Is het normaal dat overmaken van Rabobank naar Bunq een dag duurt? Gisteren om 19.00 uur 300 euro overgemaakt en het staat nu pas op m'n Bunq account.
smeerbartje schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:25:
Is het normaal dat overmaken van Rabobank naar Bunq een dag duurt? Gisteren om 19.00 uur 300 euro overgemaakt en het staat nu pas op m'n Bunq account.
:fill(white):strip_exif()/f/image/2YPnhx7JFGK6dkMjv3aQE35x.png?f=user_large)
Dat kan te maken hebben met de hoogte van het bedrag. De controle op witwassen neemt steeds 'bijzonderder' en uitgebreidere vormen aan. Ook kan er antifraudecontrole of iets vergelijkbaars (oplichting?) in het spel zijn.Redblader schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:40:
[...]
Het heeft bij mij ook uiteindelijk 5 uur geduurt maar het is wel aangekomen.![]()
Wel apart dat er toch wel wat verschil zit in hoe "instant" dit allemaal gaat maar een paar uur valt ook nog wel te overzien.
Ik heb het ook elders gemerkt toen ik een groter bedrag moest overmaken tussen twee eigen rekeningen bij verschillende banken. Komt uiteindelijk voor elkaar, maar je bent toch verrast doordat we de luxe van instant betalingen gewend zijn.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
haha dat is ECHT toevallig.
maar goed, alles verklaard dus. Thanks
Ben ik weer met een Bunq vraag
. Mijn vrouw kreeg een aantal dagen geleden onderstaande phising attempt binnen. Nu is dat op zich niet zo'n probleem, alleen ik vraag me af hoe dus deze phising-mensen weten dat we sinds kort bij Bunq zitten?
Ze heeft deze mails NOOIT gehad. We zijn net twee weken bij Bunq en plotseling krijgt ze zo'n mail. Hoe kan dat nu?
Ze heeft deze mails NOOIT gehad. We zijn net twee weken bij Bunq en plotseling krijgt ze zo'n mail. Hoe kan dat nu?
/f/image/CWPNxyR7wDsS7hUpYl2jojgG.png?f=fotoalbum_large)
@smeerbartje toeval? Net als dat je overal dezelfde auto's ziet als je een nieuwe hebt?
Informatie lekt vrij makkelijk. Ik belde laatst naar iemand die aquarium verkoopt als bijbaan. Een uur later kreeg ik advertenties voor aquariums te zien. Er zal op een van de telefoons wel een app staan die de inkomende calls doorgeeft ofzo.smeerbartje schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:50:
Misschien Google je op bunq, ziet een app met een advertentie library dat je bunq geinstalleerd hebt, of heeft je oude bank account een automatische koppeling die doorgeeft dat je geld naar bunq hebt overgeboekt, ziet de AH app dat je nu een betaling met een bunq kaart doet, ziet een kennis dat je nu geld overmaakt vanaf bunq, enz. De informatie deling is eindeloos!
Anoniem: 1970588
Dat heeft er mee te maken dat iemand die bunq heeft, met behulp van je email of telnr kan inzien of je klant bent. (Als jij toegang geeft aan bunq om je contacten in te zien, dan zul je zien dat diegene die ook bunq hebben, dit zichtbaar voor je is.) De persoon / organisatie die jou deze phising stuurt, heeft bunq en heeft toevallig jouw email of tel nr van een gelekte lijst. Hij vult deze email / tel in en kan zien of je een bunq gebruiker bent. Persoon besluit dan phising te sturen met de hoop dat jij er op klikt.smeerbartje schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:50:
Ben ik weer met een Bunq vraag. Mijn vrouw kreeg een aantal dagen geleden onderstaande phising attempt binnen. Nu is dat op zich niet zo'n probleem, alleen ik vraag me af hoe dus deze phising-mensen weten dat we sinds kort bij Bunq zitten?
[Afbeelding]
Per sub-account kun je het volgende doen: sub-account (Sub-account > Settings > Discoverable as) en nagaan of je mail / tel daar tussen staat.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1970588 op 16-03-2024 12:21 ]
Heeft iemand het onderstaande een keer gehad?
/f/image/5vX6cRVFLfWdleP3VnQpmQe0.png?f=fotoalbum_large)
Ik was bezig geld te verplaatsen tussen mijn bunq rekeningen. Kreeg opeens de melding. Eerste keer dat ik het zie. Heb vaker in korte tijd geld tussen rekeningen verplaatst, maar nooit deze melding gehad.
Waren een stuk of 5 binnen 1-2 minuten. Kan nu al 10 minuten niks.
/f/image/5vX6cRVFLfWdleP3VnQpmQe0.png?f=fotoalbum_large)
Ik was bezig geld te verplaatsen tussen mijn bunq rekeningen. Kreeg opeens de melding. Eerste keer dat ik het zie. Heb vaker in korte tijd geld tussen rekeningen verplaatst, maar nooit deze melding gehad.
Waren een stuk of 5 binnen 1-2 minuten. Kan nu al 10 minuten niks.
Nogsteeds 0 energie gestoken in dit euvel, maar kreeg nu ineens deze e-mail:CT schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:23:
[...]
Na weken een update..
Heb nog geen tijd gehad voor actie maar de aanvraag staat nog steeds op Pending 😂 mijn volgende actie gaat ook zijn dat ze dit product in de afvalbak kunnen gooien.
/f/image/1wXPDUIyrG0yIdaEbyrlqZhR.png?f=fotoalbum_large)
Opzich is er dus wel intern een systeem die ziet dat een process 'hangt' ? (na meer dan een maand..)
We zullen zien of het dan nu toch gaat gebeuren
Meer mensen problemen met inloggen bij bunq? Ik krijg de melding dat gebruikersnaam of inlogcode onjuist is.
Geen probleem bij mij hier.Tdem schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:27:
Meer mensen problemen met inloggen bij bunq? Ik krijg de melding dat gebruikersnaam of inlogcode onjuist is.
Hmmmm. Inloggen op computer lukte wel. Heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Blijkbaar was er iets corrupt aan de sessie. Werd wel even bang.
Korte update na een maand lang BunqenVirinR schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:01:toon volledige bericht
Gisteren heb ik een bunq Easy Money account aangemaakt en tot nu toe ben ik erg tevreden!
Ik had al een account toen je voor vier cent per transactie kon betalen dus als extra Joint rekening voor de boodschappen was het ideaal. Toen werd er gestopt met Free dus toen was ik ook gestopt met Bunq.
Ik had mijn account opnieuw geactiveerd voor Easy Savings omdat de rente bij ING wel erg laag was (1.34% > 20K) en dat de rente sindskort elk jaar wordt bijgeschreven (in plaats van maandelijks). Nu krijg ik de rente elke maandag en het is ook nog eens meer.![]()
Mijn account was zo omgezet naar Easy Money en zelfs de transacties van 2016 tot 2020 zijn nog zichtbaar in de app (samen met de rekening die ik destijds had - deze kon ik direct heropenen). Ik kreeg echter geen 'rondleiding' na het starten van mijn trial dus het was even uitvogelen hoe ik alles in kon stellen.
Uiteindelijk heb ik de volgende bankrekeningen gemaakt:
- Hoofdrekening (hier moet uiteindelijk het salaris binnenkomen en de vaste lasten van worden afgeschreven. Restant kan op deze rekening blijven)
- Uit eten
- Vervoer (heb een auto van de zaak dus vooral bedoeld voor privé parkeerkosten en incidenteel OV)
- Uitstapjes
- Abonnementen
- Kleding
- Zorg
- Games
- Toekomst (hoofdspaarrekening)
- Vakantie (spaarrekening)
Ik had voor elke rekening een budget berekend zodat deze via Easy Budgeting direct aangevuld kan worden. Alleen was het even uitzoeken hoe dat precies werkte gezien ik nog geen salaris had gestort op deze rekening dus ik had handmatig periodieke betalingen ingesteld voor alle rekeningen en voor Uit eten en Vervoer eenvoudig budgetteren aangezet (met maandelijks aanvullen in plaats van mijn salaris).
Pas nadat ik handmatig mijn salaris had gestort van mijn ING-rekening naar Bunq (en dat alle periodieke betalingen plaatsvonden), zag ik dat je in de 'Budgetteren'-tab een betaling kan verdelen naar alle verschillende bankrekeningen![]()
Enfin, ik heb dit nu aangepast in de app maar dit staat nog wel onder mijn ING rekening in plaats van mijn salaris. Waarschijnlijk zal ik dit dus nog 1x moeten instellen zodra mijn salaris van mijn werkgever wordt gestort.
Daarna heb ik 2 passen fysieke passen besteld en toegevoegd aan Apple Pay. Ik gebruik eigenlijk alleen Apple Pay maar het blijft handig om een fysieke pas achter de hand te hebben. Enige waar ik tegen aan liep is dat ik geen derde pas kon bestellen, dit zou opeens 9,99 kosten? Hiervoor heb ik al een support ticket lopen maar het blijft raar.
Ik ben vooral blij met het hebben van de verschillende potjes en dat ik daarmee ook online kan betalen. Bij de ING had ik ook aparte potjes voor kleding en games maar dan moest je elke keer het geld uit de spaarrekening halen (en een betaalrekening er bij is zonde voor 3 euro extra per maand). Ik heb dan ook voor een aantal andere rekeningen virtuele kaarten aangemaakt zodat ik daarmee online kan betalen.
Voorheen had ik wel een budget in Excel en Mijn Geldzaken huishoudboekje maar het is erg makkelijk om daar over heen te gaan (en het bijwerken van mijn Excel en het huishoudboekje kostte aardig wat werk op de vroege zaterdagochtend). Bij Bunq zie ik direct hoeveel ik nog mag uitgeven de komende maand![]()
Hoedanook, bedankt voor het lezen van mijn Ted Talk en ik zal ongetwijfeld meer bevindingen delen
Dit brengt mij wel naar het volgende punt namelijk de Budgetteren-tab: deze werkt maar is voor mij eigenlijk te basic. Je kan geen startdatum instellen in de app (mijn salaris komt op de 21e binnen dus ik wil naar mijn uitgaven kijken van de 21e tot de 20e) en de grafiek daaronder houdt geen rekening met inkomende betalingen (als vrienden mij bijvoorbeeld terugbetalen waardoor het bedrag van Eten en Drinken veel hoger is dan de werkelijkheid).
Ik gebruik dus nog steeds MijnGeldzaken Huishoudboekje maar dat hoef ik nu veel minder vaak te doen dan eerst (1x per maand in plaats van elke week of vaker) en dankzij de verschillende potjes in Bunq weet ik sneller wat ik van mijzelf mag uitgeven
Vandaag is mijn salaris weer gestort en ditmaal direct op mijn Bunq rekening in plaats van een handmatige overschrijving van ING naar Bunq (salaris kwam overigens veel eerder aan op de dag wat erg fijn is). Ik wist dat ik sowieso de Payment Sorter opnieuw moest instellen omdat deze voor de ING-rekening was ingesteld. Dus dat heb ik direct gedaan en alle betalingen zijn direct verdeeld naar de juiste potjes. Fijn!
Wat niet heel fijn is, is dat ik de Easy Budgeting niet meer aan de praat krijg voor de twee rekeningen waarvoor ik dit had ingesteld. Ik had deze ingesteld dat de rekeningen werden aangevuld via mijn salaris. Dit was natuurlijk de ING rekening dus dit moet nu de salaris van mijn werkgever zijn. Deze betaling is echter niet zichtbaar bij het kiezen van de salaris. Hebben meer mensen hier last van (gehad)? In de webversie staat wel de salarisstorting van mijn werkgever maar als ik daarop klik dan staat alleen de oude ING-storting.
Mijn doel was dan ook om het overtollige bedrag van deze rekeningen op een andere rekening te zetten maar dat moet nu dus (helaas) handmatig. Een ander nadeel is dat Bunq geen echte CCs uitgeeft: daarom hou ik bij ING mijn rekening aan (een andere CC is niet voordelig).
Voor de rest ben ik wel tevreden: digitale CC's, persoonlijke pagina's voor terugbetalen, goedkeuring geven voor incasso's en het verplaatsen van betalingen naar een andere rekening
Ik heb mijn bunq account nu zo ingericht, dat ik 3 subrekeningen heb (50-30-20 regel). Ik kom er niet helemaal uit hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn salaris wordt verdeeld over de subrekeningen, in percentages, en hoe ik daarna ervoor kan zorgen dat een bepaalde categorie van een bepaalde subrekening wordt afgeschreven.
Ik kan de automatische verdeler aanzetten en percentages invullen, dit werkt allemaal prima. Maar zodra ik 'eenvoudig budgetteren' inschakel, kan ik mijn salaris niet meer in percentages laten verdelen. Maar ik heb een variabel salaris, waardoor het voor mij weinig zin heeft om bedragen in te vullen bij de automatische verdeler.
En ik ben nog een bug tegengekomen, 1 subrekening herkent mijn salaris wel (bij de eenvoudig budgetteren optie) en een andere subrekening zegt dat er nog geen salaris is binnengekomen (dus dan moet ik handmatig een bedrag invullen).
Heeft iemand nog tips hoe ik dit het beste kan regelen?
Ik kan de automatische verdeler aanzetten en percentages invullen, dit werkt allemaal prima. Maar zodra ik 'eenvoudig budgetteren' inschakel, kan ik mijn salaris niet meer in percentages laten verdelen. Maar ik heb een variabel salaris, waardoor het voor mij weinig zin heeft om bedragen in te vullen bij de automatische verdeler.
En ik ben nog een bug tegengekomen, 1 subrekening herkent mijn salaris wel (bij de eenvoudig budgetteren optie) en een andere subrekening zegt dat er nog geen salaris is binnengekomen (dus dan moet ik handmatig een bedrag invullen).
Heeft iemand nog tips hoe ik dit het beste kan regelen?
Als ik bij bunq een phishing SMS (met een link naar valideren-bunq net) wil melden, krijg ik een Google Forms formulier om in te vullen? Vraag me af of dit ook gebruikelijk is bij andere banken, want het komt op mij echt heel onprofessioneel/niet veilig over.
[ Voor 4% gewijzigd door bllb op 23-03-2024 11:44 ]
Om je gerust te stellen (?): ik heb hetzelfde voorgeschoteld gekregen en ik heb het formulier ingevuld. En ik leef nog…bllb schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:44:
Als ik bij bunq een phishing SMS (met een link naar valideren-bunq net) wil melden, krijg ik een Google Forms formulier om in te vullen? Vraag me af of dit ook gebruikelijk is bij andere banken, want het komt op mij echt heel onprofessioneel/niet veilig over.
Maar verder: er zijn niet zoveel vlakken waarop je bunq kunt vergelijken met andere banken, juist omdat het een van hun speerpunten is om alles op een andere (betere?) manier te doen dan andere banken….
<John O`Mill>
Voorheen was betalen met je phone gewoon een kwestie van unlocken, tegen de reader houden en klaar. Sinds een week of 2 moet je bijna iedere keer verifiëren met je vingerafdruk (of pincode neem ik aan, als je geen biometrie gebruikt). Zelfs bij kleine betalingen van een paar euro.
Heeft dit wat met bunq te maken, of heeft Google Pay de beveiliging stricter gemaakt? Vind het wat overdreven, aangezien je al je telefoon moet unlocken voordat je kunt betalen.
Heeft dit wat met bunq te maken, of heeft Google Pay de beveiliging stricter gemaakt? Vind het wat overdreven, aangezien je al je telefoon moet unlocken voordat je kunt betalen.
_██_
(ಠ_ృ)
Dat laatste, hopelijk gaan ze dat voor de Europese markt nog wel beetje finetunen. https://9to5google.com/2024/03/22/google-wallet-unlock/Atomsk schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:28:
Voorheen was betalen met je phone gewoon een kwestie van unlocken, tegen de reader houden en klaar. Sinds een week of 2 moet je bijna iedere keer verifiëren met je vingerafdruk (of pincode neem ik aan, als je geen biometrie gebruikt). Zelfs bij kleine betalingen van een paar euro.
Kan je me vertellen of Bunq Apple Pay toestaat bij een 10 jarige? De Rabobank staat mobiel betalen pas toe vanaf 16 jaar.Since87 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:29:
Van het weekend de inlog ingesteld op de telefoon van mijn zoontje van 10. Verificatie duurde helaas een dag…
Ik had verwacht dat de term kinderrekening iets meer betekende dan alleen inzage. Hij kan zijn eigen limieten instellen, zelf subrekeningen openen en zijn abonnementsvorm aanpassen.
Super irritant dit ja... zeker als je de telefoon al unlockt hebt. Hopelijk wijzigt dit nog.Atomsk schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:28:
Mijn eigen vraag maar beantwoorden, naar aanleiding van Bunq support die mijn vraag met ~48u beantwoordde:Watje4 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:39:
[...]
Kan je me vertellen of Bunq Apple Pay toestaat bij een 10 jarige? De Rabobank staat mobiel betalen pas toe vanaf 16 jaar.
Regarding your question about Apple Pay, the minimum age requirement for a child to use Apple Pay with a bunq account depends on the country where Apple Pay is available. Here are the minimum age requirements for Apple Pay for minors in various countries:
Netherlands: 16 years
Germany: 16 years
France: 16 years
Italy: 16 years
Spain: 14 years
Belgium: 16 years
Ireland: 16 years
Austria: 14 years
Portugal: 14 years
Please note that these age requirements are specific to bunq and may differ from the general minimum age set by Apple for Apple Pay, which is 13 years in countries where Apple Pay operates.
If your child's account is attached to your bunq account and they meet the minimum age requirement for their country, they can use Apple Pay by following the steps provided in the bunq support documentation to add their bunq card to Apple Wallet.
Dit is wat anders dan dat @Atomsk omschrijft.Munskin schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:22:
[...]
Dat laatste, hopelijk gaan ze dat voor de Europese markt nog wel beetje finetunen. https://9to5google.com/2024/03/22/google-wallet-unlock/
Gelocked betalen is mij nog nooit gelukt (maar ik heb het ook niet echt vaak geprobeerd). Extra verifiëren herken ik ook niet echt. Kreeg laatst wel onvoldoende saldo voor m'n kiezen omdat automatisch selecteren niet goed werkte....
Dat automatisch selecteren werkt ook niet goed, niet betrouwbaar. Dat merk je ook als je budgetteren gebruikt op basis van de soort uitgave. Ik heb dat eventjes geprobeerd, maar merkte al snel dat daar allerlei details niet goed gaan.Beekforel schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:03:
[...]
Kreeg laatst wel onvoldoende saldo voor m'n kiezen omdat automatisch selecteren niet goed werkte....
Ben daarom overgestapt op het systeem van budgetteren via aparte rekeningen. Je kunt er 25 aanmaken, allemaal met een eigen (virtuele) bankkaart, dus dat moet toch wel lukken...
Dat werkt 100% betrouwbaar.
<John O`Mill>
Ik vraag het eerst even hier, zal wss sneller gaan dan bij bunq zelf.
Ik heb een spaar rek bij bunq, de gratis variant, verder niets. Deze rek staat op mijn naam. Hoe kan ik mijn partner ook recht geven op deze rekening? Moet ze zelf een eigen bunq account aanmaken, en kan ik dan "mijn" spaarrekening met haar delen?
Ik heb een spaar rek bij bunq, de gratis variant, verder niets. Deze rek staat op mijn naam. Hoe kan ik mijn partner ook recht geven op deze rekening? Moet ze zelf een eigen bunq account aanmaken, en kan ik dan "mijn" spaarrekening met haar delen?
Maar hoe doe je dat dan bij een pintransactie? Ik wil zonder nadenken boodschappen kunnen doen of een koffie kunnen betalen, dat gaat bijna altijd goed.Hippe Lip schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:41:
[...]
Dat automatisch selecteren werkt ook niet goed, niet betrouwbaar. Dat merk je ook als je budgetteren gebruikt op basis van de soort uitgave. Ik heb dat eventjes geprobeerd, maar merkte al snel dat daar allerlei details niet goed gaan.
Ben daarom overgestapt op het systeem van budgetteren via aparte rekeningen. Je kunt er 25 aanmaken, allemaal met een eigen (virtuele) bankkaart, dus dat moet toch wel lukken...
Dat werkt 100% betrouwbaar.
Een pas in Apple/Google Pay koppelen aan je boodschappen rekening.Beekforel schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:07:
[...]
Maar hoe doe je dat dan bij een pintransactie? Ik wil zonder nadenken boodschappen kunnen doen of een koffie kunnen betalen, dat gaat bijna altijd goed.
Ja en dan elke keer pas wisselen obv wat ik ga kopen? Veel te veel gedoe.qwasd schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:13:
[...]
Een pas in Apple/Google Pay koppelen aan je boodschappen rekening.
Dat is wat hij bedoelde volgens mij. Bij mij werkt het automatisch selecteren 90% van de tijd wel. De keer dat het niet goed gaat herstel ik wel handmatig.Beekforel schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:14:
[...]
Ja en dan elke keer pas wisselen obv wat ik ga kopen? Veel te veel gedoe.
Bij mij ook hoor, maar als het niet goed werkt doet hij soms een fallback naar je "orginele" account en daar staat (bij mij) bijna geen geld op. Dus dat geeft soms lullige momenten.qwasd schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:16:
[...]
Dat is wat hij bedoelde volgens mij. Bij mij werkt het automatisch selecteren 90% van de tijd wel. De keer dat het niet goed gaat herstel ik wel handmatig.
Misschien moet ik dat rekeningnummer archiveren, maar dat durf ik niet omdat dat het eerste nummer was ofzo (en mijn enige "personal", de rest is allemaal en/of).
Ja, érgens zal je toch een keer moeten nadenken. OF op het moment van betalen, OF later om te controleren of het juiste budget is toegekend. Helemaal vanzelf zonder fouten zit er echt niet in.Beekforel schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:07:
[...]
Maar hoe doe je dat dan bij een pintransactie? Ik wil zonder nadenken boodschappen kunnen doen of een koffie kunnen betalen, dat gaat bijna altijd goed.
Dan is het gebruik van aparte rekeningen toch het betrouwbaarste.
<John O`Mill>
Het is maar wat je ‘gedoe’ noemt. Het is één tik meer in je pasjes om de juiste eruit te pikken. Even wennen, oefenen mss, maar na een tijdje weet je niet beter en gaat het bijna vanzelf.Beekforel schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:14:
[...]
Ja en dan elke keer pas wisselen obv wat ik ga kopen? Veel te veel gedoe.
:strip_exif()/f/image/Bohdv2be64O0MlfvOjAMcvjt.jpg?f=fotoalbum_large)
<John O`Mill>
Kijk, dát noem ik nou gedoe. Je moet al je transacties nalopen om te zien of het allemaal juist is toegewezen. Da’s mij veel teveel werk.qwasd schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:16:
[...]
Dat is wat hij bedoelde volgens mij. Bij mij werkt het automatisch selecteren 90% van de tijd wel. De keer dat het niet goed gaat herstel ik wel handmatig.
Bovendien: met die themarekeningen, zoals ik het noem, heb je veel betere budgetbewaking. Je ziet meteen hoeveel je nog over hebt op de rekening voor uitjes en uit eten bijvoorbeeld. En OP = OP.
<John O`Mill>
Dit is trouwens sindskort een stuk makkelijker om te doen als het gebeurt. Je kan naar de betaling gaan en dan op de rekening klikken en dan de correcte selecteren, en dan wordt de betaling verplaatst.qwasd schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:16:
[...]
Gaat bunq de rente omlaag doen naar 1,56% of updaten ze nooit de website? (https://www.bunq.com/plans/easy-money zegt 1,56%). Als het daarheen gaat loont het wel weer om het bij een andere bank (sommige bieden al 3,2%) onder te brengen.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Als je naar bunq.com/nl gaat, krijg je de Nederlandse website en daar staat nog wel 2,46% op.WhatsappHack schreef op zondag 31 maart 2024 @ 00:40:
Gaat bunq de rente omlaag doen naar 1,56% of updaten ze nooit de website? (https://www.bunq.com/plans/easy-money zegt 1,56%). Als het daarheen gaat loont het wel weer om het bij een andere bank (sommige bieden al 3,2%) onder te brengen.
Ik had het ook; je moet die 50 euro erop storten.CT schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:26:
[...]
Nogsteeds 0 energie gestoken in dit euvel, maar kreeg nu ineens deze e-mail:
[Afbeelding]
Opzich is er dus wel intern een systeem die ziet dat een process 'hangt' ? (na meer dan een maand..)
We zullen zien of het dan nu toch gaat gebeuren
Daarna was het geregeld binnen 4 dagen.
Ik weet dat dit al een hele oud epost is. Maar de bunq2ynab via aws werkt bij mij al vanaf 10 maart niet meer. Ik weet niet of dit bij meer mensen het geval is. Heeft netjes 3 jaar zonder problemen gewerkt, en opeens.ChrisM schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:22:
[...]
Via https://github.com/wesselt/bunq2ynab
Gratis aws account maken en werkt echt top! (Elke 3 maanden even api code vervangen).
Ik heb het al opnieuw geprobeerd, nieuwe api etc, maar helaas
Sinds kort voegt bunq opeens bij elke geplande betaling een 2e (nutteloze) notificatie toe “Finished all scheduled payments for €X.XX”. Ook als er überhaupt maar één transactie gepland stond.
Ik kan nergens vinden hoe/waar je die irritante melding uitzet. Kan dat niet of zie ik hem over het hoofd?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Dan gaan we er maar ff vanuit dat het voorlopig nog op 2,46% staat.Tdem schreef op zondag 31 maart 2024 @ 08:03:
[...]
Als je naar bunq.com/nl gaat, krijg je de Nederlandse website en daar staat nog wel 2,46% op.
Hier werkt het nog steeds top.sakurakilla schreef op zondag 31 maart 2024 @ 23:54:
[...]
Ik weet dat dit al een hele oud epost is. Maar de bunq2ynab via aws werkt bij mij al vanaf 10 maart niet meer. Ik weet niet of dit bij meer mensen het geval is. Heeft netjes 3 jaar zonder problemen gewerkt, en opeens.
Maar!!! Ik bedenk me nu net, ik heb inderdaad wel iets gewijzigd, want er is iets veranderd.
Hier staat wat je moet aanpassen in je config:
https://github.com/wessel...9#issuecomment-1963491305
Iemand is ook bezig met een fork, maar die kreeg ik niet draaiende.
Dankjewel, ik heb even gekeken naar de issuecomment, maar lijkt niet van toepassing bij mij. Ik begrijp niet waarom het niet werkt bij mij.ChrisM schreef op maandag 1 april 2024 @ 07:17:
[...]
Hier werkt het nog steeds top.
Maar!!! Ik bedenk me nu net, ik heb inderdaad wel iets gewijzigd, want er is iets veranderd.
Hier staat wat je moet aanpassen in je config:
https://github.com/wessel...9#issuecomment-1963491305
Iemand is ook bezig met een fork, maar die kreeg ik niet draaiende.
Ik ben helemaal opnieuw begonnen zojuist en dit zijn de stappen die ik gevogld hebt
1. https://github.com/wessel...nation?tab=readme-ov-file
2. https://i.imgur.com/AZL7slm.png
3. https://i.imgur.com/2mE7I9F.png
Dit is mijn test output:
START RequestId: 1e2ca433-4c77-4c93-a52a-1680fdcb06b7 Version: $LATEST
2024-04-01 06:53:45,039 | INFO | config.py:80 | read_ssm_config | Reading config from SSM
2024-04-01 06:53:45,072 | INFO | lambda_function.py:25 | get_iban_from_event | No request body found
2024-04-01 06:53:45,072 | INFO | sync.py:60 | populate | Retrieving bunq accounts...
2024-04-01 06:53:45,489 | INFO | sync.py:62 | populate | Retrieving ynab accounts...
2024-04-01 06:53:45,937 | WARNING | sync.py:90 | populate | No matches for rule "*" - "abcd" to "*" - "abcd".
2024-04-01 06:53:45,937 | INFO | lambda_function.py:13 | add_callbacks | SSM callback = "https://w81o5m06h7.execute-api.eu-central-1.amazonaws.com/bunq2ynab-lambda"
2024-04-01 06:53:45,937 | INFO | lambda_function.py:16 | add_callbacks | Adding callbacks...
END RequestId: 1e2ca433-4c77-4c93-a52a-1680fdcb06b7
REPORT RequestId: 1e2ca433-4c77-4c93-a52a-1680fdcb06b7 Duration: 900.39 ms Billed Duration: 901 ms Memory Size: 512 MB Max Memory Used: 85 MB
Dan weet ik het ook niet... Ik zou toch proberen dat stukje tekst toe te voegen aan je config. ;-)sakurakilla schreef op maandag 1 april 2024 @ 08:54:
[...]
Dankjewel, ik heb even gekeken naar de issuecomment, maar lijkt niet van toepassing bij mij. Ik begrijp niet waarom het niet werkt bij mij.
Ik ben helemaal opnieuw begonnen zojuist en dit zijn de stappen die ik gevogld hebt
1. https://github.com/wessel...nation?tab=readme-ov-file
2. https://i.imgur.com/AZL7slm.png
3. https://i.imgur.com/2mE7I9F.png
Dit is mijn test output:
[...]
Dankjewel, ik heb het nogmaals nagekeken en ik zie het volgendeChrisM schreef op maandag 1 april 2024 @ 08:55:
[...]
Dan weet ik het ook niet... Ik zou toch proberen dat stukje tekst toe te voegen aan je config. ;-)
Als ik nu naar ijn eigen config kijk zie ik staanEdit:
Ah, I figured it out. This line causes the error: https://github.com/wessel...er/lambda_function.py#L18
bunq2ynab/lambda_function.py
Line 18 in 5a0b1be
callback_marker = config.get("callback_marker") or "bunq2ynab-autosync"
The default ending is not bunq2ynab-autosync but bunq2ynab-lambda. The fix is either to change the code, or to add a value to the configuration object so the callback_marker config value actually exists (because it's not in the template). E.g.:
{
https://i.imgur.com/gpCmkPC.png
Dit komt overeen. Denk je dat ik iets over het hoofd zie?
Waarschijnlijk omdat het simpelweg de laagste persoonlijke rente is die ze aanbieden. Maar Nederland is gewoon nog steeds 2,46%WhatsappHack schreef op zondag 31 maart 2024 @ 00:40:
Bron: https://together.bunq.com...and-how-do-i-create-one/2"Persoonlijke rekeningen
Voor 🇳🇱Nederlandse, 🇮🇪Ierse en 🇪🇸Spaanse inwoners: 2,46%
Voor 🇩🇪 Nieuwe gebruikers met Duitse woonplaats, die zich hebben aangemeld tussen 15 februari en 11 maart 2024: 4,50% voor de eerste 4 maanden, daarna: 1,56%
Voor 🇩🇪 Nieuwe gebruikers met Duitse woonplaats, die zich hebben aangemeld op/na 12 maart 2024: 3,50% voor de eerste 4 maanden, daarna: 1,56%
Voor 🇪🇺 Rest van de EER-inwoners: 1,56%
Voor spaarrekeningen van 🇺🇸 USD en 🇬🇧 GBP: 3,71%
Zakelijke rekeningen
Voor 🇪🇺 Alle inwoners van de EER: 1,05%
Voor spaarrekeningen van 🇺🇸 USD en 🇬🇧 GBP: 2,3%"
Dich bis echt unne foëzen haas
Hmm, ik heb dit nog nooit meegemaakt, maar ik heb wel andere problemen gehad met hun api. Ik stel voor dat je contact met ze opneemt, ze zijn behoorlijk actief op X (twitter).sakurakilla schreef op zondag 31 maart 2024 @ 23:54:
[...]
Ik weet dat dit al een hele oud epost is. Maar de bunq2ynab via aws werkt bij mij al vanaf 10 maart niet meer. Ik weet niet of dit bij meer mensen het geval is. Heeft netjes 3 jaar zonder problemen gewerkt, en opeens.
Door een bunq update gaf de API niet meer standaard alle accounts terug. Je kan het zo oplossen: https://github.com/wessel...3#issuecomment-1959009857sakurakilla schreef op zondag 31 maart 2024 @ 23:54:
In de repository is het opgelost, mijn Pi installatie werkt weer goed. Of het in de AWS Serverless Store is aangepast weet ik niet.
Dankjewel dat je dit hebt gelink, ik ben een super leek hierin, dus even geen idee hoe en waar ik dit moet aanpassen. Maar ik ga het vanavond even uitzoeken.Delay schreef op maandag 1 april 2024 @ 18:08:
[...]
Door een bunq update gaf de API niet meer standaard alle accounts terug. Je kan het zo oplossen: https://github.com/wessel...3#issuecomment-1959009857
In de repository is het opgelost, mijn Pi installatie werkt weer goed. Of het in de AWS Serverless Store is aangepast weet ik niet.
Zou ik jou een DM mogen sturen? Ik heb zelf Ubuntu in een VM, wellicht dat ik dit daar doe ipv AWS
Goedemorgen Bunq. Bedankt voor het push bericht zojuist dat de jaaropgave voor mij klaar staat. Beetje laat niet? Belasting aangifte is al lang de deur uit.
Ja, die push was echt veel te laat.Ebakker schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:40:
Goedemorgen Bunq. Bedankt voor het push bericht zojuist dat de jaaropgave voor mij klaar staat. Beetje laat niet? Belasting aangifte is al lang de deur uit.
Denk gewoon de aatste versie uit github clonen en het werkt. Stuur gerust een DM.sakurakilla schreef op maandag 1 april 2024 @ 18:36:
Zou ik jou een DM mogen sturen? Ik heb zelf Ubuntu in een VM, wellicht dat ik dit daar doe ipv AWS
web.bunq-2fa.com... juistThijsLuke schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:39:
[Afbeelding]
Meer mensen deze vreemde mail gehad?

Doet het overigens gelukkig ook niet meer
[ Voor 5% gewijzigd door bluewalk op 02-04-2024 17:50 ]
Dat is oplichterij, wees voorzichtig. Je kunt het altijd dubbelchecken met je bank of wat ik meestal doe is de e-mail van de klantenservice opzoeken op hun website.ThijsLuke schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:39:
[Afbeelding]
Fraudeurs en oplichters pushen je altijd om snel te reageren op dat soort berichten. Je moet voor 4 april reageren (haast) met dreiging (geen toegang tot je rekening). En je moet ook nog eens een link kopiëren/plakken.ThijsLuke schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:39:
[Afbeelding]
Voldoende om alle alarmbellen af te laten gaan lijkt mij en snel - dat dan weer wel - dat bericht verwijderen.
[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 02-04-2024 21:03 ]
En dat de mail is geschreven in het lettertype Comic Sans is ook een indicatie dat het niet serieus is...
Wat ik ook niet echt begrijp.. Als je als oplichter wil dat je serieus wordt genomen, waarom gebruik je dan dat lettertype?Of-Aaargh schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:27:
En dat de mail is geschreven in het lettertype Comic Sans is ook een indicatie dat het niet serieus is...

Heeft de ontvanger van het bericht dat lettertype niet als standaard ingesteld?Wispe schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:08:
[...]
Wat ik ook niet echt begrijp.. Als je als oplichter wil dat je serieus wordt genomen, waarom gebruik je dan dat lettertype?
Ik kijk zojuist in bunq en het lijkt erop dat alle geplande betalingen weg zijn! Zowel op web als op de iOS app. Meer mensen last van? Het gekke is dat in het transactieoverzicht de betalingen wel als "herhalend" vermeld staan.
:fill(white):strip_exif()/f/image/asQNGwSXBIIQ6Ncs8bJNxYWt.png?f=user_large)
[ Voor 51% gewijzigd door smeerbartje op 03-04-2024 21:47 ]
Bij mij ook. Er staat een 'unsupported event' op de plek waar eerst het inplannen van een terugkerende betaling stond.smeerbartje schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:25:
Ik kijk zojuist in bunq en het lijkt erop dat alle geplande betalingen weg zijn! Zowel op web als op de iOS app. Meer mensen last van? Het gekke is dat in het transactieoverzicht de betalingen wel als "herhalend" vermeld staan.
[Afbeelding]
Hier staan de ingeplande betalingen er nog. (Of ze zijn intussen weer terug en heb ze niet gemist.
)
Ja, exact dat had ik dus ook gisteravond. En nu werkt het weer hier. Wat een gekkigheid.JSD00 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:18:
[...]
Bij mij ook. Er staat een 'unsupported event' op de plek waar eerst het inplannen van een terugkerende betaling stond.
Hier hetzelfde, goed om te weten dat ze dingen snel kunnen repareren.smeerbartje schreef op donderdag 4 april 2024 @ 07:17:
[...]
Ja, exact dat had ik dus ook gisteravond. En nu werkt het weer hier. Wat een gekkigheid.
truevikingss788 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:14:
[...]
Hier hetzelfde, goed om te weten dat ze dingen snel kunnen repareren.
Ben ik de enige die iedere keer weer problemen heeft met de bugeting features van bunq? Of transacties worden niet in het juiste sub-account gezet of het budgeting tab toont weer iets verkeerds.
Nee, ik blijf het hier herhalen: budgettering op basis van de categorie die bunq aan een mutatie toekent is een hopeloze zaak. Er zit een bepaald algoritme achter, maar welk algoritme vertelt bunq je niet. Je kunt daardoor niet zien welke categorie er wanneer toegepast gaat worden.Anoniem: 1970588 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:26:
Ben ik de enige die iedere keer weer problemen heeft met de bugeting features van bunq? Of transacties worden niet in het juiste sub-account gezet of het budgeting tab toont weer iets verkeerds.
Je kunt beter wat ik noem themarekeningen maken en daar rechtstreeks van werken. Dan weet je het zeker.
<John O`Mill>
bunq gebruikt de merchant code van de transactie om er een categorie achter te hangen, maar dan met een speciaal sausje denk ik. Ik doe zelf ook met de API en callback mijn transacties categoriseren - ook aan de hand van de merchant code - echter werkt dat echt 100x beter dan wat bunq doetHippe Lip schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:59:
[...]
Er zit een bepaald algoritme achter, maar welk algoritme vertelt bunq je niet. Je kunt daardoor niet zien welke categorie er wanneer toegepast gaat worden.
Je kunt beter wat ik noem themarekeningen maken en daar rechtstreeks van werken. Dan weet je het zeker.

Zo denkt bunq bij mij standaard dat elke iDeal betaaling de categorie Food/Drink moet krijgen, hoe vaak ik ook die categorie aanpas en kies dezelfde betalingen ook te updaten
Voor 9,99 verwacht ik dat dit wel goed moet werken. IK heb ook een zakelijke easy money account en als ik easy budgeting aanzet voor zakelijk dan switch deze uit voor mijn persoonlijke (Indien het om de zelfde categorie gaat) Blijkt volgens bunq een bug te zijn. Hopen dat het snel wordt opgelost.Hippe Lip schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:59:
[...]
Nee, ik blijf het hier herhalen: budgettering op basis van de categorie die bunq aan een mutatie toekent is een hopeloze zaak. Er zit een bepaald algoritme achter, maar welk algoritme vertelt bunq je niet. Je kunt daardoor niet zien welke categorie er wanneer toegepast gaat worden.
Iets meer uitleg zou helpen
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Je wordt opgelicht door Bunq https://www.bnnvara.nl/ka...nkhelpdeskfraude-bij-bunq
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Waarom? is toch gewoon een verwijzing van: Kassa kijken.. onderwerp Bunq. Meer uitleg niet nodig toch.
En dan er achter komen dat het een #@$! bank is wat betreft klanten beschermingImmutable schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:04:
[...]
Waarom? is toch gewoon een verwijzing van: Kassa kijken.. onderwerp Bunq. Meer uitleg niet nodig toch.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat is toch beter dan er pas achter komen na eigen geld te hebben verloren?Pierre schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:06:
[...]
En dan er achter komen dat het een #@$! bank is wat betreft klanten bescherming
Onbetrouwbare club, wil het geen bank noemen.
Je wordt niet opgelicht door bunq, maar door criminelen. Bunq is vervolgens slecht bereikbaar. Dat is iets anders.
Ik was opgelicht door bunq of Sofort, beide wijzen ze naar elkaar maar mijn geld is weg.dbzfan schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:36:
Je wordt niet opgelicht door bunq, maar door criminelen. Bunq is vervolgens slecht bereikbaar. Dat is iets anders.
Dus je verliest niet alleen via externe oplichters geld via bunq.
Opgelicht worden lijkt me sterkOCTiMod schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:38:
[...]
Ik was opgelicht door bunq of Sofort, beide wijzen ze naar elkaar maar mijn geld is weg.
Dus je verliest niet alleen via externe oplichters geld via bunq.
Ik had geld overgemaakt van mijn rekening bij mijn betrouwbare groot bank naar mijn nieuwe bunq rekening via Sofort. Dat geld is afgeschreven en bijgeschreven bij bunq, later kreeg ik een melding dat de transactie teruggestort was, geld was dus verdwenen van de bunq rekening en nooit terug gestort op mijn betrouwbare bankrekening.
Zowel bunq als Sofort aangeschreven, beide wijzen ze naar elkaar en ik ben mijn geld kwijt.
Dus heb meteen de rekening opgezegd. Wil niets meer met die onbetrouwbare club te maken hebben.
Dat noem ik “opgelicht”.
Klinkt als een bug ofzo.. hopelijk ging het niet om veel geld. Ik ken sofort verder ook niet, ik gebruik altijd het betrouwbare ideal met bunq. Nooit problemen.OCTiMod schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:06:
[...]
Ik had geld overgemaakt van mijn rekening bij mijn betrouwbare groot bank naar mijn nieuwe bunq rekening via Sofort. Dat geld is afgeschreven en bijgeschreven bij bunq, later kreeg ik een melding dat de transactie teruggestort was, geld was dus verdwenen van de bunq rekening en nooit terug gestort op mijn betrouwbare bankrekening.
Zowel bunq als Sofort aangeschreven, beide wijzen ze naar elkaar en ik ben mijn geld kwijt.
Dus heb meteen de rekening opgezegd. Wil niets meer met die onbetrouwbare club te maken hebben.
Dat noem ik “opgelicht”.
Dus iemand trapt in een scam en gaat dan de bank beschuldigen? Is dat de tldr van Kassa?
Ik hoop dat ik er nooit in zal trappen maar wat ik tot nu toe gehad heb was allemaal to obvious scam gelukkig.
Dit probleem is toch bij andere banken niet anders? Vorig jaar was hier in mijn omgeving ook zo'n clubje actief die vele duizenden euro's bij mensen afhandig maakte, allemaal bij 'groot'banken....
Ik hoop dat ik er nooit in zal trappen maar wat ik tot nu toe gehad heb was allemaal to obvious scam gelukkig.
Dit probleem is toch bij andere banken niet anders? Vorig jaar was hier in mijn omgeving ook zo'n clubje actief die vele duizenden euro's bij mensen afhandig maakte, allemaal bij 'groot'banken....
Nee, ze stellen tevens dat er een hoger aantal meldingen zijn dan bij andere banken. Als oorzaak geven ze aan dat bunq de beveiligings eisen naar beneden schroeft en dit als service aan klanten ziet. Zoals je limit verhogen zonder wachttijd en dan een bedrag van 1.000.000 euro over kunnen maken. Niet van je spaarrekening naar een vertrouwde rekening overmaken maar naar iedere willekeurige bankrekeningnummer. En je spaarrekening om kunnen zetten naar een betaalrekening met diverse ibans in diverse landen.Beekforel schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 23:51:
Dus iemand trapt in een scam en gaat dan de bank beschuldigen? Is dat de tldr van Kassa?
Met name de wachttijd bij het verhogen van je opname limiet schijnt bewezen effectief te hebben op scams maar die is er dus niet bij bunq.
[ Voor 11% gewijzigd door ratzz op 14-04-2024 00:41 . Reden: typo's ]
Nou die "lokale pasbescherming" werkt dus echt niet. Dag in België geweest en je moest de pas op Europa of België zetten ipv "straal van 100km" of je pinbetaling werd overal geweigerd. Bunq app heeft altijd locatie toegang, dus daar kan het niet aan liggen. Had het al eerder in Spanje.
Misschien dat het na 3 weken wel werkt, maar daar heb je weinig aan.
_██_
(ಠ_ృ)
Probleem ligt hem in het feit dat veel terminals een onjuiste landcode heeft. Laatst in Lille en mijn pas werd geweigerd, zelfs nadat ik Frankrijk had toegevoegd.Atomsk schreef op zondag 14 april 2024 @ 01:29:
Nou die "lokale pasbescherming" werkt dus echt niet. Dag in België geweest en je moest de pas op Europa of België zetten ipv "straal van 100km" of je pinbetaling werd overal geweigerd. Bunq app heeft altijd locatie toegang, dus daar kan het niet aan liggen. Had het al eerder in Spanje.
Wat bleek; de terminal zei dat hij Belgisch was. Belgie toevoegen en ik kon betalen, ditzelfde zal gebeuren met die "lokale pasbescherming".
In het spaartopic staan wel een paar berichten waar de schrijver deze zaken toch als pluspunt ziet:ratzz schreef op zondag 14 april 2024 @ 00:01:
... Als oorzaak geven ze aan dat bunq de beveiligings eisen naar beneden schroeft en dit als service aan klanten ziet. Zoals je limit verhogen zonder wachttijd en dan een bedrag van 1.000.000 euro over kunnen maken. Niet van je spaarrekening naar een vertrouwde rekening overmaken maar naar iedere willekeurige bankrekeningnummer. ...
hoge overmaak limiet
geen wachttijd bij verhogen
geen vaste tegenrekening.
als je een beetje plant heb je normaal gesproken geen last van de beperkingen (als je die "pluspunten" niet wilt)
btw: bij mijn 2 tegenrekeningen (asn & ing) heb ik een vrij hoge limiet vanwege het regelmatig verplaatsen van geld (door openen en aflopen van deposito's) die een veelvoud is van mijn gemiddelde saldo. Ik ga er even vanuit dat er hooguit het saldo vermeerderd met de toegestane roodstand opgenomen kan worden.
Heel vreemd verhaal, over wat voor bedrag ging het?OCTiMod schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:06:
[...]
Dat noem ik “opgelicht”.
BlaBlaBla
Gelukkig ging het maar over 50 euro, ik was nog aan het testen omdat het een nieuwe rekening was voor mij.Strider schreef op zondag 14 april 2024 @ 09:51:
[...]
Heel vreemd verhaal, over wat voor bedrag ging het?
Achteraf ben ik wel blij dat het toen meteen mis gegaan is en niet later met grotere bedragen.
Ik wilde een groot deel van mijn spaargeld daar ook onderbrengen gezien de interessante rente.
Het zou fijn zijn als bunq de pluspunten als optie geeft maar ook gewoon standaard de wachttijd bij verhogen en overmaken naar een vaste rekening hanteert, iedereen blij.W1ck1e schreef op zondag 14 april 2024 @ 09:42:
[...]
In het spaartopic staan wel een paar berichten waar de schrijver deze zaken toch als pluspunt ziet:
hoge overmaak limiet
geen wachttijd bij verhogen
geen vaste tegenrekening.
als je een beetje plant heb je normaal gesproken geen last van de beperkingen (als je die "pluspunten" niet wilt)
Plus het feit dat de bank onbereikbaar is voor als je ze nodig hebt. Je komt in een soort chatbot loop terecht en je bereikt niks. Je wordt afgescheept met niet relevante teksten en irritante smilies.ratzz schreef op zondag 14 april 2024 @ 00:01:
[...]
Nee, ze stellen tevens dat er een hoger aantal meldingen zijn dan bij andere banken. Als oorzaak geven ze aan dat bunq de beveiligings eisen naar beneden schroeft en dit als service aan klanten ziet. Zoals je limit verhogen zonder wachttijd en dan een bedrag van 1.000.000 euro over kunnen maken. Niet van je spaarrekening naar een vertrouwde rekening overmaken maar naar iedere willekeurige bankrekeningnummer. En je spaarrekening om kunnen zetten naar een betaalrekening met diverse ibans in diverse landen.
Met name de wachttijd bij het verhogen van je opname limiet schijnt bewezen effectief te hebben op scams maar die is er dus niet bij bunq.
Life 's hard and then you die
waarom boek je niet gewoon direct van je betrouwbare bank (Abn/ing,etc) over naar bunq ipv via SofortOCTiMod schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:06:
[...]
Dat noem ik “opgelicht”.
nb: oplichten impliceert dat het een bewuste actie zou zijn geweest, dat lijkt me niet het geval dit is gewoon een gevalletje van foutje gemaakt en jij bent het slachtoffer.
A wise man's life is based around fuck you
Met andere woorden, Bunq is leuk als fintech bank met z’n handige features en mogelijkheden, je moet er alleen nooit problemen hebben.
Hoe er overgemaakt is, lijkt me niet relevant: het geld was immers “aangekomen” op de bunq rekening.Zwelgje schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:44:
[...]
waarom boek je niet gewoon direct van je betrouwbare bank (Abn/ing,etc) over naar bunq ipv via Sofort![]()
nb: oplichten impliceert dat het een bewuste actie zou zijn geweest, dat lijkt me niet het geval dit is gewoon een gevalletje van foutje gemaakt en jij bent het slachtoffer.
Het terugstorten is dus een bewuste actie (van bunq), die niet goed is uitgevoerd.
Kan me voorstellen dat iemand zich opgelicht voelt in zo’n situatie.
OCTiMod schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:06:
[...]
….. Dat geld is afgeschreven en bijgeschreven bij bunq, later kreeg ik een melding dat de transactie teruggestort was, geld was dus verdwenen van de bunq rekening en nooit terug gestort op mijn betrouwbare bankrekening……
Denk niet dat er GPS coördinaten in een terminal staan. Zal wel gebaseerd zijn op het adres van de eigenaar ervan. In Nederland krijg je echter nooit weigeringen vanwege je geografische locatie. Het enige wat ik kan bedenken is dat bunq niet of zeer traag je positie bijhoudt, of niks met die info doet.bluewalk schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:17:
[...]
Probleem ligt hem in het feit dat veel terminals een onjuiste landcode heeft. Laatst in Lille en mijn pas werd geweigerd, zelfs nadat ik Frankrijk had toegevoegd.
Wat bleek; de terminal zei dat hij Belgisch was. Belgie toevoegen en ik kon betalen, ditzelfde zal gebeuren met die "lokale pasbescherming".
_██_
(ಠ_ృ)
Ik was vandaag even van plan ons geld van BunQ over te maken maar een andere bank. Bij die bank heb ik mijn ASN als tegen rekening, dus heb ik het van BunQ nu naar ASN overgemaakt.
Echter: het komt niet binnen bij ASN. Rekeningnummer 2x gecontroleerd. Zou dat niet in 10 sec bij de andere bank moeten zijn in NL?
Echter: het komt niet binnen bij ASN. Rekeningnummer 2x gecontroleerd. Zou dat niet in 10 sec bij de andere bank moeten zijn in NL?
Mijn PompAO statistieken: https://pompao.isgehost.nl/
Als het een Instant Payment is we. Maar, soms wordt dat is gebruikt (bijv door een storing ergerns op het het netwerk) en dan gaat het via regulier SEPA en kan het 1 a 2 werkdagen kosten.harrr schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:14:
Net met de ASN gebeld, die hebben immers gewoon een fatsoenlijke klantenservice. Die gaven aan dat het wel vreemd is. Beide banken verwerken bedragen ter hoogte van mijn betaling instant. Ze gaven aan dat door het nieuws van gisteren in kassa misschien kritischer meegekeken wordt naar bedragen die 100% het saldo bedragen richting een ander rekeningnummer. We wachten het maar even af...celshof schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:20:
[...]
Als het een Instant Payment is we. Maar, soms wordt dat is gebruikt (bijv door een storing ergerns op het het netwerk) en dan gaat het via regulier SEPA en kan het 1 a 2 werkdagen kosten.
Dat is met al die hippe online bedrijven. Allemaal "chill" en "relaxt" tot er wat loos is.Datisraar schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:36:
Met andere woorden, Bunq is leuk als fintech bank met z’n handige features en mogelijkheden, je moet er alleen nooit problemen hebben.
Na 4 uur is het dan toch netjes bijgeschreven.celshof schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:20:
[...]
Als het een Instant Payment is we. Maar, soms wordt dat is gebruikt (bijv door een storing ergerns op het het netwerk) en dan gaat het via regulier SEPA en kan het 1 a 2 werkdagen kosten.
Ik wilde gisteren een betaling via iDEAL doen op mijn tablet. Nadat ik voor bunq had gekozen kreeg ik de melding dat de app geopend zou worden terwijl die niet op de tablet staat. Op de pc krijg ik een gewoon een QR code om te scannen met mijn app op de telefoon. Heb ik iets gemist in de instellingen of gaat bunq er gewoon vanuit dat bij een betaling op een android apparaat dat daar dan ook de app van bunq op staat?
Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"