Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:27

DancePlaza

ninja

Net een bijzondere situatie meegemaakt op marktplaats.

Betaald buitenom marktplaats via een rabobank betaalverzoek. Dus ik dacht dat kan wel via mijn rabo betaalrekening. Dus na de transactie zie ik dat het compleet is maar ik zie dat het overgescrheven is naar een bunq rekening. Ik kan helaas niet zien op wekle naam de rekning staat maar ik voel een beetje dat ik belazerd ben.

Maar sinds wanneer kan je een betaalverzoek via de rabo geld overlaten schrijven naar een bunq rekening. Is dat een nieuwe feature tussen de rabo en bunq?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
“"We kiezen daarom al jaren bewust voor geen telefonische support, juist om phishing te voorkomen", aldus directeur Ali Niknam.“ :+ :+ :+

Dit is echt de grootst mogelijke BS die je maar kan bedenken en dat weet Ali zelf ook dondersgoed natuurlijk. ;) Meneer is gewoon te gierig om een fatsoenlijke klantenservice in te richten met voldoende en goed getraind personeel. Zelfs als je hem die volstrekt belachelijke uitspraak over waarom er geen telefonische support zou zijn vergeeft is er nog altijd geen excuus voor daaaaagenlang moeten wachten op een antwoord op een simpel chatberichtje (en dan moet je nog hopen dat het een fatsoenlijk en nuttig antwoord is). Zo herkenbaar ook die onzin met de nutteloze chatbot, domme emoji’s en “fijne dag 🌈” terwijl er niets gefixt is. :’)

Cut the crap Ali en neem gewoon eens je verantwoordelijkheid om die brakke en onprofessionele helpdesk van bunq op orde te krijgen ipv dit soort smoesjes te verzinnen. Premium pricing voor low-budget support is niet okee. Maarja, volgens mij denkt Ali dat ie niets fout kan doen - dus er verandert waarschijnlijk niets tot ze juridisch in de knel komen.

Dat (dreigen met) afsluiten van de rekening bij kritiek is ook niet nieuw, vreemd dat ze dat nog doen na zoveel relletjes daarover (zelfs in het journaal). Dan mag je trouwens ook wel oppassen met wat je hier schrijft voordat je een boze brief telefoonoproep e-mail AI-chat krijgt met de mededeling dat je account gecanceld wordt. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Wat een ongelofelijke shitshow is de uitzending bij Kassa. Het dieptepunt is het real-time kunnen aanpassen van de betaallimiet, waarmee deze security-maatregel effectief he-le-maal niks doet - en dat durven te verdedigen! Ik vraag mij dan serieus af welke security-failures er nog meer zijn. Ik heb in het verleden Bunq wel eens overwogen; maar no-way dat ik nu zou overstappen. Succes allemaal hiermee, maar ik zou zelf inpakken en wegwezen 👋

🌞🍃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:20

Cordon

Lievelings jankert

Maar besloten op het spaargeld weg te halen bij Bunq. Het voelde niet goed, ookal zal het niet snel gebeuren dat ik in die geintjes trap van oplichters. Maar zeg nooit nooit. Voelde wel raar om zonder moeite, zonder check, het limiet omhoog te gooien en alles leeg te trekken.

Nu heb ik er alleen nog maar potjes staan samen met m’n partner voor de maandelijkse uitgaven. Erg aan het overwegen om weer terug te gaan naar een ‘grootbank’. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
Ik heb altijd m’n grootbank aangehouden voor salaris en doe ik nog steeds. Bunq is juist handig met aparte ibans, potjes en vooral voor mij het vooraf aangekondigde en 5 dagen te hanteren acceptatie automatische incasso. Dus voor mij is en blijft Bunq voor ‘erbij’. Sparen doe ik daar niet meer, want de limiet van Max 2 opnames per maand vind ik in de praktijk niet aantrekkelijk als je opeens acuut spaargeld voor iets nodig hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 16-04-2024 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:57
Ik snap het niet helemaal… je moet toch een vertrouwd apparaat hebben om die aanpassing van dat limiet te doen? Dus inloggen met je gegevens en bij een nieuw account, eerst een filmpje opnemen?
Als je een veilig apparaat hebt, is het toch juist handig dat het kan?
(Heb de kassa aflevering nog niet gezien)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
ChrisM schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:40:
Ik snap het niet helemaal… je moet toch een vertrouwd apparaat hebben om die aanpassing van dat limiet te doen? Dus inloggen met je gegevens en bij een nieuw account, eerst een filmpje opnemen?
Als je een veilig apparaat hebt, is het toch juist handig dat het kan?
(Heb de kassa aflevering nog niet gezien)
Ja, dat is super handig :). Maar zou je kunnen uitleggen op welke manier een real-time aanpasbare betaallimiet enige positieve impact heeft op de security? Het effectief verwijderen van deze feature maakt de bank toch net zo veilig als dat het nu is?

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Datisraar schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:36:
Ik heb altijd m’n grootbank aangehouden voor salaris en doe ik nog steeds. Bunq is juist handig met aparte ibans, potjes en vooral voor mij het vooraf aangekondigde en 5 dagen te hanteren acceptatie automatische incasso. Dus voor mij is en blijft Bunq voor ‘erbij’. Sparen doe ik daar niet meer, want de limiet van Max 2 opnames per maand vind ik in de praktijk niet aantrekkelijk als je opeens acuut spaargeld voor iets nodig hebt.
Dit hou ik ook aan: ondanks dat ING verre van ideaal is, gaat daar mijn salaris naartoe en hypotheek en co vanaf, bunq is prima voor de pretspullen en wat kleinere incasso's. Sparen doe ik er wel, maar niet als "main" maar een 2e potje, zodat ik daar ook niet al te snel naar grijp, want ze hebben wel een erg nette rente. Zo lang mogelijk met de tengels vanaf blijven dus ;)
kamerplant schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 07:39:
Wat een ongelofelijke shitshow is de uitzending bij Kassa. Het dieptepunt is het real-time kunnen aanpassen van de betaallimiet, waarmee deze security-maatregel effectief he-le-maal niks doet - en dat durven te verdedigen! Ik vraag mij dan serieus af welke security-failures er nog meer zijn. Ik heb in het verleden Bunq wel eens overwogen; maar no-way dat ik nu zou overstappen. Succes allemaal hiermee, maar ik zou zelf inpakken en wegwezen 👋
Kan me herinneren dat bij ING het tegenwoordig iets van 4 uur is ofzo, dat vind ik prima als daarmee veel ellende voorkomen kan worden. De kans dat je echt idem dag a la minute een fikse bak geld nodig hebt is uiteraard klein, bij grote aankopen e.d. weet je dit eerder van tevoren ook wel.

Bunq moet wat minder eigenwijs worden en hun eigen processen beter overdenken. En ja, ondanks dat phishing vaak telefonisch gebeurt, is het een no-brainer om in ieder geval telefonisch bereikbaar te zijn voor als mensen vast zitten en niet meer bij de app kunnen.

Je zou een soort van extra veiligheidslaag moeten kunnen instellen bij het aanmaken van een account, bijvoorbeeld via een vertrouwd persoon die ook bunq heeft maar dit is dan niet achteraf meer inzichtelijk (zodat als mensen toegang hebben tot je account ze niet die persoon ook nog kunnen phishen ofzo) maar die persoon krijgt dan wel meldingen als er gekke dingen gebeuren. Ik roep even wat he?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Als Bunq niet investeert in veiligheid en vooral goede bereikbaarheid, dan zal het een redelijk kleine niche bank hier in Nederland blijven. Blijkbaar zal het Ali een zorg zijn omtrent groei hier in Nederland, hij blijft er in ieder geval wel geld tegen aangooien gezien zijn internationale ambities. Alleen niet het goeie geld.

[ Voor 43% gewijzigd door Datisraar op 16-04-2024 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 09:11
Welke fintech banken hebben wel een limiet die je alleen met 4+ uur vertraging kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
kamerplant schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:23:
[...]

Ja, dat is super handig :). Maar zou je kunnen uitleggen op welke manier een real-time aanpasbare betaallimiet enige positieve impact heeft op de security? Het effectief verwijderen van deze feature maakt de bank toch net zo veilig als dat het nu is?
Het is meer het gemak... ik heb trouwens dat limiet op super hoog staan, dus mij boeit het niet (limiet is in ieder geval veel hoger dan hoeveel geld er momenteel op m'n rekening staat :D).

Het heeft inderdaad geen positieve impact, maar ik denk zelf, doordat je dus een vertrouwd apparaat moet hebben om het aan te passen, is er ook niet echt een negatieve impact, toch?

[ Voor 14% gewijzigd door ChrisM op 16-04-2024 11:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Met die limieten is ook een wat raar verhaal inderdaad. De feature is niet nutteloos, ik gebruik bijvoorbeeld veelvuldig de limieten voor autoincasso's (per incassant), heb een virtuele kaart met een heel laag limiet voor webshops die ik niet helemaal vertrouw (eg: daar valt AliExpress al onder ;) Al spreekt dat tegenwoordig Apple Pay.) en dan is het wel handig als je real-time het limiet even kan verhogen als je een wat duurdere aankoop wil doen. (Noot: kaart-limieten en rekeninglimieten zijn wel wezenlijk anders van elkaar; pin-transacties zijn uitgezonderd van de limiet) Dan zou 4 uur wachten zijn best vervelend zijn...

... Maar, je kan het best beter aanpakken dan nu waarbij je gewoon met 2 tikjes je limiet rustig naar €1.000.000 kan zetten. :+ Het zou al helpen als de bunq app in het limiet scherm, als je die probeert op te hogen, al meteen een waarschuwing geeft dat bunq je nooit zal bellen/mailen met de vraag om een bepaalde overboeking te doen, opdracht goed te keuren of je limieten te verhogen en als het meer dan X keer zoveel is als het vorige limiet: kleine wachtperiode (eg: 15-30 minuten, hoeft niet perse 4 uur te zijn) en/of desnoods iets als een e-mail met een waarschuwing en daarbij een code die je in de app moet invullen ter bevestiging. Zat te bedenken om het gebruiksvriendelijk te houden én een stuk veiliger dan nu. Maar bunq doet echt helemaal niets: je limiet wordt meteen verhoogd zonder enige waarschuwing.

Het argument van gebruiksgemak kan ik me dus wel in vinden voor sommige situaties en usecases, maar bunq mag op z'n minst wel wat beter in-app waarschuwen bij het aanpassen van limieten en een iets hogere barriere opwerpen onder bepaalde omstandigheden. Gewoon een leeg scherm met een veld voor het limiet dat je naar wens kan invullen wat je wil en direct kan ophogen is natuurlijk niet je verantwoordelijkheid pakken als bank en een slap excuus als je wil beweren dat zo'n waarschuwing of extra stap niets uithaalt.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaMaL!
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05-2024
YaMaL! schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:02:
Iemand praktijkervaring met het omzetten van "travel" naar "easy savings" [...]
Om mijn eigen vraag dan maar even te beantwoorden: het oude IBAN (+ bijbehorend saldo) wordt in deze situatie blijkbaar gebruikt voor de prepaid creditcard die iedereen tegenwoordig erbij krijgt, en de fysieke travel-kaart blijft kennelijk zonder verder gedoe geldig gedurende de tijd die nog resteert aan geldigheidsduur.

Niet dat ik het zelf uitgeprobeerd heb: bunq bleek ongevraagd de boel omgezet te hebben, uiteraard zonder enig bericht of (voor)aankondiging... :/ 🌈🌈🌈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-06 13:18

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

bluewalk schreef op woensdag 10 april 2024 @ 06:46:
[...]

bunq gebruikt de merchant code van de transactie om er een categorie achter te hangen, maar dan met een speciaal sausje denk ik.
Dat is het dus juist: bunq vertelt je niet wat ze doen en hoe ze tot het resultaat komen.
Waarom zouden ze zo geheimzinnig doen? Openheid geeft meer en beter begrip bij gebruikers. Dan weet je waar je aan toe bent en kun je zien of het voor jou geschikt is.
Ik doe zelf ook met de API en callback mijn transacties categoriseren - ook aan de hand van de merchant code - echter werkt dat echt 100x beter dan wat bunq doet |:(
Is die merchant code alleen via de API te achterhalen? Dan is het dus alleen voor gevorderde techneuten te gebruiken op die manier…

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hippe Lip schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:28:
[...]

Is die merchant code alleen via de API te achterhalen? Dan is het dus alleen voor gevorderde techneuten te gebruiken op die manier…
Voor zover ik weet wel, ben het niet ergens in de app tegen gekomen.

Je kan sowieso gebruik maken van hun SDK's, al heeft de .NET SDK al langere tijd geen liefde gekregen en zitten er domme bugs in. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

bluewalk schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:29:
[...]

Je kan sowieso gebruik maken van hun SDK's, al heeft de .NET SDK al langere tijd geen liefde gekregen en zitten er domme bugs in. :X
Ik kan goed in concepten denken en systemen ontwerpen. Maar het uiteindelijk programmeren is me niet gegeven. Ooit wel leren programmeren en in mijn studietijd daar ook flink mee bezig geweest, maar dat niet bijgehouden. Het kost me teveel tijd om de code te schrijven en nog veel meer tijd om alle fouten eruit te krijgen.
Ben inmiddels met pensioen en gebruik de (open) code wel van anderen. Die kan ik lezen en op puntjes aanpassen waar nodig. Zo doe ik dat bij HA bijvoorbeeld.

En ja, bunq is redelijk goed in het bedenken van iets, maar het verder goed uitwerken en fouten eruit halen is niet echt hun sterkste kant. Wel jammer, want anders zou het in heel snel tempo een nog heel veel mooier geheel worden!

<John O`Mill>

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
kamerplant schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 07:39:
Dus het real-time kunnen aanpassen van je limiet is de reden dat je iedereen afraad een rekening te openen en adviseert bij bunq weg te gaan :?

Wat betreft oplichting;
Ik blijf er bij dat je echt zelf bewust bezig bent het limiet zelf aan te passen als je besluit bv je kind even 5k over te maken omdat ie via whatsapp je contact vanaf een nieuw nummer (zonder even terug te bellen naar origineel nummer bv).
Of besluit een openstaande (onbekende!) boete a 489 euro te betalen via een website a la boete.nl8475606.com die redirect naar tikkie.
Of dat je je telefoonnummer moet "bevestigen" - want anders blokkeren we je rekening - via een website die telefoonnummerbevestigen.com of bunqbevestigen.org als domein heeft, en daar klakkeloos met al je logindetails inlogt (bunq/ing/rabo).

De grootste zwakke schakel is de gebruiker zelf. Daar kan zelfs een 4 uur wachttijd bij verhogen van limiet bij de ING niet tegenop. Plus de scammers weten dit ook en zeggen dan de volgende dag terug te bellen b.v.

Kortom, je bent zelf verantwoordelijk. Dan kan je de bank (welke bank dan ook) wel de schuld geven, echter is dit oneerlijk.
Moet dan alles dichtgetimmerd worden waarbij andere gebruikers bij een aankoop van 1000 euro door drie hoepels moet springen om dit overgeboekt te krijgen?

Ik snap de haat op dit stuk echt niet, als je opgelicht kan worden en wanneer de oplichters dit doorhebben, word je echt wel opgelicht met of zonder meerdere veiligheidsmaatregelen.

Dit neemt niet weg dat support bij bunq an sich, maar zeker support na oplichting overduidelijk beter kan.
Wie weet krijgen we dit wel bij Update 25 die er aan zit te komen ...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 00:27

TheVMaster

Moderator WOS
bluewalk schreef op woensdag 17 april 2024 @ 06:51:
[...]

Dus het real-time kunnen aanpassen van je limiet is de reden dat je iedereen afraad een rekening te openen en adviseert bij bunq weg te gaan :?

Wat betreft oplichting;
Ik blijf er bij dat je echt zelf bewust bezig bent het limiet zelf aan te passen als je besluit bv je kind even 5k over te maken omdat ie via whatsapp je contact vanaf een nieuw nummer (zonder even terug te bellen naar origineel nummer bv).
Of besluit een openstaande (onbekende!) boete a 489 euro te betalen via een website a la boete.nl8475606.com die redirect naar tikkie.
Of dat je je telefoonnummer moet "bevestigen" - want anders blokkeren we je rekening - via een website die telefoonnummerbevestigen.com of bunqbevestigen.org als domein heeft, en daar klakkeloos met al je logindetails inlogt (bunq/ing/rabo).

De grootste zwakke schakel is de gebruiker zelf. Daar kan zelfs een 4 uur wachttijd bij verhogen van limiet bij de ING niet tegenop. Plus de scammers weten dit ook en zeggen dan de volgende dag terug te bellen b.v.

Kortom, je bent zelf verantwoordelijk. Dan kan je de bank (welke bank dan ook) wel de schuld geven, echter is dit oneerlijk.
Moet dan alles dichtgetimmerd worden waarbij andere gebruikers bij een aankoop van 1000 euro door drie hoepels moet springen om dit overgeboekt te krijgen?

Ik snap de haat op dit stuk echt niet, als je opgelicht kan worden en wanneer de oplichters dit doorhebben, word je echt wel opgelicht met of zonder meerdere veiligheidsmaatregelen.

Dit neemt niet weg dat support bij bunq an sich, maar zeker support na oplichting overduidelijk beter kan.
Wie weet krijgen we dit wel bij Update 25 die er aan zit te komen ...
Inderdaad. Ik moet zeggen dat ik ook met veel verbazing heb zitten kijken. Het grootste probleem is de gebruiker zelf en ik zit er niet op te wachten dat ik uren moet wachten voordat ik mijn nieuwe bank/auto/keuken kan afrekenen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:53

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

bluewalk schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:29:
[...]

Wat doe je zoal tegen de API met de categorieën? Heb je dit publiek gedeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Datisraar schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:36:
Sparen doe ik daar niet meer, want de limiet van Max 2 opnames per maand vind ik in de praktijk niet aantrekkelijk als je opeens acuut spaargeld voor iets nodig hebt.
Als je vaker dan 2x per maand genoodzaakt bent geld van je spaarrekening op te nemen dan is er weinig acuuts aan wat mij betreft. Bovendien is dit geen probleem, je kunt op elk moment je spaarrekening met een druk op 2 knoppen omzetten naar een reguliere rekening. De volgende maand kun je dan weer een nieuwe spaarrekening openen en je spaargeld erop terug deponeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:23
TheVMaster schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:16:
[...]

Inderdaad. Ik moet zeggen dat ik ook met veel verbazing heb zitten kijken. Het grootste probleem is de gebruiker zelf en ik zit er niet op te wachten dat ik uren moet wachten voordat ik mijn nieuwe bank/auto/keuken kan afrekenen. :P
Dat zijn inderdaad zaken die je dagelijks doet en spontaan zonder er van tevoren over hebben nagedacht. Als dat zo is dan lijkt me dat meer een luxe probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ratzz schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:26:
[...]

Dat zijn inderdaad zaken die je dagelijks doet en spontaan zonder er van tevoren over hebben nagedacht. Als dat zo is dan lijkt me dat meer een luxe probleem.
>:) Niet dagelijks natuurlijk, maar ik snap het niet zo heel goed. Het issue zit duidelijk tussen de stoel en het keyboard en wat betreft dat soort wachttijden. Dat houdt criminelen niet tegen, het wekt alleen een soort van schijn van veiligheid als snap ik ook wel dat mensen dat 2x na kunnen denken voordat ze besluiten nemen en zich niet (direct) onder druk laten zetten.

Het voelt (in ieder geval voor tech-savy) mensen toch wat lastig, al kan ik het ook wel weer begrijpen hoor. Het gros van de mensen is zo overrompeld dat het mogelijk kan helpen, dit soort vertragingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Bunq laat aardig wat steken vallen met betrekking tot de bereikbaarheid, dat is wel iets waardoor ik er over denk de rekening daar te stoppen. De bot en de support afdeling is gewoon echt ruk, ook als je niet opgelicht bent laat staan dat je direct die rekening afgesloten wil hebben.

Het probleem is dat KNAB nog heel veel slechter is. Ik zie bijna een gat in de markt voor een bank die service als business model heeft..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
bluewalk schreef op woensdag 17 april 2024 @ 06:51:
[...]
Nee, maar dat is het andere uiterste. De sleutel is een balans vinden. Er gebeurt nu helemaal niets. Geeneens een simpele waarschuwing in-app, geen wachttijd, geen bevestiging: écht he-le-maal niets en dat tot €1M.

Er zit imho een groot verschil tussen door tig hoepeltjes moeten springen en echt helemaal niets doen als bunq zijnde. Zo’n waarschuwing als je het probeert te verhogen is bijvoorbeeld zo’n mini-inconvenience dat het prima te implementeren valt zonder de gebruiksvriendelijkheid teniet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:27:
[...]

Nee, maar dat is het andere uiterste. De sleutel is een balans vinden. Er gebeurt nu helemaal niets. Geeneens een simpele waarschuwing in-app, geen wachttijd, geen bevestiging: écht he-le-maal niets en dat tot €1M.

Er zit imho een groot verschil tussen door tig hoepeltjes moeten springen en echt helemaal niets doen als bunq zijnde. Zo’n waarschuwing als je het probeert te verhogen is bijvoorbeeld zo’n mini-inconvenience dat het prima te implementeren valt zonder de gebruiksvriendelijkheid teniet te doen.
Nee dat zou inderdaad een minimale toevoeging moeten zijn. Je zou denken dat ze dat zelfs zouden doen om zichzelf beter in te dekken/beschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Beekforel schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:32:
[...]

Wat doe je zoal tegen de API met de categorieën? Heb je dit publiek gedeeld?
Code is niet publiek gedeeld, maar ik doe er van alles mee:
- Categoriseren van betalingen
- Automatisch verdelen van betalingen over verschillende rekeningen, op basis van uitgave van vorige maand (bv vaste lasten ed)
- Automatisch bonnetjes aan de juiste betaling hangen door bv via Shortcuts te uploaden of te mailen naar mijn bonnetjes adres
en vast nog een aantal dingen die ik nu voor lief neem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
init6 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:25:
Bunq laat aardig wat steken vallen met betrekking tot de bereikbaarheid, dat is wel iets waardoor ik er over denk de rekening daar te stoppen. De bot en de support afdeling is gewoon echt ruk, ook als je niet opgelicht bent laat staan dat je direct die rekening afgesloten wil hebben.

Het probleem is dat KNAB nog heel veel slechter is. Ik zie bijna een gat in de markt voor een bank die service als business model heeft..
Ja, bereikbaarheid is wel een ding. Maar maak je daar vaak gebruik van dan? Nouja, al gebruik je het weinig dan is het erg irritant als het vervolgens lang duurt voordat je een respons (van een bot) krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
TheVMaster schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:20:
[...]

>:) Niet dagelijks natuurlijk, maar ik snap het niet zo heel goed. Het issue zit duidelijk tussen de stoel en het keyboard en wat betreft dat soort wachttijden. Dat houdt criminelen niet tegen, het wekt alleen een soort van schijn van veiligheid als snap ik ook wel dat mensen dat 2x na kunnen denken voordat ze besluiten nemen en zich niet (direct) onder druk laten zetten.

Het voelt (in ieder geval voor tech-savy) mensen toch wat lastig, al kan ik het ook wel weer begrijpen hoor. Het gros van de mensen is zo overrompeld dat het mogelijk kan helpen, dit soort vertragingen.
Je krijgt de tijd om na te denken, bij SNS heb je voor de verhoging een twee staps verificatie dus je wordt nogmaals op je actie gewezen. Daarnaast als de crimineel zelf de verhoging doorvoert krijg je zelf ook nog een melding dit te doen en kan de crimineel niet instant de verhoging doen en geld wegschrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delay
init6 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:25:
Bij KNAB heb ik ook een account gehad. Dat was inderdaad niet best.

De bank met de beste service is RegioBank. Service is ook hun focus, de app en website zijn eenvoudig en ouderwets.

Bunq heeft een prettige app, een API, meer controle over je geld zoals de mogelijkheid om incasso's af te wijzen, vele instelbare limieten, tijdelijke credit cards, krachtige betaalverzoeken.

Trouwens, over de service van bunq ben ik zelf goed te spreken! De in-app chat antwoord altijd goed en vriendelijk, al hebben ze geen haast.

[ Voor 8% gewijzigd door Delay op 17-04-2024 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Delay schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:48:
[...]

Bij KNAB heb ik ook een account gehad. Dat was inderdaad niet best.

De bank met de beste service is RegioBank. Service is ook hun focus, de app en website zijn eenvoudig en ouderwets.

Bunq heeft een prettige app, een API, meer controle over je geld zoals de mogelijkheid om incasso's af te wijzen, vele instelbare limieten, tijdelijke credit cards, krachtige betaalverzoeken.

Trouwens, over de service van bunq ben ik zelf goed te spreken! De in-app chat antwoord altijd goed en vriendelijk, al hebben ze geen haast.
Regiobank is echt de opposite van Bunq. Bij RBRB kun je aan de balie een rekening openen, geld storten, en daar opnemen. Als je belt krijg je gelijk iemand live aan de telefoon. Helaas zitten ze niet in de grote steden althans bij mij in de directe buurt, maar meer in (grote) dorpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 17-04-2024 20:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 15:46
ratzz schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:26:
[...]

Dagelijks niet, maar vaak genoeg om storend te zijn, en tegelijkertijd niet vaak genoeg om als automatisme mee te nemen in een planning.

Eenvoudigste voorbeeld is met een paslimiet. Een lagere limiet is veiliger. Met bijvoorbeeld 250 euro als pinlimiet per dag, heb ik maar 1x/jaar dat ik tegen de limiet op loop. Als ik de limiet instant kan verhogen via mijn mobiel, is 250 euro dus een prima limiet. Zit er een vertraging op (al is het maar een half uur), dan zou ik de limiet op 1000 moeten zetten, voor het geval de 250 wordt bereikt.

Met andere transactievormen net zo: Als ik 250 als imiet instel voor iDeal, kan ik mijn dagelijkse bestellingen online gewoon doen. Maar met een weekendje weg zit je er zo aan. En om nou om 10 uur 's avonds nog 4 uur te wachten om een boeking af te ronden...
Natuulijk, ik zou de standaard naar 1.000 kunnen verhogen. Maar dat is dus 750 euro meer risico, puur omdat ik niet direct kan wijzigen. De verplichtte wachttijd bij ABN heeft dus voor mij het effect dat ik permanent meer risico loop.

Een extra controle op de wijziging is prima, out-of-band communicatie ook. Maar het moet 'instant' kunnen.

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
Datisraar schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:02:
Regiobank is echt de opposite van Bunq. Bij RBRB kun je aan de balie een rekening openen, geld storten, en daar opnemen. Als je belt krijg je gelijk iemand live aan de telefoon. Helaas zitten ze niet in de grote steden althans bij mij in de directe buurt, maar meer in (grote) dorpen.
Ja, zo heb ik mijn rekening ook geopend. RegioBank en bunq zijn allebei relatief klantgericht en kosten iets meer dan het minimum. In die zin lijken zij best op elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Delay op 17-04-2024 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
EdwinG schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:10:
[...]

Dagelijks niet, maar vaak genoeg om storend te zijn, en tegelijkertijd niet vaak genoeg om als automatisme mee te nemen in een planning.

Eenvoudigste voorbeeld is met een paslimiet. Een lagere limiet is veiliger. Met bijvoorbeeld 250 euro als pinlimiet per dag, heb ik maar 1x/jaar dat ik tegen de limiet op loop. Als ik de limiet instant kan verhogen via mijn mobiel, is 250 euro dus een prima limiet. Zit er een vertraging op (al is het maar een half uur), dan zou ik de limiet op 1000 moeten zetten, voor het geval de 250 wordt bereikt.

Met andere transactievormen net zo: Als ik 250 als imiet instel voor iDeal, kan ik mijn dagelijkse bestellingen online gewoon doen. Maar met een weekendje weg zit je er zo aan. En om nou om 10 uur 's avonds nog 4 uur te wachten om een boeking af te ronden...
Natuulijk, ik zou de standaard naar 1.000 kunnen verhogen. Maar dat is dus 750 euro meer risico, puur omdat ik niet direct kan wijzigen. De verplichtte wachttijd bij ABN heeft dus voor mij het effect dat ik permanent meer risico loop.

Een extra controle op de wijziging is prima, out-of-band communicatie ook. Maar het moet 'instant' kunnen.
Een beetje appels met peren vergelijking. We hebben het niet over mensen die gedupeerd zijn voor 500 of 2000 euro ofzo en dat daar een drempel voor wordt opgeworpen maar het gaat over tienduizenden en in sommige gevallen over honderdduizenden euro's waar mensen door gedupeerd worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-06 16:19
EdwinG schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:10:
[...]

Dit kan toch nog prima? Stel dat je de verhoging van het limiet vertraagd met 5 minuten en in de tussentijd een SMS, mail, app notificatie, de hele rimbam verstuurd. Dan heb je nog het gemak maar kan je ook met de SOS-lijn bellen als je dit niet zelf hebt gedaan. De standaard limieten staan ook best hoog inderdaad. Die heb ik zelf onlangs allemaal terug gezet naar 250-500 euro afhankelijk waar de pas/rekening voor is.

Edit; ik vermoed dat je ook nog wat intelligentie kan inbouwen waarbij de combinatie van het toevoegen van een nieuw apparaat plus het verhogen van het limiet naar 1 miljoen je account afsluit. Die korte acties na elkaar is nogal vreemd lijkt me. Soort SIEM-alerting.

[ Voor 7% gewijzigd door Galukon op 18-04-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 14:23
Ik ben ook aan het overwegen om over te stappen. Opzich al jaren tevreden met de bunq app, maar heb de support ook nog nooit nodig gehad. Mijn grootste reden een paar jaar terug was dat ze qua technologie ver voorop liepen (Apple pay, automatisch verdelen, meerdere rekeningen) maar volgens mij zijn de meeste banken nu wel op een acceptabel niveau. Ik heb geen goede reden meer om bij bunq te blijven (prijs/app kwaliteit/service).

Alternatieven voor mij zijn ASN (Duurzaam) of ING (Gebruiksvriendelijke app, zo ver ik lees). De Rabo app wil ik echt nooit meer naar terug.

Wat is voor jullie nog een reden om te blijven? En wat is voor jullie een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Thomas20
Mijn hoofdbank was, is en blijft voorlopig ABN AMRO. Belangrijke reden is dat mijn vrouw volkomen a-technisch is en de logica van de toch wel complexe app van bunq heel snel kwijt is. Das niet handig.

Ik gebruik bunq voor een paar eigen rekeningen met elk een eigen doel (bv bijen; ik ben imker) en een aantal huishoudpotjes zoals vakantie (en uitjes), ziektekosten (spaar zelf mijn eigen aanvullende verzekering; heb nooit ruzie met de verzekeraar) en reizen (auto- en treinkosten). Van de vakantie- en de ziektekostenrekening heeft mijn vrouw het betaalpasje, zodat ze rechtstreeks uit de juiste pot kan betalen.

En verder heb ik recent iemand aan KNAB geholpen. Daar kun je ook meerdere betaalrekeningen hebben zonder extra kosten.
Mijn grootste reden een paar jaar terug was dat ze qua technologie ver voorop liepen (Apple pay, automatisch verdelen, meerdere rekeningen) maar volgens mij zijn de meeste banken nu wel op een acceptabel niveau.
Welke andere ‘gewone’ bank heeft zoiets als automatisch verdelen?
En zijn er meer dan bunq en KNAB waar je zonder extra kosten meerdere betaalrekeningen aan kunt houden?

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
Thomas20 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 22:37:
Ik ben ook aan het overwegen om over te stappen. Opzich al jaren tevreden met de bunq app, maar heb de support ook nog nooit nodig gehad. Mijn grootste reden een paar jaar terug was dat ze qua technologie ver voorop liepen (Apple pay, automatisch verdelen, meerdere rekeningen) maar volgens mij zijn de meeste banken nu wel op een acceptabel niveau. Ik heb geen goede reden meer om bij bunq te blijven (prijs/app kwaliteit/service).

Alternatieven voor mij zijn ASN (Duurzaam) of ING (Gebruiksvriendelijke app, zo ver ik lees). De Rabo app wil ik echt nooit meer naar terug.

Wat is voor jullie nog een reden om te blijven? En wat is voor jullie een goed alternatief?
Mijn reden om Bunq voor erbij - blijf ook mijn grootbank aanhouden als hoofdbank - is met name de handmatige acceptatie van incasso’s van je vaste lasten. Er wordt netjes aangekondigd dat er een automatische incasso is en je tot 5 dagen de tijd hebt om te accepteren. Bij een Rabo of ING moet je elke dag bij wijze van spreken kijken of er die dag, of volgende nacht of dag een incasso wordt uitgevoerd. Voor mijn financiële beheer vind ik Bunq erg fijn, omdat bij mij niet altijd op dezelfde dagen, dezelfde bedragen worden afgeschreven. En heb meerdere bankrekeningen, dan is Bunq handig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik ging ooit naar bunq omdat ik de Rabobank te duur vond worden. :X

Mijn vrouw en ik zijn inmiddels al heel wat jaartjes op bunq only en het bevalt nog steeds erg goed.

Zakelijk ook bunq en nog iemand erbij in een pack, dan is het nog steeds redelijk betaalbaar voor wat je krijgt.

Bij de Rabo en ING kan je misschien wel snel iemand aan de lijn krijgen maar je moet dan ook nog geholpen worden... Qua support heb ik bij alle banken dezelfde ervaring, je moet volhardend zijn om antwoord of hulp te krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Datisraar schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 07:45:
[...]

Mijn reden om Bunq voor erbij - blijf ook mijn grootbank aanhouden als hoofdbank - is met name de handmatige acceptatie van incasso’s van je vaste lasten. Er wordt netjes aangekondigd dat er een automatische incasso is en je tot 5 dagen de tijd hebt om te accepteren.
Mee eens. Die incasso’s heeft bunq wel heel veel beter voor elkaar dan welke andere bank ook.

Welke andere bank kan er nou
  • wél incasso instellen, maar die niet automatisch accepteren;

en als je wel automatisch accepteert:
  • een maximum bedrag per incasso instellen;
  • een maximum incassobedrag per maand instellen?
Dit is echt uniek, wat bunq hier doet!

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Hoelang duurde bij jullie de overstapservice van ING naar Bunq? Ik heb ong 1.5 week terug al bericht gehad van ING dat het goedgekeurd was maar ik zie nog niks bij Bunq verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Galukon schreef op zondag 21 april 2024 @ 18:36:
Hoelang duurde bij jullie de overstapservice van ING naar Bunq? Ik heb ong 1.5 week terug al bericht gehad van ING dat het goedgekeurd was maar ik zie nog niks bij Bunq verschijnen.
Vanaf ING naar bunq had ik de overstapservice 22 februari aangevraagd en 16 maart ging het in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Tdem schreef op zondag 21 april 2024 @ 18:48:
[...]

Vanaf ING naar bunq had ik de overstapservice 22 februari aangevraagd en 16 maart ging het in.
Duurt dus toch echt wel bijna een maand. Dan nog even geduld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:34

mwa

Een overstapservice zou ik zelf links laten liggen en gewoon zelf de boel overzetten. Gelijk een goed momenten om abonnementen en andere incasso’s door te lopen en te schaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 21:23
Datisraar schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 07:45:
[...]

Mijn reden om Bunq voor erbij - blijf ook mijn grootbank aanhouden als hoofdbank - is met name de handmatige acceptatie van incasso’s van je vaste lasten. Er wordt netjes aangekondigd dat er een automatische incasso is en je tot 5 dagen de tijd hebt om te accepteren.
Het idee van automatische incasso is toch dat je er geen omkijken naar hebt? En als je niet binnen 5 dagen accepteert wordt het dan automatisch gestorneerd? Dus als je even 5 dagen niet bij je app kan om welke reden dan ook (telefoon stuk, onbereikbaar gebied) dan worden zaken gestorneerd zoals bijv. je huur of hypotheek en heb je meteen boetes aan je broek. Lijkt me dan toch een beetje zn doel voorbij te schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
mwa schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:46:
Een overstapservice zou ik zelf links laten liggen en gewoon zelf de boel overzetten. Gelijk een goed momenten om abonnementen en andere incasso’s door te lopen en te schaven.
Zelf alles wijzigen, maar overstapservice als vangnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Tdem schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:55:
[...]

Zelf alles wijzigen, maar overstapservice als vangnet.
Dit. Mijn overstapservice van ING>Bunq was echt nét afgelopen, zo goed als niks doorgestuurd. Toen er dus ineens mail van de AH bezorgbundel in de bus viel dat de afschrijving gebounced was.

Maar anyway: het werkt dus wel voor dat ene jaartje. Tot moment ingaan gewoon wat saldo op de oude rekening laten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
eMiz0r schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:54:
[...]

Het idee van automatische incasso is toch dat je er geen omkijken naar hebt? En als je niet binnen 5 dagen accepteert wordt het dan automatisch gestorneerd? Dus als je even 5 dagen niet bij je app kan om welke reden dan ook (telefoon stuk, onbereikbaar gebied) dan worden zaken gestorneerd zoals bijv. je huur of hypotheek en heb je meteen boetes aan je broek. Lijkt me dan toch een beetje zn doel voorbij te schieten.
Ik wil er juist wel naar omkijken en niet voor verrassingen komen te staan als ‘s nachts blijkt dat er opeens geld is afgeschreven van m’n grootbank rekening. En soms heb ik net niet genoeg geld op die rekening staan, dan is voor mij die handmatige incasso bij Bunq van een paar dagen handig. Amex schrijft m’n bedragen niet altijd op dezelfde dagen in de maand af. En met meerdere rekeningen bij de diverse potjes, heb ik zo zelf meer grip op m’n vaste uitgaven. Bovendien word ik ook bewuster van m’n vaste uitgaven die ik doe.

[ Voor 10% gewijzigd door Datisraar op 21-04-2024 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-06 11:08
Ik heb me vorige week aangemeld bij bunq en ook al wat spaargeld overgemaakt.
Krijg ik vandaag opeens een phishing sms over een "beveiligingsupdate" en dat ik dit moet activeren op een vage site.
Kan iemand mij vertellen hoe zij aan mijn tel nummer komen en weten dat ik net ben aangemeld?

Heb een bunq savings account en verder niks anders gedaan dan alleen wat spaargeld overgemaakt.

Lijkt mij geen toeval dat ze mij net nadat ik ben aangemeld een phishing sms sturen.

[ Voor 12% gewijzigd door xingchen op 21-04-2024 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:06
xingchen schreef op zondag 21 april 2024 @ 23:14:
Ik heb me vorige week aangemeld bij bunq en ook al wat spaargeld overgemaakt.
Krijg ik vandaag opeens een phishing sms over een "beveiligingsupdate" en dat ik dit moet activeren op een vage site.
Kan iemand mij vertellen hoe zij aan mijn tel nummer komen en weten dat ik net ben aangemeld?

Heb een bunq savings account en verder niks anders gedaan dan alleen wat spaargeld overgemaakt.

Lijkt mij geen toeval dat ze mij net nadat ik ben aangemeld een phishing sms sturen.
Ik had hetzelfde; zie hier mijn post op het Bunq forum: https://together.bunq.com...rom-bunq-or-phishing-mail

Hier het antwoord:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/11l82xGh8Gg0dZoW8sQ25YOBJqU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dHBJBAnxN94RlgO467mcSNk0.png?f=fotoalbum_large

Ik had inderdaad dus m'n contacten gedeeld en mijzelf als "zichtbaar" gezet op zowel IBAN, rekeningnummer en mobiele nummer. Dit heb ik uiteraard gelijk teruggezet naar zichtbaarheid op alleen IBAN.

[ Voor 8% gewijzigd door smeerbartje op 22-04-2024 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
smeerbartje schreef op maandag 22 april 2024 @ 07:39:
[...]

Ik had hetzelfde; zie hier mijn post op het Bunq forum: https://together.bunq.com...rom-bunq-or-phishing-mail

Hier het antwoord:

[Afbeelding]

Ik had inderdaad dus m'n contacten gedeeld en mijzelf als "zichtbaar" gezet op zowel IBAN, rekeningnummer en mobiele nummer. Dit heb ik uiteraard gelijk teruggezet naar zichtbaarheid op alleen IBAN.
Waar stel je dit in? Als ik hem uit me profiel invul krijg ik de melding dat ze gebruikt worden om in te loggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Bij de instellingen van een rekening kun je iets aanpassen onder "Vindbaar als".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xingchen
  • Laatst online: 14-06 11:08
smeerbartje schreef op maandag 22 april 2024 @ 07:39:
[...]

Hier het antwoord:

[Afbeelding]

Bedankt. Zal het ook gelijk even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 16:37
xingchen schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:46:
[...]

Bedankt. Zal het ook gelijk even aanpassen.
Ik wilde dat ook doen, maar zie niet 123 waar en krijg 't ook niet gegoogled. Kijk er vast overheen, maar wie helpt me even op weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Fedde schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:15:
[...]

Ik wilde dat ook doen, maar zie niet 123 waar en krijg 't ook niet gegoogled. Kijk er vast overheen, maar wie helpt me even op weg?
In de mobiele app (iPhone)

Log in
Klik op een bankrekening
Klik op tandwieltje rechtsboven
Klik op “vindbaar als”

Daar kun je het aanpassen. Heb zelf alles op enkel het IBAN nummer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Yorro schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:45:
[...]

In de mobiele app (iPhone)

Log in
Klik op een bankrekening
Klik op tandwieltje rechtsboven
Klik op “vindbaar als”

Daar kun je het aanpassen. Heb zelf alles op enkel het IBAN nummer staan.
Kun je dat IBAN ook weg halen? Alles dus? Ik zie nu ook in m’n iPhone contacten anderen met hun eigen IBAN nummers. Weet niet of ze dat al dan niet bewust zo hebben (laten) staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Datisraar schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:10:
[...]

Kun je dat IBAN ook weg halen? Alles dus? Ik zie nu ook in m’n iPhone contacten anderen met hun eigen IBAN nummers. Weet niet of ze dat al dan niet bewust zo hebben (laten) staan.
Daar moet je specifiek toestemming voor geven in de app zodat de app je contactlijst kan benaderen. Dat kan via profiel rechtsonder, instellingen rechtsboven dan adresboek kiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door ratzz op 22-04-2024 13:28 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Supercop
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 15:21

Supercop

electronics is my game

Voor mij is de maat vol. Ik ben ruim 5 jaar zakelijk lid van bunq, maar ik kan bepaalde internationale betalingen niet verrichten. Deze worden direct afgewezen in de app terwijl de instellingen goed staan. Ik heb 2 vragen uit staan bij bunq, de 1e staat al ruim 22 dagen open en de 2e vraag proberen ze binnen 11 dagen te beantwoorden. onacceptabel. Ik ga over stappen, ze zijn niet te bereiken. als het via de app binnen een dag of binnen een paar uur is gefixed, dan is het geen punt, maar zowel via de app als telefonische niet bereikbaar zijn kan gewoon niet

[ Voor 22% gewijzigd door Supercop op 22-04-2024 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:12

kaanmijo

Picobello B.V.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZEukE8VmeHbjmUs5twsCuDkb-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rkA9HGFZvDSVhFdOGNoT7eE3.jpg?f=fotoalbum_large

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik heb nu sinds een maand een bunq investment account. Mijn inleg betreft zo'n 5000 euro. Dit staat er dus een maand op, alleen ik zie nu dat er weinig progressie is.

Sterker nog, de totale groei is -1,07%.
M'n rendement is dus -88 euro.
Het gekozen risicoprofiel is: "enig risico".

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

smeerbartje schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:54:
Ik heb nu sinds een maand een bunq investment account. Mijn inleg betreft zo'n 5000 euro. Dit staat er dus een maand op, alleen ik zie nu dat er weinig progressie is.

Ik heb er sinds het begin (februari 2022) 100 euro op staan en dat is nu 101. Risicoprofiel Vegas.

Heb afgelopen week verzoek om opname te doen, maar dat duurt blijkbaar heel lang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Wow. Het duurt nu tot vijf (!) maanden om een chargeback verzoek te beoordelen; dan heb je dus enkel nog maar goed of afkeur van een random bunq-medewerker (met nauwelijks context vanwege het brakke refund systeem) en moet je eventueel nog escaleren. :+ Echt niet normaal hoe onderbezet ze zijn - ongezonde bedrijfsvoering waar ik me steeds meer zorgen om maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:08
WhatsappHack schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:25:
Wow. Het duurt nu tot vijf (!) maanden om een chargeback verzoek te beoordelen; dan heb je dus enkel nog maar goed of afkeur van een random bunq-medewerker (met nauwelijks context vanwege het brakke refund systeem) en moet je eventueel nog escaleren. :+ Echt niet normaal hoe onderbezet ze zijn - ongezonde bedrijfsvoering waar ik me steeds meer zorgen om maak.
Eigenlijk heb je ook gelijk. Mijn refund request van MaxICT werd ook afgekeurd na 5 maanden, terwijl zij mij een refurbished processor stuurde. Daarna kreeg ik nog een grote mond van de bunq medewerker dat ik het wist, dat is knap, want ik wist het niet. Ik heb een bunq pack, en 2x green, als ik dan met mijn creditcard betaal en geen kopersbescherming heb omdat ze hierop besparen zodat ze winst kunnen maken, dan is het tijd om als mijn plan afloopt naar Revolut of een andere zakelijke bank te gaan. Ik betaal erg veel.

Ik heb mijn case ook geëscaleerd. Maar ook daar hoor ik niks van terug.

Qua app wel de beste bank, jammer dat de service zo triest is.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
WhatsappHack schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:25:
Wow. Het duurt nu tot vijf (!) maanden om een chargeback verzoek te beoordelen;
Hier nu twee maanden aan het wachten, maar dan ga ik de beoordeling denk ik niet meer ontvangen voordat ik m'n account sluit :+ Nadat ik bij het (notabene gratis) Revolut meermaals binnen enkele minuten goed geholpen werd, dacht ik, ik ben gek ook dat ik de slechte klantenservice van bunq al zolang accepteer.

Ik hoop echt dat ze de kostenverhoging gaan gebruiken om de klantenservice op orde te brengen voor wie blijft, want het is zonde zo'n mooie app daar stuk op te laten lopen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04:11
Bij 1 van mijn rekeningen zie ik bij "vindbaar als" 3 aliassen staan. Als ik er echter op klik is er geen emailadres en telefoonnummer ingevuld (deze heb ik namelijk verwijderd). Waar vind ik deze 3 aliassen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JmTSxBAOeMnu5dmcvRQIvCwsscs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n8U5vZzjaub51fMhpBWhx7bF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door qwasd op 24-04-2024 00:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 10:49

Louw Post

Cerenas

Ik heb het een jaar gebruikt, maar was er een aantal maanden geleden mee gestopt omdat er meer kosten bijkwamen als ik het me goed herinner. Werkte prima en ik stortte er maandelijks een vast bedrag op, wat vaak in 2-4 dagen verwerkt was.

Ik had destijds de Vegas optie en had er 8% bij verdiend dacht ik. Bij het uitboeken duurde het best lang en kreeg ik uiteindelijk €200 minder dan het bedrag wat ik had op de dag van uitboeken. Daar had ik een ticket voor aangemaakt, die ondertussen al maanden open staat (paar keer een herinnering gestuurd), maar ga ervanuit dat er weinig mee gedaan zal worden.

Zou je niet doodstaren op het rendement op korte tijd. Ik had het met het idee om maandelijks in te leggen (voor DCA) en daar dan op lange tijd langzaamaan wat mee te verdienen (wat de meeste mensen ook doen met dat soort investeringen (ETFs, obligaties, etc.)). Maar goed, meer informatie is daar wel over te vinden in de gerelateerde topics op Tweakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@smeerbartje
Ze hebben bij bunq nog geen idee wat beleggen inhoudt. Ze denken dat als je een partner het laat doen dat het dan ook goed is, maar zowel bunq als die partner bakken er echt nix van.

Een half jaar geleden heb ik het ook geprobeerd. Eerst duurde het een eeuwigheid voordat de rekening goedgekeurd was, terwijl ik al járen bij bunq zit. Pas daarna kon ik er geld op zetten dat dan belegd zou worden. Maar eerst leek het geld verdwenen (wel afgeschreven bij de ene rekening, nog niet zichtbaar op de beleggingsrekening). Daarna duurde het iets van twee weken voordat het belegd werd. Ik heb diverse keren om hulp gevraagd, maar werd steeds met een kluitje in het riet gestuurd.
Daarom heb ik de belegging weer gestopt en ook toen duurde het iets van twee weken voordat de belegging weer in geld omgezet was.

Dat heeft helemaal nix met beleggen te maken. Als je een koersstijging aan ziet komen wil je er geld instoppen, als je een koersdaling aan ziet komen wil je verkopen. Maar als dat allemaal vele dagen gaat duren, dan is die stijging of daling allang voorbij en mis je de boot. Zo werkt beleggen niet.
Als je (elders) direct in aandelen belegt, dan zijn aan- en verkopen in minuten geregeld. Beleg je in fondsen, dan wordt de aan- of verkoop vaak bij opening van de eerstvolgende beursdag uitgevoerd. Dat moet geen dagen duren.

Als ze door hebben hoe het werkt dan kom ik misschien weer eens terug.
Wees dus gewaarschuwd!

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Bunq is voor z’n tech-savvy klanten alleen handig voor normaal betalingsverkeer, incasso’s en eventueel sparen. Dat moet de core business blijven, geen andere zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
Ecological schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 23:26:
Eigenlijk heb je ook gelijk. Mijn refund request van MaxICT werd ook afgekeurd na 5 maanden, terwijl zij mij een refurbished processor stuurde.
Als ik het goed begrijp heb je bunq opdracht gegeven om een betaling aan MaxICT te doen. In jouw ogen bleef MaxICT in gebreke. Dat lijkt mij dan een geschil tussen jou en MaxICT.

Hoe kan bunq dit beoordelen? Waarom verwacht je dat bunq jouw betaling ongedaan maakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
Delay schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:36:
[...]

Als ik het goed begrijp heb je bunq opdracht gegeven om een betaling aan MaxICT te doen. In jouw ogen bleef MaxICT in gebreke. Dat lijkt mij dan een geschil tussen jou en MaxICT.

Hoe kan bunq dit beoordelen? Waarom verwacht je dat bunq jouw betaling ongedaan maakt?
Valt onder de voorwaarden van purchase protection die ik heb met mijn metal card en easy green plan.

Ging mij ook meer dat het 6 maanden duurde voor ik antwoord kreeg en de helpdesk gewoon iets verzon wat niet waar is.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Louw Post schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:29:
[...]

Zou je niet doodstaren op het rendement op korte tijd. Ik had het met het idee om maandelijks in te leggen (voor DCA) en daar dan op lange tijd langzaamaan wat mee te verdienen (wat de meeste mensen ook doen met dat soort investeringen (ETFs, obligaties, etc.)). Maar goed, meer informatie is daar wel over te vinden in de gerelateerde topics op Tweakers.
Snap ik, maar ik had eigenlijk wel zwarte cijfers verwacht na een maand. Een nagatief rendement iig niet :(.
Hippe Lip schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:18:
[...]

@smeerbartje
Ze hebben bij bunq nog geen idee wat beleggen inhoudt. Ze denken dat als je een partner het laat doen dat Dat heeft helemaal nix met beleggen te maken. Als je een koersstijging aan ziet komen wil je er geld instoppen, als je een koersdaling aan ziet komen wil je verkopen. Maar als dat allemaal vele dagen gaat duren, dan is die stijging of daling allang voorbij en mis je de boot. Zo werkt beleggen niet.
Als je (elders) direct in aandelen belegt, dan zijn aan- en verkopen in minuten geregeld. Beleg je in fondsen, dan wordt de aan- of verkoop vaak bij opening van de eerstvolgende beursdag uitgevoerd. Dat moet geen dagen duren.
Ik wil juist NIET met dit soort zaken bezig zijn, dus de actuele status koerswijzigingen e.d. vind ik niet interessant. Ik heb gewoon per maand geld over dat ik ergens wil stallen en waarop ik rendement kan ontvangen. Dit kan op een spaarrekening (heb ik ook), maar iets meer risico vind ik voor een deel van mijn geld geen probleem, vandaar de investeringsrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
smeerbartje schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:59:
[...]

Snap ik, maar ik had eigenlijk wel zwarte cijfers verwacht na een maand. Een nagatief rendement iig niet :(.

[...]

Ik wil juist NIET met dit soort zaken bezig zijn, dus de actuele status koerswijzigingen e.d. vind ik niet interessant. Ik heb gewoon per maand geld over dat ik ergens wil stallen en waarop ik rendement kan ontvangen. Dit kan op een spaarrekening (heb ik ook), maar iets meer risico vind ik voor een deel van mijn geld geen probleem, vandaar de investeringsrekening.
Dan kun je beter naar een partij zoals Meesman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 10:49

Louw Post

Cerenas

[...]
Dat ligt er net aan hoe het met de markt gaat natuurlijk. Je bent dan ingestapt net voordat het wat minder ging, je kan weinig verwachtingen hebben op korte termijn. Op lange termijn zou het op basis van je risicokeuze beter moeten gaan.

Ik ben zelf overgegaan naar Brand New Day, vanwege het gemak (maar ze zijn ook niet bepaald de goedkoopste). Werkt bijna hetzelfde. Ik maak maandelijks een bedrag over en dat wordt automatisch geïnvesteerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

[...]
@smeerbartje
Maar HET kenmerk van beleggingen is dat de waarde op en neer gaat. Er komt vroeg of laat een moment dat je je beleggingen in contanten om wilt zetten. Dan wil je toch het juiste moment opzoeken. Dan moet het niet een week later pas verkocht worden als net de beurs in elkaar zakt... 8)7

Verder is je strategie om maandelijks een vast bedrag te beleggen een heel goede. Dat is een al heel oud beleggingsprincipe. Als de koers toevallig hoog is, dan koop je voor dat (vaste) bedrag vanzelf minder aandelen, als de koers laag is koop je er meteen meer.
Gemiddeld genomen levert dat een goed rendement!

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Om 14:31 een redelijk groot bedrag overgeboekt van Bunq naar ING. Blijkbaar gaat dit niet via "Instant Payment" (kan je zien in Bunq app).

Bunq geeft aan "betaling verzonden" en verwachte aankomsttijd is gearriveerd. Echter nog niks ontvangen bij ING. Gaat dit 1 a 2 dagen duren voor mij?

-Update- Rond 16:15 binnen. Dank Cordon! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Timbos op 29-04-2024 16:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009

Cordon

Lievelings jankert

Timbos schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:49:
Om 14:31 een redelijk groot bedrag overgeboekt van Bunq naar ING. Blijkbaar gaat dit niet via "Instant Payment" (kan je zien in Bunq app).

Bunq geeft aan "betaling verzonden" en verwachte aankomsttijd is gearriveerd. Echter nog niks ontvangen bij ING. Gaat dit 1 a 2 dagen duren voor mij?
Grote kans dat het vandaag einde dag, of morgen in de loop van de ochtend op je ING rekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Timbos schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:49:

-Update- Rond 16:15 binnen. Dank Cordon! :)
Tegen zoiets ben ik ruim een jaar geleden ook aangelopen. En dat was van ABN AMRO naar ING. Toen ik daar achteraan ging wat er aan de hand was, begreep ik dat er twee soorten flitsboekingen zijn en als de twee banken niet van hetzelfde systeem gebruik maken duurt het uiteindelijk wat langer. ING (b)lijkt in het andere kamp te zitten dan de meeste andere banken.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Hippe Lip schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:24:
[...]

Tegen zoiets ben ik ruim een jaar geleden ook aangelopen. En dat was van ABN AMRO naar ING. Toen ik daar achteraan ging wat er aan de hand was, begreep ik dat er twee soorten flitsboekingen zijn en als de twee banken niet van hetzelfde systeem gebruik maken duurt het uiteindelijk wat langer. ING (b)lijkt in het andere kamp te zitten dan de meeste andere banken.
Beetje off topic hier, maar ING zit bovendien met uitgaande Instant Payment naar buitenlandse ibans ook in een ander kamp dan de andere Nederlandse banken (lees, doet ING als enige bank nog steeds niet aan mee aan IP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Ik deed vorige week een 1 euro boeking van Bunq naar ING wat een Instant Payment was volgens de Bunq app. Bedrag verscheen direct bij ING.

Nu vandaag dezelfde actie maar met een veel hoger bedrag (lager dan 50k) echter stond er geen Instant Payment dit keer. Het leek mij dat ze voor Instant Payment met een limiet werken? Ik was al blij dat het toch nog binnen 2 uur overgeboekt werd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Timbos schreef op maandag 29 april 2024 @ 22:00:
Ik deed vorige week een 1 euro boeking van Bunq naar ING wat een Instant Payment was volgens de Bunq app. Bedrag verscheen direct bij ING.

Nu vandaag dezelfde actie maar met een veel hoger bedrag (lager dan 50k) echter stond er geen Instant Payment dit keer. Het leek mij dat ze voor Instant Payment met een limiet werken? Ik was al blij dat het toch nog binnen 2 uur overgeboekt werd.
Voor echt grotere bedragen kan er om een heel andere reden een vertraging in zitten. Dat kan OF langs de anti-fraude-afdeling gaan waar ze proberen in te schatten of dit te goeder trouw is (geen phishing of dat het iemand anders is dan jij zelf), OF langs de anti-witwas-afdeling, die controleert of je wel legaal bezig bent.

Banken moeten steeds beter opletten wat er allemaal gebeurt en ING heeft al een paar keer tikken op de vingers gekregen.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Timbos schreef op maandag 29 april 2024 @ 22:00:

Ik weet nog dat dit met LeasePlan bank 10k was/is voor IP, wellicht met Bunq ook zo?

Ik heb zelf niks meer op Bunq staan, maar zonet voor de grap aan het rad gedraaid en 1 euro gewonnen! Moest ik toch even melden, want had tot nu toe alleen maar bomen gewonnen xD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

xileS schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:26:
[...]

Ik weet nog dat dit met LeasePlan bank 10k was/is voor IP, wellicht met Bunq ook zo?

Ik heb zelf niks meer op Bunq staan, maar zonet voor de grap aan het rad gedraaid en 1 euro gewonnen! Moest ik toch even melden, want had tot nu toe alleen maar bomen gewonnen xD.
Ha! Leuk om te horen. Tot nu toe kreeg ik ook alleen maar bomen, maar eergisteren scoorde ik zowaar een hele euro. Vond het al zo opvallend, maar met jouw opmerking kijk ik daar nu anders tegenaan.
Zouden ze dat soort dingen zo nu en dan even aan zetten?

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hippe Lip schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:02:
[...]

Ha! Leuk om te horen. Tot nu toe kreeg ik ook alleen maar bomen, maar eergisteren scoorde ik zowaar een hele euro. Vond het al zo opvallend, maar met jouw opmerking kijk ik daar nu anders tegenaan.
Misschien niet genoeg bomen op voorraad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Hippe Lip schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:02:
[...]

Dan is het al weer uitgezet; zonet even gedraaid aan het rad en zoals gebruikelijk bij mij, weer de poedelprijs van maar liefst ‘0€’ !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Laatst online: 06:27
Ik heb geen account bij bunq en ben er niet bekend. maar ik kreeg toch deze mail met een spelfout en meerdere taalfouten,
vertouwen
opnieuw ... vernieuwd
onze klantenpaneel
identificeren van uw online omgeving
dus spam/phishing

Daarnaast is het tegelijkertijd gebruik van "Hey" & "Cheers" enerzijds en "Uw", "uw" & "u" anderzijds opmerkelijk.

Bedankt voor het vertouwen in onze diensten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qfA62M3e3Btfg13DXoZsGX82HA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/39zJg1Oqs0pJw33svL9GojRe.png?f=user_large

van : no-reply@bunq.network
aan : info@"mijndomein".nl

Binnen mijn domein gebruik ik geen info adres.

"csnakliyat.com" (het ip4 adres is 89.19.30.15) is het domein waar je terecht komt wanneer je klikt op de knop "Direct Identificeren". De rest van het adres is https://..../wp-admin/readme.html

Ik heb bunq.network (het ip4 adres is 15.197.142.173) & csnakliyat.com maar op de blacklist gezet van mijn pihole.

[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 07-05-2024 19:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@W1ck1e
Als je al die phishing tegenwoordig zo gaat uitpluizen en verwerken in je pihole, dan ben ik bang dat je daar al snel een halve dagtaak aan kwijt bent?

Ik kie
per die dingen per direct in de prullenbak. Klaar is kees.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Laatst online: 06:27
Hippe Lip schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:48:
@W1ck1e
Als je al die phishing tegenwoordig zo gaat uitpluizen en verwerken in je pihole, dan ben ik bang dat je daar al snel een halve dagtaak aan kwijt bent?

Ik kieper die dingen per direct in de prullenbak. Klaar is kees.
Hoeveel van dat soort mails krijg jij dan ?
Ik krijg misschien een paar per jaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:57:
[...]
Hoeveel van dat soort mails krijg jij dan ?
Ik krijg misschien een paar per jaar.
Ik krijg ondertussen maandelijks smsjes voor zowel bunq, abn als belastingdienst.

Doe dan altijd direct mijn taak, abuse report melden bij registrar en cloudflare indien in gebruik en bij de laatste "belastingdienst" ook bij tikkie :) Die is 8 uur later uit de lucht gehaald overigens _/-\o_

Zou fijn zijn als alle techies dat doen, kleine moeite. Heb echt zo'n hekel aal die scammers :(

[ Voor 8% gewijzigd door bluewalk op 08-05-2024 06:54 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RockerbabyWil
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13-04 13:15
Beste Bunq gebruikers,

Hierbij een waarschuwing over Bunq. In de app zit de"wheel of fortune" waar je dagelijks aan mag draaien voor "gratis" prijzen. Als je echter een maand gratis abonnement wint zoals Easy Green moet je oppassen. De volgende maand wordt dit namelijk verlengt en wordt er glashard 18,99eu afgeschreven. Dit is een pure scam en verboden.

Contact opnemen met Bunq kan je vergeten. De helpdesk zit duidelijk niet in Nederland en reageert dagen/weken niet. Er is geen telefoonnummer. Ik heb ze als laatste middel gerapporteerd bij DNB. Ze weigeren het terug te storten zelfs als je ze wijst op de verplichte 14 dagen annuleringstijd.

Ze zijn in ieder geval weer wat klanten kwijt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ecological
RockerbabyWil schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:09:
Beste Bunq gebruikers,

Hierbij een waarschuwing over Bunq. In de app zit de"wheel of fortune" waar je dagelijks aan mag draaien voor "gratis" prijzen. Als je echter een maand gratis abonnement wint zoals Easy Green moet je oppassen. De volgende maand wordt dit namelijk verlengt en wordt er glashard 18,99eu afgeschreven. Dit is een pure scam en verboden.

Contact opnemen met Bunq kan je vergeten. De helpdesk zit duidelijk niet in Nederland en reageert dagen/weken niet. Er is geen telefoonnummer. Ik heb ze als laatste middel gerapporteerd bij DNB. Ze weigeren het terug te storten zelfs als je ze wijst op de verplichte 14 dagen annuleringstijd.

Dat het consument onvriendelijk is, ben ik met je eens. Dat de helpdesk veel te slecht is, ben ik ook met je eens.

Dat het een scam is voor mij iets te kort door de bocht, evenals dat het verboden zou zijn. De 14 dagen annuleringstijd geldt niet voor alle soort producten.

Ik vind een klacht bij de DNB wel ver gaan voor 19 euro, maar goed, het is natuurlijk je recht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
YouTube: Rekening geplunderd, Bunq onbereikbaar

Dit is wel erger, mevrouw is 58.000 kwijt (al zal ze altijd winnen in een rechtszaak tegen Bunq)

Maar goed, laat maar zien dat je wel een specifieke klant moet zijn voor bunq en grote bedragen. Maar dat wisten we al.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vikingss788
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-05 09:40
RockerbabyWil schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:09:
Beste Bunq gebruikers,

Ik heb een gratis abonnement gewonnen, maar ik kreeg een melding wanneer het abonnement afliep, dus ik heb het binnen de kortste keren opgezegd. Sorry om te horen dat dit je is overkomen. Kun je hen om terugbetaling vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

vikingss788 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:55:
[...]

Ik heb een gratis abonnement gewonnen, maar ik kreeg een melding wanneer het abonnement afliep, dus ik heb het binnen de kortste keren opgezegd. Sorry om te horen dat dit je is overkomen. Kun je hen om terugbetaling vragen?
Vragen? Ja
Maar antwoord krijgen is een ander ding… :?

<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-06 23:28
Ik zit vol tevredenheid bij Bunq. Dat de support minder snel is, okay, prima. Maar dat het SOS nummer vaak 24 uur duurt voordat ze terugbellen vind ik erg angstig. Er zal maar een keer wat gebeuren. Twijfel twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Ecological schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:42:
YouTube: Rekening geplunderd, Bunq onbereikbaar

Dit is wel erger, mevrouw is 58.000 kwijt (al zal ze altijd winnen in een rechtszaak tegen Bunq)

Maar goed, laat maar zien dat je wel een specifieke klant moet zijn voor bunq en grote bedragen. Maar dat wisten we al.
Nou, ook hier is het weer de fout van de gebruiker. Ze zegt het zelfs in de intro dat de vrouw klakkeloos een verzoek goedkeurt. Dit had net zo goed ook gewoon met de ING of ABN kunnen gebeuren.

Ik word een beetje moe van mensen die de banken de schuld geven voor hun eigen tekortkomingen. :X Bedoel; nl-indetiteit.com, serieus? 8)7

Dat support ruk is, dat is een gegeven en daar moet bunq zeker in investeren! Zeker als men het SOS nummer belt voor dit soort digen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
Nieuwe phishing: ik werd gebeld dat ik 17k profit had met bitcoin. En dat ik mijn bunq gegevens door moet geven, zodat ze het kunnen overmaken.
Het was in slecht engels. Ik dacht eerst dat het een werkbelletje was, maar hij zei "this is personal, not work".. Ik had geen zin en tijd, dus zei "Dude, I know this is phishing, stop calling me." hij zei nog "No.. it's not.." ik: "yes, it is". Hij: "stop calling me then! You're calling me every day". Ik lachend: "You stop calling me!" hij: "You!" ik: "You!" hij hing op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:08
Tweakx schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:54:
Ik zit vol tevredenheid bij Bunq. Dat de support minder snel is, okay, prima. Maar dat het SOS nummer vaak 24 uur duurt voordat ze terugbellen vind ik erg angstig. Er zal maar een keer wat gebeuren. Twijfel twijfel.
Same here. Sinds het prille begin zit ik bij bunq. Helemaal gewend geraakt aan de “potjes” die ik heb gemaakt. Zou niet anders meer willen.

Maar dat de support onbereikbaar is. Dat is toch wel een dingetje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Tweakx schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:54:
Helemaal mee eens, maar twijfelen kan ik niet meer. Mijn gewone huishoudrekening is en blijft voorlopig gewoon bij ABN AMRO, maar ik ben het point of no return allang voorbij om bunq weer vaarwel te zeggen. Ze hebben een aantal dingen gewoon zo goed voor elkaar dat ik dat niet meer wil missen.
Zit dit hieronder bijvoorbeeld.
bluewalk schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:11:
[...]
Nou, ook hier is het weer de fout van de gebruiker. Ze zegt het zelfs in de intro dat de vrouw klakkeloos een verzoek goedkeurt. Dit had net zo goed ook gewoon met de ING of ABN kunnen gebeuren.
Nee, daar zit je bij bunq toch echt in het voordeel. Dat is namelijk de enige bank (die ik ken) waar je een incassomachtiging af kunt geven, maar dat ze dan nog steeds nix van je bank af kunnen halen. Je moet expliciet goedkeuring geven, anders gebeurt er nog nix.
Bij elke andere bankt die ik ken wordt een incasso gewoon van je rekening afgeschreven. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je zelf actie ondernemen en stornering in gang zetten.

Hulde voor bunq die dit gewoon goed op slot heeft zitten! d:)b

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Hippe Lip schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:38:
[...]
Nee, daar zit je bij bunq toch echt in het voordeel. Dat is namelijk de enige bank (die ik ken) waar je een incassomachtiging af kunt geven, maar dat ze dan nog steeds nix van je bank af kunnen halen. Je moet expliciet goedkeuring geven, anders gebeurt er nog nix.
Bij elke andere bankt die ik ken wordt een incasso gewoon van je rekening afgeschreven. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je zelf actie ondernemen en stornering in gang zetten.

Hulde voor bunq die dit gewoon goed op slot heeft zitten! d:)b
Zoals ik het Radar fragment begreep heeft zij een inlog van een ander device goedgekeurd, na eerst alle gegevens afgestaan te hebben.
Heb wel es van die phishing gehad en heel die website uitgeplozen; ze vragen om alle details in een sneaky manier om in te kunnen loggen.
Eenmaal ingelogd kan je best veel, zoals rekeningen en passen aanmaken, toevoegen aan Google pay/Apple pay en zo rekeningen leeg trekken.

Ik vind het eigenlijk nog netjes van bunq dat ze uit coulance de helft willen compenseren om iets dat duidelijk veroorzaakt is door de gebruiker zelf.

Qua incasso’s blijft bunq idd echt de topper.

[ Voor 6% gewijzigd door bluewalk op 10-05-2024 19:41 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
bluewalk schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:42:
[...]

Ik vind het eigenlijk nog netjes van bunq dat ze uit coulance de helft willen compenseren om iets dat duidelijk veroorzaakt is door de gebruiker zelf.

Qua incasso’s blijft bunq idd echt de topper.
Nederlandse banken hebben gewoon een zorgplicht, wat inhoud dat de bank ingrijpt bij verdacht gedrag. Enkele alarmbellen waarop Bunq had moeten reageren:
1. Het aanvragen van freaking 85 betaalpassen. Like, wtf?
2. Diverse meldingen van de klant zelf, zie zijn genegeerd.
3. Een alarmering vanuit de klant, ook genegeerd.

Hierop niet reageren is volstrekt laks en overstijgt de verantwoordelijkheid van de klant.

Mocht Bunq wekelijk alleen maar tech-savvy klanten kunnen bedienen, laat dat ze dan even heel erg duidelijk maken in hun marketing. (Let op: bent u geen IT professional, kies een andere bank)

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
kamerplant schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 09:02:
[...]

Nederlandse banken hebben gewoon een zorgplicht, wat inhoud dat de bank ingrijpt bij verdacht gedrag. Enkele alarmbellen waarop Bunq had moeten reageren:
1. Het aanvragen van freaking 85 betaalpassen. Like, wtf?
2. Diverse meldingen van de klant zelf, zie zijn genegeerd.
3. Een alarmering vanuit de klant, ook genegeerd.
Daar heb je gelijk in, al die betaalpassen gaan werkelijk nergens over. Daar had monitoring op moeten zitten, zeker als er 77+ verstuurd worden.

De klant had zelf echter :
  1. De rekeningen kunnen blokkeren, via app of de SOS lijn zoals verteld
  2. Ingelogde sessies kunnen raadplegen en eventueel uitloggen
  3. Notificaties in de gaten kunnen houden, want die krijg je als er passen besteld worden en gepind wordt
  4. Niet klakkeloos inlogverzoeken goed te keuren
  5. Berichten van bunq moeten lezen dat zij nooit zullen sms-en of bellen
  6. Daarop volgend niet op links in smsjes "klikken" en klakkeloos al je informatie invullen
Wat ik hiermee bedoel te zeggen is, er zijn genoeg stappen waarbij de beste mevrouw zelf had kunnen ingrijpen en zelfs het kunnen voorkomen.

Daarom vind ik dit zelf nog een beetje "eigen schuld", neemt niet weg dat bunq:
  1. De support veel beter op orde moet hebben, dit is al jaren een probleem
  2. Daarnaast beter/makkelijker Nederlandse support moeten kunnen aanbieden
  3. Had moeten ingrijpen bij dit soort vreemde acties (rekeningen en passen aanmaken), ze monitoren transacties en gooien je rekeningen op slot als een malle maar de rest van de app niet?
Pagina: 1 ... 137 ... 159 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"