Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc O. schreef op zondag 3 september 2017 @ 15:46:
Grafiek laat niks zien. Heating is ook op 'Off' gezet, dus zou überhaupt nergens op mogen reageren.
Beste Marc,

Volgens mij is uw support aanvraag al bij ons in verwerking ? Als wij een klacht binnenkrijgen over een product van ons dan kijken wij over het algemeen ook of we bij andere producten van ons afwijkend gedrag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

koenie schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:59:
Ik lees in de opmerking die Tado maakt dat het gebruik van oplaadbare batterijen in de radiatorknoppen niet ondersteund is. Nu vind ik dat eigenlijk gezien de milieu-impact onverantwoord.

Vorige week dit opgegooid tijdens een gesprek met de helpdesk en er werd gemeld dat dit komt omdat de benodigde minimale spanning ergens rond de 2,5-2,6V ligt. Dit houd dan in dat deze waarde niet behaald kan worden door 2 oplaadbare 1.2V batterijen. Maar dit houd tevens in dat normale alkaline batterijen ook nog helemaal niet leeg zijn op het moment dat Tado er niet meer me kan werken. Een kleine test met een lampje toont dat ook aan. Ook andere verbruikers gaan nog prima door met de door Tado afgeschreven alkaline batterijen. Jammer genoeg heb ik niet genoeg andere verbruikers die de honger van tado kunnen bijbenen en dus moet ik nu half gebuikte alkaline batterijen weggooien.

Nu vond ik bij conrad oplaadbare NiZn batterijen met een nominaal voltage van 1.6V.

https://www.conrad.nl/nl/...16-v-4-stuks-1541489.html

Mijn vraag aan Tado is of dit type wel wordt ondersteund.

Dan wordt mijn bijdrage aan de batterij afvalberg iig beperkt tot een minimum.

Tot slot nog de opmerking dat ik eigenlijk vind dat het feit dat oplaadbare batterijen niet zijn ondersteund bij aankoop (als onderdeel van de specificaties) moet worden genoemd.

Dan had ik dat in overweging kunnen nemen. Nu ben ik er onaangenaam door verrast.
Het niet kunnen gebruiken van oplaadbare batterijen is voor mij DE reden dat ik niet overstap naar Tado. Ik sta op het punt om boven thermostatische kranen te plaatsen met Heimeier Eclipse regelaar (ivm waterzijdig inregelen vd installatie zie: Gas besparen door middel van CV tuning deel II). Ik weet genoeg, mijn huis is zodanig geisoleerd dat als het wat kouder wordt ik wel handmatig de kranen open en dicht draai en het snel genoeg op temperatuur is. Op afstand de cv aanzetten is daarom ook niet nodig omdat het echt wel heel koud moet worden (-10/15 buiten) wil mijn woning onder de 18 graden komen. Als ik thuis kom is het normaal gesproken binnen een kwartier tot 20 minuten aangenaam. Ik zal hier niet meer hakken op Tado, maar mijn mening is dat een conventionele thermostaat en kranen zuiniger is in combinatie met een goede isolatie van je woning (ik heb een woning uit 1978). Leuke gadget Tado, maar er zitten veel te veel haken en ogen en manco's aan vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:40
Hi @tado, ik heb dit weekend onze Tado geïnstalleerd in combinatie met onze Mitsubishi warmtepomp. Daarvoor ontving ik van jullie collega's een extra kabel en instructies per e-mail (zie ticket 239317, als je daar inzicht in hebt). In mijn Tado account blijft de melding "unfinished installation" staan. Ik kan echter niet verder met de installatie omdat er geen instructies zouden zijn en ik er op moet wachten. De installatie is inmiddels al afgerond en hij werkt, geeft netjes de temperatuur aan etc. Heb je enig idee of ik langer moet wachten, of dat jullie handmatig mijn installatie op 'afgerond' moeten zetten voordat ik er verder gebruik van kan maken? Dan doel ik vooral op de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincm schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:09:
Hi @tado, ik heb dit weekend onze Tado geïnstalleerd in combinatie met onze Mitsubishi warmtepomp. Daarvoor ontving ik van jullie collega's een extra kabel en instructies per e-mail (zie ticket 239317, als je daar inzicht in hebt). In mijn Tado account blijft de melding "unfinished installation" staan. Ik kan echter niet verder met de installatie omdat er geen instructies zouden zijn en ik er op moet wachten. De installatie is inmiddels al afgerond en hij werkt, geeft netjes de temperatuur aan etc. Heb je enig idee of ik langer moet wachten, of dat jullie handmatig mijn installatie op 'afgerond' moeten zetten voordat ik er verder gebruik van kan maken? Dan doel ik vooral op de app.
Ik neem aan dat u dan de geregistreerde Extensiekit niet gebuikt op dit moment ?
Ik denk dat u beter uw verhaal als antwoord op dat ticket kan sturen zodat het juiste team zich erover kan buigen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
tado schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:55:
[...]

Ik neem aan dat u dan de geregistreerde Extensiekit niet gebuikt op dit moment ?
Ik denk dat u beter uw verhaal als antwoord op dat ticket kan sturen zodat het juiste team zich erover kan buigen vandaag.
Jazeker, er hangt een extensie-kit aan de warmtepomp, die staat ook geregistreerd in mijn tado (maar ook onder 'unfinished installation'). Ik zal op het ticket antwoorden. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@tado Wanneer gaat er weer wat gebeuren met de stabiliteit van de bridge? Sinds de v3 bridge heb ik nog steeds elke paar weken een uitvaller. Het begint iets minder frequent te worden, maar ook vandaag is hij weer uitgevallen.

Ik had hier wat geduld mee omdat het stookseizoen nog ver weg was er nog wat updates werden beloofd, helaas merk ik dat deze updates weinig effect hebben gehad. Is de oplossing misschien om gewoon terug te gaan naar v2 bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincm schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:07:
[...]

Jazeker, er hangt een extensie-kit aan de warmtepomp, die staat ook geregistreerd in mijn tado (maar ook onder 'unfinished installation'). Ik zal op het ticket antwoorden. Bedankt!
De extensiekit is nog niet eens met het internet verbonden. Het is dus niet mogelijk dat uw tado al iets aan het besturen is op uw warmtepomp.

Even geduldig wachten tot de nieuwe kabel en de instructies er zijn.
Sander schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:17:
@tado Wanneer gaat er weer wat gebeuren met de stabiliteit van de bridge? Sinds de v3 bridge heb ik nog steeds elke paar weken een uitvaller. Het begint iets minder frequent te worden, maar ook vandaag is hij weer uitgevallen.

Ik had hier wat geduld mee omdat het stookseizoen nog ver weg was er nog wat updates werden beloofd, helaas merk ik dat deze updates weinig effect hebben gehad. Is de oplossing misschien om gewoon terug te gaan naar v2 bridge?
De firmwareupdate komt er bijna aan. U kunt altijd terug naar de oude bridge door in de account op "Add device" te drukken waarna u op "Bridge" drukt om daarna het GW nummer van de oude bridge in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-06 09:48
Montoya200x schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:05:
Voordat iedereen over het batterij verbruik Tado gaat bashen, zou iedereen even stil moeten staan bij het feit dat elke afsluiter zijn eigen weerstand heeft om open gezet te worden.

Heb je stroef openende (oude) afsluiters, dan zal de Tado knop meer energie verbruiken om de afsluiter open te kunnen zetten. Er komt niks voor niks een ontkalkings update aan, om tijdens de zomerperiode het vastzitten van de afsluiters te voorkomen.

Heb vorig jaar nieuwe Danfoss Dynamic Valves geplaatst en bij enkele radiatoren heb ik nog geen batterijen hoeven te vervangen...
Hoi Montoya, kun je de maand aangeven waarin je ze geplaatst hebt? Vorig jaar ligt tussen ergens tussen de 8 en 20 maanden. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
tado schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:40:
[...]

De extensiekit is nog niet eens met het internet verbonden. Het is dus niet mogelijk dat uw tado al iets aan het besturen is op uw warmtepomp.

Even geduldig wachten tot de nieuwe kabel en de instructies er zijn.
Dat is opvallend... Ik hoef niet te wachten op een nieuwe kabel en instructies, die heb ik al. Ik heb volgens de instructies de extensiekit aangesloten, knop lang genoeg ingehouden om te pairen en hij gaat vrijwel direct over in de 'slow pulse'.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/59ae5824d7307/59ae5824c9562-Screen_Shot_2017-09-05_at_09.53.43.thumb.jpg

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=W1GFDHOUxR]

Bridge heeft ook verbinding:

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/59ae5929b3e16/59ae59298e8da-IMG_8705.thumb.jpg

En thermostaat lijkt het ook te doen:

Maar ik wacht wel even af op een antwoord op het ticket :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:15
Raymond P schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:05:
Zo, @tado helpdesk maar een bericht gestuurd.
Inmiddels huur ik al weer 2 jaar á 120 euro. Een nieuwe klant betaalt bijna een derde (48 euro).

Ontzettend benieuwd naar de uitkomst.
Ik heb op de autoreplies na nog geen antwoord gehad.
Slordig.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:14:
[...]

Ik heb op de autoreplies na nog geen antwoord gehad.
Slordig.
Bij commerciele e-mails is het gelukkig de aanvraagdatum die zal tellen en niet de datum dat wij u een antwoord sturen. Ik geef toe dat het slordig is maar helaas is op dit moment de antwoordtijd voor onze administratie langer dan gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JERO79
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 19:20
Ik wil een Tado setup installeren met Slimme Radiatorknoppen in combinatie met vloerverwarming via een elektrische klep voor de verdeler. Tado Support heeft bevestigd dat mijn schema zou moeten werken om elke ruimte afzonderlijk aan te sturen. Niet zichtbaar in het schema is een bypass op de CV-leiding die ik ook nog laat aanleggen. Wellicht heeft iemand anders ook nog iets aan deze informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JERO79 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:54:
Ik wil een Tado setup installeren met Slimme Radiatorknoppen in combinatie met vloerverwarming via een elektrische klep voor de verdeler. Tado Support heeft bevestigd dat mijn schema zou moeten werken om elke ruimte afzonderlijk aan te sturen. Niet zichtbaar in het schema is een bypass op de CV-leiding die ik ook nog laat aanleggen. Wellicht heeft iemand anders ook nog iets aan deze informatie.
Ik had aangenomen dat de elektrische klep tussen de ketel en alle vloerverwarmingen kwam te zitten. Anders kunnen wij natuurlijk niet zorgen dat de andere vloerverwarmingen uit blijven als een Slimme Radiatorknop warmte vraagt aan de ketel via de Extensiekit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JERO79
  • Laatst online: 16-06 19:20
tado schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:22:
[...]

Ik had aangenomen dat de elektrische klep tussen de ketel en alle vloerverwarmingen kwam te zitten. Anders kunnen wij natuurlijk niet zorgen dat de andere vloerverwarmingen uit blijven als een Slimme Radiatorknop warmte vraagt aan de ketel via de Extensiekit.
Zo is het ook, CV-->Verdeler-->Lussen vloerverwaming,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
Compliment voor @tado voor de telefonische hulp gisteren! App en account werken nu naar behoren voor de komende winter :-)

Algemene vraag: Hoe zit het eigenlijk met ondersteuning voor koeling via warmtepomp (zomerperiode)? App geeft opties voor verwarming maar niet voor koeling; die moet ik gedurende deze periode nog wel manueel instellen via de warmtepomp.

[ Voor 56% gewijzigd door Vincm op 08-09-2017 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nu toch maar ticket aangemaakt bij Tado, na afgelopen dinsdag ook nu weer zonder reden down. Internet verder niet down geweest, modem etc geven geen errors rond die tijd.

Tado weer down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Beste Tado tweakers, is het mogelijk om een Tado systeem geheel "offline" te gebruiken? Eventueel af en toe online mocht er een firmware update zijn, maar verder alleen maar communicatie binnen het LAN. Features als op afstand bedienen e.d. zullen niet werken, maar dit is in orde.

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 11:09
sender schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:05:
Beste Tado tweakers, is het mogelijk om een Tado systeem geheel "offline" te gebruiken? Eventueel af en toe online mocht er een firmware update zijn, maar verder alleen maar communicatie binnen het LAN. Features als op afstand bedienen e.d. zullen niet werken, maar dit is in orde.
Nee, dit kan niet. Alle schema's worden worden bij tado opgeslagen. Zodra je offline gaat behoudt de tado zijn huidige temperatuur instelling (of zet hem laag) tot hij weer online is en dan het schema weer kan vervolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Niet online
ArisB schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:49:
[...]

Nee, dit kan niet. Alle schema's worden worden bij tado opgeslagen. Zodra je offline gaat behoudt de tado zijn huidige temperatuur instelling (of zet hem laag) tot hij weer online is en dan het schema weer kan vervolgen.
Thanks voor de reply. Viel te verwachten...
Je schrijft dat de temperatuur behouden blijft. Is het dan wel mogelijk om de temperatuur aan te passen op het apparaat zelf (dus zonder gebruik te maken van een schema)?

Weet je toevallig ook of de verbinding met de radiatorkranen behouden blijft als je de verbinding met het internet blokkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Niet online
Dit gevonden op de site van Tado wb. offline bediening:
Je apps tonen de zones die op dit moment geen internetverbinding hebben als zones zonder externe toegang. Aanpassingen aan de instellingen zullen pas in gebruik genomen worden als de verbinding hersteld is.
Niet helemaal duidelijk of het gaat om 'geen internetverbinding naar de servers van Tado', of 'het LAN ligt plat'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 06:40
sender schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:27:
Dit gevonden op de site van Tado wb. offline bediening:

[...]

Niet helemaal duidelijk of het gaat om 'geen internetverbinding naar de servers van Tado', of 'het LAN ligt plat'.
Het gaat hierbij om het feit dat tado devices wel of geen verbinding kunnen maken met de Tado server. De oorzaak is daarbij niet relevant. Voor zover ik weet wordt alles vanuit de cloud aangestuurd en worden metingen teruggestuurd. Als er geen connectivity is, dan is er dus geen rapportage op de metrics (temperatuur, luchtvochtigheid etc) en worden er geen nieuwe setpoints geactiveerd op basis van schema of locatie. (@tado correctme if I'm wrong)

Oorzaken kunnen zijn:

Typisch gedrag = alle tado devices niet bereikbaar
- Internet plat
- Router dood.
- Lan plat.
- Bridge plat (bij mij nog nooit gebeurd)

Typisch gedrag = 1 of enkele tado devices niet bereikbaar
- Verbinding tussen tado bridge en device werkt niet of is tijdelijk weggevallen.
- Batterij spanning te laag van batterijen in device.

Het jammere vind ik dat het wegvallen van de verbinding in de app op 1 manier wordt weergegeven, terwijl Tado vast meer details moet hebben t.a.v. de oorzaak. (werkt het pad tado bridge -> tado server wel of niet) Het zou helpen om dit meer inzichtelijk te maken, zodat analyse wat gemakkelijker is.

Ikzelf merk dat bepaalde devices toch wel regelmatig tijdelijk verbinding verliezen met de bridge. Dit hersteld zichzelf wel weer, maar waarom dit gebeurt is een raadsel.

Aangezien er geen informatie is in de app t.a.v. signaal sterkte en kwaliteit kan je ook niet echt goed optimaliseren (door andere plaats van tado bridge te zoeken waar de signaal sterkte en kwaliteit beter is).

Ik ben nu bezig met trial and error dit te verbeteren. Tot nu toe nog zonder succes. Er blijven soms black spots in de schemas te zien. Soms tijden niet en dan weer wel. Het kort wegvallen van het signaal vind trouwens plaats bij bepaalde devices. Sommigen daarvan staan ook fysiek dicht bij de bridge. Dus of signaal sterkte en kwaliteit er uberhaubt invloed op hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Niet online
@koenie, thanks voor de uitgebreide reply.
Het jammere vind ik dat het wegvallen van de verbinding in de app op 1 manier wordt weergegeven, terwijl Tado vast meer details moet hebben t.a.v. de oorzaak. (werkt het pad tado bridge -> tado server wel of niet) Het zou helpen om dit meer inzichtelijk te maken, zodat analyse wat gemakkelijker is.
Goed punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobb
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-12-2023
Dus als de verbinding weg valt of Tado bestaat over x aantal jaar niet meer, dan kan je de radiatorknop nog enkel als domme radiatorknop gebruiken (bediening door te draaien of werkt de app dan nog) ?

Verder, als ik de reacties zo lees, krijg ik de indruk dat het systeem niet altijd stabiel en naar behoren werkt.
Alleen is het lastig om te bepalen door welke omstandigheden (setup, radiatoren, netwerk, anders) dit komt, of reageren de gebruikers waarbij het allemaal foutloos werkt niet of minder? Ik krijg daar niet helemaal de vinger achter.

Ik zit nu net in een verbouwing en het hele huis heeft straks nieuwe radiatoren, alleen ik twijfel door bovengenoemde zaken nog over de radiatorknop : )

[ Voor 3% gewijzigd door Brobb op 11-09-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-06 10:55
Brobb schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:59:
dan kan je de radiatorknop nog enkel als domme radiatorknop gebruiken (bediening door te draaien of werkt de app dan nog) ?
Volgens mij is zelfs dat ook niet mogelijk. Zonder server side component zijn die dingen waardeloos. Dat is ook mijn grootste bekommernis op termijn, en hetgeen mij lang doen twijfelen heeft over Tado (EvoHome van Honeywell kan wel zuiver lokaal werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
Nog even een reactie op de batterij problematiek met Tado.

Zojuist de volgende website gevonden die een mooi grafiekje heeft van het afgegeven voltage vs duur bij een bepaald continue gebruik per cell technologie.
Afbeeldingslocatie: http://www.batteryshowdown.com/static/images/curve-200ma-45.png

Hierop is duidelijk te zien dat alkaline baterijen nog lang niet leeg zijn als de 1.3V barrière geslecht is. Een alkaline batterij zou pas als leeg moeten worden gezien als het voltage onder de 1,1 of 1 V duikt.

Op deze zelfde site is het tevens mogelijk voor een hele range aan batterijen om het beschikbare vermogen, uitgedrukt in mAh te beteken voor elke geteste batterij op 1.3V als cut-off point (raw data sectie). Je ziet dan dat de gemiddelde alkaline batterij niet meer dan 250 tot max 500 mAh aan vermogen hebben kunnen leveren van de maximaal beschikbare (bij cut-off point van 1V) 1500 tot 2000 mAh.

m.a.w. de alkaline batterijen zijn pas op 1/4 van hun totale capaciteit als Tado ze afkeurt.

Nu is er ook een type batterij (helaas niet oplaadbaar) die wel een groot vermogen kan vrijgeven in het gebied van 1,5-1,3 V en dat is een Lithium batterij. Dit type kan in deze range maar liefst 2800 mAh leveren. Dat is wel 6 tot 10 keer zo veel als een Alkaline batterij.

Ik denk dat ik dit type maar eens ga scoren en kijken hoe de tado radiatorknop zich hier mee houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
koenie schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:45:
Hierop is duidelijk te zien dat alkaline baterijen nog lang niet leeg zijn als de 1.3V barrière geslecht is. Een alkaline batterij zou pas als leeg moeten worden gezien als het voltage onder de 1,1 of 1 V duikt.
Ik denk dat het probleem met de Tado Radiatorknoppen is dat ze uit een elektronisch en uit een mechanisch deel bestaan. De electronica zal ofwel wel ofwel niet werken afhankelijk van de geleverde spanning. Uit mijn ervaring doen ze het nog goed zelfs al levert de batterij nog minder dan 1.2V. Het probleem is de motor. Ik ben hier ook al maanden de batterij-meldingen van Tado aan het negeren, en nu, maar eventjes 5 maand na de eerste meldingen, merk ik wel problemen, namelijk dat sommige ventielen niet meer goed afgesloten worden, of de knop in calibratie gaat (die dan mislukt). Ik denk overigens dat ik in de winter zeker geen 5 maand extra met de batterijen kan doen, for obvious reasons.

Ik vermoed dat Tado nogal op safe speelt, en een minimum voltage aanhoudt waarvan ze 99% zeker zijn dat alle knoppen ook mechanisch goed zullen functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-06 19:50

BCGraaf

BC

Vanmorgen verwarming op hol geslagen, 1 kamer 30 graden en andere de woonkamer 23 graden. Blijken er 3 slimme knoppen met een sleuteltje in beeld te staan. Ik deze er af en er weer op geklikt vallen ze tijdens het calibreer proces uit. Nieuwe batterijen er in, zelfde verhaal. Alles nu maar handmatig uit gezet en vanmiddag maar even support bellen.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
BCGraaf schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:07:
Vanmorgen verwarming op hol geslagen, 1 kamer 30 graden en andere de woonkamer 23 graden. Blijken er 3 slimme knoppen met een sleuteltje in beeld te staan. Ik deze er af en er weer op geklikt vallen ze tijdens het calibreer proces uit. Nieuwe batterijen er in, zelfde verhaal. Alles nu maar handmatig uit gezet en vanmiddag maar even support bellen.
Die slechte knoppen moet Tado handenvol geld kosten :(. Hier ook weer een knop die niet meer wil calibreren en dus defect is. Ik ben ondertussen de tel al kwijt geraakt, maar ik denk dat het al mijn 7de knop is (van de 10) die retour gaat. Dit moet toch nefast zijn voor hun bedrijfsresultaten...

Batterijprobleem is ook wel triestiger dan ik dacht. Heb nu van 2 knoppen de batterijen vervangen omdat ze het ventiel niet meer dicht konden knijpen. Blijken beide batterijen nog ruim 1.30V te zijn, en dus nog zeer goed bruikbaar in tal van andere toepassingen. Vraag me dan af aan welk voltage Tado al een melding geeft. Zal het over enkele maanden eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf

BCGraaf

BC

Twixie schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:12:
[...]

Die slechte knoppen moet Tado handenvol geld kosten :(. Hier ook weer een knop die niet meer wil calibreren en dus defect is. Ik ben ondertussen de tel al kwijt geraakt, maar ik denk dat het al mijn 7de knop is (van de 10) die retour gaat. Dit moet toch nefast zijn voor hun bedrijfsresultaten...

Batterijprobleem is ook wel triestiger dan ik dacht. Heb nu van 2 knoppen de batterijen vervangen omdat ze het ventiel niet meer dicht konden knijpen. Blijken beide batterijen nog ruim 1.30V te zijn, en dus nog zeer goed bruikbaar in tal van andere toepassingen. Vraag me dan af aan welk voltage Tado al een melding geeft. Zal het over enkele maanden eens bekijken.
Nu je het zegt, in het begin heb ik dit euvel ook een x gehad met 1 knop. Hiervoor destijds ook een nieuwe knop gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
[...]

Als de knop tijdens het kalibreren uitvalt, kijk dan goed of het batterijklepje helemaal gesloten is. Is dat niet het geval dan kan het zijn dat bij het kalibreren de zwarte "stift" tegen het batterijklepje aankomt. Als dit gebeurt, valt de knop uit. De ontwerpmarges/toleranties die Tado heeft aangehouden zijn hierbij nogal klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 14:41
Het viel mij op dat de knoppen van Tado ook slecht of niet leverbaar zijn momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-06 16:24
[...]

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ze hadden me per ongeluk een knop teveel gestuurd. Die kon ik gisteravond goed gebruiken toen een knop weigerde om te kalibreren. Ik heb wel het idee dat het de eerste batch is waar de problemen in zaten. Elke knop die ik vervangen heb lijkt het nu gewoon te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabe83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:06
Ook ik heb problemen met de kalibratie van bestaande knoppen. Inmiddels is 1 knop vervangen door Tado, maar vertoont een andere knop dezelfde kalibratie problemen. Op zich jammer dat dit gebeurd, maar tot nog toe wordt het iedere keer netjes opgelost.

Het batterijverbruik is wel iets waar ze echt iets aan moeten gaan doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Het 'positieve' (nou ja), is dat mijn defecte knop nu, er blijkbaar terug een is van de originele batch (heb nog wat testnotitites van in 't begin teruggevonden :p). Ik ben dus wel hoopvol dat de designfout (want daar lijkt het nu wel op - allemaal hetzelfde defect) ondertussen wel al opgelost is, en de vervangunits dus een langer leven beschoren zullen zijn.
EDIT: de latere vervangingen alsook de defecte knop nu, waren er eigenlijk ook allemaal die op dag 1 niet perfect werkten, in de zin dat ze het niet op alle 10 radiators deden. Call me nuts, maar heb toen dus alle combinaties uitgetest van knop met radiator/basis en in een matrix gestopt :P. Van de 10 knoppen toen waren er dus maar 3 die overal op werkten. En die 3 heb ik dus nog steeds.

[ Voor 35% gewijzigd door Twixie op 12-09-2017 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
BTW, om toch nog wat positief te zijn :D... De huidige grafieken zijn toch echt wel zeer bruikbaar. Hierop kan je bvb perfect zien dat een kamer/knop ineens aan het opwarmen is zonder dat er een warmtevraag is. Op die manier kun je gemakkelijk (nou ja) een defecte knop detecteren, of een knop waarvan de batterijen nu echt wel vervangen moeten worden.
Zou nog fijn zijn mocht Tado dit kunnen automatizeren. Als ze een knop, die normaal dicht hoort te staan, toch zien warmer worden net op de momenten dat er ook in een andere ruimte warmte-vraag is, dan wijst dat bijna zeker op het niet meer afsluiten van het ventiel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf

BCGraaf

BC

Net contact gehad met support, ze gaan kijken of ze vervangen kunnen worden. Eerst gingen de developers er nog naar kijken. Ik wordt op de hoogte gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-05 23:26
Hoi allemaal,

Ik heb het forum een beetje door gespit om er antwoorden uit te halen voordat ik ze stel. Ik heb uiteraard niet alle pagina's helemaal door lopen, dus wellicht dat ik het gemist heb.

Ik zit met het volgende dat ik niet helemaal begrijp.

Momenteel ben ik in het bezit van een Toon, maar wil overstappen op Nest (ivm compatibiliteit met Google Home etc.), dat houd ik dan even aan als uitgangspunt.
Stel ik heb mijn Nest aangesloten. Mijn vloerverwarming is mijn centrale verwarming in de woonkamer. Daarna koop ik de Tado slimme radiatorkranen voor alle kamers

Dan wil ik in slaapkamer 1 de temperatuur omhoog zetten naar bijv. 22°. Als het in de woonkamer al op temperatuur is, slaat de CV natuurlijk niet aan. Dus hoe omzeil ik dat? Ik las iets over een Extensiekit, maar dat werkt dan alleen voor de thermostaat van Tado. Die wil ik juist niet (sorry Tado). Ik lees op een product review van de Tado radiatorknop een antwoord van Tado zelf:
Onze radiatorknoppen kunnen ook 100% individueel werken maar dat is dus niet de standaardoplossing voor de meeste klanten.
Wij kunnen zelfs een deel van onze radiatorknoppen laten samenwerken met de slimme thermostaat en een ander deel 100% individueel laten zijn
Ik begrijp hieruit dat het wel mogelijk is, mij is alleen niet duidelijk hoe ik de CV ketel kan laten weten aan te slaan, als de woonkamer al op temperatuur is. Wellicht moet ik via IFTTT een protocol maken?

Het hoeft geen simpele manier/oplossing te zijn, als er maar een manier is.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-06 12:13
Zijn er mensen die de upgrade van de nieuwe bridge nog niet hebben ontvangen? Tado geeft aan verzending tussen mei en augustus.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
VinceM schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:52:
Dan wil ik in slaapkamer 1 de temperatuur omhoog zetten naar bijv. 22°. Als het in de woonkamer al op temperatuur is, slaat de CV natuurlijk niet aan. Dus hoe omzeil ik dat? Ik las iets over een Extensiekit, maar dat werkt dan alleen voor de thermostaat van Tado. Die wil ik juist niet (sorry Tado). Ik lees op een product review van de Tado radiatorknop een antwoord van Tado zelf:
Je komt op een Tado thread/forum met een vraag waar Tado juist de oplossing voor biedt, maar waar jij zelf Tado niet wil gebruiken ?! 8)7
Anyway, wat jij wil is bij mijn weten niet mogelijk met Toon of Nest. Je hebt een multi-zone systeem zoals Tado nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Twixie schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:15:
Het 'positieve' (nou ja), is dat mijn defecte knop nu, er blijkbaar terug een is van de originele batch (heb nog wat testnotitites van in 't begin teruggevonden :p). Ik ben dus wel hoopvol dat de designfout (want daar lijkt het nu wel op - allemaal hetzelfde defect) ondertussen wel al opgelost is, en de vervangunits dus een langer leven beschoren zullen zijn.
De reply van Support is enigszins verrassend :
"Ik heb een calibratiefout gevonden die dit probleem heeft veroorzaakt. Ik heb nu een nieuwe speciale firmware op deze knop gezet en die heeft het probleem opgelost. Hou er de komende paar dagen een oogje op maar ik verwacht geen verdere problemen."

De knop had inderdaad niet meer het sleutel-icoontje. Om effen te testen haalde ik de knop eraf, en het viel me al op dat de zwarte plaat, om het ventiel dicht te zetten, in uitgeschoven stand bleef staan. Daardoor kreeg ik de knop niet meer gemonteerd. Heb de batterijen er uitgehaald en terug erin, waardoor de plaat terug in ingeschoven stand kwam. Maar nu wil hij weer niet meer calibreren... 8)7
Heb hem nu wel omgewisseld met een andere knop, en daar werkt hij wel. Het is dus duidelijk ook weer deels veroorzaakt door die basis-plaat.

EDIT: wel een serieuze sprong in fw-versie.. De knop zit nu op 47.1 terwijl de andere nog op 42.5 zitten.
EDIT2: thermostaat toont terug fw-icoon, en sommige andere knoppen krijgen de schuivende streepjes, dus wellicht worden ook de andere op 47.1 gezet...

[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 12-09-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-05 23:26
Twixie schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:33:
[...]

Je komt op een Tado thread/forum met een vraag waar Tado juist de oplossing voor biedt, maar waar jij zelf Tado niet wil gebruiken ?! 8)7
Anyway, wat jij wil is bij mijn weten niet mogelijk met Toon of Nest. Je hebt een multi-zone systeem zoals Tado nodig.
De laatste zin had voldoende geweest. Daarom stel ik de vraag, met de situatie zoals ik hem graag zou willen. Maar thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 17:14
tado schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:42:
[...]

Vanaf maart volgend jaar zullen wij een speciale afdekplaat (zelfde materiaal+kleur als thermostaat) kunnen leveren.
Is deze inmiddels leverbaar? Ik zie hem niet in de webshop...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:04

robertwebbe

Robert Webbe

koenie schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:45:

[...]
Nu is er ook een type batterij (helaas niet oplaadbaar) die wel een groot vermogen kan vrijgeven in het gebied van 1,5-1,3 V en dat is een Lithium batterij. Dit type kan in deze range maar liefst 2800 mAh leveren. Dat is wel 6 tot 10 keer zo veel als een Alkaline batterij.

Ik denk dat ik dit type maar eens ga scoren en kijken hoe de tado radiatorknop zich hier mee houd.
Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BlackiE1982 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:57:
Zijn er mensen die de upgrade van de nieuwe bridge nog niet hebben ontvangen? Tado geeft aan verzending tussen mei en augustus.
Heeft u de upgrade aangevraagd ? Op de bridge zit als het goed is een gele sticker met instructies.
Iedereen die aangevraagd heeft zou de bridge nu ontvangen moeten hebben. Zo niet, even contact opnemen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Gugger schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:04:
[...]

Is deze inmiddels leverbaar? Ik zie hem niet in de webshop...
Deze is vanaf vandaag leverbaar. EDIT: Via deze shop link te kopen:
https://www.tado.com/nl/store/add-products/trim_plate_buy
of huren:
https://www.tado.com/nl/store/add-products/trim_plate_rent

Er komt nog een helpcenter artikel met exacte afmetingen etc...

[ Voor 56% gewijzigd door tado op 12-09-2017 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMartijnR
  • Laatst online: 09-11-2023
Ik had hier al een paar keer gelezen dat de batterijen van de Tado thermostaat snel leeg zijn.
Ik kan dit bevestigen, bij mij zijn na 15 weken de batterijen al weer leeg (1.0V)...
In deze periode de verwarming niet nodig gehad, alleen warm water.

Waar kan dit door komen?
Ik gebruik Alkaline batterijen van de IKEA.
Firmware versie 42.5

[ Voor 0% gewijzigd door RMartijnR op 12-09-2017 19:16 . Reden: Typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RMartijnR schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:49:
Ik had hier al een paar keer gelezen dat de batterijen van de Taco thermostaat snel leeg zijn.
Ik kan dit bevestigen, bij mij zijn na 15 weken de batterijen al weer leeg (1.0V)...
In deze periode de verwarming niet nodig gehad, alleen warm water.

Waar kan dit door komen?
Ik gebruik Alkaline batterijen van de IKEA.
Firmware versie 42.5
De nieuwe firmware die we binnen enkele weken zullen vrijgeven voor alle radiatorknoppen zal hier verbetering brengen.
Als 1 Slimme Radiatorknop bovengemiddeld snel door de batterijen heen gaat zou ik aanraden om dat VA serienummer even door te sturen naar: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMartijnR
  • Laatst online: 09-11-2023
tado schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:56:
[...]

De nieuwe firmware die we binnen enkele weken zullen vrijgeven voor alle radiatorknoppen zal hier verbetering brengen.
Als 1 Slimme Radiatorknop bovengemiddeld snel door de batterijen heen gaat zou ik aanraden om dat VA serienummer even door te sturen naar: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Het gaat hier alleen niet om een radiatorknop, maar om de thermostaat zelf. Ik heb geen slimme radiatorknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05 17:34

V-2

De knoop is doorgehakt, voor ons nieuwe huis alvast een Tado thermostaat gekocht. Ik heb 'm alvast tijdelijk in ons oude huis aangesloten, en het lijkt te werken. Maar, ik vroeg me nog wel een paar dingen af:
  • Hij is al sinds begin van de middag aan het updaten, hoe lang duurt zoiets normaal? Dwz, als ik op de knop druk krijg ik het plaatje te zien met pijltje-omlaag + streep, dat is geloof ik firmware update.
  • Het scherm is alleen aan als ik op de knop druk, komt dit omdat hij niet via Opentherm is aangesloten? In het nieuwe huis ga ik wel OT gebruiken, maar ik had hier geen zin om tijdelijk de ketel om te bouwen voor die paar weken...
  • Af en toe knippert het scherm raar. Ligt dit aan het downloaden van de update? Of heb ik een maandagmorgen-exemplaar te pakken?
V-2 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:24:
De knoop is doorgehakt, voor ons nieuwe huis alvast een Tado thermostaat gekocht. Ik heb 'm alvast tijdelijk in ons oude huis aangesloten, en het lijkt te werken. Maar, ik vroeg me nog wel een paar dingen af:
  • Hij is al sinds begin van de middag aan het updaten, hoe lang duurt zoiets normaal? Dwz, als ik op de knop druk krijg ik het plaatje te zien met pijltje-omlaag + streep, dat is geloof ik firmware update.
  • Het scherm is alleen aan als ik op de knop druk, komt dit omdat hij niet via Opentherm is aangesloten? In het nieuwe huis ga ik wel OT gebruiken, maar ik had hier geen zin om tijdelijk de ketel om te bouwen voor die paar weken...
  • Af en toe knippert het scherm raar. Ligt dit aan het downloaden van de update? Of heb ik een maandagmorgen-exemplaar te pakken?
1. De update gaat soms heel snel (10 minuten) maar kan soms dagen duren. Dit heeft alles te maken met vanaf welke firmware hij moet komen en de sterkte van het signaal vanaf de bridge.
2. Het scherm is altijd uit, tot iemand op de knop drukt. Dit is voor alle klanten zo. Het scherm trekt veel meer stroom dan OpenTherm kan geven.
3. Dit komt door de update.

• Twixie
@tado Klein bugje gevonden in de grafieken, tenzij het een feature is :P. Onderaan elke grafiek is een gekleurde lijn waar je het toegepaste verwarmingsschema kunt zien: groen voor Away, lichtgrijs voor Handmatig, donkergrijs voor Uit, en dan van blauw tot oranje voor bepaalde temperaturen.

Bij Vroege Start blijkt die aanduiding niet te kloppen. Mijn badkamer heeft een schema om op 24° te zijn om 6u30 met Vroege Start. In de grafiek begint de oranje lijn voor dat schema echter al om 5u30 wanneer de Vroege Start in werking treed. Logischer zou zijn dat die gewoon om 6u30 begint, want dat is mij schema. Met de aanduiding van de warmtevraag in de grafiek zou dan ook heel goed te zien zijn dat het om Vroege Start gaat.

Overigens ook blij om te zien dat Vroege Start veel beter blijkt te werken dan vroeger (maar misschien is het ook omdat het nu nog niet zo koud is, en er maar 2 graden bijgewarmd moet worden). In de winter had ik voor dat het om 5u30 al 24° was...

• V-2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05 17:34

V-2

tado schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:27:
[...]

1. De update gaat soms heel snel (10 minuten) maar kan soms dagen duren. Dit heeft alles te maken met vanaf welke firmware hij moet komen en de sterkte van het signaal vanaf de bridge.
2. Het scherm is altijd uit, tot iemand op de knop drukt. Dit is voor alle klanten zo. Het scherm trekt veel meer stroom dan OpenTherm kan geven.
3. Dit komt door de update.
Duidelijk verhaal, thanks :) hij is inderdaad nog steeds aan het updaten, ik laat 'm maar z'n gang gaan dus. En ik heb het even opgezocht, 35mW als ondergrens is best weinig ja! Met Smart Power heb je 255mW, meer, maar nog steeds verrassend weinig.

Locatie bepalen ging vandaag maar matig, even kijken of dat nog wat beter wordt. Ook curieus is dat er in de grafiek van vandaag geen warmtevraag aan wordt gegeven, maar er is wel gestookt. Is dat een relais vs OpenTherm-verhaal? Edit: kan natuurlijk ook aan de niet-geupdate firmware liggen, dat lijkt me logischer. Ff geduld dus :D

[ Voor 5% gewijzigd door V-2 op 13-09-2017 20:51 ]

• koenie
Twixie schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:44:
Overigens ook blij om te zien dat Vroege Start veel beter blijkt te werken dan vroeger (maar misschien is het ook omdat het nu nog niet zo koud is, en er maar 2 graden bijgewarmd moet worden). In de winter had ik voor dat het om 5u30 al 24° was...
Bij mij werkt vroege start nu ook zoals je zou verwachten.

Thumbs up Tado

• koenie
PeterdeBruin schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:43:
[...]

Toegevoegd aan http://www.peterdebruin.net/tado.html. Hij controleert op verschillende versies en somt deze op.
Ik heb versie 36.15, voor thermostaat en knoppen.
De bridge heeft een eigen versie (41.3); die toont ie nog niet. Kun je opvragen op https://my.tado.com/api/v...eId>/devices?username=...
@PeterdeBruin
Erg bedankt voor deze pagina. Deze geeft als enige de mount en connectiestatus weer.
Is het ook mogelijk het batterijpercentage toe te voegen?

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Darkfreak schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:10:
Ik ben toch aan het overwegen om mijn thermostaat (nu een Nest) en radiatorkranen (nu simpele open/dicht kranen) te gaan vervangen met Tado.
Mensen die hier ervaring mee hebben verder?

Als ik zones ga gebruiken dmv Tado Radiatorkranen, dan kan de aanvoertemperatuur als ik het goed begrijp weer een stukje lager? Gezien dan meestal maar een zone (wat bij de meeste kamers één radiator is) open/aan staan.

Dus:
Warmtevraag in één kamer.
Lagere (60 graden) aanvoertemperatuur.
Lagere (60%) pompsnelheid (mijn pomp is in percentages in te stellen).
Ik quote mijzelf even uit het CV-tuning topic :P

Zijn er hier mensen die hun CV ook afgesteld hebben icm Tado?
Een Tweaker haalde aan dat je bij gebruik met zones zoals met Tado (als dus maar één zone/radiator open/aan staat) pendelgedrag van de CV kunt krijgen.

Hoe hebben jullie de CV afgesteld?

Bij nader inzien;
Tado is een modulerende thermostaat heb ik begrepen, dus eigenlijk maakt het niet uit of de aanvoer op 90 staat, gezien Tado dan zelf omlaag moduleert?

[ Voor 8% gewijzigd door Darkfreak op 14-09-2017 09:27 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-06 23:19

NeHoX

Gamer + PV

Kun je ergens zien of de Thermostaat modulerend werkt? Ik heb maar 2 aders aangesloten van thermostaat naar de CV ketel.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-06 23:19

NeHoX

Gamer + PV

tado schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:54:
[...]

Zit het in de + en - op tade = modulerend
Zit het op de NO en COM = aan/uit
Ok dan staat hij momenteel aan/uit. Maakt het uit als je aan/uit hebt bij gebruik van vloerverwarming? Heb wel een modulerende ketel en Robot vloerverwarmingsunit.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

menzo schreef op woensdag 2 maart 2016 @ 15:06:
Ketelvermogen en de cv-aanvoer/retour temperatuur zou heel leuk zijn.
tado schreef op woensdag 2 maart 2016 @ 17:48:
[...](Quote over Ketelvermogen en de cv-aanvoer/retour temperatuur in rapport)

Ik denk dat dit in overweging genomen zal worden als we de nieuwe tool voor de grafieken gaan vrijgeven.
is zoiets er nou al?
Of nog in de planning?

En (mede aan @tado):
Zijn er plannen (of reeds mogelijkheden) om een soort 'Tijdelijke manual mode' te gebruiken?
Stel ik heb dit weekend een feestje, en ik verwacht eigenlijk dat er wel tot een uur of 3 snachts mensen in de woonkamer hangen (of iemand die blijft slapen in de woonkamer).
Dan moet je Tado nu op handmatig zetten, met de kans dat je erna vergeet deze terug te zetten op automatisch.

Een optie om 'Zet de komende X uur handmatige modus aan' zou dan een perfecte oplossing zijn

[ Voor 31% gewijzigd door Darkfreak op 14-09-2017 15:13 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
Darkfreak schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:25:
[...]
Een optie om 'Zet de komende X uur handmatige modus aan' zou dan een perfecte oplossing zijn
Dat kan nu al. Bij een manuele override kun je kiezen of dat is totdat a) de user terug manual beëindigt, of b) het volgende schema start, of c) x uur verstreken is.

• BCGraaf

BCGraaf

BC

Zijn er meer tweakers die problemen hebben met IOS 11 GM dat de internet bridge niet gevonden wordt? Geen reactie staat er in de woning app.

IOS 11 GM: geen reactie van de bridge in de woning app
IOS 10.3.3: Alles werkt

[ Voor 22% gewijzigd door BCGraaf op 14-09-2017 18:58 . Reden: IOS 10.3.3 toegevoegd ]

• luuk2005
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
BCGraaf schreef op donderdag 14 september 2017 @ 18:47:
Zijn er meer tweakers die problemen hebben met IOS 11 GM dat de internet bridge niet gevonden wordt? Geen reactie staat er in de woning app.

IOS 11 GM: geen reactie van de bridge in de woning app
IOS 10.3.3: Alles werkt
Ik had met de iOS 11 GM problemen met het toevoegen van een radiatorknop. De app bleef na het scannen van de QR-code hangen. Via de webinterface lukte het wel.

• Garcon-l
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-04-2022
Ik ben van plan om de tado aan te schaffen.

Ik probeer alleen iets te vinden over de tado in combinatie met een openhaard. In de woonkamer, waar de tado ook komt te hangen, wordt het dan binnen no-time warm. Maar in de rest van het huis is het dan koud omdat er geen warmtevraag is. Hoe kan ik hier het beste mee om gaan?

Ik heb geprobeerd hier naar te zoeken in het forum maar kon zo snel niets vinden. Ik hoor het graag.

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:20
Iemand ervaring met het aansluiten van een tado op de elektrische badkamer vloerverwarming? Kan de tado dit aansturen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
b.lamein schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:33:
Ik probeer alleen iets te vinden over de tado in combinatie met een openhaard. In de woonkamer, waar de tado ook komt te hangen, wordt het dan binnen no-time warm. Maar in de rest van het huis is het dan koud omdat er geen warmtevraag is. Hoe kan ik hier het beste mee om gaan?
Dit is juist de situatie die opgelost wordt met de slimme radiatorknoppen. De slimme kamerthermostaat kijkt dus niet enkel naar zijn eigen temperatuur maar krijgt ook temperatuurgegevens van de andere ruimtes om toch warmte te vragen die dan door het openen en sluiten van de radiatorknoppen naar de juiste/koude kamers gaat.
Op die manier kan elke kamer volledig zelfstandig warmte vragen en krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
Twixie schreef op donderdag 14 september 2017 @ 23:19:
[...]

Dit is juist de situatie die opgelost wordt met de slimme radiatorknoppen. De slimme kamerthermostaat kijkt dus niet enkel naar zijn eigen temperatuur maar krijgt ook temperatuurgegevens van de andere ruimtes om toch warmte te vragen die dan door het openen en sluiten van de radiatorknoppen naar de juiste/koude kamers gaat.
Op die manier kan elke kamer volledig zelfstandig warmte vragen en krijgen.
Ok duidelijk dan ga ik mij daar eens in verdiepen. Maar ik las ook iets over een extra tado in een andere ruimte plaatsen? Waar is dat dan voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
b.lamein schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:53:
[...]

Ok duidelijk dan ga ik mij daar eens in verdiepen. Maar ik las ook iets over een extra tado in een andere ruimte plaatsen? Waar is dat dan voor?
Lees deze artikelen eens:

https://support.tado.com/...-voor-al-mijn-radiatoren-
https://support.tado.com/...t-ge%C3%AFnstalleerd-heb-

U kunt ervoor kiezen om in kamers met Slimme Radiatorknoppen ook nog Slimme THermostaten te hangen maar dit is alleen nodig als er bijvoorbeeld gordijnen hangen of er een kap om de radiator gebouwd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garcon-l
tado schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:09:
[...]

Lees deze artikelen eens:

https://support.tado.com/...-voor-al-mijn-radiatoren-
https://support.tado.com/...t-ge%C3%AFnstalleerd-heb-

U kunt ervoor kiezen om in kamers met Slimme Radiatorknoppen ook nog Slimme THermostaten te hangen maar dit is alleen nodig als er bijvoorbeeld gordijnen hangen of er een kap om de radiator gebouwd is.
Bedankt ik ga er even naar kijken. De Tado is inmiddels besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Laatst online: 10-11-2023
koenie schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:08:
[...]

@PeterdeBruin
Erg bedankt voor deze pagina. Deze geeft als enige de mount en connectiestatus weer.
Is het ook mogelijk het batterijpercentage toe te voegen?
Nee, de pagina (http://www.peterdebruin.net/tado.html) laat zien wat de API doorgeeft en daar zit geen batterijpercentage bij.
Het kan wel zijn dat als de batterij bijna leeg is, dat bij de 'Mounting state' wordt aangegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door PeterdeBruin op 15-09-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Voor wie batterijen nodig heeft voor zijn radiatorknoppen: op 1dayfly.nl staat er weer een interessante aanbieding. Zo'n sets komen overigens regelmatig terug, idem op ibood.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Erg tevreden met de Tado tot nu toe :) Een verademing na de overshoots van de Nest. Ook veel meer data in de history grafiek te zien.

Twee vragen aan @tado:

1) Ons hele huis is aangesloten op één Tado Thermostaat (woonkamer). Voor één andere kamer heb ik verder een Tado Radiatorknop zodat de temperatuur daar afzonderlijk gemeten en geregeld kan worden. Ik heb deze kamer als aparte zone aangemaakt. Als ik de temperatuur omhoog zet op de Radiatorknop, gaat de woonkamer Tado dan ook stoken, of moet je dan wachten tot de woonkamer Tado op z'n eigen schema gaat stoken? Hoe gaat dat qua meerdere zones?

2) De woonkamer Tado is op aan/uit aangesloten, maar toch zie ik in de app soms Heat Request op Low, en soms High. Hoe kan dit als Tado alleen aan of uit kan doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VorteXLP schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:18:
Erg tevreden met de Tado tot nu toe :) Een verademing na de overshoots van de Nest. Ook veel meer data in de history grafiek te zien.

Twee vragen aan @tado:

1) Ons hele huis is aangesloten op één Tado Thermostaat (woonkamer). Voor één andere kamer heb ik verder een Tado Radiatorknop zodat de temperatuur daar afzonderlijk gemeten en geregeld kan worden. Ik heb deze kamer als aparte zone aangemaakt. Als ik de temperatuur omhoog zet op de Radiatorknop, gaat de woonkamer Tado dan ook stoken, of moet je dan wachten tot de woonkamer Tado op z'n eigen schema gaat stoken? Hoe gaat dat qua meerdere zones?

2) De woonkamer Tado is op aan/uit aangesloten, maar toch zie ik in de app soms Heat Request op Low, en soms High. Hoe kan dit als Tado alleen aan of uit kan doorgeven?
1. Lees deze artikelen eens:

https://support.tado.com/...g-voor-al-mijn-radiatoren-
https://support.tado.com/...at-ge%C3%AFnstalleerd-heb-

2. Het is een PID regelaar, Low zal een x aantal minuten per uur zijn en high een hoger aantal minuten per uur dat we de ketel aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:55
Ik ben ook in het bezit van een Tado. Aangezien mijn huis geen bedrading meer had tussen de thermostaat en de ketel heb ik ook de ExtentieKit erbij. Na het doorlopen van de registratie kwam eruit dat er een specifieke handleiding geschreven moest worden. Nu snap ik dat het dan soort van foolproof wordt maar een algemene handleiding zou ook fijn zijn want vooral als je de ene box vervangt door de tado is het vaak alleen een kwestie van draadjes omzetten. Nu kreeg ik een email dat ik een speciale kabel nodig heb. Daar ben ik nu op aan het wachten, maar wat blijkt dit is gewoon een stroomkabel (zo zegt de nu specifieke handleiding die ik doorloop). Was het niet handiger geweest om deze kabel die een paar cent kost gewoon bij de extentionkit te doen? Verzenden kost meer geld en nu moet de klant erop wachten. Ook wordt er in de handleiding geen woord gerept over in welke stand de extentionbox moet (switched live of potential free) of maakt dit niet uit bij een opentherm ketel?

Verder heb ik de Tado al op de muur geschroeft, op dezelfde plek als mijn oude Remeha iSense RF. Deze geeft aan dat het 19.5 graden is in de kamer, de Tado geeft 16.1! aan.. Dit is wel een heel groot verschil. Komt dit doordat ik hem nog niet volledig heb geïnstalleerd?

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greetoz schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:53:
Ik ben ook in het bezit van een Tado. Aangezien mijn huis geen bedrading meer had tussen de thermostaat en de ketel heb ik ook de ExtentieKit erbij. Na het doorlopen van de registratie kwam eruit dat er een specifieke handleiding geschreven moest worden. Nu snap ik dat het dan soort van foolproof wordt maar een algemene handleiding zou ook fijn zijn want vooral als je de ene box vervangt door de tado is het vaak alleen een kwestie van draadjes omzetten. Nu kreeg ik een email dat ik een speciale kabel nodig heb. Daar ben ik nu op aan het wachten, maar wat blijkt dit is gewoon een stroomkabel (zo zegt de nu specifieke handleiding die ik doorloop). Was het niet handiger geweest om deze kabel die een paar cent kost gewoon bij de extentionkit te doen? Verzenden kost meer geld en nu moet de klant erop wachten. Ook wordt er in de handleiding geen woord gerept over in welke stand de extentionbox moet (switched live of potential free) of maakt dit niet uit bij een opentherm ketel?

Verder heb ik de Tado al op de muur geschroeft, op dezelfde plek als mijn oude Remeha iSense RF. Deze geeft aan dat het 19.5 graden is in de kamer, de Tado geeft 16.1! aan.. Dit is wel een heel groot verschil. Komt dit doordat ik hem nog niet volledig heb geïnstalleerd?
Die kabel is alleen nodig voor OpenTherm en laag voltage relais.
We verkopen veel extensiekits in Duitsland en Engeland, daar zitten ze op Vaillant EBUS, Buderus EMS bus, Junkers HT bus, Viessmann KM Bus, 230V relais systeem. Voor die installaties komt de voeding via de BUS of via de normale 230V die onderdeel is van de sturing. Vandaar dat de oplossing gekozen is om het voor de paar installaties waar een extra kabel nodig is om het na te sturen.

Als u zelf zo'n kabel heeft liggen kunt u gewoon de installatie afmaken.

[ Voor 6% gewijzigd door tado op 15-09-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
tado schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:03:
[...]

Die kabel is alleen nodig voor OpenTherm en laag voltage relais.
We verkopen veel extensiekits in Duitsland en Engeland, daar zitten ze op Vaillant EBUS, Buderus EMS bus, Junkers HT bus, Viessmann KM Bus, 230V relais systeem. Voor die installaties komt de voeding via de BUS of via de normale 230V die onderdeel is van de sturing. Vandaar dat de oplossing gekozen is om het voor de paar installaties waar een extra kabel nodig is om het na te sturen.

Als u zelf zo'n kabel heeft liggen kunt u gewoon de installatie afmaken.
Bedankt voor het snelle antwoord. Maakt het dan niet uit op welke stand de jumper staat? Mijn iBase van Remeha werd trouwens wel gepowered door de openterm bedrading.

Laatste vraag nog. In de handleiding staat ook dat de iBase van remeha met een 5v verbinding aangesloten zou zijn. Bij mij is dat dus niet zo (stroom via de opentherm verbinding). Kan ik dat gewoon disregarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
Ik heb zojuist de Tado ontvangen, maar heb ik wel de goede versie of maakt dat niet uit? Ik zie dat er een andere bridge bij zit dan die op de site staat. Of is dat alleen voor de Homekite? En de thermostaten zijn wel hetzelfde? Ik zoek even de bevestiging of ik wel de goede heb gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
b.lamein schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:57:
Ik heb zojuist de Tado ontvangen, maar heb ik wel de goede versie of maakt dat niet uit? Ik zie dat er een andere bridge bij zit dan die op de site staat. Of is dat alleen voor de Homekite? En de thermostaten zijn wel hetzelfde? Ik zoek even de bevestiging of ik wel de goede heb gekocht...
De V2 en de V3 worden nog door elkaar verkocht. De V2 is vaak iets goedkoper en heeft de bridge zonder pairingknop. De thermostaten zelf zijn hetzelfde (v2 en v3) het gaat dus alleen om de bridge die dan wel of geen applehomekit support heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
Greetoz schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:00:
[...]

De V2 en de V3 worden nog door elkaar verkocht. De V2 is vaak iets goedkoper en heeft de bridge zonder pairingknop. De thermostaten zelf zijn hetzelfde (v2 en v3) het gaat dus alleen om de bridge die dan wel of geen applehomekit support heeft.
Ah ok, ik gebruik geen Homekit dus voor mij maakt het niets uit dus in dit geval. Top bedankt! Nu even installeren.

Ik heb trouwens een set-up waar de thermostaat niet meer aanwezig is. Eigenlijk een nieuwe installatie. Maar die kan ik niet vinden bij de online handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
b.lamein schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:07:
[...]
Ah ok, ik gebruik geen Homekit dus voor mij maakt het niets uit dus in dit geval. Top bedankt! Nu even installeren.

Ik heb trouwens een set-up waar de thermostaat niet meer aanwezig is. Eigenlijk een nieuwe installatie. Maar die kan ik niet vinden bij de online handleiding.
Misschien heb je hier wat aan: http://www.free-instruction-manuals.com/pdf/pa_1184115.pdf

@tado Wat is de range van de extentionkit? want ik probeerde hem zojuist te koppelen en dat lukte niet. Nadat ik met een langere ethernetkabel dichter bij had verplaatst lukte het wel. Nu heb ik de bridge weer op een hogere plek in de meterkast geplaatst maar weet nu dus niet of de verbinding stabiel is. Kan ik dat ergens controleren?

[ Voor 80% gewijzigd door Greetoz op 15-09-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 13:35
Momenteel een storing bij Tado. Flink vervelend vind is dat ondanks dat hij volgens het programma al op "nachtstand" stond (15 graden) hij ineens op 21 graden begon te stoken omdat de servers eruit lagen...

Waarom niet de laatst ingestelde temperatuur blijven volgen?

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Saeverix schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 01:20:
Momenteel een storing bij Tado. Flink vervelend vind is dat ondanks dat hij volgens het programma al op "nachtstand" stond (15 graden) hij ineens op 21 graden begon te stoken omdat de servers eruit lagen...
Pffffffffttttt, net ook wakker geworden voor een nachtelijk bezoek aan het toilet en vond het al vreemd dat m'n badkamer warm was.....

Hier dus nu al vanaf 22:15 uur storing, als ik het tijdstip bekijk dat de grafieken in de app offline gingen !!

[ Voor 6% gewijzigd door Montoya200x op 19-09-2017 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosalie74
  • Laatst online: 08:46
Fijn dat er zo'n actieve community is... ik zat al te onderzoeken waarom ik 'No remote access' heb. Maar het is dus een algemene storing. Hopelijk snel weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Laatst online: 10-11-2023
Hier blijft alles koud, en handmatige bediening werkt ook niet meer. De thermostaat geeft een symbool met een groot vierkant dat misschien de ketel moet voorstellen. Maar de ketel heeft geen storing, warmwater werkt normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Had beter eerst hier gecheckt ipv thermostaat en bridge te resetten. Wel vreemd dat iedereen een ander gedrag heeft. Hier was alles vanmorgen immers koud. Mij lijkt het dat de zones in hun laatste setting blijven hangen, maar wel nog manueel bedienbaar zijn. Gisteren bij het slapengaan al manueel de verwarming uit gezet en nu manueel terug aan en dat lijkt wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06 21:59
Goed dat ik dit topic even lees. ZIt nu in duitsland maar WAF zit in NL...

Gelukkig stook ik continue dezelfde temperatuur dus is het niet koud ins huis.
Als ik het goed zie is hij sinds ± 21:30 gisteravond niet meer bereikbaar

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeAllerlangste
  • Laatst online: 18-04 09:06
Hier hetzelfde verhaal: gisteren vanaf 21.55 niets meer. Erge vind ik nog wel dat op de website van Tado staat dat alle services "Operational" zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Je hond, of de Wife Acceptance Factor ? :p
Of misschien bedoel je WAG (wifes and girlfriends) ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabe83
Hier ook verrast door de storing sinds gisterenavond...vreemd dat de Tado status pagina zegt dat alles 'operational' is....

Door de storing merk je wel het gemis aan comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Twixie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:35:
[...]

Je hond, of de Wife Acceptance Factor ? :p
Of misschien bedoel je WAG (wifes and girlfriends) ? :p
Wife acceptence factor..
Altijd leuk als er iets met de home automation oid is en ik ben niet thuis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosalie74
  • Laatst online: 08:46
Ben een beetje nieuwsgierig.. je zou verwachten dat bij een storing iedereen precies op hetzelfde moment geen connectie meer heeft, maar aan de tijden te zien is dat wel rond dezelfde tijd, maar niet exact hetzelfde. Bij mij was het 22:05 toen de connectie verbroken werd. Hoe zou dat komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Je zin blijft raar als je dat bedoelt :P. De WAF is niet jouw vrouw, maar een soort fictieve score toegekend aan tech systemen die weergeeft hoe vrouw-vriendelijk het systeem is. Bvb, Tado heeft wel een hoge WAF.
Soit, volledig offtopic :)
Rosalie74 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:47:
Bij mij was het 22:05 toen de connectie verbroken werd. Hoe zou dat komen?
Idem hier, om 22u06 de laatste meting.

[ Voor 23% gewijzigd door Twixie op 19-09-2017 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Twixie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:53:
[...]

Je zin blijft raar als je dat bedoelt :P. De WAF is niet jouw vrouw, maar een soort fictieve score toegekend aan tech systemen die weergeeft hoe vrouw-vriendelijk het systeem is. Bvb, Tado heeft wel een hoge WAF.
Soit, volledig offtopic :)

[...]

Idem hier, om 22u06 de laatste meting.
Klopt blijft raar ;) . Kom eens bij de andere DED topics kijken, daar is het WAF feitelijk het vervangende woord voor vrouw / partner.
Tado heeft best hoge WAF... presteerde het paar maanden geleden om een honeywell op te hangen (tijdelijk even om de warmtepomp aan te sturen)..
puuh dat had ik niet mogen doen die was esthetisch niet verantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
rabe83 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:38:
Hier ook verrast door de storing sinds gisterenavond...vreemd dat de Tado status pagina zegt dat alles 'operational' is....

Door de storing merk je wel het gemis aan comfort.
Hmm nog steeds storing maar via HomeKit werkt het wel.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
DaveD1109 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:01:
[...]
Hmm nog steeds storing maar via HomeKit werkt het wel.
Ja, maar Homekit doet eigenlijk niets anders dan temperatuur instellen en uitlezen, dus hetgeen je op de thermostaten zelf ook kan. Want ook dat werkt hier wel. Ondertussen woonkamer al lekker warm, maar dus geen schema's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daannn1987
Ik wens de Tado helpdesk veel sterkte deze ochtend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabe83
Homekit werkt hier inderdaad ook. Laatste meting dateert van 22.12u...bijzonder is wel dat de app geolocatie en weer blijft registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 13:35
Het ergste vind ik dat Tado nog steeds niets van zich heeft laten horen... Niets op de website of op hun Twitter accounts.

Best slechte support voor iets waar je van afhankelijk bent als je het mij vraagt.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Hier ook vanaf 2205 geen verbinding meer. Gisteren wel de temp lager kunnen zetten maar vanmorgen kan ik hem niet meer hoger zetten. Dag 4 in gebruik bij mij en dan al een storing, gelukkig is mijn vriendin werken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
En Tado is ook net wakker geworden met de mail die ze sturen over de storing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
Montoya200x schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:42:
En Tado is ook net wakker geworden met de mail die ze sturen over de storing....
Mail?? Of was het sarcastisch bedoeld? :P

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf

BCGraaf

BC

Montoya200x schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:42:
Heb nog niks ontvangen...

Laat maar de app doet het weer.
Wel benieuwd wat de storing was.

[ Voor 13% gewijzigd door BCGraaf op 19-09-2017 08:50 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!