Beekforel schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:28:
@
Yorro helaas, @
aalekss wil het met de gratis spaarrekening doen.
Dat kan alleen als je maar 2 vaste lasten per maand hebt.
Ik zou lekker alles omzetten naar bunq en afscheid nemen van de ING. Kun je helemaal los gaan met potjes op verschillende iban's. Heeft hier ook voor veel inzicht en duidelijkheid gezorgd.
Ik denk dat ik m’n ogen nog eens goed moet uitwrijven.
Wij zijn ook overgegaan van InG (2x prive en gezamenlijk) en AA (gezamenlijk) naar Bunq, met volgende opzet:
Voor beiden:
Privé rekening inkomen (enige in buitenwereld die dit banknummer kennen zijn werkgevers)*
Privé dagelijkse betalingen
Privé spaar
Privé online shopping (virtual cc)
Privé tbv fysieke creditcard
Gezamenlijk:
Joint daily payments (boodschappen en allerlei)
Joint fixed costs (hypotheek, verzekeingen, etc)
Joint savings
Joint online shopping (virtual cc)
Daarnaast backup accounts nu bij Openbank en Revolut
*wat achtergrond bij de “inkomensrekening” en de diverse cc rekeningen:
Ik ben helaas ervaringsdeskundige op het gebied van identiteitsfraude. De opzet van onze bankrekeningen is zo gekozen zodat er op rekeningen die de buitenwereld kent slecht het hoogst noodzakelijke staat.
Dus geen uitgaande betalingen vanaf dezelfde rekening als waar salarissen op binnenkomen. En geen betalingen aan online partijen vanaf de dagelijkse rekeningen. Rekeningen m.b.t. creditcards zijn leeg, totdat het nodig is om te betalen (dan kost het maar even een minuut om geld van ene naar andere rekening over te boeken)
Los daarvan: spreiding van gelden over meerdere banken, om die reden maar ook ingeval van plotselinge onbereikbaarheid van je geld bij 1 bank (al dan niet door een hack, storing, of omvallen van betreffende bank)
[
Voor 6% gewijzigd door
Yorro op 12-12-2023 17:51
]