Heeft een van jullie ervaring met een Tado in combinatie met vloerverwarming en een nieuwbouw/goed geisoleerd huis?

Met overdag de thermostaat op 20 graden en een nachtverlaging naar 19 of 18,5 zie ik iedere ochtend weer dat de tado sowieso pas begint met stoken op het tijdstip waar de temperatuur veranderd. Enig voorspellend gedrag dat het een uurtje duurt om het op temperatuur te kijken is niet te zien. Plus de tado gaat pas minder stoken zodra de gewenste temperatuur overschreden is (20,2), en stookt bij 20.7 graden ook nog steeds zachtjes bij omdat hij bang is dat het te snel afkoelt ofzo?

Kom dus elke dag op een overshoot van ruim een graden aan. Waarna er de rest van de dag compleet niet meer gestookt word omdat de temperatuur nauwelijks meer zakt.

Heb de tado helpdesk al eens gemailed die hebben kleine aanpassing gedaan en gevraagd of ik de maximale ketel temperatuur aan zou kunnen passen. Er word gestookt tussen de 40 en 56 graden dus die is al aan de relatief lage kant. Iemand nog andere suggesties wat ik kan veranderen om dit gedrag te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Laatst online: 20:57
Sleepkever schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:37:
Heeft een van jullie ervaring met een Tado in combinatie met vloerverwarming en een nieuwbouw/goed geisoleerd huis?

Met overdag de thermostaat op 20 graden en een nachtverlaging naar 19 of 18,5 zie ik iedere ochtend weer dat de tado sowieso pas begint met stoken op het tijdstip waar de temperatuur veranderd. Enig voorspellend gedrag dat het een uurtje duurt om het op temperatuur te kijken is niet te zien. Plus de tado gaat pas minder stoken zodra de gewenste temperatuur overschreden is (20,2), en stookt bij 20.7 graden ook nog steeds zachtjes bij omdat hij bang is dat het te snel afkoelt ofzo?

Kom dus elke dag op een overshoot van ruim een graden aan. Waarna er de rest van de dag compleet niet meer gestookt word omdat de temperatuur nauwelijks meer zakt.

Heb de tado helpdesk al eens gemailed die hebben kleine aanpassing gedaan en gevraagd of ik de maximale ketel temperatuur aan zou kunnen passen. Er word gestookt tussen de 40 en 56 graden dus die is al aan de relatief lage kant. Iemand nog andere suggesties wat ik kan veranderen om dit gedrag te verbeteren?
Hier best wel redelijk geïsoleerd huis met 500 kuub verbruik op jaar basis bij gemiddeld 20,5 graden (20 snachts en 21 overdag).
Aanvankelijk had ik ook overshoots zoals jij omschrijft, maar na contact te hebben gehad met de Helpdesk was dit perfect verholpen en nu heb ik overshoots van 0,2 graden wat perfect is.

Voor wat ik begreep is de Tado self learning tot bepaalde waardes, en met vloerverwarming val je snel buiten die waardes.
Hier verwarm ik van 20 naar 21 graden in gemiddeld 1 uur tijd met vvw

In de tado settings kun je early start aanzetten, staat dit aan of uit bij jou?

Ik zou als ik jou was nog eens de support mailen dat het nog niet verbeterd is. Ik stook hier ook met 40 en 55. (55 tijdens aanwarmen, 40 voor het op temp houden van de woning).

[ Voor 5% gewijzigd door Daannn1987 op 07-01-2017 14:08 ]

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Daannn1987 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:07:
[...]

Hier best wel redelijk geïsoleerd huis met 500 kuub verbruik op jaar basis bij gemiddeld 20,5 graden (20 snachts en 21 overdag).
Aanvankelijk had ik ook overshoots zoals jij omschrijft, maar na contact te hebben gehad met de Helpdesk was dit perfect verholpen en nu heb ik overshoots van 0,2 graden wat perfect is.

Voor wat ik begreep is de Tado self learning tot bepaalde waardes, en met vloerverwarming val je snel buiten die waardes.
Hier verwarm ik van 20 naar 21 graden in gemiddeld 1 uur tijd met vvw

Ik zou als ik jou was nog eens de support mailen dat het nog niet verbeterd is. Ik stook hier ook met 40 en 55. (55 tijdens aanwarmen, 40 voor het op temp houden van de woning).
Had net zelf Early start aangezet, maar toen stopte de aansturing naar de ketel leek wel? :|
Tado gaf aan te stoken, maar ketel deed 0 ;w

Early start weer uit en de ketel sloeg weer aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
Daannn1987 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:07:
[...]

Ik kan zelf early start nergens vinden in de app of op my.tado.com mis ik hier iets?

En dan zal ik support nogmaals mailen maar. Zit hier ongeveer op zelfde tempo van 1 graad per uur dus dat is dan in ieder geval niet heel gek. Bedankt voor de reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daannn1987
Sleepkever schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:07:
[...]

Ik kan zelf early start nergens vinden in de app of op my.tado.com mis ik hier iets?

En dan zal ik support nogmaals mailen maar. Zit hier ongeveer op zelfde tempo van 1 graad per uur dus dat is dan in ieder geval niet heel gek. Bedankt voor de reactie!
Klik op smart schedule op my.tado > klik op het tandwieltje rechtsbovenaan > hier vindt ik vroege start

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/6affcetjf/Schermafbeelding_2017_01_07_om_19_10_05.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
Daannn1987 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:10:
[...]

Klik op smart schedule op my.tado > klik op het tandwieltje rechtsbovenaan > hier vindt ik vroege start

[afbeelding]
Top, ik was al helemaal in de heating zone settings aan het zoeken, staat inderdaad al aan zo te zien dus dat is dan ook wel gek dat hij niet ruim vooraf begint inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie dat mijn tado op firmware 36.15 zit, betekent dat de bug in de schittermodus nu opgelost is? Oftewel ik kan mijn tijdschema weer activeren?
In principe zou het nu probleemloos moeten werken. Hou wel rekening met de negatieve impact op algemene batterijtijd elke keer dat het display aan moet vanwege de schittermodus.
Daannn1987 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:53:
[...]
Had net zelf Early start aangezet, maar toen stopte de aansturing naar de ketel leek wel? :|
Tado gaf aan te stoken, maar ketel deed 0 ;w

Early start weer uit en de ketel sloeg weer aan :?
Dit kan niet echt met elkaar te maken hebben normaal gezien. Alles wat met early start te maken heeft zit in de cloud en vanuit de cloud komt er een set-point naar uw tado. Misschien kunt u het nogmaals proberen ? Mocht het echt direct gerelateerd zijn, graag een melding naar support@tado.com want dat trekt mijn interesse zeker.
Sleepkever schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:14:
[...]

Top, ik was al helemaal in de heating zone settings aan het zoeken, staat inderdaad al aan zo te zien dus dat is dan ook wel gek dat hij niet ruim vooraf begint inmiddels
Even mailtje naar support@tado.com
Sommige vloerverwarmingen liggen buiten het bereik van de leermodus en dan gaat het niet heel goed. Gelukkig kunnen wij het dan nog aanpassen.

[ Voor 59% gewijzigd door tado op 09-01-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:17
Ik merk dat ik vaak automatisch word uitgelogd op de tado site terwijl ik "ingelogd blijven" aan heb. Mijn browser verwijderd niet als ik hem afsluit.

Ik heb het gevoel dat de cookies van tado die over de inlog sessie gaan heel snel verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Ik heb tado bijna 2 weken terug gemaild.
En dan voor het overnemen van huur naar koop.
Echter ik krijg gewoon geen reactie,

Normaliter had ik binnen 24u bericht.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daannn1987
tado schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:25:

Dit kan niet echt met elkaar te maken hebben normaal gezien. Alles wat met early start te maken heeft zit in de cloud en vanuit de cloud komt er een set-point naar uw tado. Misschien kunt u het nogmaals proberen ? Mocht het echt direct gerelateerd zijn, graag een melding naar support@tado.com want dat trekt mijn interesse zeker.
Net nog eens geprobeerd.

Nu zegt tado te stoken (vlammetje), en ~30 seconden later ging de ketel ook aan.
Meestal gaat dat sneller :) (als ik manual de temp aanpas)
Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/lojod8b87/away.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Ik ben opzoek naar een Tado. Zit een beetje op marktplaats te kijken maar het is niet heel duidelijk of het starterkits zijn of een losse thermostaat. En of het v2 of v3 betreft. Enig idee of je dat aan allemaal de buitenkant van de doos kan zien?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
Clavat schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:01:

Het lijkt er op dat het erg druk is. Ik moest ook lang wachten op een reactie op mijn terug bel verzoek. Mijn broertje had voor zijn Tado gebeld en die kreeg een Engelsman aan de lijn omdat de Nederlanders allemaal al bezet/druk waren.
Morpheusk schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:08:
Ik ben opzoek naar een Tado. Zit een beetje op marktplaats te kijken maar het is niet heel duidelijk of het starterkits zijn of een losse thermostaat. En of het v2 of v3 betreft. Enig idee of je dat aan allemaal de buitenkant van de doos kan zien?
Ik dacht dat je het aan de buitenkant van de doos kon zien (kijk maar op de tado site, daar zie je een verschil in verpakking tussen V2 en 3). Maar uiteindelijk bleek dit toch weer niet het geval te zijn. Ik dacht dat het om een V3 ging, maar bleek een V2 te zijn. Geen ramp, want ik heb geen Apple producten in huis. Dus nee je kan het niet zomaar zien. Bij de V3 versies zat er ergens een code geplakt om een nieuwe bridge oid aan te vragen. Dus met code is het V3, zonder een V2.

Bij een nieuwe energie contact van een energie leverancier waarvan ik de naam niet meer weet, kregen mensen een Tado cadeau. Deze belanden ook op marktplaats, maar zitten in een nieuwe doos. Daardoor dacht ik dus dat het om een V3 ging wat niet zo bleek te zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door 13art op 09-01-2017 16:12 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
l3art schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:09:
[...]

Het lijkt er op dat het erg druk is. Ik moest ook lang wachten op een reactie op mijn terug bel verzoek. Mijn broertje had voor zijn Tado gebeld en die kreeg een Engelsman aan de lijn omdat de Nederlanders allemaal al bezet/druk waren.
Lijkt het wel op.
Ik wacht nog een week dan mail ik ze nog eens.

Voorheen was het toch wat beter geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
l3art schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:09:
[...]

[...]

Ik dacht dat je het aan de buitenkant van de doos kon zien (kijk maar op de tado site, daar zie je een verschil in verpakking tussen V2 en 3). Maar uiteindelijk bleek dit toch weer niet het geval te zijn. Ik dacht dat het om een V3 ging, maar bleek een V2 te zijn. Geen ramp, want ik heb geen Apple producten in huis. Dus nee je kan het niet zomaar zien. Bij de V3 versies zat er ergens een code geplakt om een nieuwe bridge oid aan te vragen. Dus met code is het V3, zonder een V2.

Bij een nieuwe energie contact van een energie leverancier waarvan ik de naam niet meer weet, kregen mensen een Tado cadeau. Deze belanden ook op marktplaats, maar zitten in een nieuwe doos. Daardoor dacht ik dus dat het om een V3 ging wat niet zo bleek te zijn.
Thx voor de info. Ik wil namelijk een extensionkit gebruiken, maar die werkt volgens de tado website alleen met V3.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Clavat schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:01:

Technische vragen: 1-2 werkdagen
Sales vragen: 1-2 werkdagen
Administratie: 1-3 weken :'( . Hou er rekening mee dat de datum van uw eerste aanvraag geldend is voor het aanbod dat wij u doen. On ze administratieve afdeling is nu al verdubbeld in grootte maar nog worden we overspoeld met aanvragen.
Morpheusk schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:08:
Ga ervan uit dat u een V2 koopt. De bridge upgrade registratie zal misschien al uitgevoerd zijn door de verkoper of het gaat gewoon om een V2 die nooit een gratis bridge upgrade zal krijgen. (al een paar cases van oplichting zien binnenkomen)

[ Voor 39% gewijzigd door tado op 09-01-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
tado schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:19:
[...]

Technische vragen: 1-2 werkdagen
Sales vragen: 1-2 werkdagen
Administratie: 1-3 weken :'( . Hou er rekening mee dat de datum van uw eerste aanvraag geldend is voor het aanbod dat wij u doen. On ze administratieve afdeling is nu al verdubbeld in grootte maar nog worden we overspoeld met aanvragen.
Waar valt dan het verlengen van huur naar koop onder?
Administratie of Sales omdat ze me een aanbieding zouden doen maar nog niets heb ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Clavat schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:21:
[...]

Waar valt dan het verlengen van huur naar koop onder?
Administratie of Sales omdat ze me een aanbieding zouden doen maar nog niets heb ontvangen?
Administratie regelt alles met lopende huurcontracten. (en daar heb ik dus geen zicht op want ik doe Sales/Tech)

[ Voor 8% gewijzigd door tado op 09-01-2017 16:24 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!