Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:30

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

WhatsappHack schreef op Thursday 6 June 2019 @ 23:43:
[...]

So I've heard, maar naar verluidt levert dat ook niet altijd resultaten op. :P
Het is wel vervelend dat het kan gebeuren, hou je het toch in je achterhoofd. Elke keer als ik meerdere kleine transacties tussen eigen rekeningen heb of bijvoorbeeld bedrag 1 in krijg en meteen naar rekening 2 bij de andere bank er uitduw dan denk ik toch weleens "hopelijk niet zometeen opeens een mailtje.". :P Het zijn geen verdachte transacties, maar omdat je de criteria niet weet maar wel veel van die verhalen hoort gaat het toch een beetje knagen.

[...]

Overseas.
We moeten denk ik ook niet vergeten dat dat soort akties ook bij de andere (grote) banken plaats vinden, maar omdat bunq natuurlijk alleen een 'online' contact mogelijkheid heeft kan ik me voorstellen dat men dan ook sneller social media inzet als er 'klachten' zijn.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pindakaaspotje
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
:Y En een blik op glassdoor en je weet waarom. Geen Nl-er te vinden die er langer dan een jaar volhoudt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16:41
JackSparrow schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 00:21:
[...]

We moeten denk ik ook niet vergeten dat dat soort akties ook bij de andere (grote) banken plaats vinden, maar omdat bunq natuurlijk alleen een 'online' contact mogelijkheid heeft kan ik me voorstellen dat men dan ook sneller social media inzet als er 'klachten' zijn.
Eens. Nu snap je dus ook wel waarom ik bang ben het als main bank te gebruiken. Bij ING bel je een medewerker en als die niet wil helpen, kan je altijd nog op kantoor verhaal halen.

Bij bunq loopt alles online. Hulde voor de snelle support, maar inhoudelijk is het er niet beter op geworden. Ik kan mijn pinpas ook weer vervangen, want het blijkt dat men mijn achternaam eindigend met de letter t verward heeft met een l. Als je op reis gaat kan daar potentieel gedonder van komen.

Ze hebben mijn achternaam uit mijn ID-kaart niet goed gelezen. Dat vind ik een slordige fout waardoor ik niet meteen vertrouwen in de zaak kreeg.

Het ergste - en zwaarste - wat mij tegenhoudt is de support. Stel je komt met Compliance in aanraking (ben ik al eens geweest i.v.m. een verificatie van PayPal), dan wil je graag weten wanneer je weer bij je geld kunt. Ik zit dan niet te wachten op een slechtgeïnformeerde supportmedewerker.

Bij bunq is de support online. Wat als de supportafdeling gewoon de verbinding breekt en je niet ter woord wil staan? Hoe kom je dan nog bij je geld en wat kun je daar als consument nog tegen doen? Als een onderzoek acht weken duurt lijkt me dat toch zuur.

Mijn uitgaven zijn verder niet zo spannend. Ik reken m’n boodschappen af bij de supermarkt, haal wel eens een pizza en betaal mijn vaste lasten. Mijn zakelijke rekening zit bij SNS. In de praktijk heb ik niet zoveel te vrezen qua risicoprofiel. Maar ik vind eigenlijk dat zeker de afdeling Compliance per telefoon beschikbaar moet zijn.

Verder juich ik een online bank zonder bureaucratie van harte toe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Dennisweb schreef op Friday 7 June 2019 @ 00:45:
[...]

Bij bunq is de support online. Wat als de supportafdeling gewoon de verbinding breekt en je niet ter woord wil staan? Hoe kom je dan nog bij je geld en wat kun je daar als consument nog tegen doen? Als een onderzoek acht weken duurt lijkt me dat toch zuur.

Mijn uitgaven zijn verder niet zo spannend. Ik reken m’n boodschappen af bij de supermarkt, haal wel eens een pizza en betaal mijn vaste lasten. Mijn zakelijke rekening zit bij SNS. In de praktijk heb ik niet zoveel te vrezen qua risicoprofiel. Maar ik vind eigenlijk dat zeker de afdeling Compliance per telefoon beschikbaar moet zijn.

Verder juich ik een online bank zonder bureaucratie van harte toe.
Dit is inderdaad iets wat ze zouden moeten inregelen, dat zou zoveel gezeik schelen. Denk dat er een grote groep is die hier tegenaan loopt.

JackSparrow wijzigde deze reactie 07-06-2019 00:48 (33%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
JackSparrow schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 00:21:
[...]

Aan de ene kant denk ik dat ook, aan de andere kant hebben veel grote banken ook veel meer klanten en bedrijven afzeiken op social media is helemaal de shit tegenwoordig. Dan verwacht je daar toch ‘t een en ander over te lezen, maar kon zover niets vinden. Knab heeft trouwens ook een forum.

Dat is raar. Misschien handelen die ‘t veel sneller af dus geen gezeik met dagen tot weken vertraging, of misschien controleren ze zonder te blocken en pas echt bij grove vermoedens een blokkade - en een echte crimineel gaat niet snel zeiken op social media lijkt me. Het rijmt niet met elkaar. Een telefoontje kunnen plegen scheelt, maar als iemand dagenlang niet bij hun geld kan: zeker weten dat ze gaan blèren op social media. ;) En dat gebeurt dus niet, dus ergens loopt dat proces bij andere banken kennelijk beter.

Beetje een tweestrijd wat ik ervan moet vinden. :) Betere bereikbaarheid zou zeker enorm helpen. En een goed getrainde KS zou ook al helpen en frustratie schelen. :) Glassdoor is idd niet al te positief zoals @pindakaaspotje aangeeft, wat wel ‘t een en ander te denken geeft. (Ik heb bedrijven die werknemers goed behandelen hoger zitten dan die ze gebruiken als disposable assets die ze helaas nodig hebben omdat het niet anders kan, maar als het éven kon hadden ze er liever geen - en dat merken de werknemers. Ergens raar, als je zoveel normen hebt op ‘t gebied van privacy, milieu, shady business e.d.: dan hoort anno 2019 daar ook een goede werkomgeving bij.) Grappig genoeg de afgelopen maanden opeens wel aardig wat positieve reviews. Of ze zijn veranderd, of er is een appèl gedaan op huidige werknemers. :P

Naja ik hoop iig dat ik die compliance afdeling nooit tegen het lijf ga lopen. :)

WhatsappHack wijzigde deze reactie 07-06-2019 01:01 (9%)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisweb
@WhatsappHack Is bunq je daily driver, of gebruik je daar een andere bank voor? Dat kan ik me even niet meer herinneren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17:33
Ik blijf bunq een hele fijne bank vinden. Hoewel ik de kritiek op het gebrek aan klantenservice zelf niet 1-2-3 onderschrijf denk ik wel dat het een grote fout van ze is dat ze op sommige punten nog niet formeel genoeg zijn. Weinig bureaucratie en een “jonge honden” bedrijf heeft de potentie een grote groep jongeren en jongvolwassenen aan te spreken. Maar wil je echt een goede positie als bank opbouwen zul je ook vertrouwen en degelijkheid moeten uitstralen aan grotere zakelijke klanten. En die uitstraling van degelijkheid en stabiliteit is ook heel belangrijk voor veel andere mensen om hun salaris op een bunq rekening te laten storten.

Fijn dat het niet bureaucratisch is, maar de bank moet wat formeler worden in bepaalde zaken zonder het frisse imago kwijt te raken. Pas dan kunnen ze echt een verschil gaan maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Dennisweb Nee bunq is nog steeds meer een speeltje dan m’n hoofdbank en dat zal ook nog wel even zo blijven vanwege het gebrek aan vertrouwen. Ik heb er een klein beetje geld staan, want gebruik het in die zin wel als daily driver voor pinbetalingen met AP :P En hebben extra gedeelde rekeningen voor wat huishoudelijke zaakjes en vakantie - erg handig. Maar ik zou enkel “inconvenienced” zijn als ze er opeens mee kappen, failliet gaan door het wanbeleid of me blokkeren for whatever; ons geld is ondergebracht bij andere banken. Een paar belletjes en we zijn voor die paar zaken die we bunq toevertrouwd hebben weer om naar een andere bank :P Wel irritant om die moeite te doen, maar geen ramp. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 20:50
Dennisweb schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:57:
Ik heb dus onlangs een rekening bij ING geopend (twee maanden terug) en ben niet zo blij dat men nu opeens iedereen opt-in zet op privacygevoelige informatie. Ik vind dat ING niets te zoeken heeft in mijn betaalverkeer. Heb de optie dus ook uitgeschakeld. Toch vind ik het een nare verrassing en heb ik er een vervelende nasmaak van overgehouden. Iets anders waar ik me aan erger: inloggen via Mijn ING gaat straks met tussenkomst van de app. Dan denk ik weleens 'tja, dan is bunq zo slecht niet. Misschien verdienen ze wat meer vertrouwen'. Bedoel maar, dan had ik gewoon de app gebruikt en was ik ingelogd geweest.

That said... hoeveel mensen hebben in dit topic weleens meegemaakt dan hun rekening voor meerdere dagen geblokkeerd was en ze dus écht niet bij hun geld konden? Want dat is voor mij de hoofdreden om (nog) niet voor bunq te kiezen. Die spookverhalen op internet zorgen er dan voor dat ik twijfel. Ik til zwaar aan mijn bankzaken...
Ik ben een van die mensen wiens account twee maal is geblokkeerd. Eén maal in het begin, toen ik twee maal kort na elkaar een verificatie iDEAL-betaling had gedaan. Dat was vervelend maar overkomelijk gezien ik op dat moment nauwelijks iets met m'n bunq rekeningen deed. Enkele uren later kon ik weer in m'n account.

Enige tijd later was het weer raak. Dit maal toen ik een groot bedrag vanaf mijn ABN AMRO rekening had overgeboekt. Helaas duurde dat enkele dagen en heb ik nooit een uitleg ontvangen.

Overigens zou ik mij niet zo veel zorgen maken over de reclame-uitingen van ING. ABN AMRO heeft mij in het verleden wel eens gebeld om een product aan te smeren en ook via de app krijg ik nog wel eens een product-update en ook bunq stuurt mailtjes en push-berichten zodra ze een nieuw product hebben. Ook bij bunq is dat opt-out.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:56
Timmy schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:14:
[...]

Enige tijd later was het weer raak. Dit maal toen ik een groot bedrag vanaf mijn ABN AMRO rekening had overgeboekt. Helaas duurde dat enkele dagen en heb ik nooit een uitleg ontvangen.
Precies hierom heb ik mijn spaargeld naar mijn Rabo rekening gezet, ik ga bijvoorbeeld volgende week naar het buitenland en moet er niet aan denken in geval van nood zonder geld te zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timmy
Ping83 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:17:
Precies hierom heb ik mijn spaargeld naar mijn Rabo rekening gezet, ik ga bijvoorbeeld volgende week naar het buitenland en moet er niet aan denken in geval van nood zonder geld te zitten.
Dat zou inderdaad vervelend zijn maar de kans daarop is niet heel erg groot. Ik heb bunq nu enkele malen in het buitenland gebruikt en dat heeft geen geblokkeerd account opgeleverd. Acceptatie van de debit card en de meastro kaart was helaas een ander verhaal, zelfs vlak over de grens.

De kwaliteit van support, of eigenlijk gebrek aan kwaliteit, kan ik onderschrijven. Ik maak gelukkig weinig gebruik van support maar mijn ervaringen zijn slecht. Of je krijgt tegenstrijdige antwoorden of je merkt dat ze de vraag uberhaubt niet (goed) lezen.

Maar verder ben ik eigenlijk wel positief over bunq. Er kan nog veel verbeterd worden maar overall hebben ze een leuk product voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 22:06
JackSparrow schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:48:
[...]

Maar even he...hoe gek is het dat bunq graag geld wil verdienen...? Al die gekken Nederlanders die denken dat voor niets de zon opgaat (als een bank niet op een 'andere manier' bakken met geld aan je verdiend). Als je dan denkt als een echte Nederlander weer voor een dubbeltje op de eerste rang moet zitten (en blijkbaar ook meerdere malen?), dan is dit blijkbaar je verdiende loon.
Dat is niet mijn punt, maar feit is dat Bunq haar klanten dwingt om een jackpot pakket af te sluiten voor 7,99. Als ze nou ook met een pakket kwamen van rond de 1-2E per maand voor 1 rekening en spaarrekening en 1 pinpas, dan was het niet erg geweest. Maar om Free uit te faseren en alles Premium te houden vind ik sneu.

Maar dan val ik buiten de doelgroep van Bunq, weet ik dat nu ook :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20:31

Orinoco

Unter den Linden

Iemt schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:54:
[...]

Dat is niet mijn punt, maar feit is dat Bunq haar klanten dwingt om een jackpot pakket af te sluiten voor 7,99. Als ze nou ook met een pakket kwamen van rond de 1-2E per maand voor 1 rekening en spaarrekening en 1 pinpas, dan was het niet erg geweest. Maar om Free uit te faseren en alles Premium te houden vind ik sneu.

€7,99 per maand met al die extra opties in de bunq app plus 25 iban's enz..., is mijn dat zeker wel waard.
Maar ik begrijp dat niet iedereen zomaar €7,99 kan/wil missen per maand voor een bank dienst.
Plus elke maand ook nog "ruim" €2 aan rente op een normale bankrekening :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Timmy schreef op Friday 7 June 2019 @ 09:14:
[...]

Ik ben een van die mensen wiens account twee maal is geblokkeerd. Eén maal in het begin, toen ik twee maal kort na elkaar een verificatie iDEAL-betaling had gedaan. Dat was vervelend maar overkomelijk gezien ik op dat moment nauwelijks iets met m'n bunq rekeningen deed. Enkele uren later kon ik weer in m'n account.

Overigens zou ik mij niet zo veel zorgen maken over de reclame-uitingen van ING. ABN AMRO heeft mij in het verleden wel eens gebeld om een product aan te smeren en ook via de app krijg ik nog wel eens een product-update en ook bunq stuurt mailtjes en push-berichten zodra ze een nieuw product hebben. Ook bij bunq is dat opt-out.
Hmm..twee keer zelfs..? Maar ik boek eigenlijk elke maand grote bedragen (lees : salars van mijzelf en mijn vrouw) over naar bunq...en heb hier nog nooit enige vorm van blokkade van gekregen. Ook komen er soms wel grotere bedragen > 5k op mijn rekening binnen.

Vraag me af waar ze dan op 'triggeren' bij bunq. Want ben het met je eens...dit soort dingen wil je niet als je een 'gewone brave burger' bent qua geldzaken.
Timmy schreef op Friday 7 June 2019 @ 09:29:
[...]

Dat zou inderdaad vervelend zijn maar de kans daarop is niet heel erg groot. Ik heb bunq nu enkele malen in het buitenland gebruikt en dat heeft geen geblokkeerd account opgeleverd. Acceptatie van de debit card en de meastro kaart was helaas een ander verhaal, zelfs vlak over de grens.

De kwaliteit van support, of eigenlijk gebrek aan kwaliteit, kan ik onderschrijven. Ik maak gelukkig weinig gebruik van support maar mijn ervaringen zijn slecht. Of je krijgt tegenstrijdige antwoorden of je merkt dat ze de vraag uberhaubt niet (goed) lezen.

Maar verder ben ik eigenlijk wel positief over bunq. Er kan nog veel verbeterd worden maar overall hebben ze een leuk product voor een redelijke prijs.
Neuh die kans is nihil. Gebruik mijn passen iedere week in het buitenland...zowel in Europa als (soms) ook in de VS. Nooit issues gehad met betalingen eigenlijk.
Iemt schreef op Friday 7 June 2019 @ 09:54:
[...]

Eh...hoezo een jackpot pakket? De firma beheert je geld voor je, dat mag best wat kosten. Als jij dat voor 1-2 euro per maand wil doen, tja...dat is dan jou keuze. Ik betaal liever iets meer en maak gebruik van meer dan 1 rekening en 1 pas (vindt dat zo onoverzichtelijk....budgetteren is de bomb). Daar hebben we de ING voor. bunq is dan denk ik niet voor jou bedoelt... :9

JackSparrow wijzigde deze reactie 07-06-2019 12:18 (41%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gervinho
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 11-07 15:29
Als ik dit goed lees kan ik geen gratis account (meer?) aanmaken op Bunq die de travelcard geeft?

Bunq maakt (grof) geld met Interchange op basis van MasterCard branded debit card. Zeg maar gemiddeld 0.15% tot 0.20% plus ATM/andere kosten bijv.

Dan blijf ik maar bij Rev/N26 I guess

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Gervinho schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:21:
Als ik dit goed lees kan ik geen gratis account (meer?) aanmaken op Bunq die de travelcard geeft?

Bunq maakt (grof) geld met Interchange op basis van MasterCard branded debit card. Zeg maar gemiddeld 0.15% tot 0.20% plus ATM/andere kosten bijv.

Dan blijf ik maar bij Rev/N26 I guess
En Revolut & N26 verdienen geen geld?
bunq mag zeker "grof" verdienen als ze maar zorgen voor de perfecte bank dienst!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gervinho
Orinoco schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:50:
[...]

En Revolut & N26 verdienen geen geld?
bunq mag zeker "grof" verdienen als ze maar zorgen voor de perfecte bank dienst!
Sure ze verdienen geld via Interchange++, cap of ATM withdrawals etc. maar geen maandelijkse constante kosten bijv. Ben helaas geen business traveler die elke maand op pad gaat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timmy
JackSparrow schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:13:
Vraag me af waar ze dan op 'triggeren' bij bunq. Want ben het met je eens...dit soort dingen wil je niet als je een 'gewone brave burger' bent qua geldzaken.
Twee keer inderdaad. Dat er controles nodig zijn kan ik mij nog enigszins voorstellen maar ik verwacht tenminste een terugkoppeling, zowel op het moment dat je account is geblokkeerd als dat het vrijgegeven is. Beide keren heb ik geen enkele melding ontvangen. De service desk is dan weinig behulpzaam, een reden zal je niet horen en een directe mail naar de betreffende afdeling is nooit beantwoord.
Neuh die kans is nihil. Gebruik mijn passen iedere week in het buitenland...zowel in Europa als (soms) ook in de VS. Nooit issues gehad met betalingen eigenlijk.
Ik heb helaas veel problemen in Frankrijk, Noorwegen en Finland ervaren. Offline terminals leveren vrijwel altijd problemen op en andere transacties gaan wel eens mis met als melding "card not accepted". Ik meld dit keurig elke keer bij de service desk en hoop dat ze er iets mee kunnen doen. Wellicht brengt de nieuwe credit card verbetering.
Gervinho schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:21:

Het Travel Card abo is ook gratis, je zult alleen voor 10 Euro de kaart moeten bestellen.
Wil je de Travel Card als extra card binnen het Premium abo dan betaal je geen extra kosten (of het moet je 4e pas zijn).

Timmy wijzigde deze reactie 07-06-2019 13:30 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gervinho
Timmy schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:28:
[...]
Het Travel Card abo is ook gratis, je zult alleen voor 10 Euro de kaart moeten bestellen.
Wil je de Travel Card als extra card binnen het Premium abo dan betaal je geen extra kosten (of het moet je 4e pas zijn).
Dus ik kan stand-alone de Travel Card aanvragen voor 10 euro?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timmy
Gervinho schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:51:
Dus ik kan stand-alone de Travel Card aanvragen voor 10 euro?
Ja, je hebt nu drie verschillende pakketten : Premium, Business en Travel Card. Aan Travel Card zitten geen terugkerende kosten vast, alleen eenmalig de kosten voor de pas. Zie de website aan de bovenzijde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pindakaaspotje
  • Niet online
ehm.. en wat gebeurd er als mensen van premium willen afstappen.. dan is het einde bunq/Iban banknummers?
En wat als iemand eerst gratis lid wordt (1e maand) met gtratis travelcard.. en dan downgrade.. omzeilt ie de 10 euro aanschafkosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

pindakaaspotje schreef op Friday 7 June 2019 @ 18:26:
ehm.. en wat gebeurd er als mensen van premium willen afstappen.. dan is het einde bunq/Iban banknummers?
En wat als iemand eerst gratis lid wordt (1e maand) met gtratis travelcard.. en dan downgrade.. omzeilt ie de 10 euro aanschafkosten.
Als je vanaf Premium downgrade kan ik me voorstellen dat alle passen dan gedisabled worden. Vervolgens zul je een 'nieuwe' Travel Card kunnen aanvragen a 10 euro...lijkt mij. Aangezien hij bij Premium gekoppeld wordt aan een IBAN en bij het Travel Card abonnement zit hij niet aan een IBAN gekoppeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

pindakaaspotje schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:26:
Volgens bunq wel, zie sectie " No strings Attached"
https://www.bunq.com/pricing/premium

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 22:06
Orinoco schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:09:
[...]

Volgens bunq wel, zie sectie " No strings Attached"
https://www.bunq.com/pricing/premium
Het probleem hier is dat Bunq Travel Card geen betaalrekening is, dus iemand die een maand Premium uittest moet of door of een andere bankrekening gaan zoeken.

En omdat niemand voor 1 maand zijn betaalzaken overhevelt van de ene naar de andere bank, maakt Bunq de drempel om Premium op te zeggen hoger.

Iemt wijzigde deze reactie 07-06-2019 20:49 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Iemt schreef op Friday 7 June 2019 @ 20:47:
[...]

Het probleem hier is dat Bunq Travel Card geen betaalrekening is, dus iemand die een maand Premium uittest moet of door of een andere bankrekening gaan zoeken.

En omdat niemand voor 1 maand zijn betaalzaken overhevelt van de ene naar de andere bank, maakt Bunq de drempel om Premium op te zeggen hoger.
Op zich niet raar natuurlijk. Hebben ze wat stabielere inkomsten....en misschien ook wat minder last van katvangers/opichters die de bunq rekeningen vaak misbruiken voor illegale praktijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Iemt schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:47:
[...]

Dat staat duidelijk in de voorwaarden, dus dat kan geen verrassing zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Nu online
Even voor de volledigheid:
No Strings Attached
Als je om wat voor reden dan ook besluit dat bunq Premium niet bij je past, kun je zonder problemen op elk gewenst tijdstip downgraden naar bunq Travel Card - zonder extra kosten.

Wanneer je naar bunq Travel Card overstapt:
Al je passen, met uitzondering van je Travel Card, worden gedeactiveerd.
Heb je nog geen bunq Travel Card, dan kan je er een bestellen met je nieuwe lidmaatschap.
Al je rekeningen moeten worden opgeheven. Met je bunq Travel Card lidmaatschap kan je maar één lopende rekening hebben.
Alle exclusieve Premium features (zoals Spaardoelen en bunq.me) worden geblokkeerd.
Je API-keys worden gedeactiveerd.
Je kan geen nieuwe rekeningen openen zolang je gebruikmaakt van bunq Travel Card.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ja dat downgraden naar travel card gaat nergens over natuurlijk, wat een flop. :P

Er is trouwens nog een dingetje bedenk k me net. Partners worden nu nog erger dan voorheen gedwongen zich te onderwerpen aan een kostenplaatje van €16/mnd, je aansluiten bij een Pack of zelf pack deel verkopen en dan alsnog €10/mnd dokken plus potentie voor Pack-gedoe, of Joint met irritante beperkingen voor €9,95 per maand. Het is nu niet meer mogelijk om een partner uit te nodigen voor een joint of connect rekening door hen Free aan te laten maken, dat bestaat immers niet meer - enkel mensen die het al hadden mogen het houden. Je partner *moet* dus betalende klant zijn nu - wat bunq nóg duurder maakt dan het al was. Ik snap niet dat ze het nóg onaantrekkelijker hebben gemaakt voor mensen om naar bunq te gaan. Doen ze het erom? Het is echt te duur en inflexibel. Tel daar de enorm slechte communicatie en onbetrouwbare support bij op en ik begin toch weer te vrezen voor de toekomst en overlevingskansen van bunq.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 07-06-2019 22:11 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

WhatsappHack schreef op Friday 7 June 2019 @ 22:10:
Ja dat downgraden naar travel card gaat nergens over natuurlijk, wat een flop. :P

Er is trouwens nog een dingetje bedenk k me net. Partners worden nu nog erger dan voorheen gedwongen zich te onderwerpen aan een kostenplaatje van €16/mnd, je aansluiten bij een Pack of zelf pack deel verkopen en dan alsnog €10/mnd dokken plus potentie voor Pack-gedoe, of Joint met irritante beperkingen voor €9,95 per maand. Het is nu niet meer mogelijk om een partner uit te nodigen voor een joint of connect rekening door hen Free aan te laten maken, dat bestaat immers niet meer - enkel mensen die het al hadden mogen het houden. Je partner *moet* dus betalende klant zijn nu - wat bunq nóg duurder maakt dan het al was. Ik snap niet dat ze het nóg onaantrekkelijker hebben gemaakt voor mensen om naar bunq te gaan. Doen ze het erom? Het is echt te duur en inflexibel. Tel daar de enorm slechte communicatie en onbetrouwbare support bij op en ik begin toch weer te vrezen voor de toekomst en overlevingskansen van bunq.
Er waren inderdaad wat 'truukjes' om met z'n tween gebruik te maken van een betalende klant. Daar hebben ze nu een stokje voor gestoken. Zullen veel mensen niet blij mee zijn, maar om eerlijk te zijn...de mensen die al met z'n tweeen in een pack zaten merken daar natuurlijk niets van. Ook de mensen met bunq 'more' (vraag me af hoeveel dat er nog zijn) doet het ook geen pijn...

Denk dat ze te groot aan het groeien zijn om dat soort 'gratis' zaken er nog bij te doen...ze willen volgens mij meer stroomlijnen. Dat hele bunq free was natuurlijk ook een kul product. Je hebt een bankrekening, maar geen pasjes.....wat heb je daar nu weer aan?

JackSparrow wijzigde deze reactie 07-06-2019 22:19 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@JackSparrow Nouja, trucjes. Stond volgens mij zelfs op de site en/of in de voorwaarden vermeld dat het kon. :P Ook op Together. In de context van vriendengroepen bijvoorbeeld, er hoefde er maar één premium te hebben en je kon een vakantiepotje aanmaken met vrienden op Free. Dat kan ook niet meer. Dat is toch best zonde van de potentie want zo liep bunq wel meer kans op extra klanten en voor partners was de prijs nog te behappen, zeker via Pack. Nu moet je in vergelijking met dat al minstens het dubbele gaan betalen ad €10/mnd. Dat is voor velen ff net een stapje teveel voor een bankrekening. En ja bunq biedt zoveel meer en bla, maar dat zal de meesten aan hun derrière oxideren - leuk die filosofie enzo, maar niet als je dan je potentiele klantenkring nog agressiever wegdrukt in een niche groep gebruiker zoals jij en ik en wat gadgetfreaks. Imho, anyway.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pindakaaspotje
  • Niet online
JackSparrow schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:19:
[...]

Denk dat ze te groot aan het groeien zijn om dat soort 'gratis' zaken er nog bij te doen...ze willen volgens mij meer stroomlijnen. Dat hele bunq free was natuurlijk ook een kul product. Je hebt een bankrekening, maar geen pasjes.....wat heb je daar nu weer aan?
ehm.. voor alle internetverkopen was dit juist ideaal. Ik geef liever een rekeningnummer dat ik niet voor "reguliere" betalingen doe aan onbekende mensen (marktplaats aankopen bv). Zal ook meteen de reden zijn. Bunq stond bij meerdere (buitenlandse) banken op een discutabele lijst.

Of ze groeien... geen idee. Ik heb nog steeds niet het idee dat ze weten wat ze willen en welke doelgroep.
WhatsappHack schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:25:
@JackSparrow Nouja, trucjes. Stond volgens mij zelfs op de site en/of in de voorwaarden vermeld dat het kon. :P Ook op Together. In de context van vriendengroepen bijvoorbeeld, er hoefde er maar één premium te hebben en je kon een vakantiepotje aanmaken met vrienden op Free. Dat kan ook niet meer. Dat is toch best zonde van de potentie want zo liep bunq wel meer kans op extra klanten en voor partners was de prijs nog te behappen, zeker via Pack. Nu moet je in vergelijking met dat al minstens het dubbele gaan betalen ad €10/mnd. Dat is voor velen ff net een stapje teveel voor een bankrekening. En ja bunq biedt zoveel meer en bla, maar dat zal de meesten aan hun derrière oxideren - leuk die filosofie enzo, maar niet als je dan je potentiele klantenkring nog agressiever wegdrukt in een niche groep gebruiker zoals jij en ik en wat gadgetfreaks. Imho, anyway.
amen.. aan het begin leek de doelgroep jongeren en studenten.. Ideaal voor studentenhuizen.. die zijn ze nu voor 99% allemaal wel kwijt.

pindakaaspotje wijzigde deze reactie 07-06-2019 22:34 (41%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Anderzijds: ik kan me goed voorstellen dat een groot deel van de fraude die bij bunq plaats vindt, juist op die gratis accounts wordt gedaan. Op enig moment worden de kosten hoger dan de baten.

Hoewel ik het ook wel jammer vind, vind ik de overall richting inmiddels wel goed. :) Ik ben blij dat de 'creditcard' erbij is gekomen, en bunq joint met 4 passen vind ik ook een prima oplossing voor stellen. Wellicht past het niet perfect voor een ieder, maar overall zijn de grootste mankementen van de afgelopen jaren nu opgelost.

Over de prijs kun je uiteraard redetwisten. Vanuit bunq gezien is het heel helder: ze maken nog geen winst, dus eigenlijk zou de prijs nog hoger moeten zijn om het voortbestaan van het bedrijf te garanderen. Ik vind het ook veel geld. Mocht je het te duur vinden, dan is het product denk ik niet voor jou.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22:24
Sja mijn klacht met free was altijd dat het niet mogelijk was om er een pas aan te koppelen. Zo'n travel card account lost dat op maar ten koste van de normale bankrekening features. Beetje lood om oud ijzer als je het mij vraagt.

Ze zijn gewoon nog steeds zoekende wat ze willen met die gratis pakketten. Dik kans dat zo'n gratis creditcard flink gaat scoren in het buitenland, waar CC-betalingen veel gangbaarder zijn en betaalverzoeken (nog) niet. Aan de ene kant is het een groot voordeel dat bunq zich meer op het buitenland focust (acceptatie van passen is er flink door verbeterd) maar er kleven voor ons Nederlanders dus ook nadelen aan.

En hoewel ik zelf prima tevreden ben met premium, snap ik ook niet waarom er niet gewoon een bunq-medium komt met 1 pas en 3 rekeningen of zo.

zcflevo.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

mcDavid schreef op Friday 7 June 2019 @ 23:00:
Sja mijn klacht met free was altijd dat het niet mogelijk was om er een pas aan te koppelen. Zo'n travel card account lost dat op maar ten koste van de normale bankrekening features. Beetje lood om oud ijzer als je het mij vraagt.

Ze zijn gewoon nog steeds zoekende wat ze willen met die gratis pakketten. Dik kans dat zo'n gratis creditcard flink gaat scoren in het buitenland, waar CC-betalingen veel gangbaarder zijn en betaalverzoeken (nog) niet. Aan de ene kant is het een groot voordeel dat bunq zich meer op het buitenland focust (acceptatie van passen is er flink door verbeterd) maar er kleven voor ons Nederlanders dus ook nadelen aan.

En hoewel ik zelf prima tevreden ben met premium, snap ik ook niet waarom er niet gewoon een bunq-medium komt met 1 pas en 3 rekeningen of zo.
Als ze door dit soort stappen een enorme boos in het buitenland gaan krijgen, waardoor hun klantenbestand per saldo gaat groeien. Dan lijkt mij dat een goede ontwikkeling.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:58
mcDavid schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 23:00:
Ze zijn gewoon nog steeds zoekende wat ze willen met die gratis pakketten.
FTFY:
Ze zijn gewoon nog steeds zoekende wat ze willen met die gratis pakketten.
bunq weet inderdaad niet wat ze precies willen. Elke paar maanden veranderen ze hun strategie ingrijpend. Je bent dus niet zeker of wat je nu krijgt, over een halfjaar nog hebt (of kunt krijgen). En daarom beschouw ik het niet als een serieuze bank.

Uiteindelijk draait het natuurlijk allemaal om geld.
Het gratis pakket leverde hen waarschijnlijk te weinig omzet op, maar is het “premium” pakket veel te duur (en levert dus ook te weinig omzet op). Het lijkt alsof bunq weinig marktonderzoek gedaan heeft, want 7.99 is gewoon teveel geld.

Leuk dat je een paar euro korting kunt krijgen, maar de gemiddelde consument heeft daar geen boodschap, want het is teveel moeite.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Nu online
De meeste ‘echte’ creditcards hebben een aankoopverzekering, de bunq travel card niet? Of zie ik het over het hoofd?

• Ping83
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:56
Ik denk dat bunq de bui al ziet hangen en het over een andere boeg moet gooien en daarom de Travelcard introduceert en afscheid neemt van Free. Dit is denk ik vooral gericht op buitenlandse klanten. Al zie ik niet wat ze hier nu anders doen dan een andere prepaid creditcard aanbieder.

Tevens is de komst van Apple Pay bij ING hun denk ik ook een doorn in het oog, Apple Pay heeft mij naar bunq getrokken. Als een ander dit tegen een lager tarief aanbiedt ben ik ook weg bij bunq. Alle extra’s die je bij bunq krijgt zijn leuk maar de €8,99 niet waard zeker nu andere banken bijvoorbeeld ook met “spaarpotjes” beginnen.

Ik heb samen met mijn vriendin wat gezamenlijke rekeningen en connect bij bunq, wel handig maar niet noodzakelijk. Hiervoor betalen we dus in theorie €17,98 maar wij zitten in een pack dus betalen we maar €10. Een lidmaatschap in een Pack met een onbekende is ook nooit helemaal betrouwbaar, degene die hem aanmaakt kan de stekker er zo uittrekken.

Daarbij komt dat de support alleen via de app bereikbaar is en je verhalen hoort dat rekeningen zomaar een aantal weken geblokkeerd worden en je niet bij je geld kunt. Vertrouwen in een bank hebben en het vertrouwd voelen dat je geld “veilig” is is eigenlijk het belangrijkste bij bankieren. Daar kunnen leuke features voor wat mij betreft niet tegenop.

De discussies op Together over slechte communicatie vanuit bunq worden niet serieus genomen en de mods vinden dat bunq vaak niets te verwijten valt. De communicatie over het opheffen van Free is hier een voorbeeld van.

Al deze onzekerheden in acht genomen te hebben en ook de kosten in het achterhoofd te houden ga ik denk ik overstappen voor Apple Pay naar ING zodra zij dit activeren. Wellicht denken veel klanten van bunq hier zo over.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Ping83 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 07:47:
Ik denk dat bunq de bui al ziet hangen en het over een andere boeg moet gooien en daarom de Travelcard introduceert en afscheid neemt van Free. Dit is denk ik vooral gericht op buitenlandse klanten. Al zie ik niet wat ze hier nu anders doen dan een andere prepaid creditcard aanbieder.

Tevens is de komst van Apple Pay bij ING hun denk ik ook een doorn in het oog, Apple Pay heeft mij naar bunq getrokken. Als een ander dit tegen een lager tarief aanbiedt ben ik ook weg bij bunq. Alle extra’s die je bij bunq krijgt zijn leuk maar de €8,99 niet waard zeker nu andere banken bijvoorbeeld ook met “spaarpotjes” beginnen.

Ik heb samen met mijn vriendin wat gezamenlijke rekeningen en connect bij bunq, wel handig maar niet noodzakelijk. Hiervoor betalen we dus in theorie €17,98 maar wij zitten in een pack dus betalen we maar €10. Een lidmaatschap in een Pack met een onbekende is ook nooit helemaal betrouwbaar, degene die hem aanmaakt kan de stekker er zo uittrekken.

Daarbij komt dat de support alleen via de app bereikbaar is en je verhalen hoort dat rekeningen zomaar een aantal weken geblokkeerd worden en je niet bij je geld kunt. Vertrouwen in een bank hebben en het vertrouwd voelen dat je geld “veilig” is is eigenlijk het belangrijkste bij bankieren. Daar kunnen leuke features voor wat mij betreft niet tegenop.

De discussies op Together over slechte communicatie vanuit bunq worden niet serieus genomen en de mods vinden dat bunq vaak niets te verwijten valt. De communicatie over het opheffen van Free is hier een voorbeeld van.

Al deze onzekerheden in acht genomen te hebben en ook de kosten in het achterhoofd te houden ga ik denk ik overstappen voor Apple Pay naar ING zodra zij dit activeren. Wellicht denken veel klanten van bunq hier zo over.
Eergisteren contact gehad met bunq support ivm toegezonden MasterCard i.p.v. travelcard.
Dit ging zeer snel en correct, na opnieuw een travelcard besteld te hebben moest ik €9 voor de travelcard betalen. Kon gelijk de foutief toegestuurde MasterCard blokkeren en gisteren werd de €9 terug geboekt door bunq. Dus dingen gaan ook wel goed bij bunq.

Heb ook een N26 black/Revolut Metal account en dus ook geld heen en weer tussen deze en bunq, en ook hier geen problemen.

Mijn bunq premium account met Apple Pay vanaf mrt ‘18 ga ik zeker niet de deur uitdoen, mijn ING account die blijft zonder Apple Pay.

• pindakaaspotje
  • Niet online
U123456 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 00:16:
De meeste ‘echte’ creditcards hebben een aankoopverzekering, de bunq travel card niet? Of zie ik het over het hoofd?
klopt. Bovendien moet ik nog zien of ze werkelijk zo goed geaccepteerd worden als beloofd. De debit-card zou ook overal geaccepteerd worden.

Maarja ze zijn gratis (Ali pakt zijn marge met transactie)

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

pindakaaspotje schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 08:31:
[...]

klopt. Bovendien moet ik nog zien of ze werkelijk zo goed geaccepteerd worden als beloofd. De debit-card zou ook overal geaccepteerd worden.

Elke bank pakt zijn winsten, dus ook bunq.
Anders kunnen ze wel stoppen, en als ik het laatste jaar het nieuws over de handel en wandel van ING zo volg dan gaan daar toch eerder mijn nek haren van overend staan :)

• pindakaaspotje
  • Niet online
Wat natuurlijk wel uiterst vreemd is, is dat premiumgebruikers met al 3 kaarten.. voor een extra travelcard 10 euro betalen (ok, aanschaf), maar ook een maandelijkse fee van 3 euro.. Terwijl het overige klanten gratis is.
Dat is natuurlijk onbegrijpelijk en kweekt onvrede bij je premium gebruikers. Weer iets waar niet zo goed over is nagedacht.

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

pindakaaspotje schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:41:
Wat natuurlijk wel uiterst vreemd is, is dat premiumgebruikers met al 3 kaarten.. voor een extra travelcard 10 euro betalen (ok, aanschaf), maar ook een maandelijkse fee van 3 euro.. Terwijl het overige klanten gratis is.
Dat is natuurlijk onbegrijpelijk en kweekt onvrede bij je premium gebruikers. Weer iets waar niet zo goed over is nagedacht.
Voor mijn Amex & Visa cc betaal ik ook maandelijks, dus als de bunq travelcard goed is dan kunnen ze dat ook als een goed product in de markt zetten.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• stane
  • Registratie: oktober 2012
  • Nu online
Krisp schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:37:
Anderzijds: ik kan me goed voorstellen dat een groot deel van de fraude die bij bunq plaats vindt, juist op die gratis accounts wordt gedaan. Op enig moment worden de kosten hoger dan de baten.
Dit klopt inderdaad. Het grote nadeel van gratis betaalrekeningen is de fraude die ermee gepleegd wordt. Dat wordt in dit topic nog wel vaak onderschat. In vergelijking met een conservatieve bank is het vrij gemakkelijk om bij bunq een rekening te openen. Betalingen kunnen razendsnel overgeboekt worden naar verschillende rekeningen. Met een gratis rekening trek je nou eenmaal zulke criminelen aan. Andere fintech banken (N26, Revolut) hebben hetzelfde probleem. Het gevolg echter is dat bedrijven bunq minder gaan vertrouwen en ook de neiging hebben om goede gebruikers te weren, iets wat in Bunq Together veel wordt besproken.

Daarom is de keuze om het gratis pakket op te zeggen eigenlijk een goede stap. Het gaat de huidige gebruikers van bunq juist helpen: acceptatie wordt over het algemeen beter. Het is wel jammer dat de communicatie van bunq slecht is. Als bunq juist eerlijk is over de keuze(s) die hierachter liggen dan verdienen ze ook meer respect. Ik vermoed ook van de rest.
Krisp schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:37:
Over de prijs kun je uiteraard redetwisten. Vanuit bunq gezien is het heel helder: ze maken nog geen winst, dus eigenlijk zou de prijs nog hoger moeten zijn om het voortbestaan van het bedrijf te garanderen. Ik vind het ook veel geld. Mocht je het te duur vinden, dan is het product denk ik niet voor jou.
Bunq is inderdaad sterk verliesgevend, maar dat betekent niet dat de prijs omhoog moet om winstgevend te worden. Zo is niet hoe vraag en aanbod werkt. Blijkbaar heeft Ali goed berekend wat de ideale prijs is. Wellicht dat Ali nog een les prijsdiscriminatie kan nemen. Het lijkt mij een slimme zet om bunq goedkoper of gratis te maken voor jongeren/studenten (de voornaamste doelgroep momenteel). Zodra zij eenmaal binnen zijn en al hun vaste lasten hebben lopen via bunq lijkt het mij heel lastig om terug te schakelen naar een bank als ING, waarbij je nog één betaalrekening hebt. Je moet ze juist binnenhalen voordat ze hun huis kopen, want dan wordt overstappen een stuk lastiger.

Verder merk ik op dat ze minder emoji in hun taalgebruik hebben, alhoewel de grote fans nog regelmatig een regenboogje in het midden van hun zin plaatsen. Ontzettend storend en niet-professioneel. Deze grote fans proberen ook iedereen te helpen met hun problemen. Op zich geen probleem, maar ze gaan altijd in discussie met mensen die kritisch zijn op bunq. Lijkt me niet gezond om daarnaast deze die-hard fans ook nog eens moderators te maken op je eigen forum.

En nog iets: een voordeel van bunq kan zijn dat je veel meer overzicht hebt in de kosten die je maakt, waardoor je ook meer bespaart. Je ziet niet meer een lange lijst met afschriften, maar kunt bepaalde bedragen van verschillende rekeningen af laten halen (boodschappen van de boodschappenrekening). Als dit een maandelijkse besparing van 8 euro oplevert (ligt er natuurlijk aan wat je momenteel betaalt), dan heb je bunq er al uit. Mensen lijken dit ook vaak te vergeten.

Voor mij bunq? Ik denk eerst dat ze een telefonische klantenservice moeten openen. Lijkt me vreselijk om langere periode (uren, dagen) niet bij mijn geld te kunnen. Wel houd ik de ontwikkelingen in de gaten.

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

stane schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:15:
[...]

Dit klopt inderdaad. Het grote nadeel van gratis betaalrekeningen is de fraude die ermee gepleegd wordt. Dat wordt in dit topic nog wel vaak onderschat. In vergelijking met een conservatieve bank is het vrij gemakkelijk om bij bunq een rekening te openen. Betalingen kunnen razendsnel overgeboekt worden naar verschillende rekeningen. Met een gratis rekening trek je nou eenmaal zulke criminelen aan. Andere fintech banken (N26, Revolut) hebben hetzelfde probleem. Het gevolg echter is dat bedrijven bunq minder gaan vertrouwen en ook de neiging hebben om goede gebruikers te weren, iets wat in Bunq Together veel wordt besproken.

Daarom is de keuze om het gratis pakket op te zeggen eigenlijk een goede stap. Het gaat de huidige gebruikers van bunq juist helpen: acceptatie wordt over het algemeen beter. Het is wel jammer dat de communicatie van bunq slecht is. Als bunq juist eerlijk is over de keuze(s) die hierachter liggen dan verdienen ze ook meer respect. Ik vermoed ook van de rest.

[...]

Bunq is inderdaad sterk verliesgevend, maar dat betekent niet dat de prijs omhoog moet om winstgevend te worden. Zo is niet hoe vraag en aanbod werkt. Blijkbaar heeft Ali goed berekend wat de ideale prijs is. Wellicht dat Ali nog een les prijsdiscriminatie kan nemen. Het lijkt mij een slimme zet om bunq goedkoper of gratis te maken voor jongeren/studenten (de voornaamste doelgroep momenteel). Zodra zij eenmaal binnen zijn en al hun vaste lasten hebben lopen via bunq lijkt het mij heel lastig om terug te schakelen naar een bank als ING, waarbij je nog één betaalrekening hebt. Je moet ze juist binnenhalen voordat ze hun huis kopen, want dan wordt overstappen een stuk lastiger.

Verder merk ik op dat ze minder emoji in hun taalgebruik hebben, alhoewel de grote fans nog regelmatig een regenboogje in het midden van hun zin plaatsen. Ontzettend storend en niet-professioneel. Deze grote fans proberen ook iedereen te helpen met hun problemen. Op zich geen probleem, maar ze gaan altijd in discussie met mensen die kritisch zijn op bunq. Lijkt me niet gezond om daarnaast deze die-hard fans ook nog eens moderators te maken op je eigen forum.

En nog iets: een voordeel van bunq kan zijn dat je veel meer overzicht hebt in de kosten die je maakt, waardoor je ook meer bespaart. Je ziet niet meer een lange lijst met afschriften, maar kunt bepaalde bedragen van verschillende rekeningen af laten halen (boodschappen van de boodschappenrekening). Als dit een maandelijkse besparing van 8 euro oplevert (ligt er natuurlijk aan wat je momenteel betaalt), dan heb je bunq er al uit. Mensen lijken dit ook vaak te vergeten.

Voor mij bunq? Ik denk eerst dat ze een telefonische klantenservice moeten openen. Lijkt me vreselijk om langere periode (uren, dagen) niet bij mijn geld te kunnen. Wel houd ik de ontwikkelingen in de gaten.
Ik vraag me af of bunq zomaar een premium account zal blokkeren waarop je al je bank zaken doet en ook je salaris op ontvangt.
Dat mis ik een beetje in de topics die daarover gaan.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Dennisweb
@Orinoco Ja, dat doen ze. Ik ben ZZP’er en mijn salaris boekte ik dus over naar mijn bunqrekening. Even PayPal omzetten en de boel is bevroren.

Dat er dan mensen zijn die maandelijks 5K probleemloos op hun rekening kunnen zetten terwijl ik bij respectievelijk 19 en 21 cent al niet meer bij mijn geld kan, stoort mij.

De nieuwe koers van bunq om de gratis rekening er uit te gooien is goed. Dan stoot je een hoop katvangers en oplichters af.

Maar toch heb ik gisteren bunq opgezegd. Ik ben helemaal geen klant meer. Ik had alles nog bij ING staan en dat houd ik zo. Waarom? Er zijn een paar zaken waardoor ik bunq ondermaats vind presteren:

- Ontbreken van een hotline in gevallen van nood zoals bijvoorbeeld bevroren bankrekening;
- De support is zwaar ondermaats. Medewerkers weten niet waar ze het over hebben of reageren bizar traag. Heb van de week meegemaakt dat ik ruim twee uur moest chatten voor drie simpele reacties. Er zat een interval van 45 minuten tussen ieder bericht. Echt te beroerd.
- De afdeling Communicatie bij bunq lijkt niet te bestaan. Van de een op de andere dag zijn er weer andere plannen en zijn dingen opeens niet meer mogelijk;
- De plannen lijken soms nogal ondoordacht. Marketing is niet bunqs sterkste punt, gaf Ali zelf ook al toe.
- De stabiliteit van het management lijkt daardoor ver te zoeken. Ik snap dat stabiliteit en innovatie niet altijd samengaan, maar bunq komt met zoveel soms slechte wijzigingen tegelijk dat je als klant niet weet waar je aan toe bent.

Dat betekent niet dat ik nooit meer klant bij bunq zal worden. Ik zou zeggen, verbeter het volgende:

- Zorg voor kundige supportmedewerkers die snel en correct reageren. Bij ING heb ik binnen twee minuten antwoord.
- Introduceer een hotline (al honderd keer gevraagd)
- Wees een stabiele omgeving. Als je wat wilt veranderen, prima, maar overgangsperiodes lijken me gewenst
- Stop met die debiele regenboog emoji’s. Ik ga m’n geld echt niet onderbrengen bij een kinderdagverblijf. Als je bijvoorbeeld bij N26 op de site kijkt, heb je een veel meer premium gevoel.
- bunq is sterk verlieslijdend. Het zou mooi zijn als de verliezen niet nog groter worden. Dat schept vertrouwen en stabiliteit. Ja, het is een start-up, maar als het ieder jaar steeds verder achteruit gaat is dat toch verontrustend nieuws.

Ik blijf hier actief in dit topic, blijf meepraten en ‘volg de ontwikkelingen op de voet’. Dan ziet we het later wel weer. De belangrijkste reden om bunq op te zeggen was dat ik Premium het momenteel niet waard vind, gezien de zeer belabberde service.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

pindakaaspotje schreef op Saturday 8 June 2019 @ 08:31:
[...]

Op welke plekken wordt de debit card dan [b]niet]/b] geaccepteerd? Ik gebruik hem overal in het buitenland en heb werkelijk nog geen plek gezien waar hij niet werkt.
pindakaaspotje schreef op Saturday 8 June 2019 @ 09:41:
Hoezo is daar nu niet goed over nagedacht? Hij maakt gewoon deel uit van je abonnement, maar je mag maximaal natuurlijk maar 3 kaarten actief hebben. Dus gewoon even een debit kaart freezen en dan betaal je niet meer voor je Travel Card.

Mocht je de travel card even niet nodig hebben, dan freeze je die...en unfreeze je die andere kaart weer...easy as that.
Orinoco schreef op Saturday 8 June 2019 @ 19:35:
[...]

Ik vraag me af of bunq zomaar een premium account zal blokkeren waarop je al je bank zaken doet en ook je salaris op ontvangt.
Dat mis ik een beetje in de topics die daarover gaan.
Ik heb ook diverse van die verhalen gehoord, maar eigenlijk heeft ieder 'slachtoffer' bunq 'voor erbij'. Zelf heb ik al mijn bankzaken bij bunq lopen (alleen salaris komt bij mijn oude bank binnen, ivm hypotheek. Maar alles gaat na aftrek hypotheek door naar bunq). Ook bij mij komen er soms 'grote' bedragen binnen, nouja mijn salaris komt ook vanaf mijn eigen andere rekening af. Heb nooit het gevoel gehad dat er iets mis is en ben ook zeker niet bank dat ze zomaar rekeningen gaan blokkeren...

JackSparrow wijzigde deze reactie 09-06-2019 01:59 (68%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 13-07 21:18
stane schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:15:
[...]

Dankjewel hoor :P
Nou vooruit, dat ik regenboogjes gebruik klopt. Maar bunq gebruikt zelfs emoticons in alle pushberichten dus het is maar net waar je de grens trekt :)

De rest herken ik eigenlijk allemaal niet zo, ieder zijn mening zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:36

Qck

Bazinga

Zojuist een account aangemaakt. Zeer nette app, met mooie mogelijkheden. Wat ik me afvraag (excuses als het al eens eerder is vermeld), is het mogelijk om bijv. bij binnenkomst van loon een x-bedrag naar rekening 1 en een y-bedrag naar rekening 2 over te maken?

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Qck schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:15:
Zojuist een account aangemaakt. Zeer nette app, met mooie mogelijkheden. Wat ik me afvraag (excuses als het al eens eerder is vermeld), is het mogelijk om bijv. bij binnenkomst van loon een x-bedrag naar rekening 1 en een y-bedrag naar rekening 2 over te maken?
Dat kan bv met een payment schedule te maken binnen je bunq app
https://together.bunq.com/d/84-schedule-a-payment

• WhatsappHack
  • Niet online
Qck schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:15:
Niet echt. IFTTT support zou wel fijn zijn.

• FrameWork.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18:36
Ik heb een plekje vrij in een bunq pack. PM bij interesse.

FrameWork. wijzigde deze reactie 12-06-2019 08:16 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcDavid
Heeft iemand enig idee of bunq.me nog bestaat (los van al bestaande links)?

Ik zit te zoeken hoe je zo'n betaallink kunt maken (voor een externe bankrekening), maar kan die optie nergens meer vinden. Weer iets wat een stille dood gestorven is?

mcDavid wijzigde deze reactie 11-06-2019 18:18 (6%)

zcflevo.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisweb
mcDavid schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:17:

Ik zit te zoeken hoe je zo'n betaallink kunt maken (voor een externe bankrekening), maar kan die optie nergens meer vinden. Weer iets wat een stille dood gestorven is?
Dat kun je alleen nog doen als je klant van bunq bent. Er waren iets te veel mensen die dachten dat ze het CJIB of de Belastingdienst waren. ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• oohh
mcDavid schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:17:

Schijnbaar is die functie twee maanden geleden dichtgegooid omdat er frauduleuze betalingen mee werden gedaan. Zie de reactie van Ali in deze thread: https://together.bunq.com...ersonating-the-dutch-cjib

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 10:47
Zo, ga Bunq opzeggen na trial. Overbodig geworden nu ING Apple Pay heeft.

Denk dat Bunq vandaag duizenden klanten heeft zien vertrekken na vandaag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:51
Mr Brightside schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:11:
Zo, ga Bunq opzeggen na trial. Overbodig geworden nu ING Apple Pay heeft.

Denk dat Bunq vandaag duizenden klanten heeft zien vertrekken na vandaag.
Ik heb ING altijd aangehouden om evt cash te kunnen storten, maar ik ga toch niet terug nu. Bunq bevalt prima en ik zie meerwaarde in de overige features naast apple pay.

• pindakaaspotje
  • Niet online
duizenden is veel denk ik.. Vooral mensen die al bij de ING zaten.. andere zullen denk ik wel blijven (als je apple pay hebt en bij rabo/abn zit.. Ik denk dat mensen puur bij Bunq zitten voor apple pay niet nog eens overstappen naar ING.. die wachten tot de rabo/abn het ook krijgt en dan bunq opzegt. (tenzij je helemaal bent overgestapt op bunq.. maar dat zijn er niet veel denk ik,.)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DeNachtwacht
Voor de bunq-ers, sinds vandaag is het Apple Pay / Wallet appje ook verschenen op Nederlandse macs. Waarschijnlijk omdat het nu officieel gereleased is in Nederland. Voorheen kon ik dit nog niet toevoegen maar nu kan ik dus ook op mijn Mac Apple Pay gebruiken.

Je kunt dus vanaf nu ook heel makkelijk online bestellen bij sites die het ondersteunen. Heeft de ING release ook voor ons nog een klein voordeeltje ;)

DeNachtwacht wijzigde deze reactie 11-06-2019 22:41 (14%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

pindakaaspotje schreef op Tuesday 11 June 2019 @ 19:29:
duizenden is veel denk ik.. Vooral mensen die al bij de ING zaten.. andere zullen denk ik wel blijven (als je apple pay hebt en bij rabo/abn zit.. Ik denk dat mensen puur bij Bunq zitten voor apple pay niet nog eens overstappen naar ING.. die wachten tot de rabo/abn het ook krijgt en dan bunq opzegt. (tenzij je helemaal bent overgestapt op bunq.. maar dat zijn er niet veel denk ik,.)
Dat zijn er voldoende. Er is maar een klein deel wat er speciaal voor Apple Pay zat of zit. Vergeet niet dat bunq dat ook pas sinds iets meer dan een jaar aanbiedt he. Tuurlijk zal het klantenbestand gegroeit zijn, maar er zijn ook mensen genoeg die met hun dagelijkse bankzaken bij bunq zitten.

• DeNachtwacht
Ik ben zelf overgestapt vanwege Apple Pay, maar zolang bunq zo door gaat ga ik er absoluut niet weg. Zoals ik al eerder schreef moeten ze nog wel leren een meer formele bank te kunnen zijn. Dus een volwaardige klantenservice en misschien zelfs wel echte adviseurs in pakken zodat ook groot zakelijke klanten op ze af kunnen komen.

Maar mij stoort het persoonlijk niets dus ik blijf heerlijk verlost van de ING bureaucratie en vooral van een bank die constant geld probeert te verdienen aan hun klanten, zelfs ten koste van hun privacy.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisweb
Ik heb me onlangs toch weer aangemeld bij bunq. Ik zie voornamelijk voordelen bij de wisselkoers. Ik ga binnenkort met mijn broer op vakantie en heb dus een vakantiepotje gemaakt waar we beiden geld in storten. Heb een virtuele kaart aangemaakt zodat ik gemakkelijk bij Uber af kan rekenen.

Dat zijn zaken die je helaas bij ING niet hebt. bunq heeft zeker voordelen en nu ik die voordelen heb zie ik wél de meerwaarde van bunq, maar blijf ik sceptisch.

Dat enige-investeerder-verhaal geloof ik nu wel. Ali’s bankrekening groeit als kool dus dat komt wel goed.

Alleen de spookverhalen over compliance zijn voor mij nog reden tot zorg. Zag vanmiddag ook weer iets voorbij komen van de afdeling compliance. Een heel negatieve, arrogante reactie. De klantenservice en dan met name compliance mag niet, maar moet zelfs echt beter.

Ik weet dat binnen de wettelijke kaders bunq niets mag zeggen over lopende onderzoeken. Maar als ik alles zo lees, is het er erg strak afgesteld (Revolut lijkt daar ook een handje van te hebben, zo niet nog erger).

Het valt me wel op dat de spookverhalen vaak gaat over mensen die er een handeltje op nahouden. Bijvoorbeeld in crypto’s. Dat wil bunq niet hebben en snap ik ook. Maar als ik als zzp’er soms wat geld naar mezelf overboek en rekeningen betaal, dan lijkt me toch niet dat compliance daar iets op tegen zou kunnen hebben?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Dennisweb Als ze dat niet willen, dan moeten ze dat in de voorwaarden zetten :P
Bovendien... bunq heeft een samenwerking met B3LP he, de crypto exchange van Bitonic :P Wordt zelfs reclame voor gemaakt door Bitonic. Het zou een beetje raar zijn als ze daar een samenwerking mee aangaan, maar cryptohandel niet willen. :+ Dat rijmt niet met elkaar, zou nogal tegenstrijdig zijn. ;)

Ik heb zelf overigens een paar keer in crypto gehandeld (via bitonic toevallig) via een bunq rekening en gelukkig geen gezeik gehad.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 12-06-2019 03:17 (4%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• oohh
Dennisweb schreef op zondag 9 juni 2019 @ 01:50:
Maar toch heb ik gisteren bunq opgezegd. Ik ben helemaal geen klant meer.
Dennisweb schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:18:
Ik heb me onlangs toch weer aangemeld bij bunq.
Je bent vier dagen geen klant geweest? :+

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:14
Wie kan mij van een goed advies voorzien?

Ben momentele Bunq Premium lid, geworden nadat ik Apple Pay heb kunnen activeren en ze een debit MasterCard hebben. Nu heeft ING gister Apple Pay gelanceerd en is de enige reden dat ik écht bij Bunq zit dus de debit MasterCard.

Mijn vrouw wilt graag onze gezamelijke rekening onder brengen bij ING ipv Rabobank, vond het onzin maar na Apple Pay bij ING gister toch maar klant geworden. Echter hebben deze geen debit MasterCard.

Ik gebruik deze debit kaart voornamelijk om wat dingen zoals Netflix en Apple Music te betalen. Pin er af en toe mee.

Maar om nu €8 per maand te blijven betalen voor alleen een debit kaart vindt ik ook zo kansloos, vraag neergelegd bij ING hoe ze mij hierin kunnen voorzien en het enige wat ING heeft is een creditcard met een limiet van €1000 (en geen BKR omdat je binnen 30 dagen weer moet betalen). Voelt niet lekker en heeft ook zeker niet mijn eerste keus.

Wie heeft hier het antwoord wat nu slim is om te doen...?

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

WhatsappHack schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 03:17:
@Dennisweb Als ze dat niet willen, dan moeten ze dat in de voorwaarden zetten :P
Bovendien... bunq heeft een samenwerking met B3LP he, de crypto exchange van Bitonic :P Wordt zelfs reclame voor gemaakt door Bitonic. Het zou een beetje raar zijn als ze daar een samenwerking mee aangaan, maar cryptohandel niet willen. :+ Dat rijmt niet met elkaar, zou nogal tegenstrijdig zijn. ;)

Ik heb zelf overigens een paar keer in crypto gehandeld (via bitonic toevallig) via een bunq rekening en gelukkig geen gezeik gehad.
Hier ook via B3LP & Litebit, maar geen rimpel :)

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:51
Toppe schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:17:

Ben momentele Bunq Premium lid, geworden nadat ik Apple Pay heb kunnen activeren en ze een debit MasterCard hebben. Nu heeft ING gister Apple Pay gelanceerd en is de enige reden dat ik écht bij Bunq zit dus de debit MasterCard.

Mijn vrouw wilt graag onze gezamelijke rekening onder brengen bij ING ipv Rabobank, vond het onzin maar na Apple Pay bij ING gister toch maar klant geworden. Echter hebben deze geen debit MasterCard.

Ik gebruik deze debit kaart voornamelijk om wat dingen zoals Netflix en Apple Music te betalen. Pin er af en toe mee.

Maar om nu €8 per maand te blijven betalen voor alleen een debit kaart vindt ik ook zo kansloos, vraag neergelegd bij ING hoe ze mij hierin kunnen voorzien en het enige wat ING heeft is een creditcard met een limiet van €1000 (en geen BKR omdat je binnen 30 dagen weer moet betalen). Voelt niet lekker en heeft ook zeker niet mijn eerste keus.

Pack ingaan voor 4,99!

• Toppe
JDFS schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:20:
[...]

Pack ingaan voor 4,99!
Dat is ook nog een optie, maar behoud ik dan alle functies die Bunq mij nu te bieden heeft? En wie heeft er nog plek?

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Qck
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:36

Qck

Bazinga

Orinoco schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:56:
[...]
Dat kan bv met een payment schedule te maken binnen je bunq app
https://together.bunq.com/d/84-schedule-a-payment
De lijkt erop. Dit ziet eruit als een trigger op datum en niet zozeer een betaling (event).
WhatsappHack schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:59:
[...]
Niet echt. IFTTT support zou wel fijn zijn.
Zoiets inderdaad.

Music is not just a sound, it's a way of living.

• wes-
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:44
Ik heb sinds kort een automatic top up bedrag ingesteld bij Bunq maar ik vind het maar vaag.
Naar mijn weten kun je geen specifieke datum instellen dus ik krijg 8 Juni een notificatie maar zonder enige relevante informatie.
Vandaag 12 Juni is het top up bedrag van m'n andere bank afgeschreven naar PPRO Financial Ltd (Lijkt op een Duits rekeningnr) Kennelijk handelt dit bedrijf de matchingsverzoeken af?
Maar het desbetreffende top up bedrag staat nog niet op m'n Bunq account.

Mijn vraag is of mensen hier soortgelijke ervaringen hebben en of dit "normaal gedrag" is.

• Timmy
Voelt het niet lekker omdat je in zekere zin een krediet aan gaat? Ik kan mij daar iets bij voorstellen maar als je rekening blijft houden met de uitgaven die je doet dan zou dat geen probleem moeten zijn.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van debit cards, de acceptatiegraad is gewoon lager. Op reis moet ik regelmatig m'n credit card tevoorschijn halen omdat de debit card niet geaccepteerd wordt.

• Toppe
Timmy schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:09:
[...]

Voelt het niet lekker omdat je in zekere zin een krediet aan gaat? Ik kan mij daar iets bij voorstellen maar als je rekening blijft houden met de uitgaven die je doet dan zou dat geen probleem moeten zijn.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van debit cards, de acceptatiegraad is gewoon lager. Op reis moet ik regelmatig m'n credit card tevoorschijn halen omdat de debit card niet geaccepteerd wordt.
Heb daar nog nooit last van gehad, sterker nog: Heb wel eens moeten betalen voor mensen omdat hun CC niet geaccepteerd werd :*) (Carrefour, dus geen kleine winkel oid)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:00

De kaart van ING is geen echte creditcard. Aflossen binnen een maand is verplicht, het is een charge card. Je gaat inderdaad dus geen krediet aan en moet het daarom ook niet vergelijken met een creditcard waarbij je in delen af mag lossen en een hoge rente betaalt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:38
celshof schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:34:
[...]

De kaart van ING is geen echte creditcard. Aflossen binnen een maand is verplicht, het is een charge card. Je gaat inderdaad dus geen krediet aan en moet het daarom ook niet vergelijken met een creditcard waarbij je in delen af mag lossen en een hoge rente betaalt.
Inderdaad, zulke creditcards zijn de simpelste die in Nederland worden aangeboden. Ze leveren niet eens een BKR-registratie op door de verplichte aflossing binnen een maand. En toch bieden ze wel de voordelen van echte creditcards en profiteer je dus ook van een aankoopverzekering (in tegenstelling tot bij je debitcard). Pas bij gespreid terugbetalen, wat je niet zomaar kunt activeren, wordt er een BKR-registratie aangemaakt.

Kortom, over de basiscreditcards die door Nederlandse banken worden aangeboden, hoef je je geen enkele zorgen te maken. Het is ook niet voor niets dat de banken ze, bij wijze van spreken, al bij een pakje boter cadeau doen.

NY_Giant wijzigde deze reactie 12-06-2019 11:01 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Toppe schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:26:
Dat is ook nog een optie, maar behoud ik dan alle functies die Bunq mij nu te bieden heeft? En wie heeft er nog plek?
Idem functies, alleen krijg je je rente over max 2500 (10.000/4 man in pack).

---

Heb nu toevallig omdat ik ook nog bij ING zit Apple Pay. Als je alleen voor Apple Pay bij bunq zat..tsja, daarvoor zou ik nooit naar een bank overstappen.. maar blijkbaar is er nu best animo van mensen om naar ING te switchen. En eerlijk is eerlijk, qua functies in de app en support is ING prima en stiekem denk ik de beste van de grootbanken.

Maak me wel zorgen over de verhalen over beroerde support en irritante compliance bij bunq. Dat gaat klanten kosten. Zorg dat je je klanten goed blijft behandelen:

- regel een telefoonnummer voor noodgevallen
- hou je supportkwaliteit op peil
- betere communicatie over ingrijpende wijzigingen, enige tijd voordat de wijziging ingaat

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:16

[..]
Bunq opzeggen en een gratis rekening bij Revolut of N26 nemen. Dan heb je ook een debit Visa of Mastercard, maar geen kosten. Zie geen reden om in een pack te gaan of Bunq überhaupt aan te houden in jouw situatie (als het echt enkel en alleen om die debit card te doen is)

DM maar als je een referral voor N26 wilt ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Toppe Je kan naar die charge card van ING eventueel saldo storten he. :) Als je dat liever hebt dan achteraf betalen. Heeft als voordeel ook mooi 180 dagen aankoopverzekering en is daarmee een stuk beter dan enige kaart die bunq te bieden heeft - en op termijn waarschijnlijk nog goedkoper ook. :) Het grote nadeel van de ING itt bunq is dat ze schijt hebben aan je privacy, al kan je de meest bizarre functies gelukkig uitzetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:28
2Dutch schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:23:
[...]

Maak me wel zorgen over de verhalen over beroerde support en irritante compliance bij bunq. Dat gaat klanten kosten. Zorg dat je je klanten goed blijft behandelen:

- regel een telefoonnummer voor noodgevallen
- hou je supportkwaliteit op peil
- betere communicatie over ingrijpende wijzigingen, enige tijd voordat de wijziging ingaat
Heb zelf prima ervaring met de support van bunq overigens, maar je hebt gelijk, deze veranderingen zijn altijd als door god gedropt, je ziet het niet aankomen. Dit soort toch vrij grote wijzigingen heb je bij een bank het liefst geheel niet, en als je ze hebt zie je ze van grote afstand aankomen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Toppe
Brent schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:09:
[...]

Heb zelf prima ervaring met de support van bunq overigens, maar je hebt gelijk, deze veranderingen zijn altijd als door god gedropt, je ziet het niet aankomen. Dit soort toch vrij grote wijzigingen heb je bij een bank het liefst geheel niet, en als je ze hebt zie je ze van grote afstand aankomen.
Gister nog contact met ze gehad en het is inderdaad af en toe wel een beetje drama. Nederlands kennen ze niet (al kan dit aan de instellingen van mijn toestel liggen) en alles wat je in Engels uitlegt begrijpen ze niet...

• Timmy
Toppe schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:13:
Gister nog contact met ze gehad en het is inderdaad af en toe wel een beetje drama. Nederlands kennen ze niet (al kan dit aan de instellingen van mijn toestel liggen) en alles wat je in Engels uitlegt begrijpen ze niet...
Klinkt bekend.

Momenteel heb ik een probleem met incasso's. Een verzekeraar incasseert maandelijks bij mij voor 5 verschillende verzekering apart de premie. Dat betekent dus dat er op een zekere dag 5 verschillende incasso's met verschillende bedragen worden geincasseerd. Afgelopen jaren verliep dat prima bij ABN AMRO maar sinds ik de machtiging naar bunq heb omgezet is het drama. Elke maand wordt willekeurig één van de vijf incasso's verwerkt, de andere vier zijn onvindbaar. Volgens de verzekeraar hebben die vier incasso's een status "afgewezen" (o.i.d.). Ik ben hier al tijden met bunq over ingesprek maar voortgang wordt niet geboekt. Terugkoppeling wordt ook niet gegeven. En elke keer als ik naar een update vraag kan ik het probleem weer opnieuw uitleggen, een klanten-record wordt blijkbaar niet bijgehouden.

Lang verhaal kort... Deze incasso verloopt inmiddels weer via ABN AMRO en werd de eerste keer correct verwerkt.

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Timmy schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:37:
Een verzekeraar incasseert maandelijks bij mij voor 5 verschillende verzekering apart de premie. Dat betekent dus dat er op een zekere dag 5 verschillende incasso's met verschillende bedragen worden geincasseerd. Afgelopen jaren verliep dat prima bij ABN AMRO maar sinds ik de machtiging naar bunq heb omgezet is het drama.
Dit is toch wel bizar. Niet alleen dat het maar 1 incasso goed gaat, maar ook dat ze het blijkbaar (hmm, bug, meerdere klanten impact?) niet erg rap kunnen fixen. Heb geen idee hoe ze klantcontacten registreren, vermoed via een soort chatlog, maar als ik in de telegram-channels de verhalen lees kunnen sinds een tijdje supportmedewerkers ook ineens niet meer scrollen/lezen ofzo :/ Zo bizar dat het op zoiets spaak loopt. Als ze nou eens net zo veel manpower zouden stoppen achter dit soort zaken als hun 'nieuwe producten'-afdeling 8)7

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:38
Freakster86 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:52:
[...]

Bunq opzeggen en een gratis rekening bij Revolut of N26 nemen. Dan heb je ook een debit Visa of Mastercard, maar geen kosten. Zie geen reden om in een pack te gaan of Bunq überhaupt aan te houden in jouw situatie (als het echt enkel en alleen om die debit card te doen is)

DM maar als je een referral voor N26 wilt ;)
Dan is wellicht de Travel Card van Bunq zelf ook nog een optie: https://www.bunq.com/nl/features/travel-card. Al zullen de wisselkoersen van Revolut en N26 bij betalingen en geldopnames in niet-euro's wat voordeliger zijn.

• ja3
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:08
Ik probeerde vandaag een Apple Pay betaling bij de Coolblue webshop te doen maar dat werkt niet met bunq. Zou dit een specifieke koppeling met de ING zijn?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
ja3 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:09:
Ik probeerde vandaag een Apple Pay betaling bij de Coolblue webshop te doen maar dat werkt niet met bunq. Zou dit een specifieke koppeling met de ING zijn?
Italiaanse Maestro zeker? Die werken voor zover ik weet helaas niet online.
De Belgische lijken wel te werken.

-edit- Jep, ff getest.
Mijn Itliaanse Maestro's van bunq geven direct aan "Niet geactiveerd om te betalen op het web".
Mijn Belgische Maestro's staan netjes in de lijst en kan ik wél selecteren.

Als je een Belgische Maestro wilt zou je, als je deze nog niet eerder hebt gevolgd, mijn stappenplan kunnen volgen voor een virtuele Maestro: WhatsappHack: Bunq virtuele Maestro voor Apple Pay :)

WhatsappHack wijzigde deze reactie 12-06-2019 15:25 (39%)

• ja3
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:08
WhatsappHack schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:21:
[...]

Geen idee. Het is een 'officiele' Apple Pay pas van bunq (van dag 1 bij introductie). Maar de pinapparaten praten altijd wel Italiaans :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
ja3 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:26:
[...]

Geen idee. Het is een 'officiele' Apple Pay pas van bunq (van dag 1 bij introductie). Maar de pinapparaten praten altijd wel Italiaans :P
Ja dat is een Italiaanse of Spaanse Maestro dan inderdaad. :P
Ik heb m'n bericht net aangepast trouwens met een linkje waar je misschien iets aan hebt. :)
Dat ziet er precies hetzelfde uit als die apple pay pas die je nu al hebt, alleen dan met de regio België als je die stappen volgt. ;) En die zou online moeten werken. :) Hier werkt het iig.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 12-06-2019 15:28 (20%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
WhatsappHack schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:00:
@Toppe Je kan naar die charge card van ING eventueel saldo storten he. :) Als je dat liever hebt dan achteraf betalen. Heeft als voordeel ook mooi 180 dagen aankoopverzekering en is daarmee een stuk beter dan enige kaart die bunq te bieden heeft - en op termijn waarschijnlijk nog goedkoper ook. :) Het grote nadeel van de ING itt bunq is dat ze schijt hebben aan je privacy, al kan je de meest bizarre functies gelukkig uitzetten.
Zie je post pas net.

Heb nu eerst een N26 pas aangevraagd om te kijken hoe dat werkt, als dat niet werkt dan stap ik over op een CC van de Rabobank omdat de ING eist dat je €650 per maand stort... dat is geen probleem maar ik wil niet eerst 6 maanden alsnog aan Bunq vast zitten :) Rabobank heeft de zelfde eis maar daar ben ik al 30 jaar klant ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 17:00
WhatsappHack schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:21:
[...]

-edit- Jep, ff getest.
Mijn Itliaanse Maestro's van bunq geven direct aan "Niet geactiveerd om te betalen op het web".
Mijn Belgische Maestro's staan netjes in de lijst en kan ik wél selecteren.

Als je een Belgische Maestro wilt zou je, als je deze nog niet eerder hebt gevolgd, mijn stappenplan kunnen volgen voor een virtuele Maestro: WhatsappHack: Bunq virtuele Maestro voor Apple Pay :)
Pff, alweer een nieuwe pas kopen om weer een andere beperking te omzeilen ? Ik heb nu volgens mij 6 pasjes van bunq.

iPhone 7 - MBP 2018 - Canon EOS 100D

• WhatsappHack
  • Niet online
inc schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:40:
[...]

Pff, alweer een nieuwe pas kopen om weer een andere beperking te omzeilen ? Ik heb nu volgens mij 6 pasjes van bunq.
Die virtuele pas is gratis en telt niet op je kaartlimiet. :P (En sowieso handig om te hebben, mocht je je fysieke pas een keer moeten blokkeren (eg: diefstal, verlies), dan blijft Apple Pay gewoon werken. Als je een fysieke pas in Apple Pay hebt en je moet die kaart bevriezen, dan blokkeert Apple Pay ook en kan je helemaal niet meer betalen.)

Maar inderdaad, wel jammer natuurlijk. Aan de andere kant, dat is blijkbaar een property van Italië. Misschien verandert dat nog in de toekomst. Tot die tijd...

WhatsappHack wijzigde deze reactie 12-06-2019 15:53 (26%)

• n41r0j
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13-07 22:11
Wie heeft er nog plek in een pack?

• ZpAz
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-07 06:14
Zr40 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:27:
[...]

Ook niet.

Het verschil tussen een "credit" card en een "debit" card (op dezelfde scheme, Mastercard in dit geval) zit hem in de wijze waarop de aanbieder transacties jegens het betaalnetwerk afhandelt. De wijze waarop de aanbieder de betalingen vervolgens afrekent met de rekeninghouder staat de aanbieder vrij.
I'm confused. Bung heeft zowel een debit mastercard als deze travel card. Wat is het voordeel van de debit mastercard over de travel-card, of is deze er niet. Anders ruil ik mijn huidige debit mastercard in voor de travelcard.

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• WhatsappHack
  • Niet online
ZpAz schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:24:
[...]

I'm confused. Bung heeft zowel een debit mastercard als deze travel card. Wat is het voordeel van de debit mastercard over de travel-card, of is deze er niet. Anders ruil ik mijn huidige debit mastercard in voor de travelcard.
Er is geen voordeel ten opzichte van de Travel Card, maar of de Travel Card je werkelijk een voordeel gaat bieden is discutabel en zal er ook aan liggen wat je ermee gaat doen.

• ZpAz
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-07 06:14
WhatsappHack schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:34:
[...]

Er is geen voordeel ten opzichte van de Travel Card, maar of de Travel Card je werkelijk een voordeel gaat bieden is discutabel en zal er ook aan liggen wat je ermee gaat doen.
Het enige punt is dat voor een auto huren je dus een creditcard nodig hebt soms, en de debit master-card van bunq werkt daar niet voor. Als de debit-mastercard geen voordeel bied, waarom zitten ze dan beiden nog in het assortiment? :?

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• Dennisweb
ZpAz schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:25:
[...]

Het enige punt is dat voor een auto huren je dus een creditcard nodig hebt soms, en de debit master-card van bunq werkt daar niet voor. Als de debit-mastercard geen voordeel bied, waarom zitten ze dan beiden nog in het assortiment? :?
Je punt is juist. Je kan beter je debit MasterCard vervangen met een Travel Card. De debit MasterCard lijkt me nogal nutteloos in vergelijking met de Travel Card.

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 17:00
WhatsappHack schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:51:
[...]

Die virtuele pas is gratis en telt niet op je kaartlimiet. :P (En sowieso handig om te hebben, mocht je je fysieke pas een keer moeten blokkeren (eg: diefstal, verlies), dan blijft Apple Pay gewoon werken. Als je een fysieke pas in Apple Pay hebt en je moet die kaart bevriezen, dan blokkeert Apple Pay ook en kan je helemaal niet meer betalen.)

Maar inderdaad, wel jammer natuurlijk. Aan de andere kant, dat is blijkbaar een property van Italië. Misschien verandert dat nog in de toekomst. Tot die tijd...
Ik heb nu:
- De pas in 2016, blijkbaar "te nieuwe" NFC wat nergens werkte.
- Gratis vervanger met oude versie van NFC
- Apple pay -> Italie dacht ik.
- debit card mastercard
- Travel card

iPhone 7 - MBP 2018 - Canon EOS 100D

• pindakaaspotje
  • Niet online
celshof schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:34:
[...]

Dat is eigenlijk bij alle creditcard tegenwoordig het geval (van ICS). Gespreid betalen moet apart aangezet worden en is geen standaard setting meer. Een maand niet op tijd betaald, betekent automatisch blokkade van de kaart (tot het saldo herstelt is).

• Brent
Krijg net een gratis Travel Card aanbod. Daarvoor moet ik overstappen naar Travel Card (van Free) en 3 vrienden uitnodigen (staat niet bij dat ze ook moeten activeren). Goed idee? Wat heeft Free dat Travel Card niet heeft?

• mcDavid
Brent schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:40:
Krijg net een gratis Travel Card aanbod. Daarvoor moet ik overstappen naar Travel Card (van Free) en 3 vrienden uitnodigen (staat niet bij dat ze ook moeten activeren). Goed idee? Wat heeft Free dat Travel Card niet heeft?
Travelcard heeft een mastercard waarmee je kunt betalen in fysieke winkels. Free heeft iDeal en IBAN rekeningen waarmee je online kunt betalen. Volgens mij is dat het voornaamste verschil.

zcflevo.nl

• Brent
Hmm dus ik verlies iDeal en een IBAN als ik overstap van Free? Dan is Travel Card dus enkel een kaart, geen bankrekening? Hoe betaal je dan eigenlijk?

Brent wijzigde deze reactie 18-06-2019 14:45 (41%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:29
Brent schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:45:
Hmm dus ik verlies iDeal en een IBAN als ik overstap van Free? Dan is Travel Card dus enkel een kaart, geen bankrekening? Hoe betaal je dan eigenlijk?
Met de Travel Card / creditcard?

• Brent
Je krediet moet ergens vandaan komen ;) Hoe 'stort' je geld op je kaart als je geen IBAN meer hebt?

Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Groot-Brittanie

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True