Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:03
Brent schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:49:
Je krediet moet ergens vandaan komen ;) Hoe 'stort' je geld op je kaart als je geen IBAN meer hebt?
Opwaarderen gaat via iDeal vanaf een andere bankrekening heb ik begrepen

Zie ook:
https://together.bunq.com...-funds-to-my-bunq-account

One-eye864 wijzigde deze reactie 18-06-2019 14:55 (17%)
Reden: Link toegevoegd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:09
Helder. Ik vind het echter nergens expliciet: iDeal en IBAN zijn dus foetsie als je overstapt?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17:10
Binnenkort weer een bunq update:
Join us for an amazing night at bunq Update #11:
  • July 9, 2019, 7:45 pm
    (doors close at 8:15 pm)
https://together.bunq.com/d/14070-bunq-update-11-is-coming

oohh wijzigde deze reactie 18-06-2019 15:13 (14%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pindakaaspotje
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
Brent schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:01:
Helder. Ik vind het echter nergens expliciet: iDeal en IBAN zijn dus foetsie als je overstapt?
Heb je Bunq ooit helder en expliciet iets zien vermelden, communicatie is niet het sterkste punt :? Er blijft altijd een groot grijs gebied..

Maar inderdaad --> free bestaat niet meer.. alle IBAN's weg. (dus ook geen ideal)

• Brent
Dus ik moet mijn Free maar houden dan ;)

• LockeJohn
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 15-10 23:03
Zijn er alternatieven voor Bunq wanneer je een gratis bankrekening zoekt met iDeal ?
Of heeft Bunq geen gratis accounts meer ?

LockeJohn wijzigde deze reactie 18-06-2019 22:15 (20%)

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Brent schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:33:
Dus ik moet mijn Free maar houden dan ;)
Precies. Ik wilde best betalen om die travel card uit te proberen. Maar dan ben ik mijn 10 IBANs kwijt. Daarom ben ik nu N26 aan het opwarmen. Bunq is voor iDeal.

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

Acties:
  • +1Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:07
LockeJohn schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:12:
Zijn er alternatieven voor Bunq wanneer je een gratis bankrekening zoekt met iDeal ?
Of heeft Bunq geen gratis accounts meer ?
Bunq heeft geen gratis account meer. Je kunt hiervoor momenteel alleen nog terecht bij Moneyou Go.
KNAB heeft wel een gratis basis pakket (zonder pinnen, wel sparen), maar daar kun je alleen naar downgraden nadat je eerst KNAB Plus of Premium hebt geprobeerd. En die zijn niet gratis.
Voor Bunq hoop ik wel dat het niet meer aanbieden van het Free account gaat schelen in het aantal fraudegevallen met Bunq accounts.

U123456 wijzigde deze reactie 19-06-2019 10:41 (5%)

• Thunder00x
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
U123456 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 07:43:
[...]
Bunq heeft geen gratis account meer. Je kunt hiervoor momenteel alleen nog terecht bij Moneyou Go.
KNAB heeft wel een gratis basis pakket (zonder pinnen, wel sparen), maar daar kun je alleen naar downgraden nadat je eerst KNAB Plus of Premium hebt geprobeerd. En die zijn niet gratis.
Voor Bunq hoop ik wel dat het niet meer aanbieden van het Free account gaat schelen in het aantal fraudegevallen met Bunq accounts.
Wat bedoel je precies met dat BUNQ geen free account meer heeft? Ik heb gewoon nog BUNQ Free hoor :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:03
Thunder00x schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:12:
[...]

Wat bedoel je precies met dat BUNQ geen free account meer heeft? Ik heb gewoon nog BUNQ Free hoor :?
De nuance is dat bunq voor nieuwe klanten geen free meer aanbied en downgraden van premium kan alleen nog naar Travel Card.

Persoonlijk verwacht ik dat voor het eind van het jaar free helemaal gaat verdwijnen ook voor bestaande klanten

• Thunder00x
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
One-eye864 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:30:
[...]
De nuance is dat bunq voor nieuwe klanten geen free meer aanbied en downgraden van premium kan alleen nog naar Travel Card.

Persoonlijk verwacht ik dat voor het eind van het jaar free helemaal gaat verdwijnen ook voor bestaande klanten
Ah dank. Lekkere communicatie van Bunq... 8)7

• tim427
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 29-08 15:59

tim427

Turbulence!

[...]

Waar is jouw verwachting op gebaseerd?

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15:51
[...]

Lijkt me héél stug dat ze zo'n fout nog een keer zouden maken...

zcflevo.nl

• pindakaaspotje
  • Niet online
Free accounts kosten alleen maar geld, helemaal weg misschien niet... maar ideal weg o.i.d. zou best kunnen.

Ze zijn wel met iets bezig voor business account te koppelen. Door het slecht doordacht sluiten van free accounts is het niet mogelijk om je business account meer te delen met je collega's (juist het punt of bunq te nemen). Dat wordt nu handmatig gedaan, zullen ze wel anders noemen en flink gaan pronken bij de update.

Wat me eigenlijk nog meer stoort is dat bestaande gebruikers echt voor elke scheet geld moeten lappen.. terwijl nieuwe klanten gratis worden gelokt (eerste maand) met 3 gratis passen. Bunq is al extreem duur, en dan moet je ook nog voor iedere kaart 9 euro gaan lappen.

• galaumiy
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 17-10 19:27
Ik vraag me af hoe jullie bunq rekeningen gesorteerd ongeveer eruit zien?
Hebben jullie een hoofdrekening waar de salaris binnenkomt en ook alle vasten geincasseerd worden of hebben jullie daar ook weer een aparte rekening voor?

Ik probeer te verzinnen wat voor mij heel makkelijk overzichtelijk is.

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:29
galaumiy schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:57:
Ik vraag me af hoe jullie bunq rekeningen gesorteerd ongeveer eruit zien?
Hebben jullie een hoofdrekening waar de salaris binnenkomt en ook alle vasten geincasseerd worden of hebben jullie daar ook weer een aparte rekening voor?

Ik probeer te verzinnen wat voor mij heel makkelijk overzichtelijk is.
Ik heb nu:
- Lopend (dagelijkse uitgaven)
- Vaste lasten (bijna alles automatisch afgeschreven, salaris wordt hier gestort)
- Sparen (wat er overblijft en vast bedrag)
- Spaarbuffer (vast bedrag)
- Reserveringen (vaste lasten die ik per jaar vooruit betaal schrijf ik elke maand hierbij)

En dan nog een automatische spaarrekening als spielerij en een persoonlijke rekening die ongebruikt is.

• mcDavid
Reserveringen is wel een slimme, misschien ga ik die ook bijmaken!

Ik heb:
- vaste lasten (gedeeld)
- boodschappen (gedeeld)
- vakantie (gedeeld)
En op persoonlijke titel:
- online aankopen
- pinrekening
- hoofdrekening (voor salaris en eigen vaste lasten)
- spaargeld

En verder natuurlijk geregeld incidentele connects voor bepaalde doelen, zoals een weekendje weg of whatever. Al zal dat nu wel wat lastiger worden nu bunq-free niet meer beschikbaar is...

mcDavid wijzigde deze reactie 24-06-2019 20:21 (10%)

zcflevo.nl

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:35
-Hoofd rekening
-Vaste lasten
-spaar
-spaar kinderen
-FU money 😀
-auto rekening (tanken, verzekering, wegenbelasting etc)
-boodschappen
-Gezamelijke vaste lasten

En nog een aantal. Sommige deel ik met mijn vrouw. Het overzicht op deze manier werkt voortreffelijk. Naar elke rekening gaat maandelijks een bedrag.

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:57
- Algemeen (alles en nog wat, hier ook Online Card voor);
- Boodschappen;
- Spaarrekening;
- Automatische spaarrekening (elke euro wordt afgerond van transacties en het verschil gaat naar deze rekening);
- Salaris;
- Vaste lasten;
- Pack (ik ben hoofdaccount)

• Redsandro
  • Niet online
Kan je met een oude bunq free die nog niet alle 10 IBANs in gebruik heeft ook een gedeelde rekening openen, of is dat ook alleen voor Bunq Premium?

Moeten alle gebruikers/invites van de gedeelde rekening Bunq Premium hebben? Of kan een Bunq Premium gebruiker ook een Bunq Free gebruiker uitnodigen?

• bluewalk
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Voor zover ik weet kan een Free (wat toen bunq More werd) zelf helemaal niets meer.
Gedeelde rekeningen (connect) van Free bestaan nog wel, andere aangemaakte rekeningen ook. Maar zodra deze opgezegd worden kan je ze niet meer gebruiken of terug activeren.

Je kan als Premium gebruiker nog wel connects en joints maken met een Free gebruiker.

bluewalk wijzigde deze reactie 25-06-2019 08:45 (3%)

bluewalk.net

• mcDavid
Redsandro schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 05:51:
Kan je met een oude bunq free die nog niet alle 10 IBANs in gebruik heeft ook een gedeelde rekening openen, of is dat ook alleen voor Bunq Premium?

Moeten alle gebruikers/invites van de gedeelde rekening Bunq Premium hebben? Of kan een Bunq Premium gebruiker ook een Bunq Free gebruiker uitnodigen?
Met bunq-free heb je maar één rekening, en kun je zelf geen rekening openen. Wel kun je connects en gedeelde rekeningen accepteren waardoor je uiteindelijk alsnog een hele rits rekeningen in je overzicht kunt hebben.

Met bunq-more (de oorspronkelijke accountvorm) kon je idd 10 rekeningen openen en het maakt niet uit wat voor rekeningen dat zijn. Alleen spaardoelen kan niet geloof ik.

En nee je hoeft dus geen premium te hebben om aan een gedeelde rekening of connect deel te nemen. Of het met die nieuwe travelcard rekening nog steeds kan, weet ik niet, maar met free of more iig wel.

zcflevo.nl

• Redsandro
  • Niet online
@mcDavid ik heb de originele bunq free met 10x IBAN. Dat is dus bunq-more? Op zich verwarrend dat alles steeds zo veranderd. :p maar ik moet dus voorzichtig zijn, want als ik per ongeluk iets activeer waardoor mijn account wordt omgezet in Premium en dat annuleer ik weer, dan bestaat het account dat ik nu heb dus niet meer.

• Brent
Naamvoorstel: 'bunq more or less' :P

• mcDavid
Redsandro schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:57:
@mcDavid ik heb de originele bunq free met 10x IBAN. Dat is dus bunq-more? Op zich verwarrend dat alles steeds zo veranderd. :p maar ik moet dus voorzichtig zijn, want als ik per ongeluk iets activeer waardoor mijn account wordt omgezet in Premium en dat annuleer ik weer, dan bestaat het account dat ik nu heb dus niet meer.
Inderdaad ja, dan heb je bunq-more. En dan zou ik idd adviseren daar niets aan te veranderen :P

Tenzij je structureel gebruik wilt gaan maken van sommige premium-features natuurlijk, uiteindelijk kun je daar inmiddels wel echt een stuk meer mee.

zcflevo.nl

• Redsandro
  • Niet online
mcDavid schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:21:
[...]

Inderdaad ja, dan heb je bunq-more. En dan zou ik idd adviseren daar niets aan te veranderen :P

Tenzij je structureel gebruik wilt gaan maken van sommige premium-features natuurlijk, uiteindelijk kun je daar inmiddels wel echt een stuk meer mee.
Op dit moment heb ik een pinpas voor een euro in de maand, en daarmee kost deze bank mij meer dan N26. Maar dat heb ik wel over voor iDeal support. Verder heb ik niets nodig.

Ze willen geloof ik als deze pas verloopt 2 euro per maand gaan rekenen "want kosten". Klinkt me wat stevig in de oren, maar ik vind het lastig om na te zoeken wat dit de bank nu echt kost. "Vroeger" toen pinnen nog echt pinnen was, koste een pinactie € 0,0026 per transactie voor de betalende bank, maar de bank betaalde ook licentiekosten van € 10.000 per jaar (verdeeld over alle klanten). Hoe dat nu met Maestro/SEPA zit weet ik niet.

Ik heb best een euro extra in de maand over voor contactloos betalen met mijn telefoon - wat ik niet nodig heb maar ik ben ook gewoon te lui om mijn portemonnee open te doen soms - maar verder vind ik die alles-of-niets aanpak maar niets. Ik ga niet betalen voor alle travelcards en apple pay voor alle scholieren.

Als ik op een gegeven moment toch €9 per maand moet betalen, dan ben ik weg. Liever bij een oude vertrouwde bank waar je ook kunt beleggen, lenen/hypotheek en verzekeren.

Ik vind het wel tijd voor wat meer internationale concurrentie, dus ik zou graag Sofort zien overal waar je iDeal ziet, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. :')

Redsandro wijzigde deze reactie 25-06-2019 18:11 (6%)

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18:46
Als ik heel eerlijk ben gok ik dat zowel Sofort als iDeal over een jaar of 3 vrijwel verdwenen zijn. Zodra Apple Pay en Google Pay overal goed geaccepteerd worden, en Facebook of een andere partij met crypto goed aan de gang is, heeft een klein nationaal systeem als iDeal helemaal geen voordeel meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redsandro
  • Niet online
Behalve dan dat het aanzienlijk goedkoper schijnt te zijn.

• Jovink538
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20:35
Even julie mening, zit er aan te denken weg te gaan bij de rabo.
eigenlijk geen negatieve ervaringen, maar ook geen positieve.

Reden om te kiezen voor Bunq de vele rekeningen en betaal passen. En de Api.
Nu zag ik dat er naast premium ook Joint is. Dat is kwa kosten goedkoper dan 2x premium. Maar zijn die partner accounts wel gescheiden? Dus vooral belasting technisch Ze komen dus niet op 1 naam te staan?

Ik las hier een paar wat negatieve reacties van daar jullie mening, zag ook dat er per pas betaald moet worden maar neem aan dat dat voor een oud free account is en niet bij een premium/Joint account.

Dus doen of beter maar van niet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcDavid
Bij een joint account krijgen beide deelnemers gewoon een volledige bunq-account waar je alles mee kan. De enige limiet is dat je dus max. 4 passen en 25 rekeningen hebt, verdeeld over de 2 accounts.

Dat mogen persoonlijke rekeningen zijn, gedeelde rekeningen of connects, met wie je maar wilt (je joint partner kan, maar een wildvreemde mag ook).

Verder zitten de eerste 3 passen gewoon 100% bij de prijs inbegrepen (bij joint dus 4, verdeeld over 2 accounts). Alleen als je meer passen wilt of je hebt al het maximale aantal maar wilt er een wisselen voor een ander type, betaal je wat extra.

mcDavid wijzigde deze reactie 26-06-2019 09:44 (26%)

zcflevo.nl

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14:35
Mensen ervaring met het betalen van grote bedragen bij een betaalautomaat? Zie dat ik in de app het maximale bedrag kan verhogen tot 50.000. Werkt dit probleemloos? Zou vervelend zijn als de betaling niet lukt, dan kan ik het beter overmaken.

• mcDavid
hoe groot is groot?

Ik heb volgens mij (sinds ik bunq gebruik) geen bedragen hoger dan ~400 600 euro gepint. En dat was vrij recent.

Betaling mislukte eerst omdat de limiet nog op 100 euro stond, snel verhoogd naar 1000 toen ging het wel goed.

zcflevo.nl

• mwa
Jovink538 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:12:
Even julie mening, zit er aan te denken weg te gaan bij de rabo.
eigenlijk geen negatieve ervaringen, maar ook geen positieve.

Reden om te kiezen voor Bunq de vele rekeningen en betaal passen. En de Api.
Nu zag ik dat er naast premium ook Joint is. Dat is kwa kosten goedkoper dan 2x premium. Maar zijn die partner accounts wel gescheiden? Dus vooral belasting technisch Ze komen dus niet op 1 naam te staan?

Ik las hier een paar wat negatieve reacties van daar jullie mening, zag ook dat er per pas betaald moet worden maar neem aan dat dat voor een oud free account is en niet bij een premium/Joint account.

Dus doen of beter maar van niet?
Let wel; met een joint kun je een totaal van 4 passen verdeeld over jullie 2'en. Ga je voor de 2x Bunq pack, kun je beide 3 passen de neus nemen. En beide kosten dan €5 p/m.

• Jovink538
mwa schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:30:
[...]

Let wel; met een joint kun je een totaal van 4 passen verdeeld over jullie 2'en. Ga je voor de 2x Bunq pack, kun je beide 3 passen de neus nemen. En beide kosten dan €5 p/m.
Ik kan geen 2x Bunq pack meer afsluiten volgens mij. Heb alleen de 4x gevonden voor 19,99.
Of kijk ik verkeerd.

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:31

Nicap

Tsssk....

Jovink538 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:40:
[...]

Ik kan geen 2x Bunq pack meer afsluiten volgens mij. Heb alleen de 4x gevonden voor 19,99.
Of kijk ik verkeerd.
Samen met anderen in een pack van 4. Dus jij en je partner en nog twee (on) bekenden.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Jovink538
Ja op zo'n manier.
Ik zal eens gaan zoeken of er bekenden zijn die dit ook willen.

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Jovink538 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:43:
Ja op zo'n manier.
Ik zal eens gaan zoeken of er bekenden zijn die dit ook willen.
Goed plan, want het is eigenlijk best wel aan te raden als je maar met z'n tweetjes bent. Voor slechts 5 cent per maand meer dan Joint heb je al het gezeik en die irritante limitaties van Joint niet. Joint is misschien interessant voor een gezin van 4 die allemaal maar één pas nodig hebben (plus de mastercard's online), daar houdt het wel op denk ik. (En dan is 't nog discutabel omdat je na 4x maestro geen fysieke MasterCard meer kan krijgen, en in tegenstelling tot Premium kan je ook geen passen bevriezen en dan een ander type aanvragen om zo de limieten te omzeilen...)

Je kan waarschijnlijk met alle gemak aansluiten bij een pack van een stel Tweakers, via Together van Bunq of gewoon zelf een Pack starten en twee plekjes verhuren aan betrouwbare Tweakers. :) Waarschijnlijk heb je het binnen en dag geregeld. Maar met persoonlijke bekenden is natuurlijk een nog beter plan.
Dat is het enige nadeel van Pack: je moet ofwel jouw plekje huren van een 'vreemde', jouw resterende plekken verhuren aan 'vreemden', of het met bekenden regelen. Maar de voordelen wegen wat mij betreft wel op tegen dit ene nadeel. :) Als dat je écht niet bevalt: tja, je kan met Joint in ieder geval nog 2 passen (eg: 1x maestro, 1x TravelCard of 2x Maestro) per persoon krijgen. :)

Voor mij zou het niet werken iig, die krappe paslimieten zijn echt vervelend als je maestro en mastercard wil.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 27-06-2019 22:43 (19%)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Jovink538
WhatsappHack schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:40:
[...]
Je kan waarschijnlijk met alle gemak aansluiten bij een pack van een stel Tweakers, via Together van Bunq of gewoon zelf een Pack starten en twee plekjes verhuren aan betrouwbare Tweakers. :) Waarschijnlijk heb je het binnen en dag geregeld. Maar met persoonlijke bekenden is natuurlijk een nog beter plan.
Dat is het enige nadeel van Pack: je moet ofwel jouw plekje huren van een 'vreemde', jouw resterende plekken verhuren aan 'vreemden', of het met bekenden regelen. Maar de voordelen wegen wat mij betreft wel op tegen dit ene nadeel. :)
Maar wat nou als degenen van wie ik huur het account opzegt? Stopt mijn account dan ook of wordt dat omgezet naar een Bunq pack.
Ik zal me er toch eens in verdiepen van het weekend.

Mocht er ondertussen nog iemand zijn die twee plekken vrij heeft hoor ik het graag ;)

• mcDavid
Als je uit de pack gaat heb je gewoon weer premium. Er verandert dan dus niks behalve dat je gewoon weer moet betalen aan bunq ipv aan de pack-organisator.

zcflevo.nl

• Jovink538
Oke duidelijk.
Dan ga ik opzoek naar iemand met twee vrije plekken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Jovink538 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:08:
[...]

Maar wat nou als degenen van wie ik huur het account opzegt? Stopt mijn account dan ook of wordt dat omgezet naar een Bunq pack.
Ik zal me er toch eens in verdiepen van het weekend.

Mocht er ondertussen nog iemand zijn die twee plekken vrij heeft hoor ik het graag ;)
Zoals gezegd eigenlijk vrij weinig. Je prijs gaat terug naar €8,99 en je betaalt weer aan bunq.
... tenzij je je bij een andere pack aansluit. :P Meestal blijven packs wel lang bestaan gelukkig.
Zit nu bijna een jaar in hetzelfde pack van iemand anders. (Daarvoor had ik nog geen bunq :P)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 15-07 10:47
Vriendin heeft weer een mooi iets meegemaakt met Bunq. Ze was blijkbaar vergeten haar belasting id nummer te verifieren maar gebruikt Bunq wel al 1,5 maand. Hebben ze gewoon haar account geblokkeerd. Er staat genoeg geld op.
Een aantal honderd euro.
Ze wacht nu al 24 uur op reactie via Support@bunq.com.

Dit soort dingetjes zorgen er voor dat ik ver weg van Bunq zal blijven.....

Wil ze inloggen krijgt ze account bestaat niet. :?

Mr Brightside wijzigde deze reactie 28-06-2019 11:57 (6%)

• Mr Brightside
Update, ze krijgt net email en weigeren gewoon account weer te openen. Is ze haar geld nu gewoon kwijt?

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 13:32
Mr Brightside schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:59:
Update, ze krijgt net email en weigeren gewoon account weer te openen. Is ze haar geld nu gewoon kwijt?
Als het goed is zouden ze om een IBAN vragen om je geld terug te krijgen

• Mr Brightside
Iemt schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:43:
[...]

Als het goed is zouden ze om een IBAN vragen om je geld terug te krijgen
Doen ze nog niet...

• U123456
Mr Brightside schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:56:
Vriendin heeft weer een mooi iets meegemaakt met Bunq. Ze was blijkbaar vergeten haar belasting id nummer te verifieren maar gebruikt Bunq wel al 1,5 maand. Hebben ze gewoon haar account geblokkeerd. Er staat genoeg geld op.
Bij de meeste banken werkt het zo:
Wanneer je account geblokkeerd is, dan neemt de afdeling compliance de casus over.
Zij zullen vragen om extra informatie en als men tevreden is dan wordt de blokkade opgeheven. Als men niet tevreden is dan kan de bank de overeenkomst opzeggen en besluiten het saldo terug te storten naar een bij de bank bekende tegenrekening op jouw naam.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr Brightside
U123456 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:54:
[...]
Bij de meeste banken werkt het zo:
Wanneer je account geblokkeerd is, dan neemt de afdeling compliance de casus over.
Zij zullen vragen om extra informatie en als men tevreden is dan wordt de blokkade opgeheven. Als men niet tevreden is dan kan de bank de overeenkomst opzeggen en besluiten het saldo terug te storten naar een bij de bank bekende tegenrekening op jouw naam.
Ze geven gewoon totaal geen info verder, heel slecht allemaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Mr Brightside Succes, volgens sommige verhalen kan het rustig 2 a 3 weken duren. Hoop dat jij meer mazzel hebt :)

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20:39
Mr Brightside schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:59:
Heeft bunq ook nog een reden gegeven waarom ze weigeren het account vrij te geven? En is je vriendin toevallig buitenlands? Normaal volstaan de gegevens op het paspoort of ID-kaart.

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:35

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Mr Brightside schreef op Friday 28 June 2019 @ 11:56:
Een aantal honderd euro.
Ze wacht nu al 24 uur op reactie via Support@bunq.com.

Dit soort dingetjes zorgen er voor dat ik ver weg van Bunq zal blijven.....

Wil ze inloggen krijgt ze account bestaat niet. :?
Maar ze heeft daar geen melding van gehad, dat ze dat moest doen?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 08:40
Vriendin heeft weer een mooi iets meegemaakt met Bunq. Ze was blijkbaar vergeten haar belasting id nummer te verifieren maar gebruikt Bunq wel al 1,5 maand.
Ik vraag mij wil af hoe je dat kan vergeten? Bij het openen van de rekening wordt aangegeven dat je een beperkte tijd hebt om je BSN nummer toe te voegen, daarna zal je rekening geblokkeerd worden. Vervolgens zie je elke keer dat je de app van bunq opent een melding in het scherm staan.

Overigens verwacht ik dat het gewoon goed komt en ze of alsnog het BSN nummer mag toevoegen of het geld naar een tegenrekening wordt overgemaakt. Compliance zaken kosten helaas wat tijd...

• Mr Brightside
Timmy schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:23:
[...]

Ik vraag mij wil af hoe je dat kan vergeten? Bij het openen van de rekening wordt aangegeven dat je een beperkte tijd hebt om je BSN nummer toe te voegen, daarna zal je rekening geblokkeerd worden. Vervolgens zie je elke keer dat je de app van bunq opent een melding in het scherm staan.

Overigens verwacht ik dat het gewoon goed komt en ze of alsnog het BSN nummer mag toevoegen of het geld naar een tegenrekening wordt overgemaakt. Compliance zaken kosten helaas wat tijd...
Rekening is gesloten vanwege dit voorval en ze mag nooit meer klant worden. Lekkere boel daar ;)
Dat ze het vergeet in te vullen is niet slim, maar dat ze nu dus nooit meer klant mag worden. :?

• U123456
Vriendin heeft weer een mooi iets meegemaakt met Bunq. Ze was blijkbaar vergeten haar belasting id nummer te verifieren maar gebruikt Bunq wel al 1,5 maand. Hebben ze gewoon haar account geblokkeerd.
Op de Bunq community staat dat dit binnen 90 dagen moet gebeuren. Kennelijk zijn de spelregels toch anders.
As a bank, we are legally required to ask new users where they are a tax resident and to provide us with their corresponding tax numbers (check here for more info). This applies to bunqers from all countries and you have 90 days after signup to provide this.
Link: https://together.bunq.com...yer-identification-number

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
U123456 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:52:
[...]
Op de Bunq community staat dat dit binnen 90 dagen moet gebeuren. Kennelijk zijn de spelregels toch anders.
[...]

Link: https://together.bunq.com...yer-identification-number
Yup, en in de voorwaarden wordt er eigenlijk met geen woord over gerept. Dat is een officiële post en bunq maakt zelf de fout om zoveel mogelijk in vage topics te dumpen op Together ipv op haar site te zetten, en vaak zelf niet eens meer weet wat ze gecommuniceerd hebben omdat ze het niet goed bijhouden/in de voorwaarden zetten.

Dus ervan uitgaande dat de vriendin van @Mr Brightside uiteraard dat topic heeft gelezen en dacht nog ruim de tijd te hebben, is het raar dat ze na 45 dagen er opeens uitgetrapt wordt in plaats van na 90 dagen. Zou ze daar als klacht nog eens fijntjes op wijzen (en als ze weigeren te antwoorden het ook even op Together vragen al loop je extreem grote kans weg gecensureerd te worden, en anders als ze dan nog steeds weigeren te helpen en de boel te corrigeren een klacht bij KiFID overwegen? ;) Al is het uit principe en dump je de account daarna alsnog.

Just a thought.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Mr Brightside schreef op Saturday 29 June 2019 @ 20:37:
[...]

Rekening is gesloten vanwege dit voorval en ze mag nooit meer klant worden. Lekkere boel daar ;)
Dat ze het vergeet in te vullen is niet slim, maar dat ze nu dus nooit meer klant mag worden. :?
Maar even...hoezo vergeet je dat in te vullen dan? Het is niet zo dat het eenmalig in je scherm verschijnt.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Oei. Na maanden zeer slechte support door uitbesteding blijkt er nu tijdelijk (vrijwel) helemaal geen support te zijn: https://together.bunq.com...-update-improving-support Slechte zaak. oO

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qck
  • Laatst online: 17-10 15:38

Qck

Bazinga

WhatsappHack schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:31:
Oei. Na maanden zeer slechte support door uitbesteding blijkt er nu tijdelijk (vrijwel) helemaal geen support te zijn: https://together.bunq.com...-update-improving-support Slechte zaak. oO
Ja, dat is behoorlijk slecht. Wellicht heeft het wel een positieve werking.

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Qck schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:57:
[...]

Ja, dat is behoorlijk slecht. Wellicht heeft het wel een positieve werking.
Ik hoop het. Slechter dan de afgelopen maanden kan het niet worden iig, dus laten we hopen dat een nieuwe partij wél goed getraind wordt, klantvriendelijk is en gewoon adequaat support levert :) Zou erg goed zijn voor bunq.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17:10
WhatsappHack schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:31:
Even je service provider aan de publieke schandpaal nagelen. Niet zo chique. Waarschijnlijk is het verhaal genuanceerder dan dit nieuwsbericht doet vermoeden.

Ik houd er helaas weer een negatief gevoel over bunq aan over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pindakaaspotje
  • Niet online
Pffff... Problemen afschuiven op een "partner. Compleet niet chique. Dus gaan ze het nu maar proberen met een paar studenten. 8)7

https://vacaturebank-nede...ker-bij-bunq-in-groningen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• U123456
Iets met privacy:
I would like to understand how Bunq shared my data with Vanad Group. This is not in their privacy policy, so it would appear to be illegal.
link: https://together.bunq.com...date-improving-support/26

U123456 wijzigde deze reactie 01-07-2019 18:42 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waterpoortje
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 03-10 09:31
WhatsappHack schreef op zondag 30 juni 2019 @ 01:45:
[...]

Yup, en in de voorwaarden wordt er eigenlijk met geen woord over gerept. Dat is een officiële post en bunq maakt zelf de fout om zoveel mogelijk in vage topics te dumpen op Together ipv op haar site te zetten, en vaak zelf niet eens meer weet wat ze gecommuniceerd hebben omdat ze het niet goed bijhouden/in de voorwaarden zetten.

Dus ervan uitgaande dat de vriendin van @Mr Brightside uiteraard dat topic heeft gelezen en dacht nog ruim de tijd te hebben, is het raar dat ze na 45 dagen er opeens uitgetrapt wordt in plaats van na 90 dagen. Zou ze daar als klacht nog eens fijntjes op wijzen (en als ze weigeren te antwoorden het ook even op Together vragen al loop je extreem grote kans weg gecensureerd te worden, en anders als ze dan nog steeds weigeren te helpen en de boel te corrigeren een klacht bij KiFID overwegen? ;) Al is het uit principe en dump je de account daarna alsnog.

Just a thought.
bunq blokkeert klanten alleen permanent als er duidelijke aanwijzingen zijn dat er sprake is van fraude, witwassen of andere overtreding van de algemene voorwaarden. Hierbij staat voorop dat dit wordt gedaan om klanten en wederpartijen zo goed mogelijk te beschermen tegen enig misbruik van rekeningen.
Het te laat doorgeven van de belasting ID is geen aanleiding voor het permanent sluiten van een account.

Daarbij is het zo dat als een account permanent wordt geblokkeerd het resterende saldo naar een tegenrekening wordt gestort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online

DaveFlash

Here's to the crazy ones

@Waterpoortje en wat als die tegenrekening er niet (meer) is? bijv. bij mij waar ik de abn prive rek. de deur uit gedaan heb. (zakelijke rek. bij andere bank is niet bekend bij bunq)

DaveFlash wijzigde deze reactie 01-07-2019 23:02 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:58
Dus als je nu een issue hebt met een betaling gedaan met je Travel Card kan je ze niet bereiken? :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisweb
DaveFlash schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:02:
@Waterpoortje en wat als die tegenrekening er niet (meer) is? bijv. bij mij waar ik de abn prive rek. de deur uit gedaan heb. (zakelijke rek. bij andere bank is niet bekend bij bunq)
Dan lijkt mij dat je genoodzaakt bent naar een bank te gaan en een rekening te openen.

Verder: ik zie de problemen met de support van bunq als iets tijdelijks. Ja, het is bizar slecht, maar het risico van outsourcing. Maar dit moment kan ook een soort ‘reset’ zijn. Terug naar kundige medewerkers. Als bunq dat lukt en ze een goede support leveren, kun je amper nog bezwaren tegen bunq verzinnen, behalve dan het ontbreken van winst alsmede een telefoonlijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pindakaaspotje
  • Niet online
Ik vraag me af... Wat is en wordt precies geoutsourced? Niet alleen de domme vragen, ook de gewone dingen. Ik vind het niet zo'n fijn idee dat iedere student/vakantiewerker/hersencel toegang heeft tot de bankgegevens.
Hoeveel je op je rekening hebt, waar je betaalt ed. Even kijken hoeveel x nu verdient. En ja dat kan een normale bankmedewerker ook, maar die heeft nog iets te verliezen. (mocht het uitkomen,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daupie
  • Registratie: december 2016
  • Nu online
pindakaaspotje schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 07:02:
Ik vraag me af... Wat is en wordt precies geoutsourced? Niet alleen de domme vragen, ook de gewone dingen. Ik vind het niet zo'n fijn idee dat iedere student/vakantiewerker/hersencel toegang heeft tot de bankgegevens.
Hoeveel je op je rekening hebt, waar je betaalt ed. Even kijken hoeveel x nu verdient. En ja dat kan een normale bankmedewerker ook, maar die heeft nog iets te verliezen. (mocht het uitkomen,
Voor zover ik weet, de supportchat/email (ik zat gisterochtend in een supportchat met een interne medewerker, voor het officiële bericht). Daarnaast (uit ervaringen in het verleden) kunnen ze de laatste transacties bekijken maar niet verder of je saldo. Ze moeten dan een connect met je maken welke jij dient te accepteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

pindakaaspotje schreef op Tuesday 2 July 2019 @ 07:02:
Vraag me af of die medewerkers daar ook toegang toe hadden. Op de meeste vragen die je ze stelde kwam niet echt een serieus antwoord op. Vraag me af of ze veel meer konden zien dan de 'basics'....maar goed, dat zullen we waarschijnlijk niet te weten komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcDavid
Hoe denk je dat dat bij een andere bank gaat? Daar zitten ook honderden baliemedewerkers en telefonisten die met 3 muisklikken je rekening kunnen inzien. En dat zijn echt geen hooggeschoolde krachten die eerst tig jaar loyaliteit hebben moeten aantonen voordat ze in het callcenter terecht kwamen hoor.

Uiteindelijk heeft iedereen het zelfde te verliezen: Zijn/haar baan en evt een rechtzaak als je het echt heel bont maakt. Of je nou direct bij een bank in dienst bent of via een uitzendbureau of andere partij.

mcDavid wijzigde deze reactie 02-07-2019 09:42 (11%)

zcflevo.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:58
mcDavid schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:39:
[...]

Hoe denk je dat dat bij een andere bank gaat? Daar zitten ook honderden baliemedewerkers en telefonisten die met 3 muisklikken je rekening kunnen inzien. En dat zijn echt geen hooggeschoolde krachten die eerst tig jaar loyaliteit hebben moeten aantonen voordat ze in het callcenter terecht kwamen hoor.
Maar het is tenminste wel intern personeel. Bunq heeft ontzettend veel risico genomen door een externe partij in te huren, dit zie ik de NLse traditionele grootbanken niet doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Vinnienerd schreef op Tuesday 2 July 2019 @ 10:05:
[...]

Maar het is tenminste wel intern personeel. Bunq heeft ontzettend veel risico genomen door een externe partij in te huren, dit zie ik de NLse traditionele grootbanken niet doen.
Jij denkt dat dat allemaal intern personeel is? Neem van mij aan dat dat personeel net zo extern is als het personeel bij Vanad. Ook al zitten ze toevallig in een gebouw van een bank maakt ze niet direct 'intern' he.

Daarbij zullen de regels voor de externe medewerkers (die toevalling in een gebouw van de bank werkzaam zijn) hetzelfde zijn als die voor de medewerkers die bij een callcenter werken.

JackSparrow wijzigde deze reactie 02-07-2019 10:08 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:13
pindakaaspotje schreef op maandag 1 juli 2019 @ 18:35:
Pffff... Problemen afschuiven op een "partner. Compleet niet chique. Dus gaan ze het nu maar proberen met een paar studenten. 8)7

https://vacaturebank-nede...ker-bij-bunq-in-groningen
Met het uurloon uit die vacature hoeven we overigens niet te verwachten dat het serviceniveau veel hoger komt te liggen: https://www.youngcapital....ker-bij-bunq-in-groningen.

NY_Giant wijzigde deze reactie 02-07-2019 10:47 (11%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
NY_Giant schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:44:
[...]

Met het uurloon uit die vacature hoeven we overigens niet te verwachten dat het serviceniveau veel hoger komt te liggen: https://www.youngcapital....ker-bij-bunq-in-groningen.
Mbo minimaal en vloeiend Engels kunnen spreken. Je werkt ook 's avonds en weekends. En je verdient dan 9,44 euro bruto per maand uur?? WTF wat laag :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16-10 03:48
Kon ik ook gewoon toen ik op mn 17e een vakantiebaantje bij de abn had. En later was 1 van mn klanten de ing waarbij ook bijna iedereen een externe was. Er zijn maar weinig interne medewerkers bij banken hoor

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mwa
En ondertussen maar klagen dat €5 p/m zo enorm duur is voor een BUNQ pakket :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisweb
robertpNL schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:07:
[...]

Mbo minimaal en vloeiend Engels kunnen spreken. Je werkt ook 's avonds en weekends. En je verdient dan 9,44 euro bruto per maand?? WTF wat laag :?
Dat is inderdaad bizar laag, als je beseft dat ik als zzp'er straks al 16 euro in het duur als minimumtarief moet verdienen. Dat haal ik nu ook wel, maar wat bij betreft moet het bedrag dan voor iedereen gelijk. 9,44 is dan officieel onderbetaling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redsandro
  • Niet online
Dennisweb schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:09:
[...]

Dat is inderdaad bizar laag, als je beseft dat ik als zzp'er straks al 16 euro in het duur als minimumtarief moet verdienen. Dat haal ik nu ook wel, maar wat bij betreft moet het bedrag dan voor iedereen gelijk. 9,44 is dan officieel onderbetaling.
Even semi offtopic zonder te lezen waar dit minimumloon over ging:

Dat minimun ZZP tarief is toch juist omdat je straks verplichtingen hebt die een werknemer achter de schermen nu al heeft?

Zo betaalt een werkgever ook loonbelasting over het loon van werknemers (werkgeversdeel), pakweg 35%, aan verzekeringen die jij als ZZP'er (nu nog) niet (maar straks wel) moet betalen, nog voordat de werknemer haar brutoloon ontvangt.

Daarnaast betaalt de werknemer nog WW en ZVW, maar ik weet niet (en heb geen zin het om op te zoeken) hoeveel procent dat is. Jij betaalt ook een beetje, maar de werknemer betaalt veel meer. Jij bent dan ook pas verzekerd na 2 jaar, de werknemer vanaf dag één.

Die €9.44 is dus eigenlijk 9.44 * 1.35 = €12.74. Plus nog WW en extra ZVW en andere dingen waar ik nu zo niet aan denk.

Belastingen voor een werknemer zijn verdeeld over een werkgevers- en een werknemersdeel, zodat het voor beide partijen minder lijkt. Veel mensen vergeten dat. Maar over het bruto loon waar een werknemer belasting moet betalen is dus al flink belasting betaald. Als ZZP'er neem je risico en vrijwillig afstand van deze verzekeringen. Daarom lijkt dat verschil zo groot. Maar schijnconstructies zijn zeer lucratief, en daarom willen ze ZZP'ers de zelfde verplichtingen opdringen, om het bedrijven te ontmoedigen iedereen te ontslaan en als ZZP'er in dienst te nemen.

Vergis je niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr Brightside
[...]

Mbo minimaal en vloeiend Engels kunnen spreken. Je werkt ook 's avonds en weekends. En je verdient dan 9,44 euro bruto per maand uur?? WTF wat laag :?
Net gekeken op rijksoverheid.nl dat is het wettelijk uur minimumloon ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Mr Brightside schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:23:
[...]

Net gekeken op rijksoverheid.nl dat is het wettelijk uur minimumloon ;)
Ja sorry, maar ik vind dit gewoon absurd. Personeel die aan de supportdesk zit klanten spreken, boze klanten, klanten met complexe vragen (bankzaken kan complex zijn) en dit in het Engels en dan wordt uitbetaald met het minimumloon? :|

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Deze week besloten om mijn Rabo rekening te vervangen voor bunq. Heb een n26 en Revolut Mastercard maar die bieden geen ideal of automatische incassos. Verder spreken de meerdere iban nummers mij wel aan en ben ik een ynab gebruiker en wil deze tools graag integreren.

Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie?

P.s Mocht er iemand een referral willen delen mag dat per dm :) heb er 1, bedankt :)

Jay-v wijzigde deze reactie 03-07-2019 10:01 (3%)

• Trackerfire
  • Laatst online: 12:33
Jay-v schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:42:
Deze week besloten om mijn Rabo rekening te vervangen voor bunq. Heb een n26 en Revolut Mastercard maar die bieden geen ideal of automatische incassos. Verder spreken de meerdere iban nummers mij wel aan en ben ik een ynab gebruiker en wil deze tools graag integreren.

Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie?

P.s Mocht er iemand een referral willen delen mag dat per dm :)
Je kunt een Mastercard Classic aanvragen. Is het 1e jaar gratis, het 2e jaar doe je Visa en het 3e jaar weer Mastercard. Bieden automatische incasso's op bunq.

1-5-2019 Hyundai Kona Premium 64kWh Two Tone Chalk White en Black

• DaveFlash
  • Nu online

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Dennisweb schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 01:07:
[...]

Dan lijkt mij dat je genoodzaakt bent naar een bank te gaan en een rekening te openen.

Verder: ik zie de problemen met de support van bunq als iets tijdelijks. Ja, het is bizar slecht, maar het risico van outsourcing. Maar dit moment kan ook een soort ‘reset’ zijn. Terug naar kundige medewerkers. Als bunq dat lukt en ze een goede support leveren, kun je amper nog bezwaren tegen bunq verzinnen, behalve dan het ontbreken van winst alsmede een telefoonlijn.
idd, dit voorval had evengoed bij een grote webshop kunnen gebeuren, want die hebben ook hun support deels of volledig outsourced, een aantal bekende webshops bijv. zit ook bij vanad group. dus zo gek is dat bedrijf heus niet. bunq zal denk ik de eerst bank/fintech etc geweest zijn die bij hun kwam

Acties:
  • +2Henk 'm!

• U123456
Trackerfire schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:01:
Je kunt een Mastercard Classic aanvragen. Is het 1e jaar gratis, het 2e jaar doe je Visa en het 3e jaar weer Mastercard. Bieden automatische incasso's op bunq.
Dat gaat volgens de huidige voorwaarden niet meer lukken:
10. Deze actie geldt niet:
indien u reeds in het bezit bent of in de afgelopen 24 maanden bent geweest van een Visa World Card, Visa World Panda Card, Visa World Card Gold, Visa World Card Platinum, Mastercard Classic, Mastercard Gold en/of Mastercard Black bent u uitgesloten van deelname aan deze actie
Link: https://www.worldcard.nl/tegoed/actievoorwaarden/

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 06:09
Probeerde mij te registreren voor Fetch, e-car sharing service.
Helaas moet je tijdens het registreren voor de betalingsmethode een iDeal betaling doen. Dit is onmogelijk:

Hun iDeal/iDin/payment partner (Twikey?) laat dus alleen de 4 traditionele banken zien en de dochters van SNS.

Ik heb dit maanden geleden al bij hun gemeld.. ze zeggen dat het probleem bij mijn bank zit |:(

Kan je dit soort dingen ook ergens bij een authoriteit melden? Vorm van discriminatie?

Jazco2nd wijzigde deze reactie 03-07-2019 16:50 (23%)

• mcDavid
Jazco2nd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:35:
Helaas moet je tijdens het registreren voor de betalingsmethode een iDeal betaling doen. Dit is onmogelijk:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hun iDeal/iDin/payment partner (Twikey?) laat dus alleen de 4 traditionele banken zien en de dochters van SNS.

Ik heb dit maanden geleden al bij hun gemeld.. ze zeggen dat het probleem bij mijn bank zit |:(

Kan je dit soort dingen ook ergens bij een authoriteit melden? Vorm van discriminatie?
Dat zijn ook de enige banken die iDIN aanbieden. Daarom is iDIN ook geen volwassen product wat m.i. niet gebruikt (of iig niet verplicht gebruikt) zou moeten worden.

iDEAL zou wel moeten kunnen, als ze iDeal aanbieden en daarbij niet alle iDeal-ondersteunende banken melden, is dat idd een vorm van discriminatie die je kunt melden bij DNB. Maar makkelijker is waarschijnlijk om het direct bij bunq (op together loopt hier geloof ik een topic over) te melden.

zcflevo.nl

• Timmy
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 08:40
Het ligt er aan wat het doel van deze bevestiging is. Als het bedoeld is om de persoonsgegevens te controleren dan is iDEAL geen optie, iDEAL geeft alleen een rekeningnummer en tenaamstelling prijs. Via iDIN krijgt men meer informatie.

Volgens iDIN:
De bank verstrekt alleen persoonsgegevens aan een organisatie nadat de klant opdracht heeft gegeven aan zijn bank voor het verstrekken van die gegevens. Het gaat dan om één of meer van de volgende gegevens: voorletter(s), achternaam, woonadres, leeftijdsindicatie (18 jaar of ouder), geboortedatum, geslacht, e-mail of telefoonnummer.

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:45
[...]

Ah het minimum loon, het teken dat als ze je minder mochten betalen dan zouden ze het doen.

Vind het dan ook nog een aardig hoge eis voor dat salaris.
Uit ervaring ga ik er van uit dat ze vrij soepel om zullen gaan met de eis ''vloeiend Engels''.

En dat ze mogen hopen op pakweg een kwart goede mensen.

Zult een grote groep hebben die het niet echt serieus nemen, met een flinke kater naar het werk zullen komen of helemaal niet.

Een groep mensen tijdelijk werk geven voor backoffice werk zoals dataentry is een ding, maar ze gesprekken laten voeren met je klanten? Dit kan je reputatie echt schaden als de teamleiders te soepel zijn.

Ken mensen die wel eens callcenter werk gedaan hebben met hogere eisen waar dan nog een vrij lange solicitatie procedure was.
Maar die kregen meer betaald dan het minimum loon.

• mcDavid
Timmy schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:15:
[...]

Het ligt er aan wat het doel van deze bevestiging is. Als het bedoeld is om de persoonsgegevens te controleren dan is iDEAL geen optie, iDEAL geeft alleen een rekeningnummer en tenaamstelling prijs. Via iDIN krijgt men meer informatie.

Volgens iDIN:

[...]
Klopt. Ik bedoelde specifiek: áls ze een iDeal implementatie hebben (voor wat dan ook), dan moet die alle banken weergeven. Het is idd niet een alternatief voor iDIN, dat is compleet iets anders.

zcflevo.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pindakaaspotje
  • Niet online
mcDavid schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:58:
[...]

Dat zijn ook de enige banken die iDIN aanbieden. Daarom is iDIN ook geen volwassen product wat m.i. niet gebruikt (of iig niet verplicht gebruikt) zou moeten worden.
Dat is dus ++95% van de nederlandse bankenmarkt. In mijn ogen is het gewoon een gefaal van Bunq dat ze weigeren hier aan mee te doen. Het is een identificatiemethode die meer en meer in opkomst is.
Of ze het mogen verplichten? Ze moeten misschien een alternatief aanbieden.. (maar dat kan ook zoiets inhouden dat je fysiek je id moeten komen tonen op het kantoor in Schubbekutteveen, liefst nog op afspraak tussen half 10 en half 11 op de 2e maandag van de maand ;))

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaveFlash
  • Nu online

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Jazco2nd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:35:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja, je kunt deze site als consument via https://www.ideal.nl/cons...lgestelde-vragen/contact/ rapporteren, dan kan currence ideal b.v. hun sommeren om de lijst maandelijks bij te werken zoals verplicht onder de algemene voorwaarden van acceptatie bij ideal voor winkeliers en psp’s die ideal aanbieden.

NB: mocht dit zoals eerder opgemerkt specifiek alleen om iDIN gaan, dan heb je helaas pech, daar doet bunq🌈 niet aan mee en dit is ook niet verplicht voor een bank, bunq🌈 is zeker niet de enige, vanLandschot, moneyou, knab en handelsbanken, toch geen kleine jongens, doen ook vooralsnog niet mee aan iDIN. en dat zijn er maar een paar, we hebben in Nederland wel meer kleine banken die ook niet aan IDIN doen… jammer maar helaas.

DaveFlash wijzigde deze reactie 03-07-2019 21:29 (16%)
Reden: aanvulling

• underrated
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 18:29
Ik heb een plekje in een pack over (premium). Iemand interesse?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• straydog_50
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15-10 05:59
Hallo

heeft iemand al de Bunq travelcard ? wat zijn daar de ervaringen daarvan ? En is er ook bekend of je via het bekende truukje daar Apple Pay op kan zetten ? Of denken jullie dat Bunq volgende week met update 11 het nieuws bekend gaat maken dat ze ook Apple Pay in Nederland gaan ondersteunen

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Frikandel
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 23:14
Beide bunq apps zijn al geupdate, en in de code zie ik de nieuwe features al staan. Ik heb de app uit elkaar gehaald en hieronder de features waarvan ik denk dat ze die gaan aankondigen aankomende dinsdag:
In spoiler tags voor de mensen die nog steeds de komende update willen gaan kijken.

spoiler: Bunq update #11
- Barzahlen integratie. Je kan zowel storten als withdrawen. Dit is erg handig voor mensen uit Duitsland.
- Beter inzicht in uitgaven met een nieuwe feature, Insights.
- Bunq.me fundraisers en tabs (?). Weet niet zeker of dit nieuw is.

Mocht ik nog iets anders bijzonders tegenkomen zal ik het posten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
iDin bij bunq zou wel fijn zijn. Is een van die zaken waardoor het niet als volwaardig alternatief voor de grote namen gebruikt kan worden helaas. Wie weet met #11. :P
straydog_50 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 07:49:
Hallo

heeft iemand al de Bunq travelcard ? wat zijn daar de ervaringen daarvan ? En is er ook bekend of je via het bekende truukje daar Apple Pay op kan zetten ? Of denken jullie dat Bunq volgende week met update 11 het nieuws bekend gaat maken dat ze ook Apple Pay in Nederland gaan ondersteunen
Ja, hij werkt maar is rushed in de markt gezet waardoor hij her en der niet werkt omdat de kaart dan uit Rusland lijkt te komen. :+ Maar dat moet zich uiteindelijk vanzelf oplossen.

Apple Pay werkt in z’n geheel nog niet met de Travel Card. Dus nee :P Het lijkt me stug dat ING zo’n korte periode exclusief is, maar wie weet... :) Je kan wel met de bekende omweg gewoon een online MasterCard aan je Apple Pay toevoegen trouwens - geen enkel probleem. Kan je ook mee dokken in winkels die MasterCard ondersteunen. (Dus bijvoorbeeld NIET bij de appie...)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaveFlash
  • Nu online

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Frikandel schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:58:
Beide bunq apps zijn al geupdate, en in de code zie ik de nieuwe features al staan. Ik heb de app uit elkaar gehaald en hieronder de features waarvan ik denk dat ze die gaan aankondigen aankomende dinsdag:
In spoiler tags voor de mensen die nog steeds de komende update willen gaan kijken.

spoiler: Bunq update #11
- Barzahlen integratie. Je kan zowel storten als withdrawen. Dit is erg handig voor mensen uit Duitsland.
- Beter inzicht in uitgaven met een nieuwe feature, Insights.
- Bunq.me fundraisers en tabs (?). Weet niet zeker of dit nieuw is.

Mocht ik nog iets anders bijzonders tegenkomen zal ik het posten.
mooi idd, ik was je al voor gisteren middag met 1 onthulling, maar bunq was daar niet blij mij, gelukkig heb ik nog een screenshot (van de inmiddels op verzoek van bunq verwijderde tweet):
screenshot originele tweet Barzahlen voor aankondiging bunq Upd11 9juli

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:38
Ik zie niet in waarom je een tweet zou verwijderen als je iets gevonden hebt? Tenzij je als medewerker interne info naar buiten helpt, maar anders kunnen ze de pot op. Imho.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaveFlash
  • Nu online

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Hmmbob schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 08:08:
Ik zie niet in waarom je een tweet zou verwijderen als je iets gevonden hebt? Tenzij je als medewerker interne info naar buiten helpt, maar anders kunnen ze de pot op. Imho.
eens maar mij was verstaan gegeven dat bunq ‘not amused was’ en tja, heb wel een relatie met bunq, want het is mijn hoofdbank, dus heb ook geen zin in persoonlijke gevolgen voor mijzelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
Grappig dat je zo met je klanten om wil gaan. Of misschien is teleurstellend een beter woord.

Hmmbob wijzigde deze reactie 06-07-2019 11:18 (33%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18:46
Hmmbob schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 08:08:
Ik gok dat je met dit soort gedetailleerde informatie die je via het ontleden van een app achterhaalt, je wel degelijk juridische problemen zou kunnen krijgen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hmmbob
Dat lijkt mij niet, want je maakt geen inbreuk op wat dan ook. Sterker nog, er worden heel veel Tear Downs van apps gepubliceerd.

Pagina: 1 ... 41 ... 48 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True