Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:53:
Ik zie net in de update staan dat je bij Free een gratis virtuele credit óf debitcard kan krijgen. Iemand hier die toevallig gebruik maakt van de debit variant en eens wil kijken in de API als welk "type" en "product_type" deze geregistreerd staan?

-edit- *knip* niet meer relevant
Ahhh, zojuist is de optie beschikbaar gekomen in de app om virtuele MasterCard Debit kaarten aan te maken! Jeuj!!! *O* Dat probleem ook weer opgelost. :) Met de Debit variant in Apple Pay kan je namelijk, itt de Credit variant, wél prima afrekenen in de meeste fysieke winkels. Je kan wel enkel MasterCard aanmaken, Maestro niet; maar dat is een uitstervend ras en in mijn ervaring is de dekkingsgraad van MasterCard Debit intussen 99%+.

Ben er heel erg blij mee dat bunq niet enkel teruggekomen is op de beslissing om de aanmaak van dit type virtuele kaarten te blokkeren, maar het daarbovenop nu zelfs in de app beschikbaar heeft gemaakt in plaats van dat je het zoals vroeger perse via de API moet fixen. :) Heel goed, heel fijn, echt top!

De API variabelen zijn anders dan eerst, maar die heb je niet meer nodig i.v.m. de optie in de app.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:08
CartmanMMA schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:58:
[...]

Wij gebruiken dus nu de 25 rekeningen (niet de volledige 25) voor spaarpotjes en uitgavenpotjes. Dat vinden wij erg fijn qua budgetteren en overzicht houden.

Stel ik zou downgraden van Bunq Pack naar Elite, en mijn vrouw naar een free, heeft zij dan nog wel inzicht in de 25 potjes?
Dit vraag ik mij dus ook af! Dan word het qua kosten ook wel interessanter

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 12:10
Bunq ondervraagt klant via bankapp na onlinekritiek

Klanten die zich online negatief uitlaten over Bunq, wordt via de bankapp gevraagd hun toon te matigen. ‘Als je dat niet doet, wordt onze relatie met jou beëindigd.’

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat een ongekend walgelijke club blijft Bunq.

Dit gaat dus over een klant die op Wikipedia bepaalde zaken had toegevoegd over helpdeskfraude en de aanvankelijke weigering van Bunq om gedupeerden tegemoet te komen. De betreffende klant gebruikt voor Wikipedia en Bunq dezelfde gebruikersnaam. Zo hebben ze haar kunnen achterhalen, waarna een bericht in de Bunq-app volgde en een urenlange chat.

En Bunq heeft onder een valse naam zelf de Wiki ook nog even in een positiever daglicht gezet, wat daar niet is toegestaan.

Bijzonder eigenlijk dat mensen daar nog klant willen zijn...

Zie ook hier: https://www.reddit.com/r/bunq/s/0vqZiQtsYn

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 19-12-2024 09:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:50
TexMex schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:53:

Wat een ongekend walgelijke club blijft Bunq.

Dit gaat dus over een klant die op Wikipedia bepaalde zaken had toegevoegd over helpdeskfraude en de aanvankelijke weigering van Bunq om gedupeerden tegemoet te komen. De betreffende klant gebruikt voor Wikipedia en Bunq dezelfde gebruikersnaam. Zo hebben ze haar kunnen achterhalen, waarna een bericht in de Bunq-app volgde en een urenlange chat.

En Bunq heeft onder een valse naam zelf de Wiki ook nog even in een positiever daglicht gezet, wat daar niet is toegestaan.

Bijzonder eigenlijk dat mensen daar nog klant willen zijn...

Zie ook hier: https://www.reddit.com/r/bunq/s/0vqZiQtsYn
Ik erken dat het geen fraaie zaken zijn.
Maar weet je zeker dat bunq in de verre toekomst nog steeds "ongekend walgelijk" zal zijn ?

Ik ben trouwens tevreden klant van bunq, maar ook van andere banken.
En bij elke bank zal wel iets mis zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
W1ck1e schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:05:
[...]

Maar weet je zeker dat bunq in de verre toekomst nog steeds "ongekend walgelijk" zal zijn ?
Het verleden heeft inmiddels wel uitgewezen (het topic staat er vol mee) dat er op dit gebied geen enkele verbetering is bij Bunq, eerder een achteruitgang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:32
TexMex schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:18:
[...]

Het verleden heeft inmiddels wel uitgewezen (het topic staat er vol mee) dat er op dit gebied geen enkele verbetering is bij Bunq, eerder een achteruitgang.
Niet is zo onzeker als de toekomst. Ik vind dit een walgelijke zaak overigens.

Maar uiteindelijk is er geen enkele andere bank die mijn eisen voor een bank invullen. :)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ecological schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:22:
[...]
Niet is zo onzeker als de toekomst. Ik vind dit een walgelijke zaak overigens.

Maar uiteindelijk is er geen enkele andere bank die mijn eisen voor een bank invullen. :)
Wikipedia afspeuren om te zoeken naar boze klanten moet je ook niet in je eisen opnemen ;)
/inkopper ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:57
Holy shit, m'n mond valt weer open van verbazing.

Hoe krijgen ze het toch voor elkaar om telkens weer iets nieuws te flikken nadat ze al zó vaak negatief in het nieuws zijn gekomen? Er is gewoon nul zelfreflectie daar.

[ Voor 3% gewijzigd door kwon op 19-12-2024 11:09 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
[...]

Ik ben trouwens tevreden klant van bunq, maar ook van andere banken.
En bij elke bank zal wel iets mis zijn.
Door dit soort whataboutisms kunnen Elon en Trump ook nog steeds hun ding doen terwijl minstens een van hen qua gedrag eigenlijk al even in de gevangenis had moeten zitten.

Maffiapraktijken zijn maffiapraktijken. Een bank die onderzoek naar jouw online postgedrag doet en op basis van "het staat ons niet aan" vervolgens te melden dat je wellicht je bankrekening kwijtraakt is niet bepaald ethisch verantwoord gedrag te noemen en gaat enorm ver over alles wat smaakvol is heen.

Zeker omdat het eveneens impliceert dat je je geld op de bankrekening (tijdelijk?) kwijt kan raken, want ze zeggen niet hoe dat verder zou worden afgehandeld en laten met dit gedrag zien niet betrouwbaar te zijn tenzij je voor hen door hoepels springt waar je helemaal niet aan wil of zelfs kan meewerken.

Dit is niet "geen fraaie zaak". Het is misbruik van macht die men heeft door jouw geld in beheer te hebben.

Dat zit wel Schnorr.

• W1ck1e
Stukfruit schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:30:

Door dit soort whataboutisms kunnen Elon en Trump ook nog steeds hun ding doen terwijl minstens een van hen qua gedrag eigenlijk al even in de gevangenis had moeten zitten.

Maffiapraktijken zijn maffiapraktijken. Een bank die onderzoek naar jouw online postgedrag doet om vervolgens te melden dat je wellicht je bankrekening kwijtraakt is niet bepaald ethisch verantwoord gedrag te noemen en gaat enorm ver over alles wat smaakvol is heen.

Zeker omdat het eveneens impliceert dat je je geld op de bankrekening (tijdelijk?) kwijt kan raken, want ze zeggen niet hoe dat verder zou worden afgehandeld en laten met dit gedrag zien niet betrouwbaar te zijn tenzij je voor hen door hoepels springt waar je helemaal niet aan wil of zelfs kan meewerken.

Dit is niet "geen fraaie zaak". Het is misbruik van macht die men heeft door jouw geld in beheer te hebben.
Wat kan jij (en ook ik) dan doen omdat tegen te gaan ?
Welke banken kunnen dan wel jouw toets der kritiek doorstaan ?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19:51
W1ck1e schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:40:
[...]

Wat kan jij (en ook ik) dan doen omdat tegen te gaan ?
Welke banken kunnen dan wel jouw toets der kritiek doorstaan ?
Opzeggen van een betaalrekening en klagen bij de financiële autoriteiten als je dit ervaart. Dit is namelijk niet de bedoeling hoe banken omgaan met jou als klant.

[ Voor 23% gewijzigd door Youtl op 19-12-2024 11:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23:04
Stukfruit schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:30:
[...]

Is dit niet wat overdreven? Alsof bunq je rekening opzegt en dan je geld gaat houden. Even afgezien van het feit dat dit natuurlijk een megalomane publiciteits drama zal opleveren, wordt het bezit van mensen in het strafrecht nogal serieus genomen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
nieuws: FD: Bunq spoort klant achter anoniem Wikipedia-acount op na delen van...

Blijkbaar overkomt Reddit-gebruikers dit dus ook wel eens, met de dreiging dat het account gesloten wordt: Gave my opinion on bunq here on Reddit, directly got this chat from Support.. De user in kwestie (@fexxio) geeft hier zelf aan dat Bunq mogelijk op zeer dubieuze wijze heeft achterhaald wie hij was: fexxio in 'FD: Bunq spoort klant achter anoniem Wikipedia-acount na delen kritiek - update'.

En hier op Reddit de aanleiding van het artikel: Bunq's Head of Corporate Affairs messaging me for hours (even after going home) via Bunq In-App Helpdesk over Wikipedia Edits.

[ Voor 32% gewijzigd door TexMex op 19-12-2024 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
GeEkIe schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:09:
[...]

Is dit niet wat overdreven? Alsof bunq je rekening opzegt en dan je geld gaat houden.
Dat eerste is wat zij letterlijk zeggen ("wordt onze relatie met jou beëindigd") en het tweede is een aanname die je moet doen op basis van maffiagedrag.

Zou jij de gok nemen dat iemand die jou slaat later netjes met je zal omgaan?

Ik zeg niet dat het een feit zou zijn hé? Ik zeg alleen dat je het niet kan weten en dat de context heel duidelijk jou als gebruiker al aan het benadelen is.
Even afgezien van het feit dat dit natuurlijk een megalomane publiciteits drama zal opleveren, wordt het bezit van mensen in het strafrecht nogal serieus genomen.
Daarom zei ik "tijdelijk?". Strafrecht kost tijd.

En ironisch genoeg ook geld, wat je maar net moet hebben als dat nog in beheer van een bank is die zich crimineel gedraagt.

[ Voor 8% gewijzigd door Stukfruit op 19-12-2024 12:35 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:01
Ik kan echt niet begrijpen dat mensen bij deze bank blijven…

Schandaal op schandaal en ze leren niet van hun fouten.

Als argument lees ik dan dat bunq bepaalde features heeft die andere banken niet hebben. Nou en?! Je wilt je geld toch niet stallen bij een partij als bunq die liegt, bedriegt en intimideert?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:27

DaveFlash

Here's to the crazy ones

het is bijna net alsof we niet een jaar, een maand, een week zonder een nieuw bunq drama kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Laatst online: 17:27

DaveFlash

Here's to the crazy ones

(...)
(...)
zolang Ali Niknam daar aan de touwtjes blijft trekken vrees ik van wel.

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 19-12-2024 16:07 . Reden: Verbastering gecorrigeerd ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:12

Don Quijote

El Magnifico

Sito schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:30:

Als argument lees ik dan dat bunq bepaalde features heeft die andere banken niet hebben. Nou en?! Je wilt je geld toch niet stallen bij een partij als bunq die liegt, bedriegt en intimideert?
Het is allemaal het gevolg van een totaal idiote bedrijfscultuur, waar een oprichter als een dictator leiding geeft. Wat overigens als oprichter zijn goed recht is.

Op zich vind ik het niet zo kwalijk dat ze door alle fases heen moeten en een paar keer hun vingers branden (dat hebben onze grootbanken ook gedaan), wat wel kwalijk is dat er niet van wordt geleerd en er totaal geen zelfreflectie lijkt te zijn in de organisatie. Het is een organisatie van jaknikkers waar geen tegengeluid wordt geduld..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GeEkIe
Het is telkens té agressief:
Dat zij het Reddit account over bunq zelf als moderator gingen modereren: té agressief;
Dat zij in klantengegevens gaan zoeken wie die persoon is die elders kritiek op hen heeft: té agressief;
Dat zij daarna die klanten gaan benaderen om te dreigen dat die moet stoppen met kritiek of anders bunq rekening wordt opgezegd: té agressief;
Het zelf modereren van de bunq Wikipedia pagina: té agressief!

En het gaat maar door. Eerder las ik hier al eens over de obsessief-compulsieve neigingen van Ali en dit strookt geheel daarmee: dwangmatig controle willen houden over wie wat mag zeggen of welke mening die mag hebben. Het bedrijf lijkt als gevolg zijn morele kompas kwijt te zijn.

Ook al eens eerder gelezen hier: bunq lijkt enigszins op een cult.

[ Voor 15% gewijzigd door GeEkIe op 19-12-2024 14:57 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GeEkIe
Op de een of andere manier lijken we ook zaken normaal te vinden als het een start-up is, maar dat is bunq natuurlijk allang niet meer.

Als bv ING opeens opbelt met de mededeling: "Goedenmorgen mevrouw, wij hoorden dat u tijdens het koffiedrinken met uw buurvrouw zich negatief over ons heeft uitgelaten. Wilt u hiermee stoppen anders beëindigen wij onze relatie", dan zakt ook onze broek af. Dit is van hetzelfde niveau.

• W1ck1e
GeEkIe schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:46:
...

Als bv ING opeens opbelt met de mededeling: "Goedenmorgen mevrouw, wij hoorden dat u tijdens het koffiedrinken met uw buurvrouw zich negatief over ons heeft uitgelaten. Wilt u hiermee stoppen anders beëindigen wij onze relatie", dan zakt ook onze broek af. Dit is van hetzelfde niveau.
Jij ziet geen ruimte tussen een gesprek met een buurvrouw en het plaatsen van een bericht op een internet forum ? Interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeEkIe
W1ck1e schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:58:
[...]

Jij ziet geen ruimte tussen een gesprek met een buurvrouw en het plaatsen van een bericht op een internet forum ? Interessant.
Beiden zijn uitingen naar derden, maar je hebt gelijk, niet geheel hetzelfde omdat forum publiekelijk. Verkeerd voorbeeld 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeEkIe
Ik zie dat de Engelstalige Wiki ondertussen is veranderd in "Bunq B.V. , is a controversial fintech and neobank..."

Die algemene klassificatie lijkt mij ook weer veel van het goede en eerder een wraakactie. Ik sta er in ieder geval niet achter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W1ck1e
GeEkIe schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:13:
Ik zie dat de Engelstalige Wiki ondertussen is veranderd in "Bunq B.V. , is a controversial fintech and neobank..."

Die algemene klassificatie lijkt mij ook weer veel van het goede en eerder een wraakactie. Ik sta er in ieder geval niet achter.
Terwijl het wel klopt. Bunq is, de facto, controversieel.
Veel discussie, debat of meningsverschillen veroorzaakt
Het woord "controversieel" wordt gebruikt om iets aan te duiden dat veel discussie, debat of meningsverschillen veroorzaakt. Controversiële kwesties kunnen betrekking hebben op politiek, religie, ethiek, wetenschap, kunst, cultuur en sociale kwesties
Ik sta wel achter de fomulering op de Engelse wiki. Maar ik zit er niet achter ;)

• GeEkIe
Hmm, bunq heeft een aantal (zeer) controversiëlle acties uitgehaald. Het is goed dat die publiekelijk worden zodat mensen zich kunnen informeren.

Maar waar ligt de grens van controversiële daden en het daadwerkelijk bestempeld worden als controversieel? Moet bunq dan niet stelselmatig over langere periode controversieel zijn?

Let wel: ik weet het niet, maar het komt op mij over alsof het misschien te hard zo wordt benoemd. Niet dat zij niet tegen die grens aan het oplopen zijn, dus ieder moet zelf maar oordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
GeEkIe schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:30:
Hmm, bunq heeft een aantal (zeer) controversiëlle acties uitgehaald. Het is goed dat die publiekelijk worden zodat mensen zich kunnen informeren.

Maar waar ligt de grens van controversiële daden en het daadwerkelijk bestempeld worden als controversieel? Moet bunq dan niet stelselmatig over langere periode controversieel zijn?

Let wel: ik weet het niet, maar het komt op mij over alsof het misschien te hard zo wordt benoemd. Niet dat zij niet tegen die grens aan het oplopen zijn, dus ieder moet zelf maar oordelen.
Ach, dat 'controversial' (hoewel zeker niet onjuist) verdwijnt binnen de kortste keren ongetwijfeld wel weer van de Wiki. Misschien leren ze er een keer van dat hun belachelijke acties vaak keihard backfiren (al heb ik daar een hard hoofd in).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Laatst online: 18:31
Elandenmelk schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:07:
Ali, tijd voor een kopje thee. Het is nu wel even genoeg met bankje spelen.
I rest my case

Als een grote bank dit had gedaan, dan was dit een enorm schandaal geworden. Benieuwd hoe de toezichthouders hierop gaan reageren.

[ Voor 24% gewijzigd door Elandenmelk op 19-12-2024 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 13:29
Sinds 2017 gebruik ik bunq als mijn betaal en salaris rekening. De app werkt heerlijk, er zijn virtuele credit cards en alles is met een paar clicks geregeld.

Support is juist een sterke kant van bunq. Bij andere banken krijg je een beleefde Indier die een wizard volgt die altijd op "nee" uitkomt.

Ik heb laatst weer iemand geholpen met de ING app, dan voel ik mij de koning te rijk als bunq klant.

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:46
Wij zijn nu toch wel zo ver dat we van bank gaan wisselen denk ik. Alleen welk bank heeft zo'n handige functie als Bunq waarbij je je betalingen zo kunt omzetten van je eigen rekening naar een gedeelde rekening of viceversa? Meestal moet dat helemaal moeilijk met overschrijvingen/tikkies tussen rekeningen, bij Bunq is dat wel echt perfect geregeld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Delay schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:03:
Sinds 2017 gebruik ik bunq als mijn betaal en salaris rekening. De app werkt heerlijk, er zijn virtuele credit cards en alles is met een paar clicks geregeld.

Support is juist een sterke kant van bunq. Bij andere banken krijg je een beleefde Indier die een wizard volgt die altijd op "nee" uitkomt.

Ik heb laatst weer iemand geholpen met de ING app, dan voel ik mij de koning te rijk als bunq klant.
Tja, als er ineens veel kritiek is krijg je dit type reacties dat het gras bij bunq toch wel zo groen is.

De support bij bunq zijn blikken studenten. Bij Rabobank heb ik nog nooit een Indiër aan de lijn gehad. Bij Volksbank wel? Inmiddels is die volledig overgegaan in de merknaam ASN Bank zo vertelde mijn vrouw laatst.

Ook heb ik nog nooit gehad dat ik voor support dagen moet wachten bij een bank, behalve bij bunq.

De rente is bij bunq tegenwoordig flut, tenzij je nieuwe klant bent (een tijdelijke status). Toch iets geleerd van de telco boeren.

De andere features hoop ik op te lossen met ASN + Revolut of N26. Die laatste twee hebben ook virtuele debit cards (dat heeft bunq ook), en ASN heeft natuurlijk een credit card zoals alle grote banken.

Mijn stelling is: bunq poogt met deze controverse kritische klanten ofwel de mond te snoeren, ofwel weg te pesten. Het is voor hen win-win situatie, althans dat denken ze. Want m.i. is de juiste reactie het aan de grote klok hangen voor het Streisand effect, plus juridische procedures van de Tweakers in kwestie (@fexxio, @snarkyalyx hoe dan ook: respect :(:)), en je poot in de tussentijd stijf houden: laat je niet de mond snoeren, en laat je niet wegpesten.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-10 10:51
Zinloos1 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:02:
Wij zijn nu toch wel zo ver dat we van bank gaan wisselen denk ik. Alleen welk bank heeft zo'n handige functie als Bunq waarbij je je betalingen zo kunt omzetten van je eigen rekening naar een gedeelde rekening of viceversa? Meestal moet dat helemaal moeilijk met overschrijvingen/tikkies tussen rekeningen, bij Bunq is dat wel echt perfect geregeld.
Beetje off topic lijkt me.
Bijna alle banken hebben die service en is gratis. Het heet de overstap service en Bunq is daarin niet uniek, maar gewoon deelnemer.
https://www.overstapservice.nl/deelnemende-banken/

P2 Launch Edition Void 20”

• W1ck1e
Jerie schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:10:
Tja, als er ineens veel kritiek is krijg je dit type reacties dat het gras bij bunq toch wel zo groen is.
Het berichtje van @Delay is niet meer positief dan andere berichtjes negatief zijn.
De support bij bunq zijn blikken studenten.
Volgens mij zijn het gewoon medewerkers
Ook heb ik nog nooit gehad dat ik voor support dagen moet wachten bij een bank, behalve bij bunq.
Ik heb in het begin support nodig gehad, vanwege mijn eigen fout. Het heeft even geduurd maar het is helemaal opgelost.
De rente is bij bunq tegenwoordig flut, tenzij je nieuwe klant bent (een tijdelijke status).
Je kunt er ook maximaal gebruik van maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
W1ck1e schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:22:
[...]

Volgens mij zijn het gewoon medewerkers
Net zoals de eerder aangehaalde Indiers. Banken hebben in de regel geen support middels vrijwilligers ( wat ook effectief een type werknemer is ) dan wel willekeurige derden die dat zouden moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:18
Zo haal je wel de landelijke kranten

https://www.ed.nl/economi...zeggen-rekening~afdbcdc9/

‘Internetbank Bunq dreigt kritische klanten met opzeggen rekening’
Internetbank Bunq ligt onder vuur omdat wordt geprobeerd mondige klanten het zwijgen op te leggen. Als ze hun toon niet matigen ‘kunnen ze niet langer klant zijn bij Bunq’. De Autoriteit Persoonsgegevens kijkt inmiddels naar de zaak.

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:09
edit

[ Voor 94% gewijzigd door J0kerNL op 19-12-2024 18:19 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een bank die lekker in je gegevens grasduint op zoek naar een kritische internetter.

Ik zou er gisteren al weg zijn gegaan, dit is gewoon zo over the top als men dit als klant accepteert. Wie weet wat ze nog meer voor “profielen” maken van de klant, de relaties van de klant of verzin het maar, je gegevens zijn gewoon niet veilig meer.

• Zinloos1
  • Laatst online: 16:46
Cello66 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:20:
[...]

Beetje off topic lijkt me.
Bijna alle banken hebben die service en is gratis. Het heet de overstap service en Bunq is daarin niet uniek, maar gewoon deelnemer.
https://www.overstapservice.nl/deelnemende-banken/
Het gaat me niet om de overstapservice, maar de functie die bunq heeft dat je binnen je rekeningen uitgaven van de ene rekening naar de andere rekening kan verplaatsen. Dus als ik iets koop via mijn rekening dat (deels) gezamenlijk is, ik die betaling gewoon naar de gedeelde rekening kan verplaatsen.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Mja, dat bunq aan doxxing doet is toch niet nieuw? Ze hebben eerder al klantrelaties beëindigt vanwege het publiekelijk commentaar leveren. Dit is overigens volgens mij een trademark van elk bedrijf dat door Niknam gerund wordt, want dezelfde verhalen gaan (of gingen vroeger) over TransIP rond. Ali kan naar verluidt absoluut niet tegen enige vorm van kritiek, zelfs niet als deze constructief is - want "dan begrijp je het gewoon niet"; de visionair zit er nooit naast in aanpak. Ik vind dat altijd een zwaktebod als mensen fouten niet kunnen inzien of toegeven. Als je mensen moet gaan bedreigen omdat ze commentaar hebben op je producten of in dit geval zelfs puur omdat je ervoor zorgt dat de feiten op een wikipedia pagina kloppen: dan ben je ver gezonken. Dat je zo extreem in de ontkenningsfase zit dat je mensen gaat doxxen om ze vervolgens te bedreigen is echt een heel slecht teken en dan gaat er echt iets grondig mis.

Ik wou zeggen: "toch gek dat niemand bij bunq er aan heeft gedacht dat dit waarschijnlijk illegaal is en een tikkende tijdbom van een PR-nachtmerrie is". En toen bedacht ik me: die mensen zijn er waarschijnlijk wel, maar die worden dan gewoon te verstaan gegeven dat ze hun werk moeten doen of kunnen opstappen als het ze niet aanstaat. :P En uiteraard ook dit keer het klassieke bunq antwoord: "Het is niet waar". Alle feiten laten zien van wel (incl. screenshots van gesprekken), maar toch is het niet waar. "We gaan er verder niet op in vanwege privacy". :+ (De ironie daarin is ook geniaal. Data die je in je bezit hebt ernstig misbruiken en zeer grove privacy schendingen mee verrichten, en als je er dan op aangesproken wordt je verschuilen achter privacywetgeving om geen enkel commentaar te hoeven geven. Briljant.)

Ik vind dat bunq direct haar excuses moet aanbieden aan alle bedreigde klanten (zowel van recent als in een verder verleden) en ervoor moet zorgen dat dit in de toekomst nooit meer gebeurt. En volg een cursus "leren omgaan met kritiek", het is hoog tijd. Het is echt jammer dat bunq steeds zo de plank misslaat op dit vlak. Het is een mooi product met hele fijne functies, alleen het management neemt soms opeens de ene krankzinnige actie na de andere en communicatie/marketing/PR blijft een extreem groot probleem.

Ohja, obligatory "sluit alsjeblieft m'n account niet af omdat ik meedoe aan een online discussie!". Voor de zekerheid. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
WhatsappHack schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:53:
Ohja, obligatory "sluit alsjeblieft m'n account niet af omdat ik meedoe aan een online discussie!". Voor de zekerheid. :+
_O-

Straks even 1 euro overmaken naar een willekeurige Bunq rekening onder vermelding “Bedankt WhatsappHack!”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ecological
  • Laatst online: 23:32
Sito schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:30:

Volgens mij verwar je Bunq met de Rabobank: https://www.vpro.nl/progr...an-de-landbouwsector.html

Elke grote organisatie heeft zijn problemen. Gelukkig leven we in een vrij land en mag iedereen zelf bepalen wat zijn ethische grens is. Het leed dat de Rabobank veroorzaakt is miljoenen malen groter dan die van Bunq.

Nu ben ik geen Bunq cult aanhanger en wil ook wel weg, maar als ABN dan niet mijn zakelijke rekening kan koppelen aan mijn privé account, en ik al 5 keer moet bellen voor mijn rekening het doet, ben ik er ook wel weer klaar mee.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Tijdje mijn bunq app niet geopend, maar zie ineens een extra "Main" rekening. Ik heb nu dus 2 main rekeningen en 1 spaarrekening. Iemand anders dit ook?

De nieuwe Main rekening is helemaal leeg en heeft geen transactie historie, maar wel weer een nieuwe iban. Geen idee waar dit ineens vandaan komt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:01
Ecological schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:41:
[...]

Volgens mij verwar je Bunq met de Rabobank: https://www.vpro.nl/progr...an-de-landbouwsector.html

Elke grote organisatie heeft zijn problemen. Gelukkig leven we in een vrij land en mag iedereen zelf bepalen wat zijn ethische grens is. Het leed dat de Rabobank veroorzaakt is miljoenen malen groter dan die van Bunq.

Nu ben ik geen Bunq cult aanhanger en wil ook wel weg, maar als ABN dan niet mijn zakelijke rekening kan koppelen aan mijn privé account, en ik al 5 keer moet bellen voor mijn rekening het doet, ben ik er ook wel weer klaar mee.
Dit is natuurlijk whataboutism ten top. We hebben het hier over Bunq, niet over andere banken. Er gaat overal wel iets fout, maar bij Bunq is het extreeem. En het erge is dat ze er niks van leren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik denk dat je er bij moet uitleggen hoe dit mij als Rabobank klant raakt, of probeer je nu twee compleet verschillende dingen gelijk te stellen aan elkaar?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

(jarig!)
Delay schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:03:

Zo is het. Heerlijke bank. _/-\o_
Knip, offtopic

[ Voor 20% gewijzigd door Outerspace op 02-01-2025 12:40 ]

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 20:27
xileS schreef op donderdag 19 december 2024 @ 22:27:
Tijdje mijn bunq app niet geopend, maar zie ineens een extra "Main" rekening. Ik heb nu dus 2 main rekeningen en 1 spaarrekening. Iemand anders dit ook?

De nieuwe Main rekening is helemaal leeg en heeft geen transactie historie, maar wel weer een nieuwe iban. Geen idee waar dit ineens vandaan komt.
Na de update wilde ik ook een normale betaalrekening aanmaken, maar denk dat ik iets te snel was want op een tijdje later had ik dus ook 2 betaalrekenigen met een daarvan "Main". Blijkt dat de IBAN van mijn diegene was wat eerst gekoppeld was aan de gratis credit card maar die hebben ze dus met de transitie naar bunq Free omgezet naar een betaalrekening.

Vraag me af of ik die nieuwe dan weer kan sluiten zonder dat die in het "archief" terecht komt aangezien er nog 0 transacties op zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
WhatsappHack schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:53:
Mja, dat bunq aan doxxing doet is toch niet nieuw?
Huh, waar doet Bunq opeens aan doxxing dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Napo schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 07:41:

Huh, waar doet Bunq opeens aan doxxing dan?
Dat dacht ik gisteren ook, maar het achterhalen van persoonsinformatie (zonder publiceren) wordt eventueel ook als doxxing gezien.

van wiki:
Doxing, also spelled doxxing, is the act of publicly providing personally identifiable information about an individual or organization, usually via the Internet and without their consent.[1][2][3] Historically, the term has been used to refer to both the aggregation of this information from public databases and social media websites (like Facebook), and the publication of previously private information obtained through criminal or otherwise fraudulent means (such as hacking and social engineering).[citation needed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 16:31
offtopic

[ Voor 98% gewijzigd door We Are Borg op 20-12-2024 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 07:49:
[...]

Dat dacht ik gisteren ook, maar het achterhalen van persoonsinformatie (zonder publiceren) wordt eventueel ook als doxxing gezien.

van wiki:

[...]
Citation needed, en Engelstalige bron is in deze context n.v.t.

Het Nederlandse recht is hier van toepassing.

Wikipedia NL stelt dan:
Doxing of doxen is het publiceren van persoonsgegevens van een individu of organisatie, doorgaans op het internet.
De etymologie is hier ook van belang:
Doxing is dan een samenvoeging van de Engelse woorden 'dropping dox', wat zoveel betekent als 'documenten publiceren'
Let op het laatste woord: publiceren.

Rijksoverheid.nl stelt daarentegen:
Het verzamelen of delen van persoonsgegevens, zoals een adres of telefoonnummer, om iemand te intimideren is sinds 1 januari 2024 strafbaar. Dit wordt ook wel doxing genoemd. De overheid neemt verschillende maatregelen om doxing tegen te gaan.
Rijksoverheid.nl heeft het over het verzamelen of delen van persoonsgegevens, maar zegt ook om iemand te intimideren. Je kunt dus in het kader van deze wet (je hebt ook andere wetten, zoals AVG :P) prima persoonsgegevens verzamelen via bijvoorbeeld scraping, zolang jouw doel niet is om personen te intimideren.

Ik denk dat we er, gezien de chatlogs, redelijkerwijs van uit mogen kunnen gaan dat hier sprake is van inditimidatie. Juridisch zou dat nog bewezen moeten worden natuurlijk.

Overigens vind ik de vraag om critici uit te nodigen op zichzelf redelijk. Het blijkt namelijk dat mensen IRL constructief zijn i.p.v. negatief ('they lose their venom'), daar waar ze op het internet eerder negatief zouden blijven. Maar je begeeft je dan wel in het hol van de leeuw (verzamelplaats cultisch gebeuren) en dan moet je des te steviger in de schoenen staan. Ik zou het aandurven, maar ik vind het zonde van mijn tijd (nog even afgezien van de kosten) want ik heb er nul vertrouwen in dat er naar mij gaat worden geluisterd. Als je dat vertrouwen niet hebt, dan moet je de confrontatie m.i. ook niet aangaan want dan is deze niet constructief. Althans, niet in het belang van de klant cq. jou.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Jerie schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:56:

Citation needed, en Engelstalige bron is in deze context n.v.t.
...
Link

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Het punt is dat er citation needed in je quote staat, en dat onderschrijf ik nogmaals. Het punt was niet dat ik jou vraag om Wikipedia te citeren. Dat link je (of niet) met je quote, en kan ik ook wel opzoeken.

Daarnaast gaat je artikel over Engelse Wikipedia, terwijl er ook een Nederlandse versie van dit artikel is, en we het over Nederlandse wetgeving hebben. Dan is het Nederlandse lemma van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Jerie schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:07:

Het punt is dat er citation needed in je quote staat, en dat onderschrijf ik nogmaals. Het punt was niet dat ik jou vraag om Wikipedia te citeren. Dat link je (of niet) met je quote, en kan ik ook wel opzoeken.

Daarnaast gaat je artikel over Engelse Wikipedia, terwijl er ook een Nederlandse versie van dit artikel is, en we het over Nederlandse wetgeving hebben. Dan is het Nederlandse lemma van toepassing.
Ik zal een volgende keer proberen er op te letten.

ter info :
Engels: doxing of doxxing
Nederlands: doxing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Net na de nieuwe abo-informatie en wat ibans killen / 1 kaart blokkeren pemament de downgrade gestart te zijn naar Core (krijg netjes te zien per wanneer het ingaat en heb pack-eigenaar ff ingelicht dat ie nieuw packlid kan kan zoeken tzt) lees ik dat klantje pesten van bunq. Je hebt geen poot om op te staan bij een klantrelatie stopzetten op basis van kritiek geven? Sterker nog, denk dat er wel een instantie is die interesse heeft om dit uit te zoeken en bunq flink op de vingers kan tikken, al was het maar om privacy-redenen? Als ze nou ook eens zoveel moeite zouden steken in zichzelf verbeteren :X

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 20-12-2024 16:19 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Bijzondere keuze dat onze en/of-spaarrekening niet meer is toegestaan bij Bunq Free. Als we willen overstappen, moeten we die eerst sluiten :-(

Fijn dat iDIN nu ook zou moeten werken met Bunq Free. Er was nog geen andere gratis bank die iDIN aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:35
bllb schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 22:29:
Bijzondere keuze dat onze en/of-spaarrekening niet meer is toegestaan bij Bunq Free. Als we willen overstappen, moeten we die eerst sluiten :-(
ben benieuwd wat er gebeurt als je helemaal niks doet. Dus gewoon laten zoals het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 20:27
Krijg een melding dat ik moet upgraden naar bunq Pro als ik een rekening wil heropenen. Heb deze perongeluk gesloten en een nieuwe aangemaakt. Nu wil ik deze weer heropenen maar dat gaat niet, ondanks dat ik dan in totaal maar 3 rekeningen zou hebben. Wat zou moeten kunnen met bunq Free. Heeft iemand anders ook zoiets gezien of weet waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
ThijsLuke schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:58:
[...]
ben benieuwd wat er gebeurt als je helemaal niks doet. Dus gewoon laten zoals het nu is.
Ik ook, dus dat is precies wat ik ga doen :) Eens kijken hoe lang het gaat duren voordat ze me forceren onze gezamelijke spaarrekening op te heffen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 09:05
Blijkbaar heeft Bunq voor de zoveelste keer de namen van haar producten aangepast. Na een paar reacties lezen en fronzen bij 'Bunq core', is dat blijkbaar de vervanger van Easy Green. Desalniettemin lijkt Bunq Core wel een enorm goede prijs-kwaliteit verhouding te hebben. Ontzettend balen dat Easy Sorting, waarmee je je salaris over verschillende rekeningen kan verdelen, hier niet bij te zitten. Dat is eigenlijk best zuur. Maar ja, als je dan ook maar 5 rekeningen kan hebben, dan heb je daar sowieso al weinig aan. Zelf verdeel ik het op dit moment over 11 rekeningen en dat is heel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Ja, ik gebruik nu ook 15 rekeningen actief. Plus twee in het arcief.
Dat brengt me langzaam bij de vraag hoe dat zit met de max 25 rekeningen die je kunt hebben. Tellen die rekeningen in het archief mee? Ze hebben bij bunq natuurlijk wel de plicht om de gegevens van die rekening een zekere tijd te bewaren, dus als je het zo bekijkt dan tellen die rekeningen mee.

Wat denken jullie?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:25
Ik ben bezig met de Bunq API, maar krijg het niet voor elkaar om iets uit te voeren.
Context file is aangemaakt en staat opgeslagen met inhoud etc (bunq-config.conf).

Dan krijg ik de fout: Error: Verifying response failed.

Heb het idee dat ik iets over het hoofd zie.
API key is ook geregistreerd met de juiste naam en IP-adres.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
require 'vendor/autoload.php';

use bunq\Context\ApiContext;
use bunq\Context\BunqContext;
use bunq\Exception\BunqException;

define('API_CONTEXT_PATH', '/home/x/domains/x.nl/bunqv2/bunq-config.conf'); // Path to your API context file

try {
    // Restore and load the API context
      $apiContext = ApiContext::restore(API_CONTEXT_PATH);
      $apiContext->ensureSessionActive();
    //$apiContext->save(API_CONTEXT_PATH);
      BunqContext::loadApiContext($apiContext);

} catch (Exception $e) {
    // Handle exceptions
    printf("Error: %s\n", $e->getMessage());
}

?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
Hippe Lip schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:49:
Ja, ik gebruik nu ook 15 rekeningen actief. Plus twee in het arcief.
Dat brengt me langzaam bij de vraag hoe dat zit met de max 25 rekeningen die je kunt hebben. Tellen die rekeningen in het archief mee? Ze hebben bij bunq natuurlijk wel de plicht om de gegevens van die rekening een zekere tijd te bewaren, dus als je het zo bekijkt dan tellen die rekeningen mee.

Wat denken jullie?
Rekeningen in het archief tellen dacht ik 60 dagen mee voor het max aantal rekeningen. Daarna kan je weer nieuwe aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
xares schreef op maandag 23 december 2024 @ 21:36:
Ik ben bezig met de Bunq API, maar krijg het niet voor elkaar om iets uit te voeren.
Context file is aangemaakt en staat opgeslagen met inhoud etc (bunq-config.json).

Dan krijg ik de fout: Error: Verifying response failed.

Heb het idee dat ik iets over het hoofd zie.
API key is ook geregistreerd met de juiste naam en IP-adres.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
require 'vendor/autoload.php';

use bunq\Context\ApiContext;
use bunq\Context\BunqContext;
use bunq\Exception\BunqException;

define('API_CONTEXT_PATH', '/home/x/domains/x.nl/bunqv2/bunq-config.conf'); // Path to your API context file

try {
    // Restore and load the API context
      $apiContext = ApiContext::restore(API_CONTEXT_PATH);
      $apiContext->ensureSessionActive();
    //$apiContext->save(API_CONTEXT_PATH);
      BunqContext::loadApiContext($apiContext);

} catch (Exception $e) {
    // Handle exceptions
    printf("Error: %s\n", $e->getMessage());
}

?>
Heb je al eens je context laten maken mbv je api key? Dat moet je eerst doen, dan kan je de context opslaan voor gebruik later wat je doet in bovenstaand stukje php.

https://doc.bunq.com/#topic-introduction-get-started

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:25
bluewalk schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:07:
[...]

Heb je al eens je context laten maken mbv je api key? Dat moet je eerst doen, dan kan je de context opslaan voor gebruik later wat je doet in bovenstaand stukje php.

https://doc.bunq.com/#topic-introduction-get-started
Dank je wel voor je reply.

Ja die heb ik aangemaakt inderdaad. Staat in bunq-config.conf (met de inhoud uiteraard die terugkwam van de API).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

TweakerMarco schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 07:56:
[...]
Rekeningen in het archief tellen dacht ik 60 dagen mee voor het max aantal rekeningen. Daarna kan je weer nieuwe aanmaken.
@TweakerMarco Staat dat ook ergens officieel beschreven? Ik krijg bij bunq namelijk het gevoel dat je rechten soms afhankelijk zijn van degene met wie je correspondeert. Dat geeft niet echt een stabiel, comfortabel gevoel…

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:54
TweakerMarco schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 07:56:
[...]

Dan zou je dus als je meer dan 5 ibans hebt, eerst 60 dagen moeten wachten voordat je kan downgraden van bv. Pro naar Core? Of hoe gaat dit dan precies? Kan je dan kiezen welke ibans je per direct wil afstoten, en niet 60 dagen in het archief wil houden? Maar dat laatste was toch verplicht, dat die gegevens enige tijd beschikbaar blijven? :?

EDIT: als ik dit topic lees, is de 60 dagen de periode waarin de IBAN eventueel nog te heractiveren is, daarna is deze pas permanent gesloten, maar blijf in het "archief" wel voor altijd staan: https://together.bunq.com...-when-i-delete-an-account

Ik doe dan even de aanname dat ie wel meteen niet meer meetelt voor de "25 ibans", "5 ibans" achtige limieten, en je dus niet "60 dagen hoeft te wachten"?

[ Voor 26% gewijzigd door odo966 op 24-12-2024 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

odo966 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:42:
[...]
Ik doe dan even de aanname dat ie wel meteen niet meer meetelt voor de "25 ibans", "5 ibans" achtige limieten, en je dus niet "60 dagen hoeft te wachten"?
@odo966 Juist die aannames kunnen zo gevaarlijk zijn bij bunq. Vandaar mijn vraag: waar staat dat precies? En dan niet in together, want dat is ten eerste geen officiële regelgeving, maar bovendien wordt oude tekst daar niet aangepast als de regels wel veranderen. Je weet daarom nooit of dat bij together de laatste versie van zoiets is…

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Jammer dat ik het verhaal niet kan lezen. De journaliste in kwestie heeft mij ook gevraagd om mee te werken. Of mijn info is meegenomen, weet ik niet. Ze stuurde ook geen kopie van het artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 04:21
Dennisweb schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:50:
[...]

Jammer dat ik het verhaal niet kan lezen. De journaliste in kwestie heeft mij ook gevraagd om mee te werken. Of mijn info is meegenomen, weet ik niet. Ze stuurde ook geen kopie van het artikel.
Verder wordt alleen gesproken over "een anonieme Reddit-gebruiker" en "een andere anonieme gebruiker". Dus als jij een anonieme reddit gebruiker bent of anderszins anoniem heeft ze je verhaal alleen meegenomen als verwijzing naar gebruikers met vergelijkbare ervaringen. Details staan er alleen in van het verhaal van Alyx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
dixet schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 21:19:
[...]

Verder wordt alleen gesproken over "een anonieme Reddit-gebruiker" en "een andere anonieme gebruiker". Dus als jij een anonieme reddit gebruiker bent of anderszins anoniem heeft ze je verhaal alleen meegenomen als verwijzing naar gebruikers met vergelijkbare ervaringen. Details staan er alleen in van het verhaal van Alyx.
Nee, staat er niet in. Ze hadden sowieso mijn toestemming om mijn naam te publiceren. Maar dit verhaal is ook niet helemaal gerelateerd aan mijn ervaringen. Dus ik snap het wel. En was ook laat met reageren (1 dag voor deadline).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidney013
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-10 11:32
Hallo tweakers, vraagje,
Ik wil in 2025 een rekening openen bij Bunq.
Nu zag ik dat er geadverteerd wordt met 3.36% maar in 2025 ging er iets herberekend worden.

Is het slim om dit jaar nog een rekening te openen of kan ik beter wachten?

Thanks voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Staat bij anderen met bunq Pro (of hoger) onder boekhouding -> kostenoverzicht -> volgende factuur ook opeens dat je volgende maand naar Bunq Core downgrade? Gek genoeg staat er op mijn factuur voor de lopende maand ook nog Easy Bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
sidney013 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 23:12:
Hallo tweakers, vraagje,
Ik wil in 2025 een rekening openen bij Bunq.
Nu zag ik dat er geadverteerd wordt met 3.36% maar in 2025 ging er iets herberekend worden.

Is het slim om dit jaar nog een rekening te openen of kan ik beter wachten?

Thanks voor de tip
Zolang je maar wacht tot in 2025 met het storten van (veel) geld kan het geen kwaad om de rekening nu te openen. Maar je kunt ook nog met het openen en het storten wachten totdat het nieuwe bonus rente percentage bekend is. Afgelopen juli was dat ongeveer in het midden van die maand.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Appelpannekoek
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-09 11:18
Nu weer wat vreemds. Toen het Rad van Fortuin nog bestond, heb ik een maand Easy Bank Pro XL (18,99p/m) gewonnen. Ik had en heb gewoon de 'normale' Easy Bank (9,99p/m).

Allang blij, want na in de afgelopen maanden dagelijks letterlijk duizenden keren aan het rad gedraaid te hebben, heb ik eindelijk een keer wat gewonnen! Hoewel ik de features van het duurdere abonnement niet gebruik, is het toch leuk wat gewonnen te hebben en een keer het hogere abo te zien/proberen.

Tot mijn verbazing schrijft bunq nu ineens elke maand 9 euro extra af! Dat is het verschil tussen Ready Bank Pro en Easy Bank Pro XL. Er is nooit gesproken over een tijdelijke actieperiode, proefabonnement of hogere kosten door het winnen van de prijs.

Enige reactie die je uit een medewerker kunt krijgen is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DK2bxezbFZ8kJfWa_2E_ROml8Us=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LXkK3lxyCnIdkY61tnXpkTIU.jpg?f=fotoalbum_large

Laat dit vooral een waarschuwing zijn voor de nieuwe bunq points.

Als je dus straks 9.500,00 euro hebt uitgegeven via bunq en dus na lang sparen (lees: veel uitgeven, haha) eindelijk Gratis Maand Bunq Elite krijgt, dan zit je ook meteen aan het hogere abonnement vast en betaal je bijna 10 euro per maand meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Gefeliciteerd, u bent uitgekozen om een maand lang product X te proberen. M.i. zou dit wettelijk niet moeten kunnen. Tenminste, wel dat je iemand een trial aanbiedt, maar niet dat deze stilzwijgend wordt verlengd. Dan zou deze m.i. terug moeten springen naar het oude product. Helaas doen veel bedrijven dat niet, en als ze het wel doen dan adverteren ze dat duidelijk (wat dan weer meer uitnodigt om het toch te proberen). Het geniepige in deze zaak is dat iemand denkt iets te winnen. Maar bij een service waarbij een downgrade grote resultaten heeft (zoals dag dag IBANs) zou je wel op moeten passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Klopt, je moet handmatig terug downgraden.

Iets anders: weet iemand hoe je die vervelende en nutteloze notificaties over points uit kan zetten? “Je hebt deze week X-punten verdiend, nog maar Y te gaan voor een waardeloze kortingsbon”. Thanks, didn’t ask… Onder notificaties staat er geen optie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Appelpannekoek schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:44:
Nu weer wat vreemds. Toen het Rad van Fortuin nog bestond, heb ik een maand Easy Bank Pro XL (18,99p/m) gewonnen. Ik had en heb gewoon de 'normale' Easy Bank (9,99p/m).

Allang blij, want na in de afgelopen maanden dagelijks letterlijk duizenden keren aan het rad gedraaid te hebben, heb ik eindelijk een keer wat gewonnen! Hoewel ik de features van het duurdere abonnement niet gebruik, is het toch leuk wat gewonnen te hebben en een keer het hogere abo te zien/proberen.

Tot mijn verbazing schrijft bunq nu ineens elke maand 9 euro extra af! Dat is het verschil tussen Ready Bank Pro en Easy Bank Pro XL. Er is nooit gesproken over een tijdelijke actieperiode, proefabonnement of hogere kosten door het winnen van de prijs.

[Afbeelding]

Als je dus straks 9.500,00 euro hebt uitgegeven via bunq en dus na lang sparen (lees: veel uitgeven, haha) eindelijk Gratis Maand Bunq Elite krijgt, dan zit je ook meteen aan het hogere abonnement vast en betaal je bijna 10 euro per maand meer.
Upgraden van gebruikers doen ze inderdaad op deze sneaky manieren. Een aantal maanden terug klikte ik (eigenlijk uit nieuwsgierigheid) ergens op over dat ik xx cashback had gemist de afgelopen tijd en was daarna meteen overgezet naar een duurder pakket waarna ook zo'n bedrag werd afgeschreven. Meteen via chat terug laten draaien en mijn geld terug gevraagd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Appelpannekoek schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:44:

[Afbeelding]

Dit is gewoon een ordinaire scam toch? Past goed in de lijst met andere nare zaken die in dit topic voorbijkomen.

Het is waarom ik niet meer zal overwegen om terug te gaan naar bunq. Er zijn al genoeg scampogingen via andere wegen (buiten bunq om) als je er niet voor betaalt. Als een bedrijf waar je zo afhankelijk van bent zoiets doet terwijl je er juist wel betaalt voor betrouwbaarheid dan is het wat mij betreft het einde van het verhaal.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeEkIe
Ook dit is weer te agressief gedrag van bunq: ongewenste verkoop. Iets wat het vertrouwen - één van de belangrijkste zaken voor klanten - beschadigd.

Een simpel vraagje aan het einde van de trial kan eenvoudigweg worden gevraagd of de klant verder wil gaan met het nieuwe product of wil terugkeren naar het oude product.

Het lijkt wel alsof een kinderlijk persoon dit soort overwegingen bij bunq doet om te beslissen dat het op de huidige manier gaat, zich niet realiserend wat dat doet met het vertrouwen van de klant in de bank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
GeEkIe schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:30:
Ook dit is weer te agressief gedrag van bunq: ongewenste verkoop. Iets wat het vertrouwen - één van de belangrijkste zaken voor klanten - beschadigd.

Een simpel vraagje aan het einde van de trial kan eenvoudigweg worden gevraagd of de klant verder wil gaan met het nieuwe product of wil terugkeren naar het oude product.

Het lijkt wel alsof een kinderlijk persoon dit soort overwegingen bij bunq doet om te beslissen dat het op de huidige manier gaat, zich niet realiserend wat dat doet met het vertrouwen van de klant in de bank.
De CEO is een controlfreak en vindt het allemaal prima. Denk maar niet dat dit er niet in zat wanneer de CEO dat niet OK zou vinden.

Er is ook een naam voor dit fenomeen: Wikipedia: Enshittification

Wat betreft @WhatsappHack ben het nog niet tegengekomen, maar we weten allebei een oplossing voor het probleem... :(

Ik kan me sinds v2 niets meer herinneren dat ik ook daadwerkelijk een fijne nieuwe feature vond.

[ Voor 5% gewijzigd door Jerie op 29-12-2024 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
Jerie schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:37:
[...]
Ik kan me sinds v2 niets meer herinneren dat ik ook daadwerkelijk een fijne nieuwe feature vond.
Volgens mij is in v3 erin gekomen dat kan instellen dat je pinpas alleen werkt als je telefoon <100 km van het (dan) locatie is waar je wilt betalen.

Dat vind ik werkelijk een fantastische optie die eigenlijk alle banken zouden moeten implementeren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelpannekoek
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-09 11:18
Inderdaad een goede feature! Alleen niet vergeten batterijoptimalisatie uit te zetten voor de app, zodat bunq ook daadwerkelijk altijd je locatie kan zien. :) Eerste keer niet gedaan en toen was de app op de achtergrond reeds in diepe sluimerstand gezet. Leer je van, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
Ja dat is een goede. Heb ik meteen voor al mijn bank Apps gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Jerie schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:37:
[...]

De CEO is een controlfreak en vindt het allemaal prima. Denk maar niet dat dit er niet in zat wanneer de CEO dat niet OK zou vinden.
Ik weet niet of de ceo een controlfreak is, maar zijn er geen betere plekken om je opmerkingen te plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 13:29
WhatsappHack schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:50:
Iets anders: weet iemand hoe je die vervelende en nutteloze notificaties over points uit kan zetten?
Op het tabblad Profile kan je naar Rewards (de regel onder Personal Information.) Als je daar op klikt kan je points en payday uitzetten.

Notificaties werken bij mij al jaren niet goed. Zo heb ik email notificaties aanstaan voor betalingen, maar nog nooit een email gezien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
GeEkIe schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:40:
[...]

Volgens mij is in v3 erin gekomen dat kan instellen dat je pinpas alleen werkt als je telefoon <100 km van het (dan) locatie is waar je wilt betalen.

Dat vind ik werkelijk een fantastische optie die eigenlijk alle banken zouden moeten implementeren _/-\o_
Behalve dan dat bunq dan constant tracked waar je bent en ze hebben nou niet bepaald een goed privacy record (+ alle medewerkers kunnen bij alle transacties en data). De usecase waarbij dit ook maar iets gaat helpen is zo enorm beperkt dat het voor mij persoonlijk de trade-off (bunq houdt constant bij waar je bent, ook als je niets doet met je pas/app) niet waard is. Dit ter overweging, het is verder ieder voor zich of je het dat waard vindt of niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Delay schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:25:
[...]

Op het tabblad Profile kan je naar Rewards (de regel onder Personal Information.) Als je daar op klikt kan je points en payday uitzetten.

Notificaties werken bij mij al jaren niet goed. Zo heb ik email notificaties aanstaan voor betalingen, maar nog nooit een email gezien.
Dat klopt, maar ik wil de feature niet uitzetten - enkel de notificaties. Al zit ik net te kijken en Points uitzetten is misschien zo’n gek idee nog niet. De prijzen zijn mager (de enige boeiende is Pack) en vereisen veel punten.

Dat met die e-mails viel mij ook al op. :P Vandaar waarschijnlijk ook nooit uitgezet. Een mail bij elke transactie zou ik gek van worden. De vraag is wanneer ze dan precies wél een mail sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
@WhatsappHack Ja goed dat je dat even vermeldt omdat dat met bunq wel een dingetje is natuurlijk.
De usecase waarbij dit ook maar iets gaat helpen is zo enorm beperkt
Het misbruik van een pas lijkt mij voornamelijk via gestolen webwinkel-data te gebeuren (aanname). Dan worden die gegevens natuurlijk ergens op een zwarte markt doorverkocht en de meeste plekken waar dat wordt gekocht lijken mij de wat duistere locaties, zoals Noord-Korea, Rusland, China, enz.
Het lijkt mij dat zij vervolgens een locatie de pas misbruiken, wat de kans dat dat precies jouw locatie (+100km) is lijkt mij dan uitermate gering.

Maar misschien denk ik er te simplistisch over ;)

[ Voor 0% gewijzigd door GeEkIe op 29-12-2024 17:21 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
GeEkIe schreef op zondag 29 december 2024 @ 17:19:
@WhatsappHack Ja goed dat je dat even vermeldt omdat dat met bunq wel een dingetje is natuurlijk.

[...]

Het misbruik van een pas lijkt mij voornamelijk via gestolen webwinkel-data te gebeuren (aanname). Dan worden die gegevens natuurlijk ergens op een zwarte markt doorverkocht en de meeste plekken waar dat wordt gekocht lijken mij de wat duistere locaties, zoals Noord-Korea, Rusland, China, enz.
Het lijkt mij dat zij vervolgens een locatie de pas misbruiken, wat de kans dat dat precies jouw locatie (+100km) is lijkt mij dan uitermate gering.

Volgens mij gaat die functie enkel om fysieke pasbetalingen en niet online? (En als het ook online geldt is een proxy in Nederland gebruiken, zeg geolocatie Utrecht, een fluitje van een cent natuurlijk). Maar dat terzijde, wat je nu beschrijft kan je al grotendeels oplossen door die landen niet toe te voegen aan je lijst met toegestane landen. :P Dan maakt het niet uit of je 5, 100 of 1000KM weg bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
GeEkIe schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:30:

Nee hoor, hier zijn waarschijnlijk gewoon onderzoeken naar gedaan. Eerst laat je een gebruiker flink investeren (lees de reactie: duizenden keren aan een rad gedraaid) om vervolgens toe te slaan met een "gratis" duurder abonnement.

En daar vertel je niet bij dat het eigenlijk niet (volledig) gratis is en het actief blijft.

Dat volgt zo'n beetje de definitie van een scam.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

GeEkIe schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:40:
[...]

En andere mensen denken een beetje om hun privacy en vinden 24/7 locatie tracking door je bank niet zo fijn :)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het misbruik van een pas lijkt mij voornamelijk via gestolen webwinkel-data te gebeuren (aanname).
Verkeerde aanname. Dat is bij skimming namelijk, dan word je pas gekopieerd.

Als die online gestolen wordt, dan gaat die locatie feature ook niet helpen anders kon jij ook nooit wat bij aliexpress in China bestellen.

Voor skimming kan de locatie feature helpen als die vervolgens in het buitenland gekloond wordt, maar met de huidige vrijwel altijd verplichte emv chip is skimming aardig marginaal geworden.

[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 29-12-2024 20:15 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online

[...]

Daarvoor kun je instellen dat je pas enkel in bepaalde landen en/of regio's gebruikt kan worden. Dat is een zeer nuttige en fijne feature (die niet waterdicht is)... die al in v2 zat. Een bank zal bij mij nooit 24/7 (WTF?) toegang krijgen tot mijn GPS data.

Daarnaast 100 km zit ik zo'n beetje overal in de randstad. Zal dus qua verschil met 'in Nederland' niet zoveel uitmaken.

@W1ck1e als iets je niet bevalt maak je maar een TR.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-10 15:35
Bunq staat er in deze uitspraak weer goed op bij het Kifid.
Not:

https://www.kifid.nl/wp-c...aak-2024-1129-Bindend.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:43
Bedankt voor de link. Wel fijn om te vernemen dat de klant volledig in het gelijk is gesteld. En de vordering mét rente is toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Dan ben ik benieuwd of ‘deze consument’ nog klant mag zijn bij deze ‘bank’ of dat hij gewipt wordt.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:49

Eix

Dank voor het delen. Ik vind het wel bijzonder dat de betreffende frauduleuze cc-transacties niet zijn teruggedraaid. Zijn er bijzondere situaties waarbij dat niet (eenvoudig) kan? Of is dit eerder onwil vanuit bunq geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Eix schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:47:
[...]

Dank voor het delen. Ik vind het wel bijzonder dat de betreffende frauduleuze cc-transacties niet zijn teruggedraaid. Zijn er bijzondere situaties waarbij dat niet (eenvoudig) kan? Of is dit eerder onwil vanuit bunq geweest?
Onwil, of zó traag dat ze uiteindelijk buiten het time window vallen waarbinnen dat kan?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@Eix Stel ik ben verkoper waar iets gekocht is met zo'n gestolen/nep creditcard. Moet ik dan het geld terug geven ?
Pagina: 1 ... 153 ... 162 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"