Ja op dat gebied snap ik Joint ook niet helemaal.

Het is in sommige gevallen wel voordeliger natuurlijk, met bijvoorbeeld 4 mensen die elk maar één pas nodig hebben (en Online mastercards); scheelt het in principe €10 met Pack en dus maar €2.50 p.p.. Maar als je met z'n tweetjes bent is het enige voordeel dat je niet een Pack van een ander hoeft te delen of twee plekken in je eigen Pack moet verhuren; maar neem je wel flink wat andere beperkingen voor lief. Samen in een pack ben je ook €10 kwijt, maar heb je wel mooi 3 passen per persoon en geen gezeik met dat verplicht een gedeelde rekening én alles resetten als je iemand wilt toevoegen/verwijderen.
Het zou sowieso minder gezeik zijn als we geen Maestro vs MasterCard hadden en allebei de kaarten gewoon universeel in alle winkels geaccepteerd zouden worden, maar helaas. -_- Dan was Joint wel een enigszins redelijk deal, maar nu heb je eigenlijk gewoon 2 pasjes per persoon nodig ALS je allemaal zowel Maestro als MasterCard wilt ondersteunen en kom je dus in de knel bij meer dan 2 personen.

Ik geloof dat het idee al eens aan bunq was geopperd om een combinatiekaart te maken. De ene kant Maestro en de andere kant MasterCard. Afhankelijk van hoe je wilt dokken steek je die kant van de kaart in de terminal. Zou je ook 4 rekeningen totaal kunnen koppelen, 2x primair en 2x secondary-PIN. Maar dat heeft nooit doorgang gevonden.

Zal misschien ook niet mogen. Maar dan was Joint opeens een stuk interessanter geweest, zeker voor gezinnen met jongvolwassenen erin.

Nu moet je eigenlijk alsnog naar Pack toe in die situatie dus is er niet zo gek veel veranderd.
Ik denk dat ik wel zou kunnen overleven met Joint met 2 pasjes trouwens, maar enkel dankzij een virtuele pas erbij. 1x Maestro die gekoppeld zit aan 2 rekeningen (secondary PIN) en 1x MasterCard Debit. En dan 1 virtuele Maestro per persoon om ook 2 rekeningen gekoppeld te kunnen hebben in Apple Pay (1 prive, 1 gedeeld).

Maarja, ik ben prima tevreden in een Pack dus zie geen reden om 2 passen minder te krijgen en moeilijk te gaan doen.
De beste regeling voor partners blijft over 't algemeen toch één persoon in Pack en de ander op PROMO. Maar die laatste is niet meer te krijgen. (En is sowieso niet te krijgen als je al klant bent.)
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)