@de Peer, kun je de betaal link niet via het deel scherm kopiëren? Die invoeren in de browser en dan betalen? Zo doe ik het tenminste op iOS.
Jawel kan wel, maar vind ik net wat minder makkelijk.JDFS schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:58:
@de Peer, kun je de betaal link niet via het deel scherm kopiëren? Die invoeren in de browser en dan betalen? Zo doe ik het tenminste op iOS.
Oeps, typo...de Peer schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:53:
De meeste mensen zijn momenteel juist aan het afstappen van bunq
Ja sorry, had ik dus niet vermeld maar dat heb ik dus ook gedaan. Super handig, ook omdat je nu die groepsapp als cross-platform file exchange kunt gebruikenMet Android kun je jezelf niet appen overigens. Truc hiervoor is: Maak een groepsapp aan met een extra persoon en verwijder die persoon direct weer. Je hebt nu een groepsapp met alleen jezelf erin.
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Ik ga binnenkort een nieuwe pack starten.. Daar kan je nog wel bij. Je hebt nu nog tijdelijk premium gratis toch? We kunnen wel verder via dmXiN-eViL schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:47:
Heeft iemand toevallig nog een plek over in een pack? Mijn vorige pack-owner heeft bunq verlaten door de dingen van vorige week.
Verwijderd
Het zou zo maar kunnen, ik meen me alleen te herinneren dat je er bij Joint 20 had en bij premium 5. Ik kan er op internet alleen nergens meer iets van terug vinden.JeroenE schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 06:00:
[...]
Heb je iOS wellicht? Ik heb Android. Ik heb nu 4 actieve online betaalkaarten en er staat onderaan dat ik er nog 1 mag aanmaken. Het maximum aantal 20 (of 5) staat nergens genoemd. Dat was voorheen ook niet zo.
Maakt ook niet meer uit, bunq gaat toch de deur uit.
@Verwijderd Premium heeft 5 kaarten tegelijk actief inbegrepen en tot maximaal 20 nummers per jaar. Misschien dat bij Joint die 20 nummers per jaar gedeeld werd door alle Joint-leden? Anyway, je kan er gewoon meer dan 5 aanmaken bij Premium hoor. Zolang je er maar niet meer dan 5 tegelijk actief hebt en die 20 per jaar niet overschrijdt.
Ik heb er zelf een stuk of 12 in de lijst staan...
De counter is hier verwijderd trouwens (iOS), zie hem niet meer. Toen ik hem wel zag sloeg hij helemaal nergens op, dus ik mis hem niet echt.
Ik heb er zelf een stuk of 12 in de lijst staan...
De counter is hier verwijderd trouwens (iOS), zie hem niet meer. Toen ik hem wel zag sloeg hij helemaal nergens op, dus ik mis hem niet echt.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Na een beetje experimenteren begrijp ik de counter nu, hij geeft 5 min het aantal actieve kaarten weer. Met drie actieve kaarten ziet het er zo uit:WhatsappHack schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:42:
/f/image/ALEcp6cEdsH6FIonPxvWETNh.png?f=fotoalbum_large)
@Delay Ah, dan zal ie hier wel verdwenen zijn omdat ik op dit moment 5 kaarten actief heb staan. 
Apart wel, eerst stond er bij mij namelijk toen ie er nog stond "9 resterend".
Zal wel een bug zijn geweest of ze toonden eerst het aantal jaarlijks resterende kaarten wat voor verwarring zorgde.
Zal er straks eens eentje deactiveren en kijken of ie weer tevoorschijn komt.
Apart wel, eerst stond er bij mij namelijk toen ie er nog stond "9 resterend".
[ Voor 61% gewijzigd door WhatsappHack op 11-04-2020 20:02 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
@WhatsappHack en @Delay, waar gebruiken jullie zoveel online kaarten voor, ben benieuwd! Ik had er zelf 3.
Wegwerp kaarten voor diensten/shops die ik nooit meer verwacht te gebruiken of niet 100% zeker weet dat ze goed zijn en voorheen had ik er sowieso 2 nodig om in Apple Pay te zetten - maar die 2 heb ik vervangen met virtuele kaarten, die kan je namelijk een kleurtje meegeven in Apple Pay.JDFS schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:02:
@WhatsappHack en @Delay, waar gebruiken jullie zoveel online kaarten voor, ben benieuwd! Ik had er zelf 3.
Sommige bedrijven staan erom bekend dat ze blijven afschrijven nadat je hun abonnement hebt opgezegd. Die zet je dan gewoon op een eigen kaart die je uitzet als je niet verder wilt. Dit werkt ook bij bedrijven die het opzeggen nodeloos lastig maken door bijvoorbeeld alleen telefonische opzeggingen te accepteren.JDFS schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:02:
Had ook een bedrijf dat jaarlijks dubbel afschreef. Ik kreeg het altijd netjes terug als ik de helpdesk belde, maar nu heb ik voor hen een losse credit card met een limiet. Erg handig.
Recent vanwege alle haat richting bunq maar weer eens besloten een account te openen bij ze.Ik zie veel features waarvan ik niet wist dat ik ze nodig had, maar ik vind het wel een rare verplichting dat je minstens één privérekening moet aanhouden. Mijn “hoofd”bank nu is de ING, waar ik twee gezamenlijke rekeningen heb. Wat moet ik met die twee privérekeningen (één per partner) die bunq levert? 🤡
Ik stoor me hier meer aan dan de (eventuele) maandelijkse kosten (zit nu in de trial).
Rekening verwijderen kan wel gewoon (support zat ernaast).
Ik stoor me hier meer aan dan de (eventuele) maandelijkse kosten (zit nu in de trial).
[ Voor 6% gewijzigd door Jungian op 12-04-2020 19:08 ]
0.0
@Jungian Waar staat of waaruit concludeer je dat je 1 rekening bij een andere bank moet aanhouden? (zo interpreteer ik je post)
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Je hoeft geen rekening bij een andere bank aan te houden (dat bedoelde ik niet), maar je mag je account bij bunq niet uitsluitend vullen met gezamenlijke rekeningen.Freeaqingme schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:34:
@Jungian Waar staat of waaruit concludeer je dat je 1 rekening bij een andere bank moet aanhouden? (zo interpreteer ik je post)
[ Voor 1% gewijzigd door Jungian op 12-04-2020 19:09 . Reden: support zat ernaast ]
0.0
Ah, ik snap 'm. Well, op je vraag wat je er mee moet. Iedere maand een klein bedrag opzetten zodat je een cadeautje kan kopen voor je wederhelft ofzo? Of gewoon verder niet gebruiken? Allemaal optiesJungian schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:36:
[...]
Je hoeft geen rekening bij een andere bank aan te houden (dat bedoelde ik niet), maar je mag je account bij bunq niet uitsluitend vullen met gezamenlijke rekeningen.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Is dit hier al gemeld? Bunq is sinds een paar dagen op zoek naar een nieuwe PR manager
Hoewel ik er niet meer mag posten, lees ik de reacties nog wel en kwam net dit tegen: https://together.bunq.com...ctually-be-a-new-joint/44
Hoewel ik er niet meer mag posten, lees ik de reacties nog wel en kwam net dit tegen: https://together.bunq.com...ctually-be-a-new-joint/44
I think they fired the PR manager... https://www.linkedin.com/...-6653592208761024512-NgNc
:strip_exif()/f/image/QgtJfHEnk8huaZOSOdOY1AWx.jpg?f=fotoalbum_large)
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Ik zou er niet meteen van uit gaan dat er iemand ontslagen is. Bunq lijkt me in alle opzichten nog een startup die ook gewoon nog stapje voor stapje zichzelf probeert te verbeteren. Wellicht dat ze zich realiseerden dat dit ook gewoon een goed moment was om (nog een) PR-manager aan te nemen?
Een meer ervaren PR manager weet misschien ook dat duidelijke en tijdige communicatie wonderen doet.Freeaqingme schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:58:
Ik zou er niet meteen van uit gaan dat er iemand ontslagen is. Bunq lijkt me in alle opzichten nog een startup die ook gewoon nog stapje voor stapje zichzelf probeert te verbeteren. Wellicht dat ze zich realiseerden dat dit ook gewoon een goed moment was om (nog een) PR-manager aan te nemen?
Het probleem is dat er geen verbetering is in hoe ze met hun klanten omgaan.Freeaqingme schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:58:
Dit ligt ook niet aan de PR manager, dit is puur hoe het bedrijf geleid wordt; eigenwijs en arrogant, terwijl de feedback die geleverd wordt door de klanten goud waard is
Ik denk niet dat ze eerder een PR-manager hadden. Maar let wel, gezien de manier waarop bunq de laatste tijd werkt, denk ik eerder dat ze iemand aannemen om de boel beter te verdraaien en heel erg foute shit recht te lullen dan dat ze opeens eerlijk worden en netjes communiceren. 
Als ze er een zouden aannemen omdat ze menen nu fout te zitten, dan hadden ze ook allang hun excuses aangeboden en de meerdere problemen opgelost... Dat hebben ze niet gedaan, sterker nog: ze hebben het steeds alleen maar erger gemaakt. Dus ik gok dat de komst van een PR-manager echt niet bedoeld is om de situatie te verbeteren voor de klanten, eerder om de merknaam weer op te poetsen na dit grove schandaal.
Maar wie weet verbazen ze ons toch nog.
Als ze er een zouden aannemen omdat ze menen nu fout te zitten, dan hadden ze ook allang hun excuses aangeboden en de meerdere problemen opgelost... Dat hebben ze niet gedaan, sterker nog: ze hebben het steeds alleen maar erger gemaakt. Dus ik gok dat de komst van een PR-manager echt niet bedoeld is om de situatie te verbeteren voor de klanten, eerder om de merknaam weer op te poetsen na dit grove schandaal.
Maar dat zie je ook in bijvoorbeeld de IT. Een goede scrum master word aangenomen om het team een schop onder de kont te geven. Maar een met genoeg senioriteit zal ook zeker tijd besteden aan management op te voeden.WhatsappHack schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:59:
Ik denk niet dat ze eerder een PR-manager hadden. Maar let wel, gezien de manier waarop bunq de laatste tijd werkt, denk ik eerder dat ze iemand aannemen om de boel beter te verdraaien en heel erg foute shit recht te lullen dan dat ze opeens eerlijk worden en netjes communiceren.
Het is ook een kwestie van de juiste mensen aantrekken, die niet alleen achteraf een mooie email schrijven, maar helpen het bedrijf als geheel beter te maken. Bijvoorbeeld door de juiste mensen van te voren te vertellen hoe je bepaalde verandering beter kan aanpakken.
Natuurlijk waren de free accounts nog steeds gestopt. Als je van bunq verwacht dat ze dat echt nooit zouden doen dan kom je altijd bedrogen uit. Maar ze hadden het wel op een andere manier kunnen doen. En misschien was de ophef dan minder geweest
[ Voor 19% gewijzigd door Batavia op 13-04-2020 15:10 ]
Grappig dat bunq toch weer volledig de plank mis slaat vandaag op PR gebied. Krijg vandaag een mailtje van ze in de strekking van "Ga je op vakantie met je vrienden? Maak het je beste vakantie ooit met Slice".
Lekker actueel in deze tijd Bunq. Niet van deze wereld momenteel. Zo jammer!
Lekker actueel in deze tijd Bunq. Niet van deze wereld momenteel. Zo jammer!
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Wat bedoel je?Jungian schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:30:
In het kort: het is geen enkel probleem om alleen gezamenlijke rekeningen te hebben (zoals bij elke andere bank).
Na een korte trial (paar uurtjes) zijn we trouwens volledig op bunq
Ik merk het wel weer als ze de prijzen zonder (goede) communicatie verhogen.
0.0
Bestaat Pack nog? Ik zie het niet meer op de site staan? En joint is ook weg? Ik ben wel member van een pack maar wil evt een nieuwe erbij
Ja Pack bestaat nogJay-v schreef op maandag 13 april 2020 @ 17:49:
Bestaat Pack nog? Ik zie het niet meer op de site staan? En joint is ook weg? Ik ben wel member van een aantal pack maar wil evt een nieuwe erbij
Jep, ik heb zelf een pack met mijn privé rekening, die van mijn vrouw privé en haar zakelijke. Werkt prima.Jay-v schreef op maandag 13 april 2020 @ 17:49:
Bestaat Pack nog? Ik zie het niet meer op de site staan? En joint is ook weg? Ik ben wel member van een aantal pack maar wil evt een nieuwe erbij
Opgezegd. Niet zo gratis als hun slogan.
Ik had hetzelfde probleem en het lijkt een slordigheid vanuit bunq te zijn. Blijkbaar zorgt de conversie er niet voor dat kosten die al eerder liepen (bij mij voor de pinpas) eruit gaan als deze binnen het (tijdelijk gratis) premium pakket vallen. Ik heb een bericht naar de klantenservice gestuurd en ze gaven aan dit binnen enkele dagen te corrigeren en ook voor afgelopen maand de kosten terug te boeken.Sahi_NL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:02:
Ik ben, net als iedereen, van Bunq Free naar Premium overgezet,
Maar ik zie nu ineens dit in mijn kosten overzicht:
[Afbeelding]
Wat zijn deze maandelijkse vaste transactiekosten?
Edit: inmiddels is het ook verwerkt en heb ik voor de komende periode(s) geen kosten meer.
[ Voor 5% gewijzigd door siddler op 14-04-2020 14:23 ]
Opmerkelijk dat jij dat antwoord krijgt maar kenmerkend voor de chaos daar op het moment. Toen ik vroeg hoe het kon dat ik tijdens m’n gratis upgrade periode ook nog kosten maakte kreeg ik als antwoord dat de upgrade naar de volledige premium features gratis is, de kosten die je had van je huidige abonnement blijven..siddler schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:38:
[...]
Ik had hetzelfde probleem en het lijkt een slordigheid vanuit bunq te zijn. Blijkbaar zorgt de conversie er niet voor dat kosten die al eerder liepen (bij mij voor de pinpas) eruit gaan als deze binnen het (tijdelijk gratis) premium pakket vallen. Ik heb een bericht naar de klantenservice gestuurd en ze gaven aan dit binnen enkele dagen te corrigeren en ook voor afgelopen maand de kosten terug te boekenklantenservice
Edit: inmiddels is het ook verwerkt en heb ik voor de komende periode(s) geen kosten meer.
Het is nog gekker want vorige maand had ik dan weer helemaal geen kosten en deze maand ineens weer wel.
Ik heb nog maar weinig woorden over voor dit hele debacle, probeer er maar om te lachen

Ondertussen heeft bunq een actie dat als je gebruik maakt van de overstapservice met een rekening waar je salaris op wordt gestort, je kans maakt op een bedrag gelijk aan je maandsalaris (met een maximum van 5000 euro). En er worden uit de deelnemers maar liefst 5 winnaars getrokken.
Ik vond wat er begin april gebeurde al bijzonder, en dan dit.

[ Voor 12% gewijzigd door Zr40 op 14-04-2020 16:48 ]
Een (paar) jaar geleden hebben ze dit ook al georganiseerd, alleen ik geloof dat je toen alleen mee mocht doen als je Premium had. Die voorwaarde hebben ze kunnen schrappenZr40 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:45:
Ondertussen heeft bunq een actie dat als je gebruik maakt van de overstapservice met een rekening waar je salaris op wordt gestort, je kans maakt op een bedrag gelijk aan je maandsalaris (met een maximum van 5000 euro). En er worden uit de deelnemers maar liefst 5 winnaars getrokken.
Dit is ook een mooie; weet de juridische afdeling niet precies of er kansspelbelasting afgedragen moet worden?
4.2. In het geval er kansspelbelasting verschuldigd is zullen we dat voor onze rekening nemen en direct aan de Nederlandse belastingdienst betalen.
Bunq reclame van een paar jaar geleden:Zr40 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:45:
:strip_exif()/f/image/f13EDOsmstkZh8iI9YT0esE4.jpg?f=fotoalbum_large)
Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.
Die formulering is gangbaar bij promotionele kansspelen. Of er kansspelbelasting verschuldigd is heeft te maken met de hoogte van de prijs.oohh schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:06:
Dit is ook een mooie; weet de juridische afdeling niet precies of er kansspelbelasting afgedragen moet worden?
5.9 lijkt me iets belangrijker
[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 14-04-2020 17:12 ]
@Zr40 In december 2018 gaven ze vier keer 10k euro weg aan mensen die de overstap service activeerden, zie https://together.bunq.com...ch-to-bunq-and-win-10-000
Je naam werd wel op Together gepost, ik weet niet of je nog meer reclame moest maken; je foto hoefde er in ieder geval niet bij. Hier staat de eerste, tweede, derde en vierde winnaar. De voorwaarden van toen kan ik zo snel niet meer vinden.
Je naam werd wel op Together gepost, ik weet niet of je nog meer reclame moest maken; je foto hoefde er in ieder geval niet bij. Hier staat de eerste, tweede, derde en vierde winnaar. De voorwaarden van toen kan ik zo snel niet meer vinden.
Hier nog geen antwoord.siddler schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:38:
[...]
Ik had hetzelfde probleem en het lijkt een slordigheid vanuit bunq te zijn. Blijkbaar zorgt de conversie er niet voor dat kosten die al eerder liepen (bij mij voor de pinpas) eruit gaan als deze binnen het (tijdelijk gratis) premium pakket vallen. Ik heb een bericht naar de klantenservice gestuurd en ze gaven aan dit binnen enkele dagen te corrigeren en ook voor afgelopen maand de kosten terug te boeken.
Ik had ook nog kosten over de afgelopen maand (€0,40), dat vind ik prima, maar deze transactiekosten snap ik echt niet waar ze vandaan komen..
Een vriend en ik willen overstappen naar Bunq en kennen toevallig iemand die premium heeft. We willen een Bunq Pack proberen en zoeken nog een 4e voor ons Pack. Stuur een DM mocht je interesse hebben 
Een plaats in pack is €5 p/m
Een plaats in pack is €5 p/m
Een naam erbij zou ik nog oké vinden. Een foto erbij lijkt mij om meerdere redenen niet zo wenselijk. Voor je ‘t weet ben je slachtoffer van identiteitsdiefstal. Een foto van jou, je naam en ‘hoera! Ik heb 5000 euro te verdelen. Vul nu hier al je gegevens in’ en je bent er al. Een beetje zoals die millionaire spammails.Zr40 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:11:
[...]
Die formulering is gangbaar bij promotionele kansspelen. Of er kansspelbelasting verschuldigd is heeft te maken met de hoogte van de prijs.
5.9 lijkt me iets belangrijker
Nu ook nog even erbij wáár de winnaar werkt en hoeveel hij per maand verdient en de privacyschending is compleet.
Laten we nu niet te hard overdrijven. Naam en foto is wat je van iedere Facebook account wel zo ongeveer af kunt halen. Alles kan misbruikt worden maar ze liggen hier echt niet buiten de norm.Dennisweb schreef op woensdag 15 april 2020 @ 00:04:
[...]
Een naam erbij zou ik nog oké vinden. Een foto erbij lijkt mij om meerdere redenen niet zo wenselijk. Voor je ‘t weet ben je slachtoffer van identiteitsdiefstal. Een foto van jou, je naam en ‘hoera! Ik heb 5000 euro te verdelen. Vul nu hier al je gegevens in’ en je bent er al. Een beetje zoals die millionaire spammails.
Nu ook nog even erbij wáár de winnaar werkt en hoeveel hij per maand verdient en de privacyschending is compleet.
Ja maar dit is Bunq, en alles wat ze doen moeten we tegenaan schoppen!!Batavia schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:18:
[...]
Laten we nu niet te hard overdrijven. Naam en foto is wat je van iedere Facebook account wel zo ongeveer af kunt halen. Alles kan misbruikt worden maar ze liggen hier echt niet buiten de norm.
Je bedoelt we moeten alles ophemelen.mwa schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:18:
[...]
Ja maar dit is Bunq, en alles wat ze doen moeten we tegenaan schoppen!!
Ik begreep het juist andersom. De meeste namen zijn niet uniek (of niet uniek genoeg) om redelijk makkelijk te vinden over wie het gaat. Maar als er een foto bij staat is het een stuk makkelijker om de juiste Pietje Puk te vinden omdat de kans groot is dat die foto ook elders op internet wordt gebruikt.Batavia schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:18:
Laten we nu niet te hard overdrijven. Naam en foto is wat je van iedere Facebook account wel zo ongeveer af kunt halen. Alles kan misbruikt worden maar ze liggen hier echt niet buiten de norm.
Afgezien daarvan is het natuurlijk zot dat een bank die altijd zo te koop loopt dat ze zo veel op hebben met privacy dit soort eisen stelt bij een wedstrijd. Het is een bank en niet de lokale supermarkt.
Anekdote tijd: mijn moeder heeft ooit een kofferset gewonnen bij Yves Rocher en mijn ouders kregen tot 7 jaar later telefoontjes van mensen die vroegen of ze echt wat had gewonnen. Ze waren namelijk de enige met Voorletter + Achternaam die in het telefoonboek van Plaats stond. En die gegevens werden met enige regelmaat in de reclames van het bedrijf gebruikt.
Dat is wel meer dan 40 jaar geleden, zoals je wellicht al had bedacht na het lezen van "telefoonboek"
Afgelopen weekend me 2 uurtjes kwaad gemaakt en 23 incasso’s om gezet naar m’n nieuwe bank. Grappig om te zien want ruim 3 jaar terug Kon het bij velen wel online maar 10 stuks moesten toch echt met een brief of telefoon oid. Nu alleen de zwemles bij een kleine partij, digitale leermiddelen van m’n puber en een verzekering. Langzaamaan gaat dat dus de goede kant op.
Ook heel lang bezig geweest om bij bepaalde partijen (AH, digitale leermiddelen partij) bunq te laten accepteren als incasso rekening. Nu werkt dat allemaal goed dus de bunq ervaring was niet voor niets.
Inmiddels alle rekeningen waar geen betalingen op plaatst vinden gesloten en incasso’s dus omgezet. Nog 1 a 2 maanden voor het verwerken van de omzettingen en de belastingdienst betaling en dan gaat het dicht.
Ergens hoop ik dat deze kleine actie opvalt en bunq aan het denken zet. Vergeefs wellicht maar het is nooit te laat om te leren.
Ook heel lang bezig geweest om bij bepaalde partijen (AH, digitale leermiddelen partij) bunq te laten accepteren als incasso rekening. Nu werkt dat allemaal goed dus de bunq ervaring was niet voor niets.
Inmiddels alle rekeningen waar geen betalingen op plaatst vinden gesloten en incasso’s dus omgezet. Nog 1 a 2 maanden voor het verwerken van de omzettingen en de belastingdienst betaling en dan gaat het dicht.
Ergens hoop ik dat deze kleine actie opvalt en bunq aan het denken zet. Vergeefs wellicht maar het is nooit te laat om te leren.
Al die mensen hier die extra mensen zoeken voor hun bunq pack. Kunnen die niet naar de kortingen forum oid? @Yorinn
Is vergelijkbaar met ‘vrienden’ zoeken voor je netflix family, spotify family abonnement etc
Is vergelijkbaar met ‘vrienden’ zoeken voor je netflix family, spotify family abonnement etc
Ik ben niet de enige die daar over gaat.twkr18526 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:51:
Al die mensen hier die extra mensen zoeken voor hun bunq pack. Kunnen die niet naar de kortingen forum oid? @Yorinn
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Inderdaad, bij mij kostte het ook een dagje. Voor een aantal partijen moest ik een PDF invullen (via pdf editor inclusief handtekening geen papier aan te pas gekomen), verzekeringen via mijn tussenpersoon, een aantal partijen verlangde een overzicht vanuit ING met mijn naam, adres etc. Er was 1 partij die een week op zich liet wachten qua antwoord, maar dit is nou ook weer niet iets wat ik jaarlijks ga doen.sjaak schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:19:
Afgelopen weekend me 2 uurtjes kwaad gemaakt en 23 incasso’s om gezet naar m’n nieuwe bank. Grappig om te zien want ruim 3 jaar terug Kon het bij velen wel online maar 10 stuks moesten toch echt met een brief of telefoon oid. Nu alleen de zwemles bij een kleine partij, digitale leermiddelen van m’n puber en een verzekering. Langzaamaan gaat dat dus de goede kant op.
Mooi ook dat ING sinds kort een donkere modus heeft, de extra rekeningen mis ik niet (door YNAB), de online passen nog best wel voor de debit MasterCard transacties. Ach ja, nu los ik gewoon direct af op mijn creditcard en dat heeft bijna hetzelfde effect.
Tip voor mensen die wellicht (weer) niet kunnen wennen aan een enkele rekening ten opzichte van de meerdere bij bunq; YNAB is voor mij een lifechanger die voor mij het hebben van meerdere rekeningen overbodig maakt en ervoor zorgt dat ik in control over mijn financiën ben. Helaas geen fancy koppeling met de API zoals bij bunq, maar zoveel transacties doe ik dagelijks nou ook weer niet om het dagelijks bij te werken.
De overstapservice zou toch al voldoende moeten zijn? Alle incassanten die het oude rekeningnummer nog gebruiken krijgen een seintje dat ze voortaan van je nieuwe rekening moeten incasseren.JDFS schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:17:
[...]
Inderdaad, bij mij kostte het ook een dagje. Voor een aantal partijen moest ik een PDF invullen (via pdf editor inclusief handtekening geen papier aan te pas gekomen), verzekeringen via mijn tussenpersoon, een aantal partijen verlangde een overzicht vanuit ING met mijn naam, adres etc. Er was 1 partij die een week op zich liet wachten qua antwoord, maar dit is nou ook weer niet iets wat ik jaarlijks ga doen.
Alleen partijen waarvan je geld ontvangt (en incassanten die de melding negeren) moet je zelf op de hoogte brengen van je nieuwe rekeningnummer.
IdemTip voor mensen die wellicht (weer) niet kunnen wennen aan een enkele rekening ten opzichte van de meerdere bij bunq; YNAB is voor mij een lifechanger die voor mij het hebben van meerdere rekeningen overbodig maakt en ervoor zorgt dat ik in control over mijn financiën ben.
Meerdere rekeningen hebben is alleen maar onhandig als je al YNAB of vergelijkbare software gebruikt. Om het nog niet eens te hebben over het saldo dat je moet laten staan om verwachte en onverwachte betalingen te kunnen verrichten. En al het overboeken heen en weer...
Klopt maar ik houd ook van controle. Ik heb alle incassanten in een lijst en heb nu dus af kunnen afvinken wanneer ik wie heb omgezet en op welke manier, veelal met bevestiging. De overstapservice zal prima werken maar dit is, wat mij betreft, geen moeite en levert meteen een inzicht in hoe bedrijven het voor elkaar hebben.Zr40 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:21:
[...]
De overstapservice zou toch al voldoende moeten zijn? Alle incassanten die het oude rekeningnummer nog gebruiken krijgen een seintje dat ze voortaan van je nieuwe rekening moeten incasseren.
Alleen partijen waarvan je geld ontvangt (en incassanten die de melding negeren) moet je zelf op de hoogte brengen van je nieuwe rekeningnummer.
Grappige is dat CZ het online (Inlog via digid) laat wijzigen, dit via een iDeal betaling van een cent laat bevestigen, deze cent ook weer terugboekt maar wel vier pagina’s stuurt waarvan je er twee moet retourneren met handtekening. Anderzorg (ook inlog met digid) stuurt een mail, we hebben het verwerkt!
Ik ga eens kijken. Sinds een paar jaar een vaste lasten, huishoudelijke en diversen rekening en het helpt ons heel erg in het wat waar naar toe moet en kan. We willen dat allebei niet missen.Meerdere rekeningen hebben is alleen maar onhandig als je al YNAB of vergelijkbare software gebruikt. Om het nog niet eens te hebben over het saldo dat je moet laten staan om verwachte en onverwachte betalingen te kunnen verrichten. En al het overboeken heen en weer...
[ Voor 10% gewijzigd door sjaak op 17-04-2020 21:06 ]
Het mooie van bunq is nou net dat de app een notificatie stuurt bij elke automatische incasso's en periodieke overschrijving. Zodra deze binnen is, kan ik het benodigde bedrag aan de rekening toevoegen (iDEAL/instant payment) en akkoord geven of de mislukte periodieke overschrijving opnieuw uitvoeren. Daardoor konden/kunnen mijn bunq Free/Premium rekeningen altijd een saldo van €0 hebben. Zonder pas en met saldi van €0 hoef ik me geen zorgen te maken over misbruik als mensen mijn rekeninggegevens bemachtigen.Zr40 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:21:
Meerdere rekeningen hebben is alleen maar onhandig als je al YNAB of vergelijkbare software gebruikt. Om het nog niet eens te hebben over het saldo dat je moet laten staan om verwachte en onverwachte betalingen te kunnen verrichten. En al het overboeken heen en weer...
@ditto4076, dat vond ik inderdaad een hele fijne optie aan bunq. Ach, ik moet het nu weer met storneren doen. Wie weet brengt de toekomst dit ook naar ING.
Sinds 2018 ben ik fan van bunq. De app is werkelijk super, waar ik eerst dacht "wat moet ik in godsnaam met 25 iban rekeningen" heb ik er nu gewoon 14 in gebruik. Het is waanzinning gaaf allemaal. Net als hierboven wordt vermeld, de automatische incasso akkoord geven + limiet instellen is simpelweg super!
Nu zag ik op Wikipedia van bunq de resultaten, ehmm. dit komt toch nooit goed? Ik vrees het ergste, wanneer stopt deze gave bank? Want de grote vraag is; leven ze van?
Nu zag ik op Wikipedia van bunq de resultaten, ehmm. dit komt toch nooit goed? Ik vrees het ergste, wanneer stopt deze gave bank? Want de grote vraag is; leven ze van?
/f/image/bvJi2KoJsGdPRygsTJ3Hkuge.png?f=fotoalbum_large)
Dit zegt niet zo veel. Je zou aantal (betalende) klanten of omzet mee moeten nemen.Martine schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:46:
Sinds 2018 ben ik fan van bunq. De app is werkelijk super, waar ik eerst dacht "wat moet ik in godsnaam met 25 iban rekeningen" heb ik er nu gewoon 14 in gebruik. Het is waanzinning gaaf allemaal. Net als hierboven wordt vermeld, de automatische incasso akkoord geven + limiet instellen is simpelweg super!
Nu zag ik op Wikipedia van bunq de resultaten, ehmm. dit komt toch nooit goed? Ik vrees het ergste, wanneer stopt deze gave bank? Want de grote vraag is; leven ze van?![]()
[Afbeelding]
Als je naar activa suggereert het al dat ze tussen 2017 en 2018 verdubbeld zijn met maar iets meer verlies. Is dit totaal vermogen van al hun spaarders? De kosten per account lijken dus gunstiger te worden. Als ze dat dus nog een keer doen zou je de positieve kant uit gaan.
Ook moet je echt beheer tegen investeren afzetten. Netto verlies van 10 miljoen maakt niet gek veel uit als je op investingen van vorig jaar winst maakt en dit jaar 20 miljoen geïnvesteerd zou hebben.
Natuurlijk is er overal ook een hele negatieve uitleg te geven. Mijn punt is vooral de gegeven informatie is te weinig
@Martine Misschien nog wel belangrijker, wat zijn al die kosten die ze maken? Even een rekensom op een bierviltje forum post.
De omzet is niet vermeld in de tabel, maar die kan ik wel toewijzen. De 0,27% rente over max 10k tegoed (MassInterest) is altijd kleiner dan de kosten voor Premium of Pack. Bij Premium blijft er 69 euro per jaar over en bij Pack 53 euro per jaar per Pack member. In ieder geval ruim voldoende voor de productiekosten van de drie inbegrepen passen en een eventuele gratis vervanging. Laten we voor het gemak zeggen dat een betalende klant 40 euro per jaar aan marge oplevert.
Volgens een schatting op basis van factuurnummers heeft bunq op 1 april ongeveer 130k betalende klanten. Een deel daarvan zat destijds nog op een prijsplan dat niet meer beschikbaar is. En een deel daarvan zal de overstap naar Premium accepteren, een ander deel niet. Laten we zeggen dat 50% Premium/Pack/Business blijft gebruiken. Die 65k klanten leveren 2,6 miljoen aan marge op.
Met een resultaat van -11,1 miljoen betekent dit 13,7 miljoen aan kosten (voor zover ik die hierboven niet apart heb beschouwd). Als de fully loaded cost van een gemiddelde fte een ton per jaar zou zijn, dan gaat er 8,2 miljoen aan personeelkosten af en blijft er nog 5,5 miljoen aan kosten over. ECB rente was -0,4% in 2018, goed voor 1,2 miljoen. Blijft er nog 4,3 miljoen over voor kantoorkosten, administratie, servers, licenties, vergunningen, en andere kosten waar ik zo snel niet aan denk.
Waarom zou bunq SuperGreen nu zo aan het pushen zijn? Op Together hebben sommigen al vastgesteld dat het planten van bomen helemaal niet zo duur is. Dat zou betekenen dat het restant van de meerprijs voornamelijk bedoeld is voor het verbeteren van de marge. Een SuperGreen abonnement kost 9 euro per maand extra, of 108 euro per jaar. Laat ik de werkelijke kosten van de metalen kaart, de aankoopverzekering en het planten van bomen ruim inschatten op 30 euro per jaar. Blijft er 78 euro per jaar over aan marge.
Hoeveel SuperGreen klanten heb je nodig om het resultaat van -11,1 miljoen te kunnen dekken? 142k. Meer dan het aantal betalende klanten dat bunq op 1 april had. Maar als 10% daarvan zou kiezen voor SuperGreen zou ik het al veel vinden.
Als bunq nu winstgevend wil zijn dan zullen ze vooral moeten zoeken in de richting van kostenvermindering. Minder fte, minder onnodige uitgaven. De oud-Free en oud-More klanten waren onder die tarieven inderdaad niet rendabel, wat dat betreft is het overzetten naar Premium danwel opheffen een goede zet. (Alleen die communicatie had zo ontzettend veel beter gekund...)
Maar wellicht nog beter is een nieuw prijsplan. Functioneel, gericht op een doelgroep die zeer weinig tot geen contact met support nodig heeft en dus goedkoop is qua fte. Één rekening, één Maestro en één Mastercard, ZeroFX, Apple Pay, geen rente, geen bomen, geen metaal, 3 euro per maand. Laag genoeg om interessant te zijn bij vergelijkingen, hoog genoeg om nog een redelijke marge op te leveren (20-25 euro per jaar). En hopelijk levert het ook tevreden klanten op die bunq weer aanraden bij vrienden.
De omzet is niet vermeld in de tabel, maar die kan ik wel toewijzen. De 0,27% rente over max 10k tegoed (MassInterest) is altijd kleiner dan de kosten voor Premium of Pack. Bij Premium blijft er 69 euro per jaar over en bij Pack 53 euro per jaar per Pack member. In ieder geval ruim voldoende voor de productiekosten van de drie inbegrepen passen en een eventuele gratis vervanging. Laten we voor het gemak zeggen dat een betalende klant 40 euro per jaar aan marge oplevert.
Volgens een schatting op basis van factuurnummers heeft bunq op 1 april ongeveer 130k betalende klanten. Een deel daarvan zat destijds nog op een prijsplan dat niet meer beschikbaar is. En een deel daarvan zal de overstap naar Premium accepteren, een ander deel niet. Laten we zeggen dat 50% Premium/Pack/Business blijft gebruiken. Die 65k klanten leveren 2,6 miljoen aan marge op.
Met een resultaat van -11,1 miljoen betekent dit 13,7 miljoen aan kosten (voor zover ik die hierboven niet apart heb beschouwd). Als de fully loaded cost van een gemiddelde fte een ton per jaar zou zijn, dan gaat er 8,2 miljoen aan personeelkosten af en blijft er nog 5,5 miljoen aan kosten over. ECB rente was -0,4% in 2018, goed voor 1,2 miljoen. Blijft er nog 4,3 miljoen over voor kantoorkosten, administratie, servers, licenties, vergunningen, en andere kosten waar ik zo snel niet aan denk.
Waarom zou bunq SuperGreen nu zo aan het pushen zijn? Op Together hebben sommigen al vastgesteld dat het planten van bomen helemaal niet zo duur is. Dat zou betekenen dat het restant van de meerprijs voornamelijk bedoeld is voor het verbeteren van de marge. Een SuperGreen abonnement kost 9 euro per maand extra, of 108 euro per jaar. Laat ik de werkelijke kosten van de metalen kaart, de aankoopverzekering en het planten van bomen ruim inschatten op 30 euro per jaar. Blijft er 78 euro per jaar over aan marge.
Hoeveel SuperGreen klanten heb je nodig om het resultaat van -11,1 miljoen te kunnen dekken? 142k. Meer dan het aantal betalende klanten dat bunq op 1 april had. Maar als 10% daarvan zou kiezen voor SuperGreen zou ik het al veel vinden.
Als bunq nu winstgevend wil zijn dan zullen ze vooral moeten zoeken in de richting van kostenvermindering. Minder fte, minder onnodige uitgaven. De oud-Free en oud-More klanten waren onder die tarieven inderdaad niet rendabel, wat dat betreft is het overzetten naar Premium danwel opheffen een goede zet. (Alleen die communicatie had zo ontzettend veel beter gekund...)
Maar wellicht nog beter is een nieuw prijsplan. Functioneel, gericht op een doelgroep die zeer weinig tot geen contact met support nodig heeft en dus goedkoop is qua fte. Één rekening, één Maestro en één Mastercard, ZeroFX, Apple Pay, geen rente, geen bomen, geen metaal, 3 euro per maand. Laag genoeg om interessant te zijn bij vergelijkingen, hoog genoeg om nog een redelijke marge op te leveren (20-25 euro per jaar). En hopelijk levert het ook tevreden klanten op die bunq weer aanraden bij vrienden.
Bunq is eigendom van Ali Niknam. Die financiert Bunq uit het geld dat hij verdiend heeft met TransIP, een data centrum bedrijf. Ben zelf geen expert in bedrijfs analyse, maar winstgevendheid zegt niet alles voor een startup. Denk dat het belangrijker is om te groeien qua klanten. Je loopt persoonlijk geen risico dankzij het deposito garantie stelsel.Martine schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:46:
dit komt toch nooit goed? Ik vrees het ergste, wanneer stopt deze gave bank? Want de grote vraag is; leven ze van?
Sinds januari 2017 ben ik tevreden klant. Hoe het uiteindelijk afloopt is moeilijk te voorspellen, maar tot nu toe is het een plezierige rit. Echt een fijne ervaring vergeleken met andere banken. De app werkt altijd prettig en support bevalt goed. Met de API heb je toegang tot je eigen data, dat vind ik echt lachen.
[ Voor 19% gewijzigd door Delay op 18-04-2020 14:47 ]
Ach, wordt vanzelf een keer opgekocht door ING.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Ik probeer begin mei uit hoe het bij MoneYou Go werkt. MoneYou Go heeft namelijk ook een onbeperkt aantal 'potjes', maar dan zonder eigen IBAN's.JDFS schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 07:26:
@ditto4076, dat vond ik inderdaad een hele fijne optie aan bunq. Ach, ik moet het nu weer met storneren doen. Wie weet brengt de toekomst dit ook naar ING.
Als ik nu vanuit bunq klik op de knop 'Geld Toevoegen' en kies voor MoneYou Go, dan krijg ik in MoneYou Go de melding dat de rekening onvoldoende saldo heeft. Dat klopt, want ik heb altijd €0,= in het 'hoofdpotje'. Dan kies ik een ander 'potje' en betaal alsnog daaruit.
:fill(white):strip_exif()/f/image/JYuWAHcWFPBEiO4ixhsHVV2e.png?f=user_large)
Wat nou als dat ongeveer hetzelfde werkt met incasso's en periodieke overschrijvingen? Wellicht is dit een redelijk alternatief voor de bunq notificaties. Ik ben benieuwd...
@Zr40 geweldig uitgelegd. ik snap hem.
Zelf denk ik ook dat massa kassa is, eigenlijk moet de prijs van een premium member gewoon naar een euro of drie. 5,-- icm een pack is teveel gedoe voor de meeste mensen. Een aantal kennisen van mij willen het wel proberen, maar niet voor 7,50 per maand.
Als het net als jij schrijft 3,-- euro wordt, dan zijn er ongetwijfeld meer mensen die overstappen. Echter denk ik als je de jeugd moet pakken als klant, de ouderen 50+ ofzo die blijven lekker wel bij hun eigen bank zitten lijkt mij.
Zelf denk ik ook dat massa kassa is, eigenlijk moet de prijs van een premium member gewoon naar een euro of drie. 5,-- icm een pack is teveel gedoe voor de meeste mensen. Een aantal kennisen van mij willen het wel proberen, maar niet voor 7,50 per maand.
Als het net als jij schrijft 3,-- euro wordt, dan zijn er ongetwijfeld meer mensen die overstappen. Echter denk ik als je de jeugd moet pakken als klant, de ouderen 50+ ofzo die blijven lekker wel bij hun eigen bank zitten lijkt mij.
Dus
€3 voor premium light -> 1 iban, 1 maestro, 1 mastercard.
€5 voor premium (met de huidige features)
?
€3 voor premium light -> 1 iban, 1 maestro, 1 mastercard.
€5 voor premium (met de huidige features)
?
voor €3 mag premium light wel 3 of meer ibans hebben wat mij betreft.
Als ze voor €1 1 iban met 1 (zelf te kiezen) card zouden doen, zouden ze denk ik heel veel klanten laten overstappen van zowel de klassieke banken als de 'free' mensen.
Als ze voor €1 1 iban met 1 (zelf te kiezen) card zouden doen, zouden ze denk ik heel veel klanten laten overstappen van zowel de klassieke banken als de 'free' mensen.
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
@birdibird Bij € 1 zit je weer met het rendabiliteitsprobleem dat de oude Free en More prijsplannen hadden. € 3 lijkt mij precies goed - niet te duur zoals € 8 (of € 5 met Pack) dat nu is, maar nog wel rendabel.
1 rekening (en de andere beperkingen in mijn voorstel) is een bewuste keuze. Je kan in principe alles gebruiken wat bunq bruikbaar maakt als vervanging voor een traditionele bank. Wil je méér, dan heb je nog Pack of Premium.
1 rekening (en de andere beperkingen in mijn voorstel) is een bewuste keuze. Je kan in principe alles gebruiken wat bunq bruikbaar maakt als vervanging voor een traditionele bank. Wil je méér, dan heb je nog Pack of Premium.
Klinkt goed!birdibird schreef op zondag 19 april 2020 @ 04:04:
Zelfs rond €1,50 zou goed zijn. Vergelijkbaar met ING Oranjepakket (€1,70 of €1,35/maand met korting), ABN AMRO BetaalGemak Standaard (€1,55/maand), Rabo DirectPakket (€1,70/maand), etc...birdibird schreef op zondag 19 april 2020 @ 04:04:
Door de (enorme) prijsverhoging ben ik gaan rondkijken, maar ik moet zeggen dat de functionaliteit van Bunq onovertroffen blijft. Ik mis alleen de optie om saldo af te romen als het boven een bepaald bedrag uitkomt... Ik wacht nog even de nieuwe Joint af; hopelijk niet duurder dan een Pack, want 10 euro per maand voor (meerdere) en/of-rekeningen vind ik echt de max

Eventueel zou je dat zelf kunnen bouwen middels de API.bllb schreef op zondag 19 april 2020 @ 09:41:
Ik mis alleen de optie om saldo af te romen als het boven een bepaald bedrag uitkomt...
Ze stoppen niet, daar zou ik niet bang voor zijn eigenlijk. Ze zullen gewoon overgenomen worden door een echte bankMartine schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:46:
Nu zag ik op Wikipedia van bunq de resultaten, ehmm. dit komt toch nooit goed? Ik vrees het ergste, wanneer stopt deze gave bank? Want de grote vraag is; leven ze van?![]()
[Afbeelding]
Wat dat betreft doet de Belgische Aion bank het wel goed.birdibird schreef op zondag 19 april 2020 @ 04:04:
Hun "premium" kost €19 per maand. Dan heb je ook meerdere IBAN rekeningen met ondersteuning voor meerdere valuta's.
Hun uitgeklede "light" account kost €1,90. Voor zo'n bedrag is het nog een serieuze optie.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Bunq heeft mij omgezet van Free naar Premium voor 3 maanden gratis. De meningen hierover zijn al uitgebreid besproken.
Nu zag ik alleen dat BUNQ spontaan geld heeft afgeschreven omdat ik een kaart in bezit heb (heb de 9 euro kaart met pay per use). Door een berichtje naar support te sturen heb ik het geld terug gekregen. Is dit bij mij "Toevallig" fout gegaan of hebben meerdere mensen dit?
Nu zag ik alleen dat BUNQ spontaan geld heeft afgeschreven omdat ik een kaart in bezit heb (heb de 9 euro kaart met pay per use). Door een berichtje naar support te sturen heb ik het geld terug gekregen. Is dit bij mij "Toevallig" fout gegaan of hebben meerdere mensen dit?
@StapelPanda Er zijn diverse mensen op Together waarbij verkeerde bedragen zijn gefactureerd. Bijvoorbeeld 2 euro terwijl ze voorheen 1 euro per maand betaalden of Business SuperGreen gebruikers die alsnog apart voor Zapier of bonnetjes scannen moesten betalen.
De nieuwe "bunq" gebruiker wist bij 1tje tot 2 keer toe te vertellend at er niets mis was en pas na screenshots moest er toegegeven worden dat er inderdaad iets niet klopte.
Dus je bent in ieder geval niet de enige waarbij het fout gaat.
De nieuwe "bunq" gebruiker wist bij 1tje tot 2 keer toe te vertellend at er niets mis was en pas na screenshots moest er toegegeven worden dat er inderdaad iets niet klopte.
Blijkbaar had ik niet ver genoeg teruggekeken op Together (wel gezocht op factuur en 2 euro). Doordat iedereen een andere factuurdatum heeft is het topic waar jij het denk ik over hebt (https://together.bunq.com...ten-voor-bunq-more-pas/30) al 8 dagen oud.JeroenE schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:05:
@StapelPanda Er zijn diverse mensen op Together waarbij verkeerde bedragen zijn gefactureerd. Bijvoorbeeld 2 euro terwijl ze voorheen 1 euro per maand betaalden of Business SuperGreen gebruikers die alsnog apart voor Zapier of bonnetjes scannen moesten betalen.
Ook dit vind ik gewoon niet okay als bank zijnde... Ik wil een bank kunnen vertrouwen en daar horen dit soort dingen niet bij.JeroenE schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:05:
Bunq + 1, het nieuwe Joint. Maar dan niet helemaal, en eigenlijk gewoon helemaal niet. Wat een kneuzen daar zeg.
https://together.bunq.com...your-partner-in-one-tap/6
Vooral dit:
How many sub-accounts can a +1 have?
A +1 will be able to spend money with a personal card only from the account they were invited to join. If they wish to have more sub-accounts, they can upgrade to Premium, which includes 25 IBANs per person.
Vooral dit:
A +1 will be able to spend money with a personal card only from the account they were invited to join. If they wish to have more sub-accounts, they can upgrade to Premium, which includes 25 IBANs per person.
[ Voor 68% gewijzigd door Sluuz op 21-04-2020 10:16 ]
PSN: Sluuz
Wat is dat nou weer voor geks? Voor je medewerkers?Sluuz schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:15:
Bunq + 1, het nieuwe Joint. Maar dan niet helemaal, en eigenlijk gewoon helemaal niet. Wat een kneuzen daar zeg.
Vooral dit:

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Gewoon het volgende raadseltje
Ik snap niet helemaal hoe ze hun aanbod simpeler maken door weer zo'n bolt-on pakket te lanceren dat ongetwijfeld weer veel druk op de helpdesk leggen gaat.
Jammer, de kat bijt zichzelf weer in de staart.
Jammer, de kat bijt zichzelf weer in de staart.
Ja dan vragen ze om input voor het nieuwe Joint en dan komen ze hiermee aanzetten. Waarschijnlijk omdat 79% van de users hierom vroeg in een IRC chat in een hoekje van het darkweb.
Ongelooflijk dit.
Ongelooflijk dit.
Whahahahahahahahaha wat een sof dit. We hadden met Joint netjes 3 rekeningen. Voor vaste lasten, betalingen en een potje voor leuke dingen. Nu kan ik mijn partner toegang geven tot 1 van onze gezamenlijke rekeningen.
Nee, Bunq is echt een bank geworden voor de lonely ones. Niet voor mensen met een partner. Bah, bah!
Nee, Bunq is echt een bank geworden voor de lonely ones. Niet voor mensen met een partner. Bah, bah!
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Wat een gestuntel. En opent het bunq-account op bunq together nu 4 keer ongeveer het zelfde topic, zodat ze later de drie met de meeste negatieve comments kunnen verwijderen?
https://together.bunq.com...-your-partner-in-one-tap/
https://together.bunq.com...pense-account-in-one-tap/
https://together.bunq.com...or-your-child-in-one-tap/
https://together.bunq.com...a-bank-account-made-easy/
https://together.bunq.com...-your-partner-in-one-tap/
https://together.bunq.com...pense-account-in-one-tap/
https://together.bunq.com...or-your-child-in-one-tap/
https://together.bunq.com...a-bank-account-made-easy/
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik vind dit een hele mooie zin
.
Bunq heeft de definitie van gratis niet helemaal begrepen.Can I add my partner as my +1 if I'm in a Pack?
Yes! If you are a member of a Pack, you can invite your friends, family members and partner as your +1. Each of them will get a free card of his/her choice for only €2,99 per person.
< dit stukje webruimte is te huur >
De definitie van “free” is hier gelukkig duidelijk. In dit geval net geen 3 euro. 
edit: iemand was mij net voor ...
Link: https://together.bunq.com...your-partner-in-one-tap/6Yes! If you are a member of a Pack, you can invite your friends, family members and partner as your +1. Each of them will get a free card of his/her choice for only €2,99 per person.
edit: iemand was mij net voor ...
[ Voor 4% gewijzigd door U123456 op 21-04-2020 10:49 ]
Even kort doorgenomen wat de nieuwe "+1" inhoudt.
In den beginne wel enthousiast, echter blijkt er dus een beperking van 1 IBAN, wil je meer met elkaar delen dan moet hij/zij een eigen Premium account nemen. Jammer. Mijn vriendin heeft ook meerdere IBAN's en we delen er meerdere. Dat werkt goed, dus ik denk dat we dan maar moeten settelen voor 2x premium... Verhoudingsgewijs niet goedkoop (totaal € 16,- voor een betaalpakket), maar voorlopig zie ik geen alternatief.
Ik zie overigens wel het nut van de +1 voor mijn aanstaande kleine, zo'n type account miste ik nog in het aanbod.
Mijn conclusie: jammer, niet geschikt voor partners en dus eigenlijk geen opvolging van de "Joint abonnement", maar wel een goede toevoeging.
(Misschien toch maar een medestander voor het pack zoeken, zo lang dat er nog is...)
In den beginne wel enthousiast, echter blijkt er dus een beperking van 1 IBAN, wil je meer met elkaar delen dan moet hij/zij een eigen Premium account nemen. Jammer. Mijn vriendin heeft ook meerdere IBAN's en we delen er meerdere. Dat werkt goed, dus ik denk dat we dan maar moeten settelen voor 2x premium... Verhoudingsgewijs niet goedkoop (totaal € 16,- voor een betaalpakket), maar voorlopig zie ik geen alternatief.
Ik zie overigens wel het nut van de +1 voor mijn aanstaande kleine, zo'n type account miste ik nog in het aanbod.
Mijn conclusie: jammer, niet geschikt voor partners en dus eigenlijk geen opvolging van de "Joint abonnement", maar wel een goede toevoeging.
(Misschien toch maar een medestander voor het pack zoeken, zo lang dat er nog is...)
[ Voor 5% gewijzigd door JanHenk op 21-04-2020 10:52 ]
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Ok, hier nu toch maar een pack aangemaakt want overstap zie ik niet zitten. Tweakers vertrouw ik daar in die zin wel mee. 2 plekken vrij, wie wil?
Ik heb wel interesse! Hoe regelen we dat?Trackerfire schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:17:
Ok, hier nu toch maar een pack aangemaakt want overstap zie ik niet zitten. Tweakers vertrouw ik daar in die zin wel mee. 2 plekken vrij, wie wil?
PB gestuurd
Ik zoek toevallig iemand die 2 plekken vrij heeft. als je nog niemand hebt zou ik eventueel er bij willen.Trackerfire schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:17:
Misschien begrijp ik het verkeerd. Het is ook wel weer een lekker onduidelijke mail en er is geen rekenvoorbeeld te vinden voor een voormalig Joint lid. Maar goed, als ik nu hetzelfde wil als wat we al hadden met Joint zijn we nu 7,99 + 7,99 + 2,99 kwijt? En gaan we dus van 9,99 naar 18,97?
Nee alleen 2x 7.99HitDyl schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:54:
Misschien begrijp ik het verkeerd. Het is ook wel weer een lekker onduidelijke mail en er is geen rekenvoorbeeld te vinden voor een voormalig Joint lid. Maar goed, als ik nu hetzelfde wil als wat we al hadden met Joint zijn we nu 7,99 + 7,99 + 2,99 kwijt? En gaan we dus van 9,99 naar 18,97?
De extra +1 is als je EEN specificieke rekening wilt delen. Dan wordt het 7.99 + 2.99
Nee.HitDyl schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:54:
Je gaat naar 2x premium (7,99 x2 = 15,98) en dan heb je geen beperkingen.
Of je gaat naar 1x premium en 1x plus1 (7,99 + 2,99 = 10,98). Dan heeft de hoofdgebruiker 25 rekeningen en de tweede gebruiker 1 gedeelde rekening en 1 pas maximaal. Die tweede gebruiker wordt dus behandeld als een kind en heeft nog een eigen rekening nodig bij een andere bank of een pot geld onder zijn/haar matras.
[ Voor 10% gewijzigd door Sluuz op 21-04-2020 11:57 ]
Of je gaat naar 2x pack en betaald 10 euroSluuz schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:56:
[...]
Nee.
Of je gaat naar 1x premium en 1x plus1 (7,99 + 2,99 = 10,98). Dan heeft de hoofdgebruiker 25 rekeningen en de tweede gebruiker 1 gedeelde rekening en 1 pas maximaal. Die tweede gebruiker wordt dus behandeld als een kind en heeft nog een eigen rekening nodig bij een andere bank of een pot geld onder zijn/haar matras.
Ik kom er niet uit, wanneer is de Premium korting voor ex-Free gebruikers nu bij mij ingegaan, en tot wanneer loopt hij precies? Onder lopende kosten zie ik alleen de huidige termijn, en dat er 3 maanden korting is, maar niet wanneer die korting afloopt.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Vind het over het algemeen een fijne bank met een hele fijne app. Jammer dat ze zo rommelig zijn qua lidmaatschappen. Wij zaten ook in een joint maar had al ergens verwacht dat bunq niet de perfecte oplossing zou bieden.
Denk dat we maar een pack gaan openen, even kijken hoe dit precies 'werkt'..
Een pack it is, zoeken dus twee bunqers die willen joinen, stuur even een pb :-)
Denk dat we maar een pack gaan openen, even kijken hoe dit precies 'werkt'..
Een pack it is, zoeken dus twee bunqers die willen joinen, stuur even een pb :-)
[ Voor 13% gewijzigd door Sinus_rhythm op 21-04-2020 13:01 ]
Volgens mij verloopt dit eind mei. Bij mij staat er in ieder geval: "Premium subscription 2020-05-01 - 2020-05-31."Brent schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:20:
Ik kom er niet uit, wanneer is de Premium korting voor ex-Free gebruikers nu bij mij ingegaan, en tot wanneer loopt hij precies? Onder lopende kosten zie ik alleen de huidige termijn, en dat er 3 maanden korting is, maar niet wanneer die korting afloopt.
Maar dat is 1 maand, de 'billing' periode waar jij nu in zit. Wat is de periode van die 3 maanden korting is mijn vraag?oohh schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:28:
[...]
Volgens mij verloopt dit eind mei. Bij mij staat er in ieder geval: "Premium subscription 2020-05-01 - 2020-05-31."
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Hier is één (pack) plek beschikbaar.
Bij interesse gaarne pb-en.
Bij interesse gaarne pb-en.
Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice
DaDude schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:55:
[...]
Nee alleen 2x 7.99
De extra +1 is als je EEN specificieke rekening wilt delen. Dan wordt het 7.99 + 2.99
Duidelijk, bedankt. Opgezegd. We gaan naar Rabobank.Sluuz schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:56:
[...]
Nee.
Het zou vanaf de aankondinging 3 maanden zijn. Maar bij bijna iedereen is de 1e maand al ingegaan op hun lopende maand (dus met terugwerkende kracht).Brent schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:29:
Maar dat is 1 maand, de 'billing' periode waar jij nu in zit. Wat is de periode van die 3 maanden korting is mijn vraag?
Volgens mij heeft bunq nog geen enkel antwoord gegeven hoe het dan gaat als de 2 nieuwe maanden met korting voorbij zijn. Wordt het dan gelijk Premium of krijgen mensen dan nog een "halve maand" korting (of 10 dagen, of 25 dagen etc). Je moet per maand betalen dus je krijgt vanzelf aan het einde een maand waarin je meer moet betalen al is het maar omdat je maar een halve maand korting krijgt.
Wat een soap maakt bunq er weer van. Te bizar voor woorden hoe een bank zó slecht kan communiceren naar haar klanten. En dat keer op keer. 250 reacties al in het topic op Together, waarbij er al heel wat reacties zijn verwijderd gemodereerd op basis van de community guidelines (
). Succes ermee mensen 
Want vandaag, met toch wel een beetje pijn, mijn laatste centjes overgemaakt naar Moneyou. Zat stiekem toch weer naar Premium te loeren, maar nee. Na vandaag is het echt klaar met bunq. Ze laten nu weer eens zien hoe onbetrouwbaar en arrogant ze zijn. Een prachtig product met helaas de verkeerde mensen aan het roer.
Volgende stap wordt het afschaffen van de Pack constructie. Ze noemen het al nergens meer op de website. Enkel in de pricing sheet en op together. Leuk dat elke hardcore bunqer daarmee nu in de tegenaanval gaat als mensen klagen over dit +1 lidmaatschap, maar niemand die zich afvraagt waarom bunq niet gewoon kiest voor een Bunq Premium/Joint optie voor 10 euro voor twee personen, zonder het gedoe van packs? Precies. Ze willen iedereen pushen naar 7,99 per persoon voor Premium. Pack is iets wat ze oogluikend nog toestaan, voor nu. Wordt verder ook totaal niet genoemd als optie in de mail. Vorige keer ook al niet. Dat zegt genoeg.

Want vandaag, met toch wel een beetje pijn, mijn laatste centjes overgemaakt naar Moneyou. Zat stiekem toch weer naar Premium te loeren, maar nee. Na vandaag is het echt klaar met bunq. Ze laten nu weer eens zien hoe onbetrouwbaar en arrogant ze zijn. Een prachtig product met helaas de verkeerde mensen aan het roer.
Volgende stap wordt het afschaffen van de Pack constructie. Ze noemen het al nergens meer op de website. Enkel in de pricing sheet en op together. Leuk dat elke hardcore bunqer daarmee nu in de tegenaanval gaat als mensen klagen over dit +1 lidmaatschap, maar niemand die zich afvraagt waarom bunq niet gewoon kiest voor een Bunq Premium/Joint optie voor 10 euro voor twee personen, zonder het gedoe van packs? Precies. Ze willen iedereen pushen naar 7,99 per persoon voor Premium. Pack is iets wat ze oogluikend nog toestaan, voor nu. Wordt verder ook totaal niet genoemd als optie in de mail. Vorige keer ook al niet. Dat zegt genoeg.
Tsja misschien zijn mijn verwachtingen gewoon laag. Sommige dingen kunnen beter (free voor 2,99 zou ik niet in een zakelijke mail hebben gezegd) maar de reacties die ik gezien hebben die gemodereerd worden ook wel terecht.Freakster86 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:04:
Wat een soap maakt bunq er weer van. Te bizar voor woorden hoe een bank zó slecht kan communiceren naar haar klanten. En dat keer op keer. 250 reacties al in het topic op Together, waarbij er al heel wat reacties zijn verwijderd gemodereerd op basis van de community guidelines (). Succes ermee mensen
Je kan 100 keer roepen dat de prijsverhoging onterecht is. Mensen willen niet de moeite doen om in een pack te gaan zitten, enz. maar na de zoveelste post die alleen klaagt snap ik dat ze dat modereren.
Maar de alternatieven zijn beperkt, vooral als je een creditcard , mobiel betalen & ideal wilt hebben betaal je daar gewoon voor. Ik zie in het triodos topic vergelijkbare klachten voorbij komen. Rabo heb ik gehad maar destijds moest je voor alles bijbetalen, inclusief voor betalen met telefoon en je zat altijd aan die raboreader vast.
Ik denk dat als ze pack stopzetten, ze de toko kunnen sluiten.Freakster86 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:04:
Wat een soap maakt bunq er weer van. Te bizar voor woorden hoe een bank zó slecht kan communiceren naar haar klanten. En dat keer op keer. 250 reacties al in het topic op Together, waarbij er al heel wat reacties zijn verwijderd gemodereerd op basis van de community guidelines (). Succes ermee mensen
Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"