Kreeg een enquête van bunq met heel veel vragen over een telefonische helpdesk. Ze zijn er dus wel mee bezig lijkt het. Zou een mooie toevoeging zijn voor de echte noodgevallen.
Hoewel ik een telefonische helpdesk erg zou aanmoedigen is er al SOS support toch? https://together.bunq.com...can-i-contact-sos-supportLouw Post schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:20:
Kreeg een enquête van bunq met heel veel vragen over een telefonische helpdesk. Ze zijn er dus wel mee bezig lijkt het. Zou een mooie toevoeging zijn voor de echte noodgevallen.
Voor mij zou het meer een zekerheidje zijn in het geval als bijvoorbeeld mijn telefoon plus pasjes gestolen worden in het buitenland, dat je dan even snel kan bellen om je passen te laten blokkeren.Tweakx schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:40:
[...]
Hoewel ik een telefonische helpdesk erg zou aanmoedigen is er al SOS support toch? https://together.bunq.com...can-i-contact-sos-support
Verder is de in-app support wel prima denk ik ja.
Op de pagina staat toch een nummer, of mis ik wat?Louw Post schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:49:
[...]
Voor mij zou het meer een zekerheidje zijn in het geval als bijvoorbeeld mijn telefoon plus pasjes gestolen worden in het buitenland, dat je dan even snel kan bellen om je passen te laten blokkeren.
Verder is de in-app support wel prima denk ik ja.
En jij denkt gelijk aan een bunq lek? En niet aan een webshop of ander bedrijf waar je ooit wat hebt gekocht??bluewalk schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:18:
Hier vandaag gebeld door een scammer van "de bunq bank". Hij wist zowel voornaam als achternaam en dat ik dus bij bunq bankier.
Lijkt er dus op dat er data gelekt is bij bunq of een van hun 100-en trackers?
[edit]
Ik had ook ff kunnen zoeken maar er zijn hier dus meerdere die al lastig gevallen zijn
Interview in NRC: Ali Niknam, topman van onlinebank bunq, eist veel van zijn mensen: ‘Wie hier niet presteert, kan maar beter gaan’
https://www.nrc.nl/nieuws...-maar-beter-gaan-a4168629
My bad, had geen idee dat ze ondertussen al een telefoonnummer hebben. Dan heb ik niks gezegd.Tweakx schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 00:19:
[...]
Op de pagina staat toch een nummer, of mis ik wat?
Aan de ene kant transparant van Bunq om NRC inzage te geven in interne bedrijfscommunicatie. Maar wel een keiharde bedrijfscultuur zeg, tegen het ongezonde aan....Tdem schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:25:
Interview in NRC: Ali Niknam, topman van onlinebank bunq, eist veel van zijn mensen: ‘Wie hier niet presteert, kan maar beter gaan’
Tegelijkertijd is dat bedrijfscultuur juist de reden dat ze bepaalde groei aan kunnen waarschijnlijk. Blijft lastig voor een bedrijf, maar denk dat een N26 en Revolut ook wek soortgelijke verhalen hebben als je daar het personeel afgaat.Olifant123 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:28:
[...]
Aan de ene kant transparant van Bunq om NRC inzage te geven in interne bedrijfscommunicatie. Maar wel een keiharde bedrijfscultuur zeg, tegen het ongezonde aan....
Hebben jullie ook bij de easy savings dat je op de eerste van de maand 2x rente krijgt?
Even uitgerekend; het uitgekeerde bedrag klopt wel maar het komt niet in 1x maar in 2 delen op de rekening.
Wat is hier de logica van?
Even uitgerekend; het uitgekeerde bedrag klopt wel maar het komt niet in 1x maar in 2 delen op de rekening.
Dat mensen vrijwillig klant zijn bij deze bank.. ik schrik hiervan als ik het NRC artikel lees:
“Ali Niknam, topman van onlinebank bunq, eist veel van zijn mensen: ‘Wie hier niet presteert, kan maar beter gaan’ Ali maakt je op de inhoud af.”
“Ali Niknam, topman van onlinebank bunq, eist veel van zijn mensen: ‘Wie hier niet presteert, kan maar beter gaan’ Ali maakt je op de inhoud af.”
CJ account? Wij krijgen 2 keer exact hetzelfde bedrag.yorroy schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:52:
Hebben jullie ook bij de easy savings dat je op de eerste van de maand 2x rente krijgt?
Heb je als klant toch niks mee te maken? Beetje Amerikaanse bedrijfscultuur volgens mij, het verloop van personeel zal ook wel hoog zijn, want dat houdt niemand lang vol gok ik.Taxcommunism schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:08:
Dat mensen vrijwillig klant zijn bij deze bank.. ik schrik hiervan als ik het NRC artikel lees:
Nou precies..Taxcommunism schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:08:
Wtf man…Elke werknemer van bunq hoort binnen een uur te reageren op berichten via chatprogramma Slack of e-mails, ook buiten kantoortijden. Werkdagen beginnen om 09.00 uur, maar liefst eerder: onder het motto ‘eight is great, nine is fine’. Aan het eind van elke werkdag, om exact 18.00 uur, stuurt elke werknemer een overzicht naar zijn leidinggevende met wat hij die dag heeft gedaan om zijn doelen te bereiken. Wie onder kantoortijd even naar de dokter moet, wordt geacht te communiceren hoe hij die tijd later weer gaat inhalen.
Echt een schoolvoorbeeld rode vlaggen.. er staan er nog veel meer..
[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 01-07-2023 16:58 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Het verloop is enorm, gemiddeld na 11mnd lopen ze weg staat in het artikel. ‘En wat heb ik als klant ermee te maken’. Is wel een enorm zwaktebod.Louw Post schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:34:
[...]
Heb je als klant toch niks mee te maken? Beetje Amerikaanse bedrijfscultuur volgens mij, het verloop van personeel zal ook wel hoog zijn, want dat houdt niemand lang vol gok ik.
Juist als klant moet je dit soort dingen niet willen, net zoals je geen kleding gemaakt door kinderen in Bangladesh zou moeten willen
Zijn er hier mensen die van bunq easy bank (2,99 per maand) hun primaire rekening hebben gemaakt? Easy savings bevalt mij. Ik zie alleen nog geen meerwaarde van bunq easy bank t.o.v. ABN Amro.
"Don't look for the needle in the haystack. Just buy the haystack." - John C. Bogle
@Naamloos87 bunq is mijn (onze) enige bank nog. Ik zag juist de meerwaarde van andere banken niet.
Dat NRC stuk sluit af met een verhaal over twee inbraken. Ze stellen dat er geen gegevens gestolen zijn, maar hoe weten ze dat zeker?
Dat NRC stuk sluit af met een verhaal over twee inbraken. Ze stellen dat er geen gegevens gestolen zijn, maar hoe weten ze dat zeker?
Zo kan je het gebruik van slavernij ook goed praten… jezus wat een sterk argument.Louw Post schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:34:
[...]
Heb je als klant toch niks mee te maken? Beetje Amerikaanse bedrijfscultuur volgens mij, het verloop van personeel zal ook wel hoog zijn, want dat houdt niemand lang vol gok ik.
Juist als consument heb je hier impact op.. schande dat jij dit zo wegschuift onder het mom van ja maar mijn rekening kosten zijn goedkoop dus wat boeit mij het.. echt schande.
[ Voor 19% gewijzigd door Taxcommunism op 01-07-2023 21:46 ]
Wat een nare man is die Ali. Hij komt over als iemand zonder empathie.
Ik ga komende week de rekening maar eens leeghalen en schuiven naar een andere bank. Al weet ik natuurlijk niet hoe de bedrijfscultuur daar is.
Maar na het lezen van het interview in het NRC denk ik dat ik beter maar kan gaan, net zoals zijn vertrekkende werknemers.
Ik ga komende week de rekening maar eens leeghalen en schuiven naar een andere bank. Al weet ik natuurlijk niet hoe de bedrijfscultuur daar is.
Maar na het lezen van het interview in het NRC denk ik dat ik beter maar kan gaan, net zoals zijn vertrekkende werknemers.
Ik heb het interview ook gelezen. Waren mijn twijfels toch terecht een paar jaar geleden. Overigens is die bedrijfscultuur bij bunq niets nieuws. Deze ervaringen vind je al jarenlang op Glassdoor. Ik denk dat er wel meer banken zijn waar het niet echt gezellig is.
Toch lijkt Ali vrij perfectionistisch als ik dit zo lees. Ik snap dat wel, als je zelf grotendeels alles uit eigen zak financiert. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen die van ING wegliepen vanwege hun foute investeringen nu een beetje spijt hebben dat ze naar bunq zijn gegaan. De aarde naar de knoppen helpen is erg, maar je eigen burn-outfabriek beginnen vind ik ook geen applaus waard.
Toch lijkt Ali vrij perfectionistisch als ik dit zo lees. Ik snap dat wel, als je zelf grotendeels alles uit eigen zak financiert. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen die van ING wegliepen vanwege hun foute investeringen nu een beetje spijt hebben dat ze naar bunq zijn gegaan. De aarde naar de knoppen helpen is erg, maar je eigen burn-outfabriek beginnen vind ik ook geen applaus waard.
Over de rug van anderen ten koste van fysiek en mentaal welzijn en gratis verplichte arbeid je bedrijf groot laten worden. En dat grotendeels bij werknemers die te bleu zijn om weerwoord te durven bieden. En er nog trots op zijn ook. Dan ben je gewoon een narcistische eikel Ali.
[ Voor 21% gewijzigd door FirePuma142 op 02-07-2023 07:53 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Kan ik de rekening in 1 keer leeghalen of is het beter in tweeën te splitsen? Niet dat het tegoed wordt bevroren ofzo.
Na in 2015 Dit kan niet waar zijn: Onder Bankiers van Joris Luyendijk gelezen te hebben heb ik niet de illusie dat het nou zoveel anders is bij andere banken. Misschien een Triodos, maar daar betaal je dan ook voor in maandelijkse kosten danwel lage rente.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Dat zou ik ook wel willen weten. En wat is beter: de rekening meteen opheffen of eerst alles overboeken en daarna pas opheffen of maakt het niks uit? Het gaat om de gratis easy savings rekening.Catanan schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:07:
Kan ik de rekening in 1 keer leeghalen of is het beter in tweeën te splitsen? Niet dat het tegoed wordt bevroren ofzo.
Ik heb altijd een goed gevoel gehad bij ASN Bank. Is dat niet terecht?CurlyMo schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:28:
Na in 2015 Dit kan niet waar zijn: Onder Bankiers van Joris Luyendijk gelezen te hebben heb ik niet de illusie dat het nou zoveel anders is bij andere banken. Misschien een Triodos, maar daar betaal je dan ook voor in maandelijkse kosten danwel lage rente.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Beste tweakers,
ik ben nu anderhalve maand klant bij bunq en loop tegen een behoorlijk groot probleem aan.
Ik heb enkele weken na het aanmaken van het account een hoop spaargeld overgezet naar bunq. (Gratis Savings rekening)
Mijn laatste overboeking van spaargeld naar bunq dateert van 9 juni 2023.
Enkele weken later werd deze overboeking plotseling teruggeboekt, zonder mijn willens en wetens, op 28 juni 2023. De terugboeking had de volgende reden: Payment was reverted for technical reasons. Dit roept natuurlijk een hoop vraagtekens op aangezien het hier weken later (!) is gebeurd. Ik ben inmiddels in contact met bunq maar dat heeft nog niet zijn vruchten afgeworpen. Op het moment van schrijven (2 juli 08:55) is het geld nog steeds niet gearriveerd op mijn Rabo-rekening waar de terugboeking naartoe zou moeten gaan. Dus het bedrag (een kleine 9,5k €) is nu al enkele dagen in 'niemandsland' wat toch niet heel fijn aanvoelt. Bunq heeft mij inmiddels wel het volgende kunnen vertellen: We have checked and confirmed the reversal was initiated by EBA CLEARING - a provider of pan-European payment infrastructure solutions. Oké dan, maar de terugboeking had eigenlijk al lang geleden moeten aankomen op mijn Rabo-rekening, wat dus niet is gebeurd. Bunq heeft het altijd over maximaal 2 werkdagen voor het verwerken van transacties, dit is dus bij lange na niet gelukt. Hierop had ik nog geattendeerd dat zowel bunq als Rabobank werken met het TIPS payment systeem. Bunq geeft verder aan dat ze bezig zijn met het uitzoeken van de reden voor deze terugboeking waar ik nog geen verdere duidelijkheid heb gekregen.
Bunq heeft aangegeven wanneer ik morgen (eerste werkdag na het weekend) geen terugbetaling heb ontvangen ik maar contact moet opnemen met Rabobank. Ik heb hier toch het gevoel dat ik aardig aan het lijntje wordt gehouden en begin toch langzaamaan argwanig te worden.
Zijn er andere tweakers die hetzelfde probleem hebben meegemaakt en hun ervaring(en) kunnen delen?
Vind het behoorlijk onredelijk dat een transactie zo maar teruggeboekt kan worden en dat je vervolgens weinig hoogte krijgt over de snelheid van de transactie, met resultaat dat je dagen in onraad zit over je eigen spaargeld.
Mvg,
Forsch
ik ben nu anderhalve maand klant bij bunq en loop tegen een behoorlijk groot probleem aan.
Ik heb enkele weken na het aanmaken van het account een hoop spaargeld overgezet naar bunq. (Gratis Savings rekening)
Enkele weken later werd deze overboeking plotseling teruggeboekt, zonder mijn willens en wetens, op 28 juni 2023. De terugboeking had de volgende reden: Payment was reverted for technical reasons. Dit roept natuurlijk een hoop vraagtekens op aangezien het hier weken later (!) is gebeurd. Ik ben inmiddels in contact met bunq maar dat heeft nog niet zijn vruchten afgeworpen. Op het moment van schrijven (2 juli 08:55) is het geld nog steeds niet gearriveerd op mijn Rabo-rekening waar de terugboeking naartoe zou moeten gaan. Dus het bedrag (een kleine 9,5k €) is nu al enkele dagen in 'niemandsland' wat toch niet heel fijn aanvoelt. Bunq heeft mij inmiddels wel het volgende kunnen vertellen: We have checked and confirmed the reversal was initiated by EBA CLEARING - a provider of pan-European payment infrastructure solutions. Oké dan, maar de terugboeking had eigenlijk al lang geleden moeten aankomen op mijn Rabo-rekening, wat dus niet is gebeurd. Bunq heeft het altijd over maximaal 2 werkdagen voor het verwerken van transacties, dit is dus bij lange na niet gelukt. Hierop had ik nog geattendeerd dat zowel bunq als Rabobank werken met het TIPS payment systeem. Bunq geeft verder aan dat ze bezig zijn met het uitzoeken van de reden voor deze terugboeking waar ik nog geen verdere duidelijkheid heb gekregen.
Bunq heeft aangegeven wanneer ik morgen (eerste werkdag na het weekend) geen terugbetaling heb ontvangen ik maar contact moet opnemen met Rabobank. Ik heb hier toch het gevoel dat ik aardig aan het lijntje wordt gehouden en begin toch langzaamaan argwanig te worden.
Zijn er andere tweakers die hetzelfde probleem hebben meegemaakt en hun ervaring(en) kunnen delen?
Vind het behoorlijk onredelijk dat een transactie zo maar teruggeboekt kan worden en dat je vervolgens weinig hoogte krijgt over de snelheid van de transactie, met resultaat dat je dagen in onraad zit over je eigen spaargeld.
Mvg,
Forsch
Kan ik geen uitspraak over doen. Ik heb alleen vermoedens dat de sector geen grote uitzonderingen zal hebben als je daar niet (flink) voor betaald.Eiríkr schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:06:
[...]
Ik heb altijd een goed gevoel gehad bij ASN Bank. Is dat niet terecht?
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ik ben bij ICS ingezet geweest en dat was zeker geen werkomgeving als hier over bunq beschreven wordt. De druk werd wel flink hoger als er weer een deadline aankwam vanuit de DNB of andere officiële instelling (door de boetes), maar zeker niet zo erg dat je dagelijks moest overwerken.CurlyMo schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:28:
Moet zeggen dat dat wel een aantal jaren na 2015 was en dat ze overgegaan waren naar de agile manier van werken en de oude managers (in pakken) er aan het uit werken waren. (Dat laatste scheelt ook wel had ik het gevoel destijds.)
Ik lees wel vaker dit soort dingen over bedrijven met hele hoge ambities, ook bijvoorbeeld bij Proton. Zijn we als Nederlanders niet gewend, omdat hier vaak nog wel aan de mens gedacht wordt (en maar goed ook).
Ik denk toch dat het geen gewaagde uitspraak is dat het er bij Ali Niknam nog een heel stuk gestoorder aan toe gaat dan bij de Nederlandse grootbanken. Wat dat betreft kun je Bunq waarschijnlijk beter met andere fintechs vergelijken. Maar dan alsnog is het wel zeer extreem wat je door de jaren heen over de werkcultuur bij Bunq leest.CurlyMo schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:44:
[...]
Kan ik geen uitspraak over doen. Ik heb alleen vermoedens dat de sector geen grote uitzonderingen zal hebben als je daar niet (flink) voor betaald.
Ik heb werkervaring bij ING, ABN, Rabobank en wat andere banken in Europa. Ook een paar fintechs. En het gaat er echt nergens zo aan toe als zo omschreven bij bunq. Natuurlijk is de een wat harder dan de ander, en bij fintechs is een lange werkweek veel gebruikelijker. Dit soort megalomane micromanagers bestaan alleen omdat ze zelf aan niemand verantwoording af hoeven te leggen.TexMex schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:01:
[...]
Ik denk toch dat het geen gewaagde uitspraak is dat het er bij Ali Niknam nog een heel stuk gestoorder aan toe gaat dan bij de Nederlandse grootbanken. Wat dat betreft kun je Bunq waarschijnlijk beter met andere fintechs vergelijken. Maar dan alsnog is het wel zeer extreem wat je door de jaren heen over de werkcultuur bij Bunq leest.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Niemand verplicht die werknemers om daar te gaan werken en vooral te blijven werken. Het zijn waarschijnlijk (redelijk) hoog opgeleiden die elders zo een andere baan hebben. Nu hebben ze een keiharde cultuur in combinatie met een keiharde paycheck... Ik zie het probleem niet.
Wat een ellende zeg! Ik hoop dat je snel wat hoort en in de tussentijd zou ik wel even contact opnemen met de Rabobank.forsch schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:08:
Beste tweakers,
Mvg,
Forsch
Wat er wordt beschreven in het artikel heb ik - los van heel veel overuren - niet eens bij fusie's & overnames meegemaakt bij Big Four. Werd in ieder geval altijd netjes behandeld en micromanagement viel heel erg mee.FirePuma142 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:46:
[...]
Ik heb werkervaring bij ING, ABN, Rabobank en wat andere banken in Europa. Ook een paar fintechs. En het gaat er echt nergens zo aan toe als zo omschreven bij bunq. Natuurlijk is de een wat harder dan de ander, en bij fintechs is een lange werkweek veel gebruikelijker. Dit soort megalomane micromanagers bestaan alleen omdat ze zelf aan niemand verantwoording af hoeven te leggen.
EDIT/TOEVOEGING: Heb hier al vaker gedeeld dat ik bunq together een beetje sektarisch vindt aandoen en zo'n profiel van Ali Niknam en een inkijkje in de bedrijfscultuur, versterkt voor mij alleen maar het beeld dat het geen bedrijf is waar ik iets mee te maken wil hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door Elandenmelk op 03-07-2023 16:55 ]
@forsch: Een beetje vergelijkbaar met jouw issue: https://together.bunq.com...-arriving-after-21-days/2
Interessant NRC artikel wel. Ik heb het idee dat Niknam een beetje de culturen van Silicon Valley en Wall Street probeert te combineren en imiteren. Sommig trekjes die hij lijkt te hebben, waaronder het perfectionistische, komen zo 1:1 uit de biografie van Steve Jobs. Zou me niet verbazen als Elon Musk een groot voorbeeld voor hem is. Dat ie nu voet aan de grond in de US of A wilt krijgen lijkt met dan ook geen toeval.
Je kunt niet ontkennen dat hij succesvol is met de bedrijven die hij tot nu toe op heeft gericht. Het risico dat een beetje op de loer ligt is dat ie op een gegeven moment doorslaat en teveel in zichzelf gaat geloven, zoals Wim Kieft het zo mooi kan zeggen. Ben wel benieuwd hoe hij bijvoorbeeld denkt over de gang van zaken bij Twitter momenteel.
Je kunt niet ontkennen dat hij succesvol is met de bedrijven die hij tot nu toe op heeft gericht. Het risico dat een beetje op de loer ligt is dat ie op een gegeven moment doorslaat en teveel in zichzelf gaat geloven, zoals Wim Kieft het zo mooi kan zeggen. Ben wel benieuwd hoe hij bijvoorbeeld denkt over de gang van zaken bij Twitter momenteel.
Juist niet. Voor een heel groot deel is het hun eerste baan, zie het artikel. Dat dan een dergelijke manier van werken erin wordt gedrild is alleen maar slecht. Voor henzelf, hun eigen gezondheid maar ook voor de toekomst. Ze denken dat dit normaal is, en zo holt na verloop van tijd de arbeidsrechten onderuit.ColeJ schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:17:
Niemand verplicht die werknemers om daar te gaan werken en vooral te blijven werken. Het zijn waarschijnlijk (redelijk) hoog opgeleiden die elders zo een andere baan hebben. Nu hebben ze een keiharde cultuur in combinatie met een keiharde paycheck... Ik zie het probleem niet.
Die keiharde paycheck zal er als trainee/starter ook absoluut niet zijn.
Voor velen is bunq hun eerste baan. En als je dan meteen met zo’n giftige cultuur in aanmerking komt, ligt PTSS op de loer. Ik heb het van zeer dichtbij gezien op een niet nader te noemen Hogeschool. Fouten die door de docenten werden gemaakt, werden in de schoenen van studenten geschoven. “Oh, ik heb twee weken tekort in de planning gepland. Nou ja, dan moeten die studenten een opdracht waar ze een week voor hebben maar in 2 dagen doen.” Dat was letterlijk wat de ene docent tegen de ander zei.ColeJ schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:17:
Ook daar was sprake van een keiharde cultuur waar ieder brokje zelfvertrouwen compleet werd gesloopt. Gevolg: studenten die er PTSS van krijgen. Dat is niet een beetje “ik voel me verdrietig”, maar volledige traumatische woede-uitbarstingen, donkere gedachtes en emotionele wantoestanden. Het komt hard aan als een familielid wordt gediagnosticeerd met PTSS omdat zogenaamde leidinggevenden zich niet in kunnen houden.
Het verloop bij bunq lijkt groot. Dat lijkt me niet meer dan logisch, want niemand gaat graag met tegenzin naar zijn werk. Tenzij Ali je doet geloven dat je “werkt voor de centen, niet omdat het leuk is.”
De schade die Bunq veroorzaakt door een dergelijke cultuur kun je niet compenseren door het planten van bomen. Verder gaat duurzaamheid ook over hoe je met je staff omgaat. Dat je een fatsoenlijke personeelsvertegenwoordiging hebt. Of dat je als CEO niet bijna wekelijks naar New York vliegt. Ik heb ondertussen voldoende redenen verzameld om geen klant bij Bunq te willen worden. Dan maar ergens anders een hogere rente scoren. Ali zal er niet mee zitten, denk ik. "Bunq past kennelijk niet bij jou", zou zo uit zijn mond kunnen komen.
[ Voor 11% gewijzigd door U123456 op 04-07-2023 07:58 ]
Eens, met wat je aangeeft. Ik heb het interview ook gelezen, en besef dat ik kennelijk ook niet bij Bunq pas. Ik heb alleen een easy savings rekening, en wilde gelijk het hele saldo opnemen. Maar daar zit een limiet op van 5000€ per dag, dus kun je niet eens gelijk afscheid van ze nemen.U123456 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 07:55:
De schade die Bunq veroorzaakt door een dergelijke cultuur kun je niet compenseren door het planten van bomen. Verder gaat duurzaamheid ook over hoe je met je staff omgaat. Dat je een fatsoenlijke personeelsvertegenwoordiging hebt. Of dat je als CEO niet bijna wekelijks naar New York vliegt. Ik heb ondertussen voldoende redenen verzameld om geen klant bij Bunq te willen worden. Dan maar ergens anders een hogere rente scoren. Ali zal er niet mee zitten, denk ik. "Bunq past kennelijk niet bij jou", zou zo uit zijn mond kunnen komen.
Ik heb ook een Easy Savings rekening en heb toch meerdere keren een veelvoud van €5000 ineens opgenomen. Weet je zeker dat je een daglimiet hebt?
Daglimiet kun je via de app wijzigen: https://together.bunq.com...-daily-bank-account-limit
Dank voor jullie toelichting! Komt goed. Eerst alles overhevelen en dan opzeggen. Kan dat ook in de app of moet je naar support mailen?
Kan in de app, ik meen via abonnement wijzigen.Datisraar schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:09:
Eerst alles overhevelen en dan opzeggen. Kan dat ook in de app of moet je naar support mailen?
De reactie van Ali vind ik best netjes en duidelijk.
Zelf ben ik twee maandjes klant van bunq geweest, dit vooral vanwege de aantrekkelijke rente van 2,01% op het product easy savings. Maar daarna begon het toch wat te kriebelen en begon ik een beetje ongerust te worden. Natuurlijk was het beter geweest om eerst onderzoek te doen maar kort daarna las ik reviews op trustpilot.nl met relatief veel 1-ster beoordelingen en een topic op een consumentenforum waarin het account van een klant wekenlang geblokkeerd was zonder dat ze wist waarom. Dat kan gewoon niet, ze moest geld lenen van familie en vrienden om de rekeningen te kunnen betalen.
Het nrc-artikel heeft me doen besluiten om de rekening op te heffen. Dat ging probleemloos en supersnel, binnen 1-2 seconden werd het saldo overgeschreven. Nadien stuurden ze nog een mailtje waarin ze netjes bedankten voor de periode dat ik klant van bunq wilde zijn.
Zelf ben ik twee maandjes klant van bunq geweest, dit vooral vanwege de aantrekkelijke rente van 2,01% op het product easy savings. Maar daarna begon het toch wat te kriebelen en begon ik een beetje ongerust te worden. Natuurlijk was het beter geweest om eerst onderzoek te doen maar kort daarna las ik reviews op trustpilot.nl met relatief veel 1-ster beoordelingen en een topic op een consumentenforum waarin het account van een klant wekenlang geblokkeerd was zonder dat ze wist waarom. Dat kan gewoon niet, ze moest geld lenen van familie en vrienden om de rekeningen te kunnen betalen.
Het nrc-artikel heeft me doen besluiten om de rekening op te heffen. Dat ging probleemloos en supersnel, binnen 1-2 seconden werd het saldo overgeschreven. Nadien stuurden ze nog een mailtje waarin ze netjes bedankten voor de periode dat ik klant van bunq wilde zijn.
Je zou het ook damage control kunnen noemen...grun93 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:12:
De reactie van Ali vind ik best netjes en duidelijk...
Kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die om die reden weg gaan. Echte damage control zou de rente verhogen zijn om het geld bij je te houden en dat hebben ze al in tijden niet gedaan.
Iemand enig idee wat de update van volgende week gaat brengen?
Zag een filmpje voorbij komen over fysieke bankkantoren en het lijkt mij sterk dat Bunq dat nou ook gaat aanbieden.
Zag een filmpje voorbij komen over fysieke bankkantoren en het lijkt mij sterk dat Bunq dat nou ook gaat aanbieden.
Openbank verhoogd hun rente naar 2.75% vanaf 13 juli. (moet je wel aan een aantal voorwaarden voldoen, maar dat terzijde)
Hopelijk verhoogd Bunq binnenkort ook hun MassInterest!
Het gewone rentetarief bij Openbank is verhoogd van 1,5% naar 2%, 0,01% lager dan bij Bunq.pl0xs schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:58:
Openbank verhoogd hun rente naar 2.75% vanaf 13 juli. (moet je wel aan een aantal voorwaarden voldoen, maar dat terzijde)
Die 2,75% van Openbank krijg je inderdaad alleen als je maandelijks minimaal 600 euro op je rekening stort, of per 2 maanden minimaal 3 automatische incasso's doet. Als ik zo op het Openbank-forum kijk, wordt die extra rente ook regelmatig 'vergeten', en moeten mensen er achteraan bellen (gelukkig kun je Openbank wel bellen).
Overigens is de rente bij Openbank jaarrrente, dus je krijgt anders dan bij Bunq geen rente over rente gedurende het jaar. Maar aan de andere kant mag je zo vaak opnemen van je Openbank spaarrekening als je wil. Hou er wel rekening mee dat overboeking van en naar je Nederlandse rekening langer kan duren (de volgende dag of over het weekend als je op vrijdag overboekt).
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Ze betalen maandelijks uit, net als bunq.Of-Aaargh schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:20:
[...]
Het gewone rentetarief bij Openbank is verhoogd van 1,5% naar 2%, 0,01% lager dan bij Bunq.
Die 2,75% van Openbank krijg je inderdaad alleen als je maandelijks minimaal 600 euro op je rekening stort, of per 2 maanden minimaal 3 automatische incasso's doet. Als ik zo op het Openbank-forum kijk, wordt die extra rente ook regelmatig 'vergeten', en moeten mensen er achteraan bellen (gelukkig kun je Openbank wel bellen).
Overigens is de rente bij Openbank jaarrrente, dus je krijgt anders dan bij Bunq geen rente over rente gedurende het jaar. Maar aan de andere kant mag je zo vaak opnemen van je Openbank spaarrekening als je wil. Hou er wel rekening mee dat overboeking van en naar je Nederlandse rekening langer kan duren (de volgende dag of over het weekend als je op vrijdag overboekt).
pl0xs schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:58:
offtopic:
Moet je hier iets voor doen, of gaat die verhoging automatisch in?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik heb een spaarrekening aangemaakt ( ongeveer maand geleden ) en mijn partner daar toegang aan gegeven. Klopt het dat de verdiende rente altijd op 0,00 blijft staan? Dat zie ik namelijk als ik op de 2,01% druk.
Ik heb afgelopen maand wel rente ontvangen, het viel me nu pas op dat dit niet meebeweegt, terwijl dit wel zou moeten.
Ik heb afgelopen maand wel rente ontvangen, het viel me nu pas op dat dit niet meebeweegt, terwijl dit wel zou moeten.
Staat de rente wel bij "deze maand verdiend" en onderaan bij "rentebetalingen"?Trank00l schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:04:
Ik heb een spaarrekening aangemaakt ( ongeveer maand geleden ) en mijn partner daar toegang aan gegeven. Klopt het dat de verdiende rente altijd op 0,00 blijft staan? Dat zie ik namelijk als ik op de 2,01% druk.
Misschien wordt het maar eenmaal per maand geüpdatet?
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 12-07-2023 11:06 ]
Nee, daar staat juist 0,00anandus schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:05:
[...]
Staat de rente wel bij "deze maand verdiend"?
Maar onderaan zie je de rentebetaling wel staan bij 1 jul.?
anandus schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:04:
[...]
offtopic:
We hebben goed nieuws voor je spaargeld.
Per 13-07-2023 verhogen we de rente op je Open Spaarrekening naar 2,75%1 (over de eerste € 200.000) als je maandelijks min. € 600 laat bijschrijven (bijv. je salaris of pensioen) of 3 maandelijkse automatische incasso’s laat afschrijven.
Als je niet aan deze voorwaarden voldoet, krijg je toch nog 2,00% rente!1
De voorwaarden worden automatisch verbeterd. Als we niets van je horen, dan beschouwen we de nieuwe voorwaarden als aanvaard. Mocht je niet akkoord zijn, dan kun je de rekening makkelijk en gratis opzeggen. Bel ons daarvoor op +31 70 7007 516. Wij zijn 365 dagen per jaar beschikbaar, tussen 8.00 en 22.00 uur.
Klopt.anandus schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:06:
[...]
Maar onderaan zie je de rentebetaling wel staan bij 1 jul.?
Ah, dus dan moet dat automatisch goedkomen
Dan denk ik dat het gewoon een glitch is omdat het de eerste rentebetaling is?
Bij mij (ik zit al een aantal maanden bij Bunq) staat dat wel netjes ingevuld.
Zover ik me recentelijk kon herrineren werd de verdiende rente per dag bijgewerkt ( dit was wel een solo spaarrekening zonder toegang van anderen erin). Heb het idee dat het bij Joint spaarrekeningen niet het geval is, vandaar mijn vraaganandus schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:05:
[...]
Staat de rente wel bij "deze maand verdiend" en onderaan bij "rentebetalingen"?
Misschien wordt het maar eenmaal per maand geüpdatet?
[ Voor 7% gewijzigd door Trank00l op 12-07-2023 11:11 ]
Verhip, je hebt gelijk!Trank00l schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:10:
[...]
Zover ik me recentelijk kon herrineren werd de verdiende rente per dag bijgewerkt ( dit was wel een solo spaarrekening zonder toegang van anderen erin). Heb het idee dat het bij Joint spaarrekeningen niet het geval is, vandaar mijn vraag
Ik dacht dat "deze maand verdiend" de rentebetaling van de 1e was, maar dat is inderdaad niet zo.
Weer wat geleerd
OT: maar waarom geven ze dan in de mailing als voorbeeld "Voorbeeld van rente-uitkering voor een gemiddeld saldo van € 10.000: er zal een jaarlijkse spaarrente van 2,75% worden uitgekeerd. Het totale jaarlijkse rendement voor dit voorbeeld bedraagt € 275,-bruto". Dat betekent toch dat er geen rente-op-rente wordt berekend?Elandenmelk schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:47:
[...]
Ze betalen maandelijks uit, net als bunq.
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Die zal je aan henzelf moeten stellen, geen idee waarom ze dat zo doen. Maar als klant kan ik je wel vertellen dat ik het maandelijks ontvang op mijn spaarrekening daar, net zoals ik dat bij bunq kreeg toen ik daar nog spaargeld had staan. Op de dag van het openen van de rekening (dus bijv. op 12 juni geopend, dan vandaag op 12 juni de uitbetaling, voglende maand op 12 augustus, enz.).Of-Aaargh schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:18:
[...]
OT: maar waarom geven ze dan in de mailing als voorbeeld "Voorbeeld van rente-uitkering voor een gemiddeld saldo van € 10.000: er zal een jaarlijkse spaarrente van 2,75% worden uitgekeerd. Het totale jaarlijkse rendement voor dit voorbeeld bedraagt € 275,-bruto". Dat betekent toch dat er geen rente-op-rente wordt berekend?
Dat kan prima meegenomen worden in een renteberekening, het gaat simpelweg om het verschil tussen nominale en effectieve rente.Of-Aaargh schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:18:
[...]
OT: maar waarom geven ze dan in de mailing als voorbeeld "Voorbeeld van rente-uitkering voor een gemiddeld saldo van € 10.000: er zal een jaarlijkse spaarrente van 2,75% worden uitgekeerd. Het totale jaarlijkse rendement voor dit voorbeeld bedraagt € 275,-bruto". Dat betekent toch dat er geen rente-op-rente wordt berekend?
Volgens mij communiceren zowel Bunq als Openbank de effectieve rente. Je krijgt dan maandelijks dus een rente die ongeveer (1+<rente>)^(1/12)-1 is (en dus niet <rente>/12).
Een partij als Raisin communiceert over het algemeen de nominale rente (tenzij je doorklikt naar de details, dan staan er meerdere percentages). Je krijgt effectief dan dus meer rente. Bij een rente bijv. 2,57% krijg je door de 4 kwartalen dan 2,59%, omdat je eigenlijk iedere kwartaal 2,57%/4 krijgt.
Bunq kondigt gewoon pro-actief aan dat ze vanavond onderhoud gaan plegen.
Tonight at 22:00 CEST we'll be doing some maintenance. All card payments will continue to work, but access to the bunq app and bunq Web might be unavailable for up to 10 minutes. We apologize for any inconvenience.
— bunq (@bunq) 13 juli 2023
Kan aan mij liggen, maar dit is niks meer dan normaal toch?TheVMaster schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:19:
Bunq kondigt gewoon pro-actief aan dat ze vanavond onderhoud gaan plegen.
[Embed]
Zowel de grootbanken als andere fintechs informeren via top ups/berichten over onderhoud.
tuurlijk, maar volgens mij was dat bij bunq vooralsnog niet altijd het geval? Ik heb het in ieder geval nog niet eerder gezien volgens mij?Youtl schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:41:
[...]
Kan aan mij liggen, maar dit is niks meer dan normaal toch?
Zowel de grootbanken als andere fintechs informeren via top ups/berichten over onderhoud.
Niet goed gegaan? Of uitgelopen misschien. In de app ook een vrij lelijke melding. Maar het is al een dik uur later nu.
Volgens mij de eerste keer dat ze echt onderhoud met downtime hebben? Ze hebben wel vaker via Twitter zaken gemeld dacht ik.
Reminder: as a part of our maintenance the app and bunq Web will be unavailable for up to 10 minutes. All card payments will continue to work. We'll update you when everything is back up and running again.
— bunq (@bunq) 13 juli 2023
Volgens mij de eerste keer dat ze echt onderhoud met downtime hebben? Ze hebben wel vaker via Twitter zaken gemeld dacht ik.
Lijk het maar zo of heeft Bunq stilletjes de rente verhoogd naar 2,46%? (Of heb ik de aankondigingen gemist?
)
Stilletjes ook bij mij in ieder geval. Dank zij jou weet ik nu dat de rente inderdaad naar 2,46% is gestegen.Longbowh schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:54:
Lijk het maar zo of heeft Bunq stilletjes de rente verhoogd naar 2,46%? (Of heb ik de aankondigingen gemist?)
Net de mail gekregen. Yay!
We verhogen onze rente opnieuw! Vanaf 15 juli 2023 verdien je maar liefst 2,46% rente op je spaargeld 🚀
Mooie update! 🥳
Geldt trouwens wederom alleen voor Nederlandse bunq klanten. Belgen etc. blijven op 1,56%
Geldt trouwens wederom alleen voor Nederlandse bunq klanten. Belgen etc. blijven op 1,56%
[ Voor 72% gewijzigd door Cordon op 15-07-2023 19:02 ]
Ik was ook enthousiast over de renteverhoging, maar toen logde ik in op (Transfer)Wise, welke ik normaliter alleen gebruik in het buitenland: 2.65%! Op hun website staat trouwens 2.83% dus misschien is dat inmiddels ook weer verhoogd. De traditionele banken gaan het zwaar krijgen
Wise heeft alleen geen banking licentie wat Bunq dus wel heeft. Voor die 0.19% extra is dat best wat risico voor een kleine sprong.Strijpje schreef op zondag 16 juli 2023 @ 07:33:
Ik was ook enthousiast over de renteverhoging, maar toen logde ik in op (Transfer)Wise, welke ik normaliter alleen gebruik in het buitenland: 2.65%! Op hun website staat trouwens 2.83% dus misschien is dat inmiddels ook weer verhoogd. De traditionele banken gaan het zwaar krijgen
Ik kom er nu ook toevallig achter dat de rente dus is verhoogd, top!
Ik heb alleen helemaal geen mail ontvangen hierover, iemand anders dezelfde ervaring? Mijn correcte mail-adres staat ingesteld in de app en ik heb ook notificaties ontvangen via de mail+app aangevinkt staan.
Ik heb alleen helemaal geen mail ontvangen hierover, iemand anders dezelfde ervaring? Mijn correcte mail-adres staat ingesteld in de app en ik heb ook notificaties ontvangen via de mail+app aangevinkt staan.
Misschien wordt het als spam gezien? Hier is de mail afgelopen zaterdag gekomen.Redblader schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:01:
Ik kreeg de mail gisteren wel, dus ze zijn wel verstuurd!Redblader schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:01:
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Nee ik heb uiteraard mijn spam folder ook gecheckt. Ik heb wel gewoon een mail ontvangen toen ik op een nieuw device ingelogd was vorige maand en ik heb een tijdje terug ook een mail gekregen over dat aankomende Bunq event.anandus schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:37:
[...]
Misschien wordt het als spam gezien? Hier is de mail afgelopen zaterdag gekomen.
Vandaar dat ik me afvroeg of ik de enige was zonder mail.
Hier ook geen mail, maar ik vind de daadwerkelijke 2.46% interessanter dan de mail.Redblader schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:49:
[...]
Nee ik heb uiteraard mijn spam folder ook gecheckt. Ik heb wel gewoon een mail ontvangen toen ik op een nieuw device ingelogd was vorige maand en ik heb een tijdje terug ook een mail gekregen over dat aankomende Bunq event.
Uiteraard is dat het interessantste, met dit tarief is Bunq qua spaarrente ook weer goed concurrerend met andere Europese banken en zitten ze weer bijna twee keer zo hoog als de Nederlandse grootbanken (1,25%).cedras schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:15:
[...]
Hier ook geen mail, maar ik vind de daadwerkelijke 2.46% interessanter dan de mail.
Als de instellingen goed staan, dan kun je het beste even een mailtje sturen naar BunqRedblader schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:49:
[...]
Nee ik heb uiteraard mijn spam folder ook gecheckt. Ik heb wel gewoon een mail ontvangen toen ik op een nieuw device ingelogd was vorige maand en ik heb een tijdje terug ook een mail gekregen over dat aankomende Bunq event.
Welke 'potjes' gebruiken jullie? Ik heb de volgende potjes:
- Hoofdrekening
- Vrije tijd (uiteten, leuke dingen etc.)
- Noodzakelijk (energie belasting etc)
- Hypotheek
- Sparen
Wat een onzin.Tweakx schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:08:
Welke 'potjes' gebruiken jullie? Ik heb de volgende potjes:Twijfel om er nog eentje voor uitgaven in huis te doen. Een nieuwe tafel is niet echt noodzakelijk, maar ook geen vrije tijd. Tips iemand?
- Hoofdrekening
- Hypotheek
- Sparen
"Don't look for the needle in the haystack. Just buy the haystack." - John C. Bogle
Voor sommige mensen onzin, sommige mensen vinden het juist fijn om alles te verdelen.
@Tweakx Je zou een potje 'huis' kunnen maken en daar de hypotheek, groot onderhoud en uitgaven zoals een eettafel etc. Misschien ook de opstalverzekering, of valt dit onder noodzakelijk?
Dit wordt wel wat een opsomding maar ok.Tweakx schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:08:
Welke 'potjes' gebruiken jullie? Ik heb de volgende potjes:Twijfel om er nog eentje voor uitgaven in huis te doen. Een nieuwe tafel is niet echt noodzakelijk, maar ook geen vrije tijd. Tips iemand?
- Hoofdrekening
- Hypotheek
- Sparen
- Lopende rekening (maandelijks afgetopt, voor koffie, uit eten, fun, whatever, alles wat niet onder de rest valt
)
- Boodschappen (Easy Budget, elke maand aangevuld)
- Autokosten (Easy Budget, elke maand aangevuld)
- Vaste Lasten (hierop komt salaris binnen en worden alle vaste maandelijkse lasten afgeschreven, zorg elke maand dat deze het verwachtte bedrag bevat)
- Sparen (gewone rekening zonder rente, tijdelijke buffer)
- Spaarrekening (met rente)
- bung pack rekening (om elke maand het pack van te betalen)
- Kind 1 (elke maand klein bedragje op, soort spaarrekening)
- Kind 2 (elke maand klein bedragje op, soort spaarrekening)
- Reserveringen (gebruik ik nu alleen nog voor zorgverzekering, die betalen we vooruit en elke maand reserveren we hier het maandbedrag voor volgend jaar op)[/[
- Spaarbuffer (voor als de wasmachine/auto/vaatwasser/ander duur ding kapot gaat
Kind 2 moet nog geboren worden
[ Voor 3% gewijzigd door Beekforel op 17-07-2023 19:20 ]
Waarom onzin? Bij elke betaling gaat het van mijn juiste 'potje' af. Ik zie dan pro-actief wat ik elke maand aan elk wat besteed. Ik vind dat erg fijn in ieder geval. Blijft wat over, dan gaat het automatisch naar mijn spaarpot.
[ Voor 9% gewijzigd door Tweakx op 17-07-2023 19:29 ]
Geen gek idee, ik wil alleen wel altijd minimaal mijn hypotheek in het potje hebben. Maar dat kan ik wel regelen met aan aanvulnotificatie.Voggy schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:16:
[...]
Voor sommige mensen onzin, sommige mensen vinden het juist fijn om alles te verdelen.
@Tweakx Je zou een potje 'huis' kunnen maken en daar de hypotheek, groot onderhoud en uitgaven zoals een eettafel etc. Misschien ook de opstalverzekering, of valt dit onder noodzakelijk?
Dank! Wellicht dat ik mijn vrije tijd rekening nog combineer met mijn hoofdrekening.Beekforel schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:19:
[...]
Dit wordt wel wat een opsomding maar ok.Eigenlijk kun je beter terecht in Programma om geld mee te beheren hiervoor denk ik?
- Lopende rekening (maandelijks afgetopt, voor koffie, uit eten, fun, whatever, alles wat niet onder de rest valt
)
- Boodschappen (Easy Budget, elke maand aangevuld)
- Autokosten (Easy Budget, elke maand aangevuld)
- Vaste Lasten (hierop komt salaris binnen en worden alle vaste maandelijkse lasten afgeschreven, zorg elke maand dat deze het verwachtte bedrag bevat)
- Sparen (gewone rekening zonder rente, tijdelijke buffer)
- Spaarrekening (met rente)
- bung pack rekening (om elke maand het pack van te betalen)
- Kind 1 (elke maand klein bedragje op, soort spaarrekening)
- Kind 2 (elke maand klein bedragje op, soort spaarrekening)
- Reserveringen (gebruik ik nu alleen nog voor zorgverzekering, die betalen we vooruit en elke maand reserveren we hier het maandbedrag voor volgend jaar op)[/[
- Spaarbuffer (voor als de wasmachine/auto/vaatwasser/ander duur ding kapot gaat
Kind 2 moet nog geboren worden![]()
@Tweakx ik vind Easy Budgetting en automatisch kiezen trouwens echt handige features. Mijn vrouw vindt het niet altijd even handig en je moet het wel overal instellen als je CJ accoutns hebt, anders had ik waarschijnlijk nog meer rekeningen gemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Beekforel op 17-07-2023 19:34 ]
Bij SNS wordt alles automatisch gecategoriseerd zodat je precies kunt zien waar ieder maand je geld naar toe gaat (de vorige app was daar wat beter in, nu moet ik vaker iets corrigeren). En ik moet zeggen dat ik dat overzicht erg prettig vindt, je ziet meteen waar je uit de band bent gesprongen of hoeveel meer je opeens aan je boodschappen kwijt bent.
Bij de spaarrekening kun je zelf spaarpotten maken maar daar maak ik zelf geen gebruik van.
Bij de spaarrekening kun je zelf spaarpotten maken maar daar maak ik zelf geen gebruik van.
Ja, is bij ING ook (daar zit ik ook). Maar ik vind pro actief budgetteren fijner i.p.v. een overzicht. Ieder zijn voorkeurratzz schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:38:
Bij SNS wordt alles automatisch gecategoriseerd zodat je precies kunt zien waar ieder maand je geld naar toe gaat (de vorige app was daar wat beter in, nu moet ik vaker iets corrigeren). En ik moet zeggen dat ik dat overzicht erg prettig vindt, je ziet meteen waar je uit de band bent gesprongen of hoeveel meer je opeens aan je boodschappen kwijt bent.
vind ik ook fijn.Tweakx schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:55:
[...]
Ja, is bij ING ook (daar zit ik ook). Maar ik vind pro actief budgetteren fijner i.p.v. een overzicht. Ieder zijn voorkeur
Ik heb een en/of rekening voor de vaste laten. een rekening bij een andere bank waar mijn hypotheek loopt. op beiden wordt elke maand genoeg gestort voor alles. Aan de en/of zit een gekoppelde spaarrekening waar ik elke maand geld op zet om rekeningen te betalen die eens per kwartaal of per jaar terugkomen, zodat ik elke maand exact hetzelfde aan vaste lasten betaal.
Ik spaar bij twee andere banken, beleg weer bij een andere en heb nog een eigen rekening waar opstaat wat overblijft
Ik kreeg nu weer een mailtje dat ik nog moet activeren.
Heb dit al gedaan en in de App staat niks. Meer mensen dit gehad? Vind de communicatie wat rommelig af en toe. Weerhoud me ervan om het als betaalrekening te gebruiken.Got a few minutes to submit your TIN and complete your verification
Ja, dat heb ik ook gekregen. Had gister bunq geopend en meteen BSN nummer ingevoerd, en toen kreeg ik vanavond dat mailtje. Geen idee verder. Heb maar verwijderd, want in de app staat luid en duidelijk "Belastinginformatie ingevuld. Bedankt!"...Mr_gadget schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:27:
Ik kreeg nu weer een mailtje dat ik nog moet activeren.
[...]
Heb dit al gedaan en in de App staat niks. Meer mensen dit gehad? Vind de communicatie wat rommelig af en toe. Weerhoud me ervan om het als betaalrekening te gebruiken.
Morgen weer een nieuwe Bunq versie. Nu maar duimen dat het vooral toffe features zijn (zoals easy budgetting, dual pin etc.) in plaats van teveel bomen en sociale meuk. Al zijn ze volgens mij wel redelijk van het sociale afgestapt.
Houd je vast, want wij gebruiken bijna het maximale aantal potjesTweakx schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:08:
Welke 'potjes' gebruiken jullie?
De meeste potjes worden maandelijks (automatisch) bijgevuld met een vast bedrag en wat we daar aan het einde van het jaar op overhouden gaat naar buffer. Voeding wordt wekelijks bijgevuld (en is toevallig nu al op haha
Bij depot parkeer ik uitgaven die pas later geïncasseerd worden, zoals bijvoorbeeld gemaakte OV-reizen (zodat reizen wel het juiste beschikbare saldo toont). En van roodstand lenen we als een potje even niet toereikend is voor een wat grotere uitgave, maar omdat daar normaal gesproken een vast bedrag op staat zien we steeds duidelijk dat er wat 'terugbetaald' moet worden (wat niet zo zou zijn als we het van buffer afhalen, omdat het saldo daar steeds verder oploopt).
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 14% gewijzigd door bllb op 18-07-2023 08:09 ]
Niet superveel maar ik heb de volgende potjes:Tweakx schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:08:
Welke 'potjes' gebruiken jullie? I
- Gewoon sparen
- Sparen verzekering
- Sparen eventuele extra kosten gas/water/licht
- Sparen eventueel auto onderhoud
- Vaste lasten
- Abbo's
- Lopende rekening
Nu kreeg ik zowaar kosten terug van de energieleverancier waardoor het potje weer vrijkomt
Het mooie van dit is dat ik direct weet wat er "overblijft" elke maand op de lopende rekening (alles wat overblijft, denk aan boodschappen, tanken etc). Het wordt dan de sport daar weer extra van te sparen
Zag anders op instagram wat voorbij komen: "Ever dreamt of an app that combines banking with your social activities?"Tweakx schreef op maandag 17 juli 2023 @ 23:10:
Morgen weer een nieuwe Bunq versie. Nu maar duimen dat het vooral toffe features zijn (zoals easy budgetting, dual pin etc.) in plaats van teveel bomen en sociale meuk. Al zijn ze volgens mij wel redelijk van het sociale afgestapt.

Ben ook bang dat dit weer zo een greenwash/social media update word zonder echt hele waardevolle features.bluewalk schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 06:49:
[...]
Zag anders op instagram wat voorbij komen: "Ever dreamt of an app that combines banking with your social activities?"- Nou nee, aub niet...
Is ook een van de redenen dat ik weg ben overigens.
[ Voor 6% gewijzigd door Youtl op 18-07-2023 07:41 ]
Oh no....bluewalk schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 06:49:
[...]
Zag anders op instagram wat voorbij komen: "Ever dreamt of an app that combines banking with your social activities?"- Nou nee, aub niet...
Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"