@Yorro
Ah bedankt voor het overzicht. Als ik bij bunq zit kan ik inderdaad een dergelijke verdeling maken.
Ah bedankt voor het overzicht. Als ik bij bunq zit kan ik inderdaad een dergelijke verdeling maken.
Als je nog wat kosten wilt besparen; maak een Bunq pack aan, jij en je partner beiden 1 spot, en zoek 2 bunqers die bij je willen aansluiten. Genoeg animo hier:aalekss schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:50:
@Yorro
[ Voor 3% gewijzigd door Yorro op 10-12-2023 09:56 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Flupke123 op 10-12-2023 14:16 ]
-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)
De rentepuntenwinkel was wel grappig, heel soms daar een goede aanbieding. Maar om daar nou voor te blijven… neeRSB schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:08:
Zijn er mensen hier die van ING naar bunq zijn gegaan voor hun dagelijkse bankzaken (lees: bunq is primair en/of gebruik gemaakt van overstapservice)?
Zoja, als je terug blikt, welke dingen mis je aan ING?
Ik overweeg een volledige overstap naar bunq, enige wat ik mogelijk zou kunnen missen is de optie om contanten te storten maar wellicht zie ik iets over het hoofd..
[ Voor 38% gewijzigd door Yorro op 12-12-2023 17:49 ]
Bunq is al jaren actief in Ierland. Ze hebben ook al lange tijd Ierse IBANs.GroteVoet459 schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:11:
Bunq gaat ook in Ireland starten, met dezelfde rente als hier:
https://www.independent.i...-interest/a297208736.html
...
_██_
(ಠ_ృ)
Alweer een paar jaar geleden, ook voor BV (overigens voor 1, niet 2) en dat duurde niet lang. Volledig functioneel na een of twee dagen wat vragen beantwoorden. Revolut ging sneller meen ik. Als je dit jaar nog een rekening zou willen openen bij een vande grootbanken: succes, tegen de tijd dat de lente begint ben je aan de beurt voor een afspraakMaxmannl schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:01:
Iemand ervaringen met de verificatie wachttijd voor zakelijke rekeningen?
Heb voor 2 BV's 2 aparte easy money business accounts geopend onder 1 account.
Dat ging goed.
Nu zitten de accounts in de verificatie fase. Oftewel je kunt er nog helemaal niks mee.
Het hele KYC verhaal ken ik en dat het even duurt weet ik ook.
Webapp geeft aan dat het 72h kan duren, mobile app zegt weer 1 of 2 weken. Dat is het eerste onduidelijke hieraan.
Nu staat 1 account sinds 1 dec al op deze status en de ander werd op 7 dec extra info gevraagd en sindsdien ook weer stil.
Chat antwoorden (van een echt persoon) blijven erg vaag. Geen indicatie gewoon maar wachten.... kan even duren is telkens het antwoord.
Begin vertrouwen beetje kwijt te raken terwijl ik hele concept mij wel aanspreekt.
Iemand anders dit al een keer doorlopen en wat was ongeveer de tijd dat het in totaal duurde.
Helaas dezelfde ervaring…Atomsk schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:48:
Iemand PaySafeCash wel eens succesvol gebruikt voor het storten van cash op je bunq rekening? Zit sinds een marktplaatstransactie opgescheept met twee €200 euro biljetten. Ben bij 3 partnershops langs geweest, maar die willen alleen maar PaySafe betaalkaarten verkopen. Het storten van geld "doen ze niet".
Krijg het idee dat dit een beetje een wassen neus is. In plaats van GWK of geldmaat, biedt bunq sigarenboeren en telecomshops die helemaal geen zin hebben om cash stortingen te faciliteren.
Het duurde bij mij ongeveer 2 weken nadat ik aanvullende informatie had gegeven.Maxmannl schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:01:
Dat ging goed.
Nu zitten de accounts in de verificatie fase. Oftewel je kunt er nog helemaal niks mee.
Webapp geeft aan dat het 72h kan duren, mobile app zegt weer 1 of 2 weken. Dat is het eerste onduidelijke hieraan.
Nu staat 1 account sinds 1 dec al op deze status en de ander werd op 7 dec extra info gevraagd en sindsdien ook weer stil.
Chat antwoorden (van een echt persoon) blijven erg vaag. Geen indicatie gewoon maar wachten.... kan even duren is telkens het antwoord.
Begin vertrouwen beetje kwijt te raken terwijl ik hele concept mij wel aanspreekt.
Iemand anders dit al een keer doorlopen en wat was ongeveer de tijd dat het in totaal duurde.
Daarom houd ik naast Bunq ook nog een grootbank rekening aan. Kan ik tenminste bij de Geldmaat storten.
Ik zou nooit biljetten van 200 euro aannemen bij een (Marktplaats)transactie want niemand wil die hebben.Datisraar schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:43:
[...]
Daarom houd ik naast Bunq ook nog een grootbank rekening aan. Kan ik tenminste bij de Geldmaat storten.
Thanks voor de infowpm schreef op donderdag 14 december 2023 @ 00:05:
[...]
Het duurde bij mij ongeveer 2 weken nadat ik aanvullende informatie had gegeven.
KYC proces is bij elke bank een gevoelig onderwerp, vanwege boetes die banken riskeren als ze hun due diligence proces niet goes uitvoeren.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Dit is (in ieder geval in de iOS app) zelfs de standaard. Zolang ik niet op “zet om in procenten” klik is dat precies wat er gebeurt. De app toont wel een indicatie van de percentages, maar onder de oorspronkelijke rekening staat dan “rest”.WhatsappHack schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:12:
Is er geen enkele manier om bij te verdelen betalingen te werken met vaste bedragen en de rest gewoon negeren ipv dat gedoe met percentages? Ik wil gewoon bedrag A naar X, B naar Y en C naar Z. Als er meer is: afblijven, gewoon achterlaten op de rekening waar het is binnengekomen.
Hmmm misschien heb ik verkeerd begrepen wat ie wil doen dan. Dus stel je krijgt een betaling binnen die varieert tussen 5.5 en 6K om maar iets te noemen, als je dan verdeelt op basis van die 5.5K: dan verdeelt ie bij elke betaling *exact* hetzelfde geld naar je subrekeningen; maar als je 6K ipv 5.5K binnenkrijgt dan blijft er €500 achter op de originele rekening als “rest”?Dipsausje schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:12:
[...]
Dit is (in ieder geval in de iOS app) zelfs de standaard. Zolang ik niet op “zet om in procenten” klik is dat precies wat er gebeurt. De app toont wel een indicatie van de percentages, maar onder de oorspronkelijke rekening staat dan “rest”.
[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 15-12-2023 23:00 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Is dat niet de “verleen toegang” optie in de app als je op de rekening klikt, rechts zie je dit dan:AlexFL schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 20:34:
In het verleden gebruikte ik de bunqdesktop app om een pack-deelnemer als read-only toe te voegen tot onze "pack" rekening. Die app werkt op mijn pc inmiddels niet meer.
Is er iemand die dit op een andere manier doet en die manier zou kunnen delen?
In het verleden kon je daar inderdaad kiezen welke rechten die "connect" moet hebben, volledig of alleen transacties zien. maar die keuze bestaat in de app niet meer (terwijl hij onderliggend via de api die bunqdesktop gebruikte dus wel nog kan)Yorro schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 20:38:
[...]
Is dat niet de “verleen toegang” optie in de app als je op de rekening klikt, rechts zie je dit dan:
[Afbeelding]
Ok. Dan heb ik geen idee, blijkbaar een “read only” toegang?AlexFL schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 20:41:
[...]
In het verleden kon je daar inderdaad kiezen welke rechten die "connect" moet hebben, volledig of alleen transacties zien. maar die keuze bestaat in de app niet meer (terwijl hij onderliggend via de api die bunqdesktop gebruikte dus wel nog kan)
Iedereen kan in de pricing sheet toch zien wat de kosten zijn? Op basis daarvan heb je een afspraak gemaakt.AlexFL schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 21:20:
In principe gewoon transparantie, 4 pack deelnemers die alle vier hun deel op de die rekening storten en bunq die dat er maandelijks vanaf haalt.
Bedoelde ook niet dat er iets mis mee zou zijn, want transparanter dan jouw methode zie ik niet. Wist overigens niet dat dat voorheen de gebruikelijke manier was. Weer wat geleerd.AlexFL schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 21:46:
Er is niks mis met jouw methode maar ook niet met de mijne. Toen ik het pack startte was dit wel een beetje de gebruikelijke manier als je de oproepjes in "sharing the bunq pack" las.
Nee heb het nog niet op together zelf gevraagd.
Het heeft bij mij bijna drie maanden geduurd om dit proces te doorlopen voor een rekening voor onze VVE. Moest elke keer nieuwe vragen beantwoorden of stukken aanleveren waarna er weer weken van "your account is being verified" verstreken. Ze leken het concept ook totaal niet te kennen, wat raar is voor een in principe Nederlandse bank. (en ook andere landen kennen natuurlijk equivalenten zoals de Home Owners Association)Maxmannl schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:01:
Dat ging goed.
Mag ik je wat vragen stellen of misschien dat iemand anders mijn vragen kan beantwoorden?Yorro schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 21:29:
[...]
Iedereen kan in de pricing sheet toch zien wat de kosten zijn? Op basis daarvan heb je een afspraak gemaakt.
Ik ben pack-owner en stuur gewoon maandelijkse een auto-request. Die automatisch wordt geaccepteerd.
Op het moment dat iemand niet zou betalen gooi ik diegene er voor de nieuwe maand uit. Nog nooit nodig geweest.
Als je er zelf uitgegooid wordt (is mij een keer overkomen zonder bericht vooraf) dan krijg je een melding.
Maar anyway, dat is mijn gedachte en nog geen antwoord op jouw vraag. Heb je ‘m al gesteld op de bunq community zelf?
Alles blijft zoals het is, het is niet dat je ineens toegang geeft aan andere packmembers.qwasd schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:16:
[...]
Mag ik je wat vragen stellen of misschien dat iemand anders mijn vragen kan beantwoorden?
1. Ik heb momenteel in mijn eentje Easy Money maar wat gebeurt er eigenlijk met die subscription als ik aan een pack ga deelnemen?
2. Hoe zit het met je rekeningen, extra passen etc. als je er zoals je zegt zomaar wordt uitgegooid of krijg je dan automatisch weer Easy Money waar je zelf voor moet betalen?
Ik ben benieuwd wat de voordelen/nadelen zijn om over te stappen naar zon pack behalve wat kosten te besparen. Zoals ik het zie op https://together.bunq.com...ring-the-bunq-pack-2/2199 ga je dan van € 8.99 naar € 6.25
Je rekening gaat er zo uit zien:1. Ik heb momenteel in mijn eentje Easy Money maar wat gebeurt er eigenlijk met die subscription als ik aan een pack ga deelnemen?
Alles blijft hetzelfde.2. Hoe zit het met je rekeningen, extra passen etc. als je er zoals je zegt zomaar wordt uitgegooid of krijg je dan automatisch weer Easy Money waar je zelf voor moet betalen?
Het is enkel het besparen van kosten.Ik ben benieuwd wat de voordelen/nadelen zijn om over te stappen naar zon pack behalve wat kosten te besparen. Zoals ik het zie op ga je dan van € 8.99 naar € 6.25
[ Voor 30% gewijzigd door Yorro op 16-12-2023 22:41 ]
Bedankt voor je uitleg. Misschien dan toch maar eens een pack joinen. Het is niet veel maar toch weer € 2.74 per maand.Yorro schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:33:
[...]
Alles blijft zoals het is, het is niet dat je ineens toegang geeft aan andere packmembers.
[...]
Je rekening gaat er zo uit zien:
[Afbeelding]
Als je zelf niet de pack start zie je alleen het bovenste deel.
[...]
Alles blijft hetzelfde.
[...]
Het is enkel het besparen van kosten.
Enige nadeel is als je als pack starter iemand hebt die niet betaalt, maar dat voorkom je door een paar dagen van tevoren een automatisch betaalverzoek te laten sturen. Via de community heb je snel weer iemand gevonden.
Als pack-lid ben je andersom afhankelijk van de pack starter. Als die er mee stopt moet je een nieuw pack zoeken. Kan zijn dat je dan net 1 maand weer aan het standaard Bunq Easy abonnement zit.
Het is puur administratief.
PS: eventueel bunq green wordt rechtsreeks en aan die rekeninghouder in rekening gebracht en loopt niet via het pack.
Kun je toch 1x per jaar ‘gratis’ naar de kroeg op kosten van Aliqwasd schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:48:
[...]
Bedankt voor je uitleg. Misschien dan toch maar eens een pack joinen. Het is niet veel maar toch weer € 2.74 per maand.
Stap 1:melkislekker schreef op zondag 17 december 2023 @ 08:04:
Ik ben op zoek naar een nieuwe bankrekening. Ik heb al jaren lopen bij de ABN Amro, maar ik wil al heel lang weg aangezien deze bank absoluut niet past met mijn morele kompas.
Het proleem echter is dat ik mijn rekening aan zowat alles heb gekoppeld sinds kind en dat ik niet weet waar ik wel/geen geld zal kunnen versturen/ontvangen... hoe wordt dit omzeild?
[ Voor 11% gewijzigd door aalekss op 17-12-2023 11:00 ]
Beetje laat maar bedankt voor je reactie!Yorro schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:34:
[...]
De rentepuntenwinkel was wel grappig, heel soms daar een goede aanbieding. Maar om daar nou voor te blijven… nee
De ontevredenheid over ING zat met name in gemis aan flexibiliteit (maar 1 IBAN, of bijbetalen), weinig innovatie, en een hele beroerde ervaring mbt creditcards in het verleden:
Dit was in 2008 tijdens een 5-maandje reis door Azië:
1: de creditcard van ING kwam binnen nadat ik al weg was, die van AA was er sneller terwijl ik daar nieuwe klant was en ING nog ken van de pennierekening (Postbank blauw enzo)
2: destijds nog geen app, dus inloggen via website met TAN codes enzo. Ging mis in Thailand (mijn fout, 3x fout wachtwoord dmv Thais toetsenbord). Beetje jammer dat het ophalen van nieuwe toegangscodes alleen door mijzelf gedaan kon worden en niet door een gemachtigde (mijn vader bijvoorbeeld). Dit was zo ongeveer in de 1e week, dus rest van de reis geen inzicht op de rekening. Want terugvliegen voor de toegangscodes (de enige optie aldus ING tegen m’n pa aan de balie) was niet echt een lekker plan
Verder bij Bunq erg blij met alle functies, waarvan ik de helft niet eens gebruik (als ik ze allemaal al ken) maar erg blij met de flexibiliteit, dingen zelf kunnen inregelen, vele IBANs en al dan niet digitale passen. Oh, en de creditcards met rolling CVCs zijn ook wel top, geen idee of andere banken dat überhaupt hebbben.
Eerder in dit topic had ik al wat meer toelichting/achtergrond gegevens over mijn opzet bij Bunq, met name mbt gebruik van meerdere IBANs/creditcards etc in het kader van veiligheid: Yorro in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
Zolang je ING rekening nog open is, kun je die rentepunten nog inzetten. Er zijn ook veel waardebonnen, kortingsbonnen, vouchers die je later nog kunt gebruiken.RSB schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:02:
[...]
Beetje laat maar bedankt voor je reactie!
Heb nu e.e.a in gang gezet om de overstap vlot te laten verlopen
Ik ga de ING rekening wel behouden maar meer als “backup”! Zat toevallig net te kijken naar die ritual boxen hahahaYorro schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:09:
[...]
Zolang je ING rekening nog open is, kun je die rentepunten nog inzetten. Er zijn ook veel waardebonnen, kortingsbonnen, vouchers die je later nog kunt gebruiken.
En: kerst komt eraan dus hop hop allemaal Rituals boxen onder de boom
Ik meen dat je ofwel zelf een datum kunt invoeren, met een minimum van 2 weken vanaf aanvraag. Maar kan me vergissen. Het ging in ieder geval vlekkeloos.RSB schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:10:
[...]
Ik ga de ING rekening wel behouden maar meer als “backup”! Zat toevallig net te kijken naar die ritual boxen hahaha
Even een vraagje (net vergeten te stellen), hoe snel was overstap service bij jullie actief na aanvraag?
Volgens mij 2 weken na ontvangst van de aanvraagYorro schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:31:
[...]
Ik meen dat je ofwel zelf een datum kunt invoeren, met een minimum van 2 weken vanaf aanvraag. Maar kan me vergissen. Het ging in ieder geval vlekkeloos.
Je hebt wel SOS support, dan krijg je volgens mij binnen een uur een reactie, bij mij was het bijna instant dat je reactie kreeg. Dat al geprobeerd?Joep schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:53:
Ik heb een week geleden het geld dat ik bij Bunq had staan overgemaakt naar m'n nieuwe rekening bij Openbank, maar het geld is nog steeds niet aangekomen. Betaling is wel verzonden. Net Bunq een mail gestuurd hierover. Zijn er meer mensen die dit ervaren? Behoorlijk kut, omdat je Bunq ook niet direct kunt bellen.
[ Voor 9% gewijzigd door MysticX op 19-12-2023 16:46 ]
hi!
Het geld is vanmiddag eindelijk aangekomen. Ik had Openbank al om hulp gevraagd. Hen kun je gelukkig zonder beperkingen bellen. Geen idee waardoor het zo lang heeft geduurd. Ik ga voorlopig i.i.g. niet meer terug naar Bunq.MysticX schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:46:
[...]
Je hebt wel SOS support, dan krijg je volgens mij binnen een uur een reactie, bij mij was het bijna instant dat je reactie kreeg. Dat al geprobeerd?
Daarnaast kan je ook Openbank bellen en navraag doen, want volgens mij kan bunq alleen zien dat het verstuurd is.
Hoe laat is die grote Ali show?Tdem schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:30:
Ben benieuwd naar de update vanavond. Nog meer mensen die gaan kijken? https://nl.bunq.com/bu24
[ Voor 26% gewijzigd door Tdem op 19-12-2023 20:39 ]
Dit hadden ze toch al?Tdem schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:40:
- ook komt er een gratis Bunq creditcard
Ja, idd! Hopelijk wordt er na de update meer duidelijk.Youtl schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:42:
[...]
Dit hadden ze toch al?
De ‘credit’ Mastercards waren er al, ook als Metal card.
[ Voor 49% gewijzigd door Tdem op 19-12-2023 20:54 ]
Is die creditcard echt nieuw, of zijn ze gewoon oude producten aan het herintroduceren als een nieuw iets? Bij het woord creditcard zou je zeggen dat zij ook kredieten gaan aanbieden maar dat lijkt me heel sterk.Tdem schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:56:
De update is al uit blijkbaar ;-). Dan is het makkelijker om die tekst direct te posten, i.p.v. live mee te bloggen.
Here’s what new with bunq Update 24!
• Finn - Your personal money assistant
• Easy Budgeting - Manage Your Money With Ease
• Payment Correction - Keeping your payments organized
• Free Credit Card - A free credit card in just 5 minutes
• Tap to Pay - Accept card payments with just your iPhone
• CO2 Footprint - Track the CO2 impact of your spending
• Green Team - Earn more trees and more Cashback
https://apps.apple.com/nl/app/bunq/id1021178150
Je krijgt hem nu ook bij easy savings.Youtl schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:00:
[...]
Is die creditcard echt nieuw, of zijn ze gewoon oude producten aan het herintroduceren als een nieuw iets? Bij het woord creditcard zou je zeggen dat zij ook kredieten gaan aanbieden maar dat lijkt me heel sterk.
[ Voor 6% gewijzigd door menzo op 19-12-2023 21:06 ]
[ Voor 62% gewijzigd door ChrisM op 19-12-2023 21:21 ]
Kost je wel 2.5% van je betaling, plus 27ct. Zie ge-update pricing sheet:ChrisM schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:14:
Tap to pay, dat is heel gaaf! En handig voor business![Afbeelding]
Alleen met een business account trouwens, niet voor persoonlijke Accounts.
Het is gaaf! Gewoon via betaalverzoek, dan tap to pay op iPhone en de andere kan met z’n pinpas (of Apple Pay natuurlijk) betalen.
Dit kon tot nu toe in Nederland alleen bij een paar payment providers? Echt top dat bunq dit heeft ingebouwd!
Beetje vage instructies, volg de stappen om een creditcard aan te vragen, maar welke stappen?menzo schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:06:
[...]
Je krijgt hem nu ook bij easy savings.
https://www.bunq.com/features/free-credit-card
https://together.bunq.com/d/58286-free-credit-cardsCR9 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:32:
[...]
Beetje vage instructies, volg de stappen om een creditcard aan te vragen, maar welke stappen?
Weet jij het toevallig?
Heb het aan Finn gevraagd maar die zegt dat het bij premium of business rekeningen kan
Ik zocht die tap to pay nog even op internet op, en het blijkt ook met Revolut mogelijk. Ik heb het eenvoudigste account daar (gratis) en je kunt er zonder kosten een Pro-rekening bij zetten. En met die pro-rekening kun je tap to pay gebruiken. Voor zover ik weet worden daarop geen kosten ingehouden, maar ik heb het nog niet geprobeerd (het zit net 5 minuten op mijn telefoon).ChrisM schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:14:
Tap to pay, dat is heel gaaf! En handig voor business![Afbeelding]
Alleen met een business account trouwens, niet voor persoonlijke Accounts.
Het is gaaf! Gewoon via betaalverzoek, dan tap to pay op iPhone en de andere kan met z’n pinpas (of Apple Pay natuurlijk) betalen.
Dit kon tot nu toe in Nederland alleen bij een paar payment providers? Echt top dat bunq dit heeft ingebouwd!
[ Voor 19% gewijzigd door Hippe Lip op 20-12-2023 15:06 ]
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
<John O`Mill>
Staat bij mij bovenaan onder de Home kop op het beginscherm van bunq (met een easy money abo en Android).Hippe Lip schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 23:46:
En waar kan ik Finn nou vinden? Ik heb overal gezocht, maar niet gevonden.
Of is dat ook alleen voor zakelijke rekeninghouders?
2.5% + 27ct vs 0.8% + 2ct bij Revolut Business (mits Europese DC/CC).Yorro schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:21:
[...]
Kost je wel 2.5% van je betaling, plus 27ct. Zie ge-update pricing sheet:
https://assets-global.web...1219_Pricing-Sheet_NL.pdf
Of dat het nou waard is? Als je veel kleine bedragen doet, op de markt ofzo? Maar als je gewoon met facturen werkt, dan wacht ik liever even 2 weken (als ik al niet op voorschot werk)
Revolut is dan idd een stuk scherper qua prijs. Maar nog steeds: een betaling van EUR 5.000 kost dan:AlexFL schreef op woensdag 20 december 2023 @ 00:52:
[...]
2.5% + 27ct vs 0.8% + 2ct bij Revolut Business (mits Europese DC/CC).
Je moet dit meer zien, denk ik, als vervanging van bijv SumUp voor die betalingen buiten. Of sporadische betalingen voor kleine ondernemers. Denk ik.. €5.000 kan je waarschijnlijk wel een factuur met betaallink sturen.Yorro schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:43:
[...]
Revolut is dan idd een stuk scherper qua prijs. Maar nog steeds: een betaling van EUR 5.000 kost dan:
Revolut: 40,02
Bunq: 125,27
Is een belachelijke prijs voor een pinbetaling, of niet?
[ Voor 37% gewijzigd door ChrisM op 20-12-2023 08:10 ]
Duidelijk dat dit bedoeld is voor de relatief kleine betalingen, op markten en eventueel in winkels.ChrisM schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:59:
[...]
Je moet dit meer zien, denk ik, als vervanging van bijv SumUp voor die betalingen buiten. Of sporadische betalingen voor kleine ondernemers. Denk ik.. €5.000 kan je waarschijnlijk wel een factuur met betaallink sturen.
€10 = €0,50 ongeveer. Das prima te doen.
Let op: een pin automaat is ook niet gratis, toch? Abonnement kost ook geld. Dus als je af en toe een betaling moet ontvangen van een klant, dan is dit een prima en simpele manier.
Trouwens, die €0,27+2,5% is wat je ook betaald als je een link stuurt en diegene betaald met een debit of creditcard. Dit zijn de normale processing fees van bunq. Enige verschil is dat je een tap to pay natuurlijk niet met een iDeal link ofzo betaald, en dat dat veel goedkoper is altijd. Gemak voor de klant is wel veel hoger, dat is ook wat waard.
Ik vind de kosten bij revolut niet zo 1-2-3 terug.. zie daar ook percentages van 1.7-2.5% staan bij payment processing. Dus lijkt me behoorlijk standaard en dat bunq niet per se duur is.
Als ik op een kerstmarkt ofzo zou staan, doe mij dan maar deze manier, ipv contante betaling. Is ook altijd gedoe. Of betaal linkjes, haken toch klanten op af.
SumUp biedt dit ook aan, voor 1,9% per transactie. Die percentages zijn echt wel standaard.
€100 is dan:
SumUp: €1,90
Bunq: €2,70
Revolut zal vast ook wel rond die bedragen zijn.
2,5%+€0,27 is wat je standaard betaald bij bunq als er met een credit card of debit card wordt betaald; ook met een online link.Yorro schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:13:
[...]
Duidelijk dat dit bedoeld is voor de relatief kleine betalingen, op markten en eventueel in winkels.
Met je eens dat dit een mooie vervanger is voor zo’n sum-up of zelfs ‘gewoon’ pinapparaat. Maar dan nog vind ik 2.5% wel echt veel, het is niet alsof ze een creditcard voorschot betaling doen, of vergis ik me?
Dat percentage kun je wel in je prijs verwerken, of heb je misschien al gedaan. Ik zou het in elk geval geen probleem vinden.Yorro schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:13:
[...]
Duidelijk dat dit bedoeld is voor de relatief kleine betalingen, op markten en eventueel in winkels.
Met je eens dat dit een mooie vervanger is voor zo’n sum-up of zelfs ‘gewoon’ pinapparaat. Maar dan nog vind ik 2.5% wel echt veel, het is niet alsof ze een creditcard voorschot betaling doen, of vergis ik me?
Qua gemak en boter bij de vis: eens.Beekforel schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:19:
[...]
Dat percentage kun je wel in je prijs verwerken, of heb je misschien al gedaan. Ik zou het in elk geval geen probleem vinden.
Als ik dit ~10 jaar geleden had gehad was mijn werk een stukje makkelijker en leuker. Ik kwam toen veel bij particuliere klanten en betalen was altijd gedoe. Hiermee kun je gelijk boter bij de vis regelen.
Goed punt, maar hier speelt ook een relatief laag bedrag per betaling. Dan is het wat meer in verhouding voor wat je er voor krijgt: gemak en minder gedoe.ChrisM schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:19:
[...]
2,5%+€0,27 is wat je standaard betaald bij bunq als er met een credit card of debit card wordt betaald; ook met een online link.
Revolut enzo is daar niet anders in.
SumUp, met van die pin automaatjes, is ook 1,7% als je met kaart betaald.
Kaart betalingen zijn nou eenmaal duurder dan iDeal/betaal linkjes. Gemak is wel hoger.
Op een kerstmarkt contant geld hebben is ook niet per se een pretje: moet je ook beveiligen, wissel geld, gedoe, dat kost ook geld.
Zo moet je het denk ik zien.
Het is als ik het goed begrijp een prepaid CC voor easy savings. Dus eerst geld er op zetten en dan kan je dat geld gebruiken totaal los van je savings account.Of-Aaargh schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:35:
Klopt het dat je met de nieuwe Easy Saving creditcard maar twee betalingen per maand kunt doen? En wordt een betaling met de creditcard dus gezien als een van de twee keren per maand dat je geld mag opnemen van de rekening? Zo lees ik het wel op https://nl.bunq.com/documents/pricing:
"Maximaal 2 uitgaande (niet-instant) betalingen per maand.
Het ontvangen van betalingen is gratis en niet gelimiteerd".
Dan is het een creditcard voor wel heel incidenteel gebruik. Als dat zo is blijf ik gewoon lekker bij mijn gratis Easy Travel credit card en hou mijn spaargeld op mijn buitenlandse bank.
En hoe moet ik me een niet-instant credit card-betaling voorstellen?
Als het geld door bunq wel verzonden was lag de lange verwerkingstijd wss bij OpenbankJoep schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:24:
[...]
Het geld is vanmiddag eindelijk aangekomen. Ik had Openbank al om hulp gevraagd. Hen kun je gelukkig zonder beperkingen bellen. Geen idee waardoor het zo lang heeft geduurd. Ik ga voorlopig i.i.g. niet meer terug naar Bunq.
Blijkbaar stond er een foutje in een eerdere pricing sheet. De nieuwe op de website toont 1,5% per transactie. Dat maakt het al een stuk aantrekkelijkerYorro schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:21:
[...]
Kost je wel 2.5% van je betaling, plus 27ct. Zie ge-update pricing sheet:
https://assets-global.web...1219_Pricing-Sheet_NL.pdf
Of dat het nou waard is? Als je veel kleine bedragen doet, op de markt ofzo? Maar als je gewoon met facturen werkt, dan wacht ik liever even 2 weken (als ik al niet op voorschot werk)
Daar staan alleen instructies voor het opwaarderen, daar gaan ze al vanuit dat je kaart hebt. Ik kan namelijk nergens een kaart selecteren. Misschien kijk ik er over heen
1,5% is top!DarkFlow schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:10:
[...]
Blijkbaar stond er een foutje in een eerdere pricing sheet. De nieuwe op de website toont 1,5% per transactie. Dat maakt het al een stuk aantrekkelijker
https://assets-global.web...0Pricing%20Sheet%20NL.pdf
Ik vind dat dus echt doodeng en hoop dat er een stapje terug wordt genomen of in ieder geval een opt-out komt op zulke vergaande profiling en charten van jouw privédata. Dat ze de data hebben is 1 ding, het op deze manieren verwerken is iets heel anders.ChrisM schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:41:
Finn kan ook vragen beantwoorden als: waar heb ik afgelopen jaar het vaakst geld uitgegeven? (en komt dan ook meteen met of die locaties aan worden geraden door anderen). Grappig.
Ik kan me toch best voorstellen dat je op een laagdrempelige manier best wel wat kan weten zo over je financiën. We zijn nog maar bij de eerste stap, mensen!
Hoezo?WhatsappHack schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:55:
[...]
Ik vind dat dus echt doodeng en hoop dat er een stapje terug wordt genomen of in ieder geval een opt-out komt op zulke vergaande profiling en charten van jouw privédata. Dat ze de data hebben is 1 ding, het op deze manieren verwerken is iets heel anders.
Er is dus weer een nieuw systeem gekoppeld dat volledige en zeer vergaande toegang heeft tot mijn geaggregeerde privédata en de profielen die daarop (ongevraagd, I might add.) gebouwd zijn door bunq. Ook weer een nieuwe aanvalsvector en potentie tot datalekjes. Ik vind het helemaal niets en zou dus graag een opt-out willen voor al die bullshit functies en dat al dit soort systemen losgekoppeld worden van de toegang tot mijn bankieren data bij bunq. Ik wil gewoon bankieren, al die overige shit waarvoor ze allerlei profiling moeten toen en tig systemen toegang tot mijn data moeten geven zit ik helemaal niet op te wachten. Begrijp ook niet waarom ING, of all places, bijvoorbeeld wel zo'n opt-out biedt en bunq niet. Als er een bank niet bekend stond om het zo nauw te nemen met klantenprivacy dan is het ING wel, en zelfs die krijgen het voor elkaar.ChrisM schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:01:
[...]
Hoezo?
Er van uitgaande dat ze doen wat ze zeggen:
De vragen worden weggegooid. Antwoorden ook. Ze gebruiken het niet om te leren. (Zie artikel op frontpage)
Dan heb je dus alleen een AI model die een vraag krijgt en jouw data gebruikt om te antwoorden. Dus in plaats van dat ik een excel maak van al m’n transacties en analyses doe, doet Finn dat. Wat maakt dat uit? Is toch handig? Juist gebruik van AI, denk ik.
[ Voor 25% gewijzigd door WhatsappHack op 20-12-2023 13:29 ]
OK, dank voor je toelichting. Ik probeer het ook altijd wel van een safety-first kant te bewaken, hoor, dus stel je input zeer op prijs! Denk ook wel dat juist bunq z'n zaken beter voor elkaar kan hebben, want die hebben nog niet zoveel legacy (en zijn ook digital only) systemen, dus als ze dat nou echt goed in elkaar steken qua veiligheid, dan zou zo'n systeem als dit toevoegen niet per se een extra aanvalsvector kunnen zijn.WhatsappHack schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:25:
[...]
Er is dus weer een nieuw systeem gekoppeld dat volledige en zeer vergaande toegang heeft tot mijn geaggregeerde privédata en de profielen die daarop (ongevraagd, I might add.) gebouwd zijn door bunq. Ook weer een nieuwe aanvalsvector en potentie tot datalekjes. Ik vind het helemaal niets en zou dus graag een opt-out willen voor al die bullshit functies en dat al dit soort systemen losgekoppeld worden van de toegang tot mijn bankieren data bij bunq. Ik wil gewoon bankieren, al die overige shit waarvoor ze allerlei profiling moeten toen en tig systemen toegang tot mijn data moeten geven zit ik helemaal niet op te wachten. Begrijp ook niet waarom ING, of all places, bijvoorbeeld wel zo'n opt-out biedt en bunq niet. Als er een bank niet bekend stond om het zo nauw te nemen met klantenprivacy dan is het ING wel, en zelfs die krijgen het voor elkaar.Qua privacyvriendelijkheid en opt-out van allerlei zaken die privacy raken heeft bunq nog een lange weg te gaan, maar hoop wel dat ze dat gaan bieden.
![]()
-edit- Trouwens, don't get me wrong: leuk dat deze functies er zijn voor mensen die het wel willen hoor. Ik zit alleen puur bij bunq vanwege de vele IBAN's en virtuele kaarten. Ik vind het alleen niet fijn dat ik daarnaast dus verplicht wordt om mee te doen aan allerlei van dit soort profilering en systeem op systeem op systeem dat toegang krijgt to mijn data (en profielen bouwt en de kans op (intern) misbruik steeds verder vergroot), dus de keuze krijgen voor opt-out van meerdere of alle van deze onzin die ik niet wil en volstrekt onnodig is zou heel erg fijn zijn. Maar voor de mensen die het wel willen: top en gefeliciteerd dat het er is.Ook die taskbar onderin kunnen aanpassen met functies die relevant zijn in plaats van steeds meer tabbladen die je nooit opent en ook niet wil openen zou fijn zijn.
https://www.abnamroprivat.../privacy/profilering.htmlAls bank maken we gebruik van profilering. Dit houdt in dat wij voor een bepaalde situatie automatisch een profiel opstellen waarbij wij gebruik maken van een aantal van uw persoonsgegevens. Hieronder leest u waarvoor en wanneer we dat doen.
Wat doet deze functie precies? Heeft dit met eenvoudig budgetteren te maken?bllb schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:08:
Zó blij met Payment Correction! Geregeld zit ik aan de kassa te klooien met nog snel even het gekoppelde potje willen wijzigen. Nu kan het gewoon achteraf zonder extra transacties. En niet alleen mogelijk bij betalingen, maar ook bij inkomsten. Enig nadeel is dat de datum van de transactie wijzigt naar 'vandaag'.
Thanks for the link! Maar... Ben vooral benieuwd wat dit dan te maken heeft met de bunq AI robot... dat werkt toch niet met profilering?Tdem schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:40:
Op deze site van ABN lees je wat profilering is:
[...]
https://www.abnamroprivat.../privacy/profilering.html
Ik zie in die bijlage geen ander percentage dan 2.5%DarkFlow schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:10:
[...]
Blijkbaar stond er een foutje in een eerdere pricing sheet. De nieuwe op de website toont 1,5% per transactie. Dat maakt het al een stuk aantrekkelijker
Ik had er deze week een die als “verlopen” werd aangemerkt, maar wel (deze week) was binnengekomen. Dat terwijl ie al zo’n 5/6 weken geleden was betaald…thomas s schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:33:
Hoe is jullie ervaring met de klantenservice? Ik heb in de afgelopen 1.5 maand een aantal betaalverzoeken gestuurd naar vrienden en familie, gewoon via de bunq app. Nou is bij hen het geld afgeschreven maar heb ik nooit iets op mijn rekening zien verschijnen. Ik heb het noodnummer gebeld van bunq. Vervolgens alle betaalbewijzen opgevraagd van de mensen die mij betaald hebben en verzonden naar bunq. Ik ben nu een week verder en heb nogsteeds mijn geld niet terug. Als arme student begin ik nu wel een beetje bang te worden want ik zit echt tegen de bodem van mijn rekening aan en het einde van de maand is nog niet in zicht. Als ik bij bunq mijn problemen voorleg krijg ik alleen maar terug dat ze niet weten hoelang het duurt voordat ze het opgelost krijgen en dat ze me verder niet kunnen helpen. Lastig dit.....
P.S. ik ben 100% dat mijn vrienden en familie me wel betaald hebben. Ik heb betaalbewijzen en verwacht van mijn ouders ook echt niet dat ze me oplichten.
Ali leest hier mee denk ikDarkFlow schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:10:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Yorro op 20-12-2023 15:21 ]
Hier hetzelfde probleem! Had een betaalverzoek naar mijn partner gestuurd die ook bij bunq zit. Hij had betaald, maar ik zag dat niet meer terug. Gisteren verliep het betaalverzoek en staat er wel welk bedrag bijgeschreven is. Alleen is het saldo van mijn rekening niet veranderd.Yorro schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:16:
[...]
Ik had er deze week een die als “verlopen” werd aangemerkt, maar wel (deze week) was binnengekomen. Dat terwijl ie al zo’n 5/6 weken geleden was betaald…
Dus wie weet zit er wat vertraging op de lijn in de systemen.
Vage shizzle, hier ging het om een bedrag onder een 10tje dus heb geen zin om het na te pluizen. Maar als je de transactiehistorie van (bijvoorbeeld) afgelopen 2 maanden even in csv exporteert, dan moet je het kunnen nagaan.Tdem schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:27:
[...]
Hier hetzelfde probleem! Had een betaalverzoek naar mijn partner gestuurd die ook bij bunq zit. Hij had betaald, maar ik zag dat niet meer terug. Gisteren verliep het betaalverzoek en staat er wel welk bedrag bijgeschreven is. Alleen is het saldo van mijn rekening niet veranderd.
[ Voor 3% gewijzigd door Yorro op 20-12-2023 15:32 ]
Precies dát vind ik het lastige bij bunq. In de lijst die je te zien krijgt als je in een rekening kijkt verwacht je dat je alle (en alleen) mutaties te zien krijgt en dat de datum die erbij staat de datum van de mutatie is. Alle andere banken die ik ken doen het zo in elk geval.Tdem schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:27:
[...]
Hier hetzelfde probleem! Had een betaalverzoek naar mijn partner gestuurd die ook bij bunq zit. Hij had betaald, maar ik zag dat niet meer terug. Gisteren verliep het betaalverzoek en staat er wel welk bedrag bijgeschreven is. Alleen is het saldo van mijn rekening niet veranderd.
<John O`Mill>
Bij betaalverzoeken die betaald zijn staat bij mij betaald, maar ik heb er nu een aantal die verlopen zijn, dus niet zijn binnengekomen. Sommigen zijn bijna 2 maanden terug.Hippe Lip schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:18:
[...]
Precies dát vind ik het lastige bij bunq. In de lijst die je te zien krijgt als je in een rekening kijkt verwacht je dat je alle (en alleen) mutaties te zien krijgt en dat de datum die erbij staat de datum van de mutatie is. Alle andere banken die ik ken doen het zo in elk geval.
Helaas blijkt dat bij bunq anders te liggen. Als je een betaalverzoek doet, dan komt dat ook in die lijst, terwijl dat zeker nog geen mutatie is als dat verzoek nog niet voldaan is. Vervolgens is het lastig om te zien of dat verzoek voldaan is. Je moet goed kijken en ik kan me nu ff niet bedenken aan welk detail je dat kunt zien.
Als een betaalverzoek voldaan is, dan is het verzoek nog niet verlopen. Stel het is gisteren (de 19e) uitgschreven, vandaag (de 20e) betaald (je saldo wijzigt), maar het verzoek is nog tot de 25e geldig, dan zul je op de 25e een regel zien dat het betaalverzoek verlopen is. Maar in die regel zit dus ook de betaling die –als het goed is– betaald is. Maar met een datum van de 25e, terwijl de betaling op de 20e heeft plaatsgevonden.
Dat soort dingen vind ik maar bijzonder verwarrend… 🤷♂️
Dank voor de goede tip! In de export, pdf in dit geval, staat de bijschrijving van het betaalverzoek op 20 november wel. In de app zelf staat het niet bij 20 november, maar op de dag dat het verzoek verlopen is.Yorro schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:31:
[...]
Vage shizzle, hier ging het om een bedrag onder een 10tje dus heb geen zin om het na te pluizen. Maar als je de transactiehistorie van (bijvoorbeeld) afgelopen 2 maanden even in csv exporteert, dan moet je het kunnen nagaan.
Ervan uitgaande dat saldo bij start van die 2 maanden juist is natuurlijk 🤪
Los daarvan: Ali, opletten! Hier gaat iets niet goed!
Kun je eens een export maken van je rekening? Zie je daar de bedragen ook niet?thomas s schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:49:
[...]
Bij betaalverzoeken die betaald zijn staat bij mij betaald, maar ik heb er nu een aantal die verlopen zijn, dus niet zijn binnengekomen. Sommigen zijn bijna 2 maanden terug.
Ik heb in ieder geval tijdelijk geld kunnen lenen bij mijn ouders. Wel heel vervelend dat je nooit een persoon aan de lijn kan krijgen bij bunq. Het is vervelend om heel de tijd heen en weer te pingelen met een medewerken die pas na 3 kwartier reageert na ieder berichtje van mij. Ben een hele middag bezig geweest met gegevens verzenden terwijl het denk ik aan de telefoon binnen een kwartiertje geklaard had kunnen zijn
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq