bij het noemen van subaru denk ik altijd aan de Subaru Impreza die ik als 20jarige oh zo graag wilde hebben.. misschien is opel oid een beter merk om deze analogie mee te makendixet schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:36:
[...]
Ik kan ook McLaren 🏎️ op m'n Subaru 🚗 zetten, maar dat maakt het nog geen raceauto
Hier ben ik dus ook benieuwd naar. Iemand die uitsluitsel kan geven?Je moet zelf expliciet saldo op de kaart zetten. En helaas staat niet in de mail niet op together of dat van je 2 maandelijkse opnames afgaat.
Je kunt van Easy Savings wel geld 'storten' op je gratis creditcard. Het is (ook) voor mij niet duidelijk of zo'n storting wel of niet van de 2 maandelijks toegestane opnames af gaat.mmichael1991 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 06:46:
[...]
Je kan de kaart ook niet koppelen aan een spaarrekening, dus gelden de 2 maandelijkse opnames ook niet.
Laten we het in dit geval dan houden op een prepaid creditcard, zoals zoveel instanties deze ook uitgeven? Of zijn dat dan ook allemaal Mastercard Debet kaarten? Het blijft dan nog steeds een Mastercard creditcard, ongeacht de manier van factureren.dixet schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:36:
[...]
Zonder een semantische discussie te willen starten..
creditcard = betalen op krediet. Je leent dus geld (bij veel banken maar voor 1 maand).
debetcard = betalen op debetsaldo. Dus op saldo dat je al hebt, al dan niet direct van je rekening of via saldo op de kaart.
[...]
Ah, excuus. Dan werkt dan blijkbaar anders dan een Easy Money account.dixet schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:36:
[...]
Deze nieuwe kaart werkt voor klanten met Easy Savings juist anders dan je bij bunq gewend bent. De oude "creditcard" van bunq was gekoppeld aan een rekening, dat is deze niet. Je moet zelf expliciet saldo op de kaart zetten. En helaas staat niet in de mail niet op together of dat van je 2 maandelijkse opnames afgaat.
[...]
mmichael1991 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 06:46:
[...]
Het is wel degelijk een Creditcard, zie het woordje Credit op de kaart zelf. De winkelier/het pinapparaat ziet dit ook echt als een creditcard.
Er is ook een Mastercard Debit, welke de opvolger is van onze Maestro. Deze pas is dus een Mastercard Credit.
Volgens mij hebben jullie beiden gelijk. Alleen mmichael1991 ziet het vanuit de winkeliers kant en dixet vanaf de consument z'n kant. Het is een verwarrende pas.dixet schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:36:
[...]
Zonder een semantische discussie te willen starten..
creditcard = betalen op krediet. Je leent dus geld (bij veel banken maar voor 1 maand).
debetcard = betalen op debetsaldo. Dus op saldo dat je al hebt, al dan niet direct van je rekening of via saldo op de kaart.
Dit is dus echt een debetcard, ook met het woordje creditcard er op. Dat bunq er het woordje creditcard op zet en het technische protocol voor creditcardbetalingen gebruikt maakt het geen creditcard. Je betaalt op debiet, dus een debetcard. Ik kan ook McLaren 🏎️ op m'n Subaru 🚗 zetten, maar dat maakt het nog geen raceauto
Voor de winkelier is dit gewoon een creditcard en wordt voor hem de kosten van een creditcard (vaak veel duurder) doorbelast ipv een debitcard. Houd dan ook rekening mee dat veel winkels en supermarkten helemaal geen Creditcards accepteren, dus deze Bunq Creditcard (wat eigenlijk als een debitpas functioneert) hoogstwaarschijnlijk niet gaat werken zonder creditcard acceptatie.
Met een normale Mastercard debitpas (die Maestro gaat vervangen), zal je dit probleem als consument niet hebben (behalve bij een paar % die nog geen nieuwe pinapparaat hebben voor ondersteuning van nieuwe debitpasssen).
Vaak als het als een prepaid (zelf geld op moeten zetten) pas werkt, dan is het een debet kaart. Tenminste ik heb eigenlijk het nooit op deze manier gezien, dat het als een prepaid pas werkt en het alsnog een Creditcard wordt gezien in de winkels. Dus in NL zal je op veel plekken (denk aan AH) niet mee kunnen betalen. Ik vind het een onlogische pas, maar Bunq zal er vast een reden/verdienmodel ervoor hebben.mmichael1991 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:59:
[...]
Laten we het in dit geval dan houden op een prepaid creditcard, zoals zoveel instanties deze ook uitgeven? Of zijn dat dan ook allemaal Mastercard Debet kaarten? Het blijft dan nog steeds een Mastercard creditcard, ongeacht de manier van factureren.
Dat kan snel getest worden door het geld op de "credit" card te zetten en kijken of het van de "resterende maandelijkse opnames" gaat.FreshM schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:49:
[...]
Je kunt van Easy Savings wel geld 'storten' op je gratis creditcard. Het is (ook) voor mij niet duidelijk of zo'n storting wel of niet van de 2 maandelijks toegestane opnames af gaat.
Ik heb steeds vaker dat de categorie van een betaling goed is maar het bedrag van de verkeerde rekening wordt afgehaald. Rekening / eenvoudig budgetteren staat echter goed ingesteld. Iemand die dit ook heeft?
En hoe kan ik dit het beste voorkomen? Toch een speciale pas koppelen aan de rekening en op die manier betalen?
En hoe kan ik dit het beste voorkomen? Toch een speciale pas koppelen aan de rekening en op die manier betalen?
Staat de pas waarmee je betaald wel op ‘Selecteer automatisch’ ipv een rekening?qwasd schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:42:
Ik heb steeds vaker dat de categorie van een betaling goed is maar het bedrag van de verkeerde rekening wordt afgehaald. Rekening / eenvoudig budgetteren staat echter goed ingesteld. Iemand die dit ook heeft?
Een paar maanden terug is het bij mij ook fout gegaan, ondanks dat alles goed was ingesteld.
Het aanvullen van de gratis credit card bij Easy Savings gaat van je 2 maandelijkse opnames af.
Ik dacht laat ik eens proberen om die kaart aan Google Wallet toe te voegen vanuit de Bunq app, maar dat werkt niet ("Couldn't finish card setup for tap to pay"). Als je dit start vanuit Google Wallet door het invoeren van het kaartnummer werkt het ook niet maar kreeg ik een notificatie dat het afboeken van € 1 was mislukt door onvoldoende saldo. Dus € 1 op de kaart gezet en opnieuw geprobeerd. Dan werkt de afboeking van Google wel (en de refund meteen ook), maar nog steeds werkt contactloos betalen niet.
Het terugboeken naar je spaarrekening is wel gratis.
Misschien wel logisch ook dat een credit card niet contactloos werkt? Het zal denk wel werken online/offline op basis van kaartnummer/cvc...
Ik dacht laat ik eens proberen om die kaart aan Google Wallet toe te voegen vanuit de Bunq app, maar dat werkt niet ("Couldn't finish card setup for tap to pay"). Als je dit start vanuit Google Wallet door het invoeren van het kaartnummer werkt het ook niet maar kreeg ik een notificatie dat het afboeken van € 1 was mislukt door onvoldoende saldo. Dus € 1 op de kaart gezet en opnieuw geprobeerd. Dan werkt de afboeking van Google wel (en de refund meteen ook), maar nog steeds werkt contactloos betalen niet.
Misschien wel logisch ook dat een credit card niet contactloos werkt? Het zal denk wel werken online/offline op basis van kaartnummer/cvc...
Ja uiteraard want 90% van de tijd gaat het wel goed. Heel af en toe dus niet en best irritant.mmichael1991 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:46:
[...]
Staat de pas waarmee je betaald wel op ‘Selecteer automatisch’ ipv een rekening?
Een paar maanden terug is het bij mij ook fout gegaan, ondanks dat alles goed was ingesteld.
Nee hoor, credit card werkt prima contactloos... op de achtergrond is er een ander systeem dat de authenticatie doet, die heeft niet de CVC code etc nodig.matthijsln schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:53:
Het zal, maar de gratis Bunq credit card toevoegen aan Google Wallet voor contactloos betalen werkte bij mij niet, wat met een Rabo Maestro betaalpas wel werkt.ChrisM schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:17:
[...]
Nee hoor, credit card werkt prima contactloos... op de achtergrond is er een ander systeem dat de authenticatie doet, die heeft niet de CVC code etc nodig.
Kan me niet voorstellen dat het aan mijn telefoon ligt, is het iemand wel gelukt dan?
Ondersteunt bunq überhaupt Google Pay? Van Rabobank weet ik van wel, maar van bunq zou ik het niet weten.matthijsln schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:24:
[...]
Het zal, maar de gratis Bunq credit card toevoegen aan Google Wallet voor contactloos betalen werkte bij mij niet, wat met een Rabo Maestro betaalpas wel werkt.
Kan me niet voorstellen dat het aan mijn telefoon ligt, is het iemand wel gelukt dan?
Volgens https://together.bunq.com/d/58286-free-credit-cards zou het moeten werken met Google/Apple pay.Elandenmelk schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:30:
[...]
Ondersteunt bunq überhaupt Google Pay? Van Rabobank weet ik van wel, maar van bunq zou ik het niet weten.
Als ik jouw beschrijving hier lees dan staat er (nagenoeg) geen tegoed op die kaart. Je zet er maar één euro op? Als je dan een bedrag van meer dan die ene euro wil betalen dan gaat dat niet. Dat is met alle kaarten van bunq zo. Bij onvoldoende saldo lukt de betaling niet. Bunq levert niet op de pof.matthijsln schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:53:
Het aanvullen van de gratis credit card bij Easy Savings gaat van je 2 maandelijkse opnames af.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ik wil helemaal niets betalen, ik wou gewoon even testen of je de gratis credit card kan koppelen aan Google Pay/Wallet, maar dat werkt dus niet, ook al zegt Bunq dat dat wel mogelijk is.Hippe Lip schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:49:
[...]
Als ik jouw beschrijving hier lees dan staat er (nagenoeg) geen tegoed op die kaart. Je zet er maar één euro op? Als je dan een bedrag van meer dan die ene euro wil betalen dan gaat dat niet. Dat is met alle kaarten van bunq zo. Bij onvoldoende saldo lukt de betaling niet. Bunq levert niet op de pof.
Nog eens geprobeerd met 50 euro erop maar dan werkt het nog steeds niet, wel zijn nu mijn 2 maandelijkse opnames verbruikt.
Ergens gaat er dus iets verkeerd. Al gemeld aan bunq?matthijsln schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:23:
Ik wil helemaal niets betalen, ik wou gewoon even testen of je de gratis credit card kan koppelen aan Google Pay/Wallet, maar dat werkt dus niet, ook al zegt Bunq dat dat wel mogelijk is.
Dat had niet gehoeven als je die extra euro’s vanaf een andere bank erop had gezet.Nog eens geprobeerd met 50 euro erop maar dan werkt het nog steeds niet, wel zijn nu mijn 2 maandelijkse opnames verbruikt.
<John O`Mill>
Nee, zo hard heb ik geen gratis contactloze creditcard nodig...Hippe Lip schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:42:
[...]
Ergens gaat er dus iets verkeerd. Al gemeld aan bunq?
Was inderdaad slimmer geweest, gelukkig is het bijna februariDat had niet gehoeven als je die extra euro’s vanaf een andere bank erop had gezet.
@matthijslnmatthijsln schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:24:
[...]
Nee, zo hard heb ik geen gratis contactloze creditcard nodig...
Gaat niet alleen om ‘nodig hebben’, maar over ‘niet functioneren’. Toch?
Ik zou het in elk geval willen weten in jouw situatie.
<John O`Mill>
Je hebt toch recht op 1 gratis fysieke pas per jaar als je Easy Money hebt? Hoe kom ik erachter of ik dat recht alweer heb?
Bij het verlengen van een verlopen pas kon ik zien dat het gratis is.
Bij het verlengen van een verlopen pas kon ik zien dat het gratis is.
[ Voor 24% gewijzigd door Beekforel op 26-01-2024 15:06 ]
Ik begrijp net als je een easy savings rekening hebt, je de virtuele bunq credit card ook kan voeden vanaf bij voorbeeld je Rabobank rekening. Dan hoef je de Bunq spaarrekening niet aan te spreken in dat geval!
Heb na 22 bomen ineens een keer 100 euro gewonnen met het rad.
Beekforel schreef op maandag 29 januari 2024 @ 07:20:
Heb na 22 bomen ineens een keer 100 euro gewonnen met het rad.
Sinds het begin... 34 bomen, 3x 3extra kansen, maar al sinds 6 november niks! En draai toch bijna dagelijks aan dat verdraaide rad!
Ik had ook al een hele tijd niks inderdaad maar vannacht ineens 100 euro dus. Denk dat ik sinds de zomer bijna dagelijks draai...ChrisM schreef op maandag 29 januari 2024 @ 07:29:
[...]
Gefeliciteerd!
Sinds het begin... 34 bomen, 3x 3extra kansen, maar al sinds 6 november niks! En draai toch bijna dagelijks aan dat verdraaide rad!
Heb ik gemist dat de bunq metal card nu echt dood is? Kan het nergens meer in de app vinden en de pagina’s geven een 404…
Het is inderdaad per 15 januari stopgezet.Sandermm schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:06:
Heb ik gemist dat de bunq metal card nu echt dood is? Kan het nergens meer in de app vinden en de pagina’s geven een 404…
https://nos.nl/artikel/25...oor-het-eerst-winstgevend
Ook wel benieuwd of de VS plannen echt van de grond gaan komen.
Pittige winst wel, ze zouden best de prijzen per maand iets kunnen laten zakken met zulke winsten zou je zeggenkazuka schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:26:
https://nos.nl/artikel/25...oor-het-eerst-winstgevend
Owner of DBIT Consultancy
… of eerst de verliezen van de voorgaande jaren eens terugverdienen? 🤷♂️DennusB schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:19:
[...]
Pittige winst wel, ze zouden best de prijzen per maand iets kunnen laten zakken met zulke winsten zou je zeggen
<John O`Mill>
Dat is toch wel een teleurstellende winst hoor. Maar een half miljoen wint als je de rente, waar ze geen invloed op hebben niet meerekent.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ooit overgestapt van ING naar Bunq voor Apple Pay...
Inmiddels al een tijdje een Garmin, zonder betaal mogelijkheid want Bunq ondersteund het niet. Maar ING ook niet, kon ik mee leven. Al vond ik het wel zuur dat zo'n moderne bank het niet aanbied.
Maar inmiddels zijn ze ingehaald door ING:
https://tweakers.net/nieu...ay-voor-smartwatches.html
Inmiddels al een tijdje een Garmin, zonder betaal mogelijkheid want Bunq ondersteund het niet. Maar ING ook niet, kon ik mee leven. Al vond ik het wel zuur dat zo'n moderne bank het niet aanbied.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Als je je bunq-pas koppelt aan een Curve-kaart, kan het wel!kw_nl schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:39:
Ooit overgestapt van ING naar Bunq voor Apple Pay...
Bij betaling aan de Belastingdienst moet ik een betalingskenmerk invullen, maar weet iemand of je dit met of zonder spaties moet invullen in het 'description'-invulveld? Via Google kom ik er alleen achter dat andere banken wel een apart invulveld hebben voor betalingskenmerken
Gewoon aan elkaar.bllb schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:44:
Bij betaling aan de Belastingdienst moet ik een betalingskenmerk invullen, maar weet iemand of je dit met of zonder spaties moet invullen in het 'description'-invulveld? Via Google kom ik er alleen achter dat andere banken wel een apart invulveld hebben voor betalingskenmerken
Je moet het invullen in het veld "omschrijving".bllb schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:44:
Op zich zou met of zonder spaties niet moeten uitmaken: bij betalingen via de website (zie onder) staan de cijfers aan elkaar, bij overboekingen die ik zelf heb gedaan heb ik er spaties tussen gezet (zelfs ook met een additionele omschrijving voor mezelf zoals VPB2022 bijvoorbeeld).
Veel belastingen (omzetbelasting oa) kun je ook betalen via een iDeal functie op de website van de Belastingdienst zelf overigens, dan weet je zeker dat het goed gaat. Voor particulieren, zie:
https://www.belastingdien...content/betalen-met-ideal
Klopt! De Curve app gebruik ik ook om met een bunq kaart op mijn Huawei telefoon via NFC te betalen.iSchel schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:32:
Als je je bunq-pas koppelt aan een Curve-kaart, kan het wel!
Fijn jullie snelle reacties, maar dit is echt een hele goede tip! Dankjewel, want staat niet in de brief van de Belastingdienst zelf (voor particulier in ieder geval).Yorro schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:51:
[...]
Veel belastingen (omzetbelasting oa) kun je ook betalen via een iDeal functie op de website van de Belastingdienst zelf overigens, dan weet je zeker dat het goed gaat. Voor particulieren, zie:
[ Voor 4% gewijzigd door bllb op 30-01-2024 19:39 ]
Twee weken geleden hebben mijn vrouw en ik beide een account aangemaakt zodat we een gezamenlijke spaarrekening konden nemen. Nu was het account van mijn vrouw al vrij snel akkoord maar mijn account moet nog steeds geverifieerd worden.
Nu heb ik al twee keer gebruik gemaakt van de chat met de vraag of zij een indicatie kunnen geven over hoe lang het kan duren, maar al twee keer krijg ik een automatische reply van de chatbot.
Wat is jullie ervaring met het verifiëren van een account? Is het normaal dat het (langer dan) twee weken duurt?
Nu heb ik al twee keer gebruik gemaakt van de chat met de vraag of zij een indicatie kunnen geven over hoe lang het kan duren, maar al twee keer krijg ik een automatische reply van de chatbot.
Wat is jullie ervaring met het verifiëren van een account? Is het normaal dat het (langer dan) twee weken duurt?
Bij mij hielp het om in de chat alsnog een beter verlichte foto van mijn id kaart te sturen, daarna kwam er een echt iemand in de chat er later bij en liep het vlot.D026 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:51:
Twee weken geleden hebben mijn vrouw en ik beide een account aangemaakt zodat we een gezamenlijke spaarrekening konden nemen. Nu was het account van mijn vrouw al vrij snel akkoord maar mijn account moet nog steeds geverifieerd worden.
Nu vraag ik mij alleen af of de kapitaal injectie van juli hierin is meegeteld.
:fill(white):strip_exif()/f/image/cHvfHMnwRbcZPVDgHHeXi1HV.png?f=user_large)
Ik heb 2 dagen geleden een bunq spaarrekening geopend (wel alleen op mijzelf). En ik zit juist met het tegenovergestelde op dit moment. Het voelt naar mijn ogen net weer 'te' gemakkelijk. ID scannen (wel wat gezeur met licht/camera die te snel foto's maakte, maar dat was ook maar enkele minuten). Dag later officiële mail dat alle gegevens zijn goedgekeurd...D026 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:51:
Paar kleine bedragen heen en weer van mijn normale naar bunq... voor testen snelheid etc..
Klinkt misschien stom, maar het voelde zo gemakkelijk dat ik bijna geen grote bedragen erop durf te zetten...
Daar lijkt het inderdaad wel op ja, cool! Nog een afbeelding uit die OVpay survey:menzo schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:44:
De opvolger van de ov chipkaart gebruikt mastercard als technologie, en bunq gaat de prepaid passen leveren.
/f/image/Vd6IwFNItMAJdJ8IEAhBcRAw.png?f=fotoalbum_large)
Ze zeggen specifiek: "Bunq is het bedrijf dat voor ons de OV-passen uitgeeft. Om dit te kunnen, gebruiken ze de techniek van Mastercard. Je hebt dus geen rekening bij bunq of Mastercard nodig om de OV-pas te gebruiken. En je bent ook geen klant van bunq of Mastercard als je de OV-pas te gebruikt."
Google Wallet werkt bij mij gewoon. Tenminste ik heb het kunnen toevoegen. Alleen ik zie de meerwaarde van deze pas niet als ik een gratis bunq rekening heb. Ik zal het dus waarschijnlijk toch niet gaan gebruiken omdat ik al andere Google wallet opties heb.matthijsln schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:53:
Omdat het gewoon makkelijk werkt zonder rompslomp?Tjidory schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:13:
[...]
Ik heb 2 dagen geleden een bunq spaarrekening geopend (wel alleen op mijzelf). En ik zit juist met het tegenovergestelde op dit moment. Het voelt naar mijn ogen net weer 'te' gemakkelijk. ID scannen (wel wat gezeur met licht/camera die te snel foto's maakte, maar dat was ook maar enkele minuten). Dag later officiële mail dat alle gegevens zijn goedgekeurd...
Paar kleine bedragen heen en weer van mijn normale naar bunq... voor testen snelheid etc..
Klinkt misschien stom, maar het voelde zo gemakkelijk dat ik bijna geen grote bedragen erop durf te zetten...
Heb al ruim een jaar al mijn spaargeld bij Bunq staan. Naast nog wat deposito's via Raisin en beleggen + betaalrekening bij ING
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
Hm. Morgen een auto kopen. Een relatief groot bedrag van Bunq spaar overgemaakt, er rekening mee houdende dat de overboeking via SWIFT zou worden overgemaakt (naar ING) Nu staat er echter bij “aankomst” morgen. Dat is wel spannend. Wat zijn jullie ervaringen, komt het dan ook relatief vroeg in de ochtend?.. wat een gekkigheid, hier had ik geen rekening mee gehouden.
Dat is me laatst ook gebeurd, ergens in de ochtend een relatief groot bedrag overgemaakt van Bunq naar ING wat niet meteen op de rekening stond. Uiteindelijk kwam het een uur later alsnog aan.WouterL schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:52:
Hm. Morgen een auto kopen. Een relatief groot bedrag van Bunq spaar overgemaakt, er rekening mee houdende dat de overboeking via SWIFT zou worden overgemaakt (naar ING) Nu staat er echter bij “aankomst” morgen. Dat is wel spannend. Wat zijn jullie ervaringen, komt het dan ook relatief vroeg in de ochtend?.. wat een gekkigheid, hier had ik geen rekening mee gehouden.
[ Voor 4% gewijzigd door Maxiemillian op 02-02-2024 09:33 ]
Waar komen deze plaatjes vandaan? Kan ze nergens vinden…jojost1 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:03:
[...]
Daar lijkt het inderdaad wel op ja, cool! Nog een afbeelding uit die OVpay survey:
[Afbeelding]
Ze zeggen specifiek: "Bunq is het bedrijf dat voor ons de OV-passen uitgeeft. Om dit te kunnen, gebruiken ze de techniek van Mastercard. Je hebt dus geen rekening bij bunq of Mastercard nodig om de OV-pas te gebruiken. En je bent ook geen klant van bunq of Mastercard als je de OV-pas te gebruikt."
<John O`Mill>
Een survey van OVpay, je kan (kon?) je aanmelden voor een panel en dan krijg je eens in de zoveel tijd een vragenlijst in je mail. Daar stond deze in om feedback te geven over de brief.Hippe Lip schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:03:
[...]
Waar komen deze plaatjes vandaan? Kan ze nergens vinden…
Dus geen mogelijkheid tot automatisch opwaarderen? Dat is wel minder, vind het altijd juist handig om een aparte pas te hebben (want minder risico bij kwijtraken, gezien je de pas tijdens het reizen er regelmatig uit moet halen).menzo schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:44:
De opvolger van de ov chipkaart gebruikt mastercard als technologie, en bunq gaat de prepaid passen leveren. [Afbeelding]
Dus straks wordt het: óf met de bankpas inchecken (met verhoogd risico op kwijtraken van dien), óf steeds handmatig opwaarderen via een app. Dat is wel een achteruitgang.
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Ik denk dat het nog te vroeg is om te concluderen dat je niet automatisch op zou kunnen laden, ik neem aan dat het mogelijk wordt om gewoon je rekening te koppelen aan de nieuwe OV-pas en zo effectief 'automatisch opladen' te hebben.Lrrr schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:02:
[...]
Dus geen mogelijkheid tot automatisch opwaarderen? Dat is wel minder, vind het altijd juist handig om een aparte pas te hebben (want minder risico bij kwijtraken, gezien je de pas tijdens het reizen er regelmatig uit moet halen).
Dus straks wordt het: óf met de bankpas inchecken (met verhoogd risico op kwijtraken van dien), óf steeds handmatig opwaarderen via een app. Dat is wel een achteruitgang.
En het gaat ook mogelijk worden om de pas digitaal te hebben (hopelijk gewoon precies zoals bijvoorbeeld een Japanse Suica kaart werkt in bijv Apple Wallet), dus dan is het kwijtraken ook opgelost
In de afbeelding die ik quote staat toch echt dat je via iDEAL of creditcard moet opwaarderen. Met een digitale pas zal je vermoedelijk hetzelfde probleem hebben.jojost1 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:21:
[...]
Ik denk dat het nog te vroeg is om te concluderen dat je niet automatisch op zou kunnen laden, ik neem aan dat het mogelijk wordt om gewoon je rekening te koppelen aan de nieuwe OV-pas en zo effectief 'automatisch opladen' te hebben.
En het gaat ook mogelijk worden om de pas digitaal te hebben (hopelijk gewoon precies zoals bijvoorbeeld een Japanse Suica kaart werkt in bijv Apple Wallet), dus dan is het kwijtraken ook opgelost
edit: sowieso interessant: die afbeelding toont dus een pas die op naam thuisgestuurd wordt. Ben benieuwd of er ook nog een pas blijft bestaan voor de reizigers die graag anoniem reizen.
[ Voor 11% gewijzigd door Lrrr op 03-02-2024 16:52 ]
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Ik gebruik sinds gisteren BUNQ, heb een bedrag opgeladen en een aantal kaartbetalingen gedaan, via Apple Pay (in Duitsland). Mij is in meerdere situaties opgevallen dat het totaalsaldo niet klopte. Blijkbaar worden gereserveerde kaartbetalingen niet van het saldo afgetrokken. Is dit normaal?
Het transactie overzicht bevat definitieve betalingen. Dat wijkt soms af van het saldo dat ik in de app zie. Je kan het overzicht opvragen via Profiel > Accounting > Export.SASQUATXH schreef op zondag 4 februari 2024 @ 08:42:
Blijkbaar worden gereserveerde kaartbetalingen niet van het saldo afgetrokken. Is dit normaal?
Welke saldo is bij jou hoger?
Wat moet ik hiermee?Bunq Bank
wegens een update ben je
verplicht je rekening bij ons te
valideren.
Doe dit via nl-indentificatie.com
Negeren gezien de URL. En bij twijfel contact met bunq opnemen
En rapporteren bij cloudflare https://www.cloudflare.com/trust-hub/reporting-abuse/Wenzel schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:13:
Natuurlijk negeren.
Niet om de betweter uit te hangen maar als wetenswaardigheid omdat het lijkt dat velen het niet weten: je gebruikt niet BUNQ of Bunq maar bunq. De naam wordt bewust met kleine letters geschreven, want het is een ambigram. Dat betekent dat er hetzelfde staat als je het ondersteboven draait en dat gaat niet goed zodra je hoofdletters gebruikt.SASQUATXH schreef op zondag 4 februari 2024 @ 08:42:
Ik gebruik sinds gisteren BUNQ, […]
https://www.naem.nl/blog/...2-palindroom-en-ambigram/
<John O`Mill>
Ik gebruik wel Bunq. Net zoals ik ook een Iphone gebruik. Gewoon om lekker die marketeers dwars te zitten.Hippe Lip schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:27:
[...]
Niet om de betweter uit te hangen maar als wetenswaardigheid omdat het lijkt dat velen het niet weten: je gebruikt niet BUNQ of Bunq maar bunq. De naam wordt bewust met kleine letters geschreven, want het is een ambigram. Dat betekent dat er hetzelfde staat als je het ondersteboven draait en dat gaat niet goed zodra je hoofdletters gebruikt.
https://www.naem.nl/blog/...2-palindroom-en-ambigram/
En omdat het grammaticaal correct is. Een eigennaam begint met een hoofdletter.
[ Voor 5% gewijzigd door Of-Aaargh op 04-02-2024 15:13 ]
Dat kan natuurlijk altijd, maar dat is dan hoe jij het noemt, niet wat de naam van de bank is.Of-Aaargh schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:12:
[...]
Ik gebruik wel Bunq. Net zoals ik ook een Iphone gebruik. Gewoon om lekker die marketeers dwars te zitten.
Nope, het is de naamgever die dat bepaalt. En zelfs bij achternamen zijn er die niet met een hoofdletter beginnen.En omdat het grammaticaal correct is. Een eigennaam begint met een hoofdletter.
<John O`Mill>
Ik heb de gratis easy savings rekening, zonder ander zaken.
Nu wilde ik zojuist geld overmaken naar een betaalrekening die ik bij een grootbank heb.
Als ik dan op betaal klik, krijg ik in de app een venster om een trial plan te kiezen (easy green bijv.).
Ik kan dit venster helemaal niet overslaan en ben dus verplicht een trial te nemen als ik wil betalen.
Iemand een idee om dit te omzeilen?
Ik wil namelijk helemaal geen trial.
Via de website nog niet geprobeerd.
Nu wilde ik zojuist geld overmaken naar een betaalrekening die ik bij een grootbank heb.
Als ik dan op betaal klik, krijg ik in de app een venster om een trial plan te kiezen (easy green bijv.).
Ik kan dit venster helemaal niet overslaan en ben dus verplicht een trial te nemen als ik wil betalen.
EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh
Heb je al 2x overgemaakt deze maand?henkNL schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:42:
Ik heb de gratis easy savings rekening, zonder ander zaken.
Ik heb al maanden niets meer overgemaakt vanaf Bunq, de resterende opnamen staat ook op 2.

Vanavond eens met de pc proberen.
Edit:
Vanaf de PC gaat het in een keer goed!
Geen gedoe met trials
[ Voor 11% gewijzigd door henkNL op 05-02-2024 20:16 ]
EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh
Heeft bunq daadwerkelijk hun aanvraag voor de VS ingetrokken?
Nog een link
Nog een link
[ Voor 25% gewijzigd door RSB op 10-02-2024 17:46 ]
-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)
Weet iemand hoe dat zit met de limieten op virtuele passen? Er staat in de voorwaarden dat je 26 passen mag hebben. Er staat niets meer over hoeveel je er (jaarlijks) mag aanmaken/cyclen. Wel staat er dan weer verstopt op Together een opmerking van bunq: "Keep in mind that you can own up to 100 Virtual Credit Cards in your account (cancelled/deleted Virtual credit card do count towards the limit) 🙌".
Maar als ik kijk in het archief van passen, dan staan daar nog steeds virtuele passen die bijvoorbeeld al een jaar (of twee) over hun originele vervaldatum zijn. Hoe lang bewaart bunq die passen en blijven ze zelfs nog meetellen als ze voorbij hun vervaldatum zijn? o0 Eigenlijk ook wel raar dat hier met geen woord over wordt gerept in de voorwaarden, dan weet je niet waar je aan toe bent. Er staat ook niet beschreven wat er gebeurt als je de 100 aantikt.
Maar als ik kijk in het archief van passen, dan staan daar nog steeds virtuele passen die bijvoorbeeld al een jaar (of twee) over hun originele vervaldatum zijn. Hoe lang bewaart bunq die passen en blijven ze zelfs nog meetellen als ze voorbij hun vervaldatum zijn? o0 Eigenlijk ook wel raar dat hier met geen woord over wordt gerept in de voorwaarden, dan weet je niet waar je aan toe bent. Er staat ook niet beschreven wat er gebeurt als je de 100 aantikt.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
@WhatsappHack
Hee, eindelijk een geestverwant, iemand die met dezelfde blik naar de voorwaarden kijkt!👍
Ik had dezelfde gedachte over het aantal rekeningen, maar kan het nergens terugvinden. Je mag er max 25 hebben, maar tellen degene die je afgesloten hebt mee? Ik heb nu zo’n 12 rekeningen in gebruik en 3 in het archief. Door al hun aanmoedigingen voor sparen, beleggen en budgetteren kan dat hard gaan!
Betekent dit dat ik nu aan de 15 van de 25 zit? En als ik ooit door die 25 heen ben (inclusief archief dus), moet ik dan bijbetalen? 25 extra accounts kosten 19 euro per maand. 😱
Op die manier zou je langzaam in een fuik lopen en geen nieuwe rekeningen meer aan kunnen maken zonder bij te moeten betalen. En dat is zó kostbaar dat je dan feitelijk financieel weggepest wordt.
Dit kan ik dus ook nergens in de voorwaarden terugvinden.
Hee, eindelijk een geestverwant, iemand die met dezelfde blik naar de voorwaarden kijkt!👍
Ik had dezelfde gedachte over het aantal rekeningen, maar kan het nergens terugvinden. Je mag er max 25 hebben, maar tellen degene die je afgesloten hebt mee? Ik heb nu zo’n 12 rekeningen in gebruik en 3 in het archief. Door al hun aanmoedigingen voor sparen, beleggen en budgetteren kan dat hard gaan!
Betekent dit dat ik nu aan de 15 van de 25 zit? En als ik ooit door die 25 heen ben (inclusief archief dus), moet ik dan bijbetalen? 25 extra accounts kosten 19 euro per maand. 😱
Op die manier zou je langzaam in een fuik lopen en geen nieuwe rekeningen meer aan kunnen maken zonder bij te moeten betalen. En dat is zó kostbaar dat je dan feitelijk financieel weggepest wordt.
Dit kan ik dus ook nergens in de voorwaarden terugvinden.
<John O`Mill>
Volgens de abonnement vergelijking mag je 25 virtuele passen hebben, volgens de pricing sheet 26 virtuele passen. Als je er meer dan 25 (of 26?) hebt, betaal je volgens de pricing sheet 19,99 euro per maand voor "Creëer extra Virtual Credit Cards", met voetnoot "De factuur is verschuldigd bij het doorgeven van de bestelling van de eerste pas buiten de lopende gefactureerde batch passen."WhatsappHack schreef op zondag 11 februari 2024 @ 00:50:
Weet iemand hoe dat zit met de limieten op virtuele passen? Er staat in de voorwaarden dat je 26 passen mag hebben.
De limiet van 100 is het maximum aantal nieuwe virtuele passen dat je per jaar kan aanmaken.
Voor verlopen, tijdelijk of permanent geblokkeerde passen betaal je geen kosten. Dit geldt ook voor fysieke passen. Zolang het actieve aantal onder de limiet blijft hoef je niet bij te betalen. Van het Together forum:
Je krijgt die “plek” idd “terug” wat betreft gratis pasgebruik, want je mag er 3 tegelijk actief hebben, maakt niet uit welke, zonder extra kosten (de 4e en volgende zouden maandelijks €2 voor een Maestro en €3 voor een Mastercard kosten). Wat betreft nieuwe passen bestellen gaan de 4e en volgende wel eenmalig €9 kosten.
...
You can have three active cards in your premium subscription. If you deactivate or block one of them, you get one spot back
[ Voor 24% gewijzigd door Delay op 11-02-2024 10:13 ]
@Hippe Lip Als je een rekening sluit, dan heeft die een grace periode van uit m’n hoofd 90 dagen waarbinnen ie nog heropend kan worden en transacties verwerkt kunnen worden. Daarna als het permanent is, telt ie niet meer mee.
Probeerde er eentje te bestellen, maar dat gaf een foutmelding.
Om dit soort redenen zou het fijn zijn als het gewoon in de voorwaarden staat. 
Wat me overigens ook zorgen baart is dat ik net in de API ben gaan kijken (ivm bovenstaande Translink verhaal) en wat schetst mijn verbazing? Het is niet meer toegestaan om MasterCard Debit virtueel (VIRTUAL of MOBILE_NFC) te bestellen. Dat is voor mij wel een fors probleem. MasterCard Credit wordt in winkels praktisch nergens geaccepteerd. Als ik die niet meer aan kan maken voor Apple Pay wanneer ze verlopen, dan verlies ik eigenlijk een van de belangrijkste usecases die ik heb voor bunq. oO Ik wil niet mijn fysieke passen in AP zetten (of beperkt zijn tot dat aantal) en dat is ook helemaal niet handig omdat ze uit de pas (
) gaan lopen met dual PIN. Heel vervelend dit, hoop dat ze dit oplossen door deze wijziging terug te draaien of gewoon aanbieden om naast Credit ook Debit digicard’s aan te maken in de app. (dan boeit de API ook niet meer.
)
Hier wordt dan al best lang aan gewerkt. oO Het type kaart “MASTERCARD_TRANSLINK” is meer dan een jaar geleden al in de API verschenen. (WhatsappHack in "Discussie over & Ervaringen met bunq")jojost1 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:03:
[...]
Daar lijkt het inderdaad wel op ja, cool! Nog een afbeelding uit die OVpay survey:
[Afbeelding]
Probeerde er eentje te bestellen, maar dat gaf een foutmelding.
Thanks! Weet je zeker dat het per jaar is? Op Together staat gewoon “100” en dat alle gedeactiveerde kaarten meetellen.Delay schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:06:
[...]
Volgens de abonnement vergelijking mag je 25 virtuele passen hebben, volgens de pricing sheet 26 virtuele passen. Als je er meer dan 25 (of 26?) hebt, betaal je volgens de pricing sheet 19,99 euro per maand voor "Creëer extra Virtual Credit Cards", met voetnoot "De factuur is verschuldigd bij het doorgeven van de bestelling van de eerste pas buiten de lopende gefactureerde batch passen."
De limiet van 100 is het maximum aantal nieuwe virtuele passen dat je per jaar kan aanmaken.
Voor verlopen, tijdelijk of permanent geblokkeerde passen betaal je geen kosten. Dit geldt ook voor fysieke passen. Zolang het actieve aantal onder de limiet blijft hoef je niet bij te betalen. Van het Together forum:
[...]

Wat me overigens ook zorgen baart is dat ik net in de API ben gaan kijken (ivm bovenstaande Translink verhaal) en wat schetst mijn verbazing? Het is niet meer toegestaan om MasterCard Debit virtueel (VIRTUAL of MOBILE_NFC) te bestellen. Dat is voor mij wel een fors probleem. MasterCard Credit wordt in winkels praktisch nergens geaccepteerd. Als ik die niet meer aan kan maken voor Apple Pay wanneer ze verlopen, dan verlies ik eigenlijk een van de belangrijkste usecases die ik heb voor bunq. oO Ik wil niet mijn fysieke passen in AP zetten (of beperkt zijn tot dat aantal) en dat is ook helemaal niet handig omdat ze uit de pas (
[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 11-02-2024 16:21 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Bij bunq verandert de code sneller dan de voorwaarden. Ik probeer alles gewoon, soms loop je ergens tegen aan, dan betaal je een maand iets extra, dat overleef ik wel.[b]WhatsappHack schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:09:Thanks! Weet je zeker dat het per jaar is? Op Together staat gewoon “100” en dat alle gedeactiveerde kaarten meetellen.Om dit soort redenen zou het fijn zijn als het gewoon in de voorwaarden staat.
Waar staat dat in de voorwaarden dat die dan niet meer meetelt?WhatsappHack schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:09:
@Hippe Lip Als je een rekening sluit, dan heeft die een grace periode van uit m’n hoofd 90 dagen waarbinnen ie nog heropend kan worden en transacties verwerkt kunnen worden. Daarna als het permanent is, telt ie niet meer
[...]
Ik heb een tijdje geleden mot gehad met het aanvragen van een nieuwe fysieke kaart waar ze me voor wilden laten betalen. Nu wil ik hier niet op de details daarvan ingaan, maar er werd erg naar de letter van de voorwaarden gekeken.
Leuk wat er op together staat, maar dat zijn geen voorwaarden. Je kunt er geen rechten aan ontlenen.
Bovendien: voordat je het weet staat er ergens anders op together weer het tegenovergestelde.
Nee dank je…
<John O`Mill>
Leuk maar dit kost gewoon een tientje per maand. Het is nu voor de tweede maand op rij afgeschreven namelijk bij een Easy savings.menzo schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:06:
[...]
Je krijgt hem nu ook bij easy savings.
https://www.bunq.com/features/free-credit-card
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Niet. Dat is uit persoonlijke ervaring.Hippe Lip schreef op maandag 12 februari 2024 @ 00:59:
[...]
Waar staat dat in de voorwaarden dat die dan niet meer meetelt?
Ik heb een tijdje geleden mot gehad met het aanvragen van een nieuwe fysieke kaart waar ze me voor wilden laten betalen. Nu wil ik hier niet op de details daarvan ingaan, maar er werd erg naar de letter van de voorwaarden gekeken.
Leuk wat er op together staat, maar dat zijn geen voorwaarden. Je kunt er geen rechten aan ontleden.
Bovendien: voordat je het weet staat er ergens anders op together weer het tegenovergestelde.
Nee dank he…
Klinkt alsof je een fysieke kaart (ad €9,99 - al zou dat eenmalig moeten zijn bij ES, kan je aan de KS vragen) hebt besteld in plaats van een virtuele kaart. Staat ook op die pagina: "Download de bunq app, bestel een gratis virtuele creditcard en gebruik hem direct via Apple of Google Pay.".Royeboi schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:11:
[...]
Leuk maar dit kost gewoon een tientje per maand. Het is nu voor de tweede maand op rij afgeschreven namelijk bij een Easy savings.
[ Voor 22% gewijzigd door WhatsappHack op 13-02-2024 09:22 ]
Ik heb inderdaad de fysieke kaart besteld waarvoor ik naar mijn idee eenmalig 9,99 verschuldigd was. Best een onduidelijk proces, nergens wordt in het proces zelf aangegeven dat ik vervolgens maandelijks 9,99 aan kosten moet maken. Wordt een dure grap dan, ga hem direct opzeggen bij KS. Thanks.WhatsappHack schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:20:
[...]
Klinkt alsof je een fysieke kaart (ad €9,99 - al zou dat eenmalig moeten zijn bij ES, kan je aan de KS vragen) hebt besteld in plaats van een virtuele kaart. Staat ook op die pagina: "Download de bunq app, bestel een gratis virtuele creditcard en gebruik hem direct via Apple of Google Pay.".
Weet je zeker dat je nog Easy Savings hebt, en niet door per ongeluk op een verkeerde knop te drukken een betaald abonnement hebt genomen? Of heb je per ongeluk een tweede kaart aangevraagd? Bunq doet erg z'n best om het voor gratis klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken geld uit te geven aan hun diensten, dus ik zou dit even checken.Royeboi schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:11:
[...]
Leuk maar dit kost gewoon een tientje per maand. Het is nu voor de tweede maand op rij afgeschreven namelijk bij een Easy savings.
Als je één fysieke kaart hebt besteld dan zou het inderdaad eenmalig €9,99 moeten zijn. Wat staat er op je factuur? Dan kan je meteen zien waar de kosten voor zijn. Als het niet klopt, dan kan de KS dat voor je oplossen.Royeboi schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:38:
[...]
Ik heb inderdaad de fysieke kaart besteld waarvoor ik naar mijn idee eenmalig 9,99 verschuldigd was. Best een onduidelijk proces, nergens wordt in het proces zelf aangegeven dat ik vervolgens maandelijks 9,99 aan kosten moet maken. Wordt een dure grap dan, ga hem direct opzeggen bij KS. Thanks.
Het is weer tijd: bunq fraude helpdesk aan de lijn!
Deze keer iets geraffineerder. Ze bellen met een keuze menu "herkent u deze betaling, toets 9, anders toets 1 om met een medewerker te spreken". Eerst een mooi muziekje, en dan zou ik moeten worden doorgeschakeld en dan wordt er opgehangen... (wellicht herkennen ze m'n telefoonnummer, was de vorige keer wel wat hard
) Hopelijk bellen ze nog een keer!
Ik werd gebeld met een 06 nummer: 06-57923308. Ik kan die niet terug bellen, dus zal wel een nep nummer zijn.
Deze keer iets geraffineerder. Ze bellen met een keuze menu "herkent u deze betaling, toets 9, anders toets 1 om met een medewerker te spreken". Eerst een mooi muziekje, en dan zou ik moeten worden doorgeschakeld en dan wordt er opgehangen... (wellicht herkennen ze m'n telefoonnummer, was de vorige keer wel wat hard
Ik werd gebeld met een 06 nummer: 06-57923308. Ik kan die niet terug bellen, dus zal wel een nep nummer zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door ChrisM op 13-02-2024 13:45 ]
thanks, nummer meteen in de geblokkeerde nummer lijst gezetChrisM schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:45:
Deze keer iets geraffineerder. Ze bellen met een keuze menu "herkent u deze betaling, toets 9, anders toets 1 om met een medewerker te spreken". Eerst een mooi muziekje, en dan zou ik moeten worden doorgeschakeld en dan wordt er opgehangen... (wellicht herkennen ze m'n telefoonnummer, was de vorige keer wel wat hard) Hopelijk bellen ze nog een keer!
Hi Ha Hopjesvla
Hmmmm wat nieuws in de bunq scammers wereld?
Ik werd gebeld door een nummer en kreeg een TTS stem te horen "Een automatisch bericht van bunq fraudedesk, blabla transactie 2000 euro, om goed te keuren toets x herkent u het niet toets y". Zal het nummer rapporteren bij bunq (hoewel dat vast niet veel zin heeft maar toch).
[edit]O ja ff lezen kan geen kwaad natuurlijk.

Ik werd gebeld door +31522960975 (Meppel volgens mijn Samsung).
Was eerder vandaag ook al gebeld door een 050 nummer, maar die had ik gemist. Dacht iets van mijn werk dus probeerde terug te bellen maar dat werkt niet.
Ik werd gebeld door een nummer en kreeg een TTS stem te horen "Een automatisch bericht van bunq fraudedesk, blabla transactie 2000 euro, om goed te keuren toets x herkent u het niet toets y". Zal het nummer rapporteren bij bunq (hoewel dat vast niet veel zin heeft maar toch).
[edit]O ja ff lezen kan geen kwaad natuurlijk.

Ik werd gebeld door +31522960975 (Meppel volgens mijn Samsung).
Was eerder vandaag ook al gebeld door een 050 nummer, maar die had ik gemist. Dacht iets van mijn werk dus probeerde terug te bellen maar dat werkt niet.
[ Voor 30% gewijzigd door Beekforel op 13-02-2024 14:39 ]
Weer aan de lijn. Nieuw nummer: 06-63367965. Kijken hoe ver ik kan gaan met ze...ChrisM schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:45:
Deze keer iets geraffineerder. Ze bellen met een keuze menu "herkent u deze betaling, toets 9, anders toets 1 om met een medewerker te spreken". Eerst een mooi muziekje, en dan zou ik moeten worden doorgeschakeld en dan wordt er opgehangen... (wellicht herkennen ze m'n telefoonnummer, was de vorige keer wel wat hard) Hopelijk bellen ze nog een keer!
Same, zojuist gebeld door:
06 91 78 09 63
06 29 40 38 47
06 91 78 09 63
06 29 40 38 47
PSN: Sluuz
Irritant is het wel. Echt een oplossing is er ook niet, ander nummer zal na verloop van tijd ook wel weer uitlekken.
Is dit nieuw, de datums van op- en afboekingen zijn niet meer direct zichtbaar in de app?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Ik zie gewoon datums hoor (iOS), wat bedoel je precies?vuurtjih schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:08:
Is dit nieuw, de datums van op- en afboekingen zijn niet meer direct zichtbaar in de app?
Android: moet eerst een boeking aan klikken voor dat ik de datum zie. Eerder stonden ze per datum gesorteerd.jojost1 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:13:
[...]
Ik zie gewoon datums hoor (iOS), wat bedoel je precies?
Sinds de laatste update bij mij ook. Per dag vond ik handiger... vraag me af of je dit weer aan kan zetten.vuurtjih schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:14:
Android: moet eerst een boeking aan klikken voor dat ik de datum zie. Eerder stonden ze per datum gesorteerd.
Waardeloos.Delay schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:34:
[...]
Sinds de laatste update bij mij ook. Per dag vond ik handiger... vraag me af of je dit weer aan kan zetten.
Als iemand de gouden tip heeft...
Er staat “owning a physical card with an Easy Savings plan - 9,99.”WhatsappHack schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:40:
[...]
Als je één fysieke kaart hebt besteld dan zou het inderdaad eenmalig €9,99 moeten zijn. Wat staat er op je factuur? Dan kan je meteen zien waar de kosten voor zijn. Als het niet klopt, dan kan de KS dat voor je oplossen.
Blijkbaar toch maandelijks een factuurtje. Een van de duurste creditcards ooit dan, €120 per jaar zonder enige bonus of aanvullende punten / rewards.
Dat bedrag zou per jaar moeten zijn, zou het toch eens aan de KS vragen.Royeboi schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 19:08:
[...]
Er staat “owning a physical card with an Easy Savings plan - 9,99.”
Blijkbaar toch maandelijks een factuurtje. Een van de duurste creditcards ooit dan, €120 per jaar zonder enige bonus of aanvullende punten / rewards.
In de prijslijst staat "€9.99 per jaar voor een fysieke pas"Royeboi schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 19:08:
Er staat “owning a physical card with an Easy Savings plan - 9,99.”
Je zal (per ongeluk) de verkeerde kaart aangevraagd hebben. Ook bij Easy Savings kun je een gratis creditcard krijgen, maar daarmee kun je niet het geld uitgeven dat op die Savingsrekening staat, dacht ik. Die creditcard is een prepaid geval, dus daar moet je eerst geld op zetten.Royeboi schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:11:
[...]
En een gewone betaalkaart bij een Easy Savings rekening lijkt me erg onhandig, want je kunt maar 2x per maand geld van die rekening afhalen. Dat is bij elke spaarrekening bij bunq.
<John O`Mill>
Blijkbaar een foutje, want met de laatste update zie je (gelukkig!) gewoon weer de dagen.vuurtjih schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:08:
Bij mij na updaten ook weer betalingen gesorteerd per dag!bllb schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:06:
[...]
Blijkbaar een foutje, want met de laatste update zie je (gelukkig!) gewoon weer de dagen.
Wil graag even mijn ervaring delen. ik werd zojuist gebeld door bunq. 020 nummer. Met de vraag of ik een buitelandse overboeking heb gedaan.
Nu heb ik dat zeker geregeld gedaan maar nu zou er een betaling vanaf een iphone 7 zijn gedaan naar duitsland. lang verhaal kort. de meneer liep allemaal beveiligings risicos met mij door. en wilde aanbieden met remote desktop mee te kijken om alles op te schonen.
Buiten het feit dat de man tot dat punt alleen nog maar goede dingen had gezegd. Vond ik dit heel gek en heb ook aangegeven dat ik dat niet wilde.
Dit klinkt mij echt heel fout in de oren. dit zou een bank nooit doen naar mijn mening.
Nu heb ik dat zeker geregeld gedaan maar nu zou er een betaling vanaf een iphone 7 zijn gedaan naar duitsland. lang verhaal kort. de meneer liep allemaal beveiligings risicos met mij door. en wilde aanbieden met remote desktop mee te kijken om alles op te schonen.
Buiten het feit dat de man tot dat punt alleen nog maar goede dingen had gezegd. Vond ik dit heel gek en heb ook aangegeven dat ik dat niet wilde.
Dit klinkt mij echt heel fout in de oren. dit zou een bank nooit doen naar mijn mening.
@mr3000
Dat is 100% een scam, goed dat je ze niet hebt laten mee kijken. Hopelijk heb je verder telefonisch niet te veel persoonlijke informatie doorgegeven.
Dat is 100% een scam, goed dat je ze niet hebt laten mee kijken. Hopelijk heb je verder telefonisch niet te veel persoonlijke informatie doorgegeven.
hoi
Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"