DeNachtwacht schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 02:03:
[...]
Het lijkt mij een vrij domme zet van bunq om een kaart "travel card" te noemen en actief te promoten dat je er overal ter wereld mee kan betalen, en dat klanten vervolgens ontdekken dat dat helemaal niet werkt. Een betere manier om mensen boos te krijgen en slechte reclame te maken is er niet. Ik gok dus niet dat die kans heel groot is

Ik help het je hopen, maar als die kaart inderdaad geen hoog opgedrukte letters heeft en geen MC garanties dan gaat ie niet (permanent) op veel extra plekken werken dan de huidige debitkaart...
(En even voor de duidelijkheid, die heeft niet bepaald slechte acceptatie.

Voornamelijk hotels en autoverhuurders doen moeilijk over debit cards, voor de rest kan bijna niemand het ene hol verrotten wat het voor type kaart is: als ie het maar doet.)
Het kan natuurlijk zijn dat bunq weer eens iets is vergeten te vermelden (want met alle respect, die openingspost was ook weer zo vaag als de pest - maar dat is intussen een aardig eind opgelost

) wat hét grote verschil maakt; maar het is even afwachten tot na de pre-order. Ik beslis in ieder geval pas als ik de ervaringen van mensen heb gelezen, anders betaal ik voor jan lul €9 voor een pasje. Niet wereldschokkend, maar ik heb al zat van die plastic meuk rondzwerven; dus nog een extra kaart extra terwijl ie niet nodig blijkt te zijn: nein danke.

Heeft voor mij ook geen haast, heb gewoon een volwaardige credit card. (Charge card type, altijd aan 't einde van de maand geheel aanzuiveren (0% rente, wel 180 dagen verzekering); blijf ik fijner vinden dan een werkelijk doorlopend krediet tegen rente.

)
Dat doet me eraan denken, als dit vergelijkbaar is met een charge card (alleen bunq verhult het achter de schermen door saldo te reserveren vanaf de bankrekening naar de Charge Card), dan zal de acceptatiegraad wél 100% overeenkomen met een volwaardige MasterCard creditkaart. Dat zou geniaal zijn en dan bestel ik hem meteen! ... Alleen zou dat dan totaal niet te rijmen zijn waarom ze geen geëmbosseerde letters/cijfers hebben, want dat krijgen charge cards wel en die worden overal gezien en IRL herkend als credit cards. (Je hébt immers in principe ook een kortlopend (1 maand) krediet) Dus óf de support rep lulde uit z'n nek over die embossed print, en die optie hou ik zeker open

, of er klopt ergens iets niet/er ontbreekt info.

Enkel "Credit" er opzetten ipv "Debit", tja euhh... Dat zou niet veel helpen. Ik kan een kip wel een eend noemen, maar het blijft een kip.
Time will tell. Het vervelende is dat bunq zelf die punten (door een paar mensen gevraagd) heeft genegeerd in de antwoorden op Together, dus dat schiet niet zo op. Daar stoor ik me wel aan, omdat de support niet helemaal betrouwbaar blijkt te zijn; dan is 't wel nice als ze tenminste zorgen dat de officiële posts en antwoorden te allen tijde volledig zijn.

Hoeft men support ook niet lastig te vallen. Gewoon voor elke keer dat ze een post maken een rondje in 't kantoor "kan je vragen bedenken?" - zo ja en zijn ze belangrijk: onderdeel maken van de FAQ! Nu wachten ze elke keer tot er tig vragen vanuit de community komen en dan beantwoorden ze maar de helft.
[
Voor 12% gewijzigd door
WhatsappHack op 25-05-2019 02:39
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)