Acties:
  • +1 Henk 'm!

• love-nijntje
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-06 10:32
Even voor je getest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwjwXpTnwDioD7YOboOfbZ87fRU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2CyfBKie7auqhMF4eN0wXYPx.png?f=user_large

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Ah dat is bijzonder jammer. Betekent dus terugvallen op een van de scripts of handmatig aan de slag.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:36
Via https://github.com/wesselt/bunq2ynab
Gratis aws account maken en werkt echt top! (Elke 3 maanden even api code vervangen).

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:03
Beekforel schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 07:10:
@ChrisM @qwasd maar je kunt ook secundaire pin instellen met een backup account om niet in verlegenheid te staan. Het hele bedrag zal dan van de andere rekening komen.
Dit bedoelde ik. Ik ga het gewoon uittesten.

• g-unitsoldaat
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21-02 23:35
qwasd schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 02:36:
[...]

Bedankt en gelijk nog een vraag.

Stel nou dat ik een potje van 400 euro heb voor de boodschappen en hier staat nog een openstaand bedrag op van 100 euro. Ik moet bij de winkel 120 euro pinnen voor boodschappen. Dit doet ik met Google Pay/Apple Pay. Dit is dus onvoldoende saldo maar er staat op mijn lopende rekening nog wel saldo. Hoe zorg ik ervoor dat ik niet met een rood hoofd bij de kassa sta ivm te weinig saldo? Pas instelling staat op automatisch.

Iemand nog tips/voorbeelden om de potjes in te delen? Hoeven geen 25 potjes maar ik krijg nu alles binnen op 1 rekening. Inkomsten, incasso's en uitgaven via pas/telefoon. Ik wil op deze manier wat meer controle over de uitgaven.
Zie eerdere antwoorden. Wat je ook nog aan kunt zetten zijn aanvulberichten. Dus bijvoorbeeld: als het saldo lager is dan 80, aanvullen tot 100.

Indelen van potjes is natuurlijk heel persoonlijk. Ik heb 1 iban waar alle vaste maandelijkse lasten vanaf worden gehaald, zodat je daar niet meer naar om hoeft te kijken. En meer vrij besteedbare potjes voor vrije tijd, benzine, kleding, zorg etcetera.

• qwasd
g-unitsoldaat schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:20:
[...]

Zie eerdere antwoorden. Wat je ook nog aan kunt zetten zijn aanvulberichten. Dus bijvoorbeeld: als het saldo lager is dan 80, aanvullen tot 100.

Indelen van potjes is natuurlijk heel persoonlijk. Ik heb 1 iban waar alle vaste maandelijkse lasten vanaf worden gehaald, zodat je daar niet meer naar om hoeft te kijken. En meer vrij besteedbare potjes voor vrije tijd, benzine, kleding, zorg etcetera.
Dus 1 rekening waar salaris op wordt gestort en voor alle vaste lasten?

• FQYPW
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03-04 16:48
Wat een klote bedrijf is het...
Uit het niets begonnen ze 16 euro in rekening te brengen per maand.
Heb het pas na 7 maanden gemerkt.
Niks terug gekregen.
Echt een stel scammers zijn het.

[ Voor 3% gewijzigd door FQYPW op 23-09-2023 14:37 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• ericafterdark
FQYPW schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:36:
Niks terug gekregen.
Het spijt me zeer maar als je pas na 7 maanden merkt dat een bank maandelijks een - naar jouw idee - verkeerd bedrag afschrijft... adviseer ik eerst wat meer tijd te besteden aan je administratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FQYPW
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03-04 16:48
ericafterdark schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:46:
[...]

Het spijt me zeer maar als je pas na 7 maanden merkt dat een bank maandelijks een - naar jouw idee - verkeerd bedrag afschrijft... adviseer ik eerst wat meer tijd te besteden aan je administratie.
Wat heeft mijn administratie ermee te maken dat ze ongevraagd en onaangekondigd maandelijks geld innemen?
Misschien moet jij maandelijks je administratie bij houden om te weten of je kan rondkomen elke maand.
Ik hoef dat gelukkig niet.
Is dat de reden dat je zo een zure reaktie geeft?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ericafterdark
FQYPW schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:58:
[...]

Wat heeft mijn administratie ermee te maken dat ze ongevraagd en onaangekondigd maandelijks geld innemen?
Misschien moet jij maandelijks je administratie bij houden om te weten of je kan rondkomen elke maand.
Laat ik het anders formuleren. Je beticht de bank maar als je er pas na 7 maanden achter komt, is dat op zijn minst opmerkelijk.

En waarom zou de bank een "scammer" zijn?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• qwasd
[...]

Gelukkig kun je rondkomen maar doe eens rustig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 36835

[...]

Waarom maak je je zo druk en reageer je zo verhit als je het zo breed hebt dat je niet eens af en toe je bankrekeningen hoeft te bekijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 16:08
Volgens mij gaat het er niet om wie het wel of niet breed heeft.

Maar het is inderdaad vreemd dat je pas na vele maanden tot de ontdekking komt dat dat er bij jou kosten in rekening worden gebracht waar je niet mee akkoord bent gegaan. Dat dit meteen gerefereerd wordt aan "scam" gaat wel heel erg ver.

• qwasd
Als je 2 rekeningen (met saldo) hebt waar eenvoudig budgetteren op is uitgeschakeld en je hebt een pas die staat op Selecteer automatisch wat is dan de prioriteit? Van welke rekening wordt er dan een pintransactie gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:15

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

FQYPW schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:36:
Niks terug gekregen.
@FQYPW
Ik ben bang dat je zelf niet goed opgelet hebt, niet goed gelezen en misschien te snel geklikt op dingen?
Het is vast niet uit het niets begonnen. Je bent nog niet zo lang geleden bij bunq gekomen? En daar heb je gekozen voor een rekeningvorm die 16 euro kost, maar die de eerste zoveel maanden gratis is?

Dan heb je er toch echt zelf voor gekozen, maar ben je vergeten dat die gratis maanden ook een keertje afgelopen zijn. Daarna kon je vanaf dag 1 op je vingers natellen dat je die kosten voor je kiezen kreeg als je niet voor een andere rekeningvorm zou kiezen. Dat had je in je agenda kunnen zetten, zodat je op tijd, kort voordat de kosteloze tijd afliep, de boel aan kon passen.

En nee, als je er zelf voor kiest dan krijg je uiteraard nix terug. Je hebt er immers zelf om gevraagd?
Je kunt dus beter boos zijn op jezelf…

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Wat doen jullie met een vaste lasten rekening. Budgetteren inschakelen en meerdere categorieën kiezen of gewoon standaard ivm gebruik incassos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmichael1991
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:11
qwasd schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:57:
Als je 2 rekeningen (met saldo) hebt waar eenvoudig budgetteren op is uitgeschakeld en je hebt een pas die staat op Selecteer automatisch wat is dan de prioriteit? Van welke rekening wordt er dan een pintransactie gedaan?
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

Ook werkt het ‘Eenvoudig budgetteren’ niet helemaal lekker. Rekening ingesteld op categorie ‘Kosten auto’, maar als ik dan toch een bedrag pin wat in die categorie valt word het niet automatisch van die rekening afgeschreven. Of mis ik iets 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
Even een vraag. Kan het namelijk nergens vinden in de app.

We hebben een gezamenlijke spaarrekening. De rente van deze rekening wordt uitbetaald op de "savings" rekening. Waar kan ik het aanpassen dat de rente ook op de gezamenlijke rekening komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:48

Xatom

Is het ook mogelijk om een potje aan te vullen TOT een bepaald bedrag?

Ik heb bijvoorbeeld een boodschappen rekening. Hierop heb ik eenvoudig budgetteren ingeschakeld met een bedrag van 500 euro. Hier staat "vul het budget automatisch aan wanneer je salaris binnenkomt". Maar nu is er dus 500 euro overgeschreven, terwijl er nog 100 euro op de rekening stond. Ik zou dus verwachten dat er 400 euro wordt overgemaakt.

Weet iemand of zoiets ook kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Xatom schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:32:

Ik heb bijvoorbeeld een boodschappen rekening. Hierop heb ik eenvoudig budgetteren ingeschakeld met een bedrag van 500 euro. Hier staat "vul het budget automatisch aan wanneer je salaris binnenkomt". Maar nu is er dus 500 euro overgeschreven, terwijl er nog 100 euro op de rekening stond. Ik zou dus verwachten dat er 400 euro wordt overgemaakt.

Via Flow Your Money misschien? Zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xatom

Xatom

Tdem schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:27:
[...]

Via Flow Your Money misschien? Zelf nog niet geprobeerd.
Thanks voor de tip, dat ziet er sowieso goed uit! Zal eens kijken of dat nog wat extra handige features heeft.

Ik zie nu pas dat er bij eenvoudig budgetteren ook een optie is om een rekening te kiezen waar het restbedrag van de vorige maand heen moet. Dat werkt denk ik ook, ik ga er volgende maand pas achter komen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Xatom op 25-09-2023 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VictortheKingNL
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-06 14:34
ThijsLuke schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:14:

We hebben een gezamenlijke spaarrekening. De rente van deze rekening wordt uitbetaald op de "savings" rekening. Waar kan ik het aanpassen dat de rente ook op de gezamenlijke rekening komt?
Je bent niet de enige, zie hier het topic bij Bunq zelf: https://together.bunq.com...aling-rente-spaarrekening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Xatom schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:32:

Het "restant" boekt bunq weg toch? Zo werkt het bij mij wel in elk geval, begin de maand altijd met de ingestelde budgetten.
Ah dat had je al uitgevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Die categorieën vind ik eigenlijk maar hopeloos. In het begin dacht ik dat het handig was, maar het is eigenlijk hoogst onbetrouwbaar. Je weet nooit zeker wat er toegewezen wordt als dat automatisch gaat.

Ik heb ook een tijdje geprobeerd om het systeem te trainen, althans dat dacht ik. Dan ging ik naar een aantal betalingen en wijzigde de categorie. Op de vraag of alle zelfde soort boekingen dan ook die categorie moeten krijgen zei ik dan JA. Vervolgens bleek dan onherroepelijk dat er boekingen die ik even daarvoor had aangepast ook weer van categorie wijzigden. Er werd dus van alles meegetrokken met de laatste wijziging wat ik helemaal niet wilde. Het reageert allemaal erg op elkaar, je hebt er geen enkele invloed op en al helemaal geen inzicht in. Het is maar een duister zaakje.

Hoe kan bunq nou in ‘s hemels naam bepalen in welke categorie iets thuishoort? Zeker als je niet eerder bij die zaak iets gekocht hebt of naar overgeschreven hebt.

Nee, budgetteren doe ik wel, maar uitsluitend door het gebruik van aparte rekeningen. Een aparte rekening voor bijvoorbeeld auto/reiskosten waar ik elke maand een vast bedrag op stort en op die manier de wisselingen in kosten opvang en de lasten voor de huishoudrekening constant zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Hippe Lip op 25-09-2023 23:20 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Hippe Lip schreef op maandag 25 september 2023 @ 23:18:
Die categorieën vind ik eigenlijk maar hopeloos. In het begin dacht ik dat het handig was, maar het is eigenlijk hoogst onbetrouwbaar. Je weet nooit zeker wat er toegewezen wordt als dat automatisch gaat.

Ik heb ook een tijdje geprobeerd om het systeem te trainen, althans dat dacht ik. Dan ging ik naar een aantal betalingen en wijzigde de categorie. Op de vraag of alle zelfde soort boekingen dan ook die categorie moeten krijgen zei ik dan JA. Vervolgens bleek dan onherroepelijk dat er boekingen die ik even daarvoor had aangepast ook weer van categorie wijzigden. Er werd dus van alles meegetrokken met de laatste wijziging wat ik helemaal niet wilde. Het reageert allemaal erg op elkaar, je hebt er geen enkele invloed op en al helemaal geen inzicht in. Het is maar een duister zaakje.

Hoe kan bunq nou in ‘s hemels naam bepalen in welke categorie iets thuishoort? Zeker als je niet eerder bij die zaak iets gekocht hebt of naar overgeschreven hebt.

Nee, budgetteren doe ik wel, maar uitsluitend door het gebruik van aparte rekeningen. Een aparte rekening voor bijvoorbeeld auto/reiskosten waar ik elke maand een vast bedrag op stort en op die manier de wisselingen in kosten opvang en de lasten voor de huishoudrekening constant zijn.
Hoe doe je dit met de pas dan? Staat die wel op automatisch of forceer je deze van een bepaalde rekening?

Even een andere vraag wat los staat van bovenstaand bericht. Wat gebeurt er eigenlijk als je een automatische incasso krijgt en handmatig accordeert maar kiest voor een andere rekening. Gaat het bij de incassant dan ook goed met de verwerking van de betaling? Ik ben alle vaste lasten aan het overzetten naar een vaste lasten rekening maar ik had vandaag een incasso wat nog op een oude rekening werd geïncasseerd.

[ Voor 12% gewijzigd door qwasd op 25-09-2023 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

qwasd schreef op maandag 25 september 2023 @ 23:30:
[...]
Hoe doe je dit met de pas dan? Staat die wel op automatisch of forceer je deze van een bepaalde rekening?
@qwasd
Voor een deel van de rekeningen gebruik ik een aparte (fysieke) betaalpas. En met één pas kun je twee rekeningen bedienen via dual PIN. Dat weet je hè?
En dan kun je nog een heleboel virtuele passen aanmaken voor andere rekeningen. Die kun je Met Apple (of Google) Pay gewoon gebruiken. Nee, dat hebben ze bij bunq goed voor elkaar.
Even een andere vraag wat los staat van bovenstaand bericht. Wat gebeurt er eigenlijk als je een automatische incasso krijgt en handmatig accordeert maar kiest voor een andere rekening. Gaat het bij de incassant dan ook goed met de verwerking van de betaling? Ik ben alle vaste lasten aan het overzetten naar een vaste lasten rekening maar ik had vandaag een incasso wat nog op een oude rekening werd geïncasseerd.
Wat je beschrijft dat kan niet. Als er een automatische incasso binnenkomt dan is dat altijd omdat je een machtiging hebt afgegeven. Je hebt een bedrijf gemachtigd om te incasseren van een bepaalde rekening. Anders zouden ze niet weten waar het vanaf moet.
Daar moet je wel goed mee opletten. Zo incasseerde de ANWB in eerste instantie alles van dezelfde rekening toen ze eenmaal een rekeningnummer van me hadden. Maar de premie van mijn autoverzekering gaat van een andere rekening (de auto/reisrekening) als de premie van mijn woonverzekering (opstal en inboedel). En het abonnementsgeld gaat van wéér een andere rekening. Even goed duidelijk maken dat je voor verschillende dingen ook verschillende rekeningnummers hebt, maar dan gaat het goed.

als er dus een incasso binnenkomt kun je die goed- of afkeuren. Je kunt niet het rekeningnummer wijzigen. Daarvoor moet je contact opnemen met de incassant en vertellen dat je het rekeningnummer wilt wijzigen.

<John O`Mill>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hippe Lip schreef op maandag 25 september 2023 @ 23:18:

Simpel, Marchant Category Codes. Dit wordt door de betaalapparaten meegegeven bij elke betaling.
Helaas geven niet alle apparaten de juiste code mee en alas; verkeerde categorie bij bunq.

Het idee is dus goed, echter is de realiteit - zoals altijd - tegenvallend.

[ Voor 7% gewijzigd door bluewalk op 26-09-2023 06:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Hippe Lip schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 00:04:
[...]
als er dus een incasso binnenkomt kun je die goed- of afkeuren. Je kunt niet het rekeningnummer wijzigen. Daarvoor moet je contact opnemen met de incassant en vertellen dat je het rekeningnummer wilt wijzigen.
Niet helemaal waar. Je kan bij de incasso - indien geaccepteerd - de rekening wijzigen waarvan het wordt afgeschreven.

Voor de incassant veranderd er niets, maar intern bij bunq zal men het debiteren van de gekozen rekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qwasd
bluewalk schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 06:29:
[...]

Niet helemaal waar. Je kan bij de incasso - indien geaccepteerd - de rekening wijzigen waarvan het wordt afgeschreven.

Voor de incassant veranderd er niets, maar intern bij bunq zal men het debiteren van de gekozen rekening.
Dit bedoelde ik inderdaad. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

bluewalk schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 06:27:
[...]

Simpel, Marchant Category Codes. Dit wordt door de betaalapparaten meegegeven bij elke betaling.
Helaas geven niet alle apparaten de juiste code mee en alas; verkeerde categorie bij bunq.

Het idee is dus goed, echter is de realiteit - zoals altijd - tegenvallend.
@bluewalk
Kan ik als bunqgebruiker die Category Codes die door een betaalapparaat meegegeven wordt ook uitlezen? Want pas dan kan ik er ook rekening mee houden bij mijn toewijzing van categorieën.

En dan zou het mooi zijn als je er uitzonderingen op kunt maken, zodat bij bedrijf X het altijd in een bepaalde afwijkende categorie valt.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

bluewalk schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 06:29:
[...]

Daar heb ik wel eens naar gekeken, maar nog nooit gevonden. Als ik je beschrijving goed lees, dan moet je eerst de incasso accepteren en daarna kun je de rekening waarvan het afgeschreven wordt aanpassen? en daarna voert bunq die aanpassing automatisch uit?

Als dat werkelijk zo werkt, dan komt dat wel vreemd over. Want dan geef je een incassomachtiging af voor rekening A, en wordt het (uiteindelijk) afgeschreven van rekening B.
Hmm, lijkt me verwarrend.

Waar vind ik dat, hoe pas ik dat aan? Ik kan dat nergens vinden.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Hippe Lip schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:56:
[...]

Daar heb ik wel eens naar gekeken, maar nog nooit gevonden. Als ik je beschrijving goed lees, dan moet je eerst de incasso accepteren en daarna kun je de rekening waarvan het afgeschreven wordt aanpassen? en daarna voert bunq die aanpassing automatisch uit?

Als dat werkelijk zo werkt, dan komt dat wel vreemd over. Want dan geef je een incassomachtiging af voor rekening A, en wordt het (uiteindelijk) afgeschreven van rekening B.

Ik had bijvoorbeeld een incasso die niet automatisch wordt geïncasseerd. Daar kon ik nog voor het handmatig accepteren een andere rekening selecteren. Daarom stelde ik deze vraag ook en leek het me dus ook een mogelijkheid. Ik heb het echter nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Hippe Lip schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:56:
[...]

Ja klikt op het incasso-verzoek, selecteert de rekening waar het vanaf moet worden gehaald en accepteert dan. Ik accepteer geen een incasso automatisch. Je krijgt bij binnenkomende incasso's 5 dagen de tijd om ze te accepteren.

[ Voor 7% gewijzigd door Tdem op 26-09-2023 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Tdem schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:01:
[...]

Ja klikt op het incasso-verzoek, selecteert de rekening waar het vanaf moet worden gehaald en accepteert dan. Ik accepteer geen een incasso automatisch. Je krijgt bij binnenkomende incasso's 5 dagen de tijd om ze te accepteren.
Ah, dus in tegenstelling tot wat @bluewalk schrijft, vóór het accepteren. Dat heb ik niet zo vaak, omdat ik mijn incasso’s automatisch accepteer tot een bepaald bedrag.

Ik zal die acceptatie eens uitzetten bij een van de incassanten en zien hoe het er dan uitziet.
Dank voor de omschrijving.

Maar ik blijf het vreemd vinden dat je een machtiging voor rekening A geeft en het vervolgens van rekening B afgeschreven wordt. En dan zou de incassant ook nog eens van nix weten?
Vreemd.

<John O`Mill>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Hippe Lip schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:52:
[...]

@bluewalk
Kan ik als bunqgebruiker die Category Codes die door een betaalapparaat meegegeven wordt ook uitlezen? Want pas dan kan ik er ook rekening mee houden bij mijn toewijzing van categorieën.

En dan zou het mooi zijn als je er uitzonderingen op kunt maken, zodat bij bedrijf X het altijd in een bepaalde afwijkende categorie valt.
Yes, dat kan je doen met de API en dan het events endpoint :)
Hippe Lip schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:52:
[...]

Ah, dus in tegenstelling tot wat @bluewalk schrijft, vóór het accepteren. Dat heb ik niet zo vaak, omdat ik mijn incasso’s automatisch accepteer tot een bepaald bedrag.

Vreemd.
Ook na accepteren kan je deze wijzigen. Selecteer de incasso van de rekening, ga naar Manage Limit for this Merchant en verander daar de rekening.
Hippe Lip schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:52:
[...]

Maar ik blijf het vreemd vinden dat je een machtiging voor rekening A geeft en het vervolgens van rekening B afgeschreven wordt. En dan zou de incassant ook nog eens van nix weten?
Vreemd.
Incassant weet alleen de bank en het icasso mandaat, als bunq het van rekening X haalt voor de incassant maakt voor de incassant niets uit. ;)

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-06 20:52
ThijsLuke schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:14:

Ik denk dat je in je settings kan kiezen met welke rekening de maandelijkse kosten worden betaald. Dit is dezelfde rekening als waar de rente op wordt gestort. Deze kan je dan aanpassen naar waar je de rente op wilt laten uitbetalen, maar denk wel dat de kosten hier ook van worden gehaald.

• ThijsLuke
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:03:
[...]

Ik denk dat je in je settings kan kiezen met welke rekening de maandelijkse kosten worden betaald. Dit is dezelfde rekening als waar de rente op wordt gestort. Deze kan je dan aanpassen naar waar je de rente op wilt laten uitbetalen, maar denk wel dat de kosten hier ook van worden gehaald.
Ik heb geen betaald abonnement bij Bunq. Ik spaar daar alleen dus geen maandelijkse kosten.
Het is inmiddels duidelijk dat spaarrente altijd op de savings rekening wordt gestort. Meerdere mensen klagen hier over. Hopelijk krijgen we in de toekomst de mogelijkheid dit aan te kunnen passen.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 21:00

Bergie

Lekker belangrijk...

Die stoort mij ook nog steeds. Prima dat het nu per week komt; dat boeit me niet. Maar we hebben meerdere spaarrekeningen en ik wil gewoon de rente op de bijbehorende spaarrekening gestort krijgen en niet alles samen op dezelfde rekening waar toevallig ook de kosten van Bunq zelf afgehaald worden.

Yamaha MT-09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Ik betaal voor Bunq en vang dit op via automatisch verdeelde betalingen. Maar inderdaad zou het fijn zijn als je gewoon een keuze zou kunnen maken via de Payday instellingen.

• Hippe Lip

Hippe Lip

@bluewalk
Even terug naar waarover we het hadden: Je hebt een incasso aan bedrijf X afgegeven voor rekeningnummer A. De incasso komt binnen en je hebt geen automatische acceptatie aangezet.
Kun je dan vóórdat je accepteert wijzigen van welke rekening het afgeschreven wordt?

En het andere punt klopt niet. Je zegt dat het ná acceptatie ook nog gewijzigd kan worden, maar dat gaat niet. Je kunt een afboeking van een rekening niet ongedaan maken. Je kunt wel een overschrijving van de ene naar de andere rekening doen om te corrigeren, maar de gedane incasso is niet te wijzigen.

<John O`Mill>

• qwasd
Hippe Lip schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:40:
@bluewalk
Even terug naar waarover we het hadden: Je hebt een incasso aan bedrijf X afgegeven voor rekeningnummer A. De incasso komt binnen en je hebt geen automatische acceptatie aangezet.
Kun je dan vóórdat je accepteert wijzigen van welke rekening het afgeschreven wordt?
Tdem schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:01:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
@bluewalk
En het andere punt klopt niet. Je zegt dat het ná acceptatie ook nog gewijzigd kan worden, maar dat gaat niet. Je kunt een afboeking van een rekening niet ongedaan maken. Je kunt wel een overschrijving van de ene naar de andere rekening doen om te corrigeren, maar de gedane incasso is niet te wijzigen.
Ik denk dat hij onderstaande bedoeld.
Dus toekomstige afschrijvingen kun je van een andere rekening laten afschrijven. Hetzelfde principe als je het handmatig doet.

Ik heb een handmatige incasso vandaag eens aangepast naar een andere rekening. Dit ging prima en ga er vanuit dat dit bij de incassant ook allemaal goed gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65pBxbMkEM1QpdLFKV846XfZSXw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1wSanPwWlA4SamotMp8m0cCc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door qwasd op 27-09-2023 22:57 ]

• Hippe Lip

Hippe Lip

@qwasd
Dat ziet er bij mij anders uit en hier kan ik nix aan wijzigen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dosn98kckiDT827HGmTbHM6ukCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2Sbl3oGHF2Uwhmhcx9hzniw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Hippe Lip op 27-09-2023 23:33 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Beheer de limiet voor deze verkoper. Daar staat het onder.

[ Voor 79% gewijzigd door qwasd op 27-09-2023 23:45 ]

• Hippe Lip

Hippe Lip

qwasd schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:01:
[...]

Beheer de limiet voor deze verkoper. Daar staat het onder.
Ja, dat is bekend, maar daarnee kan ik NA de acceptatie nog niet het rekeningnummer van de incasso wijzigen. Dat is wat ik steeds probeer te zeggen.

<John O`Mill>

• qwasd
Hippe Lip schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:05:
[...]

Ja, dat is bekend, maar daarnee kan ik NA de acceptatie nog niet het rekeningnummer van de incasso wijzigen. Dat is wat ik steeds probeer te zeggen.
Ik kan de rekening aanpassen onder "betaal vanaf". Dan kan ik een rekening selecteren. Misschien is dit niet mogelijk op IOS? Ik zit op Android.

• Hippe Lip

Hippe Lip

qwasd schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:07:
[...]

Ik kan de rekening aanpassen onder "betaal vanaf". Dan kan ik een rekening selecteren. Misschien is dit niet mogelijk op IOS? Ik zit op Android.
AHA! Ja, dan lijkt het een verschil in OS te zijn. Op mijn iPhone kan ik idd nix doen. Dat screenshot kwam dus van Android? Dat verklaart de verwarring.

Wel vreemd trouwens dat de functionaliteiten niet gelijk zijn op Android en iOS, Zou ik toch verwachten van wel…

<John O`Mill>

• qwasd
Hippe Lip schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:19:
[...]

AHA! Ja, dan lijkt het een verschil in OS te zijn. Op mijn iPhone kan ik idd nix doen. Dat screenshot kwam dus van Android? Dat verklaart de verwarring.

Wel vreemd trouwens dat de functionaliteiten niet gelijk zijn op Android en iOS, Zou ik toch verwachten van wel…
Dan moet dat het haast wel zijn maar toch raar. Je hebt ook gekeken bij een andere incassant? De benamingen zijn trouwens ook wat anders op Android. "vraag een chargeback aan" onder IOS is op Android "vraag stornering aan".

• Hippe Lip

Hippe Lip

qwasd schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:22:
[...]

Dan moet dat het haast wel zijn maar toch raar. Je hebt ook gekeken bij een andere incassant? De benamingen zijn trouwens ook wat anders op Android. "vraag een chargeback aan" onder IOS is op Android "vraag stornering aan".
Het ziet er overal hetzelfde uit. dat tekst net iets anders is lijkt me niet erg, maar dat je op Android iets kan doen dat op iOS onmogelijk lijkt (althans niet op dezelfde manier te doen is), das toch echt raar.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
@bluewalk
Yep
Denk dat je hier twee dingen door elkaar haalt.
- Ja je kan een incasso machtiging wijzigen in de bunq app - zoals max en van welke rekening; dit heeft effect op volgende incassos.
- Nee je kan een reeds gedane incasso (afschrijving) niet meer aanpassen zonder zelf over te boeken.
Hippe Lip schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:57:
[...]

@qwasd
Dat ziet er bij mij anders uit en hier kan ik nix aan wijzigen:

[Afbeelding]
Of je leest even goed ;) Ik heb eerder uitgelegd hoe je deze kan aanpassen; ja op iOS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Hippe Lip schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:05:
[...]

Dat kan je wel :)

Beheer de limiet voor deze verkoper -> Betaal van (Pay from), daar klik je op je rekening en kies je een andere rekening. Daarna Save en tadaa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:24
2x opname van m'n investment geweigerd, maar blijkbaar moet eerst alles gestort en afgerond zijn. Daarna kan je pas geld opnemen... Vrij irritant dat er alleen "opname is geweigerd" staat zonder verdere uitleg.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adimeuz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-04 10:29
Vandaag besloten ook een BUNQ rekening te openen.
Registratie verliep snel, inloggen ook, echter hierna begon het probleem: men wil mijn account verifieren.
Dit geberut in 3 stappen:

1. registreren van 06 nummer: gelukt
2. uploaden van ID bewijs:hier gaat het mis
3. verificatie

Zodra ik in deze wizard door wil naar stap 2, krijg ik een laadscherm, en na enkele seconden herstart te app.
Dit lijkt een eindeloze loop te zijn, ook herinstallatie van de app, stoppen/heropenen van mijn account lijkt niet te werken.
Als ik in de playstore kijk naar de changelog, zie ik dat er gisteren schijnbaar een fix is gedeployed waarbij een verificatie-loop gerepareerd zou moeten zijn, maar het lijkt erop dat dat niet helemaal het geval is. Iemand anders dergelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:54
Net rente gekregen voor deze week. Daar is wat bijzonder gebeurt. Ik heb deze week minder rente gekregen dan vorige week, terwijl er meer geld op mijn spaarrekening staat. Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

wjsiebes schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:33:
Net rente gekregen voor deze week. Daar is wat bijzonder gebeurt. Ik heb deze week minder rente gekregen dan vorige week, terwijl er meer geld op mijn spaarrekening staat. Iemand een idee hoe dit kan?
Kun je dat niet beter aan bunq vragen dan hier aan ons, die niet naar al je zaken in de rekeningen kunnen kijken?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Als je op de uitbetaling klikt, kun je zien hoe ze het per dag berekend hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 00:33
Had je vorige week wellicht een cashback die je deze week niet hebt? Die wordt namelijk meegenomen met payday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-01 08:46
@wjsiebes ik had ook minder rente dan vorige week! het lijkt er bij mij op dat ze een dag te weinig hebben berekend! Ik kijk mijn volgende payday even aan of ze het zelf oplossen anders maar even support ticket aanmaken!

Andere vraag hoe kan je in IOS app je payday historie zien? Als ik mijn recente payday inkomsten bekijk en op geschiedenis klik zie ik maar 1 bunq payday staan??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:54
Tdem schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:37:
[...]

Als je op de uitbetaling klikt, kun je zien hoe ze het per dag berekend hebben.
Dit heeft het duidelijk gemaakt. Vorige week had ik rente van 8 dagen en nu van 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
lars1986 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:09:
@wjsiebes ik had ook minder rente dan vorige week! het lijkt er bij mij op dat ze een dag te weinig hebben berekend! Ik kijk mijn volgende payday even aan of ze het zelf oplossen anders maar even support ticket aanmaken!

Andere vraag hoe kan je in IOS app je payday historie zien? Als ik mijn recente payday inkomsten bekijk en op geschiedenis klik zie ik maar 1 bunq payday staan??
Weekje terug scrollen naar de uitbetaling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:38
Hippe Lip schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:19:
[...]

De mogelijkheid om een andere IBAN te kiezen voor een incasso is er al jaren, ook op iOS

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

• qwasd
Wie van jullie is volledig over op bunq? En ben je in de afgelopen periode nog ergens tegenaan gelopen mbt bepaalde instanties? Als ik kijk naar mijn hypotheekverstrekker moet ik voor automatische incasso handmatig bunq doorgeven omdat ze niet in de standaard keuzelijst staan. Zijn er zo nog meer dingen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichielFRL
qwasd schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 04:54:
Wie van jullie is volledig over op bunq? En ben je in de afgelopen periode nog ergens tegenaan gelopen mbt bepaalde instanties? Als ik kijk naar mijn hypotheekverstrekker moet ik voor automatische incasso handmatig bunq doorgeven omdat ze niet in de standaard keuzelijst staan. Zijn er zo nog meer dingen?
Ik ben sinds bijna dag 1 klant bij bunq en na een korte periode volledig over naar bunq. Ik heb tot op heden geen nadelen ondervonden van bankieren bij bunq. De hypotheek wordt keurig geïncasseerd en ook bij het aanvragen van een nieuwe CC was het geen probleem dat ik bij bunq bankier. Enige waar ik tegenaan gelopen ben is dat KPN een kopie bankpas wil van de IBAN waar het abonnement vanaf geïncasseerd gaat worden. Dat ging niet omdat de IBAN die ik opgegeven had geen bankpas heeft. KPN wilde niet buigen, dus bestelling geannuleerd en naar Odido gegaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Klant sinds januari 2016, volledig over sinds mei 2016. Tot nu toe geen enkele problemen met instanties e.d.
Alle incasso's lopen netjes, kan overal betalen. _/-\o_

• ThijsLuke
Adimeuz schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:39:
Vandaag besloten ook een BUNQ rekening te openen.
Registratie verliep snel, inloggen ook, echter hierna begon het probleem: men wil mijn account verifieren.
Dit geberut in 3 stappen:

1. registreren van 06 nummer: gelukt
2. uploaden van ID bewijs:hier gaat het mis
3. verificatie

Zodra ik in deze wizard door wil naar stap 2, krijg ik een laadscherm, en na enkele seconden herstart te app.
Dit lijkt een eindeloze loop te zijn, ook herinstallatie van de app, stoppen/heropenen van mijn account lijkt niet te werken.
Als ik in de playstore kijk naar de changelog, zie ik dat er gisteren schijnbaar een fix is gedeployed waarbij een verificatie-loop gerepareerd zou moeten zijn, maar het lijkt erop dat dat niet helemaal het geval is. Iemand anders dergelijke ervaringen?
Je kunt in dit geval beter contact leggen met Bunq of even een topic aanmaken
https://together.bunq.com/all

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:21

mwa

Al 5 jaar in z’n geheel over privé, en sinds een half jaar ook zakelijk. Vrouwlief is nu 4 jaar privé en zakelijk helemaal over. Helemaal tevreden (alhoewel, team #bringbackV2). Budgetteren is nog nooit zo makkelijk en overzichtelijk geweest, het heeft ons privé en zakelijk zo veel overzicht en rust gegeven.
Er valt genoeg te klagen over bunq (support is waardeloos, bomen en social stuff in een app zijn k*t), maar dat is met elke bank wel zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

Nicap

Tsssk....

Hier ook al een jaartje of 5 over met het hele gezin. We zijn met drie en zitten allemaal in een pack, samen met iemand anders nog. Nooit echt issues gehad. Ben nog wel bij de rabobank, maar die is min of meer gratis door de korting op de verzekering.
Maar in principe zou die anders beëindigt worden.

Het bevalt ons echt prima.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Hier bevalt het ook prima! Heb er nog een slapende betaalrekening naast bij een van de grote drie banken. Maar eigenlijk overbodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoesBoesX
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-06 21:03
Hier al lang een paar jaar een bunq rekening (destijds travel card) voor buitenland, maar sinds 2 maanden volledig over (easy money). Ik heb zelf ook nog ING en Rabo ernaast, maar alles loopt nu via bunq. Geen problemen gehad om alles (zelf) om te zetten (belastingdienst, telegraaf, postcodeloterij etc). Alleen het overmaken van een groot spaarbedrag van Rabo naar bunq, leidde ertoe dat de Raborekening volledig werd geblokkeerd. Niet de schuld van bunq, maar Rabo was overijverig in de fraude preventie. Na 1 telefoontje opgelost en vrijgegeven. Sindsdien werkt alles prima en lopen alle dagelijkse uitgaven via bunq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xatom

Xatom

Ik heb de afgelopen maanden alles zelf overgezet (eerst alleen sparen) en ben inmiddels helemaal over.

De app vind ik erg fijn en goed werken, veel handige features zoals het automatisch verdelen van salaris. Ook de mogelijkheid voor meerdere “potjes” is erg handig.

Ik maak mij alleen wel zorgen om de klantenservice. Zelf had ik een simpele vraag waar ik na 8 dagen nog geen antwoord op had. Op het forum zie ik dat ik absoluut niet de enige ben met dit probleem, zelfs de SOS tickets schijnen pas dagen later beantwoord te worden (ze beloven binnen 10 min te antwoorden). Hopelijk wordt dit snel opgelost, al speelt dit probleem al meer dan een jaar als ik het forum bekijk.

Daarnaast worden regelmatig zomaar dingen aangepast, nu kan je bijvoorbeeld opeens geen Debit Mastercard meer bestellen. Dat is voor mij geen probleem, maar geeft wel weer aan dat features zonder aankondiging plotseling aangepast kunnen zijn.

Al met al ben ik zeker tevreden, maar zal over een paar maanden nog eens voor mezelf kijken of het DE bank voor mij is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

MichielFRL schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:45:
[...]

De mogelijkheid om een andere IBAN te kiezen voor een incasso is er al jaren, ook op iOS
@MichielFRL Dat blijkt alleen naar de toekomst te werken. Ik heb het net nog even geprobeerd, maar van een incasso die al is uitgevoerd kun je achteraf niet het rekeningnummer wijzigen waarvan die afgeschreven wordt.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

qwasd schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:07:
[...]

@qwasd en @bluewalk
Ik heb het net geprobeerd. Het blijkt (in iOS in elk geval) niet mogelijk om NA de uitvoering van een incasso te wijzigen van wlke rekening die afgeboekt wordt. Je kunt wel naar die incasso gaan en voor de toekomst dat rekeningnummer wijzigen. Dat is niet het probleem.

Eens afgeschreven van een bepaalde rekening blijft afgeschreven van die rekening (voor die specifieke mutatie dus).

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qwasd
Hippe Lip schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 22:52:
[...]

@qwasd en @bluewalk
Ik heb het net geprobeerd. Het blijkt (in iOS in elk geval) niet mogelijk om NA de uitvoering van een incasso te wijzigen van wlke rekening die afgeboekt wordt. Je kunt wel naar die incasso gaan en voor de toekomst dat rekeningnummer wijzigen. Dat is niet het probleem.

Eens afgeschreven van een bepaalde rekening blijft afgeschreven van die rekening (voor die specifieke mutatie dus).
Voor de toekomst is volgens mij ook alleen mogelijk. Dat was voor mijn in ieder geval genoeg. Je kunt volgens mij niet achteraf (wat jij ervan verwacht) de incasso aanpassen en alsnog terugboeken op 1 rekening en afboeken van de andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@qwasd
Het ging over een discussie die hier al een tijdje gevoerd wordt in hoeverre je achteraf een incasso kunt wijzigen. Dat het voor de toekomst kan lijkt me logisch.

En natuurlijk kun je altijd een correctieboeking uitvoeren door het van een andere rekening af te boeken en bij te boeken naar de rekening waarvan geïncasseerd werd. Maar dat was niet het onderwerp van discussie.

<John O`Mill>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• qwasd
Hippe Lip schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 23:17:
@qwasd
Het ging over een discussie die hier al een tijdje gevoerd wordt in hoeverre je achteraf een incasso kunt wijzigen. Dat het voor de toekomst kan lijkt me logisch.

En natuurlijk kun je altijd een correctieboeking uitvoeren door het van een andere rekening af te boeken en bij te boeken naar de rekening waarvan geïncasseerd werd. Maar dat was niet het onderwerp van discussie.
Dat kwam van mij. Mijn vraag was of het mogelijk is om van een incasso de rekening aan te passen. Dit kan dus. Jouw vraag is volgens mij hier ook al beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Laatst online: 19:32
Net een bedrag van mijn Bunq spaarrekening naar mijn ING rekening verzonden. Normaal staat dit er altijd instant op, nu niet. Hebben meer mensen dit wel eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_V2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-05 13:57
ColeJ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:07:
Net een bedrag van mijn Bunq spaarrekening naar mijn ING rekening verzonden. Normaal staat dit er altijd instant op, nu niet. Hebben meer mensen dit wel eens?
Toevallig mijn rekening leeggehaald in een aantal stappen en ik had sommige bedragen instant, en soms stond er een dag bij, kijk maar bij de overschrijving, daar staat dan instant, of vandaag en in het weekend staat er zelfs wel eens maandag. hoe groter het bedrag hoe minder kans op instant (althans dat is mijn eigen interpretatie) Dit was ook BUNQ -> ING

[ Voor 3% gewijzigd door Eddie_V2 op 04-10-2023 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Laatst online: 19:32
Het gaat inderdaad om een wat groter bedrag dan normaal. Er staat bij dat het een betaling en geen "instant payment".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_V2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-05 13:57
ColeJ schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:59:
Het gaat inderdaad om een wat groter bedrag dan normaal. Er staat bij dat het een betaling en geen "instant payment".
Dan duurt het inderdaad even, binnen een dag staat het erop en vaak dezelfde dag nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 15:20
Ik zit door de hoge rente ook te twijfelen om een rekening bij Bunq te openen en daar mijn spaargeld te parkeren in plaats van mijn huidige Rabobank spaarrekening.

Ik stond op het punt om aan te melden totdat ik nog even op truspilot keek. Door de vele negatieve reviews op bijvoorbeeld trustpilot twijfel ik een beetje om klakkeloos het geld over te zetten. in de openingspost van dit topic staan ook allemaal broken links naar filmpjes en een plaatje. Is mijn twijfel terecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Volgens mij heeft elke bank een slechte rating / slechte beoordelingen op Trustpilot. De systeembanken komen daar ook niet al te goed vanaf. Zou mij daar niet door tegen laten houden iig.

Heb zelf bij Bunq ook alleen een spaarrekening lopen, week of 6 geleden geopend en alles van aanmelden tot geld overmaken gaat zo soepel als het maar kan zijn. Dat is sowieso de meest simpele variant zonder passen, budgetteren, regels instellen etc. dus dan kan er maar weinig fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:03

Ves

A gadget addicted Bounty

Borne schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:58:
Ik zit door de hoge rente ook te twijfelen om een rekening bij Bunq te openen en daar mijn spaargeld te parkeren in plaats van mijn huidige Rabobank spaarrekening.

Ik stond op het punt om aan te melden totdat ik nog even op truspilot keek. Door de vele negatieve reviews op bijvoorbeeld trustpilot twijfel ik een beetje om klakkeloos het geld over te zetten. in de openingspost van dit topic staan ook allemaal broken links naar filmpjes en een plaatje. Is mijn twijfel terecht?
Ja en nee.

Ja er zijn mensen die slechte ervaringen hebben.
En nee er zijn ook mensen met goede ervaringen.
Vergeet niet dit is het internet, er zullen altijd meer slechte ervaringen online staan de positieve.

Plus het is altijd slim om niet in één alles te doen, maar in stappen.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:46
Uit de rubriek randzaken:
Internetoplichters hebben met een AI-kloon van Bunq-topman Ali Niknam geprobeerd de bank een grote som geld afhandig te maken.
https://www.nrc.nl/nieuws...-onlinebank-bunq-a4176143
Picture this: just last week, one of my fellow bunqers received an email from "yours truly" that included a video call in which "I" urgently asked them to transfer a considerable amount of money.

But here's the plot twist – it turned out to be a crafty deep fake scam. I must admit, I was genuinely surprised by how convincing my deep fake double was!
https://www.linkedin.com/...vity:7114874320627085312/

[ Voor 45% gewijzigd door U123456 op 04-10-2023 15:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Borne
Thetallguy schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:06:
Volgens mij heeft elke bank een slechte rating / slechte beoordelingen op Trustpilot. De systeembanken komen daar ook niet al te goed vanaf. Zou mij daar niet door tegen laten houden iig.

Heb zelf bij Bunq ook alleen een spaarrekening lopen, week of 6 geleden geopend en alles van aanmelden tot geld overmaken gaat zo soepel als het maar kan zijn. Dat is sowieso de meest simpele variant zonder passen, budgetteren, regels instellen etc. dus dan kan er maar weinig fout gaan.
Toch maar gewoon gedaan en een klein beetje via iDeal "geupload". Het proces loopt verassend soepel van de aanmelding tot de storting. Dit geeft wel een goed gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeringa
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06 13:40
Gezien de rentes ben ook ik aan het rondkijken en vind Bunq als concept erg aantrekkelijk. Nu begreep ik alleen de deze bank nagenoeg volledig leunt op het vermogen van zijn ene eigenaar. Hoe risicovol is dit? Snap het garantiefonds tot 100k maar dat is een traject wat ik liever vermijd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:24
Dat is 58,92% risicovol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Borne schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:58:

Ik had hetzelfde en dankzij Tweakers toch Bunq geopend. Tot nu toe erg tevreden en geen problemen (maar ik heb dan ook maar 1x de digitale klantenservice nodig gehad en had binnen 1 dag antwoord).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:21

mwa

Delay schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 18:40:
[...]

Dat is 58,92% risicovol.
Zelf dacht ik 62,31% (en zelfs 63% tijdens volle maan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
Scheeringa schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:47:
Gezien de rentes ben ook ik aan het rondkijken en vind Bunq als concept erg aantrekkelijk. Nu begreep ik alleen de deze bank nagenoeg volledig leunt op het vermogen van zijn ene eigenaar. Hoe risicovol is dit? Snap het garantiefonds tot 100k maar dat is een traject wat ik liever vermijd.
Je risico tot €100K is 0% en ook daarboven minimaal. bunq stalt sinds dag 1 het grootste deel van de tegoeden bij de ECB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Interessant dat bunq gestopt is met MasterCard Debit. Ik vraag me af of ze dat doen omdat per eind 2024 creditcard acceptatie toch verplicht wordt; en dan hoeven ze maar één systeem te voeren. Doch is dat jammer daar debit voor winkeliers fijner is, ongeacht verplichtingen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 00:51
WhatsappHack schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:28:
omdat per eind 2024 creditcard acceptatie toch verplicht wordt
Heb je een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:40

RSB

Het viel mij op dat als ik in winkels betaal met mijn bunq Maestro kaart dat dit beduidend langer duurt van mijn ING Maestro kaart, vroeg me af of iemand hier dit ook opgevallen is?

Heb dit “probleem” al langere tijd maar was benieuwd of andere dit ook ervaren.

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:20
De Debitcard van Mastercard is toch echt de toekomst. Ik verwacht dat de reden is dat bunq gestopt is met de uitgifte van deze kaart omdat de acceptatie in winkels nog niet op orde is. Duurt nog wel een aantal maanden.
https://www.betaalverenig...nsten/pinnen/project-dca/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:28:
Interessant dat bunq gestopt is met MasterCard Debit. Ik vraag me af of ze dat doen omdat per eind 2024 creditcard acceptatie toch verplicht wordt; en dan hoeven ze maar één systeem te voeren. Doch is dat jammer daar debit voor winkeliers fijner is, ongeacht verplichtingen.
Dat betreft de Honor All Cards Rule van Visa en Mastercard, maar die geldt alleen voor creditcards uitgeven buiten de EER. Op basis van EU-wetgeving zijn creditcards uitgeven binnen de EER uitgesloten van die regeling. Die mogen dus gewoon geweigerd blijven worden.
5. What if I don’t want to accept credit card payments?

While there is no immediate need to make this change, by the end of 2024 all merchants will be obliged to accept all card products from Mastercard and Visa, under the Honor All Cards Rule, which states that if a merchant accepts one type of that brand’s cards, they must accept them all. Merchants who accept Visa and Mastercards’ debit cards are also required to accept Visa and Mastercard’s credit cards (if they are issued outside EEA)

This means that if you as a merchant accept any kind of Mastercard or Visa card, you must accept all Mastercards or Visa cards: debit, credit, prepaid and commercial. However, legislation does allow you, as a merchant, to refuse acceptance of credit cards issued in the EEA that are in scope of the Interchange Fee Regulation, article 10; if you wish to arrange this, you can reach out to your terminal supplier.
Bron: ING

Zie ook bij de Betaalvereniging onder 'Wat wordt bedoeld met de Honor All Cards Rule en wat betekent dat voor mij?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Webarcher schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 07:26:
De Debitcard van Mastercard is toch echt de toekomst. Ik verwacht dat de reden is dat bunq gestopt is met de uitgifte van deze kaart omdat de acceptatie in winkels nog niet op orde is. Duurt nog wel een aantal maanden.
https://www.betaalverenig...nsten/pinnen/project-dca/
Dat zou raar zijn, want bunq gaf deze kaarten juist al jaren uit - ver voordat winkeliers ze in grote getallen accepteerde en ze in NL in winkels vrijwel waardeloos waren. En nu ze dan eindelijk grootschalig geaccepteerd worden op slechts een paar uitzonderingen na stop je ermee? Dat is compleet de omgekeerde wereld en slaat nergens op. :P Het is nóg gekker omdat bunq juist had aangekondigd met Maestro te stoppen per 1 juli, hadden ze al aangekondigd en alles. (geheel in bunq-stijl, met haat aan transparantie en een voorliefde voor cover-ups/vernietigen van bewijs, hebben ze die forumposts nu verwijderd. Gelukkig hebben we de snapshots nog..) Nu opeens moet ipv daarvan MasterCard Debit het veld ruimen. :+

Vóór en in juli had ik nog wel eens acceptatie problemen (vnl nog niet geupdate terminals), nu is de enige plek waar hij nog niet werkt de lokale gemeentelijke parkeergarage. Ik heb verder geen plekken meer waar ie geweigerd wordt en ik gebruik de pas best veel. De keuzes van bunq zijn raar en de uitleg slaat zoals gewoonlijk nergens op.

@TexMex Klopt, al zou het wel fijn zijn als winkels het dan maar gewoon allemaal gaan accepteren van iedereen. AH bijvoorbeeld vind ik daar echt heel klantonvriendelijk in. Vaak zat dat je toeristen ziet die in de shit komen door die onzin. En ik zou minder passen wel fijn vinden (ivm internationaal gebruik). Met MC Debit scheelt dat al een hoop, maar Credit wordt al helemaal breed geaccepteerd.

Anyway, bunq heeft een Amerikaanse licentie en kan passen daarop uitgeven ipv verschillende lijnen te voeren - als ze dat strak trekken kunnen ze daarop issuen en moeten die kaarten overal geaccepteerd worden. Maar dat had ik wel meteen mogen vermelden I suppose. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
WhatsappHack schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:07:
[...]

Anyway, bunq heeft een Amerikaanse licentie en kan passen daarop uitgeven ipv verschillende lijnen te voeren - als ze dat strak trekken kunnen ze daarop issuen en moeten die kaarten overal geaccepteerd worden. Maar dat had ik wel meteen mogen vermelden I suppose. :)
Ik denk dat dat een lastig verhaal wordt. Als het qua financiële regelgeving al is toegestaan om op je Europese banklicentie een Amerikaanse kaart te voeren (verschillende jurisdictie), dan kom je bij online diensten wellicht nog in de problemen met een BIN die niet correspondeert met land/locatie van de kaarteigenaar.

Maar het zou goed kunnen dat de situatie zo verwarrend wordt met EER vs niet-EER creditcards dat de grotere partijen dan maar gewoon alles gaan accepteren. En die debitcards komen bij Bunq vast ook wel weer terug, dat kan bijna niet anders. Of zijn die in de andere landen waar Bunq actief is ook verdwenen? Wellicht willen ze in NL eerst gewoon hun Maestro-voorraad dumpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
TexMex schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:32:
[...]
En die debitcards komen bij Bunq vast ook wel weer terug, dat kan bijna niet anders. Of zijn die in de andere landen waar Bunq actief is ook verdwenen? Wellicht willen ze in NL eerst gewoon hun Maestro-voorraad dumpen.
Nope, als je in een ander land dan Nederland woont krijg je het omgekeerde: geen Maestro Debit, wel MasterCard Debit. :P Als je een beetje creatief bent kun je ook in NL een MC Debit card bestellen. Via Bunq Web lijkt het ook nog mogelijk te zijn, maar bunq meldt dat ze dat meteen gaan "patchen".

Je theorie dat ze de passen willen dumpen is wel een interessante, ze geven namelijk wel in elke post expliciet aan dat 2027 te allen tijde de einddatum zal zijn van de Maestro-passen. En tja, als ze al voorgeprint zijn is ff dumpen om een paar honderd euro te besparen een optie.

[ Voor 36% gewijzigd door WhatsappHack op 05-10-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuitje34
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-02 12:23
Weet iemand waarom ik meerdere keren per week rente ontvang van Bunq? Voorbeeld, ik heb rentebetalingen op de volgende data:
06-10-2023
04-10-2023
29-09-2023
27-09-2023
22-09-2023
20-09-2023

Ik dacht dat payday alleen op vrijdag is? Ik krijg het standaard op woensdag en vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
Tuitje34 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:46:
Weet iemand waarom ik meerdere keren per week rente ontvang van Bunq? Voorbeeld, ik heb rentebetalingen op de volgende data:
06-10-2023
04-10-2023
29-09-2023
27-09-2023
22-09-2023
20-09-2023

Ik dacht dat payday alleen op vrijdag is? Ik krijg het standaard op woensdag en vrijdag.
Bij mij is het een vaste dag; zondag. Kan dit overigens ook niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
ik heb woensdag een rekening geopend en payday staat ook op woensdag. Zou het daarmee te maken hebben?
Pagina: 1 ... 129 ... 159 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"