Heb je ook een linkje ? ik vind niets.vortexnl1982 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 05:50:
...
Google (Trustpilot) maar op indocruis.
Lijkt deze te zijn: https://www.tripadvisor.c...k_West_Nusa_Tenggara.html
Kijk eens wat ik gisteren in de release notes zag staan:nathalia schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:41:
Ik heb een (gratis) Easy Card abonnement, zodat ik een creditcard heb voor de vakantie (o.a. voor het huren van een auto, het betalen in restaurants, etc.).
In de app heb ik d.m.v. de knop "Voeg geld toe" € 1500,- op de creditcard gezet. Na de vakantie wil ik het geld dat er dan nog over is weer terugboeken naar m'n (ABN Amro) betaalrekening.
Echter, hoe doe ik dat terugboeken? In de app zit een knop "Neem op" maar als ik daar op klik, dan zie ik geen mogelijkheid om het terug te boeken naar een tegenrekening o.i.d.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? In de Bunq app of op internet kan ik het antwoord niet vinden....
:strip_exif()/f/image/sYnI7r9mWBQ5C26UM2tIGfNv.jpg?f=fotoalbum_large)
Cashback voor Easy Bank Pro is zo te zien verlengd tot 31 oktober. Zou eigenlijk in augustus ten einde komen.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik heb de vorige aankondiging dat het gestopt wordt gemist denk ik. Het bestond überhaupt nog niet heel lang.WhatsappHack schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:41:
Cashback voor Easy Bank Pro is zo te zien verlengd tot 31 oktober. Zou eigenlijk in augustus ten einde komen.
Ik gebruik het te weinig, toevallig vandaag nog 60 cent gekregen maar ik daarvoor kan ik niet dat Pro XL account voor gaan nemen. Ik zie er ook weinig andere voordelen in.
Was niet echt een aankondiging, meer een terloopse mededeling. Doen ze wel vaker, zijn niet zo van het (helder) communiceren.Beekforel schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:27:
[...]
Ik heb de vorige aankondiging dat het gestopt wordt gemist denk ik. Het bestond überhaupt nog niet heel lang.
Ik gebruik het te weinig, toevallig vandaag nog 60 cent gekregen maar ik daarvoor kan ik niet dat Pro XL account voor gaan nemen. Ik zie er ook weinig andere voordelen in.
Nee ik hoef er ook niet voor te upgraden idd. Ik haal gemiddeld geloof ik €2,50 per maand cashback en dat gemiddelde wordt sterk omhoog geduwd door vakantieperiodes.
Maar goed, zolang het nog werkt bij Easy Bank Pro is het mooi meegenomen en was een leuke extra voor zolang het duurde.
-edit- Oh ja als je iemand met XL kent, dan kan diegene je uitnodigen voor hun Green Team en dan behoud je ook eea aan cashback dacht ik.
[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 29-08-2024 02:39 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Het grappige is dat ze dat inderdaad hadden aangekondigd tijdens de vorige update. Toen kwam er geklaag waarop alle verwijzingen voor beëindigen cashback voor de Premium users (ja zo blijf ik het noemen) verdwenen van de app en website.WhatsappHack schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:41:
Nu prompt komt er weer een mailtje waaruit blijkt dat ze toch een hekel hebben aan klanten die niet het hoogste pakket afnemen. Typisch bunq weer

Wat zijn ze toch in godsnaam aan het doen daaro, ik heb nog nooit een ander bedrijf gezien dat zo vaak hun pakketten en dienstverlening over hoop gooit zonder enige reden.
Ik moest zojuist bij aanloggen op de pc die altijd gebruik voor bunq opnieuw mijn identiteit bevestigen. even een filmpje maken van opzij kijken en cijfers voorlezen. dit is al de 2de keer (in minder dan 1 maand), terwijl de pc niet is vervangen. heeft iemand hier een idee waarom dit gebeurt ?
Ik had hetzelfde probleem, maar het bleek te komen doordat ik mijn geschiedenis en cookies had verwijderd. Je kunt proberen contact op te nemen met de ondersteuning op Twitter, ze reageren daar erg snel.W1ck1e schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:22:
Ik moest zojuist bij aanloggen op de pc die altijd gebruik voor bunq opnieuw mijn identiteit bevestigen. even een filmpje maken van opzij kijken en cijfers voorlezen. dit is al de 2de keer (in minder dan 1 maand), terwijl de pc niet is vervangen. heeft iemand hier een idee waarom dit gebeurt ?
Ik zit niet op twitter, alleen op Linked In. Maar dank voor je antwoord, ik verdacht de cookies al.vikingss788 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:13:
[...]
Ik had hetzelfde probleem, maar het bleek te komen doordat ik mijn geschiedenis en cookies had verwijderd. Je kunt proberen contact op te nemen met de ondersteuning op Twitter, ze reageren daar erg snel.
<knip> ook gratis weggeven is niet de bedoeling op dit deel van het forum.
[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 01-09-2024 12:28 ]
Ik zat net nog ff reisverzekeringen te vergelijken, gezien m'n huidige bijna automatisch gaat verlengen. Die van bunq ook even bekeken. Voor wie het ook maar ene hol boeit wat mijn (persoonlijke) bevindingen zijn:
Op zich is het een nog best redelijke verzekering, maar in de uitleg van bunq zitten 2 zaken waardoor het voor mij niet te doen is:
1.) Familie is *niet* verzekerd als jij *niet* met ze meereist. Het is dus een individuele verzekering waar je familie als reisgenoten op mee mogen liften, maar anders geen enkele dekking hebben. Je partner of kind gaat een nachtje naar Limburg (noem maar wat) is dus al niet gedekt.
2.) Er staat heel breed bij de "exclusions": "Claims due to a pre-existing medical condition". Dat is een heel erg breed begrip. In de voorwaarden wordt daar nog een schepje bovenop gegooid: alle bestaande ziekten/aandoeningen (of mogelijk (aankomende) aandoeningen waar je in de afgelopen 2 jaar op bent gewezen) inclusief chronische ziekten en eventuele gevolgen daarvan zijn volledig uitgesloten.
Voor punt 1 vind ik al: dan wordt het eigenlijk een duur geintje. Want de enige reden om Easy Pro XL te nemen zou voor de verzekering zijn. Maar €8,99 voor een verzekering die nooit familieleden dekt tenzij ik meereis is erg duur vergeleken met andere reisverzekeringen. Dan moet je hem eigenlijk voor iedereen afsluiten en dan ben je al zo weer het dubbele kwijt, dan is het elders gewoon veel en veel goedkoper met ook nog eens een veel bredere dekking.
Voor punt 2: dat is een best wel extreem uitgebreide uitsluitingsgrond. Dat wil dus zeggen dat wanneer je epilepsie hebt en al jaren geen aanval hebt gehad, maar op vakantie gaat het mis en je stoot je hoofd heel hard: pech gehad, je krijgt helemaal niets vergoed. Je hebt diabetes type 1, maar je glucosesensor of insulinepomp blijkt niet goed te werken (of je insuline is in de hitte kapot gegaan zonder dat je het doorhebt) en je krijgt onverhoopt en dus ook onverwachts ketoacidose waarvoor je medische hulp nodig hebt? Jammer, bunq gaat je niet helpen. Je hebt al van jongs af aan astma en hooikoorts, maar je bent je puffer verloren/kwijt/vergeten en je moet naar de dokter voor hulp? Stik er maar in. (Sorry.
) Je hebt een kunstbeen, maar je krijgt een ongelukje, er is iets stuk en je moet langs het ziekenhuis: niemand thuis bij de verzekeraar. Oh ja: en bij een zwangerschap moet je ook ff goed kijken of je wel adequaat gedekt bent.
En iets wat me nog opviel: "tandheelkunde" staat ook genoemd als onderdeel van de medische uitsluitingen vanwege bestaande medische aandoeningen. Het gekke is dan wel dat in artikel 7 staat "Tandheelkundige kosten, tenzij deze zijn gemaakt als gevolg van een Ziekte of Lichamelijk letsel.". Maar deze worden zoals ik het lees in artikel 2 en artikel 15 juist uitgesloten. Misschien bedoelen ze dan een nieuwe ziekte, want als het als gevolg is van een bestaande of chronische ziekte (je brak bij je epileptische aanval een kies): dan is het pech. Hoe dan ook: je vulling gaat verrot op vakantie (of je beugel(/die van je kind))? Dan is dat volgens de manier waarop deze tekst is geschreven ook niet gedekt...
... En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Let dus op dat wanneer jij of een van je familieleden (man/vrouw/kinderen) wat voor (chronische) ziekte dan ook hebt dat bunq waarschijnlijk geen goede verzekering biedt voor het stukje medisch en je je daarvoor apart dient te verzekeren (of beter een andere verzekeraar zoekt. Of aanvullend bij je zorgverzekeraar pakt.)
Als je trouwens werkelijk altijd (dus ook binnen Nederland) met iedereen in de familie gezamenlijk reist, en dus geen (chronische) ziekte/aandoening hebt, dan is het een best wel interessante verzekering qua dekking met deze premie; zeker als je nog wat andere features van Pro XL wil hebben. Als je met tenminste z'n tweetjes bent en soms apart reist eigenlijk al snel niet meer als het je puur om de verzekering gaat, want voor net iets meer krijg je elders een veel bredere dekking én ook als je individueel reist én vaak veel minder uitsluitingen; al helemaal op module medisch. Voor je eentje is het een dure verzekering als je enkel daarvoor Pro XL zou aanschaffen, dan kan het elders véél goedkoper.
Voor mij zijn de medische uitsluitingen ook relevant, dus punt 1 & 2 bij elkaar was een no brainer: dit is niet de verzekering voor ons.
Op zich is het een nog best redelijke verzekering, maar in de uitleg van bunq zitten 2 zaken waardoor het voor mij niet te doen is:
1.) Familie is *niet* verzekerd als jij *niet* met ze meereist. Het is dus een individuele verzekering waar je familie als reisgenoten op mee mogen liften, maar anders geen enkele dekking hebben. Je partner of kind gaat een nachtje naar Limburg (noem maar wat) is dus al niet gedekt.
2.) Er staat heel breed bij de "exclusions": "Claims due to a pre-existing medical condition". Dat is een heel erg breed begrip. In de voorwaarden wordt daar nog een schepje bovenop gegooid: alle bestaande ziekten/aandoeningen (of mogelijk (aankomende) aandoeningen waar je in de afgelopen 2 jaar op bent gewezen) inclusief chronische ziekten en eventuele gevolgen daarvan zijn volledig uitgesloten.
Voor punt 1 vind ik al: dan wordt het eigenlijk een duur geintje. Want de enige reden om Easy Pro XL te nemen zou voor de verzekering zijn. Maar €8,99 voor een verzekering die nooit familieleden dekt tenzij ik meereis is erg duur vergeleken met andere reisverzekeringen. Dan moet je hem eigenlijk voor iedereen afsluiten en dan ben je al zo weer het dubbele kwijt, dan is het elders gewoon veel en veel goedkoper met ook nog eens een veel bredere dekking.
Voor punt 2: dat is een best wel extreem uitgebreide uitsluitingsgrond. Dat wil dus zeggen dat wanneer je epilepsie hebt en al jaren geen aanval hebt gehad, maar op vakantie gaat het mis en je stoot je hoofd heel hard: pech gehad, je krijgt helemaal niets vergoed. Je hebt diabetes type 1, maar je glucosesensor of insulinepomp blijkt niet goed te werken (of je insuline is in de hitte kapot gegaan zonder dat je het doorhebt) en je krijgt onverhoopt en dus ook onverwachts ketoacidose waarvoor je medische hulp nodig hebt? Jammer, bunq gaat je niet helpen. Je hebt al van jongs af aan astma en hooikoorts, maar je bent je puffer verloren/kwijt/vergeten en je moet naar de dokter voor hulp? Stik er maar in. (Sorry.
En iets wat me nog opviel: "tandheelkunde" staat ook genoemd als onderdeel van de medische uitsluitingen vanwege bestaande medische aandoeningen. Het gekke is dan wel dat in artikel 7 staat "Tandheelkundige kosten, tenzij deze zijn gemaakt als gevolg van een Ziekte of Lichamelijk letsel.". Maar deze worden zoals ik het lees in artikel 2 en artikel 15 juist uitgesloten. Misschien bedoelen ze dan een nieuwe ziekte, want als het als gevolg is van een bestaande of chronische ziekte (je brak bij je epileptische aanval een kies): dan is het pech. Hoe dan ook: je vulling gaat verrot op vakantie (of je beugel(/die van je kind))? Dan is dat volgens de manier waarop deze tekst is geschreven ook niet gedekt...
... En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Let dus op dat wanneer jij of een van je familieleden (man/vrouw/kinderen) wat voor (chronische) ziekte dan ook hebt dat bunq waarschijnlijk geen goede verzekering biedt voor het stukje medisch en je je daarvoor apart dient te verzekeren (of beter een andere verzekeraar zoekt. Of aanvullend bij je zorgverzekeraar pakt.)
Als je trouwens werkelijk altijd (dus ook binnen Nederland) met iedereen in de familie gezamenlijk reist, en dus geen (chronische) ziekte/aandoening hebt, dan is het een best wel interessante verzekering qua dekking met deze premie; zeker als je nog wat andere features van Pro XL wil hebben. Als je met tenminste z'n tweetjes bent en soms apart reist eigenlijk al snel niet meer als het je puur om de verzekering gaat, want voor net iets meer krijg je elders een veel bredere dekking én ook als je individueel reist én vaak veel minder uitsluitingen; al helemaal op module medisch. Voor je eentje is het een dure verzekering als je enkel daarvoor Pro XL zou aanschaffen, dan kan het elders véél goedkoper.
Voor mij zijn de medische uitsluitingen ook relevant, dus punt 1 & 2 bij elkaar was een no brainer: dit is niet de verzekering voor ons.
Gratis weggeef-acties zijn hier niet toegestaan.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
*knip* stuur dan eerst even een dm naar de mod die je post aanpaste, maar nooit in t topic zelf
[ Voor 77% gewijzigd door ZieMaar! op 01-09-2024 13:49 ]
Mijn vriendin kreeg een paar dagen geleden een bericht dat 'haar kind 18 was geworden' en dat uit dien hoofde 'de koppeling tussen haar account en die van hem/haar automatisch is verwijderd '.
Dat is vreemd, want we hebben wel kinderen, maar deze hebben geen bunq account. Verder destijds geen acht op geslagen. Ik weet niet of het gerelateerd is aan ons volgende probleem:
Nu is het zo dat per vandaag ineens alle shared access rekeningen van mij met haar de koppeling is verbroken. Ik kan ook geen koppeling meer leggen; dan krijg ik een storing.
Zij heeft ook bankrekeningen die ze met mij deelt; die koppelingen liggen er nog, dus daar mankeert het niet aan.
Iemand soortgelijke ervaringen? Technische fout? Of ben ik de enige?
Dat is vreemd, want we hebben wel kinderen, maar deze hebben geen bunq account. Verder destijds geen acht op geslagen. Ik weet niet of het gerelateerd is aan ons volgende probleem:
Nu is het zo dat per vandaag ineens alle shared access rekeningen van mij met haar de koppeling is verbroken. Ik kan ook geen koppeling meer leggen; dan krijg ik een storing.
Zij heeft ook bankrekeningen die ze met mij deelt; die koppelingen liggen er nog, dus daar mankeert het niet aan.
skoda enyaq 80 vw id.7 tourer pro s | holtkamper aero | fiscalist & techneut
Wat zegt bunq ?JanHenk schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:24:
Mijn vriendin kreeg een paar dagen geleden een bericht dat 'haar kind 18 was geworden' en dat uit dien hoofde 'de koppeling tussen haar account en die van hem/haar automatisch is verwijderd '.
Dat ze drie werkdagen nodig hebben om te reageren.
skoda enyaq 80 vw id.7 tourer pro s | holtkamper aero | fiscalist & techneut
Zou eventueel een poging tot phishing kunnen zijn.JanHenk schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:24:
Wees voorzichtig.
Wiskunde is de taal van de natuur.
Mijn zoon wordt volgende week 18. vraag mij af of en wanneer ik bericht ga krijgen dat hij los wordt gekoppeld van mijn account.
Bunq kennende zal het wel een melding zijn in de appWebarcher schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:03:
Mijn zoon wordt volgende week 18. vraag mij af of en wanneer ik bericht ga krijgen dat hij los wordt gekoppeld van mijn account.
Was net bezig net het Rad van Fortuin. Terwijl het wiel nog volop aan het draaien was, kreeg ik al een melding dat ik een prijs had gewonnen. Wiel stond nog lang niet stil. Totaal niet random of willekeurig dat Rad. Op voorhand staat blijkbaar al vast of je iets gaat winnen.
Ik vermoed dat hij per dag een random roll doet per user, die de user dan middels animatie te zien krijgt. Zelfs al is het een doodgewone handshake over HTTPS, dan nog. Client-side doet hij het denk ik niet.Webarcher schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:20:
Was net bezig net het Rad van Fortuin. Terwijl het wiel nog volop aan het draaien was, kreeg ik al een melding dat ik een prijs had gewonnen. Wiel stond nog lang niet stil. Totaal niet random of willekeurig dat Rad. Op voorhand staat blijkbaar al vast of je iets gaat winnen.
Net even summier getest. Als je bunq app opstart en wheel opent en dan je internetverbinding blokkeert dan kun je oefenen. Tesamen met dev mode kun je zo precies kijken hoeveel je wanneer moet bewegen. Zo zou je de gamification kunnen gamen minstens d.m.v. oefening en nog leuker zou zijn een swipe perfectioneren in een VM. Je kunt Android met Waydroid in Wayland draaien en key en mouse input zijn diverse tooling voor Wayland voor.
Het lijkt mij wel lachen om het protocol of programma te reversen. Misschien hebben anderen dit al gepoogd? Hoe dan ook: een bank hoort zich niet in te laten met gokken of gamen. Als ik wil gokken of gamen zijn daar andere toepassingen voor. Het zegt vooral iets over bunq's beoogde clientèle.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Op Reddit waren er enkele gebruikers die zoiets hadden geprogrammeerd toen je nog 250 EUR als prijs kon winnen. Na veelvuldig winnen door dezelfde personen is de game volgens mij al deels aangepast.Jerie schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:38:
[...]
Ik vermoed dat hij per dag een random roll doet per user, die de user dan middels animatie te zien krijgt. Zelfs al is het een doodgewone handshake over HTTPS, dan nog. Client-side doet hij het denk ik niet.
Net even summier getest. Als je bunq app opstart en wheel opent en dan je internetverbinding blokkeert dan kun je oefenen. Tesamen met dev mode kun je zo precies kijken hoeveel je wanneer moet bewegen. Zo zou je de gamification kunnen gamen minstens d.m.v. oefening en nog leuker zou zijn een swipe perfectioneren in een VM. Je kunt Android met Waydroid in Wayland draaien en key en mouse input zijn diverse tooling voor Wayland voor.
Het lijkt mij wel lachen om het protocol of programma te reversen. Misschien hebben anderen dit al gepoogd? Hoe dan ook: een bank hoort zich niet in te laten met gokken of gamen. Als ik wil gokken of gamen zijn daar andere toepassingen voor. Het zegt vooral iets over bunq's beoogde clientèle.
1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh
Kreeg een mail met daarin de opdracht dat ik naar de support moest om te vragen of ze zijn account willen loskoppelen. Ging bij mij dus niet automatisch op het moment dat hij 18 werd.W1ck1e schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:10:
[...]
Bunq kennende zal het wel een melding zijn in de app
Support reageerde trouwens heel erg snel. Binnen 1 uur was het gefixt.
Ja, als het in het belang is van bunq dan kan het wel snel. Is het in het belang van de klant dan is het low prio.Webarcher schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:42:
[...]
Kreeg een mail met daarin de opdracht dat ik naar de support moest om te vragen of ze zijn account willen loskoppelen. Ging bij mij dus niet automatisch op het moment dat hij 18 werd.
Support reageerde trouwens heel erg snel. Binnen 1 uur was het gefixt.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Ik weet niet eens zeker waar dit vandaan komt, ik neem vrijwel overal contact mee op en ze reageren vrij snel.Jerie schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:05:
[...]
Ja, als het in het belang is van bunq dan kan het wel snel. Is het in het belang van de klant dan is het low prio.
[ Voor 5% gewijzigd door vikingss788 op 11-09-2024 20:11 ]
Het is geen verzinsel: Discussie over & Ervaringen met bunqvikingss788 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:11:
[...]
Ik weet niet eens zeker waar dit vandaan komt, ik neem vrijwel overal contact mee op en ze reageren vrij snel.
Ik heb er persoonlijk ook slechte ervaringen mee. Recent nog. Na een halve week kreeg ik toen een nietszeggend eerstelijns antwoord.
Wat is vrij snel en hoe vaak heb je contact gezocht?vikingss788 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:11:
[...]
Ik weet niet eens zeker waar dit vandaan komt, ik neem vrijwel overal contact mee op en ze reageren vrij snel.
Mijn ervaringen (klant geweest een tijdje terug) was dat de wachttijden in 2021 al tegen 1dag gingen aanzitten en dit toenam tot op het hoogste punt 6-7 dagen dat ik mede daardoor klaar was met Bunq.
Bij Revolut heb je bijna altijd binnen 30-60 min antwoord van de 1e lijns medewerker support. N26 ook soort gelijke wachttijden wat eigenlijk ook is hoe je het zou willen hebben.
In de mail van bunq een link naar een enquete over "het rad van fortuin". Als je nu mijn reactie wil compenseren, vul dan in dat je het fantastisch vindt.
(Nog) niet ontvangen. Waar ging deze mail over? Want ik kreeg wel afgelopen vrijdag een survey maar dat ging over allerlei andere onzinnigheid.W1ck1e schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:41:
In de mail van bunq een link naar een enquete over "het rad van fortuin". Als je nu mijn reactie wil compenseren, vul dan in dat je het fantastisch vindt.
Jerie schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:59:
[...]
(Nog) niet ontvangen. Waar ging deze mail over? Want ik kreeg wel afgelopen vrijdag een survey maar dat ging over allerlei andere onzinnigheid.
Je ervaring
bij bunq
Hey W1ck1e,
Omdat we een bank zijn die is gebouwd voor en door onze gebruikers, staat jouw feedback centraal bij wat we doen. Daarom willen we je graag uitnodigen voor een korte enquête over je ervaringen als bunq gebruiker.
Klik op de link hieronder om je inzichten met ons te delen.
Vul de enquete in
Bij een reclame die ik zie op Instagram van bunq hinten ze op het handelen in aandelen bij Update 26.
[ Voor 8% gewijzigd door SebasThiaan op 13-09-2024 12:12 ]
Net een kinder spaarrekening geopend, ging snel. Vindt alleen jammer dat ik ook niet mijn vrouw toegang kan geven tot zijn rekening. (Omdat ik alleen een savings plan heb) Zou dit bij rekeningen voor kinderen wel op prijs stellen dat beide ouders gratis kunnen meekijken.
Gister een bunq account opgezet, ben ook na enkele uren geverifeerd. Ik overweeg om een easy bank pro plan te nemen ivm het feit dat ik wil budgetten met potjes en reis. (Maar eerst even de trial)
Hoe zit jullie indelingen in elkaar?
Ik dacht een sub-account “algemeen” ) hier komt alles binnen/ IBAN wat de buitenwereld alleen zal hebben.
Dan:
sub-account voor:
Bedankt!
Ik dacht een sub-account “algemeen” ) hier komt alles binnen/ IBAN wat de buitenwereld alleen zal hebben.
Dan:
sub-account voor:
- vaste lasten
- (zorg, reisverzekering)
- Eten en drinken
- (koffietje, lunch..)
- abonnementen
- (denk aan krant, netflix etc)
Bedankt!
@FbdJ zijn wel een paar keer wat indelingen voorbij gekomen in dit topic.
Ik ben niet helemaal thuis in de verschillende abonnementen van bunq maar volgens mij hoef je hier geen Pro voor te hebben.
Ik ben niet helemaal thuis in de verschillende abonnementen van bunq maar volgens mij hoef je hier geen Pro voor te hebben.
Ik heb de indeling zo in elkaar zittenFbdJ schreef op zondag 15 september 2024 @ 06:24:
Gister een bunq account opgezet, ben ook na enkele uren geverifeerd. Ik overweeg om een easy bank pro plan te nemen ivm het feit dat ik wil budgetten met potjes en reis. (Maar eerst even de trial)
Dan:
sub-account voor:Mis ik wat of kan ik het nog beter maken? Nou heb ik ook afbetaling DUO en waterschapbelasting; waar zou dat het best bij kunnen horen?
- vaste lasten
- (zorg, reisverzekering)
- Eten en drinken
- (koffietje, lunch..)
- abonnementen
- (denk aan krant, netflix etc)
Bedankt!
1 dageleijkse uitgave rekening waar mijn loon op binnenkomt en als ik het loon binnen komt wordt het automatisch verdeeld over de volgende rekeningen. en wat over blijft blijft op de dagelijkse uitgave rekening.
- Maandelijkse lasten, (abbo per maand)
- jaarlijkse lasten rekening,(abbo per jaar)
- boodschappen rekening
- spaarrekening
- investeer rekening
- gezamelijkse rekening (vaste lasten hypotheek, nuts e.d.)
- huis rekening
- rekening voor een bepaald spaardoel
heb je inderdaad wel een easy banq pro abbo voor nodig (want meerder iban's)
bij easy bank pro kan je tot 25 sub account aanmaken aanmaken
[ Voor 5% gewijzigd door Ruudox op 15-09-2024 13:10 ]
Hey Tweakers,
Vanochtend werd ik wakker en zag ik onbekende transacties op mijn bunq rekening, door middel van mijn (fysieke) bunq mastercard. Deze is gekoppeld aan een van mijn sub accounts. Uiteraard chargebacks gedaan en de pas permanent laten blokkeren. Geen idee hoe ze aan mijn gegevens zijn gekomen. Transacties zijn in USD en staat bij online, dus lijkt geen card clone of iets dergelijks. Gelukkig stond op het sub account maar 150 euro... Hebben jullie ervaring met chargebacks via bunq? Ik vraag mij af of ik nog echt contact moet opnemen met support zodat er ook meer diepgaand onderzoek kan plaatsvinden of dat een chargeback afdoende is.
Ook kan ik aan de transactie niet zien of deze approved is via de bunq app, normaalgesproken moet ik die transacties approven met mijn telefoon. Er staan geen andere devices in de app gekoppeld.
Vanochtend werd ik wakker en zag ik onbekende transacties op mijn bunq rekening, door middel van mijn (fysieke) bunq mastercard. Deze is gekoppeld aan een van mijn sub accounts. Uiteraard chargebacks gedaan en de pas permanent laten blokkeren. Geen idee hoe ze aan mijn gegevens zijn gekomen. Transacties zijn in USD en staat bij online, dus lijkt geen card clone of iets dergelijks. Gelukkig stond op het sub account maar 150 euro... Hebben jullie ervaring met chargebacks via bunq? Ik vraag mij af of ik nog echt contact moet opnemen met support zodat er ook meer diepgaand onderzoek kan plaatsvinden of dat een chargeback afdoende is.
Ook kan ik aan de transactie niet zien of deze approved is via de bunq app, normaalgesproken moet ik die transacties approven met mijn telefoon. Er staan geen andere devices in de app gekoppeld.
:strip_exif()/f/image/Z3zB2tU0KCllfVNlmpxLvw72.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door BSOD baby op 17-09-2024 12:35 ]
Als het niet veel werk is zou ik het zeker even contact opnemen met Bunq.BSOD baby schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:34:
... Ik vraag mij af of ik nog echt contact moet opnemen met support zodat er ook meer diepgaand onderzoek kan plaatsvinden of dat een chargeback afdoende is. ...
Is het niet zo dat wanneer ik jouw creditcard nummers heb, van alles op internet kan bestellen ? Op jouw kosten.
Bij de meeste aankopen die ik doe met mijn bunq creditcard moet ik de aankoop ook nog bevestigen in mijn bunq app, vandaar dat het zo vreemd is. Blijkbaar is dat niet voor alle aankopen nodig?W1ck1e schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:43:
[...]
Als het niet veel werk is zou ik het zeker even contact opnemen met Bunq.
Is het niet zo dat wanneer ik jouw creditcard nummers heb, van alles op internet kan bestellen ? Op jouw kosten.

Nee die ervaring heb ik ook, helaas weet ik niet meer welke aankoop dat was dat ik erover verbaasd was omdat het de keren ervoor standaard was dat ik de aankoop moest bevestigen in de app.BSOD baby schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:49:
[...]
Bij de meeste aankopen die ik doe met mijn bunq creditcard moet ik de aankoop ook nog bevestigen in mijn bunq app, vandaar dat het zo vreemd is. Blijkbaar is dat niet voor alle aankopen nodig?
Bij Creditcards is het zo dat degene die de betaling accepteert het beveiligingsnivo van de transactie aan geeft.BSOD baby schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:49:
[...]
Bij de meeste aankopen die ik doe met mijn bunq creditcard moet ik de aankoop ook nog bevestigen in mijn bunq app, vandaar dat het zo vreemd is. Blijkbaar is dat niet voor alle aankopen nodig?
In dit geval zijn dat dus de amerikaanse? bedrijven op je afschrift.
'In principe' is het op hun eigen risico dat ze creditcard betalingen accepteren met alleen creditcard nummer, maar zonder CVC of 2FA via de bank.
In Europa heb je idd veel meer acceptanten die inderdaad de 2FA vereisen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Die CVC is toch die 3 cijfer code op je credit card ? Dus met nummer en cvc wordt het eigenlijk altijd geaccepteerd ? Buiten Europa.YakuzA schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:52:
[...]
Bij Creditcards is het zo dat degene die de betaling accepteert het beveiligingsnivo van de transactie aan geeft.
In dit geval zijn dat dus de amerikaanse? bedrijven op je afschrift.
'In principe' is het op hun eigen risico dat ze creditcard betalingen accepteren met alleen creditcard nummer, maar zonder CVC of 2FA via de bank.
In Europa heb je idd veel meer acceptanten die inderdaad de 2FA vereisen.
@BSOD baby Via de app kan je de CVC code zelf heel gemakkelijk wijzigen naar een nieuwe driecijferige code, zodat jij de enige bent die de juiste en actuele CVC heeft. #tip
@BSOD baby Ik zie in mijn Bunq app dat ik ook nog kan instellen dat de pas alleen werkt binnen 100 km vanaf de lokatie. Is misschien in de toekomst ook een optie.
Mijn ervaring was niet goed met chargebacks, ook al heb ik het duurste plan met verzekering. Ik ben er nog wel zuur over, maar een webwinkel die hier wel bekend is wilde een refurbished cpu niet terug nemen terwijl ik een nieuwe had besteld. Bunq heeft mijn chargeback toen gedeclined. Ik stond daarna op het punt om terug te gaan en heb toen rekening bij ABN geopend met zakelijke rekening, gemeenschappelijke rekening en een persoonlijke.
Het ging technisch compleet mis bij ABN en ik heb nu nog steeds niet mijn zakelijke rekening aan mijn persoonlijke rekening kunnen koppelen zelfs met meerdere koppelingen.
Hoe dan ook, ik blijf bij bunq helemaal omdat ze aandelen gaan aanbieden. Maar ik ben er nog steeds boos over want ik heb juist het dure plan genomen zodat ik geen gezeur heb met dit soort webwinkels.
Maar nu met megekko gaat het gelukkig altijd goed
.
Ik betaal twee keer green (boompjes planten is leuk!) en ik hou van de app.
Maar nog even en de chatbots zijn beter dan de gemiddelde support medewerker dus dan gaat de service ook omhoog
Het ging technisch compleet mis bij ABN en ik heb nu nog steeds niet mijn zakelijke rekening aan mijn persoonlijke rekening kunnen koppelen zelfs met meerdere koppelingen.
Hoe dan ook, ik blijf bij bunq helemaal omdat ze aandelen gaan aanbieden. Maar ik ben er nog steeds boos over want ik heb juist het dure plan genomen zodat ik geen gezeur heb met dit soort webwinkels.
Maar nu met megekko gaat het gelukkig altijd goed
Maar nog even en de chatbots zijn beter dan de gemiddelde support medewerker dus dan gaat de service ook omhoog

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Je kunt voor elke creditcard in de app CVC om de 10 minuten laten rouleren. Heb jij voordat dit gebeurde dat al aangezet voor desbetreffende kaart?BSOD baby schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:34:
Hey Tweakers,
[Afbeelding]
In principe zou je bij Mastercard een chargeback kunnen aanvragen oftewel jij vraagt het via bunq aan, die speelt het door naar Mastercard. Ik weet niet exact wat er aan de hand is maar dit klinkt als skimming.. Tenzij CVC rouleren aanstond. Dan is het een heel ander verhaal…
Laat je ons weten wat bunq zegt?
1. Wat was de reden van bunq om je claim af te wijzen?Ecological schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:38:
Mijn ervaring was niet goed met chargebacks, ook al heb ik het duurste plan met verzekering. Ik ben er nog wel zuur over, maar een webwinkel die hier wel bekend is wilde een refurbished cpu niet terug nemen terwijl ik een nieuwe had besteld. Bunq heeft mijn chargeback toen gedeclined. Ik stond daarna op het punt om terug te gaan en heb toen rekening bij ABN geopend met zakelijke rekening, gemeenschappelijke rekening en een persoonlijke.
Hoe dan ook, ik blijf bij bunq helemaal omdat ze aandelen gaan aanbieden. Maar ik ben er nog steeds boos over want ik heb juist het dure plan genomen zodat ik geen gezeur heb met dit soort webwinkels.![]()
Maar nu met megekko gaat het gelukkig altijd goed.
2. Heb jij bunq voldoende bewijsmateriaal geleverd? Zoals bewijs dat productomschrijving “Nieuw”aangaf en communicatie tussen jou en verkoper?
Vraag het puur uit nieuwsgierigheid.
/f/image/PllGZ6bYczP7q79c5cA5nK7K.png?f=fotoalbum_large)
Vandaag na het betalen met ideal deze popup gekregen, lijkt mij iets nieuws. Ik heb er nog niets over gezien. Iemand een idee?
Op together noemen ze het iDeal Fast Order: https://together.bunq.com/d/1232-how-to-pay-with-ideal
[ Voor 9% gewijzigd door jugger naut op 17-09-2024 20:37 ]
@jugger naut doen nog niet veel winkels aan mee lijkt het, ik zie op https://www.ideal.nl/winkelplein maar 4.
Online aankoop gedaan met bunq credit card.
Nooit een bevestiging e-mail ontvangen. Website bestaat inmiddels niet meer.
16 juli transactie.
19 Juli chargeback aangevraagd.
Bunq zegt nu dat ze een order bevestiging nodig heb. Terwijl ik al aangegeven heb dat ik die nooit ontvangen heb.
En nu?
Nooit een bevestiging e-mail ontvangen. Website bestaat inmiddels niet meer.
16 juli transactie.
19 Juli chargeback aangevraagd.
Bunq zegt nu dat ze een order bevestiging nodig heb. Terwijl ik al aangegeven heb dat ik die nooit ontvangen heb.
En nu?
Geef aan bunq aan dat je geen orderbevestiging ontvangen hebt, en vraag wat de volgende stap is.The - DDD schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:57:
En nu?
Done... En weer afwachten.Delay schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:23:
[...]
Geef aan bunq aan dat je geen orderbevestiging ontvangen hebt, en vraag wat de volgende stap is.
Ik zie vergeleken met mijn andere bank bij bunq ook een transaction id staan op een bankafschrift. Waar is dit precies voor?
Wat is het met Bunq wanneer je de oude rekening sluit, je dan niet vergeten wordt, als bijvoorbeeld een nieuw e-mail adres invoert met je oude 06, dan krijg je alle oude gevens weet te zien. het opgeven van een account beteken niet dat je automatisch vergeten wordt. Nu heb ik een situatie dat ik een account wil openen voor het meehelpen van de financiën van een bedrijf, maar absoluut geen zin in dat mijn oude gegevens daar ook een onderdeel van wordt.
Lijkt erop dat Bunq niet voor de zakelijke klant is gemaakt.
edit: kennelijk toch een mogelijkheid, na veel aandringen. Sluiten van een account betekent niet automatisch dat je wordt vergeten bij Bunq.
Lijkt erop dat Bunq niet voor de zakelijke klant is gemaakt.
edit: kennelijk toch een mogelijkheid, na veel aandringen. Sluiten van een account betekent niet automatisch dat je wordt vergeten bij Bunq.
[ Voor 12% gewijzigd door Fermion op 24-09-2024 12:26 ]
Die ID krijg je ook terug van de API. Het zal de primary key van de transactie tabel in hun database zijn. Ik denk niet dat hij verder nut heeft voor een klant.qwasd schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:35:
Ik zie vergeleken met mijn andere bank bij bunq ook een transaction id staan op een bankafschrift. Waar is dit precies voor?
Je kunt er via de api geen gegevens mee uitlezen zoals bedrag, omschrijving etc. om dit vervolgens ergens in te lezen?Delay schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:02:
[...]
Die ID krijg je ook terug van de API. Het zal de primary key van de transactie tabel in hun database zijn. Ik denk niet dat hij verder nut heeft voor een klant.
Oh is dat het er komt vanavond een grote mededelingSebasThiaan schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:11:
Bij een reclame die ik zie op Instagram van bunq hinten ze op het handelen in aandelen bij Update 26.
Zal dat wel zijn
Gaan TR achterna
De update is binnen, inderdaad zit aandelenhandel erin. Hoop niet dat ze dat even hard door onze strot proberen te rammen als social features en bomen en constant in-app advertising ermee gaan doen. Voor nu is het alleen een tabje onderin beeld, die je evenals de andere spullen niet lijkt te kunnen verwijderen/uit te schakelen. Als het daarbij blijft: fine. Al zou ik het graag gewoon uitschakelen. (-edit- Al kijk ik liever naar aandelenkoersen dan een veld met boompjes.
Die staat nu in je Profiel, waarmee de andere profielfeatures moeilijker te bereiken zijn geworden en, imho, die pagina nogal onoverzichtelijk is geworden.)
Ohja, en geheel in bunq stijl - want die hebben een enorme schurfthekel aan privacy en alles dat met privacy te maken heeft: standaard deel je automatisch al je aandelentransacties met je contacten en vice-versa. In plaats van opt-in maken ze dat opt-out (verborgen onder tandwieltje). *zucht* Ik vraag nu even hardop af of dat eigenlijk wel zomaar ongevraagd mag.
Ohja, en geheel in bunq stijl - want die hebben een enorme schurfthekel aan privacy en alles dat met privacy te maken heeft: standaard deel je automatisch al je aandelentransacties met je contacten en vice-versa. In plaats van opt-in maken ze dat opt-out (verborgen onder tandwieltje). *zucht* Ik vraag nu even hardop af of dat eigenlijk wel zomaar ongevraagd mag.
[ Voor 24% gewijzigd door WhatsappHack op 24-09-2024 21:34 ]
Grappig dat de supporttijd zo lang is.
Vriend van me wilde wat vragen over die metal card en de wachttijd is 15uur.
Bij N26/Revolut ken ik niet zo een trage 24/7 support.
Vriend van me wilde wat vragen over die metal card en de wachttijd is 15uur.
Bij N26/Revolut ken ik niet zo een trage 24/7 support.
Oh wow, deze wijzigingen aan de pasweergave in Apple Pay is wel heel dramatisch.
Wel een verbetering voor slechtzienden denk ik.
Makkelijker te herkennen. Rood is wel roze geworden, heh. Ik vond de vorige subtiele rand wel een stuk strakker ogen.
Ah grappig, ja. Het is een stukje duidelijker, zeker. Maar ik had liever gehad dat je een tekstje toe kan voegen.WhatsappHack schreef op woensdag 25 september 2024 @ 03:00:
Oh wow, deze wijzigingen aan de pasweergave in Apple Pay is wel heel dramatisch.Wel een verbetering voor slechtzienden denk ik.
Makkelijker te herkennen. Rood is wel roze geworden, heh. Ik vond de vorige subtiele rand wel een stuk strakker ogen.
Oh, je ja wel een pictogram toevoegen. Dat is in ieder geval al iets.
[ Voor 6% gewijzigd door ChrisM op 25-09-2024 06:25 ]
Maar het aantal pictogrammen waaruit je kan kiezen is wel heel karig!ChrisM schreef op woensdag 25 september 2024 @ 06:24:
[...]
Ah grappig, ja. Het is een stukje duidelijker, zeker. Maar ik had liever gehad dat je een tekstje toe kan voegen.
Oh, je ja wel een pictogram toevoegen. Dat is in ieder geval al iets.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Verwijderd
[ Voor 144% gewijzigd door Yorro op 25-09-2024 10:05 ]
@Yorro Heb je de tekst in het gele blok onderaan deze pagina gelezen? Je kunt je post beter hier weghalen voordat een mod het doet…
<John O`Mill>
Wie bedenkt dat dat een goed idee isWhatsappHack schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:30:

Had ‘m gezien maar aangezien ditnniet om bunq pack ging leek het me niet ‘ongewenst’. Anyway, geen zin in gedoe dus daarom maar verwijderd.Hippe Lip schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:52:
@Yorro Heb je de tekst in het gele blok onderaan deze pagina gelezen? Je kunt je post beter hier weghalen voordat een mod het doet…
Typisch weer die e-sim functie: geen woord over tarieven, nergens. Maar wel gelijk een activatie mail wanneer je op "gebruik een eSIM" klikt. Op de betterroaming website is wel meer te vinden en het is dus veel duurder dan andere lokale aanbieders, of een gewone sim die je op het vliegveld koopt. Alleen interessant wanneer je een XL abo hebt waarschijnlijk.
_██_
(ಠ_ృ)
Naast dat ook nog het feit dat al die fancy nieuwe features (beleggingen, verzekeringen, e-sim, etc.) integraties lijken te zijn van externe partijen. Dus je moet dan ook nog maar zien wat er met je data gebeurt aan die kant.WhatsappHack schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:30:
Kan me daarnaast ook niet voorstellen dat het voor hun helpdesk makkelijker wordt als gebruikers bij hun aankloppen met problemen in functionaliteit die door een derde partij geleverd wordt.
Hoe werkt bij jullie eigenlijk die nieuwe Finn functionaliteit in het Budgetteren tabblad? De enige informatie die het bij mij weergeeft is hoeveel geld ik met mijn passen heb uitgegeven.
Als je het tabblad opent voor stocks en daar op het tandwiel tikt rechtsbovenin, dan zou de optie moeten verschijnen.bllb schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:06:
[...]
Wie bedenkt dat dat een goed idee isIk kan alleen helaas niet vinden waar onder het tandwiel die optie zit.
Denk het ook, want alleen dan krijg je 4x 2GB data gratis (op jaarbasis).Atomsk schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:48:
Typisch weer die e-sim functie: geen woord over tarieven, nergens. Maar wel gelijk een activatie mail wanneer je op "gebruik een eSIM" klikt. Op de betterroaming website is wel meer te vinden en het is dus veel duurder dan andere lokale aanbieders, of een gewone sim die je op het vliegveld koopt. Alleen interessant wanneer je een XL abo hebt waarschijnlijk.
Zie "How can I get free worldwide data?" op https://together.bunq.com...avel-experience-with-esim
Ik ben vandaag een hele vieze bug tegengekomen. Ik was bij IKEA Duitsland en wilde betalen met Apple Pay - betaling geweigerd. Gelukkig had ik mijn portemonnee mee en de bunq credit card betaling ging wel gewoon door. Dit gebeurde bij 2 verschillende Apple Pay betalingen. Op de een of andere manier denkt de app dat ik uit de Vaste Lasten subrekening wil betalen waar momenteel geen geld in zit. Ik heb wel budget categorieën aan deze subrekening toegewezen, maar niet de subcategorie Shoppen. Heel irritant en heb eigenlijk een beetje angst dat dit ook bij andere betalingen gaat gebeuren 🤨
@SASQUATxH90
Laat jij bunq automatisch kiezen van welke rekening betaald moet worden als je Apple Pay gebruikt? Dat automatisch toewijzen van bunq vind ik een ramp. Uiterst onbetrouwbaar. Ook bij het toewijzen van een categorie. Even geprobeerd, maar gillend weggelopen.
Je kunt gratis virtuele kaarten aanmaken en die hard aan een subrekening koppelen. Zet die kaarten in Apple Pay en geef ze een kleurtje zodat je weet welke bij welke rekening hoort.
Heb ik zo gedaan en werkt prima en betrouwbaar.
Laat jij bunq automatisch kiezen van welke rekening betaald moet worden als je Apple Pay gebruikt? Dat automatisch toewijzen van bunq vind ik een ramp. Uiterst onbetrouwbaar. Ook bij het toewijzen van een categorie. Even geprobeerd, maar gillend weggelopen.
Je kunt gratis virtuele kaarten aanmaken en die hard aan een subrekening koppelen. Zet die kaarten in Apple Pay en geef ze een kleurtje zodat je weet welke bij welke rekening hoort.
:strip_exif()/f/image/nAJR5WLDnBQwrsan8BrqTCqy.jpg?f=fotoalbum_large)
<John O`Mill>
Lijkt wel of je kwartet met banken speeltHippe Lip schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 00:06:
@SASQUATxH90
[Afbeelding]
Haha ik dacht ook al, spaar jij bankrekeningen @Hippe Lip?Schweino schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 00:34:
[...]
Lijkt wel of je kwartet met banken speelt
Ik ben prima tevreden over dat automatisch selecteren, gaat tegenwoordig heel goed.
Ha ha, daar lijkt het wel op, maar nu weet ik altijd zeker van welk potje ik betaal binnen bunq.Schweino schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 00:34:
[...]
Lijkt wel of je kwartet met banken speelt
En dat het zoveel verschillende banken zijn is omdat ik ook rekeningen van anderen beheer.
<John O`Mill>
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen met een detailvraag voer Bunq zakelijk. Ik heb onlangs een holding en een werkmaatschappij opgericht en ik zoek eigenlijk een bankomgeving waar ik de rekeningen van beide in één overzicht kan inzien. En waarbij ik ook beide rekening onder de eigen BV naam aan het pakket van mijn boekhouder kan koppelen.
Dit klinkt misschien als een erg detailvraag maar ben erachter gekomen dat dit zelf bij de meeste banken niet het geval is. Ik had de rekeningen voor beide BV's opgericht bij SNS bank. Ik heb daar dus 2 keer een zakelijk pakket afgesloten. Echter daar heb ik nu dus ook 2 accounts in de app. Dat is dus super lastig om overzicht te houden.
Bovendien is dat omslachtig bijvoorbeeld: als ik in de rekening van de holding zit en bijvoorbeeld niet genoeg geld heb om een factuur te betalen.Ik moet dan dus uitloggen en opnieuw inloggen in de werkmaatschappij. Dan het geld overmaken naar de holding en weer uitloggen in de werkmaatschappij en inloggen in de holding en dan kan ik het geld overmaken.
Ik ben dus naarstig op zoek naar een bank waar dat beter is geregeld. Ik heb begrepen dat dit bij ABN ook ongeveer zo werkt. Bij ING schijnt het iets makkelijker te zijn om te switchen maar nog steeds is alles gescheiden. Weet iemand of dit bij Bunq beter is.
Dit klinkt misschien als een erg detailvraag maar ben erachter gekomen dat dit zelf bij de meeste banken niet het geval is. Ik had de rekeningen voor beide BV's opgericht bij SNS bank. Ik heb daar dus 2 keer een zakelijk pakket afgesloten. Echter daar heb ik nu dus ook 2 accounts in de app. Dat is dus super lastig om overzicht te houden.
Bovendien is dat omslachtig bijvoorbeeld: als ik in de rekening van de holding zit en bijvoorbeeld niet genoeg geld heb om een factuur te betalen.Ik moet dan dus uitloggen en opnieuw inloggen in de werkmaatschappij. Dan het geld overmaken naar de holding en weer uitloggen in de werkmaatschappij en inloggen in de holding en dan kan ik het geld overmaken.
Ik ben dus naarstig op zoek naar een bank waar dat beter is geregeld. Ik heb begrepen dat dit bij ABN ook ongeveer zo werkt. Bij ING schijnt het iets makkelijker te zijn om te switchen maar nog steeds is alles gescheiden. Weet iemand of dit bij Bunq beter is.
@Ivolve
Nu heb ik geen ervaring met zakelijke rekeningen bij bunq, maar er staat me wel zoiets bij dat je er maar één zakelijke rekening kan hebben.
Verder kan ik me het probleem van/bij die andere banken wel voorstellen, want de holding en de werkmaatschappij zijn twee verschillende juridische entiteiten. Vergelijk het met twee personen. Je kunt niet als twee verschillende personen tegelijk ingelogd zijn.
Dat zal bij bunq wellicht niet anders zijn, al weet ik dat niet zeker.
Kan de oplossing niet liggen in get geven van een machtiging? Ik heb een eigen ING-rekening en heb van iemand een machtiging op zijn ING-rekening. Die kan ik beide vanuit één app bekijken en van beide betalingen doen zonder uit- en in te loggen.
Wellicht dat andere banken (en bunq?) dat ook kunnen?
Nu heb ik geen ervaring met zakelijke rekeningen bij bunq, maar er staat me wel zoiets bij dat je er maar één zakelijke rekening kan hebben.
Verder kan ik me het probleem van/bij die andere banken wel voorstellen, want de holding en de werkmaatschappij zijn twee verschillende juridische entiteiten. Vergelijk het met twee personen. Je kunt niet als twee verschillende personen tegelijk ingelogd zijn.
Dat zal bij bunq wellicht niet anders zijn, al weet ik dat niet zeker.
Kan de oplossing niet liggen in get geven van een machtiging? Ik heb een eigen ING-rekening en heb van iemand een machtiging op zijn ING-rekening. Die kan ik beide vanuit één app bekijken en van beide betalingen doen zonder uit- en in te loggen.
Wellicht dat andere banken (en bunq?) dat ook kunnen?
[ Voor 4% gewijzigd door Hippe Lip op 10-10-2024 02:36 ]
<John O`Mill>
Ik heb even voor je gekeken en ik heb nu een zakelijke rekening. Als ik klik op het plusje om een rekening te openen, daarbij kies voor zakelijk, krijg ik de optie om te kiezen op welke "naam" ik de rekening wil zetten. Als ik daar op klik krijg ik een optie voor "add business". Door het klikken op die optie krijg ik de mogelijkheid om via een KVK nummer of bedrijfsnaam de gegevens erbij te zoeken. Het lijkt dus hier wel mogelijk in 1 overzicht. Meerdere bankrekeningen voor elke handelsnaam kan i.i.g. sowieso.Ivolve schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:08:
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen met een detailvraag voer Bunq zakelijk. Ik heb onlangs een holding en een werkmaatschappij opgericht en ik zoek eigenlijk een bankomgeving waar ik de rekeningen van beide in één overzicht kan inzien. En waarbij ik ook beide rekening onder de eigen BV naam aan het pakket van mijn boekhouder kan koppelen.
Bedankt hier heb ik wat aan. Ik heb voor de zekerheid ook even een mail gestuurd naar de servicedesk. Volgens mij is het ook de eerste maand gratis dus kan het sowieso even proberen.mrdemc schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 00:34:
[...]
Ik heb even voor je gekeken en ik heb nu een zakelijke rekening. Als ik klik op het plusje om een rekening te openen, daarbij kies voor zakelijk, krijg ik de optie om te kiezen op welke "naam" ik de rekening wil zetten. Als ik daar op klik krijg ik een optie voor "add business". Door het klikken op die optie krijg ik de mogelijkheid om via een KVK nummer of bedrijfsnaam de gegevens erbij te zoeken. Het lijkt dus hier wel mogelijk in 1 overzicht. Meerdere bankrekeningen voor elke handelsnaam kan i.i.g. sowieso.
En zelfs als het betaald is dan is het leed te overzien. Het gaat niet om wereldbedragen en elke maand kun je stoppen, toch?Ivolve schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 07:41:
[...]
Bedankt hier heb ik wat aan. Ik heb voor de zekerheid ook even een mail gestuurd naar de servicedesk. Volgens mij is het ook de eerste maand gratis dus kan het sowieso even proberen.
De authenticatie waar je doorheen moet is mss nog het lastigste deel. 3x: voor je persoon, voor de holding en voor de werkmaatschappij. Soms gaat het vlot, soms kun je de gekste hobbels tegenkomen als ik ervaringen van anderen soms lees.
Eenmaal binnen is het uitvinden hoe het allemaal werkt, want dat wijkt op nogal wat punten aardig af van de standaard grootbanken.
[ Voor 30% gewijzigd door Hippe Lip op 10-10-2024 09:53 ]
<John O`Mill>
Ik zit zowel zakelijk als prive (en dan ook nog met gezamenlijke rekeningen) bij Bunq.Ivolve schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:08:
Zakelijk heb ik het zo ingericht dat de werkBV de rekeningen onder de HoldingBV heeft, dus geen 2 aparte abonnementen (discussie hierover ga ik niet aan, zoek maar terug in topic)
In één inlogomgeving zie ik alle IBAN-rekeningen (en dat zijn er 4 gezamenlijk-privé, 4 single-privé, en een heel aantal zakelijk)
Het mooie is dat je:
- Namen kunt geven aan de rekeningen (bijvoorbeeld BV1 betaal, BV1 btw, BV1 creditcard, Gezamenlijk-betaal, gezamenlijk-vaste lasten, gesamenlijk-creditcard, etc etc)
- Rekeningen kunt “groeperen”, zowel welke je waar zichtbaar hebt, maar je kunt ook het saldo van een aantal aangewezen rekeningen bij elkaar kunt laten optellen
Ik wil een spaarrekening openen voor mijn kleinzoon die deze week geboren is.
Ik wil deze koppelen aan mijn eigen spaarrekening in Bunq en moet dat vanuit de app doen neem ik aan.
Moet ik dat doen via de onderstaande velden?
Het kind is van mijn dochter en heeft dus niet mijn achternaam of moet ik voor hem een geheel nieuwe rekening openen?
:strip_exif()/f/image/C7Y7ojVVWt9nM5hN7cIO5DPN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wil deze koppelen aan mijn eigen spaarrekening in Bunq en moet dat vanuit de app doen neem ik aan.
Moet ik dat doen via de onderstaande velden?
Het kind is van mijn dochter en heeft dus niet mijn achternaam of moet ik voor hem een geheel nieuwe rekening openen?
:strip_exif()/f/image/C7Y7ojVVWt9nM5hN7cIO5DPN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BKbRv4OLzf38IRqsHJ5IHlCu.jpg?f=fotoalbum_large)
Thanks, dit is nuttige informatie! Het lijkt er dus op dat Bunq kan wat ik wil. Ik heb inmiddels ook terugkoppeling van de servicedesk en zij bevestigen dit ook. Ik ga dus vanavond een rekening openen.Yorro schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:08:
[...]
Ik zit zowel zakelijk als prive (en dan ook nog met gezamenlijke rekeningen) bij Bunq.
Zakelijk heb ik het zo ingericht dat de werkBV de rekeningen onder de HoldingBV heeft, dus geen 2 aparte abonnementen (discussie hierover ga ik niet aan, zoek maar terug in topic)
In één inlogomgeving zie ik alle IBAN-rekeningen (en dat zijn er 4 gezamenlijk-privé, 4 single-privé, en een heel aantal zakelijk)
Het mooie is dat je:Of het ook zo werkt als je meerdere zakelijke accounts hebt (met per account dus 1 of meer IBANs) weet ik niet zeker, maar verwacht ik wel. De opzet van zakelijke rekeningen werkt (op dit moment) namelijk zo dat de rekeninghouder (ingeval van een BV/entiteit) een bestuurder moet aanwijzen (dat ben jij dan). Die bestuurder ziet zijn eigen inlogomgeving met alle rekeningen waar diegene toegang toe heeft: eigen privé (indien abonnement), gezamenlijk privé (indien van toepassing) én alle zakelijke rekeningen waarvoor bestuurder.
- Namen kunt geven aan de rekeningen (bijvoorbeeld BV1 betaal, BV1 btw, BV1 creditcard, Gezamenlijk-betaal, gezamenlijk-vaste lasten, gesamenlijk-creditcard, etc etc)
- Rekeningen kunt “groeperen”, zowel welke je waar zichtbaar hebt, maar je kunt ook het saldo van een aantal aangewezen rekeningen bij elkaar kunt laten optellen
Ben wel benieuwd wat dan de afweging zou zijn om de beide BV's onder 1 account te stoppen. Zoals ik het van mijn boekhouder begreep zou het dan niet mogelijk zijn een boekhoudkoppeling te leggen. De servicedesk adviseerde ook 2 rekeningen te openen (maar daar zit natuurlijk ook een commercieel belang achter).
Helemaal waar, bij de SNS was dit proces echt een ***, hoop dat het bij bunq soepeler gaat...Hippe Lip schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:49:
[...]
De authenticatie waar je doorheen moet is mss nog het lastigste deel. 3x: voor je persoon, voor de holding en voor de werkmaatschappij. Soms gaat het vlot, soms kun je de gekste hobbels tegenkomen als ik ervaringen van anderen soms lees.
Omdat je onder 1 account al 25 IBANs kunt aanmaken en het voor de 2e BV meer “backup” account is (die heeft bij een andere bank ook rekeningen).Ivolve schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:32:
[...]
Thanks, dit is nuttige informatie! Het lijkt er dus op dat Bunq kan wat ik wil. Ik heb inmiddels ook terugkoppeling van de servicedesk en zij bevestigen dit ook. Ik ga dus vanavond een rekening openen.
Ben wel benieuwd wat dan de afweging zou zijn om de beide BV's onder 1 account te stoppen. Zoals ik het van mijn boekhouder begreep zou het dan niet mogelijk zijn een boekhoudkoppeling te leggen. De servicedesk adviseerde ook 2 rekeningen te openen (maar daar zit natuurlijk ook een commercieel belang achter).
Ik heb bewust geen koppeling met beokhoudpakket, heb dat een tijdje geprobeerd maar is een keer misgegaan.
Ik wil zelf kunnen zien wat er wel en niet de boekhouding ingaat.
Wat ik doe is maandelijks automatisch MT940 (CSV kan ook) laten mailen, die inlezen. Dan heb je namelijk ook meteen je administratie op orde en heb je je transactiedata (ook) buiten de bank. Je zult namelijk zélf aan je bewaarplicht moeten voldoen en kunt dan niet naar de bank wijzen.
Ik ben aan het overwegen om misschien de overstap te maken naar Bunq, nu lees en zie ik veel over "Fin" de financiele assistant van Bunq. Wat zijn de ervaringen hier? Voegt het wat toe? Werkt het een beetje? Het lijkt mij best nuttig namelijk.
Voor zover ik weet kan je dat niet. Als je het als subrekening van jouw account doet is en blijft het jouw eigendom (staat immers op jouw naam) en moet je straks bij overdracht mss schenkbelasting betalen.bruce the boss schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:19:
Ik wil een spaarrekening openen voor mijn kleinzoon die deze week geboren is.
Ja, anders is het dus niet van je kleinkind.Moet ik dat doen via de onderstaande velden?
En die rekening openen kan alleen door (een van) de ouders gedaan worden. Belastingtechnisch valt dat kind namelijk onder de ouders, zolang het minderjarig is. Daar heb jij als grootouder nix over te zeggen.
Ik heb dit punt zeer recent ook bij de hand gehad en grondig uitgezocht.
Jammer, maar tis niet anders…
<John O`Mill>
Finn.19JM81 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:48:
Ik ben aan het overwegen om misschien de overstap te maken naar Bunq, nu lees en zie ik veel over "Fin" de financiele assistant van Bunq. Wat zijn de ervaringen hier? Voegt het wat toe? Werkt het een beetje? Het lijkt mij best nuttig namelijk.
Nutteloos wat mij betreft.
Enkel de mensen met ouderlijk gezag kunnen een rekening openen voor hun kind. Juridisch is het nog van de ouders in geval van minderjarige kinderen. Schenk je aan de kleinkinderen, schenk je volgens de wet (denk aan vermogenscheck, schenkbelasting , enz) aan de ouders.
Dit is de reden dat ik bij bunq zit, ik heb ook ABN maar ik kan daar nog steeds mijn zakelijke rekening niet zien. Echt triest wat een bugs die heeft. De ing app heeft ook al 15 jaar geen update meer gehad.Ivolve schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:08:
Mijn enige echte klacht is dat ze mijn Mastercard claim hebben afgewezen. Wellicht maar klacht bij kifit daarover indienen. Ik heb 2x het allerduurste pakket, ik vind het als erg belangrijk dat ik erop kan vertrouwen dat mijn creditcard claims niet onterecht worden afgewezen door een snotneus die ook nog niet klantvriendelijk is.
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Nog even hierop een aanvullende reactie:Ivolve schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:32:
[...]
Zoals ik het van mijn boekhouder begreep zou het dan niet mogelijk zijn een boekhoudkoppeling te leggen.
Een van de mooie dingen aan bunq is dat je onder 1 abonnement 25 IBAN rekeningnummers (dus aparte bankrekeningen) kunt aanmaken, waarbij je voor diverse doeleinden geld apart kunt houden. In zakelijke context is dat bijvoorbeeld aparte rekeningen voor inkomende betalingen, uitgaande betalingen, creditcardrekening, omzetbelasting rekening, buffer rekening, spaarreking(en), etc.
Afhankelijk van je boekhoudprogramma (of dat van je accountant/boekhouder) zit er mogelijk een maximum aan het aantal rekeningen dat kan worden gekoppeld en/of meerkosten bij meerdere rekeningen, dus check dat vooraf even.
Ja zoals ik het begreep is meerdere rekeningen geen probleem maar de rekening moet wel onder de juiste bv hangen. Wordt denk ik gekoppeld op kvk of btw nummer ofzo.Yorro schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 23:32:
[...]
Nog even hierop een aanvullende reactie:
Een van de mooie dingen aan bunq is dat je onder 1 abonnement 25 IBAN rekeningnummers (dus aparte bankrekeningen) kunt aanmaken, waarbij je voor diverse doeleinden geld apart kunt houden. In zakelijke context is dat bijvoorbeeld aparte rekeningen voor inkomende betalingen, uitgaande betalingen, creditcardrekening, omzetbelasting rekening, buffer rekening, spaarreking(en), etc.
Afhankelijk van je boekhoudprogramma (of dat van je accountant/boekhouder) zit er mogelijk een maximum aan het aantal rekeningen dat kan worden gekoppeld en/of meerkosten bij meerdere rekeningen, dus check dat vooraf even.
Heb je daar ook prive rekeningen bij, of moet je daarvoor 3,99 euro extra voor ophoesten?Yorro schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 23:32:
[...]
Nog even hierop een aanvullende reactie:
Bij Knab is extra prive rekeningen 1 euro extra.
Nee. Ik heb 1 BV als accountholder en daarnaast mijzelf (en vriendin ook). Iedere rekeninghouder kan 25 IBANs aanmaken (meer kan ook als je dat zou willen, maar dan extra fee)MTT schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:16:
[...]
Heb je daar ook prive rekeningen bij, of moet je daarvoor 3,99 euro extra voor ophoesten?
Bij Knab is extra prive rekeningen 1 euro extra.
Overigens met z’n allen in 1 bunq pack, waarbij de 4e spot door iemand anders is ingenomen.
Opgelichte Bunq-klanten hebben geen recht op hogere schadevergoeding, oordeelt rechter
https://www.rtl.nl/nieuws...r-hogere-schadevergoeding
Ja, geen verrassing volgens de Consumentenbond.ThijsLuke schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:00:
Opgelichte Bunq-klanten hebben geen recht op hogere schadevergoeding, oordeelt rechter
Het is een coulanceregeling (lees: schikkingsvoorstel). Dat afwijzen heeft tot gevolg alles of niets. Als je anders 85% kreeg (het gemiddelde) dan zou ik het wel weten.
Lijkt me trouwens dat er nog een vervolg komt:
Omdat de schadevergoeding een zogenoemde coulanceregeling betreft, hoeven de eisers ook niet te rekenen op een nieuw aanbod van Bunq, zegt de woordvoerder van het bedrijf. "Ze hebben ons eerdere aanbod afgewezen om daarna naar de rechter te stappen", zegt hij. En daarmee kunnen ze fluiten naar hun geld, al is er volgens Bunq in één 'schrijnend geval' een uitzondering gemaakt.
Jurist Chizki Loonstein van Aliter Melius, die eerder tientallen slachtoffers bijstond, hoopt nog wel stappen te kunnen ondernemen tegen de internetbank. Volgens hem worden de slachtoffers namelijk niet zo ruimhartig vergoed als beloofd. "We willen van Bunq weten waarom de één niks krijgt en de ander 50 of 70 procent." Hij zegt dat er ook gedupeerden zijn die helemaal geen vergoeding hebben ontvangen.
[ Voor 3% gewijzigd door Jerie op 22-10-2024 15:01 ]
Op zich terecht, als je leest welke veiligheidsmaatregelen de personen allemaal hebben doorlopen, incl. goedkeuren nieuwe inlog + gezichtsscan. Dan ben je toch wel erg naïef en dom bezig geweest.ThijsLuke schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:00:
Als je dan uit coulance toch nog rond de 70% vergoed krijgt en dat dan ook afslaat, sja...
Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"