ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Dat heb ik ook. Ik had uitbetaling op maand staan (payday uit).r0bb schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:36:
Mijn opgebouwde rente is eergisteren gereset naar 0 en ik zie verder niet dat het opgebouwde bedrag van daarvoor is gestort bij me. Meer mensen dit probleem?
Zojuist maar aangezet misschien dat het helpt.
Wacht gewoon even een dag of 2. Het ongeduld van sommigeWispe schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:19:
Mijn 95K staat nu ruim 1 dag bij bunq maar de rente blijft op 0,01 euro steken. Kan toch niet kloppen?

Oke.mwa schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:47:
[...]
Wacht gewoon even een dag of 2. Het ongeduld van sommige
Payday uit = geen renteSjrd83 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:21:
[...]
Dat heb ik ook. Ik had uitbetaling op maand staan (payday uit).
Niet zozeer, dit was voorheen de freedom of choice voor rente, of je wel of geen rente wilde (er zijn groepen die dat niet willen of mogen van geloof oid).
Vind wel dat het wat duidelijker getoond mag worden en wat de gevolgen zijn van het aan/uitzetten.

Wij hebben precies hetzelfde probleem…ik zal denk ik ook maar een ticket aanmakenOphidian schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 12:28:
Hier een gek probleem met de rente betaling. Op onze Joint Savings is de helft van de rente binnen gekomen, deze lijkt van mijn vrouw te zijn. Bij mij stond de uitbetaalrekening opeens op een persoonlijke spaarrekening, daar is geen rente betaling op binnengekomen. In eerste instantie ook niet aan te passen. Na de persoonlijke opgeheven te hebben en payday uit en aangezet te hebben, staat hij nu op de joint savings als uitbetaling.
Ik zie echter bij mij op de joint savings een unsupported event, dat is blijkbaar mijn rente betaling die niet uitgevoerd is. In mijn vrouw haar account staat haar rente betaling gewoon als event aangemeld. Ticket maar aangemaakt.
Na app update zie ik de tussentijdse betaling erbij staan.Sjrd83 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:21:
[...]
Dat heb ik ook. Ik had uitbetaling op maand staan (payday uit).
App update (ios) heeft bij mij niet geholpen…r0bb schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 19:27:
[...]
Na app update zie ik de tussentijdse betaling erbij staan.
@bluewalk Lijkt me toch vrij duidelijk en letterlijk erbij staan, toch?bluewalk schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 18:26:
[...]
Niet zozeer, dit was voorheen de freedom of choice voor rente, of je wel of geen rente wilde (er zijn groepen die dat niet willen of mogen van geloof oid).
Vind wel dat het wat duidelijker getoond mag worden en wat de gevolgen zijn van het aan/uitzetten.
:strip_exif()/f/image/jk3zL8TgoMUYHt8OXysIlnki.jpg?f=fotoalbum_large)
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Serieus? Ik dacht dat dat de optie was om wekelijks uit te betalen en dus een nieuwe optie was. Kan je dit nog krijgen dmv een ticket? Zit nog niet zo lang bij bunq en was mij niet eerder opgevallen.
[ Voor 10% gewijzigd door Sjrd83 op 23-07-2023 01:48 ]
Nu staat er in de bunq app een bedrag van €110,23 gereserveerd en onderstaande omschrijving:
TR
3210.00 TRY, 1 TRY = 0.03434 EUR
Ik kan het mis hebben maar het totaalbedrag lijkt me wat hoog uit te vallen en ik heb toch echt 3000 TRY uit de muur getrokken ipv 3210. Lijkt er dus op dat ik 210 TRY (omgerekend dus €7.21) aan fees heb betaald? En dan komt er nog € 0.99 bij aan i.v.m. opname bij een geldautomaat.
In het PDF overzicht van Bunq staat: 1,5% van het
transactiebedrag +0,5% (netwerkkosten) voor Easybank.
Klopt dit allemaal wel of kan ik toch beter kiezen voor EUR bij het opnemen?
[ Voor 7% gewijzigd door qwasd op 23-07-2023 06:19 ]
Sommige automaten in het buitenland vragen ook een fee, dus buiten de fee die je aan bunq betaalt. Misschien is dat dit?qwasd schreef op zondag 23 juli 2023 @ 06:13:
Ik verblijf momenteel in het buitenland (Turkije) en ik heb Bunq Easybank subscription. Gisteren (weekend) een bedrag van 3000 Turkse Lira gepind met mijn Bunq Creditcard (dus niet gekozen voor euro bij geldautomaat maar voor de lokale eenheid)
Nu staat er in de bunq app een bedrag van €110,23 gereserveerd en onderstaande omschrijving:
TR
3210.00 TRY, 1 TRY = 0.03434 EUR
Ik kan het mis hebben maar het totaalbedrag lijkt me wat hoog uit te vallen en ik heb toch echt 3000 TRY uit de muur getrokken ipv 3210. Lijkt er dus op dat ik 210 TRY (omgerekend dus €7.21) aan fees heb betaald? En dan komt er nog € 0.99 bij aan i.v.m. opname bij een geldautomaat.
In het PDF overzicht van Bunq staat: 1,5% van het
transactiebedrag +0,5% (netwerkkosten) voor Easybank.
Klopt dit allemaal wel of kan ik toch beter kiezen voor EUR bij het opnemen?
Ik werd dus gebeld, werden er een aantal gegevens gecontroleerd (IBAN, geboortedatum, email, adresgegevens). Klopte allemaal, behalve mijn adres... ik ben 4 maanden geleden verhuisd, staat ook netjes in de bunq app, dus daar gingen ze al de mist in. :-) Maar ook zonder dat adres had ik het al door.
Toen zeiden ze dat ze een betaling hebben tegen gehouden van €950 aan ene Sanchez in Spanje. Ze hadden die tegengehouden, omdat het een opvallende betaling was. Ik reageer "oh echt!? Daar ben ik blij mee!! Dank je!".
Toen ging het dat er 3 geplande betalingen klaar stonden, en of ik die had gedaan. Ik zei "nee, oh man, kunnen jullie die voor mij stoppen!!?? Ik maak me zorgen!". Hij zei dat hij aan de IT afdeling ging vragen om ze er uit te halen. Ze hadden de eerste (die over 2 minuten zou plaats vin.den) na een tijdje kunnen uitstellen, maar ze konden hem niet annuleren. Ze gingen nu aan de slag met de tweede om die te stoppen...
Toen begon hij over virusbeveiliging op mijn telefoon, of ik dat had. Ik zei "nee, ik heb een iPhone, dan is dat toch niet nodig???". Hij zei een beetje lacherig "och meneer, juist op een iPhone is dat nodig". En hij wilde dat ik "AVG Mobiele Beveiliging" ging downloaden op mijn telefoon. Via bunq zou ik 3 jaar een abonnement daar op hebben. Ik gaf aan dat het niet ging lukken, want ik heb mijn apple ID wachtwoord niet bij me. "Die ligt thuis, meneer, op een blaadje".
Mijn vriendin zat ook naast me in de auto toen dit allemaal gebeurde. Ze vond het wel grappig (ik had al tegen haar gezegd "I've got this, babe"), maar werd toch ook wel zenuwachtig, omdat ze zoveel informatie wisten enzo. En we waren op onze bestemming aangekomen, dus tijd om het af te sluiten. Ik had, toen we in de wacht stonden, de microfoon uit gezet en haar al uitgelegd wat er gebeurde en hoe ze aan mijn gegevens komen (er hoeft maar 1 site waar je een IBAN hebt achtergelaten worden gehackt, en ze hebben alles.)
De phisher wilde een terugbel afspraak maken voor die avond, 21u. Ik zei: "Weet je wat, ik vind dit hele gesprek een beetje phishy. Stuur me maar een berichtje in de bunq app, en dan reageer ik daar wel op en bel ik wel terug als ik tijd en zin heb.". Hij: "Het is natuurlijk uw goed recht om voorzichtig te zijn, en we gaan dit alles in de bunq app zetten als het kan, maar willen wel graag alles goed voor u regelen nu, om vreemde betalingen te voorkomen!". Ik: "Bewijs eerst maar eens aan mij dat je echt voor de bunq bank werkt." Hij: "Ik hoef dat niet, meneer". Ik: "Euh? Juist wel. Dit is toch de hele reden dat phishing lukt, omdat mensen denken dat ze met hun bank praten, terwijl ze dat niet doen." Hij: "Ik ben niet bij bunq gaan werken, om aan mensen uit te leggen dat ik bij bunq werk, meneer." Ik: "Gast, ik heb vanaf de eerste tel al door dat je toegang probeert te krijgen, gaat je niet lukken, ik had je meteen al door, zo slecht doe je het." Hij: "tuut tuut tuut" (als in, het ophang geluidje).
Toch 15 minuten hem aan de lijn gehad, beetje tijd van hem verspeeld. Ik had nog wel even door willen gaan, maar ach.
Ik was wel benieuwd waarom hij wilde dat ik AVG Mobiele Beveiliging ging installeren. Misschien om me een gevoel van veiligheid te geven? Of dat ik een VPN naar hen op ging zetten? Ik weet het niet.
Ah je hebt gelijkHippe Lip schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 22:05:
[...]
@bluewalk Lijkt me toch vrij duidelijk en letterlijk erbij staan, toch?
[Afbeelding]
Yep serieus, geen idee of support hier mee kan helpen want je hebt dus de renteberekening gepauzeerd.Sjrd83 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 01:48:
[...]
Serieus? Ik dacht dat dat de optie was om wekelijks uit te betalen en dus een nieuwe optie was. Kan je dit nog krijgen dmv een ticket? Zit nog niet zo lang bij bunq en was mij niet eerder opgevallen.
Was leuk om te lezenChrisM schreef op zondag 23 juli 2023 @ 06:49:
Gisteren werd ik gebeld door "bunq bankbeveiliging". Ik had al meteen door dat het phishing was, maar ze gaan best slim aan de slag:
Ik werd dus gebeld, werden er een aantal gegevens gecontroleerd (IBAN, geboortedatum, email, adresgegevens). Klopte allemaal, behalve mijn adres... ik ben 4 maanden geleden verhuisd, staat ook netjes in de bunq app, dus daar gingen ze al de mist in. :-) Maar ook zonder dat adres had ik het al door.
Toen zeiden ze dat ze een betaling hebben tegen gehouden van €950 aan ene Sanchez in Spanje. Ze hadden die tegengehouden, omdat het een opvallende betaling was. Ik reageer "oh echt!? Daar ben ik blij mee!! Dank je!".
Toen ging het dat er 3 geplande betalingen klaar stonden, en of ik die had gedaan. Ik zei "nee, oh man, kunnen jullie die voor mij stoppen!!?? Ik maak me zorgen!". Hij zei dat hij aan de IT afdeling ging vragen om ze er uit te halen. Ze hadden de eerste (die over 2 minuten zou plaats vin.den) na een tijdje kunnen uitstellen, maar ze konden hem niet annuleren. Ze gingen nu aan de slag met de tweede om die te stoppen...
Toen begon hij over virusbeveiliging op mijn telefoon, of ik dat had. Ik zei "nee, ik heb een iPhone, dan is dat toch niet nodig???". Hij zei een beetje lacherig "och meneer, juist op een iPhone is dat nodig". En hij wilde dat ik "AVG Mobiele Beveiliging" ging downloaden op mijn telefoon. Via bunq zou ik 3 jaar een abonnement daar op hebben. Ik gaf aan dat het niet ging lukken, want ik heb mijn apple ID wachtwoord niet bij me. "Die ligt thuis, meneer, op een blaadje".
Mijn vriendin zat ook naast me in de auto toen dit allemaal gebeurde. Ze vond het wel grappig (ik had al tegen haar gezegd "I've got this, babe"), maar werd toch ook wel zenuwachtig, omdat ze zoveel informatie wisten enzo. En we waren op onze bestemming aangekomen, dus tijd om het af te sluiten. Ik had, toen we in de wacht stonden, de microfoon uit gezet en haar al uitgelegd wat er gebeurde en hoe ze aan mijn gegevens komen (er hoeft maar 1 site waar je een IBAN hebt achtergelaten worden gehackt, en ze hebben alles.)
De phisher wilde een terugbel afspraak maken voor die avond, 21u. Ik zei: "Weet je wat, ik vind dit hele gesprek een beetje phishy. Stuur me maar een berichtje in de bunq app, en dan reageer ik daar wel op en bel ik wel terug als ik tijd en zin heb.". Hij: "Het is natuurlijk uw goed recht om voorzichtig te zijn, en we gaan dit alles in de bunq app zetten als het kan, maar willen wel graag alles goed voor u regelen nu, om vreemde betalingen te voorkomen!". Ik: "Bewijs eerst maar eens aan mij dat je echt voor de bunq bank werkt." Hij: "Ik hoef dat niet, meneer". Ik: "Euh? Juist wel. Dit is toch de hele reden dat phishing lukt, omdat mensen denken dat ze met hun bank praten, terwijl ze dat niet doen." Hij: "Ik ben niet bij bunq gaan werken, om aan mensen uit te leggen dat ik bij bunq werk, meneer." Ik: "Gast, ik heb vanaf de eerste tel al door dat je toegang probeert te krijgen, gaat je niet lukken, ik had je meteen al door, zo slecht doe je het." Hij: "tuut tuut tuut" (als in, het ophang geluidje).
Toch 15 minuten hem aan de lijn gehad, beetje tijd van hem verspeeld. Ik had nog wel even door willen gaan, maar ach.
Ik was wel benieuwd waarom hij wilde dat ik AVG Mobiele Beveiliging ging installeren. Misschien om me een gevoel van veiligheid te geven? Of dat ik een VPN naar hen op ging zetten? Ik weet het niet.
Zojuist via Curve hetzelfde bedrag opgenomen met achterliggende Bunq Creditcard en nu was het € 105.59. Wel via een andere bankautomaat. Of nu de geldautomaat de reden is weet ik niet. Hoe dan ook dan maar via Curve.ChrisM schreef op zondag 23 juli 2023 @ 06:32:
[...]
Sommige automaten in het buitenland vragen ook een fee, dus buiten de fee die je aan bunq betaalt. Misschien is dat dit?
Heb ik ook maar vervolgens ging ik kijken naar grafiek qua voorspelling (klik op huidig saldo) en het leek het wel te kloppen.Ophidian schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 12:28:
Hier een gek probleem met de rente betaling. Op onze Joint Savings is de helft van de rente binnen gekomen, deze lijkt van mijn vrouw te zijn. Bij mij stond de uitbetaalrekening opeens op een persoonlijke spaarrekening, daar is geen rente betaling op binnengekomen. In eerste instantie ook niet aan te passen. Na de persoonlijke opgeheven te hebben en payday uit en aangezet te hebben, staat hij nu op de joint savings als uitbetaling.
Ik zie echter bij mij op de joint savings een unsupported event, dat is blijkbaar mijn rente betaling die niet uitgevoerd is. In mijn vrouw haar account staat haar rente betaling gewoon als event aangemeld. Ticket maar aangemaakt.
Ook als je een transactieoverzicht exporteert, zie je wel dat het er 2x bij staat.
De voorspelling klopt nooit bij mij, staat altijd dat ik paar duizend minder zou hebben voor een savings account.DeVliegendeNLer schreef op maandag 24 juli 2023 @ 07:05:
[...]
Heb ik ook maar vervolgens ging ik kijken naar grafiek qua voorspelling (klik op huidig saldo) en het leek het wel te kloppen.
Ook als je een transactieoverzicht exporteert, zie je wel dat het er 2x bij staat.
Het saldo klopt niet voor twee rente betalingen en ook op het overzicht maar 1 rente betaling.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
/f/image/4WnwVXkpyWYGKJkFAbKiR45O.png?f=fotoalbum_large)
Gingen ze voor 'did that' of toch 'done that' ? wie zal het zeggen..
oh en er staat ook monthly.. moet dat niet nu weekly zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door CT op 24-07-2023 08:54 ]
Dat klopt, maar als ik kijk naar mijn saldo van zondag t.o.v. zaterdag zie ik dat het bedrag is gestegen met het dubbele van het bedrag van de bijschrijving.Ophidian schreef op maandag 24 juli 2023 @ 07:09:
[...]
De voorspelling klopt nooit bij mij, staat altijd dat ik paar duizend minder zou hebben voor een savings account.
Het saldo klopt niet voor twee rente betalingen en ook op het overzicht maar 1 rente betaling.
Dus als je een afschrift exporteert, dan staat er maar 1x een bijschrijving bij? Dat is apart.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Je krijgt rente over het tegoed op je spaarrekening. En die rente wordt elke nacht berekend.DirtyBird schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:20:
Ik heb vandaag rente ontvangen op mn easy savings rekening, omdat ze dat nu blijkbaar wekelijks gaan uitbetalen ipv maandelijks, maar ik kan niet terugvinden of de rentecompounding dan vanaf nu ook op wekelijkse basis is. Iemand die dat weet?
Je kunt ergens instellen dat hij automatisch uitlogt.Johan Bogle schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:55:
Mis ik ergens een instelling of is die app niet goed? Ik kan inloggen zonder code of wat dan ook, limieten wijzigen zonder iets te verifieren etc? Hoe zet ik de (2-factor) beveiliging aan?
Ah ja, gevonden. Bijzonder om als basisinstelling nooit uitloggen en geen code te hebben, maar ja het is niet Niknam’s geld op mijn rekening :-)dbzfan schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:06:
[...]
Je kunt ergens instellen dat hij automatisch uitlogt.
Zou het wel prettiger vinden als ik een vaste tegenreking zou kunnen kiezen. Nu kan te eenvoudig geld van de spaarrekening overal naartoe. Limiet aanpassen kan, maar aangezien ook daar geen beveiliging opzit voegt dat niks toe.
Hier ook, met als omschrijving bunq Payday. Ik ben er niet zo blij mee dat dit op de Main rekening is gestort (deze had ik eerst ook verborgen) en geen pop-up hiervan heb gehad. Zo te zien is het niet meer mogelijk om zoals voorheen te kiezen op welke rekening je de rente ontvangt? En idd ik zie alleen optie om Payday volledig uit (dus geen rente) of aan te zetten. Of is er ergens een verborgen instelling om de rente uitbetaling wel op de spaarrekening te krijgen?DirtyBird schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:20:
Ik heb vandaag rente ontvangen op mn easy savings rekening, omdat ze dat nu blijkbaar wekelijks gaan uitbetalen ipv maandelijks, maar ik kan niet terugvinden of de rentecompounding dan vanaf nu ook op wekelijkse basis is. Iemand die dat weet?
Erg irritant inderdaad.Beekforel schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:37:
Die Payday betaling is ook geen "gewone" betaling, dus je kunt het niet eenvoudig doorsturen. Ze doen wel goed hun best het lastig te maken zeg.
Prima dat ze wat bijzondere default settings hebben bij Bunq (zoals het niet uitloggen etc) maar maak het op zijn minst instelbaar.
Yamaha MT-09
Aangezien de rentebetalingen nu wekelijks plaats vind, krijg je dan niet een rente op rente effect (als je het daarna wel op je spaarrekening stort), zodat je hoger uitkomt dan dan 2,46%?
Aandeelhouders Bunq bank raken slaags over miljoeneninvestering
https://www.rtlnieuws.nl/...ken-slaags-over-groeigeld
Reken je daar niet rijk mee, per week rente krijgen betekend dat je per jaar is maar 0,03 procentpunt meer per jaarxileS schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:28:
Aangezien de rentebetalingen nu wekelijks plaats vind, krijg je dan niet een rente op rente effect (als je het daarna wel op je spaarrekening stort), zodat je hoger uitkomt dan dan 2,46%?
(1+(0,0248/52))^52 = 1,0251 >> 2.51%
Over een langere periode is het effect iets groter, bijvoorbeeld over 20 jaar scheelt het bijna een procentpunt
1.0248^20 = 1,6322 >> + 63.3%
(1+(0,0248/52))^1040 = 1,6415 >> + 64.15%
Blijkbaar zijn ze eruit gekomen
Online bank Bunq haalt investering op van 44 miljoen euro
[...]
De Britse investeerder zou niet opnieuw in de buidel willen tasten, maar doet vandaag alsnog mee.
[...]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Nee veel rijker wordt je er idd niet van, maar ze adverteren met 2,46%. In praktijk is dat met jouw berekening dus 2,49%. Klein verschilletjeZoidberg_AvG schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:28:
[...]
Reken je daar niet rijk mee, per week rente krijgen betekend dat je per jaar is maar 0,03 procentpunt meer per jaar
(1+(0,0248/52))^52 = 1,0251 >> 2.51%
Over een langere periode is het effect iets groter, bijvoorbeeld over 20 jaar scheelt het bijna een procentpunt
1.0248^20 = 1,6322 >> + 63.3%
(1+(0,0248/52))^1040 = 1,6415 >> + 64.15%
Echt hè, maar gelukkig werkt naar links sliden nog wel:Beekforel schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:37:
Die Payday betaling is ook geen "gewone" betaling, dus je kunt het niet eenvoudig doorsturen. Ze doen wel goed hun best het lastig te maken zeg.
:strip_exif()/f/image/qjgfsL6jCeVcez6aKYmQXn0i.jpg?f=fotoalbum_large)
&xileS schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:20:
[...]
Hier ook, met als omschrijving bunq Payday. Ik ben er niet zo blij mee dat dit op de Main rekening is gestort (deze had ik eerst ook verborgen) en geen pop-up hiervan heb gehad. Zo te zien is het niet meer mogelijk om zoals voorheen te kiezen op welke rekening je de rente ontvangt? En idd ik zie alleen optie om Payday volledig uit (dus geen rente) of aan te zetten. Of is er ergens een verborgen instelling om de rente uitbetaling wel op de spaarrekening te krijgen?
Zou moeten kunnen via Profiel => Boekhouding => Kostenoverzicht => Factureer aan <rekening>g-unitsoldaat schreef op maandag 24 juli 2023 @ 22:24:
Inderdaad irritant dat je niet kunt instellen op welke rekening de rente gestort wordt maar handmatig moet doorsturen. Zou toch niet zo moeilijkmoeten zijn. Ik ga maar een regel instellen bij Flow om dit te automatiseren.
Als je daarna bunq Payday controleert, zie je dat het aangepast is.
Nadeel is wel dat óók je factuur (kosten bunq) hier vanaf gaat. Optimaal is het dus niet.
[ Voor 33% gewijzigd door Allegedly op 25-07-2023 08:11 ]
Uiteraard op jaarbasis, maar wel maandelijks uitgekeerd (em geloof per dag berekend(?)N1ckk schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:13:
Misschien een hele domme vraag, maar die 2,46% rente waar Bunq over spreekt - is dat maandelijks?
Wekelijks uitgekeerd zelfs sinds de laatste update.Scheurbuik schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:14:
[...]
Uiteraard op jaarbasis, maar wel maandelijks uitgekeerd (em geloof per dag berekend(?)
Thanks, volgens mij is her gelukt! Alleen ipv boekhouding staat er bij mij Accountancy. Optie is goed verstopt welAllegedly schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 07:00:
[...]
&
[...]
Zou moeten kunnen via Profiel => Boekhouding => Kostenoverzicht => Factureer aan <rekening>
Nadeel is wel dat óók je factuur (kosten bunq) hier vanaf gaat. Optimaal is het dus niet.
Goeie tip. Maar van de spaarrekening kan je maar 2x per maand geld opnemen. Gaat de afschrijving voor de bunq kosten hier dan vanaf? En kan je dan nog maar 1x per maand geld opnemen van de spaarrekening??Allegedly schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 07:00:
Zou moeten kunnen via Profiel => Boekhouding => Kostenoverzicht => Factureer aan <rekening>
Op welke dag staat de payday bij jouw vrouw?Sander schaap schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:45:
Voor de invoering van de Bunq payday kregen we twee rente betalingen (want twee rekeninghouders). Echter hebben we er vandaag maar één gekregen (en het bedrag is niet twee keer zo hoog). Hebben meer mensen dit probleem, of kan dit komen doordat mijn vrouw nooit inlogt?
Geen idee, mijn vrouw kijkt er nooit op. Zojuist probeerde ze in te loggen, maar ze moest volledig opnieuw registreren (en dat loopt nu al een paar keer vast). Ik begrijp echter dat het een andere dag kan zijn voor haar?
Er staat op 22 juli bij de transacties wel "Event niet ondersteund. Update de app om dit event te kunnen zien" zelf heb ik de laatste update, mijn vrouw wellicht niet, krijgt ze daarom ook geen rente meer?
[ Voor 21% gewijzigd door Sander schaap op 25-07-2023 12:01 ]
Mijn PayDay is woensdag volgens de app, dit kun je verder ook niet aanpassen.Sander schaap schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:58:
[...]
Ik begrijp echter dat het een andere dag kan zijn voor haar?
Hier zelfde "probleem"Sander schaap schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:58:
[...]
Geen idee, mijn vrouw kijkt er nooit op. Zojuist probeerde ze in te loggen, maar ze moest volledig opnieuw registreren (en dat loopt nu al een paar keer vast). Ik begrijp echter dat het een andere dag kan zijn voor haar?
Er staat op 22 juli bij de transacties wel "Event niet ondersteund. Update de app om dit event te kunnen zien" zelf heb ik de laatste update, mijn vrouw wellicht niet, krijgt ze daarom ook geen rente meer?
Ik heb Payday op maandag, vrouw op woensdag. Krijgen dus idd allebei de helft van de rente. En we zien de Payday van de andere als "Event niet ondersteund" terwijl we allebei de laatste versie van de app hebben. Het klopt dus wel, maar is lekker onduidelijk zo.
Krijgt er dan inderdaad een beetje een unheimlisch gevoel bij gezien we toch het gros van ons spaargeld bij Bunq hadden gezet. Het aanmaken van een gedeelde easy savings ging ook al niet vlekkeloos. We proberen later vandaag nog maar eens bij mijn vrouw in te loggen, maar wat haar betreft gaat het geld gewoon weer terug naar onze bank waar de rest ook loopt.FutureCow schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:14:
[...]
Hier zelfde "probleem"
Ik heb Payday op maandag, vrouw op woensdag. Krijgen dus idd allebei de helft van de rente. En we zien de Payday van de andere als "Event niet ondersteund" terwijl we allebei de laatste versie van de app hebben. Het klopt dus wel, maar is lekker onduidelijk zo.
HIer ook. Lekker onduideiljk.FutureCow schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:14:
[...]
Hier zelfde "probleem"
Saldo is wel bijgewerkt dus de bijschrijving is wel gelukt.
Inderdaad, gewoon je spaargeld neerzetten en geen omkijken naar hebben. Betalen, salaris ontvangen etc doe ik met Rabo/ING.Obeja schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:29:
ik snap niet waarom mensen andere producten afnemen bij bunq dan een spaarrekening. Wat een rommel zeg...alsof je een klein kind bent...bomen planten, aan een rad draaien...en geen helpdesk met mensen.
Je hoeft geen bomen te planten of aan het rad te draaien.
Ik heb nu namelijk extra spaarrekening geopend(staat dus €0,00 op) en zie daar als ik op rente druk zelfde bedragen staan als op mijn "hoofd"spaarrekening.
Rente wordt op 1 hoop geveegd, dat was in de vorige constructie ook al zo.FutureCow schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:17:
Nog even een ander vraagje over de nieuwe Payday, zijn er mensen met meerdere spaarrekening? Ik heb het idee dat met de nieuwe Payday functie alles op een hoop komt, niet alleen dat het op een rekening wordt gestort, maar ook dat niet meer te achterhalen hoeveel rente van welk rekening er wordt opgebouwd. Klopt dat?
Ik heb nu namelijk extra spaarrekening geopend(staat dus €0,00 op) en zie daar als ik op rente druk zelfde bedragen staan als op mijn "hoofd"spaarrekening.
Paint power 🖌️
Payday heeft niks te maken met wat je binnenkrijgt van je salaris e.d. 't is gewoon je rente en cashback wat een leuke naam heeft gekregen.Defragging schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:49:
Werkt die Payday goed voor gemiddeld gebruiker? Stel je krijgt je salaris op zelfde rekening > vaste kosten etc worden afgeschreven, en etentjes etc. Krijg je ivm Payday leuk bedrag terug?
Dus hoe vertaald dit in realiteit, kan je misschien een voorbeeld geven uit ervaring met Payday?Cordon schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:02:
[...]
Payday heeft niks te maken met wat je binnenkrijgt van je salaris e.d. 't is gewoon je rente en cashback wat een leuke naam heeft gekregen.
Alvast bedankt !
Paint power 🖌️
Facturatie werkt sowieso niet vanaf een spaarrekening. In ieder geval niet bij mij. Ik kan de spaarrekening wel kiezen, maar krijg dan een melding 'Keep on saving/Use this account', waarna met de laatste keuze niks wordt gedaan (rekening voor facturatie blijft dus ongewijzigd).raviculus schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:12:
[...]
Goeie tip. Maar van de spaarrekening kan je maar 2x per maand geld opnemen. Gaat de afschrijving voor de bunq kosten hier dan vanaf? En kan je dan nog maar 1x per maand geld opnemen van de spaarrekening??
Heb je al gezocht?Defragging schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:15:
[...]
Dus hoe vertaald dit in realiteit, kan je misschien een voorbeeld geven uit ervaring met Payday?
Alvast bedankt !
Stel ik heb €1000 op mijn spaarrekening en ben afgelopen week uit eten geweest met m'n partner. Over de 1000 euro heb ik rente gekregen en omdat ik heb afgerekend met mijn creditcard krijg ik cashback op het bedrag dat ik heb afgerekend bij het restaurant.Defragging schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:15:
[...]
Dus hoe vertaald dit in realiteit, kan je misschien een voorbeeld geven uit ervaring met Payday?
Alvast bedankt !
Laat zeggen dat ik deze week in totaal zo'n 30 cent rente heb opgebouwd en 50 cent cashback heb verdiend. Dat betekend dat ik deze week op Bunq Payday 80 cent krijg bijgeschreven.
Die week er op ben ik niet naar een restaurant geweest, maar krijg wel rente. Dus weer 30 cent bijgeschreven. En zo gaat het door, elke week. Niks spannends aan.
Het is gewoon de dag, elke week, waarop je je rente krijgt van je spaargeld en de cashback die je die week hebt opgebouwd. Dus heeft niks te maken met je salaris.
Inmiddels is de transactie van 22 juli ook gewijzigd in payday met een bedrag, mijn vrouw zal dus wel payday op zaterdag hebben en ik op dinsdag inderdaad.FutureCow schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:14:
[...]
Hier zelfde "probleem"
Blijft toch altijd bijzonder als ze weer iets nieuws bedenken dat niet geheel vlekkeloos gaat.
Bunq site gezien & doorgespit, Allemaal mooi en aardig...Tdem schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:02:
[...]
Heb je al gezocht?https://together.bunq.com/d/57060-what-is-bunq-payday
Ik vroeg ervaringen...dit is niet echt praktijk ervaring van gebruikers
@Cordon Thanks dat bedoelde ik
[ Voor 6% gewijzigd door Defragging op 26-07-2023 07:37 ]
Paint power 🖌️
Ik snap wel waar de “weerstand” vandaan komt denk ik. Was erbij vanaf de beginjaren dat je een pasje moest kopen en bunq verder gratis wasBeekforel schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:36:
Ik snap niet waarom mensen producten afnemen bij bijvoorbeeld Rabobank. Onkundig personeel, onhandige ethische keuzes, weinig flexibiliteit en om de haverklap storing met de (matige) app (tenminste, toen ik er jaaaaren geleden zat).
Je hoeft geen bomen te planten of aan het rad te draaien.
Ze hebben mooie ideeen als dual pin wat supper was, tegenwoordig kan apple pay het zelfde en over meerdere banken maar toen bestond dat niet eens.
Zie het een beetje als de tesla van de banken, echt vernieuwend en verder dan de meeste banken, alleen met v3 van de client kwam de boom en social meuk erbij, een optie om die meuk uit te zetten zou een verbetering zijn.
De nieuwste functies als je pinpass is gebonden aan je locatie, dat is echter helemaal niet nieuw, revolut heeft die functie al lang maar wil je je locatie altijd delen met je bank is meer de vraag
Men ervaring met bunq support is al even geleden maar was toen ook niet heel supper hoor, bunq is een leuke bank maar ben er zelf weg gegaan vanwege het boom gedram en social waar geen van men vrienden op zit, ik bedoel de spaarders zullen vaak niet de jongsten zijn als in 35+ die genoeg social meuk hebben en de jongeren doen alles via tiktok/insta en hebben geen bunq centen, bedoel 9 euro per maand is veel voor een NL banq zonder heel veel toegevoegde waarde voor velen.
En voor die 3 euro versie kun je elke bank wel nemen want zit niet veel in.
Is maar een meening
Ik heb dat hele social deel verder nooit echt bekeken en de bomen heb ik ook niet echt last van. Ik zit in een pack, dat drukt de kosten iets. Ik zit er ook zakelijk, de kosten die andere banken daarvoor rekenen is echt belachelijk.
Bunq heeft denk ik wel aardig wat teweeg gebracht bij andere banken en dat is volgens mij een positieve ontwikkeling. Was bunq ook niet de eerste met Google en Apple pay? De rest volgde snel.
Mijn ervaringen met support zijn ok-ish. Ik heb nooit echt prangende zaken, vaak meer irritaties of vage bugs.
Mijn geld staat er veilig, ik ben blij met de features en mijn vrouw kan er ook goed mee omgaan.
Je hebt gelijk wat betreft de discussie, voegt idd niet veel toe, en zakelijk is idd een ander verhaal, de andere dino banken zijn duur met zakelijke diensten.Beekforel schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:54:
@CP1977 ik snap het ook wel hoor, maar ik vraag mij af wat dat soort reacties toevoegt aan het topic.
Ik heb dat hele social deel verder nooit echt bekeken en de bomen heb ik ook niet echt last van. Ik zit in een pack, dat drukt de kosten iets. Ik zit er ook zakelijk, de kosten die andere banken daarvoor rekenen is echt belachelijk.
Bunq heeft denk ik wel aardig wat teweeg gebracht bij andere banken en dat is volgens mij een positieve ontwikkeling. Was bunq ook niet de eerste met Google en Apple pay? De rest volgde snel.
Mijn ervaringen met support zijn ok-ish. Ik heb nooit echt prangende zaken, vaak meer irritaties of vage bugs.
Mijn geld staat er veilig, ik ben blij met de features en mijn vrouw kan er ook goed mee omgaan.
Ze waren idd de eerste met apple pay in NL, je moet je iphone in regio italie zetten om het te gebruiken want in NL was het er officieel nog niet eens vanuit apple
Dat is gewoon aantoonbaar hoor. iDeal met qr-code, betaalverzoeken, pushnotificaties bij transacties... inmiddels allemaal niet meer weg te denken uit de dienstverlening van een "normale" bank, maar zonder bunq hadden we allemaal nog steeds met zo'n randomreader zitten te kutten om ons saldo te checken om te zien of het geld wat je voorgeschoten had al terugbetaald is...Beekforel schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:54:
Bunq heeft denk ik wel aardig wat teweeg gebracht bij andere banken en dat is volgens mij een positieve ontwikkeling.
Plus dat Apple Pay (via de 'Italiaanse omweg') veel eerder beschikbaar was via Bunq.mcDavid schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:58:
[...]
Dat is gewoon aantoonbaar hoor. iDeal met qr-code, betaalverzoeken, pushnotificaties bij transacties... inmiddels allemaal niet meer weg te denken uit de dienstverlening van een "normale" bank, maar zonder bunq hadden we allemaal nog steeds met zo'n randomreader zitten te kutten om ons saldo te checken om te zien of het geld wat je voorgeschoten had al terugbetaald is...
Ik weet dat je 2 keer naar andere bank kan schrijven, maar zijn er nog limieten zoals:
- Hoogte van het bedrag waarover je rente ontvangt? (dat was ooit 10.000, maar is het nu hoger?)
- Grote van de transacties (10.000 bijvoorbeeld?)
Gaat om eigen rekening (bunq) naar betaalrekening (regiobank).
Beide mij niet bekend. Wil je alleen het risico lopen dat je geld boven de 100K weg is als bunq failliet gaat?Erwinvz1 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:39:
Ik heb zelf een gratis Bunq-spaarrekening, maar weet iemand of er bepaalde limieten aan zitten?
Ik weet dat je 2 keer naar andere bank kan schrijven, maar zijn er nog limieten zoals:
- Hoogte van het bedrag waarover je rente ontvangt? (dat was ooit 10.000, maar is het nu hoger?)
Je ontvangt over het gehele bedrag rente natuurlijk. Ik heb er 50k in een keer naar overgemaakt, dat was geen probleem.Erwinvz1 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:39:
Ik heb zelf een gratis Bunq-spaarrekening, maar weet iemand of er bepaalde limieten aan zitten?
Hang er zelf ook al wat jaren rond, en ondanks de v2 > v3 ellende en de support die bedenkelijk is (en ik gelukkig nauwelijks nodig heb) blijf ik er ook nog hangen. Functionaliteit is voor mij prima, rente is zelfs zo leuk dat ik er wat gestald heb om de pack-kosten mooi te compenseren. Maar ik gebruik het niet als main bank, daarvoor nog de verre van perfecte ING wiens app meer een roulette is dan de dagelijkse spins bij bunqBeekforel schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:54:
@CP1977 ik snap het ook wel hoor, maar ik vraag mij af wat dat soort reacties toevoegt aan het topic.
Triodos kost ook 5 euro per maand (ja duurzaam, ook retro) en KNAB ook, ING zit ik ook al op 2,70 voor mij

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Nee zoveel wil ik niet stallen, maar ik las uit ver verleden iets van 10k en dat kan ik niet meer vinden in de huidige voorwaarden.Wispe schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:49:
[...]
Beide mij niet bekend. Wil je alleen het risico lopen dat je geld boven de 100K weg is als bunq failliet gaat?
Dankjedbzfan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:53:
[...]
Je ontvangt over het gehele bedrag rente natuurlijk. Ik heb er 50k in een keer naar overgemaakt, dat was geen probleem.
[ Voor 25% gewijzigd door Erwinvz1 op 27-07-2023 10:05 ]
Hier op iOS nog steeds zichtbaarratzz schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:30:
Na de update van vandaag is de opgebouwde rente niet meer te zien. Als je op het rente percentage klikt wordt je doorgelinkt naar de uitleg van de opbouw van rente.
Heb je vandaag dan ook een update gehad? Ik heb het nog eens gecontroleerd op android en gekeken op web.bunq maar ook daar word ik doorgelinkt naar deze website van hun zonder enige informatie over de actuele opgebouwde rente.
Net even gekeken in de playstore, het zou gaan om update 23.1.1. en dat is wel vreemd want die is van 25 juli 2023 terwijl ik iedere dag handmatig op updates controleer en heb vandaag pas heb gehad. Neemt niet weg dat ik nergens de actueel opgebouwde rente kan vinden, in ieder geval niet op de gebruikelijke plaats.
[ Voor 25% gewijzigd door ratzz op 27-07-2023 15:20 ]
Hier ook.
Ik heb 19 juli voor het laatst update gehad en nog steeds zichtbaar.ratzz schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:11:
[...]
Heb je vandaag dan ook een update gehad? Ik heb het nog eens gecontroleerd op android en gekeken op web.bunq maar ook daar word ik doorgelinkt naar deze website van hun zonder enige informatie over de actuele opgebouwde rente.
Hebben nu een gezamelijke rekening bij de ABN (ik en de vrouw) en een spaar rekening bij de ABN. Verder niks.
Echter, als ik ga kijken wat ik kwijt ben en nodig zou hebben voor een Bunq rekening voor zowel haar als mij, dan kom ik al over de 200+ euro per jaar??
Dit lijkt me erg veel.
Mijn vragen dus:
1. Is Bunq echt zo idioot duur?? Of doe ik iets fout?
2. Meer mensen die volledig over zijn naar Bunq i.p.v. een "ouderwetse bank" ?
1. Je zou dan inderdaad 2 rekeningen moeten hebben a 8,99 per maand. Zodat je een persoonlijke, gezamenlijke en een spaarrekening wilt openen. Dan zit je inderdaad per jaar boven de 200 euro. Ja, Bunq is prijzig. Als je samen in een Bunq Pack gaan zitten (en nog 2 anderen vind), dan zou je voor 6,25 per persoon per maand kwijt zijn. Dan ben je 150 euro per jaar kwijt.thetakman schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:34:
Vraagje, ik ben aan het kijken naar Bunq en zit erover te denken volledig over te gaan hierin?
Hebben nu een gezamelijke rekening bij de ABN (ik en de vrouw) en een spaar rekening bij de ABN. Verder niks.
Echter, als ik ga kijken wat ik kwijt ben en nodig zou hebben voor een Bunq rekening voor zowel haar als mij, dan kom ik al over de 200+ euro per jaar??
Dit lijkt me erg veel.
Mijn vragen dus:
2. Jep, ik en mijn partner. Beiden kwamen vanaf ING. 2 gezamelijke rekeningen, meerdere spaarpotjes en wat losse rekeningen voor mijzelf. Bunq is leuk met z'n potjes, z'n rente, z'n cashback. Het heeft allemaal wel wat. Toch blijf ik ergens het gevoel houden dat dit een keer mis moet gaan.
Hier hetzelfde. Wij zijn overgestapt naar een Pack en delen die met 2 andere mensen.Cordon schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:43:
[...]
1. Je zou dan inderdaad 2 rekeningen moeten hebben a 8,99 per maand. Zodat je een persoonlijke, gezamenlijke en een spaarrekening wilt openen. Dan zit je inderdaad per jaar boven de 200 euro. Ja, Bunq is prijzig. Als je samen in een Bunq Pack gaan zitten (en nog 2 anderen vind), dan zou je voor 6,25 per persoon per maand kwijt zijn. Dan ben je 150 euro per jaar kwijt.
2. Jep, ik en mijn partner. Beiden kwamen vanaf ING. 2 gezamelijke rekeningen, meerdere spaarpotjes en wat losse rekeningen voor mijzelf. Bunq is leuk met z'n potjes, z'n rente, z'n cashback. Het heeft allemaal wel wat. Toch blijf ik ergens het gevoel houden dat dit een keer mis moet gaan.
Ik heb een ASN rekening "achter de hand".
Hier had uw reclame kunnen staan.
Ik had de 23.1.1, en daarop was de rente te zien. Inmiddels nog een update gehad, nog steeds versie 23.1.1 en nu mis ik ook de opgebouwde rente.ratzz schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:11:
[...]
Net even gekeken in de playstore, het zou gaan om update 23.1.1. en dat is wel vreemd want die is van 25 juli 2023 terwijl ik iedere dag handmatig op updates controleer en heb vandaag pas heb gehad. Neemt niet weg dat ik nergens de actueel opgebouwde rente kan vinden, in ieder geval niet op de gebruikelijke plaats.

Als je alleen een spaarrekening neemt is het gratis.thetakman schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:34:
Vraagje, ik ben aan het kijken naar Bunq en zit erover te denken volledig over te gaan hierin?
Dit lijkt me erg veel.
Mijn vragen dus:
Dan klopt het in ieder geval dat ik vandaag gewoon een update heb gehad die wat vreemd is gedateerd.cedras schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:00:
[...]
Ik had de 23.1.1, en daarop was de rente te zien. Inmiddels nog een update gehad, nog steeds versie 23.1.1 en nu mis ik ook de opgebouwde rente.
Vind het best lang duren eer dit in orde is eigenlijk. Nu heb ik er vertrouwen in dat het juiste bedrag gewoon wordt uitgekeerd, maar enige indicatie zou wel fijn zijn. Maar geduld hebben zeker?Wenzel schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:53:
Ook Android update gehad en opgebouwde rente is niet meer te zien.
* Wom ziet ook geen opgebouwde rente.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dat komt omdat in het artikel alleen banken met spaarrekeningen zonder opnamebeperkingen zijn vergeleken. En Bunq heeft nu eenmaal een fikse opnamebeperking, met maximaal twee opnames per maand. Dus vreemd is het niet.Datisraar schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:29:
Onbekend maakt onbemind?…..vandaag in De Volkskrant een artikel over gestegen rentes op spaarrekeningen in Europa. Daar wordt alleen de Nederlandse grootbanken genoemd met ruim 1%, en zegt deze krant dat je voor hogere rentes in het buitenland (Raisin) moet zijn. Maar dat je in NL terecht kunt bij de Nederlandse Bunq voor 2,46% noemt de krant niet. Bewust of onbewust ? Apart…….
En Bunq is volgens mij helemaal niet meer zo onbekend in journalistiek Nederland. Pas nog groot in het nieuws over de giftige bedrijfscultuur..
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Het artikel in de Volkskrant gaat in z’n algemeen over spaarrentes an sich, niet zozeer over (de) beperkende voorwaarden van spaarrekening(en). In het Financieel Dagblad is inderdaad over de nodige perikelen bericht van Bunq. Ik denk dat het aan de journalist van de Volkskrant ligt in dit geval - die wellicht niet bekend is met Bunq.Of-Aaargh schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:24:
[...]
Dat komt omdat in het artikel alleen banken met spaarrekeningen zonder opnamebeperkingen zijn vergeleken. En Bunq heeft nu eenmaal een fikse opnamebeperking, met maximaal twee opnames per maand. Dus vreemd is het niet.
En Bunq is volgens mij helemaal niet meer zo onbekend in journalistiek Nederland. Pas nog groot in het nieuws over de giftige bedrijfscultuur..
[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 28-07-2023 08:49 ]
Misschien hebben we niet hetzelfde artikel voor ogen. Ik refereerde aan dit artikel. En op de enige plek waar concreet banken worden vergeleken worden uitsluitend spaarbanken genoemd met rekeningen zonder beperkingen.Datisraar schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:46:
[...]
Het artikel in de Volkskrant gaat in z’n algemeen over spaarrentes an sich, niet zozeer over (de) beperkende voorwaarden van spaarrekening(en). In het Financieel Dagblad is inderdaad over de nodige perikelen bericht van Bunq. Ik denk dat het aan de journalist van de Volkskrant ligt in dit geval - die wellicht niet bekend is met Bunq.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uvIliX6lOoZsknNncOW9j0r7.jpg?f=user_large)
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"