Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20:18
Mr. Jinx schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:27:
Ik kreeg opeens dit bericht in mijn Bunq account, onder support:

[...]

Echt geen idee wat ze hier mee bedoelen. Ik gebruik m'n Bunq account gewoon als normale bank. Helemaal niets bijzonders.
Ik heb wel een Paypal account gekoppeld aan de Bunq rekening, maar die gebruik ik zelden.
Iemand ook wel eens zo'n waarschuwing gekregen?

Ik heb wel om opheldering gevraagd, maar er is tot nu toe niet gereageerd.
Ik weet niet hoe lang je je account hebt bij Bunq, maar Bunq is geen fan van doorsturen van geld met enige regelmaat.

Stel jij krijgt vandaag €500 op je rekening gestort van rekening A en stuurt €3/400 door naar rekening C dan zie Bunq dat als doorsturen en dat word niet gewaardeerd, vooral als nieuwe klant omdat ze je nog niet kennen en hun systemen dit flagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat geldt neem ik aan alleen als je het geld zou doorsturen naar een andere bank? Dat is namelijk niet aan de orde.
Wat wel regelmatig gebeurd is dat ik geld van de ene rekening naar de ander stort, maar dat is dan binnen mijn eigen rekeningen van mijn Bunq account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:10

TheVMaster

Moderator WOS
Ik kreeg opeens dit bericht in mijn Bunq account, onder support:

[...]

Echt geen idee wat ze hier mee bedoelen. Ik gebruik m'n Bunq account gewoon als normale bank. Helemaal niets bijzonders.
Ik heb wel een Paypal account gekoppeld aan de Bunq rekening, maar die gebruik ik zelden.
Iemand ook wel eens zo'n waarschuwing gekregen?

Ik heb wel om opheldering gevraagd, maar er is tot nu toe niet gereageerd.
Herken dat niet. Gebruik bunq ook als main bank en er worden regelmatig grote bedragen van andere rekeningen (andere banken, maar wel rekeningen op onze naam) ontvagen en ook weer doorgestuurd naar spaarrekeningen bij weer andere banken.

Nog nooit zo'n melding gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Mr. Jinx schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:38:
Dat geldt neem ik aan alleen als je het geld zou doorsturen naar een andere bank? Dat is namelijk niet aan de orde.
Wat wel regelmatig gebeurd is dat ik geld van de ene rekening naar de ander stort, maar dat is dan binnen mijn eigen rekeningen van mijn Bunq account.
Dat is normaal gedrag en zou geen issues moeten opleveren volgens mij. Bij ons komt elke maand het salaris (wordt vanaf een eigen rekening bij een andere NL bank doorgestuurd) binnen en dat wordt dan verdeeld over diverse bunq rekeningen, nooit een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Youtl schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:03:
[...]

Ik weet niet hoe lang je je account hebt bij Bunq, maar Bunq is geen fan van doorsturen van geld met enige regelmaat.

Stel jij krijgt vandaag €500 op je rekening gestort van rekening A en stuurt €3/400 door naar rekening C dan zie Bunq dat als doorsturen en dat word niet gewaardeerd, vooral als nieuwe klant omdat ze je nog niet kennen en hun systemen dit flagt.
Raar, wij doen dat ook elke maand automatisch en dat is nooit een issue. Sommige tegenrekeningen staan ook niet op onze naam en ook dat is geen issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik vermoed dan ook dat dit een overactieve AI rule is die iets vreemds heeft gedetecteerd.
De vraag staat nog steeds uit bij Bunq. Mochten ze met een antwoord komen dan laat ik dat hier ook ff weten.

Ik heb al jaren een Bunq account, alleen ben ik het pas sinds dit jaar echt actief gaan gebruiken als hoofdbank.
Tot nog toe naar volle tevredenheid!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-07 03:15
"Day-to-day banking" betekent dat jij salaris krijgt en uitgeeft. Om dit te beoordelen gebruikt bunq de classificatie van transacties die je in de app kan zien, b.v. Shopping, Rent, Mortgage, enz.

Grote inkomsten die geen loon zijn, of grote uitgaven die geen huur of hypotheek zijn, passen niet in dit plaatje. Dat ziet met niet als "day-to-day banking" maar als een "intermediate account".

De Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme verplicht alle banken tot dit soort "due diligence". Zie bijvoorbeeld deze uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:52
Was voor ander draadje bestemd dan hier. Sorry

[ Voor 89% gewijzigd door Datisraar op 27-10-2023 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBagino
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 30-10-2023
Meer mensen hier die niet serieus genomen worden door Bunq?

Probeer contact op te nemen vanwege Huge BUG

Als IT-Nerd begrijp ik dat innovatie goed is. Maar als ze dit soort statische chatbots innoverend noemen, dan wordt de spijker flink misgeslagen.

Het gaat om een 'Huge Bug in de App' waardoor in totaal bijna €4000,- verdwenen is vanuit mijn account. Vind het belachelijk dat ik op geen enkele manier menselijk contact kan hebben met deze bank.

Als er baat bij is leg ik graag de volledige flow uit waar het fout gaat?

[ Voor 36% gewijzigd door MrBagino op 27-10-2023 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

Nicap

Tsssk....

MrBagino schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:57:
Meer mensen hier die niet serieus genomen worden door Bunq?

Probeer contact op te nemen vanwege Huge BUG

Als IT-Nerd begrijp ik dat innovatie goed is. Maar als ze dit soort statische chatbots innoverend noemen, dan wordt de spijker flink misgeslagen.

Het gaat om een 'Huge Bug in de App' waardoor in totaal bijna €4000,- verdwenen is vanuit mijn account. Vind het belachelijk dat ik op geen enkele manier menselijk contact kan hebben met deze bank.

Als er baat bij is leg ik graag de volledige flow uit waar het fout gaat?
Ik ben wel benieuwd wat de bug dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBagino
Nicap schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:04:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat de bug dan is.
Ik heb meerdere subrekeningen.

Waarvan 1 main, 1 btw rekening, 1 inkomstenbelastingrekening, 1 inkoop rekening en 2 spaarpot rekeningen.

Op x-datum maak een voorlopige aanslag over vanuit mijn inkomstenbelastinrekening naar de belasting, waarop de btw rekening opeens een bedrag van xxx en een bedrag van xxxx overmaakt naar mijn inkomstenbelastingrekening.

*ik heb automatisch btw opzijzetten aanstaan

Echter is dit bedrag nooit ontvangen op de inkomstenbelastingrekening en wel verdwenen uit mijn btw rekening?

Dit zelfde is ook gebeurt op x-datum waar toen xxx is overgemaakt naar de inkomstenbelasting rekening en ook tot op heden nooit ontvangen!

Beide situaties heb ik een bedrag naar de belastingdienst overgemaakt van xx.xxx er lijkt hier dus een patroon in te zitten.

Hierdoor is er een bedrag van €xxxx verdwenen vanuit mijn bunq bank!

Ben benieuwd of er mensen zijn die dit wel eens ervaren hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Is dat een bug of heb je wellicht naar een verkeerd rekeningnummer of met verkeerde omschrijving overgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBagino
Beekforel schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:03:
Is dat een bug of heb je wellicht naar een verkeerd rekeningnummer of met verkeerde omschrijving overgeschreven?
Nee dit is helaas niet het geval.
Screenshots kan ik i.v.m. privacy niet delen uiteraard. Maar dit is geheel automatisch gegaan tijdens het overmaken naar belastingdienst. Exact dezelfde tijd van overmaken naar de belastingdienst. In de app is ook de transactie te zien naar de inkomstenbelasting rekening. Dit maakt het zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-07 07:35

mwa

MrBagino schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 23:21:
[...]

Nee dit is helaas niet het geval.
Screenshots kan ik i.v.m. privacy niet delen uiteraard. Maar dit is geheel automatisch gegaan tijdens het overmaken naar belastingdienst. Exact dezelfde tijd van overmaken naar de belastingdienst. In de app is ook de transactie te zien naar de inkomstenbelasting rekening. Dit maakt het zo vreemd.
Maar je kunt je screenshots toch anoniem maken zodat er niks te herleiden is? Ik vermoed toch ergens een tik fout aan je eigen kant, geld kan niet 'zomaar' verdwijnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBagino
Thanks allen voor jullie proactieve reacties!

Inmiddels contact gehad met support. Heeft uiteindelijk niet erg lang geduurd.

Het is een UX ding en dev team gaat hier spoedig een oplossing voor opzetten. Het is namelijk zo dat het geld gelukkig niet verdwenen was. Maar niet in de app weergegeven werd door UX keuzes. Hier is ook vanuit het team op beaamd dat het niet meest ideale weergave is vanuit de app. En gaat dus aan gewerkt worden.

Wanneer er volledige export gemaakt worden zagen we namelijk gelukkig het geld wel op de juiste rekening komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasThiaan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-07 12:41
MrBagino schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:46:
Thanks allen voor jullie proactieve reacties!

Inmiddels contact gehad met support. Heeft uiteindelijk niet erg lang geduurd.

Het is een UX ding en dev team gaat hier spoedig een oplossing voor opzetten. Het is namelijk zo dat het geld gelukkig niet verdwenen was. Maar niet in de app weergegeven werd door UX keuzes. Hier is ook vanuit het team op beaamd dat het niet meest ideale weergave is vanuit de app. En gaat dus aan gewerkt worden.

Wanneer er volledige export gemaakt worden zagen we namelijk gelukkig het geld wel op de juiste rekening komen.
Storm in een glas water dus...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Reintje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 05:30:
Ik heb een bunq easy savings spaarrekening.
Maar kan ook iemand anders dan ikzelf geld overboeken naar mijn spaarrekening of kan dit alleen vanaf een tegenrekening op mijn eigen naam?
Ja, dat kan.

Sterker nog: je kunt vanaf die rekening geld overmaken naar elke andere rekening, zelfs naar een rekening op andermans naam bij een andere bank. Gewoon, alsof het een betaalrekening is.

Maar vergeet niet dat je per maand maar TWEE onttrekkingen mag doen. Dat geldt voor al je spaarrekeningen samen. Dus als je drie spaarrekeningen hebt en van rekening 1 geld afhaalt, vervolgens van rekening 2 geld afhaalt, dan kun je die maand geen cent meer van welke spaarrekening ook halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 02-11-2023 20:46 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 22:47
In mijn BUNQ spaarrekening heb ik wat bedragen een andere categorie gegeven. Weet iemand hoe ik makkelijk al die betaling opzoek? De filter heeft geen optie om op categorie te filteren.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

CurlyMo schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:50:
In mijn BUNQ spaarrekening heb ik wat bedragen een andere categorie gegeven. Weet iemand hoe ik makkelijk al die betaling opzoek? De filter heeft geen optie om op categorie te filteren.
Categorieën zie je volgens mij alleen terug via Insights. Maar dat is dan wel per maand.

Ik denk dat je ze via de API ook terugkrijgt, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:18
Beekforel schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:49:
[...]

Categorieën zie je volgens mij alleen terug via Insights. Maar dat is dan wel per maand.

Ik denk dat je ze via de API ook terugkrijgt, maar dat weet ik niet zeker.
Volgens mij kan dit inderdaad alleen met Insights in de app.
Hier heb je echter Easy Money voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017

NeoflexNL

Forever young

Twee weken geleden heb ik de app geïnstalleerd om een spaarrekening te openen. Doel is een deel van wat 'dood ING geld' op deze spaarrekening weg te zetten voor de hogere rente.. Gelijk de KYC doorlopen maar tot op heden nog altijd in de wacht op verificatie..

Vorige week donderdag maar even support ticket aangemaakt. Nog altijd radiostilte..

Nu wilde ik er weer mee aan de gang, maar ik zie dat ze geen telefonische support hebben. Dit wekt eerlijk gezegd weinig vertrouwen en ik heb het idee dat er niet echt actief naar mijn verificatie wordt gekeken. Voor mijn gevoel kan ik nog weken wachten zo...

Heb ik gewoon pech of is dit de standaard service van Bunq? Als dat zo is, dan ga ik er toch niet aan beginnen denk ik. Iemand nog tips?

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

SebasThiaan schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:59:
[...]

Storm in een glas water dus...
€4000 van je rekening verdwenen zou ik niet een storm in een glas water noemen.
Dat bunq het verstopt heeft, hoe moet jij dat nou weer weten? Ik zou niet als eerste dan eens een export van je account maken. Een bank moet ten allen tijde het saldo 100% correct weergeven, waar je ook kijkt. Dat lijkt me nogal een vereiste.

Heb zelf in het verleden ook rare dingen gehad met bunq. En dan andersom, wel afgeschreven maar nergens te vinden behalve in de app. Maar als je erop klikt geeft hij een foutmelding want de transactie is niet gevonden. Bunq support kan me niet helpen want zij kunnen de transactie niet vinden. Ook niet als ik ze de screenshot van de datum en waarde van de transactie stuur. Waarom staat hij dan wel in het overzicht van mijn rekening? Dat is me bij de Rabo nog nooit overkomen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurabaas94
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik wilde net geld overzetten van bunq (gratis spaarrekening) naar m’n raisin account. Eerst had ik snel de iban van raisin ingeplakt, maar bedacht me dat ik het veiliger vond het eerst naar mijn eigen rekening over te maken. Dus ik eigen Iban ingevoerd en op verzenden geklikt, zie ik dat het geld alsnog naar Raisin is verstuurd?? Ik ben nu een beetje bang, het geld wordt morgen verstuurd staat er in Bunq. De informatie knop bevat een lege post dus ik heb nu geen idee. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Rav schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:01:
[...]

Heb zelf in het verleden ook rare dingen gehad met bunq. En dan andersom, wel afgeschreven maar nergens te vinden behalve in de app. Maar als je erop klikt geeft hij een foutmelding want de transactie is niet gevonden. Bunq support kan me niet helpen want zij kunnen de transactie niet vinden. Ook niet als ik ze de screenshot van de datum en waarde van de transactie stuur. Waarom staat hij dan wel in het overzicht van mijn rekening? Dat is me bij de Rabo nog nooit overkomen.
Ja, bunq doet rare dingen in het overzicht van een rekening. Van andere banken zijn we gewend dat
a) al die regeltjes daaronder de mutaties zijn,
b) dat alle mutaties daar staan en mijn rentebetaling wordt voor 100% verdeeld naar een andere bunqrekening; ik zie de bijschrijving van de rente wel, maar de afschrijving niet als extra regel; en
c) dat de datum bij zo’n regeltje ook de mutatiedatum is.

Nou nee,
a) Er staan ook regels bij die geen mutatie zijn,
b) stuur eens een (1) betaalverzoek aan meerdere mensen, het is dan niet meer uit te zoeken wie er nu wel en wie er niet betaald heeft en
c) als een betaalverzoek is voldaan staat daar in eerste instantie de mutatiedatum, maar het betaalverzoek is dan nog niet verlopen. Als je dat betaalverzoek sluit (of wacht tot het verloopt), dan staat de datum van sluiten (of verlopen) erbij en kun je niet meer zien wanneer het betaald is.

Kortom: bunq houdt er een totaal andere logica op na dan alle andere banken.
Heel vreemd…

[ Voor 5% gewijzigd door Hippe Lip op 02-11-2023 20:48 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Laatst online: 23:36

koelebobes

Wen BTC €100K

Goedemorgen,

Vraagje, mijn eerste ervaring met BUNQ is niet zo lekker, het verificatie process duurde 2 weken, Jammer aangezien ik dacht dat het 5 minuten zou duren met het juist volgen van de stappen met duidelijke foto's...

Nu het volgende, ik heb een Easy Savings Account geopend zodat mijn ouders maandelijks geld over kunnen maken naar een spaarrekening, maar nu krijgen zij bij het overmaken van dit geld een fout melding

iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Ik heb hun alle juiste gegevens doorgestuurd

BTC €96.871

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
koelebobes schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:30:

Nu het volgende, ik heb een Easy Savings Account geopend zodat mijn ouders maandelijks geld over kunnen maken naar een spaarrekening, maar nu krijgen zij bij het overmaken van dit geld een fout melding

iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Ik heb hun alle juiste gegevens doorgestuurd
Sturen ze zoveel dat ze over hun daglimiet heen gaan? Dat probleem had ik namelijk. Kreeg ik ook een foutmelding en het heeft toen even geduurd voordat ik de oorzaak vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

ratzz schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:43:
[...]

Sturen ze zoveel dat ze over hun daglimiet heen gaan? Dat probleem had ik namelijk. Kreeg ik ook een foutmelding en het heeft toen even geduurd voordat ik de oorzaak vond.
200 euro maandelijks, ik denk zelf niet dat ze bij Bunq zitten

[ Voor 6% gewijzigd door koelebobes op 02-11-2023 09:45 ]

BTC €96.871

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
koelebobes schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:45:
[...]

200 euro maandelijks, ik denk zelf niet dat ze bij Bunq zitten
Was bij mij ook van mijn "vaste" bank, SNS, naar Bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

ratzz schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:50:
[...]

Was bij mij ook van mijn "vaste" bank, SNS, naar Bunq.
Moet ik in de app iets aanpassen of kunnen anderen mensen geen geld overmaken naar een Easy Savings Account?

BTC €96.871

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
koelebobes schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:51:
[...]

Moet ik in de app iets aanpassen of kunnen anderen mensen geen geld overmaken naar een Easy Savings Account?
Zover ik begrepen heb kan iedereen geld overmaken naar Easy Savings volgens een post een stukje terug. Ik denk dat je ouders even moeten kijken of ze geen daglimit hebben ingesteld. Meer wijsheid heb ik ook niet in pacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik heb een dollar account geopend een paar maanden geleden voor mijn zakelijke account. Het staat nu nog steeds op verificatie in behandeling terwijl dat allang gebeurd is. Ik moet echt iemand betalen. Volgens de helpdesk is het een bug en gaat het opgelost worden. Nooit meer wat gehoord.

Ook was de app best goed totdat ze hem compleet overhoop gegooid hebben, hij is nu langzaam weer bruikbaarder.

Wat me ook tegen stond is dat ze zo'n startup pretenderen te zijn qua hard werken en pionieren maar op het moment dat ze de boel verkopen krijgt geen enkele medewerkers een bonus of aandelen.

Ik ga langzaam overstappen op ING.

iOS developer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

Nicap

Tsssk....

BikkelZ schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:30:

Wat me ook tegen stond is dat ze zo'n startup pretenderen te zijn qua hard werken en pionieren maar op het moment dat ze de boel verkopen krijgt geen enkele medewerkers een bonus of aandelen.

Ik ga langzaam overstappen op ING.
Hoe kom je tot de conclusie dat dat zo is? Ik heb niet echt meegekregen dat bunq of een onderdeel daarvan is verkocht. En is dat een gouden regel? Dat medewerkers aandelen of een bonus krijgen bij verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

koelebobes schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:30:
Goedemorgen,

Vraagje, mijn eerste ervaring met BUNQ is niet zo lekker, het verificatie process duurde 2 weken, Jammer aangezien ik dacht dat het 5 minuten zou duren met het juist volgen van de stappen met duidelijke foto's...

Waaruit bestaat de foutmelding? Heb je een screenshot?
Dat maakt het zoeken mogelijk een stuk eenvoudiger.

En verder zou je kunnen beginnen met een betaalverzoek te sturen. Dan heb je de eerste keer een overboeking van hun bank naar bunq en is er mss een hobbel bij hun bank overwonnen? Met een betaalverzoek draai je de volgorde om.
Of je maakt 1 euro naar hen eerst over?

Allemaal manieren om te proberen het probleem te tackelen.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Hippe Lip schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:48:
[...]

Waaruit bestaat de foutmelding? Heb je een screenshot?
Dat maakt het zoeken mogelijk een stuk eenvoudiger.

En verder zou je kunnen beginnen met een betaalverzoek te sturen. Dan heb je de eerste keer een overboeking van hun bank naar bunq en is er mss een hobbel bij hun bank overwonnen? Met een betaalverzoek draai je de volgorde om.
Of je maakt 1 euro naar hen eerst over?

Allemaal manieren om te proberen het probleem te tackelen.
Het is al gelukt, blijkbaar had hun boekhouder een verkeerde BIC code gebruikt, IDK het is gelukt _/-\o_

BTC €96.871

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

koelebobes schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:50:
[...]

Het is al gelukt, blijkbaar had hun boekhouder een verkeerde BIC code gebruikt, IDK het is gelukt _/-\o_
Boekhouders.... :(

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Hee! Vandaag is mijn payday en ik ontdekte een verschil in afwerking!

Omdat bunq een tijd geleden opeens baten (rente) en lasten (kosten) aan dezelfde rekening (rekening 1) koppelde en ik dat niet wilde, heb ik op die rekening een automatisch verdeelde betaling aangemaakt. Als er iets van bunq binnenkwam, dan ging dat voor 100% naar rekening 2. Zo kreeg ik de rente weer waar ik die wilde hebben. Op rekening 1 stond dan -heel apart- wél een regel met die binnengekomen rente (met specificatie), maar het saldo liep niet op. En er stond bij rekening 1 geen regel dat die rente doorgeboekt was naar rekening 2. Bij rekening 2 zag ik een overboeking vanaf rekening 1, maar dat was een gewone overboeking; je ziet dan niet dat het de doorgeboekte rente is. Dat ging zo sinds die verandering wekelijks hetzelfde.

Vandaag is het weer payday, maar dit keer staat er bij rekening 1 helemaal nix en staat de hele mutatie bij rekening 2, inclusief de specificatie van de rente per dag, totaal ontvangen rente, etc.

Kennelijk heeft bunq toch iets veranderd in die splitsing van baten (rente) en lasten (kosten)?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:11
ff een hulpvraag als beginnende bunqer,ik heb al mijn subrekeningen op eenvoudig budgetteren staan dat moet aangevuld worden als mijn salaris binnen komt
moet mijn subrekening salaris dan ook aangezet worden met eenvoudig bugetteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
tippie62 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:38:
ff een hulpvraag als beginnende bunqer,ik heb al mijn subrekeningen op eenvoudig budgetteren staan dat moet aangevuld worden als mijn salaris binnen komt
moet mijn subrekening salaris dan ook aangezet worden met eenvoudig bugetteren
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo12
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21-07 15:48
@koelebobes gisteren bunq easy savings aangevraagd. Vandaag was mijn rekening geverifieerd. Kreeg een Iban. Heb van mijn sns rekening geld proberen over te maken de ingevoerde Iban bleek niet te bestaan. Toch 0,01 cent overgemaakt en die is gewoon op mijn easy savings account gestort geworden. Overboeken van een andere rekening is dus wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo12
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21-07 15:48
Ik heb een easy savings account aangemaakt. Nu zag ik dat je ook gratis een debit / creditcard aan kan vragen. Dit heb ik nooit gehad maar lijkt toch handig te zijn voor vakantie ed.

Maestro debit
Mastercard debit
Mastercard credit

Wat zijn jullie ervaringen / raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Milo12 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:40:
Ik heb een easy savings account aangemaakt. Nu zag ik dat je ook gratis een debit / creditcard aan kan vragen. Dit heb ik nooit gehad maar lijkt toch handig te zijn voor vakantie ed.

Maestro debit
Mastercard debit
Mastercard credit

Hier moet een misverstand zijn, want met een Easy Savings account kun je geen pas aanvragen. Net even op de telefoon van mijn vrouw gecontroleerd; zij heeft ook Easy Savings. Als ik dan probeer een pas aan te vragen krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQABUrxIaeJMTP4E4y3-fsXQ8QY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4f2Nf1VB1e0FgxUbMC7NPypv.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:32
Milo12 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:40:

Maestro debit
Mastercard debit
Mastercard credit

Bij het gratis Easy Savings kun je geen passen aanvragen. Het is uitsluitend een spaarrekening. Je kunt wel een pas aanvragen, maar dan stap je over op Easy Bank, voor 3 euro/maand. Dus let daar wel op, het is erg gemakkelijk bij Bunq om met een paar klikken ineens een betaald abonnement te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Grappig trouwens ik heb ook Easy Savings en mocht wel elke dag aan het rad draaien, na 9 dagen won ik 1 Boom

MAAAR deze boom is niet aan mijn account toegevoegd want Easy Savings mag eigenlijk geen gebruik maken van het rad

Dus 9 dagen voor niks aan het rad gedraaid xD

BTC €96.871

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:56
koelebobes schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:56:
Grappig trouwens ik heb ook Easy Savings en mocht wel elke dag aan het rad draaien, na 9 dagen won ik 1 Boom

MAAAR deze boom is niet aan mijn account toegevoegd want Easy Savings mag eigenlijk geen gebruik maken van het rad

Dus 9 dagen voor niks aan het rad gedraaid xD
Heb hier al 10x een boom gewonnen, en deze zijn ook zichtbaar in het tabje "Green". Hier ook een easy saving account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

jeroendh schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:28:
[...]

Heb hier al 10x een boom gewonnen, en deze zijn ook zichtbaar in het tabje "Green". Hier ook een easy saving account.
Daar hebben de Engelsen een mooie uitspraak voor:

“The fool who didn’t know it couldn’t, just did it!”.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Laatst online: 18:11
Vraagje,ik mis notificaties bij betalingen via pin is dit bij bunq niet mogelijk of zou dat kunnen komen omdat mijn bunq pas nog niet geactiveerd heb
Mijn notificatie instellingen zijn wel bijgewerkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:37

Cordon

Lievelings jankert

tippie62 schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:06:
Vraagje,ik mis notificaties bij betalingen via pin is dit bij bunq niet mogelijk of zou dat kunnen komen omdat mijn bunq pas nog niet geactiveerd heb
Dit is mogelijk, Profiel -> instellingen-> notificaties -> betalingen en dan daar aanvinken van welke rekeningen etc.

Merk zelf bij pinbetalingen dat het soms even duurt voor de melding binnenkomt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
tippie62 schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:06:
Wat ik merk is dat deze meldingen (van bunq app) bij mij alleen werken met een fysieke pas. Dezelfde betaalpas die is toegevoegd via Google wallet krijg ik geen meldingen via de Bunq app dus heb ik maar ingeschakeld dat ik ze van Google wallet krijg. Jaren terug werkte dit wel en alle instellingen staan verder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Since87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-07 12:16
Ik zit al een tijdje te kijken om onze ING en/of rekening om te zetten naar Bunq, maar kom er kwa plan niet echt uit.

We hebben nu geen eigen rekeningen, alles is gezamenlijk en dat willen we graag zo houden. We willen beide een pinpas en 1 gezamenlijke creditcard. Daarnaast lijkt eenvoudig budgetteren ook wel een fijne feature die we willen gaan gebruiken.

Het is me duidelijk dat we beide een eigen account met eigen plan moeten hebben, maar het lijkt me dan toch niet nodig om beide EasyMoney te nemen? Of gaat 1 van ons dan features missen als 1 van de 2 EasyBank neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-07 11:35
Poeh de klantenservice is echt dramatisch zeg. Ik zie inmiddels een tweede afschrijving dubbel in de app. Volgens de andere partij is het maar een keer afgeschreven. Er komt maar geen oplossing van bunq en het is duidelijk een bug.

Wat dat betreft is de service echt ruk.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:56
@ericafterdark over wat voor afschrijving heb je het precies?

Een automatische incasso? Een kaartbetaling? Een overschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
denuz schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:26:
@ericafterdark over wat voor afschrijving heb je het precies?

Een automatische incasso? Een kaartbetaling? Een overschrijving?
Automatische incasso. Eerst van VGZ en nu ook NLZIET. Zeer opmerkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Same. En ik dacht een fout van de andere kant dus heb stornering aangevraagd: die staat er nu drie keer in. 8)7

Heb het ook gemeld maar dat zal wel even duren.

Had later even gekeken bij downloaden afschrift en daar stond het niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Beekforel schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:27:
Same. En ik dacht een fout van de andere kant dus heb stornering aangevraagd: die staat er nu drie keer in. 8)7

Heb het ook gemeld maar dat zal wel even duren.

Had later even gekeken bij downloaden afschrift en daar stond het niet tussen.
Ja, ik wacht al meer dan een week op reactie. Toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
De rente op mijn spaarrekening is vandaag een paar euro minder dan de voorgaande weken. Afgezien van de wekelijkse rentebijschrijvingen zijn er geen bij- of afschrijvingen geweest. Het rentepercentage is volgens de app ongewijzigd 2,46%. Meer mensen die deze week hetzelfde hebben?

Als ik zelf de rente uitreken klopt het bijgeschreven bedrag ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:56
Waarschijnlijk is deze rente niet van 7 maar minder dagen. Als je de bijschrijving opent, en je klikt op "Rente op EUR spaargeld" kan je de specificaties per dag inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

ericafterdark schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:27:
[...]

Ja, ik wacht al meer dan een week op reactie. Toch jammer.
Ik kreeg uiteindelijk wel reactie, bug bevestigd en opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Beekforel schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:22:
[...]

Ik kreeg uiteindelijk wel reactie, bug bevestigd en opgelost.
Hier inmiddels ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
jeroendh schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:08:
Waarschijnlijk is deze rente niet van 7 maar minder dagen. Als je de bijschrijving opent, en je klikt op "Rente op EUR spaargeld" kan je de specificaties per dag inzien.
Klopt inderdaad, rente heeft betrekking op 6 dagen terwijl dat normaal altijd 7 dagen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zoek me helemaal rot - waar is de functie gebleven om een lijstje te krijgen met alle vooraf goedgekeurde verkopers/incassanten voor automatisch incasso? Normaliter kon je dat onder instellingen vinden, maar ik krijg het niet meer tevoorschijn getoverd. Ik moet een verkoper in de transactielijst aantikken en dan kan je "Beheer limiet voor deze verkoper" kiezen - maar dat schiet niet op om 1 voor 1 te gaan doen (en dan moet je ze ook allemaal herinneren); ik wil gewoon weten welke er zijn en waar nodig ff opruimen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 13-11-2023 22:49 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delay
WhatsappHack schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:46:
Ik zoek me helemaal rot - waar is de functie gebleven om een lijstje te krijgen met alle vooraf goedgekeurde verkopers? Normaliter kon je dat onder instellingen vinden, maar ik krijg het niet meer tevoorschijn getoverd. Ik moet een verkoper in de transactielijst aantikken en dan kan je "Beheer limiet voor deze verkoper" kiezen - maar dat schiet niet op om 1 voor 1 te gaan doen (en dan moet je ze ook allemaal herinneren); ik wil gewoon weten welke er zijn en waar nodig ff opruimen. :P
Home - Account - Settings - AutoAccepted Payments

of:

Profile - Settings - Security - Auto Accept - Direct Debits

[ Voor 6% gewijzigd door Delay op 13-11-2023 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Delay schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:49:
[...]

of:

Thnx! Bij die eerste had ik hem altijd staan inderdaad, maar daar kan ik het niet meer terugvinden; enkel automatisch verdelen en automatisch verzoeken. Had niet verwacht dat die naar de Security-instellingen was verplaatst, zo'n beetje de enige plek waar ik niet gekeken heb - leek me niet echt een "security"-onderwerp. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Hippe Lip

Hippe Lip

Delay schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:49:
[...]
@Delay
Daar kan ik ‘m ook niet vinden (iOS). Jij zelf wel dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XI5S_BKVFZhYQAcdosYdn_64s6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X8v7hHvxMzlZoufMJgaFNCqA.jpg?f=fotoalbum_large
Hier wel.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
Hippe Lip schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:58:
@Delay
Daar kan ik ‘m ook niet vinden (iOS). Jij zelf wel dan?
Net gekeken, in de iPad zie ik hem daar ook niet staan, op Android wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looc
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-07 18:55
Zondag wou ik een account aanmaken bij Bunq.
Op de laatste stap kreeg ik een melding dat een account al bestaat onder mijn gegevens (ik verwacht naam en geboortedatum?), met een onbekend email adres.
Nu is mijn naam vrij uniek (zeg maar 1 in de wereld), dus hele grote kans dat dit een fraude dingetje is.
Ik heb direct hier een klacht voor ingediend bij Bunq, maar weet niet zo goed wat ik verder moet doen.
Heeft iemand dit hier ook meegemaakt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjNenfYfqdR2eAAFOtxJtCdPvlU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dwUkvXtNwnHfSbLv9UQHSqG1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door looc op 20-11-2023 08:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-07 11:57
looc schreef op maandag 20 november 2023 @ 08:49:
Op de laatste stap kreeg ik een melding dat een account al bestaat onder mijn gegevens (ik verwacht naam en geboortedatum?), met een onbekend email adres.
Nu is mijn naam vrij uniek (zeg maar 1 in de wereld), dus hele grote kans dat dit een fraude dingetje is.
Ik heb direct hier een klacht voor ingediend bij Bunq, maar weet niet zo goed wat ik verder moet doen.
[Afbeelding]
Dit ziet er niet echt uit als een Bunq Kleurstelling en volgens mij was mijn registratie gewoon in het nederlands. Weet je zeker dat je de goede app te pakken hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looc
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-07 18:55
Borne schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:03:
[...]

Dit ziet er niet echt uit als een Bunq Kleurstelling en volgens mij was mijn registratie gewoon in het nederlands. Weet je zeker dat je de goede app te pakken hebt?
De eerste de beste app in de play store had ik geinstalleerd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GiX3pkoH2gU0lEQlD2G6sKiVY9M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bmwQKH0V2VALpt0C8zHzEcBw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:23
looc schreef op maandag 20 november 2023 @ 08:49:
[Afbeelding]
De vraag is welke gegevens ze controleren om te kijken of je account al bestaat.
Ik neem aan dat je op de knop continue registration hebt geklikt.
Ik denk dat je niet meteen uit kan gaan van fraude. Want de kans bestaat gewoon dat er iemand is met dezelfde naam, hoe klein dan ook. Door privacy wetgeving verwacht ik ook niet dat je er achter gaat komen.

Als jouw account aangemaakt en geverifieerd is zouden automatisch wat systemen moeten gaan rinkelen als het andere account ook is geverifieerd met jouw paspoort of rijbewijs. En dan komt bunq voor je in actie. Tenminst, dat is waarom we bij de banken altijd die stomme Know Your Customer vragen en identificatie controles krijgen.

De oranje kleur is trouwens wel gewoon van bunq. En de bunq app pakt de taal van je telefoon. Die een tweaker uiteraard op engels heeft staan :9

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb een rekening waar ik geen eigenaar (owner) van ben, maar met een connect (shared acces) toegang toe heb. Klopt het, dat ik op die rekening geen ontvangsten kan sorteren? De knop "Sort" ontbreekt namelijk bij de transactiedetails en als ik het menu van de rekening open en naar "auto sort payments" ga, zijn de betreffende inkomende betalingen ook niet te selecteren.

Oftewel, werkt sorteren alleen als je eigenaar (owner of co-owner) bent?

Edit:
Contact gehad met bunq: sorteren en auto-sort werkt alleen als owner of co-owner en niet via shared acces).

[ Voor 11% gewijzigd door JanHenk op 22-11-2023 13:30 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Laatst online: 30-07 13:04

DaveFlash

Here's to the crazy ones

BREEK: nieuwe bunq update uitgelekt, is op 19 december in DeLaMar. ook al ben ik geen klant meer bij bunq, sta blijkbaar nog altijd op de auto-mailinglist voor de bunq update invites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:55
DaveFlash schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:21:
BREEK: nieuwe bunq update uitgelekt, is op 19 december in DeLaMar. ook al ben ik geen klant meer bij bunq, sta blijkbaar nog altijd op de auto-mailinglist voor de bunq update invites.
Ik heb die uitnodiging ook ontvangen, nog nooit eerder gehad. Enig idee waar dit over zou kunnen gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Trishul schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:16:
[...]

Ik heb die uitnodiging ook ontvangen, nog nooit eerder gehad. Enig idee waar dit over zou kunnen gaan?
Is gewoon elke 3 maanden volgens mij, met de 'grote' update van de app/webapp en hoe het met Bunq gaat. Wat er precies in vermeld wordt weet nooit iemand echt vooraf.

Vorige keer was bijvoorbeeld de aankondiging van de wekelijkse Payday.

• Datisraar
Cordon schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:25:
[...]

Is gewoon elke 3 maanden volgens mij, met de 'grote' update van de app/webapp en hoe het met Bunq gaat. Wat er precies in vermeld wordt weet nooit iemand echt vooraf.

Vorige keer was bijvoorbeeld de aankondiging van de wekelijkse Payday.
En daar voor (die mededeling) moest/moet je naar de lar mar komen 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Datisraar schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:29:
[...]

En daar voor (die mededeling) moest/moet je naar de lar mar komen 🤔
Voor de echte bunq-nerds is het grappig i guess. Maar er is ook gewoon een livestream op Youtube en direct na de 'show' is de update uit voor iedereen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Cordon schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:17:
[...]

Voor de echte bunq-nerds is het grappig i guess. Maar er is ook gewoon een livestream op Youtube en direct na de 'show' is de update uit voor iedereen. :P
Okay, nau als er maar genoeg bier is, en bitterballen zijn, dan kom ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Datisraar schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:44:
[...]

Okay, nau als er maar genoeg bier is, en bitterballen zijn, dan kom ik.
Er is een open bar waar je vrij kan bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Gisteren 3 betalingen met 2 x categorie "eten en drinken" en 1 x "persoonlijke verzorging" die van het verkeerde budget (boodschappen) werd afgetrokken. Dit terwijl er voor het boodschappen budget alleen de categorie "boodschappen" staat ingeschakeld.

De betaling zelf heeft de juiste categorie en is niet achteraf aangepast. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik had gister zelf een betaling die geweigerd werd omdat hij van een leeg subaccount wou betalen. Dit was met de Mastercard via Google Pay. Gewisseld naar de Maestro en toen ging het wel goed. Passen hebben dezelfde configuratie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Beekforel schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:52:
Ik had gister zelf een betaling die geweigerd werd omdat hij van een leeg subaccount wou betalen. Dit was met de Mastercard via Google Pay. Gewisseld naar de Maestro en toen ging het wel goed. Passen hebben dezelfde configuratie...
Bij mij was het ook met een Mastercard Debit met Google Pay.
Maestro heb ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

qwasd schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:55:
[...]

Bij mij was het ook met een Mastercard Debit met Google Pay.
Maestro heb ik niet meer.
Vreemd. Blijft een beetje buggy dat automatisch selecteren.

Zonder Maestro kan ik niet betalen in de supermarkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Is er ook een tweakers BUNQ tribe voor de geplante bomen?

BTC €96.871

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remyx11
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-01 18:00
Kleine vraag tussendoor die ik zo snel niet kon vinden; als je bunq zakelijk gebruikt, inclusief de auto btw functie. Word die btw dan op de spaarrekening geplaatst zodat je automatisch gebruik maakt van die week rente spaarrekening of is het gewoon een standaard rekening waar het op terecht komt? Momenteel aan het oriënteren voor een nieuwe zakelijke rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Ik ben verhuisd, moet ik mijn adreswijziging doorgeven aan bunq? Ik zie nergens staan hoe het moet en ik kan me niet herinneren of ik mijn adres ooit heb doorgegeven toen ik me aanmeldde bij bunq...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Wispe schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:13:
Ik ben verhuisd, moet ik mijn adreswijziging doorgeven aan bunq? Ik zie nergens staan hoe het moet en ik kan me niet herinneren of ik mijn adres ooit heb doorgegeven toen ik me aanmeldde bij bunq...
Onder profiel beetje naar beneden scrollen zie ik mijzelf en kan ik op persoonlijke gegevens tikken waaronder ik mijn adres zie staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Beekforel schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:29:
[...]

Onder profiel beetje naar beneden scrollen zie ik mijzelf en kan ik op persoonlijke gegevens tikken waaronder ik mijn adres zie staan.
Gevonden, tnx :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
Beekforel schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:29:
[...]

Staat inderdaad in de app maar op de website als je daar inlogt is dat item niet terug te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
https://www.quotenet.nl/z...kenman-van-het-jaar-2023/

Leuk berichtje over onze chef van de bank !

[ Voor 22% gewijzigd door Datisraar op 08-12-2023 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munskin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-06 13:56
qwasd schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:31:
Gisteren 3 betalingen met 2 x categorie "eten en drinken" en 1 x "persoonlijke verzorging" die van het verkeerde budget (boodschappen) werd afgetrokken. Dit terwijl er voor het boodschappen budget alleen de categorie "boodschappen" staat ingeschakeld.

De betaling zelf heeft de juiste categorie en is niet achteraf aangepast. Iemand een idee?
Heb je je gebruikte card ook op auto staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-07 15:27
De service van deze bank komt echt m’n nek uit :r Ik had dus een rekening bij BUNQ echter probeer ik nu al weken een uitdraai van alle transacties uit 2022 te krijgen voor de boekhouder. Niemand reageert op vragen via support@bunq.com. Heb ook Ali@Bunq.com toegevoegd maar het blijft stil. Ik vind dit echt te bizar voor woorden aangezien iedere bank deze optie, al dan niet betaald, aanbied.

Met alles wat ik heb meegemaakt bij deze bank vraag ik me echt af wat voor fata morgana dit hele “unicorn” gebeuren is :( Het is echt een ruk bank.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Katseviool schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:55:
De service van deze bank komt echt m’n nek uit :r Ik had dus een rekening bij BUNQ echter probeer ik nu al weken een uitdraai van alle transacties uit 2022 te krijgen voor de boekhouder. Niemand reageert op vragen via support@bunq.com. Heb ook Ali@Bunq.com toegevoegd maar het blijft stil. Ik vind dit echt te bizar voor woorden aangezien iedere bank deze optie, al dan niet betaald, aanbied.

Met alles wat ik heb meegemaakt bij deze bank vraag ik me echt af wat voor fata morgana dit hele “unicorn” gebeuren is :( Het is echt een ruk bank.
Naar de rekening, rechtsboven tandwieltje, exporteer rekeningoverzicht.

Kan ik vanaf 2016 alles exporteren in het gewenste bestandsformaat.

Je kunt ook automatisch exporteren aanzetten en gelijk naar je boekhouder sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door Beekforel op 09-12-2023 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Beekforel schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:08:
[...]

Naar de rekening, rechtsboven tandwieltje, exporteer rekeningoverzicht.

Kan ik vanaf 2016 alles exporteren in het gewenste bestandsformaat.

Je kunt ook automatisch exporteren aanzetten en gelijk naar je boekhouder sturen.
Dank. Maar dat kan enkel als je nog kan inloggen. Dat kan ik dus niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:54
Katseviool schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:38:
[...]

Vragen om een uitdraai van de gegevens die ze hebben en daarbij beroepen op de AVG, dan krijg je ook je afschriften

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Katseviool schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:38:
[...]

Ok maar dat kun je bunq toch niet aanrekenen. Je had dat kunnen moeten doen toen je nog klant was en je account opgezegd hebt.

De Rabobank en ING kwamen het ook niet nog ff brengen nadat ik afscheid nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Beekforel schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:56:
[...]

Ok maar dat kun je bunq toch niet aanrekenen. Je had dat kunnen moeten doen toen je nog klant was en je account opgezegd hebt.

De Rabobank en ING kwamen het ook niet nog ff brengen nadat ik afscheid nam.
Bij elke willekeurige professionele bank kun je dat gewoon aanvragen. Dit moeten ze wettelijk ook tot 7 jaar kunnen doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Katseviool op 09-12-2023 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Munskin schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:07:
[...]

Heb je je gebruikte card ook op auto staan?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:41
Kan ik de Bunq spaarrekening ook gebruiken voor mijn vaste lasten?. (Incasso’s dus).
Ik wil wat meer overzicht in onze gezamenlijke ing rekening. Mijn vrouw koopt veel online en het is met al die betalingen en terugbetaling lastig om te zien wat er maandelijks wordt uitgegeven. Als ze zelf ziet hoeveel het is dan wordt de discussie over dit onderwerp wat makkelijker. :-)

Wat ik nu wil:
- gezamenlijke rekening boodschappen
- gezamenlijke rekening kleding en overig online
- 2x prive voor persoonlijk budget per maand
- vaste lasten (energie, telefoon, belasting etc)

Laatste zou dan dus een gratis Bunq rekening zijn. Verder wil ik wel bij ING blijven voorlopig. Heb een persoonlijke en gezamenlijke beleggingsrekening.

Of hebben jullie nog een beter idee

[ Voor 8% gewijzigd door aalekss op 10-12-2023 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-07 10:07
aalekss schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:07:
Kan ik de Bunq spaarrekening ook gebruiken voor mijn vaste lasten?. (Incasso’s dus).
Ik wil wat meer overzicht in onze gezamenlijke ing rekening. Mijn vrouw koopt veel online en het is met al die betalingen en terugbetaling lastig om te zien wat er maandelijks wordt uitgegeven. Als ze zelf ziet hoeveel het is dan wordt de discussie over dit onderwerp wat makkelijker. :-)

Wat ik nu wil:
- gezamenlijke rekening boodschappen
- gezamenlijke rekening kleding en overig online
- 2x prive voor persoonlijk budget per maand
- vaste lasten (energie, telefoon, belasting etc)

Laatste zou dan dus een gratis Bunq rekening zijn. Verder wil ik wel bij ING blijven voorlopig. Heb een persoonlijke en gezamenlijke beleggingsrekening.

Of hebben jullie nog een beter idee
Ervan uitgaande dat je al bij bunq zit met die meerdere gezamenlijke rekeningen, heb je dus de mogelijkheid om tot 25ibans pp te openen.

Open dan een simpele “online shopping” rekening, koppel daar een virtuele cc aan tbv de online aankopen. En alle online aankopen gaan vanaf die rekening.

Exporteer maandelijks een csv’tje van die rekening, maakt binnen een paar minuten inzichtelijk wat er is ingelegd, wat er is gekocht, wat er is terugbetaald door retourneren

En klaar.

Alternatief is een rekening daarvoor bij een concurrent, gratis bij Revolut of n26 etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Yorro helaas, @aalekss wil het met de gratis spaarrekening doen.

Dat kan alleen als je maar 2 vaste lasten per maand hebt.

Ik zou lekker alles omzetten naar bunq en afscheid nemen van de ING. Kun je helemaal los gaan met potjes op verschillende iban's. Heeft hier ook voor veel inzicht en duidelijkheid gezorgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:41
Beekforel schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:28:

Ik zou lekker alles omzetten naar bunq en afscheid nemen van de ING. Kun je helemaal los gaan met potjes op verschillende iban's. Heeft hier ook voor veel inzicht en duidelijkheid gezorgd.
Ok bedankt. Ja dat overweeg ik ook hoor. Dit was dan de eerste stap om iig even die vaste lasten uit het overzicht te halen. Maar dat gaat dus niet werken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-07 10:07
Beekforel schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:28:

Ik denk dat ik m’n ogen nog eens goed moet uitwrijven.

Wij zijn ook overgegaan van InG (2x prive en gezamenlijk) en AA (gezamenlijk) naar Bunq, met volgende opzet:

Voor beiden:
Privé rekening inkomen (enige in buitenwereld die dit banknummer kennen zijn werkgevers)*
Privé dagelijkse betalingen
Privé spaar
Privé online shopping (virtual cc)
Privé tbv fysieke creditcard

Gezamenlijk:
Joint daily payments (boodschappen en allerlei)
Joint fixed costs (hypotheek, verzekeingen, etc)
Joint savings
Joint online shopping (virtual cc)

Daarnaast backup accounts nu bij Openbank en Revolut

*wat achtergrond bij de “inkomensrekening” en de diverse cc rekeningen:

Ik ben helaas ervaringsdeskundige op het gebied van identiteitsfraude. De opzet van onze bankrekeningen is zo gekozen zodat er op rekeningen die de buitenwereld kent slecht het hoogst noodzakelijke staat.

Dus geen uitgaande betalingen vanaf dezelfde rekening als waar salarissen op binnenkomen. En geen betalingen aan online partijen vanaf de dagelijkse rekeningen. Rekeningen m.b.t. creditcards zijn leeg, totdat het nodig is om te betalen (dan kost het maar even een minuut om geld van ene naar andere rekening over te boeken)

Los daarvan: spreiding van gelden over meerdere banken, om die reden maar ook ingeval van plotselinge onbereikbaarheid van je geld bij 1 bank (al dan niet door een hack, storing, of omvallen van betreffende bank)

[ Voor 6% gewijzigd door Yorro op 12-12-2023 17:51 ]

Pagina: 1 ... 131 ... 160 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"