Als ik een thermostaat heb, hoe kan ik de overige twee woonlagen meten qua temperatuur. Ook met thermostaat, of een eea apparte module?com2,1ghz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:31:
[...]
In de app zet je alle radiatorknoppen en thermostaat controller van die verdieping in dezelfde room. De temperatuur van de thermostaat is dan leidend.
Meten gaat op 2 manieren:MrJames schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:08:
[...]
Als ik een thermostaat heb, hoe kan ik de overige twee woonlagen meten qua temperatuur. Ook met thermostaat, of een eea apparte module?
Via een thermostaatknop
Via een thermostaatcontroller
Op het moment dat je in de app 1 kamer definieert met daarin radiatorknoppen en een thermostaatcontroller, dan wordt het temperatuur van de thermostaat controller gebruikt. De radiatorknoppen die worden bestuurd aan de hand van de temperatuur van de controller.
Je hebt het over een thermostaatcontroller. Welke product is? De thermostaatknop is een radiatorknop wat ik begrijp..com2,1ghz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:20:
[...]
Meten gaat op 2 manieren:
Via een thermostaatknop
Via een thermostaatcontroller
Op het moment dat je in de app 1 kamer definieert met daarin radiatorknoppen en een thermostaatcontroller, dan wordt het temperatuur van de thermostaat controller gebruikt. De radiatorknoppen die worden bestuurd aan de hand van de temperatuur van de controller.
Sorry ik bedoel slimme radiatorknop.MrJames schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:31:
[...]
Je hebt het over een thermostaatcontroller. Welke product is? De thermostaatknop is een radiatorknop wat ik begrijp..
Dus dan heb ik in mijn situatie het volgende nodig;
3 stuks slimme kamer thermostaat
3 stuks radiatoorknop
De Tado inmiddels ontvangen, tweedehands een ongebruikte V2 weten te bemachtigen 😁. Vandaag alles aangesloten en zover lijkt alles weer te werken. Ook meteen overgestapt naar Opentherm, de vorige bewoners hadden de toon blijkbaar alleen op aan uit aangesloten 🤡....
Nu nog een vraag ik zie in de app dat er voor 5 euro een eenmalige update kan uitvoeren naar de v3+. Is dit verstandig?
Nu nog een vraag ik zie in de app dat er voor 5 euro een eenmalige update kan uitvoeren naar de v3+. Is dit verstandig?
Ik zou zeggen, gewoon doen. Ik moest nog 20 euro eenmalig betalen. De oude app zal waarschijnlijk niet verder ontwikkeld (gaan) worden. Verder behoud je de functionaliteit als geo. Ik heb er geen spijt van, neem aan de rest ook.DonDragon-1 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:38:
De Tado inmiddels ontvangen, tweedehands een ongebruikte V2 weten te bemachtigen 😁. Vandaag alles aangesloten en zover lijkt alles weer te werken. Ook meteen overgestapt naar Opentherm, de vorige bewoners hadden de toon blijkbaar alleen op aan uit aangesloten 🤡....
Het kost nog maar 4,49 nu, heb het ook maar gedaan dan.
Volgens de helpdesk moet ik nog een klep nemen en de thermostaat bedraad aansluiten op deze klep. Alleen een thermostaat en een radiatorknop gaat niet werken, zeggen ze -_-‘
ik vond de oude app prettiger werken. bedien nu alles met homekit, beperkt aantal scenes instellen en kan alles handmatig doen met 1 druk op een knop ipv pielen met schuifjes.ardvark99 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:39:
[...]
Ik zou zeggen, gewoon doen. Ik moest nog 20 euro eenmalig betalen. De oude app zal waarschijnlijk niet verder ontwikkeld (gaan) worden. Verder behoud je de functionaliteit als geo. Ik heb er geen spijt van, neem aan de rest ook.
Ik heb de slimme thermostaat geïnstalleerd maar krijg geen verbinding in 1 kamer helemaal boven in het huis. Heeft iemand dit ook? Volgens Tado is het bereik heel groot, en ik heb een groot huis. Maar wat is de technische limiet?
"Groot" is natuurlijk niet heel specifiek. Bereik is daarbij van een aantal factoren afhankelijk.heraut schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:42:
Ik heb de slimme thermostaat geïnstalleerd maar krijg geen verbinding in 1 kamer helemaal boven in het huis. Heeft iemand dit ook? Volgens Tado is het bereik heel groot, en ik heb een groot huis. Maar wat is de technische limiet?
Een radiatorknop bedoel je vermoedelijk? Haal 'm eens van de radiator af en test de verbinding wat dichterbij. Doet ie 't daar wel?
[ Voor 9% gewijzigd door JBS op 20-06-2020 20:48 ]
Met groot bedoel ik 225m2.
Het is opgelost door de bridge een op de middelste verdieping te plaatsen.
Vraag is alleen nu hoe ik de LED's op de bridge uitschakel? Ik kan dat niet in de FAQ vinden. Weet iemand of dit kan?
Het is opgelost door de bridge een op de middelste verdieping te plaatsen.
Vraag is alleen nu hoe ik de LED's op de bridge uitschakel? Ik kan dat niet in de FAQ vinden. Weet iemand of dit kan?
Vraag je over de Tado Airco bediening, is deze toe te voegen aan een bestaande V3 (dus niet+) setup met dus nog de gratis location spullen etc? Of is het dan verplicht over naar de nieuwe app?
Tado is met 75e voro de airco bediening een stuk goedkoper dan de Daikin wifi module en dat deel is toch meer voor de heb want effectief stel je de airco toch meestal op doeltemperatuur in.
Tado is met 75e voro de airco bediening een stuk goedkoper dan de Daikin wifi module en dat deel is toch meer voor de heb want effectief stel je de airco toch meestal op doeltemperatuur in.
Heb je voor de AC control ook de bridge nodig?
Had de ac controller voor thuis gekocht, maar hij herkent de airco niet (ondanks de de rc schermpje heeft. Is een tristar van 10jr oud).
Dus meegenomen naar ons vakantiehuis. Daar hangt een gloednieuwe airco maar heb ik geen tado bridge. Daar krijg ik hem niet geïnstalleerd. Heb er een ATV 4K als
Homekit bridge, hue etc werkt prima. Maar de
AC controller krijg ik dus niet geïnstalleerd.
Had de ac controller voor thuis gekocht, maar hij herkent de airco niet (ondanks de de rc schermpje heeft. Is een tristar van 10jr oud).
Dus meegenomen naar ons vakantiehuis. Daar hangt een gloednieuwe airco maar heb ik geen tado bridge. Daar krijg ik hem niet geïnstalleerd. Heb er een ATV 4K als
Ik heb recent contact gehad met Tado, omdat mijn airco niet werd herkend. Ze hebben er wat aan gedaan en kort daarna kon ik de airco via de app toevoegen. Ik zou het dus nog niet afschrijven als ‘niet mogelijk’, maar eerst de helpdesk raadplegen.readytoflow schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:09:
Heb je voor de AC control ook de bridge nodig?
Voor de liefhebber. 44% korting op alles van Tado op tado.com. Gebruik code TADO44.
Goeie. Ga ik proberen.jens17 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:08:
[...]
Ik heb recent contact gehad met Tado, omdat mijn airco niet werd herkend. Ze hebben er wat aan gedaan en kort daarna kon ik de airco via de app toevoegen. Ik zou het dus nog niet afschrijven als ‘niet mogelijk’, maar eerst de helpdesk raadplegen.
Bedankt. Tikt aardig aan als ik 3 woonlagen met vw als zone per verdieping wil regelen..R3PT1L3 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:03:
Voor de liefhebber. 44% korting op alles van Tado op tado.com. Gebruik code TADO44.
Als ik het goed begrepen heb, heb ik de extensie nodig voor een draadloze koppeling met mijn cv. De internet bridge nodig voor koppeling/beheren via internet. Dan zou ik opzich 3 verdiepingen technisch kunnen beheren. Inknijpen van de vw groepverdeler gebeurt dan via de slimmeradiatoorknop die door de thermostaat per verdieping word opgemeten.
Correct?
:fill(white):strip_exif()/f/image/vofwBWA3x2DmBve0TAyZz3Ta.png?f=user_large)
[ Voor 5% gewijzigd door MrJames op 28-06-2020 00:51 ]
2x starterskit is ook 2x een bridge? Is dat goedkoper 2x de starterskit.MrJames schreef op zondag 28 juni 2020 @ 00:48:
[...]
Bedankt. Tikt aardig aan als ik 3 woonlagen met vw als zone per verdieping wil regelen..
Als ik het goed begrepen heb, heb ik de extensie nodig voor een draadloze koppeling met mijn cv. De internet bridge nodig voor koppeling/beheren via internet. Dan zou ik opzich 3 verdiepingen technisch kunnen beheren. Inknijpen van de vw groepverdeler gebeurt dan via de slimmeradiatoorknop die door de thermostaat per verdieping word opgemeten.
Correct?
[Afbeelding]
Super tip! Tot wanneer geldt de code? Moet maandag even checken of de WiFi module voor de airco’s al besteld is of niet...R3PT1L3 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:03:
Hoelang telt die code?R3PT1L3 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:03:
Mooi korting maar ik twijfel nog.........R3PT1L3 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:03:
Heel veel verschillende meningen over tado, sommige mensen zijn super blij en andere niet (ook hier bij tweakers als ik de reviews lees).
Geen idee tot wanneer deze actie loopt. Kwam deze gisteren toevallig tegen op Spydeals. Ik dacht ik deel ‘m even.Sander schreef op zondag 28 juni 2020 @ 07:39:
[...]
Super tip! Tot wanneer geldt de code? Moet maandag even checken of de WiFi module voor de airco’s al besteld is of niet...
Ik heb hier 8 thermostaatknoppen, 2 muur thermostaten en een extentiekit. Ben ik een groot fan: absoluut niet. Minpunten voor mij:chulin schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:37:
[...]
Mooi korting maar ik twijfel nog.........
Heel veel verschillende meningen over tado, sommige mensen zijn super blij en andere niet (ook hier bij tweakers als ik de reviews lees).
- de snelheid waarmee batterijen leeg gaan van de knoppen (en belofte al drie jaar dat het beter gaat worden)
- (te) cloudbased... ik snap dat deel van de features weg is bij downtime tado of internet, maar gewoon een schema offline volgen moet toch prima kunnen?
- roadmap die eerst 2 jaar stil stond en daarna maar offline gehaald is (en nog steeds niet geleverd)
- voor nieuwe gebruikers: abonnementskosten
Pluspunten:
- de muur thermostaat lijkt op lucht te lopen daarentegen)
- geofencing werkt gewoon goed
- v3 app is na de kinderziekten prima
En alternatieven voor tado zijn toch ook niet alles, evohome staat al jaren stil, netatmo niet leverbaar in NL en dus ook geen support.
En tja nu met nieuwe airco aan de muur koop ik nu toch ook weer een slimme airco bediening erbij...
Bij mij zijn de 2 (weinig gebruikte) thermostaatknoppen nu 7 maanden geïnstalleerd en de batterijstatus geeft aan dat ze nog vol zitten "goed". Kan natuurlijk snel veranderen maar tot nu toe geen klachten. Continu de verwarming aan en regelen zal natuurlijk wel uitmaken, dan moeten de knoppen harder werken. Matige ontvangst naar de bridge wellicht ook, misschien gaat het zendvermogen dan harder. Hoewel, de ontvangst van mijn 2 knoppen (vrij ver vd bridge) is ook niet super, heel soms valt er ook eentje weg.Sander schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:42:
[...]
Ik heb hier 8 thermostaatknoppen, 2 muur thermostaten en een extentiekit. Ben ik een groot fan: absoluut niet. Minpunten voor mij:
- de snelheid waarmee batterijen leeg gaan van de knoppen (en belofte al drie jaar dat het beter gaat worden)
- (te) cloudbased... ik snap dat deel van de features weg is bij downtime tado of internet, maar gewoon een schema offline volgen moet toch prima kunnen?
Cloud based: helemaal mee eens. Maar het probleem is waarschijnlijk dat het niet kan met de huidige hardware. De thermostaat en knop zullen zelf te weinig intelligentie (cpu/ram/OS) hebben maar zijn "domme" displays/regelaars die via de bridge communiceren met de plek waar de intelligentie zit. Ze kunnen offline nog net de huidige temperatuur tonen en of ze verbonden zijn, maar dat is het dan ook. Regelen van de temperatuur obv gekozen programma of communiceren met de app zit er niet in.
maar als je dan een V3 bridge ontwikkelt dan was dat geen hele moeilijke geweest. En laten we wel wezen je argument van cpu ram en os is in de tijd van IOT devices echt weg, zo ongeveer elk device heeft een lokale web/api interface inmiddels en een dergelijk schema draait op de kleinste en simpelste arduino... en over stroomgebruik hoef je op de bridge geen zorgen te maken.Cap schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:52:
[...]
Bij mij zijn de 2 (weinig gebruikte) thermostaatknoppen nu 7 maanden geïnstalleerd en de batterijstatus geeft aan dat ze nog vol zitten "goed". Kan natuurlijk snel veranderen maar tot nu toe geen klachten. Continu de verwarming aan en regelen zal natuurlijk wel uitmaken, dan moeten de knoppen harder werken. Matige ontvangst naar de bridge wellicht ook, misschien gaat het zendvermogen dan harder. Hoewel, de ontvangst van mijn 2 knoppen (vrij ver vd bridge) is ook niet super, heel soms valt er ook eentje weg.
Cloud based: helemaal mee eens. Maar het probleem is waarschijnlijk dat het niet kan met de huidige hardware. De thermostaat en knop zullen zelf te weinig intelligentie (cpu/ram/OS) hebben maar zijn "domme" displays/regelaars die via de bridge communiceren met de plek waar de intelligentie zit. Ze kunnen offline nog net de huidige temperatuur tonen en of ze verbonden zijn, maar dat is het dan ook. Regelen van de temperatuur obv gekozen programma of communiceren met de app zit er niet in.
Daarmee eigenlijk gelijk een ander manco dat indirect verbonden is: als tado failliet gaat moeten we hopen dat iets of iemand de cloud diensten (al dan niet tegen betaling) voortzet. Anders zijn het dure thetmostaatknoppen...
Dus als ik goed begrijp, geen 100% werkende systeem maar toch goed genoeg als ik wil beginnen met slimme verwarming 😉Sander schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:42:
[...]
Ik heb hier 8 thermostaatknoppen, 2 muur thermostaten en een extentiekit. Ben ik een groot fan: absoluut niet. Minpunten voor mij:
- roadmap die eerst 2 jaar stil stond en daarna maar offline gehaald is (en nog steeds niet geleverd)
- voor nieuwe gebruikers: abonnementskosten
Pluspunten:
- de muur thermostaat lijkt op lucht te lopen daarentegen)
- geofencing werkt gewoon goed
- v3 app is na de kinderziekten prima
En alternatieven voor tado zijn toch ook niet alles, evohome staat al jaren stil, netatmo niet leverbaar in NL en dus ook geen support.
En tja nu met nieuwe airco aan de muur koop ik nu toch ook weer een slimme airco bediening erbij...
Ik had destijds simpele case: kinderkamers ook in de nacht op temperatuur houden zonder ook beneden te stoken. Dat werkte prima met thermostaat beneden en knop op kinderkamer. Doordat een kinderkamer niet zo groot is sloeg de CV in nacht wanneer nodig kort aan (voor hele huis) en daarna vrij snel weer uit.chulin schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:19:
[...]
Dus als ik goed begrijp, geen 100% werkende systeem maar toch goed genoeg als ik wil beginnen met slimme verwarming 😉
Daarna ook thuiskantoor op zolder (bij thuiswerken vanaf de ontbijttafel ff snel aanzetten en automatisch mee uit als het huis leeg is), en inmiddels ook de andere kinderkamers, garderobe en hal. Met name de auto away / geo fencing bespaart hier echt gas, de rest is vooral comfort. Dus zeker genoeg om te beginnen en daarna verder uit te bouwen/integreren in andere domotica
Top, precies wat ik wilde weten.Sander schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:26:
[...]
Ik had destijds simpele case: kinderkamers ook in de nacht op temperatuur houden zonder ook beneden te stoken. Dat werkte prima met thermostaat beneden en knop op kinderkamer. Doordat een kinderkamer niet zo groot is sloeg de CV in nacht wanneer nodig kort aan (voor hele huis) en daarna vrij snel weer uit.
Daarna ook thuiskantoor op zolder (bij thuiswerken vanaf de ontbijttafel ff snel aanzetten en automatisch mee uit als het huis leeg is), en inmiddels ook de andere kinderkamers, garderobe en hal. Met name de auto away / geo fencing bespaart hier echt gas, de rest is vooral comfort. Dus zeker genoeg om te beginnen en daarna verder uit te bouwen/integreren in andere domotica
Mijn situatie....
Mijn oude draadloze thermostaat (niet mogelijk bekabeld via de cv aan te sluiten) begint mankementen te tonen.
Via tado website antwoord gekregen dat mijn cv kan via opentherm aangesloten worden. Verder hebben we een hobby en een werkkamer.
Starterskit, extensiekit en 2 radiatorknoppen heb ik nodig.
Via de thermostaat regel ik de temperatuur in de woonkamer, en met de knoppen regel ik apart als in een van de 2 kamers bezig bent zonder de gehele huis te verwarmen.
Klopt dat?
Ik twijfel nog steeds. Heb stadsverwarming zonder centrale thermostaat. Ik werk dus met thermostaatknoppen op elke radiator. Die zou ik een op een kunnen vervangen door een tado thermostaatknop. Maar misschien is een centrale thermostaat wel zo handig in de woonkamer omdat een van de radiatoren achter een bank staat wat niet ideaal is met een thermostaat knop.
Niet helemaal. Als 1 van de 2 kamers warmte vraagt gaat de ketel aan, de woonkamer zal dan meeverwarmen omdat die knoppen niet "uit" gedraaid worden door de slimme knoppen. Ook in de woonkamer moet je dus slimme knoppen monteren.chulin schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:39:
[...]
Top, precies wat ik wilde weten.
Mijn situatie....
Mijn oude draadloze thermostaat (niet mogelijk bekabeld via de cv aan te sluiten) begint mankementen te tonen.
Via tado website antwoord gekregen dat mijn cv kan via opentherm aangesloten worden. Verder hebben we een hobby en een werkkamer.
Starterskit, extensiekit en 2 radiatorknoppen heb ik nodig.
Via de thermostaat regel ik de temperatuur in de woonkamer, en met de knoppen regel ik apart als in een van de 2 kamers bezig bent zonder de gehele huis te verwarmen.
Klopt dat?
@chippie777 Niet dat ik je wil opjutten maar in dit geval: met de normale prijs van de thermostaatknoppen koop je er met de 44% kortingscode wel een thermostaat bij, dus ik zou zeggen doen voordat ie niet meer geldig is. Bovendien heb je met alleen radiatorknoppen daarvan ook de starterskit nodig (want bridge nodig), wat veel duurder is dan de additionele knoppen.
Voorbeelden:
Voorbeelden:
- Starterskit thermostaat + twee Slimme Radiatorknoppen kost nu 196 euro, starterskit knop + losse knop kost normaal 210 euro.
- Setje van starterskit thermostaat + 4 knoppen kost nu 269 euro, starterskit knop + 3 knoppen kost normaal 370 euro.
[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 28-06-2020 17:17 ]
Dus woonkamer zou meeverwarmen totdat gewenste temperatuur is bereikt in een van de kamers....Tonkey schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:46:
[...]
Niet helemaal. Als 1 van de 2 kamers warmte vraagt gaat de ketel aan, de woonkamer zal dan meeverwarmen omdat die knoppen niet "uit" gedraaid worden door de slimme knoppen. Ook in de woonkamer moet je dus slimme knoppen monteren.
Bedankt 👌
Of een extensiekit + een klep in de aanvoerleiding van de woonkamer, die dan geschakeld wordt door de woonkamerthermostaat. Zo heb ik het hier. Zie https://support.tado.com/...adiatorverwarmingssysteem.Tonkey schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:46:
[...]
Niet helemaal. Als 1 van de 2 kamers warmte vraagt gaat de ketel aan, de woonkamer zal dan meeverwarmen omdat die knoppen niet "uit" gedraaid worden door de slimme knoppen. Ook in de woonkamer moet je dus slimme knoppen monteren.

De extensiekit regelt dan de aansturing van de verwarming (naar keuze opentherm of on/off). Klep boven is in mijn geval niet nodig ivm daar in elke kamer Tado thermostaatknoppen. Voordeel is dat er in de woonkamer niet steeds knoppen staan te draaien in de woonkamer, in mijn geval 8 stuks, en 8 setjes batterijen vervangen.
Voor de klep kan ik de Danfoss AMZ-112 aanraden, of iets soortgelijks met onderhoudsarm kogelventiel en metalen binnenwerk (itt de kunststof piston klep van de bekende Honeywells). Veel ongevoeliger voor vuil. Exacte type dat je nodig hebt hangt uiteraard af van de verwarmingsbuizen.
Ok, dus de set met tado thermostaat is de beste koop? De Thermostaat zorgt dan voor de verbinding van de tado thermostaat knoppen met de app? Zonder thermostaat heb je dus de andere bridge nodig?Cap schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:56:
@chippie777 Niet dat ik je wil opjutten maar in dit geval: met de normale prijs van de thermostaatknoppen koop je er met de 44% kortingscode wel een thermostaat bij, dus ik zou zeggen doen voordat ie niet meer geldig is. Bovendien heb je met alleen radiatorknoppen daarvan ook de starterskit nodig (want bridge nodig), wat veel duurder is dan de additionele knoppen.
Voorbeelden:
- Starterskit thermostaat + twee Slimme Radiatorknoppen kost nu 196 euro, starterskit knop + losse knop kost normaal 210 euro.
- Setje van starterskit thermostaat + 4 knoppen kost nu 269 euro, starterskit knop + 3 knoppen kost normaal 370 euro.
Ik twijfel nu alleen of het gebruik van een thermostaat handiger is dan wat ik nu heb? Woonkamer is niet groot met twee radiatoren. Ik heb ooit via homewizard gebruik gemaakt van de smartwares thermostaat knoppen. Werkten op zich wel, maar waren nogal luidruchtig en het batterij verbruik was behoorlijk.
@chippie777 Je hebt altijd een bridge nodig, die communiceert met de Tado cloud. Koop je dus alleen knoppen dan heb je daarvan een starterskit nodig.
Als je stadsverwarming hebt en dus niet de cv kan regelen maar alleen de watertoevoer kan knijpen dan heb je sowieso knoppen nodig. Dus aan het geluid van knoppen en het batterijverbruik daarvan zal niet veel veranderen. Ik adviseer je wel de ventielen even goed soepel te maken, die willen nog wel eens een beetje vast gaan zitten door verkalking. Dmv een beetje WD40 oid op de ventielpin en dan een aantal keren goed in en uitdrukken. Hoe soepeler de werking hoe stiller, minder batterijverbruik en langere levensduur motortje natuurlijk.
Voordeel van de thermostaat is tweeledig:
Slimme Radiatorknop Starterskit V3+ + Slimme Radiatorknop voor 118 euro
of
Slimme Thermostaat Starterskit V3+ + Slimme Radiatorknop - Duo voor 196 euro
Als je stadsverwarming hebt en dus niet de cv kan regelen maar alleen de watertoevoer kan knijpen dan heb je sowieso knoppen nodig. Dus aan het geluid van knoppen en het batterijverbruik daarvan zal niet veel veranderen. Ik adviseer je wel de ventielen even goed soepel te maken, die willen nog wel eens een beetje vast gaan zitten door verkalking. Dmv een beetje WD40 oid op de ventielpin en dan een aantal keren goed in en uitdrukken. Hoe soepeler de werking hoe stiller, minder batterijverbruik en langere levensduur motortje natuurlijk.
Voordeel van de thermostaat is tweeledig:
- Hij meet de werkelijke kamertemperatuur beter want je hangt hem op afstand van de radiatoren en uit de zon / tocht. Als je slim bent hang je hem op c.a. 1.5m hoogte bij de plek waar je het meeste zit.
- Hij meet en regelt daarom ook nauwkeuriger, je zult zien dat de thermostaat dat op de 10e graad doet terwijl je met de knoppen alleen op hele graden kunt meten / instellen.
Slimme Radiatorknop Starterskit V3+ + Slimme Radiatorknop voor 118 euro
of
Slimme Thermostaat Starterskit V3+ + Slimme Radiatorknop - Duo voor 196 euro
Duidelijk. Wat ik jammer vind is dat je zonder internet tado alleen op de knoppen/thermostaat zelf kunt bedienen. Bij mijn homewizard met smartwares thermostaat knoppen kan ik gewoon de thermostaat knoppen via de homewizard app bedienen zonder ineternet, ik moet dan uiteraard wel op hetzelfde netwerk als de thermostaat knoppen zitten. Voor zo ver ik heb begrepen werkt dit niet bij tado op die manier.
https://support.tado.com/...altijd-aansturen-met-tado
https://support.tado.com/...altijd-aansturen-met-tado
Klopt zoals hierboven al gezegd kan je de app alleen gebruiken als internet up is. Als je dat een dealbreaker vindt heeft het weinig zin om je te verdiepen in de rest. Het is jammer, maar mijn uptime van internet komt neer op 99% met een heleboel 9's achter de komma, dus voor mij is het probleem niet erg nijpend.
Ik heb wel vertrouwen in het internet maar hoe zit het met tado? Stel, ze stoppen er mee dan is het klaar met je handige thermostaat kranen. Dan zijn het dure handmatig te verstellen thermostaat kranen.
Jammer, zou mooi geweest zijn wanneer het in ieder geval lokaal had gewerkt.
Als je denkt dat Tado binnenkort failliet gaat, niet kopen. Ik heb een paar honderd euro uitgegeven vanwege de functionaliteit en acht de kans niet zo groot dat de boel binnen afzienbare tijd van Tado kant stopt met werken, dus bij mij weegt dat aspect niet zwaar mee. Is dat onverwachts wel zo ben ik natuurlijk een paar honderd euro kwijt en een ergernis rijker. Maar ja, het is wat het is.
Dit is voor mij ook de reden geweest om over te stappen naar plugwise, die lokaal werkt. Samen met het batterij gebruik van de radiator knoppen, echt bizar dat na elke 3 maanden je een nieuw setje erin kan doen.
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
@[RNMC] Viper Bedoek je de Anna thermostaat of de Adam / Lisa / Tom gateway, thermostaat en knoppen? Kan je er ook een zoneklep aan koppelen? En zit er geolocatie op?
Ik vind het verhaal van batterij ellende hier wel opvallend en herken mij er totaal niet in. Ik heb na ongeveer twee jaar voor het eerst batterijen moeten vervangen. Dat vind ik prima, vreemd dat er zulke grote verschillen zijn.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Wellicht dat het afhangt van hoe je ze gebruikt. Als je bijv continu thuis bent met de verwarming aan in een slecht geïsoleerd huis staan die knoppen continu te regelen. Als je schema eens per dag de badkamer een beetje opwarmt en dan de boel weer uit zet in een goed geisoleerd huis gaan ze 1x per dag open en dicht... dat scheelt nogal?
Bij ons gaan ze vaak aan (keer of 8 tot 12 op de kinderkamer per nacht). Systeem hele winter gebruikt en batterijen zijn nog goed.Cap schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:32:
Wellicht dat het afhangt van hoe je ze gebruikt. Als je bijv continu thuis bent met de verwarming aan in een slecht geïsoleerd huis staan die knoppen continu te regelen. Als je schema eens per dag de badkamer een beetje opwarmt en dan de boel weer uit zet in een goed geisoleerd huis gaan ze 1x per dag open en dicht... dat scheelt nogal?
Ze gaan dus minimaal een jaar mee. Hoeveel langer moet ik nog ontdekken maar ik ben hier al tevreden mee.
12 dagen later, en weer issie offline..JBS schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:49:
[...]
Drie weken later, en de Tado bridje is wederom offline.
De vorige keer was 't bij benadering ook na zo'n periode. Zegt dat mogelijk nog iets?Kan nu nog een andere LAN poort proberen, bijvoorbeeld direct in de Ziggo Connectbox in plaats van in een daarop aangesloten switch..
- arp -a toont het IP adres van de Tado bridge niet meer
- DHCPv6 van Stateless naar Stateful heeft helaas niet geholpen.
De bridge is al direct op de Ziggo Connectbox aangesloten. Netwerkkabel eruit en erin lost het probleem overigens ook niet op. Stroom eraf en erop lijkt de enige oplossing om 'm weer online te krijgen.
Moet ik er dan echt maar een smart plug tussen gaan zetten die ervoor zorgt dat wanneer Home Assistant ziet dat ie offline is, de bridge een powercycle geeft...?
@tado Bij jullie geen vergelijkbare situaties bekend met mogelijk een bijbehorende oorzaak/oplossing?
@Koldur Ik merk ook grote verschillen. Een kamer waar de knop meerdere malen per dag schakelt, gaan de batterijen zo een jaar mee. In een kamer waar ie pakweg 8x per jaar schakelt, is ie om de paar maanden leeg.
[ Voor 23% gewijzigd door JBS op 29-06-2020 23:25 ]
En de knop die binnen een paar maanden leeg is, ligt die verder van de bridge, zit er meer muur/plafond tussen, maw is de communicatie met de bridge moeilijker?JBS schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:20:
[...]
@Koldur Ik merk ook grote verschillen. Een kamer waar de knop meerdere malen per dag schakelt, gaan de batterijen zo een jaar mee. In een kamer waar ie pakweg 8x per jaar schakelt, is ie om de paar maanden leeg.
Jammer genoeg staat er bijna nooit over het bereik, of eventueel uit te bereiden met extra bridges/extenties.Cap schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:14:
[...]
En de knop die binnen een paar maanden leeg is, ligt die verder van de bridge, zit er meer muur/plafond tussen, maw is de communicatie met de bridge moeilijker?
ik heb met een honeywell evohome met de rf module geen bereik beneden(cv staat boven met de zender). Woning bestaat uit 3 woonlagen, woning uit 2006
Krijg hier telkens error 500 na het scherm waar ik de responsecode van bank heb moeten geven.
Krijg OK en dan dat scherm zal terugkeren naar vorig scherm, maar dan error 500
Krijg OK en dan dat scherm zal terugkeren naar vorig scherm, maar dan error 500
Nope het is totaal niet gekoppeld. Ik denk dat er vroege series gewoon brakkere hardware zat. Ik heb 7 knoppen en het grootste deel tegelijk gekocht aan begin, later een keer 2 erbij. Ik weet niet meer exact wat waar zit (verbouwing tussendoor), maar een knop in de garderobe op 1 meter (met cellenbeton muurtje ertussen) gaat max 4 maanden mee op een batterij, schakelt weinig/niet eigenlijk alleen midden in de winter als het daar te koud wordt. Kinderslaapkamers die wel vaker schakelen gaan wel wat langer mee. Mijn werkkamer op zolder (wederom deze wordt max 1 dag per week gestookt afgelopen winter en in de zomer totaal niet) ook weer heel kort. Alhoewel deze wel heel ver van de bridge ligt en ook af en toe de verbinding verliest.Cap schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:14:
[...]
En de knop die binnen een paar maanden leeg is, ligt die verder van de bridge, zit er meer muur/plafond tussen, maw is de communicatie met de bridge moeilijker?
Ik denk zelf dat het ook wat te maken heeft met hoe soepel de mechanismen zijn in de knoppen zelf, aangezien dat wel wat meer (of minder) vraagt van de motortjes.
Met HomeKit zou het ook zonder Tado servers moeten werken.chippie777 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:03:
Ik heb wel vertrouwen in het internet maar hoe zit het met tado? Stel, ze stoppen er mee dan is het klaar met je handige thermostaat kranen. Dan zijn het dure handmatig te verstellen thermostaat kranen.
Heb zelf nu de combi anna, adam en een aantal toms. Zoneklep zou mogelijk moeten zijn mar geen ervaring mee. Geo zat er wel in maar hebben ze in de nieuwere firmware uitgesloopt, reden hiervoor is nogal raadselachtig. Echter ik heb vloerverwarming dus zal vaak volgens vast patroon verwarmen, en voor geo kan ik nog wel gaan knutselen in homeassistent/homekit.Cap schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:27:
@[RNMC] Viper Bedoek je de Anna thermostaat of de Adam / Lisa / Tom gateway, thermostaat en knoppen? Kan je er ook een zoneklep aan koppelen? En zit er geolocatie op?
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
Als je kan programmerenonigiri schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:07:
[...]
Met HomeKit zou het ook zonder Tado servers moeten werken.
En van Apple..., dus vergeet wss Android apparaten en Windows toestellen
[ Voor 15% gewijzigd door Dragunov op 30-06-2020 22:07 ]
Met die TADO44 actie mijn laatste 6 thermostatische kranen besteld vandaag, ze stonden al in korting en nog eens die fameuze korting erbovenop, toch weer wat geld uitgespaard
€397,14 - €156,35 (TADO44 korting) = €240,79
€397,14 - €156,35 (TADO44 korting) = €240,79
Ik word bijna elke week wel uit de App gegooid en moet dan opnieuw inloggen. Zowel op mijn iPhone 11 Pro als mijn iPad mini 5. Dan werkt geolocatie niet meer.
Dat is met het het huidige seizoen geen probleem. Maar ik vraag me af of anderen dit ook hebben?
Dat is met het het huidige seizoen geen probleem. Maar ik vraag me af of anderen dit ook hebben?
Hier nooit problemen op iPhone XS, XR, 8 en iPad mini 2 icm Tado V3 (non plus) bridge.
[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 01-07-2020 22:59 ]
Ik heb de V3+. Misschien dat dit nog verschil maakt?
Heb je Apps op auto updaten staan?
Heb je Apps op auto updaten staan?
Hier met OnePlus 5T en Iphone 8 geen issues met de V3+ app.heraut schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:41:
Ik word bijna elke week wel uit de App gegooid en moet dan opnieuw inloggen. Zowel op mijn iPhone 11 Pro als mijn iPad mini 5. Dan werkt geolocatie niet meer.
Bestelling is verzonden, dan heb ik alles om gans huis te voorzien van Tado kranen
Ook mede dankzij de code die hier werd gepost, is mijn aankoop paar maanden eerder
Ook mede dankzij de code die hier werd gepost, is mijn aankoop paar maanden eerder
[ Voor 35% gewijzigd door Dragunov op 03-07-2020 22:09 ]
Ik heb op 1 juli een bestelling gedaan in de tado webshop. Hoe lang duurt het eigenlijk voordat ze je bestelling verzenden? Het voelt een beetje als een eerste wereld probleem maar ik ben aardig verwend tegenwoordig als het om levertijden gaatDragunov schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:23:
Bestelling is verzonden, dan heb ik alles om gans huis te voorzien van Tado kranen
Hier op zaterdag 27-6 besteld en op maandag 29-6 verstuurd. Woensdag 1 juli ontvangenmikesmit schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:00:
[...]
Ik heb op 1 juli een bestelling gedaan in de tado webshop. Hoe lang duurt het eigenlijk voordat ze je bestelling verzenden? Het voelt een beetje als een eerste wereld probleem maar ik ben aardig verwend tegenwoordig als het om levertijden gaat
Hoe staat het er voor met deze Feature request? We zijn namelijk bijna 3 jaar verder, en het zou voor mij wel de doorslag geven om straks voor mijn nieuwe apartement een Tado aan te schaffen als die op de destijds beschreven manier zou werken.tado schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:01:
[...]
Dit is een oplossing, maar voorlopig niet officieel ondersteunt door tado°.
We houden wel rekening met jouw Feature request en sturen het door naar onze ontwikkelaars
[...]
Namelijk: "Geen batterijen meer nodig. Maar net als bij de Toon en Nest een Adapter bij de CV Ketel plaatsen. Daarin gaan de draden vanaf de CV Ketel. Vervolgens worden de bestaande draden die naar de kamer lopen (waar de thermostaat hangt) ook op die Adapter aangesloten. De Adapter geeft de signalen van/naar de CV Ketel door, maar zet daar tegelijk ook een nodige stroomtoevoer op zodat de Thermostaat geen batterijen nodig heeft."
Bekijk het als een soort PoE Injector voor de Thermostaat. Dat klinkt niet heel erg moeilijk om te produceren, zeker niet in 3 jaar tijd.
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
De ontwikkeling/vernieuwing bij Tado ligt al geruime tijd stil.
Het is te hopen dat we op korte termijn weer eens wat innovaties zien, of op zijn minst enkele verbeteringen, want het is op dat vlak erg stil bij Tado.
(en dat is meestal geen goed teken)
Het is te hopen dat we op korte termijn weer eens wat innovaties zien, of op zijn minst enkele verbeteringen, want het is op dat vlak erg stil bij Tado.
24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer
En daarbij worden al de producten op dit moment met hoge kortingen aangeboden op de website.Motorfret schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:28:
Inderdaad, die TADO44 kortingscode staat al geruime tijd op hun website. Hopelijk als een soort van "We moeten van onze oude voorraad af want we hebben nieuwe modellen" actie. Ik ben benieuwd, want ook Nest heeft al jaren geen nieuw model meer uitgebracht. Dus qua vernieuwing op de Smart Thermostaat markt is het op dit moment erg treurig.B___MAN schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:49:
[...]
En daarbij worden al de producten op dit moment met hoge kortingen aangeboden op de website.
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Ik denk dat de thermostatische kranen niet echt geen hardware upgrades meer behoeven, maar puur software updates
Wil mijn AC bediening installeren, maar die staat nu al een halve dag op "firmware wordt geupdatet". Ik durf dat ding nu niet uit te trekken. Zeer vervelend.
- tado
- Registratie: Februari 2016
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Slimme Radiatorknop
- Tado Slimme Radiatorknop V3+ (Starterskit)
- Tado Slimme Thermostaat V3+
- Tado Extension Box
- Duracell Plus Power Alkaline AA-batterijen - 12 stuks
- Tado Smart Thermostat Multi-zone (uitbreiding)
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Tado Slimme Thermostaat V3
- Thermostaten
- Camera-accessoires
/u/735079/crop56bb70d03a088_cropped.png?f=community)
Heeft u de V3+ versie gekocht ? Die moeten binnen enkele minuten updaten naar de laatste versie.wouter5 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:33:
Wil mijn AC bediening installeren, maar die staat nu al een halve dag op "firmware wordt geupdatet". Ik durf dat ding nu niet uit te trekken. Zeer vervelend.
De oudere hardware versies hebben soms moeite met updates, u kunt hem er uit trekken en opnieuw inpluggen om de update opnieuw te starten mocht het na een uur nog niet gelukt zijn.
Ik heb even een vraag met betrekking tot Tado > Homekit (de zoekfunctuie bracht mij niet verder).
Heeft iemand een oplossing om in Homekit bepaalde slimme thermostaten samen te voegen ? In de Tado app zien we netjes dat de woonkamer (master > slave opstelling) dat het 1 knop is maar in de Woning app word de woonkamer als meerdere knoppen getoond. Ook het wijzigen van temperatuur in de Woning app (op de master) word enkel dan gedaan op de master en niet automatisch op de slave.
In de Tado app werkt het wel (omdat het ook maar 1 knop is).
Iemand een idee om dit in de Woning app ook als 1 knop te zien ?
Heeft iemand een oplossing om in Homekit bepaalde slimme thermostaten samen te voegen ? In de Tado app zien we netjes dat de woonkamer (master > slave opstelling) dat het 1 knop is maar in de Woning app word de woonkamer als meerdere knoppen getoond. Ook het wijzigen van temperatuur in de Woning app (op de master) word enkel dan gedaan op de master en niet automatisch op de slave.
In de Tado app werkt het wel (omdat het ook maar 1 knop is).
Iemand een idee om dit in de Woning app ook als 1 knop te zien ?
Ik heb 2 zones met 2 Tado Smart thermostats in mijn huis. Beneden vloerverwarming en boven radiatoren met slimme knoppen van Tado.
Hoe kan ik instellen dat een slimme radiatorknop de juiste Smart Thermostaat gebruikt? Dus bijvoorbeeld een slimme radiatorknop van een slaapkamer boven moet de Smart Thermostaat van boven een signaal geven en niet die van beneden.
EDIT: ik heb via Tado support geregeld dat de thermostaat kranen de Slimme Thermostaat boven aansturen. Jammer dat dit niet in de App zit. Maar het werkt nu wel goed. Binnen 2 uur gefixt door Tado support. Top service!
Hoe kan ik instellen dat een slimme radiatorknop de juiste Smart Thermostaat gebruikt? Dus bijvoorbeeld een slimme radiatorknop van een slaapkamer boven moet de Smart Thermostaat van boven een signaal geven en niet die van beneden.
EDIT: ik heb via Tado support geregeld dat de thermostaat kranen de Slimme Thermostaat boven aansturen. Jammer dat dit niet in de App zit. Maar het werkt nu wel goed. Binnen 2 uur gefixt door Tado support. Top service!
[ Voor 23% gewijzigd door heraut op 06-07-2020 19:21 ]
Als ik mijn V3 met een V3+ vervang, behoud ik dan de eenmalige app upgrade of zit ik dan meteen aan een abonnement vast?
@Tidaku als je de bridge bedoelt, dan lijkt het erop dat die je account omzet tegen een betaald V3+ account, wil je geen kosten dan moet je blijkbaar contact opnemen met Tado zodat ze je handmatig kunnen terugzetten naar de onbetaalde V3 versie, met daarna een (gratis) upgrade naar de V3+ app. Zou dit vooraf even verifiëren bij Tado. Zie:
En antwoord Tado daarop:LiQu1D schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:38:
Goed om te weten is dat de eenmalige license fee van 20 euro alleen voor v2, v3 bridges geldig is. De subscription is gekoppeld aan de bridge en niet aan je account.
Plaats je een v3+ Bridge (upgrade) dan vervalt ook de mogelijkheid voor die eenmalige fee (niet meer in de app beschikbaar)
Maw. Als je ooit de bridge gaat upgraden mag je de maandelijkse/jaarlijkse abo alsnog gaan betalen.
Bron (tado’s reactie in de reacties): https://www.tado.com/t/en...ated-new-v3plus-products/
[...]
Ps. Ivm tado’s bovenstaande reactie heb ik een ticket hierover ingestuurd (683534), deze staat nog open. @tado
Update 07-12: Tado heeft mijn app teruggezet naar v3 zodat ik de eenmalige fee upgrade mag uitvoeren. Prima geregeld!
tado schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:51:
[...]
Zoals ik al meerdere malen heb aangegeven in dit topic, zodra u de lifetime upgrade doet van 19.99 kunt u alle V3+ producten toevoegen zonder naar een abonnement te gaan.
Binnen garantie van uw V2 of V3 producten zullen we uw bridge uitwisselen met een bridge die niet de upgrade naar V3+ app zal triggeren.
Er is dus niet echt een risico in mijn opzicht.
De slimme airco bediening gaat op marktplaats. in tegenstelling tot alle andere tado producten werkt deze op netstroom en laat dit nou net een plek zijn waar ik dat niet makkelijk heb.
had er geen seconde bij nagedacht omdat zelfs de thermostaat die prima uit de CV gevoed kan worden batterijen gebruikt.
Dan toch maar de daikin WiFi module bestellen.
had er geen seconde bij nagedacht omdat zelfs de thermostaat die prima uit de CV gevoed kan worden batterijen gebruikt.
Ahh top, dank voor het antwoord!Cap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:27:
@Tidaku als je de bridge bedoelt, dan lijkt het erop dat die je account omzet tegen een betaald V3+ account, wil je geen kosten dan moet je blijkbaar contact opnemen met Tado zodat ze je handmatig kunnen terugzetten naar de onbetaalde V3 versie, met daarna een (gratis) upgrade naar de V3+ app. Zou dit vooraf even verifiëren bij Tado. Zie:
[...]
En antwoord Tado daarop:
[...]
dat zou ik sowieso doen. Voor mij is een van de belangrijkste voordelen van de app dat je het stroomverbruik ziet. Dat zal met de Tado niet lukken.Sander schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:41:
De slimme airco bediening gaat op marktplaats. in tegenstelling tot alle andere tado producten werkt deze op netstroom en laat dit nou net een plek zijn waar ik dat niet makkelijk heb.
Een nieuwe V3+ gekocht op jullie website.tado schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:01:
[...]
Heeft u de V3+ versie gekocht ? Die moeten binnen enkele minuten updaten naar de laatste versie.
De oudere hardware versies hebben soms moeite met updates, u kunt hem er uit trekken en opnieuw inpluggen om de update opnieuw te starten mocht het na een uur nog niet gelukt zijn.
Kan je ook als je laatste hardware hebt, effen terugkeren naar V3?
Ik kan 2de hands een V3 kopen voor 60 euro. is dit verstandig of toch beter gaan voor de nieuwe V3+ voor 112 op de tado website?
Vervalt de ondersteuning voor de V3 of iets dat kwaad kan?
Om de abokosten te omzeilen bedoel je? Uiteraard niet. Heb je een V3+ gekocht dan zit je aan abokosten vast. Wil je geen abokosten moet je een V3 bemachtigen en die dan koppelen aan een nieuw account (mailadres).Dragunov schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:43:
Kan je ook als je laatste hardware hebt, effen terugkeren naar V3?
Dat kan je alleen zelf bepalen. Wel of geen garantie? Wel of geen abonnementskosten?kevin03 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:53:
Ik kan 2de hands een V3 kopen voor 60 euro. is dit verstandig of toch beter gaan voor de nieuwe V3+ voor 112 op de tado website?
Jup, loop tegen hetzelfde aan. En laat de bijgeleverde adapter met snoer nou ook nog een heel lelijk zijn. Ik heb het nu opgelost door de airco in een Shelly Plug S te doen en daarmee het stroomverbruik te monitoren. De wandmodule heb ik nog geen oplossing voor, maar ik denk dat ik dezelfde route ga volgen en de wifi module ga bestellen.Sander schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:41:
Het is spijtig genoeg zonder garantie inderdaad. Abbo kosten is op de V3 en V3+ optioneel dacht ik? Of heb ik dit mis? Ik ben niet van plan om de auto assist te gebruiken.Cap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:04:
[...]
Dat kan je alleen zelf bepalen. Wel of geen garantie? Wel of geen abonnementskosten?
Als auto-assist meer opbrengt dan dat het me kost, dan zou ik het overwegen om voor een jaar een abbo te nemen, maar dan moet het wel werken zoals voorzien en het mij voordelen opbieden
Omdat hier stond dat Tado je op V3 kan zetten...Cap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:03:
[...]
Om de abokosten te omzeilen bedoel je? Uiteraard niet. Heb je een V3+ gekocht dan zit je aan abokosten vast. Wil je geen abokosten moet je een V3 bemachtigen en die dan koppelen aan een nieuw account (mailadres).
Je hoeft bij geen enkele versie een abonnement af te sluiten. Bij de V3+ bridge krijg je de nieuwste app en zonder abo beperkte functionaliteit (geen auto-assist idd). Je kan de V3+ bridge nieuw kopen met garantie.kevin03 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:37:
[...]
Het is spijtig genoeg zonder garantie inderdaad. Abbo kosten is op de V3 en V3+ optioneel dacht ik? Of heb ik dit mis? Ik ben niet van plan om de auto assist te gebruiken.
Bij de V3 bridge krijg je de vorige versie van de app (kan alles wat de nieuwe ook kan), en krijg je standaard de volledige functionaliteit zonder abo kosten. Tegen een eenmalig laag bedrag van momenteel enkele euro's kan je upgraden naar de nieuwste versie van de app. De V3 bridge koop je tweedehands.
@Dragunov je doelt dus op de berichten die ik gequote heb? Lees die dan nog eens. Het gaat daar om het geval dat je al een V3 bridge hebt (dus recht op volledige functionaliteit zonder abo) en dan over moet naar een eventuele V3+ bridge (wegens defecte V3 bridge in het voorbeeld). Dan is Tado support bereid je over te zetten.
Dat is iets heel anders dan een abonnement op een V3+ bridge (dus geen recht op een gratis auto-assist) terugzetten naar een abonnementsvrije versie, dat gaat Tado niet voor je doen. Waarom zouden ze? Hun verdienmodel is vanaf V3+ juist dat je een abonnement af moet sluiten als je de volledige functionaliteit wilt.
De V2/V3-bridges waren en blijven een full package zonder abo deal, de V3+ is dat niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 07-07-2020 01:28 ]
Oke top, bedankt voor de reply. Laatste vraag, als je de V3 bridge hebt, hangt de overgang naar V3+ app vast aan uw account of aan de bridge? Met andere woorden als de vorige gebruiker de V3 heeft omgezet naar daar V3+ ben ik dan verplicht de V3+ te gebruiken?Cap schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 01:23:
[...]
Je hoeft bij geen enkele versie een abonnement af te sluiten. Bij de V3+ bridge krijg je de nieuwste app en zonder abo beperkte functionaliteit (geen auto-assist idd). Je kan de V3+ bridge nieuw kopen met garantie.
Bij de V3 bridge krijg je de vorige versie van de app (kan alles wat de nieuwe ook kan), en krijg je standaard de volledige functionaliteit zonder abo kosten. Tegen een eenmalig laag bedrag van momenteel enkele euro's kan je upgraden naar de nieuwste versie van de app. De V3 bridge koop je tweedehands.
Het hangt niet af van de vorige gebruiker maar van jouw account + de bridge versie. De vorige eigenaar verwijdert de bridge uit zijn account voor verkoop, die is niet van belang. Als jij een V3 bridge gebruikt bij het aanmaken van je account ben je "V3".
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 07-07-2020 09:26 ]
Let wel op dat wanneer je aan een account met een V2 of V3 bridge nieuwe producten toevoegt uit een V3+ STARTERSpakket (kamerthermostaat of thermostaatknop of uiteraard de bridge) dit wel de overgang van je account naar V3+status kan triggeren. Ik weet alleen niet of dit slechts theorie is of in praktijk echt zo werkt, ik heb er hier geen ervaringen over gelezen. Losse (additonele) knoppen / thermostaten zijn in elk geval geen probleem. Zie berichtgeving hieronder (klik bovenaan om het draadje te lezen met de voorgaande posts).
tado schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:07:
[...]
Er zijn op dit moment geen plannen om de "additionele" producten (Losse Slimme Thermostaat of Losse Slimme Radiatorknop) een versienummer te geven. Dat betekent dus dat die producten geen invloed zullen hebben op welke versie van de app u zal hebben. Dit is ook niet het geval geweest voor V2 klanten die later nog een Slimme Thermostaat of Slimme Radiatorknop hebben toegevoegd.
De reden dat ik niet duidelijk ben geweest in mijn eerdere communicatie is gewoonweg het feit dat ik niet goed op de hoogte was over het feit dat alle producten in de starterskit invloed hebben op het account (ik dacht eerst dat het alleen de bridge was) en daarvoor bied ik mijn excuses aan.
Ik hoop dat ik het met deze post en mijn vorige post duidelijker heb gemaakt.
- tado
- Registratie: Februari 2016
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Slimme Radiatorknop
- Tado Slimme Radiatorknop V3+ (Starterskit)
- Tado Slimme Thermostaat V3+
- Tado Extension Box
- Duracell Plus Power Alkaline AA-batterijen - 12 stuks
- Tado Smart Thermostat Multi-zone (uitbreiding)
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Tado Slimme Thermostaat V3
- Thermostaten
- Camera-accessoires
/u/735079/crop56bb70d03a088_cropped.png?f=community)
Er lijkt een probleem te zijn geweest met de Smart AC Control en updates.
Mocht het probleem nog niet opgelost zijn, graag contact opnemen via de chat op www.tado.com
Kan je dus nu een V2 bridge aanschaffen en zo dan terugkeren? Of welke stap moet je precies volgen, want bij Tado zegden ze dat ik naar ouder materiaal moest kijken en dan pas terug overschakelen...Cap schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 01:23:
[...]
Je hoeft bij geen enkele versie een abonnement af te sluiten. Bij de V3+ bridge krijg je de nieuwste app en zonder abo beperkte functionaliteit (geen auto-assist idd). Je kan de V3+ bridge nieuw kopen met garantie.
@Dragunov je doelt dus op de berichten die ik gequote heb? Lees die dan nog eens. Het gaat daar om het geval dat je al een V3 bridge hebt (dus recht op volledige functionaliteit zonder abo) en dan over moet naar een eventuele V3+ bridge (wegens defecte V3 bridge in het voorbeeld). Dan is Tado support bereid je over te zetten.
Dat is iets heel anders dan een abonnement op een V3+ bridge (dus geen recht op een gratis auto-assist) terugzetten naar een abonnementsvrije versie, dat gaat Tado niet voor je doen. Waarom zouden ze? Hun verdienmodel is vanaf V3+ juist dat je een abonnement af moet sluiten als je de volledige functionaliteit wilt.
De V2/V3-bridges waren en blijven een full package zonder abo deal, de V3+ is dat niet.
Of ben ik eraan voor de moeite om dit te doen?
Thx!
Je kan niet "terugkeren" naar iets waar je nooit bent geweest, dat is in het echte leven ook zo.
Dus is je account aangemaakt met een V3+ dan blijft dat zo. Maar niet getreurd, je kan een nieuw account aanmaken met een V2 bridge. Kwestie van een ander e-mail adres gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 08-07-2020 02:09 ]
Volgens mij is Tado de mensen met een V3 app aan het overzetten naar de V3+ app. Ik start de app op en zie ineens de melding dat de app is vernieuwd en krijg de V3+ app te zien. Ik heb er niet voor betaald en wil de nieuwe app eigenlijk ook niet aangezien ik enkel de thermostaat in de woonkamer gebruik.
Pff wat een streek dan om de afgelopen weken de V3+ app upgrade nog ff snel voor een "afgeprijsde" prijs aan te bieden terwijl je de upgrade toch krijgt (of je nu wilt of niet)... niet erg transparant.
Ze zitten natuurlijk met de kosten: 2 versies van de app in de lucht houden is natuurlijk te kostbaar. Maar dat hadden ze van tevoren kunnen bedenken. Eigenlijk had de app gewoon voor iedereen geupgrade moeten worden, dat gescheiden model was natuurlijk van meet af aan een slecht (commercieel) idee met veel onduidelijkheid, haken en ogen en ook kosten.
Ze zitten natuurlijk met de kosten: 2 versies van de app in de lucht houden is natuurlijk te kostbaar. Maar dat hadden ze van tevoren kunnen bedenken. Eigenlijk had de app gewoon voor iedereen geupgrade moeten worden, dat gescheiden model was natuurlijk van meet af aan een slecht (commercieel) idee met veel onduidelijkheid, haken en ogen en ook kosten.
[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 08-07-2020 11:42 ]
Dit is precies de reden dat ik niet wilde betalen. Dat gestuntel met twee verschillende interfaces in één app moest een keer stoppen. Dus daarom had ik niet anders verwacht dan dat ze uiteindelijk de V3 gebruikers gratis gingen overzetten.Cap schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:40:
Ze zitten natuurlijk met de kosten: 2 versies van de app in de lucht houden is natuurlijk te kostbaar. Maar dat hadden ze van tevoren kunnen bedenken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.
Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.
Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!