Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cerenas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:12
ratzz schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:55:
[...]

Hoe heb je de app/telefoon dan weer opnieuw geregistreerd? Gaat dan dan via de website?
Als ik de app opnieuw installeer kan ik voor inloggen kiezen en er wordt dan alleen om mijn emailadres gevraagd en de pincode van de app die ik voorheen al gebruikte. Vervolgens ben ik meteen ingelogd.

Lijkt niet heel veilig, maar dat is waarschijnlijk omdat m'n apparaat misschien nog herkend wordt? Ik kan mij herinneren dat op een geheel nieuw apparaat ik een selfie en video moest maken waarin ik mijn hoofd moest bewegen voor identificatie volgens mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:13
Als Bunq slim is gaan ze nu adverteren met hun spaarrekening. Veel geklaag over ING lees ik op nu.NL met hun lage 0,75 procent spaarrente en enorme winsten. En juist mikken op die 1 of 2 procent want 99% blijft toch bij ING, omdat de meeste Nederlanders niet van bank veranderen houden.

[Voor 29% gewijzigd door Datisraar op 11-05-2023 10:16]

• larsred
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:53
Ik ben al heel de ochtend op zoek naar een functie in die er in een van de recente updates bij is gekomen, maar kan deze nergens vinden. Het gaat om de functie waarbij je een bonnetje kon scannen en dan werd automatisch het product, het aantal en de prijs als een digitaal bonnetje opgeslagen en kon je deze delen als een betaalverzoek. Dan hoeft degene die deze ontvangt alleen nog aan te klikken wat hij gebruikt heeft en werd het juiste bedrag gelijk betaald.
Weet iemand of deze functie stilletjes verwijderd is of kan ik gewoon niet goed zoeken. Dit was nou echt een functie waarbij iedereen die een betaalverzoek kreeg verbaasd was dat dit bestond. Ik mocht namelijk ook betalen omdat mensen dit wel ideaal vonden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:18
Datisraar schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:14:
Als Bunq slim is gaan ze nu adverteren met hun spaarrekening. Veel geklaag over ING lees ik op nu.NL met hun lage 0,75 procent spaarrente en enorme winsten. En juist mikken op die 1 of 2 procent want 99% blijft toch bij ING, omdat de meeste Nederlanders niet van bank veranderen houden.
Toen ze net naar 2,01% hadden verhoogd heb ik het wel reclame op de radio gehoord van bunq. Zal dus na de volgende verhogen wel weer zo zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:37
Ninodebest schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 16:14:
[...]

Wat heeft jou doen overtuigen om over te gaan stappen van ING naar Bunq, als ik vragen mag?

En ga je Bunq gebruiken, of gebruik je al, als gezamenlijk account?
De limiet van 3 bankrekeningen werkt niet voor mij en had eerst Bunq ernaast maar nu ga ik helemaal over.
Gezamelijk is niet meer van toepassing sinds kort.
Cerenas schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:00:
Gisteravond laat ging het inloggen opeens goed mis. Moest constant opnieuw fingerprint/pin invullen, na een tijdje werd ik opeens helemaal uitgelogd. Vervolgens weer ingelogd, werd m'n telefoon als nieuw device geregistreerd en nu laden mijn rekeningoverzichten niet meer. Ik kan m'n bij- en afschrijvingen dus niet meer zien. Hebben meer mensen hier last van?
Had ik gisterenavond rond 2300 ook. Een uur later nergens last van.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:16

CurlyMo

www.pilight.org

Kan je met Easy Savings meerdere spaarrekeningen openen of zit je vast aan één?

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:13
CurlyMo schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:57:
Kan je met Easy Savings meerdere spaarrekeningen openen of zit je vast aan één?
Je kan 1 en/of rekening openen en 1 persoonlijke. Heb ik hier ook, en werkt perfect. De rente komt per maand op 1 rekening, dus daar moet je een keuze maken. De en/of rekening moet je uiteraard delen met een ander account/partner.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• !kk3
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 17:17
!kk3 schreef op zondag 30 april 2023 @ 09:54:
[...]

Korte update: account van mijn partner was niet geverifieerd en dat lukte ook niet. Na een ruime week wachten en chatten heeft de helpdesk haar account gereset en hebben we de stappen doorlopen. Nu nog een week (?) wachten tot ze de documenten hebben geverifieerd.
Wordt vervolgd
Nog 2 weken later en de nodige onduidelijkheid over wat er nu nodig was is het gelukt. Beiden geverifieerd en geld op de rekening gezet. Of het vooruitgang is laat ik in het midden maar de aanhouder wint.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Feralz
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-06 23:31
Redsandro schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:43:

edit:
TL;DR: Ik hou mijn geld lekker bij de bank waar ik al aangemerkt ben als "geen crimineel", maar ik vind het wel erg jammer dat ze geen rente hebben. Als "geld verplaatsen" vanaf 15k 10k niet zo'n criminele handeling was, dan zou ik met mijn spaargeld overstappen naar Bunq of eerst OpenBank (6 maanden 2,50% rente) en daarna Bunq.
Ik heb precies deze ervaring gehad bij Bunq. Toch een paar nachten slecht van geslapen tot het een week later opgelost was. Had al mijn spaargeld van een grootbank naar Bunq geboekt. Grootbank had de rekening op slot gegooid, was met een belletje van een paar minuten opgelost.

Bunq vond het daarna prima om mijn geld te ontvangen. Toen een paar dagen later mijn OpenBank rekening actief werd met een hogere rente en geen opnamebeperkingen heb ik de hele zwik daar naartoe verplaatst. Toen was opeens al mijn spaargeld in handen van een bank die alleen door middel van chatberichten in het Engels (volgens mij ook nog als tweede taal) communiceert, en ondanks dat je binnen vijf minuten antwoord geeft op de gestelde vragen en de volgende dag extra bewijs opstuurt gaan er dagen overheen voordat je nietszeggende berichten als "bedankt, we gaan ernaar kijken" terugkrijgt... terwijl er ook nog eens was gezegd dat mijn aangeleverde documentatie binnen 48 uur beoordeeld zou worden.

Ik snap heel goed waarom ze het doen, en uiteindelijk is mijn geld weer vrijgegeven, maar ik was toch beroerd van het idee dat al mijn spaargeld gegijzeld was als het ware. Als Bunq in de toekomst een hogere rente gaat bieden dan OpenBank ben ik niet zo geneigd om weer terug te gaan. Ik hou normaal niet van bellen maar het feit dat ze op geen enkele normale manier bereikbaar zijn en je via de chat om de paar dagen antwoord krijgt van steeds iemand anders die jou dan ook nog eens ratings gaat geven (die blijkbaar weer invloed hebben op hoe je geholpen wordt?) geeft dat echt een heel machteloos gevoel.

[Voor 43% gewijzigd door Feralz op 13-05-2023 23:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 11:12
Weet iemand toevallig of er bij banken alarmbellen afgaan wanneer je meerdere stortingen doet van max 10K? Ik zou graag een hogere rente willen ontvangen, maar ik heb geen zin om als potentiële crimineel bestempeld te worden...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Spektaculair
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:32
Lassy schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:57:
Weet iemand toevallig of er bij banken alarmbellen afgaan wanneer je meerdere stortingen doet van max 10K? Ik zou graag een hogere rente willen ontvangen, maar ik heb geen zin om als potentiële crimineel bestempeld te worden...
Een bank vindt dat waarschijnlijk juist verdacht, het algoritme denkt dan dat je aan het smurfen bent en dan gaan de alarmbellen af lijkt me.

N=1 maar het overmaken van een bedrag hoger dan 10k naar Bunq zorgde hier voor 0 problemen. Ik kan me voorstellen dat het helpt als beide rekeningen normale bankrekeningen zijn die op dezelfde naam staan. Als je het bedrag stort vanaf een crypto exchange o.i.d. kan ik me voorstellen dat ze moeilijker doen (en gezien o.a. witwasrisico's is dat wat mij betreft ook terecht).

[Voor 3% gewijzigd door Spektaculair op 15-05-2023 10:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:25
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:23:
[...]

Je kan 1 en/of rekening openen en 1 persoonlijke. Heb ik hier ook, en werkt perfect. De rente komt per maand op 1 rekening, dus daar moet je een keuze maken. De en/of rekening moet je uiteraard delen met een ander account/partner.
Wordt de rente dan niet bijgeschreven op de betreffende spaarrekening zelf? M'n vrouw en ik hebben beide een persoonlijk spaarrekening en we hebben samen een en/of spaarrekening.
In de app zie ik zo snel geen optie om te bepalen waar de rente moet worden bijgeschreven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:05

Cordon

Lievelings jankert

Cranberry schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:38:
[...]

Wordt de rente dan niet bijgeschreven op de betreffende spaarrekening zelf? M'n vrouw en ik hebben beide een persoonlijk spaarrekening en we hebben samen een en/of spaarrekening.
In de app zie ik zo snel geen optie om te bepalen waar de rente moet worden bijgeschreven.
Nope, je kiest 1 rekening uit waarop de rente wordt uitbetaald. Diegene die de originele eigenaar is van de gezamelijke spaarrekening krijgt de rente over die rekening op zijn/haar rekening gestort.

Je doet dit via Profiel -> Tandwieltje -> Freedom of Choice.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Lassy schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:57:
Niet doen, "structuring" is expliciet verboden en maakt je dus juist crimineel.

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

Acties:
  • 0Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:58
Cordon schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:40:
[...]

Nope, je kiest 1 rekening uit waarop de rente wordt uitbetaald. Diegene die de originele eigenaar is van de gezamelijke spaarrekening krijgt de rente over die rekening op zijn/haar rekening gestort.

Je doet dit via Profiel -> Tandwieltje -> Freedom of Choice.
Toch wordt bij ons de spaarrente netjes op beide rekeningen bijgeschreven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:42
Spektaculair schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:08:
[...]
N=1 maar het overmaken van een bedrag hoger dan 10k naar Bunq zorgde hier voor 0 problemen.
N=2. Ik heb eerst een bedrag van €1000 overgemaakt, om na te gaan of ik alle gegevens goed had en of het proces werkte. Daarna de bulk van >10k. Enige verschil was, dat die >10k pas de dag erna op de rekening stond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
celshof schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:27:
[...]

N=2. Ik heb eerst een bedrag van €1000 overgemaakt, om na te gaan of ik alle gegevens goed had en of het proces werkte. Daarna de bulk van >10k. Enige verschil was, dat die >10k pas de dag erna op de rekening stond.
Ja hier ook, eerst 100 euro geprobeerd, daarna een groter bedrag. Ben sowieso van controle, dus snap niet dat iemand meteen in bulk z'n spaargeld gaat overboeken voordat je 100% zeker bent dat alles goed zit. Alle transacties vanaf Rabo waren bij mij overigens per direct als saldo zichtbaar bij Bunq.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Naamloos87
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:54
Zat te kloten met de app en nu heb ik 5x mijn totaalsaldo op het beginscherm staan. Weet iemand hoe je die kunt verwijderen?

"Don't look for the needle in the haystack. Just buy the haystack." - John C. Bogle

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Naamloos87 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:06:
Zat te kloten met de app en nu heb ik 5x mijn totaalsaldo op het beginscherm staan. Weet iemand hoe je die kunt verwijderen?
Ingedrukt houden en dan ‘verwijder widget’

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Spektaculair schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:08:
N=1 maar het overmaken van een bedrag hoger dan 10k naar Bunq zorgde hier voor 0 problemen.
Volgens (verouderde?) informatie op Wikipedia staat de ondergrens op 15k. Dus de echte vraag is: Kan je een bedrag ter grote van het depositogarantiestelsel overmaken, of ben je dan wel een crimineel?

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

Acties:
  • +1Henk 'm!

• celshof
Redsandro schreef op maandag 15 mei 2023 @ 23:36:
[...]

[...]
Volgens (verouderde?) informatie op Wikipedia staat de ondergrens op 15k. Dus de echte vraag is: Kan je een bedrag ter grote van het depositogarantiestelsel overmaken, of ben je dan wel een crimineel?
15K zat ik ook ruim boven. Maar dan weer niet in de buurt van het depositogarantiestelsel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wpm
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04
Redsandro schreef op maandag 15 mei 2023 @ 23:36:
[...]

[...]

De ondergrens van 10K is straks al verouderd binnen Nederland. Wordt 100 euro als het aan Minister Sigrid Kaag ligt (is van afgelopen januari).
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5361899/privacywaakhond-kraakt-wet-waarbij-alle-transacties-boven-100-euro

En haar verdediging

De "poortwachters" functie bij banken is ver doorgeschoten. De fraude afdelingen bij banken lopen op in de duizende mensen.

Doen banken dit niet, dan hangen hoge (bestuurlijke) boetes boven het hoofd.

• TweakMeneer
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 09:20
Ik heb ook meerdere keren 5k overgemaakt.
Dit ook vanwege het overboekingslimiet en random reader gedoe.

En later nog wat 1k+ overboekingen.

Geen problemen tot nu toe. Is nu een week geleden.

Rente tikt lekker aan :*)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:12

TheVMaster

Moderator WOS
celshof schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:27:
[...]

Dat is volgens mij ook hoe het werkt. Die instant betalingen zijn tot een maximum, alles daarboven is dus niet instant.

• TheVMaster
  • Laatst online: 00:12

TheVMaster

Moderator WOS
wpm schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:57:
[...]

De ondergrens van 10K is straks al verouderd binnen Nederland. Wordt 100 euro als het aan Minister Sigrid Kaag ligt (is van afgelopen januari).
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5361899/privacywaakhond-kraakt-wet-waarbij-alle-transacties-boven-100-euro

En haar verdediging

De "poortwachters" functie bij banken is ver doorgeschoten. De fraude afdelingen bij banken lopen op in de duizende mensen.

Doen banken dit niet, dan hangen hoge (bestuurlijke) boetes boven het hoofd.
Als een bank transacties monitort, dan wil dat niet zeggen dat minister Kaag (of wie dan ook bij een ministerie) mee kijkt. Alleen als er zaken niet kloppen, dan trekt men aan de bel. Vraag me echt af of dat nu zo'n issue is. Enige nadeel van een lager bedrag, betekend dat er meer computerpower nodig gaat zijn om dit allemaal te kunnen monitoren.

Overigens snap ik zelf niet heel goed waarom het zo omlaag moet, want een crimineel gaat echt zijn miljoenen niet in porties van paar 100 euro overmaken (om maar onder die monitor grens te blijven).

• wpm
TheVMaster schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:24:
[...]

Als een bank transacties monitort, dan wil dat niet zeggen dat minister Kaag (of wie dan ook bij een ministerie) mee kijkt. Alleen als er zaken niet kloppen, dan trekt men aan de bel. Vraag me echt af of dat nu zo'n issue is. Enige nadeel van een lager bedrag, betekend dat er meer computerpower nodig gaat zijn om dit allemaal te kunnen monitoren.

Overigens snap ik zelf niet heel goed waarom het zo omlaag moet, want een crimineel gaat echt zijn miljoenen niet in porties van paar 100 euro overmaken (om maar onder die monitor grens te blijven).
Begrijp me niet verkeerd, ik schrijf niet dat ze meekijken. De richtlijnen die DNB heeft uitgeschreven gaat nog op een oude klassieke manier, verwacht er niet al te veel automatisering in. Hierom had Bunq ook een probleem met DNB, vanwege het op een andere manier bepalen van de toetsing fraude.

De reden waarom "echte" frauders niet snel worden aangepakt, komt vanwege de thresshold die is gegeven aan de rapportering naar de FIOD. Ze worden overspoeld met meldingen die door banken verplicht moet worden verzonden.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:33
Mooi verhaal over de bomen :+

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:07

Niku

Alagaesii

Z___Z schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:30:
[...]

Ja hier ook, eerst 100 euro geprobeerd, daarna een groter bedrag. Ben sowieso van controle, dus snap niet dat iemand meteen in bulk z'n spaargeld gaat overboeken voordat je 100% zeker bent dat alles goed zit. Alle transacties vanaf Rabo waren bij mij overigens per direct als saldo zichtbaar bij Bunq.
Same here, werkte prima.

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jojost1 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:58:
[...]

Geen verborgen kosten zolang je geen extra rekeningen aan gaat maken of passen gaat aanvragen. Let tijdens het aanmaken van het account wel even op dat je enkel easy savings neemt, het kan nog wel eens zijn dat je een 30 dagen gratis trial van een betaald pakket afneemt als je even niet oplet. Mensen geven de laatste tijd wel aan dat het proces duidelijker geworden is.
Bij het Easy Savings abonnement wordt o.a. de Bunq Mastercard "gratis" geoffreerd. Dat is het niet. Opletten idd.

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 05:55
Blijkbaar een storing bij bunq, overboekingen worden teruggestort.

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:35
CR9 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:45:
Blijkbaar een storing bij bunq, overboekingen worden teruggestort.
Ik heb dat probleem niet met inkomende betaling (van een andere NL IBAN) en uitgaande card betaling

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Datisraar
😂😂😂 (pecunia non olet).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik ben sinds kort klant samen met mijn vrouw. Ook een serieus bedrag op de rekening gezet...

Nu lijkt het alsof de rente die in de app staat bij opgebouwd, maar de helft is van wat ik zou verwachten... Is hier een logische verklaring voor?

Lijkt erop dat omdat het een gedeelde rekening is, we allebei de helft krijgen... Die gestort wordt op dezelfde rekening. Lekker overzichtelijk.

[Voor 24% gewijzigd door Hooglander1 op 19-05-2023 19:26]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ninodebest
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:07
Hooglander1 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 19:21:
Ik ben sinds kort klant samen met mijn vrouw. Ook een serieus bedrag op de rekening gezet...

Nu lijkt het alsof de rente die in de app staat bij opgebouwd, maar de helft is van wat ik zou verwachten... Is hier een logische verklaring voor?

Lijkt erop dat omdat het een gedeelde rekening is, we allebei de helft krijgen... Die gestort wordt op dezelfde rekening. Lekker overzichtelijk.
Weet ik dat ook weer. Mijn mij kwamen de bedragen niet overeen, maar nu makes it sense.

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:11
Ik vroeg mij af wat de kwaliteit is van de beleggingsfond van Birdee. Ik ben nu ruim 1 jaar bezig met de beleggingsrekening via bunq, maar sta nog steeds op een groei van -1,74%. Zelfs een spaarrekening levert meer op. Ligt het toch aan de beurs, of doet die beleggingsclub niet goed zijn werk?

[Voor 6% gewijzigd door Webarcher op 20-05-2023 07:03]

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 01:16

Nicap

Tsssk....

Webarcher schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 07:02:
Ik vroeg mij af wat de kwaliteit is van de beleggingsfond van Birdee. Ik ben nu ruim 1 jaar bezig met de beleggingsrekening via bunq, maar sta nog steeds op een groei van -1,74%. Zelfs een spaarrekening levert meer op. Ligt het toch aan de beurs, of doet die beleggingsclub niet goed zijn werk?
Ik gok niet echt de juiste tijd nu. Het is uiteraard geen zekerheid dat het altijd meer is dan 0.
Geen idee hoe gemiddeld andere beleggings clubs ervoor staan.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Naamloos87
Valt bunq onder het depositogarantiestelsel?

"Don't look for the needle in the haystack. Just buy the haystack." - John C. Bogle

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dickwolff
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:58
Volgens hun website wel, en ze staan ook in het register van de DNB.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 21:07

Niku

Alagaesii

Naamloos87 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:43:
Ja

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:35
Naamloos87 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:43:
De EUR rekeningen wel, lokale valuta rekeningen niet, zie https://together.bunq.com/d/45414-local-currencies

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mad master
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-05 13:03
Hi, gezien de hogere rente bij bunq willen mijn vrouw en ik ook spaarrekening(en) openen bij bung ipv de ing.

Huidige situatie
Man : ING eigen rekening + spaarrekening
Vrouw : ING eigen rekening + spaarrekening
Gezamenlijk : gezamenlijke rekening + spaarrekening

Bij de bung zouden we graag voor de spaarrekeningen willen overstappen en voor de eigen en gezamenlijke rekening bij de ING willen blijven.

Is het openen van 2x een eigen rekening en 1x een gezamenlijke rekening mogelijk?
Dus eigenlijk een 2x easy saving persoonlijk en 1 easy saving gezamenlijk. En hoe zit dat met de rente? krijgen we dat dan over alle 3 de spaarrekening de max rente van 2,01% over de eerste 100.000?

Iemand dezelfde situatie of hoe dat toegepast wordt bij bunq? Hoor het graag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cerenas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:12
Webarcher schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 07:02:
De beurs gaat ook al even niet lekker, kun je bijvoorbeeld op iex.nl wel zien. Zit er zelf nu 11 maanden in met best een flink bedrag en zit op 5,66% groei op de "Vegas baby!" strategie.

Ben er met een flink bedrag lump sum ingegaan en stort er sindsdien elke maand wat bij.

Het blijft beleggen dus het kan altijd wat slechter of wat beter gaan. Op de lange termijn zou je groei moeten zien (historisch gezien), daar doe je het uiteindelijk voor natuurlijk.

Als ik de details bekijk gaat het voornamelijk om obligaties en etf's. Dit soort beleggingen laten vaak op de korte termijn niet heel veel winst zien, maar wel een gestage groei over de jaren heen.

Als je je geld snel wil laten groeien is dat niet de juiste keuze, dan moet je naar andere belegingsproducten kijken (met meer risico).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:48
Mad master schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:34:
[...]
Is het openen van 2x een eigen rekening en 1x een gezamenlijke rekening mogelijk?
Dus eigenlijk een 2x easy saving persoonlijk en 1 easy saving gezamenlijk. En hoe zit dat met de rente? krijgen we dat dan over alle 3 de spaarrekening de max rente van 2,01% over de eerste 100.000?

Iemand dezelfde situatie of hoe dat toegepast wordt bij bunq? Hoor het graag.
Dit klopt helemaal; beiden 1 eigen rekening + samen 1 rekening = totaal 3 rekeningen (1 hij, 1 zij, 1 hij+zij).

Het limiet van 100.000 geldt per persoon, en je bent eigenaar van de helft van het geld op de gezamenlijke rekening. Daarom krijg je, per persoon, ook maar de helft van de rente van de gezamenlijke rekening.

Let op: de rente van beide rekeningen wordt opgeteld en jullie kunnen dit slechts op 1 rekening laten uitbetalen: op jullie eigen rekening of op de gezamenlijke rekening. Jouw rente dus op jouw rekening of de gezamenlijke rekening, haar rente op haar rekening of de gezamenlijke rekening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:11
Cerenas schreef op zondag 21 mei 2023 @ 23:35:
[...]

De beurs gaat ook al even niet lekker, kun je bijvoorbeeld op iex.nl wel zien. Zit er zelf nu 11 maanden in met best een flink bedrag en zit op 5,66% groei op de "Vegas baby!" strategie.

Ben er met een flink bedrag lump sum ingegaan en stort er sindsdien elke maand wat bij.

Het blijft beleggen dus het kan altijd wat slechter of wat beter gaan. Op de lange termijn zou je groei moeten zien (historisch gezien), daar doe je het uiteindelijk voor natuurlijk.

Als ik de details bekijk gaat het voornamelijk om obligaties en etf's. Dit soort beleggingen laten vaak op de korte termijn niet heel veel winst zien, maar wel een gestage groei over de jaren heen.

Als je je geld snel wil laten groeien is dat niet de juiste keuze, dan moet je naar andere belegingsproducten kijken (met meer risico).
Ik zat op de middelste strategie. Was voorzichtig met mijn inleg, maar ga dan ook eens de Vegas strategie doen. Hoef op korte termijn geen mega winst te behalen, maar vond over 1 jaar gezien nog steeds een negatief resultaat toch wat tegenvallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:27
Vandaag heeft bunq ineens 19 eur afgeschreven voor een abbo van 25 ibans ofzo? Ik heb dat nooit aangevraagd. Heb wel 2 kinder spaarrekeningen toegevoegd, en een gezamenlijke spaarrekening met mijn vriendin, maar nergens een melding dat dat geld zou kosten. Erg vreemd dit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

bones schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:51:
Vandaag heeft bunq ineens 19 eur afgeschreven voor een abbo van 25 ibans ofzo? Ik heb dat nooit aangevraagd. Heb wel 2 kinder spaarrekeningen toegevoegd, en een gezamenlijke spaarrekening met mijn vriendin, maar nergens een melding dat dat geld zou kosten. Erg vreemd dit.
Je moet je natuurlijk wel inlezen in wat er in je abonnement zit. Maar doorgeven dat iets duurder wordt en/of geld gaat kosten is Bunq heel slecht in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bones
Cordon schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:54:
[...]

Je moet je natuurlijk wel inlezen in wat er in je abonnement zit. Maar doorgeven dat iets duurder wordt en/of geld gaat kosten is Bunq heel slecht in.
Bij mijn abbo staat: easy savings met daarbij de tekst: gratis. Kan nergens iets terugvinden van een abbo voor extra ibans.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

bones schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:59:
[...]

Bij mijn abbo staat: easy savings met daarbij de tekst: gratis. Kan nergens iets terugvinden van een abbo voor extra ibans.
Easy savings is 1 spaarrekening (je eigen) + 1 gedeelde spaarrekening (die met je vrouw). Elke extra rekening is bijbetalen voor het grootste pakket (2 voor je kinderen).

Maar had wel even een melding voor mogen komen toen je die rekeningen, buiten je abonnement om, ging toevoegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bones
Cordon schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:39:
[...]

Easy savings is 1 spaarrekening (je eigen) + 1 gedeelde spaarrekening (die met je vrouw). Elke extra rekening is bijbetalen voor het grootste pakket (2 voor je kinderen).

Maar had wel even een melding voor mogen komen toen je die rekeningen, buiten je abonnement om, ging toevoegen.
Ah ok, maar waarom zetten ze mij dan niet op easy money van 8,99, daar zitten al 25 sub accounts in? Daar heb je ook 2.01% rente toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

bones schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:45:
[...]

Ah ok, maar waarom zetten ze mij dan niet op easy money van 8,99, daar zitten al 25 sub accounts in? Daar heb je ook 2.01% rente toch?
Geld.

Ja, geen idee. Je kan altijd een ticket inschieten bij BUNQ. Maar dat klopt, daar zit het allemaal in. Plus die 2.01% rente.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mad master
Tommert38 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 00:20:
[...]

Dit klopt helemaal; beiden 1 eigen rekening + samen 1 rekening = totaal 3 rekeningen (1 hij, 1 zij, 1 hij+zij).

Het limiet van 100.000 geldt per persoon, en je bent eigenaar van de helft van het geld op de gezamenlijke rekening. Daarom krijg je, per persoon, ook maar de helft van de rente van de gezamenlijke rekening.

Let op: de rente van beide rekeningen wordt opgeteld en jullie kunnen dit slechts op 1 rekening laten uitbetalen: op jullie eigen rekening of op de gezamenlijke rekening. Jouw rente dus op jouw rekening of de gezamenlijke rekening, haar rente op haar rekening of de gezamenlijke rekening.
Top, bedankt voor de heldere uitleg. Onder de streep is de max rente over 2 personen berekend, wat neerkomt over 200.000,- en dan doet de gezamenlijke rekening niks als je de rente laat uitkeren op de eigen hij/zij rekeningen. Ga er vanavond even voor zitten dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Tommert38 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 00:20:
[...]

Hoe zit dat dan eigenlijk bij eventueel terugvallen op het deposito garantiestelsel?
Als ik een gezamenlijke rekening heb met mijn vrouw( ze heeft een eigen bunq abbo), is dan bij 200.000 “verzekerd”? Of is dat dan maar 100.000, omdat het maar 1 rekening is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:18
Nicap schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:18:
[...]

Hoe zit dat dan eigenlijk bij eventueel terugvallen op het deposito garantiestelsel?
Als ik een gezamenlijke rekening heb met mijn vrouw( ze heeft een eigen bunq abbo), is dan bij 200.000 “verzekerd”? Of is dat dan maar 100.000, omdat het maar 1 rekening is.
Zou per account gaan en bij gezamenlijk dus dubbel zijn volgens DNB:
https://www.dnb.nl/betrou...g-is-mijn-geld-beschermd/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wpm
Youtl schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:04:
[...]

Zou per account gaan en bij gezamenlijk dus dubbel zijn volgens DNB:
https://www.dnb.nl/betrou...g-is-mijn-geld-beschermd/
DGS is per account per rekeninghouder.

Dus als je een en/of rekening met 100.000 dan wordt 50.000 naar jouw en 50.000 aan je vrouw toegeschreven.

Heb je hiernaast een persoonlijke rekening met 80.000 dan worden de rekeningen opgeteld. Dus 80 + 20 omdat de max 100.000 is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

wpm schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:40:
[...]

DGS is per account per rekeninghouder.

Dus als je een en/of rekening met 100.000 dan wordt 50.000 naar jouw en 50.000 aan je vrouw toegeschreven.

Heb je hiernaast een persoonlijke rekening met 80.000 dan worden de rekeningen opgeteld. Dus 80 + 20 omdat de max 100.000 is.
OK, dus eigenlijk is het dan slimmer om bij 200.000 geen gezamelijke rekening te doen, maar beide 100.000.
Niet dat ik aan de 200.000 zit, maar vroeg het me wel af.
Stel dat ik het loodje leg is "mijn" 100.000 erftechnisch nog steeds deels voor mijn vrouw(in dit geval 50.000 voor haar en 50.000 voor m'n dochter) Niet dat bunq direct in zal storten, maar just in case.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wpm
Nicap schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:00:
[...]

OK, dus eigenlijk is het dan slimmer om bij 200.000 geen gezamelijke rekening te doen, maar beide 100.000.
Niet dat ik aan de 200.000 zit, maar vroeg het me wel af.
Stel dat ik het loodje leg is "mijn" 100.000 erftechnisch nog steeds deels voor mijn vrouw(in dit geval 50.000 voor haar en 50.000 voor m'n dochter) Niet dat bunq direct in zal storten, maar just in case.
Het is voor de bank en voor je zelf makkelijk om je spaargeld te splitsen.en niet op de en/of rekening te houden.
Hiernaast, mocht je naast rijk in het leven ook nog eens rijk in liquide middelen zijn, geld over verschillende banklicentie plaatsen. (dus niet per bank maar banklicentie).

Acties:
  • +7Henk 'm!

• davasch
  • Laatst online: 21:45
Afgelopen vrijdag gebeld door iemand die zich voordeed als medewerker van Bunq en een verdachte verhuizing en twee verdacht transacties van 1500,- en 2500,- wilde bespreken. Even aangehoord en het bleek uiteraard een phishingpoging te zijn.

Nu heb ik deze poging netjes gemeld bij Bunq via https://www.bunq.com/help/report?dc=phishing en hierbij ook duidelijk vermeld dat ik op niets ingegaan ben. De volgende dag is mijn account geblokkeerd en krijg ik een e-mail met aanvullende vragen die ik eerst moet invullen. Nu gebruik ik mijn rekening in principe alleen om spaargeld op te stallen, dus het is niet direct een groot probleem als het snel opgelost wordt, we zullen zien.

Dit formulier kan je voor zover ik zie gewoon zonder inloggen invullen, zou de match dan puur op e-mailadres en/of telefoonnummer gemaakt worden waarna ze vervolgens de rekening gewoon blokkeren? Of zie ik hier iets over het hoofd?

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
davasch schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:11:
Afgelopen vrijdag gebeld door iemand die zich voordeed als medewerker van Bunq en een verdachte verhuizing en twee verdacht transacties van 1500,- en 2500,- wilde bespreken. Even aangehoord en het bleek uiteraard een phishingpoging te zijn.

Nu heb ik deze poging netjes gemeld bij Bunq via https://www.bunq.com/help/report?dc=phishing en hierbij ook duidelijk vermeld dat ik op niets ingegaan ben. De volgende dag is mijn account geblokkeerd en krijg ik een e-mail met aanvullende vragen die ik eerst moet invullen. Nu gebruik ik mijn rekening in principe alleen om spaargeld op te stallen, dus het is niet direct een groot probleem als het snel opgelost wordt, we zullen zien.

Dit formulier kan je voor zover ik zie gewoon zonder inloggen invullen, zou de match dan puur op e-mailadres en/of telefoonnummer gemaakt worden waarna ze vervolgens de rekening gewoon blokkeren? Of zie ik hier iets over het hoofd?
Phoe ik denk dat je eigenlijk eerst via de app zelf contact had moeten zoeken, maar dit zal vast wel weer goed komen. Wellicht uit voorzorg even geblokkeerd totdat je reageert om zeker te zijn dat alles in orde is. Lijkt mij ook niet gek, ook al heb je aangegeven dat je er niet op bent ingegaan.

Die match maken ze inderdaad op e-mailadres en telefoonnummer.

Desktop: NZXT H1 2022 (AMD Ryzen 7 5700X / AMD 7900 XTX) -  MBP 16 2021 (M1 Max//64GB/8TB) - S23 Ultra White -  iPad Pro 2021 12.9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mad master

Hoe komt die phiser dan aan je telefoonnummer? Of was het een lucky shot van hem/haar dat je bij bunq zit. Zo niet, dan moet die data van klanten met telefoonnummers ergens op straat liggen. Of niet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• davasch
  • Laatst online: 21:45
Geen idee. In het verleden heb ik mijn Bunqrekeningen wel 'actief' gebruikt als hoofdrekening(en). Wellicht dat het daardoor ergens eens in een datalek naar buiten gekomen is.

Ik had op den duur te weinig vertrouwen in (vooral de helpdesk van) Bunq om dit als hoofdrekening te gebruiken en heb daarna de rekening omgezet naar een 'Easy Savings' account vanwege de hoge rente. Daar ben ik nu wel blij mee; de rekening is nog steeds geblokkeerd en heb nog niets gehoord.

Als men inderdaad puur en alleen bij een ingevuld formulier op de website op de combinatie telefoonnummer + e-mailadres een rekening blokkeert vind ik dat wel een probleem eerlijk gezegd. Aan de ene kant veilig natuurlijk, maar een geblokkeerde rekening kan ook erg vervelend zijn m.i.

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:49
Vraagje over het 2x per maand geld opnemen. Is dat per maand gerekend? M.a.w. 24-5 en 26-5 doe ik een opname, kan ik dan 'gewoon' op 3-6 weer geld opnemen of moet ik dan wachten tot 24-6?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

SURFivor schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:17:
Vraagje over het 2x per maand geld opnemen. Is dat per maand gerekend? M.a.w. 24-5 en 26-5 doe ik een opname, kan ik dan 'gewoon' op 3-6 weer geld opnemen of moet ik dan wachten tot 24-6?
Op 1 juni word alles weer gereset. Dus dan kun je weer 2 afschrijvingen doen.

• Mr_gadget
  • Laatst online: 21:39

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

12 dagen geleden een bunq account aangemaakt. Maar hij is nog steeds bezig met verificatie..Meer mensen die ook lang moesten wachten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:16

CurlyMo

www.pilight.org

Mr_gadget schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:47:
12 dagen geleden een bunq account aangemaakt. Maar hij is nog steeds bezig met verificatie..Meer mensen die ook lang moesten wachten?
Ja, ik heb toen mijn account opgezegd en ben opnieuw begonnen. Toen was het binnen een uur voltooid.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ironheart
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-06 10:43
Hi,

Ik heb een vraag. Als ik een Bunq Easy Bank abonnement afsluit. Kan ik daarnaast ook een spaar rekening erbij nemen? Easy Savings? Voor samen 2,99 ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ninodebest
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:07
ironheart schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:08:
Hi,

Ik heb een vraag. Als ik een Bunq Easy Bank abonnement afsluit. Kan ik daarnaast ook een spaar rekening erbij nemen? Easy Savings? Voor samen 2,99 ?
Ja, je krijgt dan een spaarrekening en kan een betaalrekening toevoegen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:09
Ninodebest schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:21:
[...]

Ja, je krijgt dan een spaarrekening en kan een betaalrekening toevoegen.
En een creditcard/debitcard aanvragen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:11

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik werd net ook gebeld. Irritant zeg. Ik vroeg om telefoonnummer om terug te bellen maar dat hadden ze zogenaamd niet dus aangegeven dat ze maar even via de app contact op moeten namen dan. :+
Mad master schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:06:
[...]

Hoe komt die phiser dan aan je telefoonnummer? Of was het een lucky shot van hem/haar dat je bij bunq zit. Zo niet, dan moet die data van klanten met telefoonnummers ergens op straat liggen. Of niet?
Ik gok op een energieleverancier oid waar iemand wat bijverdient door gegevens te lekken. :)
In de Ik weet je wachtwoord podcast is hier wel een paar keer wat over voorbij gekomen hoe dat in zijn werk gaat. Lelijk wel.

[Voor 19% gewijzigd door Beekforel op 26-05-2023 16:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ratzz
[quote]Beekforel schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:47:
[...]

Ik werd net ook gebeld. Irritant zeg. Ik vroeg om telefoonnummer om terug te bellen maar dat hadden ze zogenaamd niet dus aangegeven dat ze maar even via de app contact op moeten namen dan. :+

[...]

Bunq heeft het ook opgemerkt, ik kreeg vandaag een email waarschuwing m.b.t. phishing en dergelijke.

"Hé bunqers 🌈

Gezien de recente toename van oplichting via social engineering, zoals phishing, willen we u graag helpen dit soort fraude te herkennen, zodat u uw account veilig kunt houden. In dit onderwerp leest u hoe u veilig kunt blijven en een poging tot phishing kunt voorkomen.

Belangrijke opmerking : bunq zal nooit telefonisch contact met je opnemen of om je inloggegevens, magische links of persoonlijke informatie (telefoonnummer, e-mail, beveiligingscode, kaartnummer, IBAN , enz.) vragen buiten de bunq -app."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:35

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wat zijn 'magische links' eigenlijk? :)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 17:08:
Als ik zo op Together rondlees is een magische link een tijdelijke link waarmee je een actie kan bevestigen of kan inloggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:04
YakuzA schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 17:08:
Als je zoekt op 'magic link' dan kom je daar heel veel voorbeelden van tegen. Eigenlijk een soort van 2FA waarbij je mailbox de 2e factor is. Soms wordt het ook gebruikt als alternatief voor een wachtwoord.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• kawing
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:03
Ik heb momenteel een easy savings account puur voor mijn spaargeld. Kan ik daarnaast nog een easy bank account openen voor dagelijks gebruik? Ik wil dit dus los van elkaar houden. En zoja, krijg ik voor de daaraan gekoppelde spaarrekening ook rente over?

• ChrisM
  • Laatst online: 21:51
kawing schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 08:04:
Ik heb momenteel een easy savings account puur voor mijn spaargeld. Kan ik daarnaast nog een easy bank account openen voor dagelijks gebruik? Ik wil dit dus los van elkaar houden. En zoja, krijg ik voor de daaraan gekoppelde spaarrekening ook rente over?
Waarom wil je het er naast doen? Easy bank heeft alle voordelen van Easy Savings, toch?

Ik denk wel dat de rente inderdaad per account is, dus als je meer dan 100k aan spaargeld hebt, kan dat een optie zijn.
Let wel dat je maar 100k beschermd hebt mocht bunq omvallen. Dat gaat niet per account, maar per persoon (per bank licentie).

• MysticX
  • Niet online
kawing schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 08:04:
Dat kan niet, alles wordt met elkaar gekoppeld. Je kan het in de app wel een beetje afschermen door het in een folder te stoppen en de bedragen onzichtbaar te maken.

Desktop: NZXT H1 2022 (AMD Ryzen 7 5700X / AMD 7900 XTX) -  MBP 16 2021 (M1 Max//64GB/8TB) - S23 Ultra White -  iPad Pro 2021 12.9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Naamloos87
Nvm

[Voor 97% gewijzigd door Naamloos87 op 28-05-2023 09:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• satfreak01
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-06 13:49
Geen rente uitbetaling op spaarrekening.

Ik had altijd al een gratis creditcard bij bunq. 2,5 maand een spaarrekening geopend. Maar nu nog steeds wordt er geen rente bedrag aangegeven en is er ook geen rente uitbetaald.
Als ik in de app kijk, kon ik rente niet laten uitbetalen op de spaarrekening maar stond op mn creditcard ingesteld. Ik kon iets van co2 iets kiezen. Niet gedaan. Nu zie ik dat ik ineens een maand gratis contract heb gekregen die meer dan 10 euro per maand gaat kosten. Wil ik dat direct veranderen naar het enig gratis contract wat er staat dan moet ik mn creditcard opzeggen......
Snap er niet veel meer van...wel dat ik 2,5 maand geen rente heb gekregen. Iemand?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
satfreak01 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:25:
Snap er niet veel meer van...wel dat ik 2,5 maand geen rente heb gekregen. Iemand?
Misschien een domme vraag, maar staat "ik wil rente ontvangen" aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Mr_gadget schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:47:
15min. Zal echt niet meer zijn geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kawing
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:03
MysticX schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:05:
[...]

Dat kan niet, alles wordt met elkaar gekoppeld. Je kan het in de app wel een beetje afschermen door het in een folder te stoppen en de bedragen onzichtbaar te maken.
Aangezien ik niet een extra account aan kan maken ga ik dan alsnog een betaalrekening aan koppelen. Ik zie dat ik dit in easy savings instelling kan wijzigen. Maar wordt er dan een lege betaalrekening aan gekoppeld of wordt mijn saldo van savings account naar betaalrekening geboekt en start ik met een lege savings account?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• satfreak01
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-06 13:49
anandus schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:01:
[...]

Misschien een domme vraag, maar staat "ik wil rente ontvangen" aan?
Ja die stond standaard al aan zag ik...

• MysticX
  • Niet online
kawing schreef op maandag 29 mei 2023 @ 23:57:
[...]

Aangezien ik niet een extra account aan kan maken ga ik dan alsnog een betaalrekening aan koppelen. Ik zie dat ik dit in easy savings instelling kan wijzigen. Maar wordt er dan een lege betaalrekening aan gekoppeld of wordt mijn saldo van savings account naar betaalrekening geboekt en start ik met een lege savings account?
Volgens mij kan je gewoon je subscription aanpassen, dan wordt je account gewoon omgezet en veranderd er verder niets aan je huidige spaarrekening(en).

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:05

Gynnad

* * *

Ik heb vorige maand een easy savings account aangemaakt en had nu eigenlijk verwacht dat de rente bijgeschreven zou zijn. Ben ik nog te vroeg en gebeurt dit later vandaag?

Als ik op de rente klikt staat er:
Totaal verdiende rente: 0
Deze maand verdiend: 48
Ontvang op: Savings

Uitbetaling rente staat ook op de 1e van elke maand.

Maar het bedrag op mijn savings account is nog steeds het bedrag wat ik er origineel op heb gezet. Zie ik iets over het hoofd?

[Voor 6% gewijzigd door Gynnad op 01-06-2023 06:24]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:06
@Gynnad je bent te vroeg. Wordt in de loop van de dag bijgeschreven

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• Gynnad

Gynnad

* * *

Ophidian schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 06:26:
@Gynnad je bent te vroeg. Wordt in de loop van de dag bijgeschreven
Oke - dan kijk ik later vandaag nog eens - thanks :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gynnad schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:10:
[...]

Oke - dan kijk ik later vandaag nog eens - thanks :)
Je krijgt een notificatie als de rente er is, dus hoeft niet eens te kijken ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• celshof
ChrisM schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:08:
[...]
Let wel dat je maar 100k beschermd hebt mocht bunq omvallen. Dat gaat niet per account, maar per persoon (per bank licentie).
Dat is toch overal zo? Daarbij, je bedrag boven 100k ben je ook niet direct kwijt, alleen moet je achteraan sluiten om het terug te krijgen. Maar de kans dat je het terug krijgt bij een failliete bank is best groot. Zowel DSB als Icesave hebben alle schuldeisers kunnen uitbetalen (dus ook de banken die garant stonden voor die eerste 100.000)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:06

Bergie

Lekker belangrijk...

Iemand ervaring met dat 'Eenvoudig budgetteren'?

Misschien heb ik het niet goed begrepen maar het idee is toch dat uitgaves in een bepaalde categorie automatisch van dat potje afgeboekt worden zonder dat je je pas eerst aan die specifieke rekening hoeft te koppelen?

Ik heb het nu geprobeerd met een potje voor de benzine; gekoppeld aan de categorie 'Kosten auto'. Maar als ik tank en het betaal (via Google Pay) vanaf de hoofdrekening wordt dat niet van de benzine rekening afgeboekt.

Doe ik nu iets fout? Of werkt dat misschien alleen met de fysieke pas ofzo?

Yamaha MT-09

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 23:09
Weet iemand of je ergens missende logo’s voor betalingen kunt melden? Bepaalde betalingen (aan grote bedrijven) krijgen niet altijd een logo.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Bergie schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:34:
Iemand ervaring met dat 'Eenvoudig budgetteren'?

Misschien heb ik het niet goed begrepen maar het idee is toch dat uitgaves in een bepaalde categorie automatisch van dat potje afgeboekt worden zonder dat je je pas eerst aan die specifieke rekening hoeft te koppelen?

Ik heb het nu geprobeerd met een potje voor de benzine; gekoppeld aan de categorie 'Kosten auto'. Maar als ik tank en het betaal (via Google Pay) vanaf de hoofdrekening wordt dat niet van de benzine rekening afgeboekt.

Doe ik nu iets fout? Of werkt dat misschien alleen met de fysieke pas ofzo?
Ik gebruik dit en dat gaat prima, ook met Google Pay. Je moet de pas waaraan je Gpay gekoppeld hebt wel op "Selecteer automatisch" zetten om het te laten werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 15:06

Bergie

Lekker belangrijk...

Beekforel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:15:
[...]

Ik gebruik dit en dat gaat prima, ook met Google Pay. Je moet de pas waaraan je Gpay gekoppeld hebt wel op "Selecteer automatisch" zetten om het te laten werken.
ah ok; dat laatste was niet het geval. Hopelijk gaat het daarmee wel goed. :) Was fijn geweest als daar ook een melding van zou komen in de app

Yamaha MT-09

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:18
Kan het kloppen dat de wachttijden bij Bunq weer een paar dagen zijn bij de Support?

Kreeg standaard het berichtje antwoord binnen 1 dag, maar vind dat ook wel erg lang als ze langer dan 1 dag doen..

• Rav
  • Niet online
Voor de eerste keer SOS gebruikt vandaag. Het was op zich fijn dat je snel antwoord krijgt. Jammer dat de reden was dat de helft van mijn rekeningen waren verdwenen (joint subaccounts met mijn vrouw).
Je schrikt nogal als er opeens een rekening met 10k mist.

Ook weer zo'n typisch chatgesprek.
[bunq] Om welke rekeningen gaat het, kun je de IBAN geven?
[ik] IBAN xx en IBAN yy
...even later...
[bunq] om welke rekeningen gaat het precies?
|:( |:(

En nu heb ik dus mijn SOS gebruikt, zonder dat ik 'schuldig' ben geweest aan de noodzaak daarvan.
The word shitshow comes to mind (again).
Ga nu toch serieus overwegen over te stappen. Moet maar weer eens wat onderzoek doen.

...

• Tdem
  • Niet online
Iemand al rente gehad vandaag? Komt normaal gesproken ‘s middags.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:11
Nope maar als je bij de opgebouwde rente kijkt staat het maandbedrag er nog wel. Zal morgen wel zijn. Wellicht een storing in het systeem.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Tdem schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:04:
Ja is net binnen.

• Gynnad

Gynnad

* * *

Tdem schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:04:
Hier ook nog niet

Edit; hier inmiddels ook ontvangen.

[Voor 9% gewijzigd door Gynnad op 01-06-2023 21:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wenzel
  • Laatst online: 18:39
Nu ontvangen

• ratzz
Bij SNS is het meestal rond de vijfde van de maand, daar kun je ook geen klok op zetten. Maar ze waren laat vandaag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Datisraar
Heb mijn rente gisteravond pas rond 21.00 uur bijgeschreven gekregen, nog steeds de 1e van de maand, dus prima zo .
Pagina: 1 ... 119 120 121 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee