Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:23

mwa

Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:53:
[...]

Dit zie ik bij meer dingen gebeuren. Ze supporten alleen de europese versie van instant payment. De nederlandse banken zitten een eigen versie op. (en pas later europees). Kan Bunq wel weer hard roepen dat dit onzin is.. en dat ze alleen aan de europese versie meedoen, maar uiteindelijk raken ze vooral haar eigen nederlandse gebruikers. 99+ van de transacties zijn binnen Nederland. Lekker autistisch niet meedoen met de rest.
Dit is inderdaad bloedje irritant. Enkel tussen Bunq en ABN is het instant, verder niet. Ik snap die koppigheid totaal niet (en is ook misplaatst). |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:52:
[...]
Het enige aan de Nederlandse INSP is dat ze de tijden wat hebben aangescherpt dacht ik. 7 sec ivp 30.
Niet helemaal waar. De 'Nederlandse' (eigenlijk: die van de Betaalvereniging Nederland) norm is 5 seconden en géén limiet, Europees ligt deze op 10 seconden en een limiet van € 15.000.

Bronnen:
https://www.internetkassa...ayments-scherper-stellen/
https://www.betaalverenig...verkeer/instant-payments/
https://www.europeanpayme...a-instant-credit-transfer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:53:
[...]

Dat zal vast ook wel de reactie worden vanuit Bunq.. maar die willen op veel dingen maar niet begrijpen hoe de wereld in elkaar zit. Als je kaart minder wordt geaccepteerd omdat mensen hem niet als echt zien.. heb je als gebruiker een probleem. kan je wel heel hard roepen dat iets old-fashion en stom is..

Dit zie ik bij meer dingen gebeuren. Ze supporten alleen de europese versie van instant payment. De nederlandse banken zitten een eigen versie op. (en pas later europees). Kan Bunq wel weer hard roepen dat dit onzin is.. en dat ze alleen aan de europese versie meedoen, maar uiteindelijk raken ze vooral haar eigen nederlandse gebruikers. 99+ van de transacties zijn binnen Nederland. Lekker autistisch niet meedoen met de rest.

Of zoiets als IDIN. (Identificatie via bank). Bunq/Ali "gelooft" daar niet zo in.. Daar sta je dan lekker mee als steeds meer organisaties dit als verificatie van je identiteit willen gebruiken.

Bunq zet zich meer en meer aan de zijlijn door niet mee te doen met features die andere banken wel hebben.

Al met al ben ik blij dat ik al een tijdje weer weg ben bij Bunq..
Ik krijg wel vaker de indruk dat Ali doet wat hij wil en sommige suggesties/ideeën naast zich legt wat erg jammer is! Hierdoor luistert hij niet perse naar de Bunq gebruikers. Een simpel voorbeeld is kaart design. Tientallen keren aan bod gekomen in Together en veel likes en respons zo nu en dan. Feit is dat de Bunq pas mooi is maar niet bepaald chique.. Ook is er geen ruimte om te discussiëren over de betaalpakketten die er zijn bij Bunq, dat word direct door de Moderators weggehaald omdat Bunq niet wil afwijken van Premium en Free als opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:00
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:43:
Ik denk dat een ieder die noemt dat je een embossed kaart nodig hebt om een auto te huren in landen waar ze geen on-line terminals willen hebben (wegens valutatrestricties, missend internet of omdat ze een ander trucje doen), zich ook even moet afvragen of ze nu verwachten dat bunq werkelijk denkt dat ze een product ontwikkeld hebben voor die doelgroep.

Als je zo reist dan heb je 3-4 kaarten van verschillende banken uit verschillende landen om altijd te kunnen betalen met dito verzekeringen en loyaliteitsprogramma's (en daar hoor ik zelf ook bij). Ik trouwens zou al mijn kaarten (met krediet) meteen omwisselen voor niet-embossed versies als dat zou kunnen. Veel gemakkelijker in de beurs. Als ze dan geen embossed kaarten accepteren is het cash, of het is jammer, en voor wie laat ik in het midden :)

Sowieso... wie gaat er nu een rondreis van 3 weken maken door de VS met deze kaart? Ik kijk al uit naar alle klagers van wie de borgsommen niet onmiddellijk na vertrek terug gestort worden. Sta je daar met je maar-gelukkig-heb-ik-geen-BKR-registratie kaartje. Even snel geteld moet je dan voor de zekerheid en noodgevallen (borgsom auto + hotels, meestal ook zo'n USD 300) maar even € 4-5000 extra cash op je rekening aanhouden.
Ik heb zelf ook een aantal verschillende kaarten, maar dit is een limitering waar je als klant hoe dan ook een keer tegenaan gaat lopen. En dan is de kaart niet zo "Travel" als bunq het presenteert, als je het doet, moet je het goed doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:00
Interview Ali Niknam in AD:
Wat maakt Bunq anders dan andere banken?
,,Wat we willen zíjn is anders, het product is anders, het taalgebruik. We staan voor zo veel mogelijk keuzevrijheid in een super zwaar gereguleerde bankenwereld, waarin de mensen denken dat het alleen om ABN en ING draait. Het fundamentele is: wij staan aan de kant van de gebruiker. Dat is heel abstract, maar wel belangrijk en kan niet worden gekopieerd.”
Link: https://www.ad.nl/gouda/b...aan-meester-jan~a79b3b76/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het wird al gekopieerd..

Revolut laat overduidelijk zien te luisteren naar hun community. En dat zie je in de features die ze bieden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:24:
[...]
Ook is er geen ruimte om te discussiëren over de betaalpakketten die er zijn bij Bunq, dat word direct door de Moderators weggehaald omdat Bunq niet wil afwijken van Premium en Free als opties.
Hehe dat klopt inderdaad. Elke discussie over de prijs wordt onmiddellijk (boos) afgekapt, nieuwe topics erover worden direct verwijdert - bij hoge uitzondering enkel gelockt. Het is simpelweg verboden om het over de prijs van bunq te hebben of ideeën over alternatieve pakketvormen en invullingen. Het excuus is vaak dat er genoeg over gepraat is in het verleden, maar intussen worden alle nieuwe ideetjes over prijsschema's ook geblokkeerd. :P Vaak wordt er ook doorverwezen naar een "centraal topic over de prijs", die vervolgens gesloten blijkt te zijn. Er wordt extreem agressief gemodereerd op alles dat over prijzen bespreken gaat. Best zonde. Ben ook benieuwd wat de werkelijke reden erachter is dat er zo hard op gemodereerd wordt. Alles mag eindeloos besproken worden, behalve dat - zelfs niet in een centraal topic. Moet dus iets vanuit bunq zelf zijn dat dit dicteert aan de mods: prijsdiscussie mag niet, alternatieve pakketvoorstellen included. Enkel als losse onderdelen. (Eg: een verzekering, maar dan mag het niet specifiek over de pakketinhoud gaan.)
Rub147 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:48:
[...]
als je het doet, moet je het goed doen.
Agreed. :) Ik ga de kat uit de boom kijken, zie wel wat andere mensen ervan vinden. Tot zover zijn er geen werkelijke voordelen te bespeuren ten opzichte van de huidige debitkaart. Behalve dat die kaart er iets beter uitziet misschien. Maarja, helaas nog steeds die lelijke regenboog-layout zonder alternatieve opties.
Dat is ook echt altijd exact hetzelfde verhaal he. :P

Ik hoop trouwens dat dat voorgestelde IF this THEN that systeem er met de volgende grote update gaat komen. Dat zou echt hemels zijn. Het valt nu al te programmeren natuurlijk, maar als default feature zou fijn zijn. Niet meer handmatig te hoeven werken met tussenrekeningen zou al top zijn.

Weet iemand trouwens of er een workaround is om die Apple Pay notificaties terug te krijgen? Ben bang van niet gezien bunq het eruit gesloopt heeft, maar toch. (Ik bedoel dat de app geen meldingen geeft als je een betaling doet met Apple Pay. Wallet doet dat, maar enkel op het device waarmee je betaalt - dus als je met de Watch betaalt blijft de iPhone stil.) In principe kan je er omheen werken, heel omslachtig, door van pasjes te wisselen met je partner. :+ Maarja, dat mag sowieso niet. :P

[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 28-05-2019 01:25 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 01:19:
[...]

Hehe dat klopt inderdaad. Elke discussie over de prijs wordt onmiddellijk (boos) afgekapt, nieuwe topics erover worden direct verwijdert - bij hoge uitzondering enkel gelockt. Het is simpelweg verboden om het over de prijs van bunq te hebben of ideeën over alternatieve pakketvormen en invullingen. Het excuus is vaak dat er genoeg over gepraat is in het verleden, maar intussen worden alle nieuwe ideetjes over prijsschema's ook geblokkeerd. :P Vaak wordt er ook doorverwezen naar een "centraal topic over de prijs", die vervolgens gesloten blijkt te zijn. Er wordt extreem agressief gemodereerd op alles dat over prijzen bespreken gaat. Best zonde. Ben ook benieuwd wat de werkelijke reden erachter is dat er zo hard op gemodereerd wordt. Alles mag eindeloos besproken worden, behalve dat - zelfs niet in een centraal topic. Moet dus iets vanuit bunq zelf zijn dat dit dicteert aan de mods: prijsdiscussie mag niet, alternatieve pakketvoorstellen included. Enkel als losse onderdelen. (Eg: een verzekering, maar dan mag het niet specifiek over de pakketinhoud gaan.)
Reden #1 waarom ik geen Premium ga afsluiten. Maar ze weigeren met een tussenoplossing te komen, en zijn hiermee duurder dan Knab :P

Wel een voordeel is dat Bunq volgens mij de enige is die Sofort betaalverzoeken ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@WhatsappHack heb je een voorbeeld van IFTTT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:42:
[...]

Reden #1 waarom ik geen Premium ga afsluiten. Maar ze weigeren met een tussenoplossing te komen, en zijn hiermee duurder dan Knab :P

Wel een voordeel is dat Bunq volgens mij de enige is die Sofort betaalverzoeken ondersteunt.
Wat kost KNAB voor particulieren eigenlijk?
Zakelijk kost €5/mnd. (Zelfde prijs als bunq via een pack, alleen krijg je bij knab 1000 transacties gratis per jaar wat toch weer €100/jaar of €8,30 per maand scheelt. Dat is een fors verschil.)
Een voorbeeld van wat ik graag zou willen bereiken is het gebruik van een bufferrekening. Je laat inkomende betalingen altijd sturen naar buffer IN, die stuurt het direct door naar je holding rekening. Andersom ook, als je een betaling wilt maken stuurt ie het eerst naar een buffer UIT rekenkening en vanaf daar maakt ie de betaling. Het werkelijke rekeningnummer van je rekening waar je geld op staat wordt op die manier nooit kenbaar bij een verzender of ontvanger, de buffer rekeningen zijn altijd leeg op een fractie van een seconde na.

Dit is nu prima te bereiken, maar enkel handmatig en daardoor met vertragingen of een aantal extra stappen. Het lastigst is denk ik de UIT als je gebruik maakt van iDeal. Die moet op de een of andere manier weten dat als het saldo op buffer UIT €0 is, dat ie dan bij een iDealbetaling geld vanuit de holding naar UIT moet zetten voordat de betaling doorgang vindt. Maar dat mag niet via de backupfunctie van bunq gaan omdat die dan alle transacties op die rekening zou aanvullen vanuit de holding account. Dit is vergelijkbaar met een escrow account die veel banken in de VS aanbieden omdat direct debits daar behoorlijk onveilig zijn als iemand de hoofdrekening kent.

Daarnaast wat andere shit, als de betaling van x komt, zet het dan altijd door naar rekening y ongeacht waar het geld voor bestemd was. Of als je bij winkel A pint dat ie dan altijd van rekening B moet pakken (of automatisch het bedrag van rekening B naar de rekening waar je pas aan gekoppeld is overboekt). Zo worden de potjes makkelijker te beheren op de pinpas zonder dat je dat zelf recht moet zetten door eerst de gekoppelde rekening te wijzigen of het handmatig overboeken vanuit het potje wat je voor dat onderwerp/die winkel hebt gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 28-05-2019 16:26 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:23:
[...]

Wat kost KNAB voor particulieren eigenlijk?
Zakelijk kost €5/mnd. (Zelfde prijs als bunq via een pack, alleen krijg je bij knab 1000 transacties gratis per jaar wat toch weer €100/jaar of €8,30 per maand scheelt. Dat is een fors verschil.)
5€ per maand voor max 5betaalrekeningen en zoveel spaarrekeningen en een gratis creditcard van Amex of Qander. (Zelf vind ik 3 meer dan genoeg maar dat terzijde)

Voor 7,5€ krijg je ook opties om met hun financieel programma (persoonlijk plan) beter inzicht te krijgen in je geld

Daarnaast is Knab wel van plan om het mogelijk te maken om geld te storten zag ik op het forum.

Nadeel is dat ze niet erg innovatief zijn laatste tijd, nog altijd geen kinderrekeningen of ICS creditcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:12

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Tuesday 28 May 2019 @ 16:45:
[...]

5€ per maand voor max 5betaalrekeningen en zoveel spaarrekeningen en een gratis creditcard van Amex of Qander. (Zelf vind ik 3 meer dan genoeg maar dat terzijde)

Voor 7,5€ krijg je ook opties om met hun financieel programma (persoonlijk plan) beter inzicht te krijgen in je geld

Daarnaast is Knab wel van plan om het mogelijk te maken om geld te storten zag ik op het forum.

Nadeel is dat ze niet erg innovatief zijn laatste tijd, nog altijd geen kinderrekeningen of ICS creditcards.
Eh..maar hoezo is KNAB dan goedkoper dan bunq? Die snap ik niet 8)7 :?
Het hebben van een (prive) Amex kaart voegt niets toe in Nederland, want je kunt er maar op weinig plaatsen mee betalen...

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 28-05-2019 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:00
JackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:25:
[...]

Het hebben van een (prive) Amex kaart voegt niets toe in Nederland, want je kunt er maar op weinig plaatsen mee betalen...
5eur/mnd en je kunt ook een VISA kiezen als ik het goed heb, en gratis een gezamelijke rekening ook met gratis extra passen (als ik het goed heb).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Brent schreef op Tuesday 28 May 2019 @ 17:32:
[...]

5eur/mnd en je kunt ook een VISA kiezen als ik het goed heb, en gratis een gezamelijke rekening ook met gratis extra passen (als ik het goed heb).
Oke, maar de prijs is dus hetzelfde als die van bunq en je krijgt 'iets andere perks' voor die 5 euro. Moet zeggen dat voor mijn gevoel bunq dan nog steeds een betere deal is, want je krijgt daar ook een maestro en mastercard debit...en sinds kort ook een mastercard credit card. Enige 'nadeel' is dat niet direct een gezamelijke rekening hebt (kan wel, maar dan hebben de 'andere personen' van die gezamelijke rekening dus geen pas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:45:
[...]

een gratis creditcard van Amex of Qander.
Wat voor "creditcard" is het in dit geval?

Is dit een credit card, debit card, of prepaid credit card?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:37:
[...]

Oke, maar de prijs is dus hetzelfde als die van bunq en je krijgt 'iets andere perks' voor die 5 euro. Moet zeggen dat voor mijn gevoel bunq dan nog steeds een betere deal is, want je krijgt daar ook een maestro en mastercard debit...en sinds kort ook een mastercard credit card. Enige 'nadeel' is dat niet direct een gezamelijke rekening hebt (kan wel, maar dan hebben de 'andere personen' van die gezamelijke rekening dus geen pas).
Ik heb het over Premium zonder dat je in een Pack gaat. In dat geval is Knab goedkoper namelijk.

Naar mijn mening is een Pack alleen bestemd voor vrienden/familie.

Voordeel van Bunq is ze zijn best innovatief !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:46:
[...]

Creditcard zoals ik het zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:58
JackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:25:
[...]

Zakelijk bij Bunq in een pack betaal je naast de €5 ook voor transacties,betaalverzoeken,ideal etc. Bij knab niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Sando schreef op Tuesday 28 May 2019 @ 17:46:
[...]

Je vergeet de chargecard...maar goed, Amex heeft alleen chargecards.

Een 'echte' creditcard is een kaart waar als ik het goed heb een kredietovereenkomst bij zit.
AlexFL schreef op Tuesday 28 May 2019 @ 17:55:
[...]

Zakelijk bij Bunq in een pack betaal je naast de €5 ook voor transacties,betaalverzoeken,ideal etc. Bij knab niet.
Sorry..ik heb mijn consumentenpet op. Zakelijk zou ik me dan niet druk maken over 10 euro meer of minder...

[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 28-05-2019 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:47:
[...]

Creditcard zoals ik het zeg..
Je hebt misschien niet helemaal door hoe ambigu dat is. Alle Fintech startups bieden tegenwoordig een "creditcard" aan. Maar er zijn wel een stuk of 5 verschillende soorten met aanzienlijke verschillen. Blijkbaar is een creditcard niet per definitie een "credit" creditcard
  • Debit card (Maestro)
  • Debit creditcard (Mastercard)
  • Prepaid creditcard
  • Credit creditcard
  • Chargecard
En die laatste is het, begrijp ik van @JackSparrow. "Zoals ik het zeg" is dus wellicht niet je meest flexibele uitspraak.

Om het nog interessanter te maken - en dit heb ik pas onlangs geleerd - is een Maestro debit card ook geschikt om Mastercard debit creditcard betalingen te doen. Behalve in Nederland. Nederlandse banken verbergen het kaartnummer en het cvv-nummer.

Dus terwijl velen van ons waarschijnlijk hun eerste Mastercard aangeschaft hebben om op Amerikaanse webwinkels te shoppen, was dat technisch gezien helemaal niet nodig geweest omdat je met Maestro ook gewoon kunt betalen.

Ik vermoed dat Nederlandse banken dat uit veiligheidsoverwegingen hebben gedaan, anders weet ik het ook niet precies. Maar als je bij N26 een Maestro Pinpas aanvraagt, staat er wel gewoon een nummer en cvv op waarmee je kan betalen op webshops waar Mastercard wordt geaccepteerd.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Sando Dat komt hier ook heen, Maestro online. :) Zou tijd worden ook, al snap ik niet dat we niet geheel naar MC Debit overgaan maar goed. Niet meer afhankelijk zijn van iDeal zou heerlijk zijn, zoveel makkelijker om met je kaart te betalen. Gelukkig kun je online op heel veel plekken met mastercard betalen tegenwoordig.

AMEX wordt trouwens gezien als een creditkaart, dus zoals een MasterCard Creditcard. Niet als debitkaart. De kaarten van bunq zijn trouwens inderdaad allemaal debitkaarten. Dat ze het onterecht een creditcard noemen doet daar niets aan af.

Knab en bunq laten trouwens ook je kaartnummer en CVC zien van Maestro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
WhatsappHack schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:24:
Knab laat, volgens mij, alleen het kaartnummer zien. Waar kun je CVC vinden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:24:
[...]

Je hebt misschien niet helemaal door hoe ambigu dat is. Alle Fintech startups bieden tegenwoordig een "creditcard" aan. Maar er zijn wel een stuk of 5 verschillende soorten met aanzienlijke verschillen. Blijkbaar is een creditcard niet per definitie een "credit" creditcard
  • Debit card (Maestro)
  • Prepaid creditcard
  • Credit creditcard
  • Chargecard
En die laatste is het, begrijp ik van @JackSparrow. "Zoals ik het zeg" is dus wellicht niet je meest flexibele uitspraak.

Om het nog interessanter te maken - en dit heb ik pas onlangs geleerd - is een Maestro debit card ook geschikt om Mastercard debit creditcard betalingen te doen. Behalve in Nederland. Nederlandse banken verbergen het kaartnummer en het cvv-nummer.

Dus terwijl velen van ons waarschijnlijk hun eerste Mastercard aangeschaft hebben om op Amerikaanse webwinkels te shoppen, was dat technisch gezien helemaal niet nodig geweest omdat je met Maestro ook gewoon kunt betalen.

Ik vermoed dat Nederlandse banken dat uit veiligheidsoverwegingen hebben gedaan, anders weet ik het ook niet precies. Maar als je bij N26 een Maestro Pinpas aanvraagt, staat er wel gewoon een nummer en cvv op waarmee je kan betalen op webshops waar Mastercard wordt geaccepteerd.
Dit is hartstikke off topic maar dat terzijde.

Een creditcard zoals ik eerder zei is wat Knab aanbied. In plaats van op het woord creditcard te focussen kon je de zin lezen en dan kom je uit bij American Express en Qander.

Met zoekwerk zou je weten dat American Express en Qander beide zowel charge cards als creditcards aanbieden(dus gespreid terugbetalen).

Voor het verhaal maakt dat weinig uit want beide zijn gebaseerd op een krediet basis vandaar creditcard

Een creditcard is dan ook per definitie een creditcard in de vorm van een charge card of gespreid betalen optie.

Een debit card/prepaid is geen creditcard maar een betaalpas die het Mastercard/Visa netwerk ondersteunt. Omdat in NL de Maestro en VPay gangbaar zijn als pinpas worden alle Mastercard en Visa kaarten als creditcards aangezien ondanks dat dit debit of prepaid kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Tuesday 28 May 2019 @ 17:46:
[...]

Ik heb het over Premium zonder dat je in een Pack gaat. In dat geval is Knab goedkoper namelijk.

Naar mijn mening is een Pack alleen bestemd voor vrienden/familie.

Voordeel van Bunq is ze zijn best innovatief !
Hmm...pack is niet bedoeld voor 'vrienden en familie'. Er staat nergens dat mensen op hetzelfde adres moeten wonen (zoals bv. bij Spotify). Daarnaast is er zelfs een topic op Together waarin pack members gevonden kunnen worden. Snap wel dat je het spannend/eng/onzin vindt om samen met een wildvreemde in een pack te zitten, maar dat hoeft het niet te zijn.
Sando schreef op Tuesday 28 May 2019 @ 19:24:
[...]

• Debit card (Maestro)
  • [b]
  • [/b]
  • Prepaid creditcard
  • Credit creditcard
  • Chargecard

Ja, maar de Debit creditcard is natuurlijk gewoon een 'ordinaire' debit card. Hoezo zou dat dan een 'creditcard' zijn, alleen omdat het een Mastercard kaart is?
WhatsappHack schreef op Tuesday 28 May 2019 @ 20:24:
@Sando Dat komt hier ook heen, Maestro online. :) Zou tijd worden ook, al snap ik niet dat we niet geheel naar MC Debit overgaan maar goed. Niet meer afhankelijk zijn van iDeal zou heerlijk zijn, zoveel makkelijker om met je kaart te betalen. Gelukkig kun je online op heel veel plekken met mastercard betalen tegenwoordig.

AMEX wordt trouwens gezien als een creditkaart, dus zoals een MasterCard Creditcard. Niet als debitkaart. De kaarten van bunq zijn trouwens inderdaad allemaal debitkaarten. Dat ze het onterecht een creditcard noemen doet daar niets aan af.

Eh...de Mastercard Creditcard die bunq sinds kort aanbiedt (of gaat aanbieden) is gewoon een creditcard. De Mastercard die ze nu voeren is een debitcard (vergelijkbaar met de maestro kaart)....

[ Voor 33% gewijzigd door TheVMaster op 28-05-2019 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
JackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:47:
Eh...de Mastercard Creditcard die bunq sinds kort aanbiedt (of gaat aanbieden) is gewoon een creditcard. De Mastercard die ze nu voeren is een debitcard (vergelijkbaar met de maestro kaart)....
Dat is gewoon een debitkaart met "CREDIT" er op geprint. Er is niets "credit" aan de Travel Card.
(Althans, dat is hoe bunq het presenteert als je alles leest. Misschien dat het ergens in de background een charge card is, maar dat heb je bunq a.) niet horen zeggen, suggereren noch ergens benoemen (al zou het me niets verbazen als ze weer eens niet de juiste/onvolledige informatie hebben verspreid), b.) dan zijn ze heel dom bezig door hem niet embossed te maken waardoor ie eigenlijk (snel) dezelfde acceptatiegraad heeft als de MasterCard Debit die ze nu hebben, terwijl dat niet nodig zou zijn. Beide punten suggereren dat dit gewoon MasterCard Debit in een ander (misleidend voor de verkoper) jasje is.)

Vergelijkbaar met Maestro is wel enigszins een stretch trouwens :P Zeker binnen Nederland.
Maestro vanuit Nederland kunnen niet online betalen en MasterCard Debit wordt nauwelijks geaccepteerd als "pinpas". In de basis zijn ze exact hetzelfde inderdaad, maar qua functionaliteit is Maestro in Nederland om te janken en niet meer vergelijkbaar met het product wat we allemaal kennen als "MasterCard Debit" (bij meerdere banken). Vandaar ook mijn hoop dat ze óf Maestro inderdaad online beschikbaar gaan maken zoals de geruchten zeggen, óf ze kappen gewoon eindelijk helemaal met Maestro en VPAY en we gaan lekker massaal over naar MasterCard Debit en VISA Debit. Geen gezeik meer met acceptatie, welke pas je waar moet gebruiken, et cetera. Weg met die troep. :P

[ Voor 20% gewijzigd door WhatsappHack op 28-05-2019 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
WhatsappHack schreef op Tuesday 28 May 2019 @ 21:55:
[...]

Dat is gewoon een debitkaart met "CREDIT" er op geprint. Er is niets "credit" aan de Travel Card.
(Althans, dat is hoe bunq het presenteert als je alles leest. Misschien dat het ergens in de background een charge card is, maar dat heb je bunq a.) niet horen zeggen, suggereren noch ergens benoemen (al zou het me niets verbazen als ze weer eens niet de juiste/onvolledige informatie hebben verspreid), b.) dan zijn ze heel dom bezig door hem niet embossed te maken waardoor ie eigenlijk (snel) dezelfde acceptatiegraad heeft als de MasterCard Debit die ze nu hebben, terwijl dat niet nodig zou zijn. Beide punten suggereren dat dit gewoon MasterCard Debit in een ander (misleidend voor de verkoper) jasje is.)

Vergelijkbaar met Maestro is wel enigszins een stretch trouwens :P Zeker binnen Nederland.
Maestro vanuit Nederland kunnen niet online betalen en MasterCard Debit wordt nauwelijks geaccepteerd als "pinpas". In de basis zijn ze exact hetzelfde inderdaad, maar qua functionaliteit is Maestro in Nederland om te janken en niet meer vergelijkbaar met het product wat we allemaal kennen als "MasterCard Debit" (bij meerdere banken). Vandaar ook mijn hoop dat ze óf Maestro inderdaad online beschikbaar gaan maken zoals de geruchten zeggen, óf ze kappen gewoon eindelijk helemaal met Maestro en VPAY en we gaan lekker massaal over naar MasterCard Debit en VISA Debit. Geen gezeik meer met acceptatie, welke pas je waar moet gebruiken, et cetera. Weg met die troep. :P
Weet niet waar je dat vandaan hebt, maar de Travelcard van bunq is gewoon een creditcard. Er wordt aan het eind van de maan 'gesettled'....de afschrijvingen die je in de app ziet zijn gewoon 'reserveringen'...

Dit staat erover in de voorwaarden
De bunq Travel Card is een Mastercard creditcard, maar is zo ontworpen dat het precies werkt als een
debetkaart. Elke betaling die je maakt met je bunq Travel Card, wordt meteen van je bankrekening
afgeschreven en je kan ook alleen betalen als je voldoende saldo op je bankrekening hebt om de betaling
te voldoen. Oftewel, geen risico’s en nare verrassingen aan het einde van de maand, maar tegelijkertijd
wel alle voordelen die een normale creditcard te bieden heeft!
Elke betaling wordt dus direct van je rekening afgeschreven en je saldo wordt ook meteen bijgewerkt in
de bunq app. Als je aan bankafschrift downloadt, laten we je jouw totale en beschikbare saldo hierop zien.
Je totale saldo is je saldo waar de je Travel Card betalingen nog niet van af zijn getrokken en op jouw
beschikbare saldo staat het saldo waar de Travel Card betalingen al van zijn afgetrokken. De bunq Travel
Card is te gebruiken voor betalingen bij alle MasterCard betaalterminals (herkenbaar aan het MasterCard
logo) en je kan er online mee betalen.

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 28-05-2019 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:03:
[...]

Weet niet waar je dat vandaan hebt, maar de Travelcard van bunq is gewoon een creditcard. Er wordt aan het eind van de maan 'gesettled'....de afschrijvingen die je in de app ziet zijn gewoon 'reserveringen'...
Zover ik het heb gelezen en wat ik ervan heb begrepen is het gewoon een Debit kaart die als Creditcard word gelezen zodat je geen gedoe hebt met huren etc.

Ben alleen wel benieuwd hoe dat met offline betalingen zal gaan, maar dat zal wel blijken als het word uitgerold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Tuesday 28 May 2019 @ 22:15:
[...]

Zover ik het heb gelezen en wat ik ervan heb begrepen is het gewoon een Debit kaart die als Creditcard word gelezen zodat je geen gedoe hebt met huren etc.

Ben alleen wel benieuwd hoe dat met offline betalingen zal gaan, maar dat zal wel blijken als het word uitgerold
Het is een creditcard die zich gedraagt als een debitcard (want het wordt gelijk van je rekening afgeschreven).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

JackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:03:
[...]

Ook niet.

Het verschil tussen een "credit" card en een "debit" card (op dezelfde scheme, Mastercard in dit geval) zit hem in de wijze waarop de aanbieder transacties jegens het betaalnetwerk afhandelt. De wijze waarop de aanbieder de betalingen vervolgens afrekent met de rekeninghouder staat de aanbieder vrij.

Bij "credit" is het gangbaar (maar niet verplicht) dat de afrekening plaats vindt met maandelijkse incasso of met gespreid betalen. Bij "debit" is het gangbaar (maar niet verplicht) om transacties direct af te schrijven.

Bunq heeft duidelijk aangekondigd dat de afrekening van betalingen met deze kaart precies hetzelfde plaats zal vinden als bij de Debit Mastercard, oftewel onmiddellijk. De acceptant en het betaalnetwerk merken daar verder niets van, voor hen werkt het net als iedere andere credit card waar de bestedingslimiet niet van is bereikt.

Die bestedingslimiet is ook meteen een ander verschil tussen "credit" en "debit". Bij verwerking van een reservering of betaling wordt die limiet door het betaalnetwerk bij de aanbieder opgevraagd. Bij een "credit" card is het gebruikelijk dat dit een vast bedrag is, min de uitstaande schuld. Bij een "debit" card is het gebruikelijk dat dit gelijk is aan het huidige saldo.

Ook hier gebruikt bunq het huidige saldo als bestedingslimiet.

Wat is nu het verschil in de praktijk: de acceptant (of zijn betalingssysteem) ziet "credit" ipv "debit". Wanneer "debit" de enige reden geweest zou zijn voor afwijzing, zal je nu goedkeuring krijgen.

Verder is er geen verschil. Je krijgt geen krediet. En afschrijvingen zijn met name géén reserveringen die aan het eind van de maand gesettled worden. (Settlement wordt aangestuurd door de acceptant, niet door de aanbieder van de kaart.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
JackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:37:
[...]

Oke, maar de prijs is dus hetzelfde als die van bunq
Nouja, 5 ipv 8. En 2,5 als je samen met je partner doet. En momenteel eerste jaar 1,25. Het is niet precies dezelfde service, zeker, maar kwa passen komt het overeen. Kwa prijs is het in elk geval competitief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
JackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:17:
[...]

Het is een creditcard die zich gedraagt als een debitcard (want het wordt gelijk van je rekening afgeschreven).
Andersom: het is een debitkaart die zich voor probeert te doen als een creditcard. ;)
De voorwaarden die je citeert bevestigen dat beeld ook, behalve dat bunq onterecht de term creditcard lijkt te gebruiken. Weet ook niet waar je het vandaan haalt dat pas einde van de maand gesetteld wordt?

De travelcard lijkt nul komma nul verschil te maken in de praktijk, mede vanwege die domme keuze om de kaarten plat te printen. Dan is ie zelfs in de ICE waarschijnlijk al niet te gebruiken en dan zit je nog binnen Nederland. :+

Hoevaak men het ook een creditcard noemt, het blijkt tot dusver geen enkele functie meer te hebben dan de debitkaart - inclusief (uiteindelijk) acceptatie. Vooral autovehuurbedrijven hakken al langer met het bijltje van fake creditcards en het zou me verbazen als die van bunq niet op de zwarte lijst komen tenzij we nog nieuwe voorwaarden gaan zien... want zoals het er nu naar uitziet biedt deze kaart ook geen mastercard garanties, omdat je geen krediet hebt. Dat is juist hetgeen waar hotels en autoverhuurbedrijven de pest over in hebben met debitcards en waarom velen ze niet (zomaar) accepteren. Dat en ze zijn dus niet in alle terminals te gebruiken. De kans dat je meer aan deze debitkaart hebt dan de normale bunq debitkaart is dus uiterst klein.

Het kan natuurlijk geen kwaad om de Travel Card te nemen ipv Mastercard Debit (ook geen idee waarom ze ze in godsnaam allebei nog aanbieden - nieuwe klanten zouden ook gek zijn om niet de TC te nemen ipv MCd - verschil of niet, wellicht fop je (voorlopig) met het woordje “credit” er op toch nog wat (online) merchants :)), maar om hem nou om te gaan ruilen voor €9 per stuk? Meh. Leuke marketingpraat, maar ik pas. (Sorry, die pun kon ik niet laten schieten. :P)

Anyway, f- it. Iedereen moet lekker doen wat ze zelf willen natuurlijk. :) Het is geen bijzonder zinvolle discussie. Als jullie overtuigd zijn dat het een creditcard is met veel meerwaarde: go for it en ruil je oude om. :P Verwacht er alleen niet teveel van en al helemaal niet (veel) meer dan de huidige debit line-up, that’s all. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Kijk, wat een verwarring hierboven. Ik zou net als gebruiker lemt een pedante opmerking kunnen plaatsen over dat jullie niet goed lezen en niet goed zoeken, maar ik snap de verwarring volkomen. Dit is precies zo'n voorbeeld van verwarring omtrend credit cards.

Blijkbaar heb je nu dan de "credit card die zich gedraagt als een debit card". Je geld wordt dus meteen door Bunq afgeschreven, omdat of zodat je niet rood kunt staan. Geld dat je niet hebt kan je niet uitgeven. Voor een betaling is dus een netwerkverbinding van de terminal nodig. Je kunt dus niet betalen voor (bijvoorbeeld) voedsel op intercontinentale vluchten. Ergo: Geen echte credit card.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Sando schreef op Wednesday 29 May 2019 @ 03:03:
Kijk, wat een verwarring hierboven. Ik zou net als gebruiker lemt een pedante opmerking kunnen plaatsen over dat jullie niet goed lezen en niet goed zoeken, maar ik snap de verwarring volkomen. Dit is precies zo'n voorbeeld van verwarring omtrend credit cards.

Blijkbaar heb je nu dan de "credit card die zich gedraagt als een debit card". Je geld wordt dus meteen door Bunq afgeschreven, omdat of zodat je niet rood kunt staan. Geld dat je niet hebt kan je niet uitgeven. Voor een betaling is dus een netwerkverbinding van de terminal nodig. Je kunt dus niet betalen voor (bijvoorbeeld) voedsel op intercontinentale vluchten. Ergo: Geen echte credit card.
Je kunt er dus weer wel offline mee betalen. Dat kan overigens ook met de huidige debitcard van bunq...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

JackSparrow schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:44:
[...]

Je kunt er dus weer wel offline mee betalen. Dat kan overigens ook met de huidige debitcard van bunq...
Hoe dan? Payment processor moet toch weten tot welk bedrag er betaald mag worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
mwa schreef op Wednesday 29 May 2019 @ 09:49:
[...]

Hoe dan? Payment processor moet toch weten tot welk bedrag er betaald mag worden?
Tja....er zou een 'offline limiet' van 250 euro op zitten, waarbij Mastercard dan garant staat. Ook met andere Mastercards (debit) kun je offline betalen. Bij je creditcard is offline ook niet te zien wat je limiet is natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

JackSparrow schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:44:
[...]

Volgens de voorwaarden kan dat niet:
Hoofdstuk 5: Limieten
Je bunq pas is een debet kaart. Dit betekent dat je er alleen geld mee kunt uitgeven dat je daadwerkelijk hebt. Roodstaan kan dus niet, we geven geen krediet en staan geen transacties bij offline terminals toe.
Maar op Together wordt gezegd dat het wel werkt: https://together.bunq.com/d/4822-offline-pin-payments-faq voor bedragen tot 250 euro.
mwa schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:49:
[...]

Betaalnetwerk (Mastercard), niet payment processor (keuze van acceptant). Gezien bovenstaande lijkt mij dit een risico dat bunq draagt. Desalniettemin moet je bij een betaling groter dan je saldo het tekort zo snel mogelijk aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:28
JackSparrow schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:02:
[...]

Tja....er zou een 'offline limiet' van 250 euro op zitten, waarbij Mastercard dan garant staat. Ook met andere Mastercards (debit) kun je offline betalen. Bij je creditcard is offline ook niet te zien wat je limiet is natuurlijk.
Zal voor CC meestal het geval zijn, maar alleen als de floor limit op de kaart hoger dan €0,- is natuurlijk.
Zr40 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:02:
[...]
Betaalnetwerk (Mastercard), niet payment processor (keuze van acceptant). Gezien bovenstaande lijkt mij dit een risico dat bunq draagt. Desalniettemin moet je bij een betaling groter dan je saldo het tekort zo snel mogelijk aanvullen.
Beide. De acceptant moet ook offline transacties accepteren. In Nederland verwacht ik niet dat er veel terminals zullen zijn die offline accepteren en dus gewoon stoppen met werken als ze geen verbinding met de host van de payment processor kunnen maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:52:
[...]

Het enige aan de Nederlandse INSP is dat ze de tijden wat hebben aangescherpt dacht ik. 7 sec ivp 30.
Het Instant Payments betalingsverkeer dat door Bunq wordt ondersteund gaat alleen via EBA, ze doen niet mee aan het NL-patroon wat via EquensWorldOnline verloopt. De overige NL banken gaan later ook Instant Payments aanbieden via EBA, want dan wordt Europa ondersteund. De voordelen van de NL-oplossing (ongelimiteerd en inderdaad sneller) gaat Bunq nimmer krijgen.

Wat mij opvalt bij Bunq is dat ik op geen enkele manier snel achter twee pinbetalingen kan doen. Er moet een seconde of 10 tussen twee betalingen zitten. Met geen enkele andere bank (ABN, KNAB, ING, Rabo) heb ik datzelfde issue.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb nog 2 plekken vrij in een Bunq pack. Interesse?

Edit 01-06. 1 plek vergeven, nog 1 plek vrij in een pack.
Ook Premium voor 5 euro per maand? Stuur mij een PM.

[ Voor 42% gewijzigd door Bulldog op 01-06-2019 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het Hemelvaart is heeft Bunq (als een van de weinig zo niet enige bank) gewn betaalverkeer vandaag. Je kunt alleen met instant payments/iDeal rondkomen vandaag. Overschrijvingen worden morgen pas verzonden...

Erg jammer dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
- kan weg -

[ Voor 91% gewijzigd door AlbertJP op 30-05-2019 16:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:47:
Omdat het Hemelvaart is heeft Bunq (als een van de weinig zo niet enige bank) gewn betaalverkeer vandaag. Je kunt alleen met instant payments/iDeal rondkomen vandaag. Overschrijvingen worden morgen pas verzonden...

Erg jammer dit
Waar heb je het over? Hemelvaart is een normale dag voor betalingsverkeer en op mijn rekening zijn vandaag meerdere transacties verwerkt.

Tweede Pinksterdag (maandag 10 juni) is wel een dag zonder regulier betalingsverkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2019 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zr40 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:09:
[...]

Waar heb je het over? Hemelvaart is een normale dag voor betalingsverkeer en op mijn rekening zijn vandaag meerdere transacties verwerkt.

Tweede Pinksterdag (maandag 10 juni) is wel een dag zonder regulier betalingsverkeer.
Geld overgemaakt naar N26 rekening, staat er nog noet op.

Normaal gesproken staat het er rond 15:00.

Volgens N26 ligt het aan verzendende bank(Bunq) en volgens Bunq aan ontvangende bank (N26)

Erg vreemd dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Bulldog schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:05:
Ik heb nog 2 plekken vrij in een Bunq pack. Interesse? Stuur mij een pm.
Waarom heb je niet gewoon bunq joint genomen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Beekforel schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:49:
[...]

Ik gok omdat ze met z'n tween meer dan 2 kaarten pp willen? Had zoveel beter geweest als Join gewoon 2x premium was zonder van die restricties. Ze luisteren wel, maar half...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa

mwa

[...]

Dat dacht ik ook te kunnen doen met mijn vrouw.. Totdat ik erachter kwam dat wanneer ik al 3 kaarten heb (vanuit een pack) zij maar 1 kaart kan hebben. En het niet mogelijk is om er 1 voor mij te cancellen waardoor zij er 2 kan hebben. Mede dankzij de waardeloze support vanuit Bunq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldog
  • Niet online
[...]

Inderdaad vanwege de pas beperkingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ja op dat gebied snap ik Joint ook niet helemaal. :P Het is in sommige gevallen wel voordeliger natuurlijk, met bijvoorbeeld 4 mensen die elk maar één pas nodig hebben (en Online mastercards); scheelt het in principe €10 met Pack en dus maar €2.50 p.p.. Maar als je met z'n tweetjes bent is het enige voordeel dat je niet een Pack van een ander hoeft te delen of twee plekken in je eigen Pack moet verhuren; maar neem je wel flink wat andere beperkingen voor lief. Samen in een pack ben je ook €10 kwijt, maar heb je wel mooi 3 passen per persoon en geen gezeik met dat verplicht een gedeelde rekening én alles resetten als je iemand wilt toevoegen/verwijderen. :P

Het zou sowieso minder gezeik zijn als we geen Maestro vs MasterCard hadden en allebei de kaarten gewoon universeel in alle winkels geaccepteerd zouden worden, maar helaas. -_- Dan was Joint wel een enigszins redelijk deal, maar nu heb je eigenlijk gewoon 2 pasjes per persoon nodig ALS je allemaal zowel Maestro als MasterCard wilt ondersteunen en kom je dus in de knel bij meer dan 2 personen. :+
Ik geloof dat het idee al eens aan bunq was geopperd om een combinatiekaart te maken. De ene kant Maestro en de andere kant MasterCard. Afhankelijk van hoe je wilt dokken steek je die kant van de kaart in de terminal. Zou je ook 4 rekeningen totaal kunnen koppelen, 2x primair en 2x secondary-PIN. Maar dat heeft nooit doorgang gevonden. :P Zal misschien ook niet mogen. Maar dan was Joint opeens een stuk interessanter geweest, zeker voor gezinnen met jongvolwassenen erin. :) Nu moet je eigenlijk alsnog naar Pack toe in die situatie dus is er niet zo gek veel veranderd.

Ik denk dat ik wel zou kunnen overleven met Joint met 2 pasjes trouwens, maar enkel dankzij een virtuele pas erbij. 1x Maestro die gekoppeld zit aan 2 rekeningen (secondary PIN) en 1x MasterCard Debit. En dan 1 virtuele Maestro per persoon om ook 2 rekeningen gekoppeld te kunnen hebben in Apple Pay (1 prive, 1 gedeeld). ;) Maarja, ik ben prima tevreden in een Pack dus zie geen reden om 2 passen minder te krijgen en moeilijk te gaan doen. :P

De beste regeling voor partners blijft over 't algemeen toch één persoon in Pack en de ander op PROMO. Maar die laatste is niet meer te krijgen. (En is sowieso niet te krijgen als je al klant bent.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik was niet op de hoogte van die beperking op een joint account. Ik heb drie passen en m'n vrouw 1. Nog geen hinder gehad van deze limiet dus, wellicht nu wel vanwege de travelcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Beekforel schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:12:
Ik was niet op de hoogte van die beperking op een joint account. Ik heb drie passen en m'n vrouw 1. Nog geen hinder gehad van deze limiet dus, wellicht nu wel vanwege de travelcard.
Jep, dat probleem had ik dus ook. Vrouw overgezet naar een pack en ikzelf ook. Support kon mij niet helpen met het cancellen van 1 kaart zodat zij een 2de kon nemen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Niet online
Beekforel schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:12:
Het is inderdaad heel erg lastig. Waarom ze niet gewoon de mogelijkheid geven, eventueel tegen meerprijs, extra passen te bestellen is mij een raadsel. 2x Premium vindt ik weer te kostbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Bulldog schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:20:
[...]
Het is inderdaad heel erg lastig. Waarom ze niet gewoon de mogelijkheid geven, eventueel tegen meerprijs, extra passen te bestellen is mij een raadsel. 2x Premium vindt ik weer te kostbaar.
Je kan jullie evt ook allebei aansluiten bij een pack. Dan betaal je €5/mnd per persoon aan de pack owner dus evenveel als joint, maar hebben jullie beiden volwaardig premium.

Je kan je makkelijk aansluiten bij een pack via het topic op Together of ff hier op Tweakers vragen. Of je kan zelf een Pack starten en dan 2 plekjes aanbieden aan anderen die jou dan €5/mnd betalen. Die heb je binnen een dag “verkocht”. :P Wel slim om goede afspraken te maken, eg: automatische overboeking 5 dagen van tevoren. Geen betaling op 1e vd maand = adios en dan geef je de plek aan iemand anders. Simpel zat.

Een pack owner kan niets van jou zien en heeft geen eigendom over je account ofzo. Het ergste dat kan gebeuren is dat ze ermee stoppen of je zomaar uit de Pack zetten (dan wordt je omgezet naar normaal Premium), dan sluit je je gewoon weer aan bij een nieuwe voor de betaaldatum van je Premium en klaar is kees. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Vandaag reclame gehad voor de Travel Card. Via push notification :(

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

TucanoItaly schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:34:
Vandaag reclame gehad voor de Travel Card. Via push notification :(
Tip, kan je hier uitzetten via instellingen in app ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/9383l9nw7.jpeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 21:37
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:54:
[...]

Tip, kan je hier uitzetten via instellingen in app ;)

[Afbeelding]
Dat zou een opt-in moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09 18:06
Ik ga mijn auto verkopen aan een particulier. Overdracht is op een zaterdag en we hebben verschillende banken. Er is een kans dat betaling als instant payment verloopt, maar dat is geen zekerheid. Zelfs bij spoedoverboeking (wat een hoop gedoe is op een zaterdag) kan het 1,5u duren. Limiet van een betaalverzoek is € 750, dat schiet niet op. Wat is jullie ervaring om hiervoor Bunq te gebruiken?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Aan een spoedoverboeking heb je niets. Die is tegenwoordig niet sneller dan een gewone overboeking, en werkt ook niet in het weekend.

Het ligt een beetje aan hoeveel je elkaar vertrouwt welke opties je hebt.

Je kan de koper in jouw bijzijn de overboeking laten uitvoeren, eventueel met verklaring op papier ondertekend door de koper. Die overboeking komt dan maandag aan bij bunq. Hetzelfde geldt voor andere banken waar instant payment niet actief is of niet het gewenste bedrag ondersteunt.

Je kan de koper van tevoren het bedrag laten overboeken. Eventueel met een ondertekende verklaring van jou op papier dat de koper recht heeft op terugbetaling van bedrag X indien je de auto niet overdraagt aan de koper.

Je kan een door beiden vertrouwde tussenpersoon gebruiken die de betaling in ontvangst neemt en pas aan jou uitbetaalt wanneer de auto is overgedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Roekeloos schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:42:
Ik ga mijn auto verkopen aan een particulier. Overdracht is op een zaterdag en we hebben verschillende banken. Er is een kans dat betaling als instant payment verloopt, maar dat is geen zekerheid. Zelfs bij spoedoverboeking (wat een hoop gedoe is op een zaterdag) kan het 1,5u duren. Limiet van een betaalverzoek is € 750, dat schiet niet op. Wat is jullie ervaring om hiervoor Bunq te gebruiken?

Members only:
Kun je er geen bunq request van maken, of wat mij betreft een Tikkie? Moet de betalende partij natuurlijk wel controleren dat hij/zij zoveel kan/mag betalen. Random reader oid dus laten meenemen.

Zelf verkoop ik auto’s enkel contant bij een bank, zodat het geld gelijk gestort kan worden (Rabo..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 24-09 21:06

Members only:
bunq doet sowieso niet mee aan die instant payments.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Members only:
De koper het bedrag op donderdag al laten overmaken?

Een bunq request kan volgens mij wel dit bedrag, lijkt niet echt een limiet op te zitten gaat tot 50k ivm aansprakelijkheid https://together.bunq.com...he-maximum-limit-50-000/4.
Hmmbob schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 07:35:
[...]

bunq doet sowieso niet mee aan die instant payments.
bunq en ABN Amro waren juist de eerste banken die dit ondersteunen. https://www.banken.nl/nie...-amro-en-bunq-nu-mogelijk

Volgens mij helaas vooralsnog wel steeds de enige twee waartussen het goed werkt.

[ Voor 52% gewijzigd door Beekforel op 05-06-2019 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 24-09 21:06
Beekforel schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 07:49:
[...]

Een bunq request kan volgens mij wel dit bedrag, lijkt niet echt een limiet op te zitten gaat tot 50k ivm aansprakelijkheid https://together.bunq.com...he-maximum-limit-50-000/4.

[...]

bunq en ABN Amro waren juist de eerste banken die dit ondersteunen. https://www.banken.nl/nie...-amro-en-bunq-nu-mogelijk

Volgens mij helaas vooralsnog wel steeds de enige twee waartussen het goed werkt.
Ergens in dit topic wordt uitgelegd dat er twee verschillende types instant payments zijn. Je hebt gelijk dat bunq en ABN samen één van de versies succesvol geïntroduceerd hebben, ik gaf aan dat bunq niet mee doet aan die instant payments die hij zelf linkt (de andere variant dus, die gebruikt wordt door alle andere Nederlandse banken). Dus als de koper niet bij bunq of ABN zit, heb je er niets aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 05-06-2019 07:57 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 21:17
Bunq ondersteunt de Europese versie van instant payments samen met ABN Amro. De grootbanken hebben echter onderling een andere, afwijkende standaard, verzonnen voor de Nederlandse markt. Deze afwijkende versie is beter dan de Europese versie, maar is daar niet in geïntegreerd.

BunQ heeft al aangegeven niet mee te doen met de afwijkende Nederlandse versie en op de Europese standaard te blijven zitten. ING en Rabo gaan eerst de Nederlandse standaard implementeren en gaan pas 'op termijn' de Europese versie ondersteunen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
Punt voor bunq (en ABN). Dat eeuwige NIH-syndroom van Nederbanken is wat vermoeiend. Is er eigenlijk een lijst van welke banken wat doen? SNS, Knab, etc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:00
Brent schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:40:
Punt voor bunq (en ABN). Dat eeuwige NIH-syndroom van Nederbanken is wat vermoeiend.
Even NIH opgezocht: Wikipedia: Not invented here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09 18:06
Beekforel schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 07:49:
Dat zou ik zelf ook niet doen, dus dat ga ik van niemand vragen. Je wilt zoveel mogelijk "gelijk oversteken", dus vlak voor/na overschrijving het geld overmaken. Maar ik moet wel direct zekerheid hebben dat ik het geld daadwerkelijk krijg.

Ik heb zelf nog wat research gedaan en Bunq kan van die iDeal links maken tot € 10k (er zit geen validatie op de invoer, maar wat verderop loop je wel vast boven de € 10k), dus ik heb er twee nodig. Als zo'n iDeal link betaald wordt heb ik direct bevestiging en dit is onomkeerbaar. Lijkt mij ideaal. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Roekeloos schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:38:
[...]

Dat zou ik zelf ook niet doen, dus dat ga ik van niemand vragen. Je wilt zoveel mogelijk "gelijk oversteken", dus vlak voor/na overschrijving het geld overmaken. Maar ik moet wel direct zekerheid hebben dat ik het geld daadwerkelijk krijg.

Ik heb zelf nog wat research gedaan en Bunq kan van die iDeal links maken tot € 10k (er zit geen validatie op de invoer, maar wat verderop loop je wel vast boven de € 10k), dus ik heb er twee nodig. Als zo'n iDeal link betaald wordt heb ik direct bevestiging en dit is onomkeerbaar. Lijkt mij ideaal. Of zie ik iets over het hoofd?
Apart dat dat topic over 50k gaat. Maar dat lijkt mij een prima oplossing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Roekeloos schreef op Wednesday 5 June 2019 @ 17:38:
[...]

Je zou er dan twee kunnen maken en als de koper betaald staat het instant op je rekening. Althans, het is idd gewoon een iDeal transactie voor de koper.

Met de laatste update van de bunq app van vandaag kan je ook (eindelijk) zien wanneer je bunq Travel card geleverd gaat worden. Bij mij komt hij op 19 juni aan.

Overigens heeft bunq ook een nieuw (gratis) abonnementsvorm gelanceerd, je betaald alleen eenmalig 9 euro voor de bunq Travel Card : https://www.bunq.com/features/travel-card

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 06-06-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
De bunq free rekening lijkt verleden tijd te zijn. Met de update van vandaag is deze van de site en uit de app verdwenen en vervangen door bunq Travel Card. Downgraden van bunq Premium betekent dat al je rekeningen worden opgeheven en je alleen een bunq Travel Card overhoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Timmy schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:51:
De bunq free rekening lijkt verleden tijd te zijn. Met de update van vandaag is deze van de site en uit de app verdwenen en vervangen door bunq Travel Card. Downgraden van bunq Premium betekent dat al je rekeningen worden opgeheven en je alleen een bunq Travel Card overhoudt.
Ik snap het niet meer als ik van free naar travel card ga heb ik wel een kaart maar kan ik geen ideal betalingen meer, als ik zie op het forum. Maw rekening & travel card zijn niet compatibel ???

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bunq free dus weg. Dat is on aangenaam voor velen. Gaan dus veel overstappen naar Moneyou Go als je gratis rekening wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
Tomsworld schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:00:
Ik snap het niet meer als ik van free naar travel card ga heb ik wel een kaart maar kan ik geen ideal betalingen meer, als ik zie op het forum. Maw rekening & travel card zijn niet compatibel ???
Van wat ik begrijp als ik de documenten lees is dat je een credit card krijgt die je via de "top up" functie middels iDEAL, Sofort of credit card kan opladen. Je krijgt geen echte IBAN-rekening meer en geen mogelijkheid om iDEAL betalingen uit te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:05:
Bunq free dus weg. Dat is on aangenaam voor velen. Gaan dus veel overstappen naar Moneyou Go als je gratis rekening wilt.
Had ik al naar gekeken maar je moet in Nederland wonen. Ik wacht eigenlijk op een gratis andere aanbieder waar je ideal kan mee betalen en in België mag wonen. Een kaart zou handig zijn maar niet noodzakelijk. Voorlopig hou ik dus bunq free. Wel stom dat in de faq ideal betalen nu plots een premium feature is, ik dacht zelfs dat de banken daar inkomsten van hadden van zo'n betalingen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Benieuwd wat dit op de langer termijn gaat betekenen voor de bestaande Bunq Free gebruikers. Verplicht overstappen/betalen of anders account weg?
Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:05:
Let wel op welke tegenrekening je gebruikt! Moneyou vereist nu nog een 1 cent verificatie vanaf een tegenrekening. Dit moet dus telkens opnieuw wanneer je de app installeert. Ik heb mijn oude ING rekening gebruikt, die ik nu dus niet op kan zeggen. De tegenrekening kun je namelijk met geen mogelijkheid wijzigen. Alleen Moneyou opzeggen en opnieuw beginnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En het leuke is dat als je Free->Travel Card gaat je niet meer terugkan volgens Support. Dacht het niet want de wet stelt een 14-dagen termijn.

Leuk om te zien dat Bunq haar eigen wet en regelgeving maakt hier..

Betekent dus dat ik een nieuwe bank ga zoeken als Bunq vervanger! Daar waar N26 nog te veel beperkingen heeft

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2019 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Thursday 6 June 2019 @ 11:50:
En het leuke is dat als je Free->Travel Card gaat je niet meer terugkan volgens Support. Dacht het niet want de wet stelt een 14-dagen termijn.

Leuk om te zien dat Bunq haar eigen wet en regelgeving maakt hier..

Betekent dus dat ik een nieuwe bank ga zoeken als Bunq vervanger! Daar waar N26 nog te veel beperkingen heeft
Eh...volgens mij zijn er zaken uitgesloten hoor in die 'zichttermijn' van 14 dagen. Daarbij, hoezo zou je 'overstappen' van Free naar Travelcard..?

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 06-06-2019 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackSparrow schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:56:
[...]

Eh...volgens mij zijn er zaken uitgesloten hoor in die 'zichttermijn' van 14 dagen. Daarbij, hoezo zou je 'overstappen' van Free naar Travelcard..?
Het is gratis duuh :P

Verder is er sprake van wet koop op afstand wat hier wel opgaat lijkt me en dus 14dagen bedenktijd

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2019 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Thursday 6 June 2019 @ 11:59:
[...]

Het is gratis duuh :P

Verder is er sprake van wet koop op afstand wat hier wel opgaat lijkt me en dus 14dagen bedenktijd
Tja....wat ik zeg er zijn best wat uitzonderingen op die 14 dagen bedenktijd hoor. Kan me voorstellen dat de constructie bij bunq hier onder valt. Zou het hier onder vallen? https://www.afm.nl/nl-nl/.../adviestraject/bedenktijd

En het is gratis....waarom moet altijd alles gratis zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 06-06-2019 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Timmy schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:51:
Wow, gisteren nog gedowngrade toevallig, en vriendin aangevraagd. Wat gebeurd er met bestaande Free account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
Brent schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:21:
Wow, gisteren nog gedowngrade toevallig, en vriendin aangevraagd. Wat gebeurd er met bestaande Free account?
Dit lijkt mij echt een vraag voor support, maar ik kan mij niet voorstellen dat ze Free plots gaan opheffen of je dwingen over te stappen naar Premium of Travel Card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me rekening gesloten, bleek onmogelijk ok terug te gaan naar Free. Het was of Premium of niks..

Zonde nu moet ik opzoek naar een andere bank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:58
Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:22:
Ik heb me rekening gesloten, bleek onmogelijk ok terug te gaan naar Free. Het was of Premium of niks..

Zonde nu moet ik opzoek naar een andere bank.
Hoevaak ga jij nou nog weg bij Bunq? man man man..
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:16:
Na een tijdje gebruik te hebben gemaakt van Bunq Free switch ik toch terug naar Knab. De reden is heel simpel. Het overzicht en betaalafschriften zijn mi. niet heel helder (ik moet telkens de data selecteren) en enkele partijen weigeren deze betaalafschriften omdat er onderaan staat "Aan dit overzicht kunnen geen rechten worden ontleend"..

Hoewel ik het liefst N26 volledig zou willen gebruiken als 'hoofdbankrekening' maar deze hier nog niet voor klaar is denk ik dat het beter is om toch bij Knab te blijven (ook omdat ze per volgend jaar storten gaan aanbieden wss)

Hoewel het gebruiksgemak bij Bunq erg hoog scoort en de support je vaak snel helpt is het denk ik toch niks voor mij en 7,99 per maand ga ik er niet voor betalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09 23:58
Sorry maar wat een giller dit.

bunq haalt zonder vooraankondiging het gratis product uit het aanbod en komt met een slap aftreksel van Revolut. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Keer op keer wordt mijn beeld van bunq als arrogante 'bank' met een hoog hypegehalte weer bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
mwa schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:44:
[...]

Kun je er geen bunq request van maken, of wat mij betreft een Tikkie? Moet de betalende partij natuurlijk wel controleren dat hij/zij zoveel kan/mag betalen. Random reader oid dus laten meenemen.
De bunq payment requests met iDeal zijn de laatste tijd nogal temperamental en zijn daarmee vaak niet instant, maar doen er alsnog een werkdag over om verwerkt te worden. Staan veel klachten over op Together. Zou dan toch eerder Tikkie gebruiken inderdaad. Beetje krom, maarja.

Dat nieuwe Travel Card-membership is op zich wel een uitkomst voor mensen die een prepaidcard willen trouwens. Daar zijn wel partijen voor in Nederland, maar die zijn vaak ofwel best prijzig of hebben ruk voorwaarden/ruk manieren van opwaarderen. Voor die mensen zal dit vast goed nieuws zijn! :) Kan je eindelijk een beetje fatsoenlijke kaart krijgen zonder teveel gedoe en hoge kosten. (Die ICS-kaart is qua voorwaarden erg goed, maar het opwaarderen is dieptriest.)

... Voor de mensen die Free wilden is het heel wat minder goed nieuws. Zonde dat bunq dat eruit sloopt.
Jammer ook eigenlijk, had m'n partner duidelijk eerder om moeten zetten naar Free. :P Oh well, dan maar op bunq PROMO laten hangen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexFL schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:12:
[...]

Hoevaak ga jij nou nog weg bij Bunq? man man man..

[...]
Kan je verzekeren dat ik nu wel weg ben en wegblijf bij die toko.

De dag dat ze switchte naar Premium beloofde ze dat Free het alternatief was en zou blijven. Maar zoals verwacht dwingen ze je daar naar Premium te gaan. En mensen met Free kunnen tussen nu en 1-2jaar ook gaan betalen voor hun pakket want Bunq moet centen verdienen dat is nu overduidelijk.

Ik denk dat Ali geen zin meer heeft om eigen geld te steken erin omdst het te duur word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Thursday 6 June 2019 @ 17:41:
[...]

De dag dat ze switchte naar Premium beloofde ze dat Free het alternatief was en zou blijven. Maar zoals verwacht dwingen ze je daar naar Premium te gaan. En mensen met Free kunnen tussen nu en 1-2jaar ook gaan betalen voor hun pakket want Bunq moet centen verdienen dat is nu overduidelijk.

Ik denk dat Ali geen zin meer heeft om eigen geld te steken erin omdst het te duur word.
Maar even he...hoe gek is het dat bunq graag geld wil verdienen...? Al die gekken Nederlanders die denken dat voor niets de zon opgaat (als een bank niet op een 'andere manier' bakken met geld aan je verdiend). Als je dan denkt als een echte Nederlander weer voor een dubbeltje op de eerste rang moet zitten (en blijkbaar ook meerdere malen?), dan is dit blijkbaar je verdiende loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:22
Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:41:
[...]

Lijkt me vrij logisch, eerlijk gezegd. Voor niks gaat de zon op. Ik zou het als enige investeerde ook niet fijn vinden om bakken met geld in mijn start-up te gooien, zonder er iets voor terug te krijgen. bunq moet geld gaan verdienen. Als start-up spuit het geld er aan alle kanten al uit. Bijna tien miljoen euro schuld.

Las laatst een interview waarin Ali zei dat bunq over twee jaar zonder Ali zou moeten kunnen. Als je dat doel wilt bereiken, lukt dat niet met gratis rekeningen. bunq is natuurlijk qua inkomsten volledig afhankelijk van de abonnementen die ze verkopen. Tja, als iedereen dan op Free blijft klooien, dan wordt er ook geen geld verdiend.

Ik vind het redelijk dat er een bedrag voor wordt gevraagd. Die acht euro in de maand is fors, maar je krijgt er wel een heleboel opties voor terug. Soms denk ik dat bunq nog wel meer te bieden heeft dan bijvoorbeeld Spotify of Apple Music. Voor je bankzaken heb je toch wel iets over?

Zelf ben ik ook even met bunq gestopt. Mijn main rekening loopt nu bij ING en bunq gebruik ik voor het reizen en betalen van servers (die in USD worden afgerekend). Gebruik bunq ook voor zaken die ik niet via iDEAL kan betalen, maar ook niet op mijn ICS wil hebben staan (omdat het geld dan van mijn ABN wordt afgetrokken en daar staan nog maar een paar tientjes op).

bunq helemaal als main bank gebruiken gaat me nu nog even te ver. Maar ik begin wel steeds meer voordelen in bunq te zien. Die haat-liefdesverhouding herken ik dus zeker. Maar weggaan omdat een bank op een nette manier geld wil verdienen, vind ik vreemd.

Ik heb dus onlangs een rekening bij ING geopend (twee maanden terug) en ben niet zo blij dat men nu opeens iedereen opt-in zet op privacygevoelige informatie. Ik vind dat ING niets te zoeken heeft in mijn betaalverkeer. Heb de optie dus ook uitgeschakeld. Toch vind ik het een nare verrassing en heb ik er een vervelende nasmaak van overgehouden. Iets anders waar ik me aan erger: inloggen via Mijn ING gaat straks met tussenkomst van de app. Dan denk ik weleens 'tja, dan is bunq zo slecht niet. Misschien verdienen ze wat meer vertrouwen'. Bedoel maar, dan had ik gewoon de app gebruikt en was ik ingelogd geweest.

That said... hoeveel mensen hebben in dit topic weleens meegemaakt dan hun rekening voor meerdere dagen geblokkeerd was en ze dus écht niet bij hun geld konden? Want dat is voor mij de hoofdreden om (nog) niet voor bunq te kiezen. Die spookverhalen op internet zorgen er dan voor dat ik twijfel. Ik til zwaar aan mijn bankzaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dennisweb schreef op Thursday 6 June 2019 @ 17:57:
[...]

That said... hoeveel mensen hebben in dit topic weleens meegemaakt dan hun rekening voor meerdere dagen geblokkeerd was en ze dus écht niet bij hun geld konden? Want dat is voor mij de hoofdreden om (nog) niet voor bunq te kiezen. Die spookverhalen op internet zorgen er dan voor dat ik twijfel. Ik til zwaar aan mijn bankzaken...
Nope nog nooit meegemaakt en bunq is al een paar jaar onze hoofdbank. Moet zeggen dat ik best wel veel mensen ken die bij bunq bankieren...en eigenljik heeft nog nooit iemand dat meegemaakt. De mensen die je op social media hoort...eigenlijk is bij 99% van die mensen altijd wel wat aan de hand. Of ze doen in bitcoins, of ze krijgen grote maandelijks grote bedragen uit het buitenland....

Moet zeggen dat ik er ook enkel moment bang voor ben hoor. Alle vaste lasten gaan ook gewoon van de bunq rekening af. Kan me voorstellen dat de mensen bij wie dat wel gebeurt, dat die dus bunq voor 'erbij' hebben en er misschien wel geen echt inkomen binnen komt....of geen afschrijvingen (van verzekeringen, vaste lasten, etc)....mogelijk wordt er dan een 'risico profiel niveau' opgeschaald ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
*knip op de man*

[ Voor 94% gewijzigd door Rukapul op 07-06-2019 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
kwon schreef op Thursday 6 June 2019 @ 18:22:
[...]

Dude... je bent klant, geen eigenaar of aandeelhouder van dit bedrijf. Vanwaar de noodzaak om dit opeens vanuit een soort ondernemersperspectief goed te praten? Dit lijkt meer op cognitieve dissonantie of zelfs stockholmsyndroom.
Hij heeft het denk ik over Ali....die zijn geld in bunq steekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
JackSparrow schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:21:
[...]
Moet zeggen dat ik er ook enkel moment bang voor ben hoor. Alle vaste lasten gaan ook gewoon van de bunq rekening af. Kan me voorstellen dat de mensen bij wie dat wel gebeurt, dat die dus bunq voor 'erbij' hebben en er misschien wel geen echt inkomen binnen komt....of geen afschrijvingen (van verzekeringen, vaste lasten, etc)....mogelijk wordt er dan een 'risico profiel niveau' opgeschaald ofzo?
Soms ben ik een beetje aan het spelen met de API, en dan vermijd ik < €1,00 en zeker €0,01 betalingen als de pest uit angst voor gezeik. (Ja je kan ook "tinkeren" op hun test-API, maar ik wil 100% zeker weten dat iets werkt; dus ook op de productie API ;)) Dat lijkt de voornaamste trigger te zijn voor die onderzoeken. Op zich is zo'n onderzoek niet direct erg, maar als ik de verhalen her en der lees is het grote probleem dat het soms weken duurt en je nul komma nul reactie krijgt "tot je aan de beurt bent". Meanwhile kan je geen hol met je geld, dat is heel tricky.

Ik heb bij andere banken zo'n volledige bevriezing nog nooit gehoord (of misschien hoor je er weinig over omdat het vaak heel snel opgelost is), ben benieuwd waarom bunq ofwel zo agressief is of zo traag is. :P

Trouwens. Nu we het toch over "Ali moet geldverdienen" hebben. Hoe verdienen ze centen aan die Travel Card rekeningen dan? :P Die €9,99 setup-fee lijkt me ook niet bepaald zoden aan de dijk zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 06-06-2019 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
JackSparrow schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:28:
[...]

Hij heeft het denk ik over Ali....die zijn geld in bunq steekt.
De zin begint toch echt in de eerste persoon enkelvoud.

Maar effe serieus. Ik snap dat Ali er niet zit om vliegen te vangen. Hij is ondernemer en ondernemers willen geld verdienen. Maar goed ondernemerschap houdt ook in dat je in staat bent om vooraf in te zien wat wel en niet goed zal zijn voor het bedrijfsresultaat. Blijkbaar was hij onvoldoende in staat om te concluderen dat een gratis product hier niet in past. En het is dan natuurlijk prima om het helemaal uit het assortiment te halen, maar dit gebeurt nu zonder aankondiging vooraf. Waarschijnlijk om te voorkomen dat mensen nog last minute gaan downgraden. En dat is gewoon niet klantvriendelijk.

Maar... what goes around comes around. Ik denk dat er serieus een kans is dat bunq over vijf jaar niet meer bestaat of is verkocht aan een derde partij. bunq is er al een tijdje en maakt nog stééds geen winst. Ik zie oprecht niet in hoe 'trucjes' zoals deze hier nu nog verandering in kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 22:47
WhatsappHack schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:38:
[...]
Trouwens. Nu we het toch over "Ali moet geldverdienen" hebben. Hoe verdienen ze centen aan die Travel Card rekeningen dan? :P Die €9,99 setup-fee lijkt me ook niet bepaald zoden aan de dijk zetten.
Percentage per betaling (of een kickback van MasterCard) en 1 euro per ATM opname.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
kwon schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:22:
[...]

Dude... je bent klant, geen eigenaar of aandeelhouder van dit bedrijf. Vanwaar de noodzaak om dit opeens vanuit een soort ondernemersperspectief goed te praten? Dit lijkt meer op cognitieve dissonantie of zelfs stockholmsyndroom.
Dank voor de diagnose, dokter Kwon. Geen van beide. Stockholmsyndroom treedt op wanneer je gegijzeld wordt en ik denk niet dat Ali een geweer op mijn hoofd gezet heeft en me gedwongen heeft een rekening bij bunq te openen.

Maar ik ben zelf ondernemer en praat niets goed. Ik vind het zelfs wenselijk dat bunq stopt met gratis rekeningen. Dat trekt heel veel mensen aan die er geen goede bedoelingen mee hebben. Er wordt dus en geld verdiend (mag ook wel na al die jaren) en het wordt moeilijker om de boek op te lichten.

Met ‘ik zou als’ bedoelde ik dus: ‘als ik in Ali zijn schoenen had gestaan...’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Dennisweb schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:33:
[...]
Dank voor de diagnose, dokter Kwon. Geen van beide. Stockholmsyndroom treedt op wanneer je gegijzeld wordt en ik denk niet dat Ali een geweer op mijn hoofd gezet heeft en me gedwongen heeft een rekening bij bunq te openen.

Maar ik ben zelf ondernemer en praat niets goed. Ik vind het zelfs wenselijk dat bunq stopt met gratis rekeningen. Dat trekt heel veel mensen aan die er geen goede bedoelingen mee hebben. Er wordt dus en geld verdiend (mag ook wel na al die jaren) en het wordt moeilijker om de boek op te lichten.

Met ‘ik zou als’ bedoelde ik dus: ‘als ik in Ali zijn schoenen had gestaan...’
Graag gedaan :P

Ik denk ook niet dat Ali je met een vuurwapen heeft bedreigd, maar we weten allemaal dat overstappen van bank in de praktijk lastig is en veel tijd kost. Als je al je zaken bij bunq hebt ondergebracht kan er in deze context wel degelijk sprake zijn van een soort gijzeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
kwon schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:40:
[...]

Graag gedaan :P

Ik denk ook niet dat Ali je met een vuurwapen heeft bedreigd, maar we weten allemaal dat overstappen van bank in de praktijk lastig is en veel tijd kost. Als je al je zaken bij bunq hebt ondergebracht kan er in deze context wel degelijk sprake zijn van een soort gijzeling.
Dat vind ik veel te ver gaan. Er is geen sprake van een gijzeling. Ik zit namelijk bij ING en gebruik bunq alleen zo af en toe. En ik ben ondernemer. Binnen een paar klikken ben ik geswitcht van bank. Er lopen amper automatische incasso's bij mij (alleen KPN en Monuta). Zoveel moeite is het dus niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
Ik niet. Ik volg dit topic al sinds het begin en ik verbaas me er soms over wat voor inhoudelijk zwakke (dit is natuurlijk subjectief) tegenargumenten er worden gegeven, elke keer als bunq op een 'klantnadelige' manier in het nieuws komt. Dan vind ik mijn verklaring(en) zo gek nog niet.

Mijn uitspraken zijn overigens niet per se specifiek op jou gericht. Maar ik blijf er zeker achter staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Ik ben absoluut geen bunqfan. En behoor zeker niet tot die enge club mensen die de hele dag mensen lastigvalt zodra het op Twitter over bunq gaat. Ik blijf ook ver weg van die Telegramgroep. Dus als bunq 'klantnadelig' werkt, dan zeg ik dat ook eerlijk.

Ik blijf ook bij mijn mening. Maar ik heb eerder een haat-liefdesverhouding met bunq dan ik een diehard fan ben. Ik vind bunq qua support maar middelmatig. De nieuwe lading support heeft het er niet beter van gemaakt. Dat je bij blokkade afhankelijk bent van digitaal communicatieverkeer vind ik nogal jammer en houdt me ook tegen.

Dus volgens mij schilder je de verkeerde af. Als je het over het Stockholmsyndroom hebt kun je dat bij mij eerder toepassen op Apple dan op bunq. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
WhatsappHack schreef op Thursday 6 June 2019 @ 18:38:
[...]

Soms ben ik een beetje aan het spelen met de API, en dan vermijd ik < €1,00 en zeker €0,01 betalingen als de pest uit angst voor gezeik. (Ja je kan ook "tinkeren" op hun test-API, maar ik wil 100% zeker weten dat iets werkt; dus ook op de productie API ;)) Dat lijkt de voornaamste trigger te zijn voor die onderzoeken. Op zich is zo'n onderzoek niet direct erg, maar als ik de verhalen her en der lees is het grote probleem dat het soms weken duurt en je nul komma nul reactie krijgt "tot je aan de beurt bent". Meanwhile kan je geen hol met je geld, dat is heel tricky.

Ik heb bij andere banken zo'n volledige bevriezing nog nooit gehoord (of misschien hoor je er weinig over omdat het vaak heel snel opgelost is), ben benieuwd waarom bunq ofwel zo agressief is of zo traag is. :P

Er is een 'speciaal' mailadres he...wat je dan kunt mailen. Je moet dat adres allen wel hebben...
Dennisweb schreef op Thursday 6 June 2019 @ 20:38:
Ik ben absoluut geen bunqfan. En behoor zeker niet tot die enge club mensen die de hele dag mensen lastigvalt zodra het op Twitter over bunq gaat. Ik blijf ook ver weg van die Telegramgroep. Dus als bunq 'klantnadelig' werkt, dan zeg ik dat ook eerlijk.

Ik blijf ook bij mijn mening. Maar ik heb eerder een haat-liefdesverhouding met bunq dan ik een diehard fan ben. Ik vind bunq qua support maar middelmatig. De nieuwe lading support heeft het er niet beter van gemaakt. Dat je bij blokkade afhankelijk bent van digitaal communicatieverkeer vind ik nogal jammer en houdt me ook tegen.

Dus volgens mij schilder je de verkeerde af. Als je het over het Stockholmsyndroom hebt kun je dat bij mij eerder toepassen op Apple dan op bunq. ;)
Het is inderdaad wel een van de meest frustrerende zaken, dat support alleen via een emailadres of de chat bereikbaar is. En ik ben het compleet met je eens....de 'nieuwe lading' support pipo's heeft het eigenlijk alleen maar nog slechter gemaakt. Weet niet waar ze die mensen gevonden hebben, maar je kunt nog beter de helpdesk van KPN of Ziggo vragen naar 'bunq-zaken' dan dat een groot deel van de bunq-support hun vragen kan beantwoorden.

Ohw...had ik trouwens gezegd dat ik ondanks dat soort irritaties ik nog steeds een fan ben van bunq. Dat komt overigens ook wel omdat ik eigenlijk nooit contact heb met support, mogelijk zou dat anders zijn als ik iedere week (of maand) contact met ze zou moeten opnemen.

[ Voor 39% gewijzigd door TheVMaster op 06-06-2019 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
JackSparrow schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:07:
Er is een 'speciaal' mailadres he...wat je dan kunt mailen. Je moet dat adres allen wel hebben...
So I've heard, maar naar verluidt levert dat ook niet altijd resultaten op. :P
Het is wel vervelend dat het kan gebeuren, hou je het toch in je achterhoofd. Elke keer als ik meerdere kleine transacties tussen eigen rekeningen heb of bijvoorbeeld bedrag 1 in krijg en meteen naar rekening 2 bij de andere bank er uitduw dan denk ik toch weleens "hopelijk niet zometeen opeens een mailtje.". :P Het zijn geen verdachte transacties, maar omdat je de criteria niet weet maar wel veel van die verhalen hoort gaat het toch een beetje knagen.
Weet niet waar ze die mensen gevonden hebben
Overseas.

Pagina: 1 ... 39 ... 162 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"