• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 23:06:
[...]

Hier wel, maar het totaal bij elkaar opgeteld is nog altijd lager dan de voorgaande week. :+ Terwijl ik geen geld heb opgenomen uit de spaarrekeningen. :P
Ik nu ook, en bij mij ook minder dan vorige week.
En bovenin bij "Totale rente". staat bij "Totaal verdiende rente" 0 euro, terwijl ik al een paar weken rente van ze krijg.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:59

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Pfff valt mij zojuist op dat sinds 28 juni bepaalde betalingen vanaf mijn persoonlijke iban betaald worden. Terwijl ik die nergens ingesteld heb. Daar staat een klein potje voor af en toe een cadeau voor de Mrs maar dat smelt nu weg...

@GeorgeMichael het werkt bij mij dus ook niet meer zoals ik verwacht helaas.

[ Voor 14% gewijzigd door Beekforel op 17-08-2023 08:42 ]

• Superfreak
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik heb nu sinds een kleine week een spaarrekening bij Bunq. Payday zou woensdag moeten zijn maar gisteren is er geen rente bijgeschreven. Is dit normaal bij de eerste week? Wacht bunq tot je een volledige week hebt gehad oid?

• Badpete
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 21:08
Heeft iemand toevallig al uitgerekend wat de effectieve rente op jaarbasis is met een bedrag van 50k? Door het rente op rente effect van wekelijk uitbetalen moet dit toch meer zijn dan de 2,46%?

Ik zit te twijfelen om over te stappen naar Bigbank, die heeft 2,7% rente maar keert wel jaarlijks uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-09 20:44
Badpete schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:20:
Heeft iemand toevallig al uitgerekend wat de effectieve rente op jaarbasis is met een bedrag van 50k? Door het rente op rente effect van wekelijk uitbetalen moet dit toch meer zijn dan de 2,46%?

Ik zit te twijfelen om over te stappen naar Bigbank, die heeft 2,7% rente maar keert wel jaarlijks uit.
2.49% als ik mij niet vergis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
Volgens mij communiceert bunq met die 2,46% al de effectieve rente. Of wordt ergens in de voorwaarden specifiek gezegd dat dit nominaal is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Dit zegt bunq er zelf over:
🇳🇱 If you're a Dutch resident

When you have €100,000 on your bunq Savings Account every day, then you get €2,460 per year. The interest you earn will be paid out weekly. If you have €100,000 on your bunq account every day, then you get €2,460/12 = €205 per month. If each month has about 4.3 weeks in it, you’ll receive 205/4.3 = €47.67 for a week.
Bron: https://together.bunq.com...t-calculated-and-paid-out

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zoidberg_AvG
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Badpete schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:20:

Rente per week is 0.0246 / 365 * 7 = 0,00047178 = 0,04718%

per jaar kom je dan op 1,00047178 ^ (365/7) = 1,024899 = 2.49%

Scheelt je per jaar voor 50k dus 15 euro

• Badpete
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 21:08
Top, denk dat overstappen wel loont.
Bedankt allemaal!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Tweakx schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:29:
[...]

Zit zelf bij Bunq maar zo jammer dat de ondersteuning zo is.. Kost klanten en reputatie.
Bunq heb ik niet meer hoog zitten en verwacht niet zoveel van hen, dit bedoel ik niet cynisch. Met andere woorden: ik gebruik hun service met lage verwachtingen en anticipeer op onvolmaakte/onvolwassen banking services.

Enfin, ik heb mijn probleem op bunq together gepost en kort daarna reactie gekregen in zowel de app als op het bunq forum.

1. Jammer dat ik hier zelf achter aan moet.
2. Jammer dat ze pas actie ondernemen na een forum post

Het probleem is wel opgelost. Reserveringen worden nooit o.b.v. kaarten gedaan, maar op IBAN nummer gedaan. Dus ook al was mijn kaart vervallen, het geld kan altijd terug komen. Hiervoor moest ik een chargeback indienen en aangezien het geld ongeclaimd was, kreeg ik het binnen paar minuten terug.

Dit probleem had in 1 minuut opgelost kunnen worden i.p.v. vijfenhalve dag.

--edit--
type foutjes.

[ Voor 8% gewijzigd door goodfella op 18-08-2023 10:13 ]

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Datisraar schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:00:
[...]

Staat niet goed, payday storting moet op een IBAN (easy savings of sub) account staan vermoed ik. Niet op een travel Card.
Naam van de rekening is gewoon "bunq Travel card" en dan aan die pas gekoppeld denk ik. Zoiets heb ik namelijk ook ingesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-09 10:53
Superfreak schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:41:
Ik heb nu sinds een kleine week een spaarrekening bij Bunq. Payday zou woensdag moeten zijn maar gisteren is er geen rente bijgeschreven. Is dit normaal bij de eerste week? Wacht bunq tot je een volledige week hebt gehad oid?
Hier een zelfde probleem. De rekening is nu een week oud (vorige week vrijdag aangemaakt en geld gestort). Vandaag is payday maar geen rente bijgeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:18

dbzfan

Nee.

wjsiebes schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 07:10:
[...]

Hier een zelfde probleem. De rekening is nu een week oud (vorige week vrijdag aangemaakt en geld gestort). Vandaag is payday maar geen rente bijgeschreven.
Als vrijdag payday voor jou is kun je het ergens vandaag verwachten (meestal eind van de dag).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:35

Cordon

Lievelings jankert

dbzfan schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 07:11:
[...]

Als vrijdag payday voor jou is kun je het ergens vandaag verwachten (meestal eind van de dag).
Of ergens vandaag. Ik krijg het altijd in de loop van de ochtend :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
  • Laatst online: 30-09 18:00
Ter info, bij mij ook altijd payday op vrijdags. Net binnen en heb het terug gerekend. Op de cent nauwkeurig en klopt bij mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-09 10:53
Cordon schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:34:
[...]

Of ergens vandaag. Ik krijg het altijd in de loop van de ochtend :P
Het is inderdaad gearriveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMvB
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02 21:53
MrMvB schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:23:
Ik had gisteren ineens wat vreemde dingen, als ik in de app zit en wil bijvoorbeeld aan het rad draaien krijg ik een melding dat ik de verouderde versie heb en die moet updaten, klik ik daar op word ik naar Playstore gelinkt maar daar staat helemaal geen update. Vreemd...
Vandaag zat er een update van Bunq in de playstore. Maar daarna nog steeds deze meding. Kan ik de app verwijderen en opnieuw downloaden en installeren zonder 'gekke dingen'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
MrMvB schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:52:
[...]

Vandaag zat er een update van Bunq in de playstore. Maar daarna nog steeds deze meding. Kan ik de app verwijderen en opnieuw downloaden en installeren zonder 'gekke dingen'?
Bij bunq zou ik dat niet durven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 16:21

Louw Post

Cerenas

Is het mogelijk om te wijzigen op welke rekening die payday gestort wordt? Ik meen me te herinneren dat het vroeger met de gewone rente betalingen gewoon mogelijk was, maar nu onder payday zie ik wel welke rekening het op komt, maar kan ik het niet wijzigen lijkt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 23:52
MrMvB schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:52:
Net heb ik mijn app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik moest inloggen met mijn email/telnr en de zes cijferige code. Daarna moest ik een video met geluid opnemen, waarin ik mijn hoofd naar links bewoog, en drie cijfers voorlas. De app zei daarna "We're checking your information". Een paar minuten later was ik ingelogd in de app en kon ik mijn rekeningen weer zien. De indeling van mijn kaarten en accounts in groepen is verloren gegaan: alle kaarten zitten in 1 groep en de accounts staan los in beeld.

Als je de app verwijdert en opnieuw installeert behandelt hij het zo te zien als alsof je een nieuwe telefoon hebt gekocht.

[ Voor 21% gewijzigd door Delay op 18-08-2023 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Louw Post schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:12:
Is het mogelijk om te wijzigen op welke rekening die payday gestort wordt? Ik meen me te herinneren dat het vroeger met de gewone rente betalingen gewoon mogelijk was, maar nu onder payday zie ik wel welke rekening het op komt, maar kan ik het niet wijzigen lijkt het.
Het wordt gestort op de rekening waarvan je ook je abonnement betaald. Als je deze dus wijzigt, kom het op die rekening. Dat is voor nu de enige manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Of de rente automatisch door laten storten naar een andere rekening met de 'sort'-functie. Vreemd genoeg zie je dan geen afschrijving, maar ontvang je het wel op de gewenste rekening.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 16:05

mwa

Wat zou dit topic toch saai worden als er geen rente stress meer zou zijn bij alle nieuwe bunq klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
mwa schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:38:
Wat zou dit topic toch saai worden als er geen rente stress meer zou zijn bij alle nieuwe bunq klanten
Haha, dan heb je de draadjes op de Openbank hier bij tweakers vast nog niet gelezen zeker 😉? Daar ook best wel reuze rente stress bij OB klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1989
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-09 20:55
Zoidberg_AvG schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:13:
[...]

Hier hetzelfde, lijkt erop dat er 6 dagen rente uitbetaald is in plaats van 7, rente van deze week is bij mij 86% (6/7) t.o.v. vorige week

@A1989 heeft op 2 augustus hetzeflde probleem gemeld, is dat toen nog recht getrokken met de volgende rente uitbetaling?
Ja is rechtgetrokken. Deze week ging het weer mis, dag later ook rechtgetrokken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 22:53
Ik ben bezig met een poging klant te worden, echter weigert Bunq steeds de verificatie. Onfido geeft aan dat de foto te blurry is, maar stiller kan ik de telefoon echt niet houden. Als ik naar de gemaakte foto kijk, dan lijkt alles prima leesbaar.

Iemand tips om door de Onfido verificatie heen te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Raling schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:30:
Ik ben bezig met een poging klant te worden, echter weigert Bunq steeds de verificatie. Onfido geeft aan dat de foto te blurry is, maar stiller kan ik de telefoon echt niet houden. Als ik naar de gemaakte foto kijk, dan lijkt alles prima leesbaar.

Iemand tips om door de Onfido verificatie heen te komen?
Lukte hier in 1x. Wellicht onder een lamp foto maken en je ellebogen op de tafel zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Ik heb ongeveer twee weken geleden Easy Savings aangevraagd (ben al jaren klant), maar er gebeurt maar mix. Ze zeggen dat ze aan het controleren zijn, maar er zit geen schot in.

Zijn er hier anderen die recente ervaring daarmee hebben?

En mijn vrouw was nog geen klant en heeft begin vorige week zich aangemeld. Bunq zegt dan dat je in 5 minuten een rekening hebt daar, maar zelfs in 5 DAGEN lijkt het nog niet te lukken.
Wat denken jullie dat hier aan de hand kan zijn?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Hippe Lip schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 23:21:
Ik heb ongeveer twee weken geleden Easy Savings aangevraagd (ben al jaren klant), maar er gebeurt maar mix. Ze zeggen dat ze aan het controleren zijn, maar er zit geen schot in.

En mijn vrouw was nog geen klant en heeft begin vorige week zich aangemeld. Bunq zegt dan dat je in 5 minuten een rekening hebt daar, maar zelfs in 5 DAGEN lijkt het nog niet te lukken.
Ik heb vorige week voor mijn vader in 5 minuten een easy savings rekening opgezet, hij kon er gelijk geld naar overboeken. Er lijkt dus iets te zijn misgegaan bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik heb zojuist mijn Bunq account opgezegd, vond het de 2.5~ euro per maand niet waard.
Teveel winkels waar de Bunq kaart niet goed werkte, leverde alleen maar frustraties op.

Support vind ik ook om te huilen.
Allicht in de toekomst weer een poging.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Wowhead schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:51:
Ik heb zojuist mijn Bunq account opgezegd, vond het de 2.5~ euro per maand niet waard.
Teveel winkels waar de Bunq kaart niet goed werkte, leverde alleen maar frustraties op.

Dan vraag ik mij af, welke winkels? Echt nog nooit ergens een weigerende pas gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raling
  • Laatst online: 29-09 22:53
Hippe Lip schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 23:21:

Zoals je hierboven leest heb ik hetzelfde probleem. Vanochtend nog een aantal identificatie pogingen gedaan, maar steeds niet geaccepteerd.

Nu heb ik na die pogingen eens een berichtje naar de support gestuurd. Nog geen reactie gekregen, maar het resultaat is dat de identificatie nu ineens is gelukt.

Mooi dat het is gelukt, jammer dat het zolang moet duren, zonder dat duidelijk was wat er aan de hand was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Wowhead schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:51:

Dan vraag ik me toch echt af wat je met die kaart doet, want het is gewoon een standaard Maestro of Mastercard, net zoals al die andere banken hebben. Het enige wat er aan de hand kan zijn als een kaart niet werkt is dat er onvoldoende saldo is. Daarin is bunq onverbiddelijk. Negatief saldo is onmogelijk, nog geen cent!

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
Hippe Lip schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:40:
[...]

Dan vraag ik me toch echt af wat je met die kaart doet, want het is gewoon een standaard Maestro of Mastercard, net zoals al die andere banken hebben. Het enige wat er aan de hand kan zijn als een kaart niet werkt is dat er onvoldoende saldo is. Daarin is bunq onverbiddelijk. Negatief saldo is onmogelijk, nog geen cent!
Dat is geen bunq issue, zijn vooral winkel die moeten updaten of automaten moeten vervangen.
Die oude dingen kunnen alleen overweg met meastro kaarten of winkels hebben debit kaarten uit staan ivm kosten.
Mooie is dat rabo nu ook deze kaarten gaan uitgeven en wat ik begreep ing vanaf oktober.
Alles word debit kaarten https://www.consumentenbo...-met-maestro-betaalpassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hippe Lip schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:40:
[...]

Wellicht had hij alleen de 'creditcard' (debitcard met een credit BIN) van Bunq. Daarmee kan betalen in Nederland op sommige plekken best nog problematisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

TexMex schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:13:
[...]

Wellicht had hij alleen de 'creditcard' (debitcard met een credit BIN) van Bunq. Daarmee kan betalen in Nederland op sommige plekken best nog problematisch zijn.
Die gebruik ik voornamelijk, bij een enkele werkte het niet. Maar dat waren vooral de kleine eenmanszaken. Dit lijkt gewoon een reden om te kunnen klagen over Bunq :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Cordon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 20:43:
[...]

Die gebruik ik voornamelijk, bij een enkele werkte het niet. Maar dat waren vooral de kleine eenmanszaken. Dit lijkt gewoon een reden om te kunnen klagen over Bunq :P
Mwa, met creditcards hangt het er toch echt wel van af in wat voor soort gelegenheden je komt en waar je woont. In steden en bij grotere ketens gaat het vaak prima, maar er zijn echt nog genoeg plekken waar ze niet geaccepteerd worden (zoals bijvoorbeeld veruit de meeste AH-filialen). Natuurlijk wel heel simpel op te lossen door dan alsnog voor de 'echte' debitcard te gaan. Maar goed, geen idee of dit inderdaad de oorzaak van zijn probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

CP1977 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:09:
[...]

Dat is geen bunq issue, zijn vooral winkel die moeten updaten of automaten moeten vervangen.
Die oude dingen kunnen alleen overweg met meastro kaarten of winkels hebben debit kaarten uit staan ivm kosten.
Mooie is dat rabo nu ook deze kaarten gaan uitgeven en wat ik begreep ing vanaf oktober.
Alles word debit kaarten https://www.consumentenbo...-met-maestro-betaalpassen
Oh, je bedoelt dat het aan Maestro ligt? Die is inmiddels end of life, die wordt niet meer uitgegeven. Het is voortaan alleen nog maar Mastercard. Dat betekent dat als een winkel die kaart niet accepteert, dat ze een probleem hebben. En dat gaat alleen nog maar erger worden want alle Maestrokaarten die nu verlopen worden vervangen door een Mastercard.

Zie hier bijvoorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Hippe Lip op 21-08-2023 23:39 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:46
Hippe Lip schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:37:
[...]

Oh, je bedoelt dat het aan Maestro ligt? Die is inmiddels end of life, die wordt niet meer uitgegeven. Het is voortaan alleen nog maar Mastercard. Dat betekent dat als een winkel die kaart niet accepteert, dat ze een probleem hebben. En dat gaat alleen nog maar erger worden want alle Maestrokaarten die nu verlopen worden vervangen door een Mastercard.

Zie hier bijvoorbeeld.
Neehoor, ik heb een weekje of 2 geleden mijn pas vernieuwd omdat deze ging verlopen (kreeg een melding). Ik heb gewoon een Maestro pas gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Hippe Lip schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:37:
[...]

Zie hier bijvoorbeeld.
Winkels kunnen er nog wel voor kiezen om alleen (Mastercard/Visa) debit kaarten te accepteren, die zijn nou eenmaal goedkoper in de transactiekosten.

Als degene die bunq heeft opgezegd met de creditcard probeerde te betalen, met de gedachte dat het overal wel zou werken, tja, dan kom je van een koude kermis thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 14:18
Toch nog een vraagje, zoals al eerder aangegeven willen we naar Bunq toe overstappen. (ik en de vrouw)
Nu wil ik dit grotendeels handmatig doen aangezien het een mooi moment is met de kam door alle betalingen heen te gaan en te kijken wat er beter kan.

ECHTER.. nu wordt ik lichtelijk zenuwachtig, want dat betekent dat ik m'n loon grotendeels zomaar overstort naar onze BUNQ rekening die een week oud is, en alle betalingen ga omzetten. (we houden de oude bank dus nog even aan zodat we kunnen zien wat er afgeschreven gaat worden en of we iets vergeten of niet etc)

Alleen... Hoe groot is de kans dat BUNQ nu ons zomaar blokkeert zoals je vaak leest?
Op het moment dat ik het op deze manier doe, ben ik best afhankelijk van ze namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 10:12
thetakman schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:51:
Toch nog een vraagje, zoals al eerder aangegeven willen we naar Bunq toe overstappen. (ik en de vrouw)
Nu wil ik dit grotendeels handmatig doen aangezien het een mooi moment is met de kam door alle betalingen heen te gaan en te kijken wat er beter kan.

ECHTER.. nu wordt ik lichtelijk zenuwachtig, want dat betekent dat ik m'n loon grotendeels zomaar overstort naar onze BUNQ rekening die een week oud is, en alle betalingen ga omzetten. (we houden de oude bank dus nog even aan zodat we kunnen zien wat er afgeschreven gaat worden en of we iets vergeten of niet etc)

Alleen... Hoe groot is de kans dat BUNQ nu ons zomaar blokkeert zoals je vaak leest?
Op het moment dat ik het op deze manier doe, ben ik best afhankelijk van ze namelijk.
Nee joh dat gebeurd zomaar niet. Tenzij je tienduizenden euro's overmaakt. Ik neem aan dat het rekeningnummer waar het geld vandaan komt dezelfde naam heeft?

Heb je een easyMoney account?
Mijn huishouden is in mei volledig naar bunq overgestapt. Zonder problemen.
Wij zijn er erg tevreden over. Inkomen op aparte bunq rekeningen, daarna automatisch verdeelt over diverse sub rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
  • Laatst online: 18-09 14:18
MrJvG13 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:26:
[...]

Nee joh dat gebeurd zomaar niet. Tenzij je tienduizenden euro's overmaakt. Ik neem aan dat het rekeningnummer waar het geld vandaan komt dezelfde naam heeft?

Heb je een easyMoney account?
Mijn huishouden is in mei volledig naar bunq overgestapt. Zonder problemen.
Wij zijn er erg tevreden over. Inkomen op aparte bunq rekeningen, daarna automatisch verdeelt over diverse sub rekeningen.
Dit is dus EXACT wat wij ook willen doen, automatisch verdelen, en hier de juiste diensten / rekeningen op laten afschrijven.

Zodat we overzicht houden, dit is echt een enorme pré voor ons! zodra het loon binnenkomt wordt het direct verdeeld, potje vaste lasten, wordt automatisch van het potje afgehaald en je ziet wat je nog over houdt.

Zo willen we ook boodschappen van een potje laten gaan, maar moet ik daarvoor een pas hebben dedicated tot het boodschappen potje? Of kan Bunq zien dat je bij een Jumbo afrekent en het daar van het juiste potje afhaalt?

We hebben beiden een EasyMoney account ja (geloof 8,99 per maand?)
Ja het geld zal van m'n andere rekening afkomen van de ABN met dezelfde naam als ik.

Echter zal volgende maand ook mijn loon direct op Bunq binnen komen, die komt dan van de werkgever (geen tienduizendend euro's) gaan ze daar nog van over de zeik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 10:12
thetakman schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:30:
[...]

Zo willen we ook boodschappen van een potje laten gaan, maar moet ik daarvoor een pas hebben dedicated tot het boodschappen potje? Of kan Bunq zien dat je bij een Jumbo afrekent en het daar van het juiste potje afhaalt?
Dat werkt in praktijk nauwelijks goed. Ja een jumbo betaling kan die wel plaatsen. Maar wij hebben dat binnen een paar dagen uitgezet.

Wij hebben een inkomen rekening, waar alleen maar het inkomen op binnenkort en verder niets.
Vanaf het inkomen gaat het automatisch naar gebudgetteerde rekeningen; woonlasten, abonnementen, boodschappen, vervoer, zorg, vrije tijd, prive.

Passen hebben we 2 fysieke per persoon. Maar we betalen alles met Apple Pay. We hebben de 2 passen pp gekoppeld aan 1 voor de boodschappen, 1 prive en een digi pas aangemaakt voor vervoer.
Van de andere potjes vinden er geen pinbetalingen plaats vanuit winkels.

[ Voor 10% gewijzigd door MrJvG13 op 22-08-2023 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Wij hebben een rekening voor vaste lasten. Daar komen ook de salarissen op binnen. Vanaf daar wordt geld overgemaakt naar de boodschappenrekening en naar onze privérekeningen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Rechter fluit DNB opnieuw terug om witwasboete onlinebank Bunq

In het kort
- Bunq heeft een tweede belangrijke overwinning geboekt tegen DNB over de witwascontroles.
- Twee boetes zijn door de rechter zeer sterk verlaagd omdat de fouten van de onlinebank veel minder ernstig waren dan de toezichthouder had gesteld.
- Bunq won vorig jaar al een geruchtmakende procedure van DNB over de manier waarop de bank de controles uitvoerde.

Lees het volledige artikel (achter login): https://fd.nl/financiele-...twasboete-onlinebank-bunq

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:10
Ik heb een hoofdrekening die de ontvanger is van al mijn inkomsten. Die stortingen worden altijd doorgestort zodat die rekening altijd leeg staat.

Er wordt doorgestort naar
- eigen incasso rekening (waar mijn terugkerende kosten vanaf gaan, zoals telefoonabonnement etc)
- eigen spaarrekening
- gezamenlijke hoofdrekening
- de rest naar een eigen portemonee.

Onze gezamenlijke hoofdrekening sorteert vervolgens weer door naar
- gezamenlijke incassorekening (alle terugkerende kosten zoals GWL, hypotheek etc)
- gezamenlijke portemonee (alle incidentele uitgaven)
- gezamenlijke spaarekening(en)

Dan heb ik Spending Insights aan staan, eentje die alleen mijn eigen incasso en eigen portemonee in de gaten houdt. En de ander die alleen de gezamenlijke incasso en portemonee in de gaten houdt. Vanwege de insights zie ik niet altijd een reden om een bankrekening per 'categorie' aan te maken, maar als je behoefte hebt om een grootboekrekeningschema (zoals een boekhouding) na te bootsen, why not.

Met alle features van bunq kan je het zo simpel, of zo uitgebreid maken als je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
jugger naut schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:00:
[...]

Neehoor, ik heb een weekje of 2 geleden mijn pas vernieuwd omdat deze ging verlopen (kreeg een melding). Ik heb gewoon een Maestro pas gekregen.
Klopt, enkele banken hebben nog een voorraad en die maken ze eerst op, meen dat rabo nu ommis en ing nog kaarten heeft tot sep/okt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 08:52
Nieuw bezig met bunq en jullie hebben vast antwoord op mijn vragen… klopt het dat als ik een gedeelde rekening wil beginnen dat de persoon die je uitnodigt ook een bunq abbonement moet afsluiten! Wil simpel een boodschappen rekening delen… of is het makkelijker om via apple pay een kaart aan te maken op een andere mobiel? Ook ben ik benieuwd als je een debit card aanvraagt of je dan kan kiezen van welke rekening deze kaart gebruik moet maken of pakken de fysieke kaarten altijd je hoofdrekening! en virtuele kaarten kunnen alleen maar credit cards zijn? Hoop dat ik hier goed zit met mijn vragen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

lars1986 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:52:
Nieuw bezig met bunq en jullie hebben vast antwoord op mijn vragen… klopt het dat als ik een gedeelde rekening wil beginnen dat de persoon die je uitnodigt ook een bunq abbonement moet afsluiten! Wil simpel een boodschappen rekening delen… of is het makkelijker om via apple pay een kaart aan te maken op een andere mobiel? Ook ben ik benieuwd als je een debit card aanvraagt of je dan kan kiezen van welke rekening deze kaart gebruik moet maken of pakken de fysieke kaarten altijd je hoofdrekening! en virtuele kaarten kunnen alleen maar credit cards zijn? Hoop dat ik hier goed zit met mijn vragen :)
Zelf geen gedeelde rekening dus daar kan ik je niet mee helpen, maar anderen vast wel.

Bij alle kaarten, zowel fysiek als digitaal, kun je de rekening waar het vanaf geschreven wordt altijd aanpassen in de app. Je kan ook dual PIN instellen zodat de juiste rekening gepakt wordt op basis van je ingevoerde PIN code.

Virtuele kaarten zijn altijd credit cards inderdaad.

• DeepM
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-09 21:09
Zijn er mensen die problemen ervaren met levering van een nieuwe bankpas? Ik heb tot 3 keer toe een nieuwe pas aangevraagd, maar tot op heden niet ontvangen. Via de support hebben ze de boel gecontroleerd, en adres en dergelijke staat goed. Maar ze komen gewoon niet aan. Mijn pas verloopt 7 dagen. Ik begin me bond en blauw te ergeren aan deze issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
DeepM schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:52:
Zijn er mensen die problemen ervaren met levering van een nieuwe bankpas? Ik heb tot 3 keer toe een nieuwe pas aangevraagd, maar tot op heden niet ontvangen. Via de support hebben ze de boel gecontroleerd, en adres en dergelijke staat goed. Maar ze komen gewoon niet aan. Mijn pas verloopt 7 dagen. Ik begin me bond en blauw te ergeren aan deze issue.
Ik heb hetzelfde gehad, twee keer opnieuw aangevraagd. Toen de trial ten einde liep maar gekozen voor Easy Savings ipv Easy Money. Wilde het na slechte ervaringen in het verleden nog een kans geven (omdat de hogere kosten vs. grootbanken bijna verdwenen zijn). Maar heelas pindakaas, als ik niet eens de pas kan ontvangen die gewoon binnen hetzelfde land geleverd moet worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nieuw bezig met bunq en jullie hebben vast antwoord op mijn vragen… klopt het dat als ik een gedeelde rekening wil beginnen dat de persoon die je uitnodigt ook een bunq abbonement moet afsluiten!
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
Ik ga ook een poging doen om een fysieke kaart te bestellen... Wat is hier nou de beste keuze in de Debit mastercard toch? Is deze nou al overal te gebruiken in de winkels enz?

Want de Maestro Debit card gaat vervallen als ik het goed heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

lars1986 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:44:
Ik ga ook een poging doen om een fysieke kaart te bestellen... Wat is hier nou de beste keuze in de Debit mastercard toch? Is deze nou al overal te gebruiken in de winkels enz?

Want de Maestro Debit card gaat vervallen als ik het goed heb?
Ik gebruik zelf de Mastercard debit nu als hoofdpas (voornamelijk via Google Pay) en heb eigenlijk geen issues meer gehad dat deze niet geaccepteerd wordt. Komt nog wel eens voor als ik het "Mastercard stopt met Maestro" topic lees, dus als je veel fysiek winkelt is het misschien nog handig om de maestro kaart te nemen. De maestro kaart blijft toch nog wel een tijdje werken (tot 2027 ongeveer?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
Nee gebruik voornamelijk mijn Apple watch voor betalingen dus dat zou dan wel goed moeten gaan!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05:44
Ik gebruik bijna overal m’n creditcard tegenwoordig (1% cashback FTW!). En anders debit maestro.
Ik zou een creditcard nemen voor de cashback, en een debit card. Apple Pay automatisch op de creditcard zetten en als die niet werkt (heeeeel af en toe) de debit card gebruiken. Zo doe ik het al jaren en ik kan altijd overal betalen (heeeeeel soms dus in 2x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 23:00
ChrisM schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:02:
Ik gebruik bijna overal m’n creditcard tegenwoordig (1% cashback FTW!). [...]
En welke is dat dan, als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebbz
  • Laatst online: 07:20
Het gaat hier om: https://nl.bunq.com/benefits/cashback

Betaling met creditcard bij restaurants krijg je 1% cashback op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
ebbz schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:51:
Het gaat hier om: https://nl.bunq.com/benefits/cashback

Betaling met creditcard bij restaurants krijg je 1% cashback op
Ja, mits je een van de de duurdere betaalpakketten hebt bij Bunq. Bij Easy bank is het nada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Datisraar schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 18:31:
[...]

Ja, mits je een van de de duurdere betaalpakketten hebt bij Bunq. Bij Easy bank is het nada.
Nee hoor, alleen de 2% cashback op openbaar vervoer zit achter Easy Green. Die 1% cashback is inbegrepen bij Easy Bank / Pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
jojost1 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 18:40:
[...]

Nee hoor, alleen de 2% cashback op openbaar vervoer zit achter Easy Green. Die 1% cashback is inbegrepen bij Easy Bank / Pack.
Hoe werkt het?

Zit je op bunq Easy Green, dan krijg je 2% Cashback op openbaar vervoer en 1% Cashback bij restaurants en bars wanneer je je bunq pas gebruikt. Zit je op EASY MONEY dan profiteer je van 1% Cashback bij restaurants en bars! Cashback werkt met fysieke bunq Credit Mastercards, Virtual Credit Cards en met Apple Pay of Google Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleytjuh
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-09 22:44
MrJvG13 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:46:
[...]

Dat werkt in praktijk nauwelijks goed. Ja een jumbo betaling kan die wel plaatsen. Maar wij hebben dat binnen een paar dagen uitgezet.

Wij hebben een inkomen rekening, waar alleen maar het inkomen op binnenkort en verder niets.
Vanaf het inkomen gaat het automatisch naar gebudgetteerde rekeningen; woonlasten, abonnementen, boodschappen, vervoer, zorg, vrije tijd, prive.

Passen hebben we 2 fysieke per persoon. Maar we betalen alles met Apple Pay. We hebben de 2 passen pp gekoppeld aan 1 voor de boodschappen, 1 prive en een digi pas aangemaakt voor vervoer.
Van de andere potjes vinden er geen pinbetalingen plaats vanuit winkels.
Hi, ik ben op dit moment aan het nadenken over een goede indeling van onze gezamenlijke rekening. Waaronder vallen bij jou de gemeentelijke belastingen? Gewoon onder 'woonlasten' of heb je hiervoor een aparte rekening aangemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Ah ik haal denk ik de naampjes van de abonnementen door elkaar inderdaad, je hebt gelijk :) cashback bij Easy Green en Easy Money, niet bij Easy Bank en Easy Savings. OV cashback exclusief voor Easy Green.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
De logica is soms ver te zoeken bij bunq. Net een bestelling bij Amazon gedaan. Omdat ik een prime abo heb, heb ik hier automatische betaling aanstaan. Leuk, maar de betaallimiet hier is blijkbaar een harde limiet die boven ALLES gaat. Gebruikte pas maakt niet uit, een betaling goedkeuren maakt niet uit. Zodra de limiet overschreden wordt, worden betalingen altijd achteraf geweigerd.

Kreeg er tenminste nog een reden bij, maar een paar weken geleden had ik volgens mij hetzelfde, maar dan zonder uitleg. |:(

Waarom kan het niet gewoon simpel: automatisch accepteren tot ingestelde limiet en daarboven autoriseren? Volgens mij werkte het voorheen wel zo.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Atomsk schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:38:
De logica is soms ver te zoeken bij bunq. Net een bestelling bij Amazon gedaan. Omdat ik een prime abo heb, heb ik hier automatische betaling aanstaan. Leuk, maar de betaallimiet hier is blijkbaar een harde limiet die boven ALLES gaat. Gebruikte pas maakt niet uit, een betaling goedkeuren maakt niet uit. Zodra de limiet overschreden wordt, worden betalingen altijd achteraf geweigerd.

Kreeg er tenminste nog een reden bij, maar een paar weken geleden had ik volgens mij hetzelfde, maar dan zonder uitleg. |:(

Waarom kan het niet gewoon simpel: automatisch accepteren tot ingestelde limiet en daarboven autoriseren? Volgens mij werkte het voorheen wel zo.
Vind het redelijk logisch eigenlijk. Want wat zou er dan uitgesloten moeten worden van het paslimiet en wat niet?

Makkelijk om even het paslimiet te verhogen als je een wat hogere uitgave gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Louw Post schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 23:09:
[...]

Vind het redelijk logisch eigenlijk. Want wat zou er dan uitgesloten moeten worden van het paslimiet en wat niet?

Makkelijk om even het paslimiet te verhogen als je een wat hogere uitgave gaat maken.
Het gaat niet om automatisch betalen. Het gaat om betalingen die ik zelf al goedgekeurd heb, omdat bunq om hierom vraagt. Waarom dan daarna alsnog de betaling weigeren?

Daarnaast, nu ik erover nadenk: ik heb nooit automatisch betalen ingesteld voor Amazon. Voor Prime ook niet en die betalingen gingen vanzelf automatisch. Erg vreemd allemaal.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Meer mensen waarbij de rente weer verkeerd is gegaan? Toch wat beschamend aan ‘t worden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:18:
Meer mensen waarbij de rente weer verkeerd is gegaan? Toch wat beschamend aan ‘t worden.
Nee, hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:52
Hier is ook het juiste bedrag gestort.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Bij mij ook een accurate spaarrente berekening hier. Anders bij support navraag doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Nooit problemen met bunq. Ik spaar ook alleen, gebruik voor betalen een "grote" bank.
Krijg wekelijks netjes mn rente.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joIrKjAbRHnbOon9uk0VjExMp6I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N1zKMwZVlyvCG88AeUjySiGS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door dbzfan op 30-08-2023 13:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Nieuw bezig met bunq en jullie hebben vast antwoord op mijn vragen… klopt het dat als ik een gedeelde rekening wil beginnen dat de persoon die je uitnodigt ook een bunq abbonement moet afsluiten!
@lars1986 Ja, beide moeten dan een bunq-account hebben.
Wil simpel een boodschappen rekening delen… of is het makkelijker om via apple pay een kaart aan te maken op een andere mobiel?
Ik heb een account bij bunq en gebruik Apple Pay op mijn telefoon. Maar zo’n kaart kan ik niet op de telefoon van mijn vrouw zetten, want dan zou de bunq-app ook op haar telefoon moeten staan en dat gaat niet, dacht ik.
EDIT: gaat toch; zie reacties hieronder.
Ook ben ik benieuwd als je een debit card aanvraagt of je dan kan kiezen van welke rekening deze kaart gebruik moet maken of pakken de fysieke kaarten altijd je hoofdrekening!
Hier zit een van de echt sterke punten van bunq. Elke betaalkaart (fysiek of virtueel) kun je vrij aan een rekening koppelen. En dat kun je zo vaak je wilt en wanneer je wilt aanpassen. Zo heb ik ook wel een rekening waarvoor ik geen fysieke kaart heb. Daarvoor wilde ik een keer pinnen. Toen heb ik een andere kaart omgezet naar die rekening, gepind en de kaart weer teruggezet naar de oorspronkelijke rekening. Zo makkelijk gaat dat.

En dan kun je een fysieke kaart ook nog eens voor TWEE rekeningen gebruiken. Dat doe je door twee pincodes aan die kaart toe te wijzen; voor elke pincode een eigen rekening. Da’s pas een unieke functie!
en virtuele kaarten kunnen alleen maar credit cards zijn? Hoop dat ik hier goed zit met mijn vragen :)
Ja, daar loop ik nu tegenaan. Met fysieke kaarten heb je debit cards en credit cards. Maar de virtuele kaarten zijn allemaal vanhet type credit card helaas. Dat is hier in NL wel wat lastig, want er zijn heel wat winkels die geen credit card accepteren. En dan heb je daar dus nix aan zo’n virtuele kaart.
Ik heb al eens aan bunq voorgesteld of ze niet ook virtuele debit cards kunnen maken, maar daarop krijg ik dan totaal geen reactie, zelfs geen afwijzende… :'(

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Hippe Lip schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:59:
[…]
Ik heb een account bij bunq en gebruik Apple Pay op mijn telefoon. Maar zo’n kaart kan ik niet op de telefoon van mijn vrouw zetten, want dan zou de bunq-app ook op haar telefoon moeten staan en dat gaat niet, dacht ik.
[…]
Volgens mij kan je die kaart ook wel activeren op de telefoon van je vrouw, hoor. Moet je gewoon de gegevens invoeren in de Wallet app en dan goedkeuren op jouw telefoon in de app.
Of even de bunq app er op zetten, toevoegen aan Apple Pay en de app weer verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleytjuh
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-09 22:44
Hippe Lip schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:59:
[...]

Ja, beide moeten dan een bunq-account hebben.

[...]

[...]

Hier zit een van de echt sterke punten van bunq. Elke betaalkaart (fysiek of virtueel) kun je vrij aan een rekening koppelen. En dat kun je zo vaak je wilt en wanneer je wilt aanpassen. Zo heb ik ook wel een rekening waarvoor ik geen fysieke kaart heb. Daarvoor wilde ik een keer pinnen. Toen heb ik een andere kaart omgezet naar die rekening, gepind en de kaart weer teruggezet naar de oorspronkelijke rekening. Zo makkelijk gaat dat.
En dan kun je een fysieke kaart ook nog eens voor TWEE rekeningen gebruiken. Dat doe je door twee pincodes aan die kaart toe te wijzen; voor elke pincode een eigen rekening. Da’s pas een unieke functie!

[...]

Ja, daar loop ik nu tegenaan. Met fysieke kaarten heb je debit cards en credit cards. Maar de virtuele kaarten zijn allemaal fysiek. Dat is hier in NL wel wat lastig, want er zijn heel wat winkels die geen credit card accepteren. En dan heb je daar dus nix aan zo’n virtuele kaart.
Ik heb al eens aan bunq voorgesteld of ze niet ook virtuele debit cards kunnen maken, maar daarop krijg ik dan totaal geen reactie, zelfs geen afwijzende… :'(
Is het wel mogelijk om voor een gezamenlijke boodschappenrekening twee fysieke kaarten te bestellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
Marleytjuh schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:31:
[...]

Is het wel mogelijk om voor een gezamenlijke boodschappenrekening twee fysieke kaarten te bestellen?
Je mag zelf kiezen aan welke account je de pas koppelt. Dus ja. Ook 3 passen aan 1 account is mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:16
ChrisM schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:29:
[...]

Volgens mij kan je die kaart ook wel activeren op de telefoon van je vrouw, hoor. Moet je gewoon de gegevens invoeren in de Wallet app en dan goedkeuren op jouw telefoon in de app.
Of even de bunq app er op zetten, toevoegen aan Apple Pay en de app weer verwijderen.
Zo heb ik het ook gedaan inderdaad. Je kunt gewoon de kaartgegevens invoeren. Hetzelfde geldt voor Google Pay.

• lars1986
Top thanks voor de reacties! Verder nog goeie tips voor een Bung Beginner ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Vanochtend de laatste versie van de bunq app voor iOS binnengehaald. Je kan nu op de bunq payday betalingen klikken, en dan zie je precies welke transacties je hoeveel cashback hebt gekregen en voor elke dag wat het spaarsaldo was en tot 5 cijfers achter de komma hoeveel rente dat dan opgeleverd heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Dipsausje schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:55:
Vanochtend de laatste versie van de bunq app voor iOS binnengehaald. Je kan nu op de bunq payday betalingen klikken, en dan zie je precies welke transacties je hoeveel cashback hebt gekregen en voor elke dag wat het spaarsaldo was en tot 5 cijfers achter de komma hoeveel rente dat dan opgeleverd heeft.
Dat is nou dan wel echt een handige update! Top bunq!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-09 15:15
Iemand die weet wat de reactietijd ongeveer is momenteel bij Bunq klantenservice?

Ik ben terugverhuisd van Denemarken naar NL. Vanuit Bunq is Apple Pay niet beschikbaar wanneer je in Denemarken woont. Ik heb het adres aangepast naar mijn NL adres, maar helaas kan ik mijn kaart nog niet toevoegen aan Apple Pay, ook niet op de manual manier.

Vervolgens heb ik de klantenservice een dag of 3 geleden een bericht gestuurd of zij mij hiermee kunnen helpen maar tot op heden nog geen reactie, helaas.

• SebasThiaan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-09 17:21
DeVliegendeNLer schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:24:
Iemand die weet wat de reactietijd ongeveer is momenteel bij Bunq klantenservice?

Ik ben terugverhuisd van Denemarken naar NL. Vanuit Bunq is Apple Pay niet beschikbaar wanneer je in Denemarken woont. Ik heb het adres aangepast naar mijn NL adres, maar helaas kan ik mijn kaart nog niet toevoegen aan Apple Pay, ook niet op de manual manier.

Vervolgens heb ik de klantenservice een dag of 3 geleden een bericht gestuurd of zij mij hiermee kunnen helpen maar tot op heden nog geen reactie, helaas.
Volgens mij werkt Apple Pay niet voor je omdat de kaart geleverd is op een Deens adres. Heb je een Virtual Card al proberen toe te voegen aan Apple Pay?

• qwasd

Waarschijnlijk toch een kwestie van een nieuwe kaart aanvragen. Probeer zoals eerder genoemd eens een digicard.

• DeVliegendeNLer
SebasThiaan schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:58:
[...]

Volgens mij werkt Apple Pay niet voor je omdat de kaart geleverd is op een Deens adres. Heb je een Virtual Card al proberen toe te voegen aan Apple Pay?
qwasd schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:11:
[...]

Waarschijnlijk toch een kwestie van een nieuwe kaart aanvragen. Probeer zoals eerder genoemd eens een digicard.
Ik heb Easy Bank, dus als het goed is, is een virtuele kaart geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

qwasd schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:11:
[...]

@DeVliegendeNLer Als ik jou was zou ik toch de reactie van bunq afwachten voordat je een nieuwe kaart aanschaft en daar mogelijk nix mee opschiet.

Weet bunq inmiddels dat je (weer) in NL woont? Als dat niet helpt, dan moten ze mogelijk nog ergens anders een instelling wijzigen.
En als het te lang (een week?) duurt voordat je een eerste reactie krijgt, dan zou je de SOS-optie kunnen proberen. Dan krijg je sneller hulp. Denk dan tevoren wel goed na over waarom je die SOS-hulp vraagt; moet wel een beetje goed verhaal zijn…

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
DeVliegendeNLer schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:02:
[...]

[...]

Ik heb Easy Bank, dus als het goed is, is een virtuele kaart geen optie.
Check ook even je instellingen van je telefoon of de regionale instellingen allemaal gelijk staan.
https://together.bunq.com...ur-country-netherlands/10

Maar uiteraard nog geen nieuwe kaart aanvragen. Mijn voorstel was daarom ook een digicard te proberen maar met Easy Bank gaat dat niet lukken. Wacht eerst support nog even af.

[ Voor 23% gewijzigd door qwasd op 31-08-2023 17:48 ]

• DeVliegendeNLer
qwasd schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:42:
[...]

Check ook even je instellingen van je telefoon of de regionale instellingen allemaal gelijk staan.
https://together.bunq.com...ur-country-netherlands/10

Maar uiteraard nog geen nieuwe kaart aanvragen. Mijn voorstel was daarom ook een digicard te proberen maar met Easy Bank gaat dat niet lukken. Wacht eerst support nog even af.
Ja, de instellingen staan goed. Ik wacht even hun reactie af alvorens ik actie onderneem. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
Als je contact opneemt staat er als het goed is een indicatie van de verwachte reactietijd. Uit mijn ervaring blijkt dat ze vaak wel binnen binnen 1 en max 2 werkdagen reageren. Maar mijn vragen waren geen urgente dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Joshua schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:08:
[...]

Als je contact opneemt staat er als het goed is een indicatie van de verwachte reactietijd. Uit mijn ervaring blijkt dat ze vaak wel binnen binnen 1 en max 2 werkdagen reageren. Maar mijn vragen waren geen urgente dingen.
Klopt, er staat 1 dag, maar tot op heden nog niets helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Een aantal vragen. Ik heb een Easy Bank subscription voor €2.99 per maand met een Maestro pas. Ook heb ik een Mastercard Credit pas en ik betaal daar ook nog €3.49 extra voor. Totaal betaal ik dus €6.48 per maand. Ik kan dus bijna net zo goed kiezen voor Easy Money voor €8.99 per maand echter heb ik de aanvullende functies niet nodig. Voorheen heb ik deze subscription al gehad.

Ik gebruik de Mastercard Credit alleen voor Online betalingen en bepaalde abonnementen en soms op vakantie. De Maestro pas gebruik ik wel voor dagelijkse betalingen zoals boodschappen, tanken etc.

Bij Bunq heb je nu 3 keuzes: Maestro Debit, Mastercard Debit en Mastercard Credit
Ik snap nu het verschil niet echt tussen de Mastercard Debit en Mastercard Credit. Een Mastercard Credit is bij Bunq toch niet een echte Creditcard en eigenlijk ook gewoon een Debit card. Wat zijn verder de voor/nadelen?

Als ik bijvoorbeeld mijn huidige (Maestro Debit + Mastercard Credit) passen weg doe en 1 Mastercard Debit er voor in de plaats neem kan ik dan nog steeds online betalingen verrichten als er om een creditcard gevraagd wordt online? Dus betalingen verrichten met pasnummer en cvc code? En bijvoorbeeld ook toevoegen aan Curve? Met een Maestro kan dit uiteraard niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@qwasd Voor sommige winkels maakt het wel uit of je met een credit of debit betaalt. Sommige accepteren alleen credit, anderen juist weer alleen debit (en anderen natuurlijk allebei).

Ik denk dat online aankopen weinig verschil zal geven, maar als je een auto wil huren of in een Nederlandse supermarkt betalen kan dat dus wel anders liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Hippe Lip schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:18:
[...]

@DeVliegendeNLer Als ik jou was zou ik toch de reactie van bunq afwachten voordat je een nieuwe kaart aanschaft en daar mogelijk nix mee opschiet.

Weet bunq inmiddels dat je (weer) in NL woont? Als dat niet helpt, dan moten ze mogelijk nog ergens anders een instelling wijzigen.
En als het te lang (een week?) duurt voordat je een eerste reactie krijgt, dan zou je de SOS-optie kunnen proberen. Dan krijg je sneller hulp. Denk dan tevoren wel goed na over waarom je die SOS-hulp vraagt; moet wel een beetje goed verhaal zijn…
Ik heb antwoord gekregen. Het is in feite een 'Deense' kaart, aangezien ie daar is afgeleverd. Ik dien dus als ik Apple Pay wil een nieuwe kaart te bestellen. Iemand die weet of mijn huidige kaart in de tussentijd actief blijft of kan ik direct Apple Pay activeren na het bestellen van de kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
DeVliegendeNLer schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:47:
[...]

Ik heb antwoord gekregen. Het is in feite een 'Deense' kaart, aangezien ie daar is afgeleverd. Ik dien dus als ik Apple Pay wil een nieuwe kaart te bestellen. Iemand die weet of mijn huidige kaart in de tussentijd actief blijft of kan ik direct Apple Pay activeren na het bestellen van de kaart?
Als support heeft aangegeven vervangen dan komt je oude pas volgens mij direct te vervallen en als alles dan goed gaat m.b.t. je adres kun je dan direct Apple Pay activeren. Vraag het anders voor de zekerheid nog even aan de supportmedewerker waar je contact mee hebt gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
qwasd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:03:
[...]

Als support heeft aangegeven vervangen dan komt je oude pas volgens mij direct te vervallen en als alles dan goed gaat m.b.t. je adres kun je dan direct Apple Pay activeren. Vraag het anders voor de zekerheid nog even aan de supportmedewerker waar je contact mee hebt gehad.
Ik heb hem vervangen en Apple Pay is nog niet zichtbaar. Echter, hij zei dat ik op ‘vervang pas’ kon klikken. Daarbij kan ik momenteel mijn oude pas gebruiken. Deze wordt pas gedeactiveerd bij activatie van de nieuwe.

[ Voor 7% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 01-09-2023 17:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

qwasd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:35:
Een aantal vragen. Ik heb een Easy Bank subscription voor €2.99 per maand met een Maestro pas. Ook heb ik een Mastercard Credit pas en ik betaal daar ook nog €3.49 extra voor. Totaal betaal ik dus €6.48 per maand. Ik kan dus bijna net zo goed kiezen voor Easy Money voor €8.99 per maand echter heb ik de aanvullende functies niet nodig. Voorheen heb ik deze subscription al gehad.

Ik gebruik de Mastercard Credit alleen voor Online betalingen en bepaalde abonnementen en soms op vakantie. De Maestro pas gebruik ik wel voor dagelijkse betalingen zoals boodschappen, tanken etc.

Bij Bunq heb je nu 3 keuzes: Maestro Debit, Mastercard Debit en Mastercard Credit
Ik snap nu het verschil niet echt tussen de Mastercard Debit en Mastercard Credit. Een Mastercard Credit is bij Bunq toch niet een echte Creditcard en eigenlijk ook gewoon een Debit card. Wat zijn verder de voor/nadelen?

Als ik bijvoorbeeld mijn huidige (Maestro Debit + Mastercard Credit) passen weg doe en 1 Mastercard Debit er voor in de plaats neem kan ik dan nog steeds online betalingen verrichten als er om een creditcard gevraagd wordt online? Dus betalingen verrichten met pasnummer en cvc code? En bijvoorbeeld ook toevoegen aan Curve? Met een Maestro kan dit uiteraard niet.
Het verschil tussen een debit en credit card zie je zo niet aan de buitenkant. Het is een technisch dingetje en mogelijk zit het in het nummer van de kaart. Ze werken dus net ff anders. Dat een credit card werkt als een debit card bij bunq is alleen in het feit dat je niet meer uit kunt geven dan wat er op je rekening staat. In technische zin is die credit card een echte credit card. Je kunt er een auto mee huren, wat niet kan met een debit card.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 19:41
qwasd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:35:

Als je curve al hebt kun je de credit card daar toch aan toe voegen en daarna met je curve card betalen in de winkels. Dat is het zelfs idee als wanneer je de curve debit card zou gebruiken.

Dan zou de Maestro pas weg kunnen. Al is dat nog wel een risico, ik merk dat nog niet overal Mastercard debit word geaccepteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
kipfel schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:35:
[...]

Als je curve al hebt kun je de credit card daar toch aan toe voegen en daarna met je curve card betalen in de winkels. Dat is het zelfs idee als wanneer je de curve debit card zou gebruiken.

Dan zou de Maestro pas weg kunnen. Al is dat nog wel een risico, ik merk dat nog niet overal Mastercard debit word geaccepteerd
Dat klopt maar mijn vraagstelling en doel was meer om 1 pas te behouden. Alleen Maestro is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Datisraar schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:03:
[...]

Hoe werkt het?

Zit je op bunq Easy Green, dan krijg je 2% Cashback op openbaar vervoer en 1% Cashback bij restaurants en bars wanneer je je bunq pas gebruikt. Zit je op EASY MONEY dan profiteer je van 1% Cashback bij restaurants en bars! Cashback werkt met fysieke bunq Credit Mastercards, Virtual Credit Cards en met Apple Pay of Google Pay.
Ik kan niet zo snel in hun overzicht de kosten vinden van hun creditcard, maar is het niet zo dat je met een cc een percentage van het betaalbedrag kwijt bent aan transactiekosten?

Verder ben ik wel benieuwd naar het businessmodel hierachter. Waar betalen zij die 1% cashback van? En waarom willen ze dat wij hun CC gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
bones schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:35:
Ik kan niet zo snel in hun overzicht de kosten vinden van hun creditcard, maar is het niet zo dat je met een cc een percentage van het betaalbedrag kwijt bent aan transactiekosten?
Nee, maar als je een bunq.me betaallink stuurt en die wordt betaald met een credit card dan houdt bunq wel 2,25% transactiekosten in. Je krijgt dan dus minder dan wat je had gevraagd in je betaallink.

Zie https://together.bunq.com...qme-daily-limits-and-fees
Verder ben ik wel benieuwd naar het businessmodel hierachter. Waar betalen zij die 1% cashback van? En waarom willen ze dat wij hun CC gebruiken?
Hoe dat allemaal precies gaat weet ik niet, maar ik neem aan net zoals alle andere maatschappijen die dat doen. Ze rekenen extra kosten aan de winkelier en dat krijg jij als klant dan gedeeltelijk terug. Dat is ook een reden waarom je in Nederlandse winkels dus nauwelijks met een credit card kan betalen. Dat kost die winkeliers veel geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Even een gebruikers reactie hier: Wat opvallend is en in het voordeel is van Bunq tov de grootbanken, dat bij Bunq overschrijvingen binnen Europese banken verkeer die niet aan Instant Payment daar doen, veel sneller van en naar Bunq worden verwerkt met bijboekingen bij Bunq of bij Europese banken. Hoe dat komt weet ik niet, wellicht omdat ze veel minder klanten hebben dan een ING en alles sneller kunnen (ver)werken maar in ieder geval……Hulde!

[ Voor 35% gewijzigd door Datisraar op 04-09-2023 14:59 ]

Pagina: 1 ... 127 ... 162 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"