Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
bluewalk schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 09:55:
[...]

Daar heb je gelijk in, al die betaalpassen gaan werkelijk nergens over. Daar had monitoring op moeten zitten, zeker als er 77+ verstuurd worden.

De klant had zelf echter :
  1. De rekeningen kunnen blokkeren, via app of de SOS lijn zoals verteld
  2. Ingelogde sessies kunnen raadplegen en eventueel uitloggen
  3. Notificaties in de gaten kunnen houden, want die krijg je als er passen besteld worden en gepind wordt
  4. Niet klakkeloos inlogverzoeken goed te keuren
  5. Berichten van bunq moeten lezen dat zij nooit zullen sms-en of bellen
  6. Daarop volgend niet op links in smsjes "klikken" en klakkeloos al je informatie invullen
Wat ik hiermee bedoel te zeggen is, er zijn genoeg stappen waarbij de beste mevrouw zelf had kunnen ingrijpen en zelfs het kunnen voorkomen.

Daarom vind ik dit zelf nog een beetje "eigen schuld", neemt niet weg dat bunq:
  1. De support veel beter op orde moet hebben, dit is al jaren een probleem
  2. Daarnaast beter/makkelijker Nederlandse support moeten kunnen aanbieden
  3. Had moeten ingrijpen bij dit soort vreemde acties (rekeningen en passen aanmaken), ze monitoren transacties en gooien je rekeningen op slot als een malle maar de rest van de app niet?
Eens, de betreffende mevrouw heeft fouten gemaakt.

Het ding is: particulieren maken nou eenmaal fouten, dat is een feit. Dát is de reden dat een bank een zorgplicht heeft, waarbij de bank de verplichting heeft schade te voorkomen zover dat redelijkerwijs mogelijk is. Als de bank alles heeft gedaan om schade te voorkomen en de klant heeft grove fouten gemaakt, dán is het de verantwoordelijkheid van de klant. Juist dit gaat mis bij Bunq, waarbij een fout van een klant gelijk tot grote drama’s leidt, wat te voorkomen was als de bank meer maatregelen had genomen.

🌞🍃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07:22
En hoe dan ook:

Nieuw device -> geld weggehaald: elk algoritme had dat moeten oppakken.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:53

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb een tijdje geleden een vermoedelijk datalek gemeld via zowel support als het non disclosure formulier (wat nog best zoeken was), nog niets van gehoord behalve een lange reactie van Finn en een nietszeggende reactie van een medewerker.

Ik bezit een jaar aan transactiedata die niet van mij is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Ik gebruik Bunq iig nu alleen zakelijk en met mijn persoonlijke rekening, mijn spaargeld gaat gelijk ergens anders heen, want ik heb geen zin om heel veel moeite te doen om geld terug te krijgen als er toch iets fout gaat....

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ecological schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:26:
Ik gebruik Bunq iig nu alleen zakelijk en met mijn persoonlijke rekening, mijn spaargeld gaat gelijk ergens anders heen, want ik heb geen zin om heel veel moeite te doen om geld terug te krijgen als er toch iets fout gaat....
Zakelijk is het lastig om rente op spaargeld te krijgen. Zelf heb ik m’n zakelijk spaargeld bij Interactive Brokers gestalt, in het volgende product: https://www.amundietf.nl/...its-etf-ceur/lu1190417599

Dat is nu zo’n 4% rente. Risicoprofiel is vergelijkbaar met sparen (alleen geen depositogarantiestelsel).

🌞🍃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kamerplant schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:40:
[...]

Eens, de betreffende mevrouw heeft fouten gemaakt.

Het ding is: particulieren maken nou eenmaal fouten, dat is een feit. Dát is de reden dat een bank een zorgplicht heeft, waarbij de bank de verplichting heeft schade te voorkomen zover dat redelijkerwijs mogelijk is. Als de bank alles heeft gedaan om schade te voorkomen en de klant heeft grove fouten gemaakt, dán is het de verantwoordelijkheid van de klant. Juist dit gaat mis bij Bunq, waarbij een fout van een klant gelijk tot grote drama’s leidt, wat te voorkomen was als de bank meer maatregelen had genomen.
Daar heb je helemaal gelijk in, de monitoring op dit soort verdachte dingen mag echt heel veel beter. Maar nee men investeert liever in het reviewen van cafetjes waar je geweest bent in die achterlijke Activity tab. Of in de USA markt.
Beekforel schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:57:
Ik heb een tijdje geleden een vermoedelijk datalek gemeld via zowel support als het non disclosure formulier (wat nog best zoeken was), nog niets van gehoord behalve een lange reactie van Finn en een nietszeggende reactie van een medewerker.

Dat is nou net weer zo'n dingetje waarvan ik ook vind dat bunq erg slordig is, alsof ze de capaciteit niet hebben om dit soort dingen serieus te namen. Ik kan er werkelijk niet bij waarom dit (adequate support) geen prio heeft bij bunq.
Ecological schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:26:
Het is sowieso verstandig je spaargeld te spreiden over verschillende banken, just in case :)

Nu ben ik niet bang dat het misgaat bij bunq, immers bij bunq heb je ook het depositogarantiestelsel (en ja, dat neemt toch een hoop heisa met zich mee).
Als je dan zelf nergens intrapt qua scam en phishing dan zit je net zo goed als bij iedere andere bank.

[ Voor 25% gewijzigd door bluewalk op 11-05-2024 12:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-09 18:03
Beekforel schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:57:

Die krijgen vanzelf wel weer een riante boete van de Autoriteit Persoonsgegevens en zullen dan de pakketkosten verhogen om dit zo terug te betalen :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zo, ik ben eindelijk begonnen alles weg te halen bij bunq. Na het zoveelste onacceptabele en asociale gelazer met de klanten”service” ben ik de extreme onbetrouwbaarheid en grote mond van (de medewerkers van) deze peperdure bank zat. Veel van ze geslikt omdat ik de potjes handig vind en de virtuele debit cards (nu niet meer te verkrijgen) handig vond - maar als je bank gewoon niet te vertrouwen is, niet fatsoenlijk bereikbaar is (en dan ook geen verantwoordelijkheid nemen voor de problemen die veroorzaakt worden als ze pas drie (3!!) maanden later een keer reageren) en klanten zo slecht behandelen is het welletjes geweest. :) Ik verwacht niet dat deze bank de processen op orde gaat brengen noch excuses gaat aanbieden voor de wanorde daar.

Alleen de gezamenlijke bankrekeningen nog ff ontvlechten en ergens anders onderbrengen, dat vergt wat tijd maar komt goed. :)

Wel fijn om te zien dat ze mijn suggesties in dit topic hoe ze mensen in-app moeten waarschuwen bij een extreme wijziging in het daglimiet bijna tot de letter hebben opgevolgd. :+ Wel helaas nog steeds veel te bizar makkelijk om het te wijzigen en meteen daarop een grote transactie te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 11-05-2024 22:10 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 21:45:
Zo, ik ben eindelijk begonnen alles weg te halen bij bunq. Na het zoveelste onacceptabele en asociale gelazer met de klanten”service” ben ik de extreme onbetrouwbaarheid en grote mond van (de medewerkers van) deze peperdure bank zat. Veel van ze geslikt omdat ik de potjes handig vind en de virtuele debit cards (nu niet meer te verkrijgen) handig vond - maar als je bank gewoon niet te vertrouwen is, niet fatsoenlijk bereikbaar is (en dan ook geen verantwoordelijkheid nemen voor de problemen die veroorzaakt worden als ze pas drie (3!!) maanden later een keer reageren) en klanten zo slecht behandelen is het welletjes geweest. :) Ik verwacht niet dat deze bank de processen op orde gaat brengen noch excuses gaat aanbieden voor de wanorde daar.

Alleen de gezamenlijke bankrekeningen nog ff ontvlechten en ergens anders onderbrengen, dat vergt wat tijd maar komt goed. :)

Wel fijn om te zien dat ze mijn suggesties in dit topic hoe ze mensen in-app moeten waarschuwen bij een extreme wijziging in het daglimiet hebben opgevolgd. :+ Wel nog steeds veel te bizar makkelijk om het te wijzigen en meteen daarop een grote transactie te doen.
Naar welke bank stap je over, als ik vragen mag?

Wij hebben allebei een privérekening, een gezamenlijke rekening voor boodschappen en een gezamenlijke rekening voor vaste lasten. Daar lijkt bunq wel de voordeligste bank voor. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ecological

Wel fijn om te zien dat ze mijn suggesties in dit topic hoe ze mensen in-app moeten waarschuwen bij een extreme wijziging in het daglimiet hebben opgevolgd. :+ Wel nog steeds veel te bizar makkelijk om het te wijzigen en meteen daarop een grote transactie te doen.
Ik heb twee metal kaarten, die ik gratis kreeg als ik twee jaar vooruit betaalde. Ik wacht dit af en dan ga ik over. Ik vind de app top, de technologie tof, maar die arrogante houding van de klantenservice ben ik ook helemaal zat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Tdem schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 21:54:
[...]

Wij hebben allebei een privérekening, een gezamenlijke rekening voor boodschappen en een gezamenlijke rekening voor vaste lasten. Daar lijkt bunq wel de voordeligste bank voor. :X
Moet ik nog naar kijken waar ik het permanent neerzet. Ik sluis de boel nu gewoon naar een back-up rekening die ik altijd aangehouden heb. Als je maar 3 IBAN’s hebt is bunq denk ik niet de voordeligste. Maar ik vind het persoonlijk ook niet erg om a.) in te gaan leveren met aantal IBAN’s (gebruik er nu 20+ ;) bunq power-user zullen we maar zeggen), b.) iets meer te gaan betalen bij een bank die de fundering op orde heeft + gewoon bereikbaar is. :)

Bunq zou het bedrag waard zijn als de klantenservice niet zo extreem belabberd en mega frustrerend was. Bedenk je dat dus wel heel goed: als er iets mis is, dan kan het dagen, weken en soms zelfs maanden duren voor je een reactie krijgt. En met reactie is nog niet gezegd dat je dan ook werkelijk een *oplossing* hebt. Als het hun schuld is, nemen ze ook absoluut geen verantwoordelijkheid. (Sterker nog: als je pech hebt krijg je geeneens een antwoord op je vragen/grieven die je aangeeft met het proces, maar komt er opeens een bot met een volstrekt nutteloos antwoord aan en heeft de medewerker gewoon de virtuele hoorn erop gegooid. :+)

En dat laatste, tezamen met een gebrek aan zelfreflectie bij bunq, is vooral waarom ik er nu toch maar wegga. Had willen blijven, maar als een bank zo onbetrouwbaar en slecht bereikbaar is dan voel ik me gewoon niet meer comfortabel om daar een aardig deel van m’n geld te stallen. Dan maar iets duurder en minder handige opties.

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 11-05-2024 23:51 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online

Wel fijn om te zien dat ze mijn suggesties in dit topic hoe ze mensen in-app moeten waarschuwen bij een extreme wijziging in het daglimiet bijna tot de letter hebben opgevolgd. :+ Wel helaas nog steeds veel te bizar makkelijk om het te wijzigen en meteen daarop een grote transactie te doen.
Of juist handig, stel je hebt je limiet op 500 euro staan, moet 550 afrekenen dan is het wel fijn dat je niet 4 uur moet wachten op de verhoging.

Nogmaals, deze dingen doet de gebruiker zelf (tenzij je iemand klakkeloos toegang hebt gegeven tot je account). Al moet je 4 uur wachten, als de scammer jou beet heeft dan belt ie 4 uur later terug en ben je alsnog de klos.

Verder helemaal eens met het support gebeuren, al heb ik die zelden nodig; het is wel iets waar men hard aan moet gaan werken! :/
WhatsappHack schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 22:05:
[...]
En dat laatste, tezamen met een gebrek aan zelfreflectie bij bunq, is vooral waarom ik er nu toch maar wegga. Had willen blijven, maar als een bank zo onbetrouwbaar en slecht bereikbaar is dan voel ik me gewoon niet meer comfortabel om daar een aardig deel van m’n geld te stallen. Dan maar iets duurder en minder handige opties.
Dat vind ik vooral een doorn in het oog, de arrogantie en ego van Ali; my way or the high way.

[ Voor 23% gewijzigd door bluewalk op 12-05-2024 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

bluewalk schreef op zondag 12 mei 2024 @ 08:06:
[...]
Of juist handig, stel je hebt je limiet op 500 euro staan, moet 550 afrekenen dan is het wel fijn dat je niet 4 uur moet wachten op de verhoging.
De limieten staan normaal niet op 500eu. :p
Nogmaals, deze dingen doet de gebruiker zelf (tenzij je iemand klakkeloos toegang hebt gegeven tot je account). Al moet je 4 uur wachten, als de scammer jou beet heeft dan belt ie 4 uur later terug en ben je alsnog de klos.
Het is inmiddels wel duidelijk dat dit niet zo is en dat het momenteel vooral komt door mensen die op dat moment zelf overrompeld zijn en zich laten meevoeren, de bedenktijd leid ertoe dat ze zelf weer beginnen met nadenken en andere mensen bijvoorbeeld gaan raadplegen en dan niet doorgaan in de scam.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Laatst online: 06-09 19:36
In mijn geval zorgt de bedenktijd op mijn betaalrekening bij een grote bank er juist ervoor dat ik de limiet wat hoger aangezet heb. En dan is het nog irritant, kreeg mijn belastinggeld terug en mocht dan fijn over 2 dagen verdeeld mijn geld overhuizen. Kleine moeite, dat weet ik wel, maar ik vond het irritant.

Bij Bunq heb ik het bewust nog lager gezet omdat het slechts één handelingetje extra is, dat heb ik er wel voor over als ik aan mijn spaargeld wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
bluewalk schreef op zondag 12 mei 2024 @ 08:06:
[...]

Zeker, maar daar kan je gradaties in aanbrengen. Een relatief laag limiet ietsjes verhogen is toch wel een ander verhaal dan een enorme verhoging (rustig +2000% en niet te vergeten: bij bunq kan je tot €1M). Plus meteen daarna een transactie die de spaarrekeningen plundert, daar zou je gewoon een barrière op verwachten. Hoeft geen 4 uur te zijn, maar op z’n minst een korte periode met daarbij bijv. nog een extra waarschuwing per e-mail en/of de support chat geeft de gebruiker meerdere bedenk momenten en wat tijd.

Nu hoef je enkel een klein nagscreen weg te klikken (wat overigens al een forse verbetering is ten opzichte van de situatie zoals die tot een paar weken geleden was, al zou ik die nog wat agressiever maken en een korte periode waarin je niet op akkoord kan klikken), maar daarna is het fair game zelfs als je meteen een miljoen (max daglimiet van bunq) wil wegsluizen. Een oplichter praat je daar te makkelijk doorheen.

Laat ik het dan zo stellen: de balans is zoek. Ben het helemaal eens dat een kleine verhoging best moet kunnen zonder (veel) vertraging, maar de combinatie aan factoren waarbij er geen bedenk moment is voor enorme wijzigingen met daarna meteen grote transacties maakt het té makkelijk om een account helemaal te plunderen. Uiteindelijk doet de gebruiker het zelf ja, maar je mag het imho best wat moeilijker maken ipv het zo enorm snel te kunnen doen (bij zulke patronen). De balans gebruiksgemak vs veiligheid is zoek.

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 12-05-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:28

Nicap

Tsssk....

Aan de andere kant. Als je echt een veel grotere uitgave doet dan anders, dan is dat in 95%+ van de gevallen niet plotseling. Dus dat is prima planbaar. Dat je er dan geen rekening mee houdt is dan je eigen fout.
En mocht de uitgave niet plots zijn, dan mag je toch verwachten dat je dat bedrag niet direct hoeft te voldoen.

Ze kunnen best beide opties inplementeren toch? Standaard "lage" limiet, met tijdslimiet voor verhogen. Voor de mensen die denken dat ze alle phishing wel herkennen de optie om a la minute de limiet te verhogen.

En net als met het aangaan van een beleggingsrekening bij aanvang een "training of kennisquiz" doen om je niveau te bepalen. En incidenteel een retake om actuele kennis op te doen wat betreft phishing en andere trucjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:09

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Tdem schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 21:54:
[...]

Bedoel je nou echt dat je alleen bij bunq zit omdat die de laagste maandlast heeft voor jouw situatie?

Dan kan ik je toch echt aanraden om die maandlast niet op de eerste plaats te zetten bij je bankkeuze. Ga eerst eens kijken welke banken überhaupt voldoen aan de functionele eisen die je stelt, zoals aantal IBANs, beveiliging, support, niet te vergeten de app en wie weet nog wel meer. en breng in de banken die daaraan voldoen nog eens gradaties aan.

Kijk dan eens wat je dat op jaarbasis scheelt. Een paar tientjes? Ga je om zo'n bedrag ergens rond blijven hangen terwijl je je op punten niet echt happy voelt daar?
Geloof me, dat is echt valse krenterigheid.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Hippe Lip schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:45:
[...]

Bedoel je nou echt dat je alleen bij bunq zit omdat die de laagste maandlast heeft voor jouw situatie?

Dan kan ik je toch echt aanraden om die maandlast niet op de eerste plaats te zetten bij je bankkeuze. Ga eerst eens kijken welke banken überhaupt voldoen aan de functionele eisen die je stelt, zoals aantal IBANs, beveiliging, support, niet te vergeten de app en wie weet nog wel meer. en breng in de banken die daaraan voldoen nog eens gradaties aan.

Kijk dan eens wat je dat op jaarbasis scheelt. Een paar tientjes? Ga je om zo'n bedrag ergens rond blijven hangen terwijl je je op punten niet echt happy voelt daar?
@Tdem En als je dan toch primair laat leiden door de kosten, corrigeer die kosten dan voor de opbrengst aan rente die je kan krijgen met je saldo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Nu online
Hippe Lip schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:38:
[...]
Nee, daar zit je bij bunq toch echt in het voordeel. Dat is namelijk de enige bank (die ik ken) waar je een incassomachtiging af kunt geven, maar dat ze dan nog steeds nix van je bank af kunnen halen. Je moet expliciet goedkeuring geven, anders gebeurt er nog nix.
Bij elke andere bankt die ik ken wordt een incasso gewoon van je rekening afgeschreven. Als je het er niet mee eens bent, dan moet je zelf actie ondernemen en stornering in gang zetten.

Hulde voor bunq die dit gewoon goed op slot heeft zitten! d:)b
Ehm.. Bij Rabobank heb je sowieso ook die functie, dus zeker niet uniek (geen idee bij andere banken). Alles toestaan (met weiger lijst) of juist omgekeerd alleen goedkeurlijst en de rest wordt geweigerd. (Krijgt een melding als een incasso in de wacht staat die afgeweigerd gaat worden zonder goedkeuring.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 16:31
Scheurbuik schreef op zondag 12 mei 2024 @ 13:33:
Ehm.. Bij Rabobank heb je sowieso ook die functie, dus zeker niet uniek (geen idee bij andere banken). Alles toestaan (met weiger lijst) of juist omgekeerd alleen goedkeurlijst en de rest wordt geweigerd. (Krijgt een melding als een incasso in de wacht staat die afgeweigerd gaat worden zonder goedkeuring.)
Dan heeft de Rabo weer een functie van bunq gekopieerd! Dat werkt heel prettig. Goed bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Hippe Lip schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:45:
[...]

Nope, gaat niet alleen maar om kosten natuurlijk. Dat je bij bunq veel via de app kan regelen is fijn. En de incasso's die binnenkomen als betaalverzoeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-09 12:26
Scheurbuik schreef op zondag 12 mei 2024 @ 13:33:
[...]

Nee hoor, ik heb Bunq én Rabo en de behandeling gaat wezenlijk anders. Bunq meldt pro actief per e-mail of sms dat er een incasso aan komt die je binnen 5 dagen moet goedkeuren of afwijzen. Bij de Rabo app krijg ik helemaal geen seintje (wat bijvoorbeeld SNS bank doet door een e-mail een dag voor de incasso te sturen). Bij de Rabo moet ik eerst de administratie in de app nalopen welke incasso ik wel of niet zou accepteren. Maar….Daarbij moet je steeds kijken in de Rabo app wanneer, en welke aanstaande incasso er de volgende nacht(!) wordt uitgevoerd. Ik wil gewoon een attentie seintje krijgen van m’n bank dat er incasso wordt aangeboden, en dat heeft Bunq gelukkig. En kan ik eventueel ook nog wachten met acceptatie binnen 5 dagen. Daarom heb ik géén incasso’s via Rabo lopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Datisraar op 12-05-2024 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Datisraar schreef op zondag 12 mei 2024 @ 15:55:
[...]

Nee hoor, ik heb Bunq én Rabo en de behandeling gaat wezenlijk anders. Bunq meldt pro actief per e-mail of sms dat er een incasso aan komt die je binnen 5 dagen moet goedkeuren of afwijzen. Bij de Rabo app krijg ik helemaal geen seintje (wat bijvoorbeeld SNS bank doet door een e-mail een dag voor de incasso te sturen). Bij de Rabo moet ik eerst de administratie in de app nalopen welke incasso ik wel of niet zou accepteren. Maar….Daarbij moet je steeds kijken in de Rabo app wanneer, en welke aanstaande incasso er de volgende nacht(!) wordt uitgevoerd. Ik wil gewoon een attentie seintje krijgen van m’n bank dat er incasso wordt aangeboden, en dat heeft Bunq gelukkig. En kan ik eventueel ook nog wachten met acceptatie binnen 5 dagen. Daarom heb ik géén incasso’s via Rabo lopen.
Precies dat is wat ik bedoel. Niet een incassant goedkeuren, maar als je wilt per incasso apart; telkens weer. En als je een incassant goedkeurt, dan kun je er een maxumum aan geven per incasso én per maand. Zo heb ik bij somige incassanten geen max per incasso, maar per maand ingesteld. Verzekeringspremie gaat eens per maand. Dus als ze het altijd op de 1e of 2e van de maand doen en dan opeens net een dag eerder (= laatste dag van de maand), dan gaat die niet zomaar automatisch door. Had ik kort geleden.
Wel meteen goedgekeurd, maar een erg fijn gevoel dat ik de boel heel strak in de hand kan houden. Voor zover ik weet kan dat bij geen andere bank, kennelijk dus ook niet bij Rabo.

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

bluewalk schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:42:
[...]

Zoals ik het Radar fragment begreep heeft zij een inlog van een ander device goedgekeurd, na eerst alle gegevens afgestaan te hebben.
Heb wel es van die phishing gehad en heel die website uitgeplozen; ze vragen om alle details in een sneaky manier om in te kunnen loggen.
Eenmaal ingelogd kan je best veel, zoals rekeningen en passen aanmaken, toevoegen aan Google pay/Apple pay en zo rekeningen leeg trekken.

Ik vind het eigenlijk nog netjes van bunq dat ze uit coulance de helft willen compenseren om iets dat duidelijk veroorzaakt is door de gebruiker zelf.

Qua incasso’s blijft bunq idd echt de topper.
Gaat het om YouTube: Rekening geplunderd, Bunq onbereikbaar ?

Ronduit rampzalig dat je een bank niet via een noodnummer kan bereiken. Wanneer je een noodsituatie hebt wil je gewoon zsm een medewerker kunnen spreken. Voor alle andere support mag het van mij best via app/mail.

Ook triest dat je tientallen passen kan aanvragen zonder dat er ergens een alarm afgaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Je hebt die inderdaad en ook nog https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/609198. Het is te hopen dat bunq zich er iets van aantrekt. Over die maatregelen en 4-uur wachttijd en dergelijken kan je nog discussiëren, maar een klantenservice die gewoon totaal niet bereikbaar is: dat is onacceptabel in alle gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

WhatsappHack schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:43:
[...]

Je hebt die inderdaad en ook nog https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/609198. Het is te hopen dat bunq zich er iets van aantrekt. Over die maatregelen en 4-uur wachttijd en dergelijken kan je nog discussiëren, maar een klantenservice die gewoon totaal niet bereikbaar is: dat is onacceptabel in alle gevallen.
Is dat laakbaar handelen?
Oftewel: is dat een geldige reden voor een klacht bij de AFM?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Hippe Lip schreef op maandag 13 mei 2024 @ 22:01:
[...]

Is dat laakbaar handelen?
Oftewel: is dat een geldige reden voor een klacht bij de AFM?
Ik heb geen idee of er een wettelijke verplichting is die stelt dat je een goed bereikbare klantenservice moet hebben. :X Er is zoiets als een zorgplicht voor banken, maar dat is ook een beetje vatbaar voor interpretatie en de NL wet is niet al te best voor de consument op dat vlak.

Voor die specifieke casus zoals bij Kassa en Radar vraag ik het me ook af. Ik bedoel... Zonder pardon 80+ fysieke passen kunnen bestellen (die ook nog eens meteen geactiveerd zijn), tienduizenden euro's wegsluizen en dan geen enkel alarmbelletje klinkt niet bepaald als adequate zorgverlening als ik het zacht uitdruk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@WhatsappHack Ik had meer de (uitzonderlijk) trage reactie van bunq op klachten en zelfs op fouten in gedachten. Als er iets mis echt grondig gaat (en zonder zelf blunders te maken) en je trekt aan de alarmbel, dat bunq er dan dágen over kan doen voordat ze reageren (als ze dat überhaupt al doen).

En dat er geen telefonische helpdesk is of iets vergelijkbaars zoals een echte chat, waarop min of meer direct gereageerd wordt. Dat je toch minimaal een beetje het idee hebt dat er naar je klacht geluisterd wordt en dat er iets mee gedaan wordt en dat er dus niet een virtuele prullenbak achter de klachtenbrievenbus staat. :?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-09 19:30
Update:

Hoewel de app up to date was heb ik even opnieuw geïnstalleerd uit de Google Play store. Ik ben er weer in.

Heel raar, ik kan niet meer inloggen in de bunq app (slapende rekening nu) beveiligingscode zou niet kloppen (wat wel zou moeten) en als ik de vergeten functie wil proberen kan ik niet op volgende klikken. Iemand tips?

[ Voor 22% gewijzigd door FJP84 op 13-05-2024 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@FJP84 Begrijp ik goed dat je geen actieve rekening meer hebt bij bunq?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 16:31
FJP84 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 23:49:
Update:

Hoewel de app up to date was heb ik even opnieuw geïnstalleerd uit de Google Play store. Ik ben er weer in.

Heel raar, ik kan niet meer inloggen in de bunq app (slapende rekening nu) beveiligingscode zou niet kloppen (wat wel zou moeten) en als ik de vergeten functie wil proberen kan ik niet op volgende klikken. Iemand tips?
Ja, dit had ook, toen opgelost via de functie code vergeten. Je krijgt dan de vraag om een ID te scannen en een video op te nemen waarin je je gezicht draait. Daarna was ik er met een paar dagen weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Delay schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:16:
[...]

Ja, dit had ook, toen opgelost via de functie code vergeten. Je krijgt dan de vraag om een ID te scannen en een video op te nemen waarin je je gezicht draait. Daarna was ik er met een paar dagen weer in.
De knop volgende bij code vergeten werkte niet. De code die ik nog in mijn hoofd had werkte na herinstallatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Hippe Lip schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:55:
@FJP84 Begrijp ik goed dat je geen actieve rekening meer hebt bij bunq?
De gratis rekening, waar je opzich niet veel mee kunt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:50
Update tijd, bunq update 25.
Nog meer tijd besteden aan het wheel of fortune. Shit. Haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik heb niet naar de stream gekeken, maar zag net op Reddit iemand voorbijkomen die schrijft:
- Finn is now essentially integrated with ChatGPT.
- The Wheel of Fortune now collects points instead of instant 'prizes', known as Trees.
- Each card transaction now results in the planting of a tree.
- External accounts can now be added and integrated with Finn.
- Budgets now allow you to modify the starting date.
- Activities have reinstated the Country selection for advice on currency, exchange rates, card acceptance, etc. (It's unclear why this was removed initially, since this feature was def there a while ago)
- List of visited countries feature added.
- You can now discover places to eat, drink, or 'have fun'.
- Mention of an app called Tricounts, previously unheard of. You can now link a Bunq card for shared expenses via this app.
- Travel insurance is now included in the highest tier plan ((The most expensive one is EasyGreen for 18.99 eur, so I assume that one)
Is dat een beetje accurate samenvatting? Bunq rept er zelf (nog) met geen woord over op site, together, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-09 19:57
Heeft iemand al kunnen vinden of er eigen risico’s / maximum bedragen gelden voor de nieuwe reisverzekering? Ik kan alleen de teksten in de bunq app vinden en die 2 pagina pdf, maar die is niet erg uitgebreid.
Op het eerste gezicht klinkt het als een goede reisverzekering namelijk, beter dan mijn huidige bij SNS/NN.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
WhatsappHack schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:15:
Ik heb niet naar de stream gekeken, maar zag net op Reddit iemand voorbijkomen die schrijft:

[...]

Is dat een beetje accurate samenvatting? Bunq rept er zelf (nog) met geen woord over op site, together, etc..
Redelijk, alleen is elke transactie = boom onjuist, per 1000 euro besteed = 1 boom voor het minder dure abbo, 100 euro = 1 boom bij het dure abbo.

https://together.bunq.com/d/59632-bunq-update-25-overview

Oftewel een update van niets met nog meer gamification met dat "wheel of fortune" ding 8)7 en uiteraard rebranding van de abbo namen en terug introduceren van oude features als nieuwe features.

update
Lijkt er op dat ze cashback hebben weggehaald bij het oude premium (nu Easy Bank Pro) en daar geen woord over hebben gerept :(

[ Voor 24% gewijzigd door bluewalk op 15-05-2024 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:00
Externe rekening toevoegen is een toffe feature. Werkt hier prima met Regiobank maar nog niet met ABN, blijft hangen op "je rekening synchroniseren".

Ik zag gister ook dat je nu de budgets voor gezamenlijke rekeningen ook kon instellen dat de categorien gesynct werden tussen partners? Die kan ik zo nog niet terugvinden.

edit: hier YouTube: bunq Update 25 zie je dat het werkt voor een nieuwe account.. hopelijk gaat dit ook werken voor al bestaande accounts :)

[ Voor 22% gewijzigd door Luqq op 15-05-2024 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-09 12:04
Vraagje hoe iemand zijn/haar ervaringen van overstappen van een fysieke creditcard over is gestapt naar de digitale creditcard van Bunq?

Ik zit bij de ASN bank en daar een creditcard van VISA, €35 per jaar met Mijn ICS. Gebruik het alleen om soms van online webwinkels iets te kopen, voornamelijk in Engeland of als je ergens op reis tickets van tevoren boekt via creditcard. Tussenstand 2025: €120. Nooit issues met bezorging of verzekering gehad, dus geen idee hoe dat nou echt werkt

Ik heb de bunq easy savings en credit card nu toegevoegd voor mijn Apple Pay en reis niet erg veel, dus verwacht het niet echt veel te gebruiken.

Moet je eerst saldo erop zetten voordat je iets online kunt kopen, of wordt dat gewoon van de gekoppelde bunq rekening gehaald? En de ervaringen met charge back / refund lijken me wel handig, maar ook nog geen use case gehad. Is de verzekering van aankopen slechter dan een 'echte'? Zijn er nog andere dingen die ik moet overwegen voordat ik de ASN / VISA opzeg? Dankjewel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:23
Bij een Easy Savings moet je eerst geld op de creditkaart zetten. Hij is niet gekoppeld aan je spaarrekening

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 16:25
En let er bij Easy savings op dat als je geld van je spaarrekening overzet naar je credit card dit als opname geldt. En dat kun je maar twee keer per maand.
Gelukkig kun je wel geld van je dagelijkse bank op je creditcard overschrijven. Via Ideal is dat gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
bluewalk schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 06:37:
[...]
update
Lijkt er op dat ze cashback hebben weggehaald bij het oude premium (nu Easy Bank Pro) en daar geen woord over hebben gerept :(
Nee toch? Ik lees op de website nog dit en aangezien ze hier de nieuwe naamgeving gebruiken neem ik aan dat dat klopt:
Easy Bank Pro XL users get 2% Cashback on public transportation and 1% Cashback at restaurants and bars. Easy Bank Pro users benefit from 1% Cashback at restaurants and bars.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
jojost1 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:27:
[...]

Nee toch? Ik lees op de website nog dit en aangezien ze hier de nieuwe naamgeving gebruiken neem ik aan dat dat klopt:

[...]
Helaas :X
Previously, the Easy Bank Pro (formerly known as Easy Money) plan was eligible for Cashback. However, with the introduction of bunq Update 25, the eligibility criteria for Cashback have changed. If you are an Easy Bank Pro user, you will continue to receive Cashback until August 14, 2024. After this date, Cashback will no longer be available unless you are a member of a Green Team. Please read on to understand the Cashback benefits you'll have as an Easy Bank Pro user who is part of a Green Team.
https://together.bunq.com...back-and-how-does-it-work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
Ai, rip. Goed gevonden. Wel nog een aantal maanden dan dus, misschien staat het er daarom nog :|

Ik overweeg zelf nu om die €9 extra te gaan betalen voor Easy Bank Pro XL (ik zit nu in een Pack met 'normaal' Easy Bank Pro) en om dan mijn losse reisverzekering bij SNS a €12 per maand op te zeggen. De polisvoorwaarden van de verzekering zien er namelijk prima uit, met standaard je partner/kinderen en werelddekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
jojost1 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:41:
[...]

Ai, rip. Goed gevonden. Wel nog een aantal maanden dan dus, misschien staat het er daarom nog :|

Ik overweeg zelf nu om die €9 extra te gaan betalen voor Easy Bank Pro XL (ik zit nu in een Pack met 'normaal' Easy Bank Pro) en om dan mijn losse reisverzekering bij SNS a €12 per maand op te zeggen. De polisvoorwaarden van de verzekering zien er namelijk prima uit, met standaard je partner/kinderen en werelddekking.
Oh dat klinkt dan wel interessant dan, heb nu ook een doorlopende reisverzekering voor mij en mijn vrouw voor 162 euro, dan zou dit inderdaad voordeliger zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasThiaan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-09 15:43
jojost1 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:41:
[...]

Let op dat partner/kinderen alleen verzekerd zijn als ze met jou mee op reis zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jojost1
SebasThiaan schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:44:
[...]

Let op dat partner/kinderen alleen verzekerd zijn als ze met jou mee op reis zijn.
Yes had ik gezien, thanks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
bluewalk schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:47:
[...]

Oh dat klinkt dan wel interessant dan, heb nu ook een doorlopende reisverzekering voor mij en mijn vrouw voor 162 euro, dan zou dit inderdaad voordeliger zijn.
Ik heb ook ff zitten kijken, betaal ongeveer hetzelfde als jij (incl annuleringsverzekering (wel met dekking voor calamiteiten met huisdieren en/of de zaakwaarnemer ;)); best interessante polis die aangeboden wordt tegen die prijs bij bunq, maar het gedekte bedrag is helaas wel erg laag en veel uitsluitingen. (Logisch, want het is ook een heel stuk goedkoper :P) Gaat hem denk ik toch niet worden, kon zo 1,2,3 ook niet vinden of medische apparatuur (in bruikleen) gedekt is.

Ik zie nu trouwens dat ik blijkbaar ook een dekking heb vanuit Openbank als ik de reis betaal via een kaart van die bank en dat is gratis. :’) Toch nog maar eens onder de loep nemen dit hele spul. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga maar eens opzeggen. Gebruikte alleen easysavings en hoopte op een geldprijs met dat rad. Maar nu kan ik dat ook op m'n buik schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 16:01

mwa

Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:03:
Ga maar eens opzeggen. Gebruikte alleen easysavings en hoopte op een geldprijs met dat rad. Maar nu kan ik dat ook op m'n buik schrijven.
Zit je nu te trollen of is dat serieus? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwa schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:38:
[...]

Zit je nu te trollen of is dat serieus? |:(
100% serieus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:38

dbzfan

Nee.

Ik zit er voor de rente, niet voor dat domme rad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 16:25
Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel eens wat geld overboekte naar mijn Easysavings rekening, puur om een extra kans te krijgen bij het rad. Maar nu moet je veel vaker draaien om mee te doen en te zien dat je niets wint. Gelukkig is de spaarrente bij Santander Consumer Bank hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 16:38
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:03:
je kan toch nog steeds een geldprijs winnen.. alleen het hele spel is veranderd.. en je kan ook punten verliezen en je kan geen 100 euro meer storten iedere dag voor een extra winkans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Haha Bunq…..en aan het rad gedraaid .
Min 300 punten gescoord. Gaat er dan geld van je rekening af of zo? Ze draaien een beetje (teveel) door.

[ Voor 14% gewijzigd door Datisraar op 17-05-2024 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09 12:16
Die haptic feedback (trillen) tijdens het draaien aan het rad is niet uit te zetten?

Gisteravond stond ik nog op "winst" van een boom, maar nu is mijn score ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-09 12:04
Datisraar schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:26:
Haha Bunq…..en aan het rad gedraaid .
Min 300 punten gescoord. Gaat er dan geld van je rekening af of zo? Ze draaien een beetje (teveel) door.
De punten gaan van je puntenscore (tot volgende prijs) af, je kunt elke dag draaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Datisraar
Locolau schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:21:
[...]

De punten gaan van je puntenscore (tot volgende prijs) af, je kunt elke dag draaien.
Je hebt gelijk ! Ik kon het later vandaag weer proberen en heb met 4250 punten een boom gewonnen. Maar ik vraag me af hoe ik die prijs in ontvangst kan nemen, ik woon in een appartement…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RockerbabyWil
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-08 19:42
Ecological schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:20:
[...]

Dat het consument onvriendelijk is, ben ik met je eens. Dat de helpdesk veel te slecht is, ben ik ook met je eens.

Dat het een scam is voor mij iets te kort door de bocht, evenals dat het verboden zou zijn. De 14 dagen annuleringstijd geldt niet voor alle soort producten.

Ik vind een klacht bij de DNB wel ver gaan voor 19 euro, maar goed, het is natuurlijk je recht.
Elk bedrag wat ze stelen is teveel. Hoeveel mensen hebben dit niet eens door. Het is pure scam en verboden.

Gelukkig was DNB en het KIFID het wel eens. Kijk eens in de app? Het wiel is inmiddels aangepast. Of het nu legaal is weet ik trouwens niet. Ik heb inmiddels mijn geld terug en ben overgestapt naar een andere bank.

Een gewaarschuwd mens......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RockerbabyWil
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-08 19:42
Hippe Lip schreef op maandag 13 mei 2024 @ 22:35:
@WhatsappHack Ik had meer de (uitzonderlijk) trage reactie van bunq op klachten en zelfs op fouten in gedachten. Als er iets mis echt grondig gaat (en zonder zelf blunders te maken) en je trekt aan de alarmbel, dat bunq er dan dágen over kan doen voordat ze reageren (als ze dat überhaupt al doen).

En dat er geen telefonische helpdesk is of iets vergelijkbaars zoals een echte chat, waarop min of meer direct gereageerd wordt. Dat je toch minimaal een beetje het idee hebt dat er naar je klacht geluisterd wordt en dat er iets mee gedaan wordt en dat er dus niet een virtuele prullenbak achter de klachtenbrievenbus staat. :?
Er is geen helpdesk. Ooit langs hun "kantoor" geweest? Zat er daadwerkelijk iemand? Je chat gewoon met een helpdesk in Roemenië of Polen, en enig verstand hebben ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:09
Weer wordt er veel tijd besteed aan bunq.. 80 betaalpassen. Zie radar op npo2 nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-09 00:58
flyingdutchboy schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:47:
Weer wordt er veel tijd besteed aan bunq.. 80 betaalpassen. Zie radar op npo2 nu
Bunq komt wel heeeeel vaak voor qua scams. Blijkbaar het makkelijkste doelwit zit bij bunq.

Dat in combinatie met de vele data lekken bij bunq waardoor ze zeer goed gericht emails en smsjes kunnen sturen naar bunq klanten.

Kun je veel betere scams maken daardoor.

Gaat lekker bunq. Scam happy bank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mwa

mwa

Je zou maar zo een afkeer hebben tegen een bank (!) en je tijd blijven verdoen met het optikken van paragrafen in een topic..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Immutable schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:49:
[...]

Bunq komt wel heeeeel vaak voor qua scams. Blijkbaar het makkelijkste doelwit zit bij bunq.
Bunq is ook zo’n beetje de enige bank waarbij je vanaf de spaarrekening kunt overboeken naar ieder willekeurige tegenrekening. Dat alleen al zal veel scammers lokken. Ik bleef er hierom al ver van weg, na dit soort reportages helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 19-08 10:57
Is het inmiddels mogelijk om met bunq draadloos geld op te nemen bij Geldmaat automaten in Bruna winkels?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Laatst online: 05-09 15:09
sverzijl schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:09:
[...]

Bunq is ook zo’n beetje de enige bank waarbij je vanaf de spaarrekening kunt overboeken naar ieder willekeurige tegenrekening. Dat alleen al zal veel scammers lokken. Ik bleef er hierom al ver van weg, na dit soort reportages helemaal.
Je gaat hier dan ook wel een beetje voorbij aan het feit dat in de eerste instantie bunq een volledige bank is en niet slechts een spaarbank. Bij een grootbank is je tegenrekening de betaalrekening waarvan je overal naartoe kan overboeken. Dat is toch 99,9% hetzelfde? Het risico bij bunq lijkt mij eerder in de limieten te zitten dan het gebrek aan tegenrekening. Dan kan je beter bij een partij als Lloyds ofzo wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
sverzijl schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:09:
[...]

Waar Bunq meer uniek in is het dat je tientallen pasjes kunt aanvragen, en kan krijgen binnen een paar dagen met allemaal een eigen limiet van bijv 1000 euro. Overal naar kunnen overschrijven kan wel meer bij meer banken, al dan niet via de betreffende betaalrekening. Zoals @Elandenmelk ook al schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

ericafterdark schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:04:
Is het inmiddels mogelijk om met bunq draadloos geld op te nemen bij Geldmaat automaten in Bruna winkels?
Draadloos weet ik niet, maar ik kan wel contactloos geld pinnen bij de Bruna (dmv Apple Pay).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 19-08 10:57
mwa schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:15:
[...]

Draadloos weet ik niet, maar ik kan wel contactloos geld pinnen bij de Bruna (dmv Apple Pay).
Ik heb de Geldmaat machine bij de Bruna zojuist geprobeerd en het werkt. Ik kan geld van mijn rekening halen met NFC. De fysieke bankpas is bij die machine in ieder geval niet meer benodigd.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Elandenmelk schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:24:
[...]

Je gaat hier dan ook wel een beetje voorbij aan het feit dat in de eerste instantie bunq een volledige bank is en niet slechts een spaarbank. Bij een grootbank is je tegenrekening de betaalrekening waarvan je overal naartoe kan overboeken. Dat is toch 99,9% hetzelfde? Het risico bij bunq lijkt mij eerder in de limieten te zitten dan het gebrek aan tegenrekening. Dan kan je beter bij een partij als Lloyds ofzo wezen.
Bij een spaar-only rekening kan ik leven met het feit dat de beveiliging niet on-par is met die van de grootbanken. Maar dat is dan alleen maar omdat er een vaste tegenrekening aan vast zit (die van de goed beveiligde grootbank). Voor mij zou bunq hooguit een spaarrekening zijn, maar niet als de beveiliging zo belabberd is én geen vaste tegenrekening heeft van een andere bank die ik wel kan vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 13:32
Kreeg net een phishing smsje van 06 1027 3583 met de vraag in te loggen via bnqportal.com vanwege een veiligheidsupdate.

Edit: Die dan weer redirect naar bnqonlineomgeving.com

[ Voor 19% gewijzigd door Joep op 21-05-2024 19:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Joep schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:45:
Kreeg net een phishing smsje van 06 1027 3583 met de vraag in te loggen via bnqportal.com vanwege een veiligheidsupdate.

Edit: Die dan weer redirect naar bnqonlineomgeving.com
Bezig met rapporteren bij namesilo.com en cloudflare, als er nog een paar mensen dat doen is het misschien sneller over met deze kansloze kneuzen.

update
en hijs dood _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door bluewalk op 23-05-2024 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 15:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

ik vind dat nieuwe rad echt 100x niks, waarom moet dat ook zo gigantisch worden omgegooid, oude was prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:52
CT schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:42:
ik vind dat nieuwe rad echt 100x niks, waarom moet dat ook zo gigantisch worden omgegooid, oude was prima
Ja ik deed het altijd wel leuk, maar vind dit niks. Laat maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De allereerste keer dat ik dat nieuwe rad probeerde stond ik op een gegeven moment op een prijs van 10 EUR. Ik wist echter nog niet goed hoe het werkte en had nog 2 spins. Had moeten stoppen dus want bij de laatste draai was ik opeens alles weer kwijt :+

Sindsdien niets meer gewonnen. Maar 10x draaien is mijn ook iets teveel van het goede.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

kazuka schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:32:
De allereerste keer dat ik dat nieuwe rad probeerde stond ik op een gegeven moment op een prijs van 10 EUR. Ik wist echter nog niet goed hoe het werkte en had nog 2 spins. Had moeten stoppen dus want bij de laatste draai was ik opeens alles weer kwijt :+

Sindsdien niets meer gewonnen. Maar 10x draaien is mijn ook iets teveel van het goede.
Je kunt dan op dat moment op een prijs van 10 euro staan, maar als er daarna nog een heleboel anderen zijn die dat aantal punten of meer haalt, dan krijg je uiteindelijk nix omdat je te weinig punten hebt.
Je ziet die grens van elke prijs gedurende de looptijd ook steeds hoger worden naarmate er meer gespeeld wordt.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

En dan lees ik net nog:
Om eerlijke kansen te garanderen, kan elke speler elke prijs één keer per jaar winnen. Als je een prijs hebt gewonnen, win je een volgende keer de prijs die daarna de grootste is. Bijvoorbeeld: als je al €250 hebt gewonnen en je weer de topscore behaalt, win je de volgende grootste prijs, namelijk €100.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Ik draai ook elke dag 10 x aan het rad. Maar op 1 gewonnen boom na, eindig ik meestal in de min (punten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 15:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Als je niet direct 2500 draait en vervolgens alleen nog maar x2'tjes weet je al dat het geen nut meer heeft, ik zou dan ook gewoon dat 1x draaien = meteen weten of je wat hebt, mijn part een 'ticket' dat je meedoet met de verloting van de 200 ipv direct 200euro winnen.
Maar het "spel" nu van 10x draaien is gewoon kansloos in mijn ogen, denk dat ook veel mensen wel afhaken, die hiervoor nog wel de moeite namen 1x te draaien voor 'direct prijs' principe.
We zullen het merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CT schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:20:
Als je niet direct 2500 draait en vervolgens alleen nog maar x2'tjes weet je al dat het geen nut meer heeft, ik zou dan ook gewoon dat 1x draaien = meteen weten of je wat hebt, mijn part een 'ticket' dat je meedoet met de verloting van de 200 ipv direct 200euro winnen.
Dat klinkt nogal negatief. Je doelt mss op het behalen van een hogere geldprijs? Dan heb je al snel iets in de orde van 40.000 punten of meer nodig. Maar daaronder zijn er ook nog dingen te winnen. Ook 1 boom; lijkt mager, maar het is toch iets, meer dan nix...

<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:20
Eigenlijk te gek voor woorden dat er al zoveel berichten besteed zijn aan het rad, dit heeft niks met bankieren te maken. Daarnaast is volgens mij de winkanst van die 200 euro voor alle gebruikers van de app, ik weet niet hoeveel accounts bunq heeft?
Misschien tijd voor een apart topic over winkansen bij gokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

ratzz schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:33:
Misschien tijd voor een apart topic over winkansen bij gokken?
Dat zat ik me ook al af te vragen: valt dit niet onder de wet op de kansspelen?

<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Datisraar
Hippe Lip schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:44:
[...]

Dat zat ik me ook al af te vragen: valt dit niet onder de wet op de kansspelen?
Toch tot 449€ aan prijzen geen kansspelbelasting in ieder geval.
Wel grappig de reacties hier over het rad op een bank app. Het is leuk en grappig, maar dat is het . Ze kunnen beter investeren in een goeie, snelle klantenservice dan een update van een rad. Hoe serieus ben je dan als bank vraag ik me af. De enige reden voor mij bij Bunq een easy bank plan te hebben is de 5 dagen incasso van bedrijven acceptatie. Maar dan ook echt het enige. Je betaalt 3,99€ p mnd en moet voor een geld opname ook nog eens 1€ dokken, doe ik dus niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 23-05-2024 15:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mwa

mwa

Definitie van een 1st world problem: klagen over een draaiend rad in een bank app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Datisraar schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:10:
[...]

Toch tot 449€ aan prijzen geen kansspelbelasting in ieder geval.
Ah natuurlijk. En dan is die toelichting van bunq ook duidelijk:
Om eerlijke kansen te garanderen, kan elke speler elke prijs één keer per jaar winnen. Als je een prijs hebt gewonnen, win je een volgende keer de prijs die daarna de grootste is. Bijvoorbeeld: als je al €250 hebt gewonnen en je weer de topscore behaalt, win je de volgende grootste prijs, namelijk €100.
Datisraar schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:10:
Wel grappig de reacties hier over het rad op een bank app. Het is leuk en grappig, maar dat is het . Ze kunnen beter investeren in een goeie, snelle klantenservice dan een update van een rad. Hoe serieus ben je dan als bank vraag ik me af.
Nu, je kunt natuurlijk wel verzinnen dat zo'n gadget als een rad bouwen en onderhouden (inclusief de kosten van de prijzen) ws nog geen 10% (mss 1%?) kost van een betere helpdesk. Daarvoor heb je toch echt een aardig blik FTEs nodig...

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:52
Hippe Lip schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:26:
[...]

Dat klinkt nogal negatief. Je doelt mss op het behalen van een hogere geldprijs? Dan heb je al snel iets in de orde van 40.000 punten of meer nodig. Maar daaronder zijn er ook nog dingen te winnen. Ook 1 boom; lijkt mager, maar het is toch iets, meer dan nix...
Ik heb niet echt het idee dat een boom in de Bunq app significant meer dan niks is eigenlijk

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ecological
Beroofd bij bunq: 101.410 euro kwijt in 39 minuten. En alleen een chatbot die je te woord staat https://www.nrc.nl/nieuws...-woord-kan-staan-a4199901

Groot artikel in de NRC. Hoe fijn ik bunq ook vind, de klantenservice is zeer triest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Nu online
Phishing-aanvallers opvallend succesvol bij Bunq: 'Veiligheid geen thema' - https://nos.nl/l/2521727

En ook bij de Nos pakt het nog eens op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mwa

mwa

Check, kunnen de volgende 2 pagina’s weer gaan over hoe slecht Bunq wel niet is door mensen die niet (meer of nooit geweest) klant zijn bij Bunq.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:50
mwa schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:29:
Check, kunnen de volgende 2 pagina’s weer gaan over hoe slecht Bunq wel niet is door mensen die niet (meer of nooit geweest) klant zijn bij Bunq.
Bijzondere reactie.
Ik denk dat dit een hele duidelijk waarschuwing is voor mensen die Bunq puur als spaarrekening gebruiken: Denk na voor je hieraan begint: Je hebt geen extra beveiliging door gebruik te kunnen maken van 1 tegenrekening en Bunq pakt het niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taxcommunism
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-09 11:05
Die vrouw heeft nog opgezocht op de site van BunQ dat nooit met klanten wordt gebeld. NGrappig trouwens dat zij denkt dat BunQ hulp nodig heeft om transacties te blokkeren op haar account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Taxcommunism schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:03:
Die vrouw heeft nog opgezocht op de site van BunQ dat nooit met klanten wordt gebeld. NGrappig trouwens dat zij denkt dat BunQ hulp nodig heeft om transacties te blokkeren op haar account.
Ook bijzonder dat genoemd wordt dat de oplichters gebruik kunnen maken van de gezichtsherkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
ratzz schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:16:
[...]

Ook bijzonder dat genoemd wordt dat de oplichters gebruik kunnen maken van de gezichtsherkenning.
Gezichtsherkenning is dan ook wel echt een hele slechte beveiliging anno 2024. Met AI is dit zo nagemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ratzz
Ecological schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:18:
[...]

Gezichtsherkenning is dan ook wel echt een hele slechte beveiliging anno 2024. Met AI is dit zo nagemaakt.
Het ging me meer erom dat die vrouw belachelijk werd gemaakt. Ze is niet de enige anders zou het niet lonen om mensen geld afhandig te maken, dus iets meer moeite van een bank om phishing moeilijker te maken mag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
ratzz schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:20:
[...]

Het ging me meer erom dat die vrouw belachelijk werd gemaakt. Ze is niet de enige anders zou het niet lonen om mensen geld afhandig te maken, dus iets meer moeite van een bank om phishing moeilijker te maken mag wel.
Begrijpelijk, vind ik ook. Dit is niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ecological schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:18:
[...]
Veel app logins werken toch met gezichtsherkenning?
Denk dat ongeveer elke bank app in Nederland dat wel heeft. Ben wel benieuwd waarom bunq daar vatbaarder voor is dan de andere banken blijkbaar?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-09 18:03
Wat ik nog zorgelijk vind aan die artikelen is dat Bunq niet ingrijpt.

Als pietje al zijn bankzaken bij Bunq doet en elke maand een vrij vast patroon heeft, maar vervolgens zijn hele spaarsaldo wegwerkt naar andere bankrekeningen evt wel of niet een fraduleuze inlogpoging van de oplichter dan zou je als bank toch ook wel willen weten hoe en wat voor je alles doorzet?

Tuurlijk, je bent 'dom' als je erin getrapt bent en banken kunnen niet alles opvangen van hun consumenten maar ik krijg hier toch een beeld dat Bunq je eigenlijk je gang laat gaan met overboeken en niet ingrijpt als bepaalde uitgaven in hoge aantallen plaatsvinden in vrij korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ecological schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:06:
Beroofd bij bunq: 101.410 euro kwijt in 39 minuten. En alleen een chatbot die je te woord staat https://www.nrc.nl/nieuws...-woord-kan-staan-a4199901

Groot artikel in de NRC. Hoe fijn ik bunq ook vind, de klantenservice is zeer triest.
Het artikel heeft het over 1,5 miljoen wat de buit was en de mensen in het artikel waren samen al bijna de helft van dit bedrag. Dan lijkt het aantal mensen laag te liggen, maar schade per persoon hoog. Dit lijkt me redelijk makkelijk te stoppen voor Bunq. Tweefactor authenticatie met duidelijke beschrijving wat je goedkeurt lijkt me de oplossing. Het is een App first bank. Dus is niet moeilijk en niet slecht voor de UX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
Ik begrijp niet dat Bunq niet een redelijke SOS-dienst (lees: bellen) verzorgt. Imago schade door dit soort zaken kost toch veel meer..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waxina
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
Zo, heb zojuist mijn geld weggehaald en mijn account opgeheven bij Bunq. Het nieuws zelf was mij al langer bekend (al eerder een artikel gelezen over phishing gevallen bij Bunq), maar wat een arrogante reactie van Bunq in het artikel van NOS, bah.

Zogenaamd weten ze het zelf allemaal beter. Maar feit is gewoon dat ze niks doen om verdachte transacties tegen te houden. En zo te horen zijn ze dat ook niet van plan.

Ondertussen heb ik zojuist al mijn spaargeld weg kunnen halen, terwijl ik een daglimiet heb ingesteld (waarmee ik me redelijk veilig waande). Die daglimiet kon ik eenvoudig omzeilen door hem te verhogen in de app en toen kon ik mijn gang gaan. Geen afkoelperiode, niks, gewoon direct de hele som overmaken naar een andere rekening. Waar dient zo'n daglimiet dan voor? |:(

Echt jammer, ik vond Bunq een fijne app, maar veiligheid vind ik belangrijker.
Pagina: 1 ... 138 ... 161 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"