Het geheim? Mijn kinderen draaien altijd aan het rad (vinden ze leuk). Dus uhh.. je kunt ze inhuren?Beekforel schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 12:41:
[...]
Wat is je geheim?
Win af en toe wel wat maar het is nooit veel.
Ik had laatst ook een keer 50% van een bedrag van (helaas maar) 20 euro. Maar goed, gewoon altijd blijven draaien. Ik hoop nog steeds een keer op 10x van een lekker hoog bedrag
DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).
Om het te debuggen zou je de app in een emulator kunnen draaien. Denk hierbij aan Waydroid.Beekforel schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 12:41:
[...]
Wat is je geheim?
Win af en toe wel wat maar het is nooit veel.
Het geheim is zeer lage kans, die ook nog eens geheim is. Als het goed is berekenen ze die volledig remote (immers van eerdere iteratie van deze feature draaide lokaal en was daardoor eenvoudig te manipuleren). Waardoor de kans niet transparant is.
Mijn take: als ik bunq was, zou ik de kans verhogen bij lage bedragen. Hierdoor krijg je een ogenschijnlijk hogere signal to noise, terwijl het signal eigenlijk doorgaans alsnog zeer zwak is. Vergelijkbaar met een loterij die zorgt dat slachtoffers 'klanten' met regelmaat 'winnen'. Of eigenlijk: het gevoel krijgen dat ze gewonnen hebben, terwijl het peanuts blijkt te zijn.
Dat er dan een paar mensen zijn die wel de jackpot verdienen: dat is ten eerste niet te verifiëren (we weten dat hier ook medewerkers van bunq zitten), en ten tweede hoeveel ze uitgeven, en hoeveel ze extra uitgeven (het doel), vertellen ze er niet bij. Ten derde is het mooie reclame voor een non-feature. Want de echt grote bedragen zijn naar alle waarschijnlijkheid outliers.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Het is ook grote onzin. Waarom moet de bank-app worden 'game-ified'? Straks krijgen we nog daily login bonusses, booster packs en weet ik veel.Jerie schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 15:30:
[...]
Om het te debuggen zou je de app in een emulator kunnen draaien. Denk hierbij aan Waydroid.
Het geheim is zeer lage kans, die ook nog eens geheim is. Als het goed is berekenen ze die volledig remote (immers van eerdere iteratie van deze feature draaide lokaal en was daardoor eenvoudig te manipuleren). Waardoor de kans niet transparant is.
Mijn take: als ik bunq was, zou ik de kans verhogen bij lage bedragen. Hierdoor krijg je een ogenschijnlijk hogere signal to noise, terwijl het signal eigenlijk doorgaans alsnog zeer zwak is. Vergelijkbaar met een loterij die zorgt dat slachtoffers 'klanten' met regelmaat 'winnen'. Of eigenlijk: het gevoel krijgen dat ze gewonnen hebben, terwijl het peanuts blijkt te zijn.
Dat er dan een paar mensen zijn die wel de jackpot verdienen: dat is ten eerste niet te verifiëren (we weten dat hier ook medewerkers van bunq zitten), en ten tweede hoeveel ze uitgeven, en hoeveel ze extra uitgeven (het doel), vertellen ze er niet bij. Ten derde is het mooie reclame voor een non-feature. Want de echt grote bedragen zijn naar alle waarschijnlijkheid outliers.
Als bunq eerlijk zou zijn, hadden ze de kans voor dat rad gewoon direct geintegreerd bij betalingen en automatisch het 'gewonnen' bedrag bijgeschreven.
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Recent teruggegaan naar free, kreeg vrij vlot daarna een enquête (naja was 1 vraag
) met waarom ik geen betaald abo meer had. Wel slim dat banken of andere bedrijven dit doen, niets zo dom om je klanten geruisloos te laten gaan of naar iets gratis te laten overstappen zonder dat je ze vraagt hoe of wat. Of ze wat met de feedback doen...dat is een andere vraag
Blijf erbij dat bunq veel biedt voor de 3,99, en ook de gratis versie biedt veel t.o.v. anderen. Nog steeds bijzonder dat de 'grootbanken' zo karig blijven, maar ja..andere discussie.
Blijf erbij dat bunq veel biedt voor de 3,99, en ook de gratis versie biedt veel t.o.v. anderen. Nog steeds bijzonder dat de 'grootbanken' zo karig blijven, maar ja..andere discussie.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Mja, waarom mag je bij het pakket van 3,99 maar 5 IBANs hebben en bij 9,99 wel 25 IBANs?2Dutch schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 16:25:
Sinds 2020 zijn die IBANs nagenoeg kosteloos voor ze: https://www.betaalvereniging.nl/actueel/laatste-10-cijfers-nederlands-iban-vanaf-2020-meer-los-gebruiken/
Winst ?rr7r schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 17:04:
[...]
Mja, waarom mag je bij het pakket van 3,99 maar 5 IBANs hebben en bij 9,99 wel 25 IBANs?
Sinds 2020 zijn die IBANs nagenoeg kosteloos voor ze: https://www.betaalvereniging.nl/actueel/laatste-10-cijfers-nederlands-iban-vanaf-2020-meer-los-gebruiken/
Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"