Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Waxina schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 20:28:
Die daglimiet kon ik eenvoudig omzeilen door hem te verhogen in de app en toen kon ik mijn gang gaan. Geen afkoelperiode, niks, gewoon direct de hele som overmaken naar een andere rekening. Waar dient zo'n daglimiet dan voor? |:(

Echt jammer, ik vond Bunq een fijne app, maar veiligheid vind ik belangrijker.
Daglimiet kan je wijzigen na bevestiging pin of faceid op apple, dus op zich kan niet iedereen dat zomaar. Tenzij je natuurlijk je pin hebt weggegeven op een phishing site.

Veiligheid is er wel, zolang je niet klakkeloos inlogdetails en privedetails intikt op een willekeurge (ikhebbunqinmijnnaam.nl) website.

Overigens, vandaag ben ik een paar keer gebeld door een random 06 nummer; automatisch bandje van de bunq fraude helpdesk dat er een apple pay betaling met bedrag x is geweigerd. Ben je dit niet geweest, druk op 1 anders negeer dit bericht.

[ Voor 6% gewijzigd door bluewalk op 24-05-2024 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:24

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@bluewalk ah, ik werd vanavond kort achter elkaar door twee voor mij onbekende 06 nummers gebeld, zal hetzelfde wel zijn. Ik neem onbekende nummers zelden op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waxina
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
bluewalk schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 20:31:
[...]
Overigens, vandaag ben ik een paar keer gebeld door een random 06 nummer; automatisch bandje van de bunq fraude helpdesk dat er een apple pay betaling met bedrag x is geweigerd. Ben je dit niet geweest, druk op 1 anders negeer dit bericht.
Ik kreeg gister toevallig een sms zogenaamd van Bunq 'of ik even de beveiliging van mijn account wilde updaten via de link'. Vrij doorzichtig natuurlijk, maar ja, wie weet hoe geraffineerd phishing er over een paar jaar uitziet?

Ik weet niet of ik mezelf dan wel 100% zou vertrouwen. Dan zou het toch fijn zijn als mijn bank de schade een beetje weet te beperken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-06 04:15
Ik ben nog steeds tevreden over bunq, maar waar ik veelal verschillende fintech banken vaak promoot in mijn omgeving, zou ik bunq slechts ter sprake brengen bij tech-savvy gebruikers, die niet in zulke scams trappen. Als ik zulke artikelen en/of radar afleveringen zie dan denk ik toch altijd weer ja wat doe jij ook bij bunq..

Maar goed van alléén tech-savvy users kan bunq niet leven..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 17:56

d0s

sssst

En ook nog wat slachtoffers bij Oranjezomer. Dit moet bijna wel een staartje gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:42
d0s schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 23:13:
En ook nog wat slachtoffers bij Oranjezomer. Dit moet bijna wel een staartje gaan krijgen.
En nu weer bij NOS. Als Ali niets veranderd heeft hij wel echt een bord voor zijn kop..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn1p
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:36
Waxina schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:05:
[...]

Ik kreeg gister toevallig een sms zogenaamd van Bunq 'of ik even de beveiliging van mijn account wilde updaten via de link'. Vrij doorzichtig natuurlijk, maar ja, wie weet hoe geraffineerd phishing er over een paar jaar uitziet?

Ik weet niet of ik mezelf dan wel 100% zou vertrouwen. Dan zou het toch fijn zijn als mijn bank de schade een beetje weet te beperken.
Dit geld voor mij ook. Dit was een opzichtige phishing sms waar men met hagel schiet. Blijkbaar zijn deze “bunq data bestanden” voor een habbekrats op internet te koop. maar ik zal ook mijzelf nooit 100% vertrouwen. Mensen die hier slachtoffers als dom etc wegzetten gaat mij dan ook te ver. Ik werk zelf in cybersecurity industrie en aanvallen worden geraffineerder. Zie ook CFO/ CEO fraude en dergelijke. Door snelheid van werken, gemak en automatismen heb ik zakelijk ook weleens op een fraudeleuze link geklikt of bijlagen geopend waarbij aanvallen worden gesimuleerd om bewustzijn te vergroten. Hoofdreden voor mij om al mijn geld daar weg te halen is dan ook dat deze bank met geen mogelijkheid te bereiken is. Slechte zaak.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:45
Naar aanleiding van de berichtgeving over Bunq de afgelopen dagen er voor gekozen om mijn spaargeld over te boeken naar een andere bank waar ik ook een spaarrekening heb. Rente is daar wel iets lager maar ze hebben de zaakjes daar wel beter voor elkaar. Zelf toevallig deze week ook een SMS bericht gehad dat ik iets moest installeren om de beveiliging van mijn Bunq app bij te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
martijn1p schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 09:07:
[...]

Hoofdreden voor mij om al mijn geld daar weg te halen is dan ook dat deze bank met geen mogelijkheid te bereiken is. Slechte zaak.
De klachten over slechte bereikbaarheid spelen al langer toch.Het haalt nu het nieuws door de phishing

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:07
Ik begin steeds meer te twijfelen of ik bij Bunq wil blijven.
Het aanmaken van meerdere rekeningen is voor mij ooit de reden geweest om naar Bunq te gaan en dat is eigenlijk de enige functionaliteit voor mij waarom ik er nog zit.

Sinds ik in 2018 bij Bunq zit zijn er eigenlijk alleen functionaliteiten bijgekomen die voor mij niet zo boeiend zijn, zoals al dat gedoe met die bomen, heel dat together geneuzel, het ontzettend kinderlijke rad van fortuin etc. Ook de rente is voor mij geen belangrijke factor.

Op zich vond ik het tot nu toe prima, aangezien de belangrijkste dingen voor mij goed werken. Echter door het gebrek aan enige bereidheid om verbeteringen in de klantenservice door te voeren en de stugge houding ten opzichte van phishing en beveiliging van dit moment (in combinatie met de eerdere berichtgeving over de werkomstandigheden bij Bunq) beginnen bij mij de signalen op rood te gaan.

Ik wil zowel prive als gezamenlijk voor het overzicht zaken gescheiden houden, zoals een vastelastenrekening, boodschappenrekening en een aparte voor de auto's (benzine, verzekering etc). Nu zijn er wel andere banken met vergelijkbare functionaliteit, zoals Knab, maar dat zijn toch allemaal niche-banken met hun eigen problemen.

Toch jammer dat het schijnbaar zo lastig is om gewoon wat meer betaalrekeningen te openen bij één reguliere bank.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:00
Bunq toont aan dat de digitalisering van de samenleving twee gezichten heeft: alles is heel snel mogelijk, maar echt ingrijpen (contact) is lastig als computer says no. Of in dit geval bunq.

Ze hebben niet voor niks gekozen om het menselijke contact vrijwel onmogelijk te maken, daar hebben ze geen zin in en kost alleen maar tijd. Tijd die ze liever in de business steken, personeel heeft gewoon de taak productie te draaien, de bunq klant is niet de echte klant waarvoor ze het allemaal doen. En leuk die limieten instellen om ze vervolgens een maand later alweer af schaffen. Sowieso een sos-functie introduceren en die dan maar 1x per maand beschikbaar te stellen is een aanfluiting. Op papier misschien makkelijk gedacht want hoe vaak heeft iemand nou echt spoed nodig maar in de praktijk is zelfs die alarmfunctie niet realtime. En klantenservice met smileys etc. is totaal niet op de situatie afgestemd. Hoe dom het ook is om op links te klikken etc. juist een bank moet altijd bereikbaar zijn, met menselijk contact. Net als een pechservice niet alleen bereikbaar is tijdens kantooruren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:22
noodgang schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 09:32:

Toch jammer dat het schijnbaar zo lastig is om gewoon wat meer betaalrekeningen te openen bij één reguliere bank.
Dat is toch helemaal niet lastig?
Open extra betaal rekening rabobank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
Zover ik kan vinden maximaal 2 betaalrekeningen per persoon bij de Rabobank. Dus een prive en een e.o. en je bent al klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:22
noodgang schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 10:02:
[...]

Zover ik kan vinden maximaal 2 betaalrekeningen per persoon bij de Rabobank. Dus een prive en een e.o. en je bent al klaar
Bron gevonden op rabobank.nl:
Hoeveel betaalrekeningen kan ik openen? Je kunt online tot twee betaalrekeningen (voor jezelf en/of gezamenlijk) openen. Wil je een derde betaalrekening openen? Neem dan contact met ons op.

[ Voor 28% gewijzigd door no1san op 25-05-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1p
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:36
bie100 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 09:25:
[...]

De klachten over slechte bereikbaarheid spelen al langer toch.Het haalt nu het nieuws door de phishing
Klopt, en andere banken hebben hiermee ook het nieuws gehaald. Gaat meer om de houding van de bank, en dat na meermaalse 'waarschuwingen' deze bank simpelweg niet bereikbaar is en dit bewust niet op orde maakt. Momenteel beweeg ik met fikse sommen geld heen en weer (verbouwing), maar ik wil ook voorkomen dat een bepaald algoritme mij 'op lock' plaatst wegens wwft en dat ik vervolgens ben overgeleverd aan een chatbot of online supportdesk.

Bij ING werd het telefoonnummer gespoofd waardoor ouderen in de veronderstelling waren 'echt' met de bank te praten. Een campagne van de grootbanken volgde waarin klanten zijn geïnformeerd dat de bank nooit telefonisch contact opneemt op deze manier. Een van de slachtoffers bij Bunq was dan ook argwanend en op haar hoede, ter plekke wist ze direct dat ze geen informatie via de telefoon moest verstrekken. Echter was het kwaad al geschied en te laat voor haar.

Ik zie dit overigens ook zo gebeuren bij mijn schoonouders en andere familieleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noodgang
no1san schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 10:04:
[...]

Bron gevonden op rabobank.nl:
Hoeveel betaalrekeningen kan ik openen? Je kunt online tot twee betaalrekeningen (voor jezelf en/of gezamenlijk) openen. Wil je een derde betaalrekening openen? Neem dan contact met ons op.
Ik maak bij Bunq nu actief gebruik van vijf betaalrekeningen (nog een paar extra voor wat reserveringen, maar dat kan ook wel op een andere manier.)

Als ik bij Rabo al op mn knieën aan moet komen of ik alsjeblieft een derde rekening mag openen zie ik dit niet helemaal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
martijn1p schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 10:05:
[...]

Klopt, en andere banken hebben hiermee ook het nieuws gehaald. Gaat meer om de houding van de bank, en dat na meermaalse 'waarschuwingen' deze bank simpelweg niet bereikbaar is en dit bewust niet op orde maakt. Momenteel beweeg ik met fikse sommen geld heen en weer (verbouwing), maar ik wil ook voorkomen dat een bepaald algoritme mij 'op lock' plaatst wegens wwft en dat ik vervolgens ben overgeleverd aan een chatbot of online supportdesk.

Bij ING werd het telefoonnummer gespoofd waardoor ouderen in de veronderstelling waren 'echt' met de bank te praten. Een campagne van de grootbanken volgde waarin klanten zijn geïnformeerd dat de bank nooit telefonisch contact opneemt op deze manier. Een van de slachtoffers bij Bunq was dan ook argwanend en op haar hoede, ter plekke wist ze direct dat ze geen informatie via de telefoon moest verstrekken. Echter was het kwaad al geschied en te laat voor haar.

Ik zie dit overigens ook zo gebeuren bij mijn schoonouders en andere familieleden.
Het is zeker een slechte zaak dat ze niet te bereiken zijn maar goed het zal Bunq ook de nodige klanten kosten denk ik

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 08:43
Nou na alle berichtgeving gisteren (op tv) toch maar de knoop doorgehakt: wij gaan weg bij Bunq. Ik had al een onderbuikgevoel, maar gisteren werd het allemaal bevestigd en was nét ff de druppel die ik nodig had. Ik ga terug naar de ING, na zo'n 8 maanden Bunq te hebben gebruikt.

Het was een leerzame periode, want ik weet nu...
  • Dat mijn vrouw en ik drie betaalrekeningen nodig hebben ("buffer", "vaste lasten" en "boodschappen").
  • Dat we beide (naar ratio salaris) een deel van ons salaris overmaken op de "buffer" rekening
  • Dat we vanuit de buffer rekening geld oversluizen op "vaste laten" en op "boodschappen" en op alle spaarrekeningen/potjes
Dit werkt voor ons perfect en is eigenlijk bank-onafhankelijk. Enige dat we nodig hebben zijn drie betaalrekeningen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
noodgang schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 10:20:
[...]

Ik maak bij Bunq nu actief gebruik van vijf betaalrekeningen (nog een paar extra voor wat reserveringen, maar dat kan ook wel op een andere manier.)

Als ik bij Rabo al op mn knieën aan moet komen of ik alsjeblieft een derde rekening mag openen zie ik dit niet helemaal werken.
Bij ING kan je in ieder geval al 5 spaarpotjes openen. Volgens mij, maar pin me er niet op vast, als je een 2e hoofdrekening aanvraagt (prive of CJ), krijg je daar dan ook weer 5 potjes bij. Als je betaalrekeningen wil, is het idd lastiger. Misschien dat KNAB dat biedt.

Het is idd wel jammer, ik heb zelf bijna 20 potjes en vind het erg handig. Maar de volstrekt onbereikbare klantenservice (en als ze bereikbaar zijn is het waardeloos, creëeren meer problemen dan ze oplossen) en enorme rode vlaggen omtrent de beveiliging gecombineerd met een onwil (en bizarre goedpraterij van de directie ipv verantwoordelijkheid nemen) om de KS en security naar een hoger niveau te tillen maakt het wel dat ik me niet op m’n gemak voel bij de bank.

Dat van de directie is ook een ding. De hele wereld is gek behalve Ali. Alle klanten en meerdere experts + expertise bureau’s zeggen dat de boel niet op orde is (zeker qua KS en security), en dan zegt Ali “is wel op orde!”. :+ Er is geen schaamte, maar juist een teken van goed ondernemerschap, in het toegeven van je fouten en verantwoordelijkheid te nemen. Als je dat niet kan en er alles aan doet om het te allen tijde krampachtig te voorkomen, dan moet je jezelf toch eens afvragen of je nog wel geschikt bent. Verander de strategie gewoon en fix die brakke klantenservice en het onveilige ontwerp van bank/app. Met al het gezeik komt er een steeds grotere kans op juridische acties en sancties vanuit de overheid.

En let wel: wij praten enkel over Nederland. Over België en Duitsland zeggen we niets, maar ook daar spelen problemen. En de Duitse overheid is ook niet vies van boetes opleggen. En kijk ook eens naar Solaris wat daar van terecht is gekomen, die flikten hetzelfde.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
WhatsappHack schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:33:
[...]

Dat van de directie is ook een ding. De hele wereld is gek behalve Ali. Alle klanten en meerdere experts + expertise bureau’s zeggen dat de boel niet op orde is (zeker qua KS en security), en dan zegt Ali “is wel op orde!”. :+ Er is geen schaamte, maar juist een teken van goed ondernemerschap, in het toegeven van je fouten en verantwoordelijkheid te nemen. Als je dat niet kan en er alles aan doet om het te allen tijde krampachtig te voorkomen, dan moet je jezelf toch eens afvragen of je nog wel geschikt bent. Verander de strategie gewoon en fix die brakke klantenservice en het onveilige ontwerp van bank/app. Met al het gezeik komt er een steeds grotere kans op juridische acties en sancties vanuit de overheid.
Exact dit dus! Dit was dus mijn onderbuikgevoel. Perfect verwoord.
[...]

Bij ING kan je in ieder geval al 5 spaarpotjes openen. Volgens mij, maar pin me er niet op vast, als je een 2e hoofdrekening aanvraagt (prive of CJ), krijg je daar dan ook weer 5 potjes bij. Als je betaalrekeningen wil, is het idd lastiger. Misschien dat KNAB dat biedt.
Bij ING dus 10 per spaarrekening (check). Ikzelf heb er 7 en "gezamenlijk" komen we niet aan de tien. Dus wat dat betreft geen achteruitgang. Feit dat ze geen volwaardig IBAN zijn boeit me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 21:04

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Tweakx schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 07:58:
[...]

En nu weer bij NOS. Als Ali niets veranderd heeft hij wel echt een bord voor zijn kop..
tja, hij is een typische narcist. dus helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 19:14
Dat van de directie is ook een ding. De hele wereld is gek behalve Ali. Alle klanten en meerdere experts + expertise bureau’s zeggen dat de boel niet op orde is (zeker qua KS en security), en dan zegt Ali “is wel op orde!”. :+
Dat vind ik juist wel stoer aan bunq. De experts zeggen dat het niet op orde is en ze gaan gewoon door en je hebt een heerlijke ervaring als klant.
“I think the people in this country have had enough of experts... from organisations with acronyms saying that they know what is best and getting it consistently wrong."

Michael Gove, Sky News, 3 June 2016

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Het is zeker tijd voor nieuw management bij bunq. Men moet stoppen met investeren in onzin zoals de activities tab en dat achterlijke rad met prijzen (die wij als klanten betalen). Ze moeten deze tijd en geld investeren in goede support.

Neemt niet weg dat ik alle heisa om direct je geld weg te halen wat overtrokken vind. Jij bent als klant nog altijd de eerste stap in dit soort oplichtingen. Moet wel toegeven dat ze steeds geraffineerder worden in deze oplichtingen en het dus wel lastiger wordt.

Ondanks dat banken (incl. bunq) tot in de treure blijven zeggen wij bellen niet, wij smsen niet etc. blijft men er intrappen. Daarom kan ik de "sleutels weggeven" reactie ook wel begrijpen.

Kortom, bij bunq zit je ook gewoon veilig met je geld. Je wordt niet opeens wakker zonder al je geld zolang je zelf maar niet "stom" doet en klakkeloos als je data aan iemand of aan een website geeft die het bunq logotje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Delay schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:04:
[...]

Dat vind ik juist wel stoer aan bunq. De experts zeggen dat het niet op orde is en ze gaan gewoon door en je hebt een heerlijke ervaring als klant.

[...]
*knip* onnodig

[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 26-05-2024 14:59 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Delay schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:04:
[...]
Als enorm dom bezig zijn waarbij je roekeloosheid ervoor zorgt dat klanten de dupe zijn “stoer” is dan heb je een punt I guess.

En die heerlijke ervaring moet je eens voorleggen aan de mensen die binnen een uur een ton kwijt waren zonder alarmbelletje bij bunq en zonder ze te kunnen benaderen om te helpen of de schade te beperken. Heel stoer ja. :+ Je hebt een eigen koers varen en afzetten tegen wat jaren gangbaar is en je hebt gewoon nodeloos dwars zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 25-05-2024 12:26 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
bluewalk schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:16:
Het is zeker tijd voor nieuw management bij bunq. Men moet stoppen met investeren in onzin zoals de activities tab en dat achterlijke rad met prijzen (die wij als klanten betalen). Ze moeten deze tijd en geld investeren in goede support.

Neemt niet weg dat ik alle heisa om direct je geld weg te halen wat overtrokken vind. Jij bent als klant nog altijd de eerste stap in dit soort oplichtingen. Moet wel toegeven dat ze steeds geraffineerder worden in deze oplichtingen en het dus wel lastiger wordt.

Ondanks dat banken (incl. bunq) tot in de treure blijven zeggen wij bellen niet, wij smsen niet etc. blijft men er intrappen. Daarom kan ik de "sleutels weggeven" reactie ook wel begrijpen.

Kortom, bij bunq zit je ook gewoon veilig met je geld. Je wordt niet opeens wakker zonder al je geld zolang je zelf maar niet "stom" doet en klakkeloos als je data aan iemand of aan een website geeft die het bunq logotje heeft.
Het probleem is natuurlijk wel dat er extreem veel (voor een in Nederland kleine bank) phishing mails en sms uit naam van Bunq worden verzonden. En ook opvallend vaak aan mensen die inderdaad klant bij Bunq zijn. Ik als oud-klant van een aantal jaar terug ontvang ze bijvoorbeeld nooit. Je zou bijna gaan denken dat er toch echt ergens een lek binnen Bunq is.

Verder lees ik soms dat Bunq nu vooral geschikt zou zijn voor tech-savvy mensen. Maar Bunq heeft er juist alles aan gedaan om die tech-savvy mensen van het eerste uur weg te jagen met lachwekkend slechte communicatie, klinkklare leugens, een kermis-app en doorzichtige greenwashing.

Ze hebben de laatste jaren juist een heel ander publiek aangetrokken dat veel vatbaarder is voor phishing. Als de beveiliging en klantenservice dan blijkbaar van zo'n bizar laag niveau is roep je deze shitstorm vanzelf over je af.

Verder is het natuurlijk ook niet uit te leggen dat Bunq elk jaar behoorlijk veel duurder wordt, maar de klantenservice juist alleen maar slechter. Nu is die natuurlijk nooit echt top geweest, maar zo extreem als het nu is was het in de beginjaren zeker niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers

Aan bunq heeft sinds de start altijd een imago gekleefd dat je vogelvrij bent. Bunq wordt/werd relatief vaak gebruikt voor marktplaats/tikkie/helpdesk/geldezels fraude omdat je zoveel verschillende ibans kan openen als je zelf wilt etc. Dat hebben andere banken minder aan zich kleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
TexMex schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:36:
[...]

Het probleem is natuurlijk wel dat er extreem veel (voor een in Nederland kleine bank) phishing mails en sms uit naam van Bunq worden verzonden. En ook opvallend vaak aan mensen die inderdaad klant bij Bunq zijn. Ik als oud-klant van een aantal jaar terug ontvang ze bijvoorbeeld nooit. Je zou bijna gaan denken dat er toch echt ergens een lek binnen Bunq is.

Verder lees ik soms dat Bunq nu vooral geschikt zou zijn voor tech-savvy mensen. Maar Bunq heeft er juist alles aan gedaan om die tech-savvy mensen van het eerste uur weg te jagen met lachwekkend slechte communicatie, klinkklare leugens, een kermis-app en doorzichtige greenwashing.

Ze hebben de laatste jaren juist een heel ander publiek aangetrokken dat veel vatbaarder is voor phishing. Als de beveiliging en klantenservice dan blijkbaar van zo'n bizar laag niveau is roep je deze shitstorm vanzelf over je af.
Inderdaad, ze hebben veel nieuwe klanten aangetrokken met de gratis spaarrekening; ook mensen van leeftijd die vatbaar zijn voor phishing. Met daarbij het feit dat alles via de app gaat zijn die mensen een mooi doelwit. Laat dat nou ook elke keer die mensen zijn die je in Kassa ziet bv.
[...]

Verder is het natuurlijk ook niet uit te leggen dat Bunq elk jaar behoorlijk veel duurder wordt, maar de klantenservice juist alleen maar slechter. Nu is die natuurlijk nooit echt top geweest, maar zo extreem als het nu is was het in de beginjaren zeker niet...
Dit dus! Vandaar dat ze eens moeten investeren in verbeetering support ipv greenwashing en andere ongein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Deezers schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:37:
[...]

Aan bunq heeft sinds de start altijd een imago gekleefd dat je vogelvrij bent. Bunq wordt/werd relatief vaak gebruikt voor marktplaats/tikkie/helpdesk/geldezels fraude omdat je zoveel verschillende ibans kan openen als je zelf wilt etc. Dat hebben andere banken minder aan zich kleven.
Dat wordt inderdaad geliefd of gehaat, verschilt per persoon. Neemt niet weg dat ik regelmatig smsjes ontvang van "de belastingdienst" waar gewoon een tikkie link aan vast hangt :/

Nu reageert de support van tikkie (ABN-Amro) wel heel snel via whatsapp en blokkeren ze die direct na het melden. _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-06 18:57

Rzaan

Altijd zoekende

Ik zit ook bij Bunq want de spaarrente is wel zeer aantrekkelijk. En elke zondag die 'Ping' met een bijschrijving is voor mij het hoogtepunt van de week.
Maar ik heb zelden zo'n kut-app meegemaakt. Alleen het aanmelden was al rete-lastig.
En dan al die flauwekul op die app. Klik je op 'activiteiten' omdat ik even wil zien waar ik geld naar had overgemaakt, krijg ik te zien dat ene Anne-Marie een Poke Bowl restaurant in Beziers aanprijst. Ik ken Anne-Marie niet, ik vind Poke bole verschrikkelijk smerig en Beziers wil ik niet bezoeken. Wat kan mij het allemaal rotten?
Ik zit bij iets van 10 (spaar)banken of zo, en dit is by far de meest kutte.
Die 2.46% voor een gewone spaarrekening is de enige reden.
Maar denk dat ik ze toch ga verlaten en dan dit geld op Leaseplan zet. Ook 2.2% en altijd goede ervaringen mee. Ook niet zo'n kinderachtige app met al die kleurtjes en zo'n infantiel rad.

[ Voor 19% gewijzigd door Rzaan op 25-05-2024 13:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:48

Ik denk ook van mijzelf dat ik niet in phishing zaken trap (tot het een keer fout gaat). Vandaar ben ik wel blij met extra veiligheid en controle van een bank.
Ik ben bij Bunq weggegaan omdat ik op zoek was naar een veilige spaarrekening. Waar je bij andere banken slechts naar 1 tegenrekening kan overboeken (bijv je eigen betaalrekening bij een andere bank) en ze werken met een limiet, kun je bij Bunq alles dus in 1 keer leegtrekken, zonder dat daar een check op zit.
Geef mij maar die extra checks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:11
Ecological schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:06:
Beroofd bij bunq: 101.410 euro kwijt in 39 minuten. En alleen een chatbot die je te woord staat https://www.nrc.nl/nieuws...-woord-kan-staan-a4199901

Groot artikel in de NRC. Hoe fijn ik bunq ook vind, de klantenservice is zeer triest.
Met zo'n afhandeling zit ik met een scheef oog naar een andere bank te kijken. Alles is best fijn zolang het goed gaat, maar als je hulp nodig hebt is de bank vrij ruk.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
Nergens om maar ik krijg nu gewoon foutmeldingen bij inlog poging voor bunq ? Meer mensen last van of hebben ze last van wegloop ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

mwa

xxxMaverick schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:04:
Nergens om maar ik krijg nu gewoon foutmeldingen bij inlog poging voor bunq ? Meer mensen last van of hebben ze last van wegloop ?
Werkt prima hier. Heb je wellicht op een sms’je geklikt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
mwa schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:05:
[...]

Werkt prima hier. Heb je wellicht op een sms’je geklikt _O-
Haha nee dat zeker niet ….. en had gisteren nog push bericht voor rente dus loopt vast wel los ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

WhatsappHack schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:25:
Als enorm dom bezig zijn waarbij je roekeloosheid ervoor zorgt dat klanten de dupe zijn “stoer” is dan heb je een punt I guess.

En die heerlijke ervaring moet je eens voorleggen aan de mensen die binnen een uur een ton kwijt waren zonder alarmbelletje bij bunq en zonder ze te kunnen benaderen om te helpen of de schade te beperken. Heel stoer ja. :+ Je hebt een eigen koers varen en afzetten tegen wat jaren gangbaar is en je hebt gewoon nodeloos dwars zijn.
Denk dat Ali als hoofd van die tent ook niet helpt, als er iemand niet echt in de realiteit zit met zijn denkwijze is hij het wel (sowieso een narcist, druipt er gewoon vanaf..die willen nooit naar kritiek luisteren). Als klanten zonder enige alarmbellen 50k of 100k in korte tijd kunnen kwijtraken en er 80 nieuwe passen worden aangereikt zonder morren, zit er gewoon iets ontzettend fout. Weet heel zeker dat je zoveel geld nooit zo snel weg kan sluizen via de grootbanken, die hadden allang aan de bel getrokken en de boel op slot geslingerd. En die zijn wel normaal bereikbaar in geval van nood.

Vind het zo jammer dat bunq niet serieus nadenkt over wat mensen ECHT willen en ook netjes voldoen aan moderne eisen voor bankieren. Gooi er eens 2FA in, via een externe app. Dan hou je ook al veel gezeik buiten de deur als dan toch iemands accountdata in verkeerde handen valt.

De grap is ook dat bunq helemaal niet meer zo "duur" is als je naar de maandprijzen voor andere banken kijkt. En dan biedt bunq toch wel wat meer. Blijf erbij dat je minimaal bij 2 banken klant moet zijn zodat je altijd een plan B hebt / toegang tot je geld.

Ben het helemaal met je eens: ik zit als redelijke tech-savvy miep die veel jaren klantenservice/support-ervaring heeft toch wel af en toe diep te zuchten als je bunq's handel en wandel zo ziet. Je mag van mij best wat losser communiceren (U hoeft echt niet) maar je voelt je gewoon compleet niet serieus genomen als klant als je eens contact opneemt, en de app straalt inderdaad ook niet echt tech en veiligheid uit, kernis-app is een prima verwoording :P

[ Voor 32% gewijzigd door 2Dutch op 25-05-2024 15:15 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:13
2Dutch schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:16:
De grap is ook dat bunq helemaal niet meer zo "duur" is als je naar de maandprijzen voor andere banken kijkt. En dan biedt bunq toch wel wat meer. Blijf erbij dat je minimaal bij 2 banken klant moet zijn zodat je altijd een plan B hebt / toegang tot je geld.
Ik zelf heb Bunq er weer uit gegooid.

Vwb jouw opmerking over 2 banken, gebruik nu een tijdje de combi grootbank + Revolut. Grootbank voor inkomsten en vaste lasten + een noodbuffer op de spaarrekening. Elke maand maak ik een x bedrag over naar Revolut als budget voor mezelf voor de dagelijkse uitgaven. Daarnaast staat er nog wat spaargeld ivm het hoge rentepercentage daar.

Ik kan het zeker aanraden. Revolut heeft ook haar eigen horrorverhalen, maar dat is vaak juist dat de rekening té snel uit beveiliging op slot gegooid wordt. Dat lijkt mij beter dan amper beveiliging. Voor mij in ieder geval een ideale rekening voor de dagelijkse uitgaven, en als fan van moderne features zit je daar ook prima.

Ik zou alleen nooit heel veel (spaar)geld op een Revolut rekening zetten, al is het maar tijdelijk. Aan de andere kant, momenteel zit dat dus ook niet helemaal lekker bij Bunq gezien alle verhalen :+ Dan heb je alsnog een rekening bij een grootbank nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Net het grootste deel van mijn geld naar mijn 'gewone' bank overgemaakt. Zie ik dat het ook nog eens tot maandag duurt.
Belangrijkste reden om te vertrekken zijn de verhalen, kut-helpdesk en de arrogantie van die Ali.
Maar ook omdat - lulhannes als ik ben - zelf niet voldoende veiligheid bleek ingebouwd te hebben.
Bij ING, ABN, Knab, LeasePlan enzovoort moet ik steeds met een code inloggen. Zonder dat kan ik niet eens mijn gegevens zien. Bij Bunq stond dit gewoon open. Ik moest nog wel met een duimafdruk bevestigen dat ik het was toen ik geld overmaakte. Dus helemaal open stond het niet. Maar toch.
Hand in eigen boezem stekend toch maar afscheid genomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ZXRY schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:43:
Ik zelf heb Bunq er weer uit gegooid.

Vwb jouw opmerking over 2 banken, gebruik nu een tijdje de combi grootbank + Revolut. Grootbank voor inkomsten en vaste lasten + een noodbuffer op de spaarrekening. Elke maand maak ik een x bedrag over naar Revolut als budget voor mezelf voor de dagelijkse uitgaven. Daarnaast staat er nog wat spaargeld ivm het hoge rentepercentage daar.

Ik kan het zeker aanraden. Revolut heeft ook haar eigen horrorverhalen, maar dat is vaak juist dat de rekening té snel uit beveiliging op slot gegooid wordt. Dat lijkt mij beter dan amper beveiliging. Voor mij in ieder geval een ideale rekening voor de dagelijkse uitgaven, en als fan van moderne features zit je daar ook prima.

Ik zou alleen nooit heel veel (spaar)geld op een Revolut rekening zetten, al is het maar tijdelijk. Aan de andere kant, momenteel zit dat dus ook niet helemaal lekker bij Bunq gezien alle verhalen :+ Dan heb je alsnog een rekening bij een grootbank nodig.
Precies dezelfde manier van doen hier: ING als main maar wel een x bedrag per maand naar bunq elke maand :) Revolut had ik ook en beviel niet optimaal (konden niet uitleggen waarom grootste deel van top-up opties niet werkten voor mij, ik moest maar gewoon de ene die werkte gebruiken :?), en later datalek/hack, dus toen was ik maar weg daar, jammer want werkte wel prima verder. Misschien moet ik ze in de toekomst nog eens een kans geven, hun site is in ieder geval helder en transparant :)

Maar snap heel goed dat mensen bunq de rug toekeren, en ze staan erbij en kijken er naar..heel bijzonder.

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 25-05-2024 15:14 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

2Dutch schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:13:
Maar snap heel goed dat mensen bunq de rug toekeren, en ze staan erbij en kijken er naar..heel bijzonder.
Ook al denk je als Bunq 'ze lullen uit hun nek, die experts' dan zeg je naar buiten toe 'het zijn bijna nooit voorkomende incidenten, maar we gaan hier direct mee aan de slag'. Hoe moeilijk kan het zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
2Dutch schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:13:
[...]

Precies dezelfde manier van doen hier: ING als main maar wel een x bedrag per maand naar bunq elke maand :) Revolut had ik ook en beviel niet optimaal (konden niet uitleggen waarom grootste deel van top-up opties niet werkten voor mij, ik moest maar gewoon de ene die werkte gebruiken :?), en later datalek/hack, dus toen was ik maar weg daar, jammer want werkte wel prima verder. Misschien moet ik ze in de toekomst nog eens een kans geven, hun site is in ieder geval helder en transparant :)

Ik zit al sinds 2019 ofzo bij Revolut maar eigenlijk gebruik ik het pas sinds een half jaar echt serieus. Kan dus niet echt beoordelen hoe het vroeger werkte, maar ben er nu wel over te spreken.

Wat ik nu het meest gebruik zijn: NL IBAN, Top up met Apple Pay, directe overschrijving van en naar Rabobank, iDeal betalingen, ongelimiteerde virtuele credit cards (inclusief wegwerp creditcards) en een goede rente.

Uiteindelijk wil ik er geen verkooppraatje voor Revolut van maken hier (grote bedragen zou ik er zoals gezegd niet op zetten), maar het is tenslotte een gratis rekening dus het kost niks om uit te proberen. Het is wellicht een enigszins relevante 'review' voor mensen die nu twijfelen over Bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
Rzaan schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:00:
Net het grootste deel van mijn geld naar mijn 'gewone' bank overgemaakt. Zie ik dat het ook nog eens tot maandag duurt.
Belangrijkste reden om te vertrekken zijn de verhalen, kut-helpdesk en de arrogantie van die Ali.
Maar ook omdat - lulhannes als ik ben - zelf niet voldoende veiligheid bleek ingebouwd te hebben.
Bij ING, ABN, Knab, LeasePlan enzovoort moet ik steeds met een code inloggen. Zonder dat kan ik niet eens mijn gegevens zien. Bij Bunq stond dit gewoon open. Ik moest nog wel met een duimafdruk bevestigen dat ik het was toen ik geld overmaakte. Dus helemaal open stond het niet. Maar toch.
Toen ik net mijn Bunq rekening had, heb ik me rot gezocht waar ik kon aanzetten dat de app altijd zou openen met Face ID. Zoals elke andere bank app of app met gevoelige informatie heeft. Ik heb het nergens kunnen vinden, dus ik neem aan dat het niet mogelijk was?

Ik had alleen af en toe (1x per 2 weken oid) dat ik wel verplicht moest inloggen met Face ID. Maar dus niet dat elke keer je de app sluit en opnieuw opent, met Face ID moet inloggen.

Dat was voor mij al meteen een red flag.

[ Voor 4% gewijzigd door ZXRY op 25-05-2024 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08:17
Ook hier opgezegd. Ik weiger met zo'n narcistische tent met een heel servies voor de kop te blijven werken.

Vraagje: als ik nu de app open staat er weliswaar dat de rekening is opgeheven, maar mijn account lijkt nog te bestaan. Ik kan verder nergens meer in (want geen rekening meer), maar dus ook niet bij opties om het account in zijn geheel op te zeggen. Weet een van de andere opzeggers hier hoe dit precies moet? Of moet ik dan toch langs die "support"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05:12
Jixreme schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:34:
Ook hier opgezegd. Ik weiger met zo'n narcistische tent met een heel servies voor de kop te blijven werken.

Vraagje: als ik nu de app open staat er weliswaar dat de rekening is opgeheven, maar mijn account lijkt nog te bestaan. Ik kan verder nergens meer in (want geen rekening meer), maar dus ook niet bij opties om het account in zijn geheel op te zeggen. Weet een van de andere opzeggers hier hoe dit precies moet? Of moet ik dan toch langs die "support"?
Je moet inderdaad Support contacten voor een permanente sluiting, dan weet je zeker dat het allemaal goed geregeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06 20:01
Wordt tijd dat andere banken ook eens instant payments implementeren, veel banken missen dat nu nog geloof ik (bunq heeft het iig wel).
Dit is gewoon een instelling in elk geval, je kunt aangeven dat je altijd onmiddellijk je code moet invullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jixreme
Youtl schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:40:
[...]

Je moet inderdaad Support contacten voor een permanente sluiting, dan weet je zeker dat het allemaal goed geregeld wordt.
Thanks, een "Guide" zal binnen twee dagen contact opnemen. Hopelijk gaat dit net zo makkelijk als geld doorsluizen, want het moet natuurlijk niet te moeilijk worden gemaakt voor de klant.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• jojost1
Voor wat tegengeluid: ik blijf lekker bij bunq :P ben het er mee eens dat er wel wat safety-features bij mogen en de reactie van bunq (e.g. Ali) is nooit chill, maar al deze phishing gevallen zijn naar mijn mening wel meer user error.

'Het kan iedereen gebeuren' zeggen mensen dan, maar kom op in 50% van de gevallen (in artikel NOS) gingen mensen echt software op hun telefoon installeren en in de andere 50% van de gevallen ging het om links in mail/SMS waar mensen dan al hun gegevens in gingen kloppen. Super vervelend voor die mensen hoor, maar dat gaat mij echt niet gebeuren. Ik krijg zowat wekelijks van bunq te horen dat ze NOOIT bellen of om informatie vragen buiten de app om.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:50
jojost1 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:46:
Voor wat tegengeluid: ik blijf lekker bij bunq :P ben het er mee eens dat er wel wat safety-features bij mogen en de reactie van bunq (e.g. Ali) is nooit chill, maar al deze phishing gevallen zijn naar mijn mening wel meer user error.

'Het kan iedereen gebeuren' zeggen mensen dan, maar kom op in 50% van de gevallen (in artikel NOS) gingen mensen echt software op hun telefoon installeren en in de andere 50% van de gevallen ging het om links in mail/SMS waar mensen dan al hun gegevens in gingen kloppen. Super vervelend voor die mensen hoor, maar dat gaat mij echt niet gebeuren. Ik krijg zowat wekelijks van bunq te horen dat ze NOOIT bellen of om informatie vragen buiten de app om.
Punt is, stel je zou een keer niet helemaal scherp zijn en er in trappen, dan is de schade enorm (al je (spaar)geld weg). We denken altijd dat het de redelijk ‘digitaal minder vaardige’ mensen zijn die slachtoffer zijn en dat is ook vaak het geval, maar het kan ook mensen als jij en ik overkomen.

Goede checks en balances implementeren is echt essentieel om het grootste gedeelte van de gevallen en schade tegen te houden / te beperken. Ik snap daarom ook niet dat bunq een aantal wijzigingen doorvoert:
- Vaste tegenrekening waarbij de naam rekeninghouder van de tegenrekening overeen moet komen identiek is aan de naam van het bunq account.
- Limieten instellen op het overboekbedrag per dag / week / periode naar rekeningnummers die niet bekend zijn of überhaupt andere rekeningen.

Het is echt te gemakkelijk om te zeggen dat het jou niet zal gebeuren. Fraudeurs worden steeds slimmer. Social engineering is echt een probleem met toenemende omvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-06 19:07
Ik blijf ook sparen bij Bunq. Prima rente en als mijn betaalrekening gephisht wordt, kan ik met raisin en de andere plekken zoals TR, voor een onbekend lange tijd niet bij mijn spaargeld, want die werken alleen met mijn ene betaalrekening. Geen idee hoe ingewikkeld dat gaat worden als je dat moet gaan wijzigen.

En ook daar heb ik gewoon kans dat ik 'eens niet zo scherp' ben en iemand met m'n geld gaat lopen. Daarom moet ik ook zeggen dat ik op zo'n fintech plek echt geen 100k ga zetten, daar reken ik Raisin ook onder. Ik snap dat je er ergens mee heen moet als je een erfenis ontvangt, maar ik spreid nu ook bewust over meer dan 2 spaarbanken.

2 weekenden goed in verdiepen en je hebt genoeg opties voor gezonde risico-spreiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Morwen schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:01:
En ook daar heb ik gewoon kans dat ik 'eens niet zo scherp' ben en iemand met m'n geld gaat lopen. Daarom moet ik ook zeggen dat ik op zo'n fintech plek echt geen 100k ga zetten, daar reken ik Raisin ook onder. Ik snap dat je er ergens mee heen moet als je een erfenis ontvangt, maar ik spreid nu ook bewust over meer dan 2 spaarbanken.

2 weekenden goed in verdiepen en je hebt genoeg opties voor gezonde risico-spreiding.
Ik zeg altijd dat niemand het verdient om opgelicht te worden en daar blijf ik bij. Iedereen loopt er kans op, iedereen is wel eens moe of heeft even de beschermende common sense niet aan. Het is wel heel makkelijk om alles maar bij de gebruiker te leggen, maar in het geval van bunq is dat gewoon laf omdat ze gewoon de nodige veiligheidsfuncties niet bieden. En dan heb je ook nog een gevoeligere groep zoals ouderen//mensen met b.v. tia, alles wat uitgebuit kan worden grijpen die losers graag de laatste centen nog uit de zakken :r

Zou idd zelf nooit 100k aan spaargeld ergens zomaar stallen (wish I had that money :+) en anders alleen tijdelijk wat jij zegt > meteen achter iets met minimaal 2FA, en uiteraard indexfondsen en co. Spaargeld groeit niet zo hard, en is alleen nodig voor snel toegang als iets kapot gaat / fuck you money. Met de inflatie ben je per saldo eigenlijk toch alleen maar aan het minnen eigenlijk puur gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Hoe (waar) zie je dat dit tot maandag kan duren? Ik heb zojuist ook 30k overgemaakt naar de ING, maar het staat er nog niet op. Is nu zo'n twee uur geleden; status in de Bunq app geeft aan: "payment sent". Vanmorgen heb ik iets van 5000 overgemaakt en dat stond per-direct op de ING rekening.

Waarom zou dit nu opeens langer duren? Enige idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:54
stane schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:58:
[...]

Punt is, stel je zou een keer niet helemaal scherp zijn en er in trappen, dan is de schade enorm (al je (spaar)geld weg). We denken altijd dat het de redelijk ‘digitaal minder vaardige’ mensen zijn die slachtoffer zijn en dat is ook vaak het geval, maar het kan ook mensen als jij en ik overkomen.

Goede checks en balances implementeren is echt essentieel om het grootste gedeelte van de gevallen en schade tegen te houden / te beperken. Ik snap daarom ook niet dat bunq een aantal wijzigingen doorvoert:
- Vaste tegenrekening waarbij de naam rekeninghouder van de tegenrekening overeen moet komen identiek is aan de naam van het bunq account.
- Limieten instellen op het overboekbedrag per dag / week / periode naar rekeningnummers die niet bekend zijn of überhaupt andere rekeningen.

Het is echt te gemakkelijk om te zeggen dat het jou niet zal gebeuren. Fraudeurs worden steeds slimmer. Social engineering is echt een probleem met toenemende omvang.
Hoorde dit idd in een Podcast. Willekeurige bedragen werden naar alle kanten op overgemaakt binnen een paar minuten. Er was een ingestelde limiet, maar die kon men per direct verhogen, ook zonder extra verificatie.

Dan doe mij maar lekker omslachtige workflow waarbij ik 4 uur mag wachten voor een limietverhoging geverifieerd met code via vaste telefoon.

Wat ik ook dacht te destilleren is dat tenminste 1 slachtoffer laat in de avond in bed werd gebeld met de mededeling dat het vóór 0.00 geregeld moest zijn. Dan ben ik ook niet het meest op mijn qui-vive kan ik je vertellen.

Het zijn eenvoudig te implementeren veiligheidsmaatregelen die iedereen wat meer bescherming biedt, maar die Bunq bewust uit het systeem heeft gehaald of nooit heeft geïmplementeerd uit het oogpunt van gebruiksgemak en die paar extra klanten die dat oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

smeerbartje schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:56:
[...]

Hoe (waar) zie je dat dit tot maandag kan duren?
Er staat in mijn app op de pagina 'Betaling verstuurd' : Verwachte aankomsttijd Maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Rzaan schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:17:
[...]

Er staat in mijn app op de pagina 'Betaling verstuurd' : Verwachte aankomsttijd Maandag.
Ah, ik zie het. Bij mij staat er ook "overmorgen".
De betalingen van vanmorgen waren instant.
Geen idee wat nu precies het verschil is.

Alles boven xxx gaat niet instant?? :?

Anyhow, thanks! (ik had al een vroeg stadium van hartkloppingen ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
jojost1 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:43:
[...]

Wordt tijd dat andere banken ook eens instant payments implementeren, veel banken missen dat nu nog geloof ik (bunq heeft het iig wel).
Op een paar kleine spaarbanken na, ondersteund volgens mij echt zo goed als elke bank in Nederland instant payments.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vikingss788
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-05 09:40
Eerlijk gezegd zouden mensen die niet WILLEN weten hoe ze een app, apparaat of welke software dan ook moeten gebruiken, geen rekening bij een online bank moeten hebben. Bewaar je geld gewoon onder de matras, in godsnaam.

Ik gebruik bunq al een tijdje - heb nooit contact hoeven opnemen met de klantenservice, ben nooit het slachtoffer geworden van phishing, al krijg ik wel een hoop phishing-sms'jes (niet alleen bunq gerelateerd), en waarom is het niet de politie die de schuld krijgt? zij zijn de autoriteiten en moeten prioriteit geven aan cyberveiligheid. Laten we niet vergeten dat we ook belasting betalen en dat we ook de verantwoordelijke mensen ter verantwoording moeten roepen.

[ Voor 9% gewijzigd door vikingss788 op 25-05-2024 17:48 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
stane schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:58:
[...]
Eens en daarom zeg ik ook dat er echt wel meer safety features bij mogen :) en tegelijk is het relatief eenvoudig om hier geen slachtoffer van te worden: nooit iets anders gebruiken/geloven dan de bunq app, dus geen sms/mail/telefoon.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:19
Wat een overtrokken reactie zeg..

Wat is er mis met een optionele beveiliging die klanten zelf aan kunnen zetten dat je rekening niet in 1 seconde volledig geplunderd kan worden? Of mensen kunnen kiezen dat geld alleen naar een bepaalde tegenrekening mag.

Bunq zegt "is niet nodig", maar blijkbaar gaat het toch best wel eens fout. Niet iedereen is tech savy of scherp op elk moment van de dag.

Dat Bunq slecht luistert naar hun klanten zegt meer over Bunq dan hun klanten.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jixreme
vikingss788 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:47:
Eerlijk gezegd zouden mensen die niet WILLEN weten hoe ze een app, apparaat of welke software dan ook moeten gebruiken, geen rekening bij een online bank moeten hebben. Bewaar je geld gewoon onder de matras, in godsnaam.

Ik gebruik bunq al een tijdje - heb nooit contact hoeven opnemen met de klantenservice, ben nooit het slachtoffer geworden van phishing, al krijg ik wel een hoop phishing-sms'jes (niet alleen bunq gerelateerd), en waarom is het niet de politie die de schuld krijgt? zij zijn de autoriteiten en moeten prioriteit geven aan cyberveiligheid. Laten we niet vergeten dat we ook belasting betalen en dat we ook de verantwoordelijke mensen ter verantwoording moeten roepen.
Wauw. Moet je als gebruiker van een app dan 100% willen weten hoe de app werkt, want anders moet je het maar niet gebruiken? Ik hoop dat jij alle producten die je gebruikt / bezit tot in detail kent. Tuurlijk, de fout ligt ook bij de gebruiker, maar dat is geen reden om maar al je spaargeld te verliezen terwijl bunq de andere kant op kijkt.

En omdat Ali / bunq de adviezen van experts negeert en zegt het zelf beter te weten, moet de Politie het maar oplossen? Cyberveiligheid zal altijd een gevecht blijven, en de Politie heeft al extra financiering gevraagd om op cybergebied bij te kunnen blijven, maar dat bunq zo met kop en schouders boven andere banken uitsteekt (op een negatieve manier) ligt toch echt aan de keuzes van bunq. Als bunq niet meer het slechtste jongetje van de klas is kun je pas de vraag stellen hoe men als samenleving hier verder tegen op gaat treden.

[ Voor 4% gewijzigd door Jixreme op 25-05-2024 18:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• smeerbartje

Kijk... in principe heb je gelijk. Immers: geef je je autosleutels aan een dief, dan is je auto ook weg. Dus ofwel: trap niet in phishing.

Echter...
  • Waarom geen simpel algoritme dat ervoor zorgt dat evident frauduleus gedrag als zodanig wordt gemarkeerd en het zaakje op "lock" zet? Koppel er acties aan!
  • En waarom die gekke houding van Bunq zelf? "Eigen schuld dikke bult" is echt niet meer van deze tijd. Zeker niet bij een bank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 07:47
smeerbartje schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:28:
[...]

Ah, ik zie het. Bij mij staat er ook "overmorgen".
De betalingen van vanmorgen waren instant.
Geen idee wat nu precies het verschil is.

Alles boven xxx gaat niet instant?? :?

Anyhow, thanks! (ik had al een vroeg stadium van hartkloppingen ;) )
Klopt, weet de hoogte even niet meer maar het hetzelfde toen ik mijn spaargeld overhevelde (van bunq naar trade replubic en credit europe).

Tot x is instant, daarboven niet...

Heb zelf niet veel meer op bunq staan, laat dat er voor nu nog wel op staan maar de reactie en het handelen van bunq is wel echt heel ruk. Ja, er is eigen verantwoordelijkheid van mensen maar er zijn gewoon standaard/basis implementaties die het misbruik maken iig een stuk minder makkelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:45
Krijg net een e-mail van Bunq naar aanleiding van de media ophef rondom de bank. Ben benieuwd hoe de komende tijd de berichtgeving in de pers over Bunq zal verlopen en welke invloed dit zal hebben op de bank. Banken en Verzekeraars hebben alleen bestaansrecht als (potentiële) klanten vertrouwen in het bedrijf hebben. Is dit er niet dan zal het snel bergafwaarts gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

m0ridin schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 18:08:
[...]

Klopt, weet de hoogte even niet meer maar het hetzelfde toen ik mijn spaargeld overhevelde (van bunq naar trade replubic en credit europe).

Tot x is instant, daarboven niet...

Heb zelf niet veel meer op bunq staan, laat dat er voor nu nog wel op staan maar de reactie en het handelen van bunq is wel echt heel ruk. Ja, er is eigen verantwoordelijkheid van mensen maar er zijn gewoon standaard/basis implementaties die het misbruik maken iig een stuk minder makkelijk maken.
Volgens mij heeft het ook met het tijdstip te maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Faxe schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:53:
Krijg net een e-mail van Bunq naar aanleiding van de media ophef rondom de bank. Ben benieuwd hoe de komende tijd de berichtgeving in de pers over Bunq zal verlopen en welke invloed dit zal hebben op de bank. Banken en Verzekeraars hebben alleen bestaansrecht als (potentiële) klanten vertrouwen in het bedrijf hebben. Is dit er niet dan zal het snel bergafwaarts gaan.
Die e-mail is een mega dikke middelvinger naar de gedupeerde klanten, echt ronduit schandalig gewoon. En gewoon een double-down; helemaal niets geleerd van alle problemen, gaan gewoon op dezelfde voet verder. Wat ontzettend teleurstellend, maarja - hadden we eerlijk iets anders verwacht van deze directie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waxina
Faxe schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:53:
Ik heb geen mail gekregen. Zal wel komen omdat ik gisteren mijn account heb opgeheven :+

Ben wel benieuwd naar hun reactie. Kun je de tekst hier anders even delen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:46
Beste mede-bunqer,

Natuurlijk hebben ook wij de recente media-ophef meegekregen. We vinden het ongelofelijk pijnlijk dat er onschuldige slachtoffers vallen door kwaadwillende criminelen en doen er oprecht alles aan om iedereen zo veilig mogelijk te houden.

Graag geven we je daarom een overzicht van alle veiligheidsmaatregelen die jou en je geld beschermen. Het is daarbij goed om te weten dat beveiliging bij bunq sinds jaar en dag de hoogste prioriteit heeft en we een schoon track-record hebben: nog nooit heeft iemand ook maar een cent verloren door een veiligheidskwestie bij bunq.

We beschermen jou en je geld o.a. door:
Meerlaagse beveiliging (2-factor authentication/multi-factor authentication)
Biometrische beveiliging
Een modern software platform dat ontwikkeld is met security-first principes in de architectuur
Gebruik van de allerlaatste technieken, zoals bijvoorbeeld AI, voor het monitoren van je rekeningen
Je 24/7 de mogelijkheid geven om zelf direct de toegang tot je rekening(en) te beheren, zonder dat je daarbij afhankelijk bent van een accountmanager of een helpdesk
Realtime notificaties waardoor je altijd direct op de hoogte bent van wat er gebeurt en in kan grijpen indien nodig

bunq’s veiligheidssysteem is moderner, en gaat op veel punten verder dan die van veel traditionele banken. De enige manier waarop je ten prooi kan vallen aan de kwade intenties van misdadigers, is door misleid te worden en je persoonlijke én biometrische gegevens af te staan. Wanneer je deze gegevens aan slinkse kwaadwillenden overhandigt, worden de beveiligingsmaatregelen ongewild buitenspel gezet.

Let op: wij bellen nóóit

Telefoon- en e-mailverkeer is inherent onveilig. Juist daarom hebben we bij bunq vanaf lancering gezegd: we bellen je nooit.

In tegenstelling tot oudere banken kan je bij bunq álles via de app regelen. Onveilig telefonisch contact is dus nooit nodig. We zullen je nooit om gevoelige informatie vragen en alle gevoelige communicatie verloopt uitsluitend via de beveiligde app-omgeving. Als iemand je belt en beweert een medewerker van bunq te zijn, hang direct op en meld het via https://bunq.com/report.

Wat als een derde toch per ongeluk toegang krijgt?
Blokkeer onmiddellijk de toegang door een van deze stappen te nemen:
Reageer op het waarschuwingsbericht dat je krijgt elke keer dat een nieuw apparaat inlogt; door 1 druk op de knop breng je jezelf in veiligheid en blokkeer je alle ongewilde toegang en apparaten
Of, ga naar de app en blokkeer toegang van derden, zie hier hoe: Together

Lukt dit om welke reden dan ook niet, dan kan je contact opnemen met ons noodnummer: +31208083666. Hierna wordt de rekening onmiddellijk geblokkeerd
Mocht dit ook niet lukken, dan kan je contact opnemen met SOS-support, waar je binnen 10 minuten wordt geholpen

Vul dit formulier in. Wij zetten vervolgens alles op alles en proberen de reeds gedane overboekingen te blokkeren of terug te halen. We zijn daarvoor wel afhankelijk van de medewerking van andere banken.

Nadat dit proces is voltooid, kijken we bij eventuele restschade of je mogelijk in aanmerking komt voor een coulancevergoeding. Voor het vaststellen hiervan gebruiken we dezelfde criteria als vele andere banken, en laten ons leiden door de wet en de richtlijnen van de NVB.

Nazorg
We kiezen er al sinds het begin van bunq bewust voor om niet te bellen - juist omdat phishing via telefoongesprekken plaatsvindt. We zijn ons er echter van bewust dat op sommige momenten een menselijke stem van grote waarde is. We zijn dan ook aan het kijken hoe we kunnen verbeteren, zonder afbreuk te doen aan jouw veiligheid.
Bovendien zijn we bezig met andere verbeteringen, zoals het aannemen van meer Nederlands sprekende collega’s, om minder afhankelijk te zijn van de Engelse taal.

Voorkomen
Online fraude neemt al jaren toe. In 2023 werd maar liefst een op de zes Nederlanders - zo’n 3 miljoen mensen (!) - slachtoffer van een online delict. Al jaren zet bunq zich in om deze trend te keren. Dit kan alleen door samenwerking: tussen banken, telecom (die de telefoontjes en smsjes faciliteren), hosting partijen (waar de illegale sites staan) en de politie. Want als daders vrijuit gaan loont misdaad. En dat zou niet zo moeten zijn.

Stay safe,

bunq
bank of The Free

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noodgang
Reckoner schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:57:

Voorkomen
Online fraude neemt al jaren toe. In 2023 werd maar liefst een op de zes Nederlanders - zo’n 3 miljoen mensen (!) - slachtoffer van een online delict. Al jaren zet bunq zich in om deze trend te keren. Dit kan alleen door samenwerking: tussen banken, telecom (die de telefoontjes en smsjes faciliteren), hosting partijen (waar de illegale sites staan) en de politie. Want als daders vrijuit gaan loont misdaad. En dat zou niet zo moeten zijn.

Stay safe,

bunq
bank of The Free
Het is de schuld van telecom en hostingpartijen, niet van Bunq!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:48
Waxina schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:52:
[...]

Ik heb geen mail gekregen. Zal wel komen omdat ik gisteren mijn account heb opgeheven :+

Ben wel benieuwd naar hun reactie. Kun je de tekst hier anders even delen?
Je krijgt dan nog het standaard mailtje met de tekst "😔 We're sorry to see you go! "

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:47

Cordon

Lievelings jankert

Proberen ze nou te zeggen: Kijk! We doen het wel goed, maar als jullie iets fout doen, dan moet je dit doen, wij niet. Doei.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Reckoner schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:57:
Het is daarbij goed om te weten dat beveiliging bij bunq sinds jaar en dag de hoogste prioriteit heeft en we een schoon track-record hebben: nog nooit heeft iemand ook maar een cent verloren door een veiligheidskwestie bij bunq.
:+ :+ :+ Clownesk gewoon. En aantoonbaar een leugen. Gek eigenlijk dat dit mag, is misleidend en schoffeert de gedupeerden.

En dan ook nog opsommen dat het vooral aan de telecomproviders en andere partijen ligt, maar absoluut niet aan de tig steken die bunq laat vallen.

Ook dat “soms wil je een menselijke stem horen” is zo tonedeaf. Mensen vinden een chat ook prima, als je maar direct een medewerker krijgt die je serieus neemt en je meteen helpt. Niet cirkeljerken met een bot en dan 72 uur later een keer iemand die je helpt een prettige dag wenst.
Rzaan schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:27:
[...]
Hoe moeilijk kan het zijn?
Als je nooit kan toegeven dat iets ook maar een heel klein tikje afwijkt van goddelijke perfectie: extreem moeilijk. Narcisme kan echt een heel groot probleem voor iemand zijn, zonder het door te hebben. Zo nodig wordt de hele bank tot de grond aan afgefikt en rechtszaken gevoerd tot het bittere eind, maar zelfs dan zullen anderen nog de schuld krijgen van het falen.

[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 25-05-2024 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-06 15:23
Heb net mijn geld ook overgemaakt naar mijn oude rekening. Staat ook bij dat ik tot maandag moet wachten. Vriendin heeft een kleiner bedrag er weg gehaald en dat was wel instant.

Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:42
Bunq is de "bank of the free". Waarom maken ze het geen keuze hoeveel veiligheid je wil? Met disclaimers en een wachttijd voordat het veiligheidniveau verandert. Ik kies persoonlijk ook liever voor een wachttijd van een aantal uur bij zwaarwegende aanpassingen.

In ieder geval blij dat er waarschijnlijk telefonische SOS support komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waxina
Reckoner schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:57: Wanneer je deze gegevens aan slinkse kwaadwillenden overhandigt, worden de beveiligingsmaatregelen ongewild buitenspel gezet.
Tja... En zo gauw alle fancy beveiligingsmaatregelen eenmaal buitenspelzijn zijn gezet, is het kinderlijk eenvoudig om 100k weg te sluizen naar buitenlandse rekeningen in een paar minuten. Daar kunnen zij natuurlijk ook niks tegen doen.

Stay safe :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:12
Wie heeft toestemming gegeven deze mail er uit te doen? ;( :F ;w :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-06 20:21
Gebruik van de allerlaatste technieken, zoals bijvoorbeeld AI, voor het monitoren van je rekeningen
Goed werkende AI dan :') . 80 pasjes aan kunnen vragen in korte tijd zonder enige verdere controle

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ja, het technische aspect van de beveiliging zal misschien goed zijn. Maar als je alleen focust op de techniek en de mens, die een cruciale schakel is in de beveiligingsketen, niet ziet of niet wilt zien, dan presteer je zwaar onder de maat en loop je weg voor je verantwoordelijkheid. Dit is arrogantie ten top.

Ik vond de mail daarom stuitend. Voor mij is dat aanleiding om te vertrekken bij Bunq. Misschien dat als veel klanten Bunq de rug toekeren, men tot het inzicht komt dat er iets moet veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Wat een arrogante mail. Wij willen ook verhuizen.

Weet iemand of je de overstapservice voor meerdere rekeningen kan starten?
Wij hebben een gezamenlijke rekening voor vaste lasten waar we de overstapservice voor willen starten.
En we willen dan ook voor allebei onze privérekening de overstapservice activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Ik en mijn partner zijn ondertussen aan het kijken waar we naartoe kunnen verkassen. Vertrouwen in bunq is een beetje (erg) beschadigd. 🥹

Edit 01:38: En we zijn terug over naar ING voor salaris en vaste lasten. Revolut voor de boodschapjes. :P

[ Voor 27% gewijzigd door Cordon op 26-05-2024 01:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deezers
Dat gaat een hectische dag worden voor bunq op kantoor maandag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vikingss788
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-05 09:40
Jixreme schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:59:
[...]

Cyberveiligheid zal altijd een gevecht blijven, en de Politie heeft al extra financiering gevraagd om op cybergebied bij te kunnen blijven, maar dat bunq zo met kop en schouders boven andere banken uitsteekt (op een negatieve manier) ligt toch echt aan de keuzes van bunq. Als bunq niet meer het slechtste jongetje van de klas is kun je pas de vraag stellen hoe men als samenleving hier verder tegen op gaat treden.
Uiteraard moet de bank de verantwoordelijkheid nemen voor het verliezen en teleurstellen van klanten. maar ik vind het erg interessant omdat er een soortgelijk tv-programma was waarin ze werden blootgesteld aan iets soortgelijks. Bunq is nu echt de slechterik en de kans is groot dat een andere bank zich bedreigd voelt. Ik hoop echt dat dit goed uitpakt voor beide partijen – bunq met verhoogde zekerheid en de slachtoffers met terugbetalingen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Erulezz schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 23:11:
[...]
Goed werkende AI dan :') . 80 pasjes aan kunnen vragen in korte tijd zonder enige verdere controle
80 pasjes bestellen, €100.000 in een half uurtje tijd overboeken (met tientallen transacties) naar het buitenland net na het wijzigen van het limiet/net na het omzetten van spaarrekening naar betaalrekeningen, Finn:
Afbeeldingslocatie: https://miro.medium.com/v2/0*ZjYSm_q36J4KChdn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-06 12:48
Denk dat DNB op dit moment extra goed zit te monitoren hoeveel geld er uitstroomt. Bunqrun.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-06 08:43
Hier ook alles weggehaald naar mijn ABN rekening, ga naar Santander. De mail van Bunq deed het hem voor mij, wat een toon zeg. Ik wil nu op z'n minst een vaste tegenrekening als optie. Zolang ze dat weigeren (hoe moeilijk kan het zijn), kom ik sowieso niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 22:10
In de mail spreken ze over 2fa. Ik kan het alleen nergens vinden. Is dit icm de authenticator app? Kan het ook niet instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

THxZ0NE schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:37:
In de mail spreken ze over 2fa. Ik kan het alleen nergens vinden. Is dit icm de authenticator app? Kan het ook niet instellen.
Nee, pincode + dat je zo’n idioot filmpje moet opnemen als je een nieuw apparaat koppelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-06 08:43
THxZ0NE schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:37:
Ze bedoelen pin mobiel zelf + pin app geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 22:10
Cordon schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:40:
[...]

Nee, pincode + dat je zo’n idioot filmpje moet opnemen als je een nieuw apparaat koppelt.
Ahww lame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
praliwi schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:43:
[...]

Ze bedoelen pin mobiel zelf + pin app geloof ik.
Net ingelogd bij bunq met mijn browser (was niet de eerste keer), eerst qr code scannen, vervolgens telefoonnummer of email adres opgeven, dan de pincode en toen nog eens een biometrische scan. Dat getuigd wel van heel weinig zelfvertrouwen qua veiligheid van je eigen bank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-06 13:56
Net zoals @Hippe Lip , is het voordeel de 5 dagen automatische incasso vaste lasten mogelijkheid bij Bunq, zoals ik eerder hier meldde. Dat is werkelijk uniek wat geen enkele andere bank heeft. Maar het merendeel van m’n spaargeld verhuis ik naar Santander België met 3,6% rente. Laat nog een beetje staan op de spaarrekening van Bunq, maar niet teveel gezien de reactie van Ali op het recente gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Maar… waarom sturen ze zo’n mail uitgerekend op zaterdagavond? Raar moment en tijdstip. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:27
praliwi schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:33:
De mail van Bunq deed het hem voor mij, wat een toon zeg.
De toon vond ik ook belachelijk. Ali kan mij de rambam krijgen, mijn poen gaat weg daar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Er is steeds minder keuze in banken. Om nu meteen iedereen die een beetje digibeet is (zoals ik) onder de bus te gooien, is een beetje makkelijk. Er zijn tientallen, zo niet honderden of duizenden websites die wel prima werken, er volwassen uitzien en waar je veel minder risico loopt. En die zijn dan ook nog vaak van bedrijven die wel iets complexere materie beheren dan slechts spaargeld ontvangen, voor veel geld doorlenen aan derden en een kleine rente vergoeden aan de spaarder.
Concentreer je als Bunq op beveiliging en klantvriendelijkheid en bespaar me geneuzel als Green Team, bomen of info over welke stekkers in welke landen worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Datisraar schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:11:
Net zoals @Hippe Lip , is het voordeel de 5 dagen automatische incasso vaste lasten mogelijkheid bij Bunq, zoals ik eerder hier meldde. Dat is werkelijk uniek wat geen enkele andere bank heeft. Maar het merendeel van m’n spaargeld verhuis ik naar Santander België met 3,6% rente. Laat nog een beetje staan op de spaarrekening van Bunq, maar niet teveel gezien de reactie van Ali op het recente gebeuren.
Off topic: Is dat een spaarrekening of een deposito? Voor een spaarrekening is het in de huidige tijd hoog. Banken zijn al aan het voorsorteren dat de ECB de rente gaat verlagen, zo lijkt het.

Ik hoorde zojuist wel de ping op mijn telefoon. Maakt Bunq me toch nog een beetje blij met de wekelijks bijgeschreven rente. Dat doen ze psychologisch wel heel goed (moet ik ze nageven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-06 13:56
Rzaan schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:54:
[...]

Off topic: Is dat een spaarrekening of een deposito? Voor een spaarrekening is het in de huidige tijd hoog. Banken zijn al aan het voorsorteren dat de ECB de rente gaat verlagen, zo lijkt het.

Ik hoorde zojuist wel de ping op mijn telefoon. Maakt Bunq me toch nog een beetje blij met de wekelijks bijgeschreven rente. Dat doen ze psychologisch wel heel goed (moet ik ze nageven)
Als antwoord: dat van Santander Belgie met 3,6% (nog steeds) betreft m’n spaarrekening daar. Bunq per week, en Santander betaalt per maand rente.

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 26-05-2024 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrostByte
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-06 14:19
Hierbij heb ik zojuist alles teruggezet naar mijn grootbank en zal ik de komende tijd meer deposito's openen bij Raisin door middel van een ladder.

Gezien alle commotie en de vernieuwde (vreselijke) app, voelt het niet meer fijn (en veilig) voor mij om mijn spaargeld bij Bunq te parkeren. Dat ik zonder veel moeite enorme bedragen kan overmaken en hier geen tijdslot op kan zetten (zoals het verhogen van het limiet), de afwezigheid van een vaste tegenrekening, en het nieuwe 'Wheel of Fortune' dat een grote grap is, dragen hieraan bij. Bovendien heb ik na drie weken nog steeds geen antwoord op een supportticket ontvangen (de druppel).

Ik ben benieuwd of de recente media-aandacht impact zal hebben op Bunq. Ik zie veel Tweakers overstappen, maar globaal vraag ik mij af of dit impact zal hebben. Wellicht hebben ze geluk en waait de media-aandacht snel over. Voor mij is het in ieder geval klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 22:14
Er staat al een aantal maanden een CISO vacature online bij Bunq in A'dam. Heb gisteren toch maar gesolliciteerd want het lijkt me een super gave uitdaging om juist hier orde op zaken te stellen. Moet nog wel goed onderzoeken of de cultuur bij me past.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Iksie schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:52:
Er staat al een aantal maanden een CISO vacature online bij Bunq in A'dam. Heb gisteren toch maar gesolliciteerd want het lijkt me een super gave uitdaging om juist hier orde op zaken te stellen. Moet nog wel goed onderzoeken of de cultuur bij me past.
Als je van een toxische werkcultuur houdt waar je onderbetaald wordt terwijl je veel uren (fysiek op kantoor) moet maken, probeer het vooral. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Een CISO rol lijkt mij de anti-Ali Niknam rol binnen bunq. Good luck with that :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 19:14
Reckoner schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:57:nog nooit heeft iemand ook maar een cent verloren door een veiligheidskwestie bij bunq.
Dat lijkt mij juist en dat geldt voor alle banken. Ik heb nog nooit een zaak gezien waarbij iemand geld verloor door een valselijk verstrekte opdracht aan een bank. Een bank vergoed dit uit het budget voor operationeel verlies.

Dat er andere verhalen rondgaan is leuk roddelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 19:23
Ook maar alles opgenomen gisteren, gaat er maandag pas doorheen. Hopelijk zonder gezeik. Nu maar weer terug naar een lagere rente en even een alternatief zoeken als bank voor erbij.
Pagina: 1 ... 139 ... 159 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"