Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Nu online
Kodess schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:57:
[...]

Zoals tim ook al zei, het is niet zo makkelijk
Die authenticatie die jij noemt is als je een rekening opent.
Als je opnieuw inlogt bij een niet bekend apparaat moet je jezelf filmen terwijl je je hoofd draait en daarna een bepaalde zin of nummers zegt. Dit wordt dan geverifieerd (is dus niet instant, je moet een tijdje wachten, volgens mij is het namelijk nog mensenwerk) en dan werkt je nieuwe telefoon.
Even in het juiste topic plaatsen.
Gisteren kreeg ik een bericht van bunq waar op te letten bij phishing etc. Had ook al een mail van ze gekregen.
Vervolgens wilde ik inloggen bij bunq en kreeg de onderstaande melding.
Ik ben niet veranderd van telefoon en heb de app niet opnieuw gedownload oid.
Zomaar out of the blue deze reactie.
Is dit normaal en hebben meer mensen dit meegemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fb6_hrk2t62evitaYzuK-KRAkHk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/r1FnvHjgJABW75wZ0n4PQ3n7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLRJVC1O_N2JK_ahSLRdt74t1MM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xvxhM7UIdCfqpBIxIC7hg9LU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Tuitje34 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:46:
Weet iemand waarom ik meerdere keren per week rente ontvang van Bunq? Voorbeeld, ik heb rentebetalingen op de volgende data:
06-10-2023
04-10-2023
29-09-2023
27-09-2023
22-09-2023
20-09-2023

Ik dacht dat payday alleen op vrijdag is? Ik krijg het standaard op woensdag en vrijdag.
Misschien een gedeelde rekening met iemand (partner oid) die een andere payday dag heeft?

Payday verschilt per gebruiker, ik heb het bv op zaterdagen.

[ Voor 6% gewijzigd door bluewalk op 06-10-2023 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:48
Ze mogen inmiddels wel wat gaan doen aan de zakelijke rente. Inmiddels trekt mijn ING rekening 1,7 tot 1,9 procent rente, onbeperkt opneembaar tegenover 1,05 bij Bunq.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_V2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 10:52
Reintje schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:48:
[...]

Even in het juiste topic plaatsen.
Gisteren kreeg ik een bericht van bunq waar op te letten bij phishing etc. Had ook al een mail van ze gekregen.
Vervolgens wilde ik inloggen bij bunq en kreeg de onderstaande melding.
Ik ben niet veranderd van telefoon en heb de app niet opnieuw gedownload oid.
Zomaar out of the blue deze reactie.
Is dit normaal en hebben meer mensen dit meegemaakt?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dit in het begin ook een keer gehad, had geen nieuw apparaat maar moest me opnieuw aanmelden, was even schrikken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddie_V2
Ophidian schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:54:
Ze mogen inmiddels wel wat gaan doen aan de zakelijke rente. Inmiddels trekt mijn ING rekening 1,7 tot 1,9 procent rente, onbeperkt opneembaar tegenover 1,05 bij Bunq.
ING?

Saldo € 0 t/m € 25.000 1,25% (zakelijk) (wordt 1,5% per 15 okt)

[ Voor 3% gewijzigd door Eddie_V2 op 07-10-2023 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Eddie_V2 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:41:
[...]

ING?

Saldo € 0 t/m € 25.000 1,25% (zakelijk) (wordt 1,5% per 15 okt)
Kwartaal spaarrekening doet nu 1,7% en gaat naar 1,9%. Basisrente 0,9% en 1% bonus over saldo dat 3 maanden staat.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_V2
Ophidian schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

Kwartaal spaarrekening doet nu 1,7% en gaat naar 1,9%. Basisrente 0,9% en 1% bonus over saldo dat 3 maanden staat.
ok onbeperkt opneembaar met gevolgen voor je bonus rente dan, niet een helemaal eerlijke vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Eddie_V2 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:07:
[...]

ok onbeperkt opneembaar met gevolgen voor je bonus rente dan, niet een helemaal eerlijke vergelijking.
Zie niet in waarom niet. Kan altijd het geld eraf halen tegenover maximaal 2x per maand. En als ik het terug wil storten is het 1,4 tot 1,5 procent op een normale spaarrekening. Dus nog steeds stuk hoger dan Bunq.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Jammer hoor, dat de Bunq spaarrekening op 2,46 % blijft steken. Ali heeft blijkbaar genoeg spaargeld opgehaald, terwijl overal in Europa de rente percentages voor sparen stijgen….En dat met maximaal 2 opnames per maand, blijft het niet meer zo aantrekkelijk.
Ik heb mijn gehele Bunq spaargeld inmiddels al overgeheveld elders binnen Europa.

[ Voor 46% gewijzigd door Datisraar op 07-10-2023 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:40
Ik had vandaag iets geks. Een betaling bij een speelgoedwinkel mislukte omdat deze van een verkeerde subrekening probeerde te betalen.

Op deze subrekening staat eenvoudig budgetteren aan met alleen de categorie boodschappen. De categorie van de betaling bij de speelgoedwinkel had echter “eten en drinken” maar probeerde dus alsnog van deze boodschappen rekening te betalen. Nadat ik dit had aangepast naar Shoppen werkte het wel. Enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@qwasd hm ik had vandaag ook een betaling die als Boodschappen werd gezien terwijl het aangemerkt was als Persoonlijke verzorging (en van een andere rekening had moeten komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:54
Via mijn werk heb ik een bunq account om digitale betalingen te doen. Hoe werkt dit als ik ook mijn privé rekening naar bunq wil verhuizen? Kan ik dan een andere omgeving maken? Ik wil voorkomen dat wanneer ik een qr code om te betalen scan ik een van mijn zakelijke rekeningen kan selecteren voor een betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:17
marinos88 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:40:
Via mijn werk heb ik een bunq account om digitale betalingen te doen. Hoe werkt dit als ik ook mijn privé rekening naar bunq wil verhuizen? Kan ik dan een andere omgeving maken? Ik wil voorkomen dat wanneer ik een qr code om te betalen scan ik een van mijn zakelijke rekeningen kan selecteren voor een betaling.
Als je inlogt, kies je met welk account je wilt betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:26

Nicap

Tsssk....

Datisraar schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:34:
Jammer hoor, dat de Bunq spaarrekening op 2,46 % blijft steken. Ali heeft blijkbaar genoeg spaargeld opgehaald, terwijl overal in Europa de rente percentages voor sparen stijgen….En dat met maximaal 2 opnames per maand, blijft het niet meer zo aantrekkelijk.
Ik heb mijn gehele Bunq spaargeld inmiddels al overgeheveld elders binnen Europa.
Kijk je ook even goed naar de voorwaarden als er bijvoorbeeld iets met je gebeurd?
Niet dat de kans groot is, maar voor het gevoel wel fijn. Het is hier wel vaker voorbij gekomen geloof ik. Dat als er iets met je gebeurd je en meer moeite moet doen en meer geld kwijt bent i.v.m. erfbelasting e.d.
Niet dat de rekeninghouder dat dan nog boeit, maar ja.. Wel iets om rekening mee te houden als je getrouwd bent of kinderen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-09 21:05
Nicap schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:11:
[...]

Kijk je ook even goed naar de voorwaarden als er bijvoorbeeld iets met je gebeurd?
Niet dat de kans groot is, maar voor het gevoel wel fijn. Het is hier wel vaker voorbij gekomen geloof ik. Dat als er iets met je gebeurd je en meer moeite moet doen en meer geld kwijt bent i.v.m. erfbelasting e.d.
Niet dat de rekeninghouder dat dan nog boeit, maar ja.. Wel iets om rekening mee te houden als je getrouwd bent of kinderen hebt.
Waar doel je op? Moet ik dan nog iets aanvullends regelen? Erfbelasting is toch iets van de belasting en de bank is toch geen belanghebbende ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Webarcher schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:04:
[...]

Waar doel je op? Moet ik dan nog iets aanvullends regelen? Erfbelasting is toch iets van de belasting en de bank is toch geen belanghebbende ?
Zie bijvoorbeeld: Hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-09 21:05
Dit betreft buitenlandse banken. Bunq is een Nederlandse bank. Denk dat het daar niet speelt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Webarcher schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:20:
[...]

Dit betreft buitenlandse banken. Bunq is een Nederlandse bank. Denk dat het daar niet speelt.
Hij reageert op "Ik heb mijn gehele Bunq spaargeld inmiddels al overgeheveld elders binnen Europa.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erdinger
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-07 12:25
Zo. Dus het rad heeft mij een maand gratis Bunq geschonken..Alleen gebruik ik het gratis account.
Mocht ik deze aan iemand kunnen schenken, stuur maar een bericht.

Iemand anders meer geluk met het rad?

How low-code can you go?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:28

mwa

Erdinger schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:11:
Zo. Dus het rad heeft mij een maand gratis Bunq geschonken..Alleen gebruik ik het gratis account.

Meer geluk?? Ik heb 2x een boom ontvangen sinds het rad er is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 22:03

Koppensneller

winterrrrrr

Ik heb laatst een maand lang gratis een pack gewonnen. Komt goed uit, want ik zit in een pack, alleen ken ik de beheerder verder niet persoonlijk, we communiceren via overschrijvingen van 1 cent. Dat was even wat gedoe, maar is goedgekomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:02
https://nl.trustpilot.com/review/bunq.com?sort=recency

Wat vinde jullie van deze reviews? Hoe zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 16:21

Louw Post

Cerenas

Sinds het rad er is (oktober 2022?) heb ik 29 losse bomen gewonnen, 1x 10 bomen, 4x 3 extra kansen en 1x 10 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-09 19:43

RSB

Sinds wanneer zit cashback voor OV ook in Easy Money (8,99EUR)?
Ik dacht dat het voorbehouden was aan Easy Green..
https://nl.bunq.com/plans

[ Voor 22% gewijzigd door RSB op 11-10-2023 10:14 ]

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
RSB schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:13:
Easy money hier. 7 oktober gereisd met OV pay en zie geen cashback staan bij de transacties.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mwa

mwa

Lees gewoon even deze thread en niet dit soort lege vragen. Trustpilot is voor elke bank enkel geklaag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Ik heb zo'n 5x aan dat rad gedraaid en héél toevallig stopt die telkens in het midden van de kruis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Laatst online: 09:02
mwa schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:43:
[...]

Lees gewoon even deze thread en niet dit soort lege vragen. Trustpilot is voor elke bank enkel geklaag.
Dank voor je net zo lege antwoord.

Als je sorteert op 1 ster valt mij op dat en sinds kort wel erg veel slechte reviews tussen staan. Waarschijnlijk hebben ze gezien de rente ook aanzienlijk veel klanten erbij dus zullen er ook meer mensen klagen. Een actuele check vond ik zelf wel zo prettig. Hiervoor hecht ik minder waarde uit 'oude' posts. Deze heb ik wel gelezen hoor.

[ Voor 42% gewijzigd door StormRider op 11-10-2023 11:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mwa

mwa

StormRider schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:23:
[...]

Dank voor je net zo lege antwoord.

Als je sorteert op 1 ster valt mij op dat en sinds kort wel erg veel slechte reviews tussen staan. Waarschijnlijk hebben ze gezien de rente ook aanzienlijk veel klanten erbij dus zullen er ook meer mensen klagen. Een actuele check vond ik zelf wel zo prettig. Hiervoor hecht ik minder waarde uit 'oude' posts. Deze heb ik wel gelezen hoor.
Hoeveel pagina’s terug heb je gelezen? En heb je de trustpilot voor de andere banken gezien? Komt niet boven de 2 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnegeer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10-09 15:38

Ik heb een keer 3 gratis raddraaiers mogen ontvangen. Ik direct 3x draaien natuurlijk .............. 3x niks (natuurlijk). ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RSB schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:13:
Niet? Alleen cashback op bars en rastaurants. Ik zie toch echt een dikke kruis staan bij het OV onder het Easy money abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Trank00l schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:45:
[...]

Niet? Alleen cashback op bars en rastaurants. Ik zie toch echt een dikke kruis staan bij het OV onder het Easy money abbo.
Dat is dan vandaag gecorrigeerd. Want eerder stond het er wel 🥹

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Nu online
Zonnegeer schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:17:
[...]

Ik heb een keer 3 gratis raddraaiers mogen ontvangen. Ik direct 3x draaien natuurlijk .............. 3x niks (natuurlijk). ;) 8)7
Joh, ik sta altijd om 07.00 uur op en het eerste wat ik doe elke dag is in de app aan het Bunq rad draaien. Vaak zie ik leuke prijsjes voorbij komen, maar werkelijk waar nog nooit wat gewonnen. Zelfs geen boom 🌳.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-09 19:43

RSB

Trank00l schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:45:
[...]

Heb net nog eens gekeken, nu is het vinkje weer weg gehaald zie ik..

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-09 21:50
Wat zijn de ervaringen met de overstap service?

Ik zat bij een Grote Bank maar wilde daar weg. Kwam bij Bunq uit omdat ik de extra rekeningen enzo handig vond om wat overzicht te houden.

Na wat gedoe rond de verificatie besloten helemaal over te stappen en de overstap service aangezet. Maar nu staat er dat dat “binnen een maand” actief is.
Salaris komt ergens tussen de 20e en 25e en in die tijd ook een hoop afschrijvingen. Dus ben een beetje bang dat er straks dingen misgaan. Bijvoorbeeld salaris op oude rekening maar incasso’s vanaf bunq waar dan geen geld op staat.
Is de overstap service een handmatige handeling voor bunq? Want gezien de karige bezetting daar kan ik het dan waarschijnlijk beter zelf doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:35

Cordon

Lievelings jankert

Kasper1985 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:40:
Wat zijn de ervaringen met de overstap service?

Ik zat bij een Grote Bank maar wilde daar weg. Kwam bij Bunq uit omdat ik de extra rekeningen enzo handig vond om wat overzicht te houden.

Na wat gedoe rond de verificatie besloten helemaal over te stappen en de overstap service aangezet. Maar nu staat er dat dat “binnen een maand” actief is.
Salaris komt ergens tussen de 20e en 25e en in die tijd ook een hoop afschrijvingen. Dus ben een beetje bang dat er straks dingen misgaan. Bijvoorbeeld salaris op oude rekening maar incasso’s vanaf bunq waar dan geen geld op staat.
Is de overstap service een handmatige handeling voor bunq? Want gezien de karige bezetting daar kan ik het dan waarschijnlijk beter zelf doen.
Overstapservice heb ik ook gebruikt, duurde even voor die echt actief werd, voor die tijd heb je 'genoeg' tijd om alles zelf over te zetten. Het is vooral handig voor als iets nog binnenkomt op je oude rekenening.

Incasso's moet je altijd bevestigen bij bunq,die worden niet direct afgeschreven, dus daar heb je geen problemen mee (je hebt 5 dagen om deze te bevestigen). Genoeg tijd om wat centen over te boeken naar Bunq. :P

Zou het gewoon in gang zetten, overal waar je zelf je rekeningnummer kan wijzigen, en rond de salaris en afschrijvingen alles in de gaten houden waar het vandaan komt/vanaf gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
  • Laatst online: 29-09 23:52
Kasper1985 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:40:
Dus ben een beetje bang dat er straks dingen misgaan.
Dat een Nederlands bedrijf een vordering laat liggen is het laatste waar je je zorgen over hoeft te maken ;)

In het verleden had ik weleens te weinig saldo voor de huur. Die werd toen een paar dagen later alsnog afgeschreven. Het blijkt dat incasso's het over meerdere dagen proberen. Pas als het uiteindelijk niet lukt krijg je een herinnering.

Zelf heb ik de overstap service niet gebruikt. Ik vond het een mooi moment om mijn betalingen te onderzoeken en te kijken welke ik aan wilde houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 16:45
Met de cashback optie kan je rijk worden. Had een reservering voor een restaurant gedaan. Vijftig euro aanbetaald. Toen ging het toch niet door, dus ik annuleerde de reservering. Vijftig euro teruggestort. Kreeg ik op "Payday" alsnog 50 cent extra als cashback van Bunq.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Nu online
ZpAz schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:55:
Met de cashback optie kan je rijk worden. Had een reservering voor een restaurant gedaan. Vijftig euro aanbetaald. Toen ging het toch niet door, dus ik annuleerde de reservering. Vijftig euro teruggestort. Kreeg ik op "Payday" alsnog 50 cent extra als cashback van Bunq.
Wat voor abonnement heb je ? Easy money? Zelf heb ik momenteel Easy bank .

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 12-10-2023 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Datisraar schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:04:
[...]

Wat voor abonnement heb je ? Easy money? Zelf heb ik momenteel Easy bank .
Easy Money inderdaad. Maar had vooruit betaald voor 2 jaar, en kreeg dan de Metal Card. En volgens mij komt die cashback feature daar bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09 22:32
ZpAz schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:55:
Neem aan dat je 50 x per dag uit eten gaat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
ThijsLuke schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:45:
[...]

Neem aan dat je 50 x per dag uit eten gaat :9
Een stuk vaker ineens hè :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Nu online
ZpAz schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:36:
[...]

Easy Money inderdaad. Maar had vooruit betaald voor 2 jaar, en kreeg dan de Metal Card. En volgens mij komt die cashback feature daar bij.
Okay. Ik blijf ivm korting hypotheek rente bij m’n grootbank maar gebruik nu een paar maanden easy bank ernaast en twijfel naar easy money; is wel 6€ per maand meer. Lastig…..ben wel tevreden tot nu toe bij Bunq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
ZpAz schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:36:
[...]
kreeg dan de Metal Card. En volgens mij komt die cashback feature daar bij.
Nee, cashback voor restaurants zit op Easy Green en Easy Money zolang je betaalt met een credit card, dus met fysiek credit card, metal card of apple pay virtuele credit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
bluewalk schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:19:
Nee, cashback voor restaurants zit op Easy Green en Easy Money zolang je betaalt met een credit card, dus met fysiek credit card, metal card of apple pay virtuele credit card.
Het verandert snel... was cashback niet begonnen met de Metal Card? Op de plans pagina kan je zien wat de huidige stand is. Easy Money heeft 1% cashback op restaurants, en Easy Green heeft dat plus 2% cashback op openbaar vervoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Delay schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:46:
[...]

Het verandert snel... was cashback niet begonnen met de Metal Card? Op de plans pagina kan je zien wat de huidige stand is. Easy Money heeft 1% cashback op restaurants, en Easy Green heeft dat plus 2% cashback op openbaar vervoer.
Nee dat was volgens mij verzekering van aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
bluewalk schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:09:
[...]

Nee dat was volgens mij verzekering van aankopen.
Ik meende dat dat enkel met CC met easy green was. Confusing. 🫤 Maar volgens mij veranderd er nog wel eens wat omtrent de verschillende opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SebasThiaan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:04
ZpAz schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:22:
[...]

Ik meende dat dat enkel met CC met easy green was. Confusing. 🫤 Maar volgens mij veranderd er nog wel eens wat omtrent de verschillende opties.
De cashback op OV is met easy green icm 'credit card' (CC, metal card of virtuele creditcard). De cashback op restaurants is met easy green en easy bank (ook enkel icm hiervoor genoemde 'credit cards'). Dit is vanaf het begin zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Vraag over dual pin: bestaat dit nog? Ik zag het een paar keer voorbij komen in dit topic. Maar de verwijzingen in de documentatie naar de tutorial lijkt te zijn verdwenen en in de app zie ik het ook nergens terug.
Maar misschien is dat omdat m’n fysieke passen nog moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Kasper1985 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:02:
Vraag over dual pin: bestaat dit nog? Ik zag het een paar keer voorbij komen in dit topic. Maar de verwijzingen in de documentatie naar de tutorial lijkt te zijn verdwenen en in de app zie ik het ook nergens terug.
Op mijn virtuele passen kan ik niets instellen qua (dual) pin, op de fysieke wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
Beekforel schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:09:
[...]

Op mijn virtuele passen kan ik niets instellen qua (dual) pin, op de fysieke wel.
Dank. Dan komt dat misschien beschikbaar als ze aangekomen zijn rond 19e.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delay
Kasper1985 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:02:
Dual PIN is voor mij beschikbaar voor fysieke passen. Open de pas, klik dan het instellingen cogwheel rechtsboven, en Dual PIN staat ergens tussen de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• behgez
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-09 11:30
Overgestapt naar Bunq om te proberen. Het hele idee met hun budgetten in subrekeningen leek me perfect, zodat ik dat niet meer apart in excel bij hoeft te houden (een goed huishoudboekje alternatief met de bestaande aanbieders heb ik nog niet echt gevonden).

Bunq adverteert met: "Open in de bunq app aparte rekeningen voor boodschappen, avondjes uit, reizen of wat dan ook en budgetteer automatisch: als je betaalt met je pas, gaat het geld automatisch van de juiste rekening."

Klinkt dus heel leuk, maar het werkt niet. Als je online betaalt moet je de juiste subrekening kiezen (ook al wordt de betaling automatisch aan de juiste categorie toegewezen).

Maar als ik een pinbetaling doe, dan wordt het van de algemene rekening (waar het pasje aan vast zit) afgeschreven. Het wordt niet automatisch van de onderliggende budget rekening afgeschreven (ook al klopt de automatische toewijzing aan de categorie wel).

Doe ik iets fout of kan het inderdaad niet zoals het zou moeten (dat een pin betaling automatisch van de juiste subrekening wordt afgeschreven)? Als dit niet automatisch kan dan heeft die hele reeks aan budget subrekeningen ook geen zin.

Volgens hun helpdesk kan het niet, maar ik vind het zo vreemd dat dit niet zo zou werken. Verder kan ik in de instellingen van alles vinden, maar niets werkt tot nu toe.

Iemand ervaringen hiermee of kan het inderdaad niet?

[ Voor 15% gewijzigd door behgez op 16-10-2023 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:16

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Die automatische categorietoewijzing vind ik een ramp. Totaal onbetrouwbaar. Ik ben er een tijdje mee bezig geweest, heb een aantal toewijzingen handmatig gecorrigeerd om er even later achter te komen dat een correctie van de ene mutatie direct ook invloed kan hebben op de toewijzing van een andere mutatie. Daarmee werden in sommige gevallen mijn eerdere correcties weer gewijzigd.

Zo blijf je aan de gang en mijn conclusie was dat ik er op die manier nix aan heb. Zo moet ik alsnog alle mutaties handmatig na blijven lopen en das natuurlijk geen doen.

De enige manier die echt werkt is gebruik van aparte rekeningen, wat ik noem ‘themarekeningen’. Zo heb ik een rekening voor auto- en reiskosten, een rekening voor vakanties, uitjes en dergelijke, een rekening voor ziektekosten en zo nog een paar; In totaal een stuk of 8, dacht ik zo uit mijn hoofd.
Voor elke rekening heb ik een pasje (een paar fysiek, de rest virtueel) allemaal via Apple Pay. Door het toewijzen van een tweede pincode aan een fysieke pas kun je daarmee behoorlijk veel doen.
Dat werkt niet alleen voor de directe uitgaven, maar ook voor de machtigingen en voor online-betalingen zoals iDEAL.

Op deze manier heb ik het budgetteren goed onder de knie. Dit werkt stabiel, betrouwbaar en wordt door niets en niemand anders beïnvloed dan door jezelf. Jij bepaalt immers volledig van welke rekening je betaalt.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Ik heb 3 normale rekeningen (1 vaste lasten, lopende en boodschappen) en dan uiteraard nog wat spaarrekeningen.

Vaste lasten zijn alleen incasso's of gekoppeld aan digicard en boodschappen is een rekening met eenvoudig budgetteren geactiveerd met de categorie boodschappen. Dit gaat 99% goed en bij het pinnen bij de AH, Lidl gaat dus het bedrag automatisch van deze rekening af.

Alle overige kosten (tanken, shoppen etc. gaat van de lopende rekening af en daar staat eenvoudig budgetteren dus niet op ingeschakeld.

[ Voor 11% gewijzigd door qwasd op 16-10-2023 16:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
behgez schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:42:
Overgestapt naar Bunq om te proberen. Het hele idee met hun budgetten in subrekeningen leek me perfect, zodat ik dat niet meer apart in excel bij hoeft te houden (een goed huishoudboekje alternatief met de bestaande aanbieders heb ik nog niet echt gevonden).

Bunq adverteert met: "Open in de bunq app aparte rekeningen voor boodschappen, avondjes uit, reizen of wat dan ook en budgetteer automatisch: als je betaalt met je pas, gaat het geld automatisch van de juiste rekening."

Klinkt dus heel leuk, maar het werkt niet. Als je online betaalt moet je de juiste subrekening kiezen (ook al wordt de betaling automatisch aan de juiste categorie toegewezen).

Maar als ik een pinbetaling doe, dan wordt het van de algemene rekening (waar het pasje aan vast zit) afgeschreven. Het wordt niet automatisch van de onderliggende budget rekening afgeschreven (ook al klopt de automatische toewijzing aan de categorie wel).

Doe ik iets fout of kan het inderdaad niet zoals het zou moeten (dat een pin betaling automatisch van de juiste subrekening wordt afgeschreven)? Als dit niet automatisch kan dan heeft die hele reeks aan budget subrekeningen ook geen zin.

Volgens hun helpdesk kan het niet, maar ik vind het zo vreemd dat dit niet zo zou werken. Verder kan ik in de instellingen van alles vinden, maar niets werkt tot nu toe.

Iemand ervaringen hiermee of kan het inderdaad niet?
Je moet “Eenvoudig budgetteren” aanzetten per rekening en de categorieën selecteren en je pas op “selecteer automatisch” zetten.

Ik vind het zelf redelijk werken. Grootste probleem dat ik heb is dat bunq van mening is dat winkels als de Ikea en Gamma bij “vaste lasten” horen, ben ik het niet mee eens. En heel af en toe een betaling die van de verkeerde gaat. Specifiek een ijscoman hier die altijd van “boodschappen” afgaat terwijl de categorie gewoon op “eten en drinken” staat.

Maar ik gebruik de categorieën meer als huishoudboekje en de losse tekeningen om het salaris automatisch te verdelen. Dan heb je gedurende de maand toch meer inzicht op je budget dan wanneer je alleen achteraf kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-09 18:33
Ik heb een vraagje met betrekking tot het kiezen van een betaalpas (maestro, Mastercard credit, Mastercard debit).

Mastercard is online en in het buitenland een must, dus ik overweeg om voor een Mastercard debitcard te gaan. Vooral omdat ik principieel tegen het aangaan van een crediet ben, graag wil dat alles direct wordt afgeschreven. En de winkelier niet op extra kosten wil jagen.

Nu lees ik dat maestro verdwijnt. (1) Is de adoptie van een Mastercard debit inmiddels in Nederland al 100%? Dus ook bij alle vestigingen van Albert Heijn?

(2) hoe is de acceptatie van een Mastercard debit t.o.v. credit? Ik heb wel eens begrepen dat autoverhuurbedrijven moeilijk doen. Zie hier bijvoorbeeld de beperkingen van sixt.

(3) iDeal werkt via maestro volgens bovenstaande link (?). Kan ik met een Mastercard debit een idealbetaling doen?

Ik wil eigenlijk gewoon 1 pas en 1 bank en daarmee alles kunnen doen. Maar twijfel over bovenstaande punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Oeroeg schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:38:
Ik heb een vraagje met betrekking tot het kiezen van een betaalpas (maestro, Mastercard credit, Mastercard debit).

Mastercard is online en in het buitenland een must, dus ik overweeg om voor een Mastercard debitcard te gaan. Vooral omdat ik principieel tegen het aangaan van een crediet ben, graag wil dat alles direct wordt afgeschreven. En de winkelier niet op extra kosten wil jagen.

Nu lees ik dat maestro verdwijnt. (1) Is de adoptie van een Mastercard debit inmiddels in Nederland al 100%? Dus ook bij alle vestigingen van Albert Heijn?

(2) hoe is de acceptatie van een Mastercard debit t.o.v. credit? Ik heb wel eens begrepen dat autoverhuurbedrijven moeilijk doen. Zie hier bijvoorbeeld de beperkingen van sixt.

(3) iDeal werkt via maestro volgens bovenstaande link (?). Kan ik met een Mastercard debit een idealbetaling doen?

Ik wil eigenlijk gewoon 1 pas en 1 bank en daarmee alles kunnen doen. Maar twijfel over bovenstaande punten
Mastercard Debitcard werkt prima bij AH via Apple Pay. Creditcards worden -dacht ik- nog niet geaccepteerd bij AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasThiaan
Oeroeg schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:38:

(1) De acceptatie van Mastercard debit is goed, maar nog geen 100%. Ik heb in de praktijk nooit acceptatie problemen met Mastercard debit.

(2) Het is bekend dat (buitenlandse) autobedrijven alleen creditcard accepteren. De creditcard van bunq schrijft het geld direct af van je rekening terwijl het op de achtergrond werkt als een normale creditcard. De winkelier merkt het verschil dus niet. Wel heb ik wel eens gelezen dat autoverhuurbedrijven de creditcard van bunq niet accepteren omdat de cijfers niet embossed zijn.

(3) iDeal werkt met een directe link met je bankrekening. Dit heeft niks te maken met de betaalpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
(2) wat is het verschil tussen de credit en debitcard, als het beiden direct van je rekening wordt afgeschreven? Dan steekt Bunq alleen de extra creditcardfees in eigen zak, maar geniet je niet de voordelen, zoals het niet hoeven voorschieten van reserveringen, verzekeringen en kopersbescherming?

Cijfers niet embossed, lijkt mij niet zo'n issue (behalve dat het wellicht verwarring schept). De laatste keer dat ik een verhuurbedrijf met carbonpapier in de weer zag was in 2012. Magneetstrip heeft hij neem ik aan dan wel gewoon?

[ Voor 13% gewijzigd door Oeroeg op 18-10-2023 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Oeroeg schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:03:
(2) wat is het verschil tussen de credit en debitcard, als het beiden direct van je rekening wordt afgeschreven? Dan steekt Bunq alleen de extra creditcardfees in eigen zak, maar geniet je niet de voordelen, zoals het niet hoeven voorschieten van reserveringen, verzekeringen en kopersbescherming?
Inderdaad, je hebt geen voordelen. Het is gewoon een pasje, maar dan aangemerkt als een creditcard, zodat de winkel denkt dat het een creditcard is. Omdat sommige winkels wel dingen toelaten op een creditcard, maar niet op een debetcard (zoals bijv. auto verhuren). Dus alleen maar een bitje anders gezet.

Verder betaal je er ook niet extra voor, zoals je dat wel vaak doet bij andere credit card aanbieders. Dus ja, je krijgt niks extra (behalve dus dat de winkel denkt dat je een credit card gebruikt), maar het kost ook niks extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
Naja, de winkelier die wordt genaaid.

ING Acceptatie betaalkaarten en creditcards
Je betaalt kosten voor de pintransacties van je klanten. Binnen onderstaande schijven kun je Maestro, V PAY, Debit Mastercard en VISA Debit accepteren voor kaarten die binnen de EER (Europese Economische Ruimte) zijn uitgegeven
Kosten € 0,06 per transactie ongeacht het betaalmerk.

Transacties met Mastercard en VISA creditcards die binnen de EER (Europese Economische Ruimte) zijn uitgegeven exclusief zakelijke kaarten 1,70%
Op een boodschappenkarretje (mandje) van 50 euro is dat 14x zo hoog. Dat is voor mij genoeg om het principieel niet te gebruiken. We betalen het tenslotte met z'n allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasThiaan
Oeroeg schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:03:

Cijfers niet embossed, lijkt mij niet zo'n issue (behalve dat het wellicht verwarring schept). De laatste keer dat ik een verhuurbedrijf met carbonpapier in de weer zag was in 2012. Magneetstrip heeft hij neem ik aan dan wel gewoon?
Sinds kort krijg je bij bunq 1% cashback op bars/restaurants bij betaling met creditcard, waarschijnlijk gefinancierd met de creditcardfees. Verder zijn er geen voordelen aan de bunq creditcard.
Ze bieden ook een (in mijn ogen) te dure greencard aan waarmee je bomen kunt planten wanneer je geld uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Je kunt toch ook geen Mastercard Debit meer kiezen sindskort. Als ik kies voor Debitcard dan zie ik een pas met maestro logo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasThiaan
qwasd schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:18:
Je kunt toch ook geen Mastercard Debit meer kiezen sindskort. Als ik kies voor Debitcard dan zie ik een pas met maestro logo.
Via bunq web is de Mastercard Debit nog wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
SebasThiaan schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:44:
(3) iDeal werkt met een directe link met je bankrekening. Dit heeft niks te maken met de betaalpas.
Kan ik met de gratis spaarrekening, Easy Savings, iDealbetalingen doen en tikkies of betaalverzoeken sturen?

Dat is eigenlijk het enige waarvoor ik een Nederlandse rekening nodig heb.

[ Voor 35% gewijzigd door Oeroeg op 18-10-2023 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasThiaan
Oeroeg schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:19:
Nog een vraagje.
Kan ik met de gratis spaarrekening, Easy Savings, iDealbetalingen doen en tikkies of betaalverzoeken sturen?

Dat is eigenlijk het enige waarvoor ik een Nederlandse rekening nodig heb.
Nee, de Easy Savings rekening is een spaarrekening waarmee je twee opnames per maand kunt doen.
Hier een overzicht van de abonnementen bij bunq: https://nl.bunq.com/plans
Easy Bank (2,99€ pm) past denk ik bij jouw wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
SebasThiaan schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:35:
[...]

Via bunq web is de Mastercard Debit nog wel beschikbaar.
Bedankt voor deze tip. Ik heb m gelijk aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Vandaag iets geks en nog nooit eerder meegemaakt. Betaalverzoek via Tikkie verstuurd en een bevestiging in de tikkie app dat betaald is door de tegenpartij maar niet direct op de rekening van Bunq. Kan dit bij Bunq liggen?of is het een Tikkie probleem / is dat moeilijk te zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
qwasd schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:55:
Vandaag iets geks en nog nooit eerder meegemaakt. Betaalverzoek via Tikkie verstuurd en een bevestiging in de tikkie app dat betaald is door de tegenpartij maar niet direct op de rekening van Bunq. Kan dit bij Bunq liggen?of is het een Tikkie probleem / is dat moeilijk te zeggen?
Sporadisch komt dat bij mij ook voor, met Tikkie maar ook met een normale bunq betaalverzoek dat het even duurt voordat het bedrag erop staat.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
MysticX schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:58:
[...]

Sporadisch komt dat bij mij ook voor, met Tikkie maar ook met een normale bunq betaalverzoek dat het even duurt voordat het bedrag erop staat.
Wat is even? Een dag erna?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
qwasd schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:06:
[...]

Wat is even? Een dag erna?
Ja, ik heb dat ook meegemaakt, maar ook wel een keer dat het binnen 10 minuten erop stond.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
MysticX schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:08:
[...]

Ja, ik heb dat ook meegemaakt, maar ook wel een keer dat het binnen 10 minuten erop stond.
Bedankt voor je reactie.
We wachten even af.

Ik heb dit in al die jaren nog nooit meegemaakt dus schrok even maar zal vast wel goedkomen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• behgez
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-09 11:30
Dipsausje schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:42:
[...]

Je moet “Eenvoudig budgetteren” aanzetten per rekening en de categorieën selecteren en je pas op “selecteer automatisch” zetten.

Ik vind het zelf redelijk werken. Grootste probleem dat ik heb is dat bunq van mening is dat winkels als de Ikea en Gamma bij “vaste lasten” horen, ben ik het niet mee eens. En heel af en toe een betaling die van de verkeerde gaat. Specifiek een ijscoman hier die altijd van “boodschappen” afgaat terwijl de categorie gewoon op “eten en drinken” staat.

Maar ik gebruik de categorieën meer als huishoudboekje en de losse tekeningen om het salaris automatisch te verdelen. Dan heb je gedurende de maand toch meer inzicht op je budget dan wanneer je alleen achteraf kijkt.
Kijk, dit is pas een top antwoord! Het werkt. Beetje apart dat er op de Bunq website helemaal niets wordt uitgelegd hoe dit werkt (althans, niets gevonden) en ook de helpdesk zei dat het niet kon. Bijzonder :z

Nu dit werkt, het volgende; Ik heb al mijn rekeningen en budgetten gedeeld met mijn vrouw. Als mijn vrouw haar betaalpasje gebruikt wil ik dat het van dezelfde gedeelde budgetten afgeschreven wordt (zodat we samen van dezelfde budgetten gebruik maken). Kan dit?

Edit: Een en ander geprobeerd. Volgens mij kan het alleen als je voor elke budgetpost een gezamenlijke rekening opent en dan in de app van beide personen de budget categorieen op dezelfde manier toewijst aan de verschillende budgetten. Iemand ervaringen mee? Is er met een Bunq pack dan een beperking op het aantal gezamenlijke rekeningen dat je als subrekening maakt, dat iemand weet?

[ Voor 12% gewijzigd door behgez op 20-10-2023 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kan sinds een of twee updates geen omschrijving meer toevoegen aan een betaalverzoek. Iemand dit ook gemerkt? Laatste versie op iOS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kasper1985
Ik heb inmiddels de fysieke passen ontvangen. En inderdaad wordt dual pin beschikbaar als je de fysieke passen activeert.

De overstapservice gaat pas 2 november in dus het salaris is nog op de Grote Groene Bank binnen gekomen.
Ik wilde even wat overschrijven naar de subrekening boor boodschappen bij Bunq. Maar bij de overboeking in de app van de Oude Bank stond “de ontvangende bank is even niet beschikbaar het kan wat langer duren”
Ik weet vrij zeker dat een betaling eerder deze week instant was.
Gebeurt het vaker dat Bunq “even niet beschikbaar” is of komt dit door het weekend?
Zo ga ik toch wel twijfelen of Bunq wel geschikt is als hoofdbank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik zit al een jaartje of 4 bij bunq en mijn ervaring tot nu toe is dat het de meest stabiele bank is wat betreft "issues". Kan me niet heugen dat ik last heb ervaren van een storing of iets dergelijks. Betekend niet dat ze er niet zijn natuurlijk.
Was bij de ABN en Rabo wel het geval. Maar ook daar viel er best mee te werken. En dat de ontvangende bank even niet beschikbaar is, wil ook niet zeggen dat dat aan bunq ligt natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-09 12:11
Ik doe altijd vanuit de bunq app "Plusje > Add Money > iDeal". Daarna kies ik de bank waar het vanaf moet komen.

Dan staat het altijd meteen op m'n rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-06 09:55
Ik heb een easy savings gezamelijke rekening geopend bij Bunq. Voor ons spaarpotje voor het studiegeld voor de kinderen. Daar maak ik elke maand een x bedrag naar over. Maar nu wil ik eigenlijk mijn standaard spaarrekening daar ook naar toe overzetten vanaf een grootbank. Maar kun je bij Bunq een 2e gezamelijke easy savings rekening maken? Of een subrekening eronder? Dat kan ik niet helemaal vinden eigenlijk zonder dat je in een betaalde versie komt. Of is een 2e gezamelijke easy savings spaarrekening niet gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Nu online
Ik heb naast m’n Rabo nu ook als proef de Easy Money bij Bunq.
Ben tot nu toe tevreden met extra ibans en ook bij vakanties buiten de euro landen profiteer ik van een betere wisselkoers dan bij de Rabobank. En inderdaad betalen met je Bunq credit card bij restaurants levert nog een kleine cashback op. Opvallend vind ik wel de snellere overboeking verwerkingstijd van en naar andere Europese (spaar)banken die niet aan Instant Payment doen. Gaat net even wat sneller in tijd dan bij de Rabo. Zou dat komen omdat Bunq met veel minder klanten, betalingen sneller kan verwerken dan de grootbanken, binnen Europa 🤔?

[ Voor 14% gewijzigd door Datisraar op 22-10-2023 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Volgens waren er twee implementaties van instant payments. Een Europese en een Nederlandse. bunq ondersteund de Europese en de rabo de Nederlandse implementatie.

Kan inmiddels weer verouderde informatie zijn, maar dat kan een verklaring zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Nu online
Nicap schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:20:
Volgens waren er twee implementaties van instant payments. Een Europese en een Nederlandse. bunq ondersteund de Europese en de rabo de Nederlandse implementatie.

Kan inmiddels weer verouderde informatie zijn, maar dat kan een verklaring zijn.
Okay, zou dat de verklaring zijn als ik door de weeks een overboeking doe vanaf Bunq naar de niet-instant Payment Duitse bank, Consors bank, blijkt dat in uren sneller te zijn dan bij de Rabobank. En ook omgekeerd blijkt dat een Consors overboeking sneller bij Bunq is bijgeboekt dan bij de Rabobank (meerdere test overboekingen gedaan de afgelopen weken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Er zijn 3 instant payment transactieverwerkers. Hier een overzicht van welke (Nederlandse) banken bij welke verwerker(s) zijn aangesloten: https://www.betaalverenig...-banken-instant-payments/

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Laatst online: 25-09 18:02
Heeft iemand zo’n sms ook gehad? Toevallig precies op het nummer waar ik ooit een bunq rekening op heb gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hP8GTSog8DMmrKNFGSrUkGrxWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKBPhPzvwTKLhQo30i4A6ByW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:16

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Executor16 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:36:
Ik kan sinds een of twee updates geen omschrijving meer toevoegen aan een betaalverzoek. Iemand dit ook gemerkt? Laatste versie op iOS.
Yep, daar kwam ik gisteren tot mijn grote ergernis ook achter.
Inmiddels heb ik dat gemeld via support. Ben benieuwd wanneer ik van hun ‘supersnelle’ support antwoord krijg.

[ Voor 15% gewijzigd door Hippe Lip op 22-10-2023 23:27 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
twkr18526 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:26:
Heeft iemand zo’n sms ook gehad? Toevallig precies op het nummer waar ik ooit een bunq rekening op heb gehad.

[Afbeelding]
Ja, is uiteraard fake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:20

[Afbeelding]
Dat is niet toevallig, dat begrijp je wel.
Ooit iets gekocht bij een webshop met je bunq rekening, telefoonnummer ingevuld want dat moet voor pakketjes. Webshop wordt gehackt, huppa de boeven hebben weer een lijst van mensen die ze een berichtje kunnen sturen waarin hun eigen bank naam staat

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Nicap schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:23:
Ik zit al een jaartje of 4 bij bunq en mijn ervaring tot nu toe is dat het de meest stabiele bank is wat betreft "issues". Kan me niet heugen dat ik last heb ervaren van een storing of iets dergelijks. Betekend niet dat ze er niet zijn natuurlijk.
Was bij de ABN en Rabo wel het geval. Maar ook daar viel er best mee te werken. En dat de ontvangende bank even niet beschikbaar is, wil ook niet zeggen dat dat aan bunq ligt natuurlijk.
Het was van een andere bank naar Bunq dus dan is de ontvangende bank bunq en was die dus onbereikbaar voor de andere bank.
Misschien kwam het door het weekend. Maar blijf het toch vreemd vinden. Enkele uren later werd het alsnog bijgeschreven maar toen waren de boodschappen al gedaan.
Ik wil graag af van de andere bank door de (verhoogde) hoge kosten.
Verder bevalt bunq tot nu toe goed. Na wat hobbels bij het aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:54
Kodess schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:53:
[...]

Ooit iets gekocht bij een webshop met je bunq rekening, telefoonnummer ingevuld want dat moet voor pakketjes. Webshop wordt gehackt, huppa de boeven hebben weer een lijst van mensen die ze een berichtje kunnen sturen waarin hun eigen bank naam staat
ik heb hem ook gehad. Gebruik de Bunq alleen als spaarrekening dus feitelijk wordt die nergens anders voor gebruikt. Kan gewoon een mega spam zijn om te vissen, maar wel erg toevallig dat ik dit in de tijd voor Bunq nog nooit gehad heb.

Google Berichten had hem wel fijn meteen als spam aangemerkt.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online

[Afbeelding]
Die stumperts hadden vorige week ook al beveiligingsapp.com gestuurd.

Jammer dat er toch mensen zijn die er in trappen want anders zouden ze dit niet meer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Laatst online: 25-09 18:02
Kodess schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:53:
[...]

Ja, daar dacht ik later ook even aan. Ik heb de bunq rekening gekoppeld aan dit mobiele nummer iets meer dan een handvol keren gebruikt. Het zou dan ofwel van die Nederlandse webshops of bunq moeten komen. Geen bericht gekregen tot zover gekregen van die partijen. Anyways, ik poste mn bericht te snel uit verveling denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Kasper1985 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:13:
[...]

Het was van een andere bank naar Bunq dus dan is de ontvangende bank bunq en was die dus onbereikbaar voor de andere bank.
Misschien kwam het door het weekend. Maar blijf het toch vreemd vinden. Enkele uren later werd het alsnog bijgeschreven maar toen waren de boodschappen al gedaan.
Ik wil graag af van de andere bank door de (verhoogde) hoge kosten.
Verder bevalt bunq tot nu toe goed. Na wat hobbels bij het aanmelden.
Dan nog hoeft het niet perse aan bunq te liggen.
Als die andere bank wat storingen heeft in de uitgaande stroom kan het natuurlijk ook gewoon melden dat de ontvangende bank even niet beschikbaar is.
Dan lijkt het wellicht dat het aan bunq ligt, maar is niet per definitie zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-09 22:09
Sinds 2 maand overgestapt naar Bunq en tot nu toe erg tevreden. We komen van de ING. Vanmorgen liepen we tegen een probleem aan waar ik geen antwoord op kan vinden. Misschien heeft iemand het ook eens meegemaakt?

We waren in Duitsland en wilden pinnen. We hadden alleen op dat moment geen mobiel bereik. De betaling via apple pay werd geweigerd omdat we, volgens de mail die we daarna kregen, in Duitsland waren. Nu staat de pas beveiliging aan op 100km vanaf de lokatie waar je je zou bevinden. Zou de weigering gekomen zijn omdat we op dat moment geen bereik hadden en hij dus de lokatie niet kon bepalen? Was knap irritant in elk geval 🙈

De telefoon wilde niet overschakelen op Duits netwerk, waarom dat was, is nu niet zo van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
[b]Nedora in "Discussie over & Ervaringen met bunq". Nu staat de pas beveiliging aan op 100km vanaf de lokatie waar je je zou bevinden. Zou de weigering gekomen zijn omdat we op dat moment geen bereik hadden en hij dus de lokatie niet kon bepalen?
Zonder bereik weten de bunq servers niet waar je bent. Dan kunnen zij de betaling niet goedkeuren.

De instelling staat onder Card > Cogwheel right above > Allowed Countries > Localized Card Protection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Die functie heb ik niet ingeschakeld om dit soort dingen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik werd vandaag gebeld door "Bunq support". Kreeg de opmerking dat er allemaal rare overboekingen waren vanaf mijn rekening. Apart verhaal en vertrouwde het niet, omdat ik mijn Bunq account al jaren stop heb gezet. Wel wist deze persoon de laatste cijfers van mijn huidige bankrekeningnr en emailadres te benoemen. Ik ging er niet op in, maar vrees toch dat er ergens gegevens van me op straat liggen. Wat adviseren jullie om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Ferra schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 23:13:
Ik werd vandaag gebeld door "Bunq support". Kreeg de opmerking dat er allemaal rare overboekingen waren vanaf mijn rekening. Apart verhaal en vertrouwde het niet, omdat ik mijn Bunq account al jaren stop heb gezet. Wel wist deze persoon de laatste cijfers van mijn huidige bankrekeningnr en emailadres te benoemen. Ik ging er niet op in, maar vrees toch dat er ergens gegevens van me op straat liggen. Wat adviseren jullie om te doen?
Zoek even in dit topic naar bunq support. Ik en anderen zijn ook gebeld.
Eerlijk gezegd: je kan er niet zoveel aan doen, want geen idee wie je gegevens heeft gelekt.
Dus… gewoon lekker plezier maken met die gasten als ze bellen. En als je durft, kijken hoe ver je kan gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Nu online
Ik heb een bunq easy savings spaarrekening.
Maar kan ook iemand anders dan ikzelf geld overboeken naar mijn spaarrekening of kan dit alleen vanaf een tegenrekening op mijn eigen naam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:36
Reintje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 05:30:
Ik heb een bunq easy savings spaarrekening.
Maar kan ook iemand anders dan ikzelf geld overboeken naar mijn spaarrekening of kan dit alleen vanaf een tegenrekening op mijn eigen naam?
Dat lijkt inderdaad te kunnen. Overschrijven naar de IBAN van de spaarrekening werkt gewoon. Ik schreef voorheen altijd eerst over naar mijn persoonlijke Bunq rekening, maar dat hoeft dus niet. Aangezien er geen vaste tegenrekening is, lijkt mij dat anderen dat ook zouden moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik kreeg opeens dit bericht in mijn Bunq account, onder support:
We noticed your account is predominantly used as an intermediate account for transfers via payment service providers (e.g. PayPal, Transferwise, TapTap Send, etc.) and/or transfers with multiple counterparties. Because such activities violate our Terms and Conditions, we’re asking you to stop these transactions and limit the use of your bunq account to regular day-to-day banking. For a full overview of what activities are allowed, please read Chapter 10.2 (“Financial misuse”) of our Terms and Conditions.

Please note that, if you continue to violate our Terms and Conditions, we will have to terminate our banking relationship with you.
Echt geen idee wat ze hier mee bedoelen. Ik gebruik m'n Bunq account gewoon als normale bank. Helemaal niets bijzonders.
Ik heb wel een Paypal account gekoppeld aan de Bunq rekening, maar die gebruik ik zelden.
Iemand ook wel eens zo'n waarschuwing gekregen?

Ik heb wel om opheldering gevraagd, maar er is tot nu toe niet gereageerd.
Pagina: 1 ... 130 ... 162 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"