Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Kan iedereen hier misschien zijn setup vermelden of deze verbindingsproblemen met de homekit bridge ontstaan met :

1) iPad ingesteld als woning hub
of
2) Apple TV ingesteld als woning hub
of
3) Geen woninghub ingesteld op iPad/Apple TV

Bovenstaande dus in de settings van de woning app.

Met optie 3 lijkt het tot nu toe bij mij goed te gaan na 1 dag, dus ben benieuwd morgen.

Extra info: de Homekit bridge krijgt hier nu van mijn router een vast IP, gebaseerd op MAC adres.

[ Voor 8% gewijzigd door Montoya200x op 07-07-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
Montoya200x schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:00:
[...]

Kan iedereen hier misschien zijn setup vermelden of deze verbindingsproblemen met de homekit bridge ontstaan met :

1) iPad ingesteld als woning hub
of
2) Apple TV ingesteld als woning hub
of
3) Geen woninghub ingesteld op iPad/Apple TV

Bovenstaande dus in de settings van de woning app.

Met optie 3 lijkt het tot nu toe bij mij goed te gaan na 1 dag, dus ben benieuwd morgen.

Extra info: de Homekit bridge krijgt hier nu van mijn router een vast IP, gebaseerd op MAC adres.
Ik heb optie 3! Hier daarmee ook gewoon het probleem, alhoewel het na alles gereset te hebben goed lijkt te gaan! ;)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
DaveD1109 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:18:
Ik heb optie 3! Hier daarmee ook gewoon het probleem, alhoewel het na alles gereset te hebben goed lijkt te gaan! ;)
Ik had dus eerst optie 1 en daar hielp een reset dus niet. Dus blijkbaar creëert de instelling voor de woning hub, de voornaamste trigger voor het dagelijks disconnecten van de homekit bridge in de woning app, als het bij jou met optie 3 nu wel goed "lijkt" te gaan na je reset, net als het bij mij daarmee nu ook goed "lijkt" te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Montoya200x op 07-07-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacabeca
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
tado schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:54:
[...]

In Duitsland is het normaal om vanuit de ketel al meerdere circuits te sturen. In de Benelux komt dit veel minder (zo goed als niet) voor.

De radiatorknoppen werken goed samen met een slimme thermostaat in dezelfde kamer.
U kunt echt per kamer de temperatuur gaan regelen.
Als het hele systeem nieuw komt zou ik ook vragen of ze een retourleiding kunnen installeren zodat de ketel toch nog kan rondpompen ook al staan alle radiatoren dicht.
Bedankt voor de suggesties! Wij hebben in principe nooit meer dan 1 radiator per kamer dus ik denk dat we met slimme Tado radiatorknoppen goed zitten.

We zagen ook net een Vaillant combiketel die nog wat krachtiger is, een nieuw model, de VCW 436/5-7. Dit is het eerste model met de VR900 internetmodule, maar daar ben ik bang dat dit dan betekent dat ik er geen Tado Extension Kit meer aan koppelen, enig idee? (Die VR900 heb ik verder nergens voor nodig neem ik aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Vanochtend erachter gekomen dat de Tado sinds gistermiddag 16:00 niet meer functioneerde, volgens de App was er geen connectie met zowel de radiatorknoppen als de thermostaat. Eerst homekit koppeling maar even verwijderd en daarna bridge maar weer een herstart gegeven (4e keer sinds ik de homekit bridge heb :X).

Helaas loste dit niks op en kon ik daarna de thermostaat eerst uit en aan zetten, daarna meldde de thermostaat zich weer aan en even later de knoppen ook.

Tot nu toe geeft de stabiliteit van de nieuwe bridge nog niet echt vertrouwen, gelukkig is de zomerperiode nog niet over en kunnen hopelijk enkele updates oplossing bieden voordat de verwarming wel weer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Sander schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:34:
Vanochtend erachter gekomen dat de Tado sinds gistermiddag 16:00 niet meer functioneerde, volgens de App was er geen connectie met zowel de radiatorknoppen als de thermostaat.
Ik heb vorige week een identieke situatie gehad...
Zie je nog overeenkomsten tussen jouw en mijn situatie ?

Montoya200x in "Tado Smart Thermostat Topic"

[ Voor 44% gewijzigd door Montoya200x op 08-07-2017 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:58
Niet alleen de Tado bridge crashed iedere dag, hij trekt ook mijn hele netwerk plat. |:(
For now de bridge maar van de stroom gehaald (het is toch warm buiten).

7 maanden wachten op de Homekit bridge en dan zulke brakke firmware... Niet oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graag bugs samen met complete netwerkopstelling (merk en typenummer van alle componenten) doorsturen naar onze helpdesk: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Dacabeca schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 01:08:
[...]

Bedankt voor de suggesties! Wij hebben in principe nooit meer dan 1 radiator per kamer dus ik denk dat we met slimme Tado radiatorknoppen goed zitten.

We zagen ook net een Vaillant combiketel die nog wat krachtiger is, een nieuw model, de VCW 436/5-7. Dit is het eerste model met de VR900 internetmodule, maar daar ben ik bang dat dit dan betekent dat ik er geen Tado Extension Kit meer aan koppelen, enig idee? (Die VR900 heb ik verder nergens voor nodig neem ik aan)
Zodra u een complete schets heeft van het systeem graag doorsturen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Dan zullen we nagaan wat u precies nodig heeft en of tado een optie is voor u.

[ Voor 70% gewijzigd door tado op 09-07-2017 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Nu Homekit ook softwarematig (zonder hardwarechip) is te activeren, komt Homekit daarmee ook voor niet-V3-eigenaren beschikbaar? :)

[ Voor 23% gewijzigd door Krisp op 09-07-2017 17:58 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
Gisteren van 1 radiatorknop de batterijen moeten vervangen omdat ik een melding gekregen had. Vind het straf wordt al meer dan 1,5 niet meer gebruikt door het goede weer en daarvoor misschien ook maar 2 maand gebruikt. Vraag mij af wannneer ze iets gaan doen aan dit batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
jphermans schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:46:
Gisteren van 1 radiatorknop de batterijen moeten vervangen omdat ik een melding gekregen had. Vind het straf wordt al meer dan 1,5 niet meer gebruikt door het goede weer en daarvoor misschien ook maar 2 maand gebruikt. Vraag mij af wannneer ze iets gaan doen aan dit batterijverbruik.
Ik heb er één ook niet vervangen en toevallig gisteren opnieuw de melding gehad voor dezelfde knop en dat is inmiddels twee weken geleden. Wacht wel af tot hij echt uitvalt.
Montoya200x schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:57:
[...]

Ik heb vorige week een identieke situatie gehad...
Zie je nog overeenkomsten tussen jouw en mijn situatie ?

Montoya200x in "Tado Smart Thermostat Topic"
Nope geen overeenkomsten (ik heb nooit bewust een hub ingesteld), maar voor mijn gevoel is de homekit implementatie van Tado op dit moment gewoon brak en het is dan ook erg slecht dat die de hele bridge onderuit kan trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Krisp schreef op zondag 9 juli 2017 @ 17:57:
Nu Homekit ook softwarematig (zonder hardwarechip) is te activeren, komt Homekit daarmee ook voor niet-V3-eigenaren beschikbaar? :)
Er is nog altijd een vrij sterke chip nodig voor de vereiste versleuteling. Er zijn op dit moment geen plannen om de V2 bridge ook geschikt te maken voor Apple HomeKit.
Tot 1 augustus 2017 kunnen we klanten die voor oktober 2016 een V2 gekocht hebben een speciaal aanbod doen om te upgraden naar de V3 bridge (neem voor dat aanbod contact op met onze support). Daarna zal voor iedereen de reguliere prijs (129 euro) gaan gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 16:06
Ik heb twee radiator knoppen toegevoegd, maar deze worden niet weergegeven in HomeKit. Iemand enig idee hoe ik ze toevoegen?

De radiator thermostaten blijven van alles doen. Ze staan op 18 graden en als ik ze uitlees geven nu 22 aan. Dus naar mijn weten zouden niet aan moeten gaan.
Ook heb ik ze via een verloop van 28mm naar 30mm geplaatst en dit maakt veel herrie best we lastig in de slaap kamer.
Ik hoor de radiator thermostaat zelf niet echt maar zo af en toe lijkt er een knarsen geluid uit te komen.

[ Voor 61% gewijzigd door TUX2K op 11-07-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Sander schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:55:
[...]

Ik heb er één ook niet vervangen en toevallig gisteren opnieuw de melding gehad voor dezelfde knop en dat is inmiddels twee weken geleden. Wacht wel af tot hij echt uitvalt.

[...]

Nope geen overeenkomsten (ik heb nooit bewust een hub ingesteld), maar voor mijn gevoel is de homekit implementatie van Tado op dit moment gewoon brak en het is dan ook erg slecht dat die de hele bridge onderuit kan trekken.
Hier werkt Apple home wel op de iPad, maar mijn iPhone stopt er steeds mee.
Heb ook geen hub ingesteld trouwens.

Edit; te vroeg gejuicht! iPad geeft ook aan geen reactie te krijgen! :(

[ Voor 5% gewijzigd door DaveD1109 op 11-07-2017 20:20 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
DaveD1109 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:19:
[...]

Hier werkt Apple home wel op de iPad, maar mijn iPhone stopt er steeds mee.
Heb ook geen hub ingesteld trouwens.

Edit; te vroeg gejuicht! iPad geeft ook aan geen reactie te krijgen! :(
Ik heb het uitgezet en alles uit homekit verwijderd. Ik wacht wel op een update ergens in de komende maanden en dan test ik het wel weer (dazzle mode all over again...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:42

robertwebbe

Robert Webbe

TUX2K schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:03:
[...]
Ik hoor de radiator thermostaat zelf niet echt maar zo af en toe lijkt er een knarsen geluid uit te komen.
Is dit het geluid? YouTube: Vreemd geluid Tado radiatorknop

Ik had er 2 die dat deden en bij mij zijn ze daarom omgeruild, de nieuwe hebben er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
robertwebbe schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:54:
[...]

Is dit het geluid? YouTube: Vreemd geluid Tado radiatorknop

Ik had er 2 die dat deden en bij mij zijn ze daarom omgeruild, de nieuwe hebben er geen last van.
Nee, het is het verloop stuk van 28mm naar 30mm. Toen ik deze vanochtend met de hand induwde merkte ik dat er binnen in aanloopt. Dit maakt veel lawaai als deze gemonteerd is.

Ga kijken of ik hem kan smeren en of het dan weg is, ander moet ik de kranen laten vervangen (nee dat ga ik niet zelf doen ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door TUX2K op 12-07-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TUX2K schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:57:
[...]

Nee, het is het verloop stuk van 28mm naar 30mm. Toen ik deze vanochtend met de hand induwde merkte ik dat er binnen in aanloopt. Dit maakt veel lawaai als deze gemonteerd is.

Ga kijken of ik hem kan smeren en of het dan weg is, ander moet ik de kranen laten vervangen (nee dat ga ik niet zelf doen ;) )
Of metalen M28 naar M30 adapter: https://wifithermostaten.nl/adapter-m28-x-m30.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azlec
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:58
Is het normaal dat de verwarmingsketel reageert bij het bekijken van de temperatuur op de tado (geen andere acties)? Ik merkte op dat elke keer ik op de knop op de tado duw, de ketel even opstart (inclusief ontsteking). Zelfs als verwarming en warm water uit staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Azlec schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:24:
Is het normaal dat de verwarmingsketel reageert bij het bekijken van de temperatuur op de tado (geen andere acties)? Ik merkte op dat elke keer ik op de knop op de tado duw, de ketel even opstart (inclusief ontsteking). Zelfs als verwarming en warm water uit staan..
Neem even contact op via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Inmiddels heb ik mijn Tado + extensionkit tot behoorlijke tevredenheid. Maar laten we eerlijk zijn, dat is niet zo heel moeilijk in de zomer :)

Op het moment heb ik mijn verwarming via Tado uitgeschakeld staan. Toch hoor ik met enge regelmaat dat de ketel water aan het rondpompen is. Dat verbaast me een beetje. Ben ik de enige die dit heeft?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:56
Sommige ketels draaien de pomp heel af en toe om niet vast te lopen. Of gaat hij aan net als bij @Azlec ?

[ Voor 22% gewijzigd door menzo op 13-07-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 19:00
Net Vaillant service (onder garantie, in België) over de vloer gehad wegens een probleem met het warm water: S.54 (wachttijd watertekort) een paar keer per maand. Maar van zodra ze de tado aangesloten zagen op eBUS, was het allemaal de fout van de thermostaat. "Niet-Vaillant hardware mag niet aangesloten worden op eBUS", waarbij onmiddelijk ook mijn garantie geschrapt is en ik een factuur voor het technisch bezoek gepresenteerd kreeg :X

@tado: wat is jullie reactie hierop? hebben jullie inderdaad geen samenwerking/ondersteuning van Vaillant, en resulteert de installatie van een slimme thermostaat over eBUS dus in het vervallen van de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrBarBarian schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:06:
Inmiddels heb ik mijn Tado + extensionkit tot behoorlijke tevredenheid. Maar laten we eerlijk zijn, dat is niet zo heel moeilijk in de zomer :)

Op het moment heb ik mijn verwarming via Tado uitgeschakeld staan. Toch hoor ik met enge regelmaat dat de ketel water aan het rondpompen is. Dat verbaast me een beetje. Ben ik de enige die dit heeft?
Kunt u nagaan of dit anders was met uw oude thermostaat ?
En als het anders is, even contact zoeken via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
maleadt schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:52:
Net Vaillant service (onder garantie, in België) over de vloer gehad wegens een probleem met het warm water: S.54 (wachttijd watertekort) een paar keer per maand. Maar van zodra ze de tado aangesloten zagen op eBUS, was het allemaal de fout van de thermostaat. "Niet-Vaillant hardware mag niet aangesloten worden op eBUS", waarbij onmiddelijk ook mijn garantie geschrapt is en ik een factuur voor het technisch bezoek gepresenteerd kreeg :X

@tado: wat is jullie reactie hierop? hebben jullie inderdaad geen samenwerking/ondersteuning van Vaillant, en resulteert de installatie van een slimme thermostaat over eBUS dus in het vervallen van de garantie?
Over het algemeen is het compleet normaal om een thermostaat van een andere fabrikant aan te sluiten op een ketel (Honeywell maakt geen eigen ketels maar is wel één van de grootste fabrikanten van thermostaten). Verder weet ik niet precies over welke garantie het gaat. De 24 maanden die u standaard hoort te krijgen op cv-ketels zou niet aangetast moeten kunnen worden door het aansluiten van een andere thermostaat. Als u na de 24 maanden een speciaal contract heeft afgesloten (met bijvoorbeeld onderhoudsbeurten) kan het zijn dat er een clausule is opgenomen in de voorwaarden van dat contract.

Over het algemeen raden wij altijd aan om eerst contact met ons te zoeken voor u iemand laat langskomen. Als wij via een BUS zijn aangesloten kunnen wij vrij veel uitlezen op afstand (een groot voordeel van een met internet verbonden thermostaat).

[ Voor 16% gewijzigd door tado op 14-07-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-08 19:45
Azlec schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:24:
Ik heb hier ook last van, schijnt bekend gedrag te zijn... Ben maar gestopt met controleren van mijn temperatuur op de Tado en doe alles via mijn mobiel nu vanwege dit verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sleepkever schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:01:
[...]

Ik heb hier ook last van, schijnt bekend gedrag te zijn... Ben maar gestopt met controleren van mijn temperatuur op de Tado en doe alles via mijn mobiel nu vanwege dit verhaal.
Het is iets wat bij een zeer klein percentage van ketels kan optreden (vaak in combinatie met extreem dunne of lange kabels tussen thermostaat en ketel). Het kan altijd opgelost worden door een Extensiekit naast de ketel te plaatsen zodat die de ketel aanstuurt en de Slimme Thermostaat 100% draadloos kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 19:00
tado schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:26:
Over het algemeen is het compleet normaal om een thermostaat van een andere fabrikant aan te sluiten op een ketel (Honeywell maakt geen eigen ketels maar is wel één van de grootste fabrikanten van thermostaten).
Inderdaad, maar het punt dat Vaillant maakte is dat hiervoor de relais-schakeling dient. Aansluiting via eBUS dient enkel voor het aansluiten van officiële hardware, en mag dus volgens hen niet zomaar gebruikt worden door tado.
tado schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:26:
Verder weet ik niet precies over welke garantie het gaat. De 24 maanden die u standaard hoort te krijgen op cv-ketels zou niet aangetast moeten kunnen worden door het aansluiten van een andere thermostaat. Als u na de 24 maanden een speciaal contract heeft afgesloten (met bijvoorbeeld onderhoudsbeurten) kan het zijn dat er een clausule is opgenomen in de voorwaarden van dat contract.

Over het algemeen raden wij altijd aan om eerst contact met ons te zoeken voor u iemand laat langskomen. Als wij via een BUS zijn aangesloten kunnen wij vrij veel uitlezen op afstand (een groot voordeel van een met internet verbonden thermostaat).
Het gaat om de normale 2jr garantie (wel, die was tijdelijk 5jr wegens een actie, maar hieraan waren geen extra voorwaarden verbonden AFAIK).

Bottom line, de procedure die jullie aanraden (aansluiten van slimme thermostaat via eBUS) zorgt ervoor dat Vaillant de garantie verwerpt, wat op zijn minst met de klant gecommuniceerd zou moeten worden tijdens de installatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azlec
tado schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:37:
[...]

Het is iets wat bij een zeer klein percentage van ketels kan optreden (vaak in combinatie met extreem dunne of lange kabels tussen thermostaat en ketel). Het kan altijd opgelost worden door een Extensiekit naast de ketel te plaatsen zodat die de ketel aanstuurt en de Slimme Thermostaat 100% draadloos kan werken.
Hier is er 5 meter VOB 1.5mm gebruikt. Weet niet of we dit als extreem lang kunnen beschouwen. Zal een case openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maleadt schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:05:
[...]

Inderdaad, maar het punt dat Vaillant maakte is dat hiervoor de relais-schakeling dient. Aansluiting via eBUS dient enkel voor het aansluiten van officiële hardware, en mag dus volgens hen niet zomaar gebruikt worden door tado.

[...]

Het gaat om de normale 2jr garantie (wel, die was tijdelijk 5jr wegens een actie, maar hieraan waren geen extra voorwaarden verbonden AFAIK).

Bottom line, de procedure die jullie aanraden (aansluiten van slimme thermostaat via eBUS) zorgt ervoor dat Vaillant de garantie verwerpt, wat op zijn minst met de klant gecommuniceerd zou moeten worden tijdens de installatie...
Dat ze dit in uw geval gedaan hebben zegt niet dat wat de monteur in uw geval gedaan heeft rechtmatig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Memphis.
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 13:35
Wij zijn sinds kort eigenaar geworden van een woning uit de jaren 70. Gezien de woning nog niet top is op vlak van isolatie, willen we dus graag zo zuinig als mogelijk omspringen met onze verwarming!

Momenteel wordt de benedenverdieping verwarmd via vloerconvectoren aangestuurd door een Viessman gasketel en Viessman thermostaat (woonkamer). Op de verdieping staat er in elke ruimte 1 radiator. De ketel is er eentje uit 2012, de convectoren en radiatoren zijn waarschijnlijk nog nooit vernieuwd.

Grootste probleem met deze installatie lijkt mij dat de convectoren moeilijk apart te regelen zijn. (deze hebben wel een thermostaatkraan, maar deze zit ook in de convectorput, dus niet bruikbaar om telkens manueel open en dicht te zetten)

Ik heb al eens gepolst bij de Tado helpdesk en volgens hun is onze ketel/thermostaat/verwarmingsopstelling alvast compatibel met Tado.

We willen vooral bekomen dat we de keuken apart kunnen verwarmen zonder ook de volledige woonkamer mee te gaan opwarmen, maar ik weet niet zo goed hoe dit zo goed/voordelig als mogelijk te gaan uitvoeren. Plaatsen we dan best een Tado thermostaat in de woonkamer met een slimme radiatorknop in de keuken, of werkt het beter omgekeerd en moeten we dus de thermostaat verplaatsen naar de keuken waarbij we de convectoren in de woonkamer van slimme radiatorknoppen voorzien?

Graag jullie advies/ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb nu de volgende thermostaat:

De Honeywell Chronotherm Modulation (CMT937M1003) levert u optimaal rendement met maximaal comfort. De thermostaat is speciaal ontworpen voor gebruik bij met OpenTherm modulerende cv-toestellen.

Kan ik deze thermostaat vervangen door de TADO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sbakker1982 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:41:
Ik heb nu de volgende thermostaat:

De Honeywell Chronotherm Modulation (CMT937M1003) levert u optimaal rendement met maximaal comfort. De thermostaat is speciaal ontworpen voor gebruik bij met OpenTherm modulerende cv-toestellen.

Kan ik deze thermostaat vervangen door de TADO?
Helemaal geen probleem. Wij kunnen uw ketel ook via OpenTherm aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Vannacht om 4:00 werd ik wakker met een heerlijke temperatuur van 25,2 graden in mijn huis. De verwarming was een paar uur daarvoor op vol vermogen aan gegaan. Aangezien ik de thermostaat niet kon bedienen via homekit probeerde ik het via de app waar hij niet zichtbaar was. Toen ik het op de tado zelf probeerde kreeg ik ook geen reactie. Ik heb de tado vervolgens van de muur geschroefd en de batterijen vervangen waarna de CV direct afsloeg en de verwarming uitging. 2 dingen vind ik heel gek: Ik heb dit keer geen mailtje gehad dat de batterijen bijna leeg waren, en ik vind het uiterst merkwaardig dat de verwarming op vol vermogen aan gaat wanneer de batterijen niet tijdig vervangen worden. Wanneer ik een aantal weken op vakantie ben zal dit tot enorme energieverspillingen kunnen leiden. Iemand dit wel eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hemmik schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:26:
Vannacht om 4:00 werd ik wakker met een heerlijke temperatuur van 25,2 graden in mijn huis. De verwarming was een paar uur daarvoor op vol vermogen aan gegaan. Aangezien ik de thermostaat niet kon bedienen via homekit probeerde ik het via de app waar hij niet zichtbaar was. Toen ik het op de tado zelf probeerde kreeg ik ook geen reactie. Ik heb de tado vervolgens van de muur geschroefd en de batterijen vervangen waarna de CV direct afsloeg en de verwarming uitging. 2 dingen vind ik heel gek: Ik heb dit keer geen mailtje gehad dat de batterijen bijna leeg waren, en ik vind het uiterst merkwaardig dat de verwarming op vol vermogen aan gaat wanneer de batterijen niet tijdig vervangen worden. Wanneer ik een aantal weken op vakantie ben zal dit tot enorme energieverspillingen kunnen leiden. Iemand dit wel eens meegemaakt?
Waarschijnlijk heeft u niet de voorgeschreven LR03 (alkaline) batterijen gebruikt. Bij andere types kan het zo zijn dat ze op zijn voor een bepaald voltage is bereikt. Verder is dit een backup van OpenTherm, zodra de ketel geen data meer krijgt zal die gaan verwarmen om in ieder geval te voorkomen dat de leidingen kunnen bevriezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:30
Heb gisteren de nieuwe bridge geïnstalleerd, maar ziet er naar uit dat ik een brak exemplaar heb ?
Niet alleen blijft de Pairing led nagenoeg constant knipperen, af en toe gaan ook de andere leds uit. Soms gaan ze zelf allemaal uit en gaan ze dan weer 1 per 1 aan.
Ik neem aan dat dat niet het gedrag is van die bug waarvan paar pagina's terug sprake is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Twixie schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:31:
Heb gisteren de nieuwe bridge geïnstalleerd, maar ziet er naar uit dat ik een brak exemplaar heb ?
Niet alleen blijft de Pairing led nagenoeg constant knipperen, af en toe gaan ook de andere leds uit. Soms gaan ze zelf allemaal uit en gaan ze dan weer 1 per 1 aan.
Ik neem aan dat dat niet het gedrag is van die bug waarvan paar pagina's terug sprake is ?
Heb je hem al een reset gegeven? Witte knopje aan de andere zijde.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:31:
Kan ook zijn dat hij nog bezig is met een firmware update. Als het gedrag blijft, graag even contact opnemen met ons zodat ik toegang heb tot uw account: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
@tado Enig uitzicht op een firmware update omtrent de problemen met de HomeKit bridge?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Is er een manier om de FW versie van de bridge te checken en wat is de laatste versie ?
EDIT: nevermind, heb het niet in de Tado app, maar wel in de IOS Woning app gevonden. Mijn bridge zit blijkbaar op FW 41.1.0. De Woning app geeft echter van zowel de bridge, als mijn 11 thermostaten dat ze niet reageren.

[ Voor 56% gewijzigd door Twixie op 19-07-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 16:41
Twixie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:44:
Is er een manier om de FW versie van de bridge te checken en wat is de laatste versie ?
EDIT: nevermind, heb het niet in de Tado app, maar wel in de IOS Woning app gevonden. Mijn bridge zit blijkbaar op FW 41.1.0. De Woning app geeft echter van zowel de bridge, als mijn 11 thermostaten dat ze niet reageren.
Ook handige site :

http://www.peterdebruin.net/tado.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Heb eens de bridge op mijn andere router aangesloten, en lijkt nu toch ok te werken. Ik vraag me af of mijn eerste router te weinig voeding kan leveren op zijn USB poort ?
Heb echter sowieso de bridge moeten verwijderen uit de Woning app en dan terug toevoegen. Ook blijft het Pairing lampje constant flikkeren, maar misschien is dat normaal ?

Nu, los daarvan ben ik wel serieus 'underwhelmed' door de spraakherkenning van Siri. Zo herkent hij geen eigennamen, want 'kamer Dean' interpreteert hij steevast als 'kamer dien'. Maak ik er dan maar 'Kamer zoon' van, interpreteert hij het als 'kamer zon' zelfs als ik de oo lang uitspreek *facepalm*.

PS: wel een tip voor Tado: kunnen jullie niet in Homekit enkel de thermostaten die gekozen zijn als temperatuurmeter 'detecteren' ? Ik heb nu bvb in kamer 'Living' 5 homekit apparaten, maar die zijn natuurlijk allemaal gekoppeld en geven dus dezelfde temperaturen en sturen allemaal de temperatuur van deze zone aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Twixie op 19-07-2017 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twixie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:09:

PS: wel een tip voor Tado: kunnen jullie niet in Homekit enkel de thermostaten die gekozen zijn als temperatuurmeter 'detecteren' ? Ik heb nu bvb in kamer 'Living' 5 homekit apparaten, maar die zijn natuurlijk allemaal gekoppeld en geven dus dezelfde temperaturen en sturen allemaal de temperatuur van deze zone aan.
Daar hebben wij niets mee te maken. U maakt in HomeKit een zone "Woonkamer" aan, als u dan meerdere apparaten toevoegt die allemaal de kamertemperatuur meten gaat Siri die allemaal opnoemen.

In onze eigen app hebben we daarom altijd een leider per zone.

Wij kunnen aan dit gedrag van HomeKit niets veranderen, ik zou deze feedback doorgeven aan Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Net hoorde ik het krakende geluid wat ik tijdens de koudere maanden hoorde als de radiatorknoppen open of dicht gingen. Wat blijkt, de radiator voelt lauw aan...?! De temperatuur staat handmatig op 5 graden ingesteld. De gemeten temperatuur volgens de Tado thermostaat is ruim 24 graden. Open Window detectie is uitgeschakeld.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Ik heb iets dergelijks twee maal opgemerkt na een firmware of software update. Bij mij startte dan de ketel zo om het kwartier even kort om het tapwater te verwarmen zonder dat er sprake was van een warmtevraag. De overbodige warmte toevoer werd vervolgens afgevoerd naar het cvcircuit. Resetten van cvketel en van Tado hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Vergeten te melden: Ik zag overigens ook een paar nulletjes en het gereedschapsymbool in het display van betreffende knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
tado schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:54:
[...]

Daar hebben wij niets mee te maken. U maakt in HomeKit een zone "Woonkamer" aan, als u dan meerdere apparaten toevoegt die allemaal de kamertemperatuur meten gaat Siri die allemaal opnoemen.

In onze eigen app hebben we daarom altijd een leider per zone.

Wij kunnen aan dit gedrag van HomeKit niets veranderen, ik zou deze feedback doorgeven aan Apple zelf.
Euh, is het niet een ontwerp keuze van Tado om elke device los toe te voegen, ipv de Tado zones te laten overnemen door HomeKit? 1 zone met meerdere apparaten gedraagt zich in Tado als 1 set controls, dus waarom zou je die normaliter los willen sturen of inzien?

Overigens is mijn bridge gisteravond weer zonder reden gestopt met functioneren. Alles geeft weer offline aan, vanavond maar weer restart doen + een KAKU device er tussen zodat ik de restarts kan automatiseren (Never a good sign :'()

[ Voor 14% gewijzigd door Sander op 24-07-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Sander schreef op maandag 24 juli 2017 @ 07:48:
[...]
Euh, is het niet een ontwerp keuze van Tado om elke device los toe te voegen, ipv de Tado zones te laten overnemen door HomeKit? 1 zone met meerdere apparaten gedraagt zich in Tado als 1 set controls, dus waarom zou je die normaliter los willen sturen of inzien?
Dit vroeg ik me dus ook wel af. Apple kan toch enkel zien wat de Tado Bridge doorgeeft, dus de Tado Bridge zou perfect in staat moeten zijn om thermostaten die slave zijn in een zone, eruit te filteren.

Al bij al vind ik die Homekit op dit moment compleet overbodig en niets toevoegend. Had destijds beter 100 euro bespaard door een set met oude bridge te kopen. Ik kan op dit moment niets met Homekit dat al niet met de Tado app kan.
Enige extra is misschien Siri integratie, maar zoals ik hierboven al schreef is de spraakherkenning van Siri echt om bij te huilen. Als je al je kamers een andere naam moet geven omdat het anders onmogelijk is voor Siri om hem in spraak te herkennen, is er toch iets grondig verkeerd.
Omgekeerd vind ik raar hoe Tado over Homekit communiceert. Als je vraagt wat je er allemaal mee kan doen, dan is het antwoord: weten we niet, moet je aan Apple vragen (cfr antwoorden van 'Tado' hier enkele maanden terug). Als er suggesties zijn over het functioneren van Tado in Homekit: zelfde antwoord, je moet je suggesties maar naar Apple doen want 'Tado' heeft daar niets mee te maken.
Als je adverteert met het feit dat je product Homekit supporteert, dan zou ik toch ook op zijn minst verwachten dat Tado zelf wat moeite doet om de meerwaarde ervan duidelijk te maken. Vraag me af of het antwoord op IFTTT vragen hetzelfde zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Twixie schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:37:
[...]

Dit vroeg ik me dus ook wel af. Apple kan toch enkel zien wat de Tado Bridge doorgeeft, dus de Tado Bridge zou perfect in staat moeten zijn om thermostaten die slave zijn in een zone, eruit te filteren.

Al bij al vind ik die Homekit op dit moment compleet overbodig en niets toevoegend. Had destijds beter 100 euro bespaard door een set met oude bridge te kopen. Ik kan op dit moment niets met Homekit dat al niet met de Tado app kan.
Enige extra is misschien Siri integratie, maar zoals ik hierboven al schreef is de spraakherkenning van Siri echt om bij te huilen. Als je al je kamers een andere naam moet geven omdat het anders onmogelijk is voor Siri om hem in spraak te herkennen, is er toch iets grondig verkeerd.
Omgekeerd vind ik raar hoe Tado over Homekit communiceert. Als je vraagt wat je er allemaal mee kan doen, dan is het antwoord: weten we niet, moet je aan Apple vragen (cfr antwoorden van 'Tado' hier enkele maanden terug). Als er suggesties zijn over het functioneren van Tado in Homekit: zelfde antwoord, je moet je suggesties maar naar Apple doen want 'Tado' heeft daar niets mee te maken.
Als je adverteert met het feit dat je product Homekit supporteert, dan zou ik toch ook op zijn minst verwachten dat Tado zelf wat moeite doet om de meerwaarde ervan duidelijk te maken. Vraag me af of het antwoord op IFTTT vragen hetzelfde zou zijn...
Volledig mee eens, de reacties van Tado support hier, maar ook de manier waarop het geïntegreerd is lijkt meer op een developer die een SDK geïntegreerd heeft dan een doordachte productgerichte aanpak met een visie erachter.

Overigens vind ik het meest kwalijke eigenlijk nog wel dat sinds ik de V3 bridge heb, ik toch al een keer of 4 a 5 een crashende bridge heb gehad. Minder vaak sinds ik Homekit heb uitgeschakeld, maar dan nog, stabiliteit van de nieuwe bridge is gewoon niet goed en dat geeft voorlopig geen vertrouwen voor het komende stookseizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Sander schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:47:
[...]
Overigens vind ik het meest kwalijke eigenlijk nog wel dat sinds ik de V3 bridge heb, ik toch al een keer of 4 a 5 een crashende bridge heb gehad. Minder vaak sinds ik Homekit heb uitgeschakeld, maar dan nog, stabiliteit van de nieuwe bridge is gewoon niet goed en dat geeft voorlopig geen vertrouwen voor het komende stookseizoen.
Hoe merk je dat de bridge gecrasht is ? Moet je die handmatig terug opstarten (USB uittrekken) voor ie het weer doet ?

Hier lijkt hij het wel goed te doen, eens ik hem aan mijn andere router gehangen had. Moet nog wat verder testen, maar bij beide routers gebruik ik de ingebouwde USB om de bridge te poweren. Ik vermoed dat de eerste router niet genoeg stroom kan leveren waardoor de bridge niet stabiel is. Dit was geen probleem met de oude bridge.
Desalniettemin zag ik daarnet al weer in de IOS Woning app dat een aantal devices niet reageerden, dit terwijl de Tado app gewoon van alle devices netjes de info geeft... 5 minuten later was het weer ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Twixie schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:04:
[...]

Hoe merk je dat de bridge gecrasht is ? Moet je die handmatig terug opstarten (USB uittrekken) voor ie het weer doet ?

Hier lijkt hij het wel goed te doen, eens ik hem aan mijn andere router gehangen had. Moet nog wat verder testen, maar bij beide routers gebruik ik de ingebouwde USB om de bridge te poweren. Ik vermoed dat de eerste router niet genoeg stroom kan leveren waardoor de bridge niet stabiel is. Dit was geen probleem met de oude bridge.
Desalniettemin zag ik daarnet al weer in de IOS Woning app dat een aantal devices niet reageerden, dit terwijl de Tado app gewoon van alle devices netjes de info geeft... 5 minuten later was het weer ok.
Ik zag toevallig in de App dat alles disconnected was, daarnaast lees ik hem uit met Home Assistant en zag ik daar een flat-line voor de data mbt temperaturen etc. Enige oplossing is inderdaad voeding eruit en er weer in doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 24-07-2017 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Het zou inderdaad gemakkelijker en overzichtelijker worden voor de gebruiker in Homekit, als de bridge alleen de "master" devices naar Homekit doorstuurt, dus idd in mijn ogen lijkt dat op een ontwerp keuze van Tado.

Waarom die keuze is gemaakt, daar zal beslist wel over nagedacht zijn en wie weet, heeft het met de restricties en mogelijkheden van Apple Homekit te maken, waar wij geen weet van hebben. Kan ook zijn dat bij Tado de technische knowhow nog steeds niet op niveau is mbt tot Homekit en dat ze daardoor flink achter lopen met de Homekit implementatie en mogelijkheden, gezien de vertraging die ze al opgelopen hebben met de introductie van de Homekit bridge.

Ik vraag me nu af wat het beta test programma van Tado nu inhoudt, want de problemen waar we nu tegenop lopen, hadden met zo'n programma er allang uitgefilterd kunnen worden, zodat Tado de eindgebruiker een probleemloze Homekit implementatie had kunnen laten ervaren. De actieve gebruikers in dit topic hadden vrijwel allemaal na enkele dagen na installatie van de nieuwe Homekit bridge al problemen, dus waarom is dat in de beta fase niet naar boven gekomen ?!
Persoonlijk lijkt het me een management beslissing geweest om de Homekit bridge al uit te rollen naar de klanten, vanwege tijdsdruk die er al lag met de vertraging van de Homekit bridge en dat de technische afdeling van Tado, daar maar in mee moest, tegen wil en dank, omdat juist die technische mensen weten, wat er nog allemaal aan scheelt. Maar net zoals het over het algemeen in het bedrijfsleven gaat, hebben de management bobo's daar soms geen boodschap aan.

Dit verklaart ook in mijn ogen ook soms de reacties van Tado hier, omdat er soms een toon van onvrede en machteloosheid tussen de regels door te lezen is, wat dus veroorzaakt lijkt door het besluit van de management bobo's, om de release van de Homekit bridge er door te drukken, waardoor de technisch afdeling daar nu flink de dupe van is, omdat ze dit misschien allang hadden zien aankomen.

Even een noot voor iedereen, de reacties van Tado worden hier gedaan op persoonlijke basis en daar mogen we blij mee zijn. De support medewerker van Tado die hier het Tweakers Tado account beheert, doet dit hobby matig en niet in opdracht van Tado. Dus kudos dat hij ons al zo lang van informatie voorziet, want niet veel fabrikanten hebben zo'n werknemer die een hart voor de zaak heeft.
Ook hier zijn het uiteindelijk de management bobo's die het beleid bepalen, omtrent de keuzes die gemaakt worden, omtrent de hele opzet van de support website en informatie die je daarop terug kan vinden. De technische afdeling kan wel zoveel willen om het de klant zo makkelijk mogelijk te maken, maar als die visie niet op hoger management niveau overgenomen wordt, zal er ook geen budget vrij gemaakt worden om daar tijd en geld in te steken. Ik heb ook al aangegeven dat bepaalde zaken rondom Homekit beter gedocumenteerd kan worden, zoals ik dat bij andere fabrikanten in hetzelfde vaarwater van Tado terug zie.

Maar goed, het stookseizoen is nog niet begonnen, dus Tado heeft nog even de tijd om alles op orde te krijgen en wie weet is de release van de Homekit bridge daarom ook naar voren gehaald, om ons helaas als beta testers te laten fungeren om zoveel mogelijk data en bugs te vergaren, zodat alles dadelijk perfect werkt als het verwarmende zonnetje met de noorderzon vertrokken is :+

Een nieuwe firmware versie is al uitgerold naar een select groepje gebruikers, dus als deze goed bevonden is voor een public release, dan zullen we die vanzelf op onze Homekit bridge zien verschijnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het best is om een Slimme Thermostaat in de woonkamer te plaatsen die dan de huidige thermostaat vervangt. Tevens is het verstandig om zowel in de keuken als in de woonkamer de Slimme Radiatorknoppen te installeren zodat deze ruimtes afzonderlijk van elkaar open- en dichtgezet kunnen worden.
.Memphis. schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:17:
Wij zijn sinds kort eigenaar geworden van een woning uit de jaren 70. Gezien de woning nog niet top is op vlak van isolatie, willen we dus graag zo zuinig als mogelijk omspringen met onze verwarming!

Momenteel wordt de benedenverdieping verwarmd via vloerconvectoren aangestuurd door een Viessman gasketel en Viessman thermostaat (woonkamer). Op de verdieping staat er in elke ruimte 1 radiator. De ketel is er eentje uit 2012, de convectoren en radiatoren zijn waarschijnlijk nog nooit vernieuwd.

Grootste probleem met deze installatie lijkt mij dat de convectoren moeilijk apart te regelen zijn. (deze hebben wel een thermostaatkraan, maar deze zit ook in de convectorput, dus niet bruikbaar om telkens manueel open en dicht te zetten)

Ik heb al eens gepolst bij de Tado helpdesk en volgens hun is onze ketel/thermostaat/verwarmingsopstelling alvast compatibel met Tado.

We willen vooral bekomen dat we de keuken apart kunnen verwarmen zonder ook de volledige woonkamer mee te gaan opwarmen, maar ik weet niet zo goed hoe dit zo goed/voordelig als mogelijk te gaan uitvoeren. Plaatsen we dan best een Tado thermostaat in de woonkamer met een slimme radiatorknop in de keuken, of werkt het beter omgekeerd en moeten we dus de thermostaat verplaatsen naar de keuken waarbij we de convectoren in de woonkamer van slimme radiatorknoppen voorzien?

Graag jullie advies/ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marc O. schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:01:
Vergeten te melden: Ik zag overigens ook een paar nulletjes en het gereedschapsymbool in het display van betreffende knop.
Het beste neem je even contact op met onze klantenservice Marc. Zij kunnen voor je nakijken wat er aan de hand is met jouw systeem. Je kunt ons per email bereiken via "support@tado.com" of telefonisch via 020 808 4430.

[ Voor 10% gewijzigd door tado op 25-07-2017 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twixie schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:04:
[...]

Dit zou met de nieuwe firmware voor de Internetbridge verholpen moeten worden, we zijn gisteren begonnen deze firmware te installeren op alle verbonden nieuwe bridges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dit zou met de nieuwe firmware voor de Internetbridge verholpen moeten worden, we zijn gisteren begonnen deze firmware te installeren op alle verbonden nieuwe bridges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
tado schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:57:
[...]

Het beste neem je even contact op met onze klantenservice Marc. Zij kunnen voor je nakijken wat er aan de hand is met jouw systeem. Je kunt ons per email bereiken via "support@tado.com" of telefonisch via 020 808 4430.
Support ticket ingestuurd via website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
Zie net dat de HomeKit bridge ineens weer zichtbaar is in home. Is er een update geweest?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 20:40

BCGraaf

BC

Welke firmware versie is de laatste? Heb nu 41.1.0

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
BCGraaf schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 06:34:
Welke firmware versie is de laatste? Heb nu 41.1.0
De bridge heeft 43.1.0

DaveD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 20:40

BCGraaf

BC

Top bedankt, als ik thuis ben eens kijken of mijne al ge-update is.

Net kijk ik in de woning app en zie dat mijn apparaten van Tado weer gevonden worden, bridge is geüpdatet. Deze is gepushte naar de bridge zelf heb ik niks veranderd.

[ Voor 28% gewijzigd door BCGraaf op 26-07-2017 13:06 . Reden: Toevoeging update bridge ]

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
Marc O. schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:59:
[...]

Support ticket ingestuurd via website.
Gekeken door support en men gaat over tot vervanging. Kan niet anders dan concluderen dat de customer service van een ongekend hoog niveau is. Chapeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azlec
Sleepkever schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:01:
[...]

Ik heb hier ondertussen wat navolging aan gegeven en verschillende lengtes en diktes van kabels getest. Probleem doet zich voor met kabels van 10 cm. Dikte lijkt ook niets uit te maken.

Heb het teruggekoppeld aan tado. Afwachten of dit hen verder helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Laatst online: 13:49
Als je nu besteld, krijg je dan gelijk al de homekit-bridge? En zo nee, hoelang is de wachttijd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DCNY schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:28:
Als je nu besteld, krijg je dan gelijk al de homekit-bridge? En zo nee, hoelang is de wachttijd?
Als u bij ons direct besteld krijgt u direct een V3 bridge.
Ik kan geen uitspraken doen over hoe het bij retailpartners verloopt omdat ik geen inzage heb in hun voorraad.

Het zou niet veel meer uit moeten maken, zodra u zich registreert voor de bridge upgrade zou de V3 bridge direct verstuurd moeten worden en heeft u een gratis backup V2 bridge. Die extra bridge kunt u bijvoorbeeld aan een vriend/familielid geven zodat die persoon een additionele Slimme Thermostaat (129 euro) kan aanschaffen en op die manier zeer goedkoop een tado Slimme Thermostaat kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:39
Zojuist ook mijn Tado thermostaat en een radiatorknop geïnstalleerd. Dat ging allemaal erg vlot met een prima wizard!
Helaas valt er nu weinig mee te spelen: hij gaat maar tot 25 graden en overal in huis is het een stuk warmer. :|

Wel leek de thermostaat helemaal niet op mijn aanrakingen te reageren. Bij het tweede schermpje zag ik de pijltjes oplichten, maar als ik daar op druk, gebeurt er niets.

[ Voor 27% gewijzigd door maikel op 01-08-2017 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maikel schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:38:

Wel leek de thermostaat helemaal niet op mijn aanrakingen te reageren. Bij het tweede schermpje zag ik de pijltjes oplichten, maar als ik daar op druk, gebeurt er niets.
Wacht even tot alle firmwareupdates zijn geladen. TIjdens het updaten gebruikt de processor veel stroom zodat het touchscreen soms minder goed reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
tado schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:43:
[...]

Wacht even tot alle firmwareupdates zijn geladen. TIjdens het updaten gebruikt de processor veel stroom zodat het touchscreen soms minder goed reageert.
Ik merkte vanmorgen inderdaad wel dat, als ik mijn vinger op het pijltje hield, de temperatuur ineens wel veranderde. Maar alsnog niet heel erg vlot.
Waar kan ik zien of de thermostaat aan het updaten is en hoe ver dit gevorderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maikel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:19:
[...]

Ik merkte vanmorgen inderdaad wel dat, als ik mijn vinger op het pijltje hield, de temperatuur ineens wel veranderde. Maar alsnog niet heel erg vlot.
Waar kan ik zien of de thermostaat aan het updaten is en hoe ver dit gevorderd is?
Via my.tado.com
Dan instellingen
Dan de zone waar het apparaat staat
Dan op het serienummer drukken zodat u firmwareversie ziet.

Die zou nu rond de 42 moeten zitten om up to date te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Ah, 42.5 inderdaad.
Ik zit me nu alleen nog wel af te vragen of ik niet meer radiatorknoppen nodig heb. Momenteel heb ik er eentje in de kinderkamer en een thermostaat in de woonkamer. Wat nu als het in de woonkamer warm genoeg is, maar de kinderkamer te koud? Ik neem aan dat de ketel dan wordt ingeschakeld, maar daardoor gaat de woonkamer ook mee opwarmen. Andersom is het geen probleem, maar in dit geval zou ik dus de woonkamer eigenlijk ook door een radiatorknop moeten laten regelen en niet door de thermostaat.

Overigens heb ik nog een extra radiatorknop liggen, maar die is voor een andere ruimte bedoeld.

[ Voor 8% gewijzigd door maikel op 02-08-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maikel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:44:
Ah, 42.5 inderdaad.
Ik zit me nu alleen nog wel af te vragen of ik niet meer radiatorknoppen nodig heb. Momenteel heb ik er eentje in de kinderkamer en een thermostaat in de woonkamer. Wat nu als het in de woonkamer warm genoeg is, maar de kinderkamer te koud? Ik neem aan dat de ketel dan wordt ingeschakeld, maar daardoor gaat de woonkamer ook mee opwarmen. Andersom is het geen probleem, maar in dit geval zou ik dus de woonkamer eigenlijk ook door een radiatorknop moeten laten regelen en niet door de thermostaat.

Overigens heb ik nog een extra radiatorknop liggen, maar die is voor een andere ruimte bedoeld.
Lees deze artikelen even door. Die leggen alles uit:
https://support.tado.com/...-voor-al-mijn-radiatoren-
https://support.tado.com/...t-ge%C3%AFnstalleerd-heb-

[ Voor 9% gewijzigd door tado op 02-08-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Ja, precies wat ik dacht dus inderdaad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
  • Laatst online: 04-09 07:09
Enkele dagen geleden ook de Tado slimme thermostaat geïnstalleerd in de woonkamer.
Installatie ging perfect. Viel me op dat digitale handleiding zeer op maat is. Er staat zelfs een plaatje in van mn oude thermostaat en hoe ik die er stapsgewijs afhaal. Zelf mijn atechnische vrouw zou dit nog kunnen doen. Een tip als je de thermostaat vervangt (stroom er af). Doe dit niet als je vrouw net wilt gaan douchen, die liep alweer stampvoetend de trap af. Hèhè

Ook hier een geval in ons twee persoons huishouden dat de vrouw haar gps op de mobiele telefoon standaard uitzet. Ik heb haar hoop ik ervan overtuigd dat door de tado app haar accu er niet sneller door leegraakt. Al hoewel ik nu wel merk dat de accu van mijn eigen telefoon wat sneller gaat dan normaal. Afijn. De geofencing werkt in eerste instantie goed. De app in de auto aangezet. Werkt traploos hoe verder/dichter ik bij huis kom. In de winter zal blijken of het echt goed werkt. Ik werk 15km van mijn huis vandaan. Maar ik heb er een goed gevoel bij.

Even getest of de thermostaat ook werkt door de temperatuur op maximaal te zetten. Dit is 25 graden, redde ik net (nu 23-24 graden in huis). Slaat na een paar seconden prima aan (lekker naast de ketel staan en via de applicatie de kachel aanzetten, prachtig vind ik het eigenlijk. De vorige thermostaat was een erg saaie klokthermostaat zonder internet)

Een aantal dingen die mij verder opvallen:
- Vrije ethernetpoort nodig (kan dit via vandaag de dag wifi?). Aan de andere kant is dit wel plug&play.
- Ik heb nu eindelijk een grafiek van binnentemperatuur en met de weersvoorspelling een soort van buitentemperatuur. En natuurlijk de luchtvochtigheid! Leuk de extra inzicht.
- Het gebrek aan instelbaarheid geeft een zeker gevoel dat de thermostaat het wel slim zal regelen. Zal die dit ook slim doen? Dat wordt afwachten. Persoonlijk zou ik het liefst zou ik nog inzicht willen hebben in welke data en waarden de thermostaten ketel over en weer communiceren. De gemiddelde gebruiker hoeft dit waarschijnlijk niet maar lijkt me zelf wel prettig. Ik zou bijvoorbeeld willen zien welke aanvoertemperatuur de thermostaat vraagt (volgens mij doet hij dit?) en het liefst in een grafiek zodat je de lerende eigenschappen kan zien.

Ik hoop dat ik er voor de rest geen omkijken naar hebt en nooit onnodig aanspringt. Hopelijk draagt hij (en de vingers van de gebruikers) bij in de gasbesparing die ik hoop te realiseren. Als die slim genoeg is tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@tado

Jurian, zou je eens willen navragen of dat er al plannen zijn om bij de v3 HomeKit bridge informatie te interpreteren van andere HomeKit sensoren?

Voorbeeld: als er een raam open gaat dat dan de verwarming in die zone uit gaat? En als de betreffende sensor weer gesloten is dat die dan weer aan gaat? De Elgato Eve Door & Window ondersteunt post dus hij pusht het.

Het is in HomeKit zelf al in te stellen maar (nog) niet in de tado app. Ik zie dat andere fabrikanten die met HomeKit bezig zijn inmiddels ook sensor data van andere producten aan het verwerken zijn, hoop dat tado dit ook gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
[...]
Update heeft dus helaas geen zin gehad, gistermiddag om 16:00 is mijn bridge weer offline gegaan totdat ik het vanochtend merkte... Ik ga nu maar een KAKU switch tussen de voeding van de Tado Bridge zetten zodat hij geautomatiseerd herstart kan worden, eigenlijk schandalig dat het nodig is...

Inmiddels ook de open raam detectie maar uit gezet (naast HomeKit integratie) om te kijken of dat de stabiliteit terug brengt...

[ Voor 8% gewijzigd door Sander op 06-08-2017 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Sins de nieuwe firmware heb ik nog maar 1x gehad dat ik moest resetten en dat was nadat ik een Tado slimme radiatorknop had vervangen. Ik ben zeer tevreden.

[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 06-08-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 18:40

Timple

Ik heb een vloerverwarming met verdeler (12 groepen).

Per ruimte heb ik 2-5 groepen (slangen).

Nu wil ik graag per zone kunnen regelen, wat zou hier nou de beste aanpak voor zijn?

Een mogelijke oplossing is misschien per groep een radiatorhermostaat en per ruimte een thermostaat. Dan bij elke radiatorhermostaat de ruimtethermostaat als meetinstrument instellen. Maar dit lijkt me ook de duurste oplossing.

Ik was zelf aan het denken aan een thermische motor per groep, maar hoe dan verder?

Voorstel:
woonkamer (5 groepen) -> tado ruimtethermostaat aangesloten op ketel (groepen altijd open)
hal (2 groepen) -> ruimtethermostaat aangesloten op 2 thermische motoren
slaapkamer1 (2 groepen) -> ruimtethermostaat aangesloten op 2 thermische motoren
slaapkamer2 (2 groepen) -> ruimtethermostaat aangesloten op 2 thermische motoren

Dit kost me een thermostaat per ruimte (lijkt me minimaal nodig).
De hal en slaapkamers kunnen nu alleen verwarmen indien de woonkamer wordt verwarmd (niet erg).

De vraag is echter of alle thermostaten niet van de wap raken. Thermostaat 1 heeft zo verschillende warmte-responses bij het inschakelen van de ketel (afhankelijk van de behoefte van de andere ruimtes heeft de ketel het misschien erg druk namelijk).

En Thermostaat 2,3,4 krijgen soms geen reactie bij het 'aanzetten van de groepen'.

Hoe denken jullie dat de Tado's (en dan vooral de leer-algorithmes) hier mee omgaan? En is er misschien een betere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:38:
@tado

Jurian, zou je eens willen navragen of dat er al plannen zijn om bij de v3 HomeKit bridge informatie te interpreteren van andere HomeKit sensoren?

Voorbeeld: als er een raam open gaat dat dan de verwarming in die zone uit gaat? En als de betreffende sensor weer gesloten is dat die dan weer aan gaat? De Elgato Eve Door & Window ondersteunt post dus hij pusht het.

Het is in HomeKit zelf al in te stellen maar (nog) niet in de tado app. Ik zie dat andere fabrikanten die met HomeKit bezig zijn inmiddels ook sensor data van andere producten aan het verwerken zijn, hoop dat tado dit ook gaat doen.
U heeft het over het HomeKit gedeelte in de tado app ? Of hebben die andere fabrikanten de data in hun hoofdapp opgenomen ?
Timple schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:28:
Ik heb een vloerverwarming met verdeler (12 groepen).

Per ruimte heb ik 2-5 groepen (slangen).

Nu wil ik graag per zone kunnen regelen, wat zou hier nou de beste aanpak voor zijn?

Een mogelijke oplossing is misschien per groep een radiatorhermostaat en per ruimte een thermostaat. Dan bij elke radiatorhermostaat de ruimtethermostaat als meetinstrument instellen. Maar dit lijkt me ook de duurste oplossing.

Ik was zelf aan het denken aan een thermische motor per groep, maar hoe dan verder?

Voorstel:
woonkamer (5 groepen) -> tado ruimtethermostaat aangesloten op ketel (groepen altijd open)
hal (2 groepen) -> ruimtethermostaat aangesloten op 2 thermische motoren
slaapkamer1 (2 groepen) -> ruimtethermostaat aangesloten op 2 thermische motoren
slaapkamer2 (2 groepen) -> ruimtethermostaat aangesloten op 2 thermische motoren

Dit kost me een thermostaat per ruimte (lijkt me minimaal nodig).
De hal en slaapkamers kunnen nu alleen verwarmen indien de woonkamer wordt verwarmd (niet erg).

De vraag is echter of alle thermostaten niet van de wap raken. Thermostaat 1 heeft zo verschillende warmte-responses bij het inschakelen van de ketel (afhankelijk van de behoefte van de andere ruimtes heeft de ketel het misschien erg druk namelijk).

En Thermostaat 2,3,4 krijgen soms geen reactie bij het 'aanzetten van de groepen'.

Hoe denken jullie dat de Tado's (en dan vooral de leer-algorithmes) hier mee omgaan? En is er misschien een betere oplossing?
Onze radiatorknoppen zullen niet werken als ze direct naast elkaar geplaatst worden op een verdeler van de vloerverwarming. Dat stoort te veel met het draadloze signaal.

Er is 1 goede oplossing:

Per kamer een bedrade thermostaat aan elektronische stelventielen.
Een Extensiekit aan de ketel.

Als een kamer warmte nodig heeft, zet de bedrade Slimme Thermostaat de stelventielen open en stuurt een signaal naar de Extensiekit om de ketel aan te zetten.

Als u de ventielen van de woonkamer altijd open laat staan heeft u niet volledige controle over uw woning omdat het daar dan te warm kan worden omdat tado niet alleen in die kamer de verwarming uit kan zetten.

[ Voor 57% gewijzigd door tado op 07-08-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

tado schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:41:
[...]
U heeft het over het HomeKit gedeelte in de tado app ? Of hebben die andere fabrikanten de data in hun hoofdapp opgenomen ?
[...]
De andere fabrikanten gebruiken de data van andere HomeKit devices in hun eigen hoofdapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:39:
[...]

De andere fabrikanten gebruiken de data van andere HomeKit devices in hun eigen hoofdapp.
Daar hebben wij op dit moment geen plannen voor. Het idee is dat de HomeKit app zelf ook een stuk beter zal worden voor mensen die daar scenes willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Beste tweakers,

Ik heb deze thermostaat vorige week geïnstalleerd en via opentherm aangesloten. Ik heb even kort getest of de installatie is geslaagd door een warmtevraag te creëren waarop de ketel aansloeg. Nu viel mij op dat de Tado direct om de maximale temperatuur vraagt die is ingesteld op de ketel 90 graden (Intergas HRE 24/28). Nu hoop ik natuurlijk dat dit alleen in het begin is en niet continue. Wat is de reden dat hij om dit maximum vraagt? Is dit normaal?

Zoals gezegd heb ik deze thermostaat net en heb hem nog niet langdurig kunnen testen. Ik vraag mij nu af of ik de aanvoertemperatuur beter op voorhand seizoensafhankelijk kan beperken. Echter een echt slimme thermostaat doet dit uiteraard zelf... vooral omdat hij ook weersafhankelijk zou horen te regelen...

Viel iemand dit nog meer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gecko123 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:27:
Beste tweakers,

Ik heb deze thermostaat vorige week geïnstalleerd en via opentherm aangesloten. Ik heb even kort getest of de installatie is geslaagd door een warmtevraag te creëren waarop de ketel aansloeg. Nu viel mij op dat de Tado direct om de maximale temperatuur vraagt die is ingesteld op de ketel 90 graden (Intergas HRE 24/28). Nu hoop ik natuurlijk dat dit alleen in het begin is en niet continue. Wat is de reden dat hij om dit maximum vraagt? Is dit normaal?

Zoals gezegd heb ik deze thermostaat net en heb hem nog niet langdurig kunnen testen. Ik vraag mij nu af of ik de aanvoertemperatuur beter op voorhand seizoensafhankelijk kan beperken. Echter een echt slimme thermostaat doet dit uiteraard zelf... vooral omdat hij ook weersafhankelijk zou horen te regelen...

Voor de start van aankomend verwarmingsseizoen rollen we een nieuwe OpenTherm driver uit die minder agressief om warmte zal vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gecko123 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:27:
Beste tweakers,

Lees deze topicstart maar eens: Gas besparen door middel van CV tuning deel II

Succes met tweaken en besparen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Jurian,

Bedankt voor je snelle reactie.

Is er een manier om te testen of ik de thermostaat via opentherm communiceert. Puur om uit te sluiten dat het daaraan zou kunnen liggen.

Wat betreft ketelinstellingen. Heeft het invloed op het leerproces als ik een lagere max cv temp. instel? Bijvoorbeeld 75 graden. En hoelang duurt het leerproces. Is dit bijvoorbeeld al binnen een week of leert hij ook over een langere periode? Uiteraard wil ik niet dat mijn getweak de thermostaat door de war gooit.

Daarnaast heb ik nog een vraag over het opentherm protocol. De ketel moduleert zelf ook op retourtemperatuur, dit heb ik deel gemerkt met mijn vorige aan/uit thermostaat. Wat is de invloed van het nieuwe OpenTherm protocol op deze regeling en kun je misschien kort uitleggen (of via een link doorverwijzen) hoe de thermostaat eigenlijk communiceert met de ketel. In mijn beleving vraagt de Tado alleen continue de aanvoertemperatuur? Deze laatste vraag is eigenlijk puur vanuit mijn eigen nieuwsgierigheid.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gecko123 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:53:
Jurian,

Bedankt voor je snelle reactie.

Is er een manier om te testen of ik de thermostaat via opentherm communiceert. Puur om uit te sluiten dat het daaraan zou kunnen liggen.

Wat betreft ketelinstellingen. Heeft het invloed op het leerproces als ik een lagere max cv temp. instel? Bijvoorbeeld 75 graden. En hoelang duurt het leerproces. Is dit bijvoorbeeld al binnen een week of leert hij ook over een langere periode? Uiteraard wil ik niet dat mijn getweak de thermostaat door de war gooit.

Daarnaast heb ik nog een vraag over het opentherm protocol. De ketel moduleert zelf ook op retourtemperatuur, dit heb ik deel gemerkt met mijn vorige aan/uit thermostaat. Wat is de invloed van het nieuwe OpenTherm protocol op deze regeling en kun je misschien kort uitleggen (of via een link doorverwijzen) hoe de thermostaat eigenlijk communiceert met de ketel. In mijn beleving vraagt de Tado alleen continue de aanvoertemperatuur? Deze laatste vraag is eigenlijk puur vanuit mijn eigen nieuwsgierigheid.

Alvast bedankt.
Als het werkt, dan werkt het via OpenTherm. (onze relais aansluiting zit op de NO en COM en niet op de + en - )

Leerproces is continu proces. U kunt gewoon zelf een max instellen en tado zal zich daarop aanpassen.

Dit zal waarschijnlijk allemaal veranderen. Eventjes afwachten nog. (voor ons heeft het geen haast omdat er nu niemand aan het stoken is op OpenTherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:53:
[...]

Lees deze topicstart maar eens: Gas besparen door middel van CV tuning deel II

Succes met tweaken en besparen. ;)
Dank Musicmasters. Wist niet dat het hier ook stond :) ;)
tado schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Als het werkt, dan werkt het via OpenTherm. (onze relais aansluiting zit op de NO en COM en niet op de + en - )

Leerproces is continu proces. U kunt gewoon zelf een max instellen en tado zal zich daarop aanpassen.

Dit zal waarschijnlijk allemaal veranderen. Eventjes afwachten nog. (voor ons heeft het geen haast omdat er nu niemand aan het stoken is op OpenTherm)
Jurian. Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gecko123 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:02:
[...]

Dank Musicmasters. Wist niet dat het hier ook stond :) ;)
Goed waterzijdig inregelen en de max van je ketel niet hoger dan 60 graden zetten (retour zit dan in HR gebied) levert je meer op dan welke thermostaat dan ook. Halvering van gasverbruik is niet ongewoon. Het is voor mij de reden dat ik zelf nog steeds geen slimme thermostaat heb. Ik wacht nog even totdat alle kinderziektes eruit zijn en prijzen verder zijn gezakt. 900 m3 verbruik met 4 persoonsgezin, altijd bijna iemand thuis vind ik al laag genoeg. Verwacht niet veel meer te kunnen besparen met een slimme thermostaat. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:07:
[...]

Goed waterzijdig inregelen en de max van je ketel niet hoger dan 60 graden zetten (retour zit dan in HR gebied) levert je meer op dan welke thermostaat dan ook. Halvering van gasverbruik is niet ongewoon. Het is voor mij de reden dat ik zelf nog steeds geen slimme thermostaat heb. Ik wacht nog even totdat alle kinderziektes eruit zijn en prijzen verder zijn gezakt. 900 m3 verbruik met 4 persoonsgezin, altijd bijna iemand thuis vind ik al laag genoeg. Verwacht niet veel meer te kunnen besparen met een slimme thermostaat. 8)
Met onze "energiebesparingsgarantie" kunt u tado een jaar uitproberen zonder risico. Is de besparing niet hoog genoeg dan kunt u tado terugsturen en krijg u uw geld terug.
https://www.tado.com/nl/t...#energy-savings-guarantee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:07:
[...]

Klopt wat je zegt. We wonen sinds driekwart jaar in dit huis dus nog even de boel aftasten. Met de instelling 60 graden kwam ik in de maanden december en januari wel te kort dus moest de max cv temp hoger instellen. Ging helaas ten koste van mijn rendement (grote blauwe pieken boven mijn doelverbruik te zien op mindergas.nl). Ik schat mijn jaarverbruik nu in op 950 m3. Dit is best redelijk maar ik verwacht dat het nog efficiënter kan. Op de badkamerradiator zit geen debietregeling en met een CV op pompstand 3 (en slaapkamerradiatoren nagenoeg dicht) wordt die warmte lekker overal en nergens naar gepompt. De badkamer was wel (lekker) de warmste plek van het huis. Over twee weken ga ik met een maat van mij (die is loodgieter) in een aantal kamers thermostatische kranen installeren en de boel waterzijdig inregelen.

Ik ben erg benieuwd naar wat het gaat opleveren. Met de thermostatische radiatorkranen straks in de slaapkamers hoop ik het wat comfortabeler te maken. Niet zozeer een besparingsmaatregel maar comfortabel zonder dat ik veel moet rommelen aan die kranen want sommige slaapkamers waren in de wintermaanden wel steeds te koud of te warm.

900m3 is een mooi verbruik. Hoop ik komend jaar ook te bereiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gecko123 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:41:
[...]

Klopt wat je zegt. We wonen sinds driekwart jaar in dit huis dus nog even de boel aftasten. Met de instelling 60 graden kwam ik in de maanden december en januari wel te kort dus moest de max cv temp hoger instellen. Ging helaas ten koste van mijn rendement (grote blauwe pieken boven mijn doelverbruik te zien op mindergas.nl). Ik schat mijn jaarverbruik nu in op 950 m3. Dit is best redelijk maar ik verwacht dat het nog efficiënter kan. Op de badkamerradiator zit geen debietregeling en met een CV op pompstand 3 (en slaapkamerradiatoren nagenoeg dicht) wordt die warmte lekker overal en nergens naar gepompt. De badkamer was wel (lekker) de warmste plek van het huis. Over twee weken ga ik met een maat van mij (die is loodgieter) in een aantal kamers thermostatische kranen installeren en de boel waterzijdig inregelen.

Ik ben erg benieuwd naar wat het gaat opleveren. Met de thermostatische radiatorkranen straks in de slaapkamers hoop ik het wat comfortabeler te maken. Niet zozeer een besparingsmaatregel maar comfortabel zonder dat ik veel moet rommelen aan die kranen want sommige slaapkamers waren in de wintermaanden wel steeds te koud of te warm.

900m3 is een mooi verbruik. Hoop ik komend jaar ook te bereiken :D
Met inregelen even wachten totdat het buiten weer koud is. Anders gaat je dat niet goed lukken. Succes!

NB: als je met 60 graden tekort komt is of je isolatie niet in orde of je hebt te weinig afgiftevermogen hangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tado schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:31:
[...]

Met onze "energiebesparingsgarantie" kunt u tado een jaar uitproberen zonder risico. Is de besparing niet hoog genoeg dan kunt u tado terugsturen en krijg u uw geld terug.
https://www.tado.com/nl/t...#energy-savings-guarantee
Nu alleen nog integratie in Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ik kreeg laatst de batterij email. Die geeft aan dat je nog maar een paar weken hebt voordat je de batterijen moet vervangen.

Is er ook een email die aangeeft dat die nog maar een dag hebt? Of kan ik beter om de week even kijken of de tado nog aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
menzo schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:45:
Ik kreeg laatst de batterij email. Die geeft aan dat je nog maar een paar weken hebt voordat je de batterijen moet vervangen.

Is er ook een email die aangeeft dat die nog maar een dag hebt? Of kan ik beter om de week even kijken of de tado nog aan staat?
Er komt alleen een herhaling van dezelfde mail na ongeveer 2 weken.
Ik verwacht voor eind augustus de firmwareupdate die de batterijtijd van de Slimme Thermostaat en Slimme Radiatorknoppen aanzienlijk zou moeten verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
tado schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:49:
[...]

Er komt alleen een herhaling van dezelfde mail na ongeveer 2 weken.
Ik verwacht voor eind augustus de firmwareupdate die de batterijtijd van de Slimme Thermostaat en Slimme Radiatorknoppen aanzienlijk zou moeten verbeteren.
Oke dat klinkt al goed.
Maar een laatste waarschuwing mail zou ook wel handig zijn. "je moet nu de batterijen vervangen ander heb je morgen geen verwarming"

Lijkt me dat dit goed te doen is, gewoon een nog lagere voltage grens aanhouden dan bij de eerste mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord.Warlock
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 15:25
Hoe lang duurt het normaal om een starterkit geleverd te krijgen ?
Nu 2 weken gelden, en support reageerd ook niet echt op mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
menzo schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:52:
[...]

Oke dat klinkt al goed.
Maar een laatste waarschuwing mail zou ook wel handig zijn. "je moet nu de batterijen vervangen ander heb je morgen geen verwarming"

Lijkt me dat dit goed te doen is, gewoon een nog lagere voltage grens aanhouden dan bij de eerste mail.
Helaas is er een vrij groot verschil tussen de merken batterijen en de voltages waarbij die er echt mee ophouden. Sommige batterijen kunnen nog tot een vrij laag voltage genoeg ampere leveren terwijl andere merken batterijen er soms al bij een vrij hoog voltage mee op houden.

Dit is iets wat vrij lastig is om te voorspellen. Op onze interne roadmap hebben we wel een "battery indicator" staan maar hoe en wanneer dit in de app zal komen is niet bekend.
Lord.Warlock schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:57:
Hoe lang duurt het normaal om een starterkit geleverd te krijgen ?
Nu 2 weken gelden, en support reageerd ook niet echt op mail.
Op onze website staat nu "ongeveer 9-10 werkdagen".

[ Voor 15% gewijzigd door tado op 08-08-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tado schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:57:
[...]

Helaas is er een vrij groot verschil tussen de merken batterijen en de voltages waarbij die er echt mee ophouden. Sommige batterijen kunnen nog tot een vrij laag voltage genoeg ampere leveren terwijl andere merken batterijen er soms al bij een vrij hoog voltage mee op houden.

Dit is iets wat vrij lastig is om te voorspellen. Op onze interne roadmap hebben we wel een "battery indicator" staan maar hoe en wanneer dit in de app zal komen is niet bekend.
Waarom niet gewoon er 1 ontwerpen die wordt gevoed door de bedrading naar/van de ketel? Dat doet mijn huidige thermostaat ook. Lijkt me een stuk simpeler.
Pagina: 1 ... 24 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!