Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-05 09:18
ReVision. schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:51:
@mr3000

Dat is 100% een scam, goed dat je ze niet hebt laten mee kijken. Hopelijk heb je verder telefonisch niet te veel persoonlijke informatie doorgegeven.
Dat vond ik dus ook dus wilde het graag delen.
Nee zeker niet. niks heel oppervlakkig gebleven.

Wat ik dan wel goed vind van deze scammers is dat ze super goed op de hoogte waren. nederlands spraken ook zo klinkedin in een callcenter zaten en ook echt goede advieze gaven om te beveiligen.

Allemaal manieren natuurlijk om creditble te lijken maar toch.

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:04
mr3000 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:52:
[...]

Dat vond ik dus ook dus wilde het graag delen.
Nee zeker niet. niks heel oppervlakkig gebleven.

Wat ik dan wel goed vind van deze scammers is dat ze super goed op de hoogte waren. nederlands spraken ook zo klinkedin in een callcenter zaten en ook echt goede advieze gaven om te beveiligen.

Allemaal manieren natuurlijk om creditble te lijken maar toch.
Kijk maar even terug in dit topic.. bunq bankbeveiliging.
bunq belt nooit! Wel leuk (als je de tijd hebt) om ze lang aan de lijn te houden...

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08:53
mr3000 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:48:
Wil graag even mijn ervaring delen. ik werd zojuist gebeld door bunq. 020 nummer. Met de vraag of ik een buitelandse overboeking heb gedaan.

Nu heb ik dat zeker geregeld gedaan maar nu zou er een betaling vanaf een iphone 7 zijn gedaan naar duitsland. lang verhaal kort. de meneer liep allemaal beveiligings risicos met mij door. en wilde aanbieden met remote desktop mee te kijken om alles op te schonen.

Buiten het feit dat de man tot dat punt alleen nog maar goede dingen had gezegd. Vond ik dit heel gek en heb ook aangegeven dat ik dat niet wilde.

Dit klinkt mij echt heel fout in de oren. dit zou een bank nooit doen naar mijn mening.
Nooit, nooit, nooit software installeren. Als iemand dat voorstelt direct ophangen.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Wil graag even mijn ervaring delen. ik werd zojuist gebeld door bunq. 020 nummer. Met de vraag of ik een buitelandse overboeking heb gedaan.

Nu heb ik dat zeker geregeld gedaan maar nu zou er een betaling vanaf een iphone 7 zijn gedaan naar duitsland. lang verhaal kort. de meneer liep allemaal beveiligings risicos met mij door. en wilde aanbieden met remote desktop mee te kijken om alles op te schonen.

Buiten het feit dat de man tot dat punt alleen nog maar goede dingen had gezegd. Vond ik dit heel gek en heb ook aangegeven dat ik dat niet wilde.

Dit klinkt mij echt heel fout in de oren. dit zou een bank nooit doen naar mijn mening.
Ben ook net gebeld door een onbekend nummer. De man van de 'fraudehelpdesk' zei dat er vanuit buitenland ingelogd was op mijn bunq account, terwijl ik direct kon zien dat dit niet het geval was.

De man was verassend welbespraakt. Hoorde op de achtergrond echt wel nog minstens 5 andere mensen bellen. Geen idee vanuit welke locatie ze zo'n operatie runnen. Je zou toch niet denken dat ze dit vanuit Nederland doen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 15:53

mwa

Ik snap niet dat jullie niet gewoon gelijk na 5 seconden ophangen wanneer je iets hoort over een bank fraude desk die belt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 29-05 23:16
mwa schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:45:
Ik snap niet dat jullie niet gewoon gelijk na 5 seconden ophangen wanneer je iets hoort over een bank fraude desk die belt...
Dat komt omdat professionele fraudeurs steeds beter opereren. Bellen vanuit 020, netjes zonder accent praten, bij voorkeur achtergrond call center geluiden voor het vertrouwen, via socials proberen om van te voren aan info te komen etc
En helaas is het blijkbaar nog steeds lonend als er ook maar 1 iemand in de zoveel tijd intrapt en inzage op afstand verleent.

[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 20-02-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Datisraar schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:33:
[...]

Dat komt omdat professionele fraudeurs steeds beter opereren. Bellen vanuit 020, netjes zonder accent praten, bij voorkeur achtergrond call center geluiden voor het vertrouwen, via socials proberen om van te voren aan info te komen etc
En helaas is het blijkbaar nog steeds lonend als er ook maar 1 iemand in de zoveel tijd intrapt en inzage op afstand verleent.
Wel goed dat bovenstaande verhalen hier gedeeld worden, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-05 23:24
om ze aan de lijn te houden zodat ze minder tijd hebben om andere in de val te lokken.
en om meer informatie over de oplichters te krijgen

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Als je geen idee hebt wat je doet, inderdaad, meteen ophangen.
Als je het wel weet, dan is het goed om achter de methode te komen. Om anderen weer ermee te kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat je moet doen bij die fake calls is lekker keihard terug faken. Vragen ze naar Hans, dan zeg je dat ie al 3 jaar geleden is overleden of dat je dit telefoonnummer pas 2 maanden in bezit hebt en geen idee hebt waar ze het over hebben. Je bent al vorig jaar van bank overgestapt etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-05 23:43

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Executor16 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 01:48:
Wat je moet doen bij die fake calls is lekker keihard terug faken. Vragen ze naar Hans, dan zeg je dat ie al 3 jaar geleden is overleden of dat je dit telefoonnummer pas 2 maanden in bezit hebt en geen idee hebt waar ze het over hebben. Je bent al vorig jaar van bank overgestapt etc.
Terugfaken doe ik op een andere manier.
Toen ik een tijd geleden een paar keer gebeld werd door 'Microsoft' heb ik leuk het spelletje meegespeeld. Eerst maar langzaam begrijpen wat ze bedoelen. Dan moet je iets op je computer opzoeken en dat lukt me natuurlijk niet zomaar. Lekker tijd rekken. Kijken hoe lang je ze aan de lijn kunt houden is een leuke sport.

Een tweede keer was het in het Engels en verstond ik geen Engels natuurlijk. Lekker frusties op stang jagen... :+

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:33

Nicap

Tsssk....

Werd maandag ook gebeld met exact hetzelfde verhaal. Iemand met een iphone 7 uit Duitsland. Ene Abdel K. Had 14 transacties gedaan met een Iers rekening.
Heb hem toch een minuut of 5 bezig kunnen houden. Ik ga niet zeggen dat ik nooit in zoiets zou trappen, want het kan iedereen gebeuren. Ze worden echt wel geraffineerder en professioneler.
Persoon kwam echt overtuigend en zelfverzekerd over. Snap prima dat daar mensen in gaan trappen.
Rekeningnummer wat klopt bijvoorbeeld. Waarschijnlijk ergens gelekt bij een betaalprovider. Incl nummer en naam.
Het is een rekening die ik niet veel gebruik, maar alsnog lastig te achterhalen waar er gelekt is.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:59
Gisteren heb ik een bunq Easy Money account aangemaakt en tot nu toe ben ik erg tevreden!
Ik had al een account toen je voor vier cent per transactie kon betalen dus als extra Joint rekening voor de boodschappen was het ideaal. Toen werd er gestopt met Free dus toen was ik ook gestopt met Bunq.

Ik had mijn account opnieuw geactiveerd voor Easy Savings omdat de rente bij ING wel erg laag was (1.34% > 20K) en dat de rente sindskort elk jaar wordt bijgeschreven (in plaats van maandelijks). Nu krijg ik de rente elke maandag en het is ook nog eens meer. :)

Mijn account was zo omgezet naar Easy Money en zelfs de transacties van 2016 tot 2020 zijn nog zichtbaar in de app (samen met de rekening die ik destijds had - deze kon ik direct heropenen). Ik kreeg echter geen 'rondleiding' na het starten van mijn trial dus het was even uitvogelen hoe ik alles in kon stellen.

Uiteindelijk heb ik de volgende bankrekeningen gemaakt:
- Hoofdrekening (hier moet uiteindelijk het salaris binnenkomen en de vaste lasten van worden afgeschreven. Restant kan op deze rekening blijven)
- Uit eten
- Vervoer (heb een auto van de zaak dus vooral bedoeld voor privé parkeerkosten en incidenteel OV)
- Uitstapjes
- Abonnementen
- Kleding
- Zorg
- Games
- Toekomst (hoofdspaarrekening)
- Vakantie (spaarrekening)

Ik had voor elke rekening een budget berekend zodat deze via Easy Budgeting direct aangevuld kan worden. Alleen was het even uitzoeken hoe dat precies werkte gezien ik nog geen salaris had gestort op deze rekening dus ik had handmatig periodieke betalingen ingesteld voor alle rekeningen en voor Uit eten en Vervoer eenvoudig budgetteren aangezet (met maandelijks aanvullen in plaats van mijn salaris).

Pas nadat ik handmatig mijn salaris had gestort van mijn ING-rekening naar Bunq (en dat alle periodieke betalingen plaatsvonden), zag ik dat je in de 'Budgetteren'-tab een betaling kan verdelen naar alle verschillende bankrekeningen 8)7
Enfin, ik heb dit nu aangepast in de app maar dit staat nog wel onder mijn ING rekening in plaats van mijn salaris. Waarschijnlijk zal ik dit dus nog 1x moeten instellen zodra mijn salaris van mijn werkgever wordt gestort.

Daarna heb ik 2 passen fysieke passen besteld en toegevoegd aan Apple Pay. Ik gebruik eigenlijk alleen Apple Pay maar het blijft handig om een fysieke pas achter de hand te hebben. Enige waar ik tegen aan liep is dat ik geen derde pas kon bestellen, dit zou opeens 9,99 kosten? Hiervoor heb ik al een support ticket lopen maar het blijft raar.

Ik ben vooral blij met het hebben van de verschillende potjes en dat ik daarmee ook online kan betalen. Bij de ING had ik ook aparte potjes voor kleding en games maar dan moest je elke keer het geld uit de spaarrekening halen (en een betaalrekening er bij is zonde voor 3 euro extra per maand). Ik heb dan ook voor een aantal andere rekeningen virtuele kaarten aangemaakt zodat ik daarmee online kan betalen.

Voorheen had ik wel een budget in Excel en Mijn Geldzaken huishoudboekje maar het is erg makkelijk om daar over heen te gaan (en het bijwerken van mijn Excel en het huishoudboekje kostte aardig wat werk op de vroege zaterdagochtend). Bij Bunq zie ik direct hoeveel ik nog mag uitgeven de komende maand :*)

Hoedanook, bedankt voor het lezen van mijn Ted Talk en ik zal ongetwijfeld meer bevindingen delen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@VirinR
Je pakt het grotendeels hetzelfde aan als ik. Je hebt wat ik noem themarekeningen en die vul je maandelijks met een vast bedrag. Dan weet je wat je te besteden hebt. Kom je regelmatig tekort voor een bepaald thema, dan wil je teveel óf moet je het maandelijkse bedrag verhogen als je daarvoor ruimte hebt. Je wordt hard met je neus op de feiten gedrukt en het is een mooie manier van budgetteren.

Ik maak ook gebruik van Apple Pay, met name met virtuele kaarten. Handig, behalve dat het Credit Cards zijn in plaats van debit cards, waardoor ze lang niet overal geaccepteerd worden. Ik hoop erg dat er binnenkort ook virtuele debit cards komen op dat punt op te lossen.

Het enige verschil is dat ik voor de huishoudrekening nog bij ABN AMRO zit. Dat is vooral omdat mijn vrouw niet handig is met techniek. Ik ben bang dat ze met een ‘mobile only’ bankrekening de draad te snel kwijt raakt en dan moet ik alles gaan doen. Dat is het me niet waard. Verder gaan alle incasso’s, auto/reiskosten, vakantie/uitjeskosten en ziektekosten van de themarekeningen bij bunq af en staat het spaargeld daar lekker wekelijks een leuke bijdrage te leveren.

<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12:46
Dacht Bunq toch te proberen als spaarrekening, wil je wat vragen aan support is de wachttijd 6 dagen.

Erg jammer dat Bunq zijn Customer Support niet op orde heeft en binnen 1-2u reageert, bij Revolut krijg ik altijd binnen 5-10 minuten iemand te spreken (tijdens het weekend soms wat langer ri 30-60 min).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 16:08
Youtl schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:57:
Dacht Bunq toch te proberen als spaarrekening, wil je wat vragen aan support is de wachttijd 6 dagen.

Erg jammer dat Bunq zijn Customer Support niet op orde heeft en binnen 1-2u reageert, bij Revolut krijg ik altijd binnen 5-10 minuten iemand te spreken (tijdens het weekend soms wat langer ri 30-60 min).
Ik heb hetzelfde, wilde een spaarrekening openen om bunq eens te proberen. Verificatie mislukte om de een of andere reden. Kreeg steeds de vraag om dat opnieuw te doen. Denk dat ik na de 8e keer uit frustratie de app heb gesloten. Dit is ondertussen een week geleden. Kreeg nog willekeurige e-mails over extra documenten aanleveren maar iedere keer als ik dat wil doen kom ik weer terug op het scherm dat ik mij moet verifiëren.

Heb via de website toch een support ticket kunnen aanmaken maar ook met de melding dat het 6 dagen zou duren. Op deze manier hoeft het voor mij al niet meer. Je kunt zeggen over Revolut wat je wilt maar ben altijd goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:17

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

heb zo'n birdee belegging rekening geopend om is te checken, zou max 4 dagen moeten duren, zitten al op dag 7 ofzo (werkdagen..) is dit "normaal"? of toch ff support ticket aanmaken met mijn standaard support vraag 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-05 12:26
Ik overweeg om met ons gezin van de ING over te stappen maar Bunq. Het gaan dan om mijn vrouw en onze twee kinderen. Mijn eisen zijn eigenlijk niet heel hoog:
  • Zowel mijn vrouw als ik beide een lopende (prive) rekening waar het salaris op binnenkomt
  • Zowel mijn vrouw als ik willen beide spaarpotjes/rekeningen aan kunnen maken
  • We willen een "algemene lopende rekening"
  • We willen "algemene spaarpotjes/rekeningen"
  • We willen voor de kinderen beide een lopende rekening, met pas, waar wij iets van controle ophebben.
  • En -belangrijk- we willen de pincodes van alle passen aan kunnen passen.
Wie kan me vertellen of bunq voldoet aan deze eisen?
En welk pakket zou voor ons interessant zijn?

[edit]
Wijzigen pincode kan dus.

[ Voor 7% gewijzigd door smeerbartje op 25-02-2024 09:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 19:08

Cordon

Lievelings jankert

smeerbartje schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:36:
Ik overweeg om met ons gezin van de ING over te stappen maar Bunq. Het gaan dan om mijn vrouw en onze twee kinderen. Mijn eisen zijn eigenlijk niet heel hoog:
  • Zowel mijn vrouw als ik beide een lopende (prive) rekening waar het salaris op binnenkomt
  • Zowel mijn vrouw als ik willen beide spaarpotjes/rekeningen aan kunnen maken
  • We willen een "algemene lopende rekening"
  • We willen "algemene spaarpotjes/rekeningen"
  • We willen voor de kinderen beide een lopende rekening, met pas, waar wij iets van controle ophebben.
  • En -belangrijk- we willen de pincodes van alle passen aan kunnen passen.
Wie kan me vertellen of bunq voldoet aan deze eisen?
En welk pakket zou voor ons interessant zijn?
Voor je vrouw en jou kom je uit met Easy Money (€8,99) per account. Daar kun je eigen (spaar)rekeningen en gezamenlijke (spaar)rekeningen mee maken. (Tot 25 rekeningen per persoon). Pincodes beheer je in de app.

Voor kinderen maak je dan een Easy bank rekening (€2,99). Dit is geen speciale kinderrekening, dus je hebt er ook geen ouderlijk toezicht op. Zij hebben dan een betaalrekening en een spaarrekening.

Dus het kan, maar je kan niet goed zelf inzicht hebben wat je kind doet. Totaal kom je uit op dan 23,96 per maand. Kun je bijna beter een bunq pack starten, maar volgens mij moet je een bepaalde leeftijd hebben voor dat en komen je kinderen niet in aanmerking. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Je kan de rekeningen van de kinderen delen met jou en je vrouw, toch? Kan je zien wat ze uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
ChrisM schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:04:
Je kan de rekeningen van de kinderen delen met jou en je vrouw, toch? Kan je zien wat ze uitgeven.
Thanks, dus de conclusie is dat een "Bunq pack" het beste is voor ons 4-ledige gezin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:21
Cordon schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:57:
[...]

Voor je vrouw en jou kom je uit met Easy Money (€8,99) per account. Daar kun je eigen (spaar)rekeningen en gezamenlijke (spaar)rekeningen mee maken. (Tot 25 rekeningen per persoon). Pincodes beheer je in de app.

Voor kinderen maak je dan een Easy bank rekening (€2,99). Dit is geen speciale kinderrekening, dus je hebt er ook geen ouderlijk toezicht op. Zij hebben dan een betaalrekening en een spaarrekening.

Dus het kan, maar je kan niet goed zelf inzicht hebben wat je kind doet. Totaal kom je uit op dan 23,96 per maand. Kun je bijna beter een bunq pack starten, maar volgens mij moet je een bepaalde leeftijd hebben voor dat en komen je kinderen niet in aanmerking. :p
In aanvulling hierop, bij bunq is jouw wensenlijstje volgens mij volledig mogelijk:
Zowel mijn vrouw als ik beide een lopende (prive) rekening waar het salaris op binnenkomt
Zowel mijn vrouw als ik willen beide spaarpotjes/rekeningen aan kunnen maken
We willen een "algemene lopende rekening"
We willen "algemene spaarpotjes/rekeningen"
Zoals @Cordon aangeeft allebei EasyMoney, om geld te besparen kun je een bunq pack overwegen (toelichting hoe, zie onderaan)
We willen voor de kinderen beide een lopende rekening, met pas, waar wij iets van controle ophebben.
Kinderen een bunq Easy bank rekening, waarbij zij dan de optie “toegang verlenen” toepassen en jou daarvoor selecteren. Jij ziet dan wat er gebeurt op de rekening.
En -belangrijk- we willen de pincodes van alle passen aan kunnen passen.
Dit kan sowieso in de app (maar alleen door degene van wie de rekening is)

Toelichting opzet bunq pack;
Ipv 8.99 per EasyBunq rekeninghouder kun je effectief naar 6,25. Jij zet een bunq pack op, daarin zijn 4 EasyBunq abonnementen inbegrepen. Jij en je vrouw nemen daar 2 plaatsen van, de andere 2 geef je (tegen maandelijkse betaling van 6,25) aan 2 anderen. Je kids nemen gewoon EasyBank, buiten het pack om.

Als je voor de kinderen meerdere betaal en spaarrekeningen wilt, dan de kids wél in het pack met een volledige bunq EasyMoney rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
Die 2 andere pack leden vind je hier:
https://together.bunq.com/d/26999-sharing-the-bunq-pack-2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
Thanks man! SUPER duidelijk verhaal.
Een Bunq pack it will be!
Yorro schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:10:
[...]

In aanvulling hierop, bij bunq is jouw wensenlijstje volgens mij volledig mogelijk:

[...]

Zoals @Cordon aangeeft allebei EasyMoney, om geld te besparen kun je een bunq pack overwegen (toelichting hoe, zie onderaan)

[...]

Kinderen een bunq Easy bank rekening, waarbij zij dan de optie “toegang verlenen” toepassen en jou daarvoor selecteren. Jij ziet dan wat er gebeurt op de rekening.

[...]

Dit kan sowieso in de app (maar alleen door degene van wie de rekening is)

Toelichting opzet bunq pack;
Ipv 8.99 per EasyBunq rekeninghouder kun je effectief naar 6,25. Jij zet een bunq pack op, daarin zijn 4 EasyBunq abonnementen inbegrepen. Jij en je vrouw nemen daar 2 plaatsen van, de andere 2 geef je (tegen maandelijkse betaling van 6,25) aan 2 anderen. Je kids nemen gewoon EasyBank, buiten het pack om.

Als je voor de kinderen meerdere betaal en spaarrekeningen wilt, dan de kids wél in het pack met een volledige bunq EasyMoney rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
smeerbartje schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:11:
Thanks man! SUPER duidelijk verhaal.
Een Bunq pack it will be!

[...]
Als je dat bunq pack deelt met 2 ‘buitenstaanders’ dan de tip om af te spreken dat jij een automatisch herhalend betaalverzoek instelt dat zij op dezelfde dag accepteren (bij mij accepteren ze ook automatisch overigens), bijvoorbeeld 1 week voordat je het abonnement weer moet betalen. Geeft jou zekerheid dat zij ook betalen en om eventueel een vervanger te zoeken in die week.

Check even hoe anderen in dat topic op de bunq community het communiceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
Yorro schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:15:
[...]

Als je dat bunq pack deelt met 2 ‘buitenstaanders’ dan de tip om af te spreken dat jij een automatisch herhalend betaalverzoek instelt dat zij op dezelfde dag accepteren (bij mij accepteren ze ook automatisch overigens), bijvoorbeeld 1 week voordat je het abonnement weer moet betalen. Geeft jou zekerheid dat zij ook betalen en om eventueel een vervanger te zoeken in die week.

Check even hoe anderen in dat topic op de bunq community het communiceren.
Ik ga voor de eenvoudige oplossing: het pack gaat gewoon bestaan uit m'n vrouw en twee kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
smeerbartje schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:36:
[...]

Ik ga voor de eenvoudige oplossing: het pack gaat gewoon bestaan uit m'n vrouw en twee kinderen.
Je hebt er zelf al over nagedacht vermoedelijk, maar hier ter inspiratie mijn opzet van rekeningen. Kun je nog van alles aan toevoegen binnen je 25 IBAN limiet per persoon.

Mbt de rekening van je kinderen zou ik specifiek voor online aankopen een aparte rekening openen waar je de (fysieke en/of digitale) creditcards aan hangt, waarbij er pas als nodig geld op die rekening gaat. In mijn opzet zijn dit de ‘online shopping’ rekeningen.

Hoewel bunq met roterende CVC codes andere banken al een stap vooruit is, ben ik (ivm ervaring met identiteitsfraude) voorzichtiger.

Mbt je kids is het een ‘extra’ stap die ze moeten nemen voordat ze iets online kunnen bestellen met de creditcard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-05 07:59
Yorro schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:47:
[...]

Je hebt er zelf al over nagedacht vermoedelijk, maar hier ter inspiratie mijn opzet van rekeningen. Kun je nog van alles aan toevoegen binnen je 25 IBAN limiet per persoon.

Mbt de rekening van je kinderen zou ik specifiek voor online aankopen een aparte rekening openen waar je de (fysieke en/of digitale) creditcards aan hangt, waarbij er pas als nodig geld op die rekening gaat. In mijn opzet zijn dit de ‘online shopping’ rekeningen.

Hoewel bunq met roterende CVC codes andere banken al een stap vooruit is, ben ik (ivm ervaring met identiteitsfraude) voorzichtiger.

Mbt je kids is het een ‘extra’ stap die ze moeten nemen voordat ze iets online kunnen bestellen met de creditcard.
Directe link ipv de pagina: Yorro in "Discussie over & Ervaringen met bunq"

lekker lijstje overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Nou, vandaag heeft in het teken gestaan van bankswitchen :). (ING --> Bunq). Tot zover heel tevreden over bunq. Alleen ik heb nog één vraag: ondersteunt Bunq "roodstaan"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:46
smeerbartje schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:17:
Nou, vandaag heeft in het teken gestaan van bankswitchen :). (ING --> Bunq). Tot zover heel tevreden over bunq. Alleen ik heb nog één vraag: ondersteunt Bunq "roodstaan"?
Je kan niet rood staan. Als er niet genoeg saldo is wordt een afboeking afgewezen.

Een automatische afschrijving wordt enkele malen geprobeerd. Toen mijn salaris een dag te laat kwam, werd de huurbetaling een dag later uitgevoerd, in plaats van afgewezen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Delay schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:28:
[...]

Je kan niet rood staan. Als er niet genoeg saldo is wordt een afboeking afgewezen.

Een automatische afschrijving wordt enkele malen geprobeerd. Toen mijn salaris een dag te laat kwam, werd de huurbetaling een dag later uitgevoerd, in plaats van afgewezen.
Nog beter: een automatische afschrijving wordt eigenlijk een betaalverzoek bij bunq. Je hebt een paar dagen de tijd om zo'n verzoek te accepteren. Instellen dat tot een bedrag X voor ontvanger Y per maand automatisch geaccepteerd wordt, kan ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CT schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 07:32:
heb zo'n birdee belegging rekening geopend om is te checken, zou max 4 dagen moeten duren, zitten al op dag 7 ofzo (werkdagen..) is dit "normaal"? of toch ff support ticket aanmaken met mijn standaard support vraag 🙃
@CT
Ja, helaas kan ik zeggen dat dit normaal is. Of eigenlijk: het is nog heel veel erger. Ik gebruik bunq al jaren en heb een half jaartje geleden besloten ook dat beleggen bij bunq eens te proberen. Ik heb er vele weken en heel wat correspondentie over gedaan voordat ik iets op die rekening kon zetten.

En als je denkt dat dit geld binnen 24 uur belegd is, dan kom je bedrogen uit. Ook dát duurt dágen! Ik weet niet welke stoethaspel dit systeem heeft bedacht, maar bij beleggen wil je toch kunnen reageren op een koers. Dat betekent dat als je denkt dat die koers gunstig is, dan geef je een verkooporder. Als die niet dezelfde dag uitgevoerd wordt, dan is het wel de volgende dag bij het openen van de beurs.

Maar nee. Nadat ik merkte dat het wel een week (of langer) kan duren voordat je inleg werkelijk belegd is, wilde ik meteen daar weer weg. Dus verkooporder gegeven. Ook dát duurt dan weer een eeuwigheid. Op cruciale momenten kan zo je hele rendement verdampt zijn als er een scherpe koersdaling aan staat te komen.

Dit heeft meer met gokken dan met beleggen te maken. Ze hebben daar bij bunq en hun beleggingspartner nog een heleboel te leren als het over beleggen gaat.
Misschien als het goed en betrouwbaar is ingeregeld dat ik het nog eens probeer, maar op deze manier is er geen haar op mijn hoofd die daarover denkt. En ik kan het anderen alleen maar afraden.

Amen.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 10:57
Ik zit met exact dezelfde vragen.
@thetakman ben je al wat verder?

We hebben nu een en/of rekening (een gezamelijke rekening dus) bij ING.

Bij Bunq wil ik graag dat we beiden over het geld kunnen beschikken (natuurlijk) en ook alles kunnen inzien.
Wat ik dus niet wil is twee verschillende rekeningen die allebei aparte budget-potjes hebben.

Ik denk hier aan:
- Ik open een EasyMoney (€8.99) rekening op mijn naam.
- Ik geef mijn vrouw toegang via de app.
- Ik maak binnen die rekening een subrekening "Vrouw" aan.

of:
- Mijn vrouw neemt het gratis abonnement (op haar naam dus)
- ik deel alle potjes en budgetten als een joint account. Zo staat het ook op haar naam.
- Ik vraag voor haar en voor mij allebei een pas aan.
- Ze gebruikt haar gratis rekening dus eigenlijk alleen maar om het geld op onzer beiden namen te hebben.

Werkt dat? Wat doen andere mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 09:47
Tarquin schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:07:
Ik zit met exact dezelfde vragen.
@thetakman ben je al wat verder?

We hebben nu een en/of rekening (een gezamelijke rekening dus) bij ING.

Bij Bunq wil ik graag dat we beiden over het geld kunnen beschikken (natuurlijk) en ook alles kunnen inzien.
Wat ik dus niet wil is twee verschillende rekeningen die allebei aparte budget-potjes hebben.

Ik denk hier aan:
- Ik geef mijn vrouw toegang via de app.
- Ik maak binnen die rekening een subrekening "Vrouw" aan.

of:
- Mijn vrouw neemt het gratis abonnement (op haar naam dus)
- ik deel alle potjes en budgetten als een joint account. Zo staat het ook op haar naam.
- Ik vraag voor haar en voor mij allebei een pas aan.
- Ze gebruikt haar gratis rekening dus eigenlijk alleen maar om het geld op onzer beiden namen te hebben.

Werkt dat? Wat doen andere mensen?
Ik zie maar 1 optie, en die hebben wij nu ook. 2 Rekeningen met allebei een eigen EasyMoney ( dus 18 euro per maand) redelijk prijzig.

Nu zitten wij echter nog steeds op het punt van: Handmatig alles omzetten.

We hebben namelijk 2 rekeningen bij de ABN (1 van mij is vanuit oudsher zo, en 1 gezamelijke) dus doen het maar handmatig overzetten.

Is een HELL tot nu toe, maar ik durf niet aan om zomaar klakkeloos om te gooien (voornamelijk m'n salaris durf ik niet te storten bij Bunq aangezien ik veel op forums lees dat je zomaar geblokkeerd kan worden als er ineens een bedrag van een rekening af komt die niet van jou is. De ABN rekening heet net als ik dus dat werkt, maar m'n werkgever totaal niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
thetakman schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:32:
[...]

Ik zie maar 1 optie, en die hebben wij nu ook. 2 Rekeningen met allebei een eigen EasyMoney ( dus 18 euro per maand) redelijk prijzig.

We hebben namelijk 2 rekeningen bij de ABN (1 van mij is vanuit oudsher zo, en 1 gezamelijke) dus doen het maar handmatig overzetten.

Is een HELL tot nu toe, maar ik durf niet aan om zomaar klakkeloos om te gooien (voornamelijk m'n salaris durf ik niet te storten bij Bunq aangezien ik veel op forums lees dat je zomaar geblokkeerd kan worden als er ineens een bedrag van een rekening af komt die niet van jou is. De ABN rekening heet net als ik dus dat werkt, maar m'n werkgever totaal niet)
Overstapservice aanvragen en je salaris wordt doorgestort. Dan komt het vanaf ABN naar Bunq, met de achterliggende rekeninggegevens en omschrijving mee. Dan voor de afloop van de 1 jaar het bij je werkgever laten omzetten als alles ok loopt.

Lijkt me overigens echt vreemd als je salaris leidt tot blokkering van je rekening. Tenzij het vanaf een buitenlands rekeningnummer met vage omschrijving komt.

Mbt de en/of rekeningen:
1x easy money en 1x easy bank zou moeten werken? Je hangt de en/of rekeningen onder de EM account holder en nodigt de EB account holder uit. Afhankelijk van je ‘wettelijke status’ (algemeenheid van goederen?) en de hoeveelheid geld die je bij bunq parkeert (ivm depositogarantiestelsel) kun je misschien ook af met een rekening waarop je partner kan meekijken. Met name handig tbv vaste kosten, want op die rekening kan jouw partner (met EB) dan géén betaalpas aanmaken

[ Voor 16% gewijzigd door Yorro op 26-02-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
thetakman schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:32:
[...]

Niet teveel zorgen: Ik heb een Nederlandse werkgever die vanaf een Nederlandse IBAN, het salaris op m’n Bunq stort, dat gaat altijd goed en word ik niet geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 10:57
Waarom is het geen optie als één een gratis rekening aanmaakt, en de ander het €8,99 pakket neemt en alles deelt?
Wat gaat er dan mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Since87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:19
Tarquin schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:39:
Waarom is het geen optie als één een gratis rekening aanmaakt, en de ander het €8,99 pakket neemt en alles deelt?
Wat gaat er dan mis?
Ik dacht dit met een Easy Money en Easy Bank account te doen. Aantal gezamelijke rekeningen aangemaakt en het werkte perfect. Tot het easy bank account aan het eind van de maand €19,- moest betalen voor de eerste 25 subrekeningen.

Het blijkt dat beide accounts het aantal rekeningen moet dekken. In feite worden rekeningnummers door beide houders betaald. Dit zal anders zijn als je iemand toegang verleend ipv mede eigenaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Hier ook nog een nieuwelings-vraagje :). Ik heb een Pack abonnement afgesloten. Mijn vrouw en ik zitten er nu in; nog twee "plaatsen" over dus. Komt goed uit, want we hebben twee kinderen. Leeftijd 10 en 12 jaar. Wat is nu wijsheid: dat onze beide kinderen ook in het "pack" gaan zitten of dat we een zogenaamde "kinderrekening" voor ze gaan openen in mijn account?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pi4DapKkfh8fD7Tf6dFAaKoBysA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fXnG9HIL1uznb0DDxqmvoeP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
smeerbartje schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:19:
Hier ook nog een nieuwelings-vraagje :). Ik heb een Pack abonnement afgesloten. Mijn vrouw en ik zitten er nu in; nog twee "plaatsen" over dus. Komt goed uit, want we hebben twee kinderen. Leeftijd 10 en 12 jaar. Wat is nu wijsheid: dat onze beide kinderen ook in het "pack" gaan zitten of dat we een zogenaamde "kinderrekening" voor ze gaan openen in mijn account?

[Afbeelding]
Ik ben dit nog niet eerder tegengekomen bij bunq, het is mij dus niet duidelijk of jouw kind dan een van jouw 25 IBANs gebruikt of een eigen abonnement krijgt. Ik vermoed het laatste, dat je dus ofwel een EasySavings, EasyBank of EasyMoney moet kiezen voor het kind.

Wat gebeurt er als je op de knop drukt en de stappen doorloopt?

PS:
Wel vind ik deze info, misschien had je het al gevonden, anders alsnog:
https://together.bunq.com...an-account-for-my-child/6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
Yorro schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:10:
[...]

Ik ben dit nog niet eerder tegengekomen bij bunq, het is mij dus niet duidelijk of jouw kind dan een van jouw 25 IBANs gebruikt of een eigen abonnement krijgt. Ik vermoed het laatste, dat je dus ofwel een EasySavings, EasyBank of EasyMoney moet kiezen voor het kind.

Wat gebeurt er als je op de knop drukt en de stappen doorloopt?

PS:
Wel vind ik deze info, misschien had je het al gevonden, anders alsnog:
https://together.bunq.com...an-account-for-my-child/6
Precies de vragen die ik ook heb. :)

Vandaar dat ik ze net even aan Bunq support heb gesteld.
Ik houd je hier op de hoogte.,

p.s. als ik doorklik, dan krijg ik onderstaand scherm. Ik wil het gelijk goed doen, dus ik ben nog niet verder gegaan dan dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQ0R29_WIH_iVoGIRFdEr-O0q5M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/24DR179qDCBZR2LhLry0WTYM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
smeerbartje schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 07:53:
[...]

p.s. als ik doorklik, dan krijg ik onderstaand scherm. Ik wil het gelijk goed doen, dus ik ben nog niet verder gegaan dan dit.

[Afbeelding]
Mooi dat je ons (niet alleen mij, er lezen vermoedelijk wel een paar geïnteresseerden mee) op de hoogte houdt.

Ik kan me voorstellen dat deze route (eerst de ouder, dan het kind) überhaupt de enige manier is om voor een minderjarige een rekening te openen, want bunq zal de toestemming van de meerderjarige willen vastleggen (identificeren).

Maar dan blijven idd de vragen (mbt apart abonnement op baan kind of niet) nog open.

Benieuwd naar de terugkoppeling van bunq support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-04 21:07
Even domme vraag, kan het zo niet vinden in de FAQ. Ik heb 2 gratis opnames in mijn bunq pakket. Vallen automatische incassos hier ook onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-05 01:42
VanBreukelen schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:58:
Even domme vraag, kan het zo niet vinden in de FAQ. Ik heb 2 gratis opnames in mijn bunq pakket. Vallen automatische incassos hier ook onder?
Ik neem dat je de opnames bij een pinautomaat bedoeld. Incasso's staan hier los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Welk bunq pakket heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@VanBreukelen
Volgens mij valt elke onttrekking van geld aan je spaarrekening (want daar heb je het over, neem ik aan?) daaronder.
@ChrisM
Is dat van belang? Die 2 gratis opnames (per maand) is toch iets van de spaarrekeningen, of zijn er ook andere rekeningen waarbij dat geldt? En bij die spaarrekeningen geldt die zelfde regeling, ongeacht je pakket, toch?

<John O`Mill>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Since87
[...]

[Afbeelding]
Ik heb onze nieuwe vriend Finn eens uitgehoord. Deze geeft trouwens best uitgebreid antwoord. Als het waar is wat hij antwoord;

Bij een kinderrekening kun je tot 25 subrekeningen kosteloos aanmaken. Dit aantal is inclusief spaarrekeningen en gezamenlijke rekeningen.

Voor de Easy Money en Easy Green plannen, kun je een rekening voor je kind openen zonder extra kosten. Deze plannen kosten respectievelijk €8,99 en €17,99 per maand.

Nee, een kind kan zelf geen subrekening openen op een kinderrekening. Als ouder of voogd heb je volledige controle over de rekening van je kind, inclusief het openen en beheren van subrekeningen.

Nee, de kinderrekening heeft een eigen set van 25 subrekeningen, ongeacht het abonnement van de ouder. Dit betekent dat de subrekeningen van de kinderrekening niet meetellen in het totaal van de ouder. Dus, als je een Easy Money abonnement hebt met 25 subrekeningen, en je opent een rekening voor je kind, dan heeft je kind ook 25 subrekeningen beschikbaar. Dit heeft geen invloed op jouw eigen aantal subrekeningen. 💳💰👍

[ Voor 14% gewijzigd door Since87 op 27-02-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ok klinkt interessant, telt de spaarrekening van een kinderrekening ook niet bij het "totaal"?
dus je kan dan per kind weer 100k wegzetten met rente en garantie?

dat is dan een handige truuc om meer spaargeld kwijt te kunnen op 1 easy money account :P
heb toevallig 2 van die kinderen, dus maar ff toevoegen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CT schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:52:
Ok klinkt interessant, telt de spaarrekening van een kinderrekening ook niet bij het "totaal"?
dus je kan dan per kind weer 100k wegzetten met rente en garantie?

dat is dan een handige truuc om meer spaargeld kwijt te kunnen op 1 easy money account :P
heb toevallig 2 van die kinderen, dus maar ff toevoegen
Ik betwijfel het. Die 100k is per persoon en fiscaal vallen je kinderen onder jou zolang ze minderjarig zijn. Hun spaargeld wordt fiscaal immers ook belast alsof het jouw spaargeld is.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Since87
Nou ik heb 2 kinderrekeningen geopend en krijg toch echt de vraag welk abonnement ik voor de kinderrekening wilt afsluiten. Dus voor 2 kinderen (onder de 12) minimaal 6,- per maand erbij als je ze met een betaalpas wilt leren omgaan.

Ik krijg eigenlijk steeds meer spijt van de overstap naar Bunq. Bij ING kost het basispakket 3,85 en een 2e rekeninghouder 1,10. Dus voor 4,95 ben je klaar, inclusief kinderrekeningen. Nu ben ik 23,98 kwijt voor hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-05-2024
Zie op mijn jaaroverzicht van bunq drie rekeningnummers. Eén ervan is die van mijn savings account. Geen idee waarvoor de andere twee zijn. Hebben jullie dit ook en waarvan zijn die andere rekeningnummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Since87 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:17:
[...]

Nee, de kinderrekening heeft een eigen set van 25 subrekeningen, ongeacht het abonnement van de ouder. Dit betekent dat de subrekeningen van de kinderrekening niet meetellen in het totaal van de ouder. Dus, als je een Easy Money abonnement hebt met 25 subrekeningen, en je opent een rekening voor je kind, dan heeft je kind ook 25 subrekeningen beschikbaar. Dit heeft geen invloed op jouw eigen aantal subrekeningen. 💳💰👍
Dank voor je fin-gesprekken :). Ik vraag me dan wel af of een kinder-account dan wel of niet een plek inneemt in je pack? Ik heb de vraag ook even hier gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Since87 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:16:
Nou ik heb 2 kinderrekeningen geopend en krijg toch echt de vraag welk abonnement ik voor de kinderrekening wilt afsluiten. Dus voor 2 kinderen (onder de 12) minimaal 6,- per maand erbij als je ze met een betaalpas wilt leren omgaan.

Ik krijg eigenlijk steeds meer spijt van de overstap naar Bunq. Bij ING kost het basispakket 3,85 en een 2e rekeninghouder 1,10. Dus voor 4,95 ben je klaar, inclusief kinderrekeningen. Nu ben ik 23,98 kwijt voor hetzelfde.
Gaat het je alleen om de kosten? Je stapt dus over van de ene naar de andere bank, uitsluitend om een paar euro per maand? Dan geeft ik je toch het advies eens iets verder te kijken dan alleen die paar euro.

Ik gebruik mijn huishoudrekening bij ABN AMRO nog steeds, maar voor alle andere zaken zit ik bij bunq. Ja, dat kost wat meer, maar daar krijg ik ook een heleboel voor terug. Het is me die extra euro's dus wel waard.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
smeerbartje schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:44:
[...]

Dank voor je fin-gesprekken :). Ik vraag me dan wel af of een kinder-account dan wel of niet een plek inneemt in je pack? Ik heb de vraag ook even hier gesteld.
Lekker nietszeggend antwoord geven ze daar 😕

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 15:53

mwa

LuckyStriker schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:01:
Zie op mijn jaaroverzicht van bunq drie rekeningnummers. Eén ervan is die van mijn savings account. Geen idee waarvoor de andere twee zijn. Hebben jullie dit ook en waarvan zijn die andere rekeningnummers?
Wat zijn jouw verwachtingen na het stellen van deze vraag? Dat wij weten waar jouw 2 andere rekeningnummers vandaan komen zonder enigszins inzicht te hebben in je account of jaaroverzicht? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Since87
Hippe Lip schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:11:
[...]

Gaat het je alleen om de kosten? Je stapt dus over van de ene naar de andere bank, uitsluitend om een paar euro per maand? Dan geeft ik je toch het advies eens iets verder te kijken dan alleen die paar euro.

Ik gebruik mijn huishoudrekening bij ABN AMRO nog steeds, maar voor alle andere zaken zit ik bij bunq. Ja, dat kost wat meer, maar daar krijg ik ook een heleboel voor terug. Het is me die extra euro's dus wel waard.
Het gaat me zeker niet om alleen de kosten. Het gaat me erom dat alles zo onduidelijk is.
Wij komen van een en/of rekening en dachten bij BUNQ met een Easy Bank en Easy Money, minimaal het zelfde te kunnen kwa subrekeningen/spaarpotjes. Echter krijgt de Easy Bank ineens een factuur voor 25 subaccounts, want het blijkt dat gezamenlijke rekeningen van beide een subrekening kost. Bij het openen van de gezamenlijke rekeningen wordt dat nergens gemeld.

Het openen van een kinderrekening is ook zo vaag. Nergens in de documentatie/tariefoverzicht wordt er over kinderrekeningen gesproken. Finn meld doodleuk dat het gratis is en 25 subaccounts geeft, maar bij het openen van de rekening en na het invoeren van BSN gegevens komt er tevoorschijn dat je ook hier gewoon een apart abonnement voor moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-05-2024
mwa schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:29:
[...]

Wat zijn jouw verwachtingen na het stellen van deze vraag? Dat wij weten waar jouw 2 andere rekeningnummers vandaan komen zonder enigszins inzicht te hebben in je account of jaaroverzicht? 8)7
Lol. Ik ken toevallig nog een tweetal mensen dat hetzelfde heeft. Kan geen toeval zijn, leek me zo. Dacht wellicht heeft iemand op het forum dit ook en weet diegene waarom je twee extra rekeningnummers hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:29
Al een tijdje heb ik Bunq maar inmiddels zit ik er maar over te denken om er weer weg te gaan.
Het is gewoon ondoorzichtig.

Wil ik een easy bank rekening openen, forceren ze je een easy green "trial" te nemen.
Dan moet je dit daarna handmatig weer terug zetten naar easy bank. Vies verdienmodel voor mensen die wat minder opletten. :r

Het is mij ook echt super onduidelijk hoe dat met gedeelde rekeningen zit. Je kan iemand toevoegen.. wordt niet gesproken over kosten, maar als ik elders kijk kost een gedeelde rekening een klap meer geld per maand.

[edit]
Inmiddels maar weer terug naar 'easy savings', ook dat ging niet zonder slag of stoot want hij zet je weer terug op de 'trial'.

[ Voor 35% gewijzigd door LED-Maniak op 28-02-2024 18:27 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Net mail gehad:

Our costs to do so have increased significantly. In order to continue providing you the best possible experience, we’re updating our pricing as of May 1, 2024.

The monthly plan fee for Easy Green, Easy Money and Easy Bank will increase by €1 for both Personal and Business accounts. For bunq Pack, the total monthly plan fee for up to 4 user accounts will increase by €4.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
[...]

[Afbeelding]
Wel erg onprofessioneel dat alle links op dat scherm (kosten, voorwaarden, privacy) naar een 404 foutmelding gaan. Je stemt dus ergens mee in, maar je weet niet wat. :/

_██_
(ಠ_ృ)

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:40
HekkeySE schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:28:
Net mail gehad:

Our costs to do so have increased significantly. In order to continue providing you the best possible experience, we’re updating our pricing as of May 1, 2024.

The monthly plan fee for Easy Green, Easy Money and Easy Bank will increase by €1 for both Personal and Business accounts. For bunq Pack, the total monthly plan fee for up to 4 user accounts will increase by €4.
En voor nieuwe gebruikers gaat het in op 1 maart. Er zijn nog wat kleine andere pricing update voor 'extra directors' en 'extra 25 bank accounts' (bovenop de 26 oid die je al krijgt met Easy Green/Money plans).

Meer info hier: https://together.bunq.com...of-march-1-and-may-1-2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Pfff kosten nog verder omhoog. Ze beginnen nu wel echt heel duur te worden

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Je zou toch denken dat het spaargeld ze een hoop oplevert…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jojost1
  • Laatst online: 12:40
DennusB schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:46:
Maar at the same time ga ik op zo’n momenten altijd zoeken wat 5+ en/of rekeningen & 10+ persoonlijke rekeningen ergens anders zouden kosten en raad eens: dat is op de meeste plekken onmogelijk en als je in de buurt wil komen is het overal duurder :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

DennusB schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:46:
Alles begint heel duur te worden helaas. ..

Het zal bij de andere banken niet veel beter zijn gok ik. Bij mij is de subscription fatigue intussen ook wel toegeslagen nu zoveel diensten hun prijzen significant hebben verhoogd. Ben intussen ook al van 4 video streaming diensten naar slechts een enkele gegaan omdat ze het daar helemaal bont maken momenteel.

F1TV verhoogd haar prijzen doodleuk even met 50%, het gaat nergens meer over.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ook pack met nog eens €4 omhoog, dus daar zit je dan aan €7,25 per maand per persoon. Inderdaad wel nog extremer geworden qua prijs, zeker met het stilzwijgend wegvallen van de optie om virtuele debitcards aan te maken waar ik me enorm aan erger. Wel gek ook, bunq heeft dikke winst gemaakt - maar kennelijk is het niet genoeg.

Ik hou het account nog wel even aan, zolang de rente iets hoger is dan bij anderen kan de meerprijs vergeleken met concurrenten gecompenseerd worden. Als dat zakt of nog erger: terug naar 0 gaat, dan hou ik het niet meer aan want dan is het ‘t niet waard - zeker niet met de gesnoeide functies die voor mij juist erg belangrijk waren.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Since87 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:37:
[...]
Echter krijgt de Easy Bank ineens een factuur voor 25 subaccounts, want het blijkt dat gezamenlijke rekeningen van beide een subrekening kost. Bij het openen van de gezamenlijke rekeningen wordt dat nergens gemeld.
Dat vind ook ik nog steeds schandalig. Je moet beiden betalen voor 25 rekeningen. Maak je individuele accounts dan is dat 25pp en dus 50 rekeningen in totaal. Maar maak je gezamenlijk elk tot de limiet rekeningen aan? Dan kan je er opeens maar maximaal 25 in totaal hebben en heb je gezamenlijk dus de helft minder rekeningen aan kunnen maken, maar je betaalt wel hetzelfde. Dat je moet zorgen dat je er elk max 25 aanmaakt kan ik nog inkomen, maar bij beiden laten tellen als rekening is oneerlijk. (1 rekening telt dan opeens als 2 rekeningen.)

Nog erger als je met meer dan 2 een rekening aanmaakt. Het kan tot 10 geloof ik. Dan kan je dus maar 25 rekeningen aanmaken ipv 250 voor hetzelfde geld en telt 1 rekening voor 10. :+ Nu vraag ik me af waar je er 250 voor nodig zou hebben, maar daar ging het niet om. :P

[ Voor 23% gewijzigd door WhatsappHack op 29-02-2024 19:49 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• MysticX
  • Niet online
Dit wordt niet echt leuk meer haha, 7,25 EUR per maand.

hi!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Youtl
Mag hopen dat met deze prijsstijging de Support response tijden afnemen en naar paar uur gaan ipv paar dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SASQUATXH
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-01 15:36
Youtl schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 00:04:
Mag hopen dat met deze prijsstijging de Support response tijden afnemen en naar paar uur gaan ipv paar dagen.
Ik vind die reageertijd ook schandalig. Ik heb 3 dagen geleden een support ticket geopend, welke nog niet beantwoord is. Voor 7,25/9,99 vind ik de service heel slecht. Ik ga dan ook eind van deze maand uit mijn BUNQ pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 17:38

Ves

A gadget addicted Bounty

jojost1 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:48:
[...]

En voor nieuwe gebruikers gaat het in op 1 maart. Er zijn nog wat kleine andere pricing update voor 'extra directors' en 'extra 25 bank accounts' (bovenop de 26 oid die je al krijgt met Easy Green/Money plans).

Meer info hier: https://together.bunq.com...of-march-1-and-may-1-2024
Echt toevallig dat gisterochtend het onderzoek van de Consumentenbond werd gepubliceerd.

En meteen in de middag het mailtje van Bunq kwam.

Je zou denken wanneer je €10 per maand betaald dat ze iets aan de support doen. Ik moest 9 dagen wachten op een antwoord over een bug. Wat uiteindelijk na het eerste contact met 4-6 uurtjes was opgelost.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Ves schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:15:
[...]

Echt toevallig dat gisterochtend het onderzoek van de Consumentenbond werd gepubliceerd.

En meteen in de middag het mailtje van Bunq kwam.

Je zou denken wanneer je €10 per maand betaald dat ze iets aan de support doen. Ik moest 9 dagen wachten op een antwoord over een bug. Wat uiteindelijk na het eerste contact met 4-6 uurtjes was opgelost.
En het is ook niet heel gek dat Bunq de prijzen verhoogt en het lang duurt op een reactie van Support.

Vergeet niet dat Bunq heel actief consumenten werft voor hun gratis spaarrekening. En deze mensen betalen niks maar een deel hiervan heeft geen idee hoe een en ander werkt en zal dan meteen om hulp vragen bij Support wat de nodige druk brengt.

Het zou voor Bunq een goede zaak zijn om hier wat aan te doen door het verdubbelen van het aantal medewerkers bij de klantenservice of een andere oplossing bedenkt, om die wachttijd omlaag te krijgen. de SOS functie is leuk maar die krijg je 1x per maand met het idee dat het voor nood is.

Bij Revolut krijg ik ook altijd vrij snel antwoord en meestal is dat binnen 15 min, soms 30-60 min en een enkele keer gaat er over de uur heen (in het weekend bijv of laat in de avond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1970588

Zijn de budgeting bugs er al uit, ik kan me nog herinneren 2 maanden terug dat aankopen verkeerd werden gecategoriseerd. Zo was huur bij boodschappen. Budgeting tab gaf mij incorrecte cijfers. 750 aan boodschappen terwijl overduidelijk via transactiehistorie te zien is dat dit niet zo is.

Wil graag weer terug want lijkt me fijn om in een opslag te zien hoeveel ik aan boodschappen uitgeef maandelijks. Maar betwijfel omdat:
  • Budgeting features vol met bugs
  • Als het een keer mis gaat zoals hier: https://www.reddit.com/r/..._after_3_years_and_being/
  • kort samengevat heeft deze meneer in de app gezien dat er bedragen zijn afgeschreven terwijl hij dit niet heeft gedaan. Dit bleek om een contactless payment te gaan. Bij ABN, ING etc. ben je blijkbaar hiervoor gedekt. (Als bijvoorbeeld je pasje kwijt is en iemand gebruikt je pas voor contactloos betalen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Anoniem: 1970588 Nee, het is nog steeds volstrekt onbruikbaar en dan vooral omdat filters totaal niet werken. Categorisatie problemen kan je wel zelf oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

WhatsappHack schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 23:35:
@Anoniem: 1970588 Nee, het is nog steeds volstrekt onbruikbaar en dan vooral omdat filters totaal niet werken. Categorisatie problemen kan je wel zelf oplossen.
Helemaal mee eens. Die budgeting is onbruikbaar omdat het systeem erachter zo ondoorzichtig is. Elke mutatie wordt gelinkt aan een categorie, maar dat gebeurt op basis van een kenmerk (van die uitgave) dat je niet zomaar ziet. Je weet dus om te beginnen al niet welk kenmerk een mutatie heeft.

En dan is er niet gewoon een tabel die de relatie tussen elk van die kenmerken en de bugetterinscategorieën (reizen, abonnement, e.d.) weergeeft en waarin je die relatie kan aanpassen.

Dát zou héél veel schelen in duidelijkheid én in acceptatie van die automatische budgettering.
Aan de andere kant wordt dan mss ook heel snel heel duidelijk hoe kreupel dat systeem is en dat het voor sommigen (velen?) onbruikbaar is?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel jammer. Misschien dan maar nog even wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:46
Ja, mee eens. Bunq is goed in bankieren. Betalen en betaald worden werkt heerlijk. Je kan links sturen, accounts aanmaken, virtuele passen aanmaken, limieten instellen, accounts delen met anderen, informatie delen via de API, en zo verder. Ik wordt nooit verrast door een onverwachte betaling. Daar zit de waarde van bunq.

Budgeteren is meer een bijzaak. Er zijn betere budget applicaties bij bedrijven voor wie dat de hoofdzaak is. Ik zit zelf bij You Need A Budget. Als je als een boekhouder wilt werken is GNU Cash een goede optie. Een spreadsheet werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik had vandaag iets vreemd in de bunq app: Een 5-tal "APPLE PAY" geweigerde betalingen van volgens mij € 0,00 (dat staat er althans bij maar dan doorgestreept). Daaronder staat "Geweigerde pinbetaling".

Bij de details in de transactie zelf staat "APPLE PAY St. Louis, US" en dan "De pinbetaling werd geweigerd tijdens de verwerking." Voor de rest helemaal geen aanvullende informatie. Geen reden waarom de betaling is geweigerd of waarvoor de betaling gedaan zou moeten worden.

Ik heb Apple Pay alleen op mijn eigen iPhone geactiveerd en gebruik het bijna nooit. Ben ook heel de dag niet buiten geweest dus ben benieuwd hoe en waar er dan een Apple Pay transactie zou hebben moeten plaatsvinden vanaf mijn bunq pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Executor16 Was hier volgens mij pas nog iemand met hetzelfde probleem hier, maar kan het niet direct terugvinden - moet je ff zoeken.

Mede om deze reden heb ik een tijd geleden al eens aan bunq gevraagd om een overzicht beschikbaar te maken (gewoon in de app) van op welke apparaten Apple Pay actief is, per pas. Maar uiteraard geen reactie noch actie. ;)

Ik zag laatst ook opeens een melding “Je pas is verwijderd van Apple Pay”. Geen enkele toelichting waarom, om welk device het gaat, etc.: niets. Je kan enkel zien om welke pas het gaat. Ik vond dat niet zo fijn; ik had zelf niets gewijzigd aan passen, dus waarom wordt er opeens iets verwijderd, door wie en van welk apparaat precies? Niet in te zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Die reply ook echt 2 minutes ago :o Dank voor de link!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
WhatsappHack schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:11:
@Executor16 Was hier volgens mij pas nog iemand met hetzelfde probleem hier, maar kan het niet direct terugvinden - moet je ff zoeken.

Mede om deze reden heb ik een tijd geleden al eens aan bunq gevraagd om een overzicht beschikbaar te maken (gewoon in de app) van op welke apparaten Apple Pay actief is, per pas. Maar uiteraard geen reactie noch actie. ;)

Ik zag laatst ook opeens een melding “Je pas is verwijderd van Apple Pay”. Geen enkele toelichting waarom, om welk device het gaat, etc.: niets. Je kan enkel zien om welke pas het gaat. Ik vond dat niet zo fijn; ik had zelf niets gewijzigd aan passen, dus waarom wordt er opeens iets verwijderd, door wie en van welk apparaat precies? Niet in te zien.
Heb in februari ook twee dagen achter elkaar in totaal 9 keer de melding gehad dat passen verwijderd zijn uit Apple Pay. Heel vreemd... Voelt niet heel veilig. Ook niet als het een onschuldige bug zou zijn :X

[ Voor 3% gewijzigd door Tdem op 04-03-2024 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik heb een easy-money abonnement (onderdeel van mijn bunq pack) en ik probeer "auto export" aan te zetten. Alleen dit lukt niet, want ik krijg enkel de optie om te upgraden naar easy green. Maar dat wil ik dus niet. Zie onderstaande screenshots.

Dus ná het klikken op "auto export inschakelen) moet ik het email adres (voor de exports) en de rekeningen selecteren. En daarna verschijnt deze "upgrade naar green"-vraag. Ik zie nergens een mogelijkheid om door te gaan ZONDER te upgraden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flSjcxW8HnVcDt-8LyVgQwER2XA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NCzidmUCZ1Zi5pv2KkLAgMnm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8qj-WyzP4qOpEhowYsHBLdytX8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GXvsLKG7iWA1kbBDBPJGgiVj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door smeerbartje op 05-03-2024 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewClassic
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:53
smeerbartje schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 07:46:
Ik heb een easy-money abonnement (onderdeel van mijn bunq pack) en ik probeer "auto export" aan te zetten. Alleen dit lukt niet, want ik krijg enkel de optie om te upgraden naar easy green. Maar dat wil ik dus niet. Zie onderstaande screenshots.

Dus ná het klikken op "auto export inschakelen) moet ik het email adres (voor de exports) en de rekeningen selecteren. En daarna verschijnt deze "upgrade naar green"-vraag. Ik zie nergens een mogelijkheid om door te gaan ZONDER te upgraden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo te zien alleen beschikbaar op de zakelijke varianten van Easy Money en Easy Green. Dus welke variant van Easy Money heb je?

@tommy.the.spotter
Canon R6 - EF 100-400L ii - RF 24-105 F4L

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Tdem schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:24:
[...]

Heb in februari ook twee dagen achter elkaar in totaal 9 keer de melding gehad dat passen verwijderd zijn uit Apple Pay. Heel vreemd... Voelt niet heel veilig. Ook niet als het een onschuldige bug zou zijn :X
bunq heeft zojuist mensen per mail het volgende gestuurd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUvEzyOdbNLQ9CDolG2hmFojIDs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aja4yLDEhSOU27iTLx8j7RI4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Anoniem: 1970588 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:02:
[...]

bunq heeft zojuist mensen per mail het volgende gestuurd:
[Afbeelding]
Merci! Hier geen mail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ter voorbereiding op de belastingaangifte wilde ik mijn jaaroverzicht downloaden. Ik sla dit nog lokaal op, dus even via web ingelogd. Inloggen met telefoonnummer werkte niet (waarschijnlijk omdat ik 06 gebruikte i.p.v. +316), via scannen QR middels de Bunq app wel.
Nergens een jaaroverzicht te vinden. Volgens screenshots zou er een submenu 'accountancy' moeten zijn zodra je je profiel opent, maar die stond er bij mij niet tussen. In de Bunq app wel, dus van daaruit maar gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
NewClassic schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:24:
[...]

Zo te zien alleen beschikbaar op de zakelijke varianten van Easy Money en Easy Green. Dus welke variant van Easy Money heb je?
Ik heb easy money (zit in Bunq pack). Klein beetje onduidelijk allemaal; als ik deze pagina bekijk, dan lijkt het alsof easy money de auto-export feature heeft, ongeacht of het een zakelijk account is of niet. Toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Gloeiende, wat is de helpdesk slecht. Ik meld een bug (automated sorting naar externe rekeningen kun je niet individueel exporteren als PDF). Eerst Finn die de functionaliteit uitlegt (dat werkt niet), vervolgens een medewerker die mij om een algemene export vraagt en vervolgens bevestigt dat de betaling is gedaan. 8)7 Inmiddels een medewerker die het probleem in ieder geval begrijpt en even een paar dagen nodig heeft om te bevestigen dat het echt een bug is. :X

Op dit soort momenten word ik heel zenuwachtig van bunq. Zolang het goed gaat, is het leuk, maar als het niet goed gaat, weet ik vrij zeker dat bunq niet snel genoeg gaat reageren.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewClassic
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:53
smeerbartje schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:31:
[...]

Ik heb easy money (zit in Bunq pack). Klein beetje onduidelijk allemaal; als ik deze pagina bekijk, dan lijkt het alsof easy money de auto-export feature heeft, ongeacht of het een zakelijk account is of niet. Toch?
Hmm vreemd, volgens de pagina die jij linked zou je dat inderdaad verwachten. Consistentie is niet hun sterkste punt blijkt maar weer.

Heb het ook even getest (heb ook Easy Money Personal, zonder pack) en ik moet ook echt upgraden naar Easy Green voor ik de auto export kan gebruiken.

@tommy.the.spotter
Canon R6 - EF 100-400L ii - RF 24-105 F4L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

CT schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 07:32:
Na weken een update..
Heb nog geen tijd gehad voor actie maar de aanvraag staat nog steeds op Pending 😂 mijn volgende actie gaat ook zijn dat ze dit product in de afvalbak kunnen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaMaL!
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05-2024
Iemand praktijkervaring met het omzetten van "travel" naar "easy savings", en dan specifiek of 1) daarbij het IBAN van de rekening behouden blijft, en 2) of je vooraf nog die travel-creditcard/bankpas moet uitzetten of andere zaken moet aanpassen om niet in een kostenval te trappen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Since87
Van het weekend de inlog ingesteld op de telefoon van mijn zoontje van 10. Verificatie duurde helaas een dag…

Ik had verwacht dat de term kinderrekening iets meer betekende dan alleen inzage. Hij kan zijn eigen limieten instellen, zelf subrekeningen openen en zijn abonnementsvorm aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smeerbartje
Voor de mensen die ook een eeuwigheid wachten op de activatie van hun easy-savings account: het blijkt dat je dus 50 euro in moet leggen, pas dan gaan de 4 a 5 werkdagen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 00:05
Heeft iemand hier ervaring met geld overmaken naar een Rabobank rekening van een Bunq spaarrekening?

Transacties van Rabobank naar Bunq zijn bij mij altijd altijd netjes direct aangekomen maar andersom duurt het momenteel al een paar uur en is het geld van Bunq naar Rabobank nog niet binnen. Bij de verwachtte aankomsttijd in de Bunq app staat ''gearriveerd''.

Ik dacht dat instant payments ondertussen al werkten tussen alle Nederlandse banken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
  • Laatst online: 13:25
Redblader schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:03:
Heeft iemand hier ervaring met geld overmaken naar een Rabobank rekening van een Bunq spaarrekening?

Transacties van Rabobank naar Bunq zijn bij mij altijd altijd netjes direct aangekomen maar andersom duurt het momenteel al een paar uur en is het geld van Bunq naar Rabobank nog niet binnen. Bij de verwachtte aankomsttijd in de Bunq app staat ''gearriveerd''.

Ik dacht dat instant payments ondertussen al werkten tussen alle Nederlandse banken?
Toevallig vd week 2x 10k van Bunq naar Rabo overgezet, kreeg direct een melding dat het ontvangen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online

Dat zou instant moeten zijn, anders even contact zoeken met bunq Support. :P

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:23

Afgelopen maandag een wat groter bedrag overgemaakt naar een rekening van de Rabobank en dat duurde een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 00:05
Faxe schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:10:
[...]

Afgelopen maandag een wat groter bedrag overgemaakt naar een rekening van de Rabobank en dat duurde een paar uur.
Het heeft bij mij ook uiteindelijk 5 uur geduurt maar het is wel aangekomen. :)

Wel apart dat er toch wel wat verschil zit in hoe "instant" dit allemaal gaat maar een paar uur valt ook nog wel te overzien.
MysticX schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:44:
[...]

Dat zou instant moeten zijn, anders even contact zoeken met bunq Support. :P
Van wat ik zoal mee krijg over Bunq support en snelheid/kwaliteit hiervan dan had ik hier waarschijnlijk pas over een paar dagen een antwoord op. :P

[ Voor 28% gewijzigd door Redblader op 14-03-2024 21:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 11:27
Of je krijgt nooit antwoord. Ik heb maanden geleden een melding van een inbreuk op mijn account gemaakt ("je hebt je pas tijdelijk gedeactiveerd". Ik zou een creditcard gedeactiveerd hebben terwijl ik dat echt niet gedaan had). Wachtwoord veranderd, en melding gemaakt. Nooit reactie op gekregen.
Nu bleek het achteraf een vreemde, onaangekondigde actie van Bunq zelf te zijn geweest waarbij de bestaande creditcard op Easy Savings werd omgezet naar een virtuele creditcard. Communicatie en support is dus niet het sterkste punt van Bunq, zullen we maar zeggen. Nu moest ik stantepede bij allerlei winkels en apps mijn creditcardgegevens aanpassen, terwijl ik ook nog een tijd in verwarring zat of mijn account nou gehacked was.
Maar goed, ik heb een gratis spaarrekening met gratis debetkaart, maar mij zul je geen betaalde rekening bij deze 'bank' zien nemen.
Pagina: 1 ... 135 ... 159 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"