Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-09 18:00
@Of-Aaargh : er is vanochtend maar 1 artikel in de Volkskrant, dus ja we hebben het over hetzelfde artikel. Maar de journalist beschrijft over rente percentages, niet over beperkende voorwaarden. Punt is dat Bunq in zijn geheel niet wordt genoemd als Nederlandse bank waar je een hogere spaarrente kan krijgen dan de de Nederlandse grootbanken.

[ Voor 12% gewijzigd door Datisraar op 28-07-2023 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:04
bllb schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:55:
Het probleem waarbij de rente van je partner als 'Event niet ondersteund' wordt getoond is met de laatste update opgelost zo te zien.
Hier ook opgelost, maar ik snap niet waarom onze paydays op verschillende dagen vallen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:41
Datisraar schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:20:
@Of-Aaargh : er is vanochtend maar 1 artikel in de Volkskrant, dus ja we hebben het over hetzelfde artikel. Maar de journalist beschrijft over rente percentages, niet over beperkende voorwaarden. Punt is dat Bunq in zijn geheel niet wordt genoemd als Nederlandse bank waar je een hogere spaarrente kan krijgen dan de de Nederlandse grootbanken.
Het gaat toch over vrij opneembare tegoeden? Bij bunq is je spaartegoed niet vrij opneembaar, want 2x per maand maximaal. Lijkt me dus logisch dat de niet in het vergelijk zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Voor iOS is er nu ook een update van de bunq app.

Positief: je kan de uitbetaling van payday laten verdelen en doorsturen.

Negatief: opgebouwde rente niet meer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
Tdem schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:41:

Als het per kwartaal of jaarlijks is kan ik er nog wel inkomen, maar hoe relevant is het nu echt om je opgebouwde rente nog te zien als je het élke week krijgt uitbetaald? Ik vind dit eerlijk gezegd een feature die bij maandelijkse uitbetaling al niet meer zo interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:55

App bijgewerkt naar de laatste versie maar ik zie geen wijziging in 'Payday'...rente wordt nog steeds gestort op dezefde rekening en ik kan er niets in aanpassen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Elandenmelk schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:44:
[...]

Als het per kwartaal of jaarlijks is kan ik er nog wel inkomen, maar hoe relevant is het nu echt om je opgebouwde rente nog te zien als je het élke week krijgt uitbetaald? Ik vind dit eerlijk gezegd een feature die bij maandelijkse uitbetaling al niet meer zo interessant is.
Zo heb ik er eigenlijk nog niet naar gekeken. Dank voor je inzicht! Stukje controle willen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
robv73 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:57:
[...]

App bijgewerkt naar de laatste versie maar ik zie geen wijziging in 'Payday'...rente wordt nog steeds gestort op dezefde rekening en ik kan er niets in aanpassen :?
Je moet dan naar de meest recente betaling zelf gaan. Als je daar op klikt dan kun je het doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Inderdaad, als iedereen even een bugreport hiervoor aanmaakt dan fixxen ze het hopelijk weer. Was handig om te hebben ipv die nutteloze together post nu...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:29

Nicap

Tsssk....

trippelb schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:57:
[...]

Het gaat toch over vrij opneembare tegoeden? Bij bunq is je spaartegoed niet vrij opneembaar, want 2x per maand maximaal. Lijkt me dus logisch dat de niet in het vergelijk zitten?
2x per maand vrij opneembaar dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Tdem schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:58:
[...]

Je moet dan naar de meest recente betaling zelf gaan. Als je daar op klikt dan kun je het doorsturen.
Doorsturen kan bij alle bedragen, maar dat is volgens mij iets anders dan zelf bepalen waar je rente op gestort word.

Ook idd erg raar dat je je opgebouwde rente nu niet meer kan zien. Blijkbaar hadden ze daar veel vragen/klachten over want als je nu op je rentepercentage klikt verwijzen ze je door naar een blogpost over renteberekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
bones schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 08:58:
[...]

Doorsturen kan bij alle bedragen, maar dat is volgens mij iets anders dan zelf bepalen waar je rente op gestort word.
Je kan Payday nu splitten, ik heb hem ingesteld op 100%. Payday kwam binnen op de rekening waar bunq de kosten van haalt echter was het direct doorgestuurd naar de spaarrekening _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Doorsturen, splitten. Ik bedoelde dat je het automatisch kan laten doorsturen. En dat heet bij bunq dan idd ‘splitten’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepM
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-09 21:09
Iemand ook problemen met levering van betaalpassen? Ik heb 3 juli een nieuwe pas aangevraagd omdat de mijne verloopt. Niks gehad, 18 juli opnieuw aangevraagd. Tot op heden niks ontvangen. Bij de volgende aanvraag kost het me 9,99 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
DeepM schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:14:
Iemand ook problemen met levering van betaalpassen? Ik heb 3 juli een nieuwe pas aangevraagd omdat de mijne verloopt. Niks gehad, 18 juli opnieuw aangevraagd. Tot op heden niks ontvangen. Bij de volgende aanvraag kost het me 9,99 euro.
Zou als ik jou was contact opnemen met support, die regelen wel een nieuwe pas voor je.
Zelf nooit problemen gehad, altijd binnen 1 week geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 23:49
Weet iemand of je nog steeds incasso's kan laten uitvoeren op je easy savings account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dirk_mec schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:11:
Weet iemand of je nog steeds incasso's kan laten uitvoeren op je easy savings account?
Ik mag hopen van niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 23:49
Obeja schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:25:
[...]

Ik mag hopen van niet...
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

dirk_mec schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:11:
Nee, dat kan niet. Je kunt maar twee keer per maand een afschrijving doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoidberg_AvG
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik krijg het niet voor elkaar om de payday betalingen automatisch naar de spaarrekening te boeken.

Als ik naar 'sort' ga en dan de spaarrekening naar 100% zet dan springt hij automatisch door naar een promotiepagina van het 'easy money' abbo

Lijkt erop dat je dit dus niet kan met een easy savings abbo, maar dat lijkt me heel krom omdat je juist als je alleen spaart bij bunq je de rente gewoon op de spaarrekening wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-09 12:07
Maar als je Easy savings hebt, dan heb je toch alleen die spaarrekening? Ik heb altijd al niets anders en betalingen gingen dus direct altijd al naar die spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoidberg_AvG
  • Nu online
MikeN schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:11:
Maar als je Easy savings hebt, dan heb je toch alleen die spaarrekening? Ik heb altijd al niets anders en betalingen gingen dus direct altijd al naar die spaarrekening.
Ik had een lopende en een spaarrekening, dus kennelijk kan dat als je een easy savings abbo hebt.
Maar deed toch al niks met die rekening, dus ik heb mijn lopende rekening rekening zojuist opgeheven, en zie nu in de settings dat payday naar mijn spaarrekening gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Easy Investments 1 september uit beta. :o

Sinds de introductie toch al een schamele - € 3,65 mee verdiend...

[ Voor 5% gewijzigd door Beekforel op 31-07-2023 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 16:21

Louw Post

Cerenas

Beekforel schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:15:
Easy Investments 1 september uit beta. :o

Sinds de introductie toch al een schamele - € 3,65 mee verdiend...
Ik heb er toch wel een mooie 7% rendement op tot nu toe, ook sinds introductie zo'n beetje en maandelijkse inleg. Weet alleen niet of het met die kosten slim is om het er te laten staan, er zijn natuurlijk goedkopere alternatieven. Vind het wel weer fijn dat het ik het overzicht van het meest van mijn geld in 1 app heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacket
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-06-2024
hi,

Hier lukt het niet om de payday zo in te stellen dat de rente op de betreffende rekening terecht komt. Gaat om een gezamenlijke spaarrekening en een persoonlijke spaarrekening. Iemand een heldere uitleg waar dit zou moeten?

merci!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Jacket schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:43:
hi,

Hier lukt het niet om de payday zo in te stellen dat de rente op de betreffende rekening terecht komt. Gaat om een gezamenlijke spaarrekening en een persoonlijke spaarrekening. Iemand een heldere uitleg waar dit zou moeten?

merci!
Open de bijschrijving, tik op sorteer, zet dit op % en stuur 100% naar je spaarrekening. Dit doe je voor beide bijschrijvingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacket
Beekforel schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:25:
[...]

Open de bijschrijving, tik op sorteer, zet dit op % en stuur 100% naar je spaarrekening. Dit doe je voor beide bijschrijvingen.
Thx!, Maar wanneer ik de bijschrijving open zie ik "stuur door en deel" en geen "Sorteer". En ja, nieuwe versie van de app gedownload...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Jacket schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:56:
[...]

Thx!, Maar wanneer ik de bijschrijving open zie ik "stuur door en deel" en geen "Sorteer". En ja, nieuwe versie van de app gedownload...
Heb je alleen Easy Savings? Dan moet je het met de hand doen via Stuur door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacket
Beekforel schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:00:
[...]

Heb je alleen Easy Savings? Dan moet je het met de hand doen via Stuur door.
ja alleen Easy Savings hier, tx voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14:59
Jacket schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:56:
[...]

Ik heb ook alleen deze opties, maar wel een Easy Money abonnement. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Beekforel schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:25:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk 'Verdelen' in plaats van 'sorteer'?

Alleen: wordt het dan die keer ergens anders heen gestuurd, of gaat het daarna automatisch? Oftewel gaan alle rentebijschrijvingen vanaf dat moment automatisch en in één keer naar die nieuwe bestemming?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hippe Lip schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:48:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk 'Verdelen' in plaats van 'sorteer'?

Alleen: wordt het dan die keer ergens anders heen gestuurd, of gaat het daarna automatisch? Oftewel gaan alle rentebijschrijvingen vanaf dat moment automatisch en in één keer naar die nieuwe bestemming?
Het heet bij mij Sorteren. Verdelen heb ik bij uitgaven.

Als je die stappen doorloopt krijg je de vraag of het eenmalig is of elke keer moet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Beekforel schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:53:
[...]

Het heet bij mij Sorteren. Verdelen heb ik bij uitgaven.

Als je die stappen doorloopt krijg je de vraag of het eenmalig is of elke keer moet. :)
Dit is mijn scherm. Stat daar bij jou Sorteren? Gebruik jij mss Android? Dan zou dat het verschil kunnen zijn met mijn iPhone?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4RZfuOpaql6ERb_txgEg0HL4oo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JjBz9IAmWe5Gk6ziW1XDFeO.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

En verder kan ik die categorie 'Inkomsten' niet wijzigen (iPhone).

Anderen hier wel?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Denk dat het in het Engels Sort is, bij mij op iPhone heet het ook Verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Heb inderdaad Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-09 15:33
Ze hebben bij Bunq zeker de optie om in te zien hoeveel rente je hebt opgebouwd verwijderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Laatst online: 30-09 18:00
Crasheeee schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:48:
Ze hebben bij Bunq zeker de optie om in te zien hoeveel rente je hebt opgebouwd verwijderd?
Klopt, is volgens mij inderdaad niet meer te zien. In plaats van het opgebouwde bedrag in cijfers zie je nu een tekst over mass interest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coachmans
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 15:56
Crasheeee schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:48:
Ik had die vraag ook al bij ze neergelegd...vind het best irritant namelijk:

Thank you for reaching out to us 👋

I can confirm that we have removed the ability to gain an insight into your daily accrued interest in the app. Instead you can calculate your daily interest with the information available here: https://together.bunq.com/d/57042 📚

You can also gan an insight into your generated interest through the weekly PayDay. More information on this can be found here: https://together.bunq.com/d/57043 📚

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
coachmans schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:01:
[...]

I can confirm that we have removed the ability to gain an insight into your daily accrued interest in the app. Instead you can calculate your daily interest with the information available here: https://together.bunq.com/d/57042 📚

You can also gan an insight into your generated interest through the weekly PayDay. More information on this can be found here: https://together.bunq.com/d/57043 📚
Instead you can calculate your daily interest with the information available here - Dat is toch wel de meest stomme suggestie ooit terwijl de app dit voor je deed 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door bluewalk op 01-08-2023 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 23:18

dbzfan

Nee.

Heb mn app nog niet geüpdatet dus ik zie het nog wel.. ga hem dus ook maar even niet updaten. Wat een onzin joh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Irritant dat je opgebouwde rente niet meer kunt zien. Dacht ook eigenlijk dat het een bug was..

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09 09:24
Moeten jullie nu echt ieder uur naar de opgebouwde rente kunnen kijken om gemotiveerd te blijven?

Misschien wel decadent van ons maar wij hebben die behoefte niet.

Bunq easy savings is simpel maar doet voor ons wat het moet doen. Ondanks de voorspelde moeilijkheden was het openen en onderhouden een fluitje van een cent.

OT: Heel ander verhaal dan bijv. openbank waar de entree tamelijk moeizaam was. Een eerste test voor de volhardendheid van de potentiële rekeninghouder. Maar we waren er echt klaar mee toen de welkom spaarrekening zich uiteindelijk ontpopte tot een wegtreiter spaarrekening.

Geef ons maar Bunq. Ondanks de minder vleiende verhalen over de eigenaar/uitbater. Welke potentiële problematiek zou uiteindelijk vervelender uitpakken? Een beroep moeten doen op het Nederlandse DGS ingeval insolvabiliteit Bunq of gedoe met de Spaanse fiscus en een tijdelijk geblokkeerd saldo bij OB ingeval plotseling overlijden van de rekeninghouder?

Helemaal geen gedoe betekent braaf tegen een belachelijk lage rente blijven sparen bij een van onze grootbanken. Nog steeds de keuze van het leeuwendeel van onze landgenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Ik heb nu al voor de tweede keer een "payment was reverted for technical reasons" gehad, nadat ik geld wilde overmaken naar LPB. Het telt ook gewoon mee als maandelijkse opname. Hebben meer mensen hier last van? Naar ING lukte naderhand wel gewoon, maar heb nu dus 0 resterende opnames over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianne639
  • Laatst online: 24-09 10:24
Ik heb vandaag mijn rente ontvangen die lager is dan vorige week. Terwijl ik geen geld heb opgenomen in de tussentijd en beide gaan over 7 dagen met 2,46%. Ik heb het nagerekend en ik kan op het bedrag van vorige week uitkomen, maar niet op die van vandaag.

Heb maar een ticket geopend, maar benieuwd of meer mensen dit ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebakker
  • Laatst online: 30-09 15:35
Wij zitten eigenlijk met het volgende:
We hebben meerdere spaarrekeningen (enkele van mij en enkele van ons samen) waar we dus rente (payday) opvangen. Dit komt binnen op de rekening waar mijn bunq abonnement wordt afgeschreven. Deze zet ik middels de app flow meteen door naar 1 van mijn spaarrekeningen. Maar hoe kunnen we nu eigenlijk zien wat we nu per spaarrekening ontvangen? Dit om dat eerlijk te verdelen tussen mijn spaargeld en ons spaargeld? of komt er het einde van het jaar een overzicht met de ontvangen rente per rekening?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JopieE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:21

JopieE

4640 Wp + WP + WPB

@Rianne639 Komt denk ik door de overgang naar wekelijkse uitkering ipv maandelijks.
Afgelopen periode was daarom een week, die daarvoor langer (dus meer rente)

[ Voor 3% gewijzigd door JopieE op 02-08-2023 10:26 ]

Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoidberg_AvG
  • Nu online
Ebakker schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:24:
Wij zitten eigenlijk met het volgende:
We hebben meerdere spaarrekeningen (enkele van mij en enkele van ons samen) waar we dus rente (payday) opvangen. Dit komt binnen op de rekening waar mijn bunq abonnement wordt afgeschreven. Deze zet ik middels de app flow meteen door naar 1 van mijn spaarrekeningen. Maar hoe kunnen we nu eigenlijk zien wat we nu per spaarrekening ontvangen? Dit om dat eerlijk te verdelen tussen mijn spaargeld en ons spaargeld? of komt er het einde van het jaar een overzicht met de ontvangen rente per rekening?
kun je dan niet gewoon de verdelen functie gebruiken en percentages laten afhangen van de bedragen op je rekening?

Dus stel je hebt rekening A met 20k, rekening B met 10k en rekening C met 5k, dan zet je 57% naar A, 29% naar B en 14% naar C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianne639
JopieE schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:25:
@Rianne639 Komt denk ik door de overgang naar wekelijkse uitkering ipv maandelijks.
Afgelopen periode was daarom een week, die daarvoor langer (dus meer rente)
Het vreemde is dus dat die van vorige week ook al over een week ging. Die kan ik ook exact terug rekenen op basis van 7 dagen. De huidige lijkt meer op 6 dagen, het enige wat ik kan bedenken is dat het mogelijk alleen over juli gaat en het mis gaat door de kalendermaand. Maar ik ben benieuwd wat bunq erover zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacewagon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:38
Lassy schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:12:
Ik heb nu al voor de tweede keer een "payment was reverted for technical reasons" gehad, nadat ik geld wilde overmaken naar LPB. Het telt ook gewoon mee als maandelijkse opname. Hebben meer mensen hier last van? Naar ING lukte naderhand wel gewoon, maar heb nu dus 0 resterende opnames over...
Dat komt omdat je bij je LeasePlan bank spaarrekening alleen geld kunt storten vanaf je daar gekoppelde tegenrekening. Het geld komt dan direct - met een nikszeggende foutmelding - retour.

Helaas telt het mee als opname. Die teller kan bunq niet resetten. Je kunt wel je rekening tijdelijk omzetten naar een gewone rekening en dan het geld opnemen. De kosten die je dan maakt, vergoedt bunq. Maar daarvoor moet je dan wel eerst contact leggen met de klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaldadigeEmmer
  • Laatst online: 23-02 11:02
Rianne639 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:34:
[...]

Het vreemde is dus dat die van vorige week ook al over een week ging. Die kan ik ook exact terug rekenen op basis van 7 dagen. De huidige lijkt meer op 6 dagen, het enige wat ik kan bedenken is dat het mogelijk alleen over juli gaat en het mis gaat door de kalendermaand. Maar ik ben benieuwd wat bunq erover zegt.
Ik heb precies hetzelfde met payday op woensdag, ik kan het ontvangen bedrag alleen verklaren door te rekenen met 6 dagen ipv 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:37
BaldadigeEmmer schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:14:
[...]

Ik heb precies hetzelfde met payday op woensdag, ik kan het ontvangen bedrag alleen verklaren door te rekenen met 6 dagen ipv 7 dagen.
Dan is het wel fijn als de app gewoon de opgebouwde rente weergeeft ipv dat je zelf moet gaan rekenen en zoeken waar nu het verschil zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
Elandenmelk schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:44:
[...]

Ik quote mezelf even uit luiheid. Lijkt me echt overbodig dat dat nu nog zichtbaar zou zijn. We hebben het over (afgerond naar boven) 7 eurocent per dag per 1.000 euro spaargeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:18
Ik heb ook payday op woensdag en het klopt. Het bedrag is wat hoger dan een week geleden. En ik heb het ook nog nagerekend en de betaling klopt exact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
coachmans schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:01:
[...]

Ik had die vraag ook al bij ze neergelegd...vind het best irritant namelijk:

Jammer, dacht dat het een bug was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dIngeS67
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10-08-2023
Rianne639 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:19:
Ik heb vandaag mijn rente ontvangen die lager is dan vorige week. Terwijl ik geen geld heb opgenomen in de tussentijd en beide gaan over 7 dagen met 2,46%. Ik heb het nagerekend en ik kan op het bedrag van vorige week uitkomen, maar niet op die van vandaag.

Heb maar een ticket geopend, maar benieuwd of meer mensen dit ervaren.
Ik heb sinds een week Easy Savings en vandaag rente ontvangen. Maar als ik het nareken volgens hun berekening, dan klopt het niet. Het ligt ongeveer € 10,- lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coachmans
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 15:56
[...]

Same here, bug gemeld en heb een extra dag rente ontvangen van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Elandenmelk schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:56:
[...]

Ik quote mezelf even uit luiheid. Lijkt me echt overbodig dat dat nu nog zichtbaar zou zijn. We hebben het over (afgerond naar boven) 7 eurocent per dag per 1.000 euro spaargeld.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd zeggen ze wel eens, is toch weer 49 euro per week of 196 euro per 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1989
  • Laatst online: 03-09 20:55
Bij mij is het ook goed gegaan, maar bij m'n partner is over 6 ipv 7 dagen rente berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
A1989 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:02:
Bij mij is het ook goed gegaan, maar bij m'n partner is over 6 ipv 7 dagen rente berekend.
Moet dit actief zelf gemeld worden of trekken ze dit nog recht? Is bij mij ook het geval. Wat een gedoe weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_V2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 10:52
dbzfan schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:45:
Heb mn app nog niet geüpdatet dus ik zie het nog wel.. ga hem dus ook maar even niet updaten. Wat een onzin joh
Is dat het waard om security updates te missen? Lijk mij het aller belangrijkste voor een bank app

[ Voor 6% gewijzigd door Eddie_V2 op 03-08-2023 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Laatst online: 14:53
[...]

Denken jullie nou echt dat Bunq niet het juiste rente bedrag betaald :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Laatst online: 14:53
https://fd.nl/financiele-...t-dankzij-oplopende-rente

En lekker bij de grootbanken blijven sparen allemaal - om vervolgens weer te klagen dat de CEO zoveel verdiend _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Feralz
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-04 02:00
Heb mijn rekening bij Bunq uiteindelijk maar leeggehaald. Stond een klein reservepotje op mocht ik ooit instant net wat extra geld nodig hebben (rest hij Openbank/nu ook Advanzia), maar ik heb het nu echt een beetje gehad met al het gedoe.

- Eerdere nare ervaring met hun communicatie rondom een geblokkeerde transactie
- Ik dacht dat ik verkeerd gerekend had omdat ik eerder ook maar 6 dagen rente heb ontvangen, maar is dus een algemeen probleem
- Ik krijg altijd meerdere keren een "geen internetverbinding, probeer opnieuw" melding op zowel mijn stabiele WiFi als 4G
- Ik wilde een gedeelte van mijn spaarrekening direct naar mijn Openbank spaarrekening boeken. Deed het via "betaal" omdat ik dan de IBAN uit mijn adresboek kon pakken. Geen idee of dat niet mogelijk is, maar ik kreeg het geld direct weer terug. Wel een opname verspild
- Toen maar handmatig de IBAN van mijn ABN ingevuld en alles opgenomen. Dat lukte wel. Weer een internet foutmelding. Ik klik op "probeer opnieuw". Krijg bericht dat er "niet voldoende saldo" is. Blijkbaar was opname dus wel gelukt. Dus als ik minder opgenomen had/nog niet door mijn opnames heen was, zou ik hierdoor ook al direct mijn opnames voor de hele maand kwijt zijn geweest

Voelde altijd al een beetje als een amateuristische bende maar goed, rente en instant payments en Nederlands DGS he. Maar voor dat kleine beetje wat ik uitbetaald kreeg heb ik denk ik liever de gemoedsrust van het gewoon op mijn betaalrekening laten staan. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BaldadigeEmmer
  • Laatst online: 23-02 11:02
ColeJ schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:42:
[...]

Denken jullie nou echt dat Bunq niet het juiste rente bedrag betaald :O
Je zou het inderdaad niet verwachten, maar denk je nou echt niet dat als hier meerdere gebruikers melding maken van incorrecte rente dat daar best een kern van waarheid in kan zitten? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07:21
Zit sinds begin dit jaar bij Bunq met een easy savings account waar ik wat spaargeld geparkeerd heb.
Nu lees ik net in de app dat je je spaartegoed dus ook om kan zetten naar USD of GBP, beiden tegen 3,71% rente.
Dit valt dan weliswaar buiten het depositogarantiestelsel maar verder is me niet precies duidelijk wat de nadelen zijn. Kun je dit vervolgens wel of niet terugboeken naar euro’s en tegen welke wisselkoers?
Zijn er mensen hier die dit goed bestudeerd hebben? 3,71% voor vrij opneembaar tegoed is natuurlijk zeer fors maar ik kan het nu nog niet goed overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 09:33
@Morales79 Risico's zijn vrij simpel toch? Valt Bunq om dan ben jij je geld kwijt.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:47
ChrisM schreef op zondag 23 juli 2023 @ 06:49:
Gisteren werd ik gebeld door "bunq bankbeveiliging". Ik had al meteen door dat het phishing was, maar ze gaan best slim aan de slag:
Ik werd dus gebeld, werden er een aantal gegevens gecontroleerd (IBAN, geboortedatum, email, adresgegevens). Klopte allemaal, behalve mijn adres... ik ben 4 maanden geleden verhuisd, staat ook netjes in de bunq app, dus daar gingen ze al de mist in. :-) Maar ook zonder dat adres had ik het al door.
Toen zeiden ze dat ze een betaling hebben tegen gehouden van €950 aan ene Sanchez in Spanje. Ze hadden die tegengehouden, omdat het een opvallende betaling was. Ik reageer "oh echt!? Daar ben ik blij mee!! Dank je!".
Toen ging het dat er 3 geplande betalingen klaar stonden, en of ik die had gedaan. Ik zei "nee, oh man, kunnen jullie die voor mij stoppen!!?? Ik maak me zorgen!". Hij zei dat hij aan de IT afdeling ging vragen om ze er uit te halen. Ze hadden de eerste (die over 2 minuten zou plaats vin.den) na een tijdje kunnen uitstellen, maar ze konden hem niet annuleren. Ze gingen nu aan de slag met de tweede om die te stoppen...
Toen begon hij over virusbeveiliging op mijn telefoon, of ik dat had. Ik zei "nee, ik heb een iPhone, dan is dat toch niet nodig???". Hij zei een beetje lacherig "och meneer, juist op een iPhone is dat nodig". En hij wilde dat ik "AVG Mobiele Beveiliging" ging downloaden op mijn telefoon. Via bunq zou ik 3 jaar een abonnement daar op hebben. Ik gaf aan dat het niet ging lukken, want ik heb mijn apple ID wachtwoord niet bij me. "Die ligt thuis, meneer, op een blaadje".
Mijn vriendin zat ook naast me in de auto toen dit allemaal gebeurde. Ze vond het wel grappig (ik had al tegen haar gezegd "I've got this, babe"), maar werd toch ook wel zenuwachtig, omdat ze zoveel informatie wisten enzo. En we waren op onze bestemming aangekomen, dus tijd om het af te sluiten. Ik had, toen we in de wacht stonden, de microfoon uit gezet en haar al uitgelegd wat er gebeurde en hoe ze aan mijn gegevens komen (er hoeft maar 1 site waar je een IBAN hebt achtergelaten worden gehackt, en ze hebben alles.)
De phisher wilde een terugbel afspraak maken voor die avond, 21u. Ik zei: "Weet je wat, ik vind dit hele gesprek een beetje phishy. Stuur me maar een berichtje in de bunq app, en dan reageer ik daar wel op en bel ik wel terug als ik tijd en zin heb.". Hij: "Het is natuurlijk uw goed recht om voorzichtig te zijn, en we gaan dit alles in de bunq app zetten als het kan, maar willen wel graag alles goed voor u regelen nu, om vreemde betalingen te voorkomen!". Ik: "Bewijs eerst maar eens aan mij dat je echt voor de bunq bank werkt." Hij: "Ik hoef dat niet, meneer". Ik: "Euh? Juist wel. Dit is toch de hele reden dat phishing lukt, omdat mensen denken dat ze met hun bank praten, terwijl ze dat niet doen." Hij: "Ik ben niet bij bunq gaan werken, om aan mensen uit te leggen dat ik bij bunq werk, meneer." Ik: "Gast, ik heb vanaf de eerste tel al door dat je toegang probeert te krijgen, gaat je niet lukken, ik had je meteen al door, zo slecht doe je het." Hij: "tuut tuut tuut" (als in, het ophang geluidje).

Toch 15 minuten hem aan de lijn gehad, beetje tijd van hem verspeeld. Ik had nog wel even door willen gaan, maar ach.
Ik was wel benieuwd waarom hij wilde dat ik AVG Mobiele Beveiliging ging installeren. Misschien om me een gevoel van veiligheid te geven? Of dat ik een VPN naar hen op ging zetten? Ik weet het niet.
Vandaag het vervolg. :-) Weer gebeld door bunq bankbeveiliging. Ze hadden weer een overboeking ontvangen naar Sanchez in Spanje en of ik die tegen wilde houden. Ik zeg "weer", maar zij hadden natuurlijk hun eigen administratie niet goed op orde, dus voor hen was dit de eerste keer (dachten ze) bij mij... was echt precies hetzelfde als de vorige keer. iPhone 8+ uit Spanje, had iemand die toegevoegd? Nee, ik niet. Ook niemand anders.
Ik was deze keer aan het koken, dus had er niet echt zin in... maar goed, toch even het spelletje mee spelen:
Scammer: weet u misschien hoe het komt dat zij achter uw gegevens zijn gekomen?
Ik: nee, geen idee...
Scammer: doet u wel eens 1 cent betalingen?
Ik: zeker, om m'n bankrekening nummer te valideren, toch?
Scammer: controleert u dan ook of er https staat?
Ik: ja.
Scammer: ok, gek. En.. heeft u wel eens last van phishing?
Ik: Ja! Een paar weken terug nog!
Scammer: oh, wat gebeurde er dan?
Ik: Ja.. ik werd gebeld door bunq bankbeveiliging, die aangaf dat ze een betaling hebben geblokkeerd naar ene Sanchez in Spanje.
(Dat is dus precies hetzelfde als wat ze nu weer probeerden, zelfde naam en land :P)
Scammer: oh, dat staat hier niet in mijn gegevens...
Ik: Nee, maar ik had ze meteen door, hoor! Ik heb ze een kwartier aan de lijn gehouden, ze wilden toegang tot m'n bankrekening enzo, maar ik heb gewoon met ze gespeeld.
Scammer: oh. ok... *tuut tuut tuut* (ophang geluidje)

Ben benieuwd wanneer ze weer bellen! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
@Morales79 3,7% voor een dollar rekening is helemaal niet heel hoog op dit moment.

De risico's zijn vooral de wisselkoers. Je kunt het misschien beter zien als beleggen in een vreemde valuta dan als een spaarrekening. Het kan ook in waarde dalen, ondanks de rente.
CurlyMo schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:15:
@Morales79 Risico's zijn vrij simpel toch? Valt Bunq om dan ben jij je geld kwijt.
Nouja, je hebt nog altijd wat te claimen, al mag je natuurlijk samen met alle andere schuldeisers de kruimels verdelen...
Overigens lopen die vreemde valuta rekeningen via een 3e partij. Ik weet niet of het grootste risico nou ligt bij een faillissement van bunq, van die 3e partij, of van beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 09:33
mcDavid schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:18:
Nouja, je hebt nog altijd wat te claimen, al mag je natuurlijk samen met alle andere schuldeisers de kruimels verdelen...
Ik vat het inderdaad kort door de bocht samen. Uiteindelijk komt het daar wel op neer.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07:21
@Morales79 3,7% voor een dollar rekening is helemaal niet heel hoog op dit moment.

De risico's zijn vooral de wisselkoers. Je kunt het misschien beter zien als beleggen in een vreemde valuta dan als een spaarrekening. Het kan ook in waarde dalen, ondanks de rente.

[...]

Overigens lopen die vreemde valuta rekeningen via een 3e partij. Ik weet niet of het grootste risico nou ligt bij een faillissement van bunq, van die 3e partij, of van beiden?
Ja het wisselkoers verhaal maakt het idd speculatief. In combinatie met gebrek aan garantiestelsel is het niet echt een interessante optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:37
@Morales79
Volgens mij is bij een failliete bank meestal niet solvabiliteit het probleem, maar de liquiditeit. En dat ze moeten voldoen aan bepaalde regels, maar dat opeens niet meer kunnen. Je moet wel lang wachten, maar de kans dat je bij een failliete bank je geld terug krijgt is eigenlijk best groot. Zowel Icesave als DSB bijvoorbeeld hebben al hun schuldeisers kunnen terugbetalen, inclusief de banken die de 100.000 bankgarantie moesten voorschieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norabasketball
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 15:09
Na de update van vanochtend is bij mij weer de opgebouwde rente te zien. Gokje dat er genoeg mensen over deze "bug" contact opgenomen hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Norabasketball schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:38:
Na de update van vanochtend is bij mij weer de opgebouwde rente te zien. Gokje dat er genoeg mensen over deze "bug" contact opgenomen hebben? :)
Android of ios?

*Edit: Op ios wel update gehad, maar nog geen opgebouwde rente zichtbaar...wanneer ik op de rente klik krijg ik nog steeds de link naar het Bunq bericht over hoe de rente wordt berekend en uitbetaald.

[ Voor 26% gewijzigd door Lassy op 04-08-2023 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 19:45

FutureCow

(C) FutureCow

Net update op Android en de opgebouwde rente is idd weer zichtbaar. Had wel verwacht dat ze teksten zouden aanpassen, er staat nu nog steeds "deze maand ontvangen" terwijl er iets van "deze week opgebouwde rente" zou moeten staan.

Ander vraagje, is het bij een easy savings abbo gratis om gewoon extra spaar rekening aan te maken? Wanneer betaal je precies die €19,00 die in het kosten overzicht staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norabasketball
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 15:09
Lassy schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:49:
[...]

Android of ios?

*Edit: Op ios wel update gehad, maar nog geen opgebouwde rente zichtbaar...wanneer ik op de rente klik krijg ik nog steeds de link naar het Bunq bericht over hoe de rente wordt berekend en uitbetaald.
Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:01

Cordon

Lievelings jankert

Apple doet altijd wat langer over updates controleren, die van iOS zal ook wel komen in de loop van de dag. De andere is van gisterochtend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_V2
ChrisM schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:12:
[...]

*knip*

Ben benieuwd wanneer ze weer bellen! :D
Ik hou zulke ook graag aan de lijn, of hou het mail verkeer lang aan de gang. Vind het meestal grappig, maar ik vind het dan weer minder leuk als er dingen kloppen zoals dat je klant bent bij Bunq, je iban, je geboortedatum etc. Ik vind het ook heel raar dat sinds ik klant ben bij bunq ik juist specifieke bunq fishing ontvang (toeval? misschien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_V2
er staat alleen nog steeds: "Deze maand ontvangen" ipv week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Kijk ook maar eens bij de reviews in de playstore.

[ Voor 0% gewijzigd door ratzz op 04-08-2023 11:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianne639
BaldadigeEmmer schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:08:
[...]

Je zou het inderdaad niet verwachten, maar denk je nou echt niet dat als hier meerdere gebruikers melding maken van incorrecte rente dat daar best een kern van waarheid in kan zitten? :O
Zojuist hier ook bericht ontvangen van Bunq dat het een bug is en wordt gecorrigeerd bij de volgende payday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:31
Hier ook contact gehad met Bunq over deze questie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dIngeS67
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10-08-2023
FutureCow schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:05:
Net update op Android en de opgebouwde rente is idd weer zichtbaar. Had wel verwacht dat ze teksten zouden aanpassen, er staat nu nog steeds "deze maand ontvangen" terwijl er iets van "deze week opgebouwde rente" zou moeten staan.

Ander vraagje, is het bij een easy savings abbo gratis om gewoon extra spaar rekening aan te maken? Wanneer betaal je precies die €19,00 die in het kosten overzicht staan?
Ik heb alleen een Easy Savings rekening. Weet iemand of die gratis blijft of ga je na een proefperiode betalen?
Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 23:18

dbzfan

Nee.

dIngeS67 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:11:
[...]

Ik heb alleen een Easy Savings rekening. Weet iemand of die gratis blijft of ga je na een proefperiode betalen?
Is gratis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
De update voor Bunq voor iOS is nu ook beschikbaar in de App Store. Opgebouwde rente is weer zichtbaar op iPhone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMb91
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:12
Mooi
Heb net sinds dinsdag een rekening heb een mooie 8 cent (afgerond dat wel)
Fijne Avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
dIngeS67 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:11:
[...]

Ik hoor wel veel verhalen dat ze dat na een maand automatisch omzetten naar een betaalde account en dan meteen geld afschrijven. Of dat zo is, weet ik niet. Ik heb in mijn agenda wekelijks neergezet om te checken of het nog steeds op Easy Savings staat. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:01

Cordon

Lievelings jankert

Wispe schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 09:30:
[...]

Ik hoor wel veel verhalen dat ze dat na een maand automatisch omzetten naar een betaalde account en dan meteen geld afschrijven. Of dat zo is, weet ik niet. Ik heb in mijn agenda wekelijks neergezet om te checken of het nog steeds op Easy Savings staat. :+
Dat was alleen als je lid werd en je een trial had van een betaald account. En je als gebruiker niet oplet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:20
Cordon schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 10:16:
[...]

Dat was alleen als je lid werd en je een trial had van een betaald account. En je als gebruiker niet oplet. :P
Veel gebruikte strategie ja. Helaas...

[ Voor 33% gewijzigd door Titus op 05-08-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Apart. Kreeg zojuist een verzoek om een betaling aan PAYPAL *GARENAONLIN te accorderen. Is niet van mij, dus geweigerd. Op zo'n moment zou je echter wel graag willen weten op welke pas dit is, maar dat is dus nergens te zien. Niet bij de passen en ook niet op m'n rekeningen. Kijk ik verkeerd?

Mag aannemen dat het nog wel ergens zal verschijnen, maar bij diefstal van kaartgegevens wil je gelijk weten wat er gebeurt en niet een tijd later. :/

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Atomsk schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:01:
Apart. Kreeg zojuist een verzoek om een betaling aan PAYPAL *GARENAONLIN te accorderen. Is niet van mij, dus geweigerd. Op zo'n moment zou je echter wel graag willen weten op welke pas dit is, maar dat is dus nergens te zien. Niet bij de passen en ook niet op m'n rekeningen. Kijk ik verkeerd?

Mag aannemen dat het nog wel ergens zal verschijnen, maar bij diefstal van kaartgegevens wil je gelijk weten wat er gebeurt en niet een tijd later. :/
Hoe/waar kreeg je dat verzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Tdem schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:07:
[...]

Hoe/waar kreeg je dat verzoek?
Via de bunq app notificaties.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQj7nmk_1zRwjWEn6GXe2WkkJgU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/F7GCVF9czlMKpYqTs7tzFM7M.png?f=fotoalbum_large

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Om zaken uit te sluiten... Het lijkt via PayPal te komen. Zie je in jouw PayPal account ook niets staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:29

Nicap

Tsssk....

Ik heb een tijd gterug ook een keer een spookfactuur gekregen via Paypal. Niks mee gedaan. Uiteindelijk kis ie verdwenen(waarschijnlijk door Paypal als zijnde scam o.i.d.)

Kan best zijn dat het zoiets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Atomsk schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:01:

Blijkbaar iets van online gaming? Kids op je iPad aan de gang? Of iets via je telefoon misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Tdem schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:45:
Om zaken uit te sluiten... Het lijkt via PayPal te komen. Zie je in jouw PayPal account ook niets staan?
Nee, in m'n paypal staat niets. Had ook direct een melding gekregen van PP wanneer hiermee iets betaald was.

Kreeg eerst een verzoek voor een $1 betaling, toen een melding van bunq dat een betaling niet goedgekeurd was vanwege een foute CVC code. Daarna een goedkeuringsverzoek voor €54,99

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Atomsk schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:57:
[...]

Nee, in m'n paypal staat niets. Had ook direct een melding gekregen van PP wanneer hiermee iets betaald was.

Kreeg eerst een verzoek voor een $1 betaling, toen een melding van bunq dat een betaling niet goedgekeurd was vanwege een foute CVC code. Daarna een goedkeuringsverzoek voor €54,99
Had recent bij een aankoop via battle.net ook dat er eerst 1 dollar werd afgeschreven, en toen het bedrag dat ik daadwerkelijk had neergelegd voor een game. Ik ken normaal alleen de 1 cent of andere kleine bedragen als check als je een rekening toevoegt aan je account.

Hoe kan anders iemand zomaar onder naam van paypal een betaling uitvoeren die aan jouw iban/cc wordt gefactureerd? Heb je 2FA op je paypal ook? Maar je ziet geen meldingen binnen je peypal account, hmm. Zou iemand anders die kunnen wissen als ze toegang hebben? Bijzonder irritant, hopelijk krijg je wel boven water waar nu 'het lek' zit.

[ Voor 17% gewijzigd door 2Dutch op 06-08-2023 18:07 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
2Dutch schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:04:
[...]

Had recent bij een aankoop via battle.net ook dat er eerst 1 dollar werd afgeschreven, en toen het bedrag dat ik daadwerkelijk had neergelegd voor een game. Ik ken normaal alleen de 1 cent of andere kleine bedragen als check als je een rekening toevoegt aan je account.

Hoe kan anders iemand zomaar onder naam van paypal een betaling uitvoeren die aan jouw iban/cc wordt gefactureerd? Heb je 2FA op je paypal ook? Maar je ziet geen meldingen binnen je peypal account, hmm. Zou iemand anders die kunnen wissen als ze toegang hebben? Bijzonder irritant, hopelijk krijg je wel boven water waar nu 'het lek' zit.
Of de CC gegevens zijn gelekt en iemand heeft deze aan zijn/haar PayPal toegevoegd?
Lang leve de roterende CVC bij bunq. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

bluewalk schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:00:
[...]

Of de CC gegevens zijn gelekt en iemand heeft deze aan zijn/haar PayPal toegevoegd?
Lang leve de roterende CVC bij bunq. _/-\o_
Zeker ook een optie, maar blijft irritant omdat je niet weet via welke route je CC info is gelekt. Kom je ook niet gemakkelijk achter vrees ik, beter is het (als het een virtuele is) om em weg te knikkeren en nieuwe aan te maken. Soms mis ik de 1 malige CC als optie, dat zou wel erg gaaf zijn :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
2Dutch schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:05:
[...]
Soms mis ik de 1 malige CC als optie, dat zou wel erg gaaf zijn :)
Idd, zoiets als Revolut heeft zou echt een topper zijn.
Of zoals bunq terug in 2016 had, per merchant goedkeuring + merchant limiet op je CC. Mis die functie echt :'(
Pagina: 1 ... 125 ... 162 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"