Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zijn hier mensen die Easy Budgetting gebruiken in combinatie met gezamenlijke (en/of) rekeningen?

Ik heb dit ooit ingericht en bevalt heel goed maar aanpassen gaat niet meer omdat je nu niet meer mag afromen bij een gedeelde rekening? Waarom zou dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTBrcS6SX8SoAUhTFp9-4isS72s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Y4FjGSKeJXfVkILzViMxOfOs.png?f=fotoalbum_large
Iemand dit wel eens gehad? Kwam er net opeens achter dat ik vanaf m'n zakelijke rekening geen geld meer kon overboeken, krijg dit terug bij support

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
DennusB schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:31:
[Afbeelding]
Iemand dit wel eens gehad? Kwam er net opeens achter dat ik vanaf m'n zakelijke rekening geen geld meer kon overboeken, krijg dit terug bij support
Ondertussen al iets gehoord van support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Captain Obvious schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:09:
[...]

Ondertussen al iets gehoord van support?
Helemaal niets! Ik kon m’n salaris niet in 1 klap overmaken, maar wel in blokjes van 300 euro per stuk, dus dat maar gedaan voor nu ..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Warchazz
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-06 18:39
Gisteren mail, tweede keer dit jaar dat de rente fors omlaag gaat.
Toch maar eens kijken waar ze meer rente bieden, gezien het bedrag best hoog is.
Iemand ( veilige) tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
Warchazz schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:19:
Toch maar eens kijken waar ze meer rente bieden, gezien het bedrag best hoog is.
Iemand ( veilige) tips?
Het spaartopic - Deel 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:52
Zeker machine-translated die support mail van Bunq? Wat een jeuk-Nederlands! En dan niks meer van zich laten horen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Warchazz schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:19:
Iemand ( veilige) tips?
En ze brengen het weer als God's tweede gift op Aarde... :/

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:29
Nog maar 2,01% rente bij bunq. Gaat wel snel omlaag.
Ook maar eens kijken waar het geld beter af is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mmichael1991
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09 11:07
Toch nog goed nieuws vandaag. Het Rad van Fortuin wordt eindelijk uit de bunq app gehaald!

Mail van bunq:
..

Het Rad van Fortuin is een leuke manier geweest om bunq te leren kennen, maar we zetten dit nu even op pauze. Vanaf 7 november wordt deze feature uit de bunq app verwijderd.
..

[ Voor 55% gewijzigd door mmichael1991 op 07-11-2024 17:39 . Reden: quote bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

mmichael1991 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:38:
Toch nog goed nieuws vandaag. Het Rad van Fortuin wordt eindelijk uit de bunq app gehaald!

Mail van bunq:

[...]
Nice. Sinds de recente prutswijzigingen was het sowieso al niets meer aan. Icon is ook al verdwenen bij mij.

Die mail heb ik gemist trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:08
Beekforel schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:55:
[...]

Nice. Sinds de recente prutswijzigingen was het sowieso al niets meer aan. Icon is ook al verdwenen bij mij.

Die mail heb ik gemist trouwens?
die heeft iedereen toch echt vandaag ontvangen
heeft te maken met wetgeving op gebied van kansspelen

[ Voor 3% gewijzigd door boyette op 07-11-2024 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Net ontvangen:
The Wheel of Fortune has been a fun way to get to know bunq, but we’re hitting pause for now. As of November 7th, it will be removed from the bunq app.

Here’s why: Dutch law limits prizes to €100,000 per year. As the number of bunq users worldwide continues to grow, the odds of winning have become less exciting. We explored transitioning the Wheel of Fortune to a skill-based game, but it didn't quite capture the same fun.

Hopefully someday we’ll figure out a new fun, yet skill based, game to help new users get acquainted with bunq. Until that day, we’re hitting the pause button.
Ik hoop dat het voorgoed verdwenen is, en anders dat er een opt-out is. Maar dat heb ik met wel meer features.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:09

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Ik heb dat hele wiel toevallig de afgelopen dagen eens aan wat nauwer onderzoek onderworpen. De grootste prijzen vielen steevast als eerste en binnen één, hooguit twee minuten vaak. Dat riekt naar manipulatie. Het rad was kennelijk niet goed geprogrammeerd, niet zodanig dat het écht random is. Ik kan me voorstellen dat ze er daarom ook mee stoppen. Vanwege de (vele?) klachten daarover?
Het is dus kennelijk meer een behendigheidsspel gebleken dan een kansspel.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:27

Yucon

*broem*

Jerie schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:36:
[...]

En ze brengen het weer als God's tweede gift op Aarde... :/
Dat stoort me nog wel het meest. Het ligt er zo dik bovenop dat het bijna een belediging is dat ze echt denken dat je die bagger gelooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:20
Ik heb het even aan bunq zelf gevraagd ook, want volgens mij is het onzin dat dit niet mag van de wet. Reactie van Finn:
Hoi! 👋 Ik ben Finn, je persoonlijke assistent 🤖

Ik ben hier om je te helpen met je vragen! Als ik geen reactie krijg, ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Als je nog steeds hulp nodig hebt of menselijke assistentie wilt, laat het me dan weten. Ik ben er voor je!

Hallo,

Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen met je vraag.

Het Rad van Fortuin bij bunq is niet beperkt tot € 100.000 door een specifiek juridisch artikel. De informatie over het Rad van Fortuin en de prijzen die je kunt winnen, zoals vermeld in de beschikbare documentatie, geeft geen wettelijke beperking tot € 100.000 aan.

Als je specifieke vragen hebt over hoe het Rad van Fortuin werkt of de prijzen, kun je de relevante informatie vinden in de bunq-app of op de bunq-website.

Met vriendelijke groet,
Het bunq-team

Dus wet is onzin en dus eerder gewoon fraude. Dan liegt bunq dus en dat is wel kwalijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Sandermm schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:56:
Ik heb het even aan bunq zelf gevraagd ook, want volgens mij is het onzin dat dit niet mag van de wet. Reactie van Finn:
Hoi! 👋 Ik ben Finn, je persoonlijke assistent 🤖

Ik ben hier om je te helpen met je vragen! Als ik geen reactie krijg, ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Als je nog steeds hulp nodig hebt of menselijke assistentie wilt, laat het me dan weten. Ik ben er voor je!

Hallo,

Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen met je vraag.

Het Rad van Fortuin bij bunq is niet beperkt tot € 100.000 door een specifiek juridisch artikel. De informatie over het Rad van Fortuin en de prijzen die je kunt winnen, zoals vermeld in de beschikbare documentatie, geeft geen wettelijke beperking tot € 100.000 aan.

Als je specifieke vragen hebt over hoe het Rad van Fortuin werkt of de prijzen, kun je de relevante informatie vinden in de bunq-app of op de bunq-website.

Met vriendelijke groet,
Het bunq-team

Dus wet is onzin en dus eerder gewoon fraude. Dan liegt bunq dus en dat is wel kwalijk.
@Sandermm
Wil je tekst die je aanhaalt hier tussen [quote] en [/quote] zetten? Dan is het duidelijk dat het niet jouw tekst is, dat het tekst is die je aanhaalt. Het verhoogt de leesbaarheid bovendien.
Zoals deze tekst
Wel zo gebruikelijk hier op het forum.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-09 09:17
Sandermm schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:56:,
Het Rad van Fortuin bij bunq is niet beperkt tot € 100.000 door een specifiek juridisch artikel.
Het rad valt volgens mij onder “promotionele kansspelen”.
https://kansspelautoritei...promotioneel/gedragscode/

Zover ik mij herinner heeft bunq dat al eens op dag 1 bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

John Do NL schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:09:
[...]

Het rad valt volgens mij onder “promotionele kansspelen”.
https://kansspelautoritei...promotioneel/gedragscode/

Zover ik mij herinner heeft bunq dat al eens op dag 1 bevestigd.
Maar het is (was) in de praktijk een behendigheidsspel…

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John Do NL
Hippe Lip schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:46:
[...]

Maar het is (was) in de praktijk een behendigheidsspel…
Ook daarom was het onhoudbaar geworden.. was ook weinig meer aan.

Ik zou mij eerder kunnen voorstellen dat je obv transacties of functies die gebruikt punten kan sparen die je kan inruilen voor bunq goodies. Lijkt mij vanuit een marketingoogpunt een slimmer plan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hippe Lip schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:27:Dat riekt naar manipulatie. Het rad was kennelijk niet goed geprogrammeerd, niet zodanig dat het écht random is.
Het was als mens al behoorlijk accuraat te voorspellen waar het rad eindigt ten opzichte van je startpositie in de recente versie van het spel; en daar kon je de start op aanpassen. Al geloof ik niet helemaal dat dat zuivere koffie was, er zat een stukje willekeur in. Reden ook dat de bankroet in de buurt zat van de hoge punten.

Iemand die een botje heeft geschreven zal het waarschijnlijk keer op keer op maximale punten hebben kunnen doen laten landen. Ik vermoedde dat daarom de beperking van eenmalig per 12 maanden een bepaalde prijs kunnen winnen is geïntroduceerd.

Either way, het is er nu uit - mooi. Die 10AM aanpassing was het kutste wat ze ermee hadden kunnen doen, denk dat daardoor uiteindelijk niemand behalve bots er nog naar omkeek. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Tegenwoordig wordt hier echt zowat elke online betaling met debit/credit card geweigerd door bunq met als reden “the merchant is not using latest security standards” en dan word je gedwongen om de verkoper vooraf goed te keuren (met alle gevolgen van dien) voordat je er kan betalen.

Maar dit gebeurt nu ook al bij partijen als Apple, waarvan ik echt niet geloof dat ze hun credit card processing niet op orde zouden hebben. (En het werkt wel prima met kaarten van ICS.) Het is echt rete irritant dat elke transactie steeds geweigerd wordt en je de halve wereld moet toevoegen aan je whitelist. Het klinkt eerder alsof het juist bunq is die ‘the latest security standards’ simpelweg fout implementeert. Anders zit iedereen fout en bunq goed. :+ Of het is de zoveelste keer dat bunq de verkeerde foutmelding geeft en er iets anders mis is, wat even irritant zou zijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:07:
Tegenwoordig wordt hier echt zowat elke online betaling met debit/credit card geweigerd door bunq met als reden “the merchant is not using latest security standards” en dan word je gedwongen om de verkoper vooraf goed te keuren (met alle gevolgen van dien) voordat je er kan betalen.
Dat merk ik ook, echter de merchant probeert het diezelfde minuut nog een keer en die gaat er wel gewoon doorheen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Do NL
bluewalk schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:06:
[...]

Dat merk ik ook, echter de merchant probeert het diezelfde minuut nog een keer en die gaat er wel gewoon doorheen 8)7
Herkenbaar. Volgens mij nu ook al paar keer last van gehad 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

bluewalk schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:06:
[...]

Ik heb dat de laatste tijd met de betalingen bij de betaalautomaat op de parkeerplek in het ziekenhuis hier. Die betaal ik met een debitcard van bunq. De eerste keer aanbieden (via Apple pay) zegt de automaat <biep>, alsof er betaald is, maar reageert verder niet. Direct nog een keer aanbieden en alles werkt normaal.
Erg vreemd…

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hippe Lip schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:02:
[...]

Ik heb dat de laatste tijd met de betalingen bij de betaalautomaat op de parkeerplek in het ziekenhuis hier. Die betaal ik met een debitcard van bunq. De eerste keer aanbieden (via Apple pay) zegt de automaat <biep>, alsof er betaald is, maar reageert verder niet. Direct nog een keer aanbieden en alles werkt normaal.
Erg vreemd…
Is dat iets van bunq? Dit valt mij ook op en ik dacht dat het in die automaten zit. Wij hebben alleen bunq dus geen ervaring met andere banken. Google Pay of plastic kaart geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Beekforel schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:52:
[...]

Is dat iets van bunq? Dit valt mij ook op en ik dacht dat het in die automaten zit. Wij hebben alleen bunq dus geen ervaring met andere banken. Google Pay of plastic kaart geen verschil.
Wat bedoel je net ‘is dat iets van bunq’?
Het gaat dan om een debitcard van bunq.

Twee kanttekeningen
  1. Ik betaal daar met Apple Pay, maar dan wel de AP-versie van een bunq debitcard en
  2. Als ik bij diezelfde automaat betaal met de AP-versie van een ABN-AMRO betaalkaart dan gaat het in één keer goed.
Nog niet geprobeerd met de bunqkaart zelf. Dat zal ik de volgende keer eens doen.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Hippe Lip punt 2 dus, blijkbaar iets wat bij bunq speelt. Ik heb er geen probleem mee verder maar dacht dus altijd dat het aan de automaten lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Hippe Lip Dat heb ik ook bij een automaat op werk oO Eerste keer aanbieden = foutmelding, “biedt pas nogmaals aan”. Tweede keer = succes. Ik dacht dat het aan die automaat lag. :+ Volgende keer eens kijken met een andere pas. :)

Wel raar dat een bank de core functionaliteit, betalen, niet op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

WhatsappHack schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:44:
@Hippe Lip Dat heb ik ook bij een automaat op werk oO Eerste keer aanbieden = foutmelding, “biedt pas nogmaals aan”. Tweede keer = succes. Ik dacht dat het aan die automaat lag. :+ Volgende keer eens kijken met een andere pas. :)

@WhatsappHack
Is dat ook met Apple Pay van een debitcard van bunq?

Maar waar het aan ligt is niet eenvoudig vast te stellen:
  1. De automaat waar je betaalt
  2. Apple Pay loopt niet lekker op bunq
  3. De verwerking door bunq
Als je het weet mag je het zeggen… 8) :+

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 10:49
WhatsappHack schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:44:

Ik heb een aparte rekening en CC aangemaakt voor parkeerkosten. Bij meerdere garages heb ik dit probleem maar ook als ik met mijn ING creditcard afreken (via Apple Pay).
Bij mij ligt dit dus niet aan bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikingss788
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-05 09:40
mmichael1991 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:38:

Mail van bunq:

[...]
ik ben zo blij dat het weg is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Nu nog een optie om de bomen, stocks en travel uit te zetten. Kan niet moeilijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Jerie schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:53:
Nu nog een optie om de bomen, stocks en travel uit te zetten. Kan niet moeilijk zijn.
Door die meuk kan ik blij zijn met de andere features van Bunq die ik wel waardeer. Vervolgens negeer & vergeet ik de meuk. Soms is de enige bestaansreden van iets dat de rest meevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:57:
[...]

Door die meuk kan ik blij zijn met de andere features van Bunq die ik wel waardeer. Vervolgens negeer & vergeet ik de meuk. Soms is de enige bestaansreden van iets dat de rest meevalt ;)
Ik zeg niet dat het weg moet. Ik zeg dat ik het uit wil zetten. Liefst wil ik het inderdaad helemaal niet. Dan komt opt-in. En dan komt opt-out. Zelfde met rad. Ik vind het zonde, maar als ik het enkel uit kon zetten i.p.v. dat het geheel verdwenen zou zijn dan zou ik daar vrede mee hebben. Begrijp me niet verkeerd: weg is beter.

Zelfde m.b.t. bomen. Ik ben voor Co-2 reductie maar dit is gewoon greenwashing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Jerie De rente van 3,36% is de enige reden dat ik bij Bunq zit. De rest negeer ik, behalve dan de max 2 keer geld opnemen per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:29
Jerie schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:53:
Ja, van mij mogen Travel, Budgeting en Stocks weg. Op het startscherm verwacht ik een overzicht van recentie transacties. En dan een tab voor accounts en een tab voor kaarten.

Maar goed, er is neem ik aan een reden dat geen bank app normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
VirinR schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:09:
[...]

Ik heb een aparte rekening en CC aangemaakt voor parkeerkosten. Bij meerdere garages heb ik dit probleem maar ook als ik met mijn ING creditcard afreken (via Apple Pay).
Bij mij ligt dit dus niet aan bunq.
Als de (parkeer)automaat geen credit cards accepteert kun je daar ook via Apple Pay niet mee betalen. Dan moet je je debitcard gebruiken. Maar dat is een heel ander type probleem dan waar ik het over had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

WhatsappHack schreef op woensdag 13 november 2024 @ 02:17:
[...]

Als de (parkeer)automaat geen credit cards accepteert kun je daar ook via Apple Pay niet mee betalen. Dan moet je je debitcard gebruiken. Maar dat is een heel ander type probleem dan waar ik het over had. :)
@WhatsappHack
Dat heb ik ook gemerkt. Aanvankelijk wilde ik betalen met een virtuele creditcard van bunq via Apple Pay. Die werd gewoon geweigerd, dus dat was duidelijke feedback.

Daarna heb ik daarvoor een bunq debitcard, ook via AP, gebruikt en die moet ik steeds 2x aanbieden. Zal eens met die bunq debitcard rechtstreeks proberen. Het duurt alleen nog 2 weken voordat ik daar weer parkeer.

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Gisteravond was het raak: iemand had via een datalek (geen idee welke site) toegang gekregen tot de gegevens van mijn virtuele creditcard. Ineens verscheen er een hele reeks transacties van onbekende webshops. Gelukkig kon ik binnen 10 minuten iemand van bunq spreken. Ondanks de lichte paniek was het fijn om zo snel écht contact te hebben.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

ericafterdark schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:07:
Gisteravond was het raak: iemand had via een datalek (geen idee welke site) toegang gekregen tot de gegevens van mijn virtuele creditcard. Ineens verscheen er een hele reeks transacties van onbekende webshops. Gelukkig kon ik binnen 10 minuten iemand van bunq spreken. Ondanks de lichte paniek was het fijn om zo snel écht contact te hebben.
@ericafterdark
Balen dat het mis ging, maar idd wel mooi dat je ZO snel iemand van bunq aan de lijn kreeg.
Krijg je nu alles vergoed, oftewel komt alles goed nu?

En dan neem ik aan dat jij voortaan gaat kiezen voor automatisch vernieuwen van je CVC-code (kun je in de app bij de kaart instellen)?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 17:18
Benieuwd of jij ook deze opzet hebt?

1) iedere creditcard (virtueel of fysiek) is gekoppeld aan een IBAN die specifiek bedoeld is voor creditcard aankopen (dus niet een spaarrekening of de normale betaalrekening)

2) op deze “creditcard rekening” staat in principe geen saldo (want dat staat op de andere rekeningen)

Door deze opzet zou, áls je creditcard gegevens zijn gestolen, er geen afboeking kúnnen plaatsvinden, want bunq accepteert alleen cc betalingen als er saldo op een rekening staat (feitelijk is het een “debet” card)

Dit nog even los van de “CVC autorenew” en dat je (meestal?) creditcard betalingen moet bevestigen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikingss788
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-05 09:40
Dit is vervelend. Heeft bunq de betaling voor je kunnen terugdraaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Hippe Lip schreef op zondag 17 november 2024 @ 21:07:
[...]

@ericafterdark
Balen dat het mis ging, maar idd wel mooi dat je ZO snel iemand van bunq aan de lijn kreeg.
Krijg je nu alles vergoed, oftewel komt alles goed nu?

En dan neem ik aan dat jij voortaan gaat kiezen voor automatisch vernieuwen van je CVC-code (kun je in de app bij de kaart instellen)?
Ja, alles is inmiddels vergoed en dat van de CVC-code is trouwens een ontzettend goede tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Yorro schreef op zondag 17 november 2024 @ 22:06:
[...]

1) iedere creditcard (virtueel of fysiek) is gekoppeld aan een IBAN die specifiek bedoeld is voor creditcard aankopen (dus niet een spaarrekening of de normale betaalrekening)

2) op deze “creditcard rekening” staat in principe geen saldo (want dat staat op de andere rekeningen)

Door deze opzet zou, áls je creditcard gegevens zijn gestolen, er geen afboeking kúnnen plaatsvinden, want bunq accepteert alleen cc betalingen als er saldo op een rekening staat (feitelijk is het een “debet” card)

Dit nog even los van de “CVC autorenew” en dat je (meestal?) creditcard betalingen moet bevestigen in de app.
Dit had heel wat gedoe kunnen voorkomen, ja. Was bij mij niet het geval. Ook goed advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
vikingss788 schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:33:
[...]

Dit is vervelend. Heeft bunq de betaling voor je kunnen terugdraaien?
Ja, alles is opgelost gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

ericafterdark schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:32:
[...]

Ja, alles is inmiddels vergoed en dat van de CVC-code is trouwens een ontzettend goede tip!
Thnx! (y)

En er is zeker wel het een en ander af te dingen op bunq, maar dit soort grapjes als het automatisch vernieuwen van je CVC-code is wel een heel sterk punt. En zo heeft bunq wel meer pareltjes.
Voor mij zijn die reden om toch bij bunq te blijven, ook al is het niet (en was het nooit) mijn bank voor de dagelijkse betalingen (huishoudrekening). Wel voor diverse potjes en dan komen die ‘special effects’ erg tot hun recht.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Het is een nuttige laag maar niet een unieke feature van bunq. Volgens mij had ik het voorheen bij 3V ook. Hoe dan ook, het zou niet nodig hoeven te zijn. Want voor online betalingen mag men nooit CVV2 opslaan.
As a security measure, merchants who require the CVV2 for "card not present" transactions are required by the card issuer not to store the CVV2 once the individual transaction is authorized.[12] This way, if a database of transactions is compromised, the CVV2 is not present and the stolen card numbers are less useful. Virtual terminals and payment gateways do not store the CVV2 code; therefore, employees and customer service representatives with access to these web-based payment interfaces, who otherwise have access to complete card numbers, expiration dates, and other information, still lack the CVV2 code.
Wikipedia: Card security code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Jerie schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:28:
Het is een nuttige laag maar niet een unieke feature van bunq. Volgens mij had ik het voorheen bij 3V ook. Hoe dan ook, het zou niet nodig hoeven te zijn. Want voor online betalingen mag men nooit CVV2 opslaan.
[...]
Ja, je zegt het goed: MAG men nooit opslaan. Maar ja, waar gaan nou dingen mis? Precies: op díé punten waar men zich niet aan de regeltjes houdt.

En wie is dan de klos/ Precies: de kaarthouder (in eerste instantie). Die mag weer in de pen klimmen om de boel recht te (laten) zetten…

Dus: better safe than sorry. Ik hou wel van dit soort extra beveiligingen. 8)

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Hippe Lip schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:37:
[...]

Ja, je zegt het goed: MAG met nooit opslaan. Maar ja, waar gaan nou dingen mis? Precies: op díé punten waar men zich niet aan de regeltjes houdt.

En wie is dan de klos/ Precies: de kaarthouder (in eerste instantie). Die mag weer in de pen klimmen om de boel recht te (laten) zetten…

Dus: better safe than sorry. Ik hou wel van dit soort extra beveiligingen. 8)
Wanneer een winkel zich niet aan die regels houdt, dan zijn zij verantwoordelijk en niet jij. Dat is het mooie van zo'n regel. Want CVC is geïntroduceerd om carding tegen te gaan.

Ironisch genoeg heb je het bij Amazon (volgens dat Wikipedia artikel) niet eens nodig.

Ik gebruik deze feature ook maar mijn vrouw moet dan steeds wel de CVC krijgen, en als je iets wilt snipen dan is dat een gedoe. Dus dan moet ik het uit- en weer aanzetten.

Een andere feature die handig is (in sommige bank apps), is GPS-based, maar dan moet je dat wel aanzetten, en willen delen met. Ik denk persoonlijk dat een handshake met een IP whitelist mij ook nog wel zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:58
Hippe Lip schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:20:
[...]

Thnx! (y)

En er is zeker wel het een en ander af te dingen op bunq, maar dit soort grapjes als het automatisch vernieuwen van je CVC-code is wel een heel sterk punt. En zo heeft bunq wel meer pareltjes.
Voor mij zijn die reden om toch bij bunq te blijven, ook al is het niet (en was het nooit) mijn bank voor de dagelijkse betalingen (huishoudrekening). Wel voor diverse potjes en dan komen die ‘special effects’ erg tot hun recht.
Weet je toevallig ook hoe Paypal hiermee omgaat. Ik heb daar bijvoorbeeld nu een digicard toegevoegd en gekoppeld aan een bepaalde rekening in Bunq. Wat nou als ik het automatisch vernieuwen van de cvc inschakel. Stopt dit dan met werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
qwasd schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:32:
[...]

Weet je toevallig ook hoe Paypal hiermee omgaat. Ik heb daar bijvoorbeeld nu een digicard toegevoegd en gekoppeld aan een bepaalde rekening in Bunq. Wat nou als ik het automatisch vernieuwen van de cvc inschakel. Stopt dit dan met werken?
Dat blijft gewoon werken, de CVC is alleen nodig voor de eerste keer toevoegen en verificatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:21

mwa

bluewalk schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:15:
[...]

Dat blijft gewoon werken, de CVC is alleen nodig voor de eerste keer toevoegen en verificatie :)
Oh dat wist ik dan wee niet. Dus na het toevoegen kun je gelijk de cvc code wijzigen en doen alle toekomstige betalingen het gewoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
mwa schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:55:
[...]

Oh dat wist ik dan wee niet. Dus na het toevoegen kun je gelijk de cvc code wijzigen en doen alle toekomstige betalingen het gewoon?
Correct :) Paypal doet even een autorisatie en betaling van 1 cent oid waardoor zij de autorisatie hebben voor volgende betalingen (voor zover ik weet).

[ Voor 20% gewijzigd door bluewalk op 19-11-2024 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Volgens mij mag PayPal dat ook waar een webshop dat niet mag omdat zij zelf een bank zijn. Bij PayPal heb je trouwens ook aankoopbescherming. Maar als je die teveel gebruikt, dan sluiten ze je af.

Mijn truc hiervoor is om met regelmaat betalingen te doen die laag risico bevatten maar voor mij niet duurder zijn dan gebruik bunq middels iDEAL of debit card. Hierdoor bouw ik transacties op die mij verder niets extras kosten waardoor ik een trouwe kant ben (of lijk).

Hetzelfde doe ik ook bij Amazon.

Voor een trouwe klant willen ze nog wel 'ns wat harder rennen.

En om exact deze reden doe ik ook niet mee met de enquêtes van bunq over bunq. Bunq hoeft niet te weten hoe tevreden of ontevreden ik ben over hun service. Ze gaan er toch niets mee doen. Plus, denk eerst maar 'ns over het belang van een onafhankelijke derde partij in geval van enquêtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Omdat ik zag dat morgen bij de Anadolubank de rente van deposito's verlaagd zijn wilde ik het benodigde bedrag opnemen bij Bunq "Easy Savings".

Limiet verhoogd, gaat meteen in. Mooi.
Doe de opname. Melding "verzonden". Niet aangekomen op tegenrekening. Tekst in app, iets van : "komt morgen aan". Niet mooi.
Ik loop dus tegen "uitgestelde betalingen" aan. Kan gelukkig de opname cancelen. Teller van resterende opnames weer hersteld. Mooi.
Uitgestelde betalingen uitgezet. Gaat pas morgen in. Dan heb ik er niks aan ;(

Voor de goede orde: ik gebruik slechts 2 tegenrekeningen bij Bunq. Daar komen alle stortingen vandaan, en gaan alle opnames naar toe. Dus de opname zou naar een bekende rekening gaan op mijn eigen naam.

Dan lijkt mij die 24 uur wachttijd overbodig. Kan dat niet beter ?

btw: het zal mij benieuwen of ik de rente over een dag van het bedrag kwijt ben (het ziet er nu uit als een opname en terugstorting van hetzelfde bedrag, en stortingen geven pas de volgende dag rente)

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 25-11-2024 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
W1ck1e schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:00:
Dan lijkt mij die 24 uur wachttijd overbodig. Kan dat niet beter ?
Je kan de vertraging uitschakelen via: tab Profile > Cogwheel (top right) > Security > Delayed Payments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Delay schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:05:
[...]

Je kan de vertraging uitschakelen via: tab Profile > Cogwheel (top right) > Security > Delayed Payments.
Dat weet ik, maar ook dat kost 24 uur. Ook al geprobeerd :
Uitgestelde betalingen uitgezet. Gaat pas morgen in. Dan heb ik er niks aan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mwa

mwa

Dat is toch normaal? Wat wil je dan, de vertraging kunnen uitslagen en dat dit gelijk actief is? Dat is dan toch geen beveiliging meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
mwa schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:13:
Dat is toch normaal? Wat wil je dan, de vertraging kunnen uitzetten en dat dit gelijk actief is? Dat is dan toch geen beveiliging meer.
Nou, ik zou uberhaupt geen vertraging willen bij de rekeningen waar ik al veel vaker van gestort en naar opgenomen heb. Deze vertraging lijkt alleen maar te zijn omdat de opname wat groter is dan normaal (maar veel kleiner dan de stortingen) En vertraging wanneer het geld naar een rekening die ik nog nooit heb gebruik overmaak lijkt mij wel wenselijk.
Voor de goede orde: ik gebruik slechts 2 tegenrekeningen bij Bunq. Daar komen alle stortingen vandaan, en gaan alle opnames naar toe. Dus de opname zou naar een bekende rekening gaan op mijn eigen naam.
Het lijkt erop dat het mij geen rente kost. Dat is dan weer netjes. De omschrijving van de annulering is "Betaling terugbetaald"
btw: het zal mij benieuwen of ik de rente over een dag van het bedrag kwijt ben (het ziet er nu uit als een opname en terugstorting van hetzelfde bedrag, en stortingen geven pas de volgende dag rente)

[ Voor 20% gewijzigd door W1ck1e op 26-11-2024 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Yorro schreef op zondag 17 november 2024 @ 22:06:
[...]

Je kan als alternatief ook de kaart beperken he :) Bijvoorbeeld “vertrouw” en “vertrouwniet” passen. De een voor webshops waar veel aankopen worden gedaan en zeer betrouwbaar zijn, die kaart geef je een redelijk hoog limiet (doch ook niet heel hoog). Die andere heeft een heel laag daglimiet (eg: €50-€100). Dan nog een extra kaart voor winkels die je echt niet vertrouwt (en niet alleen “vertrouw” als in “zijn misschien oplichters”, maar bijv: als de helft van je site gebroken SSL hebt, vertrouw ik er niet op dat m’ kaartgegevens bij jou veilig zijn :+), die geef je een laag limiet én koppel je aan een (bijna) lege rekening; just in case. Overigens: elke winkel die Apple Pay ondersteunt reken ik daar mee af, dat is nóg beter; hoef je CC-details helemaal niet achter te laten. (En het is razendsnel, zeker bij shops die je anders steeds door verificatiecheck laten gaan)

Zo heb je het beste van meerdere werelden. Gemak bij betrouwbare shops (maar alsnog niet helemaal onveilig (grote bedragen) bij een lek), terughoudendheid bij wat mindere shops/eenmalige aankoop toko’s en zeer veilig bij “ik weet niet zeker of deze shop wel te vertrouwen is/z’n beveiliging op orde heeft” shops.

Just a thought :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 17:18
WhatsappHack schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 00:10:
[...]

Je kan als alternatief ook de kaart beperken he :) Bijvoorbeeld “vertrouw” en “vertrouwniet” passen. De een voor webshops waar veel aankopen worden gedaan en zeer betrouwbaar zijn, die kaart geef je een redelijk hoog limiet (doch ook niet heel hoog). Die andere heeft een heel laag daglimiet (eg: €50-€100). Dan nog een extra kaart voor winkels die je echt niet vertrouwt (en niet alleen “vertrouw” als in “zijn misschien oplichters”, maar bijv: als de helft van je site gebroken SSL hebt, vertrouw ik er niet op dat m’ kaartgegevens bij jou veilig zijn :+), die geef je een laag limiet én koppel je aan een (bijna) lege rekening; just in case. Overigens: elke winkel die Apple Pay ondersteunt reken ik daar mee af, dat is nóg beter; hoef je CC-details helemaal niet achter te laten. (En het is razendsnel, zeker bij shops die je anders steeds door verificatiecheck laten gaan)

Zo heb je het beste van meerdere werelden. Gemak bij betrouwbare shops (maar alsnog niet helemaal onveilig (grote bedragen) bij een lek), terughoudendheid bij wat mindere shops/eenmalige aankoop toko’s en zeer veilig bij “ik weet niet zeker of deze shop wel te vertrouwen is/z’n beveiliging op orde heeft” shops.

Just a thought :)
Mijn creditcards zijn gekoppeld aan dedicated rekeningen waar ik alléén geld op zet als ik desbetreffende card ga gebruiken, er staat dus in principe geen saldo op die rekeningen (aan de gewone betaalrekeningen zitten dus ook geen creditcards gekoppeld). Daarnaast maak ik voor online betalingen ook alleen gebruik van de virtuele creditcards en niet van de fysieke card die bunq ook verstrekt.

Omdat de cards die bunq uitgeeft eigenlijk geen creditcards zijn maar debitcards en een betaling pas wordt geaccepteerd ALS er saldo op de gekoppelde bankrekening staat, is het dus niet nodig om onderscheid te maken in 'vertrouw' en 'vertrouwniet' passen want de limiet is per definitie EUR 0,-. Of anders gezegd: al mijn passen zijn als 'vertrouwniemand' ingesteld ;)

Reden waarom ik het zo heb ingericht is helaas een ervaring met identiteitsfraude en daaraan gekoppelde creditcard transacties in het verleden.

Het beetje 'gemak' ruil ik graag in voor de controle m.b.t. de uitgaven en veilig houden van gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 06:34

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Vannacht is er geprobeerd 69,99 van mijn (geblokkeerde) creditcard af te halen voor een itunes/apple abbonement, dit is sowieso niet van mijn eigen 'itunes' account.

Maar nu heb ik al maanden bunq (gratis) gedowngrade van de ooit toen nog hoge rente betaalde versie en heb toen de fysieke creditcard bewaard voor het geval ik mijn account weer zou upgraden, dan hoef je niet weer een nieuwe cc op te laten sturen.

Helaas is melden bij Bunq lijkt vrij onmogelijk omdat wederom voor dit probleem geen 'happy path' is, ik kan wel melden dat mijn hele account is gehacked maar simpelweg de transactie als fraude flaggen (zoals bij elke andere neo app wel kan) is niet mogelijk...
CVC code kan ik niet aanpassen omdat de card niet geactiveerd is...

Hebben meer mensen hier last van (gehad) en dit "opgelost"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
CT schreef op zondag 1 december 2024 @ 08:57:
Hebben meer mensen hier last van (gehad) en dit "opgelost"?
Wat denk je van het meldings formulier op de contact pagina?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 06:34

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Nou uiteindelijk blijkt het toch van (mijn) apple te zijn, ondanks dat ik die cc al maanden niet in gebruik heb en al gelijk aantal maanden totaal andere betaling aan mijn apple account heb hangen, probeerde apple "apple care" te verlengen met deze "oude" methode, zeer apart, maar ben allang blij dat het geen "hack" is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Zat me net rot te zoeken naar een transactie, blijkt dat de lijst met transacties op een kaart incompleet zijn. Als ik op de kaart tik en daar de transacties bekijk dan ontbreken er dus tal van transacties; die verschijnen totaal niet, alsof ze niet bestaan. Kijk ik op de bankrekening (al moet ik dan door tig transacties scrollen :X), dan staan ze er wel. Ironisch genoeg als je daar dan op de kaart tikt, dan staan ze er wederom niet tussen. Als ik een export doe, dan staan ze er wél tussen. Ik heb geen filters ingeschakeld.

Meer mensen toevallig last van?

• boyette
WhatsappHack schreef op donderdag 12 december 2024 @ 01:14:
Zat me net rot te zoeken naar een transactie, blijkt dat de lijst met transacties op een kaart incompleet zijn. Als ik op de kaart tik en daar de transacties bekijk dan ontbreken er dus tal van transacties; die verschijnen totaal niet, alsof ze niet bestaan. Kijk ik op de bankrekening (al moet ik dan door tig transacties scrollen :X), dan staan ze er wel. Ironisch genoeg als je daar dan op de kaart tikt, dan staan ze er wederom niet tussen. Als ik een export doe, dan staan ze er wél tussen. Ik heb geen filters ingeschakeld.

een beetje een vaag verhaal
om wat voor transacties gaat dat

hebben die allemaal dezelfde kenmerken? is er een generieke noemer?

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik vond het best helder uitgelegd eigenlijk. :P Transacties zijn niet zichtbaar in het overzicht van de kaart zelf, maar wel op het overzicht van de gekoppelde rekening én op een export van alle transacties op de kaart. Meer kan ik er ook niet van maken. :)
om wat voor transacties gaat dat
Het gaat om online betalingen. Betalingen met Apple Pay zijn wél zichtbaar. (Althans, transacties die in de winkel (POS) zijn gemaakt. Zou eens moeten kijken of online betalingen via Apple Pay wel netjes verschijnen of ook ontbreken.)
hebben die allemaal dezelfde kenmerken? is er een generieke noemer?
Het zijn uitgaande online betalingen. Meer is er niet identiek. Het gaat om betalingen van verschillende partijen die simpelweg allen onzichtbaar zijn tenzij je het overzicht exporteert naar PDF of kijkt op de gekoppelde bankrekening. (En als je dus op de gekoppelde rekening op de transactie tikt en van daaruit op de gekoppelde kaart tikt, dan bestaat de transactie opeens weer niet. ;)) Heel sporadisch staat er opeens wel een, maar daar vind ik niets "anders" aan dat zou verklaren waarom die wél verschijnt.

Twee dingen die verder nog opvallen: t/m ergens in september/oktober is alles netjes zichtbaar; vanaf ongeveer eind oktober/begin november beginnen de transacties te ontbreken. Daarnaast heb ik een aantal terugbetalingen ontvangen (eg: geretourneerde items of geannuleerde bestellingen): die transacties zijn wél netjes zichtbaar. (-edit- Maar, als je in het overzicht van zo'n terugbetaling rechts-bovenin de app op het geschiedenis icoon tikt: dan krijg je de geschiedenis van de transactie te zien. Daar is de uitgaande betaling ook niet aanwezig, enkel de refund. o0)

[ Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 12-12-2024 02:23 ]

• boyette
WhatsappHack schreef op donderdag 12 december 2024 @ 02:19:
[...]

Ik vond het best helder uitgelegd eigenlijk. :P Transacties zijn niet zichtbaar in het overzicht van de kaart zelf, maar wel op het overzicht van de gekoppelde rekening én op een export van alle transacties op de kaart. Meer kan ik er ook niet van maken. :)

[...]

Het gaat om online betalingen. Betalingen met Apple Pay zijn wél zichtbaar. (Althans, transacties die in de winkel (POS) zijn gemaakt. Zou eens moeten kijken of online betalingen via Apple Pay wel netjes verschijnen of ook ontbreken.)

[...]

Het zijn uitgaande online betalingen. Meer is er niet identiek. Het gaat om betalingen van verschillende partijen die simpelweg allen onzichtbaar zijn tenzij je het overzicht exporteert naar PDF of kijkt op de gekoppelde bankrekening. (En als je dus op de gekoppelde rekening op de transactie tikt en van daaruit op de gekoppelde kaart tikt, dan bestaat de transactie opeens weer niet. ;)) Heel sporadisch staat er opeens wel een, maar daar vind ik niets "anders" aan dat zou verklaren waarom die wél verschijnt.

Twee dingen die verder nog opvallen: t/m ergens in september/oktober is alles netjes zichtbaar; vanaf ongeveer eind oktober/begin november beginnen de transacties te ontbreken. Daarnaast heb ik een aantal terugbetalingen ontvangen (eg: geretourneerde items of geannuleerde bestellingen): die transacties zijn wél netjes zichtbaar. (-edit- Maar, als je in het overzicht van zo'n terugbetaling rechts-bovenin de app op het geschiedenis icoon tikt: dan krijg je de geschiedenis van de transactie te zien. Daar is de uitgaande betaling ook niet aanwezig, enkel de refund. o0)
in eerste instantie leek het om betalingen die zijn gedaan met een fysieke debit card?

Nu heb je het over online betalingen met een kaart

bedoel je dan creditcard betalingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
Ja, dat heb ik ook regelmatig. Soms zie ik zelfs de transactie niet in de rekening, alleen op de PDF export. Dat is wanneer een oudere transactie een correctie krijgt. Bijvoorbeeld het openbaar vervoer in Tsjechie staat er voor 0,04 en dan na 1-3 weken verandert dit via een alleen in de PDF vindbare transactie in het echte bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Sommige transacties zijn nog niet finalized. Het bedrag is dan reserved maar moet nog worden geclaimd. Ik heb wel 'ns gehad dat het bedrag niet werd geclaimd maar het product wel. Daar ga ik dan niet achteraan (ik zie het niet als mijn probleem, of dat juridisch ook zo zit weet ik niet), maar als het bedrijf erachter dat wel doet werk ik natuurlijk wel netjes mee. Betrof trouwens een of andere vage third party op Amazon of Bol.

• W1ck1e
  • Nu online
Vanmorgen heb ik een bedrag van Easy Savings overgemaakt, daarvoor eerder al "uitgestelde betalingen" uitgezet om 1 dag wachten te voorkomen. Echter is het geld na 2 uur nog niet aangekomen bij ING. De tegenrekening staat ook op mijn naam en is bekend bij Bunq
Gisteren kwam een overschrijving van mijn vriendin wel meteen aan bij AbnAmro. Dat was hetzelfde bedrag.

Als ik in het scherm (Bij geschatte levering staat "aangekomen") bij de overschrijving in de rechterbovenhoek klik, zie ik de overschrijving dubbel in het "geschiedenis" scherm. ("betaling is verzonden")

Ligt dit allemaal aan ING, of gaat hier iets mis ?

edit: net na het plaatsen van dit berichtje is het bedrag wel aangekomen bij ING, zal wel toeval zijn ;)

edit2: morgen ga ik weer wat overmaken, maar dan naar ASN

edit3: naar ASN is ook niet instant

edit4: alsnog binnen 3 uur binnen

[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 13-12-2024 10:58 ]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Gisteren (een poging gedaan tot) een betaling via iDeal bij een Nederlandse webshop. Restbedrag na gedeeltelijke betaling met cadeaubon uit kerstpakket. Werd gewoonweg geweigerd. |:( Meerdere keren opnieuw geprobeerd om €2,90 over te maken en iedere keer mislukt. Uiteindelijk maar via PayPal gedaan en dat ging wel.

Call bij bunq aangemaakt om te vragen wat de reden was, maar die konden ze ook niet geven "omdat ze dat niet konden zien", behalve dat de ontvangende bank de betaling had geweigerd blijkbaar. Vind dit toch wel minder van bunq. Ze doen alsof het allemaal zo open en transparant is, maar bij creditcardfraude of mislukte betalingen krijg je vrijwel geen informatie over wat er gebeurt. Bij een geskimde kaart wel eens meegemaakt dat ik alleen app meldingen kreeg van mislukte betaalpogingen, maar geen vermelding in je rekeningoverzicht en geen info over de gebruikte kaart.

_██_
(ಠ_ృ)

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:53
Als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat ik bij Bunq alleen nog maar de virtuele creditcard gebruik die ik aan Paypal heb gekoppeld. De laatste heb ik eens 2 keer bedragen van rond de 700 eur0 afgeschreven gekregen na een hack. Wel weer netjes terug gekregen maar wel een reden om paypal niet meer aan mijn normale rekening te koppelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Laatst online: 13:59
Ik was na de storm m.b.t. de scams neutraal richting Bunq, maar nu hebben ze me wel op de kast. Ik gebruik de laatste maand een ByBit card om cashback te ontvangen. Daarnaast deel ik samen met mijn vriendin een rekening waar we alle boodscahppen mee doen. Omdat we vrij veel uitgaven wilden doen de laatste tijd met black friday etc. heb ik geregeld 100 euro overgemaakt naar de Bybit kaart, en gisteren heb ik mijn pensioenruimte gevuld vanaf mijn bunq account (die is gekoppeld). Nu krijg ik opeens het volgende bericht van Bunq:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Q4RmugUyl1svPqgsaJ0CeYk4nQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/b51s9CzSwTsM2jexjZR1ondq.png?f=fotoalbum_large

Zeer bizar dat dit niet zou mogen. Ik gebruik verder totaal geen crypto en ben ook totaal geen actieve belegger buiten een maandelijkse inleg. Ik wil natuurlijk voorkomen dat ze mijn bankrekening sluiten, dat lijkt me een probleem als ik er weer eentje wil openen. Iemand dit ook weleens voorbij zien komen?

• WhatsappHack
  • Niet online
boyette schreef op donderdag 12 december 2024 @ 03:25:
[...]
bedoel je dan creditcard betalingen?
Credit of debit maakt geen verschil, beide type kaarten hebben hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Delay schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:53:
[...]

Ja, dat heb ik ook regelmatig. Soms zie ik zelfs de transactie niet in de rekening, alleen op de PDF export. Dat is wanneer een oudere transactie een correctie krijgt. Bijvoorbeeld het openbaar vervoer in Tsjechie staat er voor 0,04 en dan na 1-3 weken verandert dit via een alleen in de PDF vindbare transactie in het echte bedrag.
Ahh, check. Dan ligt het niet aan mij. :P Bij jou zijn het echter zelfs POS-betalingen dus? o0 Dan ga ik die toch ook nog even goed nalopen voor de zekerheid. Het scheelt dat het in de exports wel te zien is, die kloppen in ieder geval. Maar het moet in de app ook gewoon zichtbaar zijn, want het is mega verwarrend op deze manier.

Heb je dit toevallig ook gemeld bij bunq? Doe ik dat ook nog ff, hopelijk wordt het dan opgelost. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zinloos1 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:50:
Ik was na de storm m.b.t. de scams neutraal richting Bunq, maar nu hebben ze me wel op de kast. Ik gebruik de laatste maand een ByBit card om cashback te ontvangen. Daarnaast deel ik samen met mijn vriendin een rekening waar we alle boodscahppen mee doen. Omdat we vrij veel uitgaven wilden doen de laatste tijd met black friday etc. heb ik geregeld 100 euro overgemaakt naar de Bybit kaart, en gisteren heb ik mijn pensioenruimte gevuld vanaf mijn bunq account (die is gekoppeld). Nu krijg ik opeens het volgende bericht van Bunq:

[Afbeelding]

Zeer bizar dat dit niet zou mogen. Ik gebruik verder totaal geen crypto en ben ook totaal geen actieve belegger buiten een maandelijkse inleg. Ik wil natuurlijk voorkomen dat ze mijn bankrekening sluiten, dat lijkt me een probleem als ik er weer eentje wil openen. Iemand dit ook weleens voorbij zien komen?
Bybit card in de vuilnisbak en weer gewoon gaan betalen en weer verder met je leven dus :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Delay
WhatsappHack schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:49:
Heb je dit toevallig ook gemeld bij bunq?
Ja, al jaren geleden. In de beginjaren loste bunq nog bug reports op. Later werden deze doorgestuurd naar een soort product owners. Daar heb ik zelfs nog wel een email van gehad, maar mijn prioriteiten komen natuurlijk nooit boven aan de backlog. Ik ben dan ook gestopt met bugs doorgeven.

• Zinloos1
  • Laatst online: 13:59
YakuzA schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:59:
[...]

Bybit card in de vuilnisbak en weer gewoon gaan betalen en weer verder met je leven dus :)
Vanaf januari is de 10 procent cashback eraf en gaan we inderdaad weer terug. Maar ik ben niet akkoord dat mijn bank dit voor mij bepaalt. Dus ik ga Revolut een kans geven volgend jaar.

• Hippe Lip

Hippe Lip

W1ck1e schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:30:
Vanmorgen heb ik een bedrag van Easy Savings overgemaakt, daarvoor eerder al "uitgestelde betalingen" uitgezet om 1 dag wachten te voorkomen. Echter is het geld na 2 uur nog niet aangekomen bij ING. De tegenrekening staat ook op mijn naam en is bekend bij Bunq
Gisteren kwam een overschrijving van mijn vriendin wel meteen aan bij AbnAmro. Dat was hetzelfde bedrag.

Als ik in het scherm (Bij geschatte levering staat "aangekomen") bij de overschrijving in de rechterbovenhoek klik, zie ik de overschrijving dubbel in het "geschiedenis" scherm. ("betaling is verzonden")

Ligt dit allemaal aan ING, of gaat hier iets mis ?

edit: net na het plaatsen van dit berichtje is het bedrag wel aangekomen bij ING, zal wel toeval zijn ;)

edit: morgen ga ik weer wat overmaken, maar dan naar ASN
@W1ck1e
Dat ligt aan ING. Die hanteert op de een of andere manier een andere standaard voor flitsbetalingen, waardoor het langer duurt.
Iets met ‘twee soorten flitsbetalingen’, maar de details ben ik kwijt.
Van ABN naar ING gaat ook niet meteen, heeft vertraging.

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:17
Hippe Lip schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:12:
Dat ligt aan ING. Die hanteert op de een of andere manier een andere standaard voor flitsbetalingen, waardoor het langer duurt.
Er is een Europese standaard voor overboekingen en er is een Nederlandse versie die op een aantal punten verbeterd is (snelheid en maximale bedrag). Bunq ondersteunt alleen de Europese standaard, ING alleen de Nederlandse en ABN ondersteunt beide. Dat betekent dus dat een betaling tussen bunq en ING als een reguliere (niet instant) overboeking wordt verwerkt.

ING naar ABN (vv) gaat wel direct (net nog even geprobeerd).

Niet perse een fout van ING want het grootste deel van de ING klanten zal binnenlandse betalingen uitvoeren, alleen vervelend als de tegenpartij (zoals bunq) net weer die andere standaard ondersteunt. Alle Nederlandse banken ondersteunen inmiddels de Nederlandse versie, de Europese is optioneel.

[ Voor 4% gewijzigd door Timmy op 12-12-2024 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

WhatsappHack schreef op donderdag 12 december 2024 @ 01:14:

@WhatsappHack
Helaas hanteert bunq een afwijkende manier van weergeven. Dat is me jaren geleden al opgevallen en toen moest ik ook erg zoeken voordat ik er achter kwam hoe het zat.

De reguliere banken die ik ken geven een mutatieoverzicht waarbij een datum bij elke mutatie staat en dat op datum van die mutatie gesorteerd is.
Bij bunq echter kan een mutatie verhuizen als daar iets aan verandert. Een betaalverzoek bijvoorbeeld wordt aangemaakt op bijvoorbeeld de 10e. Daar staat die dan in je overzicht.
Wordt die betaald op de 11e, dan verhuist die naar de 11e. Een betaalverzoek sluit vervolgens X dagen na aanmaak en dan komt er wéér een mutatie. Dan verhuist-ie naar de datum van sluiten.
Erg irritant.

En met die betaalverzoeken is er nog wat irritants aan de hand: als je met z’n vieren uit gaat eten en je stuurt de andere drie een betaalverzoek voor elk hun kwart (dat is dus één betaalverzoek dat je aan de andere drie stuurt), dan is het knap lastig om uit te vinden wie er betaald heeft.
Bij de eerste zie je keurig dat ‘Jantje’ betaald heeft. Vervolgens betaalt Marie en dan ben je de betaling van Jan kwijt! Die blijkt dan opeens in diezelfde mutatie te zitten.
Ga nu maar eens uitvinden dat Piet nog niet betaald heeft… ❌

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hippe Lip schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:12:
[...]

@W1ck1e
ABN naar ING is hier altijd een instant transfer.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsLuke
Bunq heeft weer iets gewijzigd aan de abonnementen.
Bij free kun je geen gezamenlijke rekening meer hebben. Zojuist geprobeerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Lwz2zIzXgWM_tvUAveN0Yz64TU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9QNUgRdIcOkdJzoTu2VlebS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Ik heb dit jaar een bunq rekening geopend samen met mijn vrouw. Ik kreeg toen de optie om een Bunq Pack te nemen voor 18.99.
Nu wordt er elke maand 28.99 door Bunq afgeschreven. Een duidelijke uitleg waar dit verschil in zit krijg ik niet en het is mij dus nu totaal niet duidelijk waarom ik meer betaal terwijl ik eerst een ander bedrag te zien heb gekregen bij het afsluiten van de Pack.

Ik ben nu al een tijd aan het communiceren met Bunq en ik krijg continu een standaard antwoord, zonder dat ze daadwerkelijk in gaan op mijn vraag en een helder antwoord geven.

Ik sta dus op het punt om de boel op te zeggen en op zoek te gaan naar een ander alternatief, maar misschien is er iemand hier die duidelijkheid kan verschaffen, of een goed alternatief kan aanraden.

Wat voor ons belangrijk is

- gezamelijke betaalrekening
- budgetteren (potjes)
- gezamelijke spaarrekening
- kindrekeningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMarco
  • Laatst online: 08:05
ThijsLuke schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:46:
Bunq heeft weer iets gewijzigd aan de abonnementen.
Bij free kun je geen gezamenlijke rekening meer hebben. Zojuist geprobeerd.
[Afbeelding]
Als 1 van de 2 een betaalde variant werkt het wel vanuit de betaalde variant. 2x gratis dus niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMarco
  • Laatst online: 08:05
CartmanMMA schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:52:
Ik heb dit jaar een bunq rekening geopend samen met mijn vrouw. Ik kreeg toen de optie om een Bunq Pack te nemen voor 18.99.
Nu wordt er elke maand 28.99 door Bunq afgeschreven. Een duidelijke uitleg waar dit verschil in zit krijg ik niet en het is mij dus nu totaal niet duidelijk waarom ik meer betaal terwijl ik eerst een ander bedrag te zien heb gekregen bij het afsluiten van de Pack.

Ik ben nu al een tijd aan het communiceren met Bunq en ik krijg continu een standaard antwoord, zonder dat ze daadwerkelijk in gaan op mijn vraag en een helder antwoord geven.

Ik sta dus op het punt om de boel op te zeggen en op zoek te gaan naar een ander alternatief, maar misschien is er iemand hier die duidelijkheid kan verschaffen, of een goed alternatief kan aanraden.

- budgetteren (potjes)
- kindrekeningen
Rondom april 2024 zijn de kosten per abonnement (dus x4 voor een pack) 1 euro omhoog gegaan, maar toen was het voor een pack al 25. Heb je toevallig niet een groen pakket (nu elite) genomen die 18.99 kost? Als een ieder qua behoefte niet meer dan 3 eigen rekeningen wil (en geen fysieke pas), dan zou je diegene naar free kunnen omzetten. Wel is er altijd 1 betalende persoon nodig die de join account moet initiëren. Qua alternatief zouden de 1e 3 punten bij de Nederlandse grootbanken kunnen, betaal je wss wel iets meer.

[ Voor 3% gewijzigd door TweakerMarco op 18-12-2024 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

TweakerMarco schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:50:
[...]

Rondom april 2024 zijn de kosten per abonnement (dus x4 voor een pack) 1 euro omhoog gegaan, maar toen was het voor een pack al 25. Heb je toevallig niet een groen pakket (nu elite) genomen die 18.99 kost? Als een ieder qua behoefte niet meer dan 3 eigen rekeningen wil (en geen fysieke pas), dan zou je diegene naar free kunnen omzetten. Wel is er altijd 1 betalende persoon nodig die de join account moet initiëren. Qua alternatief zouden de 1e 3 punten bij de Nederlandse grootbanken kunnen, betaal je wss wel iets meer.
Wij gebruiken dus nu de 25 rekeningen (niet de volledige 25) voor spaarpotjes en uitgavenpotjes. Dat vinden wij erg fijn qua budgetteren en overzicht houden.

Stel ik zou downgraden van Bunq Pack naar Elite, en mijn vrouw naar een free, heeft zij dan nog wel inzicht in de 25 potjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
TweakerMarco schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:40:
[...]

Als 1 van de 2 een betaalde variant werkt het wel vanuit de betaalde variant. 2x gratis dus niet (meer).
Reden om op zoek te gaan naar een andere bank. De kosteloze gezamenlijke rekening is een pre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
ThijsLuke schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:53:
[...]

Reden om op zoek te gaan naar een andere bank. De kosteloze gezamenlijke rekening is een pre.
Bij Revolut mag je een gratis gezamelijke rekening aanhouden. Enige nadeel is dat je er geen betalingen vanaf kunt doen. Maar ik en mijn partner gebruiken het alleen om gezamelijke uitgaven vanuit te doen dus voor ons voldoet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
Captain Obvious schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:17:
[...]

Bij Revolut mag je een gratis gezamelijke rekening aanhouden. Enige nadeel is dat je er geen betalingen vanaf kunt doen. Maar ik en mijn partner gebruiken het alleen om gezamelijke uitgaven vanuit te doen dus voor ons voldoet het.
En de rente is daar maar 1,5% voor Standard. Dan kan ik beter bij een andere NL bank een gezamelijke spaarrekening openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:15
ThijsLuke schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:53:
[...]

Als ik het goed lees kan je in de vernieuwde bunq free een kostenloze gezamenlijke rekening hebben.
https://www.bunq.com/plans
  • 3 bank accounts (checking or saving
  • joint account op uitnodiging van een bunq user
Die laatste is een beetje vaag. Een bunq user kan dus ook een Free user zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Zojuist een (gratis) rekening kunnen openen voor een van mijn kinderen, so far so good. Een fijne toevoeging als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
dixet schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:49:
[...]

Als ik het goed lees kan je in de vernieuwde bunq free een kostenloze gezamenlijke rekening hebben.
https://www.bunq.com/plans
  • 3 bank accounts (checking or saving
  • joint account op uitnodiging van een bunq user
Die laatste is een beetje vaag. Een bunq user kan dus ook een Free user zijn?
Dat durf ik met onderstaande informatie niet aan. Zul je zien dat er geen gezamelijke rekening meer van kan maken. Beetje schimmig allemaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1RArFdZpPvEx1rEUKstflHd6CY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SUtAuvivrzJcD3FS77ANjHJt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
Als ik het zo zie dan kan je wel een joint account nemen maar dat moet op uitnodiging van een andere (bunq Core+) gebruiker:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SHXdFicxSqx2xj6GNm2X5WZ3kg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gZvLbxKH2FAkx5TbM6Jo4m7R.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
CartmanMMA schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:52:

- budgetteren (potjes)
- kindrekeningen
Bij bunq Pack staat het volgende:
A bunq Pack is a group subscription that saves you up to 30% on your monthly plan fee. You can create a Pack with 4 Easy Bank Pro accounts, or 3 Easy Bank Pro and a business account, for just €28.99/month.

[ Voor 4% gewijzigd door GeEkIe op 18-12-2024 18:49 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik zie net in de update staan dat je bij Free een gratis virtuele credit óf debitcard kan krijgen. Iemand hier die toevallig gebruik maakt van de debit variant en eens wil kijken in de API als welk "type" en "product_type" deze geregistreerd staan?

-edit- *knip* niet meer relevant

[ Voor 69% gewijzigd door WhatsappHack op 19-12-2024 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SASQUATXH
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-01 15:36
Ik was lid van een bunq Pack, maar gebruikte altijd maar 4 subrekeningen en betaal alles met Apple Pay. Daarom heb ik mijn abonnement meteen omgezet naar bunq Core.
Vandaag heb ik de voorwaarden eens doorgenomen. Het enige dat mij opviel, is dat er bij bunq Core geen gratis geldopnames en geen toegang tot de API inbegrepen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Hippe Lip schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:24:
[...]

@WhatsappHack
Helaas hanteert bunq een afwijkende manier van weergeven. Dat is me jaren geleden al opgevallen en toen moest ik ook erg zoeken voordat ik er achter kwam hoe het zat.
Wat je beschrijft is mij eerder ook al eens opgevallen inderdaad (al dacht ik dat je met die geschiedenisknop rechtsbovenin kan zien wie er allemaal betaald hebben), maar dat is denk ik wel een ander probleem dan dit. Ik zie geen online betaling meer hehe. Refunded transacties wel, maar reguliere transacties verschijnen simpelweg helemaal niet in het kaartoverzicht; enkel in het overzicht van de gekoppelde bankrekening.

Bunq heeft wel iets gedaan: transacties gemaakt sinds 2 dagen geleden zijn nu wel zichtbaar in de app, yay. Alles ervoor vanaf voornoemde datum ontbreekt echter nog steeds; dus oktober/november zijn nog steeds leeg.

M.b.t. het probleem dat je als laatst beschrijft: was dat trouwens niet opgelost? In het transactieoverzicht zie je volgens mij een getal erbij staan dat indiceert hoeveel mensen betaalt hebben en daarbij komma gescheiden de namen van de mensen die betaald hebben. (Eg: H. Piekema, C. Boersma CJ, K. Reeves) Zo werkte het in ieder geval als je de link deelt zonder deze specifiek aan bepaalde mensen te sturen, dat doe ik eigenlijk nooit. :P

Pagina: 1 ... 152 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"