Citation needed, en Engelstalige bron is in deze context n.v.t.
Het Nederlandse recht is hier van toepassing.
Wikipedia NL
stelt dan:
Doxing of doxen is het publiceren van persoonsgegevens van een individu of organisatie, doorgaans op het internet.
De etymologie is hier ook van belang:
Doxing is dan een samenvoeging van de Engelse woorden 'dropping dox', wat zoveel betekent als 'documenten publiceren'
Let op het laatste woord:
publiceren.
Rijksoverheid.nl
stelt daarentegen:
Het verzamelen of delen van persoonsgegevens, zoals een adres of telefoonnummer, om iemand te intimideren is sinds 1 januari 2024 strafbaar. Dit wordt ook wel doxing genoemd. De overheid neemt verschillende maatregelen om doxing tegen te gaan.
Rijksoverheid.nl heeft het over
het verzamelen of delen van persoonsgegevens, maar zegt ook
om iemand te intimideren. Je kunt dus in het kader van deze wet (je hebt ook andere wetten, zoals AVG

) prima persoonsgegevens verzamelen via bijvoorbeeld scraping, zolang jouw doel niet is om personen te intimideren.
Ik denk dat we er, gezien de chatlogs, redelijkerwijs van uit mogen kunnen gaan dat hier sprake is van inditimidatie. Juridisch zou dat nog bewezen moeten worden natuurlijk.
Overigens vind ik de vraag om critici uit te nodigen op zichzelf redelijk. Het blijkt namelijk dat mensen IRL constructief zijn i.p.v. negatief ('they lose their venom'), daar waar ze op het internet eerder negatief zouden blijven. Maar je begeeft je dan wel in het hol van de leeuw (verzamelplaats cultisch gebeuren) en dan moet je des te steviger in de schoenen staan. Ik zou het aandurven, maar ik vind het zonde van mijn tijd (nog even afgezien van de kosten) want ik heb er nul vertrouwen in dat er naar mij gaat worden geluisterd. Als je dat vertrouwen niet hebt, dan moet je de confrontatie m.i. ook niet aangaan want dan is deze niet constructief. Althans, niet in het belang van de klant cq. jou.