Dat maakt niets uit.EmilneM schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:04:
[...]
Thanks. Maakt het dan nog uit of ik de smart thermostat starter kit met twee losse radiatorknoppen gebruik of smart radiator starter kit met losse smart thermostat?
- tado
- Registratie: Februari 2016
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Slimme Radiatorknop
- Tado Slimme Radiatorknop V3+ (Starterskit)
- Tado Slimme Thermostaat V3+
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat Multi-zone (uitbreiding)
- Duracell Plus Power Alkaline AA-batterijen - 12 stuks
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Tado Slimme Thermostaat V3
- Thermostaten
- Camera-accessoires
/u/735079/crop56bb70d03a088_cropped.png?f=community)
Financieel wel. Optie 2 is waarschijnlijk voordeliger.EmilneM schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:04:
[...]
Thanks. Maakt het dan nog uit of ik de smart thermostat starter kit met twee losse radiatorknoppen gebruik of smart radiator starter kit met losse smart thermostat?
Bij welke webwinkel(s) krijg ik gelijk de nieuwe HomeKit bridge als ik bestel? En bij Tado zelf?
Finally....... Siri is in "Tado's" House
Alvast een waarschuwing voor impatient @DaveD1109, het connecten van al je Tado devices bij de installatie van de Homekit bridge KAN tot 45min duren !
Maar goed, je wacht al plusminus 7 maanden op deze Homekit bridge, dus dan kunnen die 45min er ook wel bij

Even als antwoord op je eerder gestelde vraag, ik had mijn V3 set dus ongeveer een maandje voordat jij deze in huis gehaald had, dus zoals ik al eerder zei, ga maar alvast klaarstaan
Bij mijn installatie met 1 Tado Slimme Thermostaat en 5 slimme Tado radiatorknoppen heeft de Homekit Bridge installatie 40 minuten geduurd. Alle firmware's zijn op 42.5 gebleven en de Homekit bridge staat op 41.1.
Heb net de woninghub op m'n iPad geactiveerd en alle Tado devices toegevoegd.
Kleine tip daarbij voor diegenen die net zoals ik meerdere zones hebben:
Zorg dat je je administratie van je serie nr's van je Tado devices op orde hebt, zodat je bij het toevoegen van je Tado devices aan je woning op je iPad/iPhone/AppleTV, sneller klaar bent met het toewijzen in welke kamer je Tado device staat. Je kunt dit natuurlijk ook in de Tado app zelf zien, maar als je de stickers met serie nr's al geplakt had, in het door Tado meegeleverde boekje van je Thermostaat, ben je veeeel sneller klaar
Tot zover de installatie, alles werkt en spelen met de Woning App op m'n iPad komt later wel. Dus verdere vragen over de integratie met Apple Homekit kan ik nog niet beantwoorden, want buiten schijnt het zonnetje
Alvast een waarschuwing voor impatient @DaveD1109, het connecten van al je Tado devices bij de installatie van de Homekit bridge KAN tot 45min duren !
Maar goed, je wacht al plusminus 7 maanden op deze Homekit bridge, dus dan kunnen die 45min er ook wel bij
Even als antwoord op je eerder gestelde vraag, ik had mijn V3 set dus ongeveer een maandje voordat jij deze in huis gehaald had, dus zoals ik al eerder zei, ga maar alvast klaarstaan
Bij mijn installatie met 1 Tado Slimme Thermostaat en 5 slimme Tado radiatorknoppen heeft de Homekit Bridge installatie 40 minuten geduurd. Alle firmware's zijn op 42.5 gebleven en de Homekit bridge staat op 41.1.
Zorg dat je je administratie van je serie nr's van je Tado devices op orde hebt, zodat je bij het toevoegen van je Tado devices aan je woning op je iPad/iPhone/AppleTV, sneller klaar bent met het toewijzen in welke kamer je Tado device staat. Je kunt dit natuurlijk ook in de Tado app zelf zien, maar als je de stickers met serie nr's al geplakt had, in het door Tado meegeleverde boekje van je Thermostaat, ben je veeeel sneller klaar
Tot zover de installatie, alles werkt en spelen met de Woning App op m'n iPad komt later wel. Dus verdere vragen over de integratie met Apple Homekit kan ik nog niet beantwoorden, want buiten schijnt het zonnetje
Whahahahahaha!!! Nou ben benieuwd! Eind november besteld dus ben erg ongeduldig inderdaad!😜Montoya200x schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:13:
Finally....... Siri is in "Tado's" House![]()
Maar goed, je wacht al plusminus 7 maanden op deze Homekit bridge, dus dan kunnen die 45min er ook wel bij![]()
Tot zover de installatie, alles werkt en spelen met de Woning App op m'n iPad komt later wel. Dus verdere vragen over de integratie met Apple Homekit kan ik nog niet beantwoorden, want buiten schijnt het zonnetje![]()
DaveD
Draaien de thermostaatknoppen ook soms open/dicht zonder dat er warmtevraag is ? Bij dit hete weer, hoor ik zonet ineens de motor in mijn radiatorknop zoemen. Volgens de app is het hier momenteel echter 26°C en is er dus alleszins geen warmte nodig.
Niet dat het iets zal uitmaken want de hoofdschakelaar voor mijn verwarming staat af.
Niet dat het iets zal uitmaken want de hoofdschakelaar voor mijn verwarming staat af.
De knoppen kalibreren zichzelf eens in de zoveel tijd.Twixie schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:35:
Draaien de thermostaatknoppen ook soms open/dicht zonder dat er warmtevraag is ? Bij dit hete weer, hoor ik zonet ineens de motor in mijn radiatorknop zoemen. Volgens de app is het hier momenteel echter 26°C en is er dus alleszins geen warmte nodig.
Wanneer had je besteld?
Het is me eigenlijk niet helemaal duidelijk wat je nu juist nog moet doen voor die Homekit Bridge. Ik heb tijdje geleden al eens een aanvraag ingediend voor gratis omwisseling, dus ik ga er van uit dat ik niets meer moet doen. Echter, op mijn account kan ik daar nergens iets over terugvinden. Als je in de shop op Login klikt en inlogt, kom je gewoon op My Tado en dus de regeling van je thuissituatie. Ik zie nergens hoe ik openstaande orders kan checken.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Dit kan een hardware defect zijn. Graag mail sturen naar support@tado.com en daar het serienummer van deze radiatorknop doorgeven.Twixie schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:35:
Als u al een keer contact heeft gehad met onze support dan staat u op de lijst en wij zullen contact met u opnemen zodra het uw beurt is.Twixie schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:00:
Het is me eigenlijk niet helemaal duidelijk wat je nu juist nog moet doen voor die Homekit Bridge. Ik heb tijdje geleden al eens een aanvraag ingediend voor gratis omwisseling, dus ik ga er van uit dat ik niets meer moet doen. Echter, op mijn account kan ik daar nergens iets over terugvinden. Als je in de shop op Login klikt en inlogt, kom je gewoon op My Tado en dus de regeling van je thuissituatie. Ik zie nergens hoe ik openstaande orders kan checken.
[ Voor 29% gewijzigd door tado op 19-06-2017 12:17 ]
@tado Zijn er al guides in NL, Duits of Engels beschikbaar met een overzicht van welke commando's er gebruikt kunnen worden met Siri en zo niet, wanneer kunnen we dat ongeveer verwachten ?
En zit er nog verschil in het aantal commando's wat in het NL beschikbaar is met Apple Homekit t.o.v. het aantal Engelse commando's, waarmee de Tado installatie geregeld kan worden ?
En zit er nog verschil in het aantal commando's wat in het NL beschikbaar is met Apple Homekit t.o.v. het aantal Engelse commando's, waarmee de Tado installatie geregeld kan worden ?
[ Voor 6% gewijzigd door Montoya200x op 19-06-2017 12:37 ]
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Helaas hebben we nog geen guides. Dit is misschien ook iets wat meer een vraag is voor Apple zelf. Zij geven bepaalde commando's vrij per taal.Montoya200x schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:37:
@tado Zijn er al guides in NL, Duits of Engels beschikbaar met een overzicht van welke commando's er gebruikt kunnen worden met Siri en zo niet, wanneer kunnen we dat ongeveer verwachten ?
We zijn nu net 3 maanden verder en weer kan ik de batterijen vervangen... Is dus wezenlijk anders dan de op de website gemelde 2-3 jaar.BB-One schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:47:
[...]
Even mijzelf quoten. Gisteren gelijk de batterijen vervangen, maar wat een![]()
om dat schroefje er weer in te krijgen. Zal wel aan mijn dikke vingers liggen, maar het schroefje is dus 4x op de grond gevallen en laat mijn thermostaat nu net op een donkere plek in de woonkamer hangen, dus met de zaklamp over de vloer gekropen om het schroefje terug te vinden...
@tado In het kader van productontwikkeling misschien handiger om een kruiskopschroef te gebruiken? Die blijft beter op de schroevendraaier zitten...
Ik neem aan dat Tado nagedacht heeft, over een product release, waarbij het de klant makkelijk gemaakt wordt, ipv dat er op internet bij een concurrent gekeken moet worden, welke commando's er evt gebruikt kunnen worden met Siri in combinatie met de Tado apparatentado schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:38:
Helaas hebben we nog geen guides. Dit is misschien ook iets wat meer een vraag is voor Apple zelf. Zij geven bepaalde commando's vrij per taal.
Worden de door Apple ondersteunde thermostaat commando's voor Siri nog beperkt, door de aanwezige firmware versie van de Homekit bridge of staat dat er los van ?
Want hoe de aansturing en implementatie nu werkt met Siri en de Tado apparaten is een groot vraagteken voor ons. Kan Siri al overweg met Zone aansturing, net zoals in de app, of moeten daar scenes voor aangemaakt worden in Homekit ?
Bepaalt Apple de commando's waar Tado zich aan moet houden en waarop Tado zijn software/firmware moet schrijven/aanpassen of kan Tado zelf ook commando's aan Siri toevoegen, die dan na een IOS update pas gebruikt kunnen worden door de eindgebruikers ?
Edit: wisselwerking Apple<>Tado mbt Homekit
[ Voor 44% gewijzigd door Montoya200x op 19-06-2017 13:17 ]
Hier idem, maar ik laat ze zitten tot ik effectief geen readings meer krijg. Ondertussen is het al zeker 2 maand geleden eer de oudste een melding gaven, maar toch nog mooi temperatuur weergeven. Of de motor nog goed werkt nu, weet ik niet, daarvoor is het te warmBB-One schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:40:
[...]
We zijn nu net 3 maanden verder en weer kan ik de batterijen vervangen... Is dus wezenlijk anders dan de op de website gemelde 2-3 jaar.
Ook wel opmerkelijk dat de mail melding die je hierover krijgt, al direct zegt dat het veel sneller is dan verwacht dat de batterij leeg is, en dat ze zich ervan bewust zijn en ermee bezig zijn
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Apple geeft guidelines over welke commando's gebruikt mogen worden voor een verwarmingsproduct. Om certificatie te krijgen/houden zitten wij daar aan vast. In de toekomst verwacht ik wel verbeteringen zodra Apple ook verder gaat sleutelen aan de HomeKit standaard.Montoya200x schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:46:
[...]
Ik neem aan dat Tado nagedacht heeft, over een product release, waarbij het de klant makkelijk gemaakt wordt, ipv dat er op internet bij een concurrent gekeken moet worden, welke commando's er evt gebruikt kunnen worden met Siri in combinatie met de Tado apparaten![]()
Worden de door Apple ondersteunde thermostaat commando's voor Siri nog beperkt, door de aanwezige firmware versie van de Homekit bridge of staat dat er los van ?
Want hoe de aansturing en implementatie nu werkt met Siri en de Tado apparaten is een groot vraagteken voor ons. Bepaalt Apple de commando's waar Tado zich aan moet houden en waarop Tado zijn software/firmware moet schrijven/aanpassen of kan Tado zelf ook commando's aan Siri toevoegen, die dan na een IOS update pas gebruikt kunnen worden door de eindgebruikers ?
Edit: wisselwerking Apple<>Tado mbt Homekit
Je krijgt de nieuwe brigde toch vanzelf thuisgestuurdtado schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:16:
[...]
Als u al een keer contact heeft gehad met onze support dan staat u op de lijst en wij zullen contact met u opnemen zodra het uw beurt is.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Er zijn verschillende mogelijkheden:MrBarBarian schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:31:
[...]
Je krijgt de nieuwe brigde toch vanzelf thuisgestuurdOf moet ik nog ergens een aanvraag indienen?
Als u een gele kaart heeft ontvangen in uw V3 verpakking nemen wij contact met u op.
Als er een gele sticker op de bridge zat als u een V3 heeft gekocht, dan kunt u via de link op de gele sticker de V3 bridge aanvragen.
Als u een V2 klant bent en ooit een aanvraag heeft gestuurd om tegen betaling te upgraden naar V3 dan staat u op een lijst en nemen wij contact met u op.
Mijn app geeft al minstens een week "NO LOCATION " aan voor mijn telefoon.
Ook een herstart van de telefoon heeft geen effect gehad.
Ik nu niet zo erg want de verwarming is niet nodig en ik stuur geen AC aan maar ik vraag me toch af af dit zich vanzelf gaat herstellen.
Je kunt niet de app forceren om de locatie van je telefoon over te nemen.
Ik nu niet zo erg want de verwarming is niet nodig en ik stuur geen AC aan maar ik vraag me toch af af dit zich vanzelf gaat herstellen.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Graag dit artikel doorlezen.TWyk schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:05:
Mijn app geeft al minstens een week "NO LOCATION " aan voor mijn telefoon.
Het heeft er altijd mee te maken dat onze app niet in de achtergrond mag draaien van de telefoon.
U kunt ook proberen om de app van de telefoon te halen, telefoon opnieuw opstarten en daarna de app er weer op zetten.
Background apps staat op "On' voor Tado apptado schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:07:
[...]
Graag dit artikel doorlezen.
Het heeft er altijd mee te maken dat onze app niet in de achtergrond mag draaien van de telefoon.
Use you precise location staat op "On" voor Tado app
Misschien als het in september nog steeds niet goed gaat.U kunt ook proberen om de app van de telefoon te halen, telefoon opnieuw opstarten en daarna de app er weer op zetten.
En als ik de V3 van iemand heb overgenomen en me niets kan herinneren van een gele kaart of sticker?tado schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:58:
[...]
Er zijn verschillende mogelijkheden:
Als u een gele kaart heeft ontvangen in uw V3 verpakking nemen wij contact met u op.
Als er een gele sticker op de bridge zat als u een V3 heeft gekocht, dan kunt u via de link op de gele sticker de V3 bridge aanvragen.
Als u een V2 klant bent en ooit een aanvraag heeft gestuurd om tegen betaling te upgraden naar V3 dan staat u op een lijst en nemen wij contact met u op.
Heb sinds een paar dagen de Homekit compatible bridge van Tado voor het besturen van al mijn Tado apparaten .....
Nu ik me erin verdiept hebt, ben ik erachter gekomen dat de mogelijkheden voornamelijk beperkt worden door Apple, omdat andere fabrikanten tegen dezelfde problemen oplopen waar Tado ook tegen op loopt en dat de eigen apps meer mogelijkheden bieden, dan wat Homekit op dit moment kan aanbieden...
Ik geef toe, Tado heeft nog wat te leren met de planning en consument begeleiding met de uitrol van hun nieuwe Homekit bridge, maar Apple loopt ook achter qua innovaties met Homekit, gezien het commentaar wat ik tot nu toe allemaal gelezen heb met bv Elgato en Ecobee, die ook in Tado's vaarwater zitten.
Ik zelf ben al tot de conclusie gekomen dat ik voorlopig geen tijd in Homekit meer ga steken zolang er van Apple's kant geen grote update komt in de mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid van Homekit en ik daardoor initiatieven zoals ConradConnect in de gaten blijf houden, net zoals ik IFTTT al gebruik voor het linken van devices, zolang er van Tado nog geen guides beschikbaar zijn met wat er wel en nog niet mogelijk is met Homekit.
Dus als de temperatuur in de herfst weer begint te dalen, waardoor mijn Tado installatie weer aan het werk moet, zijn Apple en Tado hopelijk een stapje verder met Homekit ;-)
Nu ik me erin verdiept hebt, ben ik erachter gekomen dat de mogelijkheden voornamelijk beperkt worden door Apple, omdat andere fabrikanten tegen dezelfde problemen oplopen waar Tado ook tegen op loopt en dat de eigen apps meer mogelijkheden bieden, dan wat Homekit op dit moment kan aanbieden...

Ik geef toe, Tado heeft nog wat te leren met de planning en consument begeleiding met de uitrol van hun nieuwe Homekit bridge, maar Apple loopt ook achter qua innovaties met Homekit, gezien het commentaar wat ik tot nu toe allemaal gelezen heb met bv Elgato en Ecobee, die ook in Tado's vaarwater zitten.
Ik zelf ben al tot de conclusie gekomen dat ik voorlopig geen tijd in Homekit meer ga steken zolang er van Apple's kant geen grote update komt in de mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid van Homekit en ik daardoor initiatieven zoals ConradConnect in de gaten blijf houden, net zoals ik IFTTT al gebruik voor het linken van devices, zolang er van Tado nog geen guides beschikbaar zijn met wat er wel en nog niet mogelijk is met Homekit.
Dus als de temperatuur in de herfst weer begint te dalen, waardoor mijn Tado installatie weer aan het werk moet, zijn Apple en Tado hopelijk een stapje verder met Homekit ;-)
Dan zul je er zelf eentje moeten aanschaffen, lijkt me. Of contact opnemen met degene van wie je hem hebt overgenomen.MrBarBarian schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:49:
[...]
En als ik de V3 van iemand heb overgenomen en me niets kan herinneren van een gele kaart of sticker?
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Mooi verhaal waar ik het in hoofdlijnen zeker mee eens bent, wat beetje mist is de daadwerkelijke mogelijkheden die je mist?Montoya200x schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:59:
Heb sinds een paar dagen de Homekit compatible bridge van Tado voor het besturen van al mijn Tado apparaten .....
Een aantal dingen die ik tot nu toe nog niet heb kunnen terugvinden in de woning app :
- Terugkeren naar het ingestelde dagschema.
Alle acties vanuit de woning app worden in de Tado app weergegeven als manual overrides. Ik heb nog niet kunnen vinden waar dit "verstopt" zit en of dit überhaupt aanwezig is.
- Verwijderen device vanuit woning app
Ik heb 1 Tado slimme radiatorknop die terug gestuurd gaat worden naar Tado. Deze was gedemonteerd en nog van batterijen voorzien en werd dus mee geïnitialiseerd tijdens de installatie van de homekit bridge. In de Woning app kan ik dit device dus niet los verwijderen omdat een verwijderknop voor een losse device niet aanwezig is.
- Aanpassen weergave devices in de woning app.
Alle Tado devices registreren ook luchtvochtigheid. In de Woning app weergave wordt alleen de temperatuur weergegeven. Ik heb nog niet terug kunnen vinden of dit aan te passen is zodat ook de luchtvochtigheid te zien is.
- Siri.....
Er zullen ongetwijfeld vele dingen mogelijk zijn, maar zolang dit niet gedocumenteerd is door Tado in diverse talen, zit je als een kip zonder kop te lullen tegen haar... Want nu zul je eerst het internet af moet struinen op site's van andere fabrikanten met een homekit thermostaat, om te lezen welke commando's nou wel tot een actie leiden en welke niet en of dit dan ook werkt met je Tado.
Zoals ik al zei, ik laat het hele Homekit gebeuren even rusten, totdat er wat meer documentatie beschikbaar is en daar zal Tado ongetwijfeld voor zorgen tegen die tijd dat het stookseizoen weer begint
Edit: Typo
- Terugkeren naar het ingestelde dagschema.
Alle acties vanuit de woning app worden in de Tado app weergegeven als manual overrides. Ik heb nog niet kunnen vinden waar dit "verstopt" zit en of dit überhaupt aanwezig is.
- Verwijderen device vanuit woning app
Ik heb 1 Tado slimme radiatorknop die terug gestuurd gaat worden naar Tado. Deze was gedemonteerd en nog van batterijen voorzien en werd dus mee geïnitialiseerd tijdens de installatie van de homekit bridge. In de Woning app kan ik dit device dus niet los verwijderen omdat een verwijderknop voor een losse device niet aanwezig is.
- Aanpassen weergave devices in de woning app.
Alle Tado devices registreren ook luchtvochtigheid. In de Woning app weergave wordt alleen de temperatuur weergegeven. Ik heb nog niet terug kunnen vinden of dit aan te passen is zodat ook de luchtvochtigheid te zien is.
- Siri.....
Er zullen ongetwijfeld vele dingen mogelijk zijn, maar zolang dit niet gedocumenteerd is door Tado in diverse talen, zit je als een kip zonder kop te lullen tegen haar... Want nu zul je eerst het internet af moet struinen op site's van andere fabrikanten met een homekit thermostaat, om te lezen welke commando's nou wel tot een actie leiden en welke niet en of dit dan ook werkt met je Tado.
Zoals ik al zei, ik laat het hele Homekit gebeuren even rusten, totdat er wat meer documentatie beschikbaar is en daar zal Tado ongetwijfeld voor zorgen tegen die tijd dat het stookseizoen weer begint
Edit: Typo
[ Voor 5% gewijzigd door Montoya200x op 20-06-2017 09:40 ]
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Dan heeft de vorige eigenaar misschien de sticker van de bridge gehaald zodat hij zelf de V3 bridge kan bestellen of u heeft geen V3 maar een V2 gekocht.MrBarBarian schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:49:
[...]
En als ik de V3 van iemand heb overgenomen en me niets kan herinneren van een gele kaart of sticker?
Neuh. de spullenboel zat allemaal nog netjes verpakt en gesealed. De Tado was nog niet gebruikt! En het is echt een V3tado schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:16:
[...]
Dan heeft de vorige eigenaar misschien de sticker van de bridge gehaald zodat hij zelf de V3 bridge kan bestellen of u heeft geen V3 maar een V2 gekocht.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Heeft u van originele eigenaar de aankoopbon gekregen zodat u kunt nagaan of het echt een V3 is ?MrBarBarian schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:27:
[...]
Neuh. de spullenboel zat allemaal nog netjes verpakt en gesealed. De Tado was nog niet gebruikt! En het is echt een V3
Anders even contact opnemen met onze klantendienst: support@tado.com
De verpakking zou eenvoudig uitsluitsel moeten kunnen geven of het een V2 of V3 is, want die zijn verschillend mbt de toegepaste foto op de doos.
Voor gedetaileerde HomeKit discussies: zie het Apple HomeKit topic.
[ Voor 55% gewijzigd door robertwebbe op 21-06-2017 09:59 ]
Cool! Die van mij is ook onderweg zie ik zojuist in de mail!robertwebbe schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:52:
[video]
Voor gedetaileerde HomeKit discussies: zie het Apple HomeKit topic.
DaveD
Ik heb mijn bestelling eind april geplaatst en zo juist een e-mail ontvangen:
Niet helemaal duidelijk wat de e-mail betekent, maar ik denk dat het nu niet lang meer kan duren. In de factuur staat dat de factuurdatum (vandaag) de datum van de levering zal zijn, tenzij anders vermeld. Al staat in de de e-mail zelf weer:Goed nieuws: uw bestelling is zojuist verwerkt.
U ontvangt een aparte email van ons als uw bestelling is verzonden. Tevens vindt u bij deze email ook de factuur invoice, onze general terms & conditions en de privacy policy.
Iets eerder dan verwacht, vandaag kreeg ik het bericht dat de batterijen aan vervanging toe zijn. Mijn Tado is echt een batterijenvreter. En hij zit volgens mij toch goed aangesloten.Jimster schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:13:
[...]
En deze week weer het bericht dat de batterijen leeg zijn. Dus ook weer na 3,5 maand. Ik gebruik alkaline batterijen van de Lidl en die zijn volgens mij prima. Mijn Tado is dus een batterijenvreter.
Volgende geplande batterijwissel: begin juli.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
We zijn op de hoogte van het probleem. Het probleem lijkt zich vooral bij slimme thermostaten die aangesloten zijn via OpenTherm voor te doen. We zijn nu aan het kijken wat we er aan kunnen doen.Jimster schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:34:
[...]
Iets eerder dan verwacht, vandaag kreeg ik het bericht dat de batterijen aan vervanging toe zijn. Mijn Tado is echt een batterijenvreter. En hij zit volgens mij toch goed aangesloten.
Dazzle mode uitzetten kan in ieder geval al een positieve invloed hebben op de batterijduur.
P.S. Vanmiddag de app store/play store/windows store in de gaten houden want er komt een vrij grote app update aan.
[ Voor 7% gewijzigd door tado op 22-06-2017 15:01 ]
Ik heb stadsverwarming en ook bij mij vind ik het heel erg hard gaan, iedere paar maanden nieuwe batterijen.[s=51661849,noline]tado schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:00[/message]:
[...]
We zijn op de hoogte van het probleem. Het probleem lijkt zich vooral bij slimme thermostaten die aangesloten zijn via OpenTherm voor te doen. We zijn nu aan het kijken wat we er aan kunnen doen.
Dazzle mode uitzetten kan in ieder geval al een positieve invloed hebben op de batterijduur.
Weet je misschien of dat er plannen zijn voor een wandhoudertje voor de v3 bridge? Hij bungelt nu aan mijn router aan het draadje en dat stoort me een beetje. Liever zou ik een houdertje willen hebben waar je de bridge in- en uit kunt klikken of kunt schuiven.
Thanks, hij is net binnen voor IOStado schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:00:
P.S. Vanmiddag de app store/play store/windows store in de gaten houden want er komt een vrij grote app update aan.
Een strakke verbetering van de rapportages
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
We zullen kijken naar batterijverbruik van alle interfaces.robertwebbe schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:10:
[...]
Ik heb stadsverwarming en ook bij mij vind ik het heel erg hard gaan, iedere paar maanden nieuwe batterijen.
Weet je misschien of dat er plannen zijn voor een wandhoudertje voor de v3 bridge? Hij bungelt nu aan mijn router aan het draadje en dat stoort me een beetje. Liever zou ik een houdertje willen hebben waar je de bridge in- en uit kunt klikken of kunt schuiven.
Er zijn zeker geen plannen voor een houdertje. Misschien kijken of u zelf iets kunt 3D printen ?
Ik ben zelf helaas niet zo'n 3D printer specialist. Als er misschien iemand anders in dit topic dit wel is dan houd ik me zeer aanbevolen voor 1 exemplaar!tado schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:23:
[...]
Er zijn zeker geen plannen voor een houdertje. Misschien kijken of u zelf iets kunt 3D printen ?
Heb ik ook last van gehad, als tip mee gekregen Alkaline batterijen (code LR) te gebruiken. Bij mij gingen ze ook 1 a 2 mnd mee... daarna geen display meer. Vorige maand vervangen door alkaline batterijen, benieuw hoe lang die het volhouden.Twixie schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:49:
[...]
Hier idem, maar ik laat ze zitten tot ik effectief geen readings meer krijg. Ondertussen is het al zeker 2 maand geleden eer de oudste een melding gaven, maar toch nog mooi temperatuur weergeven. Of de motor nog goed werkt nu, weet ik niet, daarvoor is het te warm.
Ook wel opmerkelijk dat de mail melding die je hierover krijgt, al direct zegt dat het veel sneller is dan verwacht dat de batterij leeg is, en dat ze zich ervan bewust zijn en ermee bezig zijn.
Leuke update van de applicatie met betrekking actual warmte vraag.... Nu "heath request none" klopt....is een beetje warm buiten en binnen....
Ook informatie grafiek.... compleet nieuw en uitgebreid.... leuke mogelijkheden
Ook informatie grafiek.... compleet nieuw en uitgebreid.... leuke mogelijkheden
[ Voor 22% gewijzigd door emaurer op 22-06-2017 18:30 ]
Ik heb een verbetervoorstel voor toekomstige Tado versies: maak dat schroefje aan de bovenkant ipv onderkant. Erg vervelend dat het schroefje er steeds uitvalt als ik 'm erin probeer te draaien.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
We verkopen onze tado ook veel in zuid-Europa, daar zijn de mensen iets korter over het algemeen en dan is het schroefje aan de bovenkant misschien ook niet handig.Jimster schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:56:
Ik heb een verbetervoorstel voor toekomstige Tado versies: maak dat schroefje aan de bovenkant ipv onderkant. Erg vervelend dat het schroefje er steeds uitvalt als ik 'm erin probeer te draaien.
Omdat we in Nederland over het algemeen met laagvoltage werken is het in principe prima om dat schroefje achterwegen te laten. De tado thermostaat klemt zichzelf prima aan de achterplaat en zal niet vanzelf los komen ook al zit er geen schroefje in.
Nieuwe app versie op Windows 10 mobile binnengekregen en deze versie vind nu wel weer spontaan mijn locatie.
Vind de zon en weer info in in de rapportage pagina wel interessante toevoeging.
Zit nog te bedenken wat je met de vochtigheidsgraad kan in de rapportage pagina.
Is dat iets voor airco aansturing?

Vind de zon en weer info in in de rapportage pagina wel interessante toevoeging.
Zit nog te bedenken wat je met de vochtigheidsgraad kan in de rapportage pagina.
Is dat iets voor airco aansturing?
[ Voor 5% gewijzigd door TWyk op 23-06-2017 13:09 ]
Ik gebruik zelf alkaline batterijen maar dan nog zijn deze snel leeg. Hiervoor nog een oplossing van Taco zou een grote verbetering zijn.beekware schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:15:
[...]
Heb ik ook last van gehad, als tip mee gekregen Alkaline batterijen (code LR) te gebruiken. Bij mij gingen ze ook 1 a 2 mnd mee... daarna geen display meer. Vorige maand vervangen door alkaline batterijen, benieuw hoe lang die het volhouden.
Ivm batterijen: zoals ik eerder al vermelde lijkt Tado enorm conservatief met het rapporteren van lage batterij. Ik heb mijn batterijen gewoon laten zitten, en zit ondertussen al bijna op 6 maand voor mijn radiatorknoppen. De eerste meldingen kwamen er begin april, maar die knop werkt nog altijd prima (al is er tegenwoordig uiteraard wel totaal geen warmtevraag).
Ben wel zeer blij met de nieuwe rapportering. Eindelijk heel nauwkeurig de temperatuur en warmtevraag van elke zone kunnen bekijken was toch wel een must. Zelfs in de zomer zijn die grafieken dan ook zeer interessant om bvb de opwarming overdag en afkoeling 's nachts te monitoren.
Ben wel zeer blij met de nieuwe rapportering. Eindelijk heel nauwkeurig de temperatuur en warmtevraag van elke zone kunnen bekijken was toch wel een must. Zelfs in de zomer zijn die grafieken dan ook zeer interessant om bvb de opwarming overdag en afkoeling 's nachts te monitoren.
Ben eens benieuwd wat dit gaat geven wanneer er warmte vraag is.Twixie schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:46:Ivm batterijen: zoals ik eerder al vermelde lijkt Tado enorm conservatief met het rapporteren van lage batterij. Ik heb mijn batterijen gewoon laten zitten, en zit ondertussen al bijna op 6 maand voor mijn radiatorknoppen. De eerste meldingen kwamen er begin april, maar die knop werkt nog altijd prima (al is er tegenwoordig uiteraard wel totaal geen warmtevraag).
Had vorig jaar ook voor dat de thermostaat in midden van de zomer melding gaf van lege batterijen. Toen had ik ook al meer dan 1 maand of meer zelfs geen warmte aanvraag. Heb de indruk dat de connectie met de tado servers ook veel vergt van de batterijen.
[ Voor 35% gewijzigd door jphermans op 24-06-2017 16:44 ]
Hmmm ik de homekitbridge geïnstalleerd maar vond het niet fijn dat Siri ook het hele serienummer noemde na het krijgen van een opdracht.
Dus ik dacht, verwijder hem uit HomeKit en installeer hem opnieuw! Helaas krijg ik dat niet meer voor elkaar!
De bridge is gewoon verbonden, maar krijg hem niet in HomeKit om toe te voegen.
Iemand tips?
Edit; Denk dat ik de oplossing al weet! Ik installeer de oude bridge weer zodat de homekitbridge volledig wordt verwijderd en begin dan opnieuw!
Dus ik dacht, verwijder hem uit HomeKit en installeer hem opnieuw! Helaas krijg ik dat niet meer voor elkaar!
De bridge is gewoon verbonden, maar krijg hem niet in HomeKit om toe te voegen.
Iemand tips?
Edit; Denk dat ik de oplossing al weet! Ik installeer de oude bridge weer zodat de homekitbridge volledig wordt verwijderd en begin dan opnieuw!

[ Voor 18% gewijzigd door DaveD1109 op 24-06-2017 17:30 ]
DaveD
Hier vandaag ook de HomeKit bridge ontvangen en een poging ondernomen deze te installeren...de Tado installatie via de app is gelukt en alle thermostaatkranen en thermostaat zijn zichtbaar in de app. HomeKit is echte een ander verhaal...eerst waren maar 3 componenten zichtbaar maar nadat de bridge herstart is zijn ze allemaal zichtbaar...alleen geven de andere componenten nu 'geen reactie' in HomeKit....kortom geen vlekkeloze installatie en nog geen volledige integratie in HomeKit ...
Gloeiende!!! Krijg hem hier niet zichtbaar in HomeKit! Krijg de optie niet om de homekitcode te scannen in de app van Tado en via de home app lukt het ook niet.
DaveD
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Probeer de factory reset knop op de bridge eens ingedrukt te houden tot de LED's knipperen.DaveD1109 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 19:11:
Gloeiende!!! Krijg hem hier niet zichtbaar in HomeKit! Krijg de optie niet om de homekitcode te scannen in de app van Tado en via de home app lukt het ook niet.
Gelukt!!tado schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 19:30:
[...]
Probeer de factory reset knop op de bridge eens ingedrukt te houden tot de LED's knipperen.
[ Voor 7% gewijzigd door DaveD1109 op 24-06-2017 20:03 ]
DaveD
@tado
Ik heb hier de factory reset ook al herhaaldelijk uitgevoerd maar het lijkt alsof sommige thermostaatkranen niet willen 'pairen' met homekit. Ze staan echter wel in de tado app, maar niet in de homekit app.
Inmiddels maar een mail gestuurd naar de helpdesk...
Ik heb hier de factory reset ook al herhaaldelijk uitgevoerd maar het lijkt alsof sommige thermostaatkranen niet willen 'pairen' met homekit. Ze staan echter wel in de tado app, maar niet in de homekit app.
Inmiddels maar een mail gestuurd naar de helpdesk...
@rabe83 Bij mij verschenen ze ook pas nadat ik de bridge een keer had gereset een uur na de volledige installatie. Ik denk dat er nog ergens een bug in de software zit.
@robertwebbe ik vrees inderdaad dat er ergens iets mis is....het lijkt erop alsof er na een paar herstarts weer een kraan wordt toegevoegd...ik zit nu op 7 van de 9...nog een paar keer herstarten en dan hoop ik ze allemaal gekoppeld te hebben...
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Er lijkt een bug te zitten in huidige firmware die dit probleem kan veroorzaken. We verwachten binnen de komende 3 weken een bigfix firmware uit te kunnen brengen.
Tot die tijd kunt u proberen met de factory reset alle apparaten toegevoegd te krijgen.
EDIT: zoals hieronder genoemd, ook zorgen dat de apparaten niet in de automatische modus op "OFF" staan. Dat is helaas een andere bug die ook met de komende bridge firmware update opgelost zou moeten zijn.
Tot die tijd kunt u proberen met de factory reset alle apparaten toegevoegd te krijgen.
EDIT: zoals hieronder genoemd, ook zorgen dat de apparaten niet in de automatische modus op "OFF" staan. Dat is helaas een andere bug die ook met de komende bridge firmware update opgelost zou moeten zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door tado op 26-06-2017 11:25 ]
De factory reset is inderdaad een optie. Daarnaast kwam ik er zelf achter dat alle thermostaten 'aan' moeten staan.
Nadat ik ze allemaal handmatig even geactiveerd had (door op een temperatuur te zetten) werden ze opgenomen in homekit. In eerdere installatiepogingen stond in de app van tado namelijk de verwarming 'uit' en dus geen temperatuur.
Nadat ik ze allemaal handmatig even geactiveerd had (door op een temperatuur te zetten) werden ze opgenomen in homekit. In eerdere installatiepogingen stond in de app van tado namelijk de verwarming 'uit' en dus geen temperatuur.
Net de nieuwe bridge geinstalleerd. Bleek dat na 45 minuten nog steeds niet alles gevonden was. Verschillende devices stonden met een kruisje erin. Echter, door bij de individuele thermostaatknop "Identificeer apparaat" aan te klikken kwam er wel een berichtje "Hi" op het apparaat. Daarna stond het apparaat weer actief in de app.
BTW de eerste generatie thermostaatknoppen was duidelijk brakjes. Ik heb nu 4 van de 10 vervangen, een vijfde komt er aan. Allemaal lieten ze de verwarming open staan en konden ze de verwarming niet dicht krijgen. Helpdesk is goed en vlot, maar fijn is anders. Wat me vooral irriteert is dat ik niet zelf kan zien wat de huidige status is van mijn thermostatische knop. Staat deze open, dicht, is het open of dicht geweest in de afgelopen dagen? Dit is vooral vervelend als je de knop eraf haalt en er weer op zet en de knop calibreert. Er is geen manier om te zien of de calibratie goed verloopt volgens de firmware. Dit terwijl de helpdesk dit wel kan zien.
BTW de eerste generatie thermostaatknoppen was duidelijk brakjes. Ik heb nu 4 van de 10 vervangen, een vijfde komt er aan. Allemaal lieten ze de verwarming open staan en konden ze de verwarming niet dicht krijgen. Helpdesk is goed en vlot, maar fijn is anders. Wat me vooral irriteert is dat ik niet zelf kan zien wat de huidige status is van mijn thermostatische knop. Staat deze open, dicht, is het open of dicht geweest in de afgelopen dagen? Dit is vooral vervelend als je de knop eraf haalt en er weer op zet en de knop calibreert. Er is geen manier om te zien of de calibratie goed verloopt volgens de firmware. Dit terwijl de helpdesk dit wel kan zien.
Hmmm als ik Siri de opdracht geef om de verwarming op 25 graden te zetten terwijl het in huis 23 is, dan komt dat keurig in de thuis app te staan.
Echter in de Tado app en mijn Tado gebeurt er niets.
Heb al geprobeerd de app te sluiten en mijn Tado pagina te verversen maar er gebeurt niets.
Meer mensen dit probleem?
Heb al geprobeerd de app te sluiten en mijn Tado pagina te verversen maar er gebeurt niets.
DaveD
Edit; ineens werkt het!DaveD1109 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:31:
Hmmm als ik Siri de opdracht geef om de verwarming op 25 graden te zetten terwijl het in huis 23 is, dan komt dat keurig in de thuis app te staan.

DaveD
Dat is de nieuwigheid van de software Dave, deze bugs zullen vast in volgende versies opgelost worden.
Ik vind het heerlijk om met dit soort innovaties te spelen en reken er gewoon al op dat er bugs in de eerste versies zitten.
Ik vind het heerlijk om met dit soort innovaties te spelen en reken er gewoon al op dat er bugs in de eerste versies zitten.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Het is vanaf nu mogelijk om zones een andere volgorde te geven in de web-app (my.tado.com). Zodra daar de volgorde van de zones is aangepast zal dit bij het opnieuw starten van de mobiele app ook daar op de nieuwe volgorde zichtbaar zijn.
Er komt nog een update voor de mobiele apps zodat dit ook direct in de mobiele app gedaan kan worden.
Er komt nog een update voor de mobiele apps zodat dit ook direct in de mobiele app gedaan kan worden.
Volgens mij heb ik het nu wel aardig draaien! Ondanks dat de bridge 7 maanden opzich heeft laten wachten ben ik wel erg tevreden over de Tado.robertwebbe schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:16:
Dat is de nieuwigheid van de software Dave, deze bugs zullen vast in volgende versies opgelost worden.
Had hiervoor een nest en die komt er bij mij niet meer in!
DaveD
@tado Gaat er bij die update ook gekeken worden hoe er een losse device vanuit de Tado app uit Homekit verwijderd kan worden ?tado schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:59:
Nu is het wel heel gebruikers onvriendelijk, met de omwegen die bewandeld moeten worden, voor het verwijderen van een gelinked Homekit device.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Dit is iets wat u het beste aan Apple zelf kan vragen. Dit heeft puur met HomeKit te maken.Montoya200x schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:50:
[...]
@tado Gaat er bij die update ook gekeken worden hoe er een losse device vanuit de Tado app uit Homekit verwijderd kan worden ?
Nu is het wel heel gebruikers onvriendelijk, met de omwegen die bewandeld moeten worden, voor het verwijderen van een gelinked Homekit device.
Montoya200x schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:50:
[...]
@tado Gaat er bij die update ook gekeken worden hoe er een losse device vanuit de Tado app uit Homekit verwijderd kan worden ?
Dat klopt niet, de app Home - Smart Home Automation heeft een optie op een specifiek onderdeel te kunnen verwijderen. Als een third party developer app dit kan, dan kan de tado app dit zelf ook. Ik denk alleen dat HomeKit zelf nog relatief nieuw is bij de tado developers en dat ze zelf ook nog even wegwijs moeten worden. Maar wellicht kun je deze app bij hen onder de aandacht brengen Jurian?tado schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:42:
[...]
Dit is iets wat u het beste aan Apple zelf kan vragen. Dit heeft puur met HomeKit te maken.
In het Apple HomeKit topic wordt er inmiddels ook al aardig over tado producten gesproken als het over HomeKit gaat.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Weet u zeker dat bij bijvoorbeeld Philips Hue, er 1 lamp verwijderd kan worden zonder alles te verwijderen ?robertwebbe schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 18:43:
[...]
[...]
Dat klopt niet, de app Home - Smart Home Automation heeft een optie op een specifiek onderdeel te kunnen verwijderen. Als een third party developer app dit kan, dan kan de tado app dit zelf ook. Ik denk alleen dat HomeKit zelf nog relatief nieuw is bij de tado developers en dat ze zelf ook nog even wegwijs moeten worden. Maar wellicht kun je deze app bij hen onder de aandacht brengen Jurian?
In het Apple HomeKit topic wordt er inmiddels ook al aardig over tado producten gesproken als het over HomeKit gaat.
Verder kan het zo zijn dat de 3rd party app het accessoire gewoon niet meer toont ook al is het er nog wel in de achtergrond.
Zoals u zelf al aangeeft. Het is nog volop in ontwikkeling.
Ik heb de nieuwe bridge binnen! Erg blij mee. Ik zag ook de software-update bij het openen van de app met extra grafiekjes en features, erg mooi.
Hij gaf eerst ook aan "geen externe toegang", ook al had ik 45 minuten gewacht. Maar nadat ik de bridge had ontkoppeld na 10 minuten weer had aangesloten ging het wel goed.
Zou te maken kunnen hebben met upnp misschien en openzetten van inkomende poort, anders zou ik het ook niet weten. De lampjes brandden gewoon alle 3 netjes wit.
Hij gaf eerst ook aan "geen externe toegang", ook al had ik 45 minuten gewacht. Maar nadat ik de bridge had ontkoppeld na 10 minuten weer had aangesloten ging het wel goed.
Zou te maken kunnen hebben met upnp misschien en openzetten van inkomende poort, anders zou ik het ook niet weten. De lampjes brandden gewoon alle 3 netjes wit.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Druk op de pairing knop tot de pairing LED gaat knipperen.chronoz schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:18:
Ik heb de nieuwe bridge binnen! Erg blij mee. Ik zag ook de software-update bij het openen van de app met extra grafiekjes en features, erg mooi.
Ga naar de slimme thermostaat, druk kort op de knop zodat u temperatuur ziet. Hou de knop ingedrukt tot de 2 ringen in beeld komen en laat los. Hou de knop opnieuw ingedrukt tot u een menu ziet en laat knop los. Ga 2 keer naar beneden zodat u 2 ringen en een pijl ziet. Druk 1 keer kort op de knop om te bevestigen.
De Slimme Thermostaat gaat nu opnieuw proberen te verbinden met de bridge.
Montoya200x schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:50:
De Tado firmware in de bridge doet toch de vertaalslag en communicatie naar de Homekit database, welke Tado devices er aan de bridge gekoppeld zijn ?tado schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:42:
[...]
Dit is iets wat u het beste aan Apple zelf kan vragen. Dit heeft puur met HomeKit te maken.
Dus dan zou de Tado bridge en/of Tado app toch uiteindelijk ook moeten bepalen, wat er gesynchroniseerd moet worden in de Homekit database, of zie ik dat verkeerd
Want nieuwe client devices van de bridge kunnen ook altijd toegevoegd worden aan de Homekit database.
[ Voor 6% gewijzigd door Montoya200x op 29-06-2017 12:11 ]
Zijn er mensen hier die van een 3e generatie Nest zijn overgestapt op een Tado? Zo ja: wat zijn de ervaringen?
In ons nieuwe huis overweeg ik een Tado te nemen in plaats van een Nest, o.a. om de volgende redenen:
- Nest lijkt stervende; geen software updates voor de thermostaat en staat in de verkoop door Google
- Incorrecte temperatuurmeting van de Nest
- Nest begint en stopt te laat met opwarmen waardoor je overshoots hebt (zelfs met OpenTherm)
- Tado support HomeKit, en de inruilactie voor bestaande klanten is klasse
- Tado is open over hun roadmap
- Slimme radiatorknoppen voor temperatuurregeling per kamer
Doet Tado het goed qua temperatuurmeting, updates, enz.?
- Nest lijkt stervende; geen software updates voor de thermostaat en staat in de verkoop door Google
- Nest begint en stopt te laat met opwarmen waardoor je overshoots hebt (zelfs met OpenTherm)
Dit is alvast wat leuk leesvoer om mee te beginnen. Een gebruikerservaring waarin velen zich in kunnen vinden !
Voor zover ik me kan herinneren, hebben zich in dit topic al een aantal mensen gemeld, die waren overgestapt van Nest naar Tado. Dus met een zoekopdracht hier, zal je ongetwijfeld al wat vragen beantwoord zien van deze overstappers.
Mbt tot updates blijft Tado constant werken aan verbetering, met tot nu toe maandelijkse updates van de Tado app en diverse firmware updates van de tado devices
Niet alles is perfect aan het bedrijf Tado, zoals bv de support pagina's waar naar mijn mening intern eens goed over nagedacht moet worden, om dat overzichtelijker en gestructureerder te krijgen. Dat is verder geen probleem, want de kwaliteit van de telefonische technische support maakt dat dan weer ruimschoots goed.
Laten we het verder maar niet meer hebben over hoe Tado met de introductie van de Homekit bridge omging, die een maaaaaandenlange vertraging opliep, die sommige gebruikers op de kast joeg
Voor zover ik me kan herinneren, hebben zich in dit topic al een aantal mensen gemeld, die waren overgestapt van Nest naar Tado. Dus met een zoekopdracht hier, zal je ongetwijfeld al wat vragen beantwoord zien van deze overstappers.
Mbt tot updates blijft Tado constant werken aan verbetering, met tot nu toe maandelijkse updates van de Tado app en diverse firmware updates van de tado devices
Niet alles is perfect aan het bedrijf Tado, zoals bv de support pagina's waar naar mijn mening intern eens goed over nagedacht moet worden, om dat overzichtelijker en gestructureerder te krijgen. Dat is verder geen probleem, want de kwaliteit van de telefonische technische support maakt dat dan weer ruimschoots goed.
Laten we het verder maar niet meer hebben over hoe Tado met de introductie van de Homekit bridge omging, die een maaaaaandenlange vertraging opliep, die sommige gebruikers op de kast joeg
Thanks! Tado zelf zal ook wel balen dat vanaf iOS 11 geen aparte hardware authenticatiechip meer nodig is om apparaten met HomeKit te laten werken, net nu ze een nieuwe bridge + inruilprogramma daarvoor hebben uitgebracht.Montoya200x schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:43:
Dit is alvast wat leuk leesvoer om mee te beginnen. Een gebruikerservaring waarin velen zich in kunnen vinden !
(...)
Ionen overgestapt van een nest V2 naar de Tado.VorteXLP schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:42:
Zijn er mensen hier die van een 3e generatie Nest zijn overgestapt op een Tado? Zo ja: wat zijn de ervaringen?In ons nieuwe huis overweeg ik een Tado te nemen in plaats van een Nest, o.a. om de volgende redenen:
De nest zat er vaak naast qua temperatuur en de afwezigheidsfunctie werkte ook voor geen meter!
De Tado doet dat echt super!😉
DaveD
Er is nog steeds hardware authenticatie nodig, alleen niet tijdens beta testen van een product.VorteXLP schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:15:
[...]
Thanks! Tado zelf zal ook wel balen dat vanaf iOS 11 geen aparte hardware authenticatiechip meer nodig is om apparaten met HomeKit te laten werken, net nu ze een nieuwe bridge + inruilprogramma daarvoor hebben uitgebracht.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Verder zijn er naast de hardware authenticatie nog andere strenge eisen aan de hardware waar de eisen nog altijd even streng zijn als voorheen.Impstoker schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:41:
[...]
Er is nog steeds hardware authenticatie nodig, alleen niet tijdens beta testen van een product.
Van wat ik heb meegekregen is alleen nog steeds een MFi license nodig, maar fabrikanten kunnen oudere hardware wel geschikt maken voor HomeKit via een firmware update, dus zonder chip. Nest ging namelijk ook nu naar HomeKit integratie kijken. De chip schijnt wel wat voordelen te hebben qua onder andere speed.Impstoker schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:41:
[...]
Er is nog steeds hardware authenticatie nodig, alleen niet tijdens beta testen van een product.
@tado
Vandaag ben ik tegen een hele onverwachte en voor mij ongewenste eigenschap van de Homekit bridge aangelopen...
Mijn iPad die als woning hub ingezet wordt thuis, had ik gisteren meegenomen van huis, waarna bij thuiskomst mijn iPad verbonden bleef met het Wifi hotspots netwerk van Ziggo ipv dat hij zich opnieuw verbond met mijn thuis router.
Gevolg daarvan was dat mijn vrouw zich vanochtend bij mij meldde, met de vraag waarom er geen warm water was.... Toen ik ging kijken in de Tado app, bleek dus dat AL mijn Tado devices de hele nacht geen verbinding konden maken met de Tado servers, waardoor de warmwater voorziening ook uit bleef staan ipv mijn dagschema te volgen.
Pas na het wisselen naar mijn eigen netwerk op de iPad, werd de verbinding weer hersteld naar de Tado servers, waarna mijn Tado devices weer automatisch ingesteld werden volgens het dagschema.
Ik ben van het feit op de hoogte dat als een iPad ingezet wordt als woninghub, deze thuis behoort te blijven voor Homekit besturing, maar ik had NIET verwacht dat ook de Tado besturing verbroken zou worden via de App en al mijn Tado devices het dagschema niet meer gingen volgen.....
Is dit een bug in de firmware of iets anders, want ik vind dit nu wel heel ongewenst gedrag, dat als de woninghub per ongeluk niet op mijn thuiswerk zit of als bv de accu van m'n woninghub leeg is, dan ook tegelijkertijd de gehele besturing van mijn Tado installatie wegvalt via de Tado app
Op de statuspagina van Tado zie ik verder, dat er geen onderbrekingen zijn geweest van de Tado services de afgelopen 2 dagen, dus daarom vermoed ik een firmware bug
Edit: extra info voor de app/firmware ontwikkelaars:
Het lijkt erop dat de overgang van "Afwezig" naar "Thuis" ervoor gezorgd heeft, dat de verbinding naar de Tado servers is verbroken. Dit is duidelijk te zien in de rapportages van elke zone, die pas een disconnect laten zien bij thuiskomst. Ook kan door mij uitgesloten worden dat er geen internet beschikbaar was via de Ziggo Wifi Hotspots, want dat was er namelijk wel.
Vandaag ben ik tegen een hele onverwachte en voor mij ongewenste eigenschap van de Homekit bridge aangelopen...

Mijn iPad die als woning hub ingezet wordt thuis, had ik gisteren meegenomen van huis, waarna bij thuiskomst mijn iPad verbonden bleef met het Wifi hotspots netwerk van Ziggo ipv dat hij zich opnieuw verbond met mijn thuis router.
Gevolg daarvan was dat mijn vrouw zich vanochtend bij mij meldde, met de vraag waarom er geen warm water was.... Toen ik ging kijken in de Tado app, bleek dus dat AL mijn Tado devices de hele nacht geen verbinding konden maken met de Tado servers, waardoor de warmwater voorziening ook uit bleef staan ipv mijn dagschema te volgen.
Pas na het wisselen naar mijn eigen netwerk op de iPad, werd de verbinding weer hersteld naar de Tado servers, waarna mijn Tado devices weer automatisch ingesteld werden volgens het dagschema.
Ik ben van het feit op de hoogte dat als een iPad ingezet wordt als woninghub, deze thuis behoort te blijven voor Homekit besturing, maar ik had NIET verwacht dat ook de Tado besturing verbroken zou worden via de App en al mijn Tado devices het dagschema niet meer gingen volgen.....
Is dit een bug in de firmware of iets anders, want ik vind dit nu wel heel ongewenst gedrag, dat als de woninghub per ongeluk niet op mijn thuiswerk zit of als bv de accu van m'n woninghub leeg is, dan ook tegelijkertijd de gehele besturing van mijn Tado installatie wegvalt via de Tado app

Op de statuspagina van Tado zie ik verder, dat er geen onderbrekingen zijn geweest van de Tado services de afgelopen 2 dagen, dus daarom vermoed ik een firmware bug
Het lijkt erop dat de overgang van "Afwezig" naar "Thuis" ervoor gezorgd heeft, dat de verbinding naar de Tado servers is verbroken. Dit is duidelijk te zien in de rapportages van elke zone, die pas een disconnect laten zien bij thuiskomst. Ook kan door mij uitgesloten worden dat er geen internet beschikbaar was via de Ziggo Wifi Hotspots, want dat was er namelijk wel.
[ Voor 12% gewijzigd door Montoya200x op 02-07-2017 15:48 ]
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Ik heb vanaf hier geen toegang tot uw account. Graag een support aanvraag sturen via: https://support.tado.com/hc/nlMontoya200x schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:43:
@tado
Vandaag ben ik tegen een hele onverwachte en voor mij ongewenste eigenschap van de Homekit bridge aangelopen...![]()
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een goed systeem om de temperatuur in verschillende kamers afzonderlijk te kunnen regelen. Nu kwam ik het systeem van Tado tegen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk wat ik nodig zou hebben. Als ik op de site van Tado zelf kijk, zie ik daar dit plaatje:

Echter, op de site van CoolBlue staat bij de Tado Slimme Thermostaat als minpunt weer dit:Slimme Thermostaat + Slimme Radiatorknoppen
Voor meer comfort: Stuur je verwarmingsinstallatie centraal aan en aanvullend individuele radiatoren voor meer comfort.
Zit het verschil 'm dan in het feit dat met de radiatorknoppen geen programma's ingesteld kunnen worden? Dat zou toch wel praktisch zijn op de slaap- en badkamer.Om de temperatuur per kamer te regelen, moet je apart een Tado Multi Zone aanschaffen.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
De benaming op Coolblue is nog van voor de tijd dat we Slimme Radiatorknoppen verkochten.maikel schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:55:
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een goed systeem om de temperatuur in verschillende kamers afzonderlijk te kunnen regelen. Nu kwam ik het systeem van Tado tegen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk wat ik nodig zou hebben. Als ik op de site van Tado zelf kijk, zie ik daar dit plaatje:
[afbeelding]
[...]
Echter, op de site van CoolBlue staat bij de Tado Slimme Thermostaat als minpunt weer dit:
[...]
Zit het verschil 'm dan in het feit dat met de radiatorknoppen geen programma's ingesteld kunnen worden? Dat zou toch wel praktisch zijn op de slaap- en badkamer.
Onze Slimme Radiatorknoppen hebben natuurlijk gewoon een schema zodat u per kamer een apart schema kunt instellen.
Ok, duidelijk. Dan heb ik nog wel de vraag of dit alleen werkt met de "Slimme Thermostaat - Starterskit (v3)" of ook met een losse Slimme Thermostaat. Als ik het goed begrijp, is de Internet bridge per se nodig om te verbinden met het netwerk en moet die worden aangesloten via een UTP-kabel. Dat zou betekenen dat er een extra kabel over de muur komt te lopen.tado schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:01:
[...]
De benaming op Coolblue is nog van voor de tijd dat we Slimme Radiatorknoppen verkochten.
Onze Slimme Radiatorknoppen hebben natuurlijk gewoon een schema zodat u per kamer een apart schema kunt instellen.

Ik zie nu ook op de site dat een Slimme Radiatorknop - StartersKit met een losse Slimme Thermostaat goedkoper is dan de Slimme Thermostaat - Starterskit (v3) met twee losse Slimme Radiatorknoppen. Of betreft het dan een andere thermostaat waardoor het niet werkt?
[ Voor 16% gewijzigd door maikel op 03-07-2017 15:48 ]
De bridge moet verbonden zijn met je netwerk, maar communiceert draadloos (middels het zelden gebruikte 6LoWPAN protocol) met alle thermostaten en knoppen. Hij kan dus bij je router geplaatst worden zonder extra kabels over muren.maikel schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:41:
[...]
Ok, duidelijk. Dan heb ik nog wel de vraag of dit alleen werkt met de "Slimme Thermostaat - Starterskit (v3)" of ook met een losse Slimme Thermostaat. Als ik het goed begrijp, is de Internet bridge per se nodig om te verbinden met het netwerk en moet die worden aangesloten via een UTP-kabel. Dat zou betekenen dat er een extra kabel over de muur komt te lopen.
Ik zie nu ook op de site dat een Slimme Radiatorknop - StartersKit met een losse Slimme Thermostaat goedkoper is dan de Slimme Thermostaat - Starterskit (v3) met twee losse Slimme Radiatorknoppen. Of betreft het dan een andere thermostaat waardoor het niet werkt?
Je kan inderdaad een Slimme Radiatorknop - Starterskit met een losse Slimme Thermostaat aanschaffen.
Is er toevallig nog een kortingscode actief voor Tado? Dat zou net het verschil kunnen maken tussen de shops.
Ik heb dit topic al doorzocht, maar de codes die genoemd worden, zijn niet meer actief.
Ik heb dit topic al doorzocht, maar de codes die genoemd worden, zijn niet meer actief.
[ Voor 28% gewijzigd door maikel op 04-07-2017 13:23 ]
Heel tevreden over de thermostaat en thermostaat knoppen die ik nu al een tijdje heb. Wat ik wel mis is het volgende. Heb verschillende schema's 1 voor week en 1 voor weekend. Echter wannneer we in de week thuis zijn (bvb vakantie, feestdag) dan slapen we langer en zou ik dus willen dat we op de 1 of andere manier toch de weekend modus kunnen schakelen bvb via de app of op een andere manier.
Misschien iets voor de toekomst.
Eeehhh.... welke live chat? Ik zie op de website enkel maar bel- en mailmogelijkheden.menzo schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:35:
Ik heb er een gekregen als je interesse toont in de livechat.
Er was vroeger een live chat, het kan dat die weg is. Je zou het via het kopje koopadvies een bericht kunnen sturen, misschien heb je zo nog kans.maikel schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:54:
[...]
Eeehhh.... welke live chat? Ik zie op de website enkel maar bel- en mailmogelijkheden.
Ik had verschillende schema's. Nu hou ik het echter een stuk simpeler en eenvoudiger. Als we thuis zijn, dan wordt het vanaf 0700 warm in de woonkamer. Je zou misschien iets besparen doordat tot 0800 uit te stellen in het weekend, maar het is zoveel gedoe. Ik heb ook geen schema meer wanneer of meestal thuis zijn of niet. Zijn we er, dan doet ie het, zijn we er niet, dan geldt away. Dat werkt altijd, behalve als opa en oma eens langskomen en op de kids passen. Maar die weten dat ze aan de knop kunnen draaien en dan doet alles het weer.jphermans schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:08:
Heel tevreden over de thermostaat en thermostaat knoppen die ik nu al een tijdje heb. Wat ik wel mis is het volgende. Heb verschillende schema's 1 voor week en 1 voor weekend. Echter wannneer we in de week thuis zijn (bvb vakantie, feestdag) dan slapen we langer en zou ik dus willen dat we op de 1 of andere manier toch de weekend modus kunnen schakelen bvb via de app of op een andere manier.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
De chat hebben we inderdaad moeten uitschakelen.maikel schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:54:
[...]
Eeehhh.... welke live chat? Ik zie op de website enkel maar bel- en mailmogelijkheden.
Probeer die mail mogelijk eens
Specificeer wat u graag wil hebben.
Ah, vandaar.tado schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:25:
[...]
De chat hebben we inderdaad moeten uitschakelen.
Probeer die mail mogelijk eens
Specificeer wat u graag wil hebben.
Ik heb mijn verhaal inmiddels gestuurd.
Wij zijn van plan een Tado systeem te kopen voor ons huis dat we nu aan het verbouwen zijn (volledig nieuwe CV). Wij zijn van plan een Vaillant VCW376/5-5 te kopen (Belgisch model, daar wonen we) en ik heb al een mailtje gestuurd naar Tado met de vraag of dit model werkt met Tado. Ze stuurden snel een mailtje terug waarin ze zeiden dat dat zeker het geval is, dus dat is mooi.
Enige twijfel nog (en misschien ook een interessante vraag voor anderen, vandaar dat ik het hier vraag): op de link https://support.tado.com/...rfaces-does-tado-support- staat dat Tado geen multiple heating circuits ondersteunt voor Vaillant. Wat betekent dit precies? Dat als ik verschillende kamers heb (we doen alles met Tado omdat toch alle radiatoren vervangen worden, dus 18 stuks, groot huis) niet iedere Tado-thermostaat de ketel aan kan zetten, omdat de "hoofdthermostaat" van het Tado-brein in de woonkamer vindt dat het daar warm genoeg is? Of betekent het slechts dat bepaalde gecompliceerde verwarmingsketels niet al hun functies kunnen laten aansturen door Tado?
Enige twijfel nog (en misschien ook een interessante vraag voor anderen, vandaar dat ik het hier vraag): op de link https://support.tado.com/...rfaces-does-tado-support- staat dat Tado geen multiple heating circuits ondersteunt voor Vaillant. Wat betekent dit precies? Dat als ik verschillende kamers heb (we doen alles met Tado omdat toch alle radiatoren vervangen worden, dus 18 stuks, groot huis) niet iedere Tado-thermostaat de ketel aan kan zetten, omdat de "hoofdthermostaat" van het Tado-brein in de woonkamer vindt dat het daar warm genoeg is? Of betekent het slechts dat bepaalde gecompliceerde verwarmingsketels niet al hun functies kunnen laten aansturen door Tado?
had ik niet ergens gelezen dat je toch nog enkele verwarmingselementen zonder tado (altijd open) moet laten om genoeg debiet te hebbeN?
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
In Duitsland is het normaal om vanuit de ketel al meerdere circuits te sturen. In de Benelux komt dit veel minder (zo goed als niet) voor.Dacabeca schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:15:
Wij zijn van plan een Tado systeem te kopen voor ons huis dat we nu aan het verbouwen zijn (volledig nieuwe CV). Wij zijn van plan een Vaillant VCW376/5-5 te kopen (Belgisch model, daar wonen we) en ik heb al een mailtje gestuurd naar Tado met de vraag of dit model werkt met Tado. Ze stuurden snel een mailtje terug waarin ze zeiden dat dat zeker het geval is, dus dat is mooi.
De radiatorknoppen werken goed samen met een slimme thermostaat in dezelfde kamer.
U kunt echt per kamer de temperatuur gaan regelen.
Als het hele systeem nieuw komt zou ik ook vragen of ze een retourleiding kunnen installeren zodat de ketel toch nog kan rondpompen ook al staan alle radiatoren dicht.
Elke dag moet ik het stroom van de HomeKit bridge afhalen omdat hij in Apple home geen reactie geeft.
Is dit een bug? Begint een beetje vervelend te worden.
Nu heb ik de stroom toevoer via de USB van mijn router. Is het aangeraden de stekker te gebruiken?
De Tado app doet het wel gewoon.
Nu heb ik de stroom toevoer via de USB van mijn router. Is het aangeraden de stekker te gebruiken?
[ Voor 6% gewijzigd door DaveD1109 op 06-07-2017 14:50 ]
DaveD
Heb je gekeken of je Tado app het wel doet. Want als de Tado app het wel doet, dan is het probleem Apple (Ik weet het, IoS heeft geen bugs, mgoed) ! blijkbaar kan ik niet lezen...je zei al dat de app het doet. Dan is het probleem dus Apple en ik weet niet of Tado dat moet fixen.DaveD1109 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:49:
Elke dag moet ik het stroom van de HomeKit bridge afhalen omdat hij in Apple home geen reactie geeft.
Je kunt dit onder andere checken door je devices even "HI" te laten zeggen middels "identify this device" of de temperatuur hoger te zetten.
[ Voor 9% gewijzigd door Raindeer op 06-07-2017 16:48 ]
Ik heb alles nog is even gereset. Kwam erachter dat op mijn iPhone de home app aangaf geen verbinding te kunnen krijgen, terwijl mijn iPad dit wel kon.Raindeer schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:47:
[...]
Heb je gekeken of je Tado app het wel doet. Want als de Tado app het wel doet, dan is het probleem Apple (Ik weet het, IoS heeft geen bugs, mgoed) ! blijkbaar kan ik niet lezen...je zei al dat de app het doet. Dan is het probleem dus Apple en ik weet niet of Tado dat moet fixen.
Je kunt dit onder andere checken door je devices even "HI" te laten zeggen middels "identify this device" of de temperatuur hoger te zetten.

DaveD
Na reset van de tado v3 bridge ook altijd even de Home app ook geforceerd sluiten en opnieuw starten. Ook in moet nog bijna dagelijks de bridge herstarten. Zal nog wel ergens een bug in de code zitten, andere HomeKit bridge (Hue) heeft daar geen last van.
Hier hetzelfde.... Gebruik mijn ipad als woning hub en ook bijna elke ochtend, sinds in gebruik name van de Homekit bridge, geen reactie van de Tado devices in de woning app, terwijl de Elgato devices geen problemen ondervinden en gewoon verbonden blijven....
Na melding van Tado dat er nog een bug in de firmware van de homekit bridge zat, heb ik hier geen aandacht meer aan geschonken in afwachting van de nieuwe firmware. Lijkt nu dus dat iedereen er blijkbaar last van heeft, terwijl het eerst voornamelijk leek dat het probleem zich alleen bij installatie van de Homekit bridge zich voordeed bij sommige gebruikers.
Heb nu als test op mijn iPad de instelling "Gebruik deze iPad als woning hub" uitgezet, dus ik verwacht morgen als ik wakker wordt, dat alles gewoon verbonden blijft van Tado in de woning app. Zal het resultaat hiervan de komende dagen wel even melden, als dit een tussentijdse oplossing is.
Zijn er hier mensen die een Apple TV als woninghub gebruiken en geen problemen ondervinden met de Tado devices in de woning app, of gebeurd het met een Apple TV ook ?
De verbeterde firmware voor de Homekit bridge zit al in de planning volgens Tado, met een verwachte uitrol voor de komende weken.... en als we geluk hebben, wat eerder.
Update dag 1: - Alle Tado devices blijven reageren in de woning app, dus HomeKit bridge blijft verbonden.
Na melding van Tado dat er nog een bug in de firmware van de homekit bridge zat, heb ik hier geen aandacht meer aan geschonken in afwachting van de nieuwe firmware. Lijkt nu dus dat iedereen er blijkbaar last van heeft, terwijl het eerst voornamelijk leek dat het probleem zich alleen bij installatie van de Homekit bridge zich voordeed bij sommige gebruikers.
Heb nu als test op mijn iPad de instelling "Gebruik deze iPad als woning hub" uitgezet, dus ik verwacht morgen als ik wakker wordt, dat alles gewoon verbonden blijft van Tado in de woning app. Zal het resultaat hiervan de komende dagen wel even melden, als dit een tussentijdse oplossing is.
Zijn er hier mensen die een Apple TV als woninghub gebruiken en geen problemen ondervinden met de Tado devices in de woning app, of gebeurd het met een Apple TV ook ?
De verbeterde firmware voor de Homekit bridge zit al in de planning volgens Tado, met een verwachte uitrol voor de komende weken.... en als we geluk hebben, wat eerder.
Update dag 1: - Alle Tado devices blijven reageren in de woning app, dus HomeKit bridge blijft verbonden.
[ Voor 10% gewijzigd door Montoya200x op 07-07-2017 08:03 ]
Same here...DaveD1109 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:49:
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Komt (waarschijnlijk) goed met de volgende firmwareupdate van de bridge. Ik verwacht die binnen de komende 3 weken.
[ Voor 7% gewijzigd door tado op 07-07-2017 09:24 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.
Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.
Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!