Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:25
Luitjes, ik heb heb thuis blokverwarming en wil in de woonkamer een slimme thermostaat hangen en in de slaapkamer een slimme knop.
Heb ik aan Tado Thermostaat V2 + Slimme knop genoeg of heb ik de nieuwere versie V3 nodig?
Ik wil dus dat de slimme knop de kamer thermostaat aanstuurt

Dat is dus geen probleem :)

[ Voor 6% gewijzigd door Standby op 14-11-2017 19:23 ]

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimvl83
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-06-2021
PeterdeBruin schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:33:
[...]

Dat is wel heel extreem. Je hebt Wifi thuis?
Het lijkt er op dat je telefoon switcht tussen twee zendmasten, en Tado de wifi negeert.
Heb je al geprobeerd bij instellingen de grootte van je woongebied te verhogen? Dat zou moeten helpen.

Let er verder op dat Samsungs tegenwoordig twee batterij-optimalisaties hebben; Tado moet in beide als niet-geoptimaliseerd aangemerkt worden.
  • De bekende zit onder Instellingen, Apparaatonderhoud, Batterij, Niet-gecontroleerde apps.
  • De tweede zit bijna onvindbaar onder Instellingen, Apps, menu oproepen (=terugtoets vasthouden), Speciale toegang, batterijverbruik optimaliseren. Deze stopt, heb ik de indruk, apps die 7 dagen op de achtergrond hebben gedraaid zonder gebruikt te worden.
Ja ik heb wifi thuis, alle instellingen in android staan goed, tado wordt nergens gesloten.
sterker nog, mijn vrouw heeft samsung met dezelfde android 7.0 en zij wordt wel perfect gedetecteerd.
We zitten momenteel samen in de zetel en zij is thuis,en ik al de hele dag niet 8)7
Ik heb Tado nu naast mij geopend en ik zit buiten de "thuis circel" en de verwarming staat alleen voor haar op. Moegen is het werke dag en dan zal ik in de kou moeten zitten denk ik :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 22:43
menzo schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:14:
Het lijkt dat OT gewoon al is aangesloten. Dan zou je de draden van de tado op die klem erbij kunnen zetten. Misschien moet je wel in de instellingen van je ketel, de regeling op OT zetten.
Wat bedoel je precies met erbij zetten? Je bedoelt de rode en blauwe draad die vanaf beneden komen, aansluiten op de rood/witte en blauw/witte?

Dit staat er in de handleiding:

6.7.4 OpenTherm thermostaat
Voor het aansluiten van de OpenTherm thermostaat moet u
het toestel spanningsloos maken. De aansluitingen voor de
communicerende kamerthermostaat dienen middels het
stekertje dat zich beneden het toestel tegen de bodemplaat
bevindt (zie figuur 12) in het kroonsteentje gestoken te wor-
den. Middels de parameterlijst (op aanvraag bij AWB verkrijg-
baar, artnr. A000740372) en het 4-cijferige display kunnen de
anti-pendeltijd (blokkade tijd na regelstop) de nadraaitijd (na
cv-warmtevraag), en de hysterese (verschil in ˚C tussen in- en
uitschakeltemperatuur bij een regelstop) worden ingesteld.
Als de OpenTherm thermostaat een instelling heeft voor
warm water is het raadzaam om deze op 65 ˚C te zetten.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basriet
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-08 19:50
Ik heb een Intergas Kombi Kompact HR32/36 ketel en overweeg Tado of Evotherm met 8 kranen te installeren.
Evotherm (thermostaat met 8 slimme knoppen à E708)
Tado (combipack thermostaat met 8 slimme knoppen à E786)

Wat mij opvalt in de beschrijvingen op dit forum, en correct me if I am wrong:
1. Tado houdt zelf een aantal settings in de hand welke alleen door de service desk zijn uit te voeren zoals:
Opentherm aansluiting, warmwater aansturing.
Dit terwijl de "Handleiding_Tado" (downloaden via Thermostaatstore) precies aangeeft waar in het installatie menu de settings te maken zijn.

2. wanneer ik bij Tado een set bestel, Tado een "voorgeprogrammeerde" set aan mij toestuurt die niet is toe te passen op een andere ketel als ik die wil installeren. Maar als ik de installateur handleiding lees, is aanpassen van bijvoorbeeld het te gebruiken protocol betrekkelijk eenvoudig.

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van het installateur menu?
Is wat eerder is geschreven op het forum middels de installatie handleiding door mij zelf uit te voeren of moet ik als nog contact opnemen met Tado?

Dan nog een algemene vraag, wat gebeurt er met het Tado systeem als mijn router uitvalt, is lokale bediening dan nog steeds mogelijk?
Heb de verschillende reacties op het onderwerp "router" gevonden in dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door basriet op 13-11-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
basriet schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:06:
Ik heb een Intergas Kombi Kompact HR32/36 ketel en overweeg Tado of Evotherm met 8 kranen te installeren.
Evotherm (thermostaat met 8 slimme knoppen à E708)
Tado (combipack thermostaat met 8 slimme knoppen à E786)

Wat mij opvalt in de beschrijvingen op dit forum, en correct me if I am wrong:
1. Tado houdt zelf een aantal settings in de hand welke alleen door de service desk zijn uit te voeren zoals:
Opentherm aansluiting, warmwater aansturing.
Dit terwijl de "Handleiding_Tado" (downloaden via Thermostaatstore) precies aangeeft waar in het installatie menu de settings te maken zijn.

2. wanneer ik bij Tado een set bestel, Tado een "voorgeprogrammeerde" set aan mij toestuurt die niet is toe te passen op een andere ketel als ik die wil installeren. Maar als ik de installateur handleiding lees, is aanpassen van bijvoorbeeld het te gebruiken protocol betrekkelijk eenvoudig.

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van het installateur menu?
Is wat eerder is geschreven op het forum middels de installatie handleiding door mij zelf uit te voeren of moet ik als nog contact opnemen met Tado?
1. U kunt altijd zelf dingen aanpassen via het installateursmenu. Dit raden wij alleen af omdat er vaak meer bij komt kijken dan alleen omzetten van aan/uit naar OpenTherm. Maar u heeft zelf natuurlijk volledige controle via dat menu.

2. De tado set komt altijd standaard als aan/uit. Via onze stap voor stap online handleiding zal tado dan voor uw ketel geprogrammeerd worden. Als u verhuisd of een andere ketel koopt kunt u ons bellen of zelf via het installateursmenu de instellingen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Possible schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:08:
Deze heb ik gecheckt. En dit is het schema. Om heel eerlijk te zijn word ik er niet echt wijzer van.

[afbeelding]
Dit is een layout van de ketel. Overbodig. Zoek in de handleiding naar de aansluitklemmen. Deze zijn genummerd zo weet je op welke klem je kan aansluiten.

Je sluit de twee draden aan op de OpenTherm klemmen op de ketel en de thermostaat. Zorg dat je instellingen bij zowel de ketel als thermostaat juist staan en gaan met die banaan.

Maakt bovendien het niet uit hoe de twee draden aangesloten worden. OpenTherm is polariteit ongevoelig. (https://nl.wikipedia.org/wiki/OpenTherm).

[ Voor 11% gewijzigd door Gecko123 op 14-11-2017 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 22:43
Gecko123 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:56:
[...]

Dit is een layout van de ketel. Overbodig. Zoek in de handleiding naar de aansluitklemmen. Deze zijn genummerd zo weet je op welke klem je kan aansluiten.

Je sluit de twee draden aan op de OpenTherm klemmen op de ketel en de thermostaat. Zorg dat je instellingen bij zowel de ketel als thermostaat juist staan en gaan met die banaan.

Maakt bovendien het niet uit hoe de twee draden aangesloten worden. OpenTherm is polariteit ongevoelig. (https://nl.wikipedia.org/wiki/OpenTherm).
het is inmiddels gelukt :)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/hvtl79tagutlt.jpg

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
PeterdeBruin schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:01:
[...]

Reken daar maar niet op.
Als je oude thermostaat via aan/uit werkte terwijl je ketel OpenTherm ondersteunt, dan laten de aansluitinstructies je Tado toch nog via aan/uit werken.
Idioot.
Dit is inderdaad het geval. Ik voel me overigens lichtelijk bedonderd omdat ik er vanuit ging dat tado dit al deed. Ik heb het zelf niet gecontroleerd.

Afin, ik heb nu contact met Tado, ze stellen voor om het wanneer het mij gelegen uitkomt naar OpenTherm te zetten. Al is het mij niet duidelijk of dit nu in de praktijk zuiniger werkt dan via aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adnanoner
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-07 09:06
@tado ondersteunen jullie ook de mitsubishi ecodan (in het specifiek de PUHZ-SHW80VHA + EHST20C-VM2C, oftewel met de ecodan boiler)? Zo ja, is dit alleen aan/uit, of kan dit ook modulerend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
Beste mensen, ik ben bezig om de Tado thermostaat te installeren maar loop tegen een probleem aan.
Ik heb blokverwarming en die staat niet in de lijst.
In de meterkast zit een elektronisch aangestuurde klep en verder niets, het is dus gewoon aan of uit.
Weet iemand welk systeem ik moet selecteren?

[ Voor 13% gewijzigd door Standby op 14-11-2017 19:27 ]

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimvl83
  • Laatst online: 07-06-2021
kimvl83 schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:12:
[...]

Ja ik heb wifi thuis, alle instellingen in android staan goed, tado wordt nergens gesloten.
sterker nog, mijn vrouw heeft samsung met dezelfde android 7.0 en zij wordt wel perfect gedetecteerd.
We zitten momenteel samen in de zetel en zij is thuis,en ik al de hele dag niet 8)7
Ik heb Tado nu naast mij geopend en ik zit buiten de "thuis circel" en de verwarming staat alleen voor haar op. Moegen is het werke dag en dan zal ik in de kou moeten zitten denk ik :F
Voor degene die hetzelfde probleem moesten hebben als ik, probeer de app GPS connected te downloaden op je gsm en "lock" het GPS signaal. Dit zorgde er bij mij voor dat Tado me wel zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 15:49
In ons nieuwe huis gekozen voor de Tado. Omdat de ketel in de bijkeuken hangt in een kast en we tijdens het slopen de kabel van de thermostaat hebben moeten verwijderen (zat in een reeds gesloopte draagmuur). Heb ik gekozen voor de setup met de Extension Kit.

Ik heb de Extension Kit middels de specifiek op onze ketel geleverde handleiding aangesloten, kom ik bij de laatste stap achter dat de Extension Kit extern stroom moet krijgen. Nu levert (thans niet bij mijn pakket) geen stroomkabel om hem op een stroompunt aan te sluiten. Dus die moet ik zelf eentje kopen. geen probleem natuurlijk, kost een paar euro.

Maar ik weet nu alleen niet op welke aansluitingen van de Extensionkit ik de nul draad en fase draad moet aansluiten....

Iemand die mij kan helpen? of kan ik Tado het beste (wederom) contacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 16:20
Op de N en de L.

[ Voor 62% gewijzigd door m-tuning op 15-11-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 15:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!
adnanoner schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:21:
@tado ondersteunen jullie ook de mitsubishi ecodan (in het specifiek de PUHZ-SHW80VHA + EHST20C-VM2C, oftewel met de ecodan boiler)? Zo ja, is dit alleen aan/uit, of kan dit ook modulerend?
Wat is het merk en typenummer van de thermostaat die erbij geleverd zal worden ? Alleen verwarmen of verwarmen en koelen ?
Dank voor de hulp, maar ik zou willen vragen om die foto te verwijderen. Switched live is voor 99% van de Nederlandse huishoudens gevaarlijk.

Voor de duidelijkheid: Vertrouw alleen op de instructies die u direct van ons toegezonden krijgt. Elk systeem is anders en elk systeem zal ook andere aansluitingen op tado gebruiken. Vertrouw niet op YouTube video's of random plaatjes van het internet.

[ Voor 38% gewijzigd door tado op 15-11-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik heb sinds een paar dagen een issue met mijn Tado thermostaat. Ik loop geregeld langs mijn thermostaat en druk dan even kort de knop in om de actuele temperatuur te zien. De laatste tijd gebeurt er dan na het indrukken van de knop nog meer. Ik zie dat het display veranderd naar de handmatige instelling.
Normaal gesproken, als ik de knop indrukte, dan zag ik gewoon het 'huisje' en de temperatuur en daarna ging de display weer uit. Nu springt hij dus steeds op het 'handje' en dat wil ik helemaal niet. Met de pijltjes toetsen kan ik dan wel weer terug (lukt niet altijd!), maar meestal moet ik de handmatige modus weer cancelen in mijn app.

Geen idee wat er is veranderd, maar ik wil graag de oude situatie weer terug. Iemand een idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
henk99 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:21:
Ik heb sinds een paar dagen een issue met mijn Tado thermostaat. Ik loop geregeld langs mijn thermostaat en druk dan even kort de knop in om de actuele temperatuur te zien. De laatste tijd gebeurt er dan na het indrukken van de knop nog meer. Ik zie dat het display veranderd naar de handmatige instelling.
Normaal gesproken, als ik de knop indrukte, dan zag ik gewoon het 'huisje' en de temperatuur en daarna ging de display weer uit. Nu springt hij dus steeds op het 'handje' en dat wil ik helemaal niet. Met de pijltjes toetsen kan ik dan wel weer terug (lukt niet altijd!), maar meestal moet ik de handmatige modus weer cancelen in mijn app.

Geen idee wat er is veranderd, maar ik wil graag de oude situatie weer terug. Iemand een idee wat er aan de hand is?
Er zat een foutje in de firmware, ook hier besproken een paar pagina's terug.

Voorlopig even niet op de knop duwen, de nieuwe firmware (47.7 geloof ik) wordt onderhand al een paar dagen uitgerold, dus die komt vanzelf langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
FrenzyFreak schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:52:
[...]

Er zat een foutje in de firmware, ook hier besproken een paar pagina's terug.

Voorlopig even niet op de knop duwen, de nieuwe firmware (47.7 geloof ik) wordt onderhand al een paar dagen uitgerold, dus die komt vanzelf langs.
Dank je voor de info, ik wacht de update rustig af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adnanoner
  • Laatst online: 08-07 09:06
tado schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:09:
[...]
Wat is het merk en typenummer van de thermostaat die erbij geleverd zal worden ? Alleen verwarmen of verwarmen en koelen ?
[...]
Het gaat om alleen verwarmen. Normaal gesproken zit er op de Mitsubishi Ecodan boiler EHST20C-VM2C een main controller, die kan draadloos geplaatst worden met tussenkomst van receiver (PAR-WR51R-E). Je kunt ook de controller zien op pagina 7 hier: http://ecodan.mitsubishie...ument/ecodan_eng_1462.pdf

Meer info over de draadloze receiver vind je hier: https://www.alklima.nl/me...g%20PAR-WT50-PAR-WR51.pdf
adnanoner schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:29:
[...]

Het gaat om alleen verwarmen. Normaal gesproken zit er op de Mitsubishi Ecodan boiler EHST20C-VM2C een main controller, die kan draadloos geplaatst worden met tussenkomst van receiver (PAR-WR51R-E). Je kunt ook de controller zien op pagina 7 hier: http://ecodan.mitsubishie...ument/ecodan_eng_1462.pdf

Meer info over de draadloze receiver vind je hier: https://www.alklima.nl/me...g%20PAR-WT50-PAR-WR51.pdf
Lijkt op een bus systeem van de fabrikant zelf die wij niet ondersteunen. U kunt nog navragen bij Mitsubishi of ze geschikt zijn met OpenTherm of aan/uit (relais). Als ze dat zijn ,dan zijn we geschikt, anders helaas niet.

• Lord.Warlock
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 15:25
Zit nu met een verwarming die blijft verwarmen. App zegt dat er niet verwarmd wordt maar de radiator is toch warm. Knop er al vanaf gehad, heeft een beetje geholpen. Een call aangemaakt via de website, maar nog geen reactie. Wordt een beetje moeilijk uitleggen aan de vrouw. Dat een radiator warmte staat te verstoken en dat ik er niks aan kan doen, en het bedrijf waar ik het spul voor een paar honderd euro heb gekocht niet te bereiken is..

Telefonisch nog steeds niet te bereiken, je zou denken dat er inmiddels meer mensen aan de telefoon zitten, maar de keren dat ik probeer te bellen de laatste 4 maanden heb ik nooit iemand aan de lijn gehad.

• FrenzyFreak
Lord.Warlock schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:36:
Zit nu met een verwarming die blijft verwarmen. App zegt dat er niet verwarmd wordt maar de radiator is toch warm. Knop er al vanaf gehad, heeft een beetje geholpen. Een call aangemaakt via de website, maar nog geen reactie. Wordt een beetje moeilijk uitleggen aan de vrouw. Dat een radiator warmte staat te verstoken en dat ik er niks aan kan doen, en het bedrijf waar ik het spul voor een paar honderd euro heb gekocht niet te bereiken is..

Telefonisch nog steeds niet te bereiken, je zou denken dat er inmiddels meer mensen aan de telefoon zitten, maar de keren dat ik probeer te bellen de laatste 4 maanden heb ik nooit iemand aan de lijn gehad.
Klinkt als een calibratieprobleem? Sowieso ook direct even via het contactformulier proberen.

Ik heb zelf ook 1 knop gehad die vast hing (halverwege uitgestoken pin), eraf en erop draaien om te calibreren verhielp het probleem niet. Daarna heb ik hem weer eraf gedraaid, batterijen er een paar seconden uit gehaald en weer erop. Calibratie verliep goed en de knop reageerde correct op instructies hierna. Sindsdien nooit meer een probleem mee gehad.

• Gecko123
PeterdeBruin schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:01:
[...]

Reken daar maar niet op.
Als je oude thermostaat via aan/uit werkte terwijl je ketel OpenTherm ondersteunt, dan laten de aansluitinstructies je Tado toch nog via aan/uit werken.
Idioot.

O ja, en als je ze vraagt of het aangepast kan worden, dan doen ze dat mogelijk gelijk zonder over het moment te overleggen. Maar je moet dan nog wel de draadjes anders aansluiten.
Dus als je niet thuis bent of het niet in de gaten hebt, dan zitten eventuele huisgenoten in de kou.
Gecko123 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:59:
[...]

Je uitleg klinkt logisch. De ketel zou deze "gevraagde OT aanvoertemperatuur" moeten laten zien op het display. In mijn geval zou deze tussen de 40 en 80 graden kunnen variëren maar dit heb ik nog niet geconstateerd. Een request ingediend bij tado. Even afwachten, ben benieuwd.
Gisteren met tado de thermostaat op OpenTherm gezet. Ik moest de draden van NO en COM omzetten naar de + en -. Op de ketel had ik het al goed staan. Tado moet dus op afstand de thermostaat hierop instellen.
Bij een kleine temperatuurwijziging stookt de ketel op 40 en 45 graden. En bij een grote temperatuur wijziging op 70. Prima dus.
Nu is eigenlijk wel de vraag wat het effect is om de ketel aan te laten springen voor 40 graden. Op die lage temperatuur is het verwarmende effect natuurlijk minimaal, bovendien wordt er denk ik op deze manier veel gependeld. Ik kijk het voorlopig even aan op de standaard ketelinstellingen. <40 graden houd hij 40 graden aan.

Weet iemand of de thermostaat zich hierop moet inleren en ook de temperatuur varieert op basis van de buitentemperatuur?

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
Lord.Warlock schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:36:

Is de radiatorknop misschien spontaan uit de zone verdwenen? Dat had ik van de week twee keer.
In de app, onder instellingen van de zone, wordt de knop dan niet getoond.
Op my.tado.com krijg je een melding "Onvoltooide installatie" en kun je hem opnieuw toekennen aan de zone.
Op mijn status pagina wordt getoond dat de knop geen zone heeft.

Update: Ik had in het installateursmenu de hot_water optie aan en weer uit gezet; dat lijkt dit als neveneffect te hebben gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door PeterdeBruin op 16-11-2017 13:37 ]

• PeterdeBruin
Gecko123 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:43:
Nu is eigenlijk wel de vraag wat het effect is om de ketel aan te laten springen voor 40 graden. Op die lage temperatuur is het verwarmende effect natuurlijk minimaal, bovendien wordt er denk ik op deze manier veel gependeld. Ik kijk het voorlopig even aan op de standaard ketelinstellingen. <40 graden houd hij 40 graden aan.
Mij bevalt dat uitstekend. Er is wel degelijk warmteafgifte; heel geschikt om een reeds opgewarmde ruimte op temperatuur te houden. Ik heb de minimumtemperatuur zelfs nog verder verlaagd, en ook het minimum vermogen (is minimum toerental; daarmee wel oppassen dat ie goed blijft branden zonder flakkeren). Het voelt net aan als vloerverwarming.
Dat pendelen wordt beperkt door de 'antipendeltijd'-instelling van de ketel, dat ie na uitschakelen altijd bv minimaal 5 minuten wacht voordat ie weer inschakelt. Aldus schakelt ie misschien 4x per uur in. Ik meen dat dat voor moderne ketels helemaal geen kwaad kan.
Het lijkt mij dat een lagere temperatuur ook een beter ketel-rendement moet hebben.
De pomp moet wel langer draaien en gebruikt dus meer stroom.

• Lord.Warlock
  • Laatst online: 10-09 15:25
PeterdeBruin schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:52:
[...]

Is de radiatorknop misschien spontaan uit de zone verdwenen? Dat had ik van de week twee keer.
In de app, onder instellingen van de zone, wordt de knop dan niet getoond.
Op my.tado.com krijg je een melding "Onvoltooide installatie" en kun je hem opnieuw toekennen aan de zone.
Op mijn status pagina wordt getoond dat de knop geen zone heeft.
Hij is niet verdwenen uit de zone. De knop hing een bleef verwarmen. Batterijen eruit en weer op de radiator is tot nu toe de oplossing. Hij lijkt toed dicht te staan. Hopen dat dit niet meer voorkomt. Helpt niet echt met besparen als de grootste radiator van het huis de hele nacht aan staat.

En over de support. Wel een reactie via de mail. Maar telefonische echt niet te breiken, wat ik toch wel zeer slecht vind. Als er zoveel meer klanten zijn dat er niemand meer beschikbaar is moeten er gewoon meer mensen bij lijkt me. Mijn vrouw weet echt niet wat ze moet mailen. Via de telefoon zou dat op zich wel moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Heb de tado iets meer dan een week in gebruik. Naast mijn eerder klacht over fabrieksinstellingen bemerk ik iets raars: als de temperatuur in een bepaalde kamer bereikt is lijkt de verwarming helemaal uit te schakelen? Als ik het weer warmer zet lijkt het in 1 klap mega heet te worden. Dat doet me denken dat het aan/uit reageert? Nu communiceert alles via OpenTherm dus dat zou toch modulerend moeten werken?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste post op dit forum - en in dit topic...

Deze week een Tado (V2) gekocht, maar ik krijg de thermostaat niet 'gepaired' met de bridge. Op de bridge branden de drie lichtjes, terwijl het de bedoeling is dat het 'link' lichtje blijft knipperen?

Als ik probeer te pairen komt het verbindingssignaal op het scherm, maar wordt er na een tijd een error (kruis) getoond.

Heb een Tado account aangemaakt en de twee toestellen (bridge en thermostaat) geregistreerd. Op de support pagina's vind ik wel veel informatie maar geen antwoord op mijn vraag, enkel 'contacteer' de technische dienst... maar tijdens het weekend zal dit moeilijk lukken.

Enig idee aan wat dit kan liggen of eventueel iemand die mij verder kan helpen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:37
Spam schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:17:
Heb de tado iets meer dan een week in gebruik. Naast mijn eerder klacht over fabrieksinstellingen bemerk ik iets raars: als de temperatuur in een bepaalde kamer bereikt is lijkt de verwarming helemaal uit te schakelen? Als ik het weer warmer zet lijkt het in 1 klap mega heet te worden. Dat doet me denken dat het aan/uit reageert? Nu communiceert alles via OpenTherm dus dat zou toch modulerend moeten werken?
Dat is denk ik nog het in-leren. Hier blijft hij nu vaak langere tijden op 20% heating-power stoken om het warm te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gecko123 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:43:
[...]

[...]

Gisteren met tado de thermostaat op OpenTherm gezet. Ik moest de draden van NO en COM omzetten naar de + en -. Op de ketel had ik het al goed staan. Tado moet dus op afstand de thermostaat hierop instellen.
Bij een kleine temperatuurwijziging stookt de ketel op 40 en 45 graden. En bij een grote temperatuur wijziging op 70. Prima dus.

Weet iemand of de thermostaat zich hierop moet inleren en ook de temperatuur varieert op basis van de buitentemperatuur?
Op 70 graden aanvoer bij deze buitentemperaturen is helemaal niet prima. Of je hebt te weinig afgiftevermogen of je hebt te weinig isolatie en teveel afkoeling van je huis. Je retour is dan waarschijnlijk ook hoog (meten is weten) en dan functioneert je ketel niet meer in zijn HR gebied. Stel in je ketel eens in dat hij niet hoger mag dan 60 in het installatiemenu. Ik stook hier mijn hele huis warm tussen de 45 en 55 graden aanvoer met een retour van 10 graden lager. Dan stook je goed in het HR gebied en condenseert je ketel als een malle (maar ik stook niet met een Tado maar dat moet niet uitmaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:34
Ben nog aan het overwegen om een Tado te nemen, maar heb nog een vraag er over.

Op de benedenverdieping heb ik in alle vertrekken vloerverwarming geïnstalleerd, in de woonkamer wil ik dan de Tado Thermostaat plaatsen in plaats van de oude. Bovenverdieping + zolder staan in totaal 4 radiatoren, op alle 4 wil ik een radiatorkraan van Tado plaatsen.

Nu weet ik dat als ik de Thermostaat in de woonkamer op 22C zet en de Radiatorkranen op 21C dan is het resultaat: Benedenverdieping 22C en kamers boven 21C.

Wat nu als ik de Thermostaat in de woonkamer op 21C zet en alle radiatorkranen boven op 22C.

Wat is dan het resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:22

DizzyWeb

Ondertiteld

Novartis schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:50:
Ben nog aan het overwegen om een Tado te nemen, maar heb nog een vraag er over.

Op de benedenverdieping heb ik in alle vertrekken vloerverwarming geïnstalleerd, in de woonkamer wil ik dan de Tado Thermostaat plaatsen in plaats van de oude. Bovenverdieping + zolder staan in totaal 4 radiatoren, op alle 4 wil ik een radiatorkraan van Tado plaatsen.

Nu weet ik dat als ik de Thermostaat in de woonkamer op 22C zet en de Radiatorkranen op 21C dan is het resultaat: Benedenverdieping 22C en kamers boven 21C.

Wat nu als ik de Thermostaat in de woonkamer op 21C zet en alle radiatorkranen boven op 22C.

Wat is dan het resultaat?
Dan wordt je woonkamer ook 22 graden zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
Dat vermoeden had ik al, maar is daar nog wat op te verzinnen?

Ik denk dat ik dan op de 5 groepen van de verdeler ook een radiatorkraan van Tado moet bevestigen???

Stel dat dat zo is dan zit ik met een andere uitdaging, mijn verdeler zit in een kastje van 1 a 1.,5m2, hier komen dus alle buizen bij elkaar en tevens zitten de buizen van de CV naar de verdeler. Het is hier dan mogelijk eerder warmer dan in de woonkamer. Dit zou betekenen dat ik dan de benedenverdieping niet meer verwarmd krijg. Ik ga er trouwens van uit dat de temp sensor in de knop zit,m geen idee of dat ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Niet online
Nee, dan wordt het in de woonkamer 21 graden. Dat is nou net het aardige van de zoneregeling van Tado.
DizzyWeb schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:53:
[...]

Dan wordt je woonkamer ook 22 graden zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Niet online
Temperatuursensoren zitten in de wandthermostaat en in de radiatorthermostaten. Als er meerdere meetpunten in een zone zitten moet je kiezen welk meetpunt bepalend is. Helaas heeft Tado geen losse meetpunten die je op de ideale plek in een zone kunt plaatsen. Wel kun je op elke thermostaat een temperatuurcompensatie instellen, bijvoorbeeld als het meetpunt (thermostaat) op een te warme plek hangt.
Novartis schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:21:

Ik denk dat ik dan op de 5 groepen van de verdeler ook een radiatorkraan van Tado moet bevestigen???

Stel dat dat zo is dan zit ik met een andere uitdaging, mijn verdeler zit in een kastje van 1 a 1.,5m2, hier komen dus alle buizen bij elkaar en tevens zitten de buizen van de CV naar de verdeler. Het is hier dan mogelijk eerder warmer dan in de woonkamer. Dit zou betekenen dat ik dan de benedenverdieping niet meer verwarmd krijg. Ik ga er trouwens van uit dat de temp sensor in de knop zit,m geen idee of dat ook zo is.

[ Voor 6% gewijzigd door HGBMason op 20-11-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
@HGBMason Dat is dan nog steeds geen oplossing voor mijn probleem of snap ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.oswald
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 13:24
Novartis schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:21:

Zoneklep bedraad geschakeld door de kamerthermostaat en extensiekit op de ketel.
Zoek in dit forum maar eens op “zoneklep”

[ Voor 3% gewijzigd door t.oswald op 20-11-2017 10:46 ]

WH-MDC05H3E5, 5600 Wp zonnepanelen, 2 infrarood bad- en werkkamer, SWW Auer Edel water 100L, Daikin 2MXM50M9 airco met FTXM35N en FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:22

DizzyWeb

Ondertiteld

HGBMason schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:31:
Nee, dan wordt het in de woonkamer 21 graden. Dat is nou net het aardige van de zoneregeling van Tado.
[...]
Hoe moet dat werken dan? Als er geen slimme knoppen op de verwarmingen in de woonkamer zitten, worden die dus warm als de ketel aan gaat, ongeacht of die nu aan gaat door de thermostaat in de woonkamer, of door een slimme knop in een andere zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Spam schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:17:
Gaat het om een ruimte met alleen een radiatorthermostaat, en toont de app dat Tado wel een beetje warmte vraagt, maar blijft de radiator toch koud?
Dan is het probleem dat de afsluiter van die radiator wat anders reageert dan de meeste afsluiters, hij sluit te veel af, en is er een firmware-update onderweg die het moet oplossen.

Of de CV-ketel-instelling "Minimum aanvoertemperatuur bij OT-warmtevraag" staat te hoog.
Dat minimum moet zeker niet hoger dan 40° staan, maar ik zou 35° of zelfs 30° adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Sinds ik firmwareversie 47.7 op de kamerthermostaat heb, ben ik helemaal niet tevreden met het stookgedrag.
Als de woonkamer meerdere graden moet opwarmen, dan werd voorheen de warmtevraag mooi afgebouwd zodat ie netjes op de ingestelde temperatuur uitkwam.
Maar nu schiet ie 0,5°-0,7° door; de warmtevraag wordt zelfs nog verhoogd zodra de ingestelde temperatuur bereikt is!
Na enkele uren daarentegen stookt ie te weinig bij en blijft de temperatuur een stukje (0,2°) hangen benéden de ingestelde temperatuur.
Erg lastig om de programmering hier op te passen.
@tado , is dit een bekend probleem van versie 47.7 ?

De radiatorthermostaten hebben dit probleem niet. Die schieten ook wel een stukje door, maar dat is goed omdat ze dicht bij de radiator zitten en dus bij het opwarmen een te hoge temperatuur zullen meten.
De kamerthermostaat daarentegen zal eerder achterlopen op de gemiddelde ruimtetemperatuur en hoort niet door te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeterdeBruin schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:08:
Sinds ik firmwareversie 47.7 op de kamerthermostaat heb, ben ik helemaal niet tevreden met het stookgedrag.
Als de woonkamer meerdere graden moet opwarmen, dan werd voorheen de warmtevraag mooi afgebouwd zodat ie netjes op de ingestelde temperatuur uitkwam.
Maar nu schiet ie 0,5°-0,7° door; de warmtevraag wordt zelfs nog verhoogd zodra de ingestelde temperatuur bereikt is!
Na enkele uren daarentegen stookt ie te weinig bij en blijft de temperatuur een stukje (0,2°) hangen benéden de ingestelde temperatuur.
Erg lastig om de programmering hier op te passen.
@tado , is dit een bekend probleem van versie 47.7 ?

De radiatorthermostaten hebben dit probleem niet. Die schieten ook wel een stukje door, maar dat is goed omdat ze dicht bij de radiator zitten en dus bij het opwarmen een te hoge temperatuur zullen meten.
De kamerthermostaat daarentegen zal eerder achterlopen op de gemiddelde ruimtetemperatuur en hoort niet door te schieten.
Een kleine overshoot (tot 1 graad) is in sommige gevallen normaal.
We hebben in 47.7 niets aangepast ten opzichte van de 47.4 met betrekking tot de sturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 18:41:
[...]

Op 70 graden aanvoer bij deze buitentemperaturen is helemaal niet prima. Of je hebt te weinig afgiftevermogen of je hebt te weinig isolatie en teveel afkoeling van je huis. Je retour is dan waarschijnlijk ook hoog (meten is weten) en dan functioneert je ketel niet meer in zijn HR gebied. Stel in je ketel eens in dat hij niet hoger mag dan 60 in het installatiemenu. Ik stook hier mijn hele huis warm tussen de 45 en 55 graden aanvoer met een retour van 10 graden lager. Dan stook je goed in het HR gebied en condenseert je ketel als een malle (maar ik stook niet met een Tado maar dat moet niet uitmaken).
Mijn woonkamer wordt nauwelijks warmer van 55 graden. Daarvoor heb ik te weinig radiatorcapaciteit in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Niet online
Jullie hebben gelijk. Ik heb het bericht niet goed gelezen en ging uit van combinatie slimme wandthermostaat plus slimme knoppen in woonkamer.
DizzyWeb schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:56:
[...]

Hoe moet dat werken dan? Als er geen slimme knoppen op de verwarmingen in de woonkamer zitten, worden die dus warm als de ketel aan gaat, ongeacht of die nu aan gaat door de thermostaat in de woonkamer, of door een slimme knop in een andere zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:41
@tado Ik heb nu door het hele huis radiatorknoppen. Beneden heb ik een woonkamer ensuite. De thermostaat hangt in de woonkamer samen met 1 grote radiator met slimme knop (samen in 1 zone). In de eetkamer die dus verbonden is met de woonkamer middels schuifdeuren die altijd open staan heb ik ook een grote radiator in een aparte zone. Kan ik de Eetkamer in dezelfde zone zetten als de woonkamer. En wordt de eetkamer dan alsnog naar bijv 20 graden gestookt ook al is het in de woonkamer al 20? Of stopt die met stoken zodra de thermostaat aan de muur 20 graden is en wordt de temp meting van de slimmeknop in de eetkamer niet meer gebruikt.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterdeBruin schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:03:
[...]

Gaat het om een ruimte met alleen een radiatorthermostaat, en toont de app dat Tado wel een beetje warmte vraagt, maar blijft de radiator toch koud?
Dan is het probleem dat de afsluiter van die radiator wat anders reageert dan de meeste afsluiters, hij sluit te veel af, en is er een firmware-update onderweg die het moet oplossen.
En wat dacht je van de voorinstelling van een afsluiter? Dat gaat een firmware echt niet oplossen. Je hebt met thermostatische kranen 2 regelingen. Die van de knop en die van de afsluiter zelf, de voorinstelling. Het blijft mij opvallen hier dat iedereen denkt hier dat met het plaatsen van wat thermostatische knoppen je de boel goed in balans hebt en zuinig gaat stoken. Daar komt ook het inregelen van je installatie nog bij om de hoek kijken (flow, pompsnelheid, drukverschillen, delta T etc etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
tado schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:14:
[...]

We hebben in 47.7 niets aangepast ten opzichte van de 47.4 met betrekking tot de sturing.
De versie die wel goed stookte, met hoogstens 0,2 overshoot, was 47.2 denk ik.
Ik zie bij 47.7 in de Api de heating power echt omhoog gaan als de temperatuur bereikt is; dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Update: Ik had de pompsnelheid verlaagd; dat zal wel van invloed zijn geweest.
Maar de radiatorthermostaten (versie 47.2) hebben daar geen last van, en dat de heating power omhoog gaat juist als de temperatuur bereikt is, kan dat niet verklaren.

[ Voor 19% gewijzigd door PeterdeBruin op 20-11-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Greetoz schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:45:
@tado Ik heb nu door het hele huis radiatorknoppen. Beneden heb ik een woonkamer ensuite. De thermostaat hangt in de woonkamer samen met 1 grote radiator met slimme knop (samen in 1 zone). In de eetkamer die dus verbonden is met de woonkamer middels schuifdeuren die altijd open staan heb ik ook een grote radiator in een aparte zone. Kan ik de Eetkamer in dezelfde zone zetten als de woonkamer. En wordt de eetkamer dan alsnog naar bijv 20 graden gestookt ook al is het in de woonkamer al 20? Of stopt die met stoken zodra de thermostaat aan de muur 20 graden is en wordt de temp meting van de slimmeknop in de eetkamer niet meer gebruikt.
Nee, Tado kent helaas maar één temperatuurmeetapparaat per zone. Dus meerdere kamers in dezelfde zone op dezelfde temperatuur stoken gaat niet; de eetkamer zal stoppen als de woonkamer op temperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
PeterdeBruin schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:05:
[...]

Nee, Tado kent helaas maar één temperatuurmeetapparaat per zone. Dus meerdere kamers in dezelfde zone op dezelfde temperatuur stoken gaat niet; de eetkamer zal stoppen als de woonkamer op temperatuur is.
Thanks, dan hou ik die gewoon als aparte zone!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:46:
[...]

En wat dacht je van de voorinstelling van een afsluiter? Dat gaat een firmware echt niet oplossen. Je hebt met thermostatische kranen 2 regelingen. Die van de knop en die van de afsluiter zelf, de voorinstelling. Het blijft mij opvallen hier dat iedereen denkt hier dat met het plaatsen van wat thermostatische knoppen je de boel goed in balans hebt en zuinig gaat stoken. Daar komt ook het inregelen van je installatie nog bij om de hoek kijken (flow, pompsnelheid, drukverschillen, delta T etc etc).
Ik had dit probleem, zie eerdere berichten, heb een update gekregen, en het werkt voortreffelijk nu. Temperatuur blijft keurig constant.
Snap dat het met een nieuwe dure instelbare afsluiter ook opgelost had kunnen worden, maar dit is echt afdoende en kost niets.
De update gaat naar iedereen komen, is mij gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
PeterdeBruin schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:05:
[...]

Mij bevalt dat uitstekend. Er is wel degelijk warmteafgifte; heel geschikt om een reeds opgewarmde ruimte op temperatuur te houden. Ik heb de minimumtemperatuur zelfs nog verder verlaagd, en ook het minimum vermogen (is minimum toerental; daarmee wel oppassen dat ie goed blijft branden zonder flakkeren). Het voelt net aan als vloerverwarming.
Dat pendelen wordt beperkt door de 'antipendeltijd'-instelling van de ketel, dat ie na uitschakelen altijd bv minimaal 5 minuten wacht voordat ie weer inschakelt. Aldus schakelt ie misschien 4x per uur in. Ik meen dat dat voor moderne ketels helemaal geen kwaad kan.
Het lijkt mij dat een lagere temperatuur ook een beter ketel-rendement moet hebben.
De pomp moet wel langer draaien en gebruikt dus meer stroom.
Ik moet zeggen dat de OpenTherm regeling met een paar dagen inderdaad al opvallend comfortabel aanvoelt. Het voelt bijna net als vloerverwarming. Des te vreemder dat tado dit protocol niet standaard toepast. Ik ben nieuwsgierig of er ook verschil zal zijn in het gasverbruik echter mijn gevoel zegt dat dit nagenoeg hetzelfde zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterdeBruin schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:11:
[...]

Ik had dit probleem, zie eerdere berichten, heb een update gekregen, en het werkt voortreffelijk nu. Temperatuur blijft keurig constant.
Snap dat het met een nieuwe dure instelbare afsluiter ook opgelost had kunnen worden, maar dit is echt afdoende en kost niets.
De update gaat naar iedereen komen, is mij gezegd.
Je blijft ook maar zaken roepen die nergens op zijn gefundeerd. Iedere hedendaagse afsluiter heeft een voor instelling op de afsluiter, zowel statische als dynamische en kost je dus helemaal niets. Je kan je hier wel opwerpen als de Tado expert, maar onderbouw dan zaken eens goed. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:44:
[...]

Je blijft ook maar zaken roepen die nergens op zijn gefundeerd. Iedere hedendaagse afsluiter heeft een voor instelling op de afsluiter, zowel statische als dynamische. Je kan je hier wel opwerpen als de Tado expert, maar onderbouw dan zaken eens goed. ;)
Ik heb geen hedendaagse maar een 45 jaar oude afsluiter, en heb geen zin om €120 uit te geven aan het plaatsen van een hedendaagse afsluiter als dat niet nodig is.
En hetzelfde geldt volgens mij voor heel veel andere mensen die Tado aanschaffen.
Tado belooft ook dat het op bestaande installaties met oude afsluiters kan worden geïnstalleerd, en ik ben blij dat ze dat met deze update waarmaken.

[ Voor 10% gewijzigd door PeterdeBruin op 20-11-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterdeBruin schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:49:
[...]

Ik heb geen hedendaagse maar een 45 jaar oude afsluiter, en heb geen zin om €120 uit te geven aan het plaatsen van een hedendaagse afsluiter als dat niet nodig is.
En hetzelfde geldt volgens mij voor heel veel andere mensen die Tado aanschaffen.
Een fatsoenlijke afsluiter kost €25,- en plaatsen een kwartier werk. Wederom roep je iets ongefundeerds. 8)7

Jij vind dat niet nodig omdat jij geen mallemoer geeft om onbelans in je systeem. Andere zijn dus niet geholpen met zomaar iets roepen wat dus beter kan. Jij bent niet de rest van NL en ik probeer mensen die kennis mee te geven. Jij roept dan iets wat veel te kort door de bocht is zonder enige onderbouwing.

Ik heb hier normale thermostaatknoppen en zonder voorinstelling jaagt het water door de radiatoren met als resultaat een te hoge retourtemperatuur wat dus onzuinig stoken is. Maar daar kijk je niet naar, laat staan dat je je er in hebt verdiept. Warm ik voor jouw ok en hoe dat gebeurt en wat dat doet in verbruik boeit je niet. Jouw rekening, maar wellicht denken anderen daar toch anders over.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2017 16:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Greetoz
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:52:
[...]

Een fatsoenlijke afsluiter kost €25,- en plaatsen een kwartier werk. Wederom roep je iets ongefundeerds. 8)7

Jij vind dat niet nodig omdat jij geen mallemoer geeft om onbelans in je systeem. Andere zijn dus niet geholpen met zomaar iets roepen wat dus beter kan. Jij bent niet de rest van NL en ik probeer mensen die kennis mee te geven. Jij roept dan iets wat veel te kort door de bocht is zonder enige onderbouwing.

Ik heb hier normale thermostaatknoppen en zonder voorinstelling jaagt het water door de radiatoren met als resultaat een te hoge retourtemperatuur wat dus onzuinig stoken is. Maar daar kijk je niet naar, laat staan dat je je er in hebt verdiept. Warm ik voor jouw ok en hoe dat gebeurt en wat dat doet in verbruik boeit je niet. Jouw rekening, maar wellicht denken anderen daar toch anders over.
Waarom spam jij heel dit topic eigenlijk vol? Je hebt gee Tado je wil er ook geen, je hebt alleen maar kritiek en hebt al meerdere malen aangegeven dat de discussies die je hier voert eigenlijk in dat andere topic horen, hou ze dan ook daar. Jouw mening is duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterdeBruin
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:52:
[...]
Hoeveel wordt dat met voorrijkosten, systeem aftappen en weer vullen en ontluchten? Toch al gauw € 100 of meer. Dat standaard afsluiters tegenwoordig al instelbaar zijn wist ik inderdaad niet; dank voor de informatie.

Mijn oude systeem is allang afgeregeld met voetventielen, en dan hoeven de afsluiters niet nog eens afgeregeld te worden.
En met het vervangen van de thermostaat blijft de bestaande afregeling gewoon gelden.
Het water jaagt niet door de radiatoren en mijn rekening is hartstikke laag.

Ik ben het helemaal met je eens dat waterzijdig afregelen belangrijk is, maar dat hoort bij het plaatsen van de radiatoren te gebeuren. Bij het vervangen van de thermostaat hoeft het niet opnieuw.
Afregelen is misschien niet altijd goed gedaan, en het is goed daar zo nu en dan op te attenderen, dankjewel daarvoor, maar daar gaat dit topic niet over.
Dit topic gaat over een thermostaat, en de problemen waar mensen hier mee kwamen werden niet veroorzaakt door de afregeling en kunnen er niet mee worden opgelost. Tado heeft nog allerlei problemen en waterzijdig afregelen is daar geen oplossing voor. Dus moeten we het in dit topic niet steeds over afregeling hebben.

En ik blijf volhouden dat niet te extreme onevenwichtigheden in de afregeling door Tado prima worden opgevangen, doordat elke ruimte zelf om extra warmte kan vragen, ook als de woonkamer sneller opgewarmd is en een normale centrale thermostaat zou afslaan, en doordat 'vroege start' (als ie goed zou werken) de verwarming per ruimte vroeger of later kan inschakelen.
Update: Ik heb dat ooit in de haast te kort door de bocht geformuleerd, sorry daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetoz schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:50:
[...]

Waarom spam jij heel dit topic eigenlijk vol? Je hebt gee Tado je wil er ook geen, je hebt alleen maar kritiek en hebt al meerdere malen aangegeven dat de discussies die je hier voert eigenlijk in dat andere topic horen, hou ze dan ook daar. Jouw mening is duidelijk.
Als jij niets met tips wil doen, moet je dat zelf weten. Als jij het verschil niet weet tussen kritiek en aanvullende tips adviseer ik je eens te leren lezen. ;) Ik vind het gewoon jammer als je een systeem als Tado aanschaft niet het hele traject loopt, zijnde goede voorinstelbare afsluiters en als die er al hangen dat ze vaak dan niet juist gebruikt worden. Zo'n Tado knop alleen zorgt er niet voor dat je evenwichtig verwarmt en zuinig je huis warm stookt. Dat is de reden dat ik me af en toe hier meldt. Problemen met niet gelijkmatig een huis verwarmen los je gewoon niet op met welke radiatorkraan dan ook en tevens levert goed inregelen van je systeem makkelijk een besparing op van 20 a 30 procent van je gasverbruik. Dat jij je spaarrekening niet wil spekken en het milieu niet wil sparen is jouw keuze. :'( Er zullen er hier ook zijn die nog gaan/moeten investeren in afsluiters en die probeer ik iets wijzer te maken dan alleen maar "dom" kranen hangen en stoken maar.

Daarom post ik hier af en toe. Dat jij het als spammen ervaart.....sla mijn posts over en je hebt nergens last van. 8) Fijne avond kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plipo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
Recent een Tado in gebruik genomen. Ik heb een vraag rond de geofencing.
Vanaf welke afstand begint de thermostaat te verwarmen wanneer je gebruik maakt van deze functie? Ik vraag dit namelijk omdat mijn vriendin +\- 5km werkt van ons huis en ik niet wil dat de thermostaat continu denkt dat ze onderweg naar huis is en moet starten met verwarmen

http://users.boardnation.com/~gp32/ ----> v525 forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daddo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:29
tado schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:14:
[...]

Ik merk ook dat de overshoot een stuk hoger ligt dan voorheen. @tado kan dat aangepast worden, 0,8-1 graad overshoot vind ik niet echt comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47

Sabbi

je denkt aan mij.

plipo schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:11:
Vanaf welke afstand begint de thermostaat te verwarmen wanneer je gebruik maakt van deze functie? Ik vraag dit namelijk omdat mijn vriendin +\- 5km werkt van ons huis en ik niet wil dat de thermostaat continu denkt dat ze onderweg naar huis is en moet starten met verwarmen
Tado schakelt standaard naar Away als je verder dan 400 meter van je huis af bent. Maar hij laat je huis wel minder afkoelen als je dichtbij blijft dan als je bv naar het buitenland gaat. Makkelijkste is om even te kijken als je niet thuis bent en als je het nog te warm vindt staan in de app de away slider een standje naar links zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
plipo schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:11:
Plipo. Ik werk 5,5 km hemelsbreed van huis en ervaar een afwezigheidstemperatuur van 1.2 graad lager dan ingesteld op eco en ik geloof zelfs 0.5 op comfort. Dit is na aanpassing door tado. Ik heb hiervoor met hun contact opgenomen. Daarvoor was dit zelfs lager.

De praktijk bij mij is dat de thermostaat tot net buiten onze woning 1.0 graad lager aangeeft en eigenlijk pas de ingestelde temperatuur aanhoudt als ik thuiskom. Oftewel de laatste graad doet hij pas als je thuis bent. Let op dit is op eco.

Ik zou je aanraden om een voor jou acceptabele afwezigheidstemperatuur in gedachte te houden en de instelmogelijkheden te bespreken met tado.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
@Musicmasters Goede radiatorafsluiters zijn zeker belangrijk, maar constant mensen hierop wijzen is wat overbodig in dit topic. Een verwijzing naar een topic waarin wat dieper wordt ingegaan op de materie is prima, bij deze: Gas besparen door middel van CV tuning deel II
Men weet het nu te vinden, dus laat de discussie over welke radiatorafsluiters men dient te gebruiken graag achterwege in dit topic. Het CV-tuning topic is daar veeeeel beter geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
*knip*, laat modereren aan de moderators over s.v.p. :)

[ Voor 97% gewijzigd door ThinkPad op 21-11-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
@ThinkPad Niet oke dat je mijn bericht verwijderd. Ik modereer niet. Ik stel iemands mening vast en geef ten slotte mijn eigen mening over het onderwerp. EDIT: Ok. Ik zag je bericht pas nadat ik mijn eigen bericht had geplaatst.

[ Voor 5% gewijzigd door Gecko123 op 21-11-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Ik zit met de vraag of een Netatmo of Tado de onderstaande mogelijkheden van mijn combi-ketel volledig kan overnemen?

Zowel mijn ketel als de aangesloten boiler zijn via de Valliant kamerthermostaat afzonderlijk in een tijdsprogramma en temperatuur van elkaar te configureren. Dit wil zeggen dat de programmatie in de kamerthermostaat het warmwater in de voorraadboiler geheel onafhankelijk van de verwarming kan regelen en zo op beide kanalen energie kan besparen.

1. Kan een Netatmo of Tado kamerthermostaat 2 afzonderlijke programmatie aansturen?
2. Heeft een Netatmo of Tado mogelijkheid tot modulatie / openTherm van de verwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47

Sabbi

je denkt aan mij.

Bij mij is er bij het initiële opstoken een kleine overschoot van 0.4 tot 0.8 graden, dat vind ik niet echt een probleem, maakt bv ook uit of ik de deur naar de zitkamer open heb staan of niet... Tijdens het op temperatuur blijven schommelt de temperatuur maar iets van 0.2 graad. Volgens mij probeert Tado in ieder geval nooit onder het setpoint uit te komen, dus dan valt het gemiddelde uberhaubt een beetje hoger uit. Al met al zeker niet ontevreden over de openTherm sturing.

Ik log nu ook het setpoint en heating power uit de API in Grafana, je kan zelfs zien waar ik in de file stond en wanneer ik eindelijk op de snelweg was :*)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J7S5SFk.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eKLk53P.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
@tado , wat is de changelog voor firmware 47.8, voor de Homekit bridge ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 13:07
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd best wel tevreden ben over hoe de Tado mijn huis warm houdt. 👍

Wel zie ik vaak dat hij best lang een lage temperatuur van mijn CV vraagt dus of het allemaal energiezuinig is als hij uren lang nog 25 graden water vraagt weet ik niet... Maar als ik niet naar de zuinigheid kijkt werkt het allemaal goed.

We heb ik nu dat als ik op mijn tado op de knop duw dat hij heel even oplicht en dan weer uit gaat, dus temperatuur instellen via de tado gaat nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
@PeterdeBruin @Daddo Ik merk ook dat die overshoot groter is dan voorheen sinds 47.4 en heb ook contact gehad met de helpdesk erover. Helaas zijn die aanpassingen niet geslaagd.

Met mijn vloerverwarming ingesteld op 19.0 graden, vraagt de thermostaat zelfs bij 19.6 nog 55% van het vermogen. Spreekt voor zich dat de warme vloer dan nog wel even doorverwarmt.

Ik moet ook maar eens kijken of ik kan gaan loggen zoals @Sabbi en uiteraard nog maar eens contact opnemen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Als ik mijn grafieken van afgelopen winter bekijk, waren mijn overshoots gemiddeld tussen de 0.2 en 0.5.

Nu ligt dat gemiddelde tussen de 0.5 en 0.9, dus zoals hier al eerder aangegeven door diverse gebruikers, zeker een groot verschil tov het stook gedrag van afgelopen winter. Valt wel op dat mijn overshoots consequent allemaal aan de hoge kant zitten met de wijzigingen die Tado allemaal heeft doorgevoerd tov afgelopen winter.

[ Voor 9% gewijzigd door Montoya200x op 22-11-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprazzi
  • Laatst online: 25-05 12:15
Ik heb de laatste dagen plots last van uitval van alle Homekit functionaliteit. De gewone Tado functionaliteit lijkt nog te werken, maar binnen Homekit zijn alle Tado devices niet meer bereikbaar.

Ik heb de Tado hub al een paar keer uitgetrokken en terug opgestart, maar ook dat lijkt de functionaliteit niet terug te brengen.

Zijn er nog mensen die hiervan last hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killroy73
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-05 12:13
pprazzi schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:40:
Ik heb de laatste dagen plots last van uitval van alle Homekit functionaliteit. De gewone Tado functionaliteit lijkt nog te werken, maar binnen Homekit zijn alle Tado devices niet meer bereikbaar.

Ik heb de Tado hub al een paar keer uitgetrokken en terug opgestart, maar ook dat lijkt de functionaliteit niet terug te brengen.

Hier idem...

• Montoya200x
  • Niet online
@pprazzi & @killroy73 .... wel zo handig om gelijk even jullie firmware versie te vermelden van de Homekit bridge, anders kunnen we er nog niks mee.

• pprazzi
Een goeie vraag: ik vond enkel de firmware van mijn thermostaat terug: Firmware: 47.7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Montoya200x schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:10:
@tado , wat is de changelog voor firmware 47.8, voor de Homekit bridge ?
Stabiliteitsupdates en een bugfix voor mensen met meer dan 6 tado apparaten op IOS11
pprazzi schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:40:

Bij alle problemen met Apple HomeKit:

Eerst een factory reset uitvoeren:
https://support.tado.com/...r-de-Internetbridge-door-

Desnoods ook de complete Home verwijderen uit de Apple HomeKit app.

[ Voor 62% gewijzigd door tado op 23-11-2017 09:54 ]

• Montoya200x
  • Niet online
@pprazzi Vinden van de firmware versie van je Homekit bridge in de Tado app:

Instellingen>>Homekit>>Kamer (waar je bridge staat)>>bridge>>geavanceerd

• pprazzi
Montoya200x schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:05:
@pprazzi Vinden van de firmware versie van je Homekit bridge in de Tado app:

Instellingen>>Homekit>>Kamer (waar je bridge staat)>>bridge>>geavanceerd
Ok - bedankt : firmware is 47.2 - ik krijg ook meteen de melding : accessoire is onbereikbaar

[ Voor 9% gewijzigd door pprazzi op 23-11-2017 10:13 ]

• meesje
  • Laatst online: 23:10
Net mail ontvangen dat je vanaf 11/12 t/m 31/12 20% korting krijgt bij tado.com op de starterkits.
Vorig jaar deden ze nog mee aan BF (ook 20%). Voor mij het moment om een Tado v3 te kopen.

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 15:01
meesje schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:47:
Net mail ontvangen dat je vanaf 11/12 t/m 31/12 20% korting krijgt bij tado.com op de starterkits.
Vorig jaar deden ze nog mee aan BF (ook 20%). Voor mij het moment om een Tado v3 te kopen.
En morgen met BF dus geen actie genoemd? Ik heb me ook vanavond aangemeld voor de nieuwsbrief maar nog niet gekregen. Ben vanplan om een smartradiator pakket etc te gaan aanschaffen voor thuis.

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

• meesje
Razor109 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:26:
[...]

En morgen met BF dus geen actie genoemd? Ik heb me ook vanavond aangemeld voor de nieuwsbrief maar nog niet gekregen. Ben vanplan om een smartradiator pakket etc te gaan aanschaffen voor thuis.
Nee, hun email begint met Better than Black Friday.

• DeAllerlangste
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-08 03:11
https://webshop.ithodaald...oor-verwarming-kamer-zone

Nieuwe tado concurrentie? Iig een bijzondere fork factor, die vierkante knoppen...

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
@tado heeft de tado een officiële api om mee te werken? Kan dit ook offline gebruikt worden (dus rechtstreeks naar de bridge), of moet dit via een online service verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mayco schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:26:
@tado heeft de tado een officiële api om mee te werken? Kan dit ook offline gebruikt worden (dus rechtstreeks naar de bridge), of moet dit via een online service verlopen?
Op dit moment geen officiële API, maar er zijn al wel meerdere mensen bezig me onze onofficiële server API.

De grafieken een paar posts boven jouw post komen direct uit deze API

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 14:44
@tado is huren niet meer beschikbaar in BE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 12:23
Vanaf 11 december 20% korting op de starterpacks bij tado

[ Voor 14% gewijzigd door gekke-gerrit op 24-11-2017 10:50 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:08
gekke-gerrit schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:49:
Vanaf 11 december 20% korting op de starterpacks bij tado
Kreeg ook die mail, maar ik vind dat vooral belachelijk Waarom zou ik als Tado gebruiker een Starterkit willen hebben ?!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Helemaal mee eens, beetje flauw die actie voor bestaande gebruikers....

Geef huidige gebruikers dan ook een deal met de aanbieding voor een pack Slimme radiatorknoppen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:31
Montoya200x schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:58:
Helemaal mee eens, beetje flauw die actie voor bestaande gebruikers....

Geef huidige gebruikers dan ook een deal met de aanbieding voor een pack Slimme radiatorknoppen
Nou inderdaad, @tado wat is dit voor sigaar uit eigen doos |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Vooral als die nieuwsbrief gericht is op bestaande gebruikers......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:31
Montoya200x schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:24:
Vooral als die nieuwsbrief gericht is op bestaande gebruikers......
Ik vind het eerlijk gezegd best wel belachelijk.. Wat heb ik nou aan een 2e starterskit.. Jammer dat de bestaande gebruikers hierdoor geen leuk voordeel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het idee achter de actie is dat u tado cadeau doet aan vrienden/familie/collega's. (of ze in ieder geval op de hoogte stelt van de actie).

Op dit moment produceren we op maximale snelheid en we kunnen de vraag maar net bijbenen.

Misschien zijn er betere acties voor bestaande klanten te vinden bij onze distributeurs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
tado schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:46:
Het idee achter de actie is dat u tado cadeau doet aan vrienden/familie/collega's.
Sorry hoor...., maar noem deze mail met deze actie dan NIET: "Jouw kerstcadeau van Tado" |:( :?

Valt onder de categorie clickbait...... en maakt de bestaande Tado gebruikers blij met een dooie mus, na deze mail gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
FrenzyFreak schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:33:
@PeterdeBruin @Daddo Ik merk ook dat die overshoot groter is dan voorheen sinds 47.4 en heb ook contact gehad met de helpdesk erover. Helaas zijn die aanpassingen niet geslaagd.

Met mijn vloerverwarming ingesteld op 19.0 graden, vraagt de thermostaat zelfs bij 19.6 nog 55% van het vermogen. Spreekt voor zich dat de warme vloer dan nog wel even doorverwarmt.

Ik moet ook maar eens kijken of ik kan gaan loggen zoals @Sabbi en uiteraard nog maar eens contact opnemen met de helpdesk.
Montoya200x schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:15:
Als ik mijn grafieken van afgelopen winter bekijk, waren mijn overshoots gemiddeld tussen de 0.2 en 0.5.

Nu ligt dat gemiddelde tussen de 0.5 en 0.9, dus zoals hier al eerder aangegeven door diverse gebruikers, zeker een groot verschil tov het stook gedrag van afgelopen winter. Valt wel op dat mijn overshoots consequent allemaal aan de hoge kant zitten met de wijzigingen die Tado allemaal heeft doorgevoerd tov afgelopen winter.
Hier bij een eerste warming in de ochtend een overshoot van 0.5. Overigens lijkt het erop dat de thermostaat bewust stuurt op een 0.4/0.5 hoger dan ingestelde temperatuur. Dat haal ik uit de gegevens van de totale overshoot 0.5 bestaat 0.3 uit 3 streepjes en de rest uit 1 of 2 streepjes.
Vervolgens laat hij het dus die 0.5 graad afkoelen tot de ingestelde temperatuur (afkoelen duurt zo'n 3 uur) waarna hij even heel zachtjes brand om het op de ingestelde temperatuur te houden (Opentherm sturing). Ik vraag me af of het minder gas verbruikt dat hij bewust stuurt naar 0.4/0.5 hoger dan ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Ik heb er dan ook één gekocht, installatie ging vlekkeloos. Die gepersonaliseerde instructies zijn wel fijn uitgewerkt. Zelfs hoe ik mijn oude thermostaat moest verwijderen werd keurig aangegeven.

Hoe lang blijft de tado (na nieuw uit de doos te komen) op "downloading firmware" staan? Als ik op de knop op de thermostaat duw krijg ik dat pijltje-icoon, wat volgens de faq overeenkomt met een download van de firmware.

Dit staat al ruim twee uur zo. Volgens de my.tado.com heb ik firmware 24.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
@Mayco, om een idee te krijgen van de laatste standaard firmwares die bij klanten draaien:

Homekit bridge : 47.8
Thermostaat : 47.7
Slimme radiatorknop : 47.2

Dus lekker Tado verder laten pruttelen met zijn downloads en morgen verder kijken, want zoals je ziet met jouw firmware versie, heeft je Tado lang in het magazijn gelegen bij de distributeur/verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Laatst online: 08-09 16:32
Ik mag toch aannemen dat meteen de laatste versie wordt gedownload en geïnstalleerd. Of dat dan 1 of 20 versies verder is maakt toch niet uit?

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killroy73
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-05 12:13
@tado Allemaal al meerdere keren uitgevoerd. Blijft zo nu en dan terugkomen. Vervelende ervan is dat je telkens je hele woning moet herconfigureren als het gaat om tado producten. Bij een woning reset komen andere zaken zoals Hue er ook nog eens bij... Zou toch graag zien dat aan de stabiliteit gewerkt gaat worden.

Edit
Bridge 47.8
Thermostaat 47.7
Radiotorthermostaten 47.2
tado schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:51:
[...]

Stabiliteitsupdates en een bugfix voor mensen met meer dan 6 tado apparaten op IOS11

[...]

[...]

Bij alle problemen met Apple HomeKit:

Eerst een factory reset uitvoeren:
https://support.tado.com/...r-de-Internetbridge-door-

Desnoods ook de complete Home verwijderen uit de Apple HomeKit app.

[ Voor 4% gewijzigd door killroy73 op 25-11-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Montoya200x schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:37:
[...]

Sorry hoor...., maar noem deze mail met deze actie dan NIET: "Jouw kerstcadeau van Tado" |:( :?

Valt onder de categorie clickbait...... en maakt de bestaande Tado gebruikers blij met een dooie mus, na deze mail gelezen te hebben.
Inderdaad erg slecht geformuleerd. Ik heb de mail ook gehad. Kennelijk heb ik me ooit eens geregistreerd.
Ik twijfel nu wel erg tussen een Netatmo of Tado. De Netatmo heb ik net besteld bij 50five voor 120 euro en de Tado gaat straks met de actie 200 euro kosten. 80 euro vind ik best een aardig verschil.

Ik ben me bewust dat er verschil zit tussen Tado en Netatmo. De Tado leert van je gedrag en ondersteunt Opentherm. Beide is voor mij niet belangrijk. Mijn CV is ingesteld op aan/uit en slim hoeft voor mij niet, ik zet ‘m zelf wel uit/lager/hoger. Wel kan Opentherm voor een toekomstige CV wel handig zijn.

HomeKit support vind ik wel belangrijk, maar dat hebben ze beide. Daarentegen vind ik goede support ook wel handig (tado heeft hier op tweakers een eigen topic met medewerker, over Netatmo kan ik hier niks vinden).

Wat is jullie advies? Wachten tot 11 dec. en de Netatmo terugsturen? Het verschil is wel 80 euro. Absoluut gezien is dat niet schrikbarend veel verschil, maar procentueel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:20:
[...]

Inderdaad erg slecht geformuleerd. Ik heb de mail ook gehad. Kennelijk heb ik me ooit eens geregistreerd.
Ik twijfel nu wel erg tussen een Netatmo of Tado. De Netatmo heb ik net besteld bij 50five voor 120 euro en de Tado gaat straks met de actie 200 euro kosten. 80 euro vind ik best een aardig verschil.

Ik ben me bewust dat er verschil zit tussen Tado en Netatmo. De Tado leert van je gedrag en ondersteunt Opentherm. Beide is voor mij niet belangrijk. Mijn CV is ingesteld op aan/uit en slim hoeft voor mij niet, ik zet ‘m zelf wel uit/lager/hoger. Wel kan Opentherm voor een toekomstige CV wel handig zijn.

HomeKit support vind ik wel belangrijk, maar dat hebben ze beide. Daarentegen vind ik goede support ook wel handig (tado heeft hier op tweakers een eigen topic met medewerker, over Netatmo kan ik hier niks vinden).

Wat is jullie advies? Wachten tot 11 dec. en de Netatmo terugsturen? Het verschil is wel 80 euro. Absoluut gezien is dat niet schrikbarend veel verschil, maar procentueel wel.
Netatmo is niet echt een concurrent in NL omdat ze alleen aan/uit ondersteunen terwijl 95% van de ketels in NL modulerend kunnen werken. Je wil toch wel minimaal je ketel modulerend aansturen om zuiniger te stoken en een comfortabelere kamertemperatuur te hebben.

Maar misschien komt dit over als een "Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend" advies. Dus misschien nog andere tweakers die wat input hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door tado op 25-11-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
tado schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:51:
[...]

Netatmo is niet echt een concurrent in NL omdat ze alleen aan/uit ondersteunen terwijl 95% van de ketels in NL modulerend kunnen werken. Je wil toch wel minimaal je ketel modulerend aansturen om zuiniger te stoken en een comfortabelere kamertemperatuur te hebben.
Bedankt voor je reactie. Even via google gezocht:
https://welke-kiezen-kope...modulerende-cv-ketels.php
Naast (wat) energiezuiniger geeft het ook een aangenamer gevoel en minder temp. schommelingen. Ik denk dat ik richting mijn vriendin de 80 euro meerprijs kan verkopen... ;)
Ik vraag me alleen af waarom in onze woning (nieuwbouw, 10 jaar oud, 1e ketel) gekozen is om deze NIET modulerend aan te sturen. Mijn onderhoudscontract loopt bij degene die ‘m destijds heeft geplaatst. Volgende week maar eens bellen.
Pagina: 1 ... 34 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!