Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!
Voor een goed overzicht van je uitgaven is helaas wel meer nodig dan alleen maar importeren van bankoverzichten. Vooral uitgaven voor Voeding, Was en schoonmaakmiddelen, Persoonlijke verzorging en Diversen staan vaak gemengd op een bon. Je ontkom er dan niet aan om alle bonnetjes te bewaren en uit te spliltsen in de afzonderlijke categorieen. Vorig jaar had ik dat nog niet gedaan, en dan heb je op zich wel een goed overzicht van vaste kosten, maar juist dit soort huishoudelijke uitgaven waar je makkelijk op kan besparen zijn dan niet goe inzichtelijk.
Anoniem: 243151
Is het bij Acemoney ook mogelijk om een regel te importeren waarbij een transactie als overboeking wordt herkend zodat deze transactie ook meteen wordt gekoppeld aan een andere rekening?
Ik kom namelijk niet verder dan het invoeren van regels waarbij je geld aan een andere begunstigde overmaakt.
Anoniem: 8733
What's new?
History of changes
==================
3.17
- AceMoney Lite now supports two accounts
Weet iemand nog een programma dat wel goed omgaat interne overboekingen.. of moet ik toch MS Money weer gaan afstoffen..
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Ik beheer 4 accounts, dus ik was wel even bezig met alles over te brengen. Maar nu behoud ik wel een zeer goed overzicht van m'n geld (dat ik niet heb)
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
Anoniem: 132297
Beste Cyberpope,Cyberpope schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:37:
Na een tijdje Yunoo geprobeerd te hebben, ben ik van mening dat dit niets is. Het gaat veel te slecht om met interne overboekingen, die ik nogal regelmatig heb. En dan zie je dat 50% van je budget opgaat aan interne overboekingen... zelf als je die uitschakelt...
Dit is uiteraard niet de bedoeling. Ik krijg dit echter niet gereproduceerd. Hoe krijg jij dit probleem precies? Ik hoop dat ik dit voor je op kan lossen.
Mochten we dit probleem opgelost krijgen, zijn er dan nog andere zaken die je tegenhouden om Yunoo te gebruiken? Morgen komt er een nieuwe versie online waar veel problemen in opgelost zijn.
Anoniem: 318889
We hebben dit probleem inmiddels opgespoord, jammergenoeg komen dit soort dingen nog wel eens voor omdat we beta-functies van de applicatie soms te snel goedkeuren. Hier vind je meer info hierover:Cyberpope schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:37:
Het gaat veel te slecht om met interne overboekingen, die ik nogal regelmatig heb. En dan zie je dat 50% van je budget opgaat aan interne overboekingen... zelf als je die uitschakelt...
http://getsatisfaction.co...schakelen_van_transacties
Tja... Ahum.. Nogal het nodige. Het is een leuk iets hoor, maar veel te beperkt in mijn ogen. (Sorry). Het slecht omgaan met interne kruisposten is wel een van de belangrijkste minpuntjes. Niet alleen in het overzicht, maar in zijn algemeenheid. De gekozen oplossing van het uitschakelen vind ik nogal "rommelig" Het zou veel beter zijn om dit al een aparte categorie op te nemen, waarbij je bepaalde categorieen kunt uitschakelen in overzichten (als je dat zou willen).Anoniem: 132297 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:35:
Beste Cyberpope,
Dit is uiteraard niet de bedoeling. Ik krijg dit echter niet gereproduceerd. Hoe krijg jij dit probleem precies? Ik hoop dat ik dit voor je op kan lossen.
Mochten we dit probleem opgelost krijgen, zijn er dan nog andere zaken die je tegenhouden om Yunoo te gebruiken? Morgen komt er een nieuwe versie online waar veel problemen in opgelost zijn.
Kijk de import is geweldig laat ik dat vooropstellen en is juist wat ik mis in MSmoney of Quicken. Echter het krijgen van overzicht en budgetten mag nog een geweldige doorontwikkeling doormaken. Dat is echt te beperkt. Ik wil best bijdragen om een systeem beter te krijgen. Maar ik de basisfunkties niet kan vertrouwen van een systeem waarin in mijn financieen beheer, voelt dat niet echt goed. Dan haak ik af.
Maar ik begreep van iemand anders op jullie satisfaction gebeuren dat dit ook niet het doel van Yunoo zou zijn.
Het "ijken" van het saldo is ook niet helemaal lekker. De vorige keer klopten mijn saldo's, nu log ik in en kloppen ze niet??? (waarschijnlijk door het uitschakelen van transacties in mijn overzicht?? Dat is het enige wat ik veranderd heb..)
Krijg er gewoon geen goed gevoel bij en het heeft nog te veel onvolkomenheden in mijn optiek.
[ Voor 5% gewijzigd door Cyberpope op 03-10-2009 14:17 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Anoniem: 320247
• http://www.orov.nl/
• http://host-a.net/host-a-file/orov104executable.zip
Nadat ik veel programma's had gedownload en geïnstalleerd, bleek deze eindelijk goed te zijn. Quicken bijvoorbeeld had alleen maar ondersteuning voor Amerikaanse banken, en niet voor de Postbank. Microsoft Money bleek ook niet erg geschikt te zijn.
Dit programma's deelt op basis van kenmerken van transacties al standaard 40% van je transacties correct in. Hiervoor bijvoorbeeld de huur, sommige kleding en de supermarkten. Je kunt makkelijk een extra regel maken, waardoor alles met een bepaald kenmerk in een nieuwe categorie kwam. Ik kon erg makkelijk zien waar ik te veel aan uit gaf.
Ben overigens niet van plan de software op lange termijn te gebruiken, omdat ik het nut voor mezelf er niet van in zie. Zelfreflectie elke paar maanden is voor mij genoeg.
Dank je, kan nu wel scrollen.
[ Voor 42% gewijzigd door Cabo op 03-10-2009 16:40 ]
Anoniem: 320247
http://host-a.net/host-a-file/Freewheel%20Setup.zip
Bron: http://forum.spaarinforma...7cdd7d43d6a98f8f&start=15
Programma crasht echt om de haverklap. Kan bijvoorbeeld de Rabobank .asc bestanden niet openen als de taal op Dutch staat. (invalid handler. blabla) In English werkt het wel. Maar ja, dan zet ie alle datum notaties op Amerikaans. En wat ie omzet klopt ook niet helemaal. (hier en daar cijfers door elkaar gehaald) En als klap op de vuurpijl gooit Acemoney de boel in 2 rekeningen. Allemaal niet ideaal. Is er ook een alternatief? Via Google nog niets gevonden...Morked schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:32:
Via MijnGeldConverter converteer ik de informatie (=Datum, Crediteur, # Uitgaven/Inkomen) vanuit rabobank internetbankieren. Vervolgens importeer ik die in AceMoney. Hierna moet je handmatig de categorie instellen, maar je kan ook importeerregels gebruiken.
Contant uitgaven moeten natuurlijk wel handmatig ingevoerd worden.
Daarom gebruik ik mijn pinpas tegenwoordig zo veel mogelijk, zodat je alleen nog maar moet onthouden wát je hebt gekocht.
Winbank en offline rekening zien er beiden niet uit qua gui. Gnucash is veel en veel te uitgebreid. Nibud geldmanager is ook te prehistorisch en kost geld. Blijft over Speedbalance ofwel Excel. Arrrg, is er nou niks fatsoenlijks?
[ Voor 33% gewijzigd door Paquito op 10-11-2009 03:40 ]
Als je Winbank er niet uit vindt zien snap ik niet dat Speedbalance of Excel wel een alternatief zijn.Paquito schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 03:01:
Winbank en offline rekening zien er beiden niet uit qua gui. Gnucash is veel en veel te uitgebreid. Nibud geldmanager is ook te prehistorisch en kost geld. Blijft over Speedbalance ofwel Excel. Arrrg, is er nou niks fatsoenlijks?
SteeringWheel schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:43:
Persoonlijk ga ik voor functionaliteit ipv gelikte schermen
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Winbank heb ik ook wat langer dan anderen gebruikt en ik herken je bezwaren. Ik kon er wel uithalen wat ik wilde, maar toch 'voelde' het niet prettig.
You don't need eyes to see, you need vision
Persoonlijk zou ik 't wel leuk vinden om hierover (uitgebreide) ervaring te horen, en dan met name of dit programma geschikt is voor digibeten (onze doelgroep is meestal niet zo modern of slim).
Eindelijk een nieuwe versie van dat bejaarde programma wat ze eerst hadden. Wel vind ik 40 euro een beetje aan de hoge kant..Ardana schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 08:48:
Wellicht leuk voor de geïnteresseerden: Nibus heeft in samenwerking met BankingTools een nieuwe versie van de C@shflow Manager uitgebracht. Ook de NVVK (branchevereniging voor schuldhulpverlening) prijst dit aan, dus misschien is 't wel wat.
Persoonlijk zou ik 't wel leuk vinden om hierover (uitgebreide) ervaring te horen, en dan met name of dit programma geschikt is voor digibeten (onze doelgroep is meestal niet zo modern of slim).
Toch nog altijd bejaard...Cyberpope schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:27:
[...]
Eindelijk een nieuwe versie van dat bejaarde programma wat ze eerst hadden. Wel vind ik 40 euro een beetje aan de hoge kant..
C@shflow V3.4 kan niet worden geïnstalleerd op Windows XP/Vista x64
(op Windows 7 x64)
Wat meer info kan geen kwaad.Solid Seal schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:00:
Orov doet het niet. Zegt bij het opstarten dat er geen database is en blijft dan staan op een soort splash screen
Ja, beter zoeken. http://code.google.com/p/mijngeldconverter/lex schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:35:
mijngeldconverter kan ik nergens downloaden, iemand die een tip heeft?
Anoniem: 132297
We vinden het vervelend dat je deze problemen ondervindt. We zijn er van op de hoogte dat dit bij een beperkte groep gebruikers voor kan komen. Daarom zijn we dan ook de laatste tests aan het uitvoeren met de nieuwe versie van de applicatie, waarin dit probleem is opgelost. We verwachten deze versie over 2 weken online te zetten.
Met problemen kun je overigens ook altijd terecht bij support@yunoo.nl en http://www.getsatisfaction.com/yunoo.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 132297 op 06-01-2010 18:27 ]
Je kunt alleen weergaves opstellen over het verleden en dan ook nog maar op jaren, dus niet maanden of weken.
"It's about time you showed up Fox!"
Is al eens eerder genoemd in dit topic, maar was toen nog in een testfase. In het voorjaar zal het waarschijnlijk zijn voor ING klanten.
We've got that ring of confidence
Wat ik bij OROV jammer vind is dat de maker al een paar jaar roept dat er echt een update aan gaat komen, maar die is er dus nog steeds niet. Overigens ben ik ook nog steeds een gebruiker van OROV, ik heb geen zin om over te stappen want dat kost op zijn minst tijd.Speek schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:56:
Ik ben net begonnen met OROV. Is al door meerdere mensen aangeraden en werkt echt perfect! Rabo, ABN en ING importeert hij probleemloos. Enige dat ik mis wat in Money 97 wel zat is een prognose-functie..
Je kunt alleen weergaves opstellen over het verleden en dan ook nog maar op jaren, dus niet maanden of weken.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Ja dat kan ik me voorstellen. Ik heb tot nu toe enkele proggies geprobeert, maar geen een importeert zo vlot en goed als OROV. Ik zal dat Yunoo eens even proberenpven schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:27:
[...]
Wat ik bij OROV jammer vind is dat de maker al een paar jaar roept dat er echt een update aan gaat komen, maar die is er dus nog steeds niet. Overigens ben ik ook nog steeds een gebruiker van OROV, ik heb geen zin om over te stappen want dat kost op zijn minst tijd.
EDIT: never mind.. ik zie dat Yunoo webbased is. Niet mijn ding

[ Voor 6% gewijzigd door speek1984 op 20-01-2010 08:06 ]
Gaaf, had deze reactie nog niet eens gelezen! Vorige post was vooral frustratie. Het ziet er echt netjes uit allemaal en er komen constant een boel features bij waardoor je meer inzicht kan krijgen. Maar iets met taggen/toewijzen aan groepen gaat niet goed bij mij waardoor elk overzicht zinloos wordt. Ik zal inderdaad anders even contact opnemen met de support.Anoniem: 132297 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:25:
Beste Lt. Marx,
We vinden het vervelend dat je deze problemen ondervindt. We zijn er van op de hoogte dat dit bij een beperkte groep gebruikers voor kan komen. Daarom zijn we dan ook de laatste tests aan het uitvoeren met de nieuwe versie van de applicatie, waarin dit probleem is opgelost. We verwachten deze versie over 2 weken online te zetten.
Met problemen kun je overigens ook altijd terecht bij support@yunoo.nl en http://www.getsatisfaction.com/yunoo.
Het mooie is dat er nog druk aan ontwikkeld wordt, en behoorlijk intuïtief werkt. En het is duidelijk gericht op het beheren van de huishoudfinanciën, dus geen dubbele boekingen of werken met verschillende kasboeken, maar gewoon simpel inkomsten en uitgaven vastleggen per bankrekening, met de mogelijk tot het inplannen en later verifiëren.
Het allerfijnste vind ik de gemakkelijke manier van het verdelen van de kosten in (sub-)categorieën, tags van/aan wie de betaling was, waar je dan fijne statistieken en weergaves van kan krijgen.
- Forecast van in- en uitgaande cashflow.
- Eenvoudig importeren van transacties vanaf bekende banken (ING, Rabo, ABN). Het liefst met automatisch categoriseren, maar niet vereist.
- Eenvoudig overzicht van de rekeningen met het saldo.
- In kunnen stellen van periodiek terugkerende transacties
- Eventueel: zelf op kunnen stellen van rapporten (bekijken waar de meesten uitgaven zitten bijv.)
Iemand misschien een idee van een tooltje? Mag eventueel een betaald progje zijn. Vanmiddag ga ik sowieso nog de evaluatieversie van C@shflow een test-drive geven. Misschien dat die me van de benodigde functionaliteiten kan voorzien...
Ik begin inmiddels een aardige Winbank fanboy te worden maar die kan dat allemaalSpeek schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:12:
Hm.. De freeware programma's die ik tot nu toe al heb geprobeert (zowat alle offline utilities die ik in dit topic kon vinden) beschikken niet over de functionaliteiten die ik gezamenlijk in 1 tooltje zou willen. :
...
Iemand misschien een idee van een tooltje?
Het klinkt wat evangelisch omdat ik het zelf gebruik, maar Homebank kan dit allemaal, mits je je banken-exports omzet naar de internationale standaard QIF. Daar zijn tooltjes voor te downloaden, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Doe ik zelf ook. Misschien dat ik HB wat ga helpen en die tools ga integreren met Homebank.Speek schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:12:
- Eenvoudig importeren van transacties vanaf bekende banken (ING, Rabo, ABN). Het liefst met automatisch categoriseren, maar niet vereist.
- Eventueel: zelf op kunnen stellen van rapporten (bekijken waar de meesten uitgaven zitten bijv.)
Je zult handmatig moeten categoriseren, maar als je begunstigen een beetje constant zijn, dan wordt dat automatisch al meegenomen en kun je in elk geval al rapporten over maken.
Maar ik zal uiteraard jullie aanbevelingen ter harte nemen en ze beiden nog eens testen (HomeBank ook al eens geprobeert dat ik weet, maar misschien niet ver genoeg gekeken). Tevens zal ik mijn bevindingen van C@shflow hier laten weten, voor degenen die het interesseert (van wat ik op de site zie is het wel mooi overzichtelijk en ik denk dat het ook de functies bevat die ik graag zou hebben, maar dat moet allemaal nog blijken natuurlijk).
Zal verder eens kijken naar OROV en HomeBank en misschien WinBank. Stel er wel prijs op als de programma's automatisch kunnen categoriseren, want handmatig is behoorlijk veel gedoe...
[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 23-01-2010 00:05 ]
OK ben nu overgestapt op HomeBank, omdat dit programmaatje redelijk eenvoudig is (zodat ik niet verdwaal in alle opties zoals bij GNUCash), maar toch voldoende overzicht biedt.
Voor het importeren van data uit ING internetbankieren heb ik zelf even een PHP-tooltje geprogrammeerd, waardoor ik gemakkelijk een CSV-bestand om kan zetten in een QIF-bestand. De bestaande tooltjes deden het toch niet erg goed wat dat betreft en werkten niet in combinatie met het automatisch toekennen van categorieen in HomeBank.
Nu importeer ik het QIF-bestand in HomeBank en kent ie automatisch de juiste rekening en categorieen toe, op basis van de omschrijvingen (Alber Heijn / C1000 => Boodschappen, NS => Reiskosten, etc). In de conversie van CS naar QIF laat ik automatisch alle gegevens van de transactie in de omschrijving opnemen, zodat ik ze kan gebruiken om te categoriseren. Momenteel wordt ongeveer 90% van mijn transacties automatisch ingedeeld, wat enorm helpt bij het maken van overzichten.
[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 24-01-2010 13:59 ]
http://www.lukaskoning.nl/ing/
Kies bij de ING voor exporteren als komma-gescheiden met datum als JJJJMMDD.
Standaard staat het zo ingesteld dat je met HomeBank categorieen kan toekennen (kan alleen als categorie en begunstigde beiden niet ingevuld zijn), maar met de opties kan je het aanpassen naar je eigen wensen.
Ik moet er nu vandoor, maar als er meer vraag naar is zal ik er wat meer over posten / bugs eruit slopen waar nodig
het is wel een online kasboek...Maar je hoeft geen bankgegevens in te vullen zoals rekening nummers enzo...
Vind de import opties ook allemaal goed werken tot nu toe!! Maar vul het meeste met de hand in..Vind ik zelf fijner
Its all in the little things that people do..
Volgens mij kan dit allemaal in de huidige versie van Acemoney.Ik gebruik nu versie 3.17.1. Er is dus een gratis versie, waar je 2 rekeningen kunt invoeren. je zou ook de laatste freeware versie van acemoney kunnen proberen, dat is versie 2.1.2, die zwerft nog wel ergens op het Internet en anders heb ik hem wel.Speek schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:12:
Hm.. De freeware programma's die ik tot nu toe al heb geprobeert (zowat alle offline utilities die ik in dit topic kon vinden) beschikken niet over de functionaliteiten die ik gezamenlijk in 1 tooltje zou willen. :
Iemand misschien een idee van een tooltje? Mag eventueel een betaald progje zijn. Vanmiddag ga ik sowieso nog de evaluatieversie van C@shflow een test-drive geven. Misschien dat die me van de benodigde functionaliteiten kan voorzien...
Acemoney zelf kan de transacties van de meeste banken niet importeren, daar is MT2OFX voor nodig. Met MT2OFX kun je ook transacties automatisch categoriseren. Nu hoef ik alleen maar te dubbelklikken op het downloadbestand van de bank en Acemoney importeert alles. Ook boekingen tussen mijn rekeningen onderling worden keurig geboekt.
Vroeger gebruikte ik Davicash de Luxe, maar dat was geen prettig programma, met nogal onprettige ondersteuning. Acemoney is veel simpeler, overzichtelijker en sneller. Alleen de rapportages zijn heel primitief, da's wel jammer.
Anoniem: 207968
Webbased is ook niet mijn ding, en je kunt ook niet even snel inzage in andermans verdeling qua geldzaken kijken zonder een account te maken.Speek schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 08:05:
[...]
Ja dat kan ik me voorstellen. Ik heb tot nu toe enkele proggies geprobeert, maar geen een importeert zo vlot en goed als OROV. Ik zal dat Yunoo eens even proberen
EDIT: never mind.. ik zie dat Yunoo webbased is. Niet mijn ding
Wel jammer dat je bij OROV wel een overzicht kan weergeven in een grafiek maar dat er dan niet een stukje inzit van de kant van OROV uit dat er een kleuren verdeling komt in die zelfde kosten en een legenda erbij, nu kan ik alleen het totaal bedrag in en uit snel zien, of ik moet zelf kosten "oproepen"
En die andere mogelijkheid die nog in het programma zit, dat je een soort van bonnetje krijgt over een maand, neemt niet alle posten mee lijkt het wel.

Nogeenlog zou je me een mailtje kunnen sturen? Ik heb wat vragen over MT2OFX qua gebruik.nogeeninlog schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:05:
Volgens mij kan dit allemaal in de huidige versie van Acemoney.Ik gebruik nu versie 3.17.1. Er is dus een gratis versie, waar je 2 rekeningen kunt invoeren. je zou ook de laatste freeware versie van acemoney kunnen proberen, dat is versie 2.1.2, die zwerft nog wel ergens op het Internet en anders heb ik hem wel.
Acemoney zelf kan de transacties van de meeste banken niet importeren, daar is MT2OFX voor nodig. Met MT2OFX kun je ook transacties automatisch categoriseren. Nu hoef ik alleen maar te dubbelklikken op het downloadbestand van de bank en Acemoney importeert alles. Ook boekingen tussen mijn rekeningen onderling worden keurig geboekt.
Vroeger gebruikte ik Davicash de Luxe, maar dat was geen prettig programma, met nogal onprettige ondersteuning. Acemoney is veel simpeler, overzichtelijker en sneller. Alleen de rapportages zijn heel primitief, da's wel jammer.
Stel je vraag maar hier, dan hebben anderen er nog iets aan. Of mail de maker: info@mt2ofx.tkn4m3l355 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:20:
[...]
Nogeenlog zou je me een mailtje kunnen sturen? Ik heb wat vragen over MT2OFX qua gebruik.
Ik heb de helpfile gedownload maar die blijft blanco bij mij. Maw als ik het programma opstart krijg ik voor de rest niet veel behalve 'options' waar het eea ingesteld kan worden.
nvm de losse helpfile werkt niet naar behoren maar de full install doet meer, ik ga daar eens mee experimenteren. Jammer genoeg lijkt het erop dat het enkel een file die je download converteerd naar iets bruikbaars voor bv GnuCash. Ik ben eigenlijk meer op zoek naar iets zoals Reeleezee maar dan een offline versie.
[ Voor 44% gewijzigd door n4m3l355 op 15-02-2010 23:39 ]
Klopt, MT2OFX converteert het bestand van je bank naar een formaat dat je boekhoudprogramma kan importeren. Toegevoegde waarde is dat het automatisch een transactie aan een categorie kan toewijzen.n4m3l355 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:44:
. Jammer genoeg lijkt het erop dat het enkel een file die je download converteerd naar iets bruikbaars voor bv GnuCash.
Ik heb een vraag over Winbank. Is het mogelijk ook een overzicht van inkomsten en uitgaven per maand te genereren? Ik zie wel standaard overzichten om aan het einde van het jaar te genereren, maar ik zou graag wat meer inzicht willen hebben in mijn maandelijkse inkomsten en uitgaven. Nu kan ik wel een excellijstje bijhouden, maar in Winbank heb ik toch al alles ingevuld.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Doe ik zelf altijd bij Overzichten-> Budgetstatus. Ook als je nergens budgetten hebt ingevoerd kun je wel per maand of jaar bekijken wat je uitgeeft/ontvangt. Het wordt natuurlijk nog mooier als je wél budgetten invoert.DrivinUCrazy schreef op zondag 28 februari 2010 @ 19:24:
Ik heb een vraag over Winbank. Is het mogelijk ook een overzicht van inkomsten en uitgaven per maand te genereren? Ik zie wel standaard overzichten om aan het einde van het jaar te genereren, maar ik zou graag wat meer inzicht willen hebben in mijn maandelijkse inkomsten en uitgaven. Nu kan ik wel een excellijstje bijhouden, maar in Winbank heb ik toch al alles ingevuld.
Voor een uitgebreider overzicht daarvan kun je kijken bij Bewerken-> Budgetplanner http://members.quicknet.n...n3/html/budgetbeheer.html.
[ Voor 9% gewijzigd door SteeringWheel op 01-03-2010 11:39 ]
Werkt handig en voor mij behoorlijk intuitief.
Wel zou ik de rapporteerfuncties aan willen passen.
Weet iemand hoe je dat zelf zou kunnen customizen?
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Om even een antwoord te geven op mijn eigen vraag: Cashflow laat boekingen zien per jaar (dropdownbox bovenin) Er waren slechts 3 boekingen voor het jaar "2010". Alle overige transacties zaten in het jaar "10". Vreemd dat dit gebeurde want het was gewoon een MT940 file.Night-Reveller schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:33:
Ik de afgelopen jaren een excel-sheet gebruikt, maar nu wil ik omschakelen naar Cashflow manager. Maar er gaat iets niet goed. Hij importeert iets van 88 banktransacties sinds 01-01-' 10, maar hij laat er maar 3 zie, allen van de rubriek "Sparen & Lenen". Alle filters bovenaan de kolommen staan gewoon uit en hij heeft ze 'echt geimporteerd. Mis ik een knopje "Show all" ofzo?
Ah, ik was bij de overzichten en rapporten aan het zoeken. Maar bij de overzichten kreeg ik alleen jaaroverzichten, en de rapporten moet men zelf aanmaken.SteeringWheel schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:38:
[...]
Doe ik zelf altijd bij Overzichten-> Budgetstatus. Ook als je nergens budgetten hebt ingevoerd kun je wel per maand of jaar bekijken wat je uitgeeft/ontvangt. Het wordt natuurlijk nog mooier als je wél budgetten invoert.
Voor een uitgebreider overzicht daarvan kun je kijken bij Bewerken-> Budgetplanner http://members.quicknet.n...n3/html/budgetbeheer.html.
Budgetstatus heb ik nog niet gebruikt, maar als ik dat hiervoor kan gebruiken komt dat vanzelf wel. TY.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Heb zojuist c@ashflow 3.4 gedownload en geïnstalleerd. Draait perfect hier op 64 bit Win7 :-)reusje schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:40:
[...]
C@shflow V3.4 kan niet worden geïnstalleerd op Windows XP/Vista x64
(op Windows 7 x64)
ben nu een beetje alles aan het verkennen, en al gelijk tegen een probleempje aangelopen. Programma kan om de 1 of andere reden de .csv files van ING bank niet inladen/inlezen.
[edit] Werkt dus wel als je via cashflow het automatisch laat inladen. de handmatige manier werkte alleen niet
[ Voor 10% gewijzigd door fender89 op 01-03-2010 20:02 ]
Oh, dat is sws nieuw nieuws voor mij. Ikzelf ben ING klant, dus ben zeker geïnteresseerd, deed tot op heden "alles" in OROV, maar iets ING-eigens klinkt ook wel goed.pven schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:18:
Iemand enig idee of dat programma van de ING al kan worden gebruikt? De pilot werd positief ontvangen, tevens werd er gemeld dat begin 2010 het programma beschikbaar zou komen. Tot op heden kan ik het echter nog niet op de site vinden.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Iemand een idee of Naanab ermee gestopt is? Want dan is het verstandiger om toch maar een ander pakket te proberen en aan te schaffen.
Na wat stoeien heb ik toch maar besloten zelf een rapport aan te maken. En hoewel het even wennen is, werkt het prima. Ok, het programma om rapporten aan te maken heeft wat eigenaardige trekjes, maar als je daar eenmaal een beetje aan gewend bent werkt het een beetje als een primitieve Excel.DrivinUCrazy schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:25:
[...]
Ah, ik was bij de overzichten en rapporten aan het zoeken. Maar bij de overzichten kreeg ik alleen jaaroverzichten, en de rapporten moet men zelf aanmaken.
Budgetstatus heb ik nog niet gebruikt, maar als ik dat hiervoor kan gebruiken komt dat vanzelf wel. TY.
Hier doet de website het anders gewoon. Ik ben sinds een half jaar gebruiker van dit pakket en ben erg tevreden.DaXGS schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:25:
Ik gebruik sinds vorige week Naanab Finance en ik moet zeggen dat het zeer prettig werkt. Maar sinds dit weekend is hun website uit de lucht.
Iemand een idee of Naanab ermee gestopt is? Want dan is het verstandiger om toch maar een ander pakket te proberen en aan te schaffen.
Anoniem: 357849
[ Voor 86% gewijzigd door Rukapul op 03-05-2010 12:12 ]
Je vult in de budgettab gewoon alle inkomsten en uitgaven in. En hij berekent dan zelf verschillende dingen, en maakt wat grafiekjes (percentuele uitgaves en inkomens bijvoorbeeld).
http://www.upc-bvk.be/documents/public/budget-nl.xls
(mijn excuses als dit al gepost was)
[ Voor 17% gewijzigd door Lointje op 04-05-2010 09:00 ]
zelf gebruik ik cashflow 3.4 naar tevredenheid :-)
Ik heb één huishoudrekening. De bedoeling hier van is, is dat mijn vriendin en ik, naar ratio van ons loon, hier op geld over maken. Hier betalen we alles van. Mijn vriendin en ik hebben beiden dan nog onze eigen rekening.
Stel ik maak een bepaald bedrag over. Dit bedrag bestaat eigenlijk uit kleinere bedragen, zoals:
- Woning
- Auto (onderverdeling in verzekering, onderhoud)
- Etc.
Ik neem als voorbeeld de categorie auto1 (we hebben 2 auto's):
- Wegenbelasting € 100
- Brandstof € 200
- Onderhoud € 50
- Verzekering € 50
Sowieso is bijvoorbeeld onderhoud altijd € 50. Het is niet zo dat dit per maand verschilt. De ratio hier van doet er verder dus niet toe (bijvoorbeeld dat ik hier 75% aan bijdraag, en mijn vriendin 25%), alles komt op één hoop.
Dus, het grote bedrag, bestaat uit meerdere kleinere bedragen in feite.
Het inkomen is niet altijd gelijk, vandaar dat ik met Excel telkens een nieuwe berekening moet maken.
Ik zoek dus een programma, waardoor ik dat grote bedrag om kan zetten in kleinere bedragen.
Als ik dan vervolgens een keuze zou maken voor "auto onderhoud", dat ik precies kan zien wat er van dit "budget" uit gegeven is, en wat er nog van over is...
Is zoiets mogelijk?
In feite zijn onze vaste lasten elke maand hetzelfde. Afwijkingen zijn hier al in verwerkt in principe. Dus in feite, als deze bedragen gewoon automatisch er in zouden komen te staan, zou ik ook een heel eind komen. Alles wat er over is, is spaargeld.
[ Voor 22% gewijzigd door eX0duS op 02-06-2010 20:53 ]
Volgens mij denk je te moeilijk, je hebt 2 dingen:
- Budget, je voorbeeld van auto1
- Inkomsten/uitgaven, je voorbeeld van 'Stel ik maak een bepaald bedrag over. Dit bedrag bestaat eigenlijk uit kleinere bedragen, zoals'
Je importeert dan de overschrijvingen dus bv:
- 500,- van jou rekening naar gezamenlijk
- 400,- van vriendin rekening naar gezamenlijk
- 100,- van gezamenlijk naar Auto1 verzekering
- 50,- van gezamenlijk naar Auto1 wegenbelasting
- 100,- van gezamenlijk naar Boodschappen
Een goed programma kan jou dan het verschil tussen budget en inkomsten/uitgaven laten zien, volgens mij ben je er dan al, alleen het stukje 'ratio berekenen' wordt lastig. Dit zul je handmatig moeten blijven doen.
Daaronder kun je wel 99 reserveringen hangen, ieder met hun eigen doen. Dan staat het geld dus niet meer op de hoofdrekening, maar enkel op de reservering.
Versimpeld budgetplan:
Inkomsten
01-06-2010 Loon € 500
Uitgaven:
02-06-2010 leefgeld: € 100
02-06-2010 reservering auto1 - onderhoud € 50
Saldo PRS: € 350
Saldo reservering auto1 - onderhoud: € 50.
Die reserveringen lopen iedere maand automatisch, en je kan zo'n reservering ook automatisch leeg laten lopen, bijv. bij een kwartaal betaling:
Uitgaven:
01-07-2010 reservering premie auto: € 25
01-08-2010 reservering premie auto: € 25
01-09-2010 reservering premie auto: € 25
Inkomsten:
01-09-2010 reservering premie auto: € 75
Uitgaven:
01-09-2010 premie auto € 75.
Klinkt ingewikkelder dan het is, maar op die manier kun je dus heel simpel voor ALLE niet-maandelijkse vaste lasten reserveringen maken én pluk je niet per ongeluk 'n reserveringsrekening leeg omdat je even vergeten was waarvoor je nou ook alweer reserveerde.
Ik kan me alleen niet zomaal bedenken hoe de rato-verdeling hierin verwerkt kan worden eigenlijk..
Stiekem wil ik eigenlijk ook wel graag zo'n systeem voor mezelf hebben
Liege, liege, liegebeest!
Anoniem: 313723
Niet goed. Vanaf januari dit jaar begonnen met sparen, ik heb als eis aan mezelf gesteld per maand 1000 euro apart te leggen, ik woon nog thuis, dus dat is geen probleem (netto krijg ik een kleine 1800 euro).
Allereerst heb ik grondig in m'n vaste lasten gesneden en de teruggebracht naar (per maand):
- Ziektekosten a € 112,-
- Mobiel abonnement a € 40,-
- Verzekering mobiel a € 10,-
- Staatsloterij (tja
- Vispas a € 3,- (ongeveer 35 per jaar)
- D66 a € 2,- (25 per jaar)
Bij elkaar dus een slordige € 200,-
Verder spaar ik dus €1000,-, deze maak ik over naar een aparte rekening.
Blijft er een kleine € 600,- over voor uitgaan en andere hobbies. Hiervan leg ik € 100,- apart in een potje met m'n vriendin (ieder € 100,-). Dit leggen we apart voor weekendjes weg of grote uitgaven die we samen doen of willen doen. Etentjes, terrasjes en dat soort dingen gaan 'gewoon los'.
Blijft er € 500,- voor mezelf over. Allereerst heb ik afgesproken met mezelf om te proberen niet meer dan 1 avond in de week uit te gaan en het op zo'n avond te beperken tot € 75,-.
Daarnaast ben ik vrijwilliger in een jongerencentrum, dus die avondjes kan ik sowieso gratis drinken als ik wil.
De rest gaat op aan hobbies, kleding, sporten, muziek en andere 'kleine dingetjes', ik houd van luxe artikelen, dure portomonnee, horloge, enz.
Nu ik het allemaal wat gestructureerder aanpak (en dat heb ik gewoon nodig, want ADHD), gaat het allemaal een stuk beter met de geldstromen en ik vraag me ten zeerste af waar ik de afgelopen anderhalf jaar elke maand bijna € 1800 heb gelaten
Het werkt inmiddels gewoon goed op deze manier.
Na 5 maandsalarissen sinds januari staat de teller iets over de 5000 spaargeld en daar ben ik zeer tevreden mee. Was ik hier maar wat eerder aan begonnen
De uitwerking hiervan doe ik met behulp van Excel, ik ben ook wel een beetje een cijfertjesfreak en ik moet mezelf soms gewoon een beetje sturen, want ik mag het overzicht niet kwijtraken.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 313723 op 11-06-2010 12:40 ]
Are you following me, Are you following me?
Anoniem: 313723
Anyway... Nee ik heb niet het gevoel dat ik iets mis, heb geld genoeg om rondjes te geven en hoef niet te centenkakken en hoef bijna niets te laten.
amagad wat ben ik toch een gore slowchatter
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 313723 op 11-06-2010 14:18 ]
Ik vind nog niet veel meer dan 'binnenkort' en 'het kost 75 cent per maand'. Op de site van ING kan ik vooralsnog niets vinden.
Ah, toch een heel kleine beetje gevonden:
Wanneer is Tim beschikbaar?
Tim is vanaf de zomer van 2010 beschikbaar voor klanten van de ING.
[ Voor 21% gewijzigd door pven op 22-06-2010 09:54 ]
Geen idee, maar waarom propietary en betalen als het ook gratis kan? Bovendien werkt het alleen met een ING rekening.pven schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:41:
Ik vind nog niet veel meer dan 'binnenkort' en 'het kost 75 cent per maand'. Op de site van ING kan ik vooralsnog niets vinden.
Blijkbaar heeft het potentie (de testers waren positief), ik ben daar erg benieuwd naar. Als het niets blijkt te zijn, dan is het jammer van die paar euro en ga ik weer terug naar OROV.SteeringWheel schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:00:
[...]
Geen idee, maar waarom propietary en betalen als het ook gratis kan? Bovendien werkt het alleen met een ING rekening.
Ik heb c@shflow op een andere computer gezet, alleen kan ik niet restoren van mijn backup (die knop werkt niet), en kan ook geen voorbeelddatabase openen, ik krijg dan de melding "Kan de geselecteerde database niet openen. Selecteer een andere administratie.".
Dit zegt de Cashflow website, echter dit lost het probleem niet op.Vraag: Er kan geen administratie worden aangemaakt onder Vista / Windows 7
Product: C@shflow
Categorie: Werken met het programma
Het aanmaken van een nieuwe administratie gaat niet verder dan stap 2 (Manager) of
het openen van de Eigen of de Voorbeeldadministratie geeft de melding(Viewer en Assistant):
Kan de geselecteerde database niet openen. Selecteer een andere administratie. of
klikken op de Backup/Restore knop werkt niet. Bovengenoemde problemen zijn het gevolg van een speciaal (diacritisch) teken in uw gebruikersnaam waardoor het programma de administratiemap niet kan benaderen.
U heeft als gebruikersnaam bijvoorbeeld André (e met accent aigu). De standaardlocatie van de administratiemap is dan:
C:\Users\André\AppData\Roaming\BankingTools\CashflowV34\Data34011
In deze map kan het programma geen submappen aanmaken en dat zorgt voor bovenstaande problemen.
Doorloop de volgende stappen om C@shflow onder een andere gebruiker te installeren:
1. Verwijder C@shflow v3.4 via het Configuratiescherm van Windows. U doet dit onder de gebruiker die de problemen geeft.
2. Maak een nieuwe gebruiker aan via het Configuratiescherm - Gebruikersaccounts. Zorg er uiteraard voor dat in de nieuwe gebruikersnaam geen speciale tekens worden gebruikt.
3. Log in op uw PC met deze nieuwe gebruikersaccount
4. Installeer C@shflow. Als u de setup van het programma niet meer op uw PC heeft, kunt u deze hier downloaden:
Download C@shflow V3.4 - koop versie.
Download C@shflow v3.4 - Abonnement (Postbank)
Mijn vraag is, heeft de versie waarvoor je een betaling moet doen (
Op de PC waar de eerste installatie op staat (Windows 7 x64), werkte het na een aantal pogingen wel. Maar het lijkt me dus ook niks als het programme ineens niet meer werkt, sta je toch mooie te kijken met je administratie.
/edit
Als ik de evulatieversie installeer heb ik precies hetzelfde probleem.
Ik zag dat ze tegenwoordig van c@shflow ook een online versie hebben, net zoals Yunoo, wat schijnbaar hetzelfde kan.
Ik ben echter geen fan om mijn financiële gegevens zomaar online te zetten...
[ Voor 10% gewijzigd door eX0duS op 03-07-2010 22:50 ]
Waar staat dat het 75 cent per maand kost?pven schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:41:
Op de promo-pagina van Tim staat het niet en in de FAQ van Tim staat het ook niet?
Of ik ben blind, zou niet de eerste keer zijn
Edit:
Ah, in het Webwereld-artikel:
TIM is verwerkt in het internetbankierengedeeldte van de ING (mijn.ing.nl) en is het eerste jaar na aanmelding gratis. Daarna zal de dienst 75 eurocent per maand kosten.
[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 03-07-2010 22:33 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik heb dus geen idee hoe de support van C@shflow (Bankingtools) is. Ik lees veel verhalen dat deze niet als te best is.
Upload je excel uittreksels van je bankrekening, vul de nog onbekende uitgaven aan en kind kan de was doen.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Toch ben ik stiekem niet blij als mijn geldzaken bij een online-partij (niet bank) liggen. Misschien is het naief om te vertrouwen in *offline* programma's, maar ik zou mijn bankzaken niet op een website uploaden.Naboo schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:19:
www.viewoncash.nl
Upload je excel uittreksels van je bankrekening, vul de nog onbekende uitgaven aan en kind kan de was doen.
je maakt zelf een kasboek aan...Je kan alles uploaden vanaf je rekeningen..
Maar ik vul alles met de hand in. Dus je ziet geen rekening nummer staan en/of rekeningnummers van andere mensen of bedrijven.
Zo staat alleen de financiele situatie erop zonder al je gegevens neer gezet te hebben!
Ik heb ook andere programma's geprobeerd maar zo zie ik toch sneller of er iets veranderd door het handmatig in tevoeren..Oke het kost even een half uurtje..maar als je het 1 keer in de week bijhoudt dan is het al een 10 a 15 min.
www.kasboek.nl
Ps. Ben gewoon een tevreden gebruiker
[ Voor 3% gewijzigd door ptjuh op 13-08-2010 08:12 . Reden: Ps toegevoegd ]
Its all in the little things that people do..
yunoo is supers. ik wacht echter op ing zodat je de import/export stap niet meer hebt en dus altijd up to date bent. 2,50 zou ik er zekers voor betalen. alleen is het nu helaas nog erg stil omtrent TIM.cailin_coilleach schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:17:
Over TIM, van de ING? Dat wordt als het goed is volgende week eindelijk gelanceerd. Eerste jaar gratis, daarna zo'n 2,50 per kwartaal. Ik ben erg benieuwd of het wat voorstelt en hoe nuttig het zal zijn.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Een van de grote nadelen van TIM is dat je geen andere bankgegevens kan uploaden. Dat kan vooral rare grafieken opleveren als je veel spaart naar een externe bank (ASN, MoneyYou, ...) Want dan lijkt het alsof die 500 euro p/m een uitgave is terwijl dat helemaal niet waar is... Qua overzicht is dat een gemis vind ik. Daarbij zijn er tegenwoordig zoveel gratis kasboeken dat het volgens mij onzin is om 2,50 te betalen (De veiligheid van de bank zal veel mensen doen overhalen toch...)remcoXP schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:48:
[...]
yunoo is supers. ik wacht echter op ing zodat je de import/export stap niet meer hebt en dus altijd up to date bent. 2,50 zou ik er zekers voor betalen. alleen is het nu helaas nog erg stil omtrent TIM.
Helemaal mee eens, ING heeft toch al mijn transactie-kennis in huis, dus ik ben niet bang om daar ook een kasboek bij te houden. Ik zie het liever niet in andere applicaties verdwijnen.cailin_coilleach schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:17:
Over TIM, van de ING? Dat wordt als het goed is volgende week eindelijk gelanceerd. Eerste jaar gratis, daarna zo'n 2,50 per kwartaal. Ik ben erg benieuwd of het wat voorstelt en hoe nuttig het zal zijn.
Hoe zeker ben je er van dat het volgende week (eindelijk) gelanceerd wordt? Zit al een tijdje te wachten maar het is de laatste tijd oorverdovend stil aan de kant van ING.cailin_coilleach schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:17:
IID. ik zat net te denken even vragen hoe hij er aan komt. aangezien ik het nergens kan terug vinden.Truss schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:18:
[...]
Hoe zeker ben je er van dat het volgende week (eindelijk) gelanceerd wordt? Zit al een tijdje te wachten maar het is de laatste tijd oorverdovend stil aan de kant van ING.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Dat ligt eraan hoe de wachtwoorden in de db versleuteld zijn. Maar met een rainbow table oid zijn ze idd wel te hacken wss (Maar dat is met elk wachtwoord. De vraag is alleen altijd hoe sterk ik de sleutel waarmee het beveiligd is... Maar ik ben het ermee eens, je zou een beter gevoel van veiligheid hebben als je gewoon een nieuw wachtwoord zou krijgen wat je direct moet wijzigennnomiS schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:09:
ik ben net ook even gaan kijken bij kasboek.nl, maar mijn gegenereerde wachtwoord doet het na de registratie niet. Nu is dat niet zo erg, maar wat ik wel erg vond was toen ik wachtwoord vergeten drukte ik mijn eigen wachtwoord weer zag verschijnen in mijn mailbox, wat dus betekend dat als iemand de database hacked hij die persoon sowieso je wachtwoord heeft
[ Voor 9% gewijzigd door Jaspertje op 15-08-2010 12:47 ]
Ze zijn dus niet versleuteld, want anders kunnen ze niet je originele wachtwoord naar je opsturenJaspertje schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:46:
[...]
Dat ligt eraan hoe de wachtwoorden in de db versleuteld zijn. Maar met een rainbow table oid zijn ze idd wel te hacken wss (Maar dat is met elk wachtwoord. De vraag is alleen altijd hoe sterk ik de sleutel waarmee het beveiligd is... Maar ik ben het ermee eens, je zou een beter gevoel van veiligheid hebben als je gewoon een nieuw wachtwoord zou krijgen wat je direct moet wijzigen
Voor degene die Microsoft Money toch eens willen proberen, zijn de Sunset versies nu gratis te downloaden.
Deze versies hoeven niet geactiveerd te worden.
http://www.microsoft.com/money/sunset.mspx
_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"
* Login op Mijn ING
* Klik op Betalen
* Klik op TIM
* Schrijf je in...
Zal max vijf werkdagen duren voordat je aan de slag kan.