• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:17

mwa

Beekforel schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 12:41:
[...]

Wat is je geheim? :D

Win af en toe wel wat maar het is nooit veel.
Het geheim? Mijn kinderen draaien altijd aan het rad (vinden ze leuk). Dus uhh.. je kunt ze inhuren?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:28

TheVMaster

Moderator WOS
Ik had laatst ook een keer 50% van een bedrag van (helaas maar) 20 euro. Maar goed, gewoon altijd blijven draaien. Ik hoop nog steeds een keer op 10x van een lekker hoog bedrag

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Beekforel schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 12:41:
[...]

Wat is je geheim? :D

Win af en toe wel wat maar het is nooit veel.
Om het te debuggen zou je de app in een emulator kunnen draaien. Denk hierbij aan Waydroid.

Het geheim is zeer lage kans, die ook nog eens geheim is. Als het goed is berekenen ze die volledig remote (immers van eerdere iteratie van deze feature draaide lokaal en was daardoor eenvoudig te manipuleren). Waardoor de kans niet transparant is.

Mijn take: als ik bunq was, zou ik de kans verhogen bij lage bedragen. Hierdoor krijg je een ogenschijnlijk hogere signal to noise, terwijl het signal eigenlijk doorgaans alsnog zeer zwak is. Vergelijkbaar met een loterij die zorgt dat slachtoffers 'klanten' met regelmaat 'winnen'. Of eigenlijk: het gevoel krijgen dat ze gewonnen hebben, terwijl het peanuts blijkt te zijn.

Dat er dan een paar mensen zijn die wel de jackpot verdienen: dat is ten eerste niet te verifiëren (we weten dat hier ook medewerkers van bunq zitten), en ten tweede hoeveel ze uitgeven, en hoeveel ze extra uitgeven (het doel), vertellen ze er niet bij. Ten derde is het mooie reclame voor een non-feature. Want de echt grote bedragen zijn naar alle waarschijnlijkheid outliers.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Jerie schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 15:30:
[...]

Om het te debuggen zou je de app in een emulator kunnen draaien. Denk hierbij aan Waydroid.

Het geheim is zeer lage kans, die ook nog eens geheim is. Als het goed is berekenen ze die volledig remote (immers van eerdere iteratie van deze feature draaide lokaal en was daardoor eenvoudig te manipuleren). Waardoor de kans niet transparant is.

Mijn take: als ik bunq was, zou ik de kans verhogen bij lage bedragen. Hierdoor krijg je een ogenschijnlijk hogere signal to noise, terwijl het signal eigenlijk doorgaans alsnog zeer zwak is. Vergelijkbaar met een loterij die zorgt dat slachtoffers 'klanten' met regelmaat 'winnen'. Of eigenlijk: het gevoel krijgen dat ze gewonnen hebben, terwijl het peanuts blijkt te zijn.

Dat er dan een paar mensen zijn die wel de jackpot verdienen: dat is ten eerste niet te verifiëren (we weten dat hier ook medewerkers van bunq zitten), en ten tweede hoeveel ze uitgeven, en hoeveel ze extra uitgeven (het doel), vertellen ze er niet bij. Ten derde is het mooie reclame voor een non-feature. Want de echt grote bedragen zijn naar alle waarschijnlijkheid outliers.
Het is ook grote onzin. Waarom moet de bank-app worden 'game-ified'? Straks krijgen we nog daily login bonusses, booster packs en weet ik veel.

Als bunq eerlijk zou zijn, hadden ze de kans voor dat rad gewoon direct geintegreerd bij betalingen en automatisch het 'gewonnen' bedrag bijgeschreven.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Recent teruggegaan naar free, kreeg vrij vlot daarna een enquête (naja was 1 vraag :P) met waarom ik geen betaald abo meer had. Wel slim dat banken of andere bedrijven dit doen, niets zo dom om je klanten geruisloos te laten gaan of naar iets gratis te laten overstappen zonder dat je ze vraagt hoe of wat. Of ze wat met de feedback doen...dat is een andere vraag ;)

Blijf erbij dat bunq veel biedt voor de 3,99, en ook de gratis versie biedt veel t.o.v. anderen. Nog steeds bijzonder dat de 'grootbanken' zo karig blijven, maar ja..andere discussie.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 17:45
2Dutch schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 16:25:

Blijf erbij dat bunq veel biedt voor de 3,99, en ook de gratis versie biedt veel t.o.v. anderen. Nog steeds bijzonder dat de 'grootbanken' zo karig blijven, maar ja..andere discussie.
Mja, waarom mag je bij het pakket van 3,99 maar 5 IBANs hebben en bij 9,99 wel 25 IBANs?
Sinds 2020 zijn die IBANs nagenoeg kosteloos voor ze: https://www.betaalvereniging.nl/actueel/laatste-10-cijfers-nederlands-iban-vanaf-2020-meer-los-gebruiken/

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:23
rr7r schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 17:04:
[...]

Mja, waarom mag je bij het pakket van 3,99 maar 5 IBANs hebben en bij 9,99 wel 25 IBANs?
Sinds 2020 zijn die IBANs nagenoeg kosteloos voor ze: https://www.betaalvereniging.nl/actueel/laatste-10-cijfers-nederlands-iban-vanaf-2020-meer-los-gebruiken/
Winst ?

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:01

Ves

A gadget addicted Bounty

Net als nieuwsbrief gekregen. Blijkbaar was bunq Update 32 er weer.
https://www.bunq.com/nl-nl/update-32

Snap niet hoe dat mag op de turkse lira.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6c5_zTGplAlo1hRUSgJDXVGIwU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1Tu5DZsERFTyJVNSRwRJBfv0.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWmr2azcpJ169PthQDQrw-bDUsM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nT4ItADRqH0J4ePJEMaJCGLv.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpf9kZCWTWaF_-Av4GZY4dy-3JY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4vM7ca4SA3l2UFBxH9J4dzD4.png?f=user_large

Game PC 2024

• W1ck1e
Ves schreef op donderdag 24 september 2026 @ 21:53:
Net als nieuwsbrief gekregen. Blijkbaar was bunq Update 32 er weer.
https://www.bunq.com/nl-nl/update-32

[Ik] Snap niet hoe dat mag op de turkse lira.
...
Je moet wel even bewust zijn van het koersrisico. Maar waarom zou het niet moeten mogen ?

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:38
Ves schreef op donderdag 24 september 2026 @ 21:53:
Snap niet hoe dat mag op de turkse lira.
Bedankt voor het delen van de info. Turkije heeft op het moment last van stevige inflatie. Afgelopen jaar was de inflatie iets boven de 30% en had je die 30% rente alleen al nodig om in euro gelijk te blijven.

De Turken zelf staan op de dag van salarisbetaling in de rij om hun geld in euros of dollars om te wisselen.

[ Voor 3% gewijzigd door Delay op 24-09-2026 23:14 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

W1ck1e schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:10:
[...]

Je moet wel even bewust zijn van het koersrisico. Maar waarom zou het niet moeten mogen ?
Misleiding. Want die 30% rente komt overeen met 0% rente op euro.
Zorgplicht van de bank etc zal wel om de hoek komen kijken.

/edit: maar gaan ze nu eindelijk echte creditcards uitgeven?

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 25-09-2026 07:55 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:02
YakuzA schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 07:51:
[...]

/edit: maar gaan ze nu eindelijk echte creditcards uitgeven?
Ziet er wel naar uit en ben er blij mee. Heb direct een spot aangevraagd, kan ik klarna ditchen want dat gebruik ik om eerst het product binnen te hebben en dan direct te betalen. Ook handig voor de reizen naar buitenland als je een auto o.i.d. wilt huren.

• W1ck1e
YakuzA schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 07:51:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A7L-QgvURKOTHd2_hHj6HZ-NAeo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vcFcnDsL0KPhRk3vnrnxOJYL.png?f=user_large
Het staat er keurig bij. Dat niet lezen lijkt mij een keuze.

@Delay De 30% inflatie in Turkije is niet wat hier (in Nederland) van belang is in dit kader. Wel het koersverloop van de lira tov de euro:

van hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nW0Vp2nG8vV9R3ETTX3zyOq1yfU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9VyxrCYRTf37ByV1BlqdfZdk.png?f=fotoalbum_large

Uitgaande van een koersverlies van 13,07% in de laatste 12 maanden valt het nog wel mee. (Geen advies)

[ Voor 40% gewijzigd door W1ck1e op 25-09-2026 08:34 ]

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Pukson schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 08:10:
[...]

Ziet er wel naar uit en ben er blij mee. Heb direct een spot aangevraagd, kan ik klarna ditchen want dat gebruik ik om eerst het product binnen te hebben en dan direct te betalen. Ook handig voor de reizen naar buitenland als je een auto o.i.d. wilt huren.
Toch benieuwd: wat is daar de usecase van…? Ik begrijp de appeal niet. Het geld moet je sowieso hebben. Bij debit wordt het afgeboekt en krijg je het bij retour terug. Bij credit wordt het afgeboekt en krijg je het bij retour terug. Het enige verschil is dat je de betaling maximaal 31 dagen uitstelt ipv dat het meteen wordt afgeschreven. (Als je afschrijvingsdag de 1e van de maand is en je koopt op de 31e iets, dan stel je het minder dan 24 uur uit :+). Per saldo bereik je precies hetzelfde, alleen heb je tijdelijk een schuld ipv dat het meteen settled is. Wat heb je daaraan? :)

Kijk is het nu een dure aankoop en via CC betalen levert je 6 maanden verzekering op ofzo: helemaal helder. Maar dat zit hier niet op. :X (Verder ook geen oordeel ofzo he, ik kan gewoon zelf geen usecase verzinnen waarom dit (CC/Klarna) fijner is dan gewoon meteen afrekenen, vandaar de vraag. :P)

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 25-09-2026 18:07 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:47

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Weer mooie toevoegingen allemaal die bunq update, in retrospect, had mr Niknam niet beter voor die kansspel vergunning kunnen gaan ipv een banklicentie :+

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:46
WhatsappHack schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 18:05:
[...]

Toch benieuwd: wat is daar de usecase van…? Ik begrijp de appeal niet. Het geld moet je sowieso hebben. Bij debit wordt het afgeboekt en krijg je het bij retour terug. Bij credit wordt het afgeboekt en krijg je het bij retour terug. Het enige verschil is dat je de betaling maximaal 31 dagen uitstelt ipv dat het meteen wordt afgeschreven. (Als je afschrijvingsdag de 1e van de maand is en je koopt op de 31e iets, dan stel je het minder dan 24 uur uit :+). Per saldo bereik je precies hetzelfde, alleen heb je tijdelijk een schuld ipv dat het meteen settled is. Wat heb je daaraan? :)

Kijk is het nu een dure aankoop en via CC betalen levert je 6 maanden verzekering op ofzo: helemaal helder. Maar dat zit hier niet op. :X (Verder ook geen oordeel ofzo he, ik kan gewoon zelf geen usecase verzinnen waarom dit (CC/Klarna) fijner is dan gewoon meteen afrekenen, vandaar de vraag. :P)
Als je een wat hogere cash flow met grotere uitgaven dan is het fijn om soms wat later te betalen zodat je nog wat rente kan krijgen op die 2400 euro.

Agentic Boekhouden voor prima prijs: goldmary.eu. || finebutwhy.com || FSD is geweldig

• rr7r
Ecological schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 18:32:
[...]

Als je een wat hogere cash flow met grotere uitgaven dan is het fijn om soms wat later te betalen zodat je nog wat rente kan krijgen op die 2400 euro.
Open dan een rekening bij Trade Republic, levert je meer op. Tenzij je beide kan doen.

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:46
rr7r schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 18:35:
[...]

Open dan een rekening bij Trade Republic, levert je meer op. Tenzij je beide kan doen.
Heb ik al ;)

Agentic Boekhouden voor prima prijs: goldmary.eu. || finebutwhy.com || FSD is geweldig

• Pukson
WhatsappHack schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 18:05:
[...]

Het is voor mij puur dat ik graag het geld pas betaal als ik het product binnen heb en alles naar tevredenheid is, ik wacht dus niet de volledige periode. Product binnen en alles werkt top, dan klarna openen en direct betalen. Als ik via ideal direct betaal, en het bevalt niet. Als ik het dan retourneer kan het zo 1 week duren of soms wel eens langer alvorens ik mijn geld terug heb. Daar heb ik persoonlijk de pest in. Zo duurde het bij mij eens 3 weken voor ik mijn geld terug kreeg van Amazon na een retour. 270 euro was dat, dan had ik het liever dus via een Klarna betaald. Ik ben mijn geld niet kwijt, Klarna zet de betaling op pauze en krijg vanzelf bericht dat de betaling dan niet meer voldaan hoef te worden.

Ieder zijn ding uiteraard. Maar voor mijzelf vind ik het prettig.

[ Voor 3% gewijzigd door Pukson op 25-09-2026 19:36 ]

• rr7r
Pukson schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 19:33:
[...]

Het is voor mij puur dat ik graag het geld pas betaal als ik het product binnen heb en alles naar tevredenheid is, ik wacht dus niet de volledige periode. Product binnen en alles werkt top, dan klarna openen en direct betalen. Als ik via ideal direct betaal, en het bevalt niet. Als ik het dan retourneer kan het zo 1 week duren of soms wel eens langer alvorens ik mijn geld terug heb. Daar heb ik persoonlijk de pest in. Zo duurde het bij mij eens 3 weken voor ik mijn geld terug kreeg van Amazon na een retour. 270 euro was dat, dan had ik het liever dus via een Klarna betaald. Ik ben mijn geld niet kwijt, Klarna zet de betaling op pauze en krijg vanzelf bericht dat de betaling dan niet meer voldaan hoef te worden.

Ieder zijn ding uiteraard. Maar voor mijzelf vind ik het prettig.
Ja maar dat komt omdat je met Klarna nog geen ervaring hebt dat bij een retour de winkelier dom doet en je betaald hebt met Klarna. Want zelfs als je alle bewijsstukken in je bezit hebt en overdraagt aan Klarna, "kan" (dwz wil) Klarna alleen de vordering op jou uitstellen met de termijnen die ze 'normaal' aanbieden en wachten ze gewoon bericht van de winkelier af voordat ze de vordering op jou intrekken.

En je ervaring met Amazon lijkt achterhaald, want inmiddels krijg ikzelf bij kleinere bedragen de restitutie al op het moment dat ik het pakketje bij de pakketvervoerder heb afgegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door rr7r op 25-09-2026 20:05 ]

• Pukson
rr7r schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 20:02:
[...]

Ja maar dat komt omdat je met Klarna nog geen ervaring hebt dat bij een retour de winkelier dom doet en je betaald hebt met Klarna. Want zelfs als je alle bewijsstukken in je bezit hebt en overdraagt aan Klarna, "kan" (dwz wil) Klarna alleen de vordering op jou uitstellen met de termijnen die ze 'normaal' aanbieden en wachten ze gewoon bericht van de winkelier af voordat ze de vordering op jou intrekken.

En je ervaring met Amazon lijkt achterhaald, want inmiddels krijg ikzelf bij kleinere bedragen de restitutie al op het moment dat ik het pakketje bij de pakketvervoerder heb afgegeven.
Die ervaring is van x aantal weken terug, maar zoals gezegd zo heb ik het ervaren. En zo werkt het nou eenmaal prettig voor mij ieder zijn ding. Ook heb ik al eens ervaren met een winkel die niet makkelijk deed, Klarna koos mijn kant na alle bewijzen. Vond het juist een prettige ervaring.
Pagina: 1 ... 169 170 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"