Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:47

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

bones schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:35:
[...]

Ik kan niet zo snel in hun overzicht de kosten vinden van hun creditcard, maar is het niet zo dat je met een cc een percentage van het betaalbedrag kwijt bent aan transactiekosten?

Verder ben ik wel benieuwd naar het businessmodel hierachter. Waar betalen zij die 1% cashback van? En waarom willen ze dat wij hun CC gebruiken?
@bones Hier zie je dus een ander verschil tussen een debit en een credit card: bij een debitcard krijgt de ontvanger het hele bedrag, bij een creditcard krijgt de ontvanger minder; er wordt een percentage (2,25%?) ingehouden. En omdat bunq niet dat hele ingehouden bedrag nodig heeft voor het dekken van de kosten, gunnen ze jou (als betaler) 1% daarvan. De rest houden ze zelf.

Creditcards komen uit de VS en daar zijn die dingen gratis. Je ziet daar dan ook dat mensen soms met een enorme stapel van die dingen rondlopen omdat het nix kost en ze dus kunnen kiezen welke ze gebruiken (niet alles wordt overal geaccepteerd). Dat percentage dat wordt ingehouden is dus om de bankkosten te dekken. Die kosten zijn er immers wel.

En die inhouding is hier in NL de reden dat je niet overal met een creditcard kunt betalen. Als de winkelier geen zin heeft om die paar procenten te betalen, niet akkoord is met die inhouding, dan kun je daar dus niet terecht met een creditcard.

Nu ben ik wel benieuwd hoe dat straks gaat met de nieuwe Mastercards. Want ik heb wel al gemerkt dat de Maestrokaart overal (in NL) geaccepteerd wordt, maar de Mastercard nog niet. Dat gaat nog wel een dingetje worden…

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 16:21

Louw Post

Cerenas

Hippe Lip schreef op maandag 4 september 2023 @ 23:12:
[...]
Nu ben ik wel benieuwd hoe dat straks gaat met de nieuwe Mastercards. Want ik heb wel al gemerkt dat de Maestrokaart overal (in NL) geaccepteerd wordt, maar de Mastercard nog niet. Dat gaat nog wel een dingetje worden…
Met de "nieuwe" Mastercards bedoel je de debit cards dan neem ik aan?

Ik heb de bunq Mastercard debit card nu al 4/5 maanden denk ik en waar ik aan het begin nog wel eens acceptatie issues had heb ik de afgelopen paar maanden 0 issues gehad.

Bij debit cards betalen de merchants ook een bepaald bedrag, maar omdat het bij credit cards een percentage is loopt dat natuurlijk op bij grotere aankopen van je klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-09 15:15
qwasd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:03:
[...]

Als support heeft aangegeven vervangen dan komt je oude pas volgens mij direct te vervallen en als alles dan goed gaat m.b.t. je adres kun je dan direct Apple Pay activeren. Vraag het anders voor de zekerheid nog even aan de supportmedewerker waar je contact mee hebt gehad.
Heb dus de nieuwe pas ontvangen door te hebben geklikt op 'vervang pas' Volgens de medewerker zou ik hiermee gewoon een NL pas krijgen. Helaas staat de knop 'Add to wallet' er nog niet, dus ben ik nu weer met hen in gesprek. Daarbij ben ik ook 10 euro lichter zonder dat ik Apple Pay kan gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:40:
[...]

Heb dus de nieuwe pas ontvangen door te hebben geklikt op 'vervang pas' Volgens de medewerker zou ik hiermee gewoon een NL pas krijgen. Helaas staat de knop 'Add to wallet' er nog niet, dus ben ik nu weer met hen in gesprek. Daarbij ben ik ook 10 euro lichter zonder dat ik Apple Pay kan gebruiken..
Dat tientje kun je terugvragen. Ik had dat een tijdje geleden ook met een kaart die een half jaar eerder verlopen was maar toen niet meteen vervangen is. Een kaartvervanging (max 1x per jaar) kost namelijk nix. In dit geval zouden ze, als je wéér een nieuwe kaart aanvraagt, niet dat tientje moeten berekenen want je hebt na overleg met hen een nieuwe kaart aangevraagd en dat is misgegaan. De fout ligt dus bij bunq en dan zijn ze gelukkig ook wel zo coulant om dat in te zien en je het tientje terug te betalen.

Houd vol en blijf support vragen wat je precies moet doen om nu als inwoner van NL een kaart te krijgen die je aan Appel Pay kunt toevoegen (let op deze omschrijving). Dan zijn zij zelf verantwoordelijk voor het resultaat.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Louw Post schreef op maandag 4 september 2023 @ 23:30:
[...]

Met de "nieuwe" Mastercards bedoel je de debit cards dan neem ik aan?
Ja. Ik had issues bij een betaalautomaat in een parkeergarage waar ik niet zo vaak kom. Ik ben benieuwd of dat een volgende keer wel goed gaat.
Bij debit cards betalen de merchants ook een bepaald bedrag, maar omdat het bij credit cards een percentage is loopt dat natuurlijk op bij grotere aankopen van je klanten.
Hmm, hier ga je nog wat verder in detail en daar zit het nog iets genuanceerder. Bij een creditcard houdt de verstrekker van de creditcard een percentage in om de kosten van ‘het systeem’ te dekken. Daarom is het zo vreemd dat je hier in NL voor een creditcard nog eens apart moet betalen, want die kaart wordt eigenlijk al betaald uit dat percentage.

Dat er bij de ontvanger in het geval van een debitcard ook wat in rekening gebracht wordt ligt niet aan de verstrekker van de debitcard (de bank), maar aan de serviceprovider van het ‘transactieapparaat’, het pinapparaat in de meeste gevallen. Die zit er nog tussen en maakt ook kosten en brengt dat in rekening. De geïnde bedragen worden vervolgens doorgestort op de opgegeven bankrekening. Er is dus geen directe koppeling tussen die inhouding en de (een) bank.
En sinds kort kan het ook met Tap to Pay on iPhone; geen pinapparaat meer nodig. Helaas alleen nog met een serviceprovider ertussen die kosten in rekening brengt. Ik heb het al gebruikt en het werkt als een speer!
Het zou mooi zijn als het net als met Apple Pay rechtstreeks kan zonder (betaalde) serviceprovider ertussen, zodat je het ook kunt gebruiken voor betaling tussen particulieren. Soort van live versie van het tikkie.

Complexe materie allemaal.

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Hippe Lip schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:53:
[...]

Dat tientje kun je terugvragen. Ik had dat een tijdje geleden ook met een kaart die een half jaar eerder verlopen was maar toen niet meteen vervangen is. Een kaartvervanging (max 1x per jaar) kost namelijk nix. In dit geval zouden ze, als je wéér een nieuwe kaart aanvraagt, niet dat tientje moeten berekenen want je hebt na overleg met hen een nieuwe kaart aangevraagd en dat is misgegaan. De fout ligt dus bij bunq en dan zijn ze gelukkig ook wel zo coulant om dat in te zien en je het tientje terug te betalen.

Houd vol en blijf support vragen wat je precies moet doen om nu als inwoner van NL een kaart te krijgen die je aan Appel Pay kunt toevoegen (let op deze omschrijving). Dan zijn zij zelf verantwoordelijk voor het resultaat.
Ja, klopt. Bunq heeft de 10 euro teruggestort en waarschijnlijk heeft 'vervang pas' er toe geleid dat het een 'Deense' pas was.

Ik heb daarom een nieuwe pas aangevraagd en hiermee was Apple Pay direct beschikbaar. Na ontvangst van de nieuwe pas zal ik de reeds ontvangen pas inactief maken om o.a. de extra 3,49 euro per maand te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
Zijn er gebruikers die van Easy Money naar Easy bank zijn gegaan, en hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:16
icall5s schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:03:
Zijn er gebruikers die van Easy Money naar Easy bank zijn gegaan, en hoe bevalt dat?
Ja ik een hele tijd geleden al. Voor mij prima met de functies die ik nog heb. Let er wel op dat je maar 1 pas en 1 betaal en 1 spaarrekening hebt. Extra pas is 3.49 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 17:41
Zijn er meer gebruikers die vandaag geen payday (rente) hebben ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:18
Ghost81 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 17:49:
Zijn er meer gebruikers die vandaag geen payday (rente) hebben ontvangen?
Ja maar de dag is nog niet om, zal me niet verrassen als dit alsnog komt vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 17:41
Ah. Net ontvangen om 18:02. Ben gewend dat het er in de ochtend al staat. Blijkbaar was vandaag wat geduld nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 21:56
Ghost81 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 18:04:
Ah. Net ontvangen om 18:02. Ben gewend dat het er in de ochtend al staat. Blijkbaar was vandaag wat geduld nodig.
Net als al die andere keren dat het topic op de payday vol stroomt met deze berichten.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:00
Kijk tip voor morgenavond: op NPO 2 bij Twan Huys met College tour, de grote baas van bunq !

[ Voor 10% gewijzigd door Datisraar op 09-09-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekkel77
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-09 13:20
bones schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:35:
[...]

Verder ben ik wel benieuwd naar het businessmodel hierachter. Waar betalen zij die 1% cashback van? En waarom willen ze dat wij hun CC gebruiken?
Ik heb zelf het vermoeden dat dat iets met geldschepping te maken heeft (creditcard betaling is technisch gezien een lening) en dat banken hier baat bij hebben. Zie bijvoorbeeld https://www.ing.nl/media/...sparadox_tcm162-92912.pdf hoe ING hiernaar kijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:05

mwa

Wat een stress die rente…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:17
Je zou denken dat sommigen gigantische bedragen aan rente ontvangen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
ZXRY schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:16:
[...]

Je zou denken dat sommigen gigantische bedragen aan rente ontvangen :)
Sinds 20 juli al 782,89 euro aan rente gekregen. :z
Had natuurlijk meer kunnen zijn als ik naar het buitenland was gegaan, maar ach...

Binnenkort einde feest, heb intussen een huis gekocht :+

[ Voor 8% gewijzigd door Wispe op 10-09-2023 23:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Datisraar schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 16:55:
Kijk tip voor morgenavond: op NPO 2 bij Twan Huys met College tour, de grote baas van bunq !
Voor wie het wilt terugzien: https://www.npostart.nl/college-tour/10-09-2023/KN_1732477

Veel zaken die we al wisten en hij eerder in diverse interviews heeft gedeeld. Het stukje over de relatie met DNB vond ik wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 23:52
Tekkel77 schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:31:
Ik heb zelf het vermoeden dat dat iets met geldschepping te maken heeft (creditcard betaling is technisch gezien een lening) en dat banken hier baat bij hebben. Zie bijvoorbeeld https://www.ing.nl/media/...sparadox_tcm162-92912.pdf hoe ING hiernaar kijkt.
Hier is een goede uitleg: how credit cards make money. Rente. Interchange. Fees. Marketing.

De interchange fee betaalt de winkel. Dat is zo'n 3-4% van het aankoop bedrag. Een deel gaat naar Bunq, een deel naar Mastercard, en als betaler krijg je 1% in cashback.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZXRY
Wispe schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:59:
[...]

Sinds 20 juli al 782,89 euro aan rente gekregen. :z
Had natuurlijk meer kunnen zijn als ik naar het buitenland was gegaan, maar ach...

Binnenkort einde feest, heb intussen een huis gekocht :+
Dat is zeker geen misselijk bedrag. Maar snap alsnog de paniek om de rente-uitbetalingen niet zo. Het belangrijkste voor compounden is dat de rente elke week wordt berekend en gestort, wat ook gebeurt, zodat dat stukje rente verder kan renderen. Dan maakt desnoods een halve dag 'te laat' amper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ZXRY schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:01:
[...]

Dat is zeker geen misselijk bedrag. Maar snap alsnog de paniek om de rente-uitbetalingen niet zo. Het belangrijkste voor compounden is dat de rente elke week wordt berekend en gestort, wat ook gebeurt, zodat dat stukje rente verder kan renderen. Dan maakt desnoods een halve dag 'te laat' amper uit.
Halve dag later maakt sowieso niks uit want de rente wordt berekend over het laagste saldo van de dag. Dus of de rente nou om 0:01u of om 23:59u gestort wordt maakt voor eventuele rente op rente toch niks uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EleanorRigby
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-02 21:33
Ik zit een beetje naar banken met een hoge spaarrente te kijken om een groot deel van mijn spaargeld op te parkeren waar ik verder niet aan wil komen (dat is het plan tenminste, even afkloppen). Ik hoef geen toeters en bellen, geen creditcards of bankpassen. Er blijft nog spaargeld bij mijn huidige bank staan waar ik altijd bij kan en waar ik al een bankpas en cc voor heb.

Ik zoek momenteel dus echt een spaarrekening alleen om rente te vangen. Is Bunq daarvoor geschikt? Ik ben een beetje huiverig om mijn geld bij een (voor mij) onbekende bank te storten. Ik lees namelijk ook veel slechte recensies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:35
EleanorRigby schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:03:
Ik zoek momenteel dus echt een spaarrekening alleen om rente te vangen. Is Bunq daarvoor geschikt?
Ja

[ Voor 53% gewijzigd door Gynnad op 13-09-2023 18:07 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• qwasd
Ik zit een beetje naar banken met een hoge spaarrente te kijken om een groot deel van mijn spaargeld op te parkeren waar ik verder niet aan wil komen (dat is het plan tenminste, even afkloppen). Ik hoef geen toeters en bellen, geen creditcards of bankpassen. Er blijft nog spaargeld bij mijn huidige bank staan waar ik altijd bij kan en waar ik al een bankpas en cc voor heb.

Ik zoek momenteel dus echt een spaarrekening alleen om rente te vangen. Is Bunq daarvoor geschikt? Ik ben een beetje huiverig om mijn geld bij een (voor mij) onbekende bank te storten. Ik lees namelijk ook veel slechte recensies.
Ik zit al jaren bij Bunq en sommige toeters en bellen gebruik ik niet maar een bank kan niet iedereen tevreden stellen. Het heeft voor mij altijd goed gewerkt en ik ben meer dan positief. Ik heb er echter nog wel een rekening bij die via een grootbank loopt. Die gebruik ik echter nog nauwelijks. Bij Bunq gebruik ik 1 betaalrekening, 1 spaarrekening en 2 passen (Maestro + Creditcard)

Recensies op het internet neem ik ook altijd met een korrel zout. Als je deze leest bestaat er geen "goede" bank meer en vaak zie je pas reviews geschreven worden als er iets gebeurd is waar een klant het niet mee eens is. Dan probeer ik het liever zelf uit.

Via het depositogarantiestelsel ben je ook nog eens verzekerd. Ik zeg dus gewoon doen...

[ Voor 13% gewijzigd door qwasd op 13-09-2023 18:15 ]

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:25
Zit ook te kijken naar een bank met als doel alleen een spaarrekening met hogere rente.

Stel ik zet er 10.000 op, en na 2 maanden wil ik dat er af halen (lees overboeken naar ing rekening) omdat ik bijv een andere auto wil kopen. Kan dat zonder restricties of andere beperkingen? Ik weet dat je 2x per maand geld kan opnemen. Neem aan dat dat ook geldt voor overboeken naar rekening bij andere bank?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:18

dbzfan

Nee.

ThijsLuke schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:26:
Zit ook te kijken naar een bank met als doel alleen een spaarrekening met hogere rente.

Stel ik zet er 10.000 op, en na 2 maanden wil ik dat er af halen (lees overboeken naar ing rekening) omdat ik bijv een andere auto wil kopen. Kan dat zonder restricties of andere beperkingen? Ik weet dat je 2x per maand geld kan opnemen. Neem aan dat dat ook geldt voor overboeken naar rekening bij andere bank?
Ja geen probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd

Ja dat is mogelijk

• SebasThiaan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:21

Ja, 2x per maand overboeken is de enige restrictie. Je kunt 2x per maand overboeken naar iedere rekening (bunq of andere bank).

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:56
SebasThiaan schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:32:
[...]

Ja, 2x per maand overboeken is de enige restrictie. Je kunt 2x per maand overboeken naar iedere rekening (bunq of andere bank).
Geldt hierbij nog een maximaal bedrag als een transactielimiet per keer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasThiaan
Jixreme schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:43:
[...]

Geldt hierbij nog een maximaal bedrag als een transactielimiet per keer?
Nee, je kunt het gehele bedrag op de spaarrekening ieder moment terugboeken.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45
SebasThiaan schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:32:
[...]

Dat is wel een van de punten waarom ik echt twijfel aan Bunq, 2x is best weinig vind ik.

Soms heb je ineens wat onverwachte uitgaven en heb je meer dan 2x geld nodig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Dracula schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:50:
[...]

Dat is wel een van de punten waarom ik echt twijfel aan Bunq, 2x is best weinig vind ik.

Als je meer dan 2x per maand “onverwachte uitgaven” hebt dan is er toch echt wat mis…

• SebasThiaan
2x per maand van je spaarrekening terug moeten boeken (ongeacht het bedrag) moet toch echt voldoende zijn lijkt me.. Anders kan je eventueel een kleine buffer op een aparte (niet spaarrekening) aanhouden.

• CurlyMo
Dracula schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:50:
[...]

Het is maar hoe je je geld verdeeld. Hier staat op mijn reguliere spaarrekening (naast de betaalrekening) gewoon standaard 2k. De rest gaat naar de minder flexibele spaarrekening van bunq. Mijn inschatting is dat dat de dingen die het meest acuut zijn wel dekt.

Na een jaar gaat een groot deel van het bunq geld naar een jaar deposito waar nog meer rente op zit.

Ons vermogen staat dus getrapt verdeeld over rekeningen van flexibel naar minder/ niet flexibel.

[ Voor 15% gewijzigd door CurlyMo op 14-09-2023 08:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Volgens mij kun je in 'nood' de spaarrekening ook per direct omzetten in een gewone betaalrekening en is het saldo alsnog direct opneembaar.

• qwasd
GeorgeMichael schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:08:
Volgens mij kun je in 'nood' de spaarrekening ook per direct omzetten in een gewone betaalrekening en is het saldo alsnog direct opneembaar.
Dan heb je wel easy money nodig toch?

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
qwasd schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:23:
[...]

Dan heb je wel easy money nodig toch?
Goed punt, dat klopt wel denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:56
De ECB heeft de rente zojuist verder verhoogd tot 4%. Hopelijk volgt Bunq snel met een nieuwe verhoging.

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Vraag of iemand hier ervaring mee heeft. Ik wordt net door 'bunq' gebeld dat ze een transactie onhold hebben gezet. Echter ze bellen anoniem en het rek nr wat zei aangeven ken ik niet.

Verder heb ik de man laten uitpraten en geen info gegeven

Maar beld Bunq anoniem? of is dit iemand die geen goede bedoelingen heeft (wat ik vermoed)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
FrankGNL schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:56:
Vraag of iemand hier ervaring mee heeft. Ik wordt net door 'bunq' gebeld dat ze een transactie onhold hebben gezet. Echter ze bellen anoniem en het rek nr wat zei aangeven ken ik niet.

Verder heb ik de man laten uitpraten en geen info gegeven

Maar beld Bunq anoniem? of is dit iemand die geen goede bedoelingen heeft (wat ik vermoed)
Bunq-bankbeveiliging toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Was inderdaad bankbeveilging of ik de app store wilde openen en AVG wilde installeren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 22:25

Ja, ik heb sinds maart ook mijn spaargeld bij Bunq staan op een 'Easy Savings' spaarrekening zoals dat daar heet.. Die is gratis, en geen andere rekeningen (die wel geld kosten) nodig daarvoor.. Bunq valt gewoon onder het Nederlandse Bank garantiestelsel, dus tot € 100.000 krijg je altijd je geld terug mocht er onverhoopt iets fout gaan zoals een faillissement.. Ik stort er elke maand een bedrag op vanaf mijn betaalrekening bij een andere bank en heb er ook al 1x wat vanaf gehaald, allemaal zonder problemen tot nu toe.. Rente krijg je tegenwoordig elke week uitgekeerd, wat fijn is want dat betekent snel rente over rente.. Enige nadeel is misschien dat je er maar 2x per maaand iets vanaf mag halen, maar bij een spaarrekening is dat niet echt een probleem voor de meeste mensen denk ik.. En ik heb zelfs al een keer € 10 gewonnen bij het rad van fortuin in de app (waar je elke dag 1x aan mag draaien), voor de rest alleen maar bomen (voor wat dat waard is)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
FrankGNL schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:02:
[...]

Was inderdaad bankbeveilging of ik de app store wilde openen en AVG wilde installeren :)
Kansloos.
Ik kan echt triljoen andere, betere dingen bedenken om te doen dan dit. 8)7

• ZXRY
Inflatable schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:28:
[...]

Ja, ik heb sinds maart ook mijn spaargeld bij Bunq staan op een 'Easy Savings' spaarrekening zoals dat daar heet.. Die is gratis, en geen andere rekeningen (die wel geld kosten) nodig daarvoor.. Bunq valt gewoon onder het Nederlandse Bank garantiestelsel, dus tot € 100.000 krijg je altijd je geld terug mocht er onverhoopt iets fout gaan zoals een faillissement.. Ik stort er elke maand een bedrag op vanaf mijn betaalrekening bij een andere bank en heb er ook al 1x wat vanaf gehaald, allemaal zonder problemen tot nu toe.. Rente krijg je tegenwoordig elke week uitgekeerd, wat fijn is want dat betekent snel rente over rente.. Enige nadeel is misschien dat je er maar 2x per maaand iets vanaf mag halen, maar bij een spaarrekening is dat niet echt een probleem voor de meeste mensen denk ik.. En ik heb zelfs al een keer € 10 gewonnen bij het rad van fortuin in de app (waar je elke dag 1x aan mag draaien), voor de rest alleen maar bomen (voor wat dat waard is)..
Ik alleen wat bomen, tot ik het draaien opgaf. Al zijn mijn bomen opeens magisch 'verdwenen' in de app en sta ik weer op 0 (shame on me) :')

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:18
Wispe schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:34:
[...]

Kansloos.
Ik kan echt triljoen andere, betere dingen bedenken om te doen dan dit. 8)7
Als het zo kansloos was zouden ze het allang hebben opgegeven maar blijkbaar trappen er nog steeds mensen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Jixreme schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:56:
De ECB heeft de rente zojuist verder verhoogd tot 4%. Hopelijk volgt Bunq snel met een nieuwe verhoging.
Vast wel, maar die gasten zijn zo vaag en verhogen het gewoon uit het niets altijd. Geen touw aan vast te knopen.

Maar van 2.46 naar 3% zou wel heul cool zijn (8)

Heb het idee dat Bunq sowieso een 1% marge wil aanhouden. Ik vermoed dan ergens eind deze maand dat ze de rente verhogen. Die 4% gaat officieel pas per 20 september in namelijk. :x

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

• EleanorRigby
Inflatable schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:28:
[...]

Dank je! Ik zat ook naar Lloyds en NIBC te kijken, maar alle banken hebben wel slechte reviews. Het blijft spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
Vraagje over Easy Savings abbo;

Bij ING heb ik een en/of rekening. Kan dat bij Easy Savings ook? Rekening op 2 namen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
ratzz schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:46:
[...]

Als het zo kansloos was zouden ze het allang hebben opgegeven maar blijkbaar trappen er nog steeds mensen in.
Ligt eraan hoe je mijn bericht interpreteert. Mijn Van Dale bedoelt in deze context de tweede betekenis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
ThijsLuke schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:21:
Vraagje over Easy Savings abbo;

Bij ING heb ik een en/of rekening. Kan dat bij Easy Savings ook? Rekening op 2 namen?
Jazeker. Ga naar je spaarrekening, klik op 'TOEGANG' en voeg degene toe die je toe wilt voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DeVliegendeNLer schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:14:
Jazeker. Ga naar je spaarrekening, klik op 'TOEGANG' en voeg degene toe die je toe wilt voegen.
Iemand toegang geven tot je rekening is niet hetzelfde als een "en/of" rekening. Om het in bunq termen te houden: een joint account is niet hetzelfde als iemand shared access geven.

Voor zover ik weet is het nog steeds zo dat je een joint account alleen "nieuw" kan aanmaken. Je kan een bestaand account niet converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EleanorRigby
Ik probeer een Easy Savings-account te openen, maar krijg automatisch een gratis trial op Easy Money. Dat hoef ik allemaal niet, dus hoe kan ik dit overslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
EleanorRigby schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:07:
Ik probeer een Easy Savings-account te openen, maar krijg automatisch een gratis trial op Easy Money. Dat hoef ik allemaal niet, dus hoe kan ik dit overslaan?
Je kan een supportticket openen en vragen of ze je direct op Easy Savings zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
EleanorRigby schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:07:
Die Easy Money trial krijg je standaard als je een rekening opent. Als dat allemaal gelukt is kun je onder je profiel, bij abonnement deze aanpassen naar Easy Savings.
Extragratis tip: Check daarna ook even bij je Easy savings account bij Uitbetaling Rente of het schuifje aanstaat wat aangeeft dat je rente wilt onvangen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:16:
[...]

Die Easy Money trial krijg je standaard als je een rekening opent. Als dat allemaal gelukt is kun je onder je profiel, bij abonnement deze aanpassen naar Easy Savings.
Extragratis tip: Check daarna ook even bij je Easy savings account bij Uitbetaling Rente of het schuifje aanstaat wat aangeeft dat je rente wilt onvangen.
Vreemd, ik heb een paar dagen geleden eentje aangemaakt en kreeg direct easy savings? Ik heb geen trial gekregen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
stin00 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:20:
[...]

Vreemd, ik heb een paar dagen geleden eentje aangemaakt en kreeg direct easy savings? Ik heb geen trial gekregen :o
Hmm, misschien hebben ze de procedure aangepast? Toen ik mijn rekening opende (februari) kreeg je nog standaard een 30 dagen trial op de (betaalde) Easy Bank of Easy Money (of was het Green, weet niet meer zeker) maar daar was wel wat kritiek op. Je moest toen zelf je abonnement aanpassen naar de gratis Easy Savings.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
JeroenE schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:04:
[...]
Iemand toegang geven tot je rekening is niet hetzelfde als een "en/of" rekening. Om het in bunq termen te houden: een joint account is niet hetzelfde als iemand shared access geven.

Voor zover ik weet is het nog steeds zo dat je een joint account alleen "nieuw" kan aanmaken. Je kan een bestaand account niet converteren.
Ah, dat wist ik niet. Ik denk dat ik een en/of account heb. Er staat ook 'mede-eigenaren' namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EleanorRigby
u_nix_we_all schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:16:
[...]

Dank je! Ik had geen keus om het te accepteren, maar heb het inderdaad meteen weer kunnen aanpassen. En het schuifje stond automatisch op ja, gelukkig. Daarna mijn identiteit bevestigd met een geweldig filmpje en toen moest ik 24 uur wachten tot de boel bevestigd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddie_V2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 10:52
Tweakez schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:56:
[...]

Vast wel, maar die gasten zijn zo vaag en verhogen het gewoon uit het niets altijd. Geen touw aan vast te knopen.

Heb het idee dat Bunq sowieso een 1% marge wil aanhouden. Ik vermoed dan ergens eind deze maand dat ze de rente verhogen. Die 4% gaat officieel pas per 20 september in namelijk. :x
Trade republic gaat per 1 oktober naar 4% tot 50k. Ik denk dat Bunq wel in beweging moet komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Eddie_V2 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:55:
[...]

Trade republic gaat per 1 oktober naar 4% tot 50k. Ik denk dat Bunq wel in beweging moet komen
Denk dat ze dat hooguit, niet of anders beperkt zullen doen. De meeste Nederlanders (90%?) laten hun (spaar)geld toch bij de grootbanken en volksbanken staan en hebben geen zin of interesse om elders een spaarrekening te openen, dus waarom zou Bunq dan (veel) nog verhogen.

[ Voor 13% gewijzigd door Datisraar op 17-09-2023 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
EleanorRigby schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 22:27:
[...]

Dank je! Ik had geen keus om het te accepteren, maar heb het inderdaad meteen weer kunnen aanpassen. En het schuifje stond automatisch op ja, gelukkig. Daarna mijn identiteit bevestigd met een geweldig filmpje en toen moest ik 24 uur wachten tot de boel bevestigd is.
Ik hoefde geen 24 uur te wachten tot bevestiging? Was binnen 5 minuten allemaal geregeld (zojuist aangemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
Tweakez schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:56:
[...]

Ik zelf verwacht dat het rond de 2,7% wordt. Het verschil iig vergroten met de Rabobank (1,5%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EleanorRigby
ThijsLuke schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:10:
[...]

Ik hoefde geen 24 uur te wachten tot bevestiging? Was binnen 5 minuten allemaal geregeld (zojuist aangemaakt)
Ow, nou lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_V2
Datisraar schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:03:
[...]

Denk dat ze dat hooguit, niet of anders beperkt zullen doen. De meeste Nederlanders (90%?) laten hun (spaar)geld toch bij de grootbanken en volksbanken staan en hebben geen zin of interesse om elders een spaarrekening te openen, dus waarom zou Bunq dan (veel) nog verhogen.
als 90% bij de grootbanken zit, zitten ze dus ook niet bij Bunq. Juist de mensen bij Bunq zijn in beweging met hun spaargeld en daarvan gaan er echt wel een aantal de overstap maken als bunq niks doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Eddie_V2 schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:04:
[...]

als 90% bij de grootbanken zit, zitten ze dus ook niet bij Bunq. Juist de mensen bij Bunq zijn in beweging met hun spaargeld en daarvan gaan er echt wel een aantal de overstap maken als bunq niks doet.
Interessant punt voor de Bunqers zelf uiteraard, gaan ze anders overstappen naar Consorsbank (3,5%), Advanzia bank (3,66%) of Trade Republic (vanaf 01-10, 4%).
Wat doen jullie in dat geval hier, beste spaar Bunqers, als onze fin-tech bank de 2,46% niet verhoogd 🤔?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_V2
Datisraar schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:23:
[...]

Interessant punt voor de Bunqers zelf uiteraard, gaan ze anders overstappen naar Consorsbank (3,5%), Advanzia bank (3,66%) of Trade Republic (vanaf 01-10, 4%).
Wat doen jullie in dat geval hier, beste spaar Bunqers, als onze fin-tech bank de 2,46% niet verhoogd 🤔?
Voor mij is het simpel, ik heb al een rekening bij TR omdat die 2% die ze nu bieden toen heel even het beste was, dus ik ga met een gedeelte van de spaarcentjes die kant op. BUNQ hou ik zeker aan want dat heeft instant pay richting mijn grootbank voor als ik snel wat nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:33

d0s

sssst

FrankGNL schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:02:
[...]

Zelfde net. Heerlijk de beste knaap 15 minuten aan de lijn gehouden. Toen hij vroeg of ik AVG wou installeren zei ik 'je snapt natuurlijk zelf wel dat ik dat niet ga doen'.

Meteen tututu....

Het is best geraffineerd. Ik denk dat er (helaas) toch wel mensen intrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
Ik ben toch wel benieuwd wat de stap is na AVG installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
ChrisM schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:33:
Dit dus, wat willen ze hiermee, AVG is een legitieme app. Of willen ze hiermee je vertrouwen winnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:44
ChrisM schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:33:
Je een scan laten uitvoeren, dan komt er een rood scherm wat AVG vind vast ergens wat troep wat 'opgeruimd' moet worden.

En dan zeggen ze: zie je, je telefoon is het probleem.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:47
FrankGNL schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:03:
Dit dus, wat willen ze hiermee, AVG is een legitieme app. Of willen ze hiermee je vertrouwen winnen
Kan een virusscanner op je phone die app niet tegenhouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kodess schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:09:
[...]

Je een scan laten uitvoeren, dan komt er een rood scherm wat AVG vind vast ergens wat troep wat 'opgeruimd' moet worden.

En dan zeggen ze: zie je, je telefoon is het probleem.
Wat troep opruimen of ze tonen zo'n schermpje dat je zogenaamd hoog risico loopt omdat je een of andere achterlijk dure en vrijwel nutteloze add-on van AVG niet hebt gekocht. ;) De varkens kunnen dat gebruiken om je zelf bepaalde acties te laten ondernemen waar ze iets mee willen, maar dan "vanuit bunq". Uiteraard moet je dan eerst even een webpagina openen en gegevens achterlaten, mogelijk zelfs de API opengooien of een betaling doen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:33

d0s

sssst

WhatsappHack schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:47:
[...]

Wat troep opruimen of ze tonen zo'n schermpje dat je zogenaamd hoog risico loopt omdat je een of andere achterlijk dure en vrijwel nutteloze add-on van AVG niet hebt gekocht. ;) De varkens kunnen dat gebruiken om je zelf bepaalde acties te laten ondernemen waar ze iets mee willen, maar dan "vanuit bunq". Uiteraard moet je dan eerst even een webpagina openen en gegevens achterlaten, mogelijk zelfs de API opengooien of een betaling doen.
Zoiets zal het zijn idd, ik ben niet verder gegaan dan de app store en ze willen je inderdaad de legitieme AVG eerst laten downloaden, installeren en draaien. Ik verwacht dat je daarna naar een malafide website moet gaan die 'avg branded' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Ik hoop echt dat ze me nog een 3e keer bellen! Dan ga ik all the way met ze. Maar was de 2e keer een beetje dom geweest achteraf: toen zei ik dat ze dit al eerder hadden geprobeerd, wat woorden als sukkel etc gebruikt… dus misschien hebben ze me wel uit hun lijstje gehaald nu.

• DeVliegendeNLer
Mijn vrouw en ik hebben beiden een Easy Bank account. Als ik overstap naar een Easy Money account, wil namelijk wellicht een boodschappen potje hebben, kan zij hier dan ook gebruik van maken zonder dat ook zij moet upgraden?

• qwasd
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:10:
Mijn vrouw en ik hebben beiden een Easy Bank account. Als ik overstap naar een Easy Money account, wil namelijk wellicht een boodschappen potje hebben, kan zij hier dan ook gebruik van maken zonder dat ook zij moet upgraden?
Ja

• DeVliegendeNLer
Thanks! Downgraden naar Easy Savings kan zeker niet, waarbij zij gebruikmaakt van mijn betaalde abo?

Kan je daarbij ook automatisch periodiek geld, denk aan wekelijks over laten maken van het standaard betaalpotje naar het boodschappenpotje of moet dat allemaal handmatig gedaan worden?

[ Voor 29% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 20-09-2023 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

DeVliegendeNLer schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:21:
[...]

Thanks! Downgraden naar Easy Savings kan zeker niet, waarbij zij gebruikmaakt van mijn betaalde abo?

Kan je daarbij ook automatisch periodiek geld, denk aan wekelijks over laten maken van het standaard betaalpotje naar het boodschappenpotje of moet dat allemaal handmatig gedaan worden?
Juist op dat vlak is bunq een van de betere banken. Je kunt van alles periodiek overmaken. Dat doe ik ook maandelijks. Ik heb een paar potjes (lees: rekeningen) voor thema's zoals reizen (auto en trein), ziektekosten (alleen basisverzekering, de 'premie' voor de rest spaar ik zelf), vakantie en abonnementen. Uitgaven doe ik dan via Apple Pay, IDeal, overboeking of machtiging direct uit die potjes.
En die potjes worden eens in de maand gevuld als het geld binnenkomt.

Zo is het budgetteren prima in de hand te houden!

<John O`Mill>

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zeewolf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09 23:34
ChrisM schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:47:
Ik hoop echt dat ze me nog een 3e keer bellen! Dan ga ik all the way met ze. Maar was de 2e keer een beetje dom geweest achteraf: toen zei ik dat ze dit al eerder hadden geprobeerd, wat woorden als sukkel etc gebruikt… dus misschien hebben ze me wel uit hun lijstje gehaald nu.
Ik ben gisteren gebeld door ze, de eerste 10 minuten wilde ik het nog bijna geloven ook. Het kwam best professioneel over. Maar het is, zo te horen, een scam die nu veel voorkomt.
Bij mij was het wel geld naar Belgie, dus er is enige variatie.

Uiteindelijk heb het bijna een uur met ze volgehouden :). Willekeurige excuusjes gebruiken zoals: wifi is traag/werkt slecht/valt uit halverwege de download, laptop moet windows updaten, extra uitleg vragen, ophangen alsof telefoon weg valt (bellen ze gewoon terug).

Na de AVG app willen ze dat je op je laptop naar een bit.ly website gaat. Toen heb ik ze lichtelijk beschuldigd of het geen phishing was, wilde ze me als alternatief gewoon rechtstreeks Anydesk laten downloaden. Daar liep nog even volgehouden dat het niet opende en toen hebben ze uiteindelijk zelf opgehangen.

Lekker TV kijken terwijl je met dom lullen en het spelletje meespelen hun tijd verpest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
<knip> Off-topic.

[ Voor 86% gewijzigd door Ardana op 25-09-2023 17:20 ]

• ChrisM
Zeewolf schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:34:
[...]

Ik ben gisteren gebeld door ze, de eerste 10 minuten wilde ik het nog bijna geloven ook. Het kwam best professioneel over. Maar het is, zo te horen, een scam die nu veel voorkomt.
Bij mij was het wel geld naar Belgie, dus er is enige variatie.

Uiteindelijk heb het bijna een uur met ze volgehouden :). Willekeurige excuusjes gebruiken zoals: wifi is traag/werkt slecht/valt uit halverwege de download, laptop moet windows updaten, extra uitleg vragen, ophangen alsof telefoon weg valt (bellen ze gewoon terug).

Na de AVG app willen ze dat je op je laptop naar een bit.ly website gaat. Toen heb ik ze lichtelijk beschuldigd of het geen phishing was, wilde ze me als alternatief gewoon rechtstreeks Anydesk laten downloaden. Daar liep nog even volgehouden dat het niet opende en toen hebben ze uiteindelijk zelf opgehangen.

Lekker TV kijken terwijl je met dom lullen en het spelletje meespelen hun tijd verpest.
Jeeh! Gaaf. Dank.
Heb je de bit.Ly link? Kunnen een paar experts er naar kijken.

• Zeewolf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09 23:34
@ChrisM Helaas, heb het niet opgeschreven. En gezien ze alles letter voor letter spellen, duurde het me zelfs al erg lang voordat ik "Anydesk" herkende

[ Voor 3% gewijzigd door Zeewolf op 20-09-2023 22:44 ]

• Datisraar
Waar blijft Bunq met 2,46%?
Hebben ze niet meer spaargeld nodig zeker. Centraal Beheer naar 2% en op m’n MeDirect nu 3% rente. Ook Raisin lichte verhoging bij Nordax naar 2,76%.

• EleanorRigby
Vorige week account aangemaakt, klopte m'n naam niet. Die moest ik laten wijzigen door weer een foto van m'n paspoort te uploaden, maar het is nog steeds niet aangepast. Geen idee wie ik hiervoor aan zijn jasje moet trekken.

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:10
EleanorRigby schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:06:
Vorige week account aangemaakt, klopte m'n naam niet. Die moest ik laten wijzigen door weer een foto van m'n paspoort te uploaden, maar het is nog steeds niet aangepast. Geen idee wie ik hiervoor aan zijn jasje moet trekken.
Misschien zou je dat nog een keer kunnen proberen, gisteravond een aanvraag gedaan, vanochtend was het opgelost.

Wel raar die random typo aan het eind; o ipv c

• EleanorRigby
ilaurensnl schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:28:
[...]

Misschien zou je dat nog een keer kunnen proberen, gisteravond een aanvraag gedaan, vanochtend was het opgelost.

Wel raar die random typo aan het eind; o ipv c
Via de chatbot?

• qwasd
Edit: Sorry ik dacht dat je support zocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrrafF9o72F9w3nvEpyucQrTaD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BK5VYwBIIXtIQDVxBjx8S7c6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door qwasd op 21-09-2023 17:09 ]

• ilaurensnl
Als je naar de hoofdpagina van bunq app -> profiel -> persoonlijke gegevens -> klikken op wettelijke naam -> wijzig je wettelijke naam.

Als je aanvraag is afgerond, dan kom je inderdaad op een chatbot achtige pagina; persoonlijk verwarrend maar ach, daarna geduldig wachten.

Succes!

[ Voor 21% gewijzigd door ilaurensnl op 21-09-2023 17:04 ]

• EleanorRigby
ilaurensnl schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:03:
[...]

Als je naar de hoofdpagina van bunq app -> profiel -> persoonlijke gegevens -> klikken op wettelijke naam -> wijzig je wettelijke naam.

Als je aanvraag is afgerond, dan kom je inderdaad op een chatbot achtige pagina; persoonlijk verwarrend maar ach, daarna geduldig wachten.

Succes!
Apart, dat heb ik vorige week dus gedaan, weer een foto van m'n paspoort opgestuurd, en geen reactie.

• qwasd
EleanorRigby schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:29:
[...]

Apart, dat heb ik vorige week dus gedaan, weer een foto van m'n paspoort opgestuurd, en geen reactie.
Neem dan toch even contact op met support.

• EleanorRigby
qwasd schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:31:
[...]

Neem dan toch even contact op met support.
Heb ik gedaan, maar dan kom ik toch weer bij de chatbot uit. En daar komt ook geen reactie op.

• ilaurensnl
EleanorRigby schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:40:
[...]

Heb ik gedaan, maar dan kom ik toch weer bij de chatbot uit. En daar komt ook geen reactie op.
Misschien 'contact medewerker' invoeren ofzo soms helpt dat, bij sommige chatbots kun je zo live chatten met support. Geen idee of zoiets hier werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door ilaurensnl op 21-09-2023 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Ik heb nu al jaren Bunq en Easy Bank maar ik wil misschien wel wijzigen naar Easy Money ivm de eenvoudig budgetteren functie en nog wat voordelen. Ik heb het één en andere doorgelezen maar ik snap het niet helemaal.

Ik heb nu 1 rekening waar alles op gestort en geïncasseerd wordt. Als ik een nieuwe budget/rekening aanmaak voor een bepaalde categorie (voorbeeld: verzekeringen) moet ik dan aan de instanties deze nieuwe iban doorgeven of gaat dit automatisch op basis van mijn hoofdrekening?

En wat als een betaling via pas of incasso in de verkeerde categorie valt en dus van het verkeerde budget is afgetrokken. Kun je dit dan wijzigingen en herstelt dit zich dan automatisch of is het verkeerde budget/rekening dan geleegd en moet je dit dan handmatig herstellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g-unitsoldaat
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21-02 23:35
qwasd schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 06:04:
Ik heb nu al jaren Bunq en Easy Bank maar ik wil misschien wel wijzigen naar Easy Money ivm de eenvoudig budgetteren functie en nog wat voordelen. Ik heb het één en andere doorgelezen maar ik snap het niet helemaal.

Ik heb nu 1 rekening waar alles op gestort en geïncasseerd wordt. Als ik een nieuwe budget/rekening aanmaak voor een bepaalde categorie (voorbeeld: verzekeringen) moet ik dan aan de instanties deze nieuwe iban doorgeven of gaat dit automatisch op basis van mijn hoofdrekening?

En wat als een betaling via pas of incasso in de verkeerde categorie valt en dus van het verkeerde budget is afgetrokken. Kun je dit dan wijzigingen en herstelt dit zich dan automatisch of is het verkeerde budget/rekening dan geleegd en moet je dit dan handmatig herstellen?
Als je wil dat de verzekeringen van de nieuwe rekening voor verzekeringen worden afgeboekt, moet je idd wel de nieuwe IBAN doorgeven aan de instantie. Maar dit is meestal online binnen 1 minuut geregeld. Dus doen en je hebt er verder geen omkijken meer naar.

Alternatief is het nog steeds van de 'hoofdrekening' te laten afboeken. Maar dan moet je steeds weer terugboeken uit je potje...

En je kunt categorieën die aan een betaling gekoppeld worden altijd handmatig aanpassen. De keren daarna onthoud ie dat. Je kunt ook betalingen eenmalig uitzonderen en een eigen categorie maken.

• qwasd
g-unitsoldaat schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:11:
[...]

Als je wil dat de verzekeringen van de nieuwe rekening voor verzekeringen worden afgeboekt, moet je idd wel de nieuwe IBAN doorgeven aan de instantie. Maar dit is meestal online binnen 1 minuut geregeld. Dus doen en je hebt er verder geen omkijken meer naar.

Alternatief is het nog steeds van de 'hoofdrekening' te laten afboeken. Maar dan moet je steeds weer terugboeken uit je potje...

En je kunt categorieën die aan een betaling gekoppeld worden altijd handmatig aanpassen. De keren daarna onthoud ie dat. Je kunt ook betalingen eenmalig uitzonderen en een eigen categorie maken.
Bedankt en gelijk nog een vraag.

Stel nou dat ik een potje van 400 euro heb voor de boodschappen en hier staat nog een openstaand bedrag op van 100 euro. Ik moet bij de winkel 120 euro pinnen voor boodschappen. Dit doet ik met Google Pay/Apple Pay. Dit is dus onvoldoende saldo maar er staat op mijn lopende rekening nog wel saldo. Hoe zorg ik ervoor dat ik niet met een rood hoofd bij de kassa sta ivm te weinig saldo? Pas instelling staat op automatisch.

Iemand nog tips/voorbeelden om de potjes in te delen? Hoeven geen 25 potjes maar ik krijg nu alles binnen op 1 rekening. Inkomsten, incasso's en uitgaven via pas/telefoon. Ik wil op deze manier wat meer controle over de uitgaven.

[ Voor 9% gewijzigd door qwasd op 23-09-2023 05:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
qwasd schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 02:36:
[...]

Bedankt en gelijk nog een vraag.

Stel nou dat ik een potje van 400 euro heb voor de boodschappen en hier staat nog een openstaand bedrag op van 100 euro. Ik moet bij de winkel 120 euro pinnen voor boodschappen. Dit doet ik met Google Pay/Apple Pay. Dit is dus onvoldoende saldo maar er staat op mijn lopende rekening nog wel saldo. Hoe zorg ik ervoor dat ik niet met een rood hoofd bij de kassa sta ivm te weinig saldo? Pas instelling staat op automatisch.

Iemand nog tips/voorbeelden om de potjes in te delen? Hoeven geen 25 potjes maar ik krijg nu alles binnen op 1 rekening. Inkomsten, incasso's en uitgaven via pas/telefoon. Ik wil op deze manier wat meer controle over de uitgaven.
als je maar €100 in je budget hebt, moet je geen €120 uitgeven. Dus dingen terug zetten in de schappen. Dat is het ding met potjes.

Of geld overmaken van je andere rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:54

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@ChrisM @qwasd maar je kunt ook secundaire pin instellen met een backup account om niet in verlegenheid te staan. Het hele bedrag zal dan van de andere rekening komen.

• ChrisM
Beekforel schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 07:10:
@ChrisM @qwasd maar je kunt ook secundaire pin instellen met een backup account om niet in verlegenheid te staan. Het hele bedrag zal dan van de andere rekening komen.
Ja, ik ken die secundaire pin. Maar ik dacht dat dat niet "automatisch" gaat als je van je primaire pin probeert te pinnen en er niet genoeg geld is. Dus je moet dan, voordat je gaan pinnen, kiezen welke pincode je gaat gebruiken.
Of loopt die automatisch over naar de secundaire pin, als er op het eerste account niet genoeg staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:54

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

ChrisM schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:13:
[...]

Ja, ik ken die secundaire pin. Maar ik dacht dat dat niet "automatisch" gaat als je van je primaire pin probeert te pinnen en er niet genoeg geld is. Dus je moet dan, voordat je gaan pinnen, kiezen welke pincode je gaat gebruiken.
Of loopt die automatisch over naar de secundaire pin, als er op het eerste account niet genoeg staat?
Ik heb het al een tijdje niet meer getest, het heeft even niet zo goed gewerkt maar volgens support zou het nu weer moeten werken. Met Google Pay toets ik nooit een pincode in.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Is er inmiddels integratie met YNAB?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Pagina: 1 ... 128 ... 162 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"