Programma om geld mee te beheren

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:
  • 1.481.368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-04 22:37
Ik heb zoals zovele het probleem dat ik wanneer mijn geld op is, ik nog een stukje maand over heb ;)
Nu zoek ik een programma waarmee ik makkelijk mijn in en uitgaven kan beheren. MS Money heb ik bekeken maar ik kan hier alleen een UK versie van vinden.

Weet iemand een goed programma?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
www.kasboek.nl

Geen programma, maar een site.
Echt een grote aanrader! d:)b

* anandus gebruikt het ook om z'n geld te beheren, al vele maanden.
En het is echt fijn om inzicht te krijgen in je geldstromen :)

[ Voor 45% gewijzigd door anandus op 27-11-2005 18:19 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 152769

als het er gewoon op aankomt om zelf niet te veel uit te geven kan je met exel alles invoeren wat je nodig hebt.

Als je student bent kan je aan je ouders vragen wekelijks zakgeld te geven, helpt ook altijd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

zelf iets in elkaar frutselen met Excel?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 21:26
McKaamos schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:19:
zelf iets in elkaar frutselen met Excel?
inderdaad, zet je inkomsten en (geschatte)uitgaven een tegenover elkaar. Heb ik zelf ook netjes gedaan, netje aparte rijtjes gemaakt met vaste lasten (verzekering, huur, abo's), studie en levensonderhoud en de rest. Kan je precies zien waar wat aan uitgegeven wordt. Bonnetjes bewaren en dat in een overzicht zetten wil ook wel een duidelijk beeld scheppen.

Succes.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Tel al je maandinkomsten bij elkaar op.

Trek daar al je vaste lasten vanaf.

Deel het door 4.5.

Dat is je maximum per week ;)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 09:19
Davilex Bank Offline werkt perfect

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-04 22:48

Ruudjah

2022

programma voor geld te beheren
programma om geld te beheren

TweakBlog

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 22:35

Rejgun

Leven is Bier drinken

anandus schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:18:
www.kasboek.nl

Geen programma, maar een site.
Echt een grote aanrader! d:)b

* anandus gebruikt het ook om z'n geld te beheren, al vele maanden.
En het is echt fijn om inzicht te krijgen in je geldstromen :)
Ziet er makkelijk uit, maar wat doet een site die helemaal gratis iets dergelijks aanbiedt met jouw financiele gegevens?

Dit zijn voor veel mensen de belangrijkste gegevens die ze met niemand delen. Uit iemands inkomsten en uitgaven staat kun je heel erg veel informatie vergaren die voor bedrijven heel erg interessant kan zijn.

Persoonlijk zou ik deze site dan ook niet gebruiken enkel vanwege het feit dat het bedrijf achter de site ook geld er mee moet/wil verdienen en de dienst gratis aanbiedt. Derhalve is de enige manier om geld te verdienen de gegevens van gebruikers verkopen aan derden!

Misschien (hopelijk) heb ik het mis, maar ik vertrouw deze dingen niet echt.

Binnen tien minuten heb je een eenvoudig excel-spreedsheet gemaatk waar je net zoveel mee kunt en die niemand anders in kan zien.

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik gebruik http://www.orov.nl/ ; werkt ook prima!

Wel jammer dat er geen budget-optie of iets dergelijks in zit, maar voor de rest niets dan lof. De maker kennende voegt hij verzoek-opties toe, als je maar aangeeft wat je precies erin wilt hebben en waarom. :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-04 16:33

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Excel?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:27

_Arthur

blub

www.bankingtools.nl

'Offline' programma. Ook hiermee kan je de zaken direct van je internetbankieren importeren en overzichten mee creeeren.

Ik heb recent de Cashflow-Manager aangeschaft en prima tevreden tot nu toe.

Een site zoals hier boven genoemd zou ik ook niet gebruiken, aangezien jouw financiele gegevens opeens bij een commerciele instelling staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ms Money is een geweldig programma, maar het ontbreekt aan mogelijkheden om samen te werken met Nederlandse banken. :) Ik ga zelf ook is kijken naar kasboek, het ziet er alleen heel erg "kaal" uit qua functionaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-04 16:05

DinX

Motormuis

SimpleD budget

Erg simpel maar handig programma'tje.
Je kan je vaste inkomsten en uitgaven erin geven, je bijkomende uitgaven en inkomsten en dat ook in categorieën. Je kan op voorhand dus ook al indelen hoeveel van je vast budget naar bepaalde dingen mag gaan. Bijvoorbeeld een vast bedrag per maand naar uitgaan/hobbies/.... noem maar op, kan je zelf instellen.

Het programma laat dan ook zien hoeveel geld va je budget van die maand er nog over is voor die bepaalde dingen.

Het heeft geen fancy dingen als web banking gegevens importeren enzo, maar om gewoon je budget bij te houden is het ideaal.

Het is bovendien OSS en gratis.

[ Voor 35% gewijzigd door DinX op 27-11-2005 21:42 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114803

offtopic:
Grappig dat dit hier aanbod komt, ik wil zo'n systeem webbased gaan uitwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 161358

Kijk ook eens op de site van http://www.nibud.nl/

veel tips en pogramma;'s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik gebruik al een tijdje C@shflow Manager van Bankingtools. Dat werkt lekker, en is niet duur. Verder he bik ook Offline Rekening Overzicht www.orov.nl geprobeerd, maar die vind ik net wat minder. Daarbij is hij wel gratis, t.o.v. C@shflow van 30 euro.

Ik heb MS MOney ook een tijd in gebruik gehad, maar dat vind ik maar een log programma, vol met opties waar ik als Nederlander niets aan heb. Bovendien moet je alle transacties handmatig invullen, terwijl je dat met de vorige door mij genoemde programma's, geautomatiseerd kunt doen vanuit Mijn Postbank.nl of Telebankieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Laatst online: 23-01 14:02
Anoniem: 14124 schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:33:
Ms Money is een geweldig programma, maar het ontbreekt aan mogelijkheden om samen te werken met Nederlandse banken. :) Ik ga zelf ook is kijken naar kasboek, het ziet er alleen heel erg "kaal" uit qua functionaliteit :)
Daar kun je MT20FX (http://www.xs4all.nl/~csmale/mt2ofx/nl/) voor gebruiken...

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik heb Offline Rekening Overzicht geprobeerd. Het bevalt me wel, lekker simpel. Maar ik vond de look van C@shflow Manager ook wel aardig, alhoewel 30 euro voor een beetje schokkerig programma (hoe die naar andere indelingen gaat enzo vind ik schokkerig overkomen) wat veel vind, vooral omdat het niet net zo snel te begrijpen is als orov. Orov is sneller, maar de grafiekjes en de mogelijkheid om elke categorie kleurcodes te geven in C@shflow is ook weer erg handig...

Maar voor degenen die 30 euro voor C@shflow Manager teveel vinden: Check of je bank je geen deal kan geven. Ik heb ergens gezien dat de ABN bank je 20 euro voor C@shflow Manager laat betalen. Postbank zou je zelfs slechts 14 euro laten betalen om dat programma te kopen. Dus dat is al aardig wat. De andere 2 (Viewer en uh.. nog die andere versie van C@shflow) zelfs goedkoper, dus check dat als je voordeliger een programma van Banking Tools wilt kopen. :)

Ik heb even wat gegoogled (niet geverifieerd):
Rabobank: http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=263004
ABN Amro: http://www.abnamro.nl/nl/extra/campagne6.html
Postbank: http://www.postbank.nl/in...5170,00.html?linktype=int

Ik ga met Orov aan de slag en van de 20 dagen van C@shflow Manager gebruik maken. Misschien neem ik dat ook wel. Ik ben benieuwd of er nog meer programma's zijn in die trend, dus Nederlands, basis grafiekjes, duidelijk overzicht, offline.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Heb je daar ervaring mee? Integreert het zichzelf in Microsoft Money, of is het een programma wat je er altijd naast moet gebruiken voor conversies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Trinsec schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:43:
Maar voor degenen die 30 euro voor C@shflow Manager teveel vinden: Check of je bank je geen deal kan geven. Ik heb ergens gezien dat de ABN bank je 20 euro voor C@shflow Manager laat betalen. Postbank zou je zelfs slechts 14 euro laten betalen om dat programma te kopen. Dus dat is al aardig wat. De andere 2 (Viewer en uh.. nog die andere versie van C@shflow) zelfs goedkoper, dus check dat als je voordeliger een programma van Banking Tools wilt kopen. :)

Ik heb even wat gegoogled (niet geverifieerd):
Rabobank: http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=263004
ABN Amro: http://www.abnamro.nl/nl/extra/campagne6.html
Postbank: http://www.postbank.nl/in...5170,00.html?linktype=int
Hier betaal je dus per jaar (postbank in ieder geval)13,95 (soort huur), terwijl ik het programma voor 29,95 heb gekocht, en los daarvan per jaar een servicecontract heb aangeschaft, voor iets van 5,95 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Laatst online: 23-01 14:02
Anoniem: 14124 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:46:
[...]

Heb je daar ervaring mee? Integreert het zichzelf in Microsoft Money, of is het een programma wat je er altijd naast moet gebruiken voor conversies?
Als je dit proggie opstart kun je idd het mtx bestand converteren, op het moment dat 't daarmee klaar is geeft 't meteen aan dat je Money kunt opstarten om te importeren.
Werkt prima!!

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

koelkast schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:22:
[...]

Hier betaal je dus per jaar (postbank in ieder geval)13,95 (soort huur), terwijl ik het programma voor 29,95 heb gekocht, en los daarvan per jaar een servicecontract heb aangeschaft, voor iets van 5,95 per jaar.
Mm, je hebt gelijk. Dat was me niet opgevallen. Postbank lijkt inderdaad de verhuurder te spelen. Rabobank en ABN, though, lijken niet te verhuren. Ik zie er in ieder geval niets daarover staan, ook niet op de BankingTools site. Nog steeds een paar euro goedkoper.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Trinsec schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:07:
[...]

Mm, je hebt gelijk. Dat was me niet opgevallen. Postbank lijkt inderdaad de verhuurder te spelen. Rabobank en ABN, though, lijken niet te verhuren. Ik zie er in ieder geval niets daarover staan, ook niet op de BankingTools site. Nog steeds een paar euro goedkoper.
Nee, de prijs van de postbank is inclusief het 1 jarige service/update abbonement. Die van ABN/Rabo zijn exclusief dit pakket.

De Postbank heeft dus de beste deal voor hun klanten.

Ik heb zelf via ABN de C@shflow Manager a 19euro en een beetje + het serviceabbo.

Ik was al een tijd opzoek naar een dergelijk iets en de aanbieding via de ABN vond ik genoeg om mij over de streep te trekken om het aan te schaffen.

Verder prima pakket, hoop wel dat er ontwikkeling in blijft zitten kwa overzichten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

_Arthur schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:16:
[...]

Nee, de prijs van de postbank is inclusief het 1 jarige service/update abbonement. Die van ABN/Rabo zijn exclusief dit pakket.

De Postbank heeft dus de beste deal voor hun klanten.
Zeker weten? Ik hoop dat je gelijk hebt, maar op de C@shflow site (via postbank) zie ik o.a. staan: C@shflow-Manager: €13.95
licentie voor één jaar, incl C@shflow-Service

De 'licentie voor een jaar' lijkt me dat het na 1 jaar kan expiren, toch?

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Trinsec schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:50:
[...]

Zeker weten? Ik hoop dat je gelijk hebt, maar op de C@shflow site (via postbank) zie ik o.a. staan: C@shflow-Manager: €13.95
licentie voor één jaar, incl C@shflow-Service

De 'licentie voor een jaar' lijkt me dat het na 1 jaar kan expiren, toch?
Ik zit fout. Je hebt gelijk.

Als ik op de postbank site kijk zie ik:
Daarna ontvangt u een code waarmee u het jaarabonnement in laat gaan. Na ieder jaar krijgt u automatisch de mogelijkheid uw abonnement te verlengen.
En ook:
Wat gebeurt er als ik mijn abonnement beëindig?
Een abonnement geeft u recht op het gebruik van de C@shflow software en de bijbehorende serviceverlening tot het eind van de contractperiode. Bij beëindiging van het abonnement vervalt onder andere het gebruiksrecht van de software. U mag en kunt de software dan niet meer gebruiken. De informatie die in het programma is opgeslagen, is dan ook niet meer te benaderen. Eventueel kunt u voor die tijd uw gegevens exporteren naar een ander programma, zoals bijvoorbeeld Excel.
Url: http://www.postbank.nl/in...0204878_340329032,00.html

Ergo: via de Postbank is het dus -inderdaad- een jaar abbo. En via de 2 andere banken krijg je een korting op de aanschaf en ben jij eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik gebruik GNU Cash, dat is gratis en werkt ook fijn :).

Handig om balansen en maand- of jaarrekeningen te maken. Ondersteuning voor meerdere rekeningen en dergelijke. En het leukste ervan is dat je altijd gemakkelijk kan zien hoeveel je totaal waard bent :P.

Ik heb alleen geen ervaring met andere pakketten, dus of het beter of slechter is kan ik niet zeggen, maar het voldoet prima voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even een kickje :)

Ik ben nu ook op zoek naar een goed, en als het even kan gratis, programma om mijn financieën te regelen.

Wat gebruiken jullie nu?
Zijn de programma's die 'men' gebruikt nog steeds dezelfde als wat hier in dit topic genoemd wordt, of zijn er in de laatst 3 á 45 jaar nog wat interessante programma's bijgekomen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kasboek.nl is een product van Invers BV. Invers BV op haar beurt levert een dienst genaamd BankingTools. BankingTools is een verzamelnaam voor de C@shflow producten.

C@shflow producten zijn betaald en kasboek.nl niet. Je moet wel erg naief zijn om te geloven dat kasboek.nl niets met de gegevens over je inkomen en uitgaven zal doen. Dit is zeer waardevolle informatie en levert Invers BV zelfs meer op dan de 9,95/19,95/39,95 die je betaalt voor C@shflow.

Vertel jij je vrienden en buren tot in detail wat je inkomsten en uitgaven allemaal zijn? Waarom zou je een extern bedrijf hier wel mee verblijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sagittarius schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 14:59:
Kasboek.nl is een product van Invers BV. Invers BV op haar beurt levert een dienst genaamd BankingTools. BankingTools is een verzamelnaam voor de C@shflow producten.

C@shflow producten zijn betaald en kasboek.nl niet. Je moet wel erg naief zijn om te geloven dat kasboek.nl niets met de gegevens over je inkomen en uitgaven zal doen. Dit is zeer waardevolle informatie en levert Invers BV zelfs meer op dan de 9,95/19,95/39,95 die je betaalt voor C@shflow.

Vertel jij je vrienden en buren tot in detail wat je inkomsten en uitgaven allemaal zijn? Waarom zou je een extern bedrijf hier wel mee verblijden?
Dan kan je net zo goed Google ook niet gebruiken, lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 14:19
als jij in Google ook al je gegevens mbt inkomen/uitgaven invult niet nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Ik denk dat Google een stuk persoonlijkere dingen weet dan kasboek aan de hand van mijn uitgaven ooit zou kunnen achterhalen ;)
Daarbij zie ik het probleem niet echt als iemand mijn uitgavenpatroon zou kunnen analyseren?
Ik schaam me niet voor mijn inkomsten en uitgaven ofzo :)

Maar (en dat was eigenlijk dus mijn vraag B) ) welke programma's gebruiken jullie dan? :)

[ Voor 61% gewijzigd door anandus op 21-02-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb een tijdje Homebank gebruikt. Een heel simpel programmma wat eea snel in overzichten kan plaatsen. Voor mij voldeed het toch niet altijd even goed en daarom ben ik overgestapt op KMyMoney2.

KMM2 is een stuk krachtiger, maar toch gebruiksvriendelijk. In eenvoudige stappen kan ik mijn postbank.nl logs importeren en daarmee op een snelle manier alles invoeren. De ontwikkeling is nog gaande en voor Linux is een Qt4 port gaande. Daarmee moet de usability ook goed omhoog schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:12:
Wat gebruiken jullie nu?
Zijn de programma's die 'men' gebruikt nog steeds dezelfde als wat hier in dit topic genoemd wordt, of zijn er in de laatst 3 á 45 jaar nog wat interessante programma's bijgekomen? :)
Yep: ik gebruik nog steeds http://www.orov.nl/. Helaas is er al ruim twee jaar geen update geweest, maar het functioneert nog steeds naar behoren. Dit programma gebruik ik voor mijn bankrekeningen, daarnaast houd ik in een Excel-sheet het groter geheel bij. :Y)

Een tijdje terug meldde de maker van OROV mij dat er zeker nog een update gaat komen, alhoewel het wel even op zich kan laten wachten.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikonline
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-03 11:08
Misschien dat dit artikel over online bankieren wat vragen kan beantwoorden:
http://www.frankwatching....ends-in-online-bankieren/

Gaat over support tools voor het beheer van je persoonlijke financiën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292213

Dit is ook enorm van toepassing voor mij. Gezien ik het overheid over mijn geldstromen echt een beetje kwijt begin te raken. Het grote nadeel is alleen, dat het opschrijven van alle uitgaven, enorm veel werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikonline
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-03 11:08
Anoniem: 292213 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 16:20:
Dit is ook enorm van toepassing voor mij. Gezien ik het overheid over mijn geldstromen echt een beetje kwijt begin te raken. Het grote nadeel is alleen, dat het opschrijven van alle uitgaven, enorm veel werk is.
Dat zou ik dus ook niet doen; zonde van je tijd. Er zijn verschillende gratis diensten op de markt om je spaarrekening te beheren met tools als importeren van data, wenslijsten, kalender en een automatische rekeningbetaler. Waarom zou je dan zelf in Excell gaan prutsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat je pin-betalingen zelf toch moet indelen? En als je pint en dit in de AH uitgeeft en niet helemaal onthoudt... dan kom je bedrogen uit?

Heb momenteel ook een gat in mijn begroting, dus ben nu bezig met kasboek.nl. gaat alleen al meteen niet perfect. :+

Het importeren gaat niet perfect
  • Mijn Postbank doet maar 16 maanden
  • kasboek.nl kan maar 200 transacties per keer importeren, in mijn geval moet ik 6x importeren
Het is lastig om je uitgaven in te delen met de gegevens die je hebt:
  • PASVOLGNR 009 13-02-2009 1806TRANSACTIENR 4802386 (getallen aangepast)
Je moet 60% indelen op basis van weinigzeggende gegevens. Uh... PASVOLGNR blijkt dus AH-uitgaven.

Rapport:
februari '09
inkomsten: € 0.00
uitgaven: € 650.99

januari '09
inkomsten: € 862.51
uitgaven: € 1422.50

Iemand gebruikt mijn pinpas voor de AH :| Zoveel geef ik daar niet uit. € 360,- in januari staat er. :? Volgens mij is het importeer-systeem niet zo goed. Gezien de 1e regel zegt "Albert Heijn" en dit systeem alleen vanaf PASVOLGNR (2e regel) begint. Mijn aanschaf van € 75,- voor 4 USB-controllers en USB Switch staat waarschijnlijk tussen boodschappen. Leuke software: moet ik ook eens gaan gebruiken, geeft echt toch aardig wat inzicht in mijn uitgaven.

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 292213 op 21-02-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:12:
Even een kickje :)

Ik ben nu ook op zoek naar een goed, en als het even kan gratis, programma om mijn financieën te regelen.

Wat gebruiken jullie nu?
Ik gebruik www.qash.nl . Het is voor mijzelf ook gewoon een overzicht wat ik waar aan uitgeef.. Het is wel online, dus of het echt betrouwbaar is weet ik niet, maar ik heb niet echt iets verbergen ofzo.

Het geeft aan wat je uitgeeft, en wat er binnenkomt. Dit kun je zelf taggen, wat erg prettig werkt.
Je kunt zo je overzichten van je online bankieren importeren.

Je kunt alles specifiek bekijken, wat je per maand binnenkrijgt, wat er uit gaat. Je kunt overzichten krijgen per jaar, per kwartaal, per maand, per week en zelf per dag. En die kun je dan weer gedetailleerd bekijken.

Lees wel even de algemene voorwaarden door voor je het gaat gebruiken, want het zou kunnen zijn dat jouw gegevens geanonimiseerd worden gebruikt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
endless schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 16:44:
[...]

Ik gebruik www.qash.nl . Het is voor mijzelf ook gewoon een overzicht wat ik waar aan uitgeef.. Het is wel online, dus of het echt betrouwbaar is weet ik niet, maar ik heb niet echt iets verbergen ofzo.

Het geeft aan wat je uitgeeft, en wat er binnenkomt. Dit kun je zelf taggen, wat erg prettig werkt.
Je kunt zo je overzichten van je online bankieren importeren.

Je kunt alles specifiek bekijken, wat je per maand binnenkrijgt, wat er uit gaat. Je kunt overzichten krijgen per jaar, per kwartaal, per maand, per week en zelf per dag. En die kun je dan weer gedetailleerd bekijken.

Lees wel even de algemene voorwaarden door voor je het gaat gebruiken, want het zou kunnen zijn dat jouw gegevens geanonimiseerd worden gebruikt ofzo.
Maar Qash is toch een semi-publieke beta?
Heb me (naar aanleiding van het eerdere artikel) wel ingeschreven voor de beta.

Al moet ik zeggen dat het er behoorlijk uitzag als Moneytrackin'.
(Behalve dat Moneytrackin' natuurlijk niet met NL-banken kan communiceren, zoals Qash.

Een groot voordeel voor mij bij Moneytrackin' is dat ze een mobiele variant hebben, zodat ik het ook met mijn telefoon bij kan houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 16:53:
[...]
Maar Qash is toch een semi-publieke beta?
Heb me (naar aanleiding van het eerdere artikel) wel ingeschreven voor de beta.

Al moet ik zeggen dat het er behoorlijk uitzag als Moneytrackin'.
(Behalve dat Moneytrackin' natuurlijk niet met NL-banken kan communiceren, zoals Qash.

Een groot voordeel voor mij bij Moneytrackin' is dat ze een mobiele variant hebben, zodat ik het ook met mijn telefoon bij kan houden :)
Het is inderdaad wel een beta, maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt.
Ik ken er de dingen mee doen die wil doen, ik zie wat ik uitgeef, en ik zie wat binnenkrijg, en daar speel ik dan zelf ook weer op in. Zeker omdat ik alles zelf kan taggen is dat erg praktisch.

Het ziet er inderdaad uit als Moneytrackin' , maar die heb ik nog nooit gebruikt, dus ik zou niet weten of het hetzelfde werkt. En Qash communiceert niet rechtstreeks met de bank, je moet zelf je export van je online bankieren importeren in Wash.
De mobiele variant is er nog niet, heb ik overigens ook geen behoefte aan, het is alleen maar een samenvatting voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kunnen Amerikaanse programma's als Microsoft Money en Quicken ook redelijk gebruikt worden in combinatie met Nederlandse banken m.b.t. importeren en exporteren?

Welke voordelen hebben Nederlandstalige programma's verder?

Update: Heb Quicken gekocht en geinstalleerd en blijkt dus dat de importmogelijkheden .qif, qfx en TurboTax zijn. Daar heb ik dus ook niets aan. Online banking is wel mogelijk, maar alleen met Amerikaanse banken. Dan heb je zelfs directe koppeling (ideaal!), helaas alleen geschikt voor Amerikanen.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 292213 op 21-02-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Anoniem: 292213 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 17:14:
Update: Heb Quicken gekocht en geinstalleerd en blijkt dus dat de importmogelijkheden .qif, qfx en TurboTax zijn. Daar heb ik dus ook niets aan. Online banking is wel mogelijk, maar alleen met Amerikaanse banken. Dan heb je zelfs directe koppeling (ideaal!), helaas alleen geschikt voor Amerikanen.
Bij de postbank is een csv gemakkelijk te exporteren. Dat zal ook wel zo zijn bij andere banken. Daarna is de conversie van csv naar qif heel erg gemakkelijk. Ik heb een python scriptje wat het doet, maar er zullen ook wel andere mogelijkheden zijn. Qif is nu eenmaal een standaard (maar wel verouderd) in de financiële sector. Zie de wiki pagina (Wikipedia: Quicken Interchange Format) voor info en meer over converteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Sinds vandaag is Qash onder de naam Yunoo verder gegaan: www.yunoo.nl. En iedereen is nu welkom, geen beta bij inschrijving meer! Het bevalt mij goed al na een week......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 09:43
Ik wil ook zoiets gaan proberen, maar ik hou er niet van al mijn persoonlijke gegevens op internet te zetten.

Ik zal eens een offline programma gaan proberen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Grolsch schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:05:
Ik wil ook zoiets gaan proberen, maar ik hou er niet van al mijn persoonlijke gegevens op internet te zetten.

Ik zal eens een offline programma gaan proberen.
Ik gebruik zelf Geldmanager van het nibud.
Ik lees de bankgegevens van internet in en geef zelf de juiste categorie per boeking aan.

Een erg simpel programma, het leuke vind ik dat je je budgetten kunt vergelijken met Nibud cijfers.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:17
koelkast schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:08:
Sinds vandaag is Qash onder de naam Yunoo verder gegaan: www.yunoo.nl. En iedereen is nu welkom, geen beta bij inschrijving meer! Het bevalt mij goed al na een week......
Het ziet er zeker zeer aantrekkelijk uit, het geeft mij de indruk dat het zeer eenvoudig maar toch inzichtelijk overkomt.
Wat mij alleen niet helemaalt zint is wat zij nu precies met al die data doen. Het is zoals zij zeggen anoniem door dat er geen volledige registratie(NAW) verplicht is, echter inkomsten zoals die van de belastingdienst(maandelijke teruggave) gaan altijd gepaard met je BSN/Naam. Dus je bent indirect wel te traceren lijkt me.

Ik twijfel sterk maar het ziet er zeer aanlokkelijk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 14:48

André

Analytics dude

Je zou je csv/tsv/whatever bestanden voor dat je ze upload zelf al kunnen censureren ;) Dat is met 1 zoek- en vernang actie geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
André schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:43:
Je zou je csv/tsv/whatever bestanden voor dat je ze upload zelf al kunnen censureren ;) Dat is met 1 zoek- en vernang actie geregeld.
Daar heb je helemaal gelijk in, helemaal niet aangedacht 8)7

Eigenlijk is yunoo veilig en eigenlijk te vergelijken met een nieuwe vorm van een airmiles/ah-bonuskaart als je het zo bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-04 21:06

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ is mint makkelijk te gebruiken met NL banken? Laat maar, nee dus. Ze zijn wel van plan om het te ondersteunen maar vooralsnog is daar geen sprake van!

[ Voor 52% gewijzigd door LtMarx op 06-03-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 15:01
Ik gebruik Naanab Finance om mijn financien te beheren.
Wat ik erg handig vind aan het programma is dat geimporteerde bankmutaties automatisch worden gekoppeld aan bepaalde posten, zoals hypotheek of telefonie. Dit koppelen gebeurt a.d.h.v. zoektermen of rekeningnummers, dus hoe langer je het programma gebruikt, hoe verder je het postensysteem kunt uitbreiden en hoe minder vaak je mutaties handmatig moet koppelen aan bepaalde posten.

Uiteraard kan de applicatie allerlei grafieken en overzichten uitdraaien, dus je weet altijd hoe je er financieel voorstaat en waar je bijvoorbeeld op kunt bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 08:19
Boktor schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:27:
Ik gebruik Naanab Finance om mijn financien te beheren.
Wat ik erg handig vind aan het programma is dat geimporteerde bankmutaties automatisch worden gekoppeld aan bepaalde posten, zoals hypotheek of telefonie. Dit koppelen gebeurt a.d.h.v. zoektermen of rekeningnummers, dus hoe langer je het programma gebruikt, hoe verder je het postensysteem kunt uitbreiden en hoe minder vaak je mutaties handmatig moet koppelen aan bepaalde posten.

Uiteraard kan de applicatie allerlei grafieken en overzichten uitdraaien, dus je weet altijd hoe je er financieel voorstaat en waar je bijvoorbeeld op kunt bezuinigen.
Het lijkt op het eerste gezicht aardig op Cashflow manager. Maar ik ga de trial vanavond maar is downloaden, ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Ik gebruik zelf GnuCash, hoewel dat wellicht wat overdreven is voor persoonlijk gebruik. Ik doe echter ook een andere boekhouding waarvoor ik wel gewoon dubbel boeken nodig heb, en ik vind het wel zo handig om dezelfde software te blijven gebruiken. GnuCash kan best veel, maar is me toch nog ietsje te veel gericht op de VS. Het is wel een voordeel (voor mij) dat het crossplatform is: het werkt zowel op mijn windows laptop als op mijn linux desktop.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-04 16:37
/me Meldt zich...

Gebruik het nu een half jaar ofzo en hoewel het er wat gedateerd uitziet bevalt het perfect. In het begin lijkt het wel wat onoverzichtelijk maar dat went snel. Persoonlijk gebruik ik nog geen 5% van de functies, maar zeker de moeite waard en gratis! _/-\o_

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04 09:30
Ik zie dat iedereen erg enthousiast is over de beheerprogramma's.
Ik heb ook verschillende gebruikt en elk programma heeft zn voor- en nadelen.

Maar hebben jullie niet hetzelfde probleem als ik?:
De eerste maand gaat het goed, maar daarna doe ik het steeds minder vaak.
Het probleem is dat als ik het 2 of 3 weken niet bij heb gehouden dat het zoveel
tijd kost om alles te 'taggen' dat ik de moed maar weer opgeef.

En een paar maand later begin ik weer opnieuw met eventueel een ander programma.
Bijhouden is het sleutelwoord, maar ik mis gewoon de discipline...

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagittarius
  • Niet online
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Niets op deze wereld is gratis, enkel de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 09:43
Sagittarius schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:13:
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Niets op deze wereld is gratis, enkel de zon.
Schreeuw dat niet te hard, straks willen ze in Den Haag belasting gaan heffen op het gebruik van de zon :)

Breng ze niet op ideeen daar :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-04 21:06

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

SteeringWheel schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:03:
[...]

/me Meldt zich...

Gebruik het nu een half jaar ofzo en hoewel het er wat gedateerd uitziet bevalt het perfect. In het begin lijkt het wel wat onoverzichtelijk maar dat went snel. Persoonlijk gebruik ik nog geen 5% van de functies, maar zeker de moeite waard en gratis! _/-\o_
Man wat een vooroorlogse GUI heeft dat programma zeg! Ik denk dat ik het maar bij Qash houdt (Yunoo inmiddels dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
Lt. Marx schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:24:
[...]

Man wat een vooroorlogse GUI heeft dat programma zeg! Ik denk dat ik het maar bij Qash houdt (Yunoo inmiddels dus).
Persoonlijk ga ik voor functionaliteit ipv gelikte schermen ;) Al kan ik je bewering natuurlijk niet ontkennen (al scheelt het wel dat je de knoppen op de werkbalken naar eigen inzicht kan uitschakelen).
Het principe van Winbank mbt bronnen bevalt me gewoon goed. Verder kun je het zo gek niet bedenken of je kan er een overzicht/grafiek van maken. En hoewel ik Qash nog nooit heb gebruikt lijkt het me, als ik de Qash website lees, dat Winbank precies hetzelfde kan + nog veel meer. Voor mij gaat het voornamelijk om:

- de bronnen
- budgetbeheer
- importeren van overschrijvingen (en het automatisch invullen van bronnen)
- gas/elektra/water verbruik
- de bijbehorende overzichten + grafieken

Hoe werkt het?
Preview
funk-e schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:13:
...
De eerste maand gaat het goed, maar daarna doe ik het steeds minder vaak.
Het probleem is dat als ik het 2 of 3 weken niet bij heb gehouden dat het zoveel
tijd kost om alles te 'taggen' dat ik de moed maar weer opgeef.
...
Is inderdaad zo, als je maar consequent minimaal eens per week je overschrijvingen importeert. Voor mij is dit niet zoveel werk, hooguit 10 minuten. Ook worden de meeste bronnen automatisch al ingevuld (moet je initieel wel zelf doen). Al kan ik me voorstellen dat anderen veel meer transacties hebben en het dus meer werk is.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-04 11:31
Gratis en bruikbaar: http://www.orov.nl/
Kan met veel verschillende formaten overweg en kent ook 'autoposten' : posten toekennen op basis van steekwoorden in omschrijving of naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-04 14:10

Goverman

not loaded

Mijn methode:

Ik verdeel de uitgaven in vier categorieën:
Vaste lasten
- hypotheek
- verzekeringen (incl. auto)
- GWE
- telefoon/TV/internet
- belasting

boodschappen
- alles wat uit de supermarkt komt

vervoer
- benzine
- treinkaartjes etc.
- onderhoudskosten

overige
de rest dus... Denk aan:
- kleren
- gadgets
- cadeautjes voor deze of gene
- kapper etc.
- gepind geld

Ik pin zoveel mogelijk, zodat duidelijk is wat waar aan is uitgegeven. Verder boek ik e.e.a. zo snel mogelijk in na aankoop, uiteraard voorzien van een categorienummer. Aan het einde van de maand komen dan alle uitgaven per categorie tevoorschijn.

De indeling kan ietwat arbitrair overkomen, immers, met gepind geld kunnen ook boodschappen worden gehaald en autoverzekering zou ook bij vervoer kunnen. Daarnaast is telefoon/tv/internet wellicht niet het handigst ingedeeld. Maar eigenlijk maakt dit allemaal niet zoveel uit: het gaat om de langduriger verhoudingen tussen de posten.

Aan de inkomstenkant is de diversiteit minder groot:
- salaris
- hypotheekrente-aftrek
- overige

Vakantiegeld gaat niet bij de 'doing concern' uitgaven, schuiven tussen spaarrekening en lopende rekening ook niet.

Bovenstaande methode geeft vrij makkelijk en elegant de verhoudingen tussen de uitgaven aan. Je kunt er daardoor ook prima op sturen. Immers, de vaste lasten komen altijd aan het begin van de maand; boodschappen de hele maand door.

Eerder deelde ik de boel in in maarliefst 21 categorieën. Dat was enorme overkill en werkte ook niet lekker: 3 categorieën voor vaste lasten, 2 voor eten, een voor kleding, een voor huishoudspullen, voor abonnementen etc. etc. etc. Na een jaar heb ik de boel omgegooid naar vier categorieën en daar werk ik nu al meer dan twee jaar naar volle tevredenheid mee.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:43
SteeringWheel schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:43:
[...]

Persoonlijk ga ik voor functionaliteit ipv gelikte schermen ;) Al kan ik je bewering natuurlijk niet ontkennen (al scheelt het wel dat je de knoppen op de werkbalken naar eigen inzicht kan uitschakelen).
Het principe van Winbank mbt bronnen bevalt me gewoon goed. Verder kun je het zo gek niet bedenken of je kan er een overzicht/grafiek van maken. En hoewel ik Qash nog nooit heb gebruikt lijkt het me, als ik de Qash website lees, dat Winbank precies hetzelfde kan + nog veel meer. Voor mij gaat het voornamelijk om:

- de bronnen
- budgetbeheer
- importeren van overschrijvingen (en het automatisch invullen van bronnen)
- gas/elektra/water verbruik
- de bijbehorende overzichten + grafieken

Hoe werkt het?
Preview

[...]

Is inderdaad zo, als je maar consequent minimaal eens per week je overschrijvingen importeert. Voor mij is dit niet zoveel werk, hooguit 10 minuten. Ook worden de meeste bronnen automatisch al ingevuld (moet je initieel wel zelf doen). Al kan ik me voorstellen dat anderen veel meer transacties hebben en het dus meer werk is.
Niks aan toe te voegen. Was in het begin ook wennen maar functionaliteit voor gelikte schermen. Je kan ook zelf je schermen indelen wat ook gewoon erg handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Niet online
Ik gebruik sinds 10 maanden GnuCash. Mijn redenen voor deze keuze destijds:
  • Open Source bestandsformaten. Zo kan je je boekhouding altijd exporteren naar een ander programma
  • Mogelijkheid tot double-entry boekhouden (activa, passiva, afschrijvingen e.d.) Dit hoef je trouwens niet te doen.
  • Mogelijkheid om zelf custum-made rapporten en budgetten te maken. Alles is mogelijk (per maand, week etc.) maar hiervoor moet je wel eerst Scheme (scripting language) leren.
  • Gratis
Voor gebruik heb ik een jaar met Exact gewerkt, een boekhoudprogramma voor de zakelijke markt. Met GnuCash kun je op een vergelijkbare manier boekhouden.

Mijnpostbank.nl (en andere banken) kun je converteren naar OFX (standaard boekhoudprogramma-formaat) met behulp van MT2OFX en vervolgens importeren in GnuCash. Terugkerende posten worden automatisch aan de juiste rekening gekoppeld.

Mijn ervaringen:
  • Prettig in gebruik. Basis inzicht in boekhouden is erg handig.
  • Uitgebreid. Je kunt bijvoorbeeld de afschrijving van je auto nauwkeurig bijhouden, je debiteuren (mensen van wie je nog geld krijgt, zoals de belastingdienst) in de gaten houden en meerdere valuta met elkaar combineren. Momenteel zit ik in NZ en dat verloopt vlotjes.
  • Het compleet aanpassen van een report vereist kennis van Scheme. Hier heb ik nog niet de tijd voor willen nemen.
  • De balans en cashflow overzichten laten snel en overzichtelijk zien hoe je er voor staat.
Al met al een tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 22-04 23:02

Dennahz

Life feels like hell should.

Deze gebruik ik nu ook. Ofja, ik ga het gebruiken vanaf 1 april. :) (begin graag aan het begin van een maand :p).

Wat me wel opviel is dat hij geld van / naar spaarrekeningen ook ziet als inkomsten. Hij ziet niet dat het van m'n ene rekening is afgeschreven en overgeschreven is naar een andere. Misschien kan ik dat wel ergens fixen, maar tot nu toe lijkt het niet mogelijk.

Ik gebruik het icm m'n Belgische rekeningen, dus moet importeren in OFX formaat. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik heb net nanaab getest maar ik ben er niet kapot van. Op de 1 of andere mannier mis ik bepaalde logica die achter de diverse menu/opties zitten, het werkt niet lekker.
Het zelfde geld ook voor cashflowmanager... er is iets structureel mis mee. Voor me gevoel lijken beide programma's meer op omgebouwde accountantsoftware dan consument vriendelijke software. Is er werkelijk geen serieus Quicken alternatief voor de nederlandse markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 15:01
Dennahz schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 07:04:
[...]

Deze gebruik ik nu ook. Ofja, ik ga het gebruiken vanaf 1 april. :) (begin graag aan het begin van een maand :p).

Wat me wel opviel is dat hij geld van / naar spaarrekeningen ook ziet als inkomsten. Hij ziet niet dat het van m'n ene rekening is afgeschreven en overgeschreven is naar een andere. Misschien kan ik dat wel ergens fixen, maar tot nu toe lijkt het niet mogelijk.

Ik gebruik het icm m'n Belgische rekeningen, dus moet importeren in OFX formaat. :)
Je kunt transacties tussen je eigen rekeningen eruit filteren. Ze zijn dan niet zichtbaar in je postenoverzicht.
Miki schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:54:
Ik heb net nanaab getest maar ik ben er niet kapot van. Op de 1 of andere mannier mis ik bepaalde logica die achter de diverse menu/opties zitten, het werkt niet lekker.
Het zelfde geld ook voor cashflowmanager... er is iets structureel mis mee. Voor me gevoel lijken beide programma's meer op omgebouwde accountantsoftware dan consument vriendelijke software. Is er werkelijk geen serieus Quicken alternatief voor de nederlandse markt?
Wat voor logica mis je precies in Naanab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Boktor schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:45:
Wat voor logica mis je precies in Naanab?
Misschien was mijn post niet geheel duidelijk maar ik vind de look and feel gewoon niet goed. Het heeft me bijvoorbeeld even gekost om een transactie overzicht te vinden en ook het budgetteren is alles behalve overzichtelijk te noemen. Als gebruiker verwacht je dat onder die optie/menu x resultaat bied, maar dat doet nanaab en cashflow totaal niet. En dat gene is wat ik bedoel met verbouwde accountantsoftware.

Het gekke is dat ondanks de webapplicatie Yunoo verre maar dan ook verre van perfect is wel de mogelijkheid bied om relatief eenvoudig budgetten op te stellen incl. tussenstand en in een oog opslag aangeeft waar je grootste lasten zich bevinden...dmv klik klik niet meer niet minder. Het is user friendly(lage leercurve enz.) en biedt overzicht en dat is wat in mijn ogen alle genoemde software in dit topic ontbeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 22-03-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ATS schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:42:
Ik gebruik zelf GnuCash, hoewel dat wellicht wat overdreven is voor persoonlijk gebruik. Ik doe echter ook een andere boekhouding waarvoor ik wel gewoon dubbel boeken nodig heb, en ik vind het wel zo handig om dezelfde software te blijven gebruiken. GnuCash kan best veel, maar is me toch nog ietsje te veel gericht op de VS. Het is wel een voordeel (voor mij) dat het crossplatform is: het werkt zowel op mijn windows laptop als op mijn linux desktop.
Is dit er nu een nederlandse versie van of niet? Er is wel een NL pagina, maar die is allemaal in het engels.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Niet online
Cyberpope schreef op zondag 29 maart 2009 @ 21:03:
[...]

Is dit er nu een nederlandse versie van of niet? Er is wel een NL pagina, maar die is allemaal in het engels.
GnuCash is ook in het Nederlands beschikbaar, standaard word de locale van je Windows installatie gebruikt. Dit kan je wijzigen door in gnucash.cmd de volgende regels te wijzigen:

code:
1
2
set LANGUAGE=en_US
set LANG=en_US

naar nl_NL dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Naar aanleiding van dit topic ben ik ook maar weer eens begonnen :). Heb het al vaker gedaan, maar net als anderen stop ik er na een tijdje altijd weer mee. Misschien kwam dat omdat ik iets te mierenneukerig deed; ik deed het namelijk tot op de cent precies. Kroketje uit de muur van 1 euro en dan ging dat erin :P

Nu ga ik het iets grover doen in de hoop het dan wat langer vol te houden. Eén van de nadelen bij mij is dat ik nogal een cashliefhebber ben, ik pin vrijwel alleen aan de kaartjesautomaten op NS stations (de helft van de regels in mijn afschriften zijn kaartjeskoopacties :P) en verder betaal ik zo veel mogelijk cash.

Ik gebruik trouwens KMymoney. Dat is gewoon een offline programmaatje :). Er zit wel een importfunctionaliteit op voor mijn gedownloade rabobankafschriften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
Miki schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:15:
[...]
... wel de mogelijkheid bied om relatief eenvoudig budgetten op te stellen incl. tussenstand en in een oog opslag aangeeft waar je grootste lasten zich bevinden...dmv klik klik niet meer niet minder. Het is user friendly(lage leercurve enz.) en biedt overzicht en dat is wat in mijn ogen alle genoemde software in dit topic ontbeerd.
Winbank ook... O-) persoonlijke mening dan hé...
eamelink schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:42:
...Misschien kwam dat omdat ik iets te mierenneukerig deed; ik deed het namelijk tot op de cent precies. Kroketje uit de muur van 1 euro en dan ging dat erin :P

Nu ga ik het iets grover doen in de hoop het dan wat langer vol te houden.
rofl :+ dan lijkt het mij inderdaad ook lastig bij te houden
eamelink schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:42:
...Eén van de nadelen bij mij is dat ik nogal een cashliefhebber ben, ik pin vrijwel alleen aan de kaartjesautomaten op NS stations (de helft van de regels in mijn afschriften zijn kaartjeskoopacties :P) en verder betaal ik zo veel mogelijk cash.
Dat is bij mij dan weer precies tegenovergesteld (en dus een voordeel)... Als ik eens een tientje ofzo pin dan komt het al gauw onder het kopje 'Overig' of 'Onbekend' :)

Winbank heeft trouwens een nieuwe versie, belangrijkste toevoeging zijn 'Rapporten'. Dit zijn een soort spreadsheets waarmee je kunt rekenen met de gegevens uit je boekhouding. Handig als je eens wat wilt berekenen/grafieken van een overzicht wat nog niet standaard aanwezig is. Ondersteunt ook zaken als =saldo[bankrekening].datum[2009-03-30] en =budget[boodschappen].jaar[2009].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:40
Ik gebruik eigenlijk al jaren acemoney. Dit werkt eenvoudig en via de planning kun je duidelijk je vaste lasten invoeren en vooruit kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Ik zoek eigenlijk ook een programma om geld mee te verdienen. Tot nu toe hield ik alle bij in Excel.
Maar ik ben wel geinteresseerd in dat Yunoo, maar ook dat Winbank lijkt me wel wat alhoewel het er wat ouwerlijk uit ziet.

Mijn vereiste is eigenlijk wel dat ik in de toekomst kan inzien..
En dan bedoel ik dat het programma rekening moet houden met vaste inkomstdata en data van automatische incasso's zodat ik precies weet op welke dag ik welk budget ter beschikking heb.
Bijv mijn situatie is dat ik mijn loon eens per maand krijg, en mijn vrouw binnenkort eens per 4 weken, waardoor dat lastig wordt als ik dat in Excel moet bijhouden.
Welk programma of site kan dit goed bijhouden?

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
Andre21 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:45:
offtopic:
Moet je een glazen bol kopen ;)

Maar Winbank kan het in principe wel al is het denk ik niet handig. Je moet dan met toekomstige overschrijvingen werken maar dan kun je het importeren van internetbankier gegevens niet goed meer gebruiken. Je zult bij het importeren dan de overschrijvingen over moeten slaan die je al met toekomstige overschrijvingen 'gedekt' hebt.

Persoonlijk gebruik ik hiervoor het 'budget status' scherm:
Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/marcel.jansen3/assets/images/budget_status.png
Als je overal je budgetten fatsoenlijk ingevuld hebt, sorteer dan op 'Verschil', je weet dan wat voor kosten er nog aan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
Andre21 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:45:
Dit kun je dus prima met acemoney doen. Je kunt allerlei vaste lasten plannen zonder dat het automatisch wordt ingeboekt. Als je wilt kun je meerdere maanden vooruit kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

guidob schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:57:
[...]

Dit kun je dus prima met acemoney doen. Je kunt allerlei vaste lasten plannen zonder dat het automatisch wordt ingeboekt. Als je wilt kun je meerdere maanden vooruit kijken.
Ja ziet er goed uit, maar met de Lite versie kan ik maar 1 rekening beheren.. En ik heb er met de spaarrekeningen erbij totaal 4.
Ff verder zoeken nog, want dat Winbank vind ik totaal onoverzichtelijk..

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
Andre21 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:51:
[...]

Ja ziet er goed uit, maar met de Lite versie kan ik maar 1 rekening beheren.. En ik heb er met de spaarrekeningen erbij totaal 4.
Ff verder zoeken nog, want dat Winbank vind ik totaal onoverzichtelijk..
Je kunt eventueel 4 verschillende bestanden los opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50595

Money manager ex hier. Het is een relatief eenvoudig OSS cashflow overzicht programma. Iedere uitgave of inkomst kan je in een categorie zetten waarbij je door middel van een aantal standaard rapporten kan inzien hoe je met je geld omgaat. Verder heb je budget vs werkelijkheid vergelijkingen, en als je je vaste lasten opneemt de mogelijkheid om te zien wat de verwachte balans zal zijn.

Importeren moet met behulp van het eerder gemelde MTO2FX, maar verder werkt het erg fijn.

Verder kan je heel basic je beleggings portefeuille en grote aankopen (auto / huis etc.) er in beheren.

Nadelen:
  • Geen mogelijkheid om een balans / grootboek te maken (het is ten slotte een puur cash flow programma)
  • De omgang met beleggingen en grote aankopen kan nog verbeterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:26
Ook het gratis SpeedBalance mag niet ontbreken in deze topic. Het voordeel van SpeedBalance is m.i. dat het zowel als administratie voor 'thuis' te gebruiken is evenals voor verenigingen, bedrijven of zoals ikzelf, ZZPers. Daarnaast is er een hele verzameling met voorbeeldadministraties meegeleverd voor allerlei doeleinden. Importeren van bankmutaties is ook mogelijk, evenals 't genereren van BTW overzichten, wat weer erg handig is voor de eenmanszaken onder ons ;)

Nadelen:
[list]
• Wanneer gekozen wordt voor de uitgebreide opties (dubbel boekhouden e.d.) zeer complex, geldt niet voor de eenvoudige optie (kasboek) welke goed bruikbaar is.
• Geen automatische categorisatie van transacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

pven schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 15:39:
[...]

Yep: ik gebruik nog steeds http://www.orov.nl/. Helaas is er al ruim twee jaar geen update geweest, maar het functioneert nog steeds naar behoren.
Een tijdje terug meldde de maker van OROV mij dat er zeker nog een update gaat komen, alhoewel het wel even op zich kan laten wachten.
Ik heb de maker eens geschreven of hij nog verder gaat met het programma. Ik gebruik het dus ook nog steeds. Prima progje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-04 23:23
Ik wil ook wel zo'n programmaatje, zodat ik kan zien (liefst in een tabelletje o.i.d) wat ik uitgeef aan elektronica, uitgaan, kleding etc etc en wat er binnen komt.
Hoeft niet perse gratis te zijn, maar als ik ervoor betaal moet het natuurlijk wel een goed programma zijn.

Ik heb dit topic doorgelezen, alleen door de vele sites zie ik het bos niet meer, Sites als orov.nl werken niet meer, en die KMMymoney download ie veel te slecht, de site werkt niet goed.. dan heb ik al snel geen vertrouwen meer in het programma!

Iemand met het zelfde probleem, of iemand die mij een beetje op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morked
  • Niet online
Daan00 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 09:49:
Ik wil ook wel zo'n programmaatje, zodat ik kan zien (liefst in een tabelletje o.i.d) wat ik uitgeef aan elektronica, uitgaan, kleding etc etc en wat er binnen komt.
Ik gebruik sinds een tijdje AceMoney. Er is een lite editie, die maar 1 rekening kan, en die is gratis.De betaalde versie, zonder limieten, is nu $30. Dit programma kan rapporten maken, in de vorm van een tabel of een pie-chart. Vervolgens kan je ook doorklikken om per (sub)categorie te zien wat je uitgeeft.

Afbeeldingslocatie: http://store.morked.nl/acemoney.rapporten.jpg

Afbeeldingslocatie: http://store.morked.nl/acemoney.rapporten2klein.jpg
groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-04 23:23
Ziet er interresant uit, ik ga het zeker proberen!

Ik neem aan dat je wel al je uitgaven handmatig moet invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morked
  • Niet online
Via MijnGeldConverter converteer ik de informatie (=Datum, Crediteur, # Uitgaven/Inkomen) vanuit rabobank internetbankieren. Vervolgens importeer ik die in AceMoney. Hierna moet je handmatig de categorie instellen, maar je kan ook importeerregels gebruiken.
Contant uitgaven moeten natuurlijk wel handmatig ingevoerd worden.

Daarom gebruik ik mijn pinpas tegenwoordig zo veel mogelijk, zodat je alleen nog maar moet onthouden wát je hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Yunoo werkt (zoals mensen hierboven ook opmerken) erg goed. Ook is het een gebruiksvriendelijke interface.

Ik importeer een keer per maand mijn transacties, doe zo veel mogelijk per pin en hoef maar erg weinig aan te passen (wat niet herkend wordt). Contant geld laat ik er gewoon als geldopname in staan. Ik weet zelf wel waar ik dat ongeveer aan uitgeef.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 17:28

Tacoos

i am i

Sinds gisteren ben ik ook bezig met Yunoo en dat bevalt tot nog toe niet slecht, maar ik heb geen enkele ervaring met andere, vergelijkbare programma's :P
Wat ik wel mis is:

- een overzicht met uitgaven per maand naar categorie (nu alleen inkomsten vs uitgaven), maar dat is vlgs mij gepland voor de nabije toekomst

- een automatisch budget dingus, wat mij gebaseerd op mijn uitgavenpatroon vertelt dat ik, zeg over een jaar bekeken, gemiddeld per maand of week x bedrag nodig heb voor cq uitgeef aan boodschappen, auto, huis etc.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:28

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ben geïnteresseerd in OROV, door de vele lovende reacties, maar op de site kan ik het niet downloaden.

Heeft iemand van jullie misschien een mirror waar deze software toch is te vinden? :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik heb Naanab geïnstalleerd en ben er mee aan de slag gegaan. Het had van mij wel iets uitgebreider gemogen. Wellicht dat ik van het weekend ook een ander programma ga testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:40:
Ik ben geïnteresseerd in OROV, door de vele lovende reacties, maar op de site kan ik het niet downloaden.

Heeft iemand van jullie misschien een mirror waar deze software toch is te vinden? :)
Even zoeken op orov @ google:

http://www.xs4all.nl/~verhaag/orov/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat had ik toevallig al geprobeerd. De downloadpagina wordt wel zichtbaar, maar de download zelf (http://www.orov.nl/orov102.zip) doet het dan weer niet. ;)

Ik ben nu aan het spelen met WinBank. Dat werkt op zich ook wel aardig. Niet altijd intuïtief, maar daar wen ik vast nog wel aan. (en anders mik ik het er weer vanaf)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8733

Morked schreef op zondag 03 mei 2009 @ 10:38:
[...]

Ik gebruik sinds een tijdje AceMoney. Er is een lite editie, die maar 1 rekening kan, en die is gratis.De betaalde versie, zonder limieten, is nu $30. Dit programma kan rapporten maken, in de vorm van een tabel of een pie-chart. Vervolgens kan je ook doorklikken om per (sub)categorie te zien wat je uitgeeft.

[afbeelding]

[afbeelding]
groter
Gebruik ik ook al een paar maanden, super programma is het! Ik kan er zelfs mijn aandelen en fondsen in bijhouden (haalt automatisch de koersen op ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Laatst online: 17:20
Ik ben ook al weer een maandje of wat aan het werk met WinBank. Het was even wat gedoe om drie bankrekeningen, die ook af en toe over en weer geld over maken, erin te passen, maar nu loopt alles perfect. Wel bizar om met je neus op de feiten te worden gedrukt hoeveel geld er aan uit eten en uitgaan opgaat...

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18437

Ik werk nog met OROV maar de interface is wel beperkt en je kan niet goed met budgetten en toekomstige uitgaven + overzichten werken vind ik... Als ik bijv. wil weten hoeveel ik over 2 maanden ongeveer te besteden heb voor mijn vakantie dan is dat niet te doen en moet je het toch weer in een excel sheetje doen :) Gaat dat met WinBank beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187781

Tacoos schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:05:
Sinds gisteren ben ik ook bezig met Yunoo en dat bevalt tot nog toe niet slecht, maar ik heb geen enkele ervaring met andere, vergelijkbare programma's :P
Wat ik wel mis is:

- een overzicht met uitgaven per maand naar categorie (nu alleen inkomsten vs uitgaven), maar dat is vlgs mij gepland voor de nabije toekomst

- een automatisch budget dingus, wat mij gebaseerd op mijn uitgavenpatroon vertelt dat ik, zeg over een jaar bekeken, gemiddeld per maand of week x bedrag nodig heb voor cq uitgeef aan boodschappen, auto, huis etc.
Binnen Yunoo heb je al uitgaven per categorie tot je beschikking hoor. Als je in het scherm inkomen v.s uitgaven zit, staat er onder ook een overzicht van categorien (wel even voor lijst kiezen ipv pie chart) . Als je op één van de categorien klikt kun je de transacties zien die daar bij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18437

Anoniem: 18437 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:00:
Ik werk nog met OROV maar de interface is wel beperkt en je kan niet goed met budgetten en toekomstige uitgaven + overzichten werken vind ik... Als ik bijv. wil weten hoeveel ik over 2 maanden ongeveer te besteden heb voor mijn vakantie dan is dat niet te doen en moet je het toch weer in een excel sheetje doen :) Gaat dat met WinBank beter?
Inmiddels WInBank geprobeerd. OROV is toch wat prettiger en duidelijker naar mijn idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DrivinUCrazy schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:36:
Dat had ik toevallig al geprobeerd. De downloadpagina wordt wel zichtbaar, maar de download zelf (http://www.orov.nl/orov102.zip) doet het dan weer niet. ;)

Ik ben nu aan het spelen met WinBank. Dat werkt op zich ook wel aardig. Niet altijd intuïtief, maar daar wen ik vast nog wel aan. (en anders mik ik het er weer vanaf)
De download doet het inmiddels weer. Nu ik Orov ook heb ga ik deze voor mezelf binnenkort eens vergelijken met Winbank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:32
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 20:12:
[...]

De download doet het inmiddels weer. Nu ik Orov ook heb ga ik deze voor mezelf binnenkort eens vergelijken met Winbank. :)
De laatste 'onofficiele' versie is 1.04. En deze kan je hier downloaden http://www.orov.nl/o104.zip
Installeer eerst de 1.02 versie en vervang daarna de .exe door de executable uit het zip bestand.
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste