Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas s
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 16:48
Tdem schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:57:
[...]

Kun je eens een export maken van je rekening? Zie je daar de bedragen ook niet?
Ik heb net ook een export gemaakt, helaas staan daar de bedragen ook niet. Het probleem ligt denk ik ook bij bunq, want er is betaald via verschillende banken. Sommige betaalverzoeken krijg ik wel binnen dus kan het nergens precies op vastpinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:22
Tdem schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:51:
[...]

Dank voor de goede tip! In de export, pdf in dit geval, staat de bijschrijving van het betaalverzoek op 20 november wel. In de app zelf staat het niet bij 20 november, maar op de dag dat het verzoek verlopen is.

Heel onduidelijk. Eigenlijk een rare bug 🐛
Heel vreemd inderdaad. Gedoe ook, met name bij zakelijke rekeningen... want dan ga je net een keer een betaling missen en loopt je boekhouding scheef.

Ai ai, Ali !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Tdem schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:51:
[...]

Dank voor de goede tip! In de export, pdf in dit geval, staat de bijschrijving van het betaalverzoek op 20 november wel. In de app zelf staat het niet bij 20 november, maar op de dag dat het verzoek verlopen is.

Heel onduidelijk. Eigenlijk een rare bug 🐛
Als je het verzoek "opent" kun je zien wanneer het betaald is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Beekforel schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:06:
[...]

Als je het verzoek "opent" kun je zien wanneer het betaald is toch?
Zie ik niet in de iOS app. Waar zou ik dat kunnen zien? :)

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Iemand die hier toevallig ook de automatische spaar functie gebruikt bij pinbetalingen? Het viel mij gisteren op dat deze sinds begin September niets meer lijkt te doen (ik zie in ieder geval niets meer binnen komen op desbetreffende spaarrekening) en ik kan de feature ook nergens meer terug vinden in de app sinds de laatste update.

[ Voor 17% gewijzigd door R2D2 op 21-12-2023 08:57 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Tdem schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:18:
[...]

Zie ik niet in de iOS app. Waar zou ik dat kunnen zien? :)
Heb al een tijd geen requests verstuurd dus kan zo snel niet meer 1 vinden, maar volgens mij kon ik op Android bij de details zien wie het wanneer betaald had.
R2D2 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:56:
Iemand die hier toevallig ook de automatische spaar functie gebruikt bij pinbetalingen? Het viel mij gisteren op dat deze sinds begin September niets meer lijkt te doen (ik zie in ieder geval niets meer binnen komen op desbetreffende spaarrekening) en ik kan de feature ook nergens meer terug vinden in de app sinds de laatste update.
Het werkt bij mij nog wel, tenminste, ik zie als ik bij het totaaloverzicht kijk wel de transacties en op de spaarrekening ook. Maar kijk ik bij de rekening waar het vandaan komt zie ik niets. En de instellingen kan ik ook niet meer terugvinden. Ah ja instellingen zoals hieronder beschreven.

[ Voor 52% gewijzigd door Beekforel op 21-12-2023 09:07 ]

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:24

Cordon

Lievelings jankert

R2D2 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:56:
Ik gebruik het bij pinnen en het werkt nog gewoon. Tegenwoordig kun je het vinden onder "Budgetteren" en lijkt het standaard uit te staan. Maar even klikken en je ziet wat je ingesteld hebt :')

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 23:07
Ik heb een easy savings account bij bunq, puur voor mijn spaarrekening. Nu is er vandaag in mijn app opeens een creditcard bijgekomen die ik niet heb aangevraagd. Is dit nieuw? Of klopt dit niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:04
FrankoNL schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:20:
Ik heb een easy savings account bij bunq, puur voor mijn spaarrekening. Nu is er vandaag in mijn app opeens een creditcard bijgekomen die ik niet heb aangevraagd. Is dit nieuw? Of klopt dit niet?
Klopt, dit is nieuw.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Cordon schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:06:
[...]

Ik gebruik het bij pinnen en het werkt nog gewoon. Tegenwoordig kun je het vinden onder "Budgetteren" en lijkt het standaard uit te staan. Maar even klikken en je ziet wat je ingesteld hebt :')
Inmiddels gevonden inderdaad. Stond dus uit wat bijzonder is want het lijkt er op dat de functie bij mijn per 01-09 er mee opgehouden is terwijl het daarvoor altijd prima heeft gewerkt, zojuist maar weer aan gezet... bij de eerste pin transactie maar eens kijken of het weer naar behoren werkt.

Begin het onderhand wel bloed irritant te vinden dat functionaliteit soms zo slecht te vinden is in de app en er dus schijnbaar ook wordt geschoven met functionaliteit maar support vervolgens verwijst naar een topic op "together" waar dus geen hol meer van klopt.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:06
Ik heb op dit moment Easy Travel, en wil overstappen op Easy Savings, omdat nu Easy Savings ook een creditcard heeft. Maar ik kan het abonnement niet veranderen naar Easy Savings. Als ik dat kies, krijg ik alleen de optie 'Wijzig naar Easy Bank voor 2,99/maand'.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:23
Ik krijg ineens, terwijl ik het easy savings abonnement heb, een 19 euro afschrijving van bunq: “additional 25 ibans”. Wat is dit en waarom betaal ik hier ineens voor?…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:19
WouterL schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:09:
Ik krijg ineens, terwijl ik het easy savings abonnement heb, een 19 euro afschrijving van bunq: “additional 25 ibans”. Wat is dit en waarom betaal ik hier ineens voor?…
Hoeveel bankrekeningen heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
ChrisM schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:17:
[...]

Hoeveel bankrekeningen heb je?
Een main, een savings en een “spaargeld”.
Daar zit volgens mij automatisch een aparte Iban op (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
WouterL schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:31:
[...]

Een main, een savings en een “spaargeld”.
Daar zit volgens mij automatisch een aparte Iban op (?)
Easy savings is alleen 1 spaarrekening. Jij hebt meerdere rekeningen, dus daar moet je ook voor betalen.
Als je meerdere rekeningen wilt, kan je beter voor Easy Banking ofzo gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
ChrisM schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:38:
[...]

Easy savings is alleen 1 spaarrekening. Jij hebt meerdere rekeningen, dus daar moet je ook voor betalen.
Als je meerdere rekeningen wilt, kan je beter voor Easy Banking ofzo gaan.
Maar dat wil ik ook helemaal niet. Ik wil gewoon één spaarrekening (voor spaargeld). En die extra rekening die open is kan ik niet sluiten omdat die dan aangeeft dat ik geen kaart kan hebben zonder rekening. Maar wil ik de pas sluiten dan krijg ik dezelfde melding (?)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBIcdiPPCOAsVZi_fglV0IS0AZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zX3bjH3sAwdgAVSd4XHzITTA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door WouterL op 22-12-2023 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas s
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 16:48
thomas s schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:33:
Hoe is jullie ervaring met de klantenservice? Ik heb in de afgelopen 1.5 maand een aantal betaalverzoeken gestuurd naar vrienden en familie, gewoon via de bunq app. Nou is bij hen het geld afgeschreven maar heb ik nooit iets op mijn rekening zien verschijnen. Ik heb het noodnummer gebeld van bunq. Vervolgens alle betaalbewijzen opgevraagd van de mensen die mij betaald hebben en verzonden naar bunq. Ik ben nu een week verder en heb nogsteeds mijn geld niet terug. Als arme student begin ik nu wel een beetje bang te worden want ik zit echt tegen de bodem van mijn rekening aan en het einde van de maand is nog niet in zicht. Als ik bij bunq mijn problemen voorleg krijg ik alleen maar terug dat ze niet weten hoelang het duurt voordat ze het opgelost krijgen en dat ze me verder niet kunnen helpen. Lastig dit.....

P.S. ik ben 100% dat mijn vrienden en familie me wel betaald hebben. Ik heb betaalbewijzen en verwacht van mijn ouders ook echt niet dat ze me oplichten.
Een update, na vermoeiend overleg met de klantenservice hebben ze 2 grote betalingen gevonden die ergens vastzaten met ideal, als ik het goed heb begrepen. van een aantal kleine betaalverzoeken kan je schijnbaar in de app niet zien of ze zijn betaald, terwijl het wel op je rekening is bijgeschreven, heel verwarrend. Bij sommige betaalverzoeken staat namelijk geaccepteerd door xxx, bij sommigen staat het dan weer niet maar die zijn wel betaald ookal zijn ze verlopen. Tussen afschriften staat op bijvoorbeeld 15 november dat het betaalverzoek is betaald maar in de app kan je daar niks over terugvinden. Ik heb in ieder geval aan bunq de terugkoppeling gegeven of ze dat duidelijker in de app willen zetten.

P.S. Ik ben zelf ook chaotisch, als je gewoon je afschriften exporteert als pdf kan je alles gewoon duidelijk zien. ik had alleen niet verder gekeken dan het grote betaalverzoek wat vast zat in IDEAL en ging er vanuit dat de rest ook niet binnen was gekomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Douma
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 18:10
thomas s schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:43:
[...]

Een update, na vermoeiend overleg met de klantenservice hebben ze 2 grote betalingen gevonden die ergens vastzaten met ideal, als ik het goed heb begrepen. van een aantal kleine betaalverzoeken kan je schijnbaar in de app niet zien of ze zijn betaald, terwijl het wel op je rekening is bijgeschreven, heel verwarrend. Bij sommige betaalverzoeken staat namelijk geaccepteerd door xxx, bij sommigen staat het dan weer niet maar die zijn wel betaald ookal zijn ze verlopen. Tussen afschriften staat op bijvoorbeeld 15 november dat het betaalverzoek is betaald maar in de app kan je daar niks over terugvinden. Ik heb in ieder geval aan bunq de terugkoppeling gegeven of ze dat duidelijker in de app willen zetten.

P.S. Ik ben zelf ook chaotisch, als je gewoon je afschriften exporteert als pdf kan je alles gewoon duidelijk zien. ik had alleen niet verder gekeken dan het grote betaalverzoek wat vast zat in IDEAL en ging er vanuit dat de rest ook niet binnen was gekomen 8)7
Ik heb ook een betaling van 200 euro niet ontvangen. Dit heb ik vanaf een bunq.me link betaald van mijn ING-rekening naar mijn Bunq rekening. Ik ben nieuw bij Bunq en dit was mijn eerste transactie. Ik heb niet zo'n heel prettig gevoel hierbij en verwacht dus ook niet bij Bunq te blijven, maar ik wil wel graag mijn 200 euro terug :p. In de app staat "Gedeelde Request geaccepteerd" en de betaling staat ook in mijn overzicht, maar het geld is niet op de rekening bijgeschreven. Dit vond plaats op 18 december, nu 4 dagen geleden.

Ik wil geen gedoe met geld.. Zal wel weer een SOS-chat starten 8)7

Update: Prioriteit chat weer opgestart en binnen 5 minuten stond het geld op de rekening. Toen ik de vraag stelde over waarom het zo lang duurde zeiden ze dat ze "advanced security" gebruiken om accounts te beschermen, waardoor er soms een transactie als potentieel verdacht bestempeld wordt. Dit komt vooral bij nieuwe accounts voor, aldus Bunq.

[ Voor 10% gewijzigd door M.Douma op 22-12-2023 16:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Laatst online: 22:50

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

M.Douma schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:34:
[...]

Ik heb ook een betaling van 200 euro niet ontvangen. Dit heb ik vanaf een bunq.me link betaald van mijn ING-rekening naar mijn Bunq rekening. Ik ben nieuw bij Bunq en dit was mijn eerste transactie. Ik heb niet zo'n heel prettig gevoel hierbij en verwacht dus ook niet bij Bunq te blijven, maar ik wil wel graag mijn 200 euro terug :p. In de app staat "Gedeelde Request geaccepteerd" en de betaling staat ook in mijn overzicht, maar het geld is niet op de rekening bijgeschreven. Dit vond plaats op 18 december, nu 4 dagen geleden.

Ik wil geen gedoe met geld.. Zal wel weer een SOS-chat starten 8)7

Update: Prioriteit chat weer opgestart en binnen 5 minuten stond het geld op de rekening. Toen ik de vraag stelde over waarom het zo lang duurde zeiden ze dat ze "advanced security" gebruiken om accounts te beschermen, waardoor er soms een transactie als potentieel verdacht bestempeld wordt. Dit komt vooral bij nieuwe accounts voor, aldus Bunq.
Dat zal niet alleen bij bunq zo zijn. De overheid (en de Nederlandse Bank) zit alle banken behoorlijk op de huid met controle op witwassen en andere frauduleuze praktijken. ING heeft daarvoor nog niet zo lang geleden een forse boete gehad en je ziet er regelmatig artikelen over. Dus ook bunq moet eraan geloven.

Dus vooral nieuwe rekeninghouders moeten eerst credit (lees: vertrouwen) opbouwen voordat ze hun rekening soepeltjes kunnen gebruiken. Ik heb nu geen enkel probleem daarmee.

Totdat ik die beleggingen wilde gaan proberen. Man man man, wat was dat een ellende. Je zou dat volgens hun eigen verhaal binnen een paar dagen actief moeten kunnen hebben. Nou, het heeft me wéken gekost voordat ik een storting kon doen. Vervolgens duurde het dágen voordat die storting doorgevoerd werd. En bij beleggingen kan zoiets dodelijk zijn. Is de koers van iets net hoog of je ziet een val van de beurs aankomen, dus je geeft een verkooporder.
Nou, vergeet het maar. Voordat jouw plukje verkocht is, is die koersdaling allang ingezet. Dit lijkt dus écht niet op iets wat maar met beleggen te maken heeft.
Die rekening heb ik dan ook weer snel (met verlies helaas) afgesloten, want bunq zal toch eerst eens moeten leren hoe beleggen werkt. Daarna kunnen we mss weer eens verder kijken…

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:43

RSB

Weet iemand of “Freedom of Choice” invloed heeft op het rente percentage (word deze dan lager als ik bepaalde categorieën uitsluit )?

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

RSB schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:14:
Weet iemand of “Freedom of Choice” invloed heeft op het rente percentage (word deze dan lager als ik bepaalde categorieën uitsluit )?
Heeft 0 invloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door ZieMaar! op 24-12-2023 15:24 . Reden: Tw lezen graag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-09 19:54
Budgetteren is nu helemaal de shit. 💩 Ik probeer nu autistische alles in de goede categorieën te doen. Alleen als ik dus iets betaal voor vrienden en dan verdelen doe, pakt mijn schijf het hele bedrag. Zo is het nooit waarheidsgetrouw.

Ook als ik dus bij welkoop koop en het zijn verschillende categorieën. Hoe doen jullie dat? Zaken apart afrekenen? 😅

Daarnaast heb ik gewoon potjes die ik maandelijks vul. Nu ziet de bunq dat als extra inkomsten, terwijl die gewoon een verdeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:46
Ik zie door de co2 compensatie bomen het Bunq bos even niet meer, dus wellicht zijn er anderen die met hetzelfde kampen:

Mijn vrouw en ik hebben allebei eigen spaarrekeningen, daarnaast hebben we spaarpotjes voor gemeenschappelijke doelen waar we beiden op inleggen.

Ik wil ons spaargeld het liefst allemaal bij Bunq hebben gezien de aantrekkelijke rente, maar door Bunq Payday zal de rente over al die rekeningen op een hoop komen. Is er een mogelijkheid om de rente, naar rato, weer over de verschillende spaarpotjes te verdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Laatst online: 23:59
virofi schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 20:17:
Ik zie door de co2 compensatie bomen het Bunq bos even niet meer, dus wellicht zijn er anderen die met hetzelfde kampen:

Mijn vrouw en ik hebben allebei eigen spaarrekeningen, daarnaast hebben we spaarpotjes voor gemeenschappelijke doelen waar we beiden op inleggen.

Ik wil ons spaargeld het liefst allemaal bij Bunq hebben gezien de aantrekkelijke rente, maar door Bunq Payday zal de rente over al die rekeningen op een hoop komen. Is er een mogelijkheid om de rente, naar rato, weer over de verschillende spaarpotjes te verdelen?
Volgens mij kan dit met de functie automatisch verdelen. Dan kun je de storting van de rente automatisch spreiden net als bijvoorbeeld je salaris. Heb je echter wel Easy Money voor nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-09 23:07
Ik ben best wel heel erg klaar met Bunq. Heel veel slechte ervaringen gehad al. App heeft verschrikkelijke UX. Website vrijwel nutteloos. Klantenservice echt bedroevend. Ze doen er nu een week+ over om mn rekening te sluiten, en waarschijnlijk zijn ze nog zo onhandig (of kwaadaardig?) dat ze mn data hierbij verwijderen. Ondanks herhaalde verzoeken voor mn data. Echt helemaal zat.

Nu wil ik een andere bank. Boekhoudpakket wil ik ook nog eens wijzigen. Moneybird werkt oa met Knab, en aantal andere banken voor meerprijs (of handmatig). Moneymonk werkt ook met ASN en Triodos zonder extra kosten.

Ik heb ook liever iets als ASN of Triodos. Dus ik neig naar Moneymonk en 1 van deze 2 banken. Heeft iemand nog voors of tegens toevallig? Ervaringen?
Het viel me in ieder geval op data Triodos ±6 weken duurt om aan te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:21

Louw Post

Cerenas

Karp schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:56:
Ik ben best wel heel erg klaar met Bunq. Heel veel slechte ervaringen gehad al. App heeft verschrikkelijke UX. Website vrijwel nutteloos. Klantenservice echt bedroevend. Ze doen er nu een week+ over om mn rekening te sluiten, en waarschijnlijk zijn ze nog zo onhandig (of kwaadaardig?) dat ze mn data hierbij verwijderen. Ondanks herhaalde verzoeken voor mn data. Echt helemaal zat.

Nu wil ik een andere bank. Boekhoudpakket wil ik ook nog eens wijzigen. Moneybird werkt oa met Knab, en aantal andere banken voor meerprijs (of handmatig). Moneymonk werkt ook met ASN en Triodos zonder extra kosten.

Ik heb ook liever iets als ASN of Triodos. Dus ik neig naar Moneymonk en 1 van deze 2 banken. Heeft iemand nog voors of tegens toevallig? Ervaringen?
Het viel me in ieder geval op data Triodos ±6 weken duurt om aan te vragen.
Denk dat je vragen hieronder thuis horen, gezien het niet meer over bunq gaat.
Het 'Welke bank?' topic
waarschijnlijk zijn ze nog zo onhandig (of kwaadaardig?) dat ze mn data hierbij verwijderen
Ze zijn wettelijk verplicht je data nog jaren te behouden, dus daar kun je verder weinig mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-09 10:55
Karp schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:56:
Ik ben best wel heel erg klaar met Bunq. Heel veel slechte ervaringen gehad al. App heeft verschrikkelijke UX. Website vrijwel nutteloos. Klantenservice echt bedroevend.
Idem, en het kan nog erger. Bij mij was ineens een rekening afgesloten zonder enige kennisgeving, zomaar ineens weg. Bij een andere rekening had mijn partner ineens geen toegang meer. Ook heb ik enige tijd terug melding gemaakt van poging tot fraude (ik werd telefonische benaderd), waar ze niets mee wilde doen. 6 weken(!) later kreeg ik een nieuwsbrief waarin ze het bevestigde. Echt idioot dat dit stel internet cowboys zich een bank durft te noemen.
Ik ben nu aan het testen met Moneybird icm. KNAB en dat bevalt uitstekend. Ook de klantenservice is een enorme verbetering vergeleken met Bunq

[ Voor 20% gewijzigd door Charlie_Root op 27-12-2023 11:35 ]

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Louw Post schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:29:
[...]

Denk dat je vragen hieronder thuis horen, gezien het niet meer over bunq gaat.
Het 'Welke bank?' topic

[...]

Ze zijn wettelijk verplicht je data nog jaren te behouden, dus daar kun je verder weinig mee doen.
Dat topic kende ik niet, dankje! En ik dacht dat ik dit bericht ergens anders had geplaatst, sorry 😬

En ze zeggen in de mail toch echt alles te verwijderen! Ik hoop van harte dat het niet klopt, maar op dit moment is mijn vertrouwen enorm laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Karp Hoe formuleren ze het precies? Het is wel zo dat je er zelf niet meer via de app bij kan komen ook al wil je dat wel. Maar zoals anderen al zeggen kunnen ze alle data nooit gelijk helemaal weggooien. Denk alleen maar aan het feit dat ze moeten aangeven bij de belastingdienst wat het begin- en eindsaldo is.

Als ze alles zouden verwijderen zou het wel heel simpel zijn om als klant fraude te plegen. Als het te heet onder je voeten wordt zeg je de bankrekening op en taadaa weg bewijsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
JeroenE schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:41:
@Karp Hoe formuleren ze het precies? Het is wel zo dat je er zelf niet meer via de app bij kan komen ook al wil je dat wel. Maar zoals anderen al zeggen kunnen ze alle data nooit gelijk helemaal weggooien. Denk alleen maar aan het feit dat ze moeten aangeven bij de belastingdienst wat het begin- en eindsaldo is.

Als ze alles zouden verwijderen zou het wel heel simpel zijn om als klant fraude te plegen. Als het te heet onder je voeten wordt zeg je de bankrekening op en taadaa weg bewijsmateriaal.
Dit is wat ik zo snel kan vinden in mn mail. Communicatie loopt nogal onhandig omdat de replies alle kanten op gaan, en niet netjes in 1 draadje zitten.

> I have already started the necessary process to close your accounts and delete your data 🙌

> I have requested the deletion of all your data and closed your personal account 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Karp Ok, dat klinkt eerlijk gezegd dus meer dat jij er straks niet meer bij kan. Die medewerker gaat vragen alle gegevens te verwijderen, maar afgezien van allerlei "marketing data" die ze dan moeten verwijderen zullen de af- en bijschrijvingen, je persoonsgegevens etc niet verwijderd worden zo lang ze wettelijk bewaard moeten worden. Blijkbaar is dit ook geen druk-op-de-knop-actie die iedere willekeurige helpdeskmedewerker kan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:15
De BNB heeft onze klacht in behandeling genomen wat betreft het niet reageren vanuit BUNQ op verzoeken om oude transactie data aan te leveren. Dit zijn ze notabene gewoon verplicht. Het blijft echt bizar dat deze bank met enkel een app en zo’n slechte service in Nederland zonder telefoonnummer en fysiek bezoekadres hier mag opereren. Ben echt blij dat we als startup weg zijn bij deze club.

[ Voor 9% gewijzigd door Katseviool op 28-12-2023 09:27 ]

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

En we kunnen weer zeuren bij Bunq support omdat payday weer een dagje rente mist. :P

Nu reageert dat Fin dingetje ook als ‘support’ en lijken ze te zien als echte support reactie 🥹

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Cordon schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:09:
En we kunnen weer zeuren bij Bunq support omdat payday weer een dagje rente mist. :P

Nu reageert dat Fin dingetje ook als ‘support’ en lijken ze te zien als echte support reactie 🥹
Hier vandaag toch nog gekregen, wordt wel steeds later, vandaag pas om 21.50.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

henkNL schreef op donderdag 28 december 2023 @ 23:46:
[...]

Hier vandaag toch nog gekregen, wordt wel steeds later, vandaag pas om 21.50.
Hier ook, heel laat. Maar woensdag mist qua rente en cashback. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:45
Cordon schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:09:

Werkt dat "Fin dingetje" uberhaupt? Ik heb 4 vragen gesteld zonder antwoord, een van de vragen was hoeveel rente ik dit jaar verdient had... denken denken denken.... komt dan de vraag van Fin bent u tevreden met het antwoord terwijl ik nog niet eens een reactie heb gehad.

Edit: Net nog even in het engels de vragen gesteld ipv nederlands, dat ging al beter, ik kreeg tenminste antwoord (in het nederlands overigens). Maar op de eenvoudige vraag hoeveel rente ik had verdiend dit jaar kwam hij met een opsomming van 3 maanden en telde dit ook nog netjes op maar aangezien ik 12 maanden rente heb gehad is dat antwoord ver ondermaats/niet betrouwbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door ratzz op 29-12-2023 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:32
En als je de vraag over rente stelt kijkt Finn alleen naar de hoofdrekening. De rente komt bij ons juist binnen op de gezamenlijke spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:45
ThijsLuke schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:04:
En als je de vraag over rente stelt kijkt Finn alleen naar de hoofdrekening. De rente komt bij ons juist binnen op de gezamenlijke spaarrekening.
Bij mij komt alles binnen op de hoofdrekening dus daar kan die miscalculatie bij mij niet vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Dat Fin werkt niet zo al te best nog. Maar ja, het is nog een ‘beta’.

De dag missende rente word volgende week weer goed gemaakt, zeggen ze. Dus ook maar in de gaten houden. 🥹

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:54

mwa

Cordon schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:20:
Dat Fin werkt niet zo al te best nog. Maar ja, het is nog een ‘beta’.

De dag missende rente word volgende week weer goed gemaakt, zeggen ze. Dus ook maar in de gaten houden. 🥹
Ja man, dat wordt een weekje droog brood en water..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

mwa schreef op maandag 1 januari 2024 @ 17:36:
[...]

Ja man, dat wordt een weekje droog brood en water..
Ik loop al te schooieren op straat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Oeps. Ignore

[ Voor 88% gewijzigd door virofi op 02-01-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

virofi schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:48:
Iemand nog een Pack plekje over toevallig? Of interesse in een nieuwe Pack?
Heb je de tekst in het gele "Let op"-vak onderaan de pagina gelezen?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virofi
Hippe Lip schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:00:
[...]

Heb je de tekst in het gele "Let op"-vak onderaan de pagina gelezen?
Nu wel, excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Ik wilde van mijn Easy savings rekening een bedrag overmaken naar een Duitse IBAN (die ook van mij is).
Nu zie ik in de app dat ik alleen IBANs beginnend met NL kan invoeren.

Is hier een toevallig workaround voor?
Nu laat ik dit eerst via mijn rekening bij de Rabo lopen, is wel een extra tussenstap.

Ik heb geen betaalrekening bij Bunq.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Nee dit kan niet. Je hebt enkel een Spaarrekening die altijd enkel is gekoppeld aan jouw eigen iban, het is niet anders. :X Helemaal fout, ik had het als nieuwe gebruiker totaal verkeerd gezien.

[ Voor 25% gewijzigd door RoRoNL op 03-01-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Ok tnx, maar ze werken niet met een vaste tegenrekening vziw.

Ik heb het niet geprobeerd, maar een andere NL IBAN invoeren kan wel lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
@henkNL Oh sorry, maar bij mijn (kort geleden geopende) easy savings kan ik echt enkel terugstorten waar het vandaan komt. Sorry voor de verwarring. Helemaal mis 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door RoRoNL op 03-01-2024 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
henkNL schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:32:
Ik wilde van mijn Easy savings rekening een bedrag overmaken naar een Duitse IBAN (die ook van mij is).

Nu laat ik dit eerst via mijn rekening bij de Rabo lopen, is wel een extra tussenstap.

Kan je niet de NL die standaard is ingevoerd, gewoon verwijderen en aanpassen naar iets anders? Dat werkt bij mij wel. (Ik heb geen easy savings, dat dan weer wel)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:16

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

henkNL schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:32:

Als ik NL weghaal kan ik oa DE kiezen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0t9b0J-VW94G44cnzUre7bO7to=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zraPMOOZbqquSGZCGnWpxgmP.jpg?f=fotoalbum_large

Bij gebrek aan Duitse rekening kan ik niet testen of ik ook verder kom dan dit ;) Heb ook Easy Savings.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:47
Ik heb Easysavings en verder geen NL rekeningen (betaalrekening bij Openbank). Kan idd gewoon overmaken naar Openbank vanaf Easysavings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:40:
[...]

Als ik NL weghaal kan ik oa DE kiezen:
[Afbeelding]

Bij gebrek aan Duitse rekening kan ik niet testen of ik ook verder kom dan dit ;) Heb ook Easy Savings.
Aahh, dat is het :)
Gewoon op de NL klikken, dan lukt het, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
menzo schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:05:
[...]

Het is als ik het goed begrijp een prepaid CC voor easy savings. Dus eerst geld er op zetten en dan kan je dat geld gebruiken totaal los van je savings account.
Ik vind het een beetje gek dat het een creditcard is, want gezien dat het een prepaid kaart is. Is het eigenlijk een debit kaart.

Maar als deze gratis Google/apple Pay pas als een creditcard wordt herkent, dan kan je in de meeste supermarkten bv er niet mee betalen. Meesten accepteren namelijk alleen debit kaarten. Misschien iemand al getest? Een Mastercard debit was logischer geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasThiaan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:22
xileS schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:55:
[...]

Ik vind het een beetje gek dat het een creditcard is, want gezien dat het een prepaid kaart is. Is het eigenlijk een debit kaart.

Maar als deze gratis Google/apple Pay pas als een creditcard wordt herkent, dan kan je in de meeste supermarkten bv er niet mee betalen. Meesten accepteren namelijk alleen debit kaarten. Misschien iemand al getest? Een Mastercard debit was logischer geweest.
Getest en het is een creditcard.
Hoewel zoals je aangeeft de werking anders is dan bij een traditionele creditcard is het voor de merchant een reguliere creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
SebasThiaan schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:31:
[...]

Getest en het is een creditcard.
Hoewel zoals je aangeeft de werking anders is dan bij een traditionele creditcard is het voor de merchant een reguliere creditcard.
Ja precies, als ik de werking zo lees dacht ik aan een Mastercard debit.

Dat het als een creditcard belast wordt is voor de ontvanger vaak een stuk duurder. En als consument kan je in NL op veel plekken niet ermee betalen. Een debit variant was handiger geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:04
xileS schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:10:
[...]

Ja precies, als ik de werking zo lees dacht ik aan een Mastercard debit.

Dat het als een creditcard belast wordt is voor de ontvanger vaak een stuk duurder. En als consument kan je in NL op veel plekken niet ermee betalen. Een debit variant was handiger geweest.
Maar Bunq verdient er meer mee, dat is waarom ze het gratis weggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:12
menzo schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:16:
[...]

Maar Bunq verdient er meer mee, dat is waarom ze het gratis weggeven.
Aangezien een fysieke pas van de Travel Card 10 euro per jaar kost, zie ik niet zo snel het nut ervan. Een dergelijke 'op papier' credit card is handig voor hotelboekingen of een auto huren, maar het lijkt mij dat ze daar graag een fysieke pas getoond krijgen. Ook lijkt het mij zo dat een reservering zoals borg (tijdelijk) van je gestorte saldo wordt afgetrokken, wat ook niet echt handig is.

Zeker als je alleen een Easy Savings account hebt en daarnaast gewoon nog een betaalrekening hebt bij bijv. een grootbank, kan je net zo goed daar een echte credit card aanvragen lijkt mij. Wellicht zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

ZXRY schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 18:53:
[...]

Aangezien een fysieke pas van de Travel Card 10 euro per jaar kost, zie ik niet zo snel het nut ervan. Een dergelijke 'op papier' credit card is handig voor hotelboekingen of een auto huren, maar het lijkt mij dat ze daar graag een fysieke pas getoond krijgen. Ook lijkt het mij zo dat een reservering zoals borg (tijdelijk) van je gestorte saldo wordt afgetrokken, wat ook niet echt handig is.

Zeker als je alleen een Easy Savings account hebt en daarnaast gewoon nog een betaalrekening hebt bij bijv. een grootbank, kan je net zo goed daar een echte credit card aanvragen lijkt mij. Wellicht zie ik iets over het hoofd.
@ZXRY
Je lijkt van de oude stempel, al langere tijd bij bunq, schat ik zo gezien de termen die je gebruikt. Ik ook, dus ik herken dat. Het punt lijkt alleen dat je niet recentelijk nog eens gekeken heb hoe de boel nu in elkaar zit.

Een Travel Card bestaat niet meer, dacht ik. In het tarievenblad zie ik ook geen enkele kaart die 10 euro per jaar kost. Je betaalt tegenwoordig eenmalig voor een kaart en bij een Easy Money Personal kun je tot 3 fysieke kaarten aanhouden zonder extra kosten te hoeven betalen. Die zitten bij het abonnement in.
Kijk hier eens naar het tarievenblad.

Verder zal het het hotel of autoverhuurder worst wezen of je een fysieke kaart aanbiedt of eentje op je telefoon. Hij wordt namelijk niet meer fysiek gelezen, maar via een terminal. En of je daar nou een fysieke kaart of je telefoon aanbiedt, als het geaccordeerd wordt is het geaccordeerd. Anders zou je toch helemaal nix aan zo’n virutele kaart hebben?
Ik werk er inmiddels al jaren mee en heb geen enkel probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Hippe Lip op 04-01-2024 23:11 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
ZXRY schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 18:53:
[...]

Ik heb bv een N26 debit mastercard, die is gratis. En ook geen koersopslag voor vreemde valuta. Revolut is bv ook nog een optie.

Een creditcard heb ik ook. Betaal ik 20 euro per jaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:25
xileS schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 01:50:
[...]

Ik heb bv een N26 debit mastercard, die is gratis. En ook geen koersopslag voor vreemde valuta. Revolut is bv ook nog een optie.

Een creditcard heb ik ook. Betaal ik 20 euro per jaar voor.
Ik denk dat het idee juist is dat je als klant van Bunq niet meer verder hoeft te kijken buiten Bunq voor een creditcard.

Ja het is onhandig omdat jouw saldo even geblokkeerd kan zijn als je dit voor een borg moet gebruiken, maar in theorie kan je alle kaarten van Bunq gebruiken zonder een ICS of grootbank nodig te hebben. Maakt overstappen net wat makkelijker voor Easy Money en Easy Green klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:12
Hippe Lip schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:08:
[...]

@ZXRY
Je lijkt van de oude stempel, al langere tijd bij bunq, schat ik zo gezien de termen die je gebruikt. Ik ook, dus ik herken dat. Het punt lijkt alleen dat je niet recentelijk nog eens gekeken heb hoe de boel nu in elkaar zit.

Een Travel Card bestaat niet meer, dacht ik. In het tarievenblad zie ik ook geen enkele kaart die 10 euro per jaar kost. Je betaalt tegenwoordig eenmalig voor een kaart en bij een Easy Money Personal kun je tot 3 fysieke kaarten aanhouden zonder extra kosten te hoeven betalen. Die zitten bij het abonnement in.
Kijk hier eens naar het tarievenblad.

Verder zal het het hotel of autoverhuurder worst wezen of je een fysieke kaart aanbiedt of eentje op je telefoon. Hij wordt namelijk niet meer fysiek gelezen, maar via een terminal. En of je daar nou een fysieke kaart of je telefoon aanbiedt, als het geaccordeerd wordt is het geaccordeerd. Anders zou je toch helemaal nix aan zo’n virutele kaart hebben?
Ik werk er inmiddels al jaren mee en heb geen enkel probleem.
De kaart kost wel degelijk 10 euro per jaar, zie screenshot. Misschien komt dat doordat ik slechts een Easy Savings account heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJOIhBXou875qSvFLlmZqA6PLqY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BSqkeEKIol8cPGJM2ngkr1k5.png?f=fotoalbum_large

Ik zie echt wel de voordelen die een dergelijke pas kan hebben, maar mijn argument was dus dat je voor 20-25 euro bij een (groot)bank een credit card hebt welke wél echt een credit card is. Inclusief aankoopbescherming.

Dan vind ik 10 euro per jaar het zelf niet snel waard, deels ook omdat ik toch slechts een gratis account heb en dus behoorlijk beperkt ben in functionaliteiten. Dat blijft uiteindelijk een persoonlijke afweging, bij een eenmalige 10 euro voor de kaart was de afweging mogelijk anders geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@ZXRY Ah, aan Easy Savings had ik niet zo snel gedacht. Nu ik nog eens kijk zie ik dat tientje idd in het tarievenblad staan.

Als je een echte creditcard wilt hebben kun je daar beter voor gaan en bij een 'gewone' bank of de ANWB. Dan krijg je er idd eentje die je volledig tot je limiet kunt gebruiken. Bij bunq kun je voor zover ik weet elke pas, dus ook de CC, slechts gebruiken voor zover je saldo dat dekt. Niet altijd handig op reis als je een auto gaat huren en er bijv. maar 220 euro p je rekening staat. Prima voor een etentje mss, maar niet voor die huur nee.

<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Butz0rs
  • Laatst online: 00:08
Mijn Payday was een paar cent te laag. Na hard nadenken is mijn conclusie dat dit komt omdat het een schrikkeljaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:01
Butz0rs schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:40:
Mijn Payday was een paar cent te laag. Na hard nadenken is mijn conclusie dat dit komt omdat het een schrikkeljaar is.
Is dan de week korter?
Bij mij overigens 3 cent te weinig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Butz0rs
  • Laatst online: 00:08
Wenzel schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:15:
[...]

Is dan de week korter?
Bij mij overigens 3 cent te weinig.
Nee, de rente per week is 2.46%/366*7 in plaats van 2.46%/365*7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Meer mensen last van betaalproblemen met MasterCard bij betalingen op websites? Word er gek van. Al maanden geleden een bug gemeld dat goedgekeurde verkopers toch geweigerd worden, was een al langer bekend probleem “maar geen ETA voor oplossing”. Nu nog steeds niet gefixt, dus kan nog steeds niet afrekenen bij die verkopers en duidelijk nul prioriteit bij bunq. En nu krijg ik weer als ik een betaling wil maken een onmiddellijke weigering “betaling verlopen”, alsof de tijden bij bunq niet kloppen (of er is iets anders mis, maar de foutmelding slaat nergens op - dat kan ook nog :’)), zonder verdere toelichting en waar ik ook maar wil afrekenen. Word er toch wel een beetje moe van dat de functie waarvoor je de kaart hebt simpelweg veel te vaak niet werkt en het bunq duidelijk niets kan boeien. -_- Als ik steeds geld over moet boeken naar Revolut om met m’n kaart aldaar af te rekenen kan ik net zo goed naar Revolut. :+

-edit- Nou, 2e probleem is nu gelukkig opgelost! De foutmelding sloeg inderdaad nergens op, de app toont gewoon een heel andere foutmelding dan wat er aan de hand is. :+ Dit soort slordigheden in de bunq app zijn zo f-ing irritant. Helaas is de bugq met goedgekeurde verkopers nog altijd niet gefixt. ;(

[ Voor 26% gewijzigd door WhatsappHack op 05-01-2024 20:22 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Butz0rs schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:18:
[...]

Nee, de rente per week is 2.46%/366*7 in plaats van 2.46%/365*7.
De rente wordt niet per week berekend maar per DAG. Tik maar eens bij die mutatie op de regel ‘Rente op EUR spaargeld’. Dan zie je precies hoeveel rente je krijgt op welke dag.
Dan zie je dat bijvoorbeeld wijzigen als je ergens in die week wat hebt opgenomen van je spaarrekening.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
WhatsappHack schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:07:
Meer mensen last van betaalproblemen met MasterCard bij betalingen op websites? Word er gek van. Al maanden geleden een bug gemeld dat goedgekeurde verkopers toch geweigerd worden, was een al langer bekend probleem “maar geen ETA voor oplossing”. Nu nog steeds niet gefixt, dus kan nog steeds niet afrekenen bij die verkopers en duidelijk nul prioriteit bij bunq. En nu krijg ik weer als ik een betaling wil maken een onmiddellijke weigering “betaling verlopen”, alsof de tijden bij bunq niet kloppen (of er is iets anders mis, maar de foutmelding slaat nergens op - dat kan ook nog :’)), zonder verdere toelichting en waar ik ook maar wil afrekenen. Word er toch wel een beetje moe van dat de functie waarvoor je de kaart hebt simpelweg veel te vaak niet werkt en het bunq duidelijk niets kan boeien. -_- Als ik steeds geld over moet boeken naar Revolut om met m’n kaart aldaar af te rekenen kan ik net zo goed naar Revolut. :+

-edit- Nou, 2e probleem is nu gelukkig opgelost! De foutmelding sloeg inderdaad nergens op, de app toont gewoon een heel andere foutmelding dan wat er aan de hand is. :+ Dit soort slordigheden in de bunq app zijn zo f-ing irritant. Helaas is de bugq met goedgekeurde verkopers nog altijd niet gefixt. ;(
Alleen bij Amazon een tijd problemen gehad. Iedere keer automatisch geweigerde betalingen zonder dat je zelf de mogelijkheid had om deze goed te keuren. Het lag uiteindelijk aan een verkoperslimiet die (niet door mij) was ingesteld. Heel irritant. Hebben ze nu verstop in de contactinfo van een verkoper trouwens. Ook niet handig.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb de bunq app sinds kort en wil een deel van mijn spaargeld erheen verhuizen, de iets hogere rente dan bij andere banken (en toch nog af en toe kunnen opnemen als het nodig is) klinkt interessant.

Wat ik me wel realiseer is dat je een risico loopt als je je telefoon verliest of als deze gestolen wordt.
In de app zit namelijk een functie om je 6-cijferige code te herstellen, dit kan via mail of sms.
Iemand die je telefoon bezit en erin weet te komen, heeft ook toegang tot je sms-berichten (en vaak ook e-mail). Hoe zien jullie dit, of zie ik gewoon een veiligheidsmaatregel over het hoofd?

AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Noob6 je telefoon niet verliezen is een goeie maatregel. :+

Toegang tot mijn telefoon is vingerafdruk of code en toegang tot bunq app ook weer vingerafdruk en (andere) code. Toegang tot mail idem.

Je zou voor die reset eigenlijk geen SMS meer willen gebruiken, misschien zet je dat uit door gewoon je telefoonnummer te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-12-2024
Beekforel schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:06:
@Noob6 je telefoon niet verliezen is een goeie maatregel. :+

Toegang tot mijn telefoon is vingerafdruk of code en toegang tot bunq app ook weer vingerafdruk en (andere) code. Toegang tot mail idem.

Je zou voor die reset eigenlijk geen SMS meer willen gebruiken, misschien zet je dat uit door gewoon je telefoonnummer te verwijderen?
Natuurlijk was ik niet van plan om mijn telefoon te verliezen, maar je hebt uiteraard altijd het risico van kwaadwillenden...

In mijn telefoon kom je ook alleen met vingerprint/gezichtsherkenning, maar toch...

Ik heb nu mijn telefoonnummer maar eens verwijderd uit de Bunq-app maar als ik dan probeer mijn 6-cijferige code te 'herstellen' en daar vervolgens mijn telefoonnummer invoer dan geeft hij aan dat herstellen alleen mogelijk is na het doen van een storting. Heeft Bunq mijn telefoonnummer dan toch niet helemaal gewist uit hun data?

Verder blijf ik het toch raar vinden dat de app zelf niet de optie biedt dat je enkel in de app kunt komen via fingerprint. Want de opties om je 6-cijferige code te herstellen die nu worden aangeboden (en volgens mij niet uitgeschakeld kunnen worden) maken het relatief eenvoudig voor kwaadwillenden om in je app te komen (mits ze je telefoon hebben en in je telefoon weten te komen). De voor de app ingestelde fingerprint heeft dan geen beveiligingswaarde meer, enige voordeel is dat het makkelijk is om je vinger op de sensor te houden dan om 6 cijfers in te voeren.
Veilig lijkt me in de huidige situatie om een e-mailadres te koppelen dat je alleen hiervoor gebruikt en dat aan geen enkele mailclient op je telefoon gekoppeld is.

Daarnaast, voor mensen die hun apparaat niet afdoende beveiligen (bijv. enkel met een simpel patroon) is het installeren van de bunq-app hetzelfde als wanneer je je pincode op je pinpas schrijft.

AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:52
Noob6 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:06:
In mijn telefoon kom je ook alleen met vingerprint/gezichtsherkenning, maar toch...
Hier is een leuke comic van xkcd over beveiliging:

Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/security.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Laatst online: 23:59
Laatst kon je nog een begin en einddatum ingeven voor je uitgaven. Nu kan ik alleen bij de maandelijkse uitgaven het totaal bekijken van een maand of het hele jaar. Ik zou graag een beginperiode / bepaalde datum (vanaf storting salaris) ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:14
Iemand ervaringen met huurauto's? De huurmaatschappij heeft een autorisatie gedaan op de creditcard voor evt. schades. Deze wordt bij bunq van je saldo ingehouden (ook al wordt het bedrag niet geclaimd). De huurauto is nu een week geleden ingeleverd maar de autorisatie blijft staan (en het bedrag wordt dus van mn saldo afgehouden). De huurmaatschappij zegt dat ze de autorisatie inmiddels ongedaan hebben gemaakt.

Edit: bedrag zojuist terug ontvangen :D

[ Voor 4% gewijzigd door Ascension op 16-01-2024 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Zo te horen was het intrekken van de autorisatie n.a.v. jouw contact met de verhuurder de oplossing, als dat het geval is, lijkt mij Bunq niets te verwijten. Maar wel goed deze ervaring te hebben gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Heb dit eerder gehad met huurfietsen in Parijs en ING. Duurde daar een paar dagen na het vrijgeven van de autorisatie totdat het geld weer binnen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:52
Hi All,

Mijn schoonvader is gisteren opgelicht en hierdoor zijn Bunq rekening leeggehaald. Heeft iemand ervaring met snel (persoonlijk) in contact komen met een medewerker van Bunq? Dit is tot op heden niet gelukt en is (zo lijkt) echt een drama.

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:38
DG90 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:59:
Hi All,

Mijn schoonvader is gisteren opgelicht en hierdoor zijn Bunq rekening leeggehaald. Heeft iemand ervaring met snel (persoonlijk) in contact komen met een medewerker van Bunq? Dit is tot op heden niet gelukt en is (zo lijkt) echt een drama.

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!
Dat klinkt ernstig, hopelijk had hij niet teveel op z'n rekening staan. Voor dit soort situaties is de SOS lijn van bunq: 020-8083666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-09 19:24
Hi All,

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!
Vervelend! Ik lees dat je SOS support kan bereiken via de app (Profile > Get Support > Describe issue > Submit > Tap 'I need SOS Support') of door +31208083666 te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
dixet schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:11:
[...]

Dat klinkt ernstig, hopelijk had hij niet teveel op z'n rekening staan. Voor dit soort situaties is de SOS lijn van bunq: 020-8083666
Dan krijg je dus alleen een mailtje van Bunq support met verdere instructies, verder geen persoonlijk contact helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
jojost1 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:12:
[...]

Vervelend! Ik lees dat je SOS support kan bereiken via de app (Profile > Get Support > Describe issue > Submit > Tap 'I need SOS Support') of door +31208083666 te bellen.
Dan kom je helaas uit bij een contactformulier en niet aan de lijn met een medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakaleek
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:21
Weet iemand toevallig of de jaaropgave van BUNQ al beschikbaar is? Ik kan hem niet vinden. En of daar ook het totaal aan rente op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi All,

Mijn schoonvader is gisteren opgelicht en hierdoor zijn Bunq rekening leeggehaald.
Erg rot om te horen. Ik weet niet of je iets mag delen, maar zou je iets in algemene zin kunnen vertellen over de aanleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Laatst online: 22:52
Hi All,

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!
Wat verschrikkelijk. Heb je ondertussen al wel contact gehad? Kan Bunq nog iets betekenen voor jullie hopenlijk. Sterkte!
Eventueels via de socials, ze bereiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
Datisraar schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:27:
[...]

Wat verschrikkelijk. Heb je ondertussen al wel contact gehad? Kan Bunq nog iets betekenen voor jullie hopenlijk. Sterkte!
Eventueels via de socials, ze bereiken ?
Ja, maar nog niet via de telefoon om zaken snel
Op te pakken. En dat is dus in dit soort situaties wel heel slecht aan de Bunq.

Via Socials krijg je ook algemene reacties en niks waar je echt iets mee kunt doen (helaas)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

DG90 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:45:
[...]

Via Socials krijg je ook algemene reacties en niks waar je echt iets mee kunt doen (helaas)
Hoe is het gebeurd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
  • Laatst online: 22:52
DG90 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:45:
[...]

Kun je inderdaad met ons delen hoe het is gegaan met de oplichting? Het kan ieder gebeuren, ook bij jong(er)e mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleytjuh
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-09 22:44
Heeft iemand een idee hoe je het best een gezamenlijke rekening kunt opdelen in verschillende subrekeningen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar of jullie alle vaste lasten van één rekening of verschillende rekeningen laten afschrijven.

Op dit moment laten wij alle vaste lasten (woon, huur, elektriciteit, water, wegenbelasting, autoverzekering, internet) van één rekening schrijven. Echter, het lijkt mij veel overzichtelijker om voor iedere kostenpost een aparte rekening te openen en hier iedere maand automatisch een bedrag naar over te maken. Denken jullie dat dit een goed idee is, of is dit onhandig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Marleytjuh
Die indeling hangt nogal af van je persoonlijke voorkeur. Ik kan je alleen zeggen hoe ik het heb, maar of jij dat een fijne indeling vind?

Ik heb
1. een huishoudrekening waar we beide de ‘gewone’ dagelijkse boodschappen van doen.
2. een autorekening, waarvan het tanken, verzekering enzovoorts betaald worden,
3. een ziektekostenrekening voor de maandelijkse premie (basis alleen) plus alle kosten die met ziektekosten en gezondheid te maken hebben
4. een vakantierekening voor vakantie, uit eten en dergelijke
5. een ‘regelmatig’ rekening waar alle (overige) incasso’s vanaf gaan: internet, energie, water, inboedelverzekering, gemeentelijke belasting en zo.

En eens per maand, meteen nadat de maandelijkse inkomsten binnenkomen (op de huishoudrekening) worden de potjes 2 t/m 5 automatisch gevuld met een vast bedrag. Als er dan meer dan bedrag X op de huishoudrekening over is, dan gaat dat (handmatig) naar de spaarrekening voor de echt onvoorziene dingen.

Met zo’n potje (bv auto) spaar je het hele jaar door voor de verzekeringspremie die eens per jaar wordt afgeschreven. Idem met andere posten van eens per jaar. Zo zijn mijn maandelijkse kosten redelijk constant en vinden de pieken alleen binnen zo’n themarekening plaats.
Het kostte me wel even moeite om met de mutaties uit het verleden te bepalen hoeveel er maandelijks naar elk potje moet en daarna een paar maanden een beetje bijschaven, maar dan heb je wat.

Zo’n systeem staat of valt bij je discipline om niet uit het ene potje te gaan snoepen als een ander potje tekort komt. Dan moet er kennelijk iets meer naar die rekening; dat is dan niet anders. Je wordt erg geconfronteerd (ikke tenminste) hoeveel je voor elke kostensoort nodig hebt, maar daarna weet je precies wat je hebt.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ik heb Bunq Easy Saving, met een (debet) creditcard. Gisteren kreeg ik een mail van Bunq dat ik een 'DigiCard' zou hebben aangemaakt. Ik checkte op de app en inderdaad was mijn creditcard gedeactiveerd en was er een nieuwe 'bunq pas' toegevoegd. Nou weet ik zeker ik dat echt niet heb gedaan, dus dan kan de enige conclusie zijn dat iemand toegang tot mijn account heeft gehad. Voor de zekerheid mijn wachtwoord veranderd en mijn geld van de rekening gehaald, en een melding gemaakt bij Bunq. Maar iets klopt daar ook niet. Ik moest mijn melding van hacking doen via een Google form? Dan lijkt me niet iets dat een echte bank doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
Of-Aaargh schreef op maandag 22 januari 2024 @ 07:33:
Ik heb Bunq Easy Saving, met een (debet) creditcard. Gisteren kreeg ik een mail van Bunq dat ik een 'DigiCard' zou hebben aangemaakt. Ik checkte op de app en inderdaad was mijn creditcard gedeactiveerd en was er een nieuwe 'bunq pas' toegevoegd. Nou weet ik zeker ik dat echt niet heb gedaan, dus dan kan de enige conclusie zijn dat iemand toegang tot mijn account heeft gehad. Voor de zekerheid mijn wachtwoord veranderd en mijn geld van de rekening gehaald, en een melding gemaakt bij Bunq. Maar iets klopt daar ook niet. Ik moest mijn melding van hacking doen via een Google form? Dan lijkt me niet iets dat een echte bank doet.
Is dat niet gewoon de nieuwe "Gratis creditcard" die iedereen met Easy Savings vanaf deze week krijgt?
Ik kreeg twee weken geleden een mail waarin dat aangekondigd werd en sinds een paar dagen is die pas ook zichtbaar. Wat trouwens geen credit card is maar een debet card, want je moet er geld op zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
dixet schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:51:
[...]

Is dat niet gewoon de nieuwe "Gratis creditcard" die iedereen met Easy Savings vanaf deze week krijgt?
Ik kreeg twee weken geleden een mail waarin dat aangekondigd werd en sinds een paar dagen is die pas ook zichtbaar. Wat trouwens geen credit card is maar een debet card, want je moet er geld op zetten :?
Ik heb die mail niet gekregen. Maar ik had al een gratis debet card (ik ben om die reden een maand geleden van Easy Travel naar Easy Saving overgestapt), misschien dat ik daarom geen bericht gekregen heb. Maar goed, mijn debet-card is nu dus gedeactiveerd en vervangen door weer een nieuwe, zonder dat ik daar actie op heb ondernomen en zonder enige aankondiging door Bunq.
Ach ja, dat bevestigt me maar weer in mijn overtuiging dat het goed is dat ik alleen maar een gratis account bij Bunq heb, en mijn gewone bankzaken bij een 'echte' bank doe.

[ Voor 4% gewijzigd door Of-Aaargh op 22-01-2024 09:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

dixet schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:51:
[...]

Toch is het een credit card. Technisch (achter de schermen) is een debit card wat anders dan een credit card. Alleen gaat bunq er anders mee om dan de meeste andere banken en wordt je limiet bepaald door je saldo.

[ Voor 8% gewijzigd door Hippe Lip op 22-01-2024 10:46 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
Hippe Lip schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:45:
[...]

Toch is het een credit card. Technisch (achter de schermen) is een debit card wat anders dan een credit card. Alleen gaat bunq er anders mee om dan de meeste andere banken en wordt je limiet bepaald door je saldo.
Die nieuwe pas bij Easy Savings is juist een echte debetcard: je moet er zelf expliciet saldo op zetten vanuit je spaarrekening. Zie plaatje (op mijn rekening staat meer dan €0)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xf5nSkfnUGtSP4FXkGaiv1CW1Wo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/00P8tPCliFAc3RcoEcIoUgKB.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand hier of dat ook af gaat van je 2 opnames per maand?

[ Voor 48% gewijzigd door dixet op 22-01-2024 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
Zojuist weer gebeld door bunq bank beveiliging. had geen tijd, dus meteen gezegd: Kerel, hou op met phishing.
Hij zei: Dit is echt!
Ik zei: Nee hoor, bunq belt niet, die stuurt berichten.
Hij: Das niet waar.
Ik: Das wel waar, bekijk de bunq berichtgeving.
Hij: Das niet waar.
Ik: hou toch op met de phishing, man, irritant gedoe.
Hij: Geen respect.
Ik: inderdaad, geen respect.
Hij: -opgehangen-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Haha ik had ook iemand van 'de bunq bank Nederland', ik vroeg hem of hij dat wel zeker wist en toen hing hij weer op....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmichael1991
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:03
dixet schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:40:
[...]

Die nieuwe pas bij Easy Savings is juist een echte debetcard: je moet er zelf expliciet saldo op zetten vanuit je spaarrekening. Zie plaatje (op mijn rekening staat meer dan €0)

[Afbeelding]

Weet iemand hier of dat ook af gaat van je 2 opnames per maand?
Het is wel degelijk een Creditcard, zie het woordje Credit op de kaart zelf. De winkelier/het pinapparaat ziet dit ook echt als een creditcard.
Er is ook een Mastercard Debit, welke de opvolger is van onze Maestro. Deze pas is dus een Mastercard Credit.

Bij bunq werkt het echter anders dan je gewend bent van andere banken waar hun jouw limiet bepalen en je dat (al dan niet in termijnen) aan het eind van de maand weer aflost. Bij bunq is jouw eigen saldo op een betaalrekening (dus geen spaarrekening) jouw bestedingslimiet van deze kaart.

Je kan de kaart ook niet koppelen aan een spaarrekening, dus gelden de 2 maandelijkse opnames ook niet.

Hopelijk is het nu wat duidelijker!

-edit-

Hier nog een goed artikel van bunq die alle verschillen uitlegt:
https://nl.bunq.com/blog/...different-from-mastercard

[ Voor 13% gewijzigd door mmichael1991 op 23-01-2024 06:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dixet
mmichael1991 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 06:46:
[...]
Het is wel degelijk een Creditcard, zie het woordje Credit op de kaart zelf. De winkelier/het pinapparaat ziet dit ook echt als een creditcard.
Zonder een semantische discussie te willen starten..
creditcard = betalen op krediet. Je leent dus geld (bij veel banken maar voor 1 maand).
debetcard = betalen op debetsaldo. Dus op saldo dat je al hebt, al dan niet direct van je rekening of via saldo op de kaart.

Dit is dus echt een debetcard, ook met het woordje creditcard er op. Dat bunq er het woordje creditcard op zet en het technische protocol voor creditcardbetalingen gebruikt maakt het geen creditcard. Je betaalt op debiet, dus een debetcard. Ik kan ook McLaren 🏎️ op m'n Subaru 🚗 zetten, maar dat maakt het nog geen raceauto ;)
Er is ook een Mastercard Debit, welke de opvolger is van onze Maestro. Deze pas is dus een Mastercard Credit.

-edit-

Hier nog een goed artikel van bunq die alle verschillen uitlegt:
https://nl.bunq.com/blog/...different-from-mastercard
Wat heeft de overgang van maestro naar mastercard debet hiermee te maken? Maestro was een technische implementatie van een betaalkaart. Mastercard debet is dat ook. Bij beide betaal je met saldo dat je al hebt.
Bij bunq werkt het echter anders dan je gewend bent van andere banken waar hun jouw limiet bepalen en je dat (al dan niet in termijnen) aan het eind van de maand weer aflost. Bij bunq is jouw eigen saldo op een betaalrekening (dus geen spaarrekening) jouw bestedingslimiet van deze kaart.

Je kan de kaart ook niet koppelen aan een spaarrekening, dus gelden de 2 maandelijkse opnames ook niet.
Deze nieuwe kaart werkt voor klanten met Easy Savings juist anders dan je bij bunq gewend bent. De oude "creditcard" van bunq was gekoppeld aan een rekening, dat is deze niet. Je moet zelf expliciet saldo op de kaart zetten. En helaas staat niet in de mail niet op together of dat van je 2 maandelijkse opnames afgaat.

Voor degenen die het gemist hebben, dit is de mail waarin dat aangekondigd wordt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rAVHVfIEA5BTV38gMIouUu38Hyw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PQbsC5O4fp7gNQBXPp4rE9Jy.png?f=fotoalbum_large

En op Together:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgfwfJvZ8ZTKg2MAxGga5jBB4WE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kZC0HVgdt9K83gdDXmlAaDW4.png?f=user_large
Pagina: 1 ... 133 ... 162 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"