Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:40

Sabbi

je denkt aan mij.

tado schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:06:
[...]

We hebben nu dit probleem geïdentificeerd en werken al aan een nieuwe firmware om het op te lossen.

De makkelijkste oplossing is om tijdelijk minder de knop in te drukken maar als u wil kunnen wij de FW downgraden naar de vorige.
Wat?!?!

Vorige week toen ik er bij jullie om vroeg vertelde de helpdesk me dat ik niet terug kon naar de vorige firmware?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XJcc0d6.png

Kan het nu wel of niet? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:25
Hier intussen ook maar contact opgenomen met de support wegens het slecht stookgedrag sinds de OpenTherm firmware update. Even later: "we hebben wat waarden aangepast" (lekker transparant), en inderdaad... gevraagd 21 graden om 7h15 met Early Start stookt de ketel nu al om 5h40 om het setpoint al te bereiken om 6h25 8)7 Ik begrijp dat in het tussenseizoen het stookgedrag misschien wel wat suboptimaal kan zijn, maar het leek allemaal toch veel beter te werken voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:36
t.oswald schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:29:
Ik ben benieuwd naar de reactie van de helpdesk. Ik vind ook dat mijn vloerverwarming te lang blijft opwarmen.
[...]
Het (snelle) antwoord van de helpdesk:
Ik heb PID waarden aangepast voor die kamer.

Graag ook de vloertemperatuur iets naar beneden schroeven.
Mijn vloer was ingesteld op 40 graden aanvoer, die heb ik bij deze dus wat teruggedraaid. We zullen morgen zien of het nu goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sabbi schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:25:
[...]

Wat?!?!

Vorige week toen ik er bij jullie om vroeg vertelde de helpdesk me dat ik niet terug kon naar de vorige firmware?

[afbeelding]

Kan het nu wel of niet? :?
Het ligt iets moeilijker. Het is een volgende firmware (met hoger intern firmware nummer) maar heeft in dit geval dezelfde externe nummer als de vorige. Dit hebben we speciaal moeten aanmaken.
maleadt schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:39:
Hier intussen ook maar contact opgenomen met de support wegens het slecht stookgedrag sinds de OpenTherm firmware update. Even later: "we hebben wat waarden aangepast" (lekker transparant), en inderdaad... gevraagd 21 graden om 7h15 met Early Start stookt de ketel nu al om 5h40 om het setpoint al te bereiken om 6h25 8)7 Ik begrijp dat in het tussenseizoen het stookgedrag misschien wel wat suboptimaal kan zijn, maar het leek allemaal toch veel beter te werken voor de update.
Zoals ik aangegeven heb werkt de Early start functie niet voor iedereen perfect. Als het niet goed lijkt te werken kunt u het beter uitzetten en zelf inschatten hoe laat het aan moet gaan.

[ Voor 42% gewijzigd door tado op 23-10-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 13:23
FrenzyFreak schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:41:
[...]

Het (snelle) antwoord van de helpdesk:

[...]

Mijn vloer was ingesteld op 40 graden aanvoer, die heb ik bij deze dus wat teruggedraaid. We zullen morgen zien of het nu goed is.
Bedankt voor de info. Ik wacht nog even tot we wat meer warmtevraag over een wat langere periode hebben. Ik vind het wel bijzonder dat Tado voor een vloerverwarming de PID handmatig aanpast. Dat verwacht je automatisch via het leergedrag. Betekent dit nu dat je (we) te ongeduldig bent of dat Tado uit zichzelf niet leert dat je vloerverwarming hebt?
Het lijkt of Tado sterker is in het voorspelen van het warmte verlies dan in het voorspellen van de aanloop naar de gewenste temperatuur. Dan moet het als het kouder wordt vanzelf beter gaan, als we er tenminste vanuit mogen gaan dat Tado iets doet met de databerg ontvangen van hun klanten. Voor mij was het doorgeven van al die data juist de reden om voor Tado te kiezen. Het zou goed zijn meer te horen over hoe de verkregen data het stookgedrag bijstellen. Het blijft gissen hoe de terugkoppeling werkt. Dat ze op verzoek handmatig veel kunnen bijstellen zie je in dit forum steeds weer voorbijkomen, maar hoe werkt het via leergedrag

WH-MDC05H3E5, 5600 Wp zonnepanelen, 2 infrarood bad- en werkkamer, SWW Auer Edel water 100L, Daikin 2MXM50M9 airco met FTXM35N en FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 22:12

MethinX

't is wat!

RandyLemaire schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:25:
Fuck, het gebeurt weer bij mij: (1) handmatig de temperatuur verhogen op de thermostaat + (2) de thermostaat "wekken" om de temperatuur te checken = (3) Tado verhoogt uit zichzelf de temperatuur een graadje hoger (en dit herhaalt zich dan). Best wel irritant, ik ga bugreport insturen.

[...]
Ik heb het ook gemeld bij tado. Ze hebben mijn firmware aangepast. Probleem is nu verholpen. Draai nu 42.5. Geen idee wat ik nu mis tov van de nieuwere versie. Releasnotes zijn er nog steeds niet toch?

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:21
Heb nu in totaal 5 radiatorknoppen in gebruik samen met de thermostaat, Heb de radiatorkranen moeten vervangen voor thermostatische aangezien er nog normale open/dicht knoppen opzaten.

Nu merk ik dat als de radiator op de slaapkamer aanstaat en de rest dicht dat ik best wel last heb van het geluid van stromend water, als ik de radiator van de kamer er naast openzet is dit bijna geheel weg.

Nu kan ik begrijpen dat mijn cv waarschijnlijk maximaal staat te pompen op se kleine radiator op de slaapkamer die alleen samen met de verwarming op de badkamer openstaat en dat het geluid veroorzaakt? Maar wat is hier aan te doen?

- CV is ontlucht
- CV pomp staat op 61% en kan niet verder omlaag

Hebben jullie hier ook last van? En hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb hier heel wat gelezen over het warmwater probleem, maar klopt het dat er nog geen oplossing Is?
Mijn remeha staat ook op eco mode, en net voordat ik een weekend weg ging stond vrouwlief onder een koude douche. Sindsdien. Heb nu dus de aanvoertemp de hele dag op 55 graden ingesteld, waar dat voorheen enkel tussen 19-22u was.
Dag kostenbesparing..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeAllerlangste
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-08 03:11
dog4life schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 06:44:
Ik heb hier heel wat gelezen over het warmwater probleem, maar klopt het dat er nog geen oplossing Is?
Mijn remeha staat ook op eco mode, en net voordat ik een weekend weg ging stond vrouwlief onder een koude douche. Sindsdien. Heb nu dus de aanvoertemp de hele dag op 55 graden ingesteld, waar dat voorheen enkel tussen 19-22u was.
Dag kostenbesparing..?
Ben jij niet bang voor legionella met dit schema?

Als ik zie dat bij 55 graden het 5-6 uur duurt voordat legionella dood is, dan is 3 uurtjes op 55 graden wel erg mager?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Legionella_pneumophila

Geen idee hoe groot de kans is dat legionella in je warm watervoorziening terecht komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
schumi1986 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 23:23:
...Heb de radiatorkranen moeten vervangen voor thermostatische aangezien er nog normale open/dicht knoppen opzaten.

Nu merk ik dat als de radiator op de slaapkamer aanstaat en de rest dicht dat ik best wel last heb van het geluid van stromend water, als ik de radiator van de kamer er naast openzet is dit bijna geheel weg

....

Het debiet is nu te hoog door deze radiator, waardoor de hogere doorstroom snelheid het geluid veroorzaakt.

Jammer dat je je niet verder hebt ingelezen in dit topic, want toen je alle open/dicht kranen hebt vervangen, had je beter een paar euro's meer uit kunnen geven om bv gelijk Danfoss RA-DV's te plaatsen, waarmee je eenvoudig het maximale debiet (en dus ook de max doorstroom snelheid) per radiator kan instellen.

Hiermee heb je gelijk je geluidsprobleem opgelost en als bonus kan je met de Dynamic Valves heel je systeem gemakkelijker waterzijdig inregelen voor een optimale, energiezuinige warmte afgifte, door de aanwezige druk compenserende debietregeling op deze Danfoss radiatorkranen.

Voor werking Danfoss Dynamic Valves:
YouTube: Danfoss Dynamic Valve™ animation

Voor waterzijdig inregelen kijk hier:
Gas besparen door middel van CV tuning deel II

edit: video toegevoegd

[ Voor 14% gewijzigd door Montoya200x op 24-10-2017 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Montoya200x schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:56:
[...]

Het debiet is nu te hoog door deze radiator, waardoor de hogere doorstroom snelheid het geluid veroorzaakt.

Jammer dat je je niet verder hebt ingelezen in dit topic, want toen je alle open/dicht kranen hebt vervangen, had je beter een paar euro's meer uit kunnen geven om bv gelijk Danfoss RA-DV's te plaatsen, waarmee je eenvoudig het maximale debiet (en dus ook de max doorstroom snelheid) per radiator kan instellen.

Hiermee heb je gelijk je geluidsprobleem opgelost en als bonus kan je met de Dynamic Valves heel je systeem gemakkelijker waterzijdig inregelen voor een optimale, energiezuinige warmte afgifte, door de aanwezige druk compenserende debietregeling op deze Danfoss radiatorkranen.

Voor werking Danfoss Dynamic Valves:
YouTube: Danfoss Dynamic Valve™ animation

Voor waterzijdig inregelen kijk hier:
Gas besparen door middel van CV tuning deel II

edit: video toegevoegd
Dat is wel meer dan een paar euros aangezien je dan ook een drukverschilregelaar moet installeren.
schumi1986 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 23:23:
Heb nu in totaal 5 radiatorknoppen in gebruik samen met de thermostaat, Heb de radiatorkranen moeten vervangen voor thermostatische aangezien er nog normale open/dicht knoppen opzaten.

Nu merk ik dat als de radiator op de slaapkamer aanstaat en de rest dicht dat ik best wel last heb van het geluid van stromend water, als ik de radiator van de kamer er naast openzet is dit bijna geheel weg.

Nu kan ik begrijpen dat mijn cv waarschijnlijk maximaal staat te pompen op se kleine radiator op de slaapkamer die alleen samen met de verwarming op de badkamer openstaat en dat het geluid veroorzaakt? Maar wat is hier aan te doen?

- CV is ontlucht
- CV pomp staat op 61% en kan niet verder omlaag

Eventuele voetventielen gecheckt? Mag ik vragen waarom alleen de slaapkamerradiator open staat? Meestal heeft men op de plek van de wandthermostaat geen afsluiters. Bijvoorbeeld in de woonkamer. Als dit niet kan dan kun je ook de badkamerradiator permanent open te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
DeAllerlangste schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 07:45:
[...]

Ben jij niet bang voor legionella met dit schema?

Als ik zie dat bij 55 graden het 5-6 uur duurt voordat legionella dood is, dan is 3 uurtjes op 55 graden wel erg mager?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Legionella_pneumophila

Geen idee hoe groot de kans is dat legionella in je warm watervoorziening terecht komt?
dog4life schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 06:44:
Dag kostenbesparing..?
Serieus. 55 graden instellen is inderdaad vragen om problemen. Wat als de Remeha temperatuursensor een paar graden afwijkt? Persoonlijk zou ik het risico nooit nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:47
Gisteren een stroom.storing gehad met als resultaat dat de bridge kennelijk niet meer verbonden was.
Hierdoor heeft de tado de hele nacht het huis op 21 graden gehouden.
Kennelijk volgt hij dus zijn programma niet als de bridge geen verbinding heeft.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Gecko123 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:26:
[...]

Dat is wel meer dan een paar euros aangezien je dan ook een drukverschilregelaar moet installeren.
Wat een onzin, deze drukverschil regelaar zit ingebouwd in de RA-DV, dus ga je eerst maar inlezen hoe een Dynamic Valve van Danfoss nou functioneert .........

En over die paar euro's:
https://www.installand.nl...h-recht-1-2-dn15-013g0034

https://www.installand.nl...e-dn15-1-2-recht-013g7724

Dus 5 x 7= €35 extra......... Wat een verschil :+
[...]
Eventuele voetventielen gecheckt?
Als bij dezelfde druk, de doorstromings opening beperkt wordt, gaat bij normale afsluiters de doorstromings snelheid omhoog, wat juist de veroorzaker is van het suizen van het leidingwerk.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
DaveD1109 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:45:
Gisteren een stroom.storing gehad met als resultaat dat de bridge kennelijk niet meer verbonden was.
Hierdoor heeft de tado de hele nacht het huis op 21 graden gehouden.
Kennelijk volgt hij dus zijn programma niet als de bridge geen verbinding heeft.
Hier een vergelijkbaar probleem met de bridge in Homekit.....

Ben een weekje op vakantie geweest en bij terugkomst zaterdag mijn router een herstart gegeven, waarna ik er pas maandag achterkwam dat sinds de herstart van mijn router al mijn Tado devices in Homekit onbereikbaar bleven.

@tado Dit probleem was toch allang opgelost door jullie of is deze bug in de nieuwe firmware 47.2 er weer terug ingeslopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
@Montoya200x Ik was van plan de Heimeier eclipse te plaatsen maar dit was afgeraden aangezien ik niet alle kranen heb vervangen. Op de kranen van heimeier die ik nu heb kan ik ook een voorstelling maken, echter het geruis is alleen minder als ik deze op 1 zet. Schaal (1-8).

Ik denk dat wellicht een bypass de oplossing is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Montoya200x schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:56:
[...]

Hier een vergelijkbaar probleem met de bridge in Homekit.....

Ben een weekje op vakantie geweest en bij terugkomst zaterdag mijn router een herstart gegeven, waarna ik er pas maandag achterkwam dat sinds de herstart van mijn router al mijn Tado devices in Homekit onbereikbaar bleven.

@tado Dit probleem was toch allang opgelost door jullie of is deze bug in de nieuwe firmware 47.2 er weer terug ingeslopen :?
Dit probleem is nog niet opgelost geweest ? Voor de meeste routers is een herstart geen probleem maar voor sommige heeft de bridge moeite om weer verbinding te maken. We werken daar nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
[...]

[...]

Eventuele voetventielen gecheckt? Mag ik vragen waarom alleen de slaapkamerradiator open staat? Meestal heeft men op de plek van de wandthermostaat geen afsluiters. Bijvoorbeeld in de woonkamer. Als dit niet kan dan kun je ook de badkamerradiator permanent open te laten.
Slaapkamer radiator stond open omdat onze Brits Korthaar bevallen was gister avond :P

De badkamer radiator staat gewoon open aangezien er daar nog geen thermostaatknop op zit (komt vandaag pas binnen) maar het geluid neemt alleen af als ik of beneden de knoppen opengooi of van dr kamer ernaast (badkamer zit aan de andere kant, dus ook aan de andere kant van de leiding heeft dit er iets mee te maken wellicht?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
@schumi1986 Door het openen van andere kranen verminderd de druk in het systeem, waardoor de doorstromings snelheid omlaag gaat in z'n geheel, waardoor het suizen daardoor ook minder wordt.

Hebben je Heimeiers ook een dynamische drukregeling zoals de Danfoss RA-DV's ?

Heb je deze kranen zelf gemonteerd of dit door een installateur laten doen, want het kan zijn dat de binnenkant van de buis niet netjes afgebraamd is, waardoor deze randjes aan het uiteinde van de buis ook voor lawaai kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Montoya200x schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:50:
[...]

Wat een onzin, deze drukverschil regelaar zit ingebouwd in de RA-DV, dus ga je eerst maar inlezen hoe een Dynamic Valve van Danfoss nou functioneert .........

En over die paar euro's:

[...]

Als bij dezelfde druk, de doorstromings opening beperkt wordt, gaat bij normale afsluiters de doorstromings snelheid omhoog, wat juist de veroorzaker is van het suizen van het leidingwerk.... :+
Montoya200x schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:50:
[...]

En over die paar euro's:

[...]

Volgens mij moet je mijn bericht nog een keer lezen. Maar wellicht noem ik de verkeerde term.

Een debietregelaar installeren beperkt de flow van het water wat je cv pomp juist aan het verpompen is. Als je pomp meer verpompt dan je debietregelaars gezamenlijk staan ingesteld krijg je een drukverschil wat niet echt goed is voor je pomp. De drukverschilregelaar die je hiervoor nodig hebt zit niet in afsluiter die je aangeeft. Afijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Montoya200x schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:11:
@schumi1986 Door het openen van andere kranen verminderd de druk in het systeem, waardoor de doorstromings snelheid omlaag gaat in z'n geheel, waardoor het suizen daardoor ook minder wordt.

Hebben je Heimeiers ook een dynamische drukregeling zoals de Danfoss RA-DV's ?

Heb je deze kranen zelf gemonteerd of dit door een installateur laten doen, want het kan zijn dat de binnenkant van de buis niet netjes afgebraamd is, waardoor deze randjes aan het uiteinde van de buis ook voor lawaai kunnen zorgen.
Alles zelf gemonteerd en netjes afgebraamd.

De oplossing voor nu ligt in het openzetten van de kleine radiator in de WC beneden. Dan is het geruis echt een heel stuk minder, en het is wellicht beter voor de installatie.

Daarom de gedachte over een Bypass, nu ik de radiatoren die normaal geopend stonden nu heb voorzien van thermostatischeknop ontstaat er teveel druk, dit zal dan de bypass regelen waardoor het geruis afneemt?

De heimeiers hebben geen dynamische druk regeling, alleen maar een voorstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
@Gecko123 Dat is inderdaad een betere uitleg en je hebt gelijk daarin.

Heb zelf ook een 2 tal kleine radiatoren meelopen zonder slimme knoppen, om de minimale flow te halen, die mijn CV ketel nodig heeft om zijn warmte en druk kwijt te kunnen, als bv alleen mijn badkamer om warmte vraagt, om storingen op de ketel te voorkomen.

Dit is nog steeds een issue waar leken tegenaan lopen, omdat dit soort zaken niet duidelijk uitgelegd worden op de Tado site, waardoor Henk en Ingrid denken dat je met Tado slimme knoppen je bv 1 ruimte in je huis probleemloos kan opwarmen, waarbij vergeten wordt, dat als je dat wilt, je CV-systeem moet voldoen aan een aantal voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
schumi1986 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:25:
[...]
OK, dan hebben we 1 ding al afgestreept van de mogelijke oorzaken.
De oplossing voor nu ligt in het openzetten van de kleine radiator in de WC beneden. Dan is het geruis echt een heel stuk minder, en het is wellicht beter voor de installatie.
Als je niet berekent heb wat je minimale flow moet zijn voor je CV ketel, is het meelopen van een extra radiator(en) altijd verstandig om pendelen van je CV ketel te voorkomen / verminderen, in het geval van warmtevraag van alleen één ruimte.
Daarom de gedachte over een Bypass, nu ik de radiatoren die normaal geopend stonden nu heb voorzien van thermostatischeknop ontstaat er teveel druk, dit zal dan de bypass regelen waardoor het geruis afneemt?

De heimeiers hebben geen dynamische druk regeling, alleen maar een voorstelling.
Suizen blijft nog steeds een snelheids probleem. Ikzelf heb ook geen bypass in het systeem zitten en in jouw situatie zou ik er persoonlijk voor kiezen om de radiator waar je een geluidsprobleem hebt, eerst te voorzien van een Dynamic Valve, omdat dit goedkoper en sneller te monteren is dan een bypass met een overstort ventiel (die pas opengaat als de druk te hoog wordt in je leidingsysteem) en waarmee je dadelijk meer moet finetunen omdat je retour temperatuur naar de ketel hoger wordt met deze bypass.

Hier een voorbeeld van iemand die zijn Heimeier Eclips kranen vervangen had voor een Danfoss RA-DV, van iemand die ook een geluidsprobleem had:
Flash3d in "Gas besparen door middel van CV tuning deel II"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
schumi1986 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:01:
[...]

Slaapkamer radiator stond open omdat onze Brits Korthaar bevallen was gister avond :P

De badkamer radiator staat gewoon open aangezien er daar nog geen thermostaatknop op zit (komt vandaag pas binnen) maar het geluid neemt alleen af als ik of beneden de knoppen opengooi of van dr kamer ernaast (badkamer zit aan de andere kant, dus ook aan de andere kant van de leiding heeft dit er iets mee te maken wellicht?)
Allereerst gefeliciteerd met de uitbreiding.

Je probleem ontstaat omdat er te weinig radiatoren open staan in je gehele installatie. Als je alle ruimtes onafhankelijk willen regelen met overal of teveel thermostaatknoppen dan is een bypass (met drukverschilregelaar) onvermijdelijk.

Je kunt ook wachten totdat je CV ketel aan vervanging toe is en tot die tijd andere ruimtes meeverwarmen. Modellen vanaf 2015 zijn namelijk uitgerust met een moduleren CV pomp en volgens mij is daarmee je probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Gecko123 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:31:
[...]

Allereerst gefeliciteerd met de uitbreiding.

Je probleem ontstaat omdat er te weinig radiatoren open staan in je gehele installatie. Als je alle ruimtes onafhankelijk willen regelen met overal of teveel thermostaatknoppen dan is een bypass (met drukverschilregelaar) onvermijdelijk.

Je kunt ook wachten totdat je je CV ketel aan vervanging toe is en tot die tijd andere ruimtes meeverwarmen. Modellen vanaf 2015 zijn namelijk uitgerust met een moduleren CV pomp en volgens mij is dan je probleem daarmee verholpen.
De CV is pas 1 jaar oud (atag i28c)dus dat lost het probleem hier niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Gecko123 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:31:
Modellen vanaf 2015 zijn namelijk uitgerust met een moduleren CV pomp en volgens mij is daarmee je probleem verholpen.
2015... :?

Mijn oude Nefit HRC22H is al sinds 1999 voorzien van een modulerende CV pomp met variabel toerental :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Montoya200x schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:48:
[...]

2015... :?

Mijn oude Nefit HRC22H is al sinds 1999 voorzien van een modulerende CV pomp met variabel toerental :+
Lees: verplicht vanaf 2015.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
Montoya200x schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:21:
...in jouw situatie zou ik er persoonlijk voor kiezen om de radiator waar je een geluidsprobleem hebt, eerst te voorzien van een Dynamic Valve...
Dit gaat het probleem niet oplossen.
, omdat dit goedkoper en sneller te monteren is dan een bypass met een overstort ventiel (die pas opengaat als de druk te hoog wordt in je leidingsysteem) en waarmee je dadelijk meer moet finetunen omdat je retour temperatuur naar de ketel hoger wordt met deze bypass...
Dit heeft niets met retourtemperatuur te maken.
Hier een voorbeeld van iemand die zijn Heimeier Eclips kranen vervangen had voor een Danfoss RA-DV, van iemand die ook een geluidsprobleem had:
Hij had al andere radiatoren erbij openstaan.

Maargoed ik haak af. Ik heb je al een advies gegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Gecko123 op 24-10-2017 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ma3d1um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:52
Hmmm... Volgens mij is 55 °C graden de standaard-instelling van Tado (tenminste, als ik het in de webapp handmatig wil aanpassen, dan is 55 °C de default). Heb het nu voor de zekerheid maar opgehoogd tot 65 °C.

@tado misschien wel zo veilig om de default naar 60 °C te verhogen conform de aanbeveling "KWR concludeert uit dit onderzoek dat als men in de NEN 1006 de norm voor woningen aanpast van 55 °C naar 60 °C, het probleem is opgelost, en er volledige desinfectie optreedt bij alle buismaterialen" hier.
Gecko123 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:30:
[...]

[...]

Serieus. 55 graden instellen is inderdaad vragen om problemen. Wat als de Remeha temperatuursensor een paar graden afwijkt? Persoonlijk zou ik het risico nooit nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:32
De meeste CV ketels hebben toch een instelling tegen salmonella ongeacht de instelling van de thermostaat.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:03
One eternity later:
Heel erg bedankt voor terugsturen van uw tado° systeem
Door het omschakelen naar een nieuw systeem, zijn we op het moment helaas niet in staat om uw huurcontract te beëindigen.
We kunnen echter bevestigen dat we uw retourzending goed ontvangen hebben en dat uw huurcontract zo snel als mogelijk zal worden beëindigd. U zult hiervan nog een aparte notificatie ontvangen.

Uiteraard zullen er geen extra kosten zijn.

We willen ons oprecht verontschuldigen voor het ongemak en danken voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,

uw tado° team
Het gaat zo lekker daar. Een simpele handeling moet je als consument maanden lang mee bezig zijn om voor elkaar te krijgen.
'Gelukkig' zullen er geen extra kosten zijn. :')

Uiteraard heb ik hierop gereageerd met de mededeling dat het contract al beëindigd is omdat ik op tijd heb opgezegd en het daarom dus niet verlengd is zoals het in de algemene voorwaarden staat en telefonisch en per mail bevestigd is.

Mijn twijfels om tot koop over te gaan waren in ieder geval niet ongegrond, ik heb weinig vertrouwen meer in de continuïteit van dit bedrijf.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb mijn standaard tapwatertemp ook maar op 65 gezet, om er zeker van te zijn dat het geen gevaar oplevert voor de volksgezondheid.
Maar nog geen antwoord gezien over het feit dat het niet verwarmen van tapwater in eco stand van de cv leidt tot koud tapwater, sinds een recente update?
Anders binnenkort maar eens contact opnemen met @tado.. alhoewel jullie meelezen, kunnen jullie hier reageren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dog4life schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:26:
Heb mijn standaard tapwatertemp ook maar op 65 gezet, om er zeker van te zijn dat het geen gevaar oplevert voor de volksgezondheid.
Maar nog geen antwoord gezien over het feit dat het niet verwarmen van tapwater in eco stand van de cv leidt tot koud tapwater, sinds een recente update?
Anders binnenkort maar eens contact opnemen met @tado.. alhoewel jullie meelezen, kunnen jullie hier reageren?
Als u warm water in uw schema uit zet, zal uw ketel geen warm water maken.

In een combiketel zie ik geen reden om van 55 naar 65 te veranderen. De doorstroomsnelheid is voor een
normaal huishuiden zo hoog dat de kans op legionella vrij nihil is.

Voor iedereen die liever 65 graden gebruikt is het mogelijk om dit aan te passen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
@Raymond P Sinds dat ik hier mee lees, is Tado altijd al een drama geweest op administratief vlak, als ik de berichten hier lees. De mededeling dat ze aan het overstappen zijn op een administratief nieuw systeem, is al sinds afgelopen zomer of langer gaande, dus blijkbaar wordt nu nog steeds een backlog weggewerkt....

Ze vragen in ieder geval nog genoeg mensen en met hun aanwezigheid in het meerendeel van de Europese bouwmarkten en Apple stores etc komt het wel goed met het voortbestaan van Tado...

https://tado.workable.com/

Nu nog die Toon Bouten laten meelezen hier, om de puntjes nog verder op de i te krijgen, zodat deze management bobo van Tado ook weet wat er speelt en mist op gebruikers niveau :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Montoya200x schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:00:
@Raymond P Sinds dat ik hier mee lees, is Tado altijd al een drama geweest op administratief vlak, als ik de berichten hier lees. De mededeling dat ze aan het overstappen zijn op een administratief nieuw systeem, is al sinds afgelopen zomer of langer gaande, dus blijkbaar wordt nu nog steeds een backlog weggewerkt....

Ze vragen in ieder geval nog genoeg mensen en met hun aanwezigheid in het meerendeel van de Europese bouwmarkten en Apple stores etc komt het wel goed met het voortbestaan van Tado...

https://tado.workable.com/

Nu nog die Toon Bouten laten meelezen hier, om de puntjes nog verder op de i te krijgen, zodat deze management bobo van Tado ook weet wat er speelt en mist op gebruikers niveau :+
Nogmaals mijn excuses voor de trage reacties van onze administratieve afdeling. Veel processen die wij voor order gebruikten waren nog manueel, en dat is natuurlijk niet handig zodra je als bedrijf een grote hoeveelheid nieuwe klanten mag verwelkomen.

Daarom is er gekozen om een nieuw administratief systeem op te zetten om zoveel mogelijk te automatiseren. Dit proces lijkt nu goed op weg te zijn en dit zal ook zorgen dat veel uitstaande e-mails binnenkort beantwoord zullen worden.

Verder heb ik nog meer goed nieuws: In de aankomende tijd mogen we veel nieuwe Nederlandstalige collega's verwelkomen op ons hoofdkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

dog4life schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:26:
Tado heeft volgens hun definitie een bug opgelost door bij het aan/uit zetten van de boiler/warmhoud-functie met de nieuwe firmware ook een opentherm-signaal te sturen dat de tapwater-temperatuur op 15 graden moet staan. Hierdoor werkt het aan/uit schakelen van de eco-functie bij alle opentherm ketels die dit hebben niet meer.

Ik denk niet dat Tado wist dat deze eco functie bestond, en daarom hebben ze er niet op getest. Maar je kan zeker je melden bij de helpdesk. Misschien dat als genoeg mensen zich melden we ze kunnen overtuigen dat de eco-functie op een combi-ketel (bespaart energie ) een hele hoop handiger is dan alle warmwater uitzetten (bespaart nul energie)

En energie besparen is @tado's catch phrase toch? Dus iedereen voor schakelen met de eco-mode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sabbi schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:12:
[...]

Tado heeft volgens hun definitie een bug opgelost door bij het aan/uit zetten van de boiler/warmhoud-functie met de nieuwe firmware ook een opentherm-signaal te sturen dat de tapwater-temperatuur op 15 graden moet staan. Hierdoor werkt het aan/uit schakelen van de eco-functie bij alle opentherm ketels die dit hebben niet meer.

Ik denk niet dat Tado wist dat deze eco functie bestond, en daarom hebben ze er niet op getest. Maar je kan zeker je melden bij de helpdesk. Misschien dat als genoeg mensen zich melden we ze kunnen overtuigen dat de eco-functie op een combi-ketel (bespaart energie ) een hele hoop handiger is dan alle warmwater uitzetten (bespaart nul energie)

En energie besparen is @tado's catch phrase toch? Dus iedereen voor schakelen met de eco-mode!
Energieverbruik voor warmhouden van een kleine warmtewisselaar in combiketel valt compleet in het niets bij de voordelen die de nieuwe OpenTherm sturing zal brengen tijdens het verwarmingsseizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

tado schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:13:
[...]

Energieverbruik voor warmhouden van een kleine warmtewisselaar in combiketel valt compleet in het niets bij de voordelen die de nieuwe OpenTherm sturing zal brengen tijdens het verwarmingsseizoen.
Maar je kan toch èn verbeterde opentherm-sturing èn eco mode ondersteuning doen? Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten. Daarnaast is het natuurlijk niet voor niets dat een grote ketel-fabrikant als Remeha deze functie aan hun ketel toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sabbi schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:15:
[...]

Maar je kan toch èn verbeterde opentherm-sturing èn eco mode ondersteuning doen? Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten. Daarnaast is het natuurlijk niet voor niets dat een grote ketel-fabrikant als Remeha deze functie aan hun ketel toevoegt.
Idee achter de huidige manier van het aansturen van het warme water is om het uniform te hebben voor alle protocollen. Uit = Uit is hoe het werkt op Nefit EMS, Vaillant EBUS etc...

Misschien komt er op een later tijdstip een aparte functie voor de eco modus. Ik neem uw feedback in ieder geval mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
@tado Andere vraag, hoe staan de vorderingen voor volledige Tado aansturing via het Nefit UBA protocol, waarover Tado al een jaar praat ?

Bied dit nog voordelen tov van mijn huidige aansturing via Nefit EMS (met Nefit Easy Connect adapter) voor mijn oude UBA ketel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

tado schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:18:
[...]

Idee achter de huidige manier van het aansturen van het warme water is om het uniform te hebben voor alle protocollen. Uit = Uit is hoe het werkt op Nefit EMS, Vaillant EBUS etc...

Misschien komt er op een later tijdstip een aparte functie voor de eco modus. Ik neem uw feedback in ieder geval mee.
Bedankt daarvoor, ik begrijp dat voor boilers inderdaad het stom is als de temperatuur niet uitgaat. HR-ketels van Nefit en Vaillant hebben overigens ook een comfort/eco modus, dus inderdaad een aparte sturing voor HR-ketels zonder boiler zou perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tado schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:42:
[...]

In een combiketel zie ik geen reden om van 55 naar 65 te veranderen. De doorstroomsnelheid is voor een
Totdat je 2 of 3 weken op vakantie gaat en vergeet goed te spoelen. Betaald Tado dan de behandeling of uitvaart? ;)
[...]

Sowieso moet je niet zomaar een instelling kiezen maar deze instellen op debiet van de radiator. Zowel Danfoss als Heimeier hebben daar een app voor. Verder staat meestal standaard de pomp vd cv te hoog (op 3) en kan die meestal gewoon naar 2 of 1. Dit is een kwestie van uitproberen. Daarmee stroomt je water langzamer met minder druk (weg ruis) en hebben je rads ook veel meer tijd warmte af te geven.

Lees hier: Gas besparen door middel van CV tuning deel II

Een cv is meer dan alleen een thermostaat en kranen hangen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2017 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:15
Verwacht je dat ook van je drinkwaterbedrijf dat het water van je "koude" kraan heeft geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

menzo schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:42:
Verwacht je dat ook van je drinkwaterbedrijf dat het water van je "koude" kraan heeft geleverd?
Wel als die mij een advies geven wat legionella kan opleveren. Hoe kortzichtig kan je zijn? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:51:
[...]

Wel als die mij een advies geven wat legionella kan opleveren. Hoe kortzichtig kan je zijn? 8)7
De drinkwaterbedrijven geven ook aan dat je ook de koudwaterkraan moet doorspoelen na een vakantie. Vind je dan ook dat je drinkwaterbedrijf aansprakelijk is als je een legionella besmetting krijgt wanneer je de koude kraan niet doorspoeld na een vakantie?

Tado geeft het zelfde advies als de waterbedrijven, dus ik zie het probleem niet als je een ketel hebt zonder boiler.

[ Voor 3% gewijzigd door menzo op 24-10-2017 19:19 . Reden: Betere link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

menzo schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:18:
[...]

De drinkwaterbedrijven geven ook aan dat je ook de koudwaterkraan moet doorspoelen na een vakantie. Vind je dan ook dat je drinkwaterbedrijf aansprakelijk is als je een legionella besmetting krijgt wanneer je de koude kraan niet doorspoeld na een vakantie?

Tado geeft het zelfde advies als de waterbedrijven, dus ik zie het probleem niet als je een ketel hebt zonder boiler.
Zet jij hem toch lekker op 55. Het is ook met name een probleem met cv''s met ingebouwde boiler. Overigens levert op 55 zetten een minimale gasbesparing op (heb ik ooit eens gemeten gedurende een maand) en duurt het met 55 graden een eeuwigheid dat je bad vol is omdat je veel minder koud kan bijmengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:36:
[...]
Zet jij hem toch lekker op 55. Het is ook met name een probleem met cv''s met ingebouwde boiler. Overigens levert op 55 zetten een minimale gasbesparing op (heb ik ooit eens gemeten gedurende een maand) en duurt het met 55 graden een eeuwigheid dat je bad vol is omdat je veel minder koud kan bijmengen.
Ik ben het hier helemaal met je eens, 55 graden is echt niet heet genoeg, zowel in comfort als in veiligheid. ;) Sterker nog, je warm water moet eigenlijk tot aan de kraan 60 graden kunnen worden om overal de bacterie te doden, dus je ketel op 60 is vaak niet genoeg om effectief de hele leiding 60 graden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:39:
[...]

Totdat je 2 of 3 weken op vakantie gaat en vergeet goed te spoelen. Betaald Tado dan de behandeling of uitvaart? ;)

[...]

Sowieso moet je niet zomaar een instelling kiezen maar deze instellen op debiet van de radiator. Zowel Danfoss als Heimeier hebben daar een app voor. Verder staat meestal standaard de pomp vd cv te hoog (op 3) en kan die meestal gewoon naar 2 of 1. Dit is een kwestie van uitproberen. Daarmee stroomt je water langzamer met minder druk (weg ruis) en hebben je rads ook veel meer tijd warmte af te geven.

Lees hier: Gas besparen door middel van CV tuning deel II

Een cv is meer dan alleen een thermostaat en kranen hangen.
De betreft een Atag i28C (2016) waarvan ik hier al heb aangegeven dat de pomp niet langzamer kan, zowel de minimale als maximale pompdruk staat op 61% en kan alleen maar naar boven bijgesteld worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
Sabbi schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:12:
[...]

.

[ Voor 26% gewijzigd door t.oswald op 25-10-2017 00:11 . Reden: Heb commentaar elders geplaatst. ]

WH-MDC05H3E5, 5600 Wp zonnepanelen, 2 infrarood bad- en werkkamer, SWW Auer Edel water 100L, Daikin 2MXM50M9 airco met FTXM35N en FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
tado schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:18:
[...]

Ik heb een Atag i28EC met ecomodus. Bij mij is er helemaal niets veranderd in het warmwatergedrag na de laatste firmware update. Ik heb warmwater 24 uur uitstaan en mijn ketel geeft normaal warmwater in de ecomodus, dus even wachten op warmwater. Als ik de ecomodus uitzet, blijft de ketel gewoon warmwater geven, ondanks dat het Tado schema op uit 15 graden staat. Alles openterm aangesloten. Ik zie in het forum steeds dat het om Remeha gaat, zijn er ook andere merken met dit probleem? Ik heb eerder in dit forum gelezen dat het openthermprotocol t.a.v. warmwater niet eenduidig vastligt. Bij mijn Atag overruled de ketel blijkbaar Tado

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

t.oswald schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 00:12:
[...]

Ik heb een Atag i28EC met ecomodus. Bij mij is er helemaal niets veranderd in het warmwatergedrag na de laatste firmware update. Ik heb warmwater 24 uur uitstaan en mijn ketel geeft normaal warmwater in de ecomodus, dus even wachten op warmwater. Als ik de ecomodus uitzet, blijft de ketel gewoon warmwater geven, ondanks dat het Tado schema op uit 15 graden staat. Alles openterm aangesloten. Ik zie in het forum steeds dat het om Remeha gaat, zijn er ook andere merken met dit probleem? Ik heb eerder in dit forum gelezen dat het openthermprotocol t.a.v. warmwater niet eenduidig vastligt. Bij mijn Atag overruled de ketel blijkbaar Tado
Je hebt nu tegen Tado gezegd dat als op de thermostaat warm water uitstaat je ketel nog warm water geeft, dus de kans dat ze het de volgende firmware bugfixen en uitzetten is aanzienlijk. Dan kan jij ook niet meer de eco-mode gebruiken. Ik zou het stil gehouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:04
Is het iemand al eens gelukt om een extra gebruiker toe te voegen? Ik heb via de app mijn vrouw uitgenodigd (email adres ingevoerd) maar als ze vervolgens op de link klikt, start de app wel, maar geeft de app aan dat ze een eigen woning moet creëren of vragen aan de eigenaar om toe te worden gevoegd. Als ik via de website inlog met haar account, krijg ik dezelfde twee mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mattazing schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:55:
Is het iemand al eens gelukt om een extra gebruiker toe te voegen? Ik heb via de app mijn vrouw uitgenodigd (email adres ingevoerd) maar als ze vervolgens op de link klikt, start de app wel, maar geeft de app aan dat ze een eigen woning moet creëren of vragen aan de eigenaar om toe te worden gevoegd. Als ik via de website inlog met haar account, krijg ik dezelfde twee mogelijkheden.
Open die uitnodiging eens op een normale computer en niet in de app, dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
mattazing schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:55:
Toevallig afgelopen weekend gedaan, na wat gevloek is de oplossing om diegene die je uitnodigd de app pas installeerd nadat hij/zij de uitnodiging heeft geaccepteerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.oswald
Sabbi schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:37:
[...]

Je hebt nu tegen Tado gezegd dat als op de thermostaat warm water uitstaat je ketel nog warm water geeft, dus de kans dat ze het de volgende firmware bugfixen en uitzetten is aanzienlijk. Dan kan jij ook niet meer de eco-mode gebruiken. Ik zou het stil gehouden hebben.
Ik ben niet zo wantrouwig. Ik ga ervan uit dat Tado het systeem door onze feedback verder zal verbeteren. Voor mij was dit juist de reden te kiezen voor Tado en niet voor Evohome waar eigenlijk geen enkele ontwikkeling in zit (en overigens ook bakken vol klachten over zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Laatst online: 16-09 21:21
Ik heb een bijzondere kwestie...
Mijn TADO thermostaat zet de temperatuur soms ineens op 23 of 25 graden...
Ik doe dit zelf niet, maar hij staat er wel ineens op..

Mijn warmtepomp gaat dan als een idioot lopen stoken, veelal heb ik het vrij snel door maar is wel onwenselijk.
Iemand anders deze vreemde ervaring eerder meegemaakt? Nu een keer of 5 gebeurd.

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daannn1987 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:03:
Ik heb een bijzondere kwestie...
Mijn TADO thermostaat zet de temperatuur soms ineens op 23 of 25 graden...
Ik doe dit zelf niet, maar hij staat er wel ineens op..

Mijn warmtepomp gaat dan als een idioot lopen stoken, veelal heb ik het vrij snel door maar is wel onwenselijk.
Iemand anders deze vreemde ervaring eerder meegemaakt? Nu een keer of 5 gebeurd.
Dit is paar pagina's terug al voorbij gekomen: Het lijkt een bug te zijn met de laatste firmware. Als u even een bericht stuurt via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Dan kunnen we tijdelijk een andere firmware op uw Slimme Thermostaat zetten om het probleem te verhelpen.

U kunt ook kiezen om tijdelijk minder op de thermostaat te drukken en uw thermostaat zal automatisch een nieuwe FW krijgen zodra die beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Laatst online: 16-09 21:21
tado schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:09:
[...]

Dit is paar pagina's terug al voorbij gekomen: Het lijkt een bug te zijn met de laatste firmware. Als u even een bericht stuurt via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Dan kunnen we tijdelijk een andere firmware op uw Slimme Thermostaat zetten om het probleem te verhelpen.

U kunt ook kiezen om tijdelijk minder op de thermostaat te drukken en uw thermostaat zal automatisch een nieuwe FW krijgen zodra die beschikbaar is.
Top ik heb een ticketje ingeschoten.. had het nog niet voorbij zien komen.

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
t.oswald schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:30:
[...]

Bedankt voor de info. Ik wacht nog even tot we wat meer warmtevraag over een wat langere periode hebben. Ik vind het wel bijzonder dat Tado voor een vloerverwarming de PID handmatig aanpast. Dat verwacht je automatisch via het leergedrag. Betekent dit nu dat je (we) te ongeduldig bent of dat Tado uit zichzelf niet leert dat je vloerverwarming hebt?
Het lijkt of Tado sterker is in het voorspelen van het warmte verlies dan in het voorspellen van de aanloop naar de gewenste temperatuur. Dan moet het als het kouder wordt vanzelf beter gaan, als we er tenminste vanuit mogen gaan dat Tado iets doet met de databerg ontvangen van hun klanten. Voor mij was het doorgeven van al die data juist de reden om voor Tado te kiezen. Het zou goed zijn meer te horen over hoe de verkregen data het stookgedrag bijstellen. Het blijft gissen hoe de terugkoppeling werkt. Dat ze op verzoek handmatig veel kunnen bijstellen zie je in dit forum steeds weer voorbijkomen, maar hoe werkt het via leergedrag
Ik heb de helpdesk meermaals aangegeven dat ik vloerverwarming heb, dus ik ga ervan uit dat ze al een en ander hebben aangepast daarop. Ik heb een zoneklep aan de thermostaat hangen voor de vloerverwarming (cv ketel via extensiekit), dus ik moest na installatie al direct contact opnemen om dat te regelen.

Ik heb ook na ingrijpende wijzigingen aan de verwarming gevraagd of alle historie verwijderd kon worden om de thermostaat te forceren opnieuw te leren. Hiermee had ik de hoop dat hij zich sneller zou aanpassen, maar dat kon niet zonder de woning te verwijderen en alles opnieuw in te stellen, dus maar niet gedaan.

In het verleden heb ik vooral gezien dat de Vroege Start na een leerperiode goed werkte. Na de nieuwe firmware is die nu weer van slag, dus ik neem aan dat die weer opnieuw moet leren.

Na de helpdesk aanpassing (eergisteren) had ik gisterochtend toch weer 1.1 graden overshoot. Het stoken verliep wel geleidelijker, maar hij bleef nog bijna anderhalf uur doorstoken NA het bereiken van de ingestelde temperatuur.

Vanmorgen dus nog maar eens gebeld met de helpdesk en die snapte inderdaad waarom dat niet werkt bij vloerverwarming. Hij ging er eens wat berekeningen op los laten en dan moet ik het nog eens een paar dagen aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:05

Timple

Montoya200x schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:21:
@tado Andere vraag, hoe staan de vorderingen voor volledige Tado aansturing via het Nefit UBA protocol, waarover Tado al een jaar praat ?

Bied dit nog voordelen tov van mijn huidige aansturing via Nefit EMS (met Nefit Easy Connect adapter) voor mijn oude UBA ketel ?
Meer dan een jaar, mijn eerste toezegging dat dit binnenkort kwam was op 11 juli 2016...

Dus ik ben (wederom) ook weer benieuwd naar de reactie van @tado

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timple schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:04:
[...]

Meer dan een jaar, mijn eerste toezegging dat dit binnenkort kwam was op 11 juli 2016...

Dus ik ben (wederom) ook weer benieuwd naar de reactie van @tado
Dit is op dit moment de status:

Uw ketel maakt gebruik van de oude Nefit UBA sturing. Op dit moment kan tado alleen overweg met de nieuwere Nefit EMS sturing.

U heeft 3 opties;

1. Wachten tot verwarmingsseizoen 2018/2019. Dan zijn wij waarschijnlijk wel geschikt met deze oudere Nefit UBA sturing. (verwachting geen garantie)
2. U zet de draden in de ketel om naar aan/uit en dan kunnen wij uw ketel via de aan/uit sturing besturen. (U verliest modulerende werking dus dit raden wij af)
3. U koopt volledig op eigen risico: pricewatch: Nefit Easy connect Daar hebben we al meerdere klanten succesvol mee aangesloten. (maar we ondersteunen het officieel niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Ik wachtte er ook al 2 jaar op, maar laten we eerlijk zijn; UBA is een uitstervend protocol. Dit zal Tado hoogstwaarschijnlijk nooit meer ontwikkelen, want er zijn altijd belangrijkere issues.

Ik heb me na bovenstaand antwoord (via mail) van Tado de Nefit Easy Connect aangeschaft en dat werkt een stuk beter dan aan/uit. Alleen moet de thermostaat nu opnieuw leren hoe hij het huis moet verwarmen.

Installatie is simpel, let alleen even op als je van aan/uit komt, dat de extensiekit (indien je deze hebt) geen aparte 230v voeding meer nodig heeft na aansluiting op de Nefit Easy Connect. Steek je beide apparaten in het stopcontact, dan kun je erg lang wachten heb ik gemerkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
@tado is er op dit moment een storing? Al mijn apparaten hebben opeens geen verbinding meer. Ik sta ondertussen ook al 22 minuten in de wacht bij jullie om de status van een firmware update te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greetoz schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:35:
@tado is er op dit moment een storing? Al mijn apparaten hebben opeens geen verbinding meer. Ik sta ondertussen ook al 22 minuten in de wacht bij jullie om de status van een firmware update te achterhalen.
Er is geen storing bij mij bekend, kijk altijd even hier: http://status.tado.com/
Ik zou u aanraden om een mail te sturen via https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

Wij antwoorden binnen een dag en dan hoeft u niet lang in de wacht te staan.

Hier heeft u troubleshooting:
https://support.tado.com/...kan-er-aan-gedaan-worden-

[ Voor 18% gewijzigd door tado op 25-10-2017 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
tado schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:57:
[...]

Er is geen storing bij mij bekend.
Ik zou u aanraden om een mail te sturen via https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

Wij antwoorden binnen een dag en dan hoeft u niet lang in de wacht te staan.
Oké dus telefonische support is dus gewoon onmogelijk? Ondertussen al 45 minuten in de wacht namelijk...

Volgens de API heeft mijn Bridge verbinding en de Extentionkit ook. De rest niet. Behalve 1 thermostaat knop waarover ik met jullie mail, die heeft wel verbinding en zit nog op firmware 35.7 en stopt niet met kalibreren. Jullie zouden deze updaten maar dit is nog niet gebeurd vandaar dat ik probeer te bellen. En terwijl ik in de wacht staat valt mijn hele tado systeem uit. Bridge al 2 keer gereset. Wellicht is het die ene knop die alles in de war schopt?

[ Voor 34% gewijzigd door Greetoz op 25-10-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greetoz schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:58:
[...]

Oké dus telefonische support is dus gewoon onmogelijk? Ondertussen al 45 minuten in de wacht namelijk...

Volgens de API heeft mijn Bridge verbinding en de Extentionkit ook. De rest niet. Behalve 1 thermostaat knop waarover ik met jullie mail, die heeft wel verbinding en zit nog op firmware 35.7 en stopt niet met kalibreren. Jullie zouden deze updaten maar dit is nog niet gebeurd vandaar dat ik probeer te bellen. En terwijl ik in de wacht staat valt mijn hele tado systeem uit. Bridge al 2 keer gereset. Wellicht is het die ene knop die alles in de war schopt?
Zet die knop in ieder geval even in een aparte zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
tado schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:04:
[...]

Zet die knop in ieder geval even in een aparte zone.
Die knop staat al in een aparte zone. Ik heb al mijn kamers als aparte zone behalve de woonkamer. Hier heb ik vandaag een nieuwe knop geïnstalleerd en die in dezelfde zone gezet als de wandthermostaat. Dit leek allemaal te werken tot ongeveer 45 minuten geleden toen 1 voor 1 alle devices geen verbinding meer hebben. Ik heb de bridge al via de knop en via stroom eraf gereset.

Vreemde is wel dat die knop op de oude firmware gewoon verbonden is volgens de iOS app en de API ook als ik de batterijen eruit haal....

Edit na 61 minuten in de wacht eindelijk een aardige man gesproken: Kennelijk was de support bezig met het proberen te updaten van de radiatorknop die niet werkte. Om het signaal te verbeteren was er een ander communicatie signaal gebruikt waardoor kennelijk AL mijn andere devices geen verbinding meer hadden. Wel handig om dit te communiceren met de klant want het resetten van mijn bridge enzo zal dit proces ook niet geholpen hebben denk ik. Maar goed eindresultaat is dat de knop waarschijnlijk defect is en er is een replacement request gedaan.

Edit 2: en het hele systeem ligt er weer uit grrrr

[ Voor 30% gewijzigd door Greetoz op 25-10-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Greetoz schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:07:
[...]
Edit 2: en het hele systeem ligt er weer uit grrrr
Updates ?

Want ben wel benieuwd waardoor alles de soep in draait...
Homekit in je Tado config toevallig ?
Edit: ja, lees ik net terug

Want heb ook een keer eenmalig een situatie gehad, met een oudere bridge firmware, waarin Homekit ook de communicatie blokkeerde van de Tado devices in de Tado app zelf :?

[ Voor 6% gewijzigd door Montoya200x op 25-10-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Montoya200x schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 22:49:
[...]

Updates ?

Want ben wel benieuwd waardoor alles de soep in draait...
Homekit in je Tado config toevallig ?
Edit: ja, lees ik net terug

Want heb ook een keer eenmalig een situatie gehad, met een oudere bridge firmware, waarin Homekit ook de communicatie blokkeerde van de Tado devices in de Tado app zelf :?
Ik gebruik geen HomeKit. Wel de bridge in een “woning” toegevoegd maar verder niks.

Dit keer lag het aan de connectie van de extentiekit, deze en bridge gereset en alles lijkt te werken. Wel vreemd dat de app in de overview aangeeft dat warm water disconnected is en als ik erop klik is alles ok. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
tado schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:42:
[...]

Als u warm water in uw schema uit zet, zal uw ketel geen warm water maken.

Voor iedereen die liever 65 graden gebruikt is het mogelijk om dit aan te passen in de app.
tado schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:13:
[...]

@tado
Is het wellicht een idee om dit soort kleine info bij functies in de app te verwerken. Bijvoorbeeld een info bolletje bij het instellen van een functie? Eventueel met een instellingsadvies. Dit maakt de app niet alleen gebruiksvriendelijk maar men begrijpt sneller hoe de thermostaat werkt en wat je het beste kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 16:38
Ik kreeg een mail van Tado dat ze nu ook samenwerken met Google Home, Alexa, Siri etc. Weet iemand of dit al in Nederland werkt, gezien geen van die assitenten in NL beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:55
Raindeer schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:35:
Ik kreeg een mail van Tado dat ze nu ook samenwerken met Google Home, Alexa, Siri etc. Weet iemand of dit al in Nederland werkt, gezien geen van die assitenten in NL beschikbaar is?
Heb Tado al een tijdje gelinkt met Google Home. Werkt prima. :)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
GermanPivo schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:41:
[...]

Werkt dat ook vanaf je Smartphone? Ik zie alleen mijn chromecast met Google Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
Raindeer schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:31:
[...]

Werkt dat ook vanaf je Smartphone? Ik zie alleen mijn chromecast met Google Home.
Jup. Wanneer ik assistent bijvoorbeeld vraag naar de temperatuur, dan krijg ik netjes antwoord.
Heb je tado al als device toegevoegd in de "Home" app op je device (onder Home Control) of zie je hem daar juist niet?

[ Voor 5% gewijzigd door GermanPivo op 27-10-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
GermanPivo schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:43:
[...]

Jup. Wanneer ik assistent bijvoorbeeld vraag naar de temperatuur, dan krijg ik netjes antwoord.
Heb je tado al als device toegevoegd in de "Home" app op je device (onder Home Control) of zie je hem daar juist niet?
Ik zie het juist niet in de Google Home app. Ik zie alleen mijn Chromecast... misschien is er iets mis met mijn Google Foo.. maar ik zie alleen een chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:53
Gisteren systeem geinstalleerd. Kamerthermostaat is al ruim 12 uur bezig met firmware update, duurt dat altijd zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
Raindeer schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:50:
[...]

Ik zie het juist niet in de Google Home app. Ik zie alleen mijn Chromecast... misschien is er iets mis met mijn Google Foo.. maar ik zie alleen een chromecast
En je hebt tado als service gelinked? Zo ja, dan weet ik het ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
pnieuwla schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:59:
Gisteren systeem geinstalleerd. Kamerthermostaat is al ruim 12 uur bezig met firmware update, duurt dat altijd zo lang?
Niet altijd, maar kan wel lang duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_oram
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
GermanPivo schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:00:
[...]

En je hebt tado als service gelinked? Zo ja, dan weet ik het ook niet...
Hoe doe je dat? Bij mij ook het probleem dat ik de tado niet zie in de Google Home app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
pnieuwla schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:59:
Hang denk ik ook heel erg van de afstand van de gateway en de thermostaat af. Hoe groter de afstand hoe lager de bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
Siri werkt ook prima met Elgato Eve. Ik vind het maken van scenes met Eve prettiger dan met Apple HomeKit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
J_oram schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 19:28:
[...]

Hoe doe je dat? Bij mij ook het probleem dat ik de tado niet zie in de Google Home app.
Home App --> Hamburger menu --> Home Control --> '+' rechtsonder --> Zoek in die lijst naar tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_oram
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
GermanPivo schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:36:
[...]

Home App --> Hamburger menu --> Home Control --> '+' rechtsonder --> Zoek in die lijst naar tado.
Die opties zitten er bij mij niet bij. Ook als ik het via de handleiding van Google doe werkt het niet. Achja... dan maar via de app ;)

Dank je voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 13:07
J_oram schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:31:
[...]

Die opties zitten er bij mij niet bij. Ook als ik het via de handleiding van Google doe werkt het niet. Achja... dan maar via de app ;)

Dank je voor de uitleg.
Is je telefoon wel in het Engels ingesteld? Anders zie je die opties niet idd.

Edit. Oh nee dat klopt niet, ik zie de optie in het NL ook.

[ Voor 7% gewijzigd door OrbitZ op 29-10-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 00:23
Vraagje over iets wat ik niet direct op de Tado site kan vinden.

Momenteel heb ik een vrij standaard thermostaat van Honeywell in de woonkamer en in de woonkamer staan alle radiatorknoppen open. In de rest van het huis staat alles eigenlijk altijd dicht. Nadeel is dat als ik in de werkkamer de radiator open draai en de woonkamer op temperatuur is mijn werkkamer nog steeds niet warm wordt.

Is dit op te lossen met de combi Tado thermostaat en radiator knoppen? Dus thermostaat in de woonkamer incl slimme knop op radiatoren in huis. Als ik dan de werkkamer op 20 graden wil hebben en de woonkamer is al 20 graden, hij wel gaat stoken maar dan de woonkamer kranen dicht zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Pabz schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:07:
Vraagje over iets wat ik niet direct op de Tado site kan vinden.

Momenteel heb ik een vrij standaard thermostaat van Honeywell in de woonkamer en in de woonkamer staan alle radiatorknoppen open. In de rest van het huis staat alles eigenlijk altijd dicht. Nadeel is dat als ik in de werkkamer de radiator open draai en de woonkamer op temperatuur is mijn werkkamer nog steeds niet warm wordt.

Is dit op te lossen met de combi Tado thermostaat en radiator knoppen? Dus thermostaat in de woonkamer incl slimme knop op radiatoren in huis. Als ik dan de werkkamer op 20 graden wil hebben en de woonkamer is al 20 graden, hij wel gaat stoken maar dan de woonkamer kranen dicht zet?
Het antwoord op deze vraag is al wel eens gegeven:
tado in "Tado Smart Thermostat Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Gecko123 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:31:
[...]

Het antwoord op deze vraag is al wel eens gegeven:
tado in "Tado Smart Thermostat Topic"
Dank voor je reactie. ik vraag me dan wel af wat met deze opmerking wordt bedoeld:
tado schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:07:

De temperatuurmeting van de radiatorknop in woonkamer zal buiten beschouwing gelaten worden.
Wordt de woonkamer automatisch geknepen terwijl de ketel aan staat of negeren ze de woonkamer metingen en wordt je woonkamer 25 graden (ik neem aan van niet, maar staat er zo cryptisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Pabz schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:48:
[...]

Dank voor je reactie. ik vraag me dan wel af wat met deze opmerking wordt bedoeld:

[...]

Wordt de woonkamer automatisch geknepen terwijl de ketel aan staat of negeren ze de woonkamer metingen en wordt je woonkamer 25 graden (ik neem aan van niet, maar staat er zo cryptisch).
Volgens mij wordt er bedoeld: Als je een tado radiatorknop installeert in een ruimte waar reeds een tado wandthermostaat hangt, zal de temperatuurmeting van de wandthermostaat worden aangehouden. Beide apparaten behoren namelijk tot dezelfde zone waar een enkele temperatuurmeting voldoende is. Ik vermoed dat de wandthermostaat een accuratere meting geeft. Ik heb deze opstelling (nog) niet dus kan ik dit niet uit ervaring zeggen.

Maar trek vooral je eigen conclusie. Ik raad je aan desnoods even bij tado support te checken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
Raindeer schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:35:
GermanPivo schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:41:
Raindeer schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:31:
GermanPivo schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:43:
Raindeer schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:50:
Als er staat dat Tado samenwerkt met "Google Home", dan bedoelen ze niet de Google Home app, maar het Google Home apparaat. Op je telefoon werkt het alleen als je telefoon de Google Assistant ondersteunt, én als deze ook geactiveerd is.
Zowel het apparaat als de assistant moet je wel configureren via de Google Home app; vandaar de verwarring.

Of anders kun je het proberen via de Google Allo chat-app; misschien gaat dat ook.

Update: de Assistant is op telefoons onderdeel van de 'Google' app, en het zou wel eens kunnen dat die nu op alle of de meeste toestellen met Android 6.0 of hoger beschikbaar is, alleen nog niet in het Nederlands. Je moet je telefoon dus op een andere taal instellen voordat je 'm krijgt.
(En of het dan ook met Tado werkt, zonder een Home apparaat, weet ik niet.)

Update: Het zal niet werken zonder apparaat. 'Home Control' verschijnt pas nadat je account gelinkt is met een Google Home apparaat; zie https://support.google.com/googlehome/answer/7073578 .

[ Voor 13% gewijzigd door PeterdeBruin op 30-10-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
PeterdeBruin schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:48:
Als er staat dat Tado samenwerkt met "Google Home", dan bedoelen ze niet de Google Home app, maar het Google Home apparaat. Op je telefoon werkt het alleen als je telefoon de Google Assistant ondersteunt, én als deze ook geactiveerd is.
Zowel het apparaat als de assistant moet je wel configureren via de Google Home app; vandaar de verwarring.

Of anders kun je het proberen via de Google Allo chat-app; misschien gaat dat ook.
Juist!
Om dan heel correct te zijn, bedoelen ze dat Tado samenwerkt met Google Assistant. :) Welke vervolgens weer draait op Google Home of andere geschikte devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leudal
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 22:54

Leudal

2 X Pana MDC05J3E5 72 cpc

Zijn er Tado gebruikers die de Tado thermostaat als aan /uit thermostaat in combinatie met een Panasonic lucht/water warmtepomp gebruiken.
De warmtepomp draait met een WAR regeling maar als de temperatuur in huis toch te ver oploopt moet de warmtepomp via de aan/uit van de thermostaat stand-by gaan.
Ook is het handig om dan op afstand de thermostaat geleidelijk te verhogen of verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Niet online
In een ruimte waarin een wandthermostaat PLUS één of meerdere radiatorthermostaatknoppen hangen kun je zelf bepalen welke thermostaat de temperatuur meet. Je kunt dus uitproberen welke meting het meest geschikt is. In de app is bij de instellingen van een zone met meerdere thermostaten (wand- of radiator-) de keuzemogelijkheid duidelijk aangegeven. Om volledig te zijn, ook in een ruimte met alleen radiatorthermostaten kun je kiezen welke radiatorthermostaat de temperatuur meet.
Gecko123 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:56:
[...]

Volgens mij wordt er bedoeld: Als je een tado radiatorknop installeert in een ruimte waar reeds een tado wandthermostaat hangt, zal de temperatuurmeting van de wandthermostaat worden aangehouden. Beide apparaten behoren namelijk tot dezelfde zone waar een enkele temperatuurmeting voldoende is. Ik vermoed dat de wandthermostaat een accuratere meting geeft. Ik heb deze opstelling (nog) niet dus kan ik dit niet uit ervaring zeggen.

Maar trek vooral je eigen conclusie. Ik raad je aan desnoods even bij tado support te checken.

[ Voor 6% gewijzigd door HGBMason op 31-10-2017 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pabz
HGBMason schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:30:
In een ruimte waarin een wandthermostaat PLUS één of meerdere radiatorthermostaatknoppen hangen kun je zelf bepalen welke thermostaat de temperatuur meet. Je kunt dus uitproberen welke meting het meest geschikt is. In de app is bij de instellingen van een zone met meerdere thermostaten (wand- of radiator-) de keuzemogelijkheid duidelijk aangegeven. Om volledig te zijn, ook in een ruimte met alleen radiatorthermostaten kun je kiezen welke radiatorthermostaat de temperatuur meet.
[...]
Gecko123 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:56:
[...]

Contact gehad met Support van Tado. De slimme knoppen kunnen via de thermostaat warmte vragen aan de ketel. Andere knopen die hun target temperatuur hebben behaald worden automatisch geknepen. Je bent dus niet een ruimte nutteloos tot 25 graden aan het opstoken om een andere ruimte warm te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Mooi dat er een optie in zit dat tado de verwarming uit zet als iedereen van huis is maar wat ik enorm mis is de optie om de verwarming savonds om bijv. 22:30 automatisch uit te zetten.

Heb een mooi schema gemaakt maar zodra ik met mijn smartphone de temp. wijzig zal deze net zo lang doorgaan totdat ik deze weer handmatig verlaag ongeacht een verandering in het schema.

Dit werkt alleen als ik op de thermostaat de temp. wijzig, dan geeft de app netjes aan 20 graden tot 22:30.

Nou die thermostaat aan de muur gebruik ik werkelijk nooit (alleen al omdat deze na 1 druk op de ronde knop helemaal door slaat)

Nu moet ik dus elke keer er savonds aan denken om de verwarming uit te zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HGBMason
  • Niet online
In de app heb je bij handmatige aanpassing 3 mogelijkheden: 1 Tot volgende automatische verandering (=ingestelde schema), 2 Timer (kun je aangeven hoe lang de verhoging/verlaging moet duren), 3 Tot beëindigd door gebruiker.
schumi1986 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:07:
Mooi dat er een optie in zit dat tado de verwarming uit zet als iedereen van huis is maar wat ik enorm mis is de optie om de verwarming savonds om bijv. 22:30 automatisch uit te zetten.

Heb een mooi schema gemaakt maar zodra ik met mijn smartphone de temp. wijzig zal deze net zo lang doorgaan totdat ik deze weer handmatig verlaag ongeacht een verandering in het schema.

Dit werkt alleen als ik op de thermostaat de temp. wijzig, dan geeft de app netjes aan 20 graden tot 22:30.

Nou die thermostaat aan de muur gebruik ik werkelijk nooit (alleen al omdat deze na 1 druk op de ronde knop helemaal door slaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
schumi1986 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:07:

Heel simpel. Dit is wel mogelijk. Je kunt temperatuurwijzigingen instellen met daarbij de optie:
-tot de volgende automatische verandering of
-timer of
-tot beëindigd door gebruiker
Op je telefoon heb je standaard ingesteld "tot beëindigd door gebruiker" en de wandthermostaat staat op "tot de volgende automatische verandering".
Daarnaast kun je instellen hoe je wandthermostaat omgaat met temperatuur wijzigingen die daarop worden gedaan in het instellingen menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
HGBMason schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:20:
In de app heb je bij handmatige aanpassing 3 mogelijkheden: 1 tot volgende automatische verandering (=ingestelde schema), 2 Timer (kun je aangeven hoe lang de verhoging/verlaging moet duren), 3 tot beëindigd door gebruiker.

[...]
Ja dat dacht ik ook.

Maar dat tot volgend automatisch schema is dus alleen als je iets veranderd op de thermostaat zelf en dus niet in de app op je telefoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
schumi1986 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:21:
[...]

Ja dat dacht ik ook.

Maar dat tot volgend automatisch schema is dus alleen als je iets veranderd op de thermostaat zelf en dus niet in de app op je telefoon
Nee, in de app van je telefoon kan je de optie geven. Helemaal onderin je scherm, wanneer je de temperatuur instelt, staat hij standaard op 'until ended by user', maar wanneer je daar op drukt kan je kiezen uit de andere opties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vS7HyZ0a3bH81woIkIXeLtYb/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yUAy1K5saDU3Kt0Pvzu3gPSG/thumb.png

[ Voor 29% gewijzigd door GermanPivo op 01-11-2017 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
GermanPivo schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:25:
[...]

Nee, in de app van je telefoon kan je de optie geven. Helemaal onderin je scherm, wanneer je de temperatuur instelt, staat hij standaard op 'until ended by user', maar wanneer je daar op drukt kan je kiezen uit de andere opties.
Nog 1 keer

Dat werkt dus niet!

Als je die optie in je app aanpast naar tot volgende automatische verandering werkt dit alleen als je daarna de temp op je thermostaat wijzigt dus niet de temp in je app.

EDIT : Die foto's maken een hoop duidelijk ;)

Het is gelukt, ik zat idd het verkeerde aan te passen

[ Voor 8% gewijzigd door schumi1986 op 01-11-2017 15:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sinds afgelopen maandag is er een aanpassing gemaakt aan de automatische away modus. Het zou nu duidelijker moeten zijn wat de verschillende opties voor de away modus doen met de verwarming tijdens uw afwezigheid.

Voor tweakers is vooral de toevoeging van een minimum away temperatuur handig. Zodat u zelf kunt instellen hoever tado de temperatuur in huis mag laten afzakken.

Het is nu beschikbaar via de web-app en zal de komende dagen ook beschikbaar worden in de mobiele apps.

Afbeeldingslocatie: https://tinyimg.io/i/9S9B4XD.png
Pagina: 1 ... 32 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!