Dat is niet waar, ze kunnen best versleuteld zijn, alleen minder krachtig, mgoed dat gaat offtopiccreator1988 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:03:
[...]
Ze zijn dus niet versleuteld, want anders kunnen ze niet je originele wachtwoord naar je opsturen
Ik heb me gisteren opgegeven en vannochtend had ik een mailtje dat het geactiveerd iscailin_coilleach schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 07:26:
Nou, het is zo ver. TIM is gelanceerd, of in elk geval "de mogelijkheid tot inschrijven voor TIM"
* Login op Mijn ING
* Klik op Betalen
* Klik op TIM
* Schrijf je in...
Zal max vijf werkdagen duren voordat je aan de slag kan.

Heb even snel zitten rondklikken en ziet er wel netjes uit, kon alleen niet zo snel een taartdiagram van mijn inkomsten vinden. Ook een apparte inkomsten/uitgaven balkgrafiek (zoals bij yunoo) mis ik. over een weekje als de tentamens afgelopen zijn maar even verder spelen.
Je hoeft niet te importeren dat is natuurlijk een groot voordeel. Kun je het ook binnen dat eerste jaar weer met een klik deactiveren/opzeggen als je het niks vind?
En de sleutel is bekend en staat op de server.Jaspertje schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 08:17:
[...]
Dat is niet waar, ze kunnen best versleuteld zijn, alleen minder krachtig, mgoed dat gaat offtopic
[ Voor 45% gewijzigd door Marzman op 18-08-2010 11:02 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
En het wordt wss per dag (of direct) bijgewerkt, maar andere banken kan je niet uploaden (wat in je overzicht weer een gemis is)Marzman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:01:
Je hoeft niet te importeren dat is natuurlijk een groot voordeel.
Of op een andere server natuurlijk als je een goed gescheiden systeem hebt (Gui layer, Business layer, Data layer)[...]
En de sleutel is bekend en staat op de server.
Ha, bedankt voor de waarschuwing. Ik heb me net aangemeld, hopelijk is dit wat. Anders moet ik nog steeds zoeken naar handige software hiervoor.cailin_coilleach schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 07:26:
Nou, het is zo ver. TIM is gelanceerd, of in elk geval "de mogelijkheid tot inschrijven voor TIM"
* Login op Mijn ING
* Klik op Betalen
* Klik op TIM
* Schrijf je in...
Zal max vijf werkdagen duren voordat je aan de slag kan.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Heb me ook net aangemeld voor TIM, ben benieuwd. Ziet er behoorlijk goed uit en lekker makkelijk. Ik heb nog lange na niet het geld om bij een andere bank te sparen (student), dus voor de maandelijkse budgettering lijkt dit programma ideaal te zijn.
Ervaringen volgen zodra ik toegang heb!
Ervaringen volgen zodra ik toegang heb!
Mmm, TIM werkt nog helemaal niet geweldig voor me. Ik ben wel al geactiveerd en kan inloggen, maar het blijft de hele tijd bij het schuivende balkje met 'Bezig met laden...' eronder. 
Oh.
Ze gebruiken Flash en ik heb FlashBlock. Ff instellen.
Oh.

[ Voor 15% gewijzigd door Trinsec op 19-08-2010 10:50 ]
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Heb nu wat gespeeld met TIM en ik vind het wel makkelijk. Veel categorieën zijn vanzelf al goed ingedeeld, en de grafieken maken het ook makkelijk om af te lezen.
Waar ik me alleen aan stoor is dat het overschrijvingen naar een spaarrekening (ook van de ING) als uitgaven behandeld, waardoor het lijkt alsof ik veel meer uitgeef dan ik verdien in de grafieken. Ik heb nog niet de optie kunnen vinden om automatisch alle spaar overschrijvingen te negeren in de grafieken (je kunt het wel per afschrijving doen maar daar heb ik juist geen zin in). Verder dik tevreden!
Waar ik me alleen aan stoor is dat het overschrijvingen naar een spaarrekening (ook van de ING) als uitgaven behandeld, waardoor het lijkt alsof ik veel meer uitgeef dan ik verdien in de grafieken. Ik heb nog niet de optie kunnen vinden om automatisch alle spaar overschrijvingen te negeren in de grafieken (je kunt het wel per afschrijving doen maar daar heb ik juist geen zin in). Verder dik tevreden!
Dat maakt voor de veiligheid niks uit. Als je scripts er bij kunnen om het pass te mailenJaspertje schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:23:
[...]
Of op een andere server natuurlijk als je een goed gescheiden systeem hebt (Gui layer, Business layer, Data layer)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
je kunt typen "van b" zodat hij alle transacties toond met van bonusrekening bijvoorbeeld. en daarna die aanvinken in de laatste kolom.Viccers schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:40:
Heb nu wat gespeeld met TIM en ik vind het wel makkelijk. Veel categorieën zijn vanzelf al goed ingedeeld, en de grafieken maken het ook makkelijk om af te lezen.
of bij de categorie: transfer van/naar eigen rekening. volgens mij wordt hij er dan ook niet bij opgenomenals uitgave/inkomsten
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Ik lees op de site van ING dat TIM eindelijke beschikbaar is (vanaf vandaag?). Eens kijken wat dat is.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
TIM is al bijna een klein weekje beschikbaar. 
Wat me wel opvalt is dat de transacties niet snel geupdatet worden. Soms lijkt het een paar dagen achter te lopen, soms 1 dag achter. Eigenlijk had ik gehoopt dat het geheel synchroon zou lopen met wat ik normaal in mijn.ing zie.
Ook mogen ze een handiger shortcut plaatsen dan Betalen->Tim->Start Tim.
Wat me wel opvalt is dat de transacties niet snel geupdatet worden. Soms lijkt het een paar dagen achter te lopen, soms 1 dag achter. Eigenlijk had ik gehoopt dat het geheel synchroon zou lopen met wat ik normaal in mijn.ing zie.
[ Voor 11% gewijzigd door Trinsec op 24-08-2010 11:21 ]
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Heb me ook maar is aangemeld
spaar voldoende en heb regelmatig geld over aant einde van de maand.
maar als ik het kan verdubbelen zodat ik meer kan sparen zou dat geweldig zijn.
En ben ook nieuwschierig of dat gat in me hand nu echt zo erg is.
maar als ik het kan verdubbelen zodat ik meer kan sparen zou dat geweldig zijn.
En ben ook nieuwschierig of dat gat in me hand nu echt zo erg is.
Volgens de FAQ worden de transacties 1x per dag geupdate. Beetje jammer inderdaad dat het nog niet synchroon loopt.Trinsec schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:20:
TIM is al bijna een klein weekje beschikbaar.
Shortcut kan inderdaad ook beter. Ik ben benieuwd of ze nog veel gaan veranderen/verbeteren aan Tim of dat ze het nu een beetje laten aanmodderen.
Ik neem aan dat feedback op TIM op prijs wordt gesteld?
* pven wacht maar af, kan nog vijf werkdagen duren
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Same here, enig idee waarom dat zo lang duurt? Een csv export naar die online applicatie is toch eigenlijk het enigste wat er moet gebeuren ?pven schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:25:
Ik neem aan dat feedback op TIM op prijs wordt gesteld?
Valt wel mee. Ik kreeg het eigenlijk de volgende dag al. Misschien bedoelen ze gewoon 5 werkdagen in geval van drukte.
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Ik heb me gisteren aangemeld voor TIM en ik kreeg zojuist de bevestiging dat het voor mij geactiveerd is.
Dus bij mij heeft het iig niet lang geduurd, hoogstens een uurtje of 16. Maar dat komt misschien omdat ik een grootgebruiker ben
Ik zal straks een mijn ondervindingen posten hier
Edit; je kan toch ook gewoon een bookmark maken naar: https://tim.ing.nl/tim/home.action#overview
Dan moet je je natuurlijk eerst even aanmelden via de reguliere login van MijnING, maar daarna ga je wel direct door naar TIM, zonder al die irritante linkjes
Edit 2; Ik zie ook dat TIM in Chrome 6.0 niet laadt, de balkjes blijven lopen en er blijf op diverse plaatsen "Bezig met laden..." staan. Op FF 3.6 werkt het wel instant.
Minpuntje voor TIM, welke nu dus op -1 staat
Edit 3; TIM
Allemaal statistieken, overzichten, vergelijkingen met Jan Modaal, oogstrelende grafische effecten en natuurlijk GELD. Nu krijg ik dus pas een mooi overzicht hoeveel ik per jaar verdien en ik jaarlijks uitgeef. Het jammere is wel, dat ik nog ongeveer 15% van mijn totale transacties ongecatigoriseerd heb
Dat gaat nog wel een aantal dagen duren voordat ik veel van die transacties heb gecatigoriseerd.
Dus bij mij heeft het iig niet lang geduurd, hoogstens een uurtje of 16. Maar dat komt misschien omdat ik een grootgebruiker ben
Edit; je kan toch ook gewoon een bookmark maken naar: https://tim.ing.nl/tim/home.action#overview
Dan moet je je natuurlijk eerst even aanmelden via de reguliere login van MijnING, maar daarna ga je wel direct door naar TIM, zonder al die irritante linkjes
Edit 2; Ik zie ook dat TIM in Chrome 6.0 niet laadt, de balkjes blijven lopen en er blijf op diverse plaatsen "Bezig met laden..." staan. Op FF 3.6 werkt het wel instant.
Edit 3; TIM

[ Voor 68% gewijzigd door Matis op 29-08-2010 12:39 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Anoniem: 376574
Je kan ook eens kijken op http://www.overzicht-digitale-kasboekjes.nl, daar staan alle in deze discussie genoemde programma's maar nog een hoop meer.Trinsec schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:26:
[...]
Ha, bedankt voor de waarschuwing. Ik heb me net aangemeld, hopelijk is dit wat. Anders moet ik nog steeds zoeken naar handige software hiervoor.
Ik heb nu sinds kort ook TIM. Helemaal prima, leuke grafiekjes, leuke overzichtjes, lekker veel inzicht in je bestedingspatroon & inkomsten enzo. Maarrr... Dat bijwerken mag echt wel sneller gaan. Mijn laatste transacties zijn op het moment van 23-09, 4 dagen terug dus.
Daarnaast klopt er volgens mij geen zak van de rekenmethode voor je inkomsten & uitgaven. Ik schijn volgens TIM veel meer uit te geven (2 à 3x) dan dat er binnenkomt, maar het saldo op mijn rekeningen groeit de laatste anderhalf jaar alleen maar volgens de grafiekjes, mijn.ing.nl en mijn eigen administratie. Mijn jaaroverzicht laat wel meer inkomsten dan uitgaven zien, maar de bedragen daarop slaan helemaal nergens op. Mijn inkomsten sinds september 2009 zijn zo'n 3x mijn salaris in die periode.
Daar moeten ze nog wel wat puntjes aanpakken, waarbij er vooral veel valt te winnen qua rekenen met spaaropdrachten. Bijvoorbeeld, een terugboeking van een spaaropdracht is in principe geen inkomen, want het is geld dat je al hebt.
[edit]
En ja hoor, ik heb de boel gesloopt. Zowel op TIM als op Mijn ING kan ik niet meer inloggen.
Daarnaast klopt er volgens mij geen zak van de rekenmethode voor je inkomsten & uitgaven. Ik schijn volgens TIM veel meer uit te geven (2 à 3x) dan dat er binnenkomt, maar het saldo op mijn rekeningen groeit de laatste anderhalf jaar alleen maar volgens de grafiekjes, mijn.ing.nl en mijn eigen administratie. Mijn jaaroverzicht laat wel meer inkomsten dan uitgaven zien, maar de bedragen daarop slaan helemaal nergens op. Mijn inkomsten sinds september 2009 zijn zo'n 3x mijn salaris in die periode.
Daar moeten ze nog wel wat puntjes aanpakken, waarbij er vooral veel valt te winnen qua rekenen met spaaropdrachten. Bijvoorbeeld, een terugboeking van een spaaropdracht is in principe geen inkomen, want het is geld dat je al hebt.
[edit]
En ja hoor, ik heb de boel gesloopt. Zowel op TIM als op Mijn ING kan ik niet meer inloggen.
[ Voor 6% gewijzigd door AtleX op 27-09-2010 13:14 ]
Anoniem: 207968
Ik ben wel toe aan een nieuw programma. Gebruik nu OROV maar ik ben op zoek naar een programma wat wel duidelijke en overzichtelijke grafieken maakt en wat uitgebreider en gebruiksvriendelijker is. Aanraders?
nieuws: Kasboek.nl publiceert door 'foutje' miljoen transacties van klanten
zo zie je maar weer...
zo zie je maar weer...
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Ik gebruik Naanab Finance. Kost wel iets, maar het werkt prima! Ze reageren ook goed op forum berichten en doen iets met de feedback.
Er zitten al een aantal opties in nieuwe versies waar ik om gevraagd had... ideaal!
Er zitten al een aantal opties in nieuwe versies waar ik om gevraagd had... ideaal!
Ik wil dit ook beginnen gebruiken op aanraden van een collega. Maar jammer genoeg zit ik bij kbc (belgie) en moet ik zelf nog aan de slag met regular expression etc voor ik hun csv naar iets bruikbaars kan omzetten.Dennahz schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:54:
Ik gebruik Naanab Finance. Kost wel iets, maar het werkt prima! Ze reageren ook goed op forum berichten en doen iets met de feedback.
If it ain't broken it doesn't have enough features
exact, en daarom beheer ik mijn financien niet online, zoals in yunoo en dat soort sites, maar offline in naanab.
Vervolgens staat je eigen hele pc open door spyware, trojan-horses e.d.Boktor schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:13:
[...]
exact, en daarom beheer ik mijn financien niet online, zoals in yunoo en dat soort sites, maar offline in naanab.
Ach, dat heb ik zelf in de hand, fouten van Kasboek/yunoo/whatever nietmierenfokker schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:40:
[...]
Vervolgens staat je eigen hele pc open door spyware, trojan-horses e.d.
Even een (klein) kickje, en dan niet over TIM.
De interface van Winbank (http://members.quicknet.nl/marcel.jansen3/index.html) wordt op korte termijn vernieuwd. Persoonlijk vind ik Winbank wel fijn werken (ook geprobeerd: excel / Offline Rekening Overzicht / Homebank / etc. ), maar het zag er wel iets gedateerd uit. Met de nieuwe interface is dat natuurlijk voor een groot deel opgelost, voor een priview zie: http://members.quicknet.n...review_versie_2_2_0_.html, hopelijk blijven wijzigingen niet beperkt tot knoppen, maar worden grafieken ook wat gelikter, we zullen zien.
De interface van Winbank (http://members.quicknet.nl/marcel.jansen3/index.html) wordt op korte termijn vernieuwd. Persoonlijk vind ik Winbank wel fijn werken (ook geprobeerd: excel / Offline Rekening Overzicht / Homebank / etc. ), maar het zag er wel iets gedateerd uit. Met de nieuwe interface is dat natuurlijk voor een groot deel opgelost, voor een priview zie: http://members.quicknet.n...review_versie_2_2_0_.html, hopelijk blijven wijzigingen niet beperkt tot knoppen, maar worden grafieken ook wat gelikter, we zullen zien.
Gebruik je TIM nog steeds? In hoeverre is het beter dan Yunoo?Matis schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:31:
Ik heb me gisteren aangemeld voor TIM en ik kreeg zojuist de bevestiging dat het voor mij geactiveerd is.
Edit 3; TIMAllemaal statistieken, overzichten, vergelijkingen met Jan Modaal, oogstrelende grafische effecten en natuurlijk GELD. Nu krijg ik dus pas een mooi overzicht hoeveel ik per jaar verdien en ik jaarlijks uitgeef. Het jammere is wel, dat ik nog ongeveer 15% van mijn totale transacties ongecatigoriseerd heb
Dat gaat nog wel een aantal dagen duren voordat ik veel van die transacties heb gecatigoriseerd.
Heb me weer afgemeld voor TIM, ik gebruik het niet echt en na een jaar gaat het me geld kosten. Yunoo is (nog) gratis, ga daar weer eens mee aan de slag, ben benieuwd hoeveel dat is verbeterd na 1,5 jaar niet te hebben gebruikt. Vooral het niet kunnen splitsen van transacites destijds was me een doorn in het oog.
Kickje
Leuk allemaal die online programma's, maar dat vertrouw ik niet
Ik zoek al een tijdje een open source (gratis) huishoudboekje met webinterface (dat is dus waar GnuCash afvalt). Liefst installeer ik het op mijn eigen webserver, zodat ik zelf volledige toegangscontrole heb..
Anyone?
Leuk allemaal die online programma's, maar dat vertrouw ik niet
Ik zoek al een tijdje een open source (gratis) huishoudboekje met webinterface (dat is dus waar GnuCash afvalt). Liefst installeer ik het op mijn eigen webserver, zodat ik zelf volledige toegangscontrole heb..
Anyone?
Zelf gebruik ik nu bijna een jaar ( 1/1/010 begonnen ermee) Casfhlow 3.4
is ook "gratis" te krijgen als je weet wat ik bedoel...
Alles overzichtelijk, automatisch rekeningen importeren, wat grafiekjes als je dat wilt.. Voor mij meer als genoeg.
Alles overzichtelijk, automatisch rekeningen importeren, wat grafiekjes als je dat wilt.. Voor mij meer als genoeg.
Ik gebruik ook c@shflow manager, maar ik ben niet zo te spreken over de grafieken en de budgettering opties. Die zijn enorm onoverzichtelijk en het is vaak onduidelijk wat ze precies aangeven.fender89 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:01:
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Cashflow 4 is net uit, ze hebben de interface flink gemoderniseerd en ook wat grafieken toegevoegd.fender89 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:01:
Omdat ik graag mijn financiën ook online wou kunnen beheren(thuisserver), maak ik gebruik van ClearBudget.
En omdat het in PHP geschreven, heb ik ook gemakkelijk een aantal persoonlijke zaken kunnen implementeren (bv. mobiele versie voor het snel ergens ter plaatse onkosten te kunnen ingeven)
En omdat het in PHP geschreven, heb ik ook gemakkelijk een aantal persoonlijke zaken kunnen implementeren (bv. mobiele versie voor het snel ergens ter plaatse onkosten te kunnen ingeven)
Sorry voor mijn late reactie, was dit topic een beetje uit het oog verloren. Ik denk dat dat ook wel genoeg zegt over mijn (niet) gebruik van TIM.CyBeRSPiN schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:12:
Gebruik je TIM nog steeds? In hoeverre is het beter dan Yunoo?
Heb me weer afgemeld voor TIM, ik gebruik het niet echt en na een jaar gaat het me geld kosten. Yunoo is (nog) gratis, ga daar weer eens mee aan de slag, ben benieuwd hoeveel dat is verbeterd na 1,5 jaar niet te hebben gebruikt. Vooral het niet kunnen splitsen van transacites destijds was me een doorn in het oog.
Ik maak er weinig tot geen gebruik van, maar dat komt omdat ik eigenlijk ook nog niet echt een huishoudboekje nodig heb. Ik woon nog bij mijn ouders thuis, dus naast mijn vaste uitgaven van zorgverzekering, kostgeld en fitness heb ik geen echte uitgaven.
Ik kan dus alles eenvoudig volgen, zonder huishoudboekje.
Het feit dat ik geen Yunoo gebruik, is om de reden dat ik het niet prettig vind mijn bankgegevens buiten mijn bank te halen. Dit geeft toch wat schijn-onveiligheid. Ik heb liever dat de bank een fout maakt met mijn rekeninggegevens dan een derde partij.
Al heb ik liever natuurlijk helemaal geen slippertjes
Resume, weinig tot geen gebruik meer gemaakt van TIM.
Op het eerste gezicht weliswaar ontopic, maar toch 100% spam aangezien je hier je eigen bedrijf promoot. Lees Het algemeen beleid #verbodenspam eens door waarom dit hier niet is toegestaan.
[ Voor 87% gewijzigd door SmartDoDo op 28-12-2010 23:09 ]
Grafieken in welke zin ? Ik werk met versie 3.5 en ben er wel tevreden over, maar had graag wat meer mogelijkheden naar grafieken en budgetopvolging gezien.Exocet schreef op donderdag 16 december 2010 @ 09:56:
[...]
Cashflow 4 is net uit, ze hebben de interface flink gemoderniseerd en ook wat grafieken toegevoegd.
-| Hit it i would ! |-
helaas is het wat spartaans. geen standaard categorieen bv, of standaard autosorteringen..DaRKie schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:03:
Omdat ik graag mijn financiën ook online wou kunnen beheren(thuisserver), maak ik gebruik van ClearBudget.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Je kan zelf zoveel categorieën aanmaken die je zelf wilt (1 minuut werk) en alles wordt dan netjes per categorie gesorteerd.
Maar goed, de ene ziet het als spartaans, de andere (zoals ik) ziet het als een app. die hij kan aanpassen naar zijn eigen noden
Maar goed, de ene ziet het als spartaans, de andere (zoals ik) ziet het als een app. die hij kan aanpassen naar zijn eigen noden
[ Voor 6% gewijzigd door DaRKie op 03-01-2011 07:51 ]
Ik zoek al enkele dagen, maar ben eigenlijk opzoek naar een uitgebreider web based applicatie zoals hierboven genoemd.DaRKie schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:03:
De schrijvers van Clearbudget hebben aangegeven een update uit te brengen binnenkort, dit zal er iig voor zorgen dat het te gebruiken is met IE8. Nu werkt het wel, maar dan met Firefox.
Weten jullie een dergelijk alternatief? Bv Yonoo, maar dan op eigen server geinstalleerd...
Sinds kort heeft ook ABN AMRO zijn eigen online huishoudboekje: 'Financieel Dagboek'. Eerste jaar gratis, daarna kost het 70 cent per maand. Je kunt ook informatie van rekeningen bij andere banken importeren.
Ik heb het even snel bekeken (wat volgt is dus een eerste indruk na ongeveer 10 minuten) - de automatische indeling in categorieën was best aardig en had meteen ruim 90% van mijn transacties al ingedeeld. Verder zag het er eenvoudig maar goed uit. Ik gebruik al wat langer HomeBank - dat is wat flexibeler en heeft zo te zien meer opties, maar is ook duidelijk minder gebruiksvriendelijk.
Ik heb het even snel bekeken (wat volgt is dus een eerste indruk na ongeveer 10 minuten) - de automatische indeling in categorieën was best aardig en had meteen ruim 90% van mijn transacties al ingedeeld. Verder zag het er eenvoudig maar goed uit. Ik gebruik al wat langer HomeBank - dat is wat flexibeler en heeft zo te zien meer opties, maar is ook duidelijk minder gebruiksvriendelijk.
Omdat het antwoord niet in het topic staat en ik nog geen zin heb gehad ING te bellen..Marzman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:01:
Je hoeft niet te importeren dat is natuurlijk een groot voordeel. Kun je het ook binnen dat eerste jaar weer met een klik deactiveren/opzeggen als je het niks vind?
[...]
En de sleutel is bekend en staat op de server.
Iemand die het al gelukt is om TIM van ING af te zeggen?
Kan nergens vinden waar je dat kan doen namelijk...
Nevermind.. staat hier hoe je het moet doen...
Afmelden van Tim
Afmelden van Tim kan altijd. Al uw gegevens zullen worden verwijderd en u heeft dan geen toegang meer tot Tim. U kunt zich uiteraard op elk moment weer aanmelden voor Tim.
1. Log in op Mijn ING (internetbankieren).
2. Open de pagina ‘Service & Instellingen’.
3. Klik op de link ‘Aan- en afmelden voor Tim’ in het blok ‘Aanvragen en opzeggen’.
4. Vink aan dat u zich wilt afmelden van Tim en klik op de button ‘Afmelden’.
[ Voor 36% gewijzigd door Underworld op 14-05-2011 19:43 ]
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Toevallig heb ik me ook afgelopen week uitgeschreven bij Tim, volgens de stappen die jij aangegeven hebt.
Binnen 2 minuten bevestiging van de ING.
Binnen 2 minuten bevestiging van de ING.
Weet niet wat voor telefoon je hebt, maar er zijn ook mobiele apps voor dit soort problemen. Sowieso eentje voor op de Iphone, nou heb ik een Galaxy S dus weet het niet.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Inmiddels heb ik ook eens gespeeld met het huishoudboekje van de ABN, het werkt nog best grappig allemaal, de indeling qua categorieën was standaard al redelijk goed maar daar tegenover lijkt er ook weinig flexibiliteit te zijn qua het aanpassen hiervan. De grafieken werken wel lekker vlot en geven 'n redelijk duidelijk overzicht, grofweg equivalent aan Yunoo. Waar ik wat verrast door ben is dat je ook een tabje voor statistieken hebt waarmee je het bestedingspatroon van andere gebruikers met zelfde leeftijd/woonplaats/gezinssituatie e.d. kunt bekijken; in mijn geval kwam dit neer dat ik afhankelijk van de settings de inkomsten/uitgaven van slechts één persoon kon inzien, een apart idee. Ook lijkt dit niet uit te zetten en kan ik me niet herinneren een punt als dit duidelijk vermeld gezien te hebben bij aanmelden, een beetje slordig maar niet ongewoon voor dit soort producten.
Klopt. Die "modernisering" is de reden dat ik er nu, na er jaren mee gewerkt te hebben, mee kap. Ik haat die Kl*te ribbon. Waardeloze Microsoft oprispingen die weer zo nodig een goed werkende en mij bekende interface moeten verpesten. Heb het gedeïnstalleerd. en ben teruggestapt naar 3.5 tot ik wat beters heb.Exocet schreef op donderdag 16 december 2010 @ 09:56:
[...]
Cashflow 4 is net uit, ze hebben de interface flink gemoderniseerd en ook wat grafieken toegevoegd.
Overigens, liep ik daar al wel langer over te denken. Cashflow blijft naar mijn mening lomp aanvoelen. Wat ik vooral wil is snelle selectie en sorteringsmogelijkheden en dat deed dit prog weer beter dan veel anderen... ooit. Nu dus tijd voor een nieuwe vergelijkingsronde. Eerst de laatste homebank maar eens opzoeken.
[ Voor 23% gewijzigd door Tuckson op 25-05-2011 23:39 ]
Ik zou een boekhoudprogramma gebruiken als mill7
Da's gratis, offline en ruimschoots voordoende om een priveadministratie mee te voeren.
Zelf doe ik alles trouwens met Excel.
Da's gratis, offline en ruimschoots voordoende om een priveadministratie mee te voeren.
Zelf doe ik alles trouwens met Excel.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
iemand mill7 al gebruikt? en zou diegene er wat meer over kunnen vertellen...
PS: ja ik lees ook de site van mil7, maar gebruikers ervaring stel ik erg op prijs.
PS: ja ik lees ook de site van mil7, maar gebruikers ervaring stel ik erg op prijs.
[ Voor 36% gewijzigd door ptjuh op 24-06-2011 11:15 ]
Its all in the little things that people do..
Ikzelf zoek ook nog steeds vervanging voor MS Money (versie 2002 of 2003): op een gegeven moment is MS gestopt met de 'International' versie, en je kan je historiek niet meenemen van 'International' naar 'US' (of een andere regio).
Helaas is er geen deftig alternatief, dus ik vrees voor de dag dat MS Money gewoon niet meer gaat werken op een nieuw OS en ik heel mijn historiek (betalingen, maar ook beleggingen e.d.) dus gewoon kwijt ben
Helaas is er geen deftig alternatief, dus ik vrees voor de dag dat MS Money gewoon niet meer gaat werken op een nieuw OS en ik heel mijn historiek (betalingen, maar ook beleggingen e.d.) dus gewoon kwijt ben
Wat heb je tot nu toe uitgeprobeerd? Ik gebruik zelf AceMoney in combinatie met MT2OFX en dat werkt goed. AceMoney can MS Money importeren.Kwakkel schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:42:
Ikzelf zoek ook nog steeds vervanging voor MS Money (versie 2002 of 2003):
*kickje omhoog*
Zijn er nog nieuwe programma's bijgekomen of goede vervanging?
Ik gebruik tegenwoordig maar weer het beste Excel omdat ik toch graag alles bij wil houden..
www.simpelhuishoudboekje.nl heeft wel een goed excel blad
Zijn er nog nieuwe programma's bijgekomen of goede vervanging?
Ik gebruik tegenwoordig maar weer het beste Excel omdat ik toch graag alles bij wil houden..
www.simpelhuishoudboekje.nl heeft wel een goed excel blad
Anoniem: 426765
* bump *
Ik heb nog een recent uitgebracht budgetbeheer programma om te delen. Lijkt me wel zeer compleet en veilig,
het is ook helemaal gratis.
http://www.auroo.be
Ik heb nog een recent uitgebracht budgetbeheer programma om te delen. Lijkt me wel zeer compleet en veilig,
het is ook helemaal gratis.
http://www.auroo.be
Dit is wel een erg fijne voor de belgische gebruikers inderdaad!!
Penningmeester, veruit het beste pakket wat ik tot nu toe onder mijn vingers heb gehad (en dat is inmiddels echt wel behoorlijk wat). Het is niet gratis, maar verschrikkelijk zijn geld waard en niet eens duur. Automatische import van bankexports, rubricatie, (belasting)posten, uitsplitsen van totalen, interne boekingen, losse btw berekeningen, planningen en forecasts, grafieken en andere zaken. Het doet nog net niet de afwas, en is offline (maar in elk geval veilig) maar verder .. Top pakket!
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
Ik kreeg recent een mailtje van ING over TIM:
Nu doe ik niet veel met TIM, maar als het gratis is dan is het leuk om erbij te hebben. Tot op heden ben ik nog steeds erg tevreden met OROV. Jammer dat het niet meer wordt geupdate, maar ik mis eigenlijk ook geen opties.U maakt binnenkort één jaar gebruik van Tim, uw online huishoudboekje. Zoals u misschien weet, is Tim het eerste jaar gratis.
We hebben goed nieuws. Tim blijft voor u tot 1 januari 2013 gratis. U kunt uw online huishoudboekje dus gewoon blijven gebruiken zoals u gewend bent.
Waarom willen ze straks perse geld gaan vragen voor TIM..
je betaald je al scheel om een bankrekening te mogen hebben bij ING..
Dit lijkt me meer van , goede klant, goede aanbieder.
Laat het gratis blijven en mensen gaan het ook zeker meer gebruiken
Dit lijkt me meer van , goede klant, goede aanbieder.
Laat het gratis blijven en mensen gaan het ook zeker meer gebruiken
De ING is de goedkoopste van alle banken in Nederland??ptjuh schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:48:
Waarom willen ze straks perse geld gaan vragen voor TIM..
daarin tegen ook de bank die het meeste plat ligt qua internetbankieren
Anoniem: 433864
Er is een nieuw digitaal huishoudboekje genaamd de *knip*. Dit is een offline programma voor Windows computers. De privacy wordt hiermee beter gewaarborgd dan de online varianten zoals Tim en Afas Personal.
Je eigen programmatuur aanprijzen valt onder spam en is hier dan ook niet toegestaan.
Je eigen programmatuur aanprijzen valt onder spam en is hier dan ook niet toegestaan.
[ Voor 97% gewijzigd door SmartDoDo op 24-11-2011 22:26 ]
Helemaal geweldig voor je, maar dit is spam. Dit mag niet op het forum.
39
Anoniem: 272620
Kent iemand ook een programma dat transacties van ING België (CSV kun je maken via HomeBank Offline) kan importeren?
De meeste genoemde wel waarschijnlijk? Mijn persoonlijk favoriet, Winbank, kan in ieder geval Nederlandse ING csv transacties importeren.Anoniem: 272620 schreef op zondag 27 november 2011 @ 10:59:
Kent iemand ook een programma dat transacties van ING België (CSV kun je maken via HomeBank Offline) kan importeren?
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Ik ben een mac/osx gebruiker. Zijn er nog gratis alternatieven ervoor beschikbaar, die offline werken?
Op www.overzicht-digitale-kasboekjes.nl zijn slechts windows varianten beschikbaar. Hopelijk is er ook iets dergelijks voor de mac.
Ik ben een student dus ik ben niet erg veel eisend.
Op www.overzicht-digitale-kasboekjes.nl zijn slechts windows varianten beschikbaar. Hopelijk is er ook iets dergelijks voor de mac.
Ik ben een student dus ik ben niet erg veel eisend.
realityalways start as a dream
Ik was erg onder de indruk van de automatische rubrieken van Yunoo (nu AFAS Personal), maar dit pakket is online (heb liever offline) en erg duur. Is er een ander offline programma dat automatisch rubriceert?
ik verval in herhaling, maar in nanaab kan je je eigen makro's instellen (super makkelijk) waardoor hij bij het inlezen van je bestanden de transacties gelijk in de juiste posten zet
Je hebt het telkens over nanaab (nofi), maar ik denk dat je naanab bedoelt. Klopt dat?lex schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 08:54:
ik verval in herhaling, maar in nanaab kan je je eigen makro's instellen (super makkelijk) waardoor hij bij het inlezen van je bestanden de transacties gelijk in de juiste posten zet
Ook penningmeester.net doet dat. (offline)Exocet schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 08:41:
Ik was erg onder de indruk van de automatische rubrieken van Yunoo (nu AFAS Personal), maar dit pakket is online (heb liever offline) en erg duur. Is er een ander offline programma dat automatisch rubriceert?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
C@shflow doet dat ook op basis van NIBUD richtlijnen, en als je bij de rabobank zit krijg je nog wat korting op de aanschaf (mischien andere banken ook).Exocet schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 08:41:
Ik gebruik het nu bijna een jaar en moet zeggen dat het wel fijn werkt, ik heb wel alle standaard regels en rubrieken verwijderd en mijn eigen setje gemaakt. Gister nog even alle transacties verwijderd en opnieuw geimporteerd en het staat allemaal meteen goed door de regels.
Wat me wel opviel is dat je een soort van catch-all regel moet aanmaken omdat je grafieken anders niet echt kloppen. Dus een "Overige inkomsten" en een "Overige uitgaven", op deze manier zie je ook snel wat nog niet in een rubriek komt. Als je dit niet doet dan zie je dus bijvoorbeeld wel in getallen dat de uitgaven 750 zijn maar in de rubrieken kom je dan maar tot bijvoorbeeld 400.
Zitten soms wat kleine foutjes in maar voor die paar tientjes heb ik wel een goed overzicht op de financieen en kan ik grotere klussen aan het huis gewoon inplannen door middel van het budget. En als ik het zelf zou willen programmeren ben ik heeeeel wat meer tijd kwijt.
Anoniem: 177841
OROV : offline Rekening Overzicht
Doet precies wat het moet doen, simpel, 'ouderwets', Acces backend wara je nog mee aan de slag kan....
Geen poespas, gewoon inlezen en koppelen aan mutatiepost, en rapporttjes maken.
Doet precies wat het moet doen, simpel, 'ouderwets', Acces backend wara je nog mee aan de slag kan....
Geen poespas, gewoon inlezen en koppelen aan mutatiepost, en rapporttjes maken.
En Winbank ook (gratis en offline)Cyberpope schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:51:
[...]
Ook penningmeester.net doet dat. (offline)
Wel vreemd ik heb ook cashflow (assistent) en die doet dat niet, eens kijken of ik dan naar de nibud versie kan switchen.AcXeller schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:53:
[...]
C@shflow doet dat ook op basis van NIBUD richtlijnen, en als je bij de rabobank zit krijg je nog wat korting op de aanschaf (mischien andere banken ook).
Ik gebruik het nu bijna een jaar en moet zeggen dat het wel fijn werkt, ik heb wel alle standaard regels en rubrieken verwijderd en mijn eigen setje gemaakt. Gister nog even alle transacties verwijderd en opnieuw geimporteerd en het staat allemaal meteen goed door de regels.
Wat me wel opviel is dat je een soort van catch-all regel moet aanmaken omdat je grafieken anders niet echt kloppen. Dus een "Overige inkomsten" en een "Overige uitgaven", op deze manier zie je ook snel wat nog niet in een rubriek komt. Als je dit niet doet dan zie je dus bijvoorbeeld wel in getallen dat de uitgaven 750 zijn maar in de rubrieken kom je dan maar tot bijvoorbeeld 400.
Zitten soms wat kleine foutjes in maar voor die paar tientjes heb ik wel een goed overzicht op de financieen en kan ik grotere klussen aan het huis gewoon inplannen door middel van het budget. En als ik het zelf zou willen programmeren ben ik heeeeel wat meer tijd kwijt.
Winbank heb ik ook een tijdje gebruikt, rechttoe rechtaan zonder poespas.
Maar vooral het saldi bijhouden op elke 'rekening' was voor mij teveel van het goede
Zelf enkel geinteresseerd in inkomsten/uitgaven koppelen aan een bepaalde mutatiepost, en daarover rapportjes maken. Dus niet bepalen uit welk potje geld welke uitgave is gekomen etc.
Excel zou al haast genoeg zijn
Maar dat lijkt me alleen maar omslachtiger en krijg je nooit een sluitende boekhouding natuurlijk. Verder gaat dit bij mij bij het importeren vrijwel automatisch.Anoniem: 177841 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:43:
Zelf enkel geinteresseerd in inkomsten/uitgaven koppelen aan een bepaalde mutatiepost, en daarover rapportjes maken. Dus niet bepalen uit welk potje geld welke uitgave is gekomen etc.
Sluitend zal ie wel zijn als je alle bij/afschrijvingen een mutatiepost toekend, de controle er op is lastigerSteeringWheel schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:48:
[...]
Maar dat lijkt me alleen maar omslachtiger en krijg je nooit een sluitende boekhouding natuurlijk. Verder gaat dit bij mij bij het importeren vrijwel automatisch.
Toewijzen bij importeren is toch niet meest complexe... op basis van tekst(delen) van betaalkenmerk/begunstigde/rekening kom je een eind... hoe denk je dat bedrijven dat doen dan ?
(Toevallig nu werkend aan incasso/excasso SAP systeem
Is idd ook hoe Winbank het doet.Anoniem: 177841 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:54:
[...]
Toewijzen bij importeren is toch niet meest complexe... op basis van tekst(delen) van betaalkenmerk/begunstigde/rekening kom je een eind... hoe denk je dat bedrijven dat doen dan ?
(Toevallig nu werkend aan incasso/excasso SAP systeem)
Anoniem: 442061
Werkt Nanaab ook met OS Lion? Het forum is op dit moment niet bereikbaar en via google kan ik het antwoord niet vinden.
Mijn keuze ligt tussen Tim van ING en Nanaab. Simpel Huishoudboekje vraagt veel invoerwerk en daar heb ik niet zo'n zin in. Iemand ervaring en/of tips of ik beter Tim of Nanaab kan gebruiken?
Mijn keuze ligt tussen Tim van ING en Nanaab. Simpel Huishoudboekje vraagt veel invoerwerk en daar heb ik niet zo'n zin in. Iemand ervaring en/of tips of ik beter Tim of Nanaab kan gebruiken?
Naanab werkt wel op Lion, maar ik vind 'm niet zo fijn werken dat ik ervoor ga betalen.Anoniem: 442061 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:45:
Werkt Nanaab ook met OS Lion? Het forum is op dit moment niet bereikbaar en via google kan ik het antwoord niet vinden.
Tim valt denk ik al af!! aangezien ING zelf al niet te bereiken is
Ik beheer voor een bekende van mij haar geld.
Ik had hier altijd een excelsheet voor maar naar aanleiding van dit topic heb ik WinBank eens gedownload, en mijn eerste conclusie is "Had ik dit programma maar een jaar eerder gedownload!".
Het enige waar ik mee kamp zijn reserveringen.
Ik boek elke maand een bepaald bedrag naar haar spaarrekening (80 EURO)
Daarvan is 40 EURO reservering onderhoud auto en 40 euro reservering kleding.
Hoe kan ik nu ergens een totaal saldo krijgen wat beschikbaar is voor kleding of voor onderhoud van de auto
Ik had hier altijd een excelsheet voor maar naar aanleiding van dit topic heb ik WinBank eens gedownload, en mijn eerste conclusie is "Had ik dit programma maar een jaar eerder gedownload!".
Hoe kan ik nu ergens een totaal saldo krijgen wat beschikbaar is voor kleding of voor onderhoud van de auto
Dat is een goede vraag. Je zou een groep 'Spaarrekening' kunnen maken met daaronder 2 bronnen 'reservering kleding' en 'reservering onderhoud auto' (brontype 'rekening'). Bij het importeren splits je telkens het bedrag naar die 2 bronnen. Of om het makkelijker te maken, doe je 2 overschrijvingen van 40,- met een omschrijving die je kunt gebruiken als importeerlabel zodat het importeren automatisch gaat.Grolsch schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:24:
[...]
Edit: nu ik erover nadenk zou ik het nog anders doen. Gewoon 1 bron Spaarrekening, en de 2 reeds genoemde bronnen als variabele uitgaven (maar dan zonder 'reservering' ervoor). Dan voor die 2 bronnen een budget van 40,- p/m. Adhv het budget overzicht kun je dan zien wat je nog over hebt.
[ Voor 13% gewijzigd door SteeringWheel op 25-01-2012 21:52 ]
Ik gebruik al enkele jaren Quicken. Enorm uitgebreid, enige nadeel is dat je alles manueel moet invoeren. Heb alleszinds nog niet gevonden hoe je automatisch transacties kan inbrengen van ING
Ga toch eens Winbank uitproberen
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
Neem aan dat je deze bedoeld Quicken Cash Manager (http://quicken.intuit.ca/...software/cash-manager.jsp - sorry, Canadese link). Heb het een tijd handmatig ingevoerd, maar omdat ik in Noord Amerika woon kon ik het ook automatisch laten importeren. Dat werkt toch een stuk handiger. Helaas heeft het geen ondersteuning voor mijn Nederlandse ING account.Blackminister schreef op zondag 04 maart 2012 @ 19:49:
Ik gebruik al enkele jaren Quicken. Enorm uitgebreid, enige nadeel is dat je alles manueel moet invoeren. Heb alleszinds nog niet gevonden hoe je automatisch transacties kan inbrengen van ING
Het is al eerder in dit topic genoemd, maar neem is een kijkje op www.mint.com . dat is min of meer de online versie van Quicken Cash Manager, maar dan gratis. Het heeft support voor de automatische import van je bank gegevens. Echer, zover ik weet alleen voor Noord Amerikaanse banken.
Gebruik het zelf ook, alleen vind ik dat het erg veel werk is om alles handmatig in te voeren.
Ik gebruik(te) gewoon nog een oud schriftje! En erop staat kasboek. Inkomsten, vaste lasten, op de bank, uitgaven. Een beetje plussen en minnen delen en keer. En je hebt een mooie overzicht. Ben nu druk bezig om een excel variant te maken.
Johann Sebastian Bach
Gebruik nu al goed 2 jaar Nibud Cashflow Manager.
Op zich best tevreden van, maar de laatste tijd valt het me enorm op dat de totalen grafiek die rekening houdt met het huidige rekeningsaldo en de prognose + trend, zowat vierkant gaat en niet correct is.
Iemand dit ook al opgevallen ? Of ben ik de enige die het momenteel voor heeft ?
Op zich best tevreden van, maar de laatste tijd valt het me enorm op dat de totalen grafiek die rekening houdt met het huidige rekeningsaldo en de prognose + trend, zowat vierkant gaat en niet correct is.
Iemand dit ook al opgevallen ? Of ben ik de enige die het momenteel voor heeft ?
-| Hit it i would ! |-
Anoniem: 449344
Hallo, ben nieuw en heb dit topic een beetje gevolgd. Ik was ook fervent Money-gebruiker, maar helaas... het moment is gekomen dat het niet meer werkt, en ondertussen hebben we ook een mac gekocht.
Ik ben dus ook op zoek naar een alternatief. Ik zag er al veel voorbij komen, die ik probeer te bekijken/testen.
Wat ik bij practisch al deze programma's mis, is de mogelijkheid om een portefeuille bij te houden. Niet dat ik zo'n uitgebreide portefeuille heb, maar wat ik heb wil ik toch wel in m'n overzicht krijgen.
Vele programma's hebben ook zo'n ingewikkelde import....(qif, ...)
Het liefst zou ik met Quicken willen werken. Is een beetje vergelijkbaar met Money, dezelfde functionaliteiten. Maar, daar is het weer niet mogelijk om te werken met een eenvoudige import....
Mint lijkt me ook wat, maar is niet beschikbaar voor niet-Amerikanen
Penningmeester, cashflow, afas lijken de portefeuille te missen
(ik overweeg een online toepassing, lijkt me handig om steeds toegang te hebben, en op "dode" momenten hieraan te kunnen werken...)
Ik ben dus ook op zoek naar een alternatief. Ik zag er al veel voorbij komen, die ik probeer te bekijken/testen.
Wat ik bij practisch al deze programma's mis, is de mogelijkheid om een portefeuille bij te houden. Niet dat ik zo'n uitgebreide portefeuille heb, maar wat ik heb wil ik toch wel in m'n overzicht krijgen.
Vele programma's hebben ook zo'n ingewikkelde import....(qif, ...)
Het liefst zou ik met Quicken willen werken. Is een beetje vergelijkbaar met Money, dezelfde functionaliteiten. Maar, daar is het weer niet mogelijk om te werken met een eenvoudige import....
Mint lijkt me ook wat, maar is niet beschikbaar voor niet-Amerikanen
Penningmeester, cashflow, afas lijken de portefeuille te missen
(ik overweeg een online toepassing, lijkt me handig om steeds toegang te hebben, en op "dode" momenten hieraan te kunnen werken...)
Ik heb Cashflow manager, en dat werkt op zich redelijk. Automatisch categoriseren werkt prima; nu alleen mijn vrouw nog zover krijgen dat ze zoveel mogelijk met pin betaalt :-) Zelf cash geld bijhouden gaat voor ons niet werken, dat is veel te omslachtig. Alleen grotere bedragen contant voer ik handmatig in.
Ik vindt alleen de uitvouwende views met de categorieën heel lastig om te navigeren. Een tree view waarin als items compleet nieuwe tree views verschijnen (compleet met eigen scroll bars) is gewoon geen goede UI. Dat maakt navigeren onnodig ingewikkeld. Ook heb ik al enige stabiliteitsproblemen ondervonden, en vond ik het registratieproces bijzonder omslachtig.
Ik vindt alleen de uitvouwende views met de categorieën heel lastig om te navigeren. Een tree view waarin als items compleet nieuwe tree views verschijnen (compleet met eigen scroll bars) is gewoon geen goede UI. Dat maakt navigeren onnodig ingewikkeld. Ook heb ik al enige stabiliteitsproblemen ondervonden, en vond ik het registratieproces bijzonder omslachtig.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ik merk dat ik nog steeds geen goede manier heb om mijn financiën te beheren. Juist om een beter inzicht te krijgen in mijn uitgaven patroon kom ik tekortkomingen tegen in de bekendere programma's. Zaken waar ik bijvoorbeeld tegen aanloop zijn:
- PayPal uitgaven bijhouden en controleren
- Contant geld beheren
- Gepinde uitgaven onderverdelen in kleinere uitgaven die ik onder verschillende posten kan plaatsen
Over het algemeen heb ik een redelijk goed beeld, maar niet tot in detail... Volgens mij moet ik zelf iets gaan bouwen..
- Contant geld beheren
- Gepinde uitgaven onderverdelen in kleinere uitgaven die ik onder verschillende posten kan plaatsen
Over het algemeen heb ik een redelijk goed beeld, maar niet tot in detail... Volgens mij moet ik zelf iets gaan bouwen..
_@/'
Dat lijken mij precies de dingen die op geen enkele manier te automatiseren zijn... (behalve misschien paypal maar ik weet niet of je daarvan afschrijvingen kunt downloaden). Dus wat zelfbouw je hiermee kan helpen ontgaat me? De meeste programma's kunnen toch al uitgaven splitsen?Steephh schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 03:05:
- Contant geld beheren
[ Voor 8% gewijzigd door SteeringWheel op 29-03-2012 12:52 ]
Dat van paypall weet ik niet zeker, maar de rest werkt allemaal met winbank!Steephh schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 03:05:
Ik merk dat ik nog steeds geen goede manier heb om mijn financiën te beheren. Juist om een beter inzicht te krijgen in mijn uitgaven patroon kom ik tekortkomingen tegen in de bekendere programma's. Zaken waar ik bijvoorbeeld tegen aanloop zijn:
- Contant geld beheren
Over het algemeen heb ik een redelijk goed beeld, maar niet tot in detail... Volgens mij moet ik zelf iets gaan bouwen..![]()
Gewoon een kas bij houden, en kosten splitsen is standaard functionaliteit.
Ik heb met winbank gewoon voor mijn creditcard en paypal ieder een tussenrekening gemaakt. (In Winbank heet het dan een bron, geloof ik) Iedere transactie die ik met creditcard/paypal betaal vul ik daarop in, met een omschrijving wat ik daarmee gekocht heb. Zo hoef ik ook niet meer achteraf uit te splitsen.
Aan het eind van de maand download ik dan alle transacties van mijn rekeningen naar Winbank. Daarbij zitten dan ook de afschrijvingen van paypal en de totaalafschrijving van mijn creditcard. Uiteindelijk moeten dus na iedere maand die tussenrekeningen op 0 staan (evenveel erbij als eraf), anders klopt er iets niet. Heel simpele controle of alles klopt.
Aan het eind van de maand download ik dan alle transacties van mijn rekeningen naar Winbank. Daarbij zitten dan ook de afschrijvingen van paypal en de totaalafschrijving van mijn creditcard. Uiteindelijk moeten dus na iedere maand die tussenrekeningen op 0 staan (evenveel erbij als eraf), anders klopt er iets niet. Heel simpele controle of alles klopt.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik gebruik sinds mijn vriendin (ondertussen vrouw) en ik samenwonen en we een gezamenlijke rekening hebben Naanab Free. Het werkt behoorlijk goed, ik kan netjes alles van de ING importeren en hij doet veel uitgaven automagisch categoriseren.
Sinds kort hebben we ook een spaarrekening geopend bij de WestlandUtrecht Bank.
Sindsdien snapt Naanab er (logischerwijs) niets meer van. We sparen iedere maand behoorlijk wat, maar volgens de trends van de ING maken we dus dik verlies op de rekeningen.
Is het mogelijk om transacties van en naar bepaalde rekeningen (automatisch) niet te laten meenemen in de berekeningen?
Sinds kort hebben we ook een spaarrekening geopend bij de WestlandUtrecht Bank.
Sindsdien snapt Naanab er (logischerwijs) niets meer van. We sparen iedere maand behoorlijk wat, maar volgens de trends van de ING maken we dus dik verlies op de rekeningen.
Is het mogelijk om transacties van en naar bepaalde rekeningen (automatisch) niet te laten meenemen in de berekeningen?
Ik heb het al eens zien langs komen, maar voor de ietwat serieuzere "thuis-boekhouder" zou ik toch eens aanraden om gnucash te proberen.
Voordelen voor mij zijn: werkt onder mac, linux, windows, dubbel-boekhouden, flexibel
Nadelen: niet automatisch invoernen van je internetbankieren .csv files
Toelichting:
Gnucash is een dubbel-boekhoudprogramma, wat op het eerste gezicht eng klinkt (zeker als je nooit iets met boekhouden hebt gedaan), maar in feite doet iedereen die in excel klooit (ik vroeger ook) al hetzelfde: je boekt iets af van een post (je bankrekening) en ergens op (uitgaven aan categorie x).
Voordeel van dubbel boekhouden is bijvoorbeeld: stel je boekt 1000 euro heen en weer tussen je spaar en betaalrekening. Toen ik dat in excel deed leek het alsof ik 2000 euro meer had uitgegeven die maand, tenzij je dat weer handmatig corrigeert. Nog beter voorbeeld: stel ik schiet een kado voor een collega voor. Alleen mijn bijdrage is dan een utigave, de rest gaat naar de post "krijg ik nog terug van anderen" (ook wel bekend als debiteuren). Als je het eenmaal door hebt heeft het alleen maar voordelen.
Mijn routine ziet er ongeveer als volgt uit:
2 keer per maand werk ik GnuCash bij, door de boekingen van internetbankieren handmatig over te tikken. Klinkt omslachtig, en er zijn wel mensen bezig met .csv files importeren, maar heb ik me nog nooit echt in verdiept. Na verloop van tijd gaat het overigens vrij snel, GnuCash onthoudt per bankrekening wat je eerder in hebt gevoerd, dus bij het intikken van "bo" suggereert hij al zelf "boodschappen" en vult de uitgavecategorie voor je in.
Aangezien ik vrij weinig met cash doe weet ik nog wel waar ik dat die twee weken aan heb uitgegeven, ongeveer, dus dat voer ik ook in. Omdat ik de pin-transacties dan al heb ingevoerd, zie ik in gnucash eenvoudig hoeveel contant geld ik uitgegeven moet hebben.
Verder kun je het zo ingewikkeld maken of eenvoudig houden als je wilt, door zelf uitgavencategorieen of rekeningen toe te voegen. Het is maar hoe gedetailleerd je het wilt bijhouden.
Voordelen voor mij zijn: werkt onder mac, linux, windows, dubbel-boekhouden, flexibel
Nadelen: niet automatisch invoernen van je internetbankieren .csv files
Toelichting:
Gnucash is een dubbel-boekhoudprogramma, wat op het eerste gezicht eng klinkt (zeker als je nooit iets met boekhouden hebt gedaan), maar in feite doet iedereen die in excel klooit (ik vroeger ook) al hetzelfde: je boekt iets af van een post (je bankrekening) en ergens op (uitgaven aan categorie x).
Voordeel van dubbel boekhouden is bijvoorbeeld: stel je boekt 1000 euro heen en weer tussen je spaar en betaalrekening. Toen ik dat in excel deed leek het alsof ik 2000 euro meer had uitgegeven die maand, tenzij je dat weer handmatig corrigeert. Nog beter voorbeeld: stel ik schiet een kado voor een collega voor. Alleen mijn bijdrage is dan een utigave, de rest gaat naar de post "krijg ik nog terug van anderen" (ook wel bekend als debiteuren). Als je het eenmaal door hebt heeft het alleen maar voordelen.
Mijn routine ziet er ongeveer als volgt uit:
2 keer per maand werk ik GnuCash bij, door de boekingen van internetbankieren handmatig over te tikken. Klinkt omslachtig, en er zijn wel mensen bezig met .csv files importeren, maar heb ik me nog nooit echt in verdiept. Na verloop van tijd gaat het overigens vrij snel, GnuCash onthoudt per bankrekening wat je eerder in hebt gevoerd, dus bij het intikken van "bo" suggereert hij al zelf "boodschappen" en vult de uitgavecategorie voor je in.
Aangezien ik vrij weinig met cash doe weet ik nog wel waar ik dat die twee weken aan heb uitgegeven, ongeveer, dus dat voer ik ook in. Omdat ik de pin-transacties dan al heb ingevoerd, zie ik in gnucash eenvoudig hoeveel contant geld ik uitgegeven moet hebben.
Verder kun je het zo ingewikkeld maken of eenvoudig houden als je wilt, door zelf uitgavencategorieen of rekeningen toe te voegen. Het is maar hoe gedetailleerd je het wilt bijhouden.
[ Voor 3% gewijzigd door dj1981 op 24-04-2012 23:55 ]
Op datzelfde principe is winbank gebaseerd. Maar die kan wél data inlezen via het formaat dat de banken beschikbaar stellen.
Het werkelijke verschil lijkt hem dus in de ondersteunde besturingssystemen te zitten?
Het werkelijke verschil lijkt hem dus in de ondersteunde besturingssystemen te zitten?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik ben ook opzoek naar een beheer programma, doel is inzicht krijgen in diverse kosten (eten, kleding, reizen). Liefst doe ik dit vanaf mijn Ipad ergens online. Ik ben geen financieel talent, moet dan ook niet te moeilijk zijn. In het verleden weleens met Yunoo aan de slag geweest, maar wellicht zijn er in de tussentijd fantastische programma`s uitgekomen waar ik niet bekend mee ben. Iemand een tip?
Anoniem: 207968
Yunoo heeft een "flinke" update gehad.FicoF schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:37:
Ik ben ook opzoek naar een beheer programma, doel is inzicht krijgen in diverse kosten (eten, kleding, reizen). Liefst doe ik dit vanaf mijn Ipad ergens online. Ik ben geen financieel talent, moet dan ook niet te moeilijk zijn. In het verleden weleens met Yunoo aan de slag geweest, maar wellicht zijn er in de tussentijd fantastische programma`s uitgekomen waar ik niet bekend mee ben. Iemand een tip?
Zo is de website nu afaspersonal.nl maar yunoo.nl verwijst je ook nog wel door.
Voor 3 euro per maand kun je de uitgebreide versie nemen, die 1 maand gratis uit te proberen is
Is een excelletje niet voldoende? Via Skydrive (onderdeel van hotmail) een excelbestand maken en je kunt 'm overal openen.
In principe wel natuurlijk, in Excel heb jezelf totale vrijheid en dergelijke. Ik wil alleen niet om de 3 dagen dat ding updaten. Beetje programma heeft een import functie die alle transacties herkend. Dat is wel zo prettig.EnerQi schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:11:
Is een excelletje niet voldoende? Via Skydrive (onderdeel van hotmail) een excelbestand maken en je kunt 'm overal openen.
Als statistieken man wil ik ook wel eens zoiets proberen. Heb verschillende pakketten (Mac) bekeken, maar het komt er uiteindelijk toch op neer dat er aardig wat handmatig werk zal zijn. Automatisch importeren/syncen met Rabo is er natuurlijk niet bij (ook voor read-only random reader vereist). Daar baal ik wel van. Iemand die dit via een omweg heeft kunnen oplossen?
/edit
Afaspersonal eens geprobeerd. Import werkt inderdaad erg makkelijk met de plugin..
Maar op de site schrijven ze dat een Gold MasterCard en PayPal supported zijn. Ik zie niet hoe? En aangezien ik daar veel mee doe is dat wel k*t natuurlijk
/edit
Afaspersonal eens geprobeerd. Import werkt inderdaad erg makkelijk met de plugin..
Maar op de site schrijven ze dat een Gold MasterCard en PayPal supported zijn. Ik zie niet hoe? En aangezien ik daar veel mee doe is dat wel k*t natuurlijk
[ Voor 25% gewijzigd door UltraSub op 20-10-2012 12:08 ]