Inderdaad plots was het probleem opgelost.tado schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:10:
[...]
Er lijkt een probleem te zijn geweest met de Smart AC Control en updates.
Mocht het probleem nog niet opgelost zijn, graag contact opnemen via de chat op www.tado.com
Vandaag mijn Tado smart thermostat V3+ binnengekregen en binnen 10 min aangesloten en werkend.
Tot nu toe tevreden!
Tot nu toe tevreden!
Ik ben ook over ineens. Ik heb de v3+ app nooit genomen omdat ik vaak handmatige wijzigingen laat lopen tot de eerstvolgende verandering. Helaas zit die optie er niet meer in. Als ik nu de verwarming graadje hoger zet en huis verlaat blijft hij waarschijnlijk gewoon aan, ook al ben ik weg. Nog niet getest want stadsverwarming doet het hier niet in de zomer...-ION- schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:13:
Volgens mij is Tado de mensen met een V3 app aan het overzetten naar de V3+ app. Ik start de app op en zie ineens de melding dat de app is vernieuwd en krijg de V3+ app te zien. Ik heb er niet voor betaald en wil de nieuwe app eigenlijk ook niet aangezien ik enkel de thermostaat in de woonkamer gebruik.
Kan iedereen die geforceerd is over gezet en deze functie mist s.v.p. even stemmen op:
https://community.tado.co...randering-incl-geofencing
[ Voor 12% gewijzigd door Marselaar op 10-07-2020 08:56 ]
PSN: Marselaar
Precies dat. Ik was ook verbaasd toen ik vanmorgen de app opende en zag dat ik geforceerd ben overgezet, en nu deze optie mis - die ik heel veel gebruikte! Zelfs nu het zomer is mis ik die, als ik de verwarming tot aan de volgende geplande schema wijziging ('s nachts uit) even op een andere temp wil zetten. Erg jammer dat die er niet meer in zit, begrijp daar niks van.Marselaar schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:20:
[...]Ik heb de v3+ app nooit genomen omdat ik vaak handmatige wijzigingen laat lopen tot de eerstvolgende verandering. Helaas zit die optie er niet meer in. Als ik nu de verwarming graadje hoger zet en huis verlaat blijft hij waarschijnlijk gewoon aan, ook al ben ik weg.
Gedaan!Kan iedereen die geforceerd is over gezet en deze functie mist s.v.p. even stemmen op:
Helemaal mee eens. Handmatige veranderingen moeten max tot volgende tijdblok en geofencing zou instelbaar leidend moeten zijn. Dus keuze aan de gebruiker. Dit is een domme en geen slimme thermostaat toch???
De reden dat ik slimme kranen gebruik is omdat ik altijd vergeet die krengen uit te zetten. Ben nu dus weer terug bij af, tenzij ik me netjes aan mijn schema hou, maar de ene dag wil ik het een halve graad warmer dan een andere dag dus ik kom niet uit met een vast schema. Nu moet ik er omheen gaan werken met een 3rd party oplossing. Echt zo jammer dit.heraut schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:06:
Helemaal mee eens. Handmatige veranderingen moeten max tot volgende tijdblok en geofencing zou instelbaar leidend moeten zijn. Dus keuze aan de gebruiker. Dit is een domme en geen slimme thermostaat toch???

Je kunt bij het aanpassen van de temperatuur toch aangeven hoe lang dit moet? Een aantal uur, tot het volgende tijds blok of onbeperkt. Of heb ik dan de oude versie nog?
Ja, maar als ik b.v. 2 uur zeg en ik ga in de tussentijd het huis uit, blijft de kachel gewoon loeien. In de oude versie was het "tot de eerstvolgende verandering". Die verandering was dan een tijdsblok of het event dat je Away werd. Nu moet ik van tevoren gaan inschatten hoe laat ik ongeveer weg ga.Tonkey schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:15:
Je kunt bij het aanpassen van de temperatuur toch aangeven hoe lang dit moet? Een aantal uur, tot het volgende tijds blok of onbeperkt. Of heb ik dan de oude versie nog?
Ik heb sinds gisteren ook de nieuwe app versie. Als ik de temp handmatig wijzig dan staat er "tot het volgende tijdsblok". Dat is toch hetzelfde als "tot de eerstvolgende verandering"?Marselaar schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:20:
[...]
Ik ben ook over ineens. Ik heb de v3+ app nooit genomen omdat ik vaak handmatige wijzigingen laat lopen tot de eerstvolgende verandering. Helaas zit die optie er niet meer in. Als ik nu de verwarming graadje hoger zet en huis verlaat blijft hij waarschijnlijk gewoon aan, ook al ben ik weg. Nog niet getest want stadsverwarming doet het hier niet in de zomer...
Kan iedereen die geforceerd is over gezet en deze functie mist s.v.p. even stemmen op:
Ah ik lees het hierboven. Aan/afwezigheid telt dan niet meer mee. Ik heb gestemd!
[ Voor 4% gewijzigd door GVR op 10-07-2020 14:18 ]
Ah oke, dat hebben we inderdaad zelf nooit gebruikt.Marselaar schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:08:
[...]
Ja, maar als ik b.v. 2 uur zeg en ik ga in de tussentijd het huis uit, blijft de kachel gewoon loeien. In de oude versie was het "tot de eerstvolgende verandering". Die verandering was dan een tijdsblok of het event dat je Away werd. Nu moet ik van tevoren gaan inschatten hoe laat ik ongeveer weg ga.
Nee, want de overschakeling van Thuis naar Away is geen tijdsblok maar wel een moment dat ik zou willen dat de verwarming uitgaat, ondanks dat ik de temperatuur handmatig heb gewijzigdGVR schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:16:
[...]
Ik heb sinds gisteren ook de nieuwe app versie. Als ik de temp handmatig wijzig dan staat er "tot het volgende tijdsblok". Dat is toch hetzelfde als "tot de eerstvolgende verandering"?
Ah ik lees het hierboven. Aan/afwezigheid telt dan niet meer mee. Ik heb gestemd!
Nog een mogelijkheid van de oude appversie die ik mis, is om een handmatige verandering tot 99 u en 59 min te laten duren, dus toch een dikke 4 dagen.
Nu gaat de slider maar tot 12 u, en dan is de volgende stap al direct "oneindig" (tot de gebruiker annuleert).
Je kan je afvragen waarom ik zo'n lange tijdsduur nodig had, maar ik gebruikte het voor als ik een paar dagen weg was en redelijk precies wist wanneer ik terug ging thuis komen.
Ik zette de timer bij vertrek al aan, zodat ik bij terugkomst er niet meer aan moest denken om de verwarming op voorhand aan te zetten.
Dan timede ik de manuele verandering zo, dat de verwarming 2 uurtjes voor ik weer thuis kwam aan ging.
Handig als je met het vliegtuig onderweg bent, aangezien de nadersnelheid tot mijn huis dan net een tikkeltje te snel is voor tado om de temperatuur met de geolocatiefunctie tijdig te verhogen...
Nog iemand die dit mist?
Ik heb trouwens hier ook op gestemd, want die functie gebruikte ik ook.
Nu gaat de slider maar tot 12 u, en dan is de volgende stap al direct "oneindig" (tot de gebruiker annuleert).
Je kan je afvragen waarom ik zo'n lange tijdsduur nodig had, maar ik gebruikte het voor als ik een paar dagen weg was en redelijk precies wist wanneer ik terug ging thuis komen.
Ik zette de timer bij vertrek al aan, zodat ik bij terugkomst er niet meer aan moest denken om de verwarming op voorhand aan te zetten.
Dan timede ik de manuele verandering zo, dat de verwarming 2 uurtjes voor ik weer thuis kwam aan ging.
Handig als je met het vliegtuig onderweg bent, aangezien de nadersnelheid tot mijn huis dan net een tikkeltje te snel is voor tado om de temperatuur met de geolocatiefunctie tijdig te verhogen...
Nog iemand die dit mist?
[ Voor 10% gewijzigd door LtGruber op 11-07-2020 01:55 ]
Die heeft bij mij nog nooit gewerkt, niet met als ik met het vliegtuig en dan nog trein/bus naar huis ga, maar ook niet als ik 2 uur met de auto naar huis rijdt. tado reageert pas als ik bij huis ben. Maar als ik even een straat verder een avondje op bezoek ga, dan blijft de verwarming de hele tijd brandenLtGruber schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 01:52:

Klopt, die zit op de tweede verdieping en zal een mindere verbinding met de bridge hebben dan de overige knoppen. Iets van een bereik indicator is er niet voor zo ver ik weet, maar klinkt aannemelijk dat daar (een deel van) de oorzaak in zit.Cap schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:14:
[...]
En de knop die binnen een paar maanden leeg is, ligt die verder van de bridge, zit er meer muur/plafond tussen, maw is de communicatie met de bridge moeilijker?
Een paar dagen geleden ging de bridge wederom offline. Door vakantie kon ik deze op dat moment niet van de stroom halen, maar opvallend genoeg kwam de bridge 8-12 uur later vanzelf weer online. Dit gebeurde zo een paar dagen later nogmaals. Het lijkt er vooralsnog dus op dat enkel een powercycle het probleem direct oplost, maar dat het zichzelf naar verloop van tijd (die periode lijkt nu op 8-12 uur te zitten) ook vanzelf oplost.JBS schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:20:
[...]
12 dagen later, en weer issie offline..
Moet ik er dan echt maar een smart plug tussen gaan zetten die ervoor zorgt dat wanneer Home Assistant ziet dat ie offline is, de bridge een powercycle geeft...?
@tado Bij jullie geen vergelijkbare situaties bekend met mogelijk een bijbehorende oorzaak/oplossing?
@Koldur Ik merk ook grote verschillen. Een kamer waar de knop meerdere malen per dag schakelt, gaan de batterijen zo een jaar mee. In een kamer waar ie pakweg 8x per jaar schakelt, is ie om de paar maanden leeg.
[ Voor 50% gewijzigd door JBS op 13-07-2020 08:41 ]
Heb net 8 radiatorknoppen en een startersset gekocht. Ben benieuwd. Wilde al een hele tijd radiatorknoppen hebben, hopelijk werkt alles naar behoren. Scheelde toch wel aardig met de kortingscode.
Ik heb nu 2 zones en 10 radiatorkranen van Tado. Top systeem!
Wilde 3 ervaringen delen:
- gekoppelde radiatorkranen in dezelfde ruimte werken goed. Maar de 2e radiatorkraan laat geen animatie van de temperatuur zien en reageert pas na een tijdje. Ik dacht dat het niet werkt. Maar je hebt geduld nodig.
- koppelen van raditorkranen aan een tweede zone kan alleen via Tado support. Dat zou in de App moeten zitten. De support is overigens snel en heel goed.
- groot minpunt is dat ik geregeld uit de App wordt uitgelogd. Bijzonder onhandig. Op diverse moderne Apple devices zoals een Ipad Mini 2019 en iPhone Pro 11. Geofencing werkt dan niet.
Wilde 3 ervaringen delen:
- gekoppelde radiatorkranen in dezelfde ruimte werken goed. Maar de 2e radiatorkraan laat geen animatie van de temperatuur zien en reageert pas na een tijdje. Ik dacht dat het niet werkt. Maar je hebt geduld nodig.
- koppelen van raditorkranen aan een tweede zone kan alleen via Tado support. Dat zou in de App moeten zitten. De support is overigens snel en heel goed.
- groot minpunt is dat ik geregeld uit de App wordt uitgelogd. Bijzonder onhandig. Op diverse moderne Apple devices zoals een Ipad Mini 2019 en iPhone Pro 11. Geofencing werkt dan niet.
Dat punt herken ik niet. Kan me niet herinneren dat ik ooit zomaar ben uitgelogd in de app. Ben zelf een Android gebruiker, mijn vriendin ook, beide dit issue nog nooit ervaren.heraut schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:04:
Ik heb nu 2 zones en 10 radiatorkranen van Tado. Top systeem!
@heraut ja dat had je hier kort geleden al gemeld van dat ongewenst uitloggen van de app, alleen ik heb die klacht hier dus nooit zien langskomen en er zelf met meerdere iOS devices ook nooit last van. Ik zou dus als ik jou was je configuratie (wifi, internetverbinding, etc) toch nog eens goed onderzoeken, eventueel Tado support om tips vragen....
Je zou als test eens kunnen proberen om 1 device naar de fabrieksinstellingen te resetten en dan de app te installeren, kijken of het dan nog steeds gebeurt.
Maar wat mij betreft wijst het in de richting van de wifi/router/internetverbinding, aangezien je er op alle devices last van hebt. Kan natuurlijk ook dat je op alle devices een setting aan hebt staan die het veroorzaakt. Of misschien gebruik je een pi-hole of andere content blocker die ervoor zorgt dat steeds opnieuw inloggen nodig is.
Je zou als test eens kunnen proberen om 1 device naar de fabrieksinstellingen te resetten en dan de app te installeren, kijken of het dan nog steeds gebeurt.
Maar wat mij betreft wijst het in de richting van de wifi/router/internetverbinding, aangezien je er op alle devices last van hebt. Kan natuurlijk ook dat je op alle devices een setting aan hebt staan die het veroorzaakt. Of misschien gebruik je een pi-hole of andere content blocker die ervoor zorgt dat steeds opnieuw inloggen nodig is.
[ Voor 47% gewijzigd door Cap op 14-07-2020 22:17 ]
Ik vermoed dat het komt omdat ik bij installatie 2 apparaten heb aangemaakt. Ik moet bij het inloggen dan ook telkens aangeven welke ik wil gebruiken. Ik heb hiervoor vandaag een support ticket aangemaakt en zal mijn ervaring delen.Cap schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:13:
@heraut ja dat had je hier kort geleden al gemeld van dat ongewenst uitloggen van de app, alleen ik heb die klacht hier dus nooit zien langskomen en er zelf met meerdere iOS devices ook nooit last van. Ik zou dus als ik jou was je configuratie (wifi, internetverbinding, etc) toch nog eens goed onderzoeken, eventueel Tado support om tips vragen....
Qua netwerk heb ik alles van Ubiquity en de controller is bedraad aangesloten. Mijn Ubiquity USG meet uptime en die is 100% over de afgelopen weken.
Ook zijn beide devices op een ander Apple ID met een volledig ander profiel waarvan ik de iPad 2019 gereset heb zonder effect (er draait alleen wat home automation op en het scherm staat altijd aan omdat ik deze in de muur heb ingebouwd met een iWallmount voor bediening van Sonos, Tado, Hue, Skybell, Nest, etc.). Dat altijd aan zou overigens ook nog een oorzaak kunnen zijn.
Verder heb ik een stabiele 100Mbit fiber. Dus ik vermoed een bug die komt door mijn initiële installatie met 2 apparaten.
De AC controller werkt helaas niet met mijn airco thuis. Ook na interventie vanuit de Tado helpdesk gaat 'm dat niet worden.
Nu wil ik deze AC controller mss gebruiken in ons vakantiehuis. Al eens eerder geprobeerd daar, maar ik kreeg hem daar niet verbonden. Bij Tado zeggen ze dat deze zonder bridge en standalone kan werken. Maar het lukt mij niet om contact te krijgen met de AC controller.
Heb daar een 4G router en homekit via een ATV 4K. Hue en dergelijke werkt prima. Maar lukte me niet om de de Tado AC controller werkend te krijgen. app kon niet met de AC controller verbinden? Iemand een idee?
Nu wil ik deze AC controller mss gebruiken in ons vakantiehuis. Al eens eerder geprobeerd daar, maar ik kreeg hem daar niet verbonden. Bij Tado zeggen ze dat deze zonder bridge en standalone kan werken. Maar het lukt mij niet om contact te krijgen met de AC controller.
Heb daar een 4G router en homekit via een ATV 4K. Hue en dergelijke werkt prima. Maar lukte me niet om de de Tado AC controller werkend te krijgen. app kon niet met de AC controller verbinden? Iemand een idee?
Ja, ook dit heb ik vaker gebruikt. Ik ga stemmen.LtGruber schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 01:52:
Nog iemand die dit mist?
O, wacht, heb je dit ook ingebracht op het Tado-forum?
[ Voor 6% gewijzigd door Marselaar op 15-07-2020 08:00 . Reden: toevoeging ]
- tado
- Registratie: Februari 2016
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Slimme Radiatorknop
- Tado Slimme Radiatorknop V3+ (Starterskit)
- Tado Slimme Thermostaat V3+
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat Multi-zone (uitbreiding)
- Duracell Plus Power Alkaline AA-batterijen - 12 stuks
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Tado Slimme Thermostaat V3
- Thermostaten
- Camera-accessoires
/u/735079/crop56bb70d03a088_cropped.png?f=community)
De Smart AC Control maakt direct met een 2.4Ghz wifi netwerk verbinding:readytoflow schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 02:35:
De AC controller werkt helaas niet met mijn airco thuis. Ook na interventie vanuit de Tado helpdesk gaat 'm dat niet worden.
https://support.tado.com/hc/en-gb/articles/205022329
Vandaag via iBood de TADO Thermostaat en Airco set ontvangen! Er zou ook nog 2x radiatorknop bij moeten zitten, maar die zijn ze helaas vergeten...
Maakt dat nog uit als ik nu alvast de thermostaat en airco installeer en later de knoppen toevoeg?
Beide knoppen komen op aparte kamers (2x kinderkamer) en daar wil ik ook 2 aparte zones voor maken.
Is het overigens wel mogelijk om 3 zones aan te maken:
1 grote zone zonder radiatorknoppen
2 kleine zones met elk een radiatorknop.
Of moet elke zone een radiatorknop hebben?
Maakt dat nog uit als ik nu alvast de thermostaat en airco installeer en later de knoppen toevoeg?
Beide knoppen komen op aparte kamers (2x kinderkamer) en daar wil ik ook 2 aparte zones voor maken.
Je kunt nu alvast een thermostaat installeren. Straks kun je kiezen om de Thermostaat als primaire warmte regelaar te gebruiken en dan per kamer met een slimme radiatorkraan te "knijpen". Dus bijvoorbeeld thermostaat op 23 graden, radiatorkraan op 19 graden.CoachKoos schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:28:
Vandaag via iBood de TADO Thermostaat en Airco set ontvangen! Er zou ook nog 2x radiatorknop bij moeten zitten, maar die zijn ze helaas vergeten...
Of je maakt een 2e zone met een aanvullende slimme thermostaat en bijbehorende klep danwel aansturing van je CV en en laat de radiatorknop zelf de CV of stadsverwarming aansturen.
In dat laatste geval moet je alle andere radiatorknoppen dichtdraaien (omdat anders alles warm wordt. (let op dat het systeem wel door kan lopen dan en niet alle radiatoren dicht staan), voorzien van simpele thermostatische kranen, of van Tado slimme radiatorknoppen.
Vreemd genoeg werkt het nu wel. Helaastado schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:01:
[...]
De Smart AC Control maakt direct met een 2.4Ghz wifi netwerk verbinding:
https://support.tado.com/hc/en-gb/articles/205022329
Wordt ook mijn nieuwe airco niet goed herkend. Dus geinstalleerd via thermostatische modus (of zoiets, even uit mijn hoofd). Dan werkt het wel. Maar geen volledige overname vd airco. Jammer, Toch een gloednieuwe airco van een bekend merk (Cooper&Hunter).
Ik heb vorige week een bestelling gedaan; kreeg gisteren een bericht dat de order vertraagd was (zonder verdere toelichting en/of verwachting qua levertijd). Dus zelf via het contactformulier gevraagd wat ik mag verwachten. Vandaag een reactie; de thermostaatknoppen worden pas in week 32 weer geleverd!!peligro2k schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:47:
Heb net 8 radiatorknoppen en een startersset gekocht. Ben benieuwd. Wilde al een hele tijd radiatorknoppen hebben, hopelijk werkt alles naar behoren. Scheelde toch wel aardig met de kortingscode.
Vrij bizar.. Gewoon een maand wachten sinds bestelling, zonder dat er ook maar melding van wordt gemaakt. Ik heb nu gevraagd of ze de rest van de order (thermostaten) alvast willen leveren. Ben benieuwd.
Hmm dat is wel erg lang. Maar voorlopig gelukkig nog niet nodig. Ik twijfelde nog over de thermostaat, zag her en der dat mensen vonden dat de V2 beter was dan de V3?Pepppie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:39:
[...]
Ik heb vorige week een bestelling gedaan; kreeg gisteren een bericht dat de order vertraagd was (zonder verdere toelichting en/of verwachting qua levertijd). Dus zelf via het contactformulier gevraagd wat ik mag verwachten. Vandaag een reactie; de thermostaatknoppen worden pas in week 32 weer geleverd!!
Vrij bizar.. Gewoon een maand wachten sinds bestelling, zonder dat er ook maar melding van wordt gemaakt. Ik heb nu gevraagd of ze de rest van de order (thermostaten) alvast willen leveren. Ben benieuwd.
Dat is denk ik ook de reden dat ik via iBood mijn knoppen niet geleverd kreeg. En las op het forum dat er veel meer mensen last van hebben.Pepppie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:39:
[...]
Ik heb vorige week een bestelling gedaan; kreeg gisteren een bericht dat de order vertraagd was (zonder verdere toelichting en/of verwachting qua levertijd). Dus zelf via het contactformulier gevraagd wat ik mag verwachten. Vandaag een reactie; de thermostaatknoppen worden pas in week 32 weer geleverd!!
Heb wel de thermostaat en de airco bediening, dus kan dan iig al wel een begin maken.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Al in contact geweest met onze support ? Ook foto's van de airco en van de afstandsbediening meesturen. Ook het serienummer van de afstandsbediening meesturen (staat vaak aan binnenkant van batterijvak).readytoflow schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 00:24:
[...]
Vreemd genoeg werkt het nu wel. Helaas
Wordt ook mijn nieuwe airco niet goed herkend. Dus geinstalleerd via thermostatische modus (of zoiets, even uit mijn hoofd). Dan werkt het wel. Maar geen volledige overname vd airco. Jammer, Toch een gloednieuwe airco van een bekend merk (Cooper&Hunter).
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Is dat een bestelling bij tado.com of een bestelling via iBood ?Pepppie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:39:
[...]
Ik weet dat wij ook niet alles meer op voorraad hebben na het succes van de kortingsactie maar volgens mij zou er wel automatische communicatie moeten zijn als een order via onze webshop vertraagd is.
Gewoon via de Tado-webstore. Geen enkele communicatie vanuit Tado zelf ontvangen, alleen reacties op vragen die ik over de order heb gesteld. Ook geen voorstel om, wat ik vrij logisch zou vinden, de rest alvast wel te leveren en de knoppen na te sturen (zeker als het nu nog 3 weken duurt).tado schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:33:
[...]
Is dat een bestelling bij tado.com of een bestelling via iBood ?
Ik weet dat wij ook niet alles meer op voorraad hebben na het succes van de kortingsactie maar volgens mij zou er wel automatische communicatie moeten zijn als een order via onze webshop vertraagd is.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Dat hoort natuurlijk niet te gebeuren.Pepppie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:45:
[...]
Gewoon via de Tado-webstore. Geen enkele communicatie vanuit Tado zelf ontvangen, alleen reacties op vragen die ik over de order heb gesteld. Ook geen voorstel om, wat ik vrij logisch zou vinden, de rest alvast wel te leveren en de knoppen na te sturen (zeker als het nu nog 3 weken duurt).
Kunt u mij een DM sturen met uw ordernummer en uw e-mail adres dat u heeft gebruikt voor de bestelling ?
Dan zal ik het intern doorsturen om na te gaan waarom u geen automatische email heeft gekregen over de vertraging van de bestelling.
Wat schieten we daarmee op? Inmiddels weet ik dat er 4 weken levertijd op de kranen zit. Doe iedereen een lol en zet een duidelijke melding in jullie wegstore. Daarmee manage je de verwachtingen i.p.v. NA bestelling (en het geld bij jullie binnen is..) een mail te willen sturen dat het (veel) langer gaat duren.tado schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:15:
[...]
Dat hoort natuurlijk niet te gebeuren.
Kunt u mij een DM sturen met uw ordernummer en uw e-mail adres dat u heeft gebruikt voor de bestelling ?
Dan zal ik het intern doorsturen om na te gaan waarom u geen automatische email heeft gekregen over de vertraging van de bestelling.
Nb; je reageert niet op het voorstel om de rest van de verzending alvast te versturen. Dat is dus geen optie begrijp ik?
[ Voor 8% gewijzigd door Pepppie op 17-07-2020 10:28 ]
Idd horen mensen vooraf, dus vóór het drukken op de bestelknop, geïnformeerd te worden over een forse levertijd van weken ipv een paar dagen.
Ik vind het persoonlijk heel netjes dat Tado via notabene een forum contact met je opneemt. Kan me voorstellen dat met 44% korting de bestellingen als een trein lopen. Mijn bestelling was in eerste instantie ook vertraagd vanwege drukte en Corona, maar kwam na een week alsnog binnen. We zijn gewoon verwend met same of next day delivery. Maar die 44% korting en de geweldige support van Tado maken wat mij betreft een hoop goed.Pepppie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:28:
[...]
Wat schieten we daarmee op? Inmiddels weet ik dat er 4 weken levertijd op de kranen zit. Doe iedereen een lol en zet een duidelijke melding in jullie wegstore. Daarmee manage je de verwachtingen i.p.v. NA bestelling (en het geld bij jullie binnen is..) een mail te willen sturen dat het (veel) langer gaat duren.
Nb; je reageert niet op het voorstel om de rest van de verzending alvast te versturen. Dat is dus geen optie begrijp ik?
Zeker netjes dat ze reageren op een forum, maar zou het niet veel netter zijn als de informatie vooraf er zou zijn? Scheelt een hoop mailen, bellen, etc.heraut schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:34:
[...]
Ik vind het persoonlijk heel netjes dat Tado via notabene een forum contact met je opneemt. Kan me voorstellen dat met 44% korting de bestellingen als een trein lopen. Mijn bestelling was in eerste instantie ook vertraagd vanwege drukte en Corona, maar kwam na een week alsnog binnen. We zijn gewoon verwend met same of next day delivery. Maar die 44% korting en de geweldige support van Tado maken wat mij betreft een hoop goed.
En next day delivery is niet aan de orde; ik gaf in mijn eerste post aan dat ik de eerste week na bestelling heb gewacht alvorens te contacten.
[ Voor 9% gewijzigd door Pepppie op 17-07-2020 10:41 ]
Niet om het een of ander maar het staat gewoon vetgedrukt onder het product zodra je het in je winkelwagentje doet:Pepppie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:40:
[...]
Zeker netjes dat ze reageren op een forum, maar zou het niet veel netter zijn als de informatie vooraf er zou zijn? Scheelt een hoop mailen, bellen, etc.
Van dit product hebben we nog maar enkele stuks op voorraad. Levering wordt verwacht vanaf kalenderweek 32.
Zeker! Maar niet op 4 juli-LA- schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:01:
[...]
Niet om het een of ander maar het staat gewoon vetgedrukt onder het product zodra je het in je winkelwagentje doet:
[...]
Edit; overigens grappig dat ze zeggen dat er nog 'enkele stuks' voorradig zijn, maar dat ze deze niet kunnen uitleveren aan bestellingen van 1,5 week geleden
[ Voor 23% gewijzigd door Pepppie op 17-07-2020 11:10 ]
Ik heb 14 juli een thermostaatknop besteld en daar stond bij dat de levering in week 32 zou zijn.
Ik krijg net de verzendbevestiging en dinsdag wordt hij bezorgd. Week 30 dus.
Wellicht valt het dus mee met de levertijd.
Ik krijg net de verzendbevestiging en dinsdag wordt hij bezorgd. Week 30 dus.
Wellicht valt het dus mee met de levertijd.
Ik krijg zojuist bericht van iBood dat de radiatorknoppen op 22 juli nageleverd worden!CoachKoos schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:21:
[...]
Dat is denk ik ook de reden dat ik via iBood mijn knoppen niet geleverd kreeg. En las op het forum dat er veel meer mensen last van hebben.
Heb wel de thermostaat en de airco bediening, dus kan dan iig al wel een begin maken.
Net zoals @La1974 zegt zijn ze waarschijnlijk weer op voorraad
Die 44% korting is een mooie actie van Tado! Hopelijk is dit niet een 'gedwongen' actie en volgt er later andere berichtgevingen.... Dat zou super jammer zijn.
Mijn tado systeem is er ineens mee opgehouden. In de app niets te zien. Alles lijkt goed, maar geen warm water. De ketel lijkt niet te reageren. Ook de verwarming gaat niet aan als ik hem op 25 graden zet. Bridge, thermostaat en extention kit een power cycle gegeven danwel batterijen vervangen. Mag niet baten. Helpdesk is helaas niet meer bereikbaar, alleen een chat 😭.
Iemand nog tips?
Update...
Na nog een volledige reset werkt het weer. Heel erg vaag.
Iemand nog tips?
Update...
[ Voor 8% gewijzigd door koenie op 18-07-2020 12:32 ]
Wat vreemd. Heb ook soms verlies van connectie maar dan werkt het spontaan een uurtje later weer. Wellicht onderhoud in het Tado cloud netwerk?koenie schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:12:
Mijn tado systeem is er ineens mee opgehouden. In de app niets te zien. Alles lijkt goed, maar geen warm water. De ketel lijkt niet te reageren. Ook de verwarming gaat niet aan als ik hem op 25 graden zet. Bridge, thermostaat en extention kit een power cycle gegeven danwel batterijen vervangen. Mag niet baten. Helpdesk is helaas niet meer bereikbaar, alleen een chat 😭.
Iemand nog tips?
Update...
Als je achter de oorzaak bent. Kun je die dan posten?
@tado In de app kunnen we onder klimaatcomfort heel mooi de pollenverwachting bekijken. Bestaat de kans dat dit ook via de API beschikbaar komt? Ik zou dit graag in Home Assistant uitlezen om mezelf een notificatie te sturen wat hooikoortsmedicijnen te nemen.
Dat is lastig te achterhalen. Tado geeft eigenlijk geen enkel middel om analyse te doen. Probleemoplossing is niets meer dan trial & error.heraut schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:38:
[...]
Wat vreemd. Heb ook soms verlies van connectie maar dan werkt het spontaan een uurtje later weer. Wellicht onderhoud in het Tado cloud netwerk?
Als je achter de oorzaak bent. Kun je die dan posten?
Ik heb tado gevraagd een onderzoek te doen naar de root cause.
Daar verwacht ik eigenlijk niet zoveel van gezien mijn eerdere ervaringen.
Mocht ik wat horen, dan post ik het hier.
Ik kreeg net als advies de internet bridge rechtop te zetten (wat niet natuurlijk is omdat het een rechthoekig ding iskoenie schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:19:
[...]
Dat is lastig te achterhalen. Tado geeft eigenlijk geen enkel middel om analyse te doen. Probleemoplossing is niets meer dan trial & error.
Ik heb tado gevraagd een onderzoek te doen naar de root cause.
Daar verwacht ik eigenlijk niet zoveel van gezien mijn eerdere ervaringen.
Mocht ik wat horen, dan post ik het hier.
Hij staat al rechtop. Daarnaast waren er geen verbindingsproblemen, althans niet zichtbaar in de app. Alles zag er normaal uit.heraut schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:38:
[...]
Ik kreeg net als advies de internet bridge rechtop te zetten (wat niet natuurlijk is omdat het een rechthoekig ding is). En dat werkte tot mijn verbazing direct. Verbinding terug. Misschien werkt dat bij jou ook?
Ik heb de Tado geïnstalleerd, met tapwater voor m'n CV.
De CV stond op een eco stand waarbij 43 graden werd aangehouden. Begrijp nu dat de Tado n CV overruled? Want daarop staat tapwater uit en de douche was koud!
Heb stuk gelezen ooit met een berekening voor een timer op een keukenboiler. Deze stond dan nachts uit, maar de kosten die daarmee bespaard werden, kwamen weer terug als ochtends de boiler weer van 0 graden moest opstoken..
Mijn vraag is dus of het beter is ook de CV op 43 graden volcontinu te houden, of deze nachts uit te schakelen?
De CV stond op een eco stand waarbij 43 graden werd aangehouden. Begrijp nu dat de Tado n CV overruled? Want daarop staat tapwater uit en de douche was koud!
Heb stuk gelezen ooit met een berekening voor een timer op een keukenboiler. Deze stond dan nachts uit, maar de kosten die daarmee bespaard werden, kwamen weer terug als ochtends de boiler weer van 0 graden moest opstoken..
Mijn vraag is dus of het beter is ook de CV op 43 graden volcontinu te houden, of deze nachts uit te schakelen?
Ik zou ook graag hebben dat ze Tado apparaten in het zwart uitbrengen...
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Geef anders een upvote aan deze feature request:Dragunov schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:58:
Ik zou ook graag hebben dat ze Tado apparaten in het zwart uitbrengen...
https://community.tado.co.../apparaten-in-kleur-zwart
Dit staat nu nog niet op de planning. Wij kopen de data van "breezometer", misschien kan je daar direct via hun API data vandaan halen of zijn er OpenSource alternatieven ?Lorem schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:53:
@tado In de app kunnen we onder klimaatcomfort heel mooi de pollenverwachting bekijken. Bestaat de kans dat dit ook via de API beschikbaar komt? Ik zou dit graag in Home Assistant uitlezen om mezelf een notificatie te sturen wat hooikoortsmedicijnen te nemen.
Alternatief is om natuurlijk een feature request aan te maken bij ons maar ik verwacht niet dat veel andere klanten op deze API zitten te wachten.
[ Voor 53% gewijzigd door tado op 20-07-2020 10:49 ]
Lijkt erop dat het wel meevalt met de vertraagde levering van de producten. Mijn 4-pack thermostaatknoppen staan vandaag op bezorgen ipv wk32😁
Er is altijd warmteverlies. Daardoor is het altijd efficiënter om alleen te stoken wanneer je warmte nodig hebt. De reden voor het warmhouden is puur het comfort - je hebt sneller water van een bruikbare temperatuur. De naam "eco" is wellicht verwarrend. "Eco" betekent meestal dat de ketel zelflerend is qua gebruiksmomenten. Dus dat hij leert dat je om 4 uur 's nachts nooit warm water gebruikt en dus ook niet 's nachts gaat warmhouden. Het is dus meer "eco" dan 24/7 op de temperatuur blijven. Maar nog steeds gebruikt dat meer dan enkel verwarmen wanneer het nodig is.CoachKoos schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:29:
PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput
Is mijn request, dan kan moeilijk mezelf upvotentado schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:47:
[...]
Geef anders een upvote aan deze feature request:
https://community.tado.co.../apparaten-in-kleur-zwart
Even een vraag, ik ga volgende maand 3 airco's plaatsen en aangezien ik de verwarming al op Tado heb wil ik de airco's ook op Tado zodat dit met elkaar communiceert. Nu lees ik (topic's van eind 2019) dat dit nog niet werkt. Als Tado de airco aanzet kan het ook zo zijn dat de thermostaat gewoon de verwarming aanzet. Tevens wil ik dat, op zolder waar er geen verwarming is maar wel een airco komt, hij in de winter de verwarming aanzet en de zolder verwarmt met de airco en het liefst in de woonkamer ook. Op deze manier kunnen we weer wat besparen. Maar gaat dit ook? Of is de airco toevoeging van Tado gewoon een optie als je geen slimme airco hebt en meer niet?
De airco's die worden opgehangen zijn LG's en hebben wifi ingebouwd en werken dus met een app. Slim is de airco dus al
.
De airco's die worden opgehangen zijn LG's en hebben wifi ingebouwd en werken dus met een app. Slim is de airco dus al
Voor de liefhebbers en degene die te laat waren met de 44% kortingscode (waaronder ik
), je kan met TADO35 op tado.com 35% korting op alles krijgen. Wees snel voordat deze ook offline is
.
Bedankt tweakers.net & jullie in dit topic.
Nadat ik een prijs dalings notificatie kreeg voor een v3 (geen + versie dus) starterset heb ik die gelijk aangeschaft bij Amac 2 weken geleden. Nieuw in doos voor €99. In de doos zat keurig een kaartje over hoe ik een HomeKit compatible bridge gratis kon bestellen en heb ondertussen de oude bridge vervangen zonder enige problemen en toegevoegd aan mijn HomeKit hub. Aangezien ik pas een week geleden alles geïnstalleerd heb zat ik gelijk op de nieuwe versie van de app zonder extra kosten en dus met behoud van auto-assist & geofencing.
Door jullie in dit topic gewezen op de 44% korting heb ik gelijk 6 radiator knoppen besteld voor €240
Deze staan nu nog op nalevering maar voorlopig staat de verwarming hier toch niet aan.
Al met al heb ik nu binnenkort alle (nieuwe) functionaliteit inclusief al mijn 6 radiatoren op Tado voor in totaal €339,-
Ik zeg goede deal en ben er erg blij mee!
ps
Volgend jaar komt er een airco op zolder dus tegen die tijd maar is kijken naar de Slimme Aircobediening...
[update]
Heeft iemand een tip voor een merk / type airco die volledig met Tado werkt en ook kan verwarmen?
Nadat ik een prijs dalings notificatie kreeg voor een v3 (geen + versie dus) starterset heb ik die gelijk aangeschaft bij Amac 2 weken geleden. Nieuw in doos voor €99. In de doos zat keurig een kaartje over hoe ik een HomeKit compatible bridge gratis kon bestellen en heb ondertussen de oude bridge vervangen zonder enige problemen en toegevoegd aan mijn HomeKit hub. Aangezien ik pas een week geleden alles geïnstalleerd heb zat ik gelijk op de nieuwe versie van de app zonder extra kosten en dus met behoud van auto-assist & geofencing.
Door jullie in dit topic gewezen op de 44% korting heb ik gelijk 6 radiator knoppen besteld voor €240
Al met al heb ik nu binnenkort alle (nieuwe) functionaliteit inclusief al mijn 6 radiatoren op Tado voor in totaal €339,-
Ik zeg goede deal en ben er erg blij mee!
ps
Volgend jaar komt er een airco op zolder dus tegen die tijd maar is kijken naar de Slimme Aircobediening...
[update]
Heeft iemand een tip voor een merk / type airco die volledig met Tado werkt en ook kan verwarmen?
[ Voor 4% gewijzigd door Scidd0w op 24-07-2020 23:42 ]
Op dit moment doen wij een radiator in de woonkamer dicht wanneer we de gordijnen dicht doen. Wanneer ze open zijn, zetten wij de knop weer open. Dat is een beetje onhandig: het kost moeite en we vergeten het soms. Potentieel is een radiatorknop dus een goede optie.
Ik heb alleen niet gevonden of Tado dit ondersteunt. Dit is redelijk te ondervangen door een Tado radiatorknop op zonsondergang en -opgang een signaal (via de API) sturen om de verwarming respectievelijk dicht en open te zetten. Punt is: ik zou die knop nergens anders voor willen gebruiken, geen temperatuurmeting, geen koppeling met de thermostaat (die in dezelfde ruimte hangt), niets. Is dat mogelijk?
Ik heb alleen niet gevonden of Tado dit ondersteunt. Dit is redelijk te ondervangen door een Tado radiatorknop op zonsondergang en -opgang een signaal (via de API) sturen om de verwarming respectievelijk dicht en open te zetten. Punt is: ik zou die knop nergens anders voor willen gebruiken, geen temperatuurmeting, geen koppeling met de thermostaat (die in dezelfde ruimte hangt), niets. Is dat mogelijk?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Vandaag mijn Tado thermostaat binnen gekregen en gelijk aan de gang gegaan.
Nu geeft de website tijdens installatie dat Tado mijn opgegeven huidige combi moet controleren voor installatie en dat dat 2 dagen gaat duren.
Oude situatie was een Remeha Valenta 40c (ingebouwde gateway) en een eTwist. De eTwist is naar eTwist hemel gegaan vandaar dat ik een nieuwe thermostaat wilde plaatsen.
Iemand hier ervaring met deze combi en een Tado thermostaat?
Nu geeft de website tijdens installatie dat Tado mijn opgegeven huidige combi moet controleren voor installatie en dat dat 2 dagen gaat duren.
Oude situatie was een Remeha Valenta 40c (ingebouwde gateway) en een eTwist. De eTwist is naar eTwist hemel gegaan vandaar dat ik een nieuwe thermostaat wilde plaatsen.
Iemand hier ervaring met deze combi en een Tado thermostaat?
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Je kunt de radiatorknop instellen op tijd en dan bijvoorbeeld een een bepaalde tijd op 12 graden zetten (dicht) en andere tijden op 25 graden (open).Krisp schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:33:
Op dit moment doen wij een radiator in de woonkamer dicht wanneer we de gordijnen dicht doen. Wanneer ze open zijn, zetten wij de knop weer open. Dat is een beetje onhandig: het kost moeite en we vergeten het soms. Potentieel is een radiatorknop dus een goede optie.
Dit werkt ook met Geofencing als je de betaalde versie hebt van eur 25 per jaar. Dan blijft ie dicht als je niet thuis bent.
Je hebt ook de bridge nodig hiervoor. Check even of je wel een complete kit hebt.
Weet niet of dit is wat je zoekt? Wellicht is een simpele "domme" thermostaat met timer beter voor jouw situatie?
Ik heb al een Tado thermostaat (V3) dus dat zit goed. Enige vraag is of ik het zo kan instellen dat de ketel niet aangaat op een radiatorknop, maar alleen op aangeven van de thermostaat.heraut schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:47:
[...]
Je kunt de radiatorknop instellen op tijd en dan bijvoorbeeld een een bepaalde tijd op 12 graden zetten (dicht) en andere tijden op 25 graden (open).
Dit werkt ook met Geofencing als je de betaalde versie hebt van eur 25 per jaar. Dan blijft ie dicht als je niet thuis bent.
Je hebt ook de bridge nodig hiervoor. Check even of je wel een complete kit hebt.
Weet niet of dit is wat je zoekt? Wellicht is een simpele "domme" thermostaat met timer beter voor jouw situatie?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
https://www.amazon.de/426...mostat/dp/B07FYK2QYS?th=1
Bij Amazon ~42 euro per knop vandaag (veelvouden van 2)
Dat kan, zie:Krisp schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:51:
[...]
Ik heb al een Tado thermostaat (V3) dus dat zit goed. Enige vraag is of ik het zo kan instellen dat de ketel niet aangaat op een radiatorknop, maar alleen op aangeven van de thermostaat.
tado schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:26:
Eventueel kunt u de klantendienst een mail/chat sturen om te vragen om bepaalde kamers in te stellen dat ze geen warmte meer mogen vragen van de ketel. Op die manier valt veel gas te besparen.
Alternatief is om goed te kijken naar de ingestelde schema's en daar eventueel lagere temperaturen in te stellen.
Ik heb de airco v3 op de slaapkamer van mijn zoon geïnstalleerd. Hij slaapt op zolder, dus wordt er vrij warm.
Mooiste zou zijn als de airco aangaat als het boven de 24 graden wordt in zijn kamer. En dan bij voorkeur tussen 16.00 en 19.00.
Lijkt me dat ik dan de airco V3 op thermostaatstand moet zetten, maar als ik dat wel doen krijg ik een melding met dringend advies om het niet te doen.
Waarom zou dat zijn? Toch de meest energiezuinige optie om de ruimte op temperatuur te houden? Anders gaat de airco ook elke dag van 16-19u aan, terwijl de temperatuur onder de 24 is.
Iemand dit wel zo gedaan?
@tado nog advies daarin?
Mooiste zou zijn als de airco aangaat als het boven de 24 graden wordt in zijn kamer. En dan bij voorkeur tussen 16.00 en 19.00.
Lijkt me dat ik dan de airco V3 op thermostaatstand moet zetten, maar als ik dat wel doen krijg ik een melding met dringend advies om het niet te doen.
Waarom zou dat zijn? Toch de meest energiezuinige optie om de ruimte op temperatuur te houden? Anders gaat de airco ook elke dag van 16-19u aan, terwijl de temperatuur onder de 24 is.
@tado nog advies daarin?
Ik heb een vraag over de eBUS aansluiting tussen een bedrade Tado V2 zonder extention kit en een Vaillant hrPro VHR CW 4/3.
De "oude" thermostaat (Honeywell Lyric T6) was nog in de ketel op 3 en 4 (aan/uit) aangesloten.
Ik heb in de Tado app de juiste ketel gekozen, de Tado op de eBUS aangesloten en via het menu op de Tado deze op D07 ingesteld.
HW heb ik op uit (x) laten staan in de Tado en ik heb nu iig heet water uit de kraan.
Paar vragen:
1. Moet ik wel of niet een draadbrug zetten tussen 3 en 4?
2. In sommige Vaillant ketels moet je in het "verborgen" service menu nog een instelling wijzigen om OpenTherm in te schakelen. Moet ik op deze ketel nog een instelling wijzigen voor de eBUS instelling? En zo ja, hoe?
3. Moet HW persé in de Tado worden ingeschakeld (v) omdat eBUS gebruikt wordt? Of kan ik dat gewoon aan de CV zelf over laten?
4. De vorige bewoner had voor z'n Honeywell een nieuwe dikkere kabel getrokken, maar beiden wit en ongemerkt. Ik weet nu dus niet zeker of + op + en - op - zit, of maakt dat niks uit?
Bij voorbaat dank voor de info.
De "oude" thermostaat (Honeywell Lyric T6) was nog in de ketel op 3 en 4 (aan/uit) aangesloten.
Ik heb in de Tado app de juiste ketel gekozen, de Tado op de eBUS aangesloten en via het menu op de Tado deze op D07 ingesteld.
HW heb ik op uit (x) laten staan in de Tado en ik heb nu iig heet water uit de kraan.
Paar vragen:
2. In sommige Vaillant ketels moet je in het "verborgen" service menu nog een instelling wijzigen om OpenTherm in te schakelen. Moet ik op deze ketel nog een instelling wijzigen voor de eBUS instelling? En zo ja, hoe?
3. Moet HW persé in de Tado worden ingeschakeld (v) omdat eBUS gebruikt wordt? Of kan ik dat gewoon aan de CV zelf over laten?
4. De vorige bewoner had voor z'n Honeywell een nieuwe dikkere kabel getrokken, maar beiden wit en ongemerkt. Ik weet nu dus niet zeker of + op + en - op - zit, of maakt dat niks uit?
[ Voor 11% gewijzigd door FlowDesign op 02-08-2020 19:36 ]
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Thanks voor de tip! Ik heb zojuist twee duosets besteld à 99 Euro per setDiedB schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:00:
https://www.amazon.de/426...mostat/dp/B07FYK2QYS?th=1
Dan kan ik - hoop ik - met de V2 en 2 radiatorknoppen in de woonkamer en in 2 slaapkamers boven elk 1 radiator knop als het goed is beter sturen tussen beneden en boven verwarmen. Ik heb daar geen extention kit voor nodig toch?
Tado geeft op hun website erg weinig uitleg over het gebruik van de radiatorknoppen, maar ik neem aan dat als het dan beneden warm genoeg is en boven niet, het signaal van de knoppen boven de CV ketel ook aan kunnen sturen toch? Anders zou het weinig nut hebben.
[ Voor 56% gewijzigd door FlowDesign op 03-08-2020 10:39 ]
Over twee weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Nou zou ik heel graag Tado installeren maar ik vraag me af of het gaat lukken...
3 verdiepingen (en onverwarmde kelder), circa 300m2, ex kelder, ketel op zolder aan een korte gevelkant. Huis bestaat uit "twee delen". Tussen de delen staat een wand van 40cm dik. Het en der wel deuropening en maar deze gaan ook nog eens gedeeltelijk dicht. Een deel zal gebruikt worden door familie/vrienden als ze hier zijn en incidenteel verhuurd worden via Airbnb. In totaal 25 radiatoren en 1 ketel (Remeha Calenta 40c).
Benodigdheden zijn dus: 2 thermostaten (1 voor het woonhuis en 1 voor het gastenverblijf), extensiekit, stuk of 20 radiatorknoppen en een bridge.
Waar ik bang voor ben is ontvangst problemen bij zowel de bridge en de extensiekit... Een extra bridge plaatsen zou mooi zijn maar dat is geen optie helaas. Ik twijfel dus heel erg of ik het überhaupt moet proberen.
3 verdiepingen (en onverwarmde kelder), circa 300m2, ex kelder, ketel op zolder aan een korte gevelkant. Huis bestaat uit "twee delen". Tussen de delen staat een wand van 40cm dik. Het en der wel deuropening en maar deze gaan ook nog eens gedeeltelijk dicht. Een deel zal gebruikt worden door familie/vrienden als ze hier zijn en incidenteel verhuurd worden via Airbnb. In totaal 25 radiatoren en 1 ketel (Remeha Calenta 40c).
Benodigdheden zijn dus: 2 thermostaten (1 voor het woonhuis en 1 voor het gastenverblijf), extensiekit, stuk of 20 radiatorknoppen en een bridge.
Waar ik bang voor ben is ontvangst problemen bij zowel de bridge en de extensiekit... Een extra bridge plaatsen zou mooi zijn maar dat is geen optie helaas. Ik twijfel dus heel erg of ik het überhaupt moet proberen.
Ik had veel last van verbindingsproblemen met 225M2. Na de bridge centraal in het huis geplaatst te hebben had ik nog steeds vaak issues bij verder weg gelegen slimme thermostaten. Na advies van Tado de Bridge rechtop gezet en sinds die tijd geen problemen meer.Zak schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:09:
Over twee weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Nou zou ik heel graag Tado installeren maar ik vraag me af of het gaat lukken...
Kortom: bereik bij een groot huis zoals je beschrijft is zeker een punt van zorg, maar als je de bridge centraal en rechtop zet zie ik het positief in.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
1. Vaak wel, maar test dit zelf door tado naar 25 en uit te zetten. Als hij reageert is geen brug nodig. Als hij niet aan gaat is de brug nodig.FlowDesign schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:19:
Ik heb een vraag over de eBUS aansluiting tussen een bedrade Tado V2 zonder extention kit en een Vaillant hrPro VHR CW 4/3.
Paar vragen:
2. Als u nu via OpenTherm heeft aangesloten via de aansluitblokken O en T (op de VR33 opentherm module) dan hoeft u verder niets op de ketel te doen.
3. Via OpenTherm kunt u zelf kiezen of tado warm water zal sturen. U kunt het ook gewoon uitzetten.
4. Gelukkig maakt dit niet uit. (polariteit van opentherm maakt voor tado niet uit).
Waarom niet de airbnb en uw eigen huis in 2 accounts opsplitsen ?Zak schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:09:
Omdat ook de hele verwarmingssystemen gescheiden zijn zie ik niet veel voordeel om beide in 1 account te hebben.
Op die manier kunt u 2 bridges toepassen.
We hadden deze thermostaatmodus tijdens de lancering van de slimme aircobediening niet. Maar na veel vraag van klanten hebben we die modus geïmplementeerd. Daarna vooral negatieve feedback van klanten die het thermostatische principe niet snappen of er meer van verwacht hadden. Daar komt de waarschuwing waarschijnlijk vandaan. Ik zou het gewoon uitproberen want het lijk dat deze modus precies is waar u naar op zoek bent.CoachKoos schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:10:
Ik heb de airco v3 op de slaapkamer van mijn zoon geïnstalleerd. Hij slaapt op zolder, dus wordt er vrij warm.
@tado nog advies daarin?
[ Voor 43% gewijzigd door tado op 03-08-2020 13:13 ]
Ik heb toevallig net een draadbrug tussen 3 en 4 gezet. Zonder draadbrug deed ie niks, nu wel.tado schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:08:
[...]
1. Vaak wel, maar test dit zelf door tado naar 25 en uit te zetten. Als hij reageert is geen brug nodig. Als hij niet aan gaat is de brug nodig.
2. Als u nu via OpenTherm heeft aangesloten via de aansluitblokken O en T (op de VR33 opentherm module) dan hoeft u verder niets op de ketel te doen.
3. Via OpenTherm kunt u zelf kiezen of tado warm water zal sturen. U kunt het ook gewoon uitzetten.
4. Gelukkig maakt dit niet uit. (polariteit van opentherm maakt voor tado niet uit).
De Honeywell was nog op 3 en 4 (aan/uit) aangesloten, mijn hrpro ketel heeft ook geen VR33 OT module.
Nu is de Tado op de eBUS aangesloten ipv op 3 en 4, maar het lijkt erop alsof alles werkt. Ik heb ook nog geen idee hoe ik op deze ketel in het verborgen instellingenmenu kom om OT of eBUS aan of uit te zetten, als dat überhaupt kan of nodig is.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
https://www.tado.com/professional-manualsFlowDesign schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:59:
[...]
Ik heb toevallig net een draadbrug tussen 3 en 4 gezet. Zonder draadbrug deed ie niks, nu wel.
De Honeywell was nog op 3 en 4 (aan/uit) aangesloten, mijn hrpro ketel heeft ook geen VR33 OT module.
Nu is de Tado op de eBUS aangesloten ipv op 3 en 4, maar het lijkt erop alsof alles werkt. Ik heb ook nog geen idee hoe ik op deze ketel in het verborgen instellingenmenu kom om OT of eBUS aan of uit te zetten, als dat überhaupt kan of nodig is.
Zie bladzijde 26:
https://www.tado.com/star...ALLER_MANUAL-TA-NL-03.pdf
Voor eBUS moet u D07 instellen op de Slimme Thermostaat en warmwatersturing aanzetten.
OT en eBUS zijn 2 verschillende aansluiting op het moederbord. OT zit op en losse kleine VR33 module. Als u op eBUS aansluit moet deze VR33 module losgekoppeld worden van het moederbord.
Volgens mij leest u mijn vraag telkens net niet helemaal goed.tado schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:10:
[...]
https://www.tado.com/professional-manuals
Zie bladzijde 26:
https://www.tado.com/star...ALLER_MANUAL-TA-NL-03.pdf
Voor eBUS moet u D07 instellen op de Slimme Thermostaat en warmwatersturing aanzetten.
OT en eBUS zijn 2 verschillende aansluiting op het moederbord. OT zit op en losse kleine VR33 module. Als u op eBUS aansluit moet deze VR33 module losgekoppeld worden van het moederbord.
Ik had namelijk gisteren al aangegeven dat ik de Tado op D07 heb gezet en zojuist al geschreven dat er helemaal geen VR33 OT module in mijn ketel zit.
De enige vraag die ik nog heb, is of ik nog een instelling op de ketel zelf aan moet passen of niet, omdat ik de aansturing van 3 en 4 (aan/uit) naar eBUS heb gezet.
Enkel in Nederland kwam die VR33 voor, in België niet
Helaas is het 1 verwarmingssysteem. Dit gaat dus niet.tado schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:08:
[...]
Waarom niet de airbnb en uw eigen huis in 2 accounts opsplitsen ?
Omdat ook de hele verwarmingssystemen gescheiden zijn zie ik niet veel voordeel om beide in 1 account te hebben.
Op die manier kunt u 2 bridges toepassen.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Kan nog altijd:Zak schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:36:
[...]
Helaas is het 1 verwarmingssysteem. Dit gaat dus niet.
2 Slimme thermostaten die parallel op de Aan/Uit poort van de ketel zitten.
Dan kunnen beide Slimme Thermostaten van beide accounts de ketel aanzetten.
Let op: dan verliest u dus wel de modulerende werking van de ketel, maar misschien loont dit zich nog altijd omdat u dan individuele controle heeft over uw eigen woning en de bnb
Zal hier nog even een update op geven.Devian schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:00:
[...]
Ik zit eigenlijk met hetzelfde; Vloerverwarming beneden, vloerverwarming badkamer en radiatoren op de slaapkamers.
Kan ik niet gewoon een radiatorknop extra laten installeren tussen de aanvoer van de vloerverwarming en de verdeler? En dat ook doen in de badkamer?
En kan ik het dan ook zo instellen dat bvb sochtends alleen de vloerverwarming van de badkamer even aangaat om op te warmen, en als ik savonds thuis kom de rest van het huis maar niet de badkamer?
Heb het ondertussen zo aangesloten, met daarnaast de designradiator in de badkamer waar nog een handmatige radiatorknop opzit die altijd open blijft staan.
https://wren.co/join/Devian
Ok, helder.tado schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:08:
[...]
We hadden deze thermostaatmodus tijdens de lancering van de slimme aircobediening niet. Maar na veel vraag van klanten hebben we die modus geïmplementeerd. Daarna vooral negatieve feedback van klanten die het thermostatische principe niet snappen of er meer van verwacht hadden. Daar komt de waarschuwing waarschijnlijk vandaan. Ik zou het gewoon uitproberen want het lijk dat deze modus precies is waar u naar op zoek bent.
Werkt de thermostaatfunctie ook de andere kant op? Stel dat het 20 graden is in huis, gaat dan automatisch de airco de ruimte verwarmen naar de ingestelde 24 graden?
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
Ja, dat is mogelijk.CoachKoos schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:26:
[...]
Ok, helder.
Werkt de thermostaatfunctie ook de andere kant op? Stel dat het 20 graden is in huis, gaat dan automatisch de airco de ruimte verwarmen naar de ingestelde 24 graden?
U kunt kiezen voor verwarmen of koelen in de thermostatische modus.
Eindelijk de spullen binnen gekregen van Tado, nu gestart met installatie. Instellingen zijn nu als volgt;
Ik kom van een tweetal Nest-thermostaten en dat werkte prima (alleen niet met het eNet-systeem, vandaar de overstap naar Tado). Begane grond was een Nest V3 OpenTherm en 1e/2e verdieping werden aangestuurd met een Nest v2 AAN/UIT.
De ketel is een Intergas HReco 36 met daar aan gekoppeld 2 bedrade Tado thermostaten.
Nb; begane grond (vloerverwarming) en de 1e/2e verdieping (radiatoren) zijn gescheiden door een Honeywell VC4013 2-weg afsluiter. Deze staat direct in verbinding met de ketel en verdeelde perfect met de Nest-thermostaten.
beneden Vloerverwarming, via OpenTherm met de ketel verbonden. Instelling Tado; D01, HC01, extensie UIT, warmwater AAN
boven (1e en 2e verdieping); Radiatoren (7 stuks, waarvan 2 met slimme knoppen (kinderkamers), rest staat eigenlijk altijd dicht, via AAN/UIT met de ketel verbonden (ketel ondersteunt 2 thermostaten, maar 1x OpenTherm en 1x AAN/UIT). Instelling Tado; R01, HC02, extensie UIT, warmwater UIT.
Lastige is dat de ketel blijft loeien. Denk zelf dat wellicht de R01 (relais) instelling wellicht niet de juiste is, maar krijg niet gegoogeld wat de aan/uit stand is.
Mis ik verder nog niets?
Voor de volledigheid; hierbij de situatie vanuit de ketel: 1 uitgang die wordt verdeeld naar 2 aparte circuits.
Ik kom van een tweetal Nest-thermostaten en dat werkte prima (alleen niet met het eNet-systeem, vandaar de overstap naar Tado). Begane grond was een Nest V3 OpenTherm en 1e/2e verdieping werden aangestuurd met een Nest v2 AAN/UIT.
De ketel is een Intergas HReco 36 met daar aan gekoppeld 2 bedrade Tado thermostaten.
Nb; begane grond (vloerverwarming) en de 1e/2e verdieping (radiatoren) zijn gescheiden door een Honeywell VC4013 2-weg afsluiter. Deze staat direct in verbinding met de ketel en verdeelde perfect met de Nest-thermostaten.
beneden Vloerverwarming, via OpenTherm met de ketel verbonden. Instelling Tado; D01, HC01, extensie UIT, warmwater AAN
boven (1e en 2e verdieping); Radiatoren (7 stuks, waarvan 2 met slimme knoppen (kinderkamers), rest staat eigenlijk altijd dicht, via AAN/UIT met de ketel verbonden (ketel ondersteunt 2 thermostaten, maar 1x OpenTherm en 1x AAN/UIT). Instelling Tado; R01, HC02, extensie UIT, warmwater UIT.
Lastige is dat de ketel blijft loeien. Denk zelf dat wellicht de R01 (relais) instelling wellicht niet de juiste is, maar krijg niet gegoogeld wat de aan/uit stand is.
Mis ik verder nog niets?
Voor de volledigheid; hierbij de situatie vanuit de ketel: 1 uitgang die wordt verdeeld naar 2 aparte circuits.
:strip_exif()/f/image/H3dLcLnLL6fMhXlyAqznZ3HV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door Pepppie op 07-08-2020 09:22 ]
Nou ik kon niet verder met mijn installatie omdat Tado eerst na moest kijken of mijn ketel (Calenta 40 Remeha) wel zou werken met de Tado.
Nu mail ontvangen dat ik verder kan gaan met de installatie en hoe ik het aan kan sluiten.
Nu staat er een unfinished installation in. En wat ik ook probeer de installatie gaat niet verder en ik kan hem ook niet verwijderen om opnieuw te beginnen.
Edit/ nu via de laptop gaat hij wel verder.
Edit2/ Hoe check je met binnentemp van 28 graden of de Tado het doet?
Nu mail ontvangen dat ik verder kan gaan met de installatie en hoe ik het aan kan sluiten.
Nu staat er een unfinished installation in. En wat ik ook probeer de installatie gaat niet verder en ik kan hem ook niet verwijderen om opnieuw te beginnen.
Edit/ nu via de laptop gaat hij wel verder.
[ Voor 12% gewijzigd door Golf2vr6 op 07-08-2020 13:46 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Offset in je kamers even op -10 graden ofzo zetten, dan denkt hij dat het maar 18 graden is ipv 28.Golf2vr6 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:08:
Wat grappig, ik heb die dip en stijging ook:
:strip_exif()/f/image/fUs6OuHEU61padNKDgTKMraF.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu ik erover nadenk, is dat bij mij wel te verklaren. Bij de stijging is de zon gaan schijnen. De buitentemperatuur is inderdaad kouder dan binnen, maar door de zon op het huis, wordt het toch weer warmer binnen. Ik merk ook dat er bijna geen wind is, waardoor het niet lekker door kan waaien.
Zou het bij jou ook niet de zon kunnen zijn?
:strip_exif()/f/image/fUs6OuHEU61padNKDgTKMraF.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu ik erover nadenk, is dat bij mij wel te verklaren. Bij de stijging is de zon gaan schijnen. De buitentemperatuur is inderdaad kouder dan binnen, maar door de zon op het huis, wordt het toch weer warmer binnen. Ik merk ook dat er bijna geen wind is, waardoor het niet lekker door kan waaien.
Zou het bij jou ook niet de zon kunnen zijn?
Grappig, ik heb het vanmorgen ook bekeken. Onderstaande is een kleine kamer 3x2.5 meter met groot raam 1.2x1.2 meter
Bij de eerste pijl barstte een onweersbui los, bij de tweede heb ik het raam dichtgedaan. Door de warmte in de muren steeg de temperatuur weer. De derde pijl is het moment dat er zonlicht op het raam begon te schijnen.
Wat men vaak vergeet is dat de muren, het huis zelf dus, lang niet zo snel afkoelt of opwarmt als de lucht er in. Daarom blijft het de eerste dagen van zo'n warme periode nog relatief koel binnen, en zul je straks zien dat, als de temperaturen weer normaal zijn, de warmte nog relatief lang in huis blijft hangen.
Bij de eerste pijl barstte een onweersbui los, bij de tweede heb ik het raam dichtgedaan. Door de warmte in de muren steeg de temperatuur weer. De derde pijl is het moment dat er zonlicht op het raam begon te schijnen.
Wat men vaak vergeet is dat de muren, het huis zelf dus, lang niet zo snel afkoelt of opwarmt als de lucht er in. Daarom blijft het de eerste dagen van zo'n warme periode nog relatief koel binnen, en zul je straks zien dat, als de temperaturen weer normaal zijn, de warmte nog relatief lang in huis blijft hangen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X8qAXrcH5YyFubaVO8IgKtB7.jpg?f=user_large)
[ Voor 22% gewijzigd door robkrekel op 14-08-2020 10:44 ]
Ja, grappig is dat 
Maar dat zou denk ik moeten betekenen dat de zon op je huis relatief weinig DIRECTE invloed heeft op de temperatuur, afgezien van alle ramen e.d.
Dus misschien is het toch wel dat hij bij mij begint te klimmen door zonlicht, die hoog genoeg komt om door de ramen te schijnen. Blijf het wel interessant vinden dat dat genoeg is om een relatief hoog verschil tussen binnen en buiten te overschaduwen en genoeg hitte te genereren om de boel weer te laten klimmen.
Maar dat zou denk ik moeten betekenen dat de zon op je huis relatief weinig DIRECTE invloed heeft op de temperatuur, afgezien van alle ramen e.d.
Dus misschien is het toch wel dat hij bij mij begint te klimmen door zonlicht, die hoog genoeg komt om door de ramen te schijnen. Blijf het wel interessant vinden dat dat genoeg is om een relatief hoog verschil tussen binnen en buiten te overschaduwen en genoeg hitte te genereren om de boel weer te laten klimmen.
Ja, en de warmte die nog in de muren zit helpt ook mee.
Ik volg dit topic nu al een tijdje en ik sta nu op het punt om aan het eind van de verbouwing (o.a. vloerverwarming aangelegd op BG) Tado te installeren.
Ik zat te denken aan de thermostaat op de begane grond die de vloerverwarming aanstuurt + enkele radiatorknoppen die o.a. de slaapkamers en kelder aansturen (zolder wil ik radiatoren dicht laten laten omdat we daar weinig gebruik van maken). We kijken a.s. stookseizoen even aan en wellicht dat we volgend jaar een zoneklep laten installeren om de BG te kunnen scheiden van de rest van het huis. Loodgieter heeft op de nieuwe radiatoren Heimeier kranen geinstalleerd, zonder debietregeling was niet nodig in onze situatie volgens hem.
Enkele vragen waar ik niet uit kom:
1) Loodgieter, die overigens niet heel bekend was met Tado, vroeg zich af of het niet mogelijk was om de thermostaat beneden te skippen en een slimme radiatorknop op de vloerverwarmingspomp te installeren (daar zit nu ook een simpele draaiknop op)
2) Ik heb geen zin in maandelijkse abbo-kosten dus ik was voornemens een V3 te kopen. Is de V3 app nu nog aan te raden of kan ik dan beter gratis de V3+ app installeren. Als ik de V3+ app installeer icm de V3 thermostaat, heb ik dan nog wel de Geo-functie zonder abbo?
Ik zat te denken aan de thermostaat op de begane grond die de vloerverwarming aanstuurt + enkele radiatorknoppen die o.a. de slaapkamers en kelder aansturen (zolder wil ik radiatoren dicht laten laten omdat we daar weinig gebruik van maken). We kijken a.s. stookseizoen even aan en wellicht dat we volgend jaar een zoneklep laten installeren om de BG te kunnen scheiden van de rest van het huis. Loodgieter heeft op de nieuwe radiatoren Heimeier kranen geinstalleerd, zonder debietregeling was niet nodig in onze situatie volgens hem.
1) Loodgieter, die overigens niet heel bekend was met Tado, vroeg zich af of het niet mogelijk was om de thermostaat beneden te skippen en een slimme radiatorknop op de vloerverwarmingspomp te installeren (daar zit nu ook een simpele draaiknop op)
2) Ik heb geen zin in maandelijkse abbo-kosten dus ik was voornemens een V3 te kopen. Is de V3 app nu nog aan te raden of kan ik dan beter gratis de V3+ app installeren. Als ik de V3+ app installeer icm de V3 thermostaat, heb ik dan nog wel de Geo-functie zonder abbo?
1. Kan zeker, zorg wel voor een afsluiter dat een hoog volume kan doorlaten.Kneh91 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:22:
Ik volg dit topic nu al een tijdje en ik sta nu op het punt om aan het eind van de verbouwing (o.a. vloerverwarming aangelegd op BG) Tado te installeren.
2. Ik heb de v3+ en gebruik geofencing icm homekit.
Zijn er nog nadelen denkbaar om een radiatorknop op de vloerverwarming te gebruiken ipv slimme thermosstaat? (bovenop het feit dat je in de Kamer dus geen fysieke knoppen hebt om de temperatuur te regelen.g00gle schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:46:
[...]
1. Kan zeker, zorg wel voor een afsluiter dat een hoog volume kan doorlaten.
2. Ik heb de v3+ en gebruik geofencing icm homekit.
Dus als ik het goed begrijp is er geen reden om
Niet direct een V3+ te kopen als je geo via HomeKit kunt regelen?
Houd het simpel. V3 hardware (bridge) betekent geen abonnement, welke versie van de app je ook gebruikt, de oude V3 of de nieuwere V3+. In beide app versies heb je dan de beschikking over (auto) geofencing en open raam detectie zonder bijkomende kosten. Je kan gerust eerst de V3 app proberen en dan upgraden naar V3+ zonder bijkomende kosten. Je kan ook denken "ik geloof het wel" en meteen naar de V3+ app gaan. Beide apps beschikken eigenlijk over dezelfde functionaliteit.
V3+ hardware (bridge) betekent wél abonnementskosten als je bovenstaande functies wilt.
Zowel de V3 als de V3+ bridge zijn verder compatible met Homekit, zelf regel ik het liever via de Tado app dan de Homekit app, dat werkt toch net wat lekkerder omdat die natuurlijk speciaal is toegesneden op de Tado thermostaat en ook alle mogelijke Tado functionaliteit herbergt.
PS De enige manier waarop je het eventueel kan verpesten is volgens Tado door aan je V3 bridge later een V3+ thermostaat of knop uit een V3+ starterspakket toe te voegen, die zou een "upgrade" naar verluid een betaald abonnement kunnen triggeren. Ik heb dit echter nog nergens gelezen dat dit iemand op deze manier gebeurd is, dus weet niet eens zeker of dit werkelijk een probleem is. Hoe dan ook, als je later losse knoppen of thermostaten (dus niet uit een starterspakket) toevoegt aan een V3 bridge dan wordt er iig nooit iets getriggerd en blijft alles abonnementsloos.
Kortom:
V3+ hardware (bridge) betekent wél abonnementskosten als je bovenstaande functies wilt.
Zowel de V3 als de V3+ bridge zijn verder compatible met Homekit, zelf regel ik het liever via de Tado app dan de Homekit app, dat werkt toch net wat lekkerder omdat die natuurlijk speciaal is toegesneden op de Tado thermostaat en ook alle mogelijke Tado functionaliteit herbergt.
PS De enige manier waarop je het eventueel kan verpesten is volgens Tado door aan je V3 bridge later een V3+ thermostaat of knop uit een V3+ starterspakket toe te voegen, die zou een "upgrade" naar verluid een betaald abonnement kunnen triggeren. Ik heb dit echter nog nergens gelezen dat dit iemand op deze manier gebeurd is, dus weet niet eens zeker of dit werkelijk een probleem is. Hoe dan ook, als je later losse knoppen of thermostaten (dus niet uit een starterspakket) toevoegt aan een V3 bridge dan wordt er iig nooit iets getriggerd en blijft alles abonnementsloos.
Kortom:
- Wil je geen abo maar wel geofencing / open raam detectie, bemachtig een V3 bridge, of een V2 bridge als je niet van plan bent Apple Homekit te gebruiken. Dit kan een bridge in een starterspakket zijn of een losse, dus eventueel losse knoppen / thermostaten bijkopen.
- Vind je een abo prima dan kan je gewoon de V3+ starterspakketten kopen met V3+ bridge.
[ Voor 44% gewijzigd door Cap op 20-08-2020 08:50 ]
Waarvan akte.Cap schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:54:
Houd het simpel. V3 hardware (bridge) betekent geen abonnement, welke versie van de app je ook gebruikt, de oude V3 of de nieuwere V3+. In beide app versies heb je dan de beschikking over (auto) geofencing en open raam detectie zonder bijkomende kosten. Je kan gerust eerst de V3 app proberen en dan upgraden naar V3+ zonder bijkomende kosten. Je kan ook denken "ik geloof het wel" en meteen naar de V3+ app gaan. Beide apps beschikken eigenlijk over dezelfde functionaliteit.
PS De enige manier waarop je het eventueel kan verpesten is volgens Tado door aan je V3 bridge later een V3+ thermostaat of knop uit een V3+ starterspakket toe te voegen, die zou een "upgrade" naar verluid een betaald abonnement kunnen triggeren. Ik heb dit echter nog nergens gelezen dat dit iemand op deze manier gebeurt is, dus weet niet eens zeker of dit werkelijk een probleem is. Hoe dan ook, als je later losse knoppen of thermostaten (dus niet uit een starterspakket) toevoegt aan een V3 bridge dan wordt er iig nooit iets getriggerd en blijft alles abonnementsloos.
Kortom:
- Wil je geen abo maar wel geofencing / open raam detectie, bemachtig een V3 bridge, of een V2 bridge als je niet van plan bent Apple Homekit te gebruiken. Dit kan een bridge in een starterspakket zijn of een losse, dus eventueel losse knoppen / thermostaten bijkopen.
- Vind je een abo prima dan kan je gewoon de V3+ starterspakketten kopen met V3+ bridge.
Bedankt voor de heldere uitleg.
Pas geleden een pakket gekocht met thermostaat en 4 stuks thermostaatknoppen.
Als ik nu een knop hoger zet springt de cv aan.
Kan dit ook gewijzigd worden dat de thermostaat beneden leidend is?
Dus dat de knoppen alleen mee kunnen draaien als de thermostaat aan is?
Het klinkt alsof je het slimme Tado systeem dom wilt maken, persoonlijk zou ik dat niet willen.Klik schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:41:
Pas geleden een pakket gekocht met thermostaat en 4 stuks thermostaatknoppen.
Maar goed voor zover ik weet kun je aan de support van Tado vragen om je knoppen zo in te stellen als je hierboven beschrijft.
Ik heb al veel gezocht, ook contact gehad met Tado, maar kom er helaas niet uit.
Ik heb een hele set Tado spullen gekocht op Marktplaats, dit is al een paar maanden geleden en en door omstandigheden was ik er nog niet aan toe gekomen.
Nu blijkt de bridge (misschien ook andere spullen) gekoppeld te staan aan de woning van de vorige gebruiker.
Ik had hier niet bij stil gestaan en nu heb ik de contact gegevens niet meer van deze meneer om dit met hem op te lossen. (Ik weet het, niet slim om dit niet te bewaren of gelijk te testen, maar dat is een andere discussie
)
Hierdoor nam ik contact op Tado, maar daar is het vrij kort door de bocht, alleen gebruiker die hem gekoppeld heeft die kan het weer ontkoppelen met zijn account. Andere opties zijn er niet, naar hun zeggen.
Nu kan ik mij niet voorstellen dat ik de enige ben die dit overkomt (ook kan er wat met je mail of telefoon gebeuren waardoor je niet bij je account meer kan), maar is dit niet wat kort door de bocht?
Je kan een goed werkend apparaat de bak ik gooien door zo'n regel, niet echt goed voor het milieu en mijn portemonnee
Bij Honeywell kan dit wel zonder dat de eindgebruiker hem ontkoppelt, mits je maar een foto hebt van het apparaat en de gegevens van de nieuwe aanvrager, dit ivm heling naar hun zeggen.
Heeft iemand dit wel voor elkaar gekregen bij Tado en ben ik gewoon met een kluitje het riet ingestuurd?
Ik heb een hele set Tado spullen gekocht op Marktplaats, dit is al een paar maanden geleden en en door omstandigheden was ik er nog niet aan toe gekomen.
Nu blijkt de bridge (misschien ook andere spullen) gekoppeld te staan aan de woning van de vorige gebruiker.
Ik had hier niet bij stil gestaan en nu heb ik de contact gegevens niet meer van deze meneer om dit met hem op te lossen. (Ik weet het, niet slim om dit niet te bewaren of gelijk te testen, maar dat is een andere discussie
Hierdoor nam ik contact op Tado, maar daar is het vrij kort door de bocht, alleen gebruiker die hem gekoppeld heeft die kan het weer ontkoppelen met zijn account. Andere opties zijn er niet, naar hun zeggen.
Nu kan ik mij niet voorstellen dat ik de enige ben die dit overkomt (ook kan er wat met je mail of telefoon gebeuren waardoor je niet bij je account meer kan), maar is dit niet wat kort door de bocht?
Je kan een goed werkend apparaat de bak ik gooien door zo'n regel, niet echt goed voor het milieu en mijn portemonnee
Bij Honeywell kan dit wel zonder dat de eindgebruiker hem ontkoppelt, mits je maar een foto hebt van het apparaat en de gegevens van de nieuwe aanvrager, dit ivm heling naar hun zeggen.
Heeft iemand dit wel voor elkaar gekregen bij Tado en ben ik gewoon met een kluitje het riet ingestuurd?
Mede Tweakers,
Ik wil graag een vloerverwarming (1 ruimte met 2 groepen als hoofdverwarming op 1 eigen verdeler) regelen met een tado thermostaat en gaande tijd uitbreiden naar alle andere ruimten.
Kan ik in deze ruimte een Tado thermostaat hangen en deze de pomp (aan/uit) van de verdeler aan laten sturen? maw kan ik 220v door de tado thermostaat sturen?
Zo nee; hoe moet ik hem dan aansturen? een Tado thermostaatknop op de thermostaatinlaat van de vloerverarmingsverdeler zetten? (kan dan ook een max doorlaat temperatuur worden ingegeven voor de bescherming van de vloer?
Ik heb veel gezocht maar kan het niet vinden. site van tado blijft een beetje aan de oppervlakt..
Ik wil graag een vloerverwarming (1 ruimte met 2 groepen als hoofdverwarming op 1 eigen verdeler) regelen met een tado thermostaat en gaande tijd uitbreiden naar alle andere ruimten.
Kan ik in deze ruimte een Tado thermostaat hangen en deze de pomp (aan/uit) van de verdeler aan laten sturen? maw kan ik 220v door de tado thermostaat sturen?
Zo nee; hoe moet ik hem dan aansturen? een Tado thermostaatknop op de thermostaatinlaat van de vloerverarmingsverdeler zetten? (kan dan ook een max doorlaat temperatuur worden ingegeven voor de bescherming van de vloer?
Ik heb veel gezocht maar kan het niet vinden. site van tado blijft een beetje aan de oppervlakt..
@0943 ik snap dat het lullig is maar er lijkt me toch wel een goede kans dat dit zal kloppen. "Niet kunnen" is natuurlijk wel een rekbaar begrip: een klantenservice medewerker kan het vast niet, maar uiteindelijk zal het technisch altijd mogelijk zijn voor Tado om een admin of ontwikkelaar een apparaat van een account te laten verwijderen maar zo'n handmatige actie kost natuurlijk relatief veel tijd / geld (het zal de waarde vd bridge snel overstijgen).
Bovendien zitten ze met het probleem dat het eigendom van de apparatuur geregeld wordt dmv koppeling aan een account, dat is nu eenmaal de methode. Jij of ik zullen ook bepaald niet blij zijn als Tado of een ander opeens mijn apparaat kan ontkoppelen (omdat ze dat zelf willen of omdat iemand anders beweert dat het apparaat van hem is). Er zitten daarom natuurlijk dergelijke blokkades op om apparatuur aan een nieuw account te koppelen, en het kan zelfs juridisch haken en ogen hebben.
Dus uiteindelijk het is een combinatie van niet (zomaar, gemakkelijk) kunnen, willen en mogen denk ik.
Het is misschien ook wel te begrijpen dat Tado geen zin heeft om dit soort speciale acties te gaan ondernemen voor iemand die zijn spullen op marktplaats gekocht heeft.
Erg vaak zal het toch niet voorkomen dat iemand 2e hands een Tado apparaat koopt, de verkoper deze niet verwijdert van het account en de koper hem hier ook niet om vraagt en hem vervolgens ook heel lang niet installeert/test/probeert en daarbij ook geen contactgegevens meer heeft.
Maar goed, we gaan het merken of anderen hier dit ook meegemaakt hebben.
En anders kan je @tado of de Tado helpdesk nog eens proberen...
Bovendien zitten ze met het probleem dat het eigendom van de apparatuur geregeld wordt dmv koppeling aan een account, dat is nu eenmaal de methode. Jij of ik zullen ook bepaald niet blij zijn als Tado of een ander opeens mijn apparaat kan ontkoppelen (omdat ze dat zelf willen of omdat iemand anders beweert dat het apparaat van hem is). Er zitten daarom natuurlijk dergelijke blokkades op om apparatuur aan een nieuw account te koppelen, en het kan zelfs juridisch haken en ogen hebben.
Dus uiteindelijk het is een combinatie van niet (zomaar, gemakkelijk) kunnen, willen en mogen denk ik.
Het is misschien ook wel te begrijpen dat Tado geen zin heeft om dit soort speciale acties te gaan ondernemen voor iemand die zijn spullen op marktplaats gekocht heeft.
Erg vaak zal het toch niet voorkomen dat iemand 2e hands een Tado apparaat koopt, de verkoper deze niet verwijdert van het account en de koper hem hier ook niet om vraagt en hem vervolgens ook heel lang niet installeert/test/probeert en daarbij ook geen contactgegevens meer heeft.
Maar goed, we gaan het merken of anderen hier dit ook meegemaakt hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 26-08-2020 12:18 ]
@Cap Bedankt voor je reactie, je hebt ook zeer zeker gelijk op verschillende fronten met je reactie.
Al denk ik elke actie/vraag richting aan een klantenservice meer geld kost dan dit soort (prijsklasse) apparaat opbrengt, daardoor is het ook maar goed dat niet iedereen de klantenservice nodig heeft, anders wordt het wel heel duur allemaal.
Alleen hierin kan je wel naar mijn mening bepalen hoe service gericht een organisatie is en of je er op verder wil bouwen.
Maar goed het is zoals jij het ook al zegt het kan wel, maar de wil moet er ook zijn.
Ben benieuwd of er iemand anders het wel gelukt is of dat @tado hier wel vergevensgezinder is
.
Al denk ik elke actie/vraag richting aan een klantenservice meer geld kost dan dit soort (prijsklasse) apparaat opbrengt, daardoor is het ook maar goed dat niet iedereen de klantenservice nodig heeft, anders wordt het wel heel duur allemaal.
Alleen hierin kan je wel naar mijn mening bepalen hoe service gericht een organisatie is en of je er op verder wil bouwen.
Maar goed het is zoals jij het ook al zegt het kan wel, maar de wil moet er ook zijn.
Ben benieuwd of er iemand anders het wel gelukt is of dat @tado hier wel vergevensgezinder is
De Tado thermostaat kan 230V schakelen met maximaal 6 Ampere. Zie pagina 32 van deze handleiding: Installatiehandleiding. Ik schakel op deze wijze de pomp van mijn vloerverwarming. Wel eerst gecontroleerd of de pomp onder de 6A blijft.BlueSS50 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:05:
Mede Tweakers,
Ben wel benieuwd, heb exact dezelfde opstelling en ben even benieuwd hoe je het precies hebt aangesloten. Heb nu op de woonetage (vloerverwarming) de slimme thermostaat bedraad aangesloten. Op de slaapetage heb ik nu alleen 1 radiatorknop in een slaapkamer en de bridge. Beneden heb ik nu nog een Honeywell Wireless round voor de schakeling. Ben benieuwd of dit werkt of niet. Hoe heb jij het precies aangesloten? Voornamelijk de aandsturing van de klep ben ik benieuwd naar.Pepppie schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:14:
Eindelijk de spullen binnen gekregen van Tado, nu gestart met installatie. Instellingen zijn nu als volgt;
Mis ik verder nog niets?
[Afbeelding]
Maar kan ik dan ook met dezelfde kamerthermostaat de vloerverwarmingspomp en de extensiekit aansturen om de cv te laten draaien via OpenTherm?Daddo schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:15:
[...]
De Tado thermostaat kan 230V schakelen met maximaal 6 Ampere. Zie pagina 32 van deze handleiding: Installatiehandleiding. Ik schakel op deze wijze de pomp van mijn vloerverwarming. Wel eerst gecontroleerd of de pomp onder de 6A blijft.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.
Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.
Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!