Even een vraagje hier; ik probeer momenteel easy bank uit. Krijg je bij automatische incasso’s van je rekening nog een bericht dat je moet goedkeuren of krijg je een spaarrekening of kennisgeving 1 of 2 dagen voor de afschrijving ?
Je krijgt een melding dat er een incasso is. Die moet je binnen 5 dagen goedkeuren. Je kan ook nog de (sub)rekening kiezen waar deze vanaf geschreven moet worden.Datisraar schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:10:
Even een vraagje hier; ik probeer momenteel easy bank uit. Krijg je bij automatische incasso’s van je rekening nog een bericht dat je moet goedkeuren of krijg je een spaarrekening of kennisgeving 1 of 2 dagen voor de afschrijving ?
[ Voor 8% gewijzigd door Cordon op 08-08-2023 09:22 ]
Bedankt voor de snelle reactie 👍.Cordon schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:21:
[...]
Je krijgt een melding dat er een incasso is. Die moet je binnen 5 dagen goedkeuren. Je kan ook nog de (sub)rekening kiezen waar deze vanaf geschreven moet worden.
Mijn punt is niet dat ik geen waarde hecht aan die rente zelf, wel aan een functionaliteit die mij dagelijks vertelt wat ik heb gespaard als het binnen 7 dagen daarna al wordt uitbetaald.ratzz schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:06:
[...]
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd zeggen ze wel eens, is toch weer 49 euro per week of 196 euro per 4 weken.
Nu zie ik de dat de functionaliteit weer terug is, dus ik hoop dat degene die niet zonder kon er blij mee is
Datisraar schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:39:
Eens, met wat je aangeeft. Ik heb het interview ook gelezen, en besef dat ik kennelijk ook niet bij Bunq pas. Ik heb alleen een easy savings rekening, en wilde gelijk het hele saldo opnemen. Maar daar zit een limiet op van 5000€ per dag, dus kun je niet eens gelijk afscheid van ze nemen.
Datisraar schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:09:
Dank voor jullie toelichting! Komt goed. Eerst alles overhevelen en dan opzeggen. Kan dat ook in de app of moet je naar support mailen?
Het kan gek lopen...Datisraar schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:10:
Ja, wordt goed bijgehouden hier blijkbaar, ‘Sherlock’ 😉.
Tja, Bunq…blijkbaar gevalletje hotel California; ‘you can check out any time you like, but you can never leave’ 🫣.
Is hier al een oplossing voor? Ik zit precies met hetzelfde probleem. Je kan wel kiezen voor stuur door, maar omdat je maar 2 overschrijvingen paar maand kan doen en je 4x per maand een payday hebt.. niet handig!Jacket schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:43:
hi,
Hier lukt het niet om de payday zo in te stellen dat de rente op de betreffende rekening terecht komt. Gaat om een gezamenlijke spaarrekening en een persoonlijke spaarrekening. Iemand een heldere uitleg waar dit zou moeten?
merci!
Voorheen ging de rente betaling gewoon goed, maar sinds de wekelijkse payday kan ik de rekening niet wijzigen. We hebben easy savings. 2x persoonlijke spaar en 1 gezamenlijke spaar. We willen alle rente betaling op de gezamenlijke hebben. Iemand een oplossing?
Overschrijvingen tussen Bunq rekeningen onderling tellen niet mee dacht ik...Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:21:
[...]
Is hier al een oplossing voor? Ik zit precies met hetzelfde probleem. Je kan wel kiezen voor stuur door, maar omdat je maar 2 overschrijvingen paar maand kan doen en je 4x per maand een payday hebt.. niet handig!
Voorheen ging de rente betaling gewoon goed, maar sinds de wekelijkse payday kan ik de rekening niet wijzigen. We hebben easy savings. 2x persoonlijke spaar en 1 gezamenlijke spaar. We willen alle rente betaling op de gezamenlijke hebben. Iemand een oplossing?
Misschien is dit hierboven wat je zoekt @Lekkerboeie86 ?Allegedly schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 07:00:
[...]
&
[...]
Zou moeten kunnen via Profiel => Boekhouding => Kostenoverzicht => Factureer aan <rekening>
Als je daarna bunq Payday controleert, zie je dat het aangepast is. Nadeel is wel dat óók je factuur (kosten bunq) hier vanaf gaat. Optimaal is het dus niet.
Helaas welLassy schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:41:
[...]
Overschrijvingen tussen Bunq rekeningen onderling tellen niet mee dacht ik...
Wij zijn bezig met de overstap naar bunq. Ik kom alleen niet uit het volgende.
Ik heb een debit Mastercard in Apple Pay. Deze staat ingesteld op het Automatisch selecteren van de te gebruiken subrekening.
Als ik nu bij de Albert Heijn €50 probeer te pinnen terwijl er €20 op de “Boodschappen” subrekening staat dan mislukt dat (“geen saldo”).
Probeer ik bij de Primera te pinnen, dan probeert bunq dit van de “Bank” subrekening te betalen. Ook dat mislukt omdat daar geen saldo op staat.
In beide gevallen wel logisch dat het mislukt. Maar we willen natuurlijk wel dat er in dit geval gewoon betaalt wordt van een rekening waar wel saldo op staat.
Nu lees ik dat je een soort backup rekening kunt instellen wanneer je de Dual PIN functie gebruikt (https://together.bunq.com...nq-rekening-overschakelen).
Ik heb dat gedaan en vervolgens een backup rekening gekozen waar altijd genoeg geld op staat. Toen ben ik weer even gaan testen bij de AH en weer lukte het niet om €15 af te rekenen met een Boodschappen subrekening van €10.
Is dit op deze manier überhaupt wel mogelijk?
Ik heb een debit Mastercard in Apple Pay. Deze staat ingesteld op het Automatisch selecteren van de te gebruiken subrekening.
Als ik nu bij de Albert Heijn €50 probeer te pinnen terwijl er €20 op de “Boodschappen” subrekening staat dan mislukt dat (“geen saldo”).
Probeer ik bij de Primera te pinnen, dan probeert bunq dit van de “Bank” subrekening te betalen. Ook dat mislukt omdat daar geen saldo op staat.
In beide gevallen wel logisch dat het mislukt. Maar we willen natuurlijk wel dat er in dit geval gewoon betaalt wordt van een rekening waar wel saldo op staat.
Nu lees ik dat je een soort backup rekening kunt instellen wanneer je de Dual PIN functie gebruikt (https://together.bunq.com...nq-rekening-overschakelen).
Ik heb dat gedaan en vervolgens een backup rekening gekozen waar altijd genoeg geld op staat. Toen ben ik weer even gaan testen bij de AH en weer lukte het niet om €15 af te rekenen met een Boodschappen subrekening van €10.
Is dit op deze manier überhaupt wel mogelijk?
Helaas, met easy savings telt het gewoon mee. Max 2 overschrijvingen per maand.pl0xs schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:52:
[...]
Enkel van spaarrekening naar betaalrekening. Spaarrekening naar spaarrekening telt niet mee.
@GeorgeMichael bij ons gaat dit gewoon goed. Onvoldoende saldo op budget rekening (die geselecteerd wordt door selecteer automatisch) is automatisch betalen vanaf dual pin (backup) rekening.
[ Voor 15% gewijzigd door Beekforel op 08-08-2023 21:45 ]
Niet te veel twijfelen. Dat deed ik ook in 2019. Hotel bunq checkt je dan vanzelf uit. Namelijk: we zeggen de dienstverlening op en je mag nooit meer klant worden van bunq.Datisraar schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:03:
[...]
Ja, wordt goed bijgehouden hier blijkbaar, ‘Sherlock’ 😉.
Tja, Bunq…blijkbaar gevalletje hotel California; ‘you can check out any time you like, but you can never leave’ 🫣.
Ze gaan je dan echt behandelen alsof je crimineel bent. Gewoon een goede tip.
Lekker hoor. Vandaag kreeg ik eindelijk de mail van Bunq over de wekelijkse rentebetaling. Daar zijn ze mooi op tijd mee.
Een tijdje terug heb ik me op de wachtlijst voor de cashback laten zetten.
Vandaag bericht gekregen dat ik toegang heb gekregen.
Op de informatie pagina (https://together.bunq.com...i-earn-cashback-with-bunq) wordt telkens gesproken over een Credit Mastercard. Is dit iets nieuws? Op mijn kaart staat "Debit Mastercard"
Mijn gevoel zegt dat dit wat anders is. Iemand hier ervaring mee?
Op de informatie pagina (https://together.bunq.com...i-earn-cashback-with-bunq) wordt telkens gesproken over een Credit Mastercard. Is dit iets nieuws? Op mijn kaart staat "Debit Mastercard"
Alleen met de creditcard krijg je cashback.turambar schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:03:
Ik wist niet dat ze die tegenwoordig ook aanboden. Is dat al lang? Is het nu een echte creditcard, of wordt het nog steeds direct van je rekening afgeschreven?
Gelukkig heb ik nog een "gratis" kaart over.
De Mastercard Creditcard is geen 'echte' creditcard. Het wordt direct van je rekening afgeschreven.turambar schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:11:
[...]
Ik wist niet dat ze die tegenwoordig ook aanboden. Is dat al lang? Is het nu een echte creditcard, of wordt het nog steeds direct van je rekening afgeschreven?
Als ik het dus goed lees kun je een cashback krijgen i.p.v. rente? Allebei is dus niet mogelijk. Op zich prima als je geen spaargeld hebt.turambar schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:03:
Hoe jij ergens leest dat je niet en cashback en rente kan krijgen, is mij een raadsel.Trank00l schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:52:
[...]
Als ik het dus goed lees kun je een cashback krijgen i.p.v. rente? Allebei is dus niet mogelijk. Op zich prima als je geen spaargeld hebt.
Maar dat klopt niet.. krijg gewoon rente op mijn spaarrekening en cash-back via m'n credit card.
Op de virtuele passen staat trouwens ook 'Mastercard Credit'. Ik denk dat deze ook meedoen voor de Cashback?turambar schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:11:
[...]
Edit: Ja dus, staat vermeld op de site van bunq:
Hoe werkt het?
Zit je op bunq Easy Green, dan krijg je 2% Cashback op openbaar vervoer en 1% Cashback bij restaurants en bars wanneer je je bunq pas gebruikt. Zit je op Easy Money, dan profiteer je van 1% Cashback bij restaurants en bars! Cashback werkt met fysieke bunq Credit Mastercards, DigiCards en met Apple Pay of Google Pay.
[ Voor 31% gewijzigd door SebasThiaan op 09-08-2023 13:22 ]
Kijk, dat is handig om te weten!SebasThiaan schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:09:
[...]
Op de virtuele passen staat trouwens ook 'Mastercard Credit'. Ik denk dat deze ook meedoen voor de Cashback?
Edit: Ja dus, staat vermeld op de site van bunq:
Hoe werkt het?
Zit je op bunq Easy Green, dan krijg je 2% Cashback op openbaar vervoer en 1% Cashback bij restaurants en bars wanneer je je bunq pas gebruikt. Zit je op Easy Money, dan profiteer je van 1% Cashback bij restaurants en bars! Cashback werkt met fysieke bunq Credit Mastercards, DigiCards en met Apple Pay of Google Pay.
Helaas kan je die digitale kaart weer niet aan Apple Pay toevoegen

Sorry, het kan wel.
Ah daar was je weer, de half jaarlijkse bunq is evil bericht van je. Wat ik ook al eerder aangaf, als het je zo tegenstaat waarom dan altijd die drang om dan toch in dit topic terug te komen (en blijkbaar bij te houdenDennisweb schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:59:
[...]
Niet te veel twijfelen. Dat deed ik ook in 2019. Hotel bunq checkt je dan vanzelf uit. Namelijk: we zeggen de dienstverlening op en je mag nooit meer klant worden van bunq.
Ze gaan je dan echt behandelen alsof je crimineel bent. Gewoon een goede tip.

Wat is nu het verschil tussen de Debit Card en de Credit Card van Bunq? In beide gevallen wordt het direct van je rekening afgeschreven. Het enige verschil zou de acceptatie kunnen zijn. Maar waarom geeft Bunq dan nog steeds Debit Cards uit?
Ik dacht te lezen dat je het bunq payday schuifje uit moet zetten. Dan lijkt het me dat je geen rente meer krijgt toch? Onder de faq " How to enable this feature"ChrisM schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:07:
[...]
Hoe jij ergens leest dat je niet en cashback en rente kan krijgen, is mij een raadsel.![]()
Maar dat klopt niet.. krijg gewoon rente op mijn spaarrekening en cash-back via m'n credit card.
[ Voor 4% gewijzigd door Trank00l op 09-08-2023 15:06 ]
Ik heb bijvoorbeeld geen “echte” creditcard en ik verwacht dat ik met mijn bunq creditcard nu ook betalingen kan doen op websites waar je alleen met creditcard kunt betalen. En dus bij restaurants voor de cashback.Webarcher schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:22:
Wat is nu het verschil tussen de Debit Card en de Credit Card van Bunq? In beide gevallen wordt het direct van je rekening afgeschreven. Het enige verschil zou de acceptatie kunnen zijn. Maar waarom geeft Bunq dan nog steeds Debit Cards uit?
Ik heb de creditcard trouwens even getest bij de AH en daar werd deze niet geaccepteerd.
En doe jij dit ook met Apple Pay? Of met een fysieke pas? Ik heb het net weer getest en het lukt nog steeds niet, de instellingen staan wel echt goed verder.Beekforel schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:44:
@GeorgeMichael bij ons gaat dit gewoon goed. Onvoldoende saldo op budget rekening (die geselecteerd wordt door selecteer automatisch) is automatisch betalen vanaf dual pin (backup) rekening.
Van bunq support krijg ik geen antwoord.
[ Voor 27% gewijzigd door GeorgeMichael op 09-08-2023 16:07 ]
Met Google Pay gekoppeld aan een fysieke pas.GeorgeMichael schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:05:
[...]
Ik heb bijvoorbeeld geen “echte” creditcard en ik verwacht dat ik met mijn bunq creditcard nu ook betalingen kan doen op websites waar je alleen met creditcard kunt betalen. En dus bij restaurants voor de cashback.
Ik heb de creditcard trouwens even getest bij de AH en daar werd deze niet geaccepteerd.
[...]
En doe jij dit ook met Apple Pay? Of met een fysieke pas? Ik heb het net weer getest en het lukt nog steeds niet, de instellingen staan wel echt goed verder.
Van bunq support krijg ik geen antwoord.
Dat is geen bunq is evil bericht, maar een bericht om specifiek deze gebruiker in deze specifieke situatie te waarschuwen dat je bij twijfel eruit gezet wordt. Beter bekend als een ontopic bericht.mwa schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:02:
[...]
Ah daar was je weer, de half jaarlijkse bunq is evil bericht van je. Wat ik ook al eerder aangaf, als het je zo tegenstaat waarom dan altijd die drang om dan toch in dit topic terug te komen (en blijkbaar bij te houden).

Slechte ervaringen zijn ook ervaringen. En die ervaring mag ik gerust delen. Ik zie geen topic warning dat alleen bestaande klanten van bunq hun ervaringen mogen delen. Dus volgens mij heb ik me prima aan de regels gehouden.
Ik lees trouwens heel wat topics, waar ik soms wel en soms niet op reageer. Het is niet zo dat de mods op Tweakers PFS verborgen hebben omdat er een bunq-topic in staat of zo.
[ Voor 27% gewijzigd door Dennisweb op 09-08-2023 18:35 ]
Verschil tussen de 2 icm bunq weet ik niet maar zover ik weet kun je auto’s niet altijd huren op een debitcard maar wel op een creditcard.Webarcher schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:22:
Creditcards worden echter niet altijd in winkels geaccepteerd omdat verwerking duurder is, als in x% over het bedrag.
Ik was een beetje spaarrekeningen aan het vergelijken, en Bunq kwam daar natuurlijk naar boven met hun 2,46% onder het Nederlandse garantiestelsel.
Echter als ik doorklik, zie ik dat percentage, en vervolgens ietsje verderop staat dan 1,56%. Ik kan niet vinden over het tijdelijk zijn van de rente (als een soort welkomsactie), en de enige doorklik is naar het aanmelden waarbij je uiteraard gelijk om je gegevens gevraagd wordt.
Weet een van jullie hoe dit zit?
Echter als ik doorklik, zie ik dat percentage, en vervolgens ietsje verderop staat dan 1,56%. Ik kan niet vinden over het tijdelijk zijn van de rente (als een soort welkomsactie), en de enige doorklik is naar het aanmelden waarbij je uiteraard gelijk om je gegevens gevraagd wordt.
Alleen op de privéspaarrekening in Nederland krijg je 2,46%. Kun je de pagina eens delen waar je dat andere percentage ziet? Dat is waarschijnlijk een buitenlands tarief.Kroesss schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:08:
Ik was een beetje spaarrekeningen aan het vergelijken, en Bunq kwam daar natuurlijk naar boven met hun 2,46% onder het Nederlandse garantiestelsel.
Ze zijn niet goed in het up to date houden van hun website is het antwoord.Kroesss schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:08:
Het percentage is, en blijft, 2,46. Als je googlet op bunq rente kom je ook op 1,56 uit, staat nog ergens op de website in een document blijkbaar.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Volgens mij is 1,56% voor zakelijke klanten. Voor de privéspaarrekening in Nederland krijg je 2,46%.Kroesss schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:08:
Op deze pagina staat dat 1,56 het tarief voor klanten in Duitsland is en dat ze tijdelijk een hoger tarief krijgen de eerste maanden.ratzz schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:36:
[...]
Volgens mij is 1,56% voor zakelijke klanten. Voor de privéspaarrekening in Nederland krijg je 2,46%.
* MassInterest is 1.05% for businesses. All new bunq users residing in Germany receive 2.55% interest on their savings in the first 4 months. After the first 4 months, our standard interest rate of 1.56% applies. This does not apply to already registered bunq users, who continue to earn 1.56% on their savings at bunq.
AH accepteert geen creditcards dus vandaar dat het niet werkt. Volgens mij accepteert Jumbo wel creditcards als je het eens wilt proberen.GeorgeMichael schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:05:
[...]
Van gezamenlijke spaarrekening naar persoonlijke rekening telt dan weer niet meepl0xs schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:52:
[...]
Enkel van spaarrekening naar betaalrekening. Spaarrekening naar spaarrekening telt niet mee.
Zeker!Tdem schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:15:
[...]
Alleen op de privéspaarrekening in Nederland krijg je 2,46%. Kun je de pagina eens delen waar je dat andere percentage ziet? Dat is waarschijnlijk een buitenlands tarief.
Ik vergelijk de spaarrentes zelf via spaarrente.nl (whats in a name). Daar staan ze met hun "Easy savings spaarrekening". Ik kwam via google bij deze pagina van Bunq: https://nl.bunq.com/lp/savings-nl
Daar wordt eerst een paar keer 2,46% gezegd, maar als je daar iets naar beneden gaat (het kopje "Onze Abonnementen"), dan staat er 1,56% bij de Easy Savings Spaarrekening.
Ik vind het wel vaag.
Ik zie nergens 1,56% in jouw link.Kroesss schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:54:
[...]
Zeker!
Ik vergelijk de spaarrentes zelf via spaarrente.nl (whats in a name). Daar staan ze met hun "Easy savings spaarrekening". Ik kwam via google bij deze pagina van Bunq: https://nl.bunq.com/lp/savings-nl
Daar wordt eerst een paar keer 2,46% gezegd, maar als je daar iets naar beneden gaat (het kopje "Onze Abonnementen"), dan staat er 1,56% bij de Easy Savings Spaarrekening.
Ik vind het wel vaag.
Bunq zat vroeger op 1,56%, toen 2,01% en nu dus 2,46%.
Rechtstreeks uit de app:
:strip_exif()/f/image/iLosKH6zR8gIUZwVm8hxu4uu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door pl0xs op 10-08-2023 14:04 ]
Ik zie het hier:pl0xs schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:01:
[...]
Ik zie nergens 1,56% in jouw link.
Bunq zat vroeger op 1,56%, toen 2,01% en nu dus 2,46%.
Rechtstreeks uit de app:
/f/image/1hJnjYO3VxsQQkb51xlIXCCe.png?f=fotoalbum_large)
Zelfde pagina hier, maar staat toch echt 2,46%. En dat is het ook, voor Nederlandse klanten. Misschien krijg je een oude versie geserveerd door hun bagger caching server.
Ik zit te kijken om een deel van mijn spaargeld weg te halen bij de rabobank en ergens anders onder te brengen. De rente bij de rabobank is niet hoog. Ik lees daarnaast dat je bij bunq elke maand rente ontvangt. Bij de rabobank is dat maar één keer per jaar.
Zijn er redenen om geen bankrekening bij bunq erbij te openen voor een deel van het spaargeld?
Zijn er redenen om geen bankrekening bij bunq erbij te openen voor een deel van het spaargeld?
Per week zelfs.wjsiebes schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:57:
Ik zit te kijken om een deel van mijn spaargeld weg te halen bij de rabobank en ergens anders onder te brengen. De rente bij de rabobank is niet hoog. Ik lees daarnaast dat je bij bunq elke maand rente ontvangt. Bij de rabobank is dat maar één keer per jaar.
Die redenen zijn hier zo vaak voorbijgekomen, maar vooruit, hierbij eentje: geen persoonlijke Nederlandstalige klantenservice.
Ik heb mijn spaarrekening inmiddels bij de Rabobank opgezegd en verdeeld staan over Bunq en Raisin om te spreiden. Bij Bunq is de voorwaarde dat je per maand Max 2 x per maand kan opnemen; de vraag is of je dat bezwaarlijk vindt?wjsiebes schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:57:
[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 11-08-2023 18:18 ]
Dat had ik inderdaad gelezen. Die 2 momenten per maand zijn vaste datums of die kun je zelf kiezen?Datisraar schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 18:18:
[...]
Ik heb mijn spaarrekening inmiddels bij de Rabobank opgezegd en verdeeld staan over Bunq en Raisin om te spreiden. Bij Bunq is de voorwaarde dat je per maand Max 2 x per maand kan opnemen.
Ja, je kunt 2 x, elke maand vrijelijk kiezen vanaf de 1e dag tot de laatste dag van de maand. Voor mij geen probleem, maar als je daar eventueel moeite mee hebt, dan zou ik gerust gaan sparen bij Bunq maar in dat geval niet álles er op zetten. Het is een soort ‘mini-mini deposito’ spaarrekening.wjsiebes schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 18:19:
[...]
Dat had ik inderdaad gelezen. Die 2 momenten per maand zijn vaste datums of die kun je zelf kiezen?
[ Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 11-08-2023 18:27 ]
Het idee is inderdaad om een deel gewoon bij de rabobank te laten staan, mocht er plotseling wat stuk gaan dan heb ik snel geld. Mocht de auto vervangen worden dan kan ik het van de bunq rekening halenDatisraar schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 18:20:
[...]
Nee, je kunt 2 x, elke maand vrijelijk kiezen vanaf de 1e dag tot de laatste dag van de maand. Voor mij geen probleem, maar als je daar eventueel moeite mee hebt, dan zou ik gerust gaan sparen bij Bunq maar in dat geval niet álles er op zetten. Het is een soort ‘mini-mini deposito’ spaarrekening.
Prima.wjsiebes schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 18:28:
[...]
Het idee is inderdaad om een deel gewoon bij de rabobank te laten staan, mocht er plotseling wat stuk gaan dan heb ik snel geld. Mocht de auto vervangen worden dan kan ik het van de bunq rekening halen
Nb tussen Rabobank en Bunq heb je ook Instant Payment dus dat gaat over en weer ook direct.
Ja Aldi, Dirk, Jumbo en Lidl accepteren wel creditcards.tommerd_ schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:20:
[...]
AH accepteert geen creditcards dus vandaar dat het niet werkt. Volgens mij accepteert Jumbo wel creditcards als je het eens wilt proberen.
Bij Aldi kan je zelfs met Amex terecht.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Ik gebruik nu sinds een paar maanden Bunq voor mijn zakelijke rekening, i.c.m. hun AutoVAT feature. Tot de update van 2 weken terug erg handig, maar loop nu tegen problemen aan.
AutoVAT stort automatisch de BTW over ontvangen betalingen op een spaarrekening, en haalt ook automatisch BTW weer van die rekening af zodra er uitgaven zijn.
Sinds 2 weken tellen deze opeens mee binnen de limiet van 2 betalingen per maand...
An sich niet heel erg, zij het niet dat ik ook met mijn hoofdrekening geen betalingen (of specifiek, iDEAL betalingen) meer kan doen als mijn spaarrekening tegen de limiet van 2 betalingen zit. Handmatig overboeken kan wel (al krijg ik eerst foutmelding dat de betaling niet gelukt is, en dan blijkt deze stiekem op de achtergrond toch doorgevoerd te zijn..).
Bunq direct al contact mee opgenomen, daar ligt het al ruim een week stil en lijkt het geen prio te hebben aangezien het geen grootschalige bug is.
Iemand anders hier die er toevallig ook last van heeft?
AutoVAT stort automatisch de BTW over ontvangen betalingen op een spaarrekening, en haalt ook automatisch BTW weer van die rekening af zodra er uitgaven zijn.
Sinds 2 weken tellen deze opeens mee binnen de limiet van 2 betalingen per maand...
An sich niet heel erg, zij het niet dat ik ook met mijn hoofdrekening geen betalingen (of specifiek, iDEAL betalingen) meer kan doen als mijn spaarrekening tegen de limiet van 2 betalingen zit. Handmatig overboeken kan wel (al krijg ik eerst foutmelding dat de betaling niet gelukt is, en dan blijkt deze stiekem op de achtergrond toch doorgevoerd te zijn..).
Bunq direct al contact mee opgenomen, daar ligt het al ruim een week stil en lijkt het geen prio te hebben aangezien het geen grootschalige bug is.
Ik denk dat de meeste medewerkers bij Bunq nog op vakantie zijn. Ik heb zelf een ticket openstaan bij support dat er binnen 1 werkdag een reactie komt, maar ik ben al 5 dagen weer verder zonder bericht van iemand.AlexioR schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 23:57:
Ik gebruik nu sinds een paar maanden Bunq voor mijn zakelijke rekening, i.c.m. hun AutoVAT feature. Tot de update van 2 weken terug erg handig, maar loop nu tegen problemen aan.
Nb en heel toevallig, het lijkt wel of Bunq hier mee leest; vanochtend een support reactie gekregen.
[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 12-08-2023 11:30 ]
Na lange tijd de ontwikkelingen in de Fin-tech, en dan met name Bunq, gevolgd te hebben nu toch maar eens een spaarrekening geopend bij Bunq. Inderdaad, vanwege de rente die zij nu aanbieden op een spaarrekening. Deze ligt fors hoger dan bij de reguliere banken, als in bijna 1,5 keer meer (150% hoger).
Het openen van de rekening ging prima.
Al moet je wel even opletten waar je precies op klikt anders rol je min of meer automatisch een 30 daagse trial in, uiteraard voor de 'meest gekozen' optie 'Easy Green'. Wellicht ook niet helemaal toevallig de duurste optie; € 17,99 per maand. Of eigenlijk € 23,99 per maand wanneer je een gezamenlijk rekening wil hebben.
Niet goedkoop voor een pakket, maar als je het er voor over hebt prima!
Nu ik daadwerkelijk toegang heb tot de bankomgeving van Bunq zat ik nog even door alle aangeboden functionaliteit van de verschillende Bunq rekeningen te kijken. Een aantal van die functionaliteiten zijn best handig en een lekker 'techie'. Andere functionaliteiten zijn echter exact dezelfde zaken die reguliere banken in hun standaardpakketten hebben zitten, echter zonder de marketing fluff die Bunq er aan hangt. Één van die functionaliteiten zijn volgens mij 'Instant payments'.
Ik snap niet zo goed wat hier nu precies zo bijzonder aan is, vooral omdat nu in de praktijk bij mijn huidige bank betalingen en overschrijvingen (ook naar andere banken) ook real-time gaan.
Ik vroeg me dus af of die 'Instant payment' nu eigenlijk gewoon hetzelfde is als overschrijvingen bij andere reguliere banken, of dat Bunq nu daadwerkelijk iets bijzonders toevoegt op dat gebied,
Het openen van de rekening ging prima.
Al moet je wel even opletten waar je precies op klikt anders rol je min of meer automatisch een 30 daagse trial in, uiteraard voor de 'meest gekozen' optie 'Easy Green'. Wellicht ook niet helemaal toevallig de duurste optie; € 17,99 per maand. Of eigenlijk € 23,99 per maand wanneer je een gezamenlijk rekening wil hebben.
Niet goedkoop voor een pakket, maar als je het er voor over hebt prima!
Nu ik daadwerkelijk toegang heb tot de bankomgeving van Bunq zat ik nog even door alle aangeboden functionaliteit van de verschillende Bunq rekeningen te kijken. Een aantal van die functionaliteiten zijn best handig en een lekker 'techie'. Andere functionaliteiten zijn echter exact dezelfde zaken die reguliere banken in hun standaardpakketten hebben zitten, echter zonder de marketing fluff die Bunq er aan hangt. Één van die functionaliteiten zijn volgens mij 'Instant payments'.
Ik snap niet zo goed wat hier nu precies zo bijzonder aan is, vooral omdat nu in de praktijk bij mijn huidige bank betalingen en overschrijvingen (ook naar andere banken) ook real-time gaan.
Ik vroeg me dus af of die 'Instant payment' nu eigenlijk gewoon hetzelfde is als overschrijvingen bij andere reguliere banken, of dat Bunq nu daadwerkelijk iets bijzonders toevoegt op dat gebied,
Instant payment is een techniek in de banken wereld. Dat zorgt er voor dat je instant geld kan overboeken naar een rekening bij een andere bank. Er zit ook een limiet op het bedrag waarbij dit mogelijk is. Als het niet kan valt men terug op de "oude" manierversc049 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:58:
... Één van die functionaliteiten zijn volgens mij 'Instant payments'.
Voordat dit mogelijk was, was er eens per x uur een afhandeling van de betalingen tussen banken. En uiteraard alleen tijdens kantoortijden en zeker niet in het weekend en op feestdagen

Tegenwoordig zijn bijna alle Nederlandse banken aangesloten bij instant payments dus echt onderscheidend is dit niet. Maar wel handig
Ik heb in een lang verleden een Bunq account gehad en wilde nu een spaarrekening openen. Dit is gelukt maar krijg allerlei foutmeldingen in de app. Nu heb ik een sos ticket geopend en zou ik binnen 10 min geholpen worden maar, inmiddels wacht ik al een langere tijd. Is dit herkenbaar dat het langer duurt voor je geholpen wordt dan aangegeven? Beetje vaag zo.
Een SOS-ticket voor het aanvragen van een spaarrekening?!ludipudi schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:12:
Ik heb in een lang verleden een Bunq account gehad en wilde nu een spaarrekening openen. Dit is gelukt maar krijg allerlei foutmeldingen in de app. Nu heb ik een sos ticket geopend en zou ik binnen 10 min geholpen worden maar, inmiddels wacht ik al een langere tijd. Is dit herkenbaar dat het langer duurt voor je geholpen wordt dan aangegeven? Beetje vaag zo.

Nee hoor dat is niet het enige. Ik heb geld gestort op mijn rekening (via ideal) maar dat wordt/is niet bijgeschreven. Dat vind ik toch wel sos ticket waardig. Maar zelfs een sos ticket wordt dus niet binnen 1 dag beantwoordt.budjepaul schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:44:
[...]
Een SOS-ticket voor het aanvragen van een spaarrekening?!
[ Voor 12% gewijzigd door ludipudi op 12-08-2023 18:51 ]
Wat ik hierboven ook reeds beschreef zal voor jou ook hetzelfde gelden denk ik. De doorloop tijden zijn (behoorlijk) langer maar je krijgt bericht. Veel medewerkers bij Bunq zijn nog met vakantie. En hoewel bij de grootbanken niet massaal met spaarrekeningen wordt overgestapt, mag Bunq zich verheugen in de nodige aanmeldingen voor nieuwe (spaar) klanten die soms manueel denk ik, bekeken moeten worden.ludipudi schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:48:
[...]
Nee hoor dat is niet het enige. Ik heb geld gestort op mijn rekening (via ideal) maar dat wordt/is niet bijgeschreven. Dat vind ik toch wel sos ticket waardig. Maar zelfs een sos ticket wordt dus niet binnen 1 dag beantwoordt.
Ik had gisteren ineens wat vreemde dingen, probeerde mijn wachtwoord in te voeren, en kreeg ineens teveel foute pogingen, was al na de eerste keer. Toen maar een nieuw wachtwoord aangemaakt en toen lukte het wel. Kreeg daarna gelijk melding(mail) dat een ander toestel was ingelogd(vreemd was mijn eigen telefoon). En nu als ik in de app zit en wil bijvoorbeeld aan het rad draaien krijg ik een melding dat ik de verouderde versie heb en die moet updaten, klik ik daar op word ik naar Playstore gelinkt maar daar staat helemaal geen update. Vreemd...
Misschien eens de cache van de app leeg maken?MrMvB schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:23:
Ik had gisteren ineens wat vreemde dingen, probeerde mijn wachtwoord in te voeren, en kreeg ineens teveel foute pogingen, was al na de eerste keer. Toen maar een nieuw wachtwoord aangemaakt en toen lukte het wel. Kreeg daarna gelijk melding(mail) dat een ander toestel was ingelogd(vreemd was mijn eigen telefoon). En nu als ik in de app zit en wil bijvoorbeeld aan het rad draaien krijg ik een melding dat ik de verouderde versie heb en die moet updaten, klik ik daar op word ik naar Playstore gelinkt maar daar staat helemaal geen update. Vreemd...
Cache net even leeg gemaakt, maar blijf die updatemelding krijgen.
Heb nog een vraag, het is mij ook niet helemaal duidelijk hoeveel geld je nu van je easy savings rekening kan terug storten naar je ING bank oid. Zie 2x per maand, maar nergens duidelijk vermeld wat de limiet is. Of is er geen limiet?
Heb nog een vraag, het is mij ook niet helemaal duidelijk hoeveel geld je nu van je easy savings rekening kan terug storten naar je ING bank oid. Zie 2x per maand, maar nergens duidelijk vermeld wat de limiet is. Of is er geen limiet?
De limiet dat je zelf hebt ingesteld bij dat tandwieltje rechtsboven.MrMvB schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:23:
Cache net even leeg gemaakt, maar blijf die updatemelding krijgen.
Yes thanks, zie het staan nu. Bedrag staat nu op 5000 en kan ik verhogen dus. Niet dat ik straks een huis wil kopen en niet ineens bij mijn geld kanWispe schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:28:
[...]
De limiet dat je zelf hebt ingesteld bij dat tandwieltje rechtsboven.
Ik heb 100.000. Mocht er een nieuwsbericht zijn dat bunq in problemen is, ben ik van 2-3 klikken verwijderd om het in 1x over te maken naar mijn tegenrekening.MrMvB schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:50:
[...]
Yes thanks, zie het staan nu. Bedrag staat nu op 5000 en kan ik verhogen dus. Niet dat ik straks een huis wil kopen en niet ineens bij mijn geld kan
Ik dacht dat bunq een max had van €50.000? Ik kan me nog herinneren van posts hier dat mensen die bijvoorbeeld een huis gekocht hadden vele keren €50.000,- over moesten maken naar de notaris.Wispe schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:00:
[...]
Ik heb 100.000. Mocht er een nieuwsbericht zijn dat bunq in problemen is, ben ik van 2-3 klikken verwijderd om het in 1x over te maken naar mijn tegenrekening.
Geen idee? Misschien moet die foutmelding nog volgen wanneer ik wil overboeken, maar staat wel op 100k ingesteld hier.Louw Post schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:46:
[...]
Ik dacht dat bunq een max had van €50.000? Ik kan me nog herinneren van posts hier dat mensen die bijvoorbeeld een huis gekocht hadden vele keren €50.000,- over moesten maken naar de notaris.
[ Voor 3% gewijzigd door Wispe op 14-08-2023 14:48 ]
Hi allen,
Sinds kort maken mijn partner en ik gebruik van Bunq Easy Savings voor zowel onze gezamenlijke als individuele spaarrekening. Nu wil het zo dat de wekelijkse rente van de gezamenlijke rekening op mijn individuele rekening wordt gestort. De rente moet ik hier op volgend uitrekenen en storten naar de gezamenlijke. Resumé de vraag dan of het mogelijk is dat rentes op de twee separate rekeningen worden gestort en niet op één rekening?
Sinds kort maken mijn partner en ik gebruik van Bunq Easy Savings voor zowel onze gezamenlijke als individuele spaarrekening. Nu wil het zo dat de wekelijkse rente van de gezamenlijke rekening op mijn individuele rekening wordt gestort. De rente moet ik hier op volgend uitrekenen en storten naar de gezamenlijke. Resumé de vraag dan of het mogelijk is dat rentes op de twee separate rekeningen worden gestort en niet op één rekening?
Je kunt maar 1 rekening selecteren.Venzl schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:08:
Hi allen,
Als het een CJ savings rekening is krijgen jullie allebei de helft van de rente.Venzl schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:08:
Hi allen,
Ik gebruik Bunq al een aantal jaren. Ik heb op dit moment 4 accounts (1 vereniging, 2 voor ondernemingen en 1 prive). Ik heb inmiddels een haat/liefde verhouding met Bunq.
In het begin was ik nog van mening dat er best iets mis mag gaan bij een bank die nog niet zo lang bestaat en progressief is i.p.v. conservatief als het gaat om nieuwe functionaliteiten. Ze mogen nu langzamerhand wel wat volwassener zijn vind ik.
Waar ik mij vooral aan erger is dat laatste jaren een soort winstoptimalisatieslag hebben gemaakt. Zo was het voor een zakelijke gebruiker eerst gratis om zowel een foto als een notitie toe te voegen aan een mutatie. Tegenwoordig zijn die los van elkaar gekoppeld en is een foto toevoegen gratis maar een notitie toevoegen een betaalde handeling (volgens mij 10c).
Het meest bizarre voorbeeld is dat ik bij een account een pinpas heb geblokkeerd omdat deze verloren was. Uit veiligheidsredenen is ons geleerd dat je een verloren pinpas gelijk moet blokkeren zodat er geen misbruik van gemaakt kan worden.
Na dit incident heb ik een nieuwe pinpas aangevraagd. Blijkt dat een vervangende pinpas als een extra pinpas wordt gezien waarvoor je dus per maand 2,3 euro moet betalen. Er wordt volgehouden bij bunq support dat het mijn eigen schuld is. Ik had destijds niet op `block card` maar `replace card` had moeten klikken...
In het begin was ik nog van mening dat er best iets mis mag gaan bij een bank die nog niet zo lang bestaat en progressief is i.p.v. conservatief als het gaat om nieuwe functionaliteiten. Ze mogen nu langzamerhand wel wat volwassener zijn vind ik.
Waar ik mij vooral aan erger is dat laatste jaren een soort winstoptimalisatieslag hebben gemaakt. Zo was het voor een zakelijke gebruiker eerst gratis om zowel een foto als een notitie toe te voegen aan een mutatie. Tegenwoordig zijn die los van elkaar gekoppeld en is een foto toevoegen gratis maar een notitie toevoegen een betaalde handeling (volgens mij 10c).
Het meest bizarre voorbeeld is dat ik bij een account een pinpas heb geblokkeerd omdat deze verloren was. Uit veiligheidsredenen is ons geleerd dat je een verloren pinpas gelijk moet blokkeren zodat er geen misbruik van gemaakt kan worden.
Na dit incident heb ik een nieuwe pinpas aangevraagd. Blijkt dat een vervangende pinpas als een extra pinpas wordt gezien waarvoor je dus per maand 2,3 euro moet betalen. Er wordt volgehouden bij bunq support dat het mijn eigen schuld is. Ik had destijds niet op `block card` maar `replace card` had moeten klikken...

Vraagje,
We hebben de knop doorgehakt en willen (ik en de vrouw) naar Bunq toe. Mede door alle features die er zijn.
Echter, we hebben nu bij de ABN 1 gezamenlijke rekening, en 1 gezamenlijke spaarrekening.
Hoe moet ik dit bij Bunq doen ?
Zelf een account maken, en zij moet haar eigen account maken en dan uitnodigen voor Joint account ?
Begrijp ik dan goed dat we ineens 3 rekeningen krijgen. ?
Haar privé, mijn privé, en onze gezamenlijke? Dus we kunnen niet op elkaars rekening kijken (nu kunnen we dat wel en dat is voor ons best een pre)
We zouden graag 1 gedeelde rekening hebben, dit houdt het overzichtelijk. Iets met toch getrouwd in gemeenschap. Nu komt het loon en alles ook op de gezamelijke rekening.
Ook nog de vraag, we hebben beiden dan een easy money abonnement nodig gok ik? Van 8,99 per maand.
We hebben de knop doorgehakt en willen (ik en de vrouw) naar Bunq toe. Mede door alle features die er zijn.
Echter, we hebben nu bij de ABN 1 gezamenlijke rekening, en 1 gezamenlijke spaarrekening.
Hoe moet ik dit bij Bunq doen ?
Zelf een account maken, en zij moet haar eigen account maken en dan uitnodigen voor Joint account ?
Begrijp ik dan goed dat we ineens 3 rekeningen krijgen. ?
Haar privé, mijn privé, en onze gezamenlijke? Dus we kunnen niet op elkaars rekening kijken (nu kunnen we dat wel en dat is voor ons best een pre)
We zouden graag 1 gedeelde rekening hebben, dit houdt het overzichtelijk. Iets met toch getrouwd in gemeenschap. Nu komt het loon en alles ook op de gezamelijke rekening.
Ook nog de vraag, we hebben beiden dan een easy money abonnement nodig gok ik? Van 8,99 per maand.
[ Voor 13% gewijzigd door thetakman op 15-08-2023 21:40 ]
Beide een eigen abonnement nemen. Je krijgt de mogelijkheid om 20 of meer rekeningen te openen. Ieder rekening kun je delen (Joint account), dat zijn dus je gezamenlijke (spaar-)rekeningen.
Je kunt je eigen rekeningen hebben maar per rekening elkaar inzage geven zonder de rekening te delen.
Je kunt je eigen rekeningen hebben maar per rekening elkaar inzage geven zonder de rekening te delen.
BUNQ heeft een API waarmee je transacties kan lezen. De API gebruik ik al jaren vanaf mijn Rasperry Pi. Sinds een tijdje komen de callbacks van de API niet meer aan. Het lijkt dat de callbacks alleen nog op poort 443 afgeleverd worden. Een callback URL als https:/1.2.3.4:5555/ doet het niet meer. Omdat poort 443 vaak al in gebruik is door een web server is het lastig om vanuit een script hiernaar te luisteren. Om een poort onder de 1024 te binden moet je ook als root draaien.
Wie gebruikt de API nog meer? Hebben jullie iets gemerkt aan de callbacks?
Ik heb deze week minder rente over mijn spaargeld gekregen dan in de voorgaande weken, terwijl ik mijn saldo niet heb gewijzigd - enig idee of dit een bekend probleem is of wat hiervoor de verklaring kan zijn?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ah oke!ejtnaj schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 23:13:
Beide een eigen abonnement nemen. Je krijgt de mogelijkheid om 20 of meer rekeningen te openen. Ieder rekening kun je delen (Joint account), dat zijn dus je gezamenlijke (spaar-)rekeningen.
Dus ik maak een joint rekening aan, deze deel ik met de vrouw.
Vervolgens is het dus enkel een kwestie van hier het geld op laten storten etc en de betalingen vanaf doen.
Hoe werkt dat dan met Budgetting? Dit is voor ons een belangrijk toevoeging.
Maak ik dan gewoon de budget rekeningen aan zoals we ze willen, en deel ik deze dan vervolgens?
Heb het idee dat ik iets mis als we zo willen werken.
Ons doel is:
Gezamelijke rekening, hier dus de budget rekeningen voor maken, zodat we makkelijk de boodschappen afrekenen van het Groceries potje, dingen voor huis zoals hypotheek en verzekering etc van het Huishoud potje etc.
Hier hetzelfde verhaal, minder rente terwijl ik zelfs extra heb ingelegd. Geen idee waar het aan ligt.Gynnad schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:32:
Ik heb deze week minder rente over mijn spaargeld gekregen dan in de voorgaande weken, terwijl ik mijn saldo niet heb gewijzigd - enig idee of dit een bekend probleem is of wat hiervoor de verklaring kan zijn?
Bij ons ook, die van mij was hetzelfde als vorige week, maar die van mijn vrouw is lager....Badpete schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:45:
[...]
Hier hetzelfde verhaal, minder rente terwijl ik zelfs extra heb ingelegd. Geen idee waar het aan ligt.
Ik zit te kijken naar een gedeelde rekening. Ik gebruik zelf al jaren bunq.
Kan ik een bestaande rekening voor vaste lasten, delen met mijn vriendin? En moet zij hiervoor dan betalen, of kan dat ook met een gratis account?
De beschrijvingen zijn niet helemaal duidelijk in de documentatie.
Kan ik een bestaande rekening voor vaste lasten, delen met mijn vriendin? En moet zij hiervoor dan betalen, of kan dat ook met een gratis account?
De beschrijvingen zijn niet helemaal duidelijk in de documentatie.
26 juli: 23,28Gynnad schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:32:
2 aug: 24,29
9 aug: 32,40
Vandaag: 24,31
Heel vreemd.
Hier hetzelfde, lijkt erop dat er 6 dagen rente uitbetaald is in plaats van 7, rente van deze week is bij mij 86% (6/7) t.o.v. vorige weekGynnad schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:32:
@A1989 heeft op 2 augustus hetzeflde probleem gemeld, is dat toen nog recht getrokken met de volgende rente uitbetaling?
Bij mij lijkt het ook op 6 dagen gebaseerd te zijn. Beetje knullig foutje van een bank. Iemand een idee wat hiervan (programmeertechnisch) de oorzaak zou kunnen zijn?
Het lijkt mij dat zo’n berekening of altijd goed of altijd fout is.
Het lijkt mij dat zo’n berekening of altijd goed of altijd fout is.
Ik zie op Bunq Together dat dit een bekende bug is...
We're aware of a similar bug and we are actively working on solving it as soon as possible, so you can receive the correct payment.
Ik gebruik de Amazon (AWS Serverless) versie, die werkt perfect. "vroeger" deed ik het ook met een versie op een server ergens, maar eigenlijk was dat altijd gedoe. Sinds 3 jaar ofzo over op de AWS versie en dat gaat echt perfect (alleen soms om de zoveel tijd een keer even de keys updaten). AWS is voor zo'n klein beetje gebruik ook gratis, dus ik zou je aanraden om die kant op te gaan.Delay schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:29:
BUNQ heeft een API waarmee je transacties kan lezen. De API gebruik ik al jaren vanaf mijn Rasperry Pi. Sinds een tijdje komen de callbacks van de API niet meer aan. Het lijkt dat de callbacks alleen nog op poort 443 afgeleverd worden. Een callback URL als https:/1.2.3.4:5555/ doet het niet meer. Omdat poort 443 vaak al in gebruik is door een web server is het lastig om vanuit een script hiernaar te luisteren. Om een poort onder de 1024 te binden moet je ook als root draaien.
Oke, we zijn door de validatie heen en hebben een gezamelijk account.
Begrijp ik het goed dat als ik een rekening wilt waar automatisch al mijn abbonement afgaan bijvoorbeeld, of de hypotheek. En de vrouw deze ook wilt zien, ik dus een gezamelijke rekening er potje die we willen, moet aanmaken?
Begrijp ik het goed dat als ik een rekening wilt waar automatisch al mijn abbonement afgaan bijvoorbeeld, of de hypotheek. En de vrouw deze ook wilt zien, ik dus een gezamelijke rekening er potje die we willen, moet aanmaken?
ColeJ schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:42:
[...]
Denken jullie nou echt dat Bunq niet het juiste rente bedrag betaald
Jup, zelfde hier het geval.Wenzel schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:59:
Ik heb ook maar 6 dagen rente uitbetaald gekregen.
Yep, same here! Zag vannacht al dat het niet lijkt te kloppen. Volgens bunq wordt het vandaag nog opgelost.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Heb je rente ingeschakeld?TimoD schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:13:
Een paar maanden geleden heb ik een spaarrekening geopend en geld gestort. Ik was in de veronderstelling dat ik rente zou ontvangen, maar nu blijkt dat ik geen rente krijg omdat ik nog op het oude abonnement 'Easy Travel' zit. In de app staat wel 2,46%. Wat vinden jullie hiervan?
[Afbeelding] [Afbeelding]
Bunq payday is inderdaad ingeschakeld.
Ik vind het best wel misleidend.
/f/image/JAFkT2Cvubfm8tlvosoFocdY.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door TimoD op 16-08-2023 15:27 ]
Het probleem
Tot op heden heb ik een borg niet terug gekregen. Het kan te maken hebben met de vervaldatum van mijn Travel Card.
Wat er is gebeurd
Tot op heden heb ik een borg niet terug gekregen. Het kan te maken hebben met de vervaldatum van mijn Travel Card.
Wat er is gebeurd
- De camping heeft borg ingehouden op de Travel card, dit was op 15 juli.
- De camping heeft ook laten weten dat ze de reservering niet hebben geclaimed (in hun mail noemde ze het cancelen). Dit was op 5 aug.
- De camping raadt aan om contact op te nemen met bunq.
- Verval datum van de kaart is 08/23
- Op 7 aug was er nog een transactie van iTunes apple met deze Travel Card, een indicatie dat het nog werkt.
- Contact opgenomen met bunq op 12 aug. maar krijg geen gehoor.
- Meermaals in de chat naar reactie gevraagd, tevergeefs.
- De bunq bot suggereert wel dat ik "restitutie aanvragen" kan doen. Ik twijfel om dit uit te voeren zonder dat een bunq werknemer naar mijn casus heeft gekeken. Straks doe ik iets wat onomkeerbaar is.
- Geannuleerde reserveringen zouden ook toch na vervaldatum terecht moeten komen? het lijkt me een veelvoorkomend scenario en niet een edge case.
[ Voor 4% gewijzigd door goodfella op 16-08-2023 16:31 ]
Dank voor het screenshot. Dit soort updates zijn niet meer te zien voor niet-Twitter/X-gebruikers...

Zit zelf bij Bunq maar zo jammer dat de ondersteuning zo is.. Kost klanten en reputatie.goodfella schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 16:12:
Het probleem
Wat er is gebeurdWat heb ik gedaan
- De camping heeft borg ingehouden op de Travel card, dit was op 15 juli.
- De camping heeft ook laten weten dat ze de reservering niet hebben geclaimed (in hun mail noemde ze het cancelen). Dit was op 5 aug.
- De camping raadt aan om contact op te nemen met bunq.
- Verval datum van de kaart is 08/23
- Op 7 aug was er nog een transactie van iTunes apple met deze Travel Card, een indicatie dat het nog werkt.
Vragen
- Contact opgenomen met bunq op 12 aug. maar krijg geen gehoor.
- Meermaals in de chat naar reactie gevraagd, tevergeefs.
- De bunq bot suggereert wel dat ik "restitutie aanvragen" kan doen. Ik twijfel om dit uit te voeren zonder dat een bunq werknemer naar mijn casus heeft gekeken. Straks doe ik iets wat onomkeerbaar is.
- Geannuleerde reserveringen zouden ook toch na vervaldatum terecht moeten komen? het lijkt me een veelvoorkomend scenario en niet een edge case.
Staat niet goed, payday storting moet op een IBAN (easy savings of sub) account staan vermoed ik. Niet op een travel Card.TimoD schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:25:
[...]
Bunq payday is inderdaad ingeschakeld.
Ik vind het best wel misleidend.
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 16-08-2023 20:11 ]
Nog steeds geen verandering hier, helaas.WhatsappHack schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:11:
Yep, same here! Zag vannacht al dat het niet lijkt te kloppen. Volgens bunq wordt het vandaag nog opgelost.
Bij mij speelde het 2 weken terug ook, dat is bij de betaling van vorige week gecorrigeerd. Vandaag is het weer misgegaan dus ik heb er vertrouwen in dat ze het weer oplossen.Zoidberg_AvG schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:13:
[...]
Hier hetzelfde, lijkt erop dat er 6 dagen rente uitbetaald is in plaats van 7, rente van deze week is bij mij 86% (6/7) t.o.v. vorige week
@A1989 heeft op 2 augustus hetzeflde probleem gemeld, is dat toen nog recht getrokken met de volgende rente uitbetaling?
Ik heb inmiddels de "vergeten" rente op de rekening staan.
:fill(white):strip_exif()/f/image/XNAw8SgSs2V9pjabPd5AgDPD.png?f=user_large)
[ Voor 20% gewijzigd door cedras op 16-08-2023 23:30 ]
Hier wel, maar het totaal bij elkaar opgeteld is nog altijd lager dan de voorgaande week.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"