Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:47
BlueSS50 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:05:
[...]

Maar kan ik dan ook met dezelfde kamerthermostaat de vloerverwarmingspomp en de extensiekit aansturen om de cv te laten draaien via OpenTherm?
Zeker dat is hoe het bij mij werkt. Tenminste ik schakel een zoneklep met mijn wandthermostaat. En deze wandthermostaat stuurt ook de extensiekit aan die op mijn ketel is aangesloten. Voor deze schakeling gebruik ik eigenlijk hetzelfde relais in de wandthermostaat als dat jij wilt doen voor je vloerverwarming pomp.

Overigens denk ik niet dat het de meest efficiente manier is, omdat je warmwater in je vloerverwarming pompt. Deze vervolgens de warmte niet meer verplaatst als de gevraagde temperatuur behaalt is. In mijn situatie draait de vloerverwarming pomp altijd. Maar sluit de thermostaat de zoneklep om zo te voorkomen dat er nog meer warm water in de vloerverwarming komt als er elders in het huis warmte vraag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Nathaniel schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:03:
[...]

Ben wel benieuwd, heb exact dezelfde opstelling en ben even benieuwd hoe je het precies hebt aangesloten. Heb nu op de woonetage (vloerverwarming) de slimme thermostaat bedraad aangesloten. Op de slaapetage heb ik nu alleen 1 radiatorknop in een slaapkamer en de bridge. Beneden heb ik nu nog een Honeywell Wireless round voor de schakeling. Ben benieuwd of dit werkt of niet. Hoe heb jij het precies aangesloten? Voornamelijk de aandsturing van de klep ben ik benieuwd naar.
Je hebt niet exact dezelfde opstelling als ik het zo lees; ik heb geen bridge! Scheelt w.b.t. de aansturing van de klep (mijn ketel kan dat zelf aansturen op basis van 2 aangesloten thermostaten i.p.v. via de bridge). Uiteindelijk heb ik goede support gekregen van Tado (heeft wel een week geduurd vanwege het heen en weer mailen) en het lijkt nu te werken. Nog niet echt goed kunnen testen vanwege de temperaturen, maar Tado geeft aan (kunnen ze op afstand zien), dat het nu goed zou moeten staan.

Nb; origineel had ik een Honeywell modulerend thermostaat op de vloerverwarming en een HoneyWell aan/uit op de radiatoren. Daarna had ik een Nest v3 (modulerend) op de vloerverwarming en een Nest v2 (aan/uit) op de radiatoren. De Tado's staan beide op aan/uit, omdat het volgens Tado niet mogelijk is om te moduleren vanwege de klep. Aangegeven dat er toch echt 2 opstellingen waren waarin dit wel zo was en dat ook Intergas aangeeft dat de ketel dit ondersteunt.. Tado blijft erbij dat dit echt niet kan!

Antwoord op je vraag; beide thermostaten staan dus op aan/uit. Ben benieuwd wat de energierekening gaat zeggen en hoe Tado zich verhoudt tot de Nest'en. Anders gaan ze alsnog retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:54
g00gle schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:47:
[...]

Zeker dat is hoe het bij mij werkt. Tenminste ik schakel een zoneklep met mijn wandthermostaat. En deze wandthermostaat stuurt ook de extensiekit aan die op mijn ketel is aangesloten. Voor deze schakeling gebruik ik eigenlijk hetzelfde relais in de wandthermostaat als dat jij wilt doen voor je vloerverwarming pomp.

Overigens denk ik niet dat het de meest efficiente manier is, omdat je warmwater in je vloerverwarming pompt. Deze vervolgens de warmte niet meer verplaatst als de gevraagde temperatuur behaalt is. In mijn situatie draait de vloerverwarming pomp altijd. Maar sluit de thermostaat de zoneklep om zo te voorkomen dat er nog meer warm water in de vloerverwarming komt als er elders in het huis warmte vraag is.
Ik zou natuurlijk ook een Tado radiatorkraan op de thermostaatkraan van de verdeler kunnen zetten. maar kan ik dan ook tegen deze tado thermostaatkraan zeggen dat de max doorvoertemp maar 30 graden is? niet dat hij 60 graden door de vloerverwaming jaagt.

Edit: deze lijken mij dan wat veiliger om er 2 van te kopen en op de groepen te zetten.https://www.warmteservice.nl/Verwarming/Thermostaat/Zoneregeling/Danfoss-thermische-motor-voor-Heimeier-Honeywell-TWA-K/p/37701085?gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAjwkJj6BRA-EiwA0ZVPVpfneQGHI-DOJk6iHnq_a5NXKNaBTmu974lowe1AWsvYmgPc0mqHWRoCEBYQAvD_BwE

en dan icm een pompschakelaar welke de pomp niet onnodig laat draaien

[ Voor 15% gewijzigd door BlueSS50 op 26-08-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 12:26
0943 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:12:
@Cap Bedankt voor je reactie, je hebt ook zeer zeker gelijk op verschillende fronten met je reactie.

Al denk ik elke actie/vraag richting aan een klantenservice meer geld kost dan dit soort (prijsklasse) apparaat opbrengt, daardoor is het ook maar goed dat niet iedereen de klantenservice nodig heeft, anders wordt het wel heel duur allemaal.

Alleen hierin kan je wel naar mijn mening bepalen hoe service gericht een organisatie is en of je er op verder wil bouwen.

Maar goed het is zoals jij het ook al zegt het kan wel, maar de wil moet er ook zijn.

Ben benieuwd of er iemand anders het wel gelukt is of dat @tado hier wel vergevensgezinder is ;).
Er zit toch een unieke code op je TADO? Mogelijk dat de servicedesk daar meer mee wil/kan. Als je een foto stuurt dat het echt jouw TADO is.

Er zijn een hoop zaken die helers verkopen via Marktplaats, maar denk dat een thermostaat er niet bij zit... Worden denk ik ook niet echt als buit gezien bij een inbraak >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat zit erop, dat wist hij en de klantenservice ook wel maar dat is het punt niet. Het feit dat je een foto hebt van een Tado code betekent natuurlijk nog niet dat ie van jou is. ;) Het punt blijft dat het apparaat gekoppeld zit aan het account van de eigenaar en dit niet (zomaar) verwijderd wordt.

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:29
Ik ben momenteel bezig met het uitzoeken van de veranderingen die ik aan moet brengen zodat ik een goedwerkende zoneregeling krijg voor onze woning. Aangezien ik geen bedrading heb liggen vanuit richting de ketel (zit op zolder in onze garage), en ook niet vanuit de woonkamer wil ik het volgende aansluiten:

- Radiatorkraan tussen de aanvoer van de vloerverwarming met een slimme thermostaatkraan (beneden)
- Slimme thermostaat in de woonkamer, die ik koppel met de radiatorkraan van de aanvoer vloerverwarming
- Radiatorkranen bovenverdiepingen vervangen door slimme thermostaatkranen (boven overal radiatoren).

Heb ik bij deze setup ook een extensiekit nodig?

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 12:26
Cap schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:08:
Ja dat zit erop, dat wist hij en de klantenservice ook wel maar dat is het punt niet. Het feit dat je een foto hebt van een Tado code betekent natuurlijk nog niet dat ie van jou is. ;)
Nee, dat hoeft inderdaad niet, maar we hebben het over een thermostaat! Als het nu een iPhone 11 Pro is die je wil laten ontkoppelen dan snap ik het...

Begrijp hun reactie wel, maar als ze een beetje realistisch zijn...

Neem aan dat de helpdesk wel een mailadres heeft van de oud-eigenaar (vanuit zijn account). Kunnen/willen zij m niet benaderen of de account ontkoppelt kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De prijs is op zich niet zo relevant (en op zich is de prijs van een starterspakket met thermostaat trouwens nog best pittig).

Ja het kan op zich allemaal, dat ze iemand gaan mailen met de vraag "klopt het dat u aan iemand uw Tado thermostaat / bridge met nr xxxxxx verkocht heeft? En dan maar hopen op antwoord. En dan deze persoon bewegen om in te loggen op zijn Tado account en deze het device te laten verwijderen. Maar of ze dat gaan doen voor iemand die op marktplaats een 2e hands bridge heeft opgescharreld is een tweede, een garantiegeval is het niet en ze verdienen er ook niets aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 27-08-2020 11:49 ]

• Nathaniel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06-2022
Pepppie schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:49:
[...]

Je hebt niet exact dezelfde opstelling als ik het zo lees; ik heb geen bridge! Scheelt w.b.t. de aansturing van de klep (mijn ketel kan dat zelf aansturen op basis van 2 aangesloten thermostaten i.p.v. via de bridge). Uiteindelijk heb ik goede support gekregen van Tado (heeft wel een week geduurd vanwege het heen en weer mailen) en het lijkt nu te werken. Nog niet echt goed kunnen testen vanwege de temperaturen, maar Tado geeft aan (kunnen ze op afstand zien), dat het nu goed zou moeten staan.

Nb; origineel had ik een Honeywell modulerend thermostaat op de vloerverwarming en een HoneyWell aan/uit op de radiatoren. Daarna had ik een Nest v3 (modulerend) op de vloerverwarming en een Nest v2 (aan/uit) op de radiatoren. De Tado's staan beide op aan/uit, omdat het volgens Tado niet mogelijk is om te moduleren vanwege de klep. Aangegeven dat er toch echt 2 opstellingen waren waarin dit wel zo was en dat ook Intergas aangeeft dat de ketel dit ondersteunt.. Tado blijft erbij dat dit echt niet kan!

Antwoord op je vraag; beide thermostaten staan dus op aan/uit. Ben benieuwd wat de energierekening gaat zeggen en hoe Tado zich verhoudt tot de Nest'en. Anders gaan ze alsnog retour.
Hoe heb je de klep aangestuurd? Heb je twee thermostaten bedraad aangesloten op de ketel? Waardoor de ketel afhankelijk van de vraag van boven of beneden (thermostaat) de klep omschakeld?

• Pepppie
  • Niet online
Nathaniel schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:35:
[...]

Hoe heb je de klep aangestuurd? Heb je twee thermostaten bedraad aangesloten op de ketel? Waardoor de ketel afhankelijk van de vraag van boven of beneden (thermostaat) de klep omschakeld?
Klopt. Klep staat direct aangesloten op de ketel. Deze heeft daar een aansluiting voor. Beide thermostaten bedraad op de ketel aangesloten.

• Nathaniel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06-2022
Pepppie schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:38:
[...]

Klopt. Klep staat direct aangesloten op de ketel. Deze heeft daar een aansluiting voor. Beide thermostaten bedraad op de ketel aangesloten.
Dan snap ik hem. Ik heb 1 thermostaat bedraad (vloerverwarming) en er moet er nog een bijkomen in de slaapkamer. In deze slaapkamer heb ik een radiator met tado-thermostaatknop. Hier zou dan nog een extensiekit bij moeten om de draadloze thermostaat op de ketel te kunnen aansluiten. De honeywell thermostaten op de verdieping met radiatoren was draadloos verbonden met de ketel.

• heraut
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:51
heraut schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:04:.

- groot minpunt is dat ik geregeld uit de App wordt uitgelogd. Bijzonder onhandig. Op diverse moderne Apple devices zoals een Ipad Mini 2019 en iPhone Pro 11. Geofencing werkt dan niet.
Andermaal geweldige service van Tado. Ik ben erachter waarom ik geregeld uit de App gelogd word. Ik moet een account per device gebruiken. Heel simpel en dat werkt perfect. Bedankt Tado support!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Pepppie je zegt "ik heb geen bridge!". Misschien begrijp ik het verkeerd en heb je het niet over Tado thermostaten, maar een bridge is in het geval van Tado toch echt het minimale wat je nodig hebt om te kunnen communiceren met de cloud en uiteraard ook de boel te kunnen bedienen met de app. Het is de gateway voor je Tado. Dus wat bedoel je ermee als je zegt dat je geen bridge hebt?
heraut schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:01:
[...]

Andermaal geweldige service van Tado. Ik ben erachter waarom ik geregeld uit de App gelogd word. Ik moet een account per device gebruiken. Heel simpel en dat werkt perfect. Bedankt Tado support!
Huh die vat ik ook niet. Één account per device? Dat klinkt als voor elke device een apart account.

Één en hetzelfde account die je invult op alle devices die je gebruikt zul je bedoelen. Je moet toch sowieso gewoon een enkel account gebruiken voor al je devices samen, vanaf welk apparaat je ook inlogt? Je gebruikt bijv toch ook geen ander webmail adres elk device dat je gebruikt? Of op elk device een ander Tweakers account? :P

Bovendien, een Tado apparaat kan toch ook maar aan 1 account worden toegevoegd, log je met een ander account in dan zie je hem uiteraard niet.

Maar jij had dus echt op elke device een ander account aangemaakt? Logisch dat je dan steeds moet inloggen en dat je vervolgens devices weer toevoegen aan dat account... Nee dat gaat niet werken. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 27-08-2020 15:14 ]

• heraut
Cap schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:09:
[...]

Huh die vat ik ook niet. Één account per device? Dat klinkt als voor elke device een apart account.

Één en hetzelfde account die je invult op alle devices die je gebruikt zul je bedoelen. Je moet toch sowieso gewoon een enkel account gebruiken voor al je devices samen, vanaf welk apparaat je ook inlogt? Je gebruikt bijv toch ook geen ander webmail adres elk device dat je gebruikt? Of op elk device een ander Tweakers account? :P

Bovendien, een Tado apparaat kan toch ook maar aan 1 account worden toegevoegd, log je met een ander account in dan zie je hem uiteraard niet.

Maar jij had dus echt op elke device een ander account aangemaakt? Logisch dat je dan steeds moet inloggen en dat je vervolgens devices weer toevoegen aan dat account... Nee dat gaat niet werken. :P
Nee, ik had 1 account voor 2 devices.

Dit was de oplossing van Tado Support: "Om dit op te lossen, moet u een nieuwe app-gebruiker instellen zodra u inlogt op de webapp. Uw iPhone kan bijvoorbeeld "Begane grond" app gebruiker blijven, terwijl u een nieuwe app gebruiker installeert met uw iPad."
Oh wel 1 account dus (het ding waar je devices onder hangen) maar meerdere gebruikers. Dat kan wel ja.

Maar wel grappig, ik heb namelijk maar 1 en dezelfde gebruiker actief op zowel mijn iPhone, iPad als Macbook. Dus ingelogd met hetzelfde mailadres. Moet nooit opnieuw inloggen op die devices en de apps werken er prima. Dus het verhaal van Tado support klinkt eerlijk gezegd toch als een work-around voor een vaag probleem. 8)7 Misschien weet @tado hoe dat zit?

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 27-08-2020 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heraut
Cap schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:26:
Oh wel 1 account dus (het ding waar je devices onder hangen) maar meerdere gebruikers. Dat kan wel ja.

Maar wel grappig, ik heb namelijk maar 1 en dezelfde gebruiker actief op zowel mijn iPhone, iPad als Macbook. Dus ingelogd met hetzelfde mailadres. Moet nooit opnieuw inloggen op die devices en de apps werken er prima. Dus het verhaal van Tado support klinkt eerlijk gezegd toch als een work-around voor een vaag probleem. 8)7 Misschien weet @tado hoe dat zit?
Ja klopt 1 account met 2 gebruikers (verwarrend! ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:05:
@Pepppie je zegt "ik heb geen bridge!". Misschien begrijp ik het verkeerd en heb je het niet over Tado thermostaten, maar een bridge is in het geval van Tado toch echt het minimale wat je nodig hebt om te kunnen communiceren met de cloud en uiteraard ook de boel te kunnen bedienen met de app. Het is de gateway voor je Tado. Dus wat bedoel je ermee als je zegt dat je geen bridge hebt?
Je hebt helemaal gelijk! Ik bedoel de extensie-module. Niet handig van mij om 2 dingen door elkaar te halen!

Dank dat je me erop wees. ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HGBMason
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Afgelopen weekend mijn cv systeem nog ff goed in kaart gebracht en kwam tot een niet zo leuke verrassing...
Ik heb een voor en een achterhuis waar allebei een intergas ketel hangt. Ik dacht dat de cv in het achterhuis voor achter was en die in het voorhuis voor voor. Maar de zone's lopen compleet door elkaar...

Kan ik ook twee extensiekits in 1 app/systeem hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BlueSS50 Opentherm kan je dan vergeten. Theoretisch is het met aan/uit mogelijk om meerdere extensiekits onafhankelijk van elkaar het verwarmingscontact te laten maken/breken (al dan niet , compleet met thermostaten die dan bedraad elk een klep voor hun rekening nemen. Je hebt dan wel te maken met 2 verschillende accounts, en je hebt ook 2 verschillende devices / apps of browserschermen nodig om elk account afzonderlijk te sturen. Het is er niet voor bedoeld.

Maar wat zou je ermee opschieten? Als de zones door elkaar lopen is het compleet kansloos, tenzij je leefpatroon precies bij de warrig aangelegde zones aansluit. Het idee van zones voor een woning komt toch neer op dat de verwarmingszones zo aangelegd zijn resp leven, slapen en evt werken.

Als er geen sprake is van logisch aangelegde zones is het enige dat je kan doen compleet met radiatorknoppen werken, evt icm met thermostaten die dan de temperatuur beter (want niet naast radiator) en nauwkeuriger (want op de 10e graad) meten en regelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 31-08-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heraut

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@heraut Doel: de temperatuur goed meten en dus regelen.

Probleem 1: de temperatuurmeting van een radiatorknop is per definitie vrij slecht, omdat deze pal bij de radiator zit. Temperatuur meten doe je in de ruimte, op zo'n 1,5m boven de grond, zo ver mogelijk weg van radiatoren, tocht en glas.

Probleem 2: omdat de temperatuurmeting van een radiatorknop vrij slecht is, heeft Tado besloten dat de radiatorknoppen de temperatuur per hele graad meten en regelen. Dit is teveel voor een comfortabel en stabiel leefklimaat. De minimaal benodigde nauwkeurigheid is 0.5 graden, zoals bij standaard domme thermostaten.

Probleem 3: je kan dit omzeilen door een thermostaat bij te kopen die je dan op een geschikte plaats hangt en dan de temperatuur meet op tienden van graden. De thermostaat stuurt dan de radiatorknoppen aan. Het vervelende is dan wel dat je een complete nieuwe thermostaat moet kopen met de extra functionaliteit van de relais schakeling en de gebruikersinterface. Zo'n losse thermostaat is best duur, zeker als je hem alleen als tempsensor gebruikt.

De oplossing is dus een temperatuursensor die hetzelfde doet als de thermostaat, de temperatuur nauwkeurig meten, die een stuk goedkoper in de aanschaf is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heraut
Cap schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:38:
@heraut Doel: de temperatuur goed meten en dus regelen.

Probleem 1: de temperatuurmeting van een radiatorknop is per definitie vrij slecht, omdat deze pal bij de radiator zit. Temperatuur meten doe je in de ruimte, op zo'n 1,5m boven de grond, zo ver mogelijk weg van radiatoren, tocht en glas.

Probleem 2: omdat de temperatuurmeting van een radiatorknop vrij slecht is, heeft Tado besloten dat de radiatorknoppen de temperatuur per hele graad meten en regelen. Dit is teveel voor een comfortabel en stabiel leefklimaat. De minimaal benodigde nauwkeurigheid is 0.5 graden, zoals bij standaard domme thermostaten.

Probleem 3: je kan dit omzeilen door een thermostaat bij te kopen die je dan op een geschikte plaats hangt en dan de temperatuur meet op tienden van graden. De thermnostaat stuurt dan de radiatorknoppen aan. Het vervelende is dan wel dat je een complete nieuwe thermostaat moet kopen met de extra functionaliteit van de relais schakeling en de gebruikersinterface. Zo'n losse thermostaat is best duur, zeker als je hem alleen als tempsensor gebruikt.

De oplossing is dus een temperatuursensor die hetzelfde doet als de thermostaat, de temperatuur nauwkeurig meten, die een stuk goedkoper in de aanschaf is.
Bedankt. Ik heb de slimme thermostaten pas en overal geïnstalleerd. Het is nog niet koud geweest dus geen echte ervaring. Maar dit klinkt wel belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HGBMason
  • Niet online
heraut schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:24:
[...]

Wat bedoel je? Welke functionaliteit? Een extra temp sensor? Met welk doel?
Er is al vaak om een losse sensor gevraagd (zegt Tado nu zelf ook!), Zoek naar temperatuursensor of -voeler in dit forum of https://community.tado.com/nl. Heel goed als Tado nu toch met een extra sensor komt!

[ Voor 43% gewijzigd door HGBMason op 31-08-2020 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Cap schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:23:
@BlueSS50 Opentherm kan je dan vergeten. Theoretisch is het met aan/uit mogelijk om meerdere extensiekits onafhankelijk van elkaar het verwarmingscontact te laten maken/breken (al dan niet , compleet met thermostaten die dan bedraad elk een klep voor hun rekening nemen. Je hebt dan wel te maken met 2 verschillende accounts, en je hebt ook 2 verschillende devices / apps of browserschermen nodig om elk account afzonderlijk te sturen. Het is er niet voor bedoeld.

Maar wat zou je ermee opschieten? Als de zones door elkaar lopen is het compleet kansloos, tenzij je leefpatroon precies bij de warrig aangelegde zones aansluit. Het idee van zones voor een woning komt toch neer op dat de verwarmingszones zo aangelegd zijn resp leven, slapen en evt werken.
Het zijn wel hele ruimten welke door 1 ketel worden verwarmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe ze ook lopen, het gaat erom dat je nu dus blijkbaar lussen hebt naar je cv, die 2 lussen kan je onafhankelijk verwarmen middels 1 extensiekit en 2 kleppen, 1 voor elke zone. Dat is het probleem niet.

Het gaat erom hoe die lussen eruit zien, vormen die een geschikte zone? Als die 2 lussen verschillen in gebruik, dus de een is bijv "leven" en de andere "slapen", dan heeft het zin. Als in beide lussen leef / slaapruimtes door elkaar zitten dan lijkt het me weinig zinvol om zonescheiding aan te brengen dmv kleppen en moet je met radiatorknoppen aan de slag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• el polini
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 09:22
Voor de Tweakers welke overwegen een slimme radiatorknop te installeren op de vloerverwarming verdeler i.p.v het toepassen van een zoneklep vanwege het ontbreken van een directe verbinding naar de verdeler, kan ik bevestigen dat dit uitstekend werkt.

Situatie:
Beneden verdieping: vloerverwarming 40m2, droogbouw (fermacell) systeem.
1e en 2e verdieping: radiatoren voorzien van slimme thermostaatknoppen.

Vanwege het ontbreken van een bekabelde verbinding van de tado kamerthermostaat (woonkamer) naar de vloerverwarmingverdeler (trapkast) heb ik een extra slimme radiatorknop op de vloerverwarmingverdeler geïnstalleerd. De slimme thermostaat hangt in de woonkamer en stuurt de thermostaatknop op de verdeler aan. De thermostaatknop op de verdeler gaat netjes open en dicht zodra er een warmtevraag ontstaat. Zowel de tado kamerthermostaat als de thermostaatknop bevinden zich softwarematig (via de Tado app) in dezelfde groep waarbij de termperatuurmeting van de kamerthermostaat uiteraard leidend is en niet die van de trapkast ;)

In NL's huizen is er veelal wel een bekabelde verbinding tussen de kamerthermostaat en de CV-ketel (zolder) maar ontbreekt er vaak een kabel naar de plek waar de vloerverwarmingverdeler zich bevindt. Tado (en ook andere systemen) ondersteunen officieel per thermostaat (of extension controller) 1 fysieke verbinding met 1 apparaat (cv-ketel of zoneklep). Vandaar dat bovengenoemde oplossing een zoneklep, extension controller en het trekken van extra kabel uitspaart.

Let op: dat je de bestaande warmte-thermostaatkraan op de verdeler laat zitten. Deze begrenst alleen de temperatuur (30 - 40C) van de verdeler op basis van de temperatuur van het inkomende water (70 - 80C). Je plaatst er dus een extra radiator thermostaatkraan bij (kan alleen open en dicht).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSNs32SenJ4BnfWvVZS-JvByXq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4uzODOnsUxOYJ0gdU0dCCBr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:28
Ik wil graag de thermostaat vervangen in mijn woning en zit te denken aan een Tado.

Alleen zijn sommige dingen niet helemaal duidelijker betreft de V3 en V3+. Zelf weiger ik een abbonement te gaan nemen op een thermostaat en toch wil ik gebruik maken van geofencing. Voor zo ver ik had kunnen vinden is dit alleen mogelijk als je de V3 thermostaat weet te bemachtigen. In deze 'oude' versie van Tado zat geofencing nog gratis in het pakket en vanaf V3+ moet je hiervoor betalen.

Mijn vraag nu is, als ik een 2de hands V3 thermostaat weet te bemachtigen heb ik dan de mogelijkheid om gebruik te maken van geofencing (dus kachel uit wanneer je het huis verlaat zonder een pushnotificatie te accepteren). Of werkt dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Als die v3 eenmaal is geupdate naar de + is deze denk ik niet meer te downgraden.
Bij een 2e handse weet je dat natuurlijk niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ja zoek nog even terug in dit topic, dat is al vaak langsgekomen en pas geleden nog herhaald: de bridge bepaalt of je geofencing en openraamdetectie zonder abonnement krijgt (v2 of v3) of met abonnement (v3+).

Dat is hardware gebonden. Verder kan je de v3 app die je krijgt bij de v2 of v3 bridge upgraden naar v3+, maar dat is dus de software en heeft niets te maken maken met de hardware versie van de bridge (v2, v3 of v3+), die laatste bepaalt geen/wel abonnement.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 31-08-2020 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cap schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:26:

Tado accounts hebben 2 user-niveaus:

High level = email adres
Low level = app user

Onder 1 email adres kan je meerdere app users aanmaken. Je kan dus zowel op je ipad als op je iphone tegelijk ingelogd zijn met 1 email adres. Het is wel belangrijk dat je na het inloggen op een nieuw mobiel apparaat, een nieuw unieke app user aanmaakt.

Als je een probleem hebt dat je elke keer opnieuw moet inloggen, dan is dat vaak een probleem omdat mensen maar 1 app user aanmaken en elke keer deze app user van het andere mobiele apparaat "claimen". Als je een bestaande app user "claimt" dan zal deze app user op het andere apparaat automatisch uitgelogd worden.

Ideaal gezien geef je deze app users de naam van de telefoon of tablet. "Pietjes iPhone X" of "Henks Tablet".

Ik hoop dat deze uitleg wat dingen duidelijk kan maken.

[ Voor 8% gewijzigd door tado op 31-08-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@tado maar voor de webbrowser geldt die beperking dan niet, alleen via de mobiele apps. Wel vreemd eigenlijk maar dat zal dan een app-technische beperking zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 31-08-2020 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:54:
@tado maar voor de webbrowser geldt die beperking dan niet, alleen via de mobiele apps. Wel vreemd eigenlijk maar dat zal dan een app-technische beperking zijn?
Ik denk dat het nodig is voor geofencing om elk apparaat apart te kunnen tracken (via de web-app is er geen geofencing).
Anders zouden we namelijk maar 1 mobiel apparaat per email kunnen toelaten zodat de radar geen duplicaten krijgt. (meerdere keren een persoon met hetzelfde email adres op de radar).

En we weten dat veel mensen meer dan 1 mobiel/tablet hebben en we willen die mensen niet forceren om 2 email adressen te moeten gebruiken om ingelogd te zijn op hun tado account.

[ Voor 3% gewijzigd door tado op 31-08-2020 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BlueSS50 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:39:
Als die v3 eenmaal is geupdate naar de + is deze denk ik niet meer te downgraden.
Bij een 2e handse weet je dat natuurlijk niet...
Het blijft gerelateerd aan de hardware versie.
Een vers account met een V2 of V3 bridge zal altijd een V3 account zijn.
Een vers account met een V3+ bridge zal altijd een V3+ account zijn.

Eerdere upgrades hebben geen effect op een vers account.

Aan de hardware kan je niet zien of je een V3 of V3+ bridge hebt. De V2 bridge heeft een duidelijk andere vorm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
En wanneer komt er terug een lijst met features die in opbouw zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGBMason
  • Niet online
In de Nederlandse app staan bij 'Aparaat toevoegen' nu ook een Wireless Temperature Sensor en een nieuwe Bridge. Zou de laatste nu een mogelijkheid bieden om thuis bij uitval van internet het systeem toch te kunnen bedienen? Zou een echte verbetering zijn!

[ Voor 12% gewijzigd door HGBMason op 02-09-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
HGBMason schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:07:
In de Nederlandse app staan bij 'Aparaat toevoegen' nu ook een Wireless Temperature Sensor en een nieuwe Bridge. Zou de laatste nu een mogelijkheid bieden om thuis bij uitval van internet het systeem toch te kunnen bedienen? Zou een echte verbetering zijn!
Hopelijk wel hoor!

Wireless Temperature Sensor heeft nog de foto van de thermostaat en naast Bridge staat er tussen haakjes vervanging, met een foto van de oude en een nieuwe ernaast

[ Voor 17% gewijzigd door Dragunov op 02-09-2020 13:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kon helaas nog niets zeggen tot vandaag, maar ik denk dat onderstaand nieuws interessant kan zijn:

Zie de melding die zojuist op onze website is verschenen:
https://www.tado.com/nl-e...mart-thermostat-portfolio

Slimme Temperatuur Sensor: €79.99

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CuKOW2vZGr3V2wE4tOGmY5lmJAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4CJiYQwHAebQ0XuU2fRAh9H.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast misschien interessant, de nieuwe "Care&Protect" skill waar onder andere de ketelactiviteit te zien zal zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rg66tJN6i0JSSY382-AYVJosrfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t5lKbx5zVVlyB9U5B8aq4lvu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:04
@tado . Leuk zo’n draadloze thermostaat. Maar waarom geen ondersteuning voor draadloze temperatuur sensors zoals bijvoorbeeld van aqara of eve?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
@tado

En meer uitleg ivm nieuwe bridge?

Wanneer nieuwe mogelijkheid ivm ketel in de app?

Komt er ook een kinderslot?

Bedankt!

[ Voor 63% gewijzigd door Dragunov op 02-09-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25
Dit zou inderdaad mooi zijn. Dat het altijd via internet moet is voor mij de reden dat ik (nog) niet tot aanschaf ben overgegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:34

amphora

Websites & Fotografie

TheKerremenke schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:15:
@tado . Leuk zo’n draadloze thermostaat. Maar waarom geen ondersteuning voor draadloze temperatuur sensors zoals bijvoorbeeld van aqara of eve?
Omdat dan niemand een overpriced tado sensor koopt natuurlijk.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
amphora schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:54:
[...]
Omdat dan niemand een overpriced tado sensor koopt natuurlijk.
Nou vind ik €80 euro adviesprijs niet goedkoop. Maar een sensor met afleesbaar scherm plus de mogelijkheid om de kamer temperatuur in te stellen is natuurlijk wel wat anders dan een 'headless' temp sensor van Aqara (die trouwens ook een bridge nodig heeft om te functioneren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Scidd0w schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:00:
[...]
Nou vind ik €80 euro adviesprijs niet goedkoop. Maar een sensor met afleesbaar scherm plus de mogelijkheid om de kamer temperatuur in te stellen is natuurlijk wel wat anders dan een 'headless' temp sensor van Aqara (die trouwens ook een bridge nodig heeft om te functioneren).
Een Tado thermostaat knop heeft ook een sensor en display, en is net zo duur maar kan ook nog een kraan dichtdraaien. Vandaar 'overpriced'. En toch overweeg ik om er één te kopen voor de slaapkamer...

[ Voor 12% gewijzigd door amphora op 02-09-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:27
chippie777 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:29:
[...]

Dit zou inderdaad mooi zijn. Dat het altijd via internet moet is voor mij de reden dat ik (nog) niet tot aanschaf ben overgegaan.
Dat is inderdaad een goede overweging. Nadat vrijdagavond mijn thermostaat het had begeven (lees: een Toon update de thermostaat onklaar had gemaakt), heb ik op stel en sprong een Tado aangeschaft (weinig tijd/beste keus Coolblue). Volgende dag (zaterdag) werd deze geleverd en dacht weer een warm huis te krijgen. Helaas, de thermostaat moest over internet geactiveerd worden en omdat ik van Toon kwam, moest ik wachten op "persoonlijk advies" na het weekend (maandag).....

Op zichzelf werkt de Tado prima, maar dat het afhankelijk is van cloud services van Tado zelf, was ik me niet bewust. Achteraf gezien had ik er dan niet voor gekozen. Een systeem dat binnen eigen netwerk zelfstandig "slim"kan zijn, heeft mijn voorkeur (zoals de Plugwise Adam HA) bijvoorbeeld. Wellicht stap ik nog een keer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
amphora schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:01:
[...]

Een Tado thermostaat knop heeft ook een sensor en display, en is zelfs nog goedkoper. Vandaar 'overpriced'. En toch overweeg ik om er één te kopen voor de slaapkamer...
Ik zie hem voor dezelfde 'advies' prijs staan; https://shop.tado.com/nl/store
....ik ook voor mijn home office... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Scidd0w op 02-09-2020 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Wordt de nieuwe temperatuur sensor ook verbonden met HomeKit? En is dat dan alleen de temperatuur of ook de luchtvochtigheid?

Verder snap ik dat het qua stijl aansluit bij de huidige thermostaat en AC controller, maar vind het jammer dat er geen scherm (bijv e-ink) is waarop permanent bijv de huidige en ingestelde temperatuur te zien is. Nu moet je zo te zien eerst naar de sensor lopen en aanraken/op de knop drukken voor je die informatie krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:04
Scidd0w schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:00:
[...]
Dat ie duurder is als een goedkope Chinese sensor begrijp ik. Idd zeker gezien het scherm en bedieningsknoppen. En het heeft natuurlijk ook zijn voordelen als gemak mbt bediening.

Echter zou het Tado sieren als je een gewone temp sensor zou kunnen koppelen puur om te bedienen met je gsm.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
was de gewone thermostaat ook niet al draadloos te gebruiken? Hij heeft toch zijn eigen batterij. Ik zal me wel vergissen.
edit: ik dacht dat die ook rond 70-80 euro kostte, vandaar mijn verwarring.

Dit is verder teleurstellend voor veel mensen want de prijs is zodanig dat je er niet zomaar eentje koopt voor een wat nauwkeurigere temperatuurmeting

[ Voor 12% gewijzigd door maxtrash op 02-09-2020 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dragunov schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:16:
@tado

En meer uitleg ivm nieuwe bridge?

Wanneer nieuwe mogelijkheid ivm ketel in de app?

Komt er ook een kinderslot?

Bedankt!
Nieuwe bridge ? Misschien een vertaalfout in de app ?
We hebben vandaag een nieuw product gelanceerd:
- Slimme Temperatuur Sensor
- Daarnaast ook een nieuwe versie van de Extensiekit: Draadloze Ontvanger (voor huidige klanten niet heel interessant, deze Draadloze Ontvanger zal gebundeld worden met de Draadloze Temperatuur Sensor om een nieuwe "Draadloze Starterskit" te vormen, die we voor een betere prijs op de markt kunnen brengen ten opzichte van de traditionele Slimme Thermostaat - Starterskit + Extensiekit.

In de komende weken zal de Care&Protect feature in de app verschijnen.

Kan nog geen uitspraken doen over eventuele toekomstige features zoals Child Lock, zoals je vandaag kan zien is ons beleid om pas over nieuwe features to communiceren als ze binnenkort op de markt komen.

Hier ook nog een video van onze CPO over de introductie van de nieuwe hardware en software:

[ Voor 34% gewijzigd door tado op 02-09-2020 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
@tado Ik zie in de app een foto van twee soorten bridges, de smalle zoals wij hier hebben en dan ook een grotere versie ervan, tot op heden nog niet gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dragunov schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:45:
@tado Ik zie in de app een foto van twee soorten bridges, de smalle zoals wij hier hebben en dan ook een grotere versie ervan, tot op heden nog niet gezien...
Dat zou de V2 bridge kunnen zijn (oudere versie, zonder HomeKit ondersteuning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Is wss inderdaad de V2 als ik foto's opzoek van een V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Is dus de V2 bridge op foto, naast de V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik heb een beetje een rare situatie (sorry als hij al beantwoord is)

Sinds een moment (vanmorgen, wellicht eerder), lijkt het schermpje van de Tado het niet te doen. Dat begon ons op te vallen, omdat het megawarm was in huis en we niet konden zien hoe warm.
In eerste instantie leek dat aan de CV te liggen (dat schermpje stond ook uit), dus die dmv stekker eruit even gereboot.
CV lijkt nu weer te werken, maar verwarming blijft loeien, dus heb het idee dat de thermostaat niet zegt dat hij uit mag gaan.

Schermpje tado is geeft nog steeds niets weer, ook niet met nieuwe batterijen. Bridge lijkt in orde. De vloerverwarming is nog steeds van mening dat het tijd is voor een tweede hittegolf.
App geeft aan dat “geen externe toegang” voor verwaming en voor warm water (weet niet of warm water ooit heeft gewerkt).

Ik had ergens verwacht dat bij “geen toegang” de verwarming zichzelf zou uitschakelen trouwens

Onze setup is vrij simpel, thermostaat + bridge, die zijn ruim 3 jaar oud, dus vast niet meer de nieuwste versies.
Ward84 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:06:
Ik heb een beetje een rare situatie (sorry als hij al beantwoord is)

Sinds een moment (vanmorgen, wellicht eerder), lijkt het schermpje van de Tado het niet te doen. Dat begon ons op te vallen, omdat het megawarm was in huis en we niet konden zien hoe warm.
In eerste instantie leek dat aan de CV te liggen (dat schermpje stond ook uit), dus die dmv stekker eruit even gereboot.
CV lijkt nu weer te werken, maar verwarming blijft loeien, dus heb het idee dat de thermostaat niet zegt dat hij uit mag gaan.

Schermpje tado is geeft nog steeds niets weer, ook niet met nieuwe batterijen. Bridge lijkt in orde. De vloerverwarming is nog steeds van mening dat het tijd is voor een tweede hittegolf.
App geeft aan dat “geen externe toegang” voor verwaming en voor warm water (weet niet of warm water ooit heeft gewerkt).

Ik had ergens verwacht dat bij “geen toegang” de verwarming zichzelf zou uitschakelen trouwens

Onze setup is vrij simpel, thermostaat + bridge, die zijn ruim 3 jaar oud, dus vast niet meer de nieuwste versies.
Batterijen zitten verkeerd om waarschijnlijk.
Zorg ook dat het alkaline batterijen zijn en niet een ander type AAA (er moet LR03 op staan)

Als het echt niet lukt om het scherm weer werkend te krijgen dan vrees ik dat de Slimme Thermostaat kapot is buiten de garantieperiode. U kunt dan gewoon een nieuwe losse Slimme Thermostaat kopen (u kunt uw huidige bridge blijven gebruiken).

[ Voor 8% gewijzigd door tado op 03-09-2020 08:32 ]

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Wat een goede acteurs hebben jullie, Tado ;)

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:33
tado schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:12:
[...]
Alles draait er om welke thermostaat er nu aan hangt.
Als dat een "ATAG BRAIN" is dan kunt u welke vorm van Slimme Thermostaat vergeten als u niet naar de aan/uit sturing wilt overstappen (Wat we niet aanraden).

Als de huidige thermostaat al een aan/uit thermostaat is dan kunt u die vervangen door tado.
Kan je uitleggen waarom jullie dit niet aanraden? Is het alleen omdat de ketel dan niet/minder moduleert? Of zijn er nog andere nadelen aan verbonden?

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:55
tado schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:21:
[...]

In de komende weken zal de Care&Protect feature in de app verschijnen.
Is deze zonder abonnement te gebruiken?

//Edit
Om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden:
Price & availability
The new Care & Protect will be added as a third Skill to the tado° Auto-Assist starting in October this year. The Auto-Assist feature currently includes Geofencing and Open Window Detection. It takes care of the user's home climate by fully automating the Geofencing and Open Window Detection Skills for even more savings and comfort. Auto-Assist is bookable in the tado° app with a monthly subscription of £2.99 per month or £24.99 a year and can be cancelled at any time. The new Care & Protect Skill will be available via an app update for all tado° customers using Auto-Assist.
Nee dus, niet erg interessant weer dan. Dergelijke zaken kan de doorsnee klant ook zelf zien en oplossen.

[ Voor 62% gewijzigd door Koldur op 03-09-2020 14:06 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Scidd0w
Press release care & protect:
https://www.tado.com/nl-e...prevent-boiler-breakdowns

[ Voor 150% gewijzigd door Scidd0w op 03-09-2020 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ward84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-09-2020
tado schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:28:
[...]

Batterijen zitten verkeerd om waarschijnlijk.
Zorg ook dat het alkaline batterijen zijn en niet een ander type AAA (er moet LR03 op staan
Dus... Thanks! Best wel verwarrend dat de batterijen in de tado afwijken van hoe ieder ander apparaat ze erin wil stoppen met de dingetjes aan de plus-kant ipv de min-kant

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kr7Br schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:29:
[...]

Kan je uitleggen waarom jullie dit niet aanraden? Is het alleen omdat de ketel dan niet/minder moduleert? Of zijn er nog andere nadelen aan verbonden?
Omdat je dan zelf verantwoordelijk bent voor het omzetten van de draden in de ketel.
En vanwege het verliezen van de modulerende werking.

Maar natuurlijk kan tado prima de ketel aansturen via aan/uit (NO en COM op Slimme Thermostaat)
Koldur schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:49:
[...]

Is deze zonder abonnement te gebruiken?

//Edit
Om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden:
Price & availability

[...]

Nee dus, niet erg interessant weer dan. Dergelijke zaken kan de doorsnee klant ook zelf zien en oplossen.
Delen van Care&Protect zullen waarschijnlijk ook zonder Auto-Assist beschikbaar zijn. Zodra de feature in de app beschikbaar is kan iedereen zien hoe de feature precies zal werken.
Dit zal natuurlijk in oktober relevant zijn zodra iedereen de verwarming weer gaat aanzetten.

[ Voor 39% gewijzigd door tado op 03-09-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijndef
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-12-2023
Vandaag de V3+ starterkit voor €139 bij coolblue, lijkt me een goede moment om de Tado aan te schaffen..
Of komt deze prijsdaling er omdat er een nieuw model aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
Dan zou ik gaan voor de starterkit met 2 radiatorknoppen voor 199
https://www.coolblue.nl/p...et-2-radiatorknoppen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je thermostaatknoppen nodig hebt wel ja. Zo niet dan is de starterskit themostaat toch handiger. ;)
Ze zijn met grote regelmaat in de aanbieding bij Coolblue, zegt op zich niets over of er een nieuw model aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stijndef schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:29:
Vandaag de V3+ starterkit voor €139 bij coolblue, lijkt me een goede moment om de Tado aan te schaffen..
Of komt deze prijsdaling er omdat er een nieuw model aankomt?
Er zal geen verandering komen in de V3+ starterskit.

Er zal wel een nieuwe starterskit worden toegevoegd die alleen interessant is voor mensen die hun tado 100% draadloos willen gebruiken. (bijvoorbeeld om een bestaande draadloze thermostaat te vervangen).
Deze nieuwe starterskit (Draadloze Slimme Thermostaat - Starterkit V3+) zal dan samen met de huidige Slimme Radiatorknoppen - Starterkit V3+ en de Bedrade Slimme Thermostaat - Starterkit V3+ de line up zullen zijn voor de komende winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijndef
tado schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:47:
[...]

Er zal geen verandering komen in de V3+ starterskit.

Er zal wel een nieuwe starterskit worden toegevoegd die alleen interessant is voor mensen die hun tado 100% draadloos willen gebruiken. (bijvoorbeeld om een bestaande draadloze thermostaat te vervangen).
Deze nieuwe starterskit (Draadloze Slimme Thermostaat - Starterkit V3+) zal dan samen met de huidige Slimme Radiatorknoppen - Starterkit V3+ en de Bedrade Slimme Thermostaat - Starterkit V3+ de line up zullen zijn voor de komende winter.
Dank voor de reactie.
Zijn de slimme radiatorknoppen compatibel met volgende Radson radiatoren ?
https://www.radson.com/docs/COMPACT_NL.pdf
https://www.radson.com/be...n/kos-v.htm#tab-downloads
https://www.radson.com/docs/E._FLOW_PARADA_-_NL(4).pdf

[ Voor 45% gewijzigd door stijndef op 04-09-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijndef
Helaas, geen Radson in de lijst :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
@stijndef Volgens mij maakt Radson alleen radiatoren en komt er dan een ander merk aansluiting (radiatorkraan) op. Zou dat het kunnen zijn?

[ Voor 26% gewijzigd door Scidd0w op 04-09-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemonde
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:32
Kan iemand mij vertellen of de nieuwe draadloze sensors te combineren zijn met de 'oude' bedrade V3+ thermostaat + slimme radiatorknoppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijndef
Scidd0w schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:01:
@stijndef Volgens mij maakt Radson alleen radiatoren en komt er dan een ander merk aansluiting (radiatorkraan) op. Zou dat het kunnen zijn?
Klopt inderdaad, kranen zijn van Begetube en zoals ik kan zien zijn deze standaard M30 dus zou ok moeten zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dragunov
Vandaag loodgieter alle nieuwe koppelingen laten monteren en ben dan overal rondgeweest om de Tado kranen te monteren en aan te melden.

App werkt niet altijd even goed als je constant na elkaar nieuwe producten toevoegt... Moest iedere keer terugkeren naar hoofdscherm voor ik verder kon! Pijltje bleef lichtgrijs ipv wit als ik de QR code had ingescand

Heel het huis is nu voorzien van Tado kranen, alle gewone thermostatische kranen zijn de deur uit.

Echt een plezier als je nu vanop je PC of tablet/smartphone kan zien hoeveel graden het is in een andere kamer en zo de temperatuur kan (bij)regelen

[ Voor 14% gewijzigd door Dragunov op 04-09-2020 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lemonde schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:36:
Kan iemand mij vertellen of de nieuwe draadloze sensors te combineren zijn met de 'oude' bedrade V3+ thermostaat + slimme radiatorknoppen?
Alles van V2, V3 en V3+ generatie kan gecombineerd worden.
Dragunov schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:54:
Vandaag loodgieter alle nieuwe koppelingen laten monteren en ben dan overal rondgeweest om de Tado kranen te monteren en aan te melden.

App werkt niet altijd even goed als je constant na elkaar nieuwe producten toevoegt... Moest iedere keer terugkeren naar hoofdscherm voor ik verder kon! Pijltje bleef lichtgrijs ipv wit als ik de QR code had ingescand

Heel het huis is nu voorzien van Tado kranen, alle gewone thermostatische kranen zijn de deur uit.

Echt plezier als je nu vanop je PC of tablet/smartphone kan zien hoeveel graden het is in een andere kamer en zo de temperatuur kan regelen
Mooi om te horen dat de installatie is gelukt.
We zijn op dit moment bezig met veel veranderingen met betrekking tot de doe-het-zelf installatie via de app.
Ik heb uw bevindingen doorgestuurd naar onze ontwikkelaars om te zorgen dat de installatieflow voor de Slimme Radiatorknoppen beter kan verlopen.

[ Voor 62% gewijzigd door tado op 04-09-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
onigiri schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:07:
[...]

Met HomeKit zou het ook zonder Tado servers moeten werken.
Het is al weer een tijdje geleden, maar klopt het wat hierboven staat? Is het zo dat je de thermostaat knoppen kunt bedienen via homekit wanneer je op je eigen netwerk zit? M.a.w. is het tado systeem bruikbaar, eventueel via homekit of iets anders, wanneer er geen internet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:40
chippie777 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:38:
[...]

Het is al weer een tijdje geleden, maar klopt het wat hierboven staat? Is het zo dat je de thermostaat knoppen kunt bedienen via homekit wanneer je op je eigen netwerk zit? M.a.w. is het tado systeem bruikbaar, eventueel via homekit of iets anders, wanneer er geen internet is?
Homekit stuurt de knoppen "handmatig" aan, en ja dat kan hij ook zonder internet.
Let wel als je dat remote wilt kunnen heb je wel een homekit hub nodig (Apple TV van de juiste generatie, HomePod of een iPad). Dat werkt uiteraard ook niet als je geen internet hebt ;). Verder heb je uiteraard iOS of MacOS apparatuur nodig voor de bediening.

In de Tado app is wel alles stuk als het internet het niet doet.

Als Homekit een wijziging heeft doorgevoerd ziet dat er in de App hetzelfde uit als wanneer je met de hand aan de knop/thermostaat hebt gedraaid/drukt.

Je moet dan al je schema's natuurlijk wel ook via homekit maken.

Schema's die alleen binnen de Tado app bestaan wordt op zo'n moment niets mee gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door wvanommen op 04-09-2020 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
@wvanommen dank voor je uitgebreide antwoord. Dus als ik het goed begrijp werkt de app van Tado niet wanneer er geen internet is maar kun je via homekit gewoon de diverse radiatorkranen bedienen? uiteraard niet van buiten zonder internet. Ik zit aardig in het apple eco systeem dus homekit is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
chippie777 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:39:
@wvanommen dank voor je uitgebreide antwoord. Dus als ik het goed begrijp werkt de app van Tado niet wanneer er geen internet is maar kun je via homekit gewoon de diverse radiatorkranen bedienen? uiteraard niet van buiten zonder internet. Ik zit aardig in het apple eco systeem dus homekit is geen probleem.
Ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
Hoe lang gaan jullie batterijen van de kamerthermostaat mee? Ik krijg iedere 2,5 maand een melding dat ze bijna leeg zijn. Ik heb al verschillende merken geprobeerd.
Zelfs de thermostaat is onder garantie vervangen maar ook dit geeft geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Grave_ schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:03:
Hoe lang gaan jullie batterijen van de kamerthermostaat mee? Ik krijg iedere 2,5 maand een melding dat ze bijna leeg zijn. Ik heb al verschillende merken geprobeerd.
Ruim een jaar, gewone Lidl batterijen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heraut
Grave_ schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:03:
Zelfs de thermostaat is onder garantie vervangen maar ook dit geeft geen verbetering.
Gebruik je oplaadbare batterijen? Die werken op 1.2 ipv 1.5 volt. Dat kan het verschil verklaren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:33
Ik heb het volgende dingetje, sinds kort eigenaar van Tado , thermostaat en knoppen. Ik zit in de volgende situatie dat ik co-ouderschap heb en dus de even weken wel kinderen in huis heb en de oneven weken niet.

Hoe krijg ik het geboren dat de verwarming op beide 'kinder'kamers de ene week niet aan hoeft en de andere week volgens schema en/of als ze aanwezig zijn.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Laatst online: 23:03
Klein_Kipje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:41:
Hoe krijg ik het geboren dat de verwarming op beide 'kinder'kamers de ene week niet aan hoeft en de andere week volgens schema en/of als ze aanwezig zijn.
Heb je HomeKit (of iets vergelijkbaars)? Dan zou je met een bewegingssensor (bijv die van Hue) kunnen werken.

Ik heb het zo ingesteld dat de verwarming aangaat als er beweging is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heraut
Klein_Kipje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:41:
Ik heb het volgende dingetje, sinds kort eigenaar van Tado , thermostaat en knoppen. Ik zit in de volgende situatie dat ik co-ouderschap heb en dus de even weken wel kinderen in huis heb en de oneven weken niet.

Zelfde situatie hier. De programmering en planning moet veel beter.

Net als de override bij handmatige bediening en een kindersslot op de slimme radiatorknoppen.

Kom op Tado: dit zijn simpele upgrades! 🙌

Acties:
  • +2 Henk 'm!
heraut schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:49:
[...]

Zelfde situatie hier. De programmering en planning moet veel beter.

Net als de override bij handmatige bediening en een kindersslot op de slimme radiatorknoppen.

Kom op Tado: dit zijn simpele upgrades! 🙌
Helaas zijn dit soort topics nooit zo simpel als ze op het eerste gezicht lijken.

Neem een potentiële kinderslot feature voor de Slimme Radiatorknoppen.
Hoe ga je ermee om als de internetverbinding eruit ligt? Als je geen HomeKit gebruikt en de internetverbinding ligt plat is het niet mogelijk om de temperatuur aan te passen via de app. Maar vanwege het kinderslot kan je ook niet aan de knop zelf draaien ?
Moet je de batterijen eruit halen om een reset te geven aan de knop om het kinderslot te verwijderen tot de volgende verbinding met de cloud ?
Dan hebben we het direct al over firmware development en backend development.
Daarnaast, hoe ga je zo'n feature communiceren zodat de support niet overbelast zal worden als er een storing is bij een internetprovider zodat een hele regio met tado klanten zonder app toegang komt te zitten ?

Al dit soort overwegingen moeten gemaakt worden voor alle features die we introduceren. En hou er vooral rekening mee dat de app moet werken voor Tweakers zoals jullie, maar ook voor de non-technische persoon die een tado Slimme Thermostaat heeft gekregen met zijn/haar energiecontract.

Blijf vooral feature requests ingeven via het tado community forum, maar hou er rekening mee dat nieuwe features helaas niet elke week gelanceerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
heraut schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 02:44:
[...]

Gebruik je oplaadbare batterijen? Die werken op 1.2 ipv 1.5 volt. Dat kan het verschil verklaren..
Nee hoor, normale AAA van Ikea en Aldi tot Energizer en Duracell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
Grave_ schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:14:
[...]

Nee hoor, normale AAA van Ikea en Aldi tot Energizer en Duracell.
Is de afstand tot je bridge wellicht behoorlijk groot? Ik heb het idee dat de afstand tot de bridge behoorlijk invloed heeft op het batterij verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

wvanommen schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:37:
[...]

Is de afstand tot je bridge wellicht behoorlijk groot? Ik heb het idee dat de afstand tot de bridge behoorlijk invloed heeft op het batterij verbruik.
Die ervaring heb ik ook. De knop op grootste afstand schakelt pakweg 10x per jaar, maar is vele malen sneller leeg dan een knop die (in de koudere periode) dagelijks meerdere malen schakelt maar wel dichtbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
tado schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:31:
[...]

Helaas zijn dit soort topics nooit zo simpel als ze op het eerste gezicht lijken.

Hoe ga je ermee om als de internetverbinding eruit ligt? Als je geen HomeKit gebruikt en de internetverbinding ligt plat is het niet mogelijk om de temperatuur aan te passen via de app. Maar vanwege het kinderslot kan je ook niet aan de knop zelf draaien ?
Moet je de batterijen eruit halen om een reset te geven aan de knop om het kinderslot te verwijderen tot de volgende verbinding met de cloud ?
Dan hebben we het direct al over firmware development en backend development.
Daarnaast, hoe ga je zo'n feature communiceren zodat de support niet overbelast zal worden als er een storing is bij een internetprovider zodat een hele regio met tado klanten zonder app toegang komt te zitten ?

Al dit soort overwegingen moeten gemaakt worden voor alle features die we introduceren. En hou er vooral rekening mee dat de app moet werken voor Tweakers zoals jullie, maar ook voor de non-technische persoon die een tado Slimme Thermostaat heeft gekregen met zijn/haar energiecontract.

Blijf vooral feature requests ingeven via het tado community forum, maar hou er rekening mee dat nieuwe features helaas niet elke week gelanceerd kunnen worden.
Kan bv de app dan niet tijdelijk via wifi werken, als je internet eruitligt, dan verlies je inderdaad de verbinding met jullie server, maar dan werkt de wifi nog altijd binnenshuis.

Als die mogelijkheid zou bestaan, dan kunnen we via wifi de apparaten bedienen van onze pc en smartphone/tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:20
tado schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:31:
[...]

Hoe ga je ermee om als de internetverbinding eruit ligt? Als je geen HomeKit gebruikt en de internetverbinding ligt plat is het niet mogelijk om de temperatuur aan te passen via de app.

[...]
Daar zit gelijk een groot probleem wat eerst aangepakt moet worden.
De verbinding naar de cloud/jullie servers moet minder belangrijk worden. Alleen wanneer je extern bent zou het verkeer via jullie servers moeten lopen, wanneer je thuis bent (intern) zou alles direct via de Internet Bridge moeten verlopen. Zo werkt de Philips Hue ook volgens mij.

Jullie servers zou eigenlijk niets meer moeten zijn dan een backup/doorgeefluik van de data van/naar de Internet Bridge. Wanneer het internet bij iemand weg valt kan hij/zij gewoon verder gaan met het bedienen via de app (mits hij/zij thuis is). Verder zou de Tado gewoon het ingestelde schema in zijn geheugen moeten hebben, en daar mee door moeten gaan wanneer het internet weg valt (of wanneer jullie storing hebben).
Zodra het de verbinding weer terug is moet er allereerst een kopie van de Internet Bridge (meest actueel) naar jullie servers verstuurd worden, en zijn we weer up and running.

Als je alles op die manier laat verlopen zal de gebruikers er vrijwel niets van merken als het internet weg valt of als er een storing bij jullie is.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Saeverix schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:26:
[...]

Daar zit gelijk een groot probleem wat eerst aangepakt moet worden.
De verbinding naar de cloud/jullie servers moet minder belangrijk worden. Alleen wanneer je extern bent zou het verkeer via jullie servers moeten lopen, wanneer je thuis bent (intern) zou alles direct via de Internet Bridge moeten verlopen. Zo werkt de Philips Hue ook volgens mij.

Jullie servers zou eigenlijk niets meer moeten zijn dan een backup/doorgeefluik van de data van/naar de Internet Bridge. Wanneer het internet bij iemand weg valt kan hij/zij gewoon verder gaan met het bedienen via de app (mits hij/zij thuis is). Verder zou de Tado gewoon het ingestelde schema in zijn geheugen moeten hebben, en daar mee door moeten gaan wanneer het internet weg valt (of wanneer jullie storing hebben).
Zodra het de verbinding weer terug is moet er allereerst een kopie van de Internet Bridge (meest actueel) naar jullie servers verstuurd worden, en zijn we weer up and running.

Als je alles op die manier laat verlopen zal de gebruikers er vrijwel niets van merken als het internet weg valt of als er een storing bij jullie is.
Amen, dit is een designfout van de eerste orde.

De configuratie zou lokaal moeten staan waarbij bij het veranderen van instellingen een synchronisatie met de serverkant plaatsvind. Voor het aansturen van de thermostaatknoppen en ketel zou in geen geval een actieve internetverbinding nodig moeten zijn!

Dit als argument noemen bij het implementeren van extreem eenvoudige functionaliteit geeft helaas een verkeerde denkwijze aan. Ik ben bang dat de bridge bijvoorbeeld geen of onvoldoende geheugen heeft om dergelijke instellingen in op te slaan. Dat maakt de designfout des te groter.

Daarbij zijn de grootste storingen op het Tado platform veroorzaakt door het niet beschikbaar zijn van de Tado servers. Dat is alleen al reden genoeg om deze afhankelijkheid te elimineren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Dat is geen fout maar een keuze. Zo kan de bridge qua hardware eenvoudig en dus goedkoop blijven. En software updates blijven centraal en hoeven niet naar de bridge gepushed te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:20
amphora schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:50:
Dat is geen fout maar een keuze. Zo kan de bridge qua hardware eenvoudig en dus goedkoop blijven. En software updates blijven centraal en hoeven niet naar de bridge gepushed te worden.
Laten we eerlijk wezen, wat kost een geheugenchip van enkele MegaBytes tegenwoordig? Vrijwel niets...
En warmtescherma + overige configuratie kun je makkelijk kwijt op enkele MegaBytes, want dat is niets meer/minder dan een paar regels tekst. Desnoods doen ze het in de vorm van een MicroSD slot, zodat de gebruiker zelf de keuze kan maken.

Het is een besparing op de verkeerde plek vind ik. De gebruiksvriendelijkheid wordt vele male beter door een kleine extra uitgave. Plus je kan garanderen dat de thermostaat blijft werken wanneer Tado eventueel failliet gaat of er gewoon mee stopt.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

amphora schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:50:
Een paar kb geheugen kost echt eurocenten (ze hoeven maximaal de slimme schema's van 25 thermostaatknoppen op te kunnen slaan) en de software updates ondervinden geen enkele impact want die worden doorgevoerd wanneer de internet verbinding weer beschikbaar is.

Het gaat er om dat je Tado installatie NIETS meer doet wanneer je geen internetverbinding hebt. Dus wanneer hun servers of jouw internet verbinding er uit liggen zit je in de kou.
.
Tado heeft er vooral voor gekozen om de gebruiker afhankelijk te maken van de beschikbaarheid van hun server omgeving (waarbij verschillende variabelen een rol spelen).
Daarbij kost een starterskit meer dan voldoende om de kosten van een paar cent geheugen in te verwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Dit is precies de reden waarom ik blijf twijfelen over de aanschaf. Ik vind het echt een mooi product maar de afhankelijkheid van de servers van tado en het internet zijn precies de reden dat ik twijfel. Wel begrijp ik dat wanneer je HomeKit gebruikt je gewoon je verwarming kan gebruiken wanneer er geen internet verbinding is en je op je eigen netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Is ook maar enkel de HomeKit van Apple die dit offline ondersteunt via WIFI 2.4Ghz, al de rest is cloud to cloud en vereisen allemaal een actieve internetverbinding

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is duidelijk hoe Tado werkt, het is een cloudproduct dus (volledige) functionaliteit krijg je alleen m.b.v. een internetverbinding. Dat is inderdaad een keuze met gevolgen voor de hardware. Als je dat een foute keuze vindt dan zou ik geen Tado kopen.

Je kan vinden dat wat cpu / memory power / programmeerwerk voor een slimmer lokaal device makkelijk moet kunnen en dat dit niet zo veel meer hoeft te kosten, maar dat is nu eenmaal niet de keuze van Tado geweest bij het ontwerpen van het product. Ook geldt voor elk massaproduct zeker dat een paar centen ook tellen, een fabrikant moet bij het ontwerp continu op de kosten letten want die lopen snel op. Daarnaast komt er in praktijk wel iets meer bij kijken, dus onder de streep zal het echt wel gaan om meer kosten dan een paar cent.

Bottom line: uiteraard is het prima mogelijk om een zelfstandig werkende slimme thermostaat te maken (en vast ook voor de prijs van een Tado thermostaat), maar Tado heeft iets anders gemaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 09-09-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Voor het kinderslot kunnen ze niet gewoon een key inbouwen (handeling op knop) om kinderslot ervan te halen.

Je kan natuurlijk zeggen dat kinderen dit dus ook zouden kunnen uitvoeren en zo kinderslot ervan halen.

Ik zal het nu zeer plastisch uitdrukken, maar bv op fornuis met keramische kookplaten moet je een knop indrukken om kinderslot te ontgrendelen om te kunnen koken, kinderen kunnen ook die knop indrukken, het is maar om het hun iets 'moeilijker' te maken...
Pagina: 1 ... 106 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!