Bij het openen van de spaarrekening was niet aangegeven dat ik een 'plan' moest kiezen. Ik had al een creditcard van hun. Nu weigeren ze rente te betalen sinds opening van de rekening maar pas vanaf het moment dat zij zelf een maand gratis 'plan' hebben geactiveerd. 2 maand rente gemist. Want nooit bedacht dat ik meer moest doen om rente te krijgen.
Is er een manier om alle 'reserved payments' te zien?
Ik word helemaal gek van hoe ze dat hanteren. Ik heb op vakantie in april 2x een auto gehuurd, waarbij een reservering op je credit card wordt gedaan. Als ik dat met mijn credit card van mijn 'normale' bank doe dan komt dat geld vanzelf weer terug.
Bij bunq blijft dat dus staan. Er staat LETTERLIJK op bunq Together dat dit door bunq wordt teruggestort als het niet binnen 30 dagen wordt geclaimed door de verkoper. Maar dat is dus niet zo.
Ik heb hier laatst al een klacht over ingediend dat ik na 50 dagen nog steeds mijn geld niet had van een aantal reserved payments. Over deze klacht heb ik officieel nog niets gehoord. Ik heb gevraagd om een statusupdate en het is nog in behandeling.
Maar nu heb ik hetzelfde dus gewoon nog steeds. Ruim meer dan 30 dagen geleden, en als ik dus niet een chargeback doe (bizarre manier om dit op te lossen, maar dat is wat de bunq helpdesk zegt dat ik moet doen) is dat geld gewoon foetsie.
Nu wil ik graag weten of er een manier is om mijn hele geschiedenis door te spitten naar reserved payments, want er kan zomaar honderden euro's 'verloren' zijn gegaan.
Ik word helemaal gek van hoe ze dat hanteren. Ik heb op vakantie in april 2x een auto gehuurd, waarbij een reservering op je credit card wordt gedaan. Als ik dat met mijn credit card van mijn 'normale' bank doe dan komt dat geld vanzelf weer terug.
Bij bunq blijft dat dus staan. Er staat LETTERLIJK op bunq Together dat dit door bunq wordt teruggestort als het niet binnen 30 dagen wordt geclaimed door de verkoper. Maar dat is dus niet zo.
Ik heb hier laatst al een klacht over ingediend dat ik na 50 dagen nog steeds mijn geld niet had van een aantal reserved payments. Over deze klacht heb ik officieel nog niets gehoord. Ik heb gevraagd om een statusupdate en het is nog in behandeling.
Maar nu heb ik hetzelfde dus gewoon nog steeds. Ruim meer dan 30 dagen geleden, en als ik dus niet een chargeback doe (bizarre manier om dit op te lossen, maar dat is wat de bunq helpdesk zegt dat ik moet doen) is dat geld gewoon foetsie.
Nu wil ik graag weten of er een manier is om mijn hele geschiedenis door te spitten naar reserved payments, want er kan zomaar honderden euro's 'verloren' zijn gegaan.
...
Een oplossing die misschien dit niet oplost maar wel in de toekomst. Gebruik een echte Creditcard of de ICS Go card.Rav schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:47:
Bunq heeft een 'Credit' card maar daar zitten zoveel haken en ogen aan zoals dit dat ik het niet kan aanraden voor borg en dergelijke. Een debitcard bij N26 en Revolut zouden het beter moeten doen.
Heb er nooit bij stil gestaan dat Bunq kosten rekent wanneer je gebruik maakt van de Bunq.me link.
Kreeg €2,75 boven op de bankkosten
EDIT: Weet iemand wat er met Travel Assistant is gebeurd? Vorige maand was deze optie er nog voor mij.
EDIT: Weet iemand wat er met Travel Assistant is gebeurd? Vorige maand was deze optie er nog voor mij.
[ Voor 27% gewijzigd door Ves op 02-06-2023 22:28 ]
Volgens mij alleen als ze een credit card gebruiken toch? Ideal bijv is gratisVes schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:25:
Heb er nooit bij stil gestaan dat Bunq kosten rekent wanneer je gebruik maakt van de Bunq.me link.
...
Ik moet eind juli geld overmaken naar de notaris ivm aankoop huis.Cordon schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:38:
[...]
Op 1 juni word alles weer gereset. Dus dan kun je weer 2 afschrijvingen doen.
Ik ga weg bij BUNQ als ik de rekening heb leeggetrokken. Ik moet 100k overmaken. Kan dat in 1x? Of is er een limiet zoals bij rabobank? Gezien ik maar 2x p maand overschrijvingen kan doen?
Je kan gewoon onbeperkt overschrijvingen doen, alleen van spaarrekening naar betaalrekening zit een limiet van 2x op. Het bedrag zelf zou je ook gewoon in 1x kunnen overmaken.Mastergo schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 01:44:
[...]
Ik moet eind juli geld overmaken naar de notaris ivm aankoop huis.
Ik ga weg bij BUNQ als ik de rekening heb leeggetrokken. Ik moet 100k overmaken. Kan dat in 1x? Of is er een limiet zoals bij rabobank? Gezien ik maar 2x p maand overschrijvingen kan doen?
[ Voor 5% gewijzigd door MysticX op 03-06-2023 04:41 ]
hi!
Interessant. Is dit voor jou een ervaring of heb je dit uit de regeltjes gedestilleerd? Ook voor mij gaat dit eens spelen.MysticX schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 02:52:
Het bedrag zelf zou je ook gewoon in 1x kunnen overmaken.
Niet specifiek wat bunq betreft maar in het algemeen zou het kunnen voorkomen dat transacties minder vlot gaan dan gewenst of dan waar op gerekend is. Met al die anti witwas perikelen.....
Na 50u reactie en dat het om een klacht gaat dus wel even gaat duren voor ze terugkomen met een reactie.Youtl schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:53:
Kan het kloppen dat de wachttijden bij Bunq weer een paar dagen zijn bij de Support?
Kreeg standaard het berichtje antwoord binnen 1 dag, maar vind dat ook wel erg lang als ze langer dan 1 dag doen..
Vind het bijzonder dat de wachttijd zo lang is maar Bunq wel meer vraagt dan een paar jaar terug voor de plans.
Bij Revolut heb ik tot nu toe max 1u gewacht op een eerste reactie en is een en ander vaak binnen een paar uur opgelost als het nog intern moet worden verschoven naar de juiste afdelingen.
Bizar lijkt mij. Ik merk zowel bij N26 binnen een paar minuten en bij Revolut ik geloof 10 minuten, van de week dat als ik met ze chat, bij beiden snel een reactie krijg. Het kan dus wel Bunq!Youtl schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 11:11:
[...]
Na 50u reactie en dat het om een klacht gaat dus wel even gaat duren voor ze terugkomen met een reactie.
Vind het bijzonder dat de wachttijd zo lang is maar Bunq wel meer vraagt dan een paar jaar terug voor de plans.
Bij Revolut heb ik tot nu toe max 1u gewacht op een eerste reactie en is een en ander vaak binnen een paar uur opgelost als het nog intern moet worden verschoven naar de juiste afdelingen.
[ Voor 7% gewijzigd door Datisraar op 03-06-2023 23:26 ]
Ja de regeltjes worden steeds maar strenger en strenger, wellicht handig om bij je huidige bank en ontvangende partjj (bank) aan te geven dat er groot som geld naar hen toekomt.OttiglioM schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:51:
[...]
Interessant. Is dit voor jou een ervaring of heb je dit uit de regeltjes gedestilleerd? Ook voor mij gaat dit eens spelen.
Niet specifiek wat bunq betreft maar in het algemeen zou het kunnen voorkomen dat transacties minder vlot gaan dan gewenst of dan waar op gerekend is. Met al die anti witwas perikelen.....
Persoonlijk zelf nooit iets hoeven te melden bij hogere overboekingen, maar ja goed, het kan de volgende keer wel voorkomen. Als je bewijs hebt dat het van jou is, dan is er verder niets aan de hand.
hi!
Het is bij bunq heel afwisselend, bij een klacht nemen ze een week om te reageren. Een normale supportvraag 1 tot 3 dagen.Youtl schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 11:11:
[...]
Na 50u reactie en dat het om een klacht gaat dus wel even gaat duren voor ze terugkomen met een reactie.
Laatst ook een vraag gesteld en daar werd binnen 2 uur opgereageerd, ook nog eens midden in de nacht.
hi!
Belangrijkste reden dat ik Bunq niet meer gebruik voor buitenlandse betalingen en Preorders. Bij mijn creditcards, N26 en Revolut gaat dit wel goed en verdwijnt de reservering gewoon en wordt het gereserveerde saldo weer vrijgegevenRav schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:47:
Persoonlijk zou ik de 'creditcard' bij bunq nooit als creditcard gebruiken, puur omdat ze niet met reserveringen werken en het dus anders werkte dan bij 'echte' creditcards.falconxp schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:21:
[...]
Belangrijkste reden dat ik Bunq niet meer gebruik voor buitenlandse betalingen en Preorders. Bij mijn creditcards, N26 en Revolut gaat dit wel goed en verdwijnt de reservering gewoon en wordt het gereserveerde saldo weer vrijgegeven
Mijn rekening is nog steeds geblokkeerd nadat ik phishing gemeld had 21 mei.
Reactiesnelheid ben ik in ieder geval niet over te spreken. Eerst moest ik een screenshot maken dat er geen andere aliassen en logins actief waren, 4 dagen later pincode van de app wijzigen, weer wat dagen later een foto van m'n ID-kaart inclusief mijzelf insturen...
Ook is er geen rente bijgeschreven begin van de maand. Wellicht volgt dat nog wanneer de rekening gedeblokkeerd wordt.
edit: Ik heb gelukkig wel net een boom gewonnen
Reactiesnelheid ben ik in ieder geval niet over te spreken. Eerst moest ik een screenshot maken dat er geen andere aliassen en logins actief waren, 4 dagen later pincode van de app wijzigen, weer wat dagen later een foto van m'n ID-kaart inclusief mijzelf insturen...
Ook is er geen rente bijgeschreven begin van de maand. Wellicht volgt dat nog wanneer de rekening gedeblokkeerd wordt.
edit: Ik heb gelukkig wel net een boom gewonnen
[ Voor 5% gewijzigd door davasch op 05-06-2023 19:42 ]
Meer heb je toch niet nodig in een bank app??
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Nevermind
[ Voor 86% gewijzigd door Devaqto op 05-06-2023 22:27 ]
Dat is al meer dan twee weken, joh! Je zou maar niet ook elders een bedrag hebben staan of allerlei incasso's missendavasch schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:38:
Mijn rekening is nog steeds geblokkeerd nadat ik phishing gemeld had 21 mei.

[ Voor 4% gewijzigd door bllb op 06-06-2023 11:16 ]
Ik heb alleen een gratis spaarrekening en in principe hoef ik niet bij het geld. Daarom wacht ik rustig af.
Op basis van deze ervaring gebruik ik Bunq in ieder geval niet als hoofdrekening.
edit: En gedeblokkeerd
Helaas geen antwoord op de ontbrekende rente. Ik wacht even een paar dagen af en open dan een nieuw ticket.
Op basis van deze ervaring gebruik ik Bunq in ieder geval niet als hoofdrekening.
edit: En gedeblokkeerd
[ Voor 26% gewijzigd door davasch op 06-06-2023 19:20 ]
Verwijderd
Hoe stabiel is deze tent? Want als Ali er genoeg van heeft kunnen ze die bank wel opdoeken. Dat zou wel erg jammer zijn, want de Nederlandse bankensector schreeuwt om concurrentie. Vergeet niet, bunq was immers wel de eerste bank die MC debit uitgaf en werk maakte van Apple en Google Pay.
Of wellicht beter dat zij de tent verkopen aan een partij als de Rabo en dat zij hun modernere tech integreren, want zij lopen echt hopeloos achter qua tech.
https://www.rtlnieuws.nl/...aandeelhouders-leggen-bij
Of wellicht beter dat zij de tent verkopen aan een partij als de Rabo en dat zij hun modernere tech integreren, want zij lopen echt hopeloos achter qua tech.
Dit is Ali's kindje en volgens mij gaat hij strijdend ten onder mocht het ooit zover komen. Verder zitten ze momenteel in het zwart dus ben benieuwdVerwijderd schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:52:
Hoe stabiel is deze tent? Want als Ali er genoeg van heeft kunnen ze die bank wel opdoeken. Dat zou wel erg jammer zijn, want de Nederlandse bankensector schreeuwt om concurrentie. Vergeet niet, bunq was immers wel de eerste bank die MC debit uitgaf en werk maakte van Apple en Google Pay.
Is hier iemand die Bunq heeft en momenteel problemen ervaart mijn zijn passen?
- Mijn Maestro betaalpas: Duits of Spaanse tekst bij een pinautomaat zowel in winkel als geldmaat
- Creditcard Mastercard Prive: Werkt niet meer bij betalingen (nummer niet juist)
- Creditcard Zakelijk: Kunnen geen afschrijvingen meer van gedaan worden (voldoende saldo)
Update:
- Ook een 3e creditcard van een ANDERE bv dan hierboven, ook niet meer werkende.
Lekker dit hoor.
- Mijn Maestro betaalpas: Duits of Spaanse tekst bij een pinautomaat zowel in winkel als geldmaat
- Creditcard Mastercard Prive: Werkt niet meer bij betalingen (nummer niet juist)
- Creditcard Zakelijk: Kunnen geen afschrijvingen meer van gedaan worden (voldoende saldo)
Update:
- Ook een 3e creditcard van een ANDERE bv dan hierboven, ook niet meer werkende.
Lekker dit hoor.
[ Voor 13% gewijzigd door pgerrits op 11-06-2023 20:58 . Reden: nieuwe update ]
Ik heb eigenlijk helemaal niet het idee dat Nederlandse banken achterlopen met tech. Dingen zoals iDeal en instant payments kennen ze in de meeste landen niet.Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:52:
Ik denk dat dat wel goed komt. Het is een bedrijf van meer dan een paar honderd man personeel, als Ali morgen onder een bus zou komen dan zit daar voldoende know-how lijkt me dat de tent op het resterende personeel kan doordraaien. Lijkt me dat ook DNB daar periodiek op toetst.Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:52:
Verder heeft Ali natuurlijk ook TransIP opgericht, en ook daar is 'ie volgens mij niet echt meer bij betrokken, terwijl je nou niet kan zeggen dat TransIP ten onder gegaan is sindsdien. Nou wil ik niet zeggen dat bunq de volgende Apple is, maar ook bij een club als Apple zag je dat naar de buitenwereld toe om 1 persoon draaide, maar dat toen die persoon wegviel het bedrijf prima door kon gaan.
Ik zou me daar dus niet direct zorgen om maken.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Probeer een gezamenlijke rekening te maken bij Bunq, maar de app werkt behoorlijk ruk. Zelf heb ik een profiel kunnen aanmaken, maar mijn vriendin heeft meer moeite na accepteren van de uitnodiging.
Ze heeft haar mail adres geverifieerd mbv code en daarna een nieuwe code aangemaakt. Daarna wil ze een telefoonnummer toevoegen (wat verplicht is), maar de code wordt niet geaccepteerd. Ze kan ook niet uitloggen en opnieuw inloggen en haar code resetten, dus we zitten vast in de app nu. Enig idee hoe we dit kunnen oplossen?
Bij mijn profiel had ik een zelfde issue, dat hij mijn zelf aangemaakte code in eerste instantie niet accepteerde, maar toen had ik nog de mogelijkheid om te resetten.
Dit geeft allemaal weinig vetrouwen in Bunq en vooral de rukke app.
Ze heeft haar mail adres geverifieerd mbv code en daarna een nieuwe code aangemaakt. Daarna wil ze een telefoonnummer toevoegen (wat verplicht is), maar de code wordt niet geaccepteerd. Ze kan ook niet uitloggen en opnieuw inloggen en haar code resetten, dus we zitten vast in de app nu. Enig idee hoe we dit kunnen oplossen?
Bij mijn profiel had ik een zelfde issue, dat hij mijn zelf aangemaakte code in eerste instantie niet accepteerde, maar toen had ik nog de mogelijkheid om te resetten.
@Shodan Makkelijkste is om eerst beide zelf een account aan te maken en als dat gelukt is een spaarrekening voor jullie beide te openen.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ik zie niet zo goed hoe dat verschil uitmaakt. Het probleem zit hem juist in het aanmaken van het profiel, de connectie is er al en wacht gewoon tot het profiel okay is.CurlyMo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:02:
@Shodan Makkelijkste is om eerst beide zelf een account aan te maken en als dat gelukt is een spaarrekening voor jullie beide te openen.
Dat ik uiteindelijk gewoon een paar keer het account heb opgezegd en opnieuw aangemeld. Dat ging uiteindelijk sneller dan wachten totdat alle stappen goed doorlopen waren. Ik liep namelijk ook tegen dat soort wazige issues aan.Shodan schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:03:
[...]
Ik zie niet zo goed hoe dat verschil uitmaakt. Het probleem zit hem juist in het aanmaken van het profiel, de connectie is er al en wacht gewoon tot het profiel okay is.
Okay, dank voor je antwoord. Ik denk dat ik dan misschien nog verder kijk dan Bunq, dit wekt weinig vertrouwen.CurlyMo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:05:
[...]
Dat ik uiteindelijk gewoon een paar keer het account heb opgezegd en opnieuw aangemeld. Dat ging uiteindelijk sneller dan wachten totdat alle stappen goed doorlopen waren. Ik liep namelijk ook tegen dat soort wazige issues aan.
Het issue is dat er geen sms verstuurd wordt met code zie ik nu (ik dacht even dat de zelf ingestelde code gebruikt moest worden).
Mijn vrouw en ik hebben dit probleem ook gehad. Wij hadden een week gewacht in de hoop dat bunq zelf iets recht zou proberen te trekken, maar dat gebeurde niet. Het was uit eindelijk opgelost door eerst de app te verwijderen voor de account die fout was gegaan. Dan op het zelfde email adres gewoon opnieuw te registeren via de bunq website en het process te doorlopen. Dan verwijder je de eerder gemaakte gezamelijke rekening en maak je een nieuwe met een nieuwe uitnodiging.Shodan schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:58:
Probeer een gezamenlijke rekening te maken bij Bunq, maar de app werkt behoorlijk ruk. Zelf heb ik een profiel kunnen aanmaken, maar mijn vriendin heeft meer moeite na accepteren van de uitnodiging.
Het probleem zit het er in dat je die acceptatie link voor een gezamelijke rekening dus niet werkt als geen account hebt, die link kun je dus niet gebruiken om te registeren. Bunq geeft alleen geen foutmelding / staat het toe om toch een soort van halve account te maken met die link.
Bedankt. Stom dat zon issue er in zit. We gaan het wel opnieuw proberen!Kinger7 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:42:
[...]
Mijn vrouw en ik hebben dit probleem ook gehad. Wij hadden een week gewacht in de hoop dat bunq zelf iets recht zou proberen te trekken, maar dat gebeurde niet. Het was uit eindelijk opgelost door eerst de app te verwijderen voor de account die fout was gegaan. Dan op het zelfde email adres gewoon opnieuw te registeren via de bunq website en het process te doorlopen. Dan verwijder je de eerder gemaakte gezamelijke rekening en maak je een nieuwe met een nieuwe uitnodiging.
Het probleem zit het er in dat je die acceptatie link voor een gezamelijke rekening dus niet werkt als geen account hebt, die link kun je dus niet gebruiken om te registeren. Bunq geeft alleen geen foutmelding / staat het toe om toch een soort van halve account te maken met die link.
Los van alle perikelen hierboven my two cents: sinds enkele maanden gebruiker van Bunq, puur om een (groot) gedeelte van mijn spaargeld op te zetten tegen de hogere rente dan de overige NL banken. Aanmelding verliep vlekkeloos, overmaken (over en weer) geen enkele issue.
Ik snap niet dat mensen ermee zitten dat de bank speculatief mogelijk in zwaar weer komt, eigenaar/aandeelhouders in opspraak etc etc, het bedrag tot aan een ton valt gewoon onder het NL garantie stelsel, worst case duurt dat een aantal weken voordat het beschikbaar komt. Big deal? Not at all! En als het wel een big deal voor je is dan kun je je geld beter over 3 banken gaan verspreiden of thuis in de tuin begraven.
Ik snap niet dat mensen ermee zitten dat de bank speculatief mogelijk in zwaar weer komt, eigenaar/aandeelhouders in opspraak etc etc, het bedrag tot aan een ton valt gewoon onder het NL garantie stelsel, worst case duurt dat een aantal weken voordat het beschikbaar komt. Big deal? Not at all! En als het wel een big deal voor je is dan kun je je geld beter over 3 banken gaan verspreiden of thuis in de tuin begraven.
M3 '21
Wat bedoel je hiermee? Ik heb een easy savings plan. Dus een kosteloos plan. Geld staat in ‘savings’. Krijg ik dan geen rente is jouw ervaring?satfreak01 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:38:
Bij het openen van de spaarrekening was niet aangegeven dat ik een 'plan' moest kiezen. Ik had al een creditcard van hun. Nu weigeren ze rente te betalen sinds opening van de rekening maar pas vanaf het moment dat zij zelf een maand gratis 'plan' hebben geactiveerd. 2 maand rente gemist. Want nooit bedacht dat ik meer moest doen om rente te krijgen.
Ik zie bij mezelf namelijk nog niets staan bij opgebouwde rente. Heb de rekening een paar dagen. Had verwacht dat die teller per dag op zou lopen.
[ Voor 10% gewijzigd door Clifdon op 17-06-2023 17:46 ]
Always look on the bright side of life.
Staat het schuifje bij rente wel aan? Duurt aantal dagen, daarna wordt het per dag bijgeteld.Clifdon schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 17:19:
[...]
Wat bedoel je hiermee? Ik heb een easy savings plan. Dus een kosteloos plan. Geld staat in ‘savings’. Krijg ik dan geen rente is jouw ervaring?
Ik zie bij mezelf namelijk nog niets staan bij opgebouwde rente. Heb de rekening een paar dagen. Had verwacht dat die teller per dag op zou lopen.
Ja ik zet hem voor de zekerheid nog een keer uit en weer aan. Dan zal ik een paar dagen geduldig wachten.dbzfan schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 19:53:
[...]
Staat het schuifje bij rente wel aan? Duurt aantal dagen, daarna wordt het per dag bijgeteld.
Ik krijg ook geen rente, althans alleen openingsmaand februari daarna niets meer.
Adverteren met 1,56%-2,01% en dan niets betalen.
Reaktie support center: uw rekening is gedeactiveerd i.v.m. ontbreken salarisstrook. Zo kunnen zij wel allerlei smoezen verzinnen.
Volgens support center wettelijke verplichting. Daar heb ik ook mijn twijfels over.
Ten eerste lijkt mij een salarisstrook bij een spaarekening geen wettelijke verplichting. (Ik heb bij meerder instellingen spaarrekeningen (gehad), en daarbij is mij nooit om salarisstrook gevraagd. Zouden al die andere banken dan de wet overtreden, dat geloof ik niet.
Ten tweede waar staat in de wet dat ze dan geen rente moeten vergoeden?
Weet iemand of hier nog iets aan valt te doen via kifid of rechter?
Reaktie support center: uw rekening is gedeactiveerd i.v.m. ontbreken salarisstrook. Zo kunnen zij wel allerlei smoezen verzinnen.
Volgens support center wettelijke verplichting. Daar heb ik ook mijn twijfels over.
Ten eerste lijkt mij een salarisstrook bij een spaarekening geen wettelijke verplichting. (Ik heb bij meerder instellingen spaarrekeningen (gehad), en daarbij is mij nooit om salarisstrook gevraagd. Zouden al die andere banken dan de wet overtreden, dat geloof ik niet.
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
De rechter proberen, Kifid kan je een oordeel geven waar je niks aan hebt en dan word in beroep gaan vrij lastig. Via de rechter heb je nog altijd de optie om hogerop te gaan als een uitspraak je niet bevalt. Bij het Kifid is het wel bindend dacht ik.sipjohn schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:53:
Ik krijg ook geen rente, althans alleen openingsmaand februari daarna niets meer.
Lijkt dat iéts het KYC/AML algoritme getriggerd heeft. Banken mogen/moeten dan om meer informatie vragen. Meewerken en gewoon een salarisstrookje sturen lijkt me de makkelijkste optie.sipjohn schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:53:
Zie ook: nieuws: Bunq mag AI inzetten voor controleren van klanten op witwassen
Die salarisstrook heb ik inmiddels ook wel gestuurd, maar zij stelen dus wel 3,5 maand rente.Spektaculair schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:52:
[...]
Lijkt dat iéts het KYC/AML algoritme getriggerd heeft. Banken mogen/moeten dan om meer informatie vragen. Meewerken en gewoon een salarisstrookje sturen lijkt me de makkelijkste optie.
Zie ook: nieuws: Bunq mag AI inzetten voor controleren van klanten op witwassen
Daarnaast: salarisstrook bij spaarrekening? Waarom vragen zij dat niet eerder? Waarom wordt ik niet geinformeerd over deactivering en staking rentebetaling?
Riekt toch naar oplichting.
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
De vraag was meer: heeft dat zin?Youtl schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:36:
[...]
De rechter proberen, Kifid kan je een oordeel geven waar je niks aan hebt en dan word in beroep gaan vrij lastig. Via de rechter heb je nog altijd de optie om hogerop te gaan als een uitspraak je niet bevalt. Bij het Kifid is het wel bindend dacht ik.
(als het iemand bekend met de materie al duidelijk is dat zij zomaar 3,5 maand rente mogen stelen, heb ik niet zoveel zin in die procedures.)
Denk je dat een bunq het moet hebben van het 'stelen' van jouw rente? Zelfs bij het stallen van 100k (waar ik een beetje aan twijfel..) is het tientjes werk.sipjohn schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:01:
[...]
Die salarisstrook heb ik inmiddels ook wel gestuurd, maar zij stelen dus wel 3,5 maand rente.
Daarnaast: salarisstrook bij spaarrekening? Waarom vragen zij dat niet eerder? Waarom wordt ik niet geinformeerd over deactivering en staking rentebetaling?
Riekt toch naar oplichting.
Stelen ze het? Of wordt het alsnog bijgeboekt nadat je de info procedure hebt doorlopen?sipjohn schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:07:
[...]
De vraag was meer: heeft dat zin?
(als het iemand bekend met de materie al duidelijk is dat zij zomaar 3,5 maand rente mogen stelen, heb ik niet zoveel zin in die procedures.)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ruim 300-400 euro aan rente is wel íets anders dan tientjes werk..mwa schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:42:
[...]
Denk je dat een bunq het moet hebben van het 'stelen' van jouw rente? Zelfs bij het stallen van 100k (waar ik een beetje aan twijfel..) is het tientjes werk.
Is dit een aanname of is het je tweede account?dbzfan schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:17:
[...]
Ruim 300-400 euro aan rente is wel íets anders dan tientjes werk..
Het is geen tientjeswerk(>400) en als ze bij heel veel smoesjes verzinnen om geen rente te betalen gaat het toch om miljoenen.mwa schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:42:
[...]
Denk je dat een bunq het moet hebben van het 'stelen' van jouw rente? Zelfs bij het stallen van 100k (waar ik een beetje aan twijfel..) is het tientjes werk.
Nee:YakuzA schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:46:
[...]
Stelen ze het? Of wordt het alsnog bijgeboekt nadat je de info procedure hebt doorlopen?
"As far as I can see, for the last 3 months your account wasn't active as you haven't provided the documents. This is the reason why you haven't received the interest for these months.
I also see that you have provided a document for your source of funds and your account is active starting today. So you'll receive interest for the rest of June."
Ook zo iets raars een nederlandse bank die in het engels beantwoord op in nederlandse reaktie.
Het deel NL sprekend binnen Bunq is erg klein, je zal heel duidelijk moeten aangeven dat je uitsluitend NL te woord wil worden gestaan maar dat betekent ook dat de wachttijden bij Support langer zullen worden dan ze nu al zijn..sipjohn schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:22:
[...]
Nee:
"As far as I can see, for the last 3 months your account wasn't active as you haven't provided the documents. This is the reason why you haven't received the interest for these months.
I also see that you have provided a document for your source of funds and your account is active starting today. So you'll receive interest for the rest of June."
Ook zo iets raars een nederlandse bank die in het engels beantwoord op in nederlandse reaktie.
De support van bunq is frustrerend. Ze lezen niet wat in de e-mail staat die je stuurt. Je blijft chatbox suggesties krijgen waarbij je eerst moet inloggen. Zelfs als je met foto's aangeeft dat je niet kunt inloggen....
Eigenlijk ben ik er klaar mee.
Eigenlijk ben ik er klaar mee.
Heeft iemand hier ervaring met de overstapservice?
https://nl.bunq.com/benefits/switch-service
Ik zou ook graag onze rekeningen willen overzetten vanuit ING.
Yes! Ook overstap vanaf ING. Gaat allemaal prima. Heb je een specifieke vraag hierover?MightyFool schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:13:
Dit is geen service die uniek is voor Bunq, het is een service die door alle banken gezamenlijk wordt aangeboden. Ik heb een aantal jaren gebruik gemaakt van de overstapservice, van ING naar ASN. Ging redelijk geruisloos. Bunq doet sinds eind 2017 mee met overstapservice, ik ga er vanuit dat dat ook bij hun goed zal werken. Maar ja, het is Bunq, dus helemaal zeker weet je het niet...MightyFool schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:13:
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Ik was gewoon benieuwd hoe dat gaat met alle automatische incasso's, salarisstortingen etc. Goed om te horen dat dat prima gaat.Tdem schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:33:
[...]
Yes! Ook overstap vanaf ING. Gaat allemaal prima. Heb je een specifieke vraag hierover?
Eigenlijk gebruik ik het vooral als vangnet. Heb zelf overal de incasso’s aangepast. Af en toe wordt er nog iets bijgeschreven of afgeschreven via ING en dat wordt dan door de overstapservice naar Bunq omgeleid.MightyFool schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:02:
[...]
Ik was gewoon benieuwd hoe dat gaat met alle automatische incasso's, salarisstortingen etc. Goed om te horen dat dat prima gaat.
Vandaag sms van nr:
Hoe lek is die Bunq bank? Heb nog geen week geleden dat account aangemaakt en krijg nu al spam binnen? Ik vul verder nooit ergens dit 06nummer in behalve bij officiële instanties zoals bankzaken dus ik acht de kans toch echt groot dat Bunq deze informatie met iemand anders heeft gedeeld. Met of zonder opzet, beide vrij slecht vind ik zelf.
code:
1
| +39 4390003000 |
code:
1
2
| Inhoud: [BUNQ] Het opnieuw controleren van documenten is hier vereist : https://web-bunq.web.app/?num=06nummer |
Hoe lek is die Bunq bank? Heb nog geen week geleden dat account aangemaakt en krijg nu al spam binnen? Ik vul verder nooit ergens dit 06nummer in behalve bij officiële instanties zoals bankzaken dus ik acht de kans toch echt groot dat Bunq deze informatie met iemand anders heeft gedeeld. Met of zonder opzet, beide vrij slecht vind ik zelf.
Of ze gaan gewoon een hele reeks 06 nummers afClifdon schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:35:
Vandaag sms van nr:code:
1 +39 4390003000
code:
1 2 Inhoud: [BUNQ] Het opnieuw controleren van documenten is hier vereist : https://web-bunq.web.app/?num=06nummer
Ze gaan gewoon random 06 nummers af, ik krijg dat soort berichten soms van ABN of ING. Heb van bunq wel eens een telefoontje gehad btw, nouja van scammers. Maar meestal gebruiken ze gewoon lijsten met random 06 nummers, of ze gaan alles af van 06-11111111 tot 06-99999999.Clifdon schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:35:
Vandaag sms van nr:code:
1 +39 4390003000
code:
1 2 Inhoud: [BUNQ] Het opnieuw controleren van documenten is hier vereist : https://web-bunq.web.app/?num=06nummer
bluewalk schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:03:
[...]
Of ze gaan gewoon een hele reeks 06 nummers afOok wel es sms van ABN en ING ontvangen
Zou waar kunnen zijn. Vind het wel heel toevallig, krijg verder weinig(eigenlijk geen) van dit soort dingen binnen. Maar ik wil niet ontkennen dat toeval bestaatTheVMaster schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:27:
[...]
Ze gaan gewoon random 06 nummers af, ik krijg dat soort berichten soms van ABN of ING. Heb van bunq wel eens een telefoontje gehad btw, nouja van scammers. Maar meestal gebruiken ze gewoon lijsten met random 06 nummers, of ze gaan alles af van 06-11111111 tot 06-99999999.
Edit: Heb de sms bij Bunq gemeld en ze reageren gelijk, zijn ook aan het checken of het niet toch iets van hun kan zijn. Vind het vreemd dat ze dat niet direct kunnen zien aan het nummer oid. Maar ok ze reageren en dat is wel prettig.
Edit2:
Ze vragen nu wel via de e-mail mijn IBAN. Dat is wel weer matig
[ Voor 13% gewijzigd door Clifdon op 20-06-2023 17:27 ]
Ik heb nog een poging gedaan om een gezamenlijke rekening te openen, maar kwam er achter dat je dan allebei een betaalde rekening moet hebben. Dit was in het begin niet aangegeven of in ieder geval niet erg duidelijk. Ik geef het daarom op en eindig onze accounts.
Nu kom ik er achter dat mijn vriendin haar account ook weer in een bug-loop zit. Als ik haar account wil verwijderen moet je uiteraard de inlogcode ingeven, maar die accepteert hij nooit. Iedere keer moet hij de email verificeren. Zodra dat gedaan is en je een nieuwe code hebt aangemaakt, vraagt hij wederom weer om een nieuwe email verificatie, ad infinitum. Wat een gigantisch waardeloze app, ik begrijp niet dat mensen hier hun geld aan toe vertrouwen. 2% is leuk, maar er zijn denk ik veel betere opties.
Iemand een idee hoe ik dit weer kan oplossen?
Nu kom ik er achter dat mijn vriendin haar account ook weer in een bug-loop zit. Als ik haar account wil verwijderen moet je uiteraard de inlogcode ingeven, maar die accepteert hij nooit. Iedere keer moet hij de email verificeren. Zodra dat gedaan is en je een nieuwe code hebt aangemaakt, vraagt hij wederom weer om een nieuwe email verificatie, ad infinitum. Wat een gigantisch waardeloze app, ik begrijp niet dat mensen hier hun geld aan toe vertrouwen. 2% is leuk, maar er zijn denk ik veel betere opties.
Berichtje naar de servicedesk/support.Shodan schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:22:
Ik heb nog een poging gedaan om een gezamenlijke rekening te openen, maar kwam er achter dat je dan allebei een betaalde rekening moet hebben. Dit was in het begin niet aangegeven of in ieder geval niet erg duidelijk. Ik geef het daarom op en eindig onze accounts.
Dat je per account moet betalen klinkt mij nu niet gek in de oren hoor, bij andere banken is gezamenlijk ook duurder.
Niet zoveel als bunq misschien maar revolut (al is die vanaf gratis maar zelfde principe, subs daar zijn ook per persoon) werkt exact het zelfde, beide moet een account hebben en dan kun je een gezamenlijke rekening openen.
Ben ooit weg gegaan bij bunq omdat hoewel het een top bank is, deze voor voor mij ook te duur is.
Met kids kom ik dan op 25 euro per maand ofzo voor een bunq pack.
Terug van vakantie en had als backup de fysieke Bunq mastercard meegenomen.
Al m'n andere banken/passen zitten in apple pay.
Moest uiteindelijk 1x in een restaurant waar ik niet kon pinnen naar een ATM.
Maar, de extra kosten (zou 1 euro moeten zijn, was gewoon binnen EU/Euro ATM) zie ik nergens terug.
Weet iemand of pinnen blijkbaar binnen EU wel gratis is of verrekenen ze 't later op de maand?
Maar, de extra kosten (zou 1 euro moeten zijn, was gewoon binnen EU/Euro ATM) zie ik nergens terug.
Weet iemand of pinnen blijkbaar binnen EU wel gratis is of verrekenen ze 't later op de maand?
Het volgende zie ik in hun pricing sheet:CT schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:41:
Terug van vakantie en had als backup de fysieke Bunq mastercard meegenomen.
"De eerste 6 opnames per maand zijn gratis, de vijf daarna zijn €0.99 per stuk, daarna" (hier wordt de tekst opeens afgekapt).
In de notes staat dan nog:
"Hetzelfde geldt voor geldopnamen in andere valuta dan de euro indien de valuta die opgenomen wordt dezelfde is als de valuta van de rekening. In het geval een omzetting van valuta’s nodig is,
worden er netwerkkosten (0,5%) in rekening gebracht."
Dit is wel voor Easy Green en Easy Money.
Ik heb zelf gewoon gratis 3x kunnen pinnen tijdens mijn autovakantie vorige maand richting Kroatië. Zelfs bij een Euronet pinautomaat.
Vergeten te zeggen idd, ik heb Easy Bank.. en daar staat dus
De eerste 5
opnames per
maand zijn €0.99
per stuk, daarna
€2.99 per stuk
Is dit nog goed gekomen?Yorro schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:56:
[...]
Hier al 2x (in één week zelfs) de 10x interest gewonnen. Erg leuk, behalve dat er een foutmelding blijft komen als ik ‘m wil claimen (zie foto) …terwijl er wel degelijk iedere maand rente is betaald.
Bunq support zou er naar kijken, is er nog niet op teruggekomen.
[Afbeelding]
Hier tot mijn ervaring vandaag opeens 3x maandrente “gewonnen”.
Ik heb vorige week 10x maandrente gewonnen. Werd instant en in 1x uitbetaald. Wel max 449 euro want daarboven mocht niet volgens NL wetgeving. Maar we klagen niet :-).
[ Voor 3% gewijzigd door Fedde op 25-06-2023 20:34 ]
In de app linksboven op het klavertjevier 🍀 klikken. Dan kom je uit bij het prijzenraddbzfan schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:40:
Hoe win je dat?
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat de prijs valt op 100 bomen of 10x rente, maar dat het rad dan terugdraait naar 'niks gewonnen'.
iemand hier ook? ik ga eens een screenrecord maken haha, voelt echt als een scam.
iemand hier ook? ik ga eens een screenrecord maken haha, voelt echt als een scam.
hi!
Haha, heb ik ook. Het rad draait en valt bij mij ook altijd net weer terug op ‘niet gewonnen’.MysticX schreef op zondag 25 juni 2023 @ 23:29:
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat de prijs valt op 100 bomen of 10x rente, maar dat het rad dan terugdraait naar 'niks gewonnen'.
Soms lijkt het rad een beetje te stotteren ja dan denk ik ook dat het rad naar 100 bomen draait, maar dan blijkt het toch niks te zijn.MysticX schreef op zondag 25 juni 2023 @ 23:29:
Hey John Do, das lang geleden!😁. Hoe is het met de ‘defender against all odds against Bunq’ ?John Do NL schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:43:
[...]
In de app linksboven op het klavertjevier 🍀 klikken. Dan kom je uit bij het prijzenrad
De geraadpleegde programmeur verstaat zijn vak goed denk ikDatisraar schreef op maandag 26 juni 2023 @ 09:15:
[...]Haha, heb ik ook. Het rad draait en valt bij mij ook altijd net weer terug op ‘niet gewonnen’.
Draai bijna dagelijks aan het rad, en de laatste keer was 1 boom op 17 maart. Daarna niks meer.FAQ schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:27:
[...]
Is dit nog goed gekomen?
Hier tot mijn ervaring vandaag opeens 3x maandrente “gewonnen”.Daarmee springt op jaarbasis de rente dus eigenlijk naar de 2,5%. Ik weet niet of het echt toeval is, of Bunq nu meer rente prijzen inzet om klanten binnen te houden zonder de rente structureel te hoeven verhogen.
Yep! Een paar weken geleden de helpdesk nog een keer naar gevraagd, de oplossing bleek vrij simpel...FAQ schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:27:
[...]
Is dit nog goed gekomen?
Hier tot mijn ervaring vandaag opeens 3x maandrente “gewonnen”.Daarmee springt op jaarbasis de rente dus eigenlijk naar de 2,5%. Ik weet niet of het echt toeval is, of Bunq nu meer rente prijzen inzet om klanten binnen te houden zonder de rente structureel te hoeven verhogen.
Ik had de prijs (beide keren) gewonnen als 'persoon' (i.e. de bestuurder) en had in privé nog geen rekeningen bij Bunq. Voor de BV (waar ik bestuurder van ben) had ik wel spaarrekeningen. De oplossing was dus simpel: de prijs 'weggeven' aan de BV. De prijs werd direct bijgeschreven.
De grap is dat de rente nu (een paar weken geleden) méér was dan destijds een paar maanden geleden, en daarmee de prijs van 10x rente dus ook hoger, dus helemaal prima
Ik heb nog een keer een hele euro gewonnenjeroendh schreef op maandag 26 juni 2023 @ 18:48:
[...]
Draai bijna dagelijks aan het rad, en de laatste keer was 1 boom op 17 maart. Daarna niks meer.
Blijf het een raar iets vinden voor een serieus iets als een bank...
Yamaha MT-09
Om mezelf te quoten, je betaald dus op 't moment dat je de invoice krijgt voor je maandelijkse kosten pas de extra kosten die je hebt gemaakt voor in mijn geval dus pinnen met een mastercard.CT schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:02:
[...]
Vergeten te zeggen idd, ik heb Easy Bank.. en daar staat dus
[...]
Weten we dat ook weer
Ze maken het wel spannend, iemand enig idee?
"Er komt iets geweldigs aan en we kunnen niet wachten om dit met je te delen. Kom naar bunq Update 23 om het samen met ons te beleven:
Dinsdag 18 juli om 19:45 uur
(deuren sluiten om 20:15 uur)
DeLaMar Theater, Marnixstraat 402, Amsterdam
Klik op de knop hieronder en claim je ticket (en eentje voor je +1) zolang ze er nog zijn.
Claim je gratis ticket"
"Er komt iets geweldigs aan en we kunnen niet wachten om dit met je te delen. Kom naar bunq Update 23 om het samen met ons te beleven:
Dinsdag 18 juli om 19:45 uur
(deuren sluiten om 20:15 uur)
DeLaMar Theater, Marnixstraat 402, Amsterdam
Klik op de knop hieronder en claim je ticket (en eentje voor je +1) zolang ze er nog zijn.
Claim je gratis ticket"
Ik mag hopen dat ze de rente verhogen anders ben ik wegratzz schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:27:
Ze maken het wel spannend, iemand enig idee?
Zal vast weer iets 'groens' of 'social' zijn...
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Inderdaad, Ali hunkert altijd naar z'n nieuwe Steve Jobs-momentje.Tdem schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:31:
Is dat niet, net als bij Apple, elke keer zo? 😂
Wie heeft er tegenwoordig betere rente dan?Eddie_V2 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:43:
[...]
Ik mag hopen dat ze de rente verhogen anders ben ik weg
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Rente wordt per 1 juli 2,30%Eddie_V2 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:43:
[...]
Ik mag hopen dat ze de rente verhogen anders ben ik weg
Kreeg dit ongeveer een week geleden per mail (helaas al weggegooid)
Ik heb mijn deposito van afgelopen november maar voor 1 jaar heb vastgezet tegen 2,10%. Precies vanuit de verwachting dat de rente toch wel zou blijven stijgen dit jaar.
Bij bunq? Ik heb geen mailtje gehad, iemand hier wel?BlizzarD schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:31:
[...]
hi!
Nee, deze mail ook niet ontvangen.MysticX schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:58:
[...]
Bij bunq? Ik heb geen mailtje gehad, iemand hier wel?
Van de vorige verhoging wel.
Ik denk dat dit de mail van BUX was in plaats van Bunq. Ik heb de mail namelijk ook ontvangen. Niet ondenkbaar dat Bunq dit ook gaat doen, aangezien de vorige rentepercentages van BUX exact gelijk waren aan die van Bunq. Maar het kan uiteraard toeval zijn.BlizzarD schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:31:
[...]
Daar heb ik nog niet eerder van gehoord. BUX is een soort De Giro / Robinhood met rente op je onbelegde geld?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Dat zijn er al een heleboel, als ik kijk op bv spaarrente.nl staat bunq inmiddels 9e.
Ik heb net een rekening geopend bij openbank waar ik de eerste 6 maanden 3% krijg, dus ik ga mijn geld overzetten zo snel als alles geactiveerd is.
[ Voor 8% gewijzigd door Eddie_V2 op 28-06-2023 13:55 ]
Ook als je filtert op NL DGS?Eddie_V2 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:51:
[...]
Dat zijn er al een heleboel, als ik kijk op bv spaarrente.nl staat bunq inmiddels 9e.
Ik heb net een rekening geopend bij openbank waar ik de eerste 6 maanden 3% krijg, dus ik ga mijn geld overzetten zo snel als alles geactiveerd is.
dat is een andere discussie en voor mij niet relevant. onder de 100k per bank is het europees goed geregeld.
En ook nog 100k per persoonEddie_V2 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:13:
[...]
dat is een andere discussie en voor mij niet relevant. onder de 100k per bank is het europees goed geregeld.
Of het is de e-euro: https://www.nu.nl/economi...en-rente-op-je-saldo.htmledie schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:47:
Zal vast weer iets 'groens' of 'social' zijn...
BUX is inderdaad zoiets als De Giro, maar dan met een simpele UI en een modernere aanpak. Maar het is gemaakt voor het verhandelen van aandelen inderdaad. Daarnaast hebben ze sinds een tijdje dat je dus 2.01% rente krijgt op je niet-belegde cash. Daar kun je hier meer over lezen.Sando schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:59:
[...]
Daar heb ik nog niet eerder van gehoord. BUX is een soort De Giro / Robinhood met rente op je onbelegde geld?
Hier vandaag gebeld door een scammer van "de bunq bank". Hij wist zowel voornaam als achternaam en dat ik dus bij bunq bankier.
Lijkt er dus op dat er data gelekt is bij bunq of een van hun 100-en trackers?
[edit]
Ik had ook ff kunnen zoeken maar er zijn hier dus meerdere die al lastig gevallen zijn
[edit]
Ik had ook ff kunnen zoeken maar er zijn hier dus meerdere die al lastig gevallen zijn

[ Voor 19% gewijzigd door bluewalk op 29-06-2023 16:24 ]
of een webshop die weet dat je via bunq hebt betaald...bluewalk schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:18:
Hier vandaag gebeld door een scammer van "de bunq bank". Hij wist zowel voornaam als achternaam en dat ik dus bij bunq bankier.
[edit]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"