Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
tado schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:48:
Voor tweakers is vooral de toevoeging van een minimum away temperatuur handig. Zodat u zelf kunt instellen hoever tado de temperatuur in huis mag laten afzakken.
Aardig maar ik zou het veel nuttiger vinden als de temperatuur bij afwezigheid ook verlaagd zou kunnen worden. Met zo'n minimum kan ie alleen verhoogd worden, niet verlaagd.
Als wij ons nu de hele dag op zeg 5 km van huis bevinden, dan gaat de doeltemperatuur in de stand 'Balance' misschien 1,5 graden omlaag; ik zou willen kunnen instellen dat dat meer was.
In stand 'Eco' wordt de doeltemperatuur wel lager maar wordt er bijna niet voorverwarmd als we naar huis gaan (of is dat nu beter?); dat is ook niet fijn.

Helemaal mooi zou zijn als je ook zou kunnen instellen dat ie al gaat verwarmen als je onderweg naar huis lijkt te zijn. Bijvoorbeeld als de afstand tot huis 40% kleiner geworden is. Nu gaat de doeltemperatuur wel wat omhoog, maar dat is ook ik de stand 'Balance' vaak niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeterdeBruin schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:01:
[...]

Aardig maar ik zou het veel nuttiger vinden als de temperatuur bij afwezigheid ook verlaagd zou kunnen worden. Met zo'n minimum kan ie alleen verhoogd worden, niet verlaagd.
Als wij ons nu de hele dag op zeg 5 km van huis bevinden, dan gaat de doeltemperatuur in de stand 'Balance' misschien 1,5 graden omlaag; ik zou willen kunnen instellen dat dat meer was.
In stand 'Eco' wordt de doeltemperatuur wel lager maar wordt er bijna niet voorverwarmd als we naar huis gaan (of is dat nu beter?); dat is ook niet fijn.

Helemaal mooi zou zijn als je ook zou kunnen instellen dat ie al gaat verwarmen als je onderweg naar huis lijkt te zijn. Bijvoorbeeld als de afstand tot huis 40% kleiner geworden is. Nu gaat de doeltemperatuur wel wat omhoog, maar dat is ook ik de stand 'Balance' vaak niet voldoende.
Alleen in Comfort is het de bedoeling om helemaal naar de ingestelde temperatuur voor te verwarmen.

Er waren veel klanten die de regeling op eco hadden staan maar het niet fijn vonden dat als ze een lang weekend weg waren naar het buitenland de temperatuur naar 5 graden kon afzakken. Vandaar dat nu deze minimumtemperatuur is toegevoegd.

5km van huis is natuurlijk lastig om EN veel te besparen als u van huis bent EN het huis opgewarmd te hebben als u thuiskomt. IK zou aanraden om gedurende de dag misschien een lagere home temperatuur in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
tado schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:54:
[...]
5km van huis is natuurlijk lastig om EN veel te besparen als u van huis bent EN het huis opgewarmd te hebben als u thuiskomt. IK zou aanraden om gedurende de dag misschien een lagere home temperatuur in te stellen.
Een lagere home temperatuur instellen is natuurlijk geen goede oplossing want dit heeft in principe niets te maken met een home temperatuur.

In de app ontbreekt ook mijnziens een mogelijkheid om de hoeveelheid temperatuurverlaging per afstand nog wat te verder te kunnen beïnvloeden. Voor mensen die vaak relatief dichter bij huis, maar langere tijd niet thuis zijn, zou dat een goede uitkomst zijn. Wellicht een soort van extra parameter in een advanced menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baynes
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:31
Vanmiddag een radiatorknop geïnstalleerd maar ik vraag me af of dit wel helemaal goed is gegaan. Om de paar minuten hoor ik de knop 'zoemen' met de drie bolletjes die eerst wisselend knipperen en uiteindelijk allemaal vol zijn en de moersleutel in het display. Alsof de knop telkens opnieuw aan het configureren is. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:35
Baynes schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 00:50:
Vanmiddag een radiatorknop geïnstalleerd maar ik vraag me af of dit wel helemaal goed is gegaan. Om de paar minuten hoor ik de knop 'zoemen' met de drie bolletjes die eerst wisselend knipperen en uiteindelijk allemaal vol zijn en de moersleutel in het display. Alsof de knop telkens opnieuw aan het configureren is. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Ik had dit ook, gemaild met tado en ze sturen mij een nieuwe op.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baynes
Greetoz schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 06:14:
[...]

Ik had dit ook, gemaild met tado en ze sturen mij een nieuwe op.
Dank voor je reactie. Dan ga ik even contact opnemen met Tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurFin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-01-2018
Het betekend dat de kalibratie niet goed is gegaan. Het kan ook zijn dat de houder niet goed op het ventiel zit. Opnieuw plaatsen kan het probleem oplossen. Al je de batterijen even verwijderd zal hij opnieuw kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Baynes schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 00:50:
Is een bugje in de oude firmware van de knoppen (45.nogiets dacht ik). Je zou hem evt. ook gewoon niet kunnen monteren en wachten totdat de firmware is geupdate (kan een dag duren). Daarna zou die het wel moeten doen.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baynes
Ik heb inmiddels contact met Tado en die geven ook aan dat het aan de firmware kan liggen (zit nu op 35.7). Ik ga het even afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuikerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 13:32
Ik heb de slimme radiatorknop nu al een paar maand hangen, en ik merk dat de radiatorknop veel te vroeg ingang schiet en dus de gewenste temperatuur te snel bereikt. Zijn er nog mensen die hier last van hebben?
Volgens mijn schema zou het om 6:50 24 graden moeten zijn, maar in de realiteit bereikt hij zijn temperatuur al rond 5 uur.

Rapport: Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/7bZcE

[ Voor 19% gewijzigd door stuikerd op 03-11-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:35
stuikerd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:04:
Ik heb de slimme radiatorknop nu al een paar maand hangen, en ik merk dat de radiatorknop veel te vroeg ingang schiet en dus de gewenste temperatuur te snel bereikt. Zijn er nog mensen die hier last van hebben?
Volgens mijn schema zou het om 6:50 24 graden moeten zijn, maar in de realiteit bereikt hij zijn temperatuur al rond 5 uur.

Rapport: [afbeelding]
Vroege start uitzetten en zelf bekijken wanneer hij aan moet. De radiator knoppen zitten vaak niet op ideale plekken en daardoor warmen ze vaak snel op terwijl de kamer zelf nog kouder is.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterdeBruin
stuikerd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:04:
Tado heeft erkend dat vroege start erg slecht werkt voor radiatorknoppen; hij start inderdaad in veel gevallen véél te vroeg, en leert niet bij.
Ze adviseren het uit te zetten totdat dit (ooit?) opgelost is.

(Met de plaatsing heeft dat niet te maken.
Als de knop door slechte plaatsing een te hoge temperatuur zou meten, dan zou ie de volgende keer juist later met opwarmen moeten beginnen, niet vroeger.)

Tado, wat mij betreft zou dit prioriteit 1 voor jullie moeten zijn. Wanneer gaat hier iets aan gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeterdeBruin schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:00:
[...]

Tado heeft erkend dat vroege start erg slecht werkt voor radiatorknoppen; hij start inderdaad in veel gevallen veel te vroeg.
Ze adviseren het uit te zetten totdat dit (ooit?) opgelost is.

(Met de plaatsing heeft dat niet te maken.
Als de knop door slechte plaatsing een te hoge temperatuur zou meten, dan zou ie de volgende keer juist later met opwarmen moeten beginnen, niet vroeger.)

Tado, wat mij betreft zou dit prioriteit 1 voor jullie moeten zijn. Wanneer gaat hier iets aan gebeuren?
Onze prioriteiten liggen op dit moment bij andere features/bugs. Early start op radiatoren is echt geen killer feature, gewoon nu tijdelijk uitzetten en zelf een inschatting maken. Hou er rekening mee dat we alleen meten naast de radiator en dat het bij de radiator misschien al wel warm is maar de rest van de kamer kunnen we alleen maar gokken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PeterdeBruin
tado schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:25:
Onze prioriteiten liggen op dit moment bij andere features/bugs. Early start op radiatoren is echt geen killer feature
Vroege Start is anders, samen met geolocatie en de mooie vormgeving, wel een van de features waarmee jullie je onderscheiden van allerlei andere home automation systemen die ook de CV kunnen regelen, en waarom ik voor jullie systeem heb gekozen.
Jullie leveren de knoppen nu al meer dan een jaar en Vroege Start werkt nog altijd vreselijk slecht.
Zo moeilijk kan dit toch niet zijn om het (veel) beter te doen dan nu? Gewoon hetzelfde algoritme gebruiken dat door de wandthermostaat wordt toegepast.
Ik vind dit toch veel belangrijker dan zaken als die malle "schittermodus", het nutteloze "Energierapport", en andere geplande nieuwe features.
Op de eerste plaats waarmaken wat jullie beloofd hebben, en dan pas nieuwe features toevoegen!
tado schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:25:
gewoon nu tijdelijk uitzetten en zelf een inschatting maken
Als dat jullie standpunt is, dan zou dat in de handleiding vermeld moeten worden...
Of de hele mogelijkheid verwijderen.
Nu wacht bijna elke nieuwe klant die ons forum niet goed leest een teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ik mis eigenlijk wel een soort uitgestelde timer @tado. We hebben twee zones in ons huis die we nooit via een slim schema verwarmen, aangezien het erg varieert wanneer en hoelang iemand in de desbetreffende ruimte is (badkamer/computerkamer). Vooral de badkamer, vriendinlief weet vaak pas een dag van te voren hoe laat ze er de volgende dag uit moet vanwege flexibele diensten. Zou fijn zijn dat ik dan bijvoorbeeld kan aangeven dat de badkamer de volgende ochtend om 5 uur moet beginnen met verwarmen zonder elke keer het slimme schema te hoeven aanpassen (want als ik het vergeet weer uit te zetten spring ie de volgende ochtend weer rond dezelfde tijd aan)

Voor de rest werkt het inmiddels erg goed _/-\o_ Ook die nieuwe openthermdriver doet het hier erg goed inmiddels, bijna geen overshoot meer in de woonkamer (los van het feit dat ie regelmatig een lage warmtevraag (<38c) doet die wordt genegeerd door de ketel).

[ Voor 15% gewijzigd door BastiaanN op 03-11-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:55
@PeterdeBruin Wat bekend het nieuwe getal naast het percentage heating power?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
menzo schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:45:
@PeterdeBruin Wat bekend het nieuwe getal naast het percentage heating power?
De voorgaande Heating Power waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
PeterdeBruin schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:46:
[...]

De voorgaande Heating Power waarde.
Top goed om te weten. Ik dacht heel even dat het de aanvoer temperatuur was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probleem bij ons ontdekt: na het checken van de temperatuur op de warmtethermostaat, loopt de ingestelde temperatuur vaak een paar graden op. Het is dus alsof de Tado dan een aanraking voelt, misschien te gevoelige tiptoetsen?

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Undeclinable schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:48:
Probleem bij ons ontdekt: na het checken van de temperatuur op de warmtethermostaat, loopt de ingestelde temperatuur vaak een paar graden op. Het is dus alsof de Tado dan een aanraking voelt, misschien te gevoelige tiptoetsen?
Nee, een bug in de laatste firmware; bijna iedereen heeft er last van denk ik. Duurt al weer veel te lang voor het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:10
Ik zie dat Netatmo, nu eindelijk beschikbaar is, heeft iemand hier al ervaring mee? Ik vind nog geen review online. Hun Thermostaat bestaat al heel lang maar ze hebben nu ook de radiatorknoppen beschikbaar. Een thermostaat/bridge/5 knoppen komt zo'n EUR 60 goedkoper uit. Op het moment alleen Siri ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baynes
Baynes schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:09:
Ik heb inmiddels contact met Tado en die geven ook aan dat het aan de firmware kan liggen (zit nu op 35.7). Ik ga het even afwachten!
Knop gaat toch vervangen worden door Tado. Firmware is ruim een dag later nooit geüpdatet.

Ander vraagje, ik heb mijn bridge en thermostaat nu zichtbaar in Homekit. Heb nu ook een aantal knoppen geïnstalleerd maar hoe krijg ik deze nu werkend in Homekit? Of zijn daar ook niet-Homekit versies van aangezien ik geen Homekit compatible icoontje zie staan op de verpakkingen...

Edit: het is nu gelukt. De knoppen werden ineens zichtbaar in de Tado app.

[ Voor 5% gewijzigd door Baynes op 05-11-2017 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
Zijn er nog mensen bij wie het bereik van de Homekit Bridge duidelijk slechter is dan van de oude bridge ? Ik zie in de geschiedenisgrafieken regelmatig hiaten voor onze master bedroom. Dat is ook de kamer die het verst weg is van de bridge. Wanneer ik de bridge op onze router boven installeer, heb ik een gelijkaardig probleem maar dan met een van de knoppen op het benedenverdiep.

Met de oude bridge heb ik dit nooit voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Niet online
Volgens het forum op de Netatmo site wordt Opentherm voorlopig niet door Netatmo thermostaten ondersteund. Verder ziet het er allemaal goed uit. Zou de claim van de batterijduur van 2 jaar
(!) voor de radiatorthermostaten kloppen?
menn0 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 15:27:
Ik zie dat Netatmo, nu eindelijk beschikbaar is, heeft iemand hier al ervaring mee? Ik vind nog geen review online. Hun Thermostaat bestaat al heel lang maar ze hebben nu ook de radiatorknoppen beschikbaar. Een thermostaat/bridge/5 knoppen komt zo'n EUR 60 goedkoper uit. Op het moment alleen Siri ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:10
HGBMason schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:00:
Volgens het forum op de Netatmo site wordt Opentherm voorlopig niet door Netatmo thermostaten ondersteund. Verder ziet het er allemaal goed uit. Zou de claim van de batterijduur van 2 jaar
[...]
Ze werken wel met e-paper schermpjes ipv lcds's..... Maar ik ben echt benieuwd naar de kwaliteit van de knoppen en de motortjes erin enzo. Wat ik begrijp zijn die gasten al jaren goed in algoritmes enzo. Maar ik sta nu op het moment te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjansen88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-12-2024
Hallo allemaal, en vnml @tado ,

de laatste week ben ik aan het experimenteren met een ochtendschema op basis van HomeKit, omdat dit betere mogelijkheden biedt ten opzichte van de app. De verwarming moet iedere dag om een andere tijd aanslaan, en deze dagindelingen veranderen ook wekelijks. Om te voorkomen dat ik hiervoor alle kamers (beneden, gang en badkamer) apart moet aanpassen, heb ik het volgende gedaan:

-Badkamer setting voor handmatige bediening: 1 uur
-Gang setting voor handmatige bediening: 1,5 uur
-Woonkamer setting voor handmatige bediening: tot de volgende automatische verandering

In HomeKit heb ik een scene (Goedemorgen). Deze start de 3 bovenstaande kamers. In dit geval hoef ik in homekit maar 1 tijd in te stellen, waarna alle 3 de verwarmingen aanspringen, en de bovenste 2 na verloop van tijd automatisch weer uit gaan.

Nu het probleem: de gang en de badkamer worden netjes aangeslingerd, maar de woonkamer gaat niet mee! Tot nu toe iedere keer gehad dat de homekit scene netjes triggert, de gang en de badkamer aanslingert, maar de woonkamer blijft op 18 graden staan.

Het gekke is zelfs: Volgens HomeKit is het allemaal prima gedaan (zie volgende foto). Je ziet hier de button THERMOSTAAT WOONKAMER netjes op 22 graden staan,
https://imgur.com/a/2iwuZ

Maar Tado zelf is het hier niet mee eens (je ziet dat de gang en de badkamer wel aan zijn, maar de woonkamer niet):
https://imgur.com/a/2w4KQ

-Iemand enig idee hoe dit komt?
-Ja de scene bevat de woonkamer thermostaat. Als ik hem handmatig indruk dan gaat het soms goed (lang niet altijd).

Alvast bedankt!
Gr. Eric

[ Voor 10% gewijzigd door ericjansen88 op 06-11-2017 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
[...]
[...]
Ligt er natuurlijk aan op basis waarvan die claim is gedaan. Ik heb voor de grap eens een tado gemeten door de batterijen door te verbinden met een multimeter en met mijn vinger weerstand te bieden, en dan kom ik ook in mijn geval niet verder dan 300mA gedurende max. 3 seconden... 1x per uur volledig openen of sluiten zou dan 0,25mAh kosten. Een beetje alkaline batterij heeft ongeveer 2000mAh capaciteit. Dus met die wijsheid zou je met een volle batterij ongeveer 8000 keer een kraantje open of dicht kunnen doen voordat de batterij moet worden vervangen. Dan is het erg afhankelijk hoe zwaar je kranen gaan en hoe vaak je ze open en dicht doet.

Overigens, voor het idee, 8000 zou betekenen dat je gedurende twee stookseizoenen (2*8mnd) elke dag het kraantje 16 keer volledig kan openen of sluiten. Daarnaast kost communicatie tussen de thermostaat/bridge en knop natuurlijk ook best wat stroom dus bovengenoemd getal zal in de praktijk nog wel een stuk lager uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:36
Kan het kloppen dat je geen mogelijkheid hebt om een nieuwe CV ketel te koppelen? Ik ben verhuist naar een nieuw adres en daar hangt een ander merk/type CV ketel in.

Nu kan ik wel naar tado.com/start of tado.com/installation gaan, maar daar krijg ik geen mogelijkheid om een andere CV ketel aan te melden.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Possible schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:13:
Kan het kloppen dat je geen mogelijkheid hebt om een nieuwe CV ketel te koppelen? Ik ben verhuist naar een nieuw adres en daar hangt een ander merk/type CV ketel in.

Nu kan ik wel naar tado.com/start of tado.com/installation gaan, maar daar krijg ik geen mogelijkheid om een andere CV ketel aan te melden.
Inderdaad; je kunt dat niet zelf maar moet het de klantenservice vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Zo'n vermoeden had ik al. Blijkbaar willen meer mensen dat. Inmiddels 40 min in de wacht al haha :)

@tado is er een storing met de helpdesk? Want de lijn is elke keer bezet als ik wil bellen.

[ Voor 33% gewijzigd door Possible op 06-11-2017 13:27 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 21:21
@tado sinds enkele weken heb ik de TADO weer in gebruik genomen maar dan met een WP (Techneco ELGA)
De installatie heb ik niet opnieuw doorlopen, dus de TADO staat nog ingesteld op een intergas KOMBI KOMPACT HR28.
Maakt dit nog iets uit? Is er een andere "config" aanwezig voor een warmtepomp, misschien in het speciaal de ELGA?

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 06:39
Ik had van de week, en vandaag weer dat de tado vanzelf handmatig de temperatuur op 25 graden zette.. Ik kwam erachter omdat de ketel volle porrie aan het stoken was.. Ik had dit vorige week ook een keer maar dacht toen dat m'n vrouw aan de thermostaat had gezeten. Vandaag was ik dus alleen thuis, en boven bezig toen ik het stookgedrag opmerkte en de thermostaat op 25 graden stond.. Hebben meer mensen dit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
sebmar schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:38:
Ik had van de week, en vandaag weer dat de tado vanzelf handmatig de temperatuur op 25 graden zette.. Ik kwam erachter omdat de ketel volle porrie aan het stoken was.. Ik had dit vorige week ook een keer maar dacht toen dat m'n vrouw aan de thermostaat had gezeten. Vandaag was ik dus alleen thuis, en boven bezig toen ik het stookgedrag opmerkte en de thermostaat op 25 graden stond.. Hebben meer mensen dit meegemaakt?
Ja meerdere hier, even ticketje aanmaken richting de helpdesk dan zetten ze de vorige FW versie er tijdelijk op. Had er zelf ook last van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
tado schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:48:
Voor tweakers is vooral de toevoeging van een minimum away temperatuur handig. Zodat u zelf kunt instellen hoever tado de temperatuur in huis mag laten afzakken.
Dank hiervoor, erg nuttig, precies wat ik wil. Zo kan ik de absolute bodem instellen - van mij hoeft het echt niet onder de 12 graden te zakken. En bij het instellen zag ik ook welke min temp Tado kiest als ik op mijn werk ben en de instelling op eco, balance of comfort zet. Gelet op de relatief beperkte afstand tussen mijn kantoor en huis, blijkt balance een goed uitgangspunt.

Toppie dus. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PeterdeBruin schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:56:

Als dat jullie standpunt is, dan zou dat in de handleiding vermeld moeten worden...
Of de hele mogelijkheid verwijderen.
Nu wacht bijna elke nieuwe klant die ons forum niet goed leest een teleurstelling
Early start staat automatisch uit voor alle nieuwe tado klanten.
Possible schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:17:
Zo'n vermoeden had ik al. Blijkbaar willen meer mensen dat. Inmiddels 40 min in de wacht al haha :)

@tado is er een storing met de helpdesk? Want de lijn is elke keer bezet als ik wil bellen.
We zijn bezig om een nieuw telefoonsysteem te implementeren. Verder zou ik tijdens de piektijden (Nov-Dec) altijd vragen om contact te zoeken via de mail. Daar zijn we nog vrij rap met antwoorden. https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Daannn1987 schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:17:
@tado sinds enkele weken heb ik de TADO weer in gebruik genomen maar dan met een WP (Techneco ELGA)
De installatie heb ik niet opnieuw doorlopen, dus de TADO staat nog ingesteld op een intergas KOMBI KOMPACT HR28.
Maakt dit nog iets uit? Is er een andere "config" aanwezig voor een warmtepomp, misschien in het speciaal de ELGA?
Dit maakt niets uit. Ketel doet OpenTherm, Elga doet OpenTherm. Dus tado doet OpenTherm. Als het werkt, dan werkt het ook goed.

[ Voor 64% gewijzigd door tado op 07-11-2017 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
tado schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:50:
[...]

We zijn bezig om een nieuw telefoonsysteem te implementeren. Verder zou ik tijdens de piektijden (Nov-Dec) altijd vragen om contact te zoeken via de mail. Daar zijn we nog vrij rap met antwoorden. https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

[...]
Als dit de "piektijden" zijn hoe moeten we dit dan zien in kader van de antwoorden van de afgelopen zomer dat de helpdesk onderbemand is etc? Toch wel zorgelijk dat Tado dit niet onder controle krijgt...

Overigens als jullie onder "vrij rap" een week verstaan, dan denk ik dat jullie een hoop klanten gaan verliezen komend stookseizoen... Ik ga bij problemen lig niet meerdere dagen zonder zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door Sander op 07-11-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
En misschien ook handig om het te vermelden op de website Gister kreeg ik na 45 min iemand uit de UK / India ? aan de lijn. Dat maakt het communiceren toch wat lastiger als je in het menu hebt gekozen voor NL helpdeskmedewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sander schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:16:
[...]

Als dit de "piektijden" zijn hoe moeten we dit dan zien in kader van de antwoorden van de afgelopen zomer dat de helpdesk onderbemand is etc? Toch wel zorgelijk dat Tado dit niet onder controle krijgt...

Overigens als jullie onder "vrij rap" een week verstaan, dan denk ik dat jullie een hoop klanten gaan verliezen komend stookseizoen... Ik ga bij problemen lig niet meerdere dagen zonder zitten.
Ik heb het alleen over technische klantenservice. Daar lag vorige week de reply time op minder dan een dag. Nu op ongeveer 2 dagen.
Possible schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:22:
En misschien ook handig om het te vermelden op de website Gister kreeg ik na 45 min iemand uit de UK / India ? aan de lijn. Dat maakt het communiceren toch wat lastiger als je in het menu hebt gekozen voor NL helpdeskmedewerker.
Vanaf morgen nieuw telefoonsysteem met een nieuwe tekst die ook vraagt om een e-mail te sturen als de wachttijd te lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baynes
Iemand enig idee welke adapter ik hiervoor nodig heb? Zoals te zien is de bijgeleverde die het beste in de buurt komt net te klein. Ik krijg de knop er zo niet opgedraaid.

Ik heb Tado al gemaild met dezelfde vraag maar nog geen reactie gehad. Daarnaast wil ik de adapter zsm in huis hebben dus vandaar mijn vraag ook hier.

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/59xekgqwtb/IMG_3912.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/3wnmulqndr/IMG_2559.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/127q2z7w8f/IMG_1885.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 19:13
Hey Tado, is er al een concrete opleverdatum in de planning voor de feature 'Location-based control per zone/room'? Ik weet dat de feature op de online roadmap staat (en dat jullie dat hier in dit topic vorige maand nog hebben gepost), maar dat was in Q4 2016 ook al zo en daar worden we dus niet veel wijzer van. ;-) Iets meer inside info zou gewaardeerd worden.

En - ook meer voor anderen - weet iemand of het mogelijk is om Tado (via JSON/API calls) van externe room temperature data te voorzien? Ik zou graag temperatuurmetingen uit andere sensoren in de kamers gebruiken die accurater zijn dan de sensoren in de radiatorknop. Ben benieuwd of iemand daar succesvol in is geweest?

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
De site van Tado noemt alleen HomeKit als verschil tussen de v2, en v3, kan ik er van uitgaan dat de v2 dus ook Google Home ondersteunt?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Chester schreef op woensdag 8 november 2017 @ 00:15:
De site van Tado noemt alleen HomeKit als verschil tussen de v2, en v3, kan ik er van uitgaan dat de v2 dus ook Google Home ondersteunt?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 00:49
Baynes schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:31:
Iemand enig idee welke adapter ik hiervoor nodig heb? Zoals te zien is de bijgeleverde die het beste in de buurt komt net te klein. Ik krijg de knop er zo niet opgedraaid.

Ik heb Tado al gemaild met dezelfde vraag maar nog geen reactie gehad. Daarnaast wil ik de adapter zsm in huis hebben dus vandaar mijn vraag ook hier.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Volgens mij is dat een oude Danfoss knop. Dan zou je deze moeten gebruiken. Afbeeldingslocatie: https://support.tado.com/hc/en-gb/article_attachments/210125683/216501583_RAVadapter_EN.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baynes
koenie schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:40:
[...]

Volgens mij is dat een oude Danfoss knop. Dan zou je deze moeten gebruiken. [afbeelding]
Die heb ik ook geprobeerd maar is helaas te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuikerd
Hoe zit het berekenen van de vroege start bij de tado eigenlijk in elkaar. Zou je hier dag op dag veranderingen moeten in zien? Sinds maandag (het wat koudere weer), bereikt de tado namelijk de gewenste temperatuur niet op tijd, doet er nl. 2 uur langer over. Ik heb sinds maandag ook nog geen veranderingen gezien in de starttijd van het verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruidasilva
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

stuikerd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:15:
Hoe zit het berekenen van de vroege start bij de tado eigenlijk in elkaar. Zou je hier dag op dag veranderingen moeten in zien? Sinds maandag (het wat koudere weer), bereikt de tado namelijk de gewenste temperatuur niet op tijd, doet er nl. 2 uur langer over. Ik heb sinds maandag ook nog geen veranderingen gezien in de starttijd van het verwarmen.
Ik heb precies hetzelfde! Vorig jaar werkte de vroege start tot op de minuut volgens het ingestelde schema. Sinds vorige week ben ik gaan stoken en iedere ochtend is de in het schema ingestelde temperatuur pas een uur tot anderhalf uur later bereikt. Ik heb verder geen thermostaat knoppen, alleen een Tado aan de muur hangen. Wat is hier aan de hand?

[ Voor 43% gewijzigd door Ruidasilva op 08-11-2017 09:46 ]

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
stuikerd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:15:
De thermostaat heeft (bij mij) gisteren of vannacht een firmware-update gehad; ik zit nu op 47.7.
Mogelijk moet de nieuwe firmware zijn warmte-model van de ruimte opnieuw opbouwen.
Al zou je dan wel verbetering verwachten na 2 dagen.

Het probleem met de drukknop op de thermostaat lijkt nu opgelost!

[ Voor 3% gewijzigd door PeterdeBruin op 08-11-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Thijs_O schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:31:
En - ook meer voor anderen - weet iemand of het mogelijk is om Tado (via JSON/API calls) van externe room temperature data te voorzien? Ik zou graag temperatuurmetingen uit andere sensoren in de kamers gebruiken die accurater zijn dan de sensoren in de radiatorknop. Ben benieuwd of iemand daar succesvol in is geweest?
Nee, daar is geen API voor bekend, en ook niet te verwachten.
De API die we hebben is een API naar de Tado cloudserver, terwijl de temperatuur in huis door de thermostaat in huis wordt geregeld, waarvan helemaal geen API bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruidasilva
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

PeterdeBruin schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:50:
[...]

De thermostaat heeft (bij mij) gisteren of vannacht een firmware-update gehad; ik zit nu op 47.7.
Mogelijk moet de nieuwe firmware zijn warmte-model van de ruimte opnieuw opbouwen.
Al zou je dan wel verbetering verwachten na 2 dagen.

Het probleem met de drukknop op de thermostaat lijkt nu opgelost!
Bij mij staat de thermostaat nog op 47.3. Is er een manier om hem handmatig te updaten?

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Ruidasilva schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:32:
[...]

Bij mij staat de thermostaat nog op 47.3. Is er een manier om hem handmatig te updaten?
Nee, alleen door de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
PeterdeBruin schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:35:
[...]

Nee, alleen door de klantenservice.
Hier ook nog versie 47.3. Maar de vroege start heeft vanmorgen prima gewerkt dus mij hoor je niet klagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCom87
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:52
@tado hoe lang duurt het normaal voor je antwoord hebt als je via de site een mail stuurt? Na 3 dagen nog steeds geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik ben me momenteel aan het orienteren voor een beter warmte-management systeem; ik heb nu toon van eneco, maar ben benieuwd of het beter kan.

Tado lijkt me een mooie oplossing (helemaal met de thermostaatkranen), maar ik heb daar nog een aantal vragen over;

Hoeveel toegevoegde waarde is het als ik een beperkt aantal kranen vervang? Nu heb ik 9 'domme' radiatorkranen in huis, maar om die allemaal in 1x te vervangen is een kostbare aangelegenheid.
Is het nuttig om met de thermostaat en 2 slimme kranen te starten, of kan ik beter alleen de thermostaat nemen, en op een later moment alle radiatorkranen vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Ik moet helaas zo nu en dan de calibratie van de kamerthermostaat aanpassen.
Afgelopen voorjaar gaf ie perfect de temperatuur aan, dus met temperatuurcompensatie 0.
Na de zomer gaf ie ongeveer 1,5° te hoog aan; moest ik dus compensatie -1,5 instellen.
Een paar dagen geleden moest ik er -2,2° van maken.
En nu is het weer -1,5.

Hebben meer mensen dit?

Vervelend; als mijn partner nu belt dat het veel te warm of koud in huis is, terwijl Tado een normale temperatuur aangeeft, weet ik niet of de calibratie weer fout is of dat het aan haar beleving ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
RonnieB82 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:03:
Ik ben me momenteel aan het orienteren voor een beter warmte-management systeem; ik heb nu toon van eneco, maar ben benieuwd of het beter kan.

Tado lijkt me een mooie oplossing (helemaal met de thermostaatkranen), maar ik heb daar nog een aantal vragen over;

Hoeveel toegevoegde waarde is het als ik een beperkt aantal kranen vervang? Nu heb ik 9 'domme' radiatorkranen in huis, maar om die allemaal in 1x te vervangen is een kostbare aangelegenheid.
Is het nuttig om met de thermostaat en 2 slimme kranen te starten, of kan ik beter alleen de thermostaat nemen, en op een later moment alle radiatorkranen vervangen?
Bedoel je dat je simpele kranen hebt die je handmatig open en dicht draait, of 'domme' thermostaatkranen?
Je kan prima alleen de woonkamerthermostaat vervangen; dan loopt de rest van het huis mee net als nu.
Zodra je op één kamer, anders dan de woonkamer, een kraan vervangt, en die gaat warmte vragen terwijl de woonkamer dat niet doet, dan zullen alle andere radiatoren met gewone kranen die openstaan óók gaan opwarmen, dus meer dan nu het geval is.
Dat lijkt dus niet zo wenselijk.

Met domme thermostaatkranen in alle overige ruimtes die je verwarmd wil hebben kan het daarentegen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruidasilva schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:32:
[...]

De update komt over de komende weken vanzelf. (net zoals alle updates)
RemCom87 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:46:
@tado hoe lang duurt het normaal voor je antwoord hebt als je via de site een mail stuurt? Na 3 dagen nog steeds geen antwoord.
Technische klantendienst nu binnen een dag.
Administratie zal langer duren.

[ Voor 36% gewijzigd door tado op 08-11-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterdeBruin schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:50:
Ik moet helaas zo nu en dan de calibratie van de kamerthermostaat aanpassen.
Afgelopen voorjaar gaf ie perfect de temperatuur aan, dus met temperatuurcompensatie 0.
Na de zomer gaf ie ongeveer 1,5° te hoog aan; moest ik dus compensatie -1,5 instellen.
Een paar dagen geleden moest ik er -2,2° van maken.
En nu is het weer -1,5.

Hebben meer mensen dit?

Vervelend; als mijn partner nu belt dat het veel te warm of koud in huis is, terwijl Tado een normale temperatuur aangeeft, weet ik niet of de calibratie weer fout is of dat het aan haar beleving ligt.
Heb je een pvc buis achter je thermostaat hangen met kabeltje naar boven? Stop die eerst eens dicht. Kan tocht langstrekken. Ja echt waar. ;)

Sowieso om dit goed te checken. Koop een Cresta thermometer en plaats die op de plek waar je het meeste zit en calibreer daar de thermostaat op. De plek waar hij bij mij hangt interesseert mij niet zoveel, wel de bank waar ik zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:30:
[...]
Heb je een pvc buis achter je thermostaat hangen met kabeltje naar boven? Stop die eerst eens dicht. Kan tocht langstrekken. Ja echt waar. ;)
Het kabeltje loopt door de (binnen-)muur, en de afwijking is te constant om door tocht veroorzaakt te worden, lijkt me. Maar ik zal 'm controleren, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

PeterdeBruin schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:08:
[...]

Bedoel je dat je simpele kranen hebt die je handmatig open en dicht draait, of 'domme' thermostaatkranen?
Je kan prima alleen de woonkamerthermostaat vervangen; dan loopt de rest van het huis mee net als nu.
Zodra je op één kamer, anders dan de woonkamer, een kraan vervangt, en die gaat warmte vragen terwijl de woonkamer dat niet doet, dan zullen alle andere radiatoren met gewone kranen die openstaan óók gaan opwarmen, dus meer dan nu het geval is.
Dat lijkt dus niet zo wenselijk.

Met domme thermostaatkranen in alle overige ruimtes die je verwarmd wil hebben kan het daarentegen prima.
Ik heb nu nog de simpele kranen, dus zonder thermostaatkranen helaas. (snap ik eigenlijk niet zo, in een huis van nog geen 10 jaar oud)
Ik denk dat ik dan eerst met alleen de thermostaat ga starten, en dan later eens ga kijken of ik de kranen kan vervangen door slimme thermostaatkranen; wellicht dat ik de niet slimme kranen dan bijvoorbeeld (tijdelijk) vervang door normale thermostaatkranen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuikerd
Hoe kan je zien welke firmware je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
Twixie schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 20:08:
Zijn er nog mensen bij wie het bereik van de Homekit Bridge duidelijk slechter is dan van de oude bridge ? Ik zie in de geschiedenisgrafieken regelmatig hiaten voor onze master bedroom. Dat is ook de kamer die het verst weg is van de bridge.
Probleem lijkt nu bevestigd door het resetten van de Bridge.

Ik had een probleem dat een van de knoppen niet door HomeKit herkend werd. De oplossing volgens Support was om de Bridge te resetten. Dit lost het inderdaad op, maar het probleem dat ik nu heb is dat de Master Bedroom knop ontbreekt in HomeKit. De Tado app geeft nochtans wel de waarden aan van die kamer.

Is er sowieso een manier om nieuwe accessoires te kunnen toevoegen in HomeKit, of kan dat alleen door de Bridge te resetten en terug toe te voegen aan HomeKit ?

EDIT: blijkbaar worden accessories toch vanzelf toegevoegd. Heb de Tado Bridge nu terug boven geïnstalleerd, en kort erna was de knop van de Master Bedroom zichtbaar in de HomeKit app.

[ Voor 12% gewijzigd door Twixie op 08-11-2017 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Ik ben mij op het moment een beetje aan het heroriënteren op een slimme verwarmingsoplossing. Ik heb nu een Nest sinds ongeveer een jaar, maar merk dat de manier hoe deze werkt niet helemaal aansluit bij mijn wensen. Nu kwam ik Tado opnieuw weer tegen, en heb ik een aantal vragen waarvan ik hoop dat gebruikers ervan deze kunnen beantwoorden.

Mijn situatie: cv ketel, kamerthermostaat in woonkamer, eengezinswoning. Ik merk dat de kamerthermostaat vooral stuurt op de temperatuur in de woonkamer, terwijl de overige ruimtes (met name boven) een beetje aan hun lot worden over gelaten. Om het boven een beetje warm te krijgen moet beneden de temperatuur hoger gezet worden om de ketel maar te laten stoken, wat natuurlijk een beetje suf is.

Ik ben op zoek naar een situatie waarin ik ruimtes afzonderlijk kan regelen qua temperatuur. Wanneer minimaal 1 van de ruimtes een warmtebehoefte heeft moet de ketel aangestuurd worden om te gaan stoken, zonder dat er extra warmte gaat naar de overige ruimtes (anders dan wat nodig is om die ruimtes op peil te houden).
  • Kan dit met de thermostaat van Tado i.c.m. de slimme radiatorknoppen?
  • Volgens mij wordt dit laatste opgelost door middel van thermostaatknoppen en zones. Ik denk dan aan een zone per kamer, waar een of meerdere radiatoren in zitten. Kunnen die per zone/ruimte worden uitgeschakeld?
  • Is er iets van een aanwezigheidsdetectie, waarbij thermostaat/radiatorknop kan bepalen of er iemand in de ruimte is en daar het stookgedrag op aanpassen?
Tot nu toe ben ik uitgekomen op Tado, Evohome en eQ-3 Max systeem, waarbij deze laatste zowel qua prijs als kwaliteit het laagste lijkt te zijn, en Evohome aan de andere kant van het spectrum zit. Gaat Tado een oplossing zijn voor mijn wensen en zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
spone schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:11:
Ik ben op zoek naar een situatie waarin ik ruimtes afzonderlijk kan regelen qua temperatuur. Wanneer minimaal 1 van de ruimtes een warmtebehoefte heeft moet de ketel aangestuurd worden om te gaan stoken, zonder dat er extra warmte gaat naar de overige ruimtes (anders dan wat nodig is om die ruimtes op peil te houden).
• Kan dit met de thermostaat van Tado i.c.m. de slimme radiatorknoppen?
Jazeker, deze situatie heb ik zelf ook. In mijn woonkamer hangt een thermostaat van tado en op elke radiator zit een slimme knop. Daarnaast hebben we ook in de badkamer en de computerkamer een slimme knop hangen zodat we drie zones hebben die we onafhankelijk van elkaar kunnen regelen.
• Volgens mij wordt dit laatste opgelost door middel van thermostaatknoppen en zones. Ik denk dan aan een zone per kamer, waar een of meerdere radiatoren in zitten. Kunnen die per zone/ruimte worden uitgeschakeld?
Ja, dat is het standaard gedrag. In de app kan je de temperatuur en het schema bepalen voor elke ruimte. Let op dat je in dit geval ook de radiatoren in je woonkamer moet voorzien van knoppen, naast het hebben van de thermostaat (die ook de ketel aanstuurt).
• Is er iets van een aanwezigheidsdetectie, waarbij thermostaat/radiatorknop kan bepalen of er iemand in de ruimte is en daar het stookgedrag op aanpassen?
De tado kan zien of iemand in huis is, middels het bepalen van de locatie van je telefoon. Er is geen aanwezigheidsdetectie per ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
stuikerd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:29:
Hoe kan je zien welke firmware je hebt?
Instellingen, zone selecteren, apparaat selecteren.
Of op mijn Tado Status pagina kun je onder 'Tado devices' een totaaloverzicht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[...] Ik ben op zoek naar een situatie waarin ik ruimtes afzonderlijk kan regelen qua temperatuur. [...] Ik denk dan aan een zone per kamer, waar een of meerdere radiatoren in zitten. Kunnen die per zone/ruimte worden uitgeschakeld?[...] Gaat Tado een oplossing zijn voor mijn wensen en zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?
Dit kan heel goed met Tado. Hiervoor heb je de thermostaat nodig, en in elke zone slimme radiotorknoppen. Er kunnen meerdere slimme knoppen in één zone zitten, die dan bij elkaar als één zone worden gezien. Een knop meet de temp en geeft aan of de kamer verwarmd moet worden, en kan via de thermostaat de ketel aanzetten. Knoppen in zones die op dat moment niet verwarmd hoeven te worden draaien dan zichzelf dicht. Waar je rekening mee moet houden is dat ruimtes zonder slimme knoppen, net als nu, altijd meeverwarmd worden als ze open staan en de ketel draait. Ik heb om die reden alle kamers in huis slimme knoppen gegeven, zodat geen enkele kamer onnodig gestookt wordt. Behalve de gang dan, dat is het koudste plekje, die kan altijd wat warmte gebruiken.

Het is heerlijk 's ochtends in een warme badkamer te stappen, wetende dat alle andere kamers (woonkamer, slaapkamers enz.) niet warm gestookt zijn - dat zou zonde zijn als we toch allemaal overdag niet thuis zijn. 's Avonds gaat vaak de houtkachel aan, maar wil iemand boven zitten dan kan die (slaap)kamer gewoon verwarmd worden zonder dat de woonkamer een sauna wordt. Efficiënt en comfortabel tegelijk. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Niet van Tado, maar het moet wel mogelijk te zijn om het met een koppeling naar een Home Automation of Home Security systeem voor elkaar te krijgen, via IFTTT of Apple HomeKit of de API.
Ook een koppeling met een raam/deur-contact zou ik zeer wenselijk vinden.

Bv Wireless Sensor Tags heeft een koppeling naar IFTTT en is niet duur.
Dit systeem biedt alléén sensoren; als je nog andere zaken wil aansturen heb je weer een ander systeem nodig.

Met HomeMatic en de CUxD-uitbreiding moet de API direct aan te sturen zijn, maar dat is wel zéér technisch, en de CUxD-handleiding is alleen in het Duits.

Je hebt in alle gevallen een bridge of control center van het betreffende systeem nodig. De bridge van Tado kan niet gebruikt worden door andere systemen.
(Update: HomeKit toegevoegd)

[ Voor 4% gewijzigd door PeterdeBruin op 09-11-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjansen88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-12-2024
PeterdeBruin schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:58:
[...]

Niet van Tado, maar het moet wel mogelijk te zijn om het met een koppeling naar een Home Automation of Home Security systeem voor elkaar te krijgen, via IFTTT of via de API.
Ook een koppeling met een raam/deur-contact zou ik zeer wenselijk vinden.

Bv Wireless Sensor Tags heeft een koppeling naar IFTTT en is niet duur.
Dit systeem biedt alléén sensoren; als je nog andere zaken wil aansturen heb je weer een ander systeem nodig.

Met HomeMatic en de CUxD-uitbreiding moet de API direct aan te sturen zijn, maar dat is wel zéér technisch, en de CUxD-handleiding is alleen in het Duits.

Je hebt in alle gevallen een bridge of control center van het betreffende systeem nodig. De bridge van Tado werkt niet met andere systemen.
ik heb zelf een bewegingssensor van Philips Hue aangesloten op HomeKit, en Tado ook op HomeKit. vervolgens een actie instellen bij beweging: verwarming op 20! ez

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:22

13art

Moderator Mobile
Opeens moest ik denken aan een mogelijke feature die er nu nog niet is bij Tado, waarvan ik me afraag of het een toegevoegde waarde zal zijn.

Wie kent het niet, de vrouw des huizes heeft het altijd koud, ook al is het 20 graden in huis, terwijl de man des huizes het een prima temperatuur vindt. Zo is het in ieder geval wel hier in huis.

Zowel mijn vrouw en ik zijn door onze banen afwisselend thuis overdag. De ene dag is zij overdag thuis en de andere dag ik, en 's avonds zijn we beide thuis. Daarom heeft ook mijn vrouw de Tado app op haar telefoon.
Zou het mogelijk zijn om ook per gebruiker een thuistemperatuur in te stellen? Bijvoorbeeld als mijn vrouw alleen thuis is 22 graden en als ik alleen thuis ben 20 graden. En gezamenlijk moeten we dan maar over bekvechten, maar ik denk dat het dan maar haar ingestelde voorkeurs temperatuur moet zijn.

Zou dit een mogelijkheid zijn? Zijn er uberhaupt mensen die hier een meerwaarde in zien?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 22:33
+1 Voor deze feature, heb hier hetzelfde maar dan ook exakt hetzelfde 'probleem'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:00
Ja; handig!

Ook bijvoorbeeld het kantoor-aan-huis: ik gebruik het wel, dus 20 graden en de vrouw werkt op woensdag niet, dus is wel thuis (woonkamer) maar gebruikt ook het kantoor niet, dus kan de verwarming daar uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijs_O
l3art schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:47:
Opeens moest ik denken aan een mogelijke feature die er nu nog niet is bij Tado, waarvan ik me afraag of het een toegevoegde waarde zal zijn.

[...]

Zou dit een mogelijkheid zijn? Zijn er uberhaupt mensen die hier een meerwaarde in zien?
Yes, dit staat ook al minimaal een jaar op de 'Roadmap' van Tado. Ik heb het eergisteren ook in het topic hier gevraagd, maar nog geen reactie.
Thijs_O schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:31:
Hey Tado, is er al een concrete opleverdatum in de planning voor de feature 'Location-based control per zone/room'? Ik weet dat de feature op de online roadmap staat (en dat jullie dat hier in dit topic vorige maand nog hebben gepost), maar dat was in Q4 2016 ook al zo en daar worden we dus niet veel wijzer van. ;-) Iets meer inside info zou gewaardeerd worden.
Technisch als het goed is vrij simpel, maar qua UX/userflow/logica ongetwijfeld absolute terror om te implementeren. (Je voegt basically een dimensie aan parameters toe). Ben wel benieuwd wat nu gewoon de feitelijke status is, want van de roadmap worden we niet wijzer.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik ben sinds deze week bezitter van een Tado icm een Remeha Calenta 40c (CW5). Aansluiten was vrij simpel via OpenTherm.

Mijn probleem echter: savonds schakelt mijn remeha ketel ineens naar een soort Eco stand waardoor ik geen warm water meer heb! Remeha beweerd dat dit commando van Tado komt. Ik heb vanavond hetzelfde aan de hand gehad en op advies de Tado losgekoppeld. Prompt was het warme water weer terug. Nu stuur ik de tado aan via homekit maar nergens staat er iets dat het warme water uit moet. Ik gebruik de "welterusten" scene en heb daar de verlaging van temperatuur naar 17 graden aan toegevoegd.

Wat gaat hier fout? Is dit de ketel of de thermostaat? Ik heb al een paar keer paar keer proberen te bellen naar Tado maar ze nemen gewoon niet op. :'(

Voor de rest mijn vraag: is de aansturing modulair of aan/uit? Ik kan dat nergens terugvinden. Als ik nog andere dingen moet instellen hoor ik het graag _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Spam op 10-11-2017 00:35 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16

Sabbi

je denkt aan mij.

Spam schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 00:28:
Ik ben sinds deze week bezitter van een Tado icm een Remeha Calenta 40c (CW5). Aansluiten was vrij simpel via OpenTherm.

Mijn probleem echter: savonds schakelt mijn remeha ketel ineens naar een soort Eco stand waardoor ik geen warm water meer heb! Remeha beweerd dat dit commando van Tado komt. Ik heb vanavond hetzelfde aan de hand gehad en op advies de Tado losgekoppeld. Prompt was het warme water weer terug. Nu stuur ik de tado aan via homekit maar nergens staat er iets dat het warme water uit moet. Ik gebruik de "welterusten" scene en heb daar de verlaging van temperatuur naar 17 graden aan toegevoegd.

Wat gaat hier fout? Is dit de ketel of de thermostaat? Ik heb al een paar keer paar keer proberen te bellen naar Tado maar ze nemen gewoon niet op. :'(

Voor de rest mijn vraag: is de aansturing modulair of aan/uit? Ik kan dat nergens terugvinden. Als ik nog andere dingen moet instellen hoor ik het graag _/-\o_
Ja, dit komt door Tado. Tado kent in hun firmware geen onderscheid tussen combiketels en boilers, dus als je 's avonds de verwarming uitzet zet Tado alle functies van de ketel uit, inclusief warm water. Als het goed is heb je in de app ook een zone voor het warmwater, deze moet je als je thuis bent altijd op aan hebben staan. En dan in Homekit zorgen dat deze zone niet uitgezet wordt.

Dit is een 'feature' die Tado recentelijk toegevoegd heeft, als je een stuk of wat pagina's terugleest zie je dat je niet de enige bent, de meeste Remeha bezitters kregen vorige maand van Tado letterlijk een koude douche kado.

Over Opentherm zou modulair gestookt horen te worden, in de grafiek in de app zie je dan aan de kleur of de brander hard of zacht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Sabbi schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:30:
[...]

Ja, dit komt door Tado. Tado kent in hun firmware geen onderscheid tussen combiketels en boilers, dus als je 's avonds de verwarming uitzet zet Tado alle functies van de ketel uit, inclusief warm water. Als het goed is heb je in de app ook een zone voor het warmwater, deze moet je als je thuis bent altijd op aan hebben staan. En dan in Homekit zorgen dat deze zone niet uitgezet wordt.

Dit is een 'feature' die Tado recentelijk toegevoegd heeft, als je een stuk of wat pagina's terugleest zie je dat je niet de enige bent, de meeste Remeha bezitters kregen vorige maand van Tado letterlijk een koude douche kado.

Over Opentherm zou modulair gestookt horen te worden, in de grafiek in de app zie je dan aan de kleur of de brander hard of zacht staat.
Kijk, DAT is nog eens informatie waar je wat aan hebt. Zowel remeha als installateur snappen dit duidelijk niet. Ook Tado reageert vooralsnog niet. Ik heb dat gedrag nu uitgezet. Wat een waardeloze default instelling :(

Ik heb even gekeken in de grafiek en ik zie daar dit, lijkt modulerend?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iXN35JPXHiHvahvnS4UtE7xw/thumb.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Voor wie geen Tado heeft, hier een geanonimiseerd plaatje van mijn Tado Status pagina.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X175OBH0Dq4hdmWccfAkby7m/thumb.png
Het geeft een beetje een indruk hoe Tado ongeveer functioneert:
  • De Tado thermostaat en knoppen geven, met onregelmatige intervallen tot 20 minuten, en voorzien van een timestamp, de huidige temperatuur en vochtigheid door aan de server
  • De Tado server stelt op basis van de programmering, de geolocatie, vroege start, etc, per zone een doeltemperatuur vast.
    In dit plaatje is iedereen afwezig waardoor er een verlaagde doeltemperatuur geldt.
  • De Tado thermostaat en knoppen bepalen per zone de 'Heating power', en leiden daar een OpenTherm aanvoertemperatuur van af (die in de API helaas niet aangegeven wordt).
    De mate waarin elke radiatorknop in de zone opengedraaid wordt hangt ook af van de Heating power.
(De pagina werkt met client-side javascript, dat wil zeggen dat de browser de tabellen opbouwt.
Je wachtwoord wordt vanaf de browser over https alleen naar Tado gestuurd en niet naar mijn server.
Je kan de html/javascript broncode van bovenstaande link downloaden om dit te controleren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
PeterdeBruin schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:12:
Voor wie geen Tado heeft, hier een geanonimiseerd plaatje van mijn Tado Status pagina.
[afbeelding]
Het geeft een beetje een indruk hoe Tado ongeveer functioneert:
  • De Tado thermostaat en knoppen geven, met onregelmatige intervallen tot 20 minuten, en voorzien van een timestamp, de huidige temperatuur en vochtigheid door aan de server
  • De Tado server stelt op basis van de programmering, de geolocatie, vroege start, etc, per zone een doeltemperatuur vast.
    In dit plaatje is iedereen afwezig waardoor er een verlaagde doeltemperatuur geldt.
  • De Tado thermostaat en knoppen bepalen per zone de 'Heating power', en leiden daar een OpenTherm aanvoertemperatuur van af (die in de API helaas niet aangegeven wordt).
    De mate waarin elke radiatorknop in de zone opengedraaid wordt hangt ook af van de Heating power.
(De pagina werkt met client-side javascript, dat wil zeggen dat de browser de tabellen opbouwt.
Je wachtwoord wordt vanaf de browser over https alleen naar Tado gestuurd en niet naar mijn server.
Je kan de html/javascript broncode van bovenstaande link downloaden om dit te controleren.)
Interessant. Ik ben er benieuwd naar hoe tado op basis van welke info de gevraagde aanvoertemperatuur bepaald. Bij mij lijkt het er op dat de tado áltijd de maximale aanvoertemperatuur vraagt (80 graden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Gecko123 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:40:
[...]
Interessant. Ik ben er benieuwd naar hoe tado op basis van welke info de gevraagde aanvoertemperatuur bepaald. Bij mij lijkt het er op dat de tado áltijd de maximale aanvoertemperatuur vraagt (80 graden).
Dan werkt jouw Tado niet via OpenTherm, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
PeterdeBruin schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:42:
[...]

Hoe kan ik dit eigenlijk controleren?

De aansluiting zit op de juiste klemmen aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Gecko123 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:46:
[...]
Hoe kan ik dit eigenlijk controleren?

De aansluiting zit op de juiste klemmen aangesloten.
Op de ketel bedoel je? Op de thermostaat zouden de draadjes op de klemmetjes aan de rechterkant aangesloten moeten zijn.
Maar ook moet de thermostaat omgezet worden naar OpenTherm; dat kan (helaas!) alleen de klantenservice doen.

Tado, jullie klantenservice zou het een stuk minder druk hebben als jullie ons meer zelf zouden laten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
PeterdeBruin schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:51:
[...]

Op de ketel bedoel je? Op de thermostaat zouden de draadjes op de klemmetjes aan de rechterkant aangesloten moeten zijn.
Maar ook moet de thermostaat omgezet worden naar OpenTherm; dat kan (helaas!) alleen de klantenservice doen.

Tado, jullie klantenservice zou het een stuk minder druk hebben als jullie ons meer zelf zouden laten doen...
Ik mag toch hopen dat na het volgen van de kregen aansluitinstructies van tado de thermostaat via Opentherm werkt als de ketel dit ondersteund.
Ik zal even contact opnemen met tado om dit te laten controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
PeterdeBruin schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:42:
[...]

Is wel wat kort door de bocht, de Tado is kwa opstookprotocolen self learning (binnen bepaalde boundaries) en als het afgifte systeem niet afdoende is zal de Tado altijd maximale temperatuur vragen om het toch afdoende comfort (opwarmsnelheid) te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Gecko123 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:56:
[...]
Ik mag toch hopen dat na het volgen van de kregen aansluitinstructies van tado de thermostaat via Opentherm werkt als de ketel dit ondersteund.
Ik zal even contact opnemen met tado om dit te laten controleren.
Reken daar maar niet op.
Als je oude thermostaat via aan/uit werkte terwijl je ketel OpenTherm ondersteunt, dan laten de aansluitinstructies je Tado toch nog via aan/uit werken.
Idioot.

O ja, en als je ze vraagt of het aangepast kan worden, dan doen ze dat mogelijk gelijk zonder over het moment te overleggen. Maar je moet dan nog wel de draadjes anders aansluiten.
Dus als je niet thuis bent of het niet in de gaten hebt, dan zitten eventuele huisgenoten in de kou.

[ Voor 21% gewijzigd door PeterdeBruin op 10-11-2017 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Daannn1987 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:00:
[...]
Is wel wat kort door de bocht, de Tado is kwa opstookprotocolen self learning (binnen bepaalde boundaries) en als het afgifte systeem niet afdoende is zal de Tado altijd maximale temperatuur vragen om het toch afdoende comfort (opwarmsnelheid) te bieden.
Maar als de doeltemperatuur ongeveer bereikt is, dan wordt bij OpenTherm de aanvoertemperatuur door Tado geleidelijk afgebouwd, en dat moet je op de ketel kunnen zien.
Als Gecko123 dat niet ziet, kan het geen OpenTherm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
PeterdeBruin schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:05:
[...]

Maar als de doeltemperatuur ongeveer bereikt is, dan wordt bij OpenTherm de aanvoertemperatuur door Tado geleidelijk afgebouwd, en dat moet je op de ketel kunnen zien.
Mijn bejaarde intergas (2002) laat dat niet zien.. de nieuwere ketels doorgaans wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
PeterdeBruin schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:05:
[...]

Je uitleg klinkt logisch. De ketel zou deze "gevraagde OT aanvoertemperatuur" moeten laten zien op het display. In mijn geval zou deze tussen de 40 en 80 graden kunnen variëren maar dit heb ik nog niet geconstateerd. Een request ingediend bij tado. Even afwachten, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Vandaag mijn Tado (v2) aangesloten. Super wat je met de app kunt instellen, en hoe het samenwerkt met Away, en manual control <3

In het begin wel een probleempje gehad, na het aansluiten werkte het niet. Ik heb 2 draden, die had ik aangesloten op + en -, maar mijn CV-ketel ging maar niet aan. Uiteindelijk een installatiehandleiding gevonden, en de stappen gevolgd voor OpenTherm (via het menu voor installateurs). Één van de stappen was het activeren van aansturing warm water. Wat houdt dat precies in? Kan ik aansturing van warm water uitzetten zonder dat ik de rest van de features sloop?

[ Voor 4% gewijzigd door Chester op 11-11-2017 01:46 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimvl83
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-06-2021
Ik ben nu al 3 dagen bezig met mijn tado aan de praat te krijgen maar het lukt niet |:(

Situatie : Buderus GB162/35 met een RC35 controller.
instelling tado (V02dacht ik) via installateursmenu : D01 / HC01 / HW aangevinkt / Ex uitgevinkt.

Zo zou de tado ingesteld moeten worden voor open therm met een buderus volgens de installateurshandleiding.

Fysieke aansluiting op tado met + op de + en de - op de -

de huidige temperatuur zit onder de ingestelde temperatuur maar de cv springt niet op, ik heb al verschillende instellingen geprobeerd maar tevergeefs.

kleine opmerking, hiervoor had ik de tado R01 aangesloten in mn vorig appartement, maar nu heb toch de instellingen juist gezet....heeft het hier iets mee te maken dat ik een total reset moet doen? Maar hier vind ik niets over terug.

Klantendienst krijg ik niet te pakken de afgelopen dagen, dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen _/-\o_

Voor de rest hangt de bridge aan internet en kan ik temperatuur veranderen met gsm, alleen springt mn cv niet op :(

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Even een vraag voor HomeKit gebruikers: hebben jullie ook de instellingen van de Tado leeg gehaald? Zowel voor warm water (fijne fabrieksinstelling Tado!) als voor temperatuur? Dat laatste botste gisteren bij mij; ik wilde na 0:00 de verwarming op 20 krijgen via HomeKit en dat gebeurd niet. Bleek dat ook voor temperatuur Tado een fabrieksinstelling heeft die homekit overruled. Echt waardeloos hoor; als ik homekit wil gebruiken dan wil ik gewoon dat dat ding zich laat sturen en niet zelf nog even nadenkt. Ik zit er sterk over te denken dat ding terug te sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:54:
Even een vraag voor HomeKit gebruikers: hebben jullie ook de instellingen van de Tado leeg gehaald? Zowel voor warm water (fijne fabrieksinstelling Tado!) als voor temperatuur? Dat laatste botste gisteren bij mij; ik wilde na 0:00 de verwarming op 20 krijgen via HomeKit en dat gebeurd niet. Bleek dat ook voor temperatuur Tado een fabrieksinstelling heeft die homekit overruled. Echt waardeloos hoor; als ik homekit wil gebruiken dan wil ik gewoon dat dat ding zich laat sturen en niet zelf nog even nadenkt. Ik zit er sterk over te denken dat ding terug te sturen..
Ik kan mij niet echt vinden in uw verhaal, ik denk eerder dat er ergens in tado of HomeKit een instelling verkeerd staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
tado schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:27:
[...]

Ik kan mij niet echt vinden in uw verhaal, ik denk eerder dat er ergens in tado of HomeKit een instelling verkeerd staat ?
Nou allereerst de instelling voor warm water: HomeKit doet daar niks mee en Tado stond bij default op dat ie na 22:00 afgeschakeld wordt. Gevolg; lekkere koude douche :(

Bij de temperatuur stond de Tado ook standaard ingesteld om rond 0:00 terug te schaken maar 17 of 28 graden. Ik kon zeggen toen tegen HomeKit wat ik wilde maar toch bleef Tado zn eigen instelling houden. De verwarming bleef dus koud (ondanks dat ik aan Siri vroeg om het 22 graden te maken).

Pas toen ik die instelling verwijderde liet de Tado pas toe om zich na 0:00 te sturen door HomeKit. En toen werd de verwarming pas warm.

Geen van deze instellingen heb ik gedaan. Zo kwam de Tado uit de doos

Ik vind dat niet goed; het is prima dat de Tado energiezuinige instellingen heeft maar ik maak daar geen gebruik van. Ik gebruik daar HomeKit voor. Het lijkt erop dat HomeKit er meer is opgeplakt. Bij hue lampen is dat bijvoorbeeld ook zo al worden daar alle scenes en automatiseringen netjes doorgegeven aan HomeKit.

[ Voor 4% gewijzigd door Spam op 11-11-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
kimvl83 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:03:
ISituatie : Buderus GB162/35 met een RC35 controller.
instelling tado (V02dacht ik) via installateursmenu : D01 / HC01 / HW aangevinkt / Ex uitgevinkt.

Zo zou de tado ingesteld moeten worden voor open therm met een buderus volgens de installateurshandleiding.
Een installateurshandleiding en een installateursmenu van Tado?
Wow! Wist niet dat die bestonden! Maar gevonden bij Thermostaatstore.
Kan je er niet bij helpen, sorry.
Misschien kan iemand anders met zo'n Buderus in het installateursmenu kijken wat de instellingen moeten zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door PeterdeBruin op 11-11-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Thijs_O schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:47:
[...]

Yes, dit staat ook al minimaal een jaar op de 'Roadmap' van Tado. Ik heb het eergisteren ook in het topic hier gevraagd, maar nog geen reactie.

[...]

Technisch als het goed is vrij simpel, maar qua UX/userflow/logica ongetwijfeld absolute terror om te implementeren. (Je voegt basically een dimensie aan parameters toe). Ben wel benieuwd wat nu gewoon de feitelijke status is, want van de roadmap worden we niet wijzer.
Hey @tado , bedankt voor de 'thumbs up' voor mijn post maar ik was eigenlijk op zoek naar een inhoudelijk antwoord. ;) Een fortuin aan radiatorknoppen verder en nog steeds worden allerlei kamers in huis verhit terwijl die bewoners niet thuis zijn, maar ik wel (en vice versa). Na het een jaar op de roadmap gehouden te hebben is een inhoudelijke toelichting is wel op zijn plaats, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimvl83
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-06-2021
Na weer vele uren op het www te zoeken heb ik een duitse compatibiliteits-cataloog gevonden met de specifieke instellingen voor Buderus, en daar staat dat de GB162 op EMS bus ingesteld moet staan.
En hij werkt terug :)

Nu zit ik nog met het probleem dat de Tado de eene moment denkt dat ik thuis ben, 2 minuten later ben ik weer een uurtje weg ,dan weer even thuis,....
Terwijl ik gisterenmiddag de hele dag thuis was.
Met gevolg dat de verwarming de hele tijd op en af springt. Ik heb de locatie instellingen op de website van tado doorlopen en alles goed gezet voor een precieze locatie maar tevergeefs, de tado denkt dat ik 20 keer per dag het huis verlaat terwijl dit niet zo is.
Ik draai Android 7 op een samsung A3, iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Afgelopen dagen geprobeerd om mijn tado te installeren in mijn nieuwe woning. Hey betreft een AWB thermomaster 2hr. Nu zag ik dat deze opentherm ondersteuning heeft. Als ik onder de ketel kijk, dan zie ik dit kroonsteentje zitten:

https://www.mupload.nl/img/kwidauwlsrbvj.jpg

Ik heb met tado gebeld en aangegeven om de nieuwe hr ketel in te laden. Helaas werkt het niet goed. Ik sluit de rode en blauwe draad welke beneden uit de muur komen op de + en - Dit moet toch goed zijn? Het probleem is dat ik na een tijdje geen warm water meer heb en ook de warmte van de radiatoren . De ketel geeft dan code 0-8 iets met een warmte wisselaar.

Doe ik iets fout? Volgens de helpdesk communiceert de tado niet via opentherm.

Edit: moet ik soms die rode draad en blauwe draad we van het kroonsteentje los halen en bij die opentherm toevoegen?

[ Voor 7% gewijzigd door Possible op 12-11-2017 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:38
Possible schreef op zondag 12 november 2017 @ 07:06:
Afgelopen dagen geprobeerd om mijn tado te installeren in mijn nieuwe woning. Hey betreft een AWB thermomaster 2hr. Nu zag ik dat deze opentherm ondersteuning heeft. Als ik onder de ketel kijk, dan zie ik dit kroonsteentje zitten:

https://www.mupload.nl/img/kwidauwlsrbvj.jpg

Ik heb met tado gebeld en aangegeven om de nieuwe hr ketel in te laden. Helaas werkt het niet goed. Ik sluit de rode en blauwe draad welke beneden uit de muur komen op de + en - Dit moet toch goed zijn? Het probleem is dat ik na een tijdje geen warm water meer heb en ook de warmte van de radiatoren . De ketel geeft dan code 0-8 iets met een warmte wisselaar.

Doe ik iets fout? Volgens de helpdesk communiceert de tado niet via opentherm.

Edit: moet ik soms die rode draad en blauwe draad we van het kroonsteentje los halen en bij die opentherm toevoegen?
Ik zou open therm proberen,
Ook vraag ik me af wie jij gesproken hebt bij de klantenservice :p opentherm wordt juist ondersteund

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterdeBruin
kimvl83 schreef op zondag 12 november 2017 @ 05:47:
Na weer vele uren op het www te zoeken heb ik een duitse compatibiliteits-cataloog gevonden met de specifieke instellingen voor Buderus, en daar staat dat de GB162 op EMS bus ingesteld moet staan.
En hij werkt terug :)

Nu zit ik nog met het probleem dat de Tado de eene moment denkt dat ik thuis ben, 2 minuten later ben ik weer een uurtje weg ,dan weer even thuis,....
Terwijl ik gisterenmiddag de hele dag thuis was.
Met gevolg dat de verwarming de hele tijd op en af springt. Ik heb de locatie instellingen op de website van tado doorlopen en alles goed gezet voor een precieze locatie maar tevergeefs, de tado denkt dat ik 20 keer per dag het huis verlaat terwijl dit niet zo is.
Ik draai Android 7 op een samsung A3, iemand nog tips?
Dat is wel heel extreem. Je hebt Wifi thuis?
Het lijkt er op dat je telefoon switcht tussen twee zendmasten, en Tado de wifi negeert.
Heb je al geprobeerd bij instellingen de grootte van je woongebied te verhogen? Dat zou moeten helpen.

Let er verder op dat Samsungs tegenwoordig twee batterij-optimalisaties hebben; Tado moet in beide als niet-geoptimaliseerd aangemerkt worden.
  • De bekende zit onder Instellingen, Apparaatonderhoud, Batterij, Niet-gecontroleerde apps.
  • De tweede zit bijna onvindbaar onder Instellingen, Apps, menu oproepen (=terugtoets vasthouden), Speciale toegang, batterijverbruik optimaliseren. Deze stopt, heb ik de indruk, apps die 7 dagen op de achtergrond hebben gedraaid zonder gebruikt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
gekke-gerrit schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:52:
[...]

Ik zou open therm proberen,
Ook vraag ik me af wie jij gesproken hebt bij de klantenservice :p opentherm wordt juist ondersteund
Maar moet ik de bedrading onder de ketel dan nu ook aanpassen? Volgens de hd was er geen communicatie met de cv ketel en de tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ik zou de installatiehandleiding van je ketel er bij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Deze heb ik gecheckt. En dit is het schema. Om heel eerlijk te zijn word ik er niet echt wijzer van.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/vcvdfgmxytkua.png

[ Voor 6% gewijzigd door Possible op 12-11-2017 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
Het lijkt dat OT gewoon al is aangesloten. Dan zou je de draden van de tado op die klem erbij kunnen zetten. Misschien moet je wel in de instellingen van je ketel, de regeling op OT zetten.
Pagina: 1 ... 33 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!