Programma om geld mee te beheren

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 1.490.523 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:02

ptjuh

New day, same old shit

Deze werd aangegeven toen ik de site openende voor 2fa...

verder heb ik het niet geprobeerd of bekeken. Ik gebruik geldzaken al jaren niet meer. Toevallig dat er nog een account op stond :)

Its all in the little things that people do..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Iemand ervaring met het feit dat zijn/haar gocardless account plots verdwenen lijkt?

Plots werkte sync niet, probeerde in te loggen op mijn account bij Gocardless, lukte niet.
Ik vraag een paswoord reset aan, ontvang nooit een mail.
Als test probeer ik een nieuw account aan te maken met mijn e-mail adres en dat lukt.
Heb dit laatste niet voltooid en een support ticket gelogd.
Ik gebruik gocardless enkel voor sync naar Actual Budget.

Maar mijn account (aangemaakt februari 2025) lijkt dus plots niet meer te bestaan.

[ Voor 11% gewijzigd door BlackShadow op 20-08-2025 22:26 ]

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

BlackShadow schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:25:
Iemand ervaring met het feit dat zijn/haar gocardless account plots verdwenen lijkt?

Plots werkte sync niet, probeerde in te loggen op mijn account bij Gocardless, lukte niet.
Ik vraag een paswoord reset aan, ontvang nooit een mail.
Als test probeer ik een nieuw account aan te maken met mijn e-mail adres en dat lukt.
Heb dit laatste niet voltooid en een support ticket gelogd.
Ik gebruik gocardless enkel voor sync naar Actual Budget.

Maar mijn account (aangemaakt februari 2025) lijkt dus plots niet meer te bestaan.
Ik heb wel laatst een keer een nieuwe API key moeten maken, maar ik heb nooit gehad dat mijn account helemaal weg was :o

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Oon schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:56:
[...]

Ik heb wel laatst een keer een nieuwe API key moeten maken, maar ik heb nooit gehad dat mijn account helemaal weg was :o
Ondertussen antwoord gekregen van support, zij vinden mijn origineel account niet terug.
Ik heb intussen een nieuw kunnen aanmaken met hetzelfde e-mail adres (100% zeker want ik heb de originele welkomstmail nog).

Héél vreemd...

EDIT:
Plots zie ik mijn originele Secret staan in mijn account met creatiedatum 15 februari.
Support het nu toch in orde gekregen en de accounts samengevoegd?
Het wordt alleen maar vreemder...

[ Voor 18% gewijzigd door BlackShadow op 21-08-2025 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
ironheart schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:23:
Iemand bekend met een online programma dat double entry boekhouden doet én forecasting over bijvoorbeeld 5 jaar? Én budgetting? Mag wat kosten. Ik kom uit op gnucash maar die is offline en opensource. Ik doel op iets van een gerenomeerd bedrijf. Quicken hoor ik goede verhalen over, nooit geprobeerd. Exact Online? Het is echter wel voor prive finances en geen bedrijf, erg overkill, ik weet het but I love my numbers.
Het is een oude post, maar toch even een reactie.
Ik gebruik al jaren Quicken (sinds 2005, denk ik), eerst "onbetaald", tegenwoordig betaald. Probleem is dat je het alleen met een adres in de US kan gebruiken, maar daar is omheen te komen.
Het kost wel wat, maar het is het wel waard, vind ik.

Nu ben ik natuurlijk wel Nederlander, dus ik ben al een paar jaar ook op zoek naar een alternatief. Liefst iets dat ik zelf kan hosten, dat niet al te moeilijk in gebruik is én een 'kalender view" heeft, waarmee je vooruit kan kijken. Daarmee zie je dus, met de geplande inkomsten/uitgaven wat je saldo is op een rekening op datum X in de toekomst (of het verleden).
Dat heb ik dus nog nergens gevonden...

Actual werkt anders, heeft een soort van "vooruit" kijken, maar dat is per maand.
Firefly heeft het niet en, vziw, komt het ook niet.

Verder nog wat aan het rondkijken geweest, maar nog niks gevonden... Mochten er tips zijn, houd ik mij zeker aanbevolen!

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ben.Hahlen schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:31:
[...]

Ik gebruik al jaren Quicken (sinds 2005, denk ik), eerst "onbetaald", tegenwoordig betaald. Probleem is dat je het alleen met een adres in de US kan gebruiken, maar daar is omheen te komen.

Nu ben ik natuurlijk wel Nederlander, dus ik ben al een paar jaar ook op zoek naar een alternatief. Liefst iets dat ik zelf kan hosten, dat niet al te moeilijk in gebruik is én een 'kalender view" heeft, waarmee je vooruit kan kijken. Daarmee zie je dus, met de geplande inkomsten/uitgaven wat je saldo is op een rekening op datum X in de toekomst (of het verleden).

Actual werkt anders, heeft een soort van "vooruit" kijken, maar dat is per maand.

Verder nog wat aan het rondkijken geweest, maar nog niks gevonden... Mochten er tips zijn, houd ik mij zeker aanbevolen!
Heb je YNAB ooit geprobeerd?

De enige reden dat ik van YNAB naar Actual ben overgestapt is omdat Actual gratis is, maar die doet wel veel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan_Germs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:31:
[...]

Ik gebruik manager.io. Dat is wel echt boekhouden, dus boekhoudkundige kennis is wel nodig. Ik lees wel alle bankafschriften in als MT940-file en dat werkt prima, daarna kun je de boekingen completeren vanuit je grootboekschema. Alles volledig flexibel.
Manager kan ook forecasten; eerlijk gezegd gebtuik ik dat niet. Wel maak ik jaar/maandbudgetten die te gebruiken zijn in de rapportages.

Er is ook een actief forum, wellicht dat je daar meer kunt vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Johan_Germs op 29-08-2025 15:19 . Reden: iets meer achtergrond/detail over de mogelijkheden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Oon schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:32:
[...]
Heb je YNAB ooit geprobeerd?

De enige reden dat ik van YNAB naar Actual ben overgestapt is omdat Actual gratis is, maar die doet wel veel
Nee, wel vaak naar gekeken.
Net als bij Actual (denk ik) gaat het daar voornamelijk om budgetteren en dat is nog een stukje waar ik goed naar moet kijken, hoe dat precies gaat.

Ik voer nu gewoon alles handmatig in (en dat vind ik prima, want dat geeft mij meer overzicht dan het automatisch te laten doen).
Johan_Germs schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:16:
[...]
Ik gebruik manager.io. Dat is wel echt boekhouden, dus boekhoudkundige kennis is wel nodig. Ik lees wel alle bankafschriften in als MT940-file en dat werkt prima, daarna kun je de boekingen completeren vanuit je grootboekschema. Alles volledig flexibel.
Manager kan ook forecasten; eerlijk gezegd gebtuik ik dat niet. Wel maak ik jaar/maandbudgetten die te gebruiken zijn in de rapportages.

Er is ook een actief forum, wellicht dat je daar meer kunt vinden.
Dat is inderdaad wel echt boekhouden... Misschien overkill, maar eens bekijken.

Blog

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste