Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dabachata
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-07 08:00
Ik weet niet of dit jullie al bekend is maar je kan de Tado Slimme Radiatorknop ook puur als thermostaat gebruiken. Ik heb via de helpdesk de motor uit laten zetten om batterijen te besparen.

Ik heb nu in m'n slaapkamer met hoogslaper 1 knop als slave aan de radiator hangen die zodoende ventiel kan bedienen, en 1 knop op slaaphoogte die de temperatuur meet en via kamerthermostaat of extensiebox zonodig communiceert met de ketel.

Voor mij een uitkomst want het temperatuurverschil tussen de twee punten schommelde heel erg heen en weer tussen 0*C verschil tot wel 3,5*C verschil. De knop bij de radiator in z'n eentje kon dus nooit een comfortabele constante temperatuur op het niveau van de hoogslaper garanderen vanwege dit erg veranderlijke verschil..

Op Amazon.co.uk kan je ook vertical mounting knoppen kopen https://images-na.ssl-ima.../71C9LXiA06L._SL1500_.jpg
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01M690PQC/
Met de open kant naar beneden en de draaiknop naar boven is de temperatuur dan normaal af te lezen ipv op de kop bij horizontal mounting.
Het lijkt nu een beetje op een kookwekker en ik vind het er wel leuk uit zien. Ook is de temperatuur middels de ring sneller/makkelijker in te stellen in vergelijking met druktoetsen op kamerthermostaat. Daarnaast ook nog eens €50 goedkoper in vergelijking met de losse kamerthermostaat.

Uiteraard zou het nog mooier zijn om voor elke knop naar wens voor €20/€30 extra een temperatuursensor te kopen om hetzelfde te kunnen doen, maar dat gaat Tado waarschijnlijk helaas nooit doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabachata
@tado misschien in de toekomstige knoppen (en kamerthermostaten) een functie inbouwen die ervoor zorgt dat het display gaat oplichten als je er (twee keer) op tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeAllerlangste
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 14:57
Thanks!

Reden dat ik het vroeg is tweeledig:

1. Tado beweerde met de nieuwe firmware een efficiënter stookgedrag te bewerkstelligen. Iets dat je in het gasverbruik terug zou moeten kunnen zien. Dit leek tot 13 december ook het geval: er werd tot 5% zuiniger gestookt in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

2. Na 13 december is er een siginificant hoger verbruik te zien. 5-10% méér dan dezelfde periode vorig jaar. Dit terwijl de stookschemas hetzelfde zijn gebleven.

Heel merkwaardig allemaal en vroeg me daarom af of meerdere mensen een dergelijke trend zagen.

@jeanpaulh zie jij iets dergelijks ook terug in jouw verbruik?
jeanpaulh schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:40:
[...]

Ik log zelf ook via mindergas.nl en heb in november 2016 Tado aangeschaft. Volgens mindergas.nl is mijn verbruik:
2015 - 0.457 m3/graaddag
2016 - 0.477 m3/graaddag
2017 - 0.513 m3/graaddag
2018 - 0.597 m3/graaddag (slechts 19 dagen natuurlijk)

Als je 2017 vergelijkt met 2016 toch een besparing van -7.5% kunnen realiseren 8)7
Ten opzichte van 2015 zelfs -12% gas bespaard.

Ik geloof er ook niet zo in dat het zuiniger is; het is een leuke gimmick maar niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 21:28
dabachata schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 01:40:
(Keuze voor Extensie Kit als luxe-oplossing. Was maar GBP 40,- bij Amazon.co.uk en heb nu draadloze kamerthermostaat waarbij ik makkelijk kan uitvogelen wat de beste plaatsing in de woonkamer is zonder me met bedrading naar ketel bezig te houden.
GBP 40? Voor die prijs wil ik 'm ook wel. Wel vreemd dat 'ie volgens camel niet onder de GBP 95 geweest is.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
jeanpaulh schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:40:
[...]

Ik log zelf ook via mindergas.nl en heb in november 2016 Tado aangeschaft. Volgens mindergas.nl is mijn verbruik:
2015 - 0.457 m3/graaddag
2016 - 0.477 m3/graaddag
2017 - 0.513 m3/graaddag
2018 - 0.597 m3/graaddag (slechts 19 dagen natuurlijk)

Als je 2017 vergelijkt met 2016 toch een besparing van -7.5% kunnen realiseren 8)7
Ten opzichte van 2015 zelfs -12% gas bespaard.

Ik geloof er ook niet zo in dat het zuiniger is; het is een leuke gimmick maar niet meer dan dat.
Die 19 dagen in januari is niet representatief. Ik houd al jaren het gasverbruik bij op minder gas. In 2017 lag deze bij mij op 0,28m3/graaddag gemiddeld over het hele jaar. Echter in de wintermaanden ligt deze op ~0,33, in de andere maanden veel lager.

Hiervoor zijn een aantal verklaringen:
- invloed van de zon op mijn huis, ik heb een grote zuid-gevel, die eind feb/maart behoorlijk kan opwarmen
- In de echte wintermaanden is het kouder, waardoor de ketel op hogere temperaturen moet stoken, wat wat inefficienter is.

Werken met graaddagen is een behoorlijk goede indicatie voor het verbruik, maar dekt helaas niet alles. Het actuele weer heeft een grote invloed. Als je 2 dagen hebt met een gemiddelde temperatuur van 3 graden, dan kan het wel 30% verschil in verbruik uitmaken als de ene dag windstil en zonnig is en de andere dag stormachtig en regen. Desalniettemin is het op lange termijn een prima indicatie.

Je moet dus even geduld hebben om een langere periode te meten. Je zou ook even de periode 1 jan - jan kunnen meten met dezelfde periode in voorgaande jaren. Dit zegt als veel meer.

[ Voor 13% gewijzigd door bert74 op 20-01-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeAllerlangste
Jeanpaulh heeft Tado al sinds eind 2016 hè. Dus meer dan een jaar referentie, lijkt me meer dan zat. Enige dat hij probeert te zeggen is dat de cijfers van 2018 niet bruikbaar zijn.

Zie jij halverwege december een gekke sprong in je gasverbruik?

Ben overigens wel jaloers op je lage gasverbruik. Ik zit in m’n jaren 30 woning op een ruime 0,6m3/graaddag...!
bert74 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:41:
[...]

Die 19 dagen in januari is niet representatief. Ik houd al jaren het gasverbruik bij op minder gas. In 2017 lag deze bij mij op 0,28m3/graaddag gemiddeld over het hele jaar. Echter in de wintermaanden ligt deze op ~0,33, in de andere maanden veel lager.

Hiervoor zijn een aantal verklaringen:
- invloed van de zon op mijn huis, ik heb een grote zuid-gevel, die eind feb/maart behoorlijk kan opwarmen
- In de echte wintermaanden is het kouder, waardoor de ketel op hogere temperaturen moet stoken, wat wat inefficienter is.

Werken met graaddagen is een behoorlijk goede indicatie voor het verbruik, maar dekt helaas niet alles. Het actuele weer heeft een grote invloed. Als je 2 dagen hebt met een gemiddelde temperatuur van 3 graden, dan kan het wel 30% verschil in verbruik uitmaken als de ene dag windstil en zonnig is en de andere dag stormachtig en regen. Desalniettemin is het op lange termijn een prima indicatie.

Je moet dus even geduld hebben om een langere periode te meten. Je zou ook even de periode 1 jan - jan kunnen meten met dezelfde periode in voorgaande jaren. Dit zegt als veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:36
DeAllerlangste schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:54:
Jeanpaulh heeft Tado al sinds eind 2016 hè. Dus meer dan een jaar referentie, lijkt me meer dan zat. Enige dat hij probeert te zeggen is dat de cijfers van 2018 niet bruikbaar zijn.
Klopt; die getallen van 2018 had ik er bijgezet gewoon om aan te geven wat mijn verbruik nu is, maar verder niet gebruikt.
@tado: de berekening van 7.5% meerverbruik was dan ook over heel 2017 tov. 2016 zoals vermeld. Ik heb het grootste deel van het jaar Tado alleen gebruikt in de woonkamer, dus ook daar geen veranderingen.

Ik weet niet meer exact wanneer mijn spul de nieuwe firmware heeft gekregen, maar ik zie geen rare sprongen in het verbruik verder. In het algemeen ligt het verbruik in december 2017 iets lager dan december 2016, maar geen grote verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
DeAllerlangste schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:54:

Zie jij halverwege december een gekke sprong in je gasverbruik?

Ben overigens wel jaloers op je lage gasverbruik. Ik zit in m’n jaren 30 woning op een ruime 0,6m3/graaddag...!

[...]
Ah, ik had begrepen dat Jeanpaulh de Tado veel korter had.

Ik ben aan het overwegen om om een Tado thermostaat aan te schaffen te vervanging van mijn Honeywell Chronotherm Modulation uit 2007. Deze is op dit moment optimaal geprogrammeerd. Vervanging lijkt me wel leuk, maar verwacht dat niet dat het me veel besparing oplevert, gezien het lage verbruik dat ik nu al heb.

Ik heb veel geleerd uit dit forum: Gas besparen door middel van CV tuning deel II voor het afstellen van mijn CV-installatie en mijn thermostaat. Ik ben erg benieuwd naar het regelgedrag van de Tado. Met name het de effcientie van de PID regeling, in het optimale (langzaam en op lage temperatuur) aanwarmgedrag gedrag en warmhouden van de woning.

Overigens heb ik met mijn Chronotherm ook regelmatig een overshoot van een halve/hele graad bij het aanwarmen. Vanochtend toevallig, vrij koud -2 en veel wind, ketel stookt op tot een bij mij maximale 60 graden, die warmte gaat gewoon in het systeem zitten en werkt lang na als de ketel al lang gestopt is met opwarmen. Doe je niet zo veel, volgens mij heeft elke intelligente thermostaat er last van. Ik heb het bij mijzelf "opgelost" door 's ochtends in stappen, met extra blokken, aan te warmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.oswald
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-10 10:43
Meer mensen die een probleem hebben met het 100% sluiten van de slimme radiatorknoppen na de firmware update naar 47.9?
Dat sparen van de batterijen heeft blijkbaar wel gevolgen voor de kracht waarmee de knop gesloten wordt. Ik heb een melding uitstaan bij de helpdesk. Één knop gaat goed, één sluit niet meer helemaal.

WH-MDC05H3E5, 5600 Wp zonnepanelen, 2 infrarood bad- en werkkamer, SWW Auer Edel water 100L, Daikin 2MXM50M9 airco met FTXM35N en FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeAllerlangste
Nog niks van gemerkt. Misschien even batterijen eruit halen en opnieuw calibreren?
t.oswald schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:33:
Meer mensen die een probleem hebben met het 100% sluiten van de slimme radiatorknoppen na de firmware update naar 47.9?
Dat sparen van de batterijen heeft blijkbaar wel gevolgen voor de kracht waarmee de knop gesloten wordt. Ik heb een melding uitstaan bij de helpdesk. Één knop gaat goed, één sluit niet meer helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.oswald
DeAllerlangste schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:30:
Nog niks van gemerkt. Misschien even batterijen eruit halen en opnieuw calibreren?

[...]
Heb ik al gedaan. Probleem blijft.
Zie de piek in de ochtend zonder warmtevraag!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xC21iPUGvH0TrNz0fB3YF2uw/thumb.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door t.oswald op 20-01-2018 12:34 ]

WH-MDC05H3E5, 5600 Wp zonnepanelen, 2 infrarood bad- en werkkamer, SWW Auer Edel water 100L, Daikin 2MXM50M9 airco met FTXM35N en FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeAllerlangste
Niet goed :’-(
t.oswald schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:31:
[...]

Heb ik al gedaan. Probleem blijft.
Zie de piek in de ochtend zonder warmtevraag!
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10 19:14
Ik heb sinds gisteren mijn oude Honeywell Chronotherm (on/off) vervangen door een Tado en aangesloten op de OpenTherm klemmen van mijn Intergas Kombi Kompakt HR22. Qua verwarming werkt het nu voorlopig zoals ik verwacht maar qua warmwater bereiding werkt er iets niets goed.

De intergas kan voor warmwater handmatig op twee standen worden gezet, uit en aan (sommige modellen hebben een zelflerende eco stand, die heb ik niet). In AAN stand houdt de ketel zichzelf op temperatuur met korte stootjes waardoor bij warmwatervraag er sneller warm water aan de kranen is. In uitstand doet hij dat uiteraard niet.

Nou begrijp ik dat ik via Opentherm dit proces kan aansturen via de Tado. Echter, als ik warmwaterbereiding op de ketel UIT zet (ik wil immers niet dat ie permanent de spiraal warm gaat houden) en warmwaterbereiding op AAN zet via Opentherm in de App dan zie ik geen pogingen van de ketel om de spiraal warm te houden.

Doe ik iets verkeerd? Tips welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:36
Odiebla schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:23:
...aangesloten op de OpenTherm klemmen van mijn Intergas Kombi Kompakt HR22.
Ik denk dat we dezelfde ketel hebben. In heb de functie op de ketel op AAN staan. De Tado lijkt deze dan te overrulen door hem toch uit te zetten als dat nodig is.

Uit op de ketel is inderdaad echt uit. Zie het als een serieschakeling van aan/uit schakelaars.

[ Voor 6% gewijzigd door jeanpaulh op 20-01-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Ah ok, ik dacht "aan" is echt altijd aan en dat wil ik dus niet. Ik ga eens kijken wat ie met de nieuwe instelling doet dan, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dabachata
Napsju schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:28:
[...]

GBP 40? Voor die prijs wil ik 'm ook wel. Wel vreemd dat 'ie volgens camel niet onder de GBP 95 geweest is.
Ze hebben m er onder 2 verschillende ASIN's in staan ...
https://uk.camelcamelcame...ostats/product/B00P2HT3JK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook een tado starterskit gehaald en volgens mij is dit ding nu gebricked tot Tado iemand langs komt sturen?

Tijdens de setup opgegeven;
huidige thermostaat: Siemens REV23
Boiler: Ik heb stadsverwarming. Enige wat in de meterkast staat is een groot piepschuim blok met NUON daarop. Verder 0 informatie. De warm waterleiding heeft wel een honeywell vc8015 klep, maar die mocht ik niet kiezen uit de tado lijst. Ik moest kiezen uit een siemens model reeks. Daarop geklikt. Nu word ik geconfronteerd met een scherm dat er geen instructies beschikbaar zijn voor mijn situatie en er contact wordt opgenomen. Fijn, maar het is zondag en ik wil dit nu gedaan hebben. Kan ik de installatie niet resetten?

Heeft iemand hier ook te maken gehad met een zelf-installatie waar boiler niet in de lijst stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een Tado V3 aan te schaffen maar heb nog enkele vragen omtrend wat ik allemaal nodig heb.

Wij zijn nu in het bezit van een Honeywell Chrontherm Wireless thermostaat AAN/UIT.
De CV ketel is een Vaillant ecoTec plus VHR NL 30-34/5-5

Ik zou graag de Tado V3 willen kopen in combinatie met de extensie kit zodat ik heb draadloos kan gebruiken.

Wat mijn vraag is is het volgende:

Benden komt de thermostaat te staan.
De radiatoren zijn allen voorzien van Danfoss thermostaat knoppen 1 t/m 5.
Boven is het echter nu altijd een stukje kouder dan beneden als we de thermostaat beneden instellen op bijvoorbeeld 20 graden.
Knoppen staan altijd open.

Als ik boven op de slaapkamer en in de badkamer bijvoorbeeld 2 slimme Tado thermostaatknoppen bevestig en die instel op 20 graden worden die kamers dus afzonderlijk verwarmd.
En zo ja, hoe zit het dan met het gasverbruik als de ketel enkel gaat verwarmen voor 2 radiatoren?
Kan ik elders gewoon de Danfoss thermostaatknoppen laten zitten of moet ik alles vervangen?
Dat wordt dan een dure grap.....

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden ;-)

Super bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje, ik heb een Vaillant ketel en heb Tado aangesloten op de extension kit met het BUS-systeem. Had ook het warm water laten lopen via Tado maar ben daar niet zo overtuigd van, zou dit liever door de ketel willen laten regelen. Via de thermostaat dan in het installateursmenu gekomen en daar HW uitgezet. Probleem is dat mijn ketel dan helemaal geen warm water meer afgeeft. Heb het nu dus gewoon terug aangezet via Tado.

De reden dat ik het via de ketel wil doen is dat ik denk dat de ketel het efficienter zou kunnen doen, ben ik daar mis in? Ik wil helemaal geen schema voor warm water (stond standaard ingesteld van 7-22u, daar stond ik dan om 6:30 leuk in de douche met koud water).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:09:
Kan ik elders gewoon de Danfoss thermostaatknoppen laten zitten of moet ik alles vervangen?
Wat denk je wat er beneden gebeurt als je ketel gaat stoken voor de kamers boven en beneden je knoppen open staan? Wat gebeurt er dan met de temperatuur beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:04:
[...]

Wat denk je wat er beneden gebeurt als je ketel gaat stoken voor de kamers boven en beneden je knoppen open staan? Wat gebeurt er dan met de temperatuur beneden?
Ik denk maar ik ben nOOb op dit gebied :-( dat de temperatuur die beneden is ingesteld gehanteerd blijft omdat daar de thermostaat staat ingesteld op bijv. 20 graden, en laten we zeggen boven op 25 graden, maar ik kan er uiteraard compleet naast zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Haha, ok. Nog even inlezen dank denk ik. Normaal gesproken.. tenzij je vreemde setup hebt, wordt het warme water van je ketel door je hele circuit gepompt. Dus door alle radiators, behalve de radiators die dicht staan, of op een stand waarvan de temperatuur al bereikt is. Dus.. als je radiators beneden open staan en je ketel gaat stoken... dan wordt het beneden warmer. Als je dat niet wil, moet je zorgen dat ze dicht gaan. Handmatig, of automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:03
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:24:
Ik heb een probleempje, ik heb een Vaillant ketel en heb Tado aangesloten op de extension kit met het BUS-systeem. Had ook het warm water laten lopen via Tado maar ben daar niet zo overtuigd van, zou dit liever door de ketel willen laten regelen. Via de thermostaat dan in het installateursmenu gekomen en daar HW uitgezet. Probleem is dat mijn ketel dan helemaal geen warm water meer afgeeft. Heb het nu dus gewoon terug aangezet via Tado.

De reden dat ik het via de ketel wil doen is dat ik denk dat de ketel het efficienter zou kunnen doen, ben ik daar mis in? Ik wil helemaal geen schema voor warm water (stond standaard ingesteld van 7-22u, daar stond ik dan om 6:30 leuk in de douche met koud water).
Wat voor ketel is het en uit welk jaar?
Wat is het BUS-systeem?
Heb je de Tado op aan/uit of op Opentherm aansluitingen aangesloten?
Heb je nog instellingen in je ketel gewijzigd?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:09:
[...]

Ik denk maar ik ben nOOb op dit gebied :-( dat de temperatuur die beneden is ingesteld gehanteerd blijft omdat daar de thermostaat staat ingesteld op bijv. 20 graden, en laten we zeggen boven op 25 graden, maar ik kan er uiteraard compleet naast zitten ;)
Boven creëert dan toch warmtevraag? En beneden staat alles open. Dus wat gebeurt er dan? Hoe zou de kamerthermostaat je radiatoren beneden moeten afsluiten?
Maar waarom staan die kranen beneden open? Het zijn toch thermostaatkranen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald

Kijk eens bij @Verwijderd enkele Posts terug. Moet je dat AAN niet op de ketel weer handmatig instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Wat mij trouwens opvalt is dat ik op de Tado thermostaat slechts handmatig in hele graden kan instellen terwijl ik via de app in tienden kan instellen. Nu is dat misschien wat overdreven want dan duurt instellen op de thermostaat wel erg lang. Maar per halve graad instellen zou fijn zijn. Hoe stel je dat in?

Daarbij: als ik via de app een halve of tiende graad instel dan geeft het display slechts een afgeronde temperatuur aan. Dat vind ik onwenselijk, ik wil op de tado gewoon zien waar hij op is ingesteld, niet op een benadering. Het is ook inconsistent want de gemeten temperatuur is wél weer in tienden nauwkeurig.

Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
Odiebla schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:02:
Wat mij trouwens opvalt is dat ik op de Tado thermostaat slechts handmatig in hele graden kan instellen terwijl ik via de app in tienden kan instellen. Nu is dat misschien wat overdreven want dan duurt instellen op de thermostaat wel erg lang. Maar per halve graad instellen zou fijn zijn. Hoe stel je dat in?

Daarbij: als ik via de app een halve of tiende graad instel dan geeft het display slechts een afgeronde temperatuur aan. Dat vind ik onwenselijk, ik wil op de tado gewoon zien waar hij op is ingesteld, niet op een benadering. Het is ook inconsistent want de gemeten temperatuur is wél weer in tienden nauwkeurig.

Mis ik iets?
PeterdeBruin in "Tado Smart Thermostat Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Ja sorry, ik zit net te zoeken in dit topic en ik zie dat dir gewoon beperkingen van de tado zijn. Zonde, maar niet onoverkomelijk.

Overigens zie ik dat de bridge op 868 MHz werkt. Mijn Orcon mechanische ventilatie met RF remotes doet dat ook. Het zou wel heel tof zijn als Tado zou overwegen om de bridge ook geschikt te maken om te pairen met dit soort mechanische ventilatie units. Je zou dan in de Tado app ventilatie en verwarming kunnen combineren. Ik zou bv heel graag de ventilatie willen kunnen plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 09:16

Ik heb net dezelfde situatie als jij, ook de Tado aangesloten via de extension kit op de eBus aansluiting van de ketel.
Ik heb dit weekend ook even geprobeerd om de warmwaterregeling op de tado uit te schakelen via het installateurs menu maar dan maakt mijn ketel ook geen warm water meer. Maakt niet uit of ik het op de ketel zelf op comfort zet, het warm water blijft uit.
Ook ik heb dus het warm water terug ingeschakeld op de thermostaat. Een beetje jammer want ik zou ook liever de ketel het laten regelen.

Misschien dat Tado ons kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:50
Heb hier toevallig vanmorgen een ticket voor aangemaakt met het verzoek om dit bij mij uit te schakelen zodat de ketel het zelf doet. Bij mij is het water uit de ketel ook simpelweg kouder tegenwoordig. Kan natuurlijk door de ketel zelf komen, maar dat merk ik dan vanzelf als Tado het niet meer doet. Dan is er wat mis met de ketel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Voor wie geïnteresseerd is in reviews: https://androidworld.nl/review/slimme-thermostaat-tado/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
lolgast schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:52:
Heb hier toevallig vanmorgen een ticket voor aangemaakt met het verzoek om dit bij mij uit te schakelen zodat de ketel het zelf doet. Bij mij is het water uit de ketel ook simpelweg kouder tegenwoordig. Kan natuurlijk door de ketel zelf komen, maar dat merk ik dan vanzelf als Tado het niet meer doet. Dan is er wat mis met de ketel :+
Dan moet je in de Tado app de temperatuur hoger zetten :P

Ik merkte best veel verschil onder de douche met thermostaatkraan tussen 55 of 60 graden instelling in de app. Wat ook wel weer apart is aangezien de thermostaatkraan gewoon op de stand stond die ik gewend was.
glennvho schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:49:
[...]

Ik heb net dezelfde situatie als jij, ook de Tado aangesloten via de extension kit op de eBus aansluiting van de ketel.
Ik heb dit weekend ook even geprobeerd om de warmwaterregeling op de tado uit te schakelen via het installateurs menu maar dan maakt mijn ketel ook geen warm water meer. Maakt niet uit of ik het op de ketel zelf op comfort zet, het warm water blijft uit.
Ook ik heb dus het warm water terug ingeschakeld op de thermostaat. Een beetje jammer want ik zou ook liever de ketel het laten regelen.

Misschien dat Tado ons kan helpen?
Zou het kunnen zijn dat je nog een (verborgen) instelling op de ketel aan moet passen?
Ik weet niet of je oude thermostaat een aan/uit was of dat die ook op de eBus aan was gesloten?
Ik moest op mijn Vaillant VHR 24-28c nml een instelling die niet in de normale handleiding staat aanpassen naar Opentherm. Ik heb echter geen eBus erin zitten.

[ Voor 41% gewijzigd door FlowDesign op 22-01-2018 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:05:
[...]

Wat voor ketel is het en uit welk jaar?
Wat is het BUS-systeem?
Heb je de Tado op aan/uit of op Opentherm aansluitingen aangesloten?
Heb je nog instellingen in je ketel gewijzigd?
Het is een Vaillant Ecotec Plus VCW 376, nieuwe installatie, dus van een week geleden :)
Ik bedoel dus het eBus systeem.
Er is niks gewijzigd op de ketel.
glennvho schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:49:
[...]

Leuk om te weten dat ik niet alleen ben :) Dan wachten we het antwoord van Tado af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
FlowDesign schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:13:
[...]

Ik merkte best veel verschil onder de douche met thermostaatkraan tussen 55 of 60 graden instelling in de app. Wat ook wel weer apart is aangezien de thermostaatkraan gewoon op de stand stond die ik gewend was.
De temperatuur in de Tado app staat al op 60 graden voor warmwater uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
lolgast schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:16:
[...]

De temperatuur in de Tado app staat al op 60 graden voor warmwater uiteraard ;)
Misschien op standje "eierkoker" zetten dan? :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
[...]

[...]

Zou het kunnen zijn dat je nog een (verborgen) instelling op de ketel aan moet passen?
Ik weet niet of je oude thermostaat een aan/uit was of dat die ook op de eBus aan was gesloten?
Ik moest op mijn Vaillant VHR 24-28c nml een instelling die niet in de normale handleiding staat aanpassen naar Opentherm. Ik heb echter geen eBus erin zitten.
Ik heb even een case aangemaakt op de Tado website.

Wat ik mij verder ook nog afvraag is het volgende, op de Tado development roadmap staat het volgende: "Detailed Boiler Reporting for Smart Thermostat".
Naar die functie kijk ik wel uit, ik ga er van uit dat we dan het stookpatroon van de ketel kunnen zien?

Afbeeldingslocatie: https://support.tado.com/hc/article_attachments/115018038843/205505299_PublicDevelopmentRoadmap201711_EN.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-10 22:14
glennvho schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:12:
[...]

Ik heb even een case aangemaakt op de Tado website.

Wat ik mij verder ook nog afvraag is het volgende, op de Tado development roadmap staat het volgende: "Detailed Boiler Reporting for Smart Thermostat".
Naar die functie kijk ik wel uit, ik ga er van uit dat we dan het stookpatroon van de ketel kunnen zien?

[afbeelding]
Ik denk eerder dat je de precieze huidige temperatuur van je water kunt raadplegen (net als bij Nest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabachata
@x-boxer

Woekele heeft het volgens mij niet helemaal begrepen.. Volgens mij wil je eerst ook even CV Tuning deel II doorlezen, want wellicht heb je meer iets aan waterzijdig inregelen voor het koude-probleem bij de radiatoren boven, dan aan slimme Tado knoppen.. Gas besparen door middel van CV tuning deel II

Verdere vragen die je jezelf kan stellen:
1. Hoe goed zijn de te verwarmen ruimtes geïsoleerd? Slecht geïsoleerd en weinig aan te doen? Dan kan je met slimme knoppen van Tado wellicht heel wat besparen door de ruimte enkel te verwarmen wanneer je dat ook echt wilt ipv altijd zolang de ketel brand.
2. Wil je alle ruimtes continue verwarmen als de ketel aanslaat of sommige slechts tijdelijk? Badkamer/slaapkamer/woonkamer. Met slimme knoppen kan je zones creëren en zodoende enkel verwarmen wanneer je dat wilt ipv altijd als de ketel brand.
3. Hoe snel warmt een ruimte op zodra de radiator vol open staat en de ketel brand? Hoe sneller een ruimte opwarmt, hoe meer zin het heeft om ook echt tijdelijk te gaan verwarmen middels Tado slimme knop.

Je hebt minimaal 1 muur/kamerthermostaat nodig, zelfs al kies je voor toevoeging van de Extension Kit.

Radiatoren met Danfoss thermostaat verwarmen altijd zolang de ketel brand en de op de knop ingestelde warmte-stand nog niet is bereikt.

Afhankelijk van het resultaat dat je hebt bereikt met waterzijdig inregelen kan je het goedkoopste (qua aankoopbedrag, níet qua gasverbruik) uit met enkel 1 muur/kamerthermostaat beneden en verder de Danfoss thermostaatknoppen die je nu al hebt. Mocht waterzijdig inregelen het koude-probleem boven niet oplossen dan wil je daar idealiter ook een thermostaat plaatsen die een warmtevraag kan sturen naar de ketel. Plaats je die thermostaat op de radiator dan heb je iig 1 radiator die enkel verwarmt als je die ruimte volgens blokkenschema ook echt wilt verwarmen. Overige radiatoren met Danfoss thermostaat verwarmen altijd zolang de ketel brand en de op de knop ingestelde warmte-stand nog niet is bereikt, onafhankelijk van blokkenschema.
woekele schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:32:
Haha, ok. Nog even inlezen dank denk ik. Normaal gesproken.. tenzij je vreemde setup hebt, wordt het warme water van je ketel door je hele circuit gepompt. Dus door alle radiators, behalve de radiators die dicht staan, of op een stand waarvan de temperatuur al bereikt is. Dus.. als je radiators beneden open staan en je ketel gaat stoken... dan wordt het beneden warmer. Als je dat niet wil, moet je zorgen dat ze dicht gaan. Handmatig, of automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
[...]

[...]

Welke instelling heb jij moeten wijzigen? Ik heb net antwoord gekregen van de klantendienst dat het niet mogelijk zou zijn:
helaas kunnen deze instellingen niet worden veranderd. De warm water zone is benodigd voor de aansturing van CV ketel. Excuses voor het ongemak.
Vroeger had ik een analoge Theben klokthermostaat (Aan/uit), waarschijnlijk ligt daar het probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door glennvho op 22-01-2018 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
Odiebla schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:13:
[...]

Overigens zie ik dat de bridge op 868 MHz werkt. Mijn Orcon mechanische ventilatie met RF remotes doet dat ook. Het zou wel heel tof zijn als Tado zou overwegen om de bridge ook geschikt te maken om te pairen met dit soort mechanische ventilatie units. Je zou dan in de Tado app ventilatie en verwarming kunnen combineren. Ik zou bv heel graag de ventilatie willen kunnen plannen.
Er zijn meerdere protocollen die de 868 MHz frequentie gebruiken.
Tado werkt met het '6LoWPAN' protocol, dat (nog) vrijwel nergens anders toegepast wordt.
Op uitwisselbaarheid met andere apparaten op de 868MHz hoef je dan ook niet te hopen.

'6LoWPAN' is in ieder geval wel goed beveiligd, wat niet voor alle 868 MHz protocollen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabachata
lolgast schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:52:
@glennvho

Ik had warmwater optie laten toevoegen op Tado via de telefonische helpdesk.
Voor de aanvraag kon ik middels 1 toets op de ketel warmwater voorverwarmen aan of uit zetten (ECO toets op Atag i28C) Er kwam dan stomend heet water uit de kraan als ik de kraan een tijdje vol open had gezet op maximaal warm water. Met voorverwarm functie was het water sneller op temperatuur.
Na de aanvraag kon ik via App en schema warmwater voorverwarmen aan of uit zetten, en de warmwater voorverwarm temperatuur instellen. Echter, als ik de kraan een tijdje vol open had gezet op maximaal warm water leverde de ketel warm water van 40*C, duidelijk zichtbaar via het info-menu van de ketel. Handmatig op de ketel deze temperatuur wijzigen zodat ie weer hoger kwam te liggen werkte niet. Tado stelde m gelijk weer in op 40*C

Wellicht hebben jullie hetzelfde probleem..

Ik heb gebeld met de vraag hier naar te kijken en dit op te lossen zodoende dat de warmwater aanvoertemperatuur weer op 55*C/60*C komt te liggen. Voor nu de warmwater optie weer een laten uitzetten, en wacht op feedback van Tado.

(Net voor het posten nog weer even gecheckt en het nu met warmwater optie Tado uit (dus geen instellingen mogelijk vanuit Tado app) water van +/- 55*C bij een debiet van 5,5l/minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
dabachata schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:41:
[...]

@glennvho

Ik had warmwater optie laten toevoegen op Tado via de telefonische helpdesk.
Voor de aanvraag kon ik middels 1 toets op de ketel warmwater voorverwarmen aan of uit zetten (ECO toets op Atag i28C) Er kwam dan stomend heet water uit de kraan als ik de kraan een tijdje vol open had gezet op maximaal warm water. Met voorverwarm functie was het water sneller op temperatuur.
Na de aanvraag kon ik via App en schema warmwater voorverwarmen aan of uit zetten, en de warmwater voorverwarm temperatuur instellen. Echter, als ik de kraan een tijdje vol open had gezet op maximaal warm water leverde de ketel warm water van 40*C, duidelijk zichtbaar via het info-menu van de ketel. Handmatig op de ketel deze temperatuur wijzigen zodat ie weer hoger kwam te liggen werkte niet. Tado stelde m gelijk weer in op 40*C

Wellicht hebben jullie hetzelfde probleem..

Ik heb gebeld met de vraag hier naar te kijken en dit op te lossen zodoende dat de warmwater aanvoertemperatuur weer op 55*C/60*C komt te liggen. Voor nu de warmwater optie weer een laten uitzetten, en wacht op feedback van Tado.

(Net voor het posten nog weer even gecheckt en het nu met warmwater optie Tado uit (dus geen instellingen mogelijk vanuit Tado app) water van +/- 55*C bij een debiet van 5,5l/minuut.
Ik heb ook een Atag, met de warmwaterfunctie van Tado aan. Op bepaalde tijden in de ochtend en de avond staat mijn schema op aan met 65 graden. Buten die tijden staat het schema op uit. Dan gaat de Atag over op de eco instelling en komt er water met enige vertraging van 55 graden uit de kraan. Dus bj Atag is uit niet uit maar eco. Bij veel andere ketels is uit uit. Wil ik buiten de tijden in het schema toch tapwater met een temperatuur van 65 graden, ga ik over op had instelling. Maar 55 werkt ook nog prima voor douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

dabachata schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:39:
@x-boxer

Woekele heeft het volgens mij niet helemaal begrepen..
pardon? :? verklaar u nader.

[ Voor 4% gewijzigd door woekele op 22-01-2018 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabachata
@t.oswald Heb je de Atag I-series of nog een oudere? Ik heb de Atag i28C. Zes seconden drukken op de Eco toets brengt mij in t ketelinformatie-overzicht. A2 warmwatertemperatuur was bij mij 40*C nadat de kraan een minuut open stond op maximaal warm water. Als ik dan uit dat menu/overzicht ging en probeerde vanuit de ketel de warmwatertemperatuur aan te passen dan lukte dat ongeveer 5 seconden waarna ie weer terug-toverde naar 40*C ook in dat warmwatertemperatuur instelmenu. Tado dicteerde dat blijkbaar, anders zou t terug-toveren niet gebeuren. Maakte niet uit of ik via Tado warmwater voorverwarmen aan of uit had staan. Voorverwarm temperatuur via Tado ingesteld op 55*C, 60*C en 65*C maakte ook geen verschil. De ketel leverde volgens ketelinformatie-overzicht en mijn test 'hand onder de kraan' water van 40*C nadat de kraan al even open stond.. En dat kon ik dus noch in de app noch op de ketel aanpassen. Hopelijk komt er nog een oplossing voor.

Eerder was t verhaal oa Remaha warmwater niet regelen via Tado want uit is dan ook echt uit ipv voorverwarmfunctie uit. Bij Atag speelde dat probleem niet.
Atag: Tado uit -> ECO-stand, langer wachten op warmwater.
Remeha: Tado uit -> Geen warmwater, koude douche,

Echter nu schrijven mensen over kouder/lauw warmwater, niet koud/geen warmwater, waar dat eerder geen problemen met warmwater was. Dat klinkt als t probleem dat ik ervaarde..

Ik ben trouwens blij dat mijn ketel dat ketelinformatie-menu biedt. Kan je ook bij A0 de aanvoerwatertemperatuur zien, bij A1 de retourwatertemperatuur, bij A3 de berekende T-set temperatuur en bij A7 het warmwaterdebiet in liters per minuut. A02 dus warmwatertemperatuur. (Ben er bij A3 nog niet uit of dit nou de temperatuur is die Tado vraagt, of de temperatuur die de ketel berekend n.a.v. de warmtevraag van Tado.
t.oswald schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:06:
[...]

Ik heb ook een Atag, met de warmwaterfunctie van Tado aan. Op bepaalde tijden in de ochtend en de avond staat mijn schema op aan met 65 graden. Buten die tijden staat het schema op uit. Dan gaat de Atag over op de eco instelling en komt er water met enige vertraging van 55 graden uit de kraan. Dus bj Atag is uit niet uit maar eco. Bij veel andere ketels is uit uit. Wil ik buiten de tijden in het schema toch tapwater met een temperatuur van 65 graden, ga ik over op had instelling. Maar 55 werkt ook nog prima voor douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
dabachata schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:11:
@t.oswald Heb je de Atag I-series of nog een oudere? Ik heb de Atag i28C. Zes seconden drukken op de Eco toets brengt mij in t ketelinformatie-overzicht. A2 warmwatertemperatuur was bij mij 40*C nadat de kraan een minuut open stond op maximaal warm water. Als ik dan uit dat menu/overzicht ging en probeerde vanuit de ketel de warmwatertemperatuur aan te passen dan lukte dat ongeveer 5 seconden waarna ie weer terug-toverde naar 40*C ook in dat warmwatertemperatuur instelmenu. Tado dicteerde dat blijkbaar, anders zou t terug-toveren niet gebeuren. Maakte niet uit of ik via Tado warmwater voorverwarmen aan of uit had staan. Voorverwarm temperatuur via Tado ingesteld op 55*C, 60*C en 65*C maakte ook geen verschil. De ketel leverde volgens ketelinformatie-overzicht en mijn test 'hand onder de kraan' water van 40*C nadat de kraan al even open stond.. En dat kon ik dus noch in de app noch op de ketel aanpassen. Hopelijk komt er nog een oplossing voor.

Eerder was t verhaal oa Remaha warmwater niet regelen via Tado want uit is dan ook echt uit ipv voorverwarmfunctie uit. Bij Atag speelde dat probleem niet.
Atag: Tado uit -> ECO-stand, langer wachten op warmwater.
Remeha: Tado uit -> Geen warmwater, koude douche,

Echter nu schrijven mensen over kouder/lauw warmwater, niet koud/geen warmwater, waar dat eerder geen problemen met warmwater was. Dat klinkt als t probleem dat ik ervaarde..

Ik ben trouwens blij dat mijn ketel dat ketelinformatie-menu biedt. Kan je ook bij A0 de aanvoerwatertemperatuur zien, bij A1 de retourwatertemperatuur, bij A3 de berekende T-set temperatuur en bij A7 het warmwaterdebiet in liters per minuut. A02 dus warmwatertemperatuur. (Ben er bij A3 nog niet uit of dit nou de temperatuur is die Tado vraagt, of de temperatuur die de ketel berekend n.a.v. de warmtevraag van Tado.

[...]
Ik heb een i28EC. Ik snap de term "Voorverwarm temperatuur" niet. Volgens mij komt er bij mij gewoon tapwater van 65 graden zoals in het schema ingesteld uit de kraan. Als ik de warmwaterkraan openzet en het Tado schema staat op 65, dan komt er bij A2 na enige tijd ook 65 op het display van de ketel. Staat hetTado schema op uit, dan zie ik eco in het display en loopt A2 op tot ca. 55 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabachata
t.oswald schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:23:
[...]

Ik heb een i28EC. Ik snap de term "Voorverwarm temperatuur" niet. Volgens mij komt er bij mij gewoon tapwater van 65 graden zoals in het schema ingesteld uit de kraan. Als ik de warmwaterkraan openzet en het Tado schema staat op 65, dan komt er bij A2 na enige tijd ook 65 op het display van de ketel. Staat hetTado schema op uit, dan zie ik eco in het display en loopt A2 op tot ca. 55 graden.
Bij mij bleef A2 helaas steken op 40*C. Was dus ook niet aan te passen of op te lossen. Ik ga woensdag even filmpjes* maken van huidige situatie (nu wel goed warm water) en dan Tado bellen met de vraag om warmwater-functie in Tado weer aan te zetten en dan daarvan ook filmpje maken. Hopelijk wordt eea dan duidelijk hier op t forum en bij de helpdesk. En dan weer bellen om warmwater-functie weer uit te zetten en hopen dat het opgelost wordt zodat ik de functie op termijn wel kan gaan gebruiken.

* Filmpjes:
1a. Instelling Warmwater-temperatuur op de ketel, en deze handmatig proberen aan te passen.
1b. Comfort of ECO-stand
1c. Warmwater-temperatuur zoals ingesteld in Tado (Comfort = voorverwarmen), danwel Tado warmwater op uit (ECO), danwel laten zien dat Tado-app geen warmwater-menu toont.
2. Kraan open op maximaal warmwater.
3a. A2 door ketel gemeten/geleverde warmwatertemperatuur.
3b. Instelling Warmwater-temperatuur op de ketel, en deze handmatig proberen aan te passen (nu de kraan open staat).

Handleiding
4.2 ECO-functie warm water ...
Met de ECO-toets kan gekozen worden tussen ECO-functie
of Comfort-functie voor warm water.
...
Druk kort op de ECO-toets:
- ECO-functie is ingeschakeld indien symbool zichtbaar is op het display.
- Comfort-functie is ingeschakeld indien symbool niet zichtbaar is op het
display.
...
Af fabriek is de ketel ingesteld op de Comfort-functie. Deze functie houdt de
warmwatervoorziening op een temperatuur. Het voordeel hiervan is dat de ketel bij
warmwatervraag direct warm water levert. (Dit noemt @dabachata voorverwarm-functie.)
...
Indien de ECO-functie is ingeschakeld duurt het mogelijk enkele seconden langer
voordat er warm water uit de geopende warmwaterkraan stroomt.
http://www.atagverwarming...rie%20a5%20v0916%20dr.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
Ik en mijn vrouw maken beiden gebruik van de Tado-app (iOS). Bij allebei staat ingesteld dat de locatie gebruikt moet worden en locatie telefoon mag door Tado ook altijd gebruikt worden. Tot zover dus niks vreemds.

Echter ben ik nu benieuwd of Tado het peilen van locatie staakt wanneer dit op een device een periode niet lukt. Mijn vrouw heeft 's nachts haar telefoon in de vliegtuigstand (bewust, gebruikt 's nachts enkel een borstvoeding-app). In de nacht kan Tado dus niet zien waar haar telefoon is. Wanneer zij 's ochtends de vliegtuigstand weer uitschakelt, blijft zij in de Tado-app als thuis geregistreerd staan, ook als zij al uren op haar werk is. Herkennen andere gebruikers dit?

@tado Bekend issue? Hoe op te lossen (anders dan vliegtuigstand niet meer gebruiken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SvenVis schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:21:
Ik en mijn vrouw maken beiden gebruik van de Tado-app (iOS). Bij allebei staat ingesteld dat de locatie gebruikt moet worden en locatie telefoon mag door Tado ook altijd gebruikt worden. Tot zover dus niks vreemds.

Echter ben ik nu benieuwd of Tado het peilen van locatie staakt wanneer dit op een device een periode niet lukt. Mijn vrouw heeft 's nachts haar telefoon in de vliegtuigstand (bewust, gebruikt 's nachts enkel een borstvoeding-app). In de nacht kan Tado dus niet zien waar haar telefoon is. Wanneer zij 's ochtends de vliegtuigstand weer uitschakelt, blijft zij in de Tado-app als thuis geregistreerd staan, ook als zij al uren op haar werk is. Herkennen andere gebruikers dit?

@tado Bekend issue? Hoe op te lossen (anders dan vliegtuigstand niet meer gebruiken)?
Niet een bekend issue. Bijna alle problemen met geolocation op IOS worden veroorzaakt doordat gebruikers onze app verwijderen uit de achtergrond. Of een programma hebben dat zorgt dat tado niet in de achtergrond mag draaien. Of niet alle instellingen juist hebben staan: https://support.tado.com/...ring-van-mijn-verwarming-

In principe zou vliegtuigmodus tijdens de nacht geen probleem moeten opleveren omdat tado pas na 48 uur geen locatie te hebben gekregen van een apparaat, dat apparaat niet meer meet laat tellen voor de geolocatie. Toch zou ik aanraden om dat een week niet te doen om te kijken of dat helpt.

[ Voor 4% gewijzigd door tado op 23-01-2018 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

SvenVis schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:21:
[..]

Het is niet zo zeer een issue, maar functionaliteit: Tado geeft voortdurend de locatie door, en onthoudt de laatste locatie die binnengekomen is. Wanneer je thuis de vliegtuigmodus aanzet, dan denk Tado dus dat je thuis bent. Het zou namelijk vervelender zijn dat Tado denkt dat je (in geval van geen signaal) niet thuis bent, terwijl dat wel zo is. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 11:50

Aldmar

Niks...

Ik heb al weer even een Tado thermostaat in de woonkamer hangen. Deze werkt prima!

Nu ben ik aan het kijken of ik daar de radiatorknoppen aan kan toevoegen. Klopt het dat ik daarvoor hoe dan ook een V3 bridge nodig heb? Ik heb op dit moment een V2 (zonder pairknop) bridge. Als ik een V3 nodig heb kan ik dan de starterskit van de radiatorknoppen aanschaffen? Daar zitten 2 knoppen bij en ook een V3 bridge waardoor ik de V2 met de V3 kan vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Aldmar schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:02:
Nu ben ik aan het kijken of ik daar de radiatorknoppen aan kan toevoegen. Klopt het dat ik daarvoor hoe dan ook een V3 bridge nodig heb? (...)
Nee hoor, de knoppen kun je ook aan een tado thermostaat met V2 bridge toevoegen - zeg ik uit ervaring.

[ Voor 24% gewijzigd door Appelsap op 23-01-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
Aldmar schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:02:
Ik heb al weer even een Tado thermostaat in de woonkamer hangen. Deze werkt prima!

Nu ben ik aan het kijken of ik daar de radiatorknoppen aan kan toevoegen. Klopt het dat ik daarvoor hoe dan ook een V3 bridge nodig heb? Ik heb op dit moment een V2 (zonder pairknop) bridge. Als ik een V3 nodig heb kan ik dan de starterskit van de radiatorknoppen aanschaffen? Daar zitten 2 knoppen bij en ook een V3 bridge waardoor ik de V2 met de V3 kan vervangen.
V3 alleen nodig voor Apple HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 11:50

Aldmar

Niks...

Appelsap schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:18:
[...]

Nee hoor, de knoppen kun je ook aan een tado thermostaat met V2 bridge toevoegen - zeg ik uit ervaring.
t.oswald schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:33:
[...]

V3 alleen nodig voor Apple HomeKit.
Ah top. Dan hoef ik alleen te overwegen of ik Homekit wil of niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 17:03

-d-

Ik heb in mijn huis twee CV ketels (CV1 op BG + 1e, en CV2 op 2e etage). Is er een manier om twee CVs te gebruiken met Tado?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Ik heb iets heel raars. De eerste dagen deed mijn Tado het goed: als ik niet thuis was dan viel de Tado terug op mijn away profiel (groen scherm, lopend poppetje). Echter, de temperatuur blijft op 18 graden ingesteld staan, terwijl in mijn Away profile de minimum away temperature op 15 graden staat. Waarom blijft Tado dan (als ik niet thuis ben) hangen op 18 graden als ondergrens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-d- schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:37:
Ik heb in mijn huis twee CV ketels (CV1 op BG + 1e, en CV2 op 2e etage). Is er een manier om twee CVs te gebruiken met Tado?
Vaak is dat geen probleem. Stuur exact merk en typenummers van zowel de CV-Ketels als de Thermostaten naar ons op via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Odiebla schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:55:
Ik heb iets heel raars. De eerste dagen deed mijn Tado het goed: als ik niet thuis was dan viel de Tado terug op mijn away profiel (groen scherm, lopend poppetje). Echter, de temperatuur blijft op 18 graden ingesteld staan, terwijl in mijn Away profile de minimum away temperature op 15 graden staat. Waarom blijft Tado dan (als ik niet thuis ben) hangen op 18 graden als ondergrens?
Op de afstand dat u vanaf huis bent is dat de ondergrens voor uw automatische voorverwarming.
Als u het verder wil laten afkoelen, zet u de pre-heating naar ECO of naar OFF.

[ Voor 45% gewijzigd door tado op 24-01-2018 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Ah helder, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parrish
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-03-2022
Beste mensen,

Ik kom er ook na het lezen van dit hele forum niet uit. Wellicht heeft een van jullie ervaring met het installeren van de Tado Thermostaat op een Nefit Topline HR uit 2011.

Ik heb nu een Nefit easy thermostaat hangen dit dus vervangen gaat worden.

De ketel heeft als aansluiting een groen blokje (=aan/uit) en het oranje blokje waar de easy nu op aangesloten is!.

Nou lees ik veel over EMS..waar kan ik dat vinden of is dat het oranje blokje

Samengevat kan ik de Tado zou aansluiten zoals de easy nu is aangesloten?

Wie heeft hier ervaring mee

Bedankt alvast, Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
parrish schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:46:
Beste mensen,

Ik kom er ook na het lezen van dit hele forum niet uit. Wellicht heeft een van jullie ervaring met het installeren van de Tado Thermostaat op een Nefit Topline HR uit 2011.

Ik heb nu een Nefit easy thermostaat hangen dit dus vervangen gaat worden.

De ketel heeft als aansluiting een groen blokje (=aan/uit) en het oranje blokje waar de easy nu op aangesloten is!.

Nou lees ik veel over EMS..waar kan ik dat vinden of is dat het oranje blokje

Samengevat kan ik de Tado zou aansluiten zoals de easy nu is aangesloten?

Wie heeft hier ervaring mee

Bedankt alvast, Henk
Ik heb een Topline HRC uit 2009. Oranje blokje is de modulerende aansluiting. Daar heb ik verder niet aangezeten (zat eerst een Moduline 300 op). Aan de ketelkant hoe je mijns inziens nu dus niets te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parrish
SvenVis schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:19:
[...]

Ik heb een Topline HRC uit 2009. Oranje blokje is de modulerende aansluiting. Daar heb ik verder niet aangezeten (zat eerst een Moduline 300 op). Aan de ketelkant hoe je mijns inziens nu dus niets te wijzigen.
ah oke heb jij de tado dus aangelosten op het oranje blokje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:15
Met een Tado moet ik mijn kamerthermostaat gaan verbinden met de zoneklep op mijn vloerverwarming. Hiervoor moet ik een draad gaan trekken wat simpelweg niet mogelijk is. Zijn hier nog andere oplossingen voor? Want met een Evohome systeem kan ik gewoon een draadloos verbinding met een relais maken die vervolgens op de zoneklep is aangesloten. Met een extensiekit zou dit natuurlijk wel moeten kunnen maar dan kan ik mijn slimme radiatorknoppen niet meer aansturen. Of heb ik het mis?

[ Voor 17% gewijzigd door Count_B op 25-01-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
parrish schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:49:
[...]

ah oke heb jij de tado dus aangelosten op het oranje blokje??
Klopt:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gircdkwx3oe.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
Count_B schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:00:
Met een Tado moet ik mijn kamerthermostaat gaan verbinden met de zoneklep op mijn vloerverwarming. Hiervoor moet ik een draad gaan trekken wat simpelweg niet mogelijk is. Zijn hier nog andere oplossingen voor? Want met een Evohome systeem kan ik gewoon een draadloos verbinding met een relais maken die vervolgens op de zoneklep is aangesloten. Met een extensiekit zou dit natuurlijk wel moeten kunnen maar dan kan ik mijn slimme radiatorknoppen niet meer aansturen. Of heb ik het mis?
Je hebt een kamerthermostaat nodig voor het relais met de zoneklep en de extensiekit voor het regelen van de ketel. Heb je nu ergens een draad lopen naar de ketel? Kan je die doortrekken naar de kamerthermostaat? Extensiekit en kamerthermostaat communiceren draadloos met elkaar.
De slimme radiatorknoppen communiceren met de extensiekit, dat is geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door t.oswald op 25-01-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
t.oswald schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:14:
[...]

Je hebt een kamerthermostaat nodig voor het relais met de zoneklep en de extensiekit voor het regelen van de ketel. Heb je nu ergens een draad lopen naar de ketel? Kan je die doortrekken naar de kamerthermostaat? Extensiekit en kamerthermostaat communiceren draadloos met elkaar.
De slimme radiatorknoppen communiceren met de extensiekit, dat is geen probleem.
Er gaat inderdaad een draad van mijn kamerthermostaat naar de ketel toe. Maar het probleem is dat de ketel op de 2e verdieping staat en de vloerverwarming verdeler op de begane grond. En het is helaas niet mogelijk om een draad van de kamerthermostaat rechtstreeks naar de vloerverwarming verdeler te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
Count_B schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:18:
[...]

Er gaat inderdaad een draad van mijn kamerthermostaat naar de ketel toe. Maar het probleem is dat de ketel op de 2e verdieping staat en de vloerverwarming verdeler op de begane grond. En het is helaas niet mogelijk om een draad van de kamerthermostaat rechtstreeks naar de vloerverwarming verdeler te trekken.
Loopt er dan geen draad van de zoneklep ergens heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
t.oswald schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:36:
[...]

Loopt er dan geen draad van de zoneklep ergens heen?
Nope. De draad van de kamerthermostaat loop naar de 2e verdieping en gaat naar een Cenvax regelaar. Op deze regelaar zit ook de buitenvoeler aangesloten die de temperatuur in de ketel bepaald en de ketel uiteraard.Maar is het niet mogelijk om 2 extensiekits aan te sluiten? Dan is het probleem opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door Count_B op 25-01-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parrish
ah super ontzettend bedankt..nog een vraagje heb je de instelling in de thermostaat staat zoals Tado in de handleiding aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Count_B schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:38:
[...]

Nope. De draad van de kamerthermostaat loop naar de 2e verdieping en gaat naar een Cenvax regelaar. Op deze regelaar zit ook de buitenvoeler aangesloten die de temperatuur in de ketel bepaald en de ketel uiteraard.Maar is het niet mogelijk om 2 extensiekits aan te sluiten? Dan is het probleem opgelost.
Als u tado wil gaan gebruiken moet u alles van Cenvax weghalen.

Op een manier zorgen dat de Slimme Thermostaat bedraad zal zijn aan de zoneklep van de vloerverwarming. (Eventueel dus mogelijk om vanaf de plek waar de Cenvax nu is, draden te trekken naar zoneklep)

Extensiekit naast ketel om de ketel modulerend te sturen.
parrish schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:53:
[...]

ah super ontzettend bedankt..nog een vraagje heb je de instelling in de thermostaat staat zoals Tado in de handleiding aangeeft?
Vul tijdens installatie in dat u vanaf de Nefit Easy komt. Dan weten we dat het in uw ketel via EMS is aangesloten en krijgt u dus ook EMS instructies.

[ Voor 21% gewijzigd door tado op 25-01-2018 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
parrish schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:53:
[...]

Ik heb de installateurs-handleiding niet gebruikt. Moest even wachten op Tado tot ik verder kon met installatie, enige wat ik daarna hoefde te doen was oude thermostaat loshalen en nieuwe aansluiten. Ik heb me met diepere instellingen dus niet bezig gehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Vandaag is die PoE-splitter binnen gekomen, dus zie nu mooi het verbruik van de bridge. Wat schept mijn verbazing: dat ding verbruikt slechts 1,01Watt! :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
lolgast schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:04:
Vandaag is die PoE-splitter binnen gekomen, dus zie nu mooi het verbruik van de bridge. Wat schept mijn verbazing: dat ding verbruikt slechts 1,01Watt! :o
Gaaf hoor. Tot die tip van tado wist niet eens dat dergelijke splitters bestonden. En helemaal mooi dat ze goedkoop uit China gehaald kunnen worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonos
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-05-2020
Ben overgestapt van nest v3 naar tado, dit bevalt tot nu prima alleen is de tado niet zo mooi als de nest helaas.
De nest werkte niet op opentherm met daalderop ketel, kreeg rare dingen met de ketel.

Wel valt me op dat er een lichte trilling in de ledverlichting van de tado zit, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-11-2021
Even een noob vraagje (denk ik)

Hoe verander ik de ketel in een setup V3?

Ik heb gister de Tado binnen gekregen even even snel door de installatie heen geklikt om te zien hoe het gaat (zonder hem echt op te hangen). Zag er erg gemakkelijk uit, gaat lukken.
maar ik wil even kijken of de toekomstige ketel ook in de setup zit (Intergas Xtreme) en natuurlijk wil ik de installatie even opnieuw bekijken van de huidige ketel.
Maar waar ik ook zoek, in de web interface of online, nergens info over herinstallatie!

Hoe verwijder ik een apparaat?

www.HQvinyl.nl - online webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:29
HQvinyl schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:18:
Even een noob vraagje (denk ik)

Hoe verander ik de ketel in een setup V3?

Ik heb gister de Tado binnen gekregen even even snel door de installatie heen geklikt om te zien hoe het gaat (zonder hem echt op te hangen). Zag er erg gemakkelijk uit, gaat lukken.
maar ik wil even kijken of de toekomstige ketel ook in de setup zit (Intergas Xtreme) en natuurlijk wil ik de installatie even opnieuw bekijken van de huidige ketel.
Maar waar ik ook zoek, in de web interface of online, nergens info over herinstallatie!

Hoe verwijder ik een apparaat?
Ik heb sinds deze week ook en tado. Wat ik er van begrijp, is dat je via de helpdesk van tado apparaten of ketels uit de configuratie moet laten verwijderen.

Dat vind ik wel een nadeel van de tado, je hebt er minder controle over. Ik begrijp wel waarom, voor het merendeel van de gebruikers is dit prima, en minder kans op storingen of problemen, maar als tweaker wil je dit niet. Bovendien wil je niet dat bv kinderen die de app gebruiken, niet de hele configuratie slopen.

Eigenlijk moet je één gebruikt als admin maken, die dit wel kan, en de rest als gewone gebruiker, en kinderen die helemaal geen configuratie instellingen kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
ardvark99 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:05:
[...]

Ik heb sinds deze week ook en tado. Wat ik er van begrijp, is dat je via de helpdesk van tado apparaten of ketels uit de configuratie moet laten verwijderen.

Dat vind ik wel een nadeel van de tado, je hebt er minder controle over. Ik begrijp wel waarom, voor het merendeel van de gebruikers is dit prima, en minder kans op storingen of problemen, maar als tweaker wil je dit niet. Bovendien wil je niet dat bv kinderen die de app gebruiken, niet de hele configuratie slopen.

Eigenlijk moet je één gebruikt als admin maken, die dit wel kan, en de rest als gewone gebruiker, en kinderen die helemaal geen configuratie instellingen kunnen aanpassen.
Kan via het installateursmenu https://manuals.coolblue.nl/6d/tado-thermostaat.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Deze handleiding heb ik nog niet gevonden op de site van tado zelf. Dit is dus een handleiding voor CV installateurs? Maar bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
ardvark99 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:35:
[...]

Deze handleiding heb ik nog niet gevonden op de site van tado zelf. Dit is dus een handleiding voor CV installateurs? Maar bedankt voor de tip.
Ook voor iemand die zonder hulp van Tado een installatie wil veranderen of van te voren wil zien hoe wat moet worden aangesloten bij opentherm of aan/uit of bijzondere protocollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

de installateurshandleiding lijk je er in de UK-versie gewoon bij te krijgen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parrish
Hallo allemaal

Even vraagje over extension kit, ik kom wat tegenstrijdige verhalen tegen

Wat is de voeding hiervan, kan deze gevoed worden met de bedrading van de ketel? Waar nu de thermostaat op zit? Of heeft deze 220V nodig?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 19:16
Even een check of mijn gedachtengang juist is:
Mijn vriendin en ik hebben een ander huis gekocht. We krijgen binnenkort de sleutel.
De huidige (niet slimme) thermostaat hangt in de woonkamer, waar ook een houtkachel staat. In de huidige situatie slaat de ketel niet of nauwelijks aan als de houtkachel aan staat. Ik zou dit willen oplossen door de thermostaat te vervangen door een Tado slimme thermostaat. Moet ik dan radiatorknoppen van de ruimtes die verwarmd moeten blijven worden als de haard aanstaat vervangen door slimme radiatorknoppen (2x slaapkamer + badkamer)? Of moet ik de radiatorknoppen in de woonkamer ook vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 21:44
nielsgaastra schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:17:
Even een check of mijn gedachtengang juist is:
Mijn vriendin en ik hebben een ander huis gekocht. We krijgen binnenkort de sleutel.
De huidige (niet slimme) thermostaat hangt in de woonkamer, waar ook een houtkachel staat. In de huidige situatie slaat de ketel niet of nauwelijks aan als de houtkachel aan staat. Ik zou dit willen oplossen door de thermostaat te vervangen door een Tado slimme thermostaat. Moet ik dan radiatorknoppen van de ruimtes die verwarmd moeten blijven worden als de haard aanstaat vervangen door slimme radiatorknoppen (2x slaapkamer + badkamer)? Of moet ik de radiatorknoppen in de woonkamer ook vervangen?
Je moet de woonkamer ook erbij doen, anders ben je de woonkamer aan het verwarmen met je houtkachel en CV! Dan heb je ook meteen een sauna :+

Tenzij je handmatig je verwarming dicht draait in de woonkamer, of je hebt nu al thermostaat radiator kranen, die zullen ook dicht gaan als het warm genoeg is.

[ Voor 7% gewijzigd door gekke-gerrit op 28-01-2018 11:50 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
@gekke-gerrit Dat vermoedde ik al inderdaad, ga ik de bestelling met 2 knoppen uitbreiden. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 21:44
nielsgaastra schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:51:
@gekke-gerrit Dat vermoedde ik al inderdaad, ga ik de bestelling met 2 knoppen uitbreiden. Dank!
Ik heb mijn reactie nog aangepast!

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
@gekke-gerrit Ik zie het inderdaad. Er zitten nu geen thermostaat radiatorkranen op, dus die ga ik ook gelijk vervangen door Tado knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
nielsgaastra schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:51:
Let op hè, heb je wel al overal thermostaat knoppen met ventielen? Aan/uit draaiknoppen moeten eerst vervangen worden.
Je hebt het over Tado knoppen. Dat zijn alleen de knoppen, de ventielen moeten er al zitten van de oude thermostaatknoppen

[ Voor 15% gewijzigd door t.oswald op 28-01-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
t.oswald schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:39:
[...]

Let op hè, heb je wel al overal thermostaat knoppen met ventielen? Aan/uit draaiknoppen moeten eerst vervangen worden.
Je hebt het over Tado knoppen. Dat zijn alleen de knoppen, de ventielen moeten er al zitten van de oude thermostaatknoppen
Dat weet ik niet zeker, op dit moment wonen de huidige bewoners er nog en kan ik dit niet even checken...
Maar als die ventielen er niet zitten, heb ik dan zoiets nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t.oswald
nielsgaastra schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:12:
[...]

Dat weet ik niet zeker, op dit moment wonen de huidige bewoners er nog en kan ik dit niet even checken...
Maar als die ventielen er niet zitten, heb ik dan zoiets nodig?
https://support.tado.com/...iatorknoppen-te-monteren-
Neem dan gelijk de juiste M30x1.5 in overleg met je installateur. Goede ventielen zijn wel belangrijk. Ik heb er een in de badkamer die helse stroomgeluiden blijft maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

tado schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:55:
Vul tijdens installatie in dat u vanaf de Nefit Easy komt. Dan weten we dat het in uw ketel via EMS is aangesloten en krijgt u dus ook EMS instructies.
Hmmm, aangegeven dat ik Easy heb en een Nefit Trendline, zonder extensieboxen. Nu moet ik wachten op verdere instructies. Vreemd. Is dit zo'n unieke combinatie? :)

Blijkbaar al langer een 'probleem': hardware-lover in "Tado Smart Thermostat Topic"

Maar goed, ik wacht gewoon even rustig af. De Easy hangt er gewoon nog.

@ardvark99 : In dat document zeggen ze dat warmwatersturing ingeschakeld moet. Ik mag hopen dat ik warmwater desondanks los van Tado-programma's kan regelen. En de ketel gewoon op Eco-modus kan laten (dat wil zeggen dat hij géén water preventief op een bepaalde temperatuur houdt, dus gewoon 0 gasverbruik voor water als we tijdje niet thuis zijn). Het duurt dan mogelijk wat langer voor je warm water hebt wanneer je het vraagt, maar dat vind ik prima.

[ Voor 44% gewijzigd door woekele op 28-01-2018 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
woekele schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:42:
[...]

Hmmm, aangegeven dat ik Easy heb en een Nefit Trendline, zonder extensieboxen. Nu moet ik wachten op verdere instructies. Vreemd. Is dit zo'n unieke combinatie? :)
Dat had ik afgelopen week ook met de installatie van een Nefit Proline en een Easy. Je kan ook eens de instructies van het volgende document volgen:
https://manuals.coolblue.nl/6d/tado-thermostaat.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 10:06
Als ik voor mijn nieuwe huis een slimme thermostaat wil bestellen.
Moet ik dan de Tado slimme thermostaat V3 startersset in combinatie met een Tado slimme radiatorknop startersset bestellen? Of is het voldoende om een Tado slimme thermostaat startersset te kopen in combinatie met losse slimme radiatorknoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ik weet niet wat er precies in welk pakket zit, maar je hebt in elk geval maar 1 bridge en 1 thermostaat nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
woekele schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:42:
[...]
In dat document zeggen ze dat warmwatersturing ingeschakeld moet. Ik mag hopen dat ik warmwater desondanks los van Tado-programma's kan regelen. En de ketel gewoon op Eco-modus kan laten (dat wil zeggen dat hij géén water preventief op een bepaalde temperatuur houdt, dus gewoon 0 gasverbruik voor water als we tijdje niet thuis zijn). Het duurt dan mogelijk wat langer voor je warm water hebt wanneer je het vraagt, maar dat vind ik prima.
De Tado kan het warm water regelen, dat heb ik nu ook ingesteld, alleen 's morgens en 's avonds een paar uur, de rest van de dag en nacht staat warm water uit.

Sterker nog, in de maanden maart-oktober schakel ik het helemaal uit. Ik heb namelijk ook nog een zonneboiler van 300 liter aangesloten op de Nefit. Het zou mooi zijn als Tado de tapwatertemperatuursensor (waarmee de temperatuur van het water in de boiler gemeten wordt) van de Nefit ook kan registreren, en dit mee kan nemen in de statistieken, en eventueel berekenen wat de besparing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
woekele schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:55:
ik weet niet wat er precies in welk pakket zit, maar je hebt in elk geval maar 1 bridge en 1 thermostaat nodig.
Dat leek mij ook. Ze hebben allebei een bridge staat er bij de inhoud van de verpakking. Maar ik zie bij de reviews op coolblue iemand die zowel starterskit van de thermostaat als starterkit van radiatoren heeft gekocht en nog een paar extra radiatorknoppen.
Ik twijfel nu of ik die starterskit nu ook moet nemen of dat ik die knoppen gewoon los bestel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Mahone schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:43:
Als ik voor mijn nieuwe huis een slimme thermostaat wil bestellen.
Moet ik dan de Tado slimme thermostaat V3 startersset in combinatie met een Tado slimme radiatorknop startersset bestellen? Of is het voldoende om een Tado slimme thermostaat startersset te kopen in combinatie met losse slimme radiatorknoppen?
Het voordeligst is om deze te kopen:
pricewatch: Tado Slimme Radiatorknop (Starterskit)
pricewatch: Tado Smart Thermostat Multi-zone (uitbreiding)

Je betaalt dan het minst voor je bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
Mahone schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:08:
[...]

Dat leek mij ook. Ze hebben allebei een bridge staat er bij de inhoud van de verpakking. Maar ik zie bij de reviews op coolblue iemand die zowel starterskit van de thermostaat als starterkit van radiatoren heeft gekocht en nog een paar extra radiatorknoppen.
Ik twijfel nu of ik die starterskit nu ook moet nemen of dat ik die knoppen gewoon los bestel
Zonder verdere info valt er niet zoveel te adviseren. Er zijn mensen die alleen slimmeradiatorknoppen willen en geen kamerthermostaat nodig hebben en er zijn mensen die zones willen met een klep ertussen en dus ook nog een extensiekit nodig hebben, of nog veel complexer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
t.oswald schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:40:
[...]

Zonder verdere info valt er niet zoveel te adviseren. Er zijn mensen die alleen slimmeradiatorknoppen willen en geen kamerthermostaat nodig hebben en er zijn mensen die zones willen met een klep ertussen en dus ook nog een extensiekit nodig hebben, of nog veel complexer.....
Sorry je hebt gelijk, ik zal de situatie even proberen te schetsen.
Het gaat om:
-Een woonkamer met 2 convectoren
-Een gang met 1 radiator
-Een slaapkamer met 2 radiatoren (staan vlak naast elkaar)
-En een badkamer met 1 radiator

De gang dacht ik gewoon altijd uit te laten. Daar hoeft het van mij niet warm te zijn. Waar ik nu woon staat deze ook altijd uit.
De woonkamer, slaapkamer en badkamer wil ik wel graag los van elkaar kunnen regelen.
Ik dacht zelf dus een slimme thermostaat starterskit nodig te hebben met twee of drie extra radiatorknoppen (misschien dat ik maar op 1 radiator in de slaapkamer de knop hang en die andere uitzet.

Zo dacht ik het in ieder geval te doen, maar misschien zit ik er helemaal naast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ardvark99 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:59:
[...]

De Tado kan het warm water regelen, dat heb ik nu ook ingesteld, alleen 's morgens en 's avonds een paar uur, de rest van de dag en nacht staat warm water uit.
met warm water uit bedoel je dat het niet voor-verwarmd in de wisselaar? Of dat warm water überhaupt niet meer mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
woekele schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:22:
[...]

met warm water uit bedoel je dat het niet voor-verwarmd in de wisselaar? Of dat warm water überhaupt niet meer mogelijk is?
Daar bedoel ik voorverwarmen mee, elke dag een koude douche zit ik niet op te wachten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
Mahone schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:55:
[...]

Sorry je hebt gelijk, ik zal de situatie even proberen te schetsen.
Het gaat om:
-Een woonkamer met 2 convectoren
-Een gang met 1 radiator
-Een slaapkamer met 2 radiatoren (staan vlak naast elkaar)
-En een badkamer met 1 radiator

De gang dacht ik gewoon altijd uit te laten. Daar hoeft het van mij niet warm te zijn. Waar ik nu woon staat deze ook altijd uit.
De woonkamer, slaapkamer en badkamer wil ik wel graag los van elkaar kunnen regelen.
Ik dacht zelf dus een slimme thermostaat starterskit nodig te hebben met twee of drie extra radiatorknoppen (misschien dat ik maar op 1 radiator in de slaapkamer de knop hang en die andere uitzet.

Zo dacht ik het in ieder geval te doen, maar misschien zit ik er helemaal naast ;)
Het goedkoopste is meestal een slimmeradiator starterkit plus een losse thermostaat, zoals meesje al aangaf.
https://support.tado.com/...diatorknoppen-te-monteren

Pagina: 1 ... 44 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!