Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-06 23:28
Ik zie op de Bunq Tiktok het volgende alvast:
  • Verbeteringen aan activity tabje
  • CO2 compenseren (wss. bomen update)
  • 'Flawless Bunq experience on every device update''

[ Voor 7% gewijzigd door Tweakx op 18-07-2023 15:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-06 16:40
bluewalk schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 06:49:
[...]

Zag anders op instagram wat voorbij komen: "Ever dreamt of an app that combines banking with your social activities?" 8)7 - Nou nee, aub niet...
Ze hebben een tijdje terug Tricount overgenomen (soort Wie Betaalt Wat), wellicht volledige integratie van deze functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Tweakx schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:29:
Ik zie op de Bunq Tiktok het volgende alvast:
  • Verbeteringen aan activity tabje
  • CO2 compenseren (wss. bomen update)
  • 'Flawless Bunq experience on every device update''
Zou het beste zonde vinden als daar een heel event voor georganiseerd wordt 👀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
Elandenmelk schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:40:
[...]

Ze hebben een tijdje terug Tricount overgenomen (soort Wie Betaalt Wat), wellicht volledige integratie van deze functionaliteit?
Vroeger hadden ze Slice toch? Ben benieuwd in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Tweakx schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:08:
Welke 'potjes' gebruiken jullie?
Mijn spaargeld heb ik verdeeld in de volgende potjes:
  • Spaargeld
  • Vakantie
  • Ziektekosten
  • Kleding
Op mijn spaarrekening stort ik één vast bedrag en in Excel hou ik "virtueel" potjes bij. Dus dan stort ik als voorbeeld € 500, dan gaat € 200 in potje vakantie, € 100 in potje kleding en de rest in potje spaargeld. Het potje van ziektekosten was al gevuld tot het eigen risico.

In combinatie met uitgaven van mijn betaalrekening heb ik een soort forecast gemaakt tot eind 2025 waarmee ik precies kan zien wat de gevolgen zijn van bepaalde uitgaves nu en in de toekomst. Veel handwerk maar vind ik ontzettend leuk om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
CO2 calculatie per transactie. Gewaagde stap gezien er veel complotten zijn dat er een CO2 budget komt.

Al met al weinig interessants, maar volgens mij ook niet echt achteruitgang.

[ Voor 27% gewijzigd door Tweakx op 18-07-2023 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:47

Cordon

Lievelings jankert

Rente dat nu per week word uitbetaald. Wel geinig, zou dat wat uitmaken?

Alleen zou nu de rente opgebouwd in juli dus deze week uitbetaald worden? Bij mij zou dat op donderdag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Ik heb sinds zondag bunq en had er 50 euro op gestort. Maar bij rente staat 0 euro. Kan dat kloppen?
Bij Lloyds, ook vanaf zondag 50 euro, staat de opgebouwde rente er wel (1 cent :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 10:12
Wispe schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:12:
Ik heb sinds zondag bunq en had er 50 euro op gestort. Maar bij rente staat 0 euro. Kan dat kloppen?
Bij Lloyds, ook vanaf zondag 50 euro, staat de opgebouwde rente er wel (1 cent :+ ).
Heb je ook rente geactiveerd? Die staat volgens mij standaard uit, meen ik me te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
MrJvG13 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:15:
[...]

Heb je ook rente geactiveerd? Die staat volgens mij standaard uit, meen ik me te herinneren.
Staat onder "Freedom of Choice" geactiveerd, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Als ik in de huidige app bij de spaarrekening op het rente percentage (2,46) druk, dan zie je 'deze maand ontvangen rente'.

Ik heb Bunq pas 2 maanden, maar kreeg voorheen een kleine 20,- aan rente overgemaakt.

Nu staat er: 'deze maand ontvangen rente €2,32'.

We zitten al over de helft van de maand, dus ik had verwacht dat het al iets van 10,- zou zijn.

Komt dat misschien doordat er een rente wijziging is geweest?

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Je moet even je app updaten. Er is net een update uitgebracht.

Bunq Payday is geïntroduceerd, waarbij je 1x per week rente ontvangt. Ik zie dat dat wel gewoon op mijn betaalrekening wordt uitbetaald en ik dat niet kan wijzigen naar een spaarrekening.

Bij mij klopt het bedrag ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:44

dbzfan

Nee.

Gisteren zat ik ook op 40 euro rente deze maand, vandaag staat ie op 0...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Godsamme, bunq en privacy was al heel weg slecht (privacy en de wet volgen kennen ze niet) maar het wordt echt met elke update enger en enger. Ik zou echt heel graag een opt-out hebben voor al die nutteloze privacy schendende shit, dan zou ik ze misschien volwaardig kunnen gebruiken; durf er nu niet eens al m’n inkomsten te laten storten met de extreme hoeveelheid ongevraagde profiling en ongevraagde (en waar ze overigens ook nooit toestemming voor hebben gevraagd) verwerking van die data die bunq uitvoert. En constante toegang tot m’n locatie krijgen ze ook absoluut niet, no way. :P

What on earth is trouwens “fooibescherming”, is dat speciaal iets voor de Amerikaanse markt?

Beetje jammer dat interest niet meer naar een spaarrekening gezet kan worden, moet je weer iets anders op verzinnen om dat door te storten (elke f-ing week) of het handmatig doen.

[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 18-07-2023 21:53 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Het lijkt alsof je nu alleen de opgebouwde rente ziet vanaf jouw payday. Bij mij staat dat op zaterdag. https://together.bunq.com/d/57060-what-is-bunq-payday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Tdem schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:52:
Het lijkt alsof je nu alleen de opgebouwde rente ziet vanaf jouw payday. Bij mij staat dat op zaterdag. https://together.bunq.com/d/57060-what-is-bunq-payday
Waar stel je dat in? Ik snap er niets meer van nu, ik vond het prima hoe het eerst was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Tdem schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:52:
Bij mij op woensdag. Ik heb de app ge-update, nog steeds 0 cent.
Dus vanaf morgen zou mijn 1/2 cent aan rente wel zichtbaar moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Wispe schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:54:
[...]

Bij mij op woensdag. Ik heb de app ge-update, nog steeds 0 cent.
Dus vanaf morgen zou mijn 1/2 cent aan rente wel zichtbaar moeten zijn?
Ah dan kan jij ons even updaten of de aanname klopt dat je dan eenmalig de rente vanaf de 1e ook uitbetaald krijgt.

Payday kiest bunq voor je, kun je (nog?) niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Tdem schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:55:
[...]

Ah dan kan jij ons even updaten of de aanname klopt dat je dan eenmalig de rente vanaf de 1e ook uitbetaald krijgt.

Ik hoop het, anders lopen we de rente van de afgelopen 18 dagen mis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
dbzfan schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:56:
[...]

Ik hoop het, anders lopen we de rente van de afgelopen 18 dagen mis..
Zou nasty zijn. Komt vast goed. Op Twitter heeft iemand hier net een vraag over gesteld: https://twitter.com/RamonDunker/status/1681391797241511946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00

TheVMaster

Moderator WOS
WhatsappHack schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:52:
Godsamme, bunq en privacy was al heel weg slecht (privacy en de wet volgen kennen ze niet) maar het wordt echt met elke update enger en enger. Ik zou echt heel graag een opt-out hebben voor al die nutteloze privacy schendende shit, dan zou ik ze misschien volwaardig kunnen gebruiken; durf er nu niet eens al m’n inkomsten te laten storten met de extreme hoeveelheid ongevraagde profiling en ongevraagde (en waar ze overigens ook nooit toestemming voor hebben gevraagd) verwerking van die data die bunq uitvoert. En constante toegang tot m’n locatie krijgen ze ook absoluut niet, no way. :P

What on earth is trouwens “fooibescherming”, is dat speciaal iets voor de Amerikaanse markt?

Beetje jammer dat interest niet meer naar een spaarrekening gezet kan worden, moet je weer iets anders op verzinnen om dat door te storten (elke f-ing week) of het handmatig doen.
Ja, ze hebben een Amerikaanse bankvergunning aangevraagd. Deze feature is typisch iets waar Amerikanen voor warm lopen denk ik. Is niet iets wat ik veel ga gebruiken, maar als ik naar de VS ga is het misschien wel handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier ook de rente weg na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 09:22
Bunq heeft nog iets anders nieuws:
You now have the chance to get one step closer to becoming a digital nomad. We’re happy to announce you can now save money in two more currencies and earn a massive interest of 3.71% on both USD and GBP. Additionally, Business accounts will also have the chance to get 2.3% on both USD and GBP 💸
Valuta risico natuurlijk. Maar dan wel 3.71% (zo goed als) vrij opneembaar. Met potentie dat dit minder of betere winst is afhankelijk van wat de koersen doen.
Wat zijn jullie gedachten hierbij?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BrotherGecko
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 12:53
Deze tegoeden vallen blijkbaar buiten het depositogarantiestelsel, lijkt mij een te groot risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
BrotherGecko schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 23:17:
Deze tegoeden vallen blijkbaar buiten het depositogarantiestelsel, lijkt mij een te groot risico
Ik zag dat staan ja, was ook een van m’n eerste vragen. Maar ben wel benieuwd hoe dat zit, DNB zegt (althans ik kon het zo snel niet vinden) niets over vreemde valuta. Zie wel dat bijvoorbeeld bij ING het gedekt is “naar het equivalent in euro”. Waarom is bunq dan uitgezonderd van het garantiestelsel? Brengen ze dit geld onder via een buitenlandse banklicentie…? (En stallen dit geld dus op papier buiten de EU? Ben ook benieuwd hoe dat dan zit met privacy en data overhevelen naar non-EER landen)

Wel leip dat dit trouwens zo terloops (en enkel met afkorting) wordt genoemd in de FAQ.

[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 18-07-2023 23:40 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Tweakx schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:02:
CO2 calculatie per transactie. Gewaagde stap gezien er veel complotten zijn dat er een CO2 budget komt.

Al met al weinig interessants, maar volgens mij ook niet echt achteruitgang.
Dit zou je moeten kunnen uitzetten, nu lijkt dat ook te kunnen maar dan ben je ook je insights kwijt.
Plus de vraag is of dit in de backend ook echt uit staat, ik denk namelijk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Rogier.V schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 23:00:

[...]

Valuta risico natuurlijk. Maar dan wel 3.71% (zo goed als) vrij opneembaar. Met potentie dat dit minder of betere winst is afhankelijk van wat de koersen doen.
Met het feit dat geld op die valutarekeningen niet gedekt is door het Depositogarantiestelsel.
Non-euro sub-accounts aren’t protected by the DGS and are subject to value fluctuations.
edit: spuit 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-05 22:51
Hoe veilig is Bunq nu eigenlijk?
Vooral het niet kunnen vastzetten van een tegenrekening baart mij wat zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:47

Cordon

Lievelings jankert

GroeneWandelaar schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:57:
Zolang jij er voor zorgt dat je jouw gegevens netjes bewaard en niet deelt met jan en alleman, is Bunq primadeluxe veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
Cordon schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:18:
[...]

Zolang jij er voor zorgt dat je jouw gegevens netjes bewaard en niet deelt met jan en alleman, is Bunq primadeluxe veilig.
Dat zegt niets over de veiligheid van Bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:43
Tdem schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:01:
[...]

Zou nasty zijn. Komt vast goed. Op Twitter heeft iemand hier net een vraag over gesteld: https://twitter.com/RamonDunker/status/1681391797241511946
Volgens mij mis ik de rente van de afgelopen 2 weken sinds gisteren, er staat nu wel een bedragje bij "deze maand ontvangen" maar dat is een stuk minder dan wat er voor de update stond!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
Bij Rabobank of ING heb je ook geen vaste tegenrekening, is dat dan niet veilig? Bunq is in de eerste plaats een volwaardige bank, niet enkel een spaarbank zoals Leaseplan Bank. Dat je direct van de spaarrekening kan overmaken zie ik alleen maar als een pré.

[ Voor 22% gewijzigd door Elandenmelk op 19-07-2023 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Laatst online: 20:51
Pjotrofsky schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:38:
[...]

Volgens mij mis ik de rente van de afgelopen 2 weken sinds gisteren, er staat nu wel een bedragje bij "deze maand ontvangen" maar dat is een stuk minder dan wat er voor de update stond!
Bij mij ook! In de app is de opgebouwde rente verdwenen voor deze maand en staat bij mij op 0€. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Is het verschil met voorheen nu dat Payday een wekelijkse rente-uitbetaling is, in tegenstelling tot eerdere maandelijkse betalingen?

Maar bij de rente staat wel uitbetaling '1e van de maand'
Bij mij staat er trouwens wel een bedrag bij "deze maand verdiend"

Moet dat dan niet zijn 'uitbetaling op payday" en "deze week verdiend"?

Er staat overigens bij mij wel een bedrag, maar volgens mij is het bedrag te laag voor deze maand (zou wel passen bij deze week, denk ik).
Trank00l schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:10:
[...]

Zover ik me recentelijk kon herrineren werd de verdiende rente per dag bijgewerkt ( dit was wel een solo spaarrekening zonder toegang van anderen erin). Heb het idee dat het bij Joint spaarrekeningen niet het geval is, vandaar mijn vraag ;)
Misschien is bij jou ook dat "Bunq Payday"-probleem aan de hand dat andere mensen in dit topic ook hebben?

[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 19-07-2023 09:13 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eekhoorn12
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Net de eerste payday uitbetaling gehad. Heb niet exact in mijn hoofd hoeveel rente er open stond maar volgens mij is het bedrag dat ik ontvangen heb het hele bedrag aan rente van deze maand tot nu toe, dus niet alleen deze week.

Wel op een voor mij verkeerde rekening binnen gekomen die dus nog niet te wijzigen is

[ Voor 16% gewijzigd door eekhoorn12 op 19-07-2023 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik zie ook een nieuw dingetje dat je andere rente krijgt als je je valuta op dollar of pond zet (3,71%)?

Weet iemand hoe dat zit? Valt dat nog wel onder DGS? Is een behoorlijke rente (en voor mij boeit het niet zo welke valuta mijn geld staat als het toch gedekt is).

Edit:
Ah, antwoord is (deels) eerder gegeven:
Rogier.V schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 23:00:

[...]

[ Voor 43% gewijzigd door anandus op 19-07-2023 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-06 23:59
Pjotrofsky schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:38:
[...]

Vanmorgen stond er bij mij eerst ook €0,00 en nu een paar eurocenten, wat veel minder is dan ik deze maand al had opgebouwd.
Er wordt volop aan gewerkt denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJvG13
Voor een extra veiligheid heb ik mijn dagelijks limiet op 10 euro gezet van de spaarrekeningen.
Als ik geld wil opnemen dan verhoog ik het wel.
WhatsappHack schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:52:

Je kunt Activiteiten uitschakelen als je dat bedoelt.
Continu locatie is totaal niet nodig. Wel als je gebruik wilt maken van de functie dat je betaalpas 100km rondom je locatie werkt.
Andere banken gebruiken vaak ook een combinatie van je locatie, pasgebruik, uitgavenpatroon, om eventueel transacties als fraude te bestempelen. Dus dat kun je toch alleen maar toejuichen.

Fooibescherming; In de VS schrijf je vaak de tip het bonnetje, een paar dagen later wordt het bedrag / de afschrijving aangepast door de merchant. Als die net een verkeerd bedrag over heeft genomen, ja dat gaat via een handmatige invoer, dan baal je wel. Dus dit is een mooie functie.

Rentebetalingen naar een lopende rekening, of in mijn geval rekening waarmee ik maandelijks mijn bunq kosten betaal vind ik ook wat vreemd. Ik wil de rente en cashback gewoon op een zelf te kiezen rekening of spaarrekening gestort krijgen.
Hopelijk komt daar een update voor.
anandus schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:04:
Is het verschil met voorheen nu dat Payday een wekelijkse rente-uitbetaling is, in tegenstelling tot eerdere maandelijkse betalingen?

[...]

Misschien is bij jou ook dat "Bunq Payday"-probleem aan de hand dat andere mensen in dit topic ook hebben?
Heb je de app geüpdate?
Ik denk dat we allemaal even geduld moeten hebben en afwachten tot de payday is geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door MrJvG13 op 19-07-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
bluewalk schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 06:46:
[...]

Dit zou je moeten kunnen uitzetten, nu lijkt dat ook te kunnen maar dan ben je ook je insights kwijt.
Plus de vraag is of dit in de backend ook echt uit staat, ik denk namelijk van niet.
Waar kan je dit uitzetten? Ik vind het jammer dat de app in sommige gevallen niet zo configureerbaar is. Ik zou ook graag sommige tabjes beneden willen hiden, zoals bomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:04:

Bij mij staat er trouwens wel een bedrag bij "deze maand verdiend"

Moet dat dan niet zijn 'uitbetaling op payday" en "deze week verdiend"?

Er staat overigens bij mij wel een bedrag, maar volgens mij is het bedrag te laag voor deze maand (zou wel passen bij deze week, denk ik).

[...]

Betwijfel het, er staat bij mij nog steeds 0,00 en de uitbetaling geschied op mijn spaarrekening. Volgens mij was dat juist bij heel veel mensen geen optie. Tenzij ik nog bunq v23 nog niet heb binnengekregen... Waar kan ik mijn huidige versie zien?

Wat een zooitje :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
Trank00l schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:53:
[...]

Betwijfel het, er staat bij mij nog steeds 0,00 en de uitbetaling geschied op mijn spaarrekening. Volgens mij was dat juist bij heel veel mensen geen optie. Tenzij ik nog bunq v23 nog niet heb binnengekregen... Waar kan ik mijn huidige versie zien?

Wat een zooitje :O
Wat voor bunq plan heb je?
Ik heb het idee dat het voor de easySavings accounts nog niet helemaal up2date is.

Zooitje; dat valt allemaal wel mee. Even geduld hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15
Hier zakelijk een storting gehad ivm payday. Staat nu idd deze week ontvangen en totale rente. Prive moet ie nog komen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:55
De opgebouwde rente van deze maand is bijgeschreven. Voor vandaag staat de rente nog op 0 centjes.

Gaat de effectieve rente nu ook omhoog omdat er vaker uitbetaald wordt? Bij 2,01% was het volgens mij 2,03% (correct me if i'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Tweakx schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:48:
[...]

Waar kan je dit uitzetten? Ik vind het jammer dat de app in sommige gevallen niet zo configureerbaar is. Ik zou ook graag sommige tabjes beneden willen hiden, zoals bomen.
In case you'd like to turn this off, you can easily deselect all the sub-accounts by going to Green tab > Insights (in the top right corner) > Settings ⚙️ > Included Sub-Accounts > Deselect all 🙌 More info can be found here: https://together.bunq.com/d/57059 📚

Dat sloopt ook wel gelijk je spending insights, natuurlijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
MrJvG13 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:01:
[...]

Wat voor bunq plan heb je?
Ik heb het idee dat het voor de easySavings accounts nog niet helemaal up2date is.

Zooitje; dat valt allemaal wel mee. Even geduld hebben ;)
Die van 9,00 euro weet de benaming even niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Laatst online: 20:49
Cashback kunnen krijgen op uitgaven vind ik dan wel weer een coole bank-feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
Elandenmelk schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:50:
[...]

Bij Rabobank of ING heb je ook geen vaste tegenrekening, is dat dan niet veilig? Bunq is in de eerste plaats een volwaardige bank, niet enkel een spaarbank zoals Leaseplan Bank. Dat je direct van de spaarrekening kan overmaken zie ik alleen maar als een pré.
Hoe veilig is de inlog en het akkoord geven op een transactie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Batavia schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:42:
Cashback kunnen krijgen op uitgaven vind ik dan wel weer een coole bank-feature.
Hoe werkt dat dan? Kreeg op site een 404 bij het onderwerp

Edit:
Via een gewone browser (niet via de Bunq-help) kan ik het wel vinden:
https://www.bunq.com/benefits/cashback

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 19-07-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dknippers
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-06 11:17
cedras schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:13:
De opgebouwde rente van deze maand is bijgeschreven. Voor vandaag staat de rente nog op 0 centjes.

...
Ik heb nog geen rente voor deze maand gekregen, eerder kreeg ik dat op de 1e van de maand maar het lijkt erop dat dit nu aangepast is naar elke week.

Opgebouwde rente voor "This Week" staat nu op €0, maar de vorige uitkering was op 1 juli. Dus waar de rente van 1 juli t/m 18 juli is gebleven is dan even een raadsel. Ik zie wel dat bunq inmiddels op Twitter aangeeft dat het een known issue is, waarbij ik dan aanneem dat het gaat over het feit dat opgebouwde rente opeens op €0 staat.

https://twitter.com/bunq/status/1681596379670380550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
Cashback werkt alleen met de creditcards! Niet met de debetkaarten.
Trank00l schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:30:
[...]

Die van 9,00 euro weet de benaming even niet meer.
e
easyMoney. Dan heb je denk ik de app update nog niet gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
MrJvG13 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:38:
Cashback werkt alleen met de creditcards! Niet met de debetkaarten.

[...]

e
easyMoney. Dan heb je denk ik de app update nog niet gedaan?
De mogelijkheid ook nog niet gehad. Zowel in de appstore als in de app zelf geen notificatie of optie om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
bluewalk schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:14:
[...]

In case you'd like to turn this off, you can easily deselect all the sub-accounts by going to Green tab > Insights (in the top right corner) > Settings ⚙️ > Included Sub-Accounts > Deselect all 🙌 More info can be found here: https://together.bunq.com/d/57059 📚

Dat sloopt ook wel gelijk je spending insights, natuurlijk |:(
Dank je wel. Zonder mijn bon te zien kunnen ze er natuurlijk helemaal niets over zeggen. Een dierenarts consult gisteren kostte mij blijkbaar 16 KG CO2 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:35
Neobank bunq heeft het totaal aantal gebruikers in twaalf maanden zien groeien van 5,4 miljoen naar 9 miljoen.
Het is de eerste keer dat bunq gebruikersaantallen meldt. Eerder was al wel duidelijk het bedrijf er miljoenen gebruikers bij kreeg door een overname.
Het totaal aan banktegoeden is gegroeid naar 4,5 miljard euro.
https://www.businessinsid...artegoed-van-e45-miljard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Ter info, mijn rente stond gisteren op 0€, maar zojuist weer op het oude opgebouwde juli maand rente niveau van voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
De tweedehands wandkast die ik zojuist heb gekocht heeft een uitstoot van 52,2 kg CO2. En de tweedehands kledinghangers zelfs 83,8 kg CO2. Er zit vast een hele ingewikkelde formule achter, maar mij zegt het niets :) Ook nogal een verschil als ik in de supermarkt bijvoorbeeld biefstuk koop of (van hetzelfde geld) een paar zakken gedroogde peulvruchten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Tweakx schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:14:
[...]

Dank je wel. Zonder mijn bon te zien kunnen ze er natuurlijk helemaal niets over zeggen. Een dierenarts consult gisteren kostte mij blijkbaar 16 KG CO2 :')
Dan heb je geluk, bij mij kostte de dierenarts 97,9kg co2 terwijl een ritje naar ikea (en spul kopen) en terug een whopping 660 gram kostte 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:57
Hier ook het nieuwe payday gepushed gekregen en de opgebouwde rente inmiddels ontvangen... Op de verkeerde rekening. En kan helaas ook niet wijzigen. Gaat niet helemaal lekker met hun nieuwe feature als die minder kan dan de vorige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Mijn rente is ook weer terug gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:43
Hier ook gelukkig! Die payday kan je als ik het goed heb niet veranderen toch? Bij mij staat ie op maandag (niet dat ik er problemen mee heb of zo, gewoon nieuwsgierig...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Tdem schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:55:
[...]

Heb inmiddels 1 cent rente uitgekeerd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Vrijdag krijg ik verkoopopbrengsten gestort van de notaris. Zouden jullie het aandurven om 95K bij bunq te parkeren?
Ik zit een beetje mee dat mijn rekening wordt geblokkeerd en ik niemand te pakken krijg om het op te heffen. Moet zeggen dat al die horrorverhalen me hebben beangstigd. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:44

Trackerfire

BTC HODLER

Wispe schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:10:
Vrijdag krijg ik verkoopopbrengsten gestort van de notaris. Zouden jullie het aandurven om 95K bij bunq te parkeren?
Ik zit een beetje mee dat mijn rekening wordt geblokkeerd en ik niemand te pakken krijg om het op te heffen. Moet zeggen dat al die horrorverhalen me hebben beangstigd. :+
Zelf ook eenzelfde soort hoog bedrag gehad en doorgestort, no problemo! Wel in de omschrijving gezet btw.

[ Voor 4% gewijzigd door Trackerfire op 19-07-2023 19:24 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Batavia schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:42:
Ja maar is toch alleen 2% op openbaar vervoer + 1% bij bars en restaurants bij het green/metal plan ofzo en alleen maar 1% bij bars en restaurants bij de normale creditcard met easy money personal. Zoiets althans, dus lang niet op haast alle soorten uitgaven en ook niet heel erg hoog + alleen met de creditcard bij die 2 duurdere personal plannen. Beter dan niks natuurlijk. Zie ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGCDCbQM_z7OgW0-mcS5_vbQkzk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9bZIfXBt3n2c7AHFiIp4Rzq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door michael4500 op 20-07-2023 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
En qua opgebouwde missende rente van de 1e 2 weken zeg maar, zag ik net staan dat deze de eerst volgende payday wordt uitbetaald.

En bij euro rekeningen wordt de rente uitbetaald op de facturatie rekening, stond er, maar zei iemand geloof ik al. Hopelijk wordt dit inderdaad met een update veranderd naar eigen keuze rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:08

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb een aparte facturatierekening dus maak wel een maandelijkse overboeking naar m'n spaarrekening dan.

Kwam er net achter dat de rente op een zakelijke rekening maar 1,05% is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik heb hier ervaring mee en dat gaat prima. Als bunq de algoritmes een beetje heeft ingericht, dan zijn transacties van derdenrekeningen van notarissen altijd 'veilig', omdat het zo ongeveer de minst risicovolle transacties zijn. De due diligence daarvan is -zoals je zelf ervaren hebt- goed geregeld. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
  • Laatst online: 20:49
Ik heb begin van het jaar ook mijn huis verkocht en de opbrengst bij bunq laten storten. Ik krijg ook gewoon iedere maand mijn salaris bij bunq binnen. Hier geen probleem gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 00:45
Op basis van wat er op de site staat een zakelijke spaarrekening geopend.
Bij zakelijk op de website staat 2,01% rente.
Echter in de app zakelijk maar 1,05%.
Is allemaal maar vaag geregeld daar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:02
Batavia schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:24:
[...]

Ik heb begin van het jaar ook mijn huis verkocht en de opbrengst bij bunq laten storten. Ik krijg ook gewoon iedere maand mijn salaris bij bunq binnen. Hier geen probleem gehad
Eind vorig jaar ook overwaarde huis via de notaris op bunq rekening gestort gekregen...geen enkel probleem mee gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

detim schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:56:
Waar staat dat?

Hier staat wel 1,05%: https://nl.bunq.com/lp/savings-nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
detim schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:56:
2.01 was (is nu 2.46) voor personal accounts
1.05 is voor business accounts

Volgens mij is daar geen verandering in geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door bluewalk op 20-07-2023 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 00:45
https://nl.bunq.com/benefits hier op business klikken.
Vanmorgen voordat ik ging posten nog dubbel gecheckt, toen stond daar 2,01 bij business, prive 2,46
Nu staat er bij business ook 1,05, dus lijkt aangepast.

Ze lezen hier mee zeker.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
robv73 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:10:
[...]

Eind vorig jaar ook overwaarde huis via de notaris op bunq rekening gestort gekregen...geen enkel probleem mee gehad...
Batavia schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:24:
[...]

Ik laat de notaris storten op mijn betaalrekening bij ABN en dan wilde ik van daar doorstorten naar bunq.
De reacties hier vind ik goed klinken, dus heb al betaalopdracht klaargezet bij ASN om door te boeken naar bunq morgen. :)
Niet slecht, 2,46% rente over 95K en wekelijks uitbetaald krijgen _O-

Tnx.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:48
Dus je stort zelf van je ASN naar Bunq +/- 100k, dan kun je wel een ticket van hun verwachten met de vraag om toe te lichten waar dat geld vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
AlexFL schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:53:
Dus je stort zelf van je ASN naar Bunq +/- 100k, dan kun je wel een ticket van hun verwachten met de vraag om toe te lichten waar dat geld vandaan komt.
Dan stuur ik de nota van afrekening op. Vers van de pers.
Als ze maar niet blokkeren en niks meer van zich laten horen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Wispe schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:11:
[...]

En anders vandaag alvast even via support laten weten dat het er aan komt. Bij grootbanken helpt dat ook vaak.
Wispe schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:16:
Niet slecht, 2,46% rente over 95K en wekelijks uitbetaald krijgen _O-
2.46% van 95K gedeeld door 52 ;) maar zeker niet erg

[ Voor 24% gewijzigd door bluewalk op 20-07-2023 17:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20:46
Als Bunq voor deze 'tools' een hele update aankondigt dan weet je eigenlijk wel dat de bank van alles een feest wil maken. De Support is nog altijd niet verbeterd wat wel belangrijk is (bij Revolut is de wachttijd onder het uur en bij Bunq uren/dagen), en de verbeteringen die ze aankondigen konden prima met een Keynote.

Dat deze bank uniek is en een eigen verhaal heeft is duidelijk, maar als je Apple wil nadoen met events waar je je updates aankondigt en nieuwe perks doe het dan wel goed vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:51

mwa

detim schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:39:
[...]

https://nl.bunq.com/benefits hier op business klikken.
Vanmorgen voordat ik ging posten nog dubbel gecheckt, toen stond daar 2,01 bij business, prive 2,46
Nu staat er bij business ook 1,05, dus lijkt aangepast.

Ze lezen hier mee zeker.. :P
Ja, of je hebt niet goed gelezen. Ik acht dat waarschijnlijker dan een foutieve rente percentage op hun eigen site :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

mwa schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:32:
[...]

Ja, of je hebt niet goed gelezen. Ik acht dat waarschijnlijker dan een foutieve rente percentage op hun eigen site :>
Er staan wel vaker slordigheidjes op de site van bunq dus het zou mij niet verbazen. Als je dan details vraagt via support passen ze het snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:42
Is het iemand al gelukt om een kaart aan Google wallet toe te voegen in de laatste app versie op android? In deze versie van de app kan ik nergens de optie vinden bij de kaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 13:05
tekken4111 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:35:
Hier ook het nieuwe payday gepushed gekregen en de opgebouwde rente inmiddels ontvangen... Op de verkeerde rekening. En kan helaas ook niet wijzigen. Gaat niet helemaal lekker met hun nieuwe feature als die minder kan dan de vorige
Hier ook, ik heb 2 rekeningen voor mijn kids (op hun naam/BSN zelfs), en nu krijg ik hun rente op mijn eigen rekening (en ook nog niet eens mijn main spaarrekening). Kan het ook niet veranderen (voorheen kon je dat per rekening instellen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
bluewalk schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:36:
[...]

En anders vandaag alvast even via support laten weten dat het er aan komt. Bij grootbanken helpt dat ook vaak.

[...]

2.46% van 95K gedeeld door 52 ;) maar zeker niet erg
Slim, heb een mailtje gestuurd naar support met meteen de bijlage erbij.
Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
bones schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:11:
[...]

Hier ook, ik heb 2 rekeningen voor mijn kids (op hun naam/BSN zelfs), en nu krijg ik hun rente op mijn eigen rekening (en ook nog niet eens mijn main spaarrekening). Kan het ook niet veranderen (voorheen kon je dat per rekening instellen).
Helaas kun je de rente alleen ontvangen vanaf rekening waarmee je bunq Plan betaald.
Ik hoop dat dit toch echt wordt aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
MrJvG13 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:48:
[...]

Helaas kun je de rente alleen ontvangen vanaf rekening waarmee je bunq Plan betaald.
Lijkt bijna wel alsof ze willen voorkomen dat ze rente op rente moeten betalen. Zoals dat zou gaan als de rente op een spaarrekening wordt gestort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
Tdem schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:18:
[...]

Lijkt bijna wel alsof ze willen voorkomen dat ze rente op rente moeten betalen. Zoals dat zou gaan als de rente op een spaarrekening wordt gestort.
Lijkt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Laatst online: 21:29
MrJvG13 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:48:
[...]

Ik mag toch hopen dat ze wel hebben bedacht dat dit met een BUNQ pack niet kan. Als die rente dadelijk op een rekening wordt gestort die gedeeld wordt met de leden van 't pack heb je een gelijk een lek. Uit de uitbetaalde rente kan je prima opmaken hoeveel het lid van de pack op de spaarrekening heeft staan namelijk..

Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_V2
  • Laatst online: 18-06 16:39
Wispe schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:11:
[...]

Ik heb exact hetzelfde gedaan als wat jij gedaan hebt, geen problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_V2
  • Laatst online: 18-06 16:39
mwa schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:32:
[...]

och van de week was de rente 46%,2 op hun site dus een foutje is zo gemaakt hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Eddie_V2 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:40:
[...]

Ik heb exact hetzelfde gedaan als wat jij gedaan hebt, geen problemen mee gehad
Heb rond 13:00 uur 95K doorgestort naar bunq en tot nu toe, om 16:24 uur, kan ik nog steeds in de app en zie ik geen rare meldingen o.i.d. _O_
Hopen dat het zo blijft natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Wispe schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 16:24:
[...]

Heb rond 13:00 uur 95K doorgestort naar bunq en tot nu toe, om 16:24 uur, kan ik nog steeds in de app en zie ik geen rare meldingen o.i.d. _O_
Hopen dat het zo blijft natuurlijk.
Denk dat er echt alarmbellen afgaan als het van bv bitcoin meuk komt of niet van een rekening op jouw naam.
Benieuwd of het zo goed blijft gaan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
bluewalk schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 16:32:
[...]

Denk dat er echt alarmbellen afgaan als het van bv bitcoin meuk komt of niet van een rekening op jouw naam.
Benieuwd of het zo goed blijft gaan :D
Misschien hielp het dat de tegenrekening op mijn naam staat en ze dat al geverifieerd hebben bij het openen. En het algoritme dus denkt van: "ASN heeft al gecheckt waar het geld vandaan komt, dus prima".

[ Voor 4% gewijzigd door Wispe op 21-07-2023 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Best interessant: Bunq heeft in de afgelopen 3 maanden iedere dag bijna €25 miljoen aan nieuw spaargeld zien binnenstromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Uniciteit schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:19:
Best interessant: Bunq heeft in de afgelopen 3 maanden iedere dag bijna €25 miljoen aan nieuw spaargeld zien binnenstromen.
Ah, daarom heeft de Rabobank zijn rente verhoogd van 1 naar 1,5% :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJvG13
dieselb0y schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:45:
[...]

Ik mag toch hopen dat ze wel hebben bedacht dat dit met een BUNQ pack niet kan. Als die rente dadelijk op een rekening wordt gestort die gedeeld wordt met de leden van 't pack heb je een gelijk een lek. Uit de uitbetaalde rente kan je prima opmaken hoeveel het lid van de pack op de spaarrekening heeft staan namelijk..

Ben benieuwd..
Uiteraard niet van de pack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ObserveSecurity
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
dieselb0y schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:45:
[...]

Ben benieuwd..
Je kan onder profile> Bunq payday gewoon zien waar het bedrag wordt bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Uniciteit schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:19:
436 miljard euro staat nog bij de grootbanken geparkeerd, dus Bunq heeft al wel een beginnetje gemaakt bij Nederlanders die hun spaargeld overboeken naar Bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Datisraar schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 08:06:
[...]

436 miljard euro staat nog bij de grootbanken geparkeerd, dus Bunq heeft al wel een beginnetje gemaakt bij Nederlanders die hun spaargeld overboeken naar Bunq.
Voor de Bunq users hoop ik dat de bank niet te veel leunt op het spaargeld van de klanten, dan ben je heel erg vatbaar voor omvallen bij slecht nieuws omdat iedereen dan meteen zijn geld gaat overboeken naar de hoofdbank omdat Bunq meer een extra rekening is voor de hoge rente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-06 00:49
Youtl schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 10:48:
[...]

Voor de Bunq users hoop ik dat de bank niet te veel leunt op het spaargeld van de klanten, dan ben je heel erg vatbaar voor omvallen bij slecht nieuws omdat iedereen dan meteen zijn geld gaat overboeken naar de hoofdbank omdat Bunq meer een extra rekening is voor de hoge rente.
Stel dat Bunq door zoiets failliet gaat dan zal je hooguit 7 dagen niet over je geld kunnen beschikken.. Dat is namelijk sinds 1 januari 2019 de uitkeringstermijn van de Nederlandse Depositogarantie waar je gewoon door gedekt bent tot €100.000,-..

Dat geldt trouwens alleen als je het in Euro's laat staan bij Bunq.. Dat is wel even een waarschuwing voor mensen die denken te profiteren van de nog hogere rente op Amerikaanse Dollars of Britse Ponden, dan val je namelijk niet meer onder die garantie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
Inflatable schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:15:
[...]

Stel dat Bunq door zoiets failliet gaat dan zal je hooguit 7 dagen niet over je geld kunnen beschikken.. Dat is namelijk sinds 1 januari 2019 de uitkeringstermijn van de Nederlandse Depositogarantie waar je gewoon door gedekt bent tot €100.000,-..

Dat geldt trouwens alleen als je het in Euro's laat staan bij Bunq.. Dat is wel even een waarschuwing voor mensen die denken te profiteren van de nog hogere rente op Amerikaanse Dollars of Britse Ponden, dan val je namelijk niet meer onder die garantie..
Ja dat DGS is inderdaad fijn, maar wat ik meer bedoel te zeggen is dat als je te veel focust op spaarders het je ook je kop kan kosten omdat deze bij een beetje onraad al hun geld weghalen waardoor je problemen verergeren of zelfs omvalt. Bunq claimt 9 miljoen gebruikers te hebben maar vertelt er niet bij hoeveel hiervan een betalende klant zijn en hoeveel gebruik maken van Easy Savings. Zolang de klanten van Easy Savings geen betalende klant worden zullen ze Bunq alleen gebruiken voor spaartente en dit is nou net de groep die het meest onbetrouwbaar is omdat ze bij een beter aanbod/twijfel meteen zullen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Laatst online: 21:29
ObserveSecurity schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:21:
[...]

Je kan onder profile> Bunq payday gewoon zien waar het bedrag wordt bijgeschreven.
Ohjeej. Dat is de rekening van de Bunq pack en ik kan het niet aanpassen..

Zal maar even ‘n ticket inschieten want dat is niet best

Ik heb het toch anders gedaan. Heb de spaarrekening maar ingesteld als rekening waar de kosten vanaf geschreven moeten worden. Mag hopen dat dit dan niet van de max 2x maandelijkse withdraw afgaat. Wat een omslachtige en rare manier 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door dieselb0y op 22-07-2023 13:35 ]

Pagina: 1 ... 123 ... 159 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"