Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 12:24:
[...]

Ik gok dat je met dit soort gedetailleerde informatie die je via het ontleden van een app achterhaalt, je wel degelijk juridische problemen zou kunnen krijgen.
Natuurlijk niet. Als ze niet willen dat mensen dat zien moeten ze het niet in de app proppen en pas op launchday/na presentatie in de source zetten. Ze publiceren het zelf vroegtijdig...

Snap dan ook niet dat bunq not amused is, zet het dan niet in je broncode/assets. :+ Eigen schuld hoor. Je weet dat mensen gaan kijken, zeker als je veel techies onder je klanten hebt. Doe het dan niet als je geen risico wilt lopen dat mensen het zien. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16:41
Hmmbob schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:18:
Grappig dat je zo met je klanten om wil gaan. Of misschien is teleurstellend een beter woord.
Dit heb ik ook al eerder gezegd. Als je bang bent dat je bank je blokkeert om zoiets, moet je je afvragen of je wel voldoende vertrouwen in het bedrijf hebt. Want laten we even eerlijk zijn: bunq moet zich gewoon met bankzaken bezighouden en niet de social media van hun klanten gaan monitoren.

Ik heb sterk mijn twijfels of de dreiging die @DaveFlash omschrijft wel echt bestaat. Als bunq echt 'not amused' was en hij nu bang is dat zijn rekening gesloten wordt, dan is dat nogal wat. Zeker als bunq actief hun klanten gaat benaderen met 'nu de tweet verwijderen, of anders....' Ik geloof ook niet dat het zo gegaan is.

Als dat wel zo is, moet je je afvragen of je bunq wel als hoofdbank wilt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:42

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Dennisweb schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:02:
[...]

Dit heb ik ook al eerder gezegd. Als je bang bent dat je bank je blokkeert om zoiets, moet je je afvragen of je wel voldoende vertrouwen in het bedrijf hebt. Want laten we even eerlijk zijn: bunq moet zich gewoon met bankzaken bezighouden en niet de social media van hun klanten gaan monitoren.

Ik heb sterk mijn twijfels of de dreiging die @DaveFlash omschrijft wel echt bestaat. Als bunq echt 'not amused' was en hij nu bang is dat zijn rekening gesloten wordt, dan is dat nogal wat. Zeker als bunq actief hun klanten gaat benaderen met 'nu de tweet verwijderen, of anders....' Ik geloof ook niet dat het zo gegaan is.

Als dat wel zo is, moet je je afvragen of je bunq wel als hoofdbank wilt.
neuh, zo is het niet gegaan, het is ook meer een gevoel van mijn kant, en idd, volgens mij kunnen ze juridisch mij niets maken, ze hebben mij vriendelijk verzocht de tweet te verwijderen, dit heb ik ook gedaan na dat het nieuws uit was.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 13-07 21:18
DaveFlash schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:01:
[...]

eens maar mij was verstaan gegeven dat bunq ‘not amused was’ en tja, heb wel een relatie met bunq, want het is mijn hoofdbank, dus heb ook geen zin in persoonlijke gevolgen voor mijzelf.
Hou toch op met slachtoffer te spelen. Je doet alsof bunq je bedreigd heeft. Het is uiteraard onzin dat zo'n tweet persoonlijke gevolgen heeft voor je bankrekening. Jij bent klant en ze hebben het gewoon vriendelijk gevraagd. Keus was volledig aan jou. Ergste wat kan gebeuren, is dat ze jou niet meer uitnodigen :)

In alle eerlijkheid, het was mooie scoop. Op de eerste plaats de schuld van bunq zelf dat dit uitlekte. Dat het op sociale media belandt is dan ook niet gek. Ik zou dat ook gedaan hebben.

Echter, dat uitgerekend jij als bunq fan dat doet vind ik onfatsoenlijk. Je bent immers ook persoonlijk uitgenodigd voor het event waar dit bekend gemaakt zou worden. Plus jouw scoop was de trigger voor anderen om hetzelfde te doen en ook dieper te kijken.

Binnen een uur na die update hadden andere bunq fans het ook al uitgevogeld, waaronder ik. Alleen die hielden hun lippen op elkaar, juist omdat ze bunq een warm hart toedragen. Just saying.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:10
Bunq fan :D
Het is z’n bank.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 13-07 21:18
Hij noemt zich zo. Als hij vind dat het gewoon maar zijn bank is, dan heb ik nix gezegd ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Nu online

Orinoco

Unter den Linden

John Do NL schreef op zondag 7 juli 2019 @ 09:42:
[...]

Hij noemt zich zo. Als hij vind dat het gewoon maar zijn bank is, dan heb ik nix gezegd ;)
Kun je dit niet gewoon onderling even uitpraten per pb, of verder waar het begonnen is in de telegram groep?
Heb je verder nog een bunq scoope vooruitlopend op update#11 :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20:05
Een vraag ivm mogelijke oplichting.
(mogelijk verkeerd topic hiervoor?)

Ik heb via een bunq.me linkje geld overgemaakt.
Nu wil ik graag mijn geld terug, en die mogelijkheid wordt ook gegeven door de tegenpartij.

Echter heeft de tegenpartij mijn rekeningnummer nodig/iban etc.

Dit kan hij toch zien bij de betaling die ik naar hem heb gemaakt lijkt mij?

Ik weet niet hoe bunq er uit ziet of werkt.
Maar geld terugstorten lijkt me prima mogelijk.

Kan iemand me hier antwoord op geven?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Frikandel
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 08-07 09:17
superblaag schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:57:
Een vraag ivm mogelijke oplichting.
(mogelijk verkeerd topic hiervoor?)

Ik heb via een bunq.me linkje geld overgemaakt.
Nu wil ik graag mijn geld terug, en die mogelijkheid wordt ook gegeven door de tegenpartij.

Echter heeft de tegenpartij mijn rekeningnummer nodig/iban etc.

Dit kan hij toch zien bij de betaling die ik naar hem heb gemaakt lijkt mij?

Ik weet niet hoe bunq er uit ziet of werkt.
Maar geld terugstorten lijkt me prima mogelijk.

Kan iemand me hier antwoord op geven?
Net even voor je gekeken en ik zie bij bunq.me betalingen gewoon het rekeningnummer. Moet wel eerst op de persoon klikken waar het vandaan komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• superblaag
Frikandel schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:59:
[...]

Net even voor je gekeken en ik zie bij bunq.me betalingen gewoon het rekeningnummer. Moet wel eerst op de persoon klikken waar het vandaan komt.
Bedankt hiervoor!

De tegenpartij meld dat hij alleen een "bevestiging" heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:10
superblaag schreef op zondag 7 juli 2019 @ 17:03:
[...]

Bedankt hiervoor!

De tegenpartij meld dat hij alleen een "bevestiging" heeft.
Hij moet even op jouw naam klikken, dan ziet ie de IBAN. Dit zie je niet meteen / is een beetje verstopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• superblaag
ChrisM schreef op zondag 7 juli 2019 @ 17:09:
[...]

Hij moet even op jouw naam klikken, dan ziet ie de IBAN. Dit zie je niet meteen / is een beetje verstopt.
Ook hiervoor super bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Yoooooo, zie ik nou dat ze ein-de-lijk een browserversie hebben gemaakt? Halleluja! :)
Straks meteen ff proberen. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:55
Ik las ergens in de spoilers iets over Insights, dat leek mij nou een handige feature. Lijkt erop dat die nu (nog) niet is vrijgegeven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:58
WhatsappHack schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:03:
Yoooooo, zie ik nou dat ze ein-de-lijk een browserversie hebben gemaakt? Halleluja! :)
Straks meteen ff proberen. :P
Zag er wel redelijk simpel uit.

Vond de ondersteuning voor Siri Shortcuts wel leuk. Hopelijk kun je ook betaalverzoeken via Siri aanvragen. Maar dat zal wel niet werken voor “bunq free” gebruikers.

EDIT: Web app ook alleen voor Premium.

oohh wijzigde deze reactie 09-07-2019 21:53 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 10:47
Wat waren de updates van Bunq vanavond? Iemand live stream gezien?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:52
Mr Brightside schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:14:
Wat waren de updates van Bunq vanavond? Iemand live stream gezien?
https://together.bunq.com/d/14530-bunq-update-11

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 22:06
freakstar schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:06:
Ik las ergens in de spoilers iets over Insights, dat leek mij nou een handige feature. Lijkt erop dat die nu (nog) niet is vrijgegeven?
Ze kunnen ook bewust die hebben uitgesteld om toch onvoorspelbaar te blijven en zo verassend.

Dat je kan storten bij de oosterburen is kwalijk voor een ‘NL bank’.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:36

Qck

Bazinga

underrated schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:00:
Ik heb een plekje in een pack over (premium). Iemand interesse?
Is de plek nog beschikbaar?

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
oohh schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:10:
[...]

Zag er wel redelijk simpel uit.
Maakt mij niet uit haha, eindelijk een manier om eventueel je passen te blokkeren als er iets mis is. :) Dat was naar mijn mening een van de grootste "onprettig idee" dingen met bunq.
Al is dat nog niet helemaal goed zie ik.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• pindakaaspotje
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
Blijft toch fascinerend dat ze een hele zaal afhuren (en dat er ook horde mensen op af komen) voor een f*cking update van een bank.

Heeft alles weg van een soort religie met haar volgers :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:56
Klopt, ongelofelijk! Een zaal vol mensen die uren onderweg zijn om naar een paar updatejes te kijken die niet eens noemenswaardig zijn 8)7

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Dennisweb
pindakaaspotje schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:01:
Blijft toch fascinerend dat ze een hele zaal afhuren (en dat er ook horde mensen op af komen) voor een f*cking update van een bank.

Heeft alles weg van een soort religie met haar volgers :).
Tja. Wat dat is met bunq weet ik niet. Ik heb het gevoel van ‘chill out, het is maar een bank. Hoe leuk, kek of hipster je een app ook maakt, betalen wordt nooit leuk’. Ik gebruik bunq zelf ook en vind het zeker handig en een stap in de toekomst op veel punten. Zeker de overzichtelijkheid van bunq is iets wat weinig banken na kunnen doen. Je merkt wel dat je handige features mist bij een traditionele bank.

Maar eerlijk gezegd snap ik die gekte om een bank niet zo. Het is een bank. En als die bank nou eens een presentatie van een uurtje hield met veel grote features. Nee. Na een half uurtje is ‘t klaar. Leuk als je in Amsterdam of omgeving woont. Als je er drie uur voor moet reizen is de afweging snel gemaakt. ;)

bunq heeft zeker op Telegram etc soms iets weg van een religieuze stroming. Sommigen gaan zover, dat ze er sociale contacten voor op het spel zetten. In enige mate is er sociale controle en sociale cohesie. Dat zie je terug in de updates. Het is maar hoe ver je wil gaan.

Ik ben een behoorlijke Apple gek. Bijna alle apparatuur die ik heb is van Apple. Maar ik zeg ook eerlijk als iets niet bevalt, te duur is of als de service weer eens slecht is.

Die relativering mis ik bij het merk bunq, niet het bedrijf of bank bunq. Je hebt één groep mensen die ‘t allemaal enorm tof vindt (hun goed recht), maar de andere groep kraakt het liever af en kraken ook de pro-bunqers af. Het zijn de klanten die bunq soms meer kwaad dan goed doen. Jammer, want daardoor voelt bunq ‘minder premium’, ‘zakelijk’ of ‘officieel’.

Wat mij betreft is al die gekte om een bank nogal vreemd. Ik zit liever in het midden. Ja, leuk en tof product. Sta ik met mijn bunq-vlaggetje vooraan? Nee. Waarom niet? Omdat ik wel iets beters te doen heb dan me drukmaken om een... jawel.... bank.

Maar goed. Ik zit ook bij een nieuwe iPhone launch klaar. Ieder zijn meug, gok ik zo.

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22:24
Ping83 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:14:
Klopt, ongelofelijk! Een zaal vol mensen die uren onderweg zijn om naar een paar updatejes te kijken die niet eens noemenswaardig zijn 8)7
Lol, je kunt er wel een hoop achter zoeken. Ik ben ook wel eens bij zo'n update geweest. De update is best geinig maar bovenal is het gewoon een excuus om een keer (goedkoop) wat te gaan drinken met een paar vrienden in Amsterdam. Meer hoef je er bij 80% van de bezoekers ook echt niet achter te zoeken schat ik in.

Die overige 20% zijn dan voor het grootste deel journalisten, en waarschijnlijk ook een handjevol gekkies ja.

mcDavid wijzigde deze reactie 10-07-2019 11:31 (9%)

zcflevo.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kasparov
  • Laatst online: 14-07 00:12
Het is toch gewoon grappig om zo iets een keer mee te maken lijkt me. Ben nog niet bij zo'n update geweest, maar lijkt me zeker een keer grappig om mee te maken.

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-07 20:58
WhatsappHack schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:08:
[...]

Maakt mij niet uit haha, eindelijk een manier om eventueel je passen te blokkeren als er iets mis is. :) Dat was naar mijn mening een van de grootste "onprettig idee" dingen met bunq.
Al is dat nog niet helemaal goed zie ik.
Voor de premium leden ;)
Ik als betalend lid, maar geen premium heb dan pech :9

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen "instant joint" en "joint" accounts? Stel ik en mijn vriendin hebben beiden Bunq (Premium) is een "instant joint" account voldoende om boodschappen e.d. te delen? Is dat gratis?

edit: nvm, een joint membership is gewoon premium met 1 extra kaart en 2 (of meer) members.

Jay-v wijzigde deze reactie 10-07-2019 16:56 (18%)

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14:37
Iemt schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:16:
[...]

Ze kunnen ook bewust die hebben uitgesteld om toch onvoorspelbaar te blijven en zo verassend.

Had hier wel een beetje naar uitgekeken, wellicht op korte termijn.

• WhatsappHack
  • Niet online
Kodess schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:04:
[...]

Voor de premium leden ;)
Ik als betalend lid, maar geen premium heb dan pech :9
Dat is wel een beetje triest. Dan ben je alsnog aangewezen op bunqDesktop.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oohh
WhatsappHack schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:39:
[...]

Dat is wel een beetje triest. Dan ben je alsnog aangewezen op bunqDesktop.
Dat kan ook niet, want daar heb je een API key voor nodig, en die krijg je alleen als je Premium hebt. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

oohh schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:07:
[...]

Dat kan ook niet, want daar heb je een API key voor nodig, en die krijg je alleen als je Premium hebt. :+
ik neem aan dat hij bedoelt dat web niet beschikbaar is voor business, wat ik een hoogst merkwaardige beslissing van bunq vind, idem dat ze voor AutoVAT weer 2 euro per maand extra vragen, terwijl dit eigenlijk gewoon gratis had moeten zijn en onder de bestaande maandprijs zou moeten vallen als standaard, net als pdf exports van individuele transacties, voor dat hoor je eigenlijk ook niets extra’s te vragen aan business klanten.

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:30

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

DaveFlash schreef op Wednesday 10 July 2019 @ 19:17:
[...]

ik neem aan dat hij bedoelt dat web niet beschikbaar is voor business, wat ik een hoogst merkwaardige beslissing van bunq vind, idem dat ze voor AutoVAT weer 2 euro per maand extra vragen, terwijl dit eigenlijk gewoon gratis had moeten zijn en onder de bestaande maandprijs zou moeten vallen als standaard, net als pdf exports van individuele transacties, voor dat hoor je eigenlijk ook niets extra’s te vragen aan business klanten.
Web was juist wel beschikbaar voor business begreep ik, want er waren zelfs handige keyboard-shortcuts etc.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• WhatsappHack
  • Niet online
oohh schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:07:
[...]

Ohja :’) Rare call hoor, als je zelfs moet dokken om online je passen te kunnen blokkeren :P

• mcDavid
WhatsappHack schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:59:
[...]

Ohja :’) Rare call hoor, als je zelfs moet dokken om online je passen te kunnen blokkeren :P
wat is dit nou weer voor rare verdraaiing van de werkelijkheid :')

Met een oude abonnementsvorm heb je nooit de mogelijkheid gehad passen via een webinterface te blokkeren, en nu nog steeds niet. Dus er verandert niets. Dat er nu nieuwe opties voor premium zijn maakt een andere abonnementsvorm toch niet ineens slechter? Je passen beheren via de app is nog steeds voor iedereen net zo makkelijk als altijd.

zcflevo.nl

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

JackSparrow schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:43:
[...]

Web was juist wel beschikbaar voor business begreep ik, want er waren zelfs handige keyboard-shortcuts etc.
ah, dan zal het wellicht niet beschikbaar zijn voor de promo accounts, maar dat weet ik niet zeker. tot we van @oohh weten welk bunq pakket die heeft, hebben we geen duidelijkheid. maar volgens bunq zelf is web idd ook voor Business beschikbaar

• WhatsappHack
  • Niet online
mcDavid schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:05:
[...]

wat is dit nou weer voor rare verdraaiing van de werkelijkheid :')

Met een oude abonnementsvorm heb je nooit de mogelijkheid gehad passen via een webinterface te blokkeren, en nu nog steeds niet. Dus er verandert niets. Dat er nu nieuwe opties voor premium zijn maakt een andere abonnementsvorm toch niet ineens slechter? Je passen beheren via de app is nog steeds voor iedereen net zo makkelijk als altijd.
Ik verdraai helemaal niets. Dat bunq de optie al die tijd niet geboden heeft is een gotspe. Nu bieden ze ein-de-lijk na veel te lang wachten een enorme basisfunctie die elke bank moet hebben en dan val je buiten de boot met sommige abo’s - zelfs de pasjes blokkeerfunctie kom je dus niet in met die oude abo’s. Dat vind ik nogal triest voor een bank ja...

En niet alleen passen blokkeren overigens. Dat er uberhaupt geen web bankieren optie was is al belachelijk. Het is wel goed om te zien dat bunq eindelijk minder ver achterloopt op andere banken op dit gebied.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 10-07-2019 20:18 (3%)

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-07 20:58
Ik zit inderdaad nog op het account type met 0.04 euro betalen per transactie via de pas. Gemiddeld dus 1.50 per maand.
En dan krijg je idd niks van API, Travel Card, Creditcard of Web.
Gelukkig wel bunq.me, exports, passen die ik al had en 25 accounts :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TereZz
  • Laatst online: 17:55
WhatsappHack schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:16:
[...]

Ik verdraai helemaal niets. Dat bunq de optie al die tijd niet geboden heeft is een gotspe. Nu bieden ze ein-de-lijk na veel te lang wachten een enorme basisfunctie die elke bank moet hebben en dan val je buiten de boot met sommige abo’s - zelfs de pasjes blokkeerfunctie kom je dus niet in met die oude abo’s. Dat vind ik nogal triest voor een bank ja...

En niet alleen passen blokkeren overigens. Dat er uberhaupt geen web bankieren optie was is al belachelijk. Het is wel goed om te zien dat bunq eindelijk minder ver achterloopt op andere banken op dit gebied.
Bank of the free, maar wel eerst premium lid worden 8)7

• chupkes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10:53
Ik heb een plekje vrij in mn bunq pack. Dus als iemand interesse heeft, ff pm sturen met je bunq e-mailadres of telefoonnummer :).

aaaaand it's gone

chupkes wijzigde deze reactie 11-07-2019 19:50 (10%)

• mcDavid
WhatsappHack schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:16:
[...]

Nu loop je je echt gewoon aan te stellen. Bunq is van begin af aan mobile only geweest, met als speerpunt dat je alles via de app kunt regelen. Als je het daar niet mee eens bent, snap ik niet wat je uberhaupt in dit topic doet.

Eerlijk gezegd, word ik zo langzamerhand best wel moe van het handjevol mensen wat alleen maar naar dit topic komt om alles wat bunq doet af te zeiken. Een beetje kritisch zijn mag natuurlijk best, maar het valt gewoon op dat er 3 of 4 namen zijn die constant alles lopen af te kraken alsof ze door een andere bank betaald worden. Dat doet gewoon af aan de open discussie.

zcflevo.nl

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20:34
Dit soort topics moeten er ook zijn, de meeste negatieve punten die hier genoemd worden zijn wel degelijk de waarheid. Plus dat het hier om een bank gaat, daar moet je wel zeer kritisch over zijn. Gelukkig luistert bunq ietsjes meer naar deze feedback.

Wil je liever circle jerken met bunq fanboys, kijk dan eens op Together *O*
mcDavid schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:11:
[...]

Nu loop je je echt gewoon aan te stellen. Bunq is van begin af aan mobile only geweest, met als speerpunt dat je alles via de app kunt regelen. Als je het daar niet mee eens bent, snap ik niet wat je uberhaupt in dit topic doet.

Eerlijk gezegd, word ik zo langzamerhand best wel moe van het handjevol mensen wat alleen maar naar dit topic komt om alles wat bunq doet af te zeiken. Een beetje kritisch zijn mag natuurlijk best, maar het valt gewoon op dat er 3 of 4 namen zijn die constant alles lopen af te kraken alsof ze door een andere bank betaald worden. Dat doet gewoon af aan de open discussie.

• WhatsappHack
  • Niet online
mcDavid schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:11:
[...]

Lol, het is hier Together niet. Als je graag in een omgeving zit waar extreem agressief gecensureerd wordt zodat je nooit iets kritisch over bunq hoeft te lezen, dan ga je daar toch heen? Als je het er niet mee eens bent dat er op nette wijze kritiek geleverd wordt, dan snap ik niet wat je hier op Tweakers doet. (Kijk, zo kan ik het ook.)

Onderhand word ik een beetje moe van dat groepje agressieve fanboys die het absoluut niet kunnen hebben als iemand kritisch is over bunq en dan meteen een grote mond opzetten en gaan zeuren dat er niet enkel lovend hallelujah en amen wordt geroepen over alles dat bunq doet. :+ Zo hebben we allemaal onze ergernissen.

Dat gezegd hebbende:
Fijn dat bunq altijd een mobile only bank is geweest, dat neemt niet weg dat het simpelweg een enorm risico is dat je helemaal nergens je pasjes kon blokkeren. Alles via de app kunnen regelen is een prima speerpunt, maar hoeft helemaal niet te betekenen dat je het uitsluitend via de app zou moeten kunnen. ;) Ik ben ook niet de enige die dat vind, de roep daarom wordt al verschrikkelijk lang gedaan door veel klanten omdat het gewoonweg belachelijk en gevaarlijk was dat dit ontbrak. Je kan dat ontkennen en net doen alsof het heel raar is dat ik dat vind, maar dan heb wmb je echt onder een steen geleefd en al die topics erover gemist - er is een reden dat bunq hier eindelijk iets aan heeft gedaan ya know. Nu is het er en blijkt dus dat een aardige groep er niet bij kan vanwege een limitatie naar Premium. Dat vind ik triest ja.

En ja ook vind ik dat het ontbreken van een webinterface sowieso heel slecht was. Mobile-only is een leuk idee, maar dat werkt gewoon niet - waarvan akte, want ze bouwen dit niet voor niets. Als mijn mening daarover jou niet aanstaat: dan is dat verder je eigen probleem. ;) Je kan de mening ook gewoon respecteren ipv meteen te gaan suggereren dat dit soort reacties maar niet meer zouden moeten mogen omdat je er niet tegen kan als iemand je favoriete bank niet de hemel in prijst...

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:28
Iemt schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:16:
[...]
Nouja, hun doel is dan ook een Europese bank te zijn, a la N26 en Revolut. Ook al heb je andere banken die in meerdere landen zitten, deze nieuwe banken zijn de enige die je je rekening laten houden als je naar een ander land verkast. Bij mij is dat al een peer keer gebeurd :+ Ook bunq Free biedt dus iets dat bijna geen andere bank me bied. Dit storten zal, gok ik, wel uitgebreid worden. Duitsland was een makkelijk begin omdat N26 en volgens mij ook Fidor als zulke regelingen hebben: er is dus precedent. Ook SEPA instant payment vs dat Nederlandse instant: goed voorbeeld van hoe bunq het Europese pad kiest, niet het Nederlandse.

N26 verdient centen door al je info door te verkopen, bunq verdient door het premium-tarief. Pick your poison ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Nu online
Kennelijk nog veel kinderziektes in acceptatie van de Bunq Travelcard:
- https://together.bunq.com...roblems-collective-thread

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:09
Het lijkt te komen doordat de kaart geen offline transacties ondersteunt (dat kun je zien aan dat de kaart geen doorgedrukte letters heeft). Dan staat het cc netwerk altijd in voor betaling, ook al ben je door je limiet heen tegen de tijd dat de transactie aangeboden wordt. En sommige merchants accepteren dit niet want die willen gewoon afdwingen dat ze altijd betaald worden (tolpoortjes e.d.).

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Vinnienerd schreef op Thursday 11 July 2019 @ 13:56:
Het lijkt te komen doordat de kaart geen offline transacties ondersteunt (dat kun je zien aan dat de kaart geen doorgedrukte letters heeft). Dan staat het cc netwerk altijd in voor betaling, ook al ben je door je limiet heen tegen de tijd dat de transactie aangeboden wordt. En sommige merchants accepteren dit niet want die willen gewoon afdwingen dat ze altijd betaald worden (tolpoortjes e.d.).
Als ik het zo lees ligt het toch voornamelijk aan de winkeliers. Die embossing slaat natuurlijk nergens meer op, want volgens mij worden zowat (iig in West Europa en het gros van de winkels in de VS) die ouderwetse carbon copy machines niet meer gebruikt. Tuurlijk moeten ze een 'bewijs' kunnen tonen als er een betaling betwist wordt, maar dat issue heb je toch ook bij online-betalingen?

Daarnaast bieden VISA en MC al een tijdje de mogelijkheid aan om dus 'normale' versies van de cc's aan te bieden aan hun klanten. Al zullen er de komende decennia altijd plekken zijn waar ze die niet embosde kaarten zullen blijven weigeren..

JackSparrow wijzigde deze reactie 11-07-2019 15:01 (5%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Brent
JackSparrow schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:00:
[...]

Als ik het zo lees ligt het toch voornamelijk aan de winkeliers. Die embossing slaat natuurlijk nergens meer op, want volgens mij worden zowat (iig in West Europa en het gros van de winkels in de VS) die ouderwetse carbon copy machines niet meer gebruikt. Tuurlijk moeten ze een 'bewijs' kunnen tonen als er een betaling betwist wordt, maar dat issue heb je toch ook bij online-betalingen?
Uiteindelijke is de kredietkaart ontworpen met als centrale aanname dat de kaart je een krediet verschaft. Met name landen waar de CC de eerste en/of enige betaalmiddel is/was, is dat ook vaak nog zo. Die 'nieuwerwetse' debit-variant, die bovendien een netwerkverbinding vereist om je saldo te controleren, vereist een soort terminal dat niet overal de norm is. De aanname van een netwerk is er tenslotte niet vanaf het begin. Zie VS, maar ook de beruchte Franse tolpoortjes.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Brent schreef op Thursday 11 July 2019 @ 15:07:
[...]

Uiteindelijke is de kredietkaart ontworpen met als centrale aanname dat de kaart je een krediet verschaft. Met name landen waar de CC de eerste en/of enige betaalmiddel is/was, is dat ook vaak nog zo. Die 'nieuwerwetse' debit-variant, die bovendien een netwerkverbinding vereist om je saldo te controleren, vereist een soort terminal dat niet overal de norm is. De aanname van een netwerk is er tenslotte niet vanaf het begin. Zie VS, maar ook de beruchte Franse tolpoortjes.
Maar ook de (meest) Franse tolpoortjes accepteren volgens mij toch gewoon 'moderne' betaalmethoden? In de VS ben ik zelf ook maar weinig (eigenlijk geen) plaatsen tegengekomen waar niet online betaald kon worden. Nu kom ik ook niet direct op het platteland in de VS, maar toch. Zou me eerder kunnen voorstellen dat je daar (of ergens in een niet-connectec gebied in bv. India, Afrika, Zuid-Amerika of de binnenlanden van bv Rusland ofzo) issues zou kunnen hebben, maar goed...je kunt ook nog met cash betalen natuurlijk als je naar dat soort regio's gaat.

• Brent
JackSparrow schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:10:
[...]

Maar ook de (meest) Franse tolpoortjes accepteren volgens mij toch gewoon 'moderne' betaalmethoden?
De APRR, langs de meestgebruikte Route du Soleil naar het Zuiden, nog steeds niet afaik.
In de VS ben ik zelf ook maar weinig (eigenlijk geen) plaatsen tegengekomen waar niet online betaald kon worden.
Online of debit? Online is natuurlijk een ander verhaal, daar is de aanname van netwerk aanwezigheid natuurlijk behoorlijk geldig ;)

Mijn ervaring is dat landen die later elektronische betaalmethoden introduceerden voorlopen op die dat al eerder deden precies omdat die bijvoorbeeld de aanname van altijd netwerk beschikbaar dus welk konden doen.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Brent schreef op Thursday 11 July 2019 @ 15:13:
[...]

De APRR, langs de meestgebruikte Route du Soleil naar het Zuiden, nog steeds niet afaik.
Hmm...de laatste keer dat ik uberhaupt de Route du Soleil gebruikte kon ik zo'n transponder gebruiken, dus helemaal geen gezeik meer met creditcards/bankpassen etc. Maar goed, het zijn natuurlijk ook best een hele grote hoeveelheid van die kassa's die ze moeten aanpassen ;-)
[...]

Online of debit? Online is natuurlijk een ander verhaal, daar is de aanname van netwerk aanwezigheid natuurlijk behoorlijk geldig ;)

Mijn ervaring is dat landen die later elektronische betaalmethoden introduceerden voorlopen op die dat al eerder deden precies omdat die bijvoorbeeld de aanname van altijd netwerk beschikbaar dus welk konden doen.
Eh...beide :+

• Vinnienerd
JackSparrow schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:00:
[...]

Daarnaast bieden VISA en MC al een tijdje de mogelijkheid aan om dus 'normale' versies van de cc's aan te bieden aan hun klanten. Al zullen er de komende decennia altijd plekken zijn waar ze die niet embosde kaarten zullen blijven weigeren..
Het gaat niet om het gebruik van de embossing zelf op carbon copy machine, maar de embossing is blijkbaar OOK een indicator of de magstripe offline transacties ondersteunt.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Vinnienerd schreef op Thursday 11 July 2019 @ 15:59:
[...]

Het gaat niet om het gebruik van de embossing zelf op carbon copy machine, maar de embossing is blijkbaar OOK een indicator of de magstripe offline transacties ondersteunt.
Embossing, magneetstrip....beide zou je natuurljik gewoon helemaal niet meer moeten willen gebruiken. Dan liever dat men die non-embossed passen niet accepteert. Mooie reden om dan cash te gaan betalen.

• Brent
Punt is: het systeem is backward compatibel, en zeker ICTers weten betekent dat als je wil dat het altijd werkt je dus voor de grootste gemene deler moet gaan: de meeste ouderwetse CC die je vinden kunt ;)

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
Vinnienerd schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:59:
[...]

ICS levert ook kaarten zonder embossing, dat zijn gewoon creditcards, doen die het dan ook niet in die situaties? Met de magneetstrip kun je sowieso offline transacties doen (voorbeeld dicht bij huis: de bar in de Thalys) want die info verandert niet en er zit geen cryptografie in. In het N26-topic heeft iemand ooit al opgedoken dat er in Mastercards wel een parameter staat of offline betalingen met de EMV-chip mogen.

• Vinnienerd
AlbertJP schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:47:
[...]

ICS levert ook kaarten zonder embossing, dat zijn gewoon creditcards, doen die het dan ook niet in die situaties? Met de magneetstrip kun je sowieso offline transacties doen (voorbeeld dicht bij huis: de bar in de Thalys) want die info verandert niet en er zit geen cryptografie in. In het N26-topic heeft iemand ooit al opgedoken dat er in Mastercards wel een parameter staat of offline betalingen met de EMV-chip mogen.
https://together.bunq.com...the-mastercard-in-a-plane
Brent schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:56:
Punt is: het systeem is backward compatibel, en zeker ICTers weten betekent dat als je wil dat het altijd werkt je dus voor de grootste gemene deler moet gaan: de meeste ouderwetse CC die je vinden kunt ;)
Dit is ook waarom ik nooit van mijn ING MasterCard af wil. Dan maar die 2% koersopslag dokken.

Vinnienerd wijzigde deze reactie 11-07-2019 22:16 (25%)

• Kasparov
Ik weet het probleem niet echt, maar 2 weken geleden heb ik in het vliegtuig (Easyjet naar London) en vorige week ik de auto (tol betaald op de tolwegen richting Annecy in Frankrijk) gewoon met mijn debet Mastercard kunnen betalen.
Dit zijn juist de dingen die volgens de mensen hierboven het niet zouden doen.
Zijn er echt mensen met problemen hier of is alles anekdotisch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Kasparov schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:57:
Ik weet het probleem niet echt, maar 2 weken geleden heb ik in het vliegtuig (Easyjet naar London) en vorige week ik de auto (tol betaald op de tolwegen richting Annecy in Frankrijk) gewoon met mijn debet Mastercard kunnen betalen.
Dit zijn juist de dingen die volgens de mensen hierboven het niet zouden doen.
Zijn er echt mensen met problemen hier of is alles anekdotisch?
De normale debitkaart werkt op de meeste plekken in de EU prima, hoef je je inderdaad geen zorgen om te maken. De Travel Card debitkaart lijkt wel ietsjes te snel in de markt gezet te zijn en heeft nog wat kinderziektes, maar of je die in de praktijk gaat merken is denk ik eerder een geval van pech hebben dan dat je je er zorgen om moet maken. :P (Al is het net als met de normale debitkaart wel te adviseren een volwaardige credit card mee te nemen, zeker buiten de EU.) Hier werd ie een x geweigerd omdat de kaart uit Rusland zou komen en ik niet. :+

Met die embossing, tja... Dat zal her en der wel een probleem blijven. Het is een uitstervend ras, maar nog niet helemaal weg. Ik vind dat wel jammer, vind embossed kaarten veel mooier. ;)

• pindakaaspotje
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
Tja... Ik vind de totaalprijs van Bunq realistisch als het echt al mijn bankkosten zou dekken. Het mist gewoon nog heel veel bank-functies (geldstorten, IBAN ed), maar voor mij het belangrijkste. betrouwbaarheid. Een creditcard moet ALTIJD werken.. niet op goed geluk. En misschien nog wel belangrijker, ook in de middle of nowhere. (Helaas) ben ik terug moeten gaan naar Rabobank en heb ik een ICS creditcard. Nog nooit iets gefaald.

Ik hoop ooit weer terug te gaan naar Bunq, maar op dit moment heb ik simpelweg niet het vertrouwen. Vertrouwen komt te voet, gaat te paard. Als ik nu de problemen met de travelcard lees dan denk ik dat ik met "pijn in het hart" de juiste beslissing genomen heb.

offtopic:
k ben weer terug bij free (met 10 IBAN accounts :), en gebruik dat voornamelijk voor ideal betalingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brent
Kasparov schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:57:
Via Metz-Nancy of via Zwitserland/Geneve? In het eerste geval: dan is dat nieuw, twee jaar geleden werkt mijn N26 mastercard nog niet, moest mijn ING CC ons redden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kasparov
Brent schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:41:
[...]

Via Metz-Nancy of via Zwitserland/Geneve? In het eerste geval: dan is dat nieuw, twee jaar geleden werkt mijn N26 mastercard nog niet, moest mijn ING CC ons redden.
Via Metz-Nancy, valt dus weer mee tegenwoordig :)

• falconxp
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:10
Vinnienerd schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:08:
[...]

https://together.bunq.com...the-mastercard-in-a-plane

[...]

Dit is ook waarom ik nooit van mijn ING MasterCard af wil. Dan maar die 2% koersopslag dokken.
Ik gebruik de Curve creditcard waaronder ik mijn ICS en ING CC heb hangen. Tot 500 pond betaal je geen koersopslag voor de gratis variant.

• TucanoItaly
  • Registratie: november 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Ik heb m'n notifications uit staan, omdat ik niet van elke incasso een bericht hoef. Echter, onlangs is een nieuwe incasso geweigerd omdat ik deze dus niet gezien had.

Is er een manier om notifications zodanig in te stellen dat ik van NIEUWE incasso's een bericht krijg?

Renault Zoe Q90

• WhatsappHack
  • Niet online
TucanoItaly schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:24:
Ik heb m'n notifications uit staan, omdat ik niet van elke incasso een bericht hoef. Echter, onlangs is een nieuwe incasso geweigerd omdat ik deze dus niet gezien had.

Is er een manier om notifications zodanig in te stellen dat ik van NIEUWE incasso's een bericht krijg?
Valt dat niet onder “requests”?

Ik zou eigenlijk graag een optie zien om automatische incasso’s automatisch (:+) te accepteren - dus zonder eerst goed te moeten keuren. Als er een niet goed is kan je hem toch terugboeken. Ben soms een paar dagen off-grid, dan wil je niet dat nieuwe/gewijzigde incassos weigeren.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 12-07-2019 13:34 (25%)

• ChrisM
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:10
WhatsappHack schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:32:
[...]

Ik zou eigenlijk graag een optie zien om automatische incasso’s automatisch (:+) te accepteren - dus zonder eerst goed te moeten keuren. Als er een niet goed is kan je hem toch terugboeken. Ben soms een paar dagen off-grid, dan wil je niet dat nieuwe/gewijzigde incassos weigeren.
Als je een eenmaal een automatische incasso hebt geaccepteerd, kan je in dat scherm ook instellen dat je hem vanaf dan automatisch wil goedkeuren. Maar je kan dit niet standaard instellen voor nieuwe incasso’s.

• WhatsappHack
  • Niet online
ChrisM schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:44:
[...]

Als je een eenmaal een automatische incasso hebt geaccepteerd, kan je in dat scherm ook instellen dat je hem vanaf dan automatisch wil goedkeuren. Maar je kan dit niet standaard instellen voor nieuwe incasso’s.
Klopt. Alleen werkt dat ook niet altijd waterdicht :P Deze maand werden alle automatische incasso's geweigerd als die op de 1e plaatsvonden omdat vorige maand de 1e in het weekend viel en dus minder dan 30 dagen tussen incasso' zat. Ik geloof echter dat ze dat nu gepatched hebben.

Maar ik bedoel inderdaad voor nieuwe incasso's. :)
Het is een beetje een tweestrijd. Aan de ene kant is het wel relaxt dat je een maximum kan instellen en dan dus een notificatie krijgt als blijkt dat het bedrag gewijzigd is (en dus opnieuw goedkeuren); dat je geïnformeerd wordt vooraf over het incasso en dat je dus een beveiliging hebt met die instellingen is best fijn. Aan de andere kant heb ik vaak zat periodes dat ik liever niet heb dat er interactie nodig is, maar dat ie gewoon lekker alles moet goedkeuren. Ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik een incasso moest weigeren of dat het bedrag zonder dat ik het wist werd verhoogd; en de notificatie dat een incasso heeft plaatsgevonden zie je ook meteen in hoeveel er is afgeschreven; dus wat dat betreft... Een toggle zou op dat gebied dus erg welkom zijn. :P

WhatsappHack wijzigde deze reactie 12-07-2019 14:01 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 22:37
WhatsappHack schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:00:
[...]

Klopt. Alleen werkt dat ook niet altijd waterdicht :P Deze maand werden alle automatische incasso's geweigerd als die op de 1e plaatsvonden omdat vorige maand de 1e in het weekend viel en dus minder dan 30 dagen tussen incasso' zat. Ik geloof echter dat ze dat nu gepatched hebben.
Dat was dan dus gewoon een stomme bug. En die mag je, imho, van een bank niet verwachten. En voor mij precies de reden om mijn bunq alleen voor tap&pay te gebruiken, en niet als hoofdbank. Dit product & leverancier zijn gewoon nog niet mature, ondanks dat er goede ideeën achter zitten. Misschien later & ieder z'n eigen keus

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• TucanoItaly
  • Registratie: november 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

WhatsappHack schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:32:
Ja, maar alle incasso's vallen onder requests. Dus ook die je allang hebt goedgekeurd, en al jaren lopen.

Renault Zoe Q90

• mcDavid
WhatsappHack schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:00:
[...]

Maar ik bedoel inderdaad voor nieuwe incasso's. :)
Het is een beetje een tweestrijd. Aan de ene kant is het wel relaxt dat je een maximum kan instellen en dan dus een notificatie krijgt als blijkt dat het bedrag gewijzigd is (en dus opnieuw goedkeuren); dat je geïnformeerd wordt vooraf over het incasso en dat je dus een beveiliging hebt met die instellingen is best fijn. Aan de andere kant heb ik vaak zat periodes dat ik liever niet heb dat er interactie nodig is, maar dat ie gewoon lekker alles moet goedkeuren. Ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik een incasso moest weigeren of dat het bedrag zonder dat ik het wist werd verhoogd; en de notificatie dat een incasso heeft plaatsgevonden zie je ook meteen in hoeveel er is afgeschreven; dus wat dat betreft... Een toggle zou op dat gebied dus erg welkom zijn. :P
Wat ik zelf super chill vind van de incasso implementatie van bunq is dat je 5 dagen de tijd hebt om een incasso te voldoen. Ook als je bijv. te weinig saldo hebt.

Heb vroeger wel meengemaakt dat ik ineens aanmaningen kreeg om de huur te betalen, omdat net op het incassomoment mijn saldo te laag was, en daar dus niets van gemerkt had. Dat gaat je bij bunq niet gebeuren.

Maar ben wel met je eens: Sinds je toch meerdere rekeningen kunt maken (dus nooit kunt hebben dat je je boodschappen neit kunt betalen omdat net je net een incasso gehad hebt op diezelfde rekening) zou het prima zijn om gewoon een optie te hebben: auto-accept alles, maar hou 'm open als dat even niet kan.

zcflevo.nl

• celshof
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:00
mcDavid schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:56:
[...]

Wat ik zelf super chill vind van de incasso implementatie van bunq is dat je 5 dagen de tijd hebt om een incasso te voldoen. Ook als je bijv. te weinig saldo hebt.
Rabo doet hetzelfde of iets soortgelijks: https://www.rabobank.nl/p...so-bij-onvoldoende-saldo/
Net zoals ING:
Staat er onvoldoende saldo op je Betaalrekening? Dan proberen wij nog gedurende 4 werkdagen het incasso uit te voeren.
Gezien ik 3x dezelfde termijn zie, zou het me niet verbazen dat dit een gevolg is van de invoering van SEPA en dus niets iets bijzonders van Bunq

• kw_nl
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:23
[...]
Heb vroeger wel meengemaakt dat ik ineens aanmaningen kreeg om de huur te betalen, omdat net op het incassomoment mijn saldo te laag was, en daar dus niets van gemerkt had. Dat gaat je bij bunq niet gebeuren.
Dit is voor mij de voornaamste reden dat ik bij Bunq zit. Het ging bij mij bijvoorbeeld mis met de gemeente belastingen. Dat was altijd een aardig bedrag per maand, als ik even niet oplette dan had ik de incasso gemist. Gevolg, dat ik een jaar later plots het hele bedrag in 1 keer moest betalen, binnen 10 dagen uiteraard, zo zijn ze ook wel weer >:)

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ben ik de enige die met een €0,04 per transactie account nu ook darkmode heeft? Op zich wel prettig, ben benieuwd of er binnenkort nog meer functionaliteit 'gratis' beschikbaar komt. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• oohh
Krisp schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:24:
Ben ik de enige die met een €0,04 per transactie account nu ook darkmode heeft? Op zich wel prettig, ben benieuwd of er binnenkort nog meer functionaliteit 'gratis' beschikbaar komt. :P
Nee, je bent niet de enige. Ik heb het gekregen nadat iemand anders met een Premium account op mijn telefoon had ingelogd. Ik dacht zelf dat het daar aan lag. Shortcuts werken gelukkig ook :)

• Dennisweb
Darkmode is nu voor iedereen beschikbaar, ongeacht het abonnement.

• Jovink538
  • Laatst online: 18:17
[...]

Maar ben wel met je eens: Sinds je toch meerdere rekeningen kunt maken (dus nooit kunt hebben dat je je boodschappen neit kunt betalen omdat net je net een incasso gehad hebt op diezelfde rekening) zou het prima zijn om gewoon een optie te hebben: auto-accept alles, maar hou 'm open als dat even niet kan.
Hoe werkt dat eigenlijk als je saldo te laag is en je krijgt een incasso die je wel auto-accept hebt?
Kan je bijvoorbeeld rood staan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cyberde
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Jovink538 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:44:
[...]

Hoe werkt dat eigenlijk als je saldo te laag is en je krijgt een incasso die je wel auto-accept hebt?
Kan je bijvoorbeeld rood staan?
Die gaat niet door. Heb je de 5 dagen om zorgen dat je saldo hebt en handmatig te accepteren :)

bluewalk.net

• Jovink538
  • Laatst online: 18:17
cyberde schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:17:
[...]

Die gaat niet door. Heb je de 5 dagen om zorgen dat je saldo hebt en handmatig te accepteren :)
Oke dat is wel erg prettig.
Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Grand prix

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True