Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Geert1976 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:46:
sinds afgelopen maand is contactloos betalen (NFC) gratis bij de ING, voorheen €0,50 per maand
Haha nou laat me raden waarom ze dat gedaan hebben. Omdat ze zodirect een fee willen gaan vragen voor Apple Pay en ik gok dus dat die €0,50 wordt ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:47:
[...]

Haha nou laat me raden waarom ze dat gedaan hebben. Omdat ze zodirect een fee willen gaan vragen voor Apple Pay en ik gok dus dat die €0,50 wordt ;)
als ING daadwerkelijk maar €0,50 per maand gaat vragen voor het gebruik van Apple Pay, is dat imho echt een zeer mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:13
DeNachtwacht schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:14:
[...]

Ik las het, ik ben er zelf ook zo een. Maar bedenk je wel dat als je weg gaat je ook gedag zegt tegen:
- supersnel bankzaken regelen zonder een kantoor
- ZeroFX
- virtuele bankpassen

Die wil ik toch allemaal niet meer kwijt. Bovendien is nog helemaal niet gezegd dat Apple Pay gratis gaat zijn bij ING. Ik heb alles bij ing opgezegd, wat me per maand 3 euro scheelde. Dus als ING 2 euro gaat rekenen per maand voor Apple Pay zijn ze nog steeds totaal niet interessanter dan mijn bunq pack a 5 euro in de maand, want daar krijg ik naast Apple Pay ook bovenstaande zaken gewoon bij.
Point taken, maar 1 van de grootste nadelen van zo'n bank is toch wel als je een keer geld wilt storten.
Dat kost dan gelijk weer 5 of 10 euro. Bij ING is dat 6x in het jaar gratis.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

rimave schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:03:
[...]

Point taken, maar 1 van de grootste nadelen van zo'n bank is toch wel als je een keer geld wilt storten.
Dat kost dan gelijk weer 5 of 10 euro. Bij ING is dat 6x in het jaar gratis.
Cash geld storten is dan ook iets van de 20e eeuw ;)

Ik weet niet eens of het wel kan bij bunq 8)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:38
Geert1976 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:50:
[...]

als ING daadwerkelijk maar €0,50 per maand gaat vragen voor het gebruik van Apple Pay, is dat imho echt een zeer mooie prijs.
Dit mag niet van Apple, een bank mag geen (directe) extra kosten bij de klant in rekening brengen voor Apple Pay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:30
Sinus_rhythm schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:13:
[...]

Dit mag niet van Apple, een bank mag geen (directe) extra kosten bij de klant in rekening brengen voor Apple Pay
Ik geloof wel dat de marges in NL op betaalverkeer erg laag zijn. Kan me dus niet voorstellen dat ING dit gratis gaat aanbieden. Als van Apple geen kosten voor Apple Pay in rekening gebracht mogen worden kunnen ze het natuurlijk verstoppen in een betaalde uitbreiding van je pakket waar je gratis Apple Pay bij krijgt. .

Bijvoorbeeld: neem een OranjePakket à 1,95 (prijs is nu 1,55) en krijg daar "gratis" Apple Pay bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn gedachte is dat ze het alleen met Mastercard gaan aanbieden. Daar betaal je per jaar natuurlijk al wat voor, ze trekken rente bij laat-betalers.

Dit klopt ook met de geruchten die vanmorgen de ronde deden. Aan de andere kant lijkt het me geen slim plan van ING en strookt het niet met de afbeelding van een Maestro-card die je ziet in de communicatie van ING.

Ik ben best bereid om er een paar euro per maand voor te betalen, niet meer dan dat. Heb nu Bunq Promo en het werkt wel verschrikkelijk fijn. ING is echter mijn hoofdrekening, dus heb het liever daar vanaf. Ook blij dat ING er mee start als eerste, dat kon in mijn optiek ook niet anders.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:45:
Mijn gedachte is dat ze het alleen met Mastercard gaan aanbieden. Daar betaal je per jaar natuurlijk al wat voor, ze trekken rente bij laat-betalers.

Dit klopt ook met de geruchten die vanmorgen de ronde deden. Aan de andere kant lijkt het me geen slim plan van ING en strookt het niet met de afbeelding van een Maestro-card die je ziet in de communicatie van ING.

Ik ben best bereid om er een paar euro per maand voor te betalen, niet meer dan dat. Heb nu Bunq Promo en het werkt wel verschrikkelijk fijn. ING is echter mijn hoofdrekening, dus heb het liever daar vanaf. Ook blij dat ING er mee start als eerste, dat kon in mijn optiek ook niet anders.
Met Mastercard heb je nog maar 20% van de winkeliers te pakken die dit ondersteunen. Nee, zie ik niet gebeuren. Echt wel Maestro ondersteuning gaat komen met Apple Pay ING :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Banken verdienen helemaal niet op betaalrekeningen, maar door het geld van klanten te beleggen en ze andere producten aan te bieden zoals beleggen en hypotheken (dit is ook de reden dat Bunq nu wel je geld is gaan beleggen/investeren). ING wil dit gewoon hebben om een optimale customer experience te hebben en zo meer mensen naar zich toe te trekken en te behouden. Dus natuurlijk gaan ze het in Nederland introduceren met Maestro, met Mastercard kun je het net zo goed niet doen. :)

Overigens is ING technisch gezien ook erg ver, misschien niet zo ver als Bunq, maar het scheelt echt niet veel.

Ik ga mijn Bunq rekening ook weer opheffen denk ik (8 euro per maand voor wat meer rekeningen vind ik veel).

Overigens moet ik echt lachen op al die reacties op de frontpage dat ING wel eens 0,50 euro per maand duurder kan gaan worden, en dat Apple Pay totaal geen toegevoegde waarde is t.o.v. je contactloze pinpas. Mensen weten echt nog niet waar ze het over hebben, het is zoooo handig dat hier veel mensen er 5-8 euro per maand voor over hebben

[ Voor 18% gewijzigd door Mr Ton op 01-05-2019 14:40 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoNoAD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-12-2023
WhatsappHack schreef op woensdag 17 april 2019 @ 03:55:
[...]

Dip & Go is net iets anders dan contactloos betalen he :) Ik vind het een beetje leip systeem om parallel te hebben lopen, maar goed.
Wou hier nog even op reageren om te verduidelijken:
Dip & Go is de voorloper van Tappen.
Dip & Go is / was bedoelt voor betalen bij tolwegen en parkeersystemen.
Dip & Go eindigt eind 2019 en gebruikers van het systeem moeten over op een andere betalings methode, voor eind 2019.

Dip & Go stond standaard aan in Nederland, maar bij sommige omringende landen stond dit standaard uit, met alle ellende van dien.

Automaten die een pin unit + numeriek tableau hebben, maar nog steeds alleen vragen om "oke" is ook Dip & Go en moeten ook omgezet worden.

Chippen, Dip & Go, Tappen, Pin(meastro), pin(Matercard of wel Credit card), Visa zijn allemaal protocollen ( simpel gezegd) die banken aan of uit kunnen zetten voor die Unit-(s).

skullcrusher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:20
In de "screenshot" die gepost is staat juist een Maestro kaart gekoppeld. Denk ook dat ze vrijwel niet anders kunnen, omdat meeste klanten juist een Maestro ("pin) pas hebben ipv een creditcard.
THE_BASE schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:45:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
NoNoAD schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:45:
[...]

Wou hier nog even op reageren om te verduidelijken:
Dip & Go is de voorloper van Tappen.
Dip & Go is / was bedoelt voor betalen bij tolwegen en parkeersystemen.
Dip & Go eindigt eind 2019 en gebruikers van het systeem moeten over op een andere betalings methode, voor eind 2019.

Dip & Go stond standaard aan in Nederland, maar bij sommige omringende landen stond dit standaard uit, met alle ellende van dien.

Automaten die een pin unit + numeriek tableau hebben, maar nog steeds alleen vragen om "oke" is ook Dip & Go en moeten ook omgezet worden.

Chippen, Dip & Go, Tappen, Pin(meastro), pin(Matercard of wel Credit card), Visa zijn allemaal protocollen ( simpel gezegd) die banken aan of uit kunnen zetten voor die Unit-(s).
Ik hoop dat al die terminals dan overgaan op normaal contactloos betalen. :)
Dan ook de onbemande tankstations nog over naar contactloos en het feestje is compleet :P (Bijna dan, alleen Maestro/VPAY er nog uit. :+)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoNoAD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-12-2023
Ik hoop dat al die terminals dan overgaan op normaal contactloos betalen. :)
Dan ook de onbemande tankstations nog over naar contactloos en het feestje is compleet :P (Bijna dan, alleen Maestro/VPAY er nog uit. :+)
Ja deze moeten allemaal vervangen worden en kan je verzekeren daar zal jouw gemeente blij mee zijn. :| ....en jij als gemeentelijke - belasting betaler. :X

Tankstations geen idee, maar je zit vast ( nu nog ) aan de 25€ a 50€ limiet per contactloze betaling.
Maestro / Matercard is al zo verwarrend, meeste mensen snappen het verschil niet en daar kom je meestal pas achter als je op vakantie ben.

VPAY blijkt van Visa te zijn, maar een paar jaar terug toen ik het spoorradies tegen kwam werkte dat nog niet optimaal( Betalingen die werden geweigerd ook al was apparatuur er klaar voor).

skullcrusher

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:38
NoNoAD schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:22:
[...]
Tankstations geen idee, maar je zit vast ( nu nog ) aan de 25€ a 50€ limiet per contactloze betaling.
Maestro / Matercard is al zo verwarrend, meeste mensen snappen het verschil niet en daar kom je meestal pas achter als je op vakantie ben.
Via Apple Pay is dit limiet er niet aangezien je elke keer een betaling autoriseert. Heb al verschillende keren bij een kassa hierover opmerkingen gekregen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
De limiet is voor ongeautoriseerde betalingen idd, niet perse voor contactloze betalingen.

Maar het is wel een lastig verhaal als je met een pasje wilt betalen terwijl de betaalterminal geen numeriek toetsenbord heeft voor invoer van je pin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Geert1976 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:16:
voor mensen die, net als ik, de ING als hoofdbank hebben en Apple Pay gebruiken via de bunq methode, Apple Pay komt eindelijk naar Nederland (ING)

https://www.ing.nl/nieuws...e_pay_naar_nederland.html
Ik zit nog steeds te wachten op Fitbit Pay voor Bunq of ING. Bestaat daar ook een truukje voor? Want het duurt nu wel erg lang.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Sinus_rhythm schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:56:
[...]

Via Apple Pay is dit limiet er niet aangezien je elke keer een betaling autoriseert. Heb al verschillende keren bij een kassa hierover opmerkingen gekregen. :9
vorige week een product van €500+ afgerekend bij 1 van de Coolblue winkels met mijn Apple Watch.

3 blauwe Coolblue shirts met een gezicht van ''ja dag, deze betaling gaan we wel ff dubbel checken'' :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:45
Diezelfde blik kreeg ik bij het betalen van mijn E-bike met mijn Apple Watch bij de fietsenwinkel vorige week :9 . Altijd leuk die reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
NoNoAD schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:22:
Voor normale pinpasjes wel inderdaad, alleen kan de terminal dan natuurlijk prompten voor je pincode. Ik zag laatst door een foutje (pas gekoppeld aan de verkeerde rekening in de bunq-app :P) dat de terminal van een tankstation probeert eerst €125 te authoriseren, daarna €75 en daarna €50. Dan gaat ie dus *altijd* vragen om je pincode bij een reguliere pas. Maar dan kan je wel gewoon contactloos betalen én diensten als dit gebruiken die wel CDCVM ondersteunen.

Dat is het obstakel dus niet gelukkig. :) Waarom ze verder niet overgaan naar contactloos: geen idee. :P
VPAY blijkt van Visa te zijn, maar een paar jaar terug toen ik het spoorradies tegen kwam werkte dat nog niet optimaal( Betalingen die werden geweigerd ook al was apparatuur er klaar voor).
Werkt prima tegenwoordig, ING levert voor zo'n beetje de helft van de klanten VPAY-pasjes intussen. :P

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 01-05-2019 20:40 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Sando schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:26:
[...]

Ik zit nog steeds te wachten op Fitbit Pay voor Bunq of ING. Bestaat daar ook een truukje voor? Want het duurt nu wel erg lang.
Geen idee. Ik gebruik zelf ook geen Fitbit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-09 22:50
Geert1976 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:33:
[...]

vorige week een product van €500+ afgerekend bij 1 van de Coolblue winkels met mijn Apple Watch.

3 blauwe Coolblue shirts met een gezicht van ''ja dag, deze betaling gaan we wel ff dubbel checken'' :+
Heel herkenbaar, vorige week kinderwagen + autostoeltje gekocht. €1250,- door even m'n iPhone bij de terminal te houden. Ook daar werd de pinbon even goed bekeken haha.

Verder: Apple Pay nu officieel in Nederland aangekondigd. ING is de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Geert1976 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:33:
[...]

Haha die heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Ik hoorde wel 1x van een collega die echt op dag 2 dat het bij bunq mogelijk was al Apple Pay had. Die had bijna ruzie bij een kledingwinkel omdat ze weigerden zijn spullen mee te geven want ze vertrouwden de transactie niet. Zelfs toen hij in de bunq app liet zien dat er betaald was twijfelden ze nog, want naast Apple Pay twijfelden ze of bunq wel echt een bank was :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
bunq support blijft toch mooi O+

Vriendin had een paar 100 euro overgemaakt naar onze gedeelde rekening vanaf haar ABN rekening, maar dat bedrag was nog niet aangekomen. ABN gebeld, eerst 4x de vraag moeten stellen aan een computer (die het natuurlijk toch niet gaat snappen) waarna een medewerker er ook niet uitkomt wat er aan de hand kan zijn en doorverwijst naar bunq.

Bunq support chat: "Ja, het was gisteren labour day en dan doet ABN geen geplande betalingen..." pffft :') Bunq weet dus beter hoe ABN werkt dan ABN zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:19
Maar ABN en bunq doen onderling toch instant payments? Neem aan dat die het ook gewoon op "bank holidays" doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:37
Ascension schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 16:14:
Maar ABN en bunq doen onderling toch instant payments? Neem aan dat die het ook gewoon op "bank holidays" doen?
Jazeker, instant payments zijn 24x7. Maar er zijn soms uitzonderingen heb ik gemerkt. Een groot deel van mijn betalingen van ABN naar bunq wordt direct uitgevoerd, een klein deel niet (kleine en grote bedragen). Andersom zie ik hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Ascension schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 16:14:
Klopt, daarom vonden we het ook raar dat het er niet "instant" was. Maar, wat bunq dus wel wist en ABN niet, is dat ingeplande betaalopdrachten door ABN niet als instant-payment verzonden worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:24
Afgelopen meivakantie ben ik twee weken in de US geweest. De debit mastercard werkt daar prima. Je moet alleen niet vergeten om je pas in te stellen voor de US 8)7
Bij het tanken met de pas lukt het soms om aan de pomp te betalen, net als met een credit mastercard. Ik kreeg gelijk een notificatie dat er $125 was gereserveerd en na het tanken verdween deze gelijk en kwam de werkelijke afrekening in beeld. Vaak werkt het betalen aan de pomp niet wanneer je een niet USA credit/debit card hebt. In die gevallen heb ik een prepaid bij de kassa gedaan, werkt ook prima.
Voor het huren van de auto heb ik een creditcard gebruikt voor de zekerheid.
De besparing die je haalt door de debitcard te gebruiken lopen hard op in vergelijk met een creditcard via ICS. Ik kan het iedereen aanraden om met de debitcard te betalen in de USA (en Canada).

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Mozart schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:36:
De besparing die je haalt door de debitcard te gebruiken lopen hard op in vergelijk met een creditcard via ICS. Ik kan het iedereen aanraden om met de debitcard te betalen in de USA (en Canada).
Bedoel je hiermee de "omrekenkosten"? ik heb naast Bunq ook nog een ICS. Heb eerlijk gezegd geen idee wat de tarieven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 11:24
Tricto schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:55:
[...]

Bedoel je hiermee de "omrekenkosten"? ik heb naast Bunq ook nog een ICS. Heb eerlijk gezegd geen idee wat de tarieven zijn.
Klopt, je hebt een wisselkoers van ICS en nog 2% opslag hierop. Bij Bunq kost dat niks.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Heb je nog een plekje vrij op jou bunq account?
Alvast bedankt.

Mvg, Marc Willemsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:19

Dennisb1

VCDS 058

niet meer van toepassing

[ Voor 172% gewijzigd door Dennisb1 op 09-05-2019 09:42 . Reden: nvt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mozart schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:34:
[...]

Klopt, je hebt een wisselkoers van ICS en nog 2% opslag hierop. Bij Bunq kost dat niks.
Ideaal: onlangs in Stockholm alles betaald met Bunq en we hadden geen extra kosten.

Volgende week naar Marrakech, gaan we weer zo doen. Ik heb Bunq Promo, dus ook geen extra kosten per maand, alleen een limiet van 250 euro, maar met twee accounts (partner en ik) kom je al een heel eind. Blij mee. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
Waarom zou Apple voor ING kiezen als het gaat om Apple Pay. Volgens mij wil Bunq heel graag toch?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

kw_nl schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:23:
Waarom zou Apple voor ING kiezen als het gaat om Apple Pay. Volgens mij wil Bunq heel graag toch?
Geld.

let wel; dit is slechts speculatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisb1 op 08-05-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:42
kw_nl schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:23:
En marketing. Ze willen per land het met een big bang releasen.
Dan heb je meer kans dat het populair wordt. Opeens zie je mensen met hun iphone en watch betalen, goh kan dat in Nederland? Jazeker bij ING! Oh daar zit ik ook! etc.

Als ze dat met bunq doen, dan is de reactie eerder: oh ik ga niet wisselen van bank dat is teveel gedoe*. 2 maanden later kan het dan ook bij ING maar is het niet nieuwswaardig meer en zijn mensen er niet meer nieuwsgierig naar.

*Apple denkt erg amerikaans, waar bank wisselen echt nooit gaat gebeuren, veel te lastig daar.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Kodess schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:34:
[...]

En marketing. Ze willen per land het met een big bang releasen.
Dan heb je meer kans dat het populair wordt. Opeens zie je mensen met hun iphone en watch betalen, goh kan dat in Nederland? Jazeker bij ING! Oh daar zit ik ook! etc.

Als ze dat met bunq doen, dan is de reactie eerder: oh ik ga niet wisselen van bank dat is teveel gedoe*. 2 maanden later kan het dan ook bij ING maar is het niet nieuwswaardig meer en zijn mensen er niet meer nieuwsgierig naar.

*Apple denkt erg amerikaans, waar bank wisselen echt nooit gaat gebeuren, veel te lastig daar.
Weet je dit zeker of denk je dit?

In Amerika werkt het hele banksysteem anders toch, je hoeft daar niet te wisselen van bank als je anders wil werken met Apple pay? Je koppelt het 'gewoon' aan je creditcard, en als die geen limiet meer heeft pak je de volgende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:42
Beekforel schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:07:
[...]

Weet je dit zeker of denk je dit?

In Amerika werkt het hele banksysteem anders toch, je hoeft daar niet te wisselen van bank als je anders wil werken met Apple pay? Je koppelt het 'gewoon' aan je creditcard, en als die geen limiet meer heeft pak je de volgende.
Dat weet ik inderdaad niet zeker :9
Maar wat je zegt klopt inderdaad. Daar loopt apple pay vaak via je creditcard.
Dus twee opties:
1) Wat ik zeg snijd geen hout
2) Toch wel een beetje. Ze hebben misschien marktonderzoek gedaan met de verkeerde aannames. (In NL gebruiken ze voornamelijk bankpassen en geen CC's. In de andere landen waar ze dat ook doen wisselen ze niet vaak van bank (in NL ook niet volgens mij) en dus wil je meteen een groot deel van de markt pakken)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vraagje; Ik heb op 2 telefoons Bunq geinstalleerd staan voor een en zelfde bankrekening. Als ik op de ene toestel de notificaties uitzet, neemt ie deze setting dan ook mee naar het andere toestel? Of moet dit per toestel ingesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

N.v.t. meer.

[ Voor 95% gewijzigd door Dennisb1 op 13-05-2019 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Thunder00x schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:53:
Vraagje; Ik heb op 2 telefoons Bunq geinstalleerd staan voor een en zelfde bankrekening. Als ik op de ene toestel de notificaties uitzet, neemt ie deze setting dan ook mee naar het andere toestel? Of moet dit per toestel ingesteld worden.
die settings worden helaas overgenomen :(

Ik heb de bunq app ook op mijn tablet, maar krijg dus alle notificaties 2x (1x op telefoon, 1x op tablet). Hoogst irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mcDavid schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:47:
[...]

die settings worden helaas overgenomen :(

Ik heb de bunq app ook op mijn tablet, maar krijg dus alle notificaties 2x (1x op telefoon, 1x op tablet). Hoogst irritant.
Hmm, dus als je het uitzet, krijgen beide toestellen niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Jup, het is of dubbel, of helemaal niks.

Edit: bedenk me nu eigenlijk pas dat je natuurlijk gewoon op één toestel de notifications uit kunt zetten in de android permissions, eigenlijk net zo makkelijk.

[ Voor 67% gewijzigd door mcDavid op 09-05-2019 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-09 14:09
Kan je op de tablet niet alle meldingen van de app uitzetten in het OS? Dat lost het probleem op lijkt me?

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 15:38
Dennisb1 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:20:
Ik heb nog 1 plek vrij in me bunq pack ieder mag me gerust een DM doen, als het niet meer relevant is doe ik een streep door de post heen.

of via https://bunq.me/dennisb1 zal ik na een ontvangen betaling van een cent me 06 nummer terug sturen in een betaling voor whatsapp.
Dit schreef je een dag of 2 geleden ook al. Dit soort posts mogen wat mij betreft achterwege blijven.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Wilde een abonnement aansluiten via mobiel.nl

Krijg ik dit....

Helaas kunnen we momenteel bij Vodafone geen BUNQ-rekeningnummers gebruiken voor het aansluiten van een abonnement. Graag ontvangen we een ander rekeningnummer op jouw naam, zodat we de bestelling alsnog kunnen verwerken.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Mobiel.nl

Telefoon: 070 301 03 01
Email: info@mobiel.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 21:17
Tricto schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:00:
Wilde een abonnement aansluiten via mobiel.nl

Krijg ik dit....

Helaas kunnen we momenteel bij Vodafone geen BUNQ-rekeningnummers gebruiken voor het aansluiten van een abonnement. Graag ontvangen we een ander rekeningnummer op jouw naam, zodat we de bestelling alsnog kunnen verwerken.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Mobiel.nl

Telefoon: 070 301 03 01
Email: info@mobiel.nl
Maak even een topic aan op BunQ Togheter of een chat met support. Dit soort praktijken zijn bij wet verboden (IBAN discriminatie). Bunq neemt in veel gevallen contact op met dit soort partijen om ze op hun wettelijke verantwoordelijkheid te wijzen.

Eventueel kun je ook een klacht indienen bij de Nederlandse Bank (DNB). Zij zien toe op de IBAN discriminatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Of bestel direct bij Vodafone, daar werkt het wel. Het zijn vaak de tussenpersonen (zoals mobiel.nl in jouw geval) die niet om kunnen gaan met bunq rekeningnummers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 21:17
Zr40 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 17:00:
Of bestel direct bij Vodafone, daar werkt het wel. Het zijn vaak de tussenpersonen (zoals mobiel.nl in jouw geval) die niet om kunnen gaan met bunq rekeningnummers.
Kan, maar ik vind dit wel de makkelijkste weg. FinTech is in opkomst en als Tweakers omarmen wij dit toch vaak in de voorhoede.

Dat bedrijven als mobiel en Vodafone hun wettelijke plicht niet naleven omdat ze hun backend niet op orde willen brengen is gewoon niet acceptabel. Ze houden daarmee de oude situatie van de grootbanken alleen maar in stand en houden op die manier innovatie tegen.

Als Tweaker vind ik het toch ook een beetje je plicht om FinTech adoptie te promoten. Het gaat alleen nog maar meer worden. Als je met een mailtje dit soort bedrijven op hun verantwoordelijkheid kan wijzen, dan zou ik dat zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Ondertussen heb ik een aantal stappen ondernomen.

Telefonisch contact met mobiel.nl
Hier werd aangegeven dat het een policy is van Vodafone zelf. Dit is raar want heb een lopend Vodafone abonnement.

Chat met bunq,
Zij verwijzen naar een Europese wet die dit inderdaad verbied. Geven tevens aan contact op te zullen nemen met Vodafone en mobiel.nl

Bellen met verkooplijn Vodafone.
Nieuwe aanvraag blijkt geen probleem te zijn. Echter is de aanbieding via mobiel.nl vele malen beter en is het ondertussen een principe kwestie geworden.

Bellen met mobiel.nl en bovenstaand aangegeven. Hier kon niets mee worden gedaan.

Aangegeven dat ik graag de manager wilde spreken. Deze was in gesprek en zou snel terug bellen. Ik verwachte hier niet veel van maar werd inderdaad 5 minuten later teruggebeld.

Deze persoon gaf aan het ook vervelend te vinden. Dit bunq euvel was alleen het geval in combi met Vodafone. Vodafone zou dit doen ivm vele fraude gevallen in de begintijden van bunq. Hij geeft aan nu niet anders te kunnen dan het even op hold te zetten. Hij neemt morgen contact op met de accountmanager van Vodafone en komt er daarna bij mij op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tricto schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:22:
Ondertussen heb ik een aantal stappen ondernomen.

Telefonisch contact met mobiel.nl
Hier werd aangegeven dat het een policy is van Vodafone zelf. Dit is raar want heb een lopend Vodafone abonnement.

Chat met bunq,
Zij verwijzen naar een Europese wet die dit inderdaad verbied. Geven tevens aan contact op te zullen nemen met Vodafone en mobiel.nl

Bellen met verkooplijn Vodafone.
Nieuwe aanvraag blijkt geen probleem te zijn. Echter is de aanbieding via mobiel.nl vele malen beter en is het ondertussen een principe kwestie geworden.

Bellen met mobiel.nl en bovenstaand aangegeven. Hier kon niets mee worden gedaan.

Aangegeven dat ik graag de manager wilde spreken. Deze was in gesprek en zou snel terug bellen. Ik verwachte hier niet veel van maar werd inderdaad 5 minuten later teruggebeld.

Deze persoon gaf aan het ook vervelend te vinden. Dit bunq euvel was alleen het geval in combi met Vodafone. Vodafone zou dit doen ivm vele fraude gevallen in de begintijden van bunq. Hij geeft aan nu niet anders te kunnen dan het even op hold te zetten. Hij neemt morgen contact op met de accountmanager van Vodafone en komt er daarna bij mij op terug.
Ben bang dat ze dan in hun gelijk staan als het om fraude voorkomen gaat.

Het is jammer dat er mensen zijn die misbruik hebben gemaakt van Bunq omdat je er zo makkelijk rekeningen kan openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:47:
[...]

Ben bang dat ze dan in hun gelijk staan als het om fraude voorkomen gaat.

Het is jammer dat er mensen zijn die misbruik hebben gemaakt van Bunq omdat je er zo makkelijk rekeningen kan openen
Maar hoezo gemakkelijk te openen? Je moet video verificatie doen en alles...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tricto
Een moderator van bunq together is bezig op twitter.

https://twitter.com/Food4ears/status/1127537161887199232

@Verwijderd dat was in het begin niet. Een foto van je paspoort was bij mij in ieder geval voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Momenteel een drama met Bunq. Ik heb Bunq Promo, dat was een Black Friday-deal. Het is Premium, maar dan een limiet van 250 euro aan betalingen per maand.

Gisteren aangekomen op vakantie en 92 euro (omgerekend) bij een ATM gepind, daarnaast een bedrag van 51 euro overgemaakt voor een excursie.

Nu zegt de app dat ik op 295 euro van de 250 euro zit en niet meer kan betalen of Bunq Premium moet nemen.

Bunq Support snapt er niets van, weet niet hoe het komt en ik moet maar overstappen naar Premium. Tja. Dat is natuurlijk geen oplossing.

Iemand hier bekend mee? Zit je dan, met je innovatieve bank en ZeroFX zonder dat het gebruikt kan worden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcDavid
Tricto schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:00:
Een moderator van bunq together is bezig op twitter.

https://twitter.com/Food4ears/status/1127537161887199232

@Verwijderd dat was in het begin niet. Een foto van je paspoort was bij mij in ieder geval voldoende.
heheh, die is wel lekker bezig d:)b Vind dit iig betere acties dan random gebruikers lastig vallen...
THE_BASE schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:13:
Momenteel een drama met Bunq. Ik heb Bunq Promo, dat was een Black Friday-deal. Het is Premium, maar dan een limiet van 250 euro aan betalingen per maand.

Gisteren aangekomen op vakantie en 92 euro (omgerekend) bij een ATM gepind, daarnaast een bedrag van 51 euro overgemaakt voor een excursie.

Nu zegt de app dat ik op 295 euro van de 250 euro zit en niet meer kan betalen of Bunq Premium moet nemen.

Bunq Support snapt er niets van, weet niet hoe het komt en ik moet maar overstappen naar Premium. Tja. Dat is natuurlijk geen oplossing.

Iemand hier bekend mee? Zit je dan, met je innovatieve bank en ZeroFX zonder dat het gebruikt kan worden...
Waarschijnlijk heeft die ATM gewoon een reservering gedaan of zo?

250 euro per maand is sowieso niets natuurlijk, leuk om ff te proberen maar je ervan afhankelijk maken op een vakantie klinkt voor mij toch meer als bewust drama over jezelf afroepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
mcDavid schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:19:
[...]

heheh, die is wel lekker bezig d:)b Vind dit iig betere acties dan random gebruikers lastig vallen...

[...]

Waarschijnlijk heeft die ATM gewoon een reservering gedaan of zo?

250 euro per maand is sowieso niets natuurlijk, leuk om ff te proberen maar je ervan afhankelijk maken op een vakantie klinkt voor mij toch meer als bewust drama over jezelf afroepen...
Dat laatste vind ik een beetje kort door de bocht. We zijn vier dagen in het buitenland en zowel ik als mijn partner hebben 250 euro limiet met Promo. Dan zou 500 euro voor een stedentrip echt prima moeten zijn, dat terzijde.

De ATM lijkt niets te hebben gereserveerd, het bedrag is volledig geboekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:46

mwa

Iemand nog een plekje over in een pack voor mijn vrouw? Voorzien.

[ Voor 13% gewijzigd door mwa op 17-05-2019 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 21:57
Had een plekje in m'n pack over voor een geïnteresseerde Tweaker.

[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 20-05-2019 15:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nieuw in de update van vandaag: preorders voor de bunq Travel Card. Ziet er uit voor acceptanten als een echte credit Mastercard, maar heeft geen kredietfaciliteit. Je zal dus nog steeds voldoende saldo moeten hebben. De kaart werkt verder het hetzelfde als de debit Mastercard, behalve dat hij wel werkt bij acceptanten die debit cards weigeren. En het uiterlijk is iets donkerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:46

ja3

Het is mij niet helemaal duidelijk wat nu het verschil is tussen de Travel Card en de reguliere Mastercard. Wat zit er extra achter waardoor het nu beter werkt? En kan ik de reguliere Mastercard dan 'weggooien' of zitten daar weer andere voor-/nadelen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:40
ja3 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:24:
Het is mij niet helemaal duidelijk wat nu het verschil is tussen de Travel Card en de reguliere Mastercard. Wat zit er extra achter waardoor het nu beter werkt? En kan ik dan de reguliere Mastercard dan 'weggooien' of zitten daar weer andere voor-/nadelen aan?
Acceptatie is wat beter, maar dat is dan ook het enige verschil. Ze kunnen nu beter die normale debit mastercard wegdoen, want verder zijn de kaarten identiek.

Ik had eerder gehoopt op een charge card, waarbij je het openstaande saldo binnen een maand volledig voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

oohh schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:28:
[...]
Ik had eerder gehoopt op een charge card, waarbij je het openstaande saldo binnen een maand volledig voldoet.
Waarom? Zonder krediet is dat effectief hetzelfde als direct afschrijven van je saldo, alleen zie je dan de losse transacties niet meer.

Wil je die maand gebruiken als uitstel van betaling, dan heb je wel krediet. Prima verder, maar noem het beestje dan bij zijn naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17

TheVMaster

Moderator WOS
Zr40 schreef op Thursday 23 May 2019 @ 10:34:
[...]

Waarom? Zonder krediet is dat effectief hetzelfde als direct afschrijven van je saldo, alleen zie je dan de losse transacties niet meer.

Wil je die maand gebruiken als uitstel van betaling, dan heb je wel krediet. Prima verder, maar noem het beestje dan bij zijn naam :)
Het is eigenlijk een mastercard debit, maar dan vermomd (voor de winkeliers) als credit card. Eigenlijk de voordelen van beide kaarten. Perfect voor mensen die geen creditcard willen hebben, maar hem toch soms nodig hebben voor online aankopen...

De werking voor zover ik het heb begrepen hetzelfde als de mastercard debitcard. Heb die laatste nu ook 'gefreezed' en de nieuwe credit card besteld, zodat ik niet over mijn max gratis 3 kaarten heen kom.

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 23-05-2019 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@JackSparrow Ik heb het in die post over de wens van @oohh om het als 'charge card' te willen gebruiken met maandelijkse incasso, niet over dat er 'credit' staat op de Travel Card :)

[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 23-05-2019 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Zr40 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:34:
[...]

Ja, ik vind die maand uitstel van betaling eigenlijk wel prima, omdat ik dan niet in de gaten hoef te houden of ik geld van andere rekeningen over moet boeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@oohh Maar na die maand moet je het alsnog betalen en moet je alsnog in de gaten houden of je geld van andere rekeningen over moet boeken.

Dat lijkt mij niet anders dan wanneer betalingen direct afgeschreven worden? Sowieso kan je bij bunq al niet méér betalen dan je saldo hebt, uitstel verandert dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17

TheVMaster

Moderator WOS
Zr40 schreef op Thursday 23 May 2019 @ 10:39:
@JackSparrow Ik heb het in die post over de wens van @oohh om het als 'charge card' te willen gebruiken met maandelijkse incasso, niet over dat er 'credit' staat op de Travel Card :)
Ohw sorry..daar had ik overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zr40 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:55:
Nieuw in de update van vandaag: preorders voor de bunq Travel Card. Ziet er uit voor acceptanten als een echte credit Mastercard, maar heeft geen kredietfaciliteit. Je zal dus nog steeds voldoende saldo moeten hebben. De kaart werkt verder het hetzelfde als de debit Mastercard, behalve dat hij wel werkt bij acceptanten die debit cards weigeren. En het uiterlijk is iets donkerder.
Zouden offline terminals de kaart dan ook gewoon accepteren omdat het nu een "credit" variant is? Daarnaast zou je aan de BIN code kunnen zien dat het nog Debit is (tenzij ze deze veranderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:12
Eindelijk is het ook bij een NL'se bank mogelijk om een creditcard zonder wisselkoersopslag & andere absurde kosten bij pinnen in het buitenland aan te vragen. Dat maakt bunq wel interessant. Helaas zitten we nog lang niet op het niveau van Duitse banken, waar ook pin kosten die buitenlandse banken inhouden terugbetaald worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Als ik de vervangende Travel Card bestel (ipv Debit MasterCard), kan ik die dan gelijk weer activeren voor Apple Pay? Heb nu namelijk mijn adres weer terugveranderd naar Nederland (ipv Italië).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
JDFS schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:32:
Als ik de vervangende Travel Card bestel (ipv Debit MasterCard), kan ik die dan gelijk weer activeren voor Apple Pay? Heb nu namelijk mijn adres weer terugveranderd naar Nederland (ipv Italië).
Sowieso niet als je hem met een Nederlands adres besteld natuurlijk. Dan zul je t zelfde trucje moeten uithalen. Maar bunq heeft niet gezegd of ie Apple Pay ondersteund of niet. De communicatie vanuit bunq over deze kaart is sowieso, zoals gewend van bunq :P, nogal vaagjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosrocks
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-09 09:02
Hoe zit het met de packs? Als ik iemand join, kan degene mij er ook weer uit gooien toch?
Kan ik dan direct nergens meer bij, of hoe gaat het dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 09:10
Ben benieuwd naar deze travelcard. Mocht het mijn CC volledig kunnen vervangen is er voor mij bijna geen reden meer om nog langer bij de boerenleenbank te blijven. (enige wat ik kan bedenken is cash geld storten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bosrocks schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:25:
Hoe zit het met de packs? Als ik iemand join, kan degene mij er ook weer uit gooien toch?
Kan ik dan direct nergens meer bij, of hoe gaat het dat?
Je kan zelf de pack verlaten of diegene kan je eruit gooien (of heel de pack sluiten). Wat er dan gebeurt is dat je per direct weer terug gaat naar premium (en je houdt tot alles gewoon toegang) en dan betaal je weer maandelijks 8 euro op de dag van de maand waarop je facturen krijgt.

Als je voor de facturatiedag weer in een ander pack zit dan betaal je niet dubbel. :)
wes- schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:25:
Ben benieuwd naar deze travelcard. Mocht het mijn CC volledig kunnen vervangen is er voor mij bijna geen reden meer om nog langer bij de boerenleenbank te blijven. (enige wat ik kan bedenken is cash geld storten)
Voor muntgeld kan je ook terecht bij de G4S automaten op ABN AMRO vestigingen. Je kan kosteloos tot 50 euro per keer storten op iedere Nederlandse bankrekening.

[ Voor 27% gewijzigd door Zr40 op 23-05-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosrocks
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-09 09:02
Zr40 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:46:
[...]

Je kan zelf de pack verlaten of diegene kan je eruit gooien (of heel de pack sluiten). Wat er dan gebeurt is dat je per direct weer terug gaat naar premium (en je houdt tot alles gewoon toegang) en dan betaal je weer maandelijks 8 euro op de dag van de maand waarop je facturen krijgt.

Als je voor de facturatiedag weer in een ander pack zit dan betaal je niet dubbel. :)
Ah nice!

Nu nog een pack vinden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
Volgens mij heeft de nieuwe travelcard geen opgedrukte cijfers. Gaat voor mij alsnog niet werken, als ik in Griekenland een auto huur. Dan leggen ze mijn creditcard onder een doordruk papiertje en "krassen" ze mijn creditcard over. Zou ongetwijfeld oldschool zijn, maar gaat niet werken met een "platte" kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Ik (en mijn vrouw) hebben nu het probleem dat wij vanaf een Joint naar een Pack zijn gegaan, maar het systeem nog steeds denkt dat het een Joint account is. Wat inhoudt dat er geen extra kaarten besteld kunnen worden, en er €9,99 geïncasseerd gaat worden (bovenop de pack kosten a €5). Support vanuit Bunq loopt niet heel soepel helaas.. Iemand hetzelfde issue tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
mwa schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:49:
Support vanuit Bunq loopt niet heel soepel helaas.
Support is inderdaad wel een dingetje... Ik probeer het soms later op de dag nogmaals, grote kans dat je dan iemand anders treft die je wel verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Timmy schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 18:51:
[...]

Support is inderdaad wel een dingetje... Ik probeer het soms later op de dag nogmaals, grote kans dat je dan iemand anders treft die je wel verder kan helpen.
Maar dat zou niet zo moeten zijn. En al dat Engels.. zolang je geen support nodig hebt, prima bank. Maar support is inderdaad een “dingetje”..

Met mijn (en mijn vrouw’s) bug zijn ze een kleine week mee bezig. Enkel als ik er zelf om vraag krijg ik het antwoord “we are working on it”.

[ Voor 15% gewijzigd door mwa op 23-05-2019 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2fastTG schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:21:
Helaas zitten we nog lang niet op het niveau van Duitse banken, waar ook pin kosten die buitenlandse banken inhouden terugbetaald worden.
Das war einmal, dat doet geen enkele Duitse bank meer, ook de DKB niet.

De enige die hierin nog wat doet is Denizen, maar zit de BBVA achter en nu volgens mij niet meer gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:58
JackSparrow schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:36:
[...]

Het is eigenlijk een mastercard debit, maar dan vermomd (voor de winkeliers) als credit card. Eigenlijk de voordelen van beide kaarten. Perfect voor mensen die geen creditcard willen hebben, maar hem toch soms nodig hebben voor online aankopen...

De werking voor zover ik het heb begrepen hetzelfde als de mastercard debitcard. Heb die laatste nu ook 'gefreezed' en de nieuwe credit card besteld, zodat ik niet over mijn max gratis 3 kaarten heen kom.
Weliswaar rekenen ze bijv. in de US geregeld een hogere prijs voor bijv. benzine als je met creditcard wilt betalen dan bijv cash of debit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 18:44
mwa schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 18:57:
[...]

Maar dat zou niet zo moeten zijn. En al dat Engels.. zolang je geen support nodig hebt, prima bank. Maar support is inderdaad een “dingetje”..

Met mijn (en mijn vrouw’s) bug zijn ze een kleine week mee bezig. Enkel als ik er zelf om vraag krijg ik het antwoord “we are working on it”.
Verwacht er niet te veel van.

De bug dat je met de zoekfunctie geen transacties kan vinden als er een streepje in de naam zit, zoals bij bijvoorbeeld afschrijvingen van t-mobile of ov-chipkaart zit er na een goed jaar ook nog steeds in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

En jawel... het enige nadeel dat bunq nog had als bank is opgelost! Ze hebben een creditcard gelanceerd die over de hele wereld wordt geaccepteerd: de bunq Travel Card. En het mooie is dat het feitelijk nog steeds een debit card is en je dus geen rente betaalt. Je moet dus alleen zorgen voor voldoende saldo om een reservering te kunnen maken voor een hotel of auto, maar hij wordt wereldwijd geaccepteerd. Nice!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26
Ik betaal voor mijn Visa-creditcard (of eigenlijk chargecard) anders ook geen rente hoor, zolang ik maar netjes elke maand het openstaande saldo aanzuiver.

Ik snap overigens vanuit bunq dat ze geen risico willen lopen door een echte chargecard uit te geven, want als je -€ 1.000,- staat aan het eind van de maand en je verder geen geld bij bunq hebt, wordt het lastig incasseren, maar anderzijds is dit inderdaad niets meer dan een MasterCard Debit card waar toevallig Credit op staat. Vraag me overigens wel af hoe ze dat met MasterCard voor elkaar hebben gekregen. Als iedereen maar te pas en te onpas (haha pas) Credit op een pas mag zetten, duurt het niet lang voordat merchants alle MasterCard cc's zullen behandelen als debitcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Als je een auto wil huren en het bedrijf wil bijvoorbeeld €1000 als reservering op je pas doen, moet je dat bedrag daadwerkelijk op je rekening hebben en moet het bedrag dus ook te blokkeren zijn. Kortom geen enkele reden voor een merchant om dat te weigeren want het bedrag wordt bij zowel een gewone als een bunq creditcard gewoon geblokkeerd.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Sandro! schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:04:
Vraag me overigens wel af hoe ze dat met MasterCard voor elkaar hebben gekregen.
Hetzelfde als hoe het werkt bij een 'echte' creditcard. De huidige bestedingslimiet wordt niet door Mastercard bijgehouden maar opgevraagd bij de uitgevende instelling. Bij een 'echte' credit card is dat de afgesproken limiet (bijvoorbeeld € 2500) min je nog niet afgeloste uitgaven. Bij bunq is dat je huidige saldo.

In feite werkt betalen met 'echte' credit cards zelfs op dezelfde manier als met debit cards: je hebt een maximaal bedrag dat je kan uitgeven. Bij debit cards is dat je saldo, bij credit cards is dat je saldo plus je limiet. Een acceptant weet niet wát je limiet precies is, maar kan wel zien of het een debit of credit card is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:07:
Als je een auto wil huren en het bedrijf wil bijvoorbeeld €1000 als reservering op je pas doen, moet je dat bedrag daadwerkelijk op je rekening hebben en moet het bedrag dus ook te blokkeren zijn. Kortom geen enkele reden voor een merchant om dat te weigeren want het bedrag wordt bij zowel een gewone als een bunq creditcard gewoon geblokkeerd.
Ja maar dat was al het geval. Het enige verschil is dat deze kaart zich voordoet als een creditcard terwijl dat het niet is. Het heeft echter tot mijn verbazing ook geen geëmbosseerde letters en kaartnummer, wat helaas een aantal problemen kan opleveren en vaak al wordt herkend als “geen creditcard”. Ook al staat MC garant (want dat is voor merchants als hotels ook een verschil, dat zelfs als je geen geld over hebt in je normale limiet, ze toch schade kunnen verhalen. Bij debit gaat dat niet.).
Bij die oude offline terminals werkt ie dan ook 100% zeker absoluut niet.

Ik heb ‘t vage idee dat dit echt exact hetzelfde gaat werken in de echte wereld als die debitcard. Misschien dat er online wat voordelen zijn, zolang vendors de kaart niet actief als “nep credit card” beoordelen in hun systeem, maar verder...?

Ik ben niet voldoende overtuigd om er geld aan uit te geven. Als ie nou die hoog opgedrukte letters en cijfers had dan had ik de normale debit meteen ingeruild voor deze Travel Card debitkaart, maar nu zie ik zo 1,2,3 niet direct het grote voordeel.

Deze kaarten ondersteunen overigens Apple Pay (in ondersteunde landen) en je hoeft je huidige debit niet te freezen om te voorkomen dat je €3/mnd gaat lappen zolang het nog een pre-order is. (Aldus support, dus geen garantie dat dit de juiste info is. :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 01:27:
[...]

Ja maar dat was al het geval. Het enige verschil is dat deze kaart zich voordoet als een creditcard terwijl dat het niet is. Het heeft echter tot mijn verbazing ook geen geëmbosseerde letters en kaartnummer, wat helaas een aantal problemen kan opleveren en vaak al wordt herkend als “geen creditcard”. Ook al staat MC garant (want dat is voor merchants als hotels ook een verschil, dat zelfs als je geen geld over hebt in je normale limiet, ze toch schade kunnen verhalen. Bij debit gaat dat niet.).
Bij die oude offline terminals werkt ie dan ook 100% zeker absoluut niet.

Ik heb ‘t vage idee dat dit echt exact hetzelfde gaat werken in de echte wereld als die debitcard. Misschien dat er online wat voordelen zijn, zolang vendors de kaart niet actief als “nep credit card” beoordelen in hun systeem, maar verder...?

Ik ben niet voldoende overtuigd om er geld aan uit te geven. Als ie nou die hoog opgedrukte letters en cijfers had dan had ik de normale debit meteen ingeruild voor deze Travel Card debitkaart, maar nu zie ik zo 1,2,3 niet direct het grote voordeel.

Deze kaarten ondersteunen overigens Apple Pay (in ondersteunde landen) en je hoeft je huidige debit niet te freezen om te voorkomen dat je €3/mnd gaat lappen zolang het nog een pre-order is. (Aldus support, dus geen garantie dat dit de juiste info is. :+)
Als de kaarten nieuwe BIN nummers krijgen waarin staat dat t credit is dan komt het wel goed met acceptatie.

Gebeurt dat niet, dan is het exact dezelfde kaart met een credit opdruk. Vraag is alleen hoelang t duurt voor verkopers dit door hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 01:31:
[...]

Als de kaarten nieuwe BIN nummers krijgen waarin staat dat t credit is dan komt het wel goed met acceptatie.

Gebeurt dat niet, dan is het exact dezelfde kaart met een credit opdruk. Vraag is alleen hoelang t duurt voor verkopers dit door hebben
Ik heb zoiets als deze Travel Card al eerder gezien, bedrijven kwamen daar achter en zetten gewoon in het systeem dat de credit cards van die issuer gewoon debit cards zijn en voila. :P Hopen dat dat hier niet gebeurt. Ik kon nog geen voorwaarden vinden van deze kaart, als er geen clausule in staat dat je bij schade een bedrag verschuldigd bent aan MasterCard, dan vrees ik dat het een kwestie van tijd is voor de acceptatiegraad gewoon terugkeldert naar hetzelfde niveau...

Maar we gaan het zien. :) Ik wacht nog ff. Misschien gaf support foute info en heeft ie wel geëmbosseerde letters, dat zou al enorm schelen bij RL-beoordeling. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

WhatsappHack schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 01:27:

Het lijkt mij een vrij domme zet van bunq om een kaart "travel card" te noemen en actief te promoten dat je er overal ter wereld mee kan betalen, en dat klanten vervolgens ontdekken dat dat helemaal niet werkt. Een betere manier om mensen boos te krijgen en slechte reclame te maken is er niet. Ik gok dus niet dat die kans heel groot is :+

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 02:03:
[...]

Het lijkt mij een vrij domme zet van bunq om een kaart "travel card" te noemen en actief te promoten dat je er overal ter wereld mee kan betalen, en dat klanten vervolgens ontdekken dat dat helemaal niet werkt. Een betere manier om mensen boos te krijgen en slechte reclame te maken is er niet. Ik gok dus niet dat die kans heel groot is :+
Ik help het je hopen, maar als die kaart inderdaad geen hoog opgedrukte letters heeft en geen MC garanties dan gaat ie niet (permanent) op veel extra plekken werken dan de huidige debitkaart...
(En even voor de duidelijkheid, die heeft niet bepaald slechte acceptatie. ;) Voornamelijk hotels en autoverhuurders doen moeilijk over debit cards, voor de rest kan bijna niemand het ene hol verrotten wat het voor type kaart is: als ie het maar doet.)

Het kan natuurlijk zijn dat bunq weer eens iets is vergeten te vermelden (want met alle respect, die openingspost was ook weer zo vaag als de pest - maar dat is intussen een aardig eind opgelost :P) wat hét grote verschil maakt; maar het is even afwachten tot na de pre-order. Ik beslis in ieder geval pas als ik de ervaringen van mensen heb gelezen, anders betaal ik voor jan lul €9 voor een pasje. Niet wereldschokkend, maar ik heb al zat van die plastic meuk rondzwerven; dus nog een extra kaart extra terwijl ie niet nodig blijkt te zijn: nein danke. :P Heeft voor mij ook geen haast, heb gewoon een volwaardige credit card. (Charge card type, altijd aan 't einde van de maand geheel aanzuiveren (0% rente, wel 180 dagen verzekering); blijf ik fijner vinden dan een werkelijk doorlopend krediet tegen rente. :))

Dat doet me eraan denken, als dit vergelijkbaar is met een charge card (alleen bunq verhult het achter de schermen door saldo te reserveren vanaf de bankrekening naar de Charge Card), dan zal de acceptatiegraad wél 100% overeenkomen met een volwaardige MasterCard creditkaart. Dat zou geniaal zijn en dan bestel ik hem meteen! ... Alleen zou dat dan totaal niet te rijmen zijn waarom ze geen geëmbosseerde letters/cijfers hebben, want dat krijgen charge cards wel en die worden overal gezien en IRL herkend als credit cards. (Je hébt immers in principe ook een kortlopend (1 maand) krediet) Dus óf de support rep lulde uit z'n nek over die embossed print, en die optie hou ik zeker open :'), of er klopt ergens iets niet/er ontbreekt info. :P Enkel "Credit" er opzetten ipv "Debit", tja euhh... Dat zou niet veel helpen. Ik kan een kip wel een eend noemen, maar het blijft een kip.

Time will tell. Het vervelende is dat bunq zelf die punten (door een paar mensen gevraagd) heeft genegeerd in de antwoorden op Together, dus dat schiet niet zo op. Daar stoor ik me wel aan, omdat de support niet helemaal betrouwbaar blijkt te zijn; dan is 't wel nice als ze tenminste zorgen dat de officiële posts en antwoorden te allen tijde volledig zijn. :) Hoeft men support ook niet lastig te vallen. Gewoon voor elke keer dat ze een post maken een rondje in 't kantoor "kan je vragen bedenken?" - zo ja en zijn ze belangrijk: onderdeel maken van de FAQ! Nu wachten ze elke keer tot er tig vragen vanuit de community komen en dan beantwoorden ze maar de helft. :P

[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 25-05-2019 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Wat wil je vandaag de dag in hemelsnaam nog met die embossed kaartnummers? Heb je ooit meegemaakt dat er een carbon afdruk van je CC gemaakt werd voor de betaling?

Dat was het enige waar die embossing goed voor was, maar voor zover ik weet is dat toch echt helemaal uitgestorven. Voor de rest is het alleen maar verrot irritant in je portemonnee.

Als ik het goed lees is die travelcard gewoon een echte CC, maar met een limiet van 0 euro. Waardoor je dus geld op de gekoppelde rekening moet hebben om hem te gebruiken. Werkt precies hetzelfde als een gewone Cc dus, behalve dat je niet de mogelijkheid hebt om rood te staan.

[ Voor 28% gewijzigd door mcDavid op 25-05-2019 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Echt CC of niet, het blijft geen vervanger van een CC met aankoop verzekeringen/afkoop eigen risico bij autoverhuur ed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
mcDavid schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:05:
Wat wil je vandaag de dag in hemelsnaam nog met die embossed kaartnummers? Heb je ooit meegemaakt dat er een carbon afdruk van je CC gemaakt werd voor de betaling?

Dat was het enige waar die embossing goed voor was, maar voor zover ik weet is dat toch echt helemaal uitgestorven. Voor de rest is het alleen maar verrot irritant in je portemonnee.
Ieder jaar in Griekenland bij het huren van de auto... en ook in Afrika kwam ik het regelmatig tegen. Vooral in de gebieden waar geen of slecht internet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online

Ja, dat is nog steeds erg belangrijk in meerdere gebieden - ja zelfs binnen de EU. Daarnaast herkennen veel bedrijven daaraan ook een “nepkaart” en weigeren direct als ie het niet heeft. Tenslotte is het ook veel mooier. ;)
Als ik het goed lees is die travelcard gewoon een echte CC, maar met een limiet van 0 euro. Waardoor je dus geld op de gekoppelde rekening moet hebben om hem te gebruiken. Werkt precies hetzelfde als een gewone Cc dus, behalve dat je niet de mogelijkheid hebt om rood te staan.
Een debitkaart dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Ja, heb het een aantal jaar geleden nog gehad bij Maison de Bonneterie. Maargoed, die bestaan dan ook niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:46
Een niet- embossed kaart zal binnenkort wel beter geaccepteerd worden als de Apple card is uitgekomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2019 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:13

Autohuur. Buiten Europa komt het zeer regelmatig voor. Paar dagen geleden in Argentinië, papiertje over de kaart, en met potlood een kopietje maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een ieder die noemt dat je een embossed kaart nodig hebt om een auto te huren in landen waar ze geen on-line terminals willen hebben (wegens valutatrestricties, missend internet of omdat ze een ander trucje doen), zich ook even moet afvragen of ze nu verwachten dat bunq werkelijk denkt dat ze een product ontwikkeld hebben voor die doelgroep.

Als je zo reist dan heb je 3-4 kaarten van verschillende banken uit verschillende landen om altijd te kunnen betalen met dito verzekeringen en loyaliteitsprogramma's (en daar hoor ik zelf ook bij). Ik trouwens zou al mijn kaarten (met krediet) meteen omwisselen voor niet-embossed versies als dat zou kunnen. Veel gemakkelijker in de beurs. Als ze dan geen embossed kaarten accepteren is het cash, of het is jammer, en voor wie laat ik in het midden :)

Sowieso... wie gaat er nu een rondreis van 3 weken maken door de VS met deze kaart? Ik kijk al uit naar alle klagers van wie de borgsommen niet onmiddellijk na vertrek terug gestort worden. Sta je daar met je maar-gelukkig-heb-ik-geen-BKR-registratie kaartje. Even snel geteld moet je dan voor de zekerheid en noodgevallen (borgsom auto + hotels, meestal ook zo'n USD 300) maar even € 4-5000 extra cash op je rekening aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:53:
[...]

Dat zal vast ook wel de reactie worden vanuit Bunq.. maar die willen op veel dingen maar niet begrijpen hoe de wereld in elkaar zit. Als je kaart minder wordt geaccepteerd omdat mensen hem niet als echt zien.. heb je als gebruiker een probleem. kan je wel heel hard roepen dat iets old-fashion en stom is..

Dit zie ik bij meer dingen gebeuren. Ze supporten alleen de europese versie van instant payment. De nederlandse banken zitten een eigen versie op. (en pas later europees). Kan Bunq wel weer hard roepen dat dit onzin is.. en dat ze alleen aan de europese versie meedoen, maar uiteindelijk raken ze vooral haar eigen nederlandse gebruikers. 99+ van de transacties zijn binnen Nederland. Lekker autistisch niet meedoen met de rest.

Of zoiets als IDIN. (Identificatie via bank). Bunq/Ali "gelooft" daar niet zo in.. Daar sta je dan lekker mee als steeds meer organisaties dit als verificatie van je identiteit willen gebruiken.

Bunq zet zich meer en meer aan de zijlijn door niet mee te doen met features die andere banken wel hebben.

Al met al ben ik blij dat ik al een tijdje weer weg ben bij Bunq..
Het enige aan de Nederlandse INSP is dat ze de tijden wat hebben aangescherpt dacht ik. 7 sec ivp 30.
Pagina: 1 ... 38 ... 162 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"