Volgens mij niet, je kan in ieder geval niet je huidige ketel of huidige thermostaat keuze wijzigen zodra je die keuze gemaakt hebt. In dat geval moet je ze bellen, maar dat kan alleen op werkdagen.
Eigenlijk hebben ze gewoon een bug gefixt, namelijk dat het tapwater ook daadwerkelijk uit gaat wanneer je tapwater uitgeschakeld...

Helaas is tapwater op opentherm een bekend probleem bij meer thermostaten, vooral omdat het protocol hier ruimte laat voor verschillende implementaties, hierdoor doet elke ketel het anders.
Bij mijn ketel deed het aan/uit zetten van deze optie helemaal niets, ongeacht de stand bleef de ketel gewoon het tapwater warm houden, tot de laatste update... nu zie ik de ketel netjes omschakelen naar alleen cv-bedrijf wanneer ik het tapwater in de app op uit zet.
In de meeste ketels kan je overigens de warmhoudfunctie uitzetten via het installateursmenu op de ketel. Wellicht ook bij die van jou? Ik heb het bij mijn AWB in elk geval via die weg uitgezet en sindsdien 's nachts geen gasverbruik meer. Mijn ketel stopt trouwens ook met het warmhouden van het tapwater wanneer de temperatuur is ingesteld op 49 graden of lager (eco modus).
Maar het minste wat @
tado zou kunnen doen is het rondsturen van release notes en een headsup dat er weer een firmware update aankomt. Zou een hoop vraagtekens en kosten (voor installateurs e.d.) schelen.
Mijn twee nieuwe knoppen lijken het nu na een nachtje allebei goed te doen (ze zijn beide ook geupgrade naar nieuwere firmware 47.2). De radiator wordt nu goed gesloten en de andere knop is gestopt met telkens opnieuw kalibreren. Fingers crossed.
[
Voor 15% gewijzigd door
BastiaanN op 14-10-2017 21:24
]