Voor een extra veiligheid heb ik mijn dagelijks limiet op 10 euro gezet van de spaarrekeningen.
Als ik geld wil opnemen dan verhoog ik het wel.
WhatsappHack schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:52:
Godsamme, bunq en privacy was al heel weg slecht (privacy en de wet volgen kennen ze niet) maar het wordt echt met elke update enger en enger. Ik zou echt heel graag een opt-out hebben voor al die nutteloze privacy schendende shit, dan zou ik ze misschien volwaardig kunnen gebruiken; durf er nu niet eens al m’n inkomsten te laten storten met de extreme hoeveelheid ongevraagde profiling en ongevraagde (en waar ze overigens ook nooit toestemming voor hebben gevraagd) verwerking van die data die bunq uitvoert. En constante toegang tot m’n locatie krijgen ze ook absoluut niet, no way.
What on earth is trouwens “fooibescherming”, is dat speciaal iets voor de Amerikaanse markt?
Beetje jammer dat interest niet meer naar een spaarrekening gezet kan worden, moet je weer iets anders op verzinnen om dat door te storten (elke f-ing week) of het handmatig doen.
Je kunt Activiteiten uitschakelen als je dat bedoelt.
Continu locatie is totaal niet nodig. Wel als je gebruik wilt maken van de functie dat je betaalpas 100km rondom je locatie werkt.
Andere banken gebruiken vaak ook een combinatie van je locatie, pasgebruik, uitgavenpatroon, om eventueel transacties als fraude te bestempelen. Dus dat kun je toch alleen maar toejuichen.
Fooibescherming; In de VS schrijf je vaak de tip het bonnetje, een paar dagen later wordt het bedrag / de afschrijving aangepast door de merchant. Als die net een verkeerd bedrag over heeft genomen, ja dat gaat via een handmatige invoer, dan baal je wel. Dus dit is een mooie functie.
Rentebetalingen naar een lopende rekening, of in mijn geval rekening waarmee ik maandelijks mijn bunq kosten betaal vind ik ook wat vreemd. Ik wil de rente en cashback gewoon op een zelf te kiezen rekening of spaarrekening gestort krijgen.
Hopelijk komt daar een update voor.
anandus schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:04:
Is het verschil met voorheen nu dat Payday een wekelijkse rente-uitbetaling is, in tegenstelling tot eerdere maandelijkse betalingen?
Maar bij de rente staat wel uitbetaling '1e van de maand'
[...]
Misschien is bij jou ook dat "Bunq Payday"-probleem aan de hand dat andere mensen in dit topic ook hebben?
Heb je de app geüpdate?
Ik denk dat we allemaal even geduld moeten hebben en afwachten tot de payday is geweest.
[
Voor 10% gewijzigd door
MrJvG13 op 19-07-2023 09:24
]