Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 73 ... 124 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
De klep lijkt een fleck 5600sxt te zijn.
En de fles en vat zullen wel universeel zijn.
Hydrotense is een verkoper. Geen merkt... Nouja ze kunnen er een sticker van hun op plakken. Maar dat maakt nog niet dat ze het ook maken..

Meer info over ontharders https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1562382/0
Want het is hier offtopic.

[ Voor 14% gewijzigd door jack zomer op 26-03-2021 16:49 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ranzige pad schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:14:
Andere puntjes,
- Boven in een blind plaat om de kabels we te moffelen
- De plankjes een keer nette planken in leggen.
- Extra kamgoot
- Aarding van de coax installatie nog eens fatsoeneren.
- Hue bridges ophangen, gestapeld werkt niet zo lekker en wordt zo warm.(en 3 zijn echt nodig met 150 lampen)
- Dymo labelaar kopen om toekomstige ranzigheden met een stift te voorkomen!
;) :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:08
Een labelprinter is inderdaad DE BOM! Kan echt niet meer zonder mijn Brother label maker. Heb vanmiddag ook weer labels gemaakt voor bekabeling van de vloerverwarming.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 20:36
FrankHe schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:36:
Een labelprinter is inderdaad DE BOM! Kan echt niet meer zonder mijn Brother label maker. Heb vanmiddag ook weer labels gemaakt voor bekabeling van de vloerverwarming.
Het voordeel van de Brother labelprinters is dat er een speciale reeks genaamd HSe labels verkrijgbaar zijn, dit zijn labels waar de printer op kan afdrukken, je schuift vervolgens het label over de kabel en gaat er langs met de fohn, en je hebt de kabel zeer netjes gelabeld.

Link voor de Brother variant: https://www.123inkt.nl/Brother-HSe-231-krimpkous-tape-zwart-op-wit-12-mm-origineel-HSE231-i26538-t20622.html

Of voor de Dynamo variant: 123inkt.nl/Dymo-1805443-IND-Rhino-tape-krimpkous-zwart-op-wit-24-mm-origineel-1805443-i16040-t25053.html

Let wel op dat de goede variant wordt besteld, ik heb voor nu even gauw een voorbeeld gezocht

Voorheen toen ik dit nog niet had ontdekt, zat ik altijd vlaggetjes te maken aan de kabels, opzich werkte dit wel maar na een jaar lagen alle labels op de grond, ik gebruik nu de HSe labels voor +- 1 jaar, en heb tot op heden nog nooit problemen ermee gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 28-03-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:08
BladeSlayer1000 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:23:
[...]

Het voordeel van de Brother labelprinters is dat er een speciale reeks genaamd HSe labels verkrijgbaar zijn, dit zijn labels waar de printer op kan afdrukken, je schuift vervolgens het label over de kabel en gaat er langs met de fohn, en je hebt de kabel zeer netjes gelabeld.

Link voor de Brother variant: https://www.123inkt.nl/Brother-HSe-231-krimpkous-tape-zwart-op-wit-12-mm-origineel-HSE231-i26538-t20622.html

Of voor de Dynamo variant: 123inkt.nl/Dymo-1805443-IND-Rhino-tape-krimpkous-zwart-op-wit-24-mm-origineel-1805443-i16040-t25053.html

Let wel op dat de goede variant wordt besteld, ik heb voor nu even gauw een voorbeeld gezocht

Voorheen toen ik dit nog niet had ontdekt, zat ik altijd vlaggetjes te maken aan de kabels, opzich werkte dit wel maar na een jaar lagen alle labels op de grond, ik gebruik nu de HSe labels voor +- 1 jaar, en heb tot op heden nog nooit problemen ermee gehad.
Ik heb nog geen last gehad van loslatende labels. Voor kabelvlaggen gebruik ik wel TZe-S labels, extra klevend, en die blijven vooralsnog allemaal netjes zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCMascha
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-09-2021
ro3lie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:56:
Iemand een goed idee om een netwerkkabel over een platdak te bevestigen en weg te werken?
Dakblokken. Schnable euroclip in het zwart erop en dan een zwarte PVC-pijp erin zou ik persoonlijk het mooiste vinden op een zwart dak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:40
[b]ranzige pad in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

[...]

ja klopt, MEN gaat er vanuit dat je hem in de woonkamer als centrale eenheid gebruikt, nou nooit van mijn leven :)
Je kan de led gewoon uitzetten (of minder fel, maar 5 i.p.v. 100 is nog steeds best veel licht) via de tahomalink website (om de één of andere vage reden kan dit dan weer niet via de app). Je kunt dit vinden onder mijn account, box en dan box led.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:40
wvanommen schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:37:
[...]

Je kan de led gewoon uitzetten (of minder fel, maar 5 i.p.v. 100 is nog steeds best veel licht) via de tahomalink website (om de één of andere vage reden kan dit dan weer niet via de app). Je kunt dit vinden onder mijn account, box en dan box led.
jemig, een lampje van een device uitzetten via de website van de leverancier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

wvanommen schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:37:
[...]

dank voor de tip, direct toegepast!

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:37
DutchKel schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:53:
[...]

Als je eruit bent wil je het dan ajb delen? Ik heb namelijk bijna hetzelfde probleem. Met als enige verschil dat ik er al kiezelsteentjes op heb liggen.

Ik neig ernaar om tegels her en der ertussen te leggen (met rubberen matjes eronder) en dan tussen de rubberen matjes de netwerkkabels te leggen. Het gevaar is wel dat als je op de kiezelsteentjes gaat lopen en de kabel loopt eronder dat de kabel kapot gaat omdat een steentje dan net verkeerd ligt.

Ik heb de tegels al op het dak liggen, ze moeten alleen deels nog tussen de kiezelsteentjes gelegd worden. Ik heb het deel waar de kabel moet komen nog niet gelegd omdat ik nog niet helemaal over de oplossing eruit ben.

[Afbeelding][Afbeelding]

Bij de linker foto zie je hoe de tegels uiteindelijk zouden moeten komen te liggen. Dit zorgt ervoor dat het dak ook minder snel beschadigd als je eroverheen loopt. Er liggen een paar tegels nog dubbel omdat deze verder nog gelegd moeten worden.

Op de rechter foto zie je een switch tegen de muur aan zitten, van daar moeten er 2 of 3 kabels naar de hoek aan de andere kant worden gelegd. 2 is voor cameras en de 3e is voor een eventueel access point.
Toevallig via het werk een oplossing gevonden.
Exacte naam weet ik niet maar ik vind ze onder de term 'Dakleidinghouder'.
Hier kan je een buis in vastklemmen, het laatste stuk naar het AP los ik dan op met een flexibele buis/slang.

De unit is al kant en klaar inclusief gewicht en zal dan als volgt op je dak staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qkwks9_hnzdLy2u7XGuUJ1LeEH8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TELlYJcHXlaQ5q3JsxsfLLkk.jpg?f=user_large

https://www.elektrobode.n...-10mm-pa-pe-zwart-5218700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-08 14:46
ranzige pad schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:22:
Mijn kastje:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat zit er in:
#CategoryProduct
1KabelsUbiquiti UniFi SFP+ DAC Patch Cable (0,5 meter)
1Netwerk switchesTP-Link TL-SG1008D-8-Port Gigabit Desktop Switch v6.0
2Netwerk switchesUbiquiti UniFi Switch 8-poorts
1Netwerk switchesUbiquiti UniFi Switch Gen 2 (24-poorts 95W PoE+)
2Access pointsUbiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)
1Access pointsUbiquiti UniFi nanoHD (1-pack)
1Modems en routersUbiquiti UniFi Dream Machine Pro
2NetwerkaccessoiresMerkloos 19" patchpaneel (1U, 24x RJ-45 Cat. 6)
1Vaste telefonieGigaset SL910
1Overige AV-accessoiresHirschmann HMV41 CAI Versterker
1Bewakingscamera'sUbiquiti UniFi Video G3-FLEX Camera
1Digitus Ecoline 8U 19 inch wand kast patch beugel
2Patchkast-stekkerdoos 8voudig

Kabels:
- 5 rol 100m UTP Cat 6Belden 7965E
- 1 rol UTP-kabel Cat.6 Belden OSP6U (waterdicht / grondkabel)
- 1 rol 100m Hirschmann KOKA 799
- Een paar handen vol 100% koper patch kabeltjes

Rest:
#CategoryProduct
3BasisstationsPhilips Hue Bridge 2.0
1BasisstationsSomfy TaHoma Box v2
1BasisstationsGardena smart SILENO life 750
1NetwerkopslagSynology DiskStation DS1618+

Voorlopig ben ik wel even klaar, krijg anders alleen maar meer gaten in de achterwand ;) Misschien nog eens wat nette labels plakken op de devices en kabels.
@ranzige pad ; je schrijft dat je een "Digitus Ecoline 8U 19 inch wand kast patch beugel" in gebruik hebt. Maar volgens de specs die ik tegenkom is die 23,5cm diep.. een UDM Pro is al 28,5cm diep.. (ik liep daar namelijk ook tegen aan) Klopt dat dan wel? Of heb je een diepere variant van de Digitus Ecoline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:54

Toppe

Oké ✅

ro3lie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:16:
[...]

Hier kan je een buis in vastklemmen, het laatste stuk naar het AP los ik dan op met een flexibele buis/slang.

De unit is al kant en klaar inclusief gewicht en zal dan als volgt op je dak staan:
[Afbeelding]

Dit is 8-10mm? Wel leuk geprijsd.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:18
[...]

[Afbeelding]

Maar dat is precies wat @Xander als eerste reactie aandroeg:
Xander in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

Als je op de link klikt die Xander aangeeft zie je precies dit ding staan op de foto :9

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
[...]

[Afbeelding]

Haha die oplossing had ik je ook al gegeven een week geleden. ;)

Maar 8-10mm, daar krijg je toch geen bruikbare buis in? Als je een dikke kabel koopt kun je die bijna direct erin klemmen. ;)

Met die "adapter" erbij kun je er dus ook gewoon buiszadels op schroeven.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Xander schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:11:
[...]

Haha die oplossing had ik je ook al gegeven een week geleden. ;)

Maar 8-10mm, daar krijg je toch geen bruikbare buis in? Als je een dikke kabel koopt kun je die bijna direct erin klemmen. ;)

Met die "adapter" erbij kun je er dus ook gewoon buiszadels op schroeven.
Ooh. Haha.
Als je gaat zoeken bestaat de 16mm versie ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
ro3lie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:00:
[...]

Ooh. Haha.
Als je gaat zoeken bestaat de 16mm versie ook
Heb je daar een link van?

Weet je zeker dat het is voor ø 16mm ? En niet voor een draad van 16mm²? Dat scheelt nogal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 19:08
wij boren er gewoon euroclips op om er pijp op te monteren

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:24
Werk in uitvoering, dag 1.

Cat6a door het huis getrokken, ging soepel.
UDMP op glas gekwakt en samen met de switch geconfigged. Eitje.

3 uur bezig geweest met die verdomde tool less rj45 en keystones. FAIL.
Krijg ze nog niet lekker, kleur combo's zijn echt naar. Hangt op 100mbit.

Morgen in de herkansing :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyFWuncEE0wX8S1DEK6y6GqeGug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/olGL2tdLciT3JytR09WxdhJR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

nero355

@ppeterr Haal dat accesspoint daar eens weg! :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
nero355 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 00:13:
@ppeterr Haal dat accesspoint daar eens weg! :P
Die staat daar heerlijk te belanceren tot zijn uiteindelijke plekje klaar is, dont worry :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Nieuwe woning dus eerst klussen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ib519cl8_at-2cyeE3G08e8gbOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uX1c5HERjGwvjltj06kdroFz.jpg?f=fotoalbum_large

Meterkast voor pics:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_v5TxoggzwPQ9eQj-Tj54Oylu8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U8PihxqDv8D9c4uItoTDF7y1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HyZ2I-7HQ4aO8n4Js1oyths__lE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hmoeglAvBpfBGvVSDH2H2ULY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwsGNFPyOyqMtY54j5203zC58E0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Niq3IKGGW8K4NpdjzIxbMU3t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hz90fgDxbXXgUpIzOpy4vsHXCXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AmG12LseDWV97DHeWyecv44B.jpg?f=fotoalbum_large

Zonnepanelen en warmtepomp aanwezig.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

PcDealer schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 06:22:
...

Zonnepanelen en warmtepomp aanwezig.
Geniet ervan!

Mooi lege meter kast, ben ik jaloers op.

Wel weer erg jammer dat er dan toch weer wat vaklui komen die draden en pvc pijp zo ongeveer in het midden van alle riant beschikbare ruimte monteren. Die pvc pijp met aarde kan natuurlijk veel beter naast de meter kast en de glasvezel had natuurlijk veel mooier eerst lager bij de vloer naar links gekund. Maar goed, dat is allemaal aan te passen.

Veel klus plezier.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het eerste wat ik deed toen de monteur van KPN weg was is die sticker verwijderen waar dat glasvezelkastje op zit. Mijn meterkast is net vernieuwd en ziet er ongeveer net zo maagdelijk uit als die van jou. Daar gaat zo'n lelijke sticker niet in passen. Uiteraard na verwijdering van de sticker netjes het glasvezelkastje weer terug gehangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37
PcDealer schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 06:22:
Gefeliciteerd en veel plezier met een schoon canvas als meterkast!
Er lijkt iets mis met je camera, zie er vaak een vinger op terug ;)

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05

Theuno

Da Devil Crew

Gefeliciteerd Mr G! Wel fijn zo leeg!
Wat hangt er voor kastje naast je groepen?

Ongelooflijk trouwens dat er nog installateurs zijn die een kookgroep installeren in een kast die gewoon 3 fase heeft! |:( |:( |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Theuno op 02-04-2021 11:17 . Reden: Mr G ]

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ro3lie
Xander schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:22:
[...]

Heb je daar een link van?

Weet je zeker dat het is voor ø 16mm ? En niet voor een draad van 16mm²? Dat scheelt nogal.
Ah.. Klopt, maar alsnog opgelost met dit artikel :+

Ik heb nu 6 houders + die klemmen besteld.
Dan kan daarop een buisklem geschroefd worden.

Als ze binnen zijn zal ik een update versturen.

https://www.bengshop.nl/o...-doos-van-25-5218882-art/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 17:07
Theuno schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:16:
[...]
Ongelooflijk trouwens dat er nog installateurs zijn die een kookgroep installeren in een kast die gewoon 3 fase heeft! |:( |:( |:(
Hoezo? Als je een kookplaat op 2x230V hebt wordt aansluiten op 3 fasen lastig, soms kan het inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Welke prutser heeft die buizen zo door elkaar gepropt ?! :X Ziet er niet uit! :F

* nero355 zou echt serieus :( worden als hij dit in zijn huis zou aantreffen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:59

The Executer

Lekker belangrijk!

nero355 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:45:
[...]

Welke prutser heeft die buizen zo door elkaar gepropt ?! :X Ziet er niet uit! :F

* nero355 zou echt serieus :( worden als hij dit in zijn huis zou aantreffen...
Och, dat is bij mij helaas niet anders :X . Denk dat je weinig meterkasten aantreft die dit beter hebben. Vindt het zelf ook geen gezicht hoor.

Wat ook leuk is, de schakelaars van de fasen kloppen niet bij mij. Schakelaar 1 doet fase 2, en schakelaar 2 doet fase 1. Dat vindt mijn OCD niet zo leuk O-) . Toen we de nieuwe meter kregen gevraagd of de monteur dit wilde aanpassen, maar deze man was net zo flexibel als beton :P.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05

Theuno

Da Devil Crew

AtRi schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:55:
[...]

Hoezo? Als je een kookplaat op 2x230V hebt wordt aansluiten op 3 fasen lastig, soms kan het inderdaad.
Dat los je op bij je kookplaat, maar in een nieuwbouwhuis met 3 fase leg je gewoon 3 fase naar de kookplaat.
Als je dan ook een nieuwe kookplaat koopt (want nieuwe keuken en nieuw huis), koop je een nieuwe kookplaat die daar maximaal gebruik van maakt.

Maar daar blijven mensen die een huis kopen tegenaan lopen, zoals ook vaak te zien in oa. Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

The Executer schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:52:
gevraagd of de monteur dit wilde aanpassen, maar deze man was net zo flexibel als beton :P
Ook dat schijnt heel vaak helaas niet anders te zijn... ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Daarover gesproken: Wat te denken van die ene flexbuis links? Die deurbelkabeltjes die buitenom gaan? De buisjes met "200" en "135" die niet op een dubbele buizenkam zitten maar buitenom gaan? De zwarte flexbuis met coax die verder doorloopt naar beneden dan de gele er naast? De PVC buis rechts waar de tekst zichtbaar is? Nee, OCD is helemaal niet fijn, het zorgt er wel voor dat de boel over het algemeen netter oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

nero355 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:56:
[...]

Ook dat schijnt heel vaak helaas niet anders te zijn... ;(
Ach, ik kon het altijd vragen. Maar zelfs een foto'tje maken van het gedeelte voor de meter etc mocht al niet, werd hij compleet boos over, hele preek gehad van hem. Had helemaal geen kwaad zin oid, heb vroeger metalectro gedaan, en aangezien het gedeelte voor de meter 1 van de best bewaaarde geheimen is was ik gewoon ff benieuwd.

Dit is hoe het er bij ons uitziet, nieuwbouw uit 2008:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KY5wMTxk4INYwbYYJhbLz_4W5DM=/f/image/RP0MTEpO7tjHlvL7tKquhDu3.jpg
sypie schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:25:
[...]

[...]

Daarover gesproken: Wat te denken van die ene flexbuis links? Die deurbelkabeltjes die buitenom gaan? De buisjes met "200" en "135" die niet op een dubbele buizenkam zitten maar buitenom gaan? De zwarte flexbuis met coax die verder doorloopt naar beneden dan de gele er naast? De PVC buis rechts waar de tekst zichtbaar is? Nee, OCD is helemaal niet fijn, het zorgt er wel voor dat de boel over het algemeen netter oogt.
Die flexibele buis zit volgens mij de aarddraad van de Ziggo aansluiting doorheen. Dat vond ik wel een heel erg makkelijke oplossing op deze manier, die er totaal niet uit zit. Deurbelkabeltjes... Och, tis laagspanning, dat scheelt. Klein plafond erin en het is uit het zicht. Die flexbuis links zit ook nog wel netjes, ik erger mij meer aan die 2 flexstukjes rechts :P.

Net zoals alle aansluitingen op de linkerwand die allemaal op een andere hoogte e.d. zitten... :/

[ Voor 42% gewijzigd door The Executer op 02-04-2021 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Hoe zouden jullie het volgende oplossen.

Ik heb een accespoint, de bedoeling is dat deze op de 1e etage in de overloop komt.

Ik heb 2 mogelijkheden, beiden heb ik twijfels over.

1

Er loopt een koof in het trapgat, met ontluchting en buizen werk naar de kruipruimte.
Door de koof naar beneden, en dan via de kruipruimte doortrekken naar meterkast omhoog.

Probleem, het is te ondiep - niemand durft het aan. Ik zeker niet.

2

Er hangt een rookmelder, deze rookmelder is voorzien van een koppeling en stroom naar een
2e rookmelder beneden. Ik had zo bedacht, ik laat die rookmelder vervallen. En trek (als dat al mogelijk is)
de cat6a vanaf daar naar de meterkast.

Ofwel, het is een standaard overloop. Maar ik vind het lastig het AP te plaatsen.

Iemand een tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
@ppeterr optie 1

Wat is ondiep. En waarom durft niemand het? Bang voor spinnen?

[ Voor 65% gewijzigd door jack zomer op 02-04-2021 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ja ben er bang voor, maar de ruimte is maar rond de 50cm. Ernstig smal om even
2 meter de hal in te tijgeren en de UTP zien vast te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
ppeterr schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:22:
[...]

50cm kom je toch prima doorheen?

Het is een kruipruimte, geen loopruimte. :P

Anders maak je iets van metaal aan de kabel en gebruik je een 2 meter lange stok of buis met een sterke magneet om het op te vissen.

[ Voor 16% gewijzigd door Xander op 02-04-2021 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Xander schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:31:
[...]

50cm kom je toch prima doorheen?

Het is een kruipruimte, geen loopruimte. :P

Anders maak je iets van metaal aan de kabel en gebruik je een 2 meter lange stok of buis met een sterke magneet om het op te vissen.
Ik had een bouwvakker over de vloer vandaag, en die zei ongeveer hetzelfde. Ik krijg het al benauwd bij
het idee. Morgen is hij er weer, en dan trek ik het even open en kijk wat hij er dan van vind.

Echt je kan er al niet gehurkt instappen, je moet eerst je benen de ene kant het gat in doen, dan je hoofd laag in een bocht en dan naar voren schuiven een meter of 2. Ik vraag mij af of dit dan nog normaal "kruip ruimte" is. En hoe kom je terug..... :X :?

[edit] uhm interresante tip van die magneet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
Achteruit? :+

Of een rondje kruipen? Het is ondiep maar verder net zo groot als de woning neem ik aan?

Ik heb volgens mij wel in vreemdere kruipruimtes gezeten. Mijn favorieten zijn kruipruimtes uit meerdere delen, gescheiden door funderingsbalken tot op de bodem. Waar men dan ooit een klein tunneltje onderdoor gespit heeft waar je eigenlijk net niet doorheen past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Xander schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:40:
[...]

Achteruit? :+

Of een rondje kruipen? Het is ondiep maar verder net zo groot als de woning neem ik aan?

Ik heb volgens mij wel in vreemdere kruipruimtes gezeten. Mijn favorieten zijn kruipruimtes uit meerdere delen, gescheiden door funderingsbalken tot op de bodem. Waar men dan ooit een klein tunneltje onderdoor gespit heeft waar je eigenlijk net niet doorheen past.
Het zweet breekt mij al uit bij het idee zeg, maar ik begrijp uit jouw reactie dus. Dat het gebruiken
van een rookmelder punt eigenlijk de manier niet is? Ik vervang dat punt wel elders. Dat is niet het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Het leukste klusje wat ik heb gehad was een drainage buis installeren in onder het huis van een maatje... Bij gebrek aan toegang onder 1 van de balken een gat gemaakt, en door/onder het water om aan de andere kant te komen... Mooie tijd .

Suc6. Het went op het moment dat je er onder bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
ppeterr schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:43:
[...]

Het zweet breekt mij al uit bij het idee zeg,
Dan moet jij er niet aan beginnen. Het laatste waar je op zit te wachten is een paniekaanval op een plaats waar je voor hulpdiensten niet bereikbaar bent.

Maar 50cm klinkt voor mij niet als extreem laag of ontoegankelijk.
maar ik begrijp uit jouw reactie dus. Dat het gebruiken
van een rookmelder punt eigenlijk de manier niet is? Ik vervang dat punt wel elders. Dat is niet het probleem.
Ik zou bedraade rookmelders niet op willen geven. Die dingen zijn tegenwoordig ook gewoon verplicht vanuit het bouwbesluit.

Daarnaast verwacht ik niet dat er een leiding rechtstreeks van de meterkast naar de rookmelder en rechtstreeks tussen de rookmelders onderling ligt. Daar zitten waarschijnlijk nog ergens wat centraaldozen tussen. En aangezien je elektra en data niet door dezelfde buis mag trekken is dat dan helemaal geen optie.

In het trapgat is een mooie plek voor een accesspoint. Heb er zelf één tegen de koof in het trapgat tussen de eerste en tweede verdieping hangen, prima voor beide verdiepingen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:41
als je in de kruipruimte de draad visueel kan zien ... kan je dan bv met een vishengel er niet bij ?

edit : laagspanning (12/24v) & utp mag absoluut niet samen schijnbaar in NL..

[ Voor 56% gewijzigd door ijske op 02-04-2021 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Morgen trek ik de boel in de hal weer even open, probeer ik een foto te maken en neem
ik de overwegingen mee om het toch iemand te laten doen :) Ik ga het laten zien hier.

Het zou inderdaad de beste oplossing zijn. Morgen wordt er ook deels een vloertje gestort in het
trapgat 2e verdieping. Hier zou het meest ideaal dan een aansluit punt gemaakt kunnen worden
om het accespoint op voor de 1e verdieping te maken. Door het beton heen.

(geen nieuwbouw trouwens, ik laat het vloer oppervlak vergroten van de zolder van mijn aangekochte woning)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijske
ppeterr schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:04:
Morgen trek ik de boel in de hal weer even open, probeer ik een foto te maken en neem
ik de overwegingen mee om het toch iemand te laten doen :) Ik ga het laten zien hier.

Het zou inderdaad de beste oplossing zijn. Morgen wordt er ook deels een vloertje gestort in het
trapgat 2e verdieping. Hier zou het meest ideaal dan een aansluit punt gemaakt kunnen worden
om het accespoint op voor de 1e verdieping te maken. Door het beton heen.

(geen nieuwbouw trouwens, ik laat het vloer oppervlak vergroten van de zolder van mijn aangekochte woning)
mijn advies : leg ineens dubbel cat6 utp van een kwaliteitsmerk (en overweeg of je ook coax nodig hebt ?)
waar het door de kruipruimte loopt zou ik kijken of je deze ofwel tegen het plafond kan vastmaken / in pijp / in flexibel... alles om te vermijden dat kabel los op de grond ligt in de kruipruimte

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 12:28

xleeuwx

developer Tweakers Elect
ijske schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:08:
[...]

mijn advies : leg ineens dubbel cat6 utp van een kwaliteitsmerk (en overweeg of je ook coax nodig hebt ?)
waar het door de kruipruimte loopt zou ik kijken of je deze ofwel tegen het plafond kan vastmaken / in pijp / in flexibel... alles om te vermijden dat kabel los op de grond ligt in de kruipruimte
Dit inderdaad en liefst ook cat6 grondkabel, je kan hele rare issues krijgen door normale kabels die onder de grond doorweekt zijn met (grond)water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
ijske schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:08:
[...]

Top advies! Ik heb toevallig net 50m weer bijbesteld, heb al 50M cat6a gisteren door het huis
heen getrokken, ik dacht dat red ik wel, mooi niet dus. Maar om op zo een klote plek (als ik het al ga doen)
2 kabels te leggen, dan is 1 reserve een goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:47

B2

wa' seggie?

Niet helemaal LAN gerelateerd, maar omdat de volgende optie een utp kabel trekken en PoE gebruiken is : Zou het lukken om een usb-c connector door een 5/8 buis te trekken?

Ik wil een tablet op gaan hangen als Home Assistant dashboard. Dit gaat op de plek komen waar eerder de thermostaat hing. Daar ligt nu een 4 aderige kabel, die wil ik vervangen door een usb-c kabel.

Andere optie is om de kabel te vervangen voor utp en een PoE naar usb-c adapter te gebruiken. Nadeel hiervan is dat ik die weer moet wegwerken in het lijstje waar de tablet in komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

ppeterr schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:22:
[...]

2 meter valt nog mee.. dat is gewoon je eigen lengte + gestrekte arm..
Hier gok ik ook op ongeveer 50cm ruimte, maar er ligt ook 20cm water in. Ik kom er niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:37
B2 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:48:
Niet helemaal LAN gerelateerd, maar omdat de volgende optie een utp kabel trekken en PoE gebruiken is : Zou het lukken om een usb-c connector door een 5/8 buis te trekken?

Ik wil een tablet op gaan hangen als Home Assistant dashboard. Dit gaat op de plek komen waar eerder de thermostaat hing. Daar ligt nu een 4 aderige kabel, die wil ik vervangen door een usb-c kabel.

Andere optie is om de kabel te vervangen voor utp en een PoE naar usb-c adapter te gebruiken. Nadeel hiervan is dat ik die weer moet wegwerken in het lijstje waar de tablet in komt.
Zo iets ? https://i.imgur.com/S6FJ6jP.jpg

In de 5/8 pijp 1 vier aderige telefoonkabel, en een utp.

Deze kabels voeden de Easy, de CO2 meting met 0-10 volt meetsignaal en het tablet, achter het tablet is de usb stekker aan de usb gesoldeerd. De adapter zitten allemaal op zolder.

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
ppeterr schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:14:
Probleem, het is te ondiep - niemand durft het aan. Ik zeker niet.

Iemand een tip ?
Kleine buurkindertjes of neefjes/nichtjes? Voor een tientje willen ze vast wel even in de zandbak onder jouw huis kruipen... (wel even aan de ouders van de betreffende kindertjes vragen voordat je ze de kruipruimte in stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

wizzopa schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:06:
[...]

Deze kabels voeden de Easy, de CO2 meting met 0-10 volt meetsignaal en het tablet, achter het tablet is de usb stekker aan de usb gesoldeerd. De adapter zitten allemaal op zolder.
Zoiets ja, bij mij zou alleen die tablet (Galaxy Tab A7) er aan komen te hangen. Op Ali heb ik een USB-C kabel van 7m gevonden. Off-spec, maar misschien moet het kunnen voor alleen voeding.
Ben al aan het kijken naar mooie ophang systeem. NobleFrames gevonden, maar 180 euro... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Je zal er ook nog een regelbare voeding bij moeten zoeken, die 5v komt er aan de andere kant waarschijnlijk niet meer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

jadjong schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:50:
Je zal er ook nog een regelbare voeding bij moeten zoeken, die 5v komt er aan de andere kant waarschijnlijk niet meer uit.
Dat zal de vraag worden inderdaad. 5m is de officiele max geloof ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
B2 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:06:
[...]

Dat zal de vraag worden inderdaad. 5m is de officiele max geloof ik?
Hangt van de laadsnelheid af. Als je daar 30W (6 ampere) doorheen wilt duwen dan heeft de kabel er meer moeite mee dan dat je een volle tablet met een halve watt op peil wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

jadjong schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:36:
[...]

Hangt van de laadsnelheid af. Als je daar 30W (6 ampere) doorheen wilt duwen dan heeft de kabel er meer moeite mee dan dat je een volle tablet met een halve watt op peil wilt houden.
Dat laatste. De tablet zal niet van de muur afgaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
Ik denk dat zoiets dan misschien handiger is?
Afbeeldingslocatie: https://cdn-reichelt.de/bilder/web/artikel_ws/D700/2USB.DE-2USB-2U-449450-32.jpg

[ Voor 78% gewijzigd door Hipska op 03-04-2021 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Hipska schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:01:
Ik denk dat zoiets dan misschien handiger is?
[Afbeelding]
De inbouw doos die er nu zit is van het kleine formaat helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 12:28

xleeuwx

developer Tweakers Elect
B2 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:48:

Als het alleen is om te laden kan je hiervoor ook zelf een en Usb-C kabel maken en de draden (kan je utp voor gebruiken) aan een usb-c connecter solderen of met een stekker.

Zoiets bijvoorbeeld:
https://www.allekabels.nl...16Xgi-EAQYASABEgJ_C_D_BwE

Dan heb je ook een groot blok van POE en als je het op maat maakt zie er niks van terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:37
B2 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:25:
[...]

Zoiets ja, bij mij zou alleen die tablet (Galaxy Tab A7) er aan komen te hangen. Op Ali heb ik een USB-C kabel van 7m gevonden. Off-spec, maar misschien moet het kunnen voor alleen voeding.
Ben al aan het kijken naar mooie ophang systeem. NobleFrames gevonden, maar 180 euro... 8)7
Kijk eens naar spiegelklemmen. https://www.praxis.nl/bad...2jGA2tEAQYAiABEgLNJvD_BwE

Of https://www.glasdiscount....2jGA2tEAQYASABEgLI5_D_BwE

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:57
En toen was mijn hele netwerk POE gevoed *O*

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Netwerk switchesMikroTik RB260GSP€ 53,50€ 53,50
1Netwerk switchesNetgear Prosafe Gigabit Plus GS105PE€ 60,50€ 60,50
1Netwerk switchesZyXEL GS1900-24HP€ 278,65€ 278,65
2Access pointsTP-Link EAP235-Wall€ 66,96€ 133,92

2x AP
2x RPi (via POE splitter)
2x Switch (waarvan 1 via POE splitter)

1 RPi zit op een POE passthrough van een van de AP's
1 RPi zit op een POE passthrough van een van mijn switches.

Ik zou graag die Mikrotik ook willen vervangen zodat hij zonder POE splitter werkt, maar nog geen alternatief gevonden met SPF.

[ Voor 15% gewijzigd door CurlyMo op 03-04-2021 11:27 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ppeterr
Nou, speciaal omdat ik commentaar kreeg op het accespoint wat los hing in de meterkast. Heb ik maar
even tegelijk een oplossing bedacht om het punt toch via de koof in de kruipruimte te krijgen.

Aangezien er geen hang plekje was voor het AP, besloten een deel vloer door te trekken boven
het trapgat. Eerst even een muur uitgebroken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVgXhodf5xvLKZWLSthVEFMh-AY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FGQ1YgpT7KsWFmEqxAK2rdu1.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens even een noodvloer gebouwd om opnieuw een muur terug te zetten, maar dan de vloer 40 cm doorgetrokken boven het trapgat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_9VamX4evXCeciI5zYPMElCzuM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HL3phhKLxPjYD8aQ8jKqOzhY.jpg?f=fotoalbum_large

Wordt een mooi plekje voor het accespoint!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOQOFlbWA0ouKkMztpl0hI0VLIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h63z2X7ciChXwIy0sPk1HP8r.jpg?f=fotoalbum_large

Het werkelijk doel is natuurlijk voor iets anders, maar mooi toch even meegepakt
voor het AP. Resultaat volgt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Darker schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:29:
[...]

@ranzige pad ; je schrijft dat je een "Digitus Ecoline 8U 19 inch wand kast patch beugel" in gebruik hebt. Maar volgens de specs die ik tegenkom is die 23,5cm diep.. een UDM Pro is al 28,5cm diep.. (ik liep daar namelijk ook tegen aan) Klopt dat dan wel? Of heb je een diepere variant van de Digitus Ecoline?
klopt helemaal, alleen is de "Digitus Ecoline 8U 19 inch wand kast patch beugel" in diepte verstelbaar tot maximaal 35cm.

bij de UDM komt dan nog de voedingplug er bij, hiervoor heb ik ene haaks model gekocht.
De Digitus Ecoline 8U 19 inch wand kast patch beugel hang ook nog 2cm van de wand af ivb 19mm op de achterwand.

Gelukkig zit er een deur inhet kozijn, daar koop je ook wat ruimte mee en kan hij net dicht ondanks het gebruik van een kabelgoot (19 inch metalen kabel goot / houder met schuifbare bedekking plaat)

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik vind die dingen echt die keer niks! :/

Dat frame is veel mooier :
B2 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:25:
Maar naast de kosten vraag ik me ook af :

- Of men aan de koeling heeft gedacht :?
- Hoe je dan de USB kabel aansluit ?!

Dit :

Kan ik namelijk ook niet echt mooi noemen met die connector die zo uitsteekt en afbreuk doet aan het geheel! :/
xleeuwx schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:10:
Als het alleen is om te laden kan je hiervoor ook zelf een en Usb-C kabel maken en de draden (kan je utp voor gebruiken) aan een usb-c connecter solderen of met een stekker.

Zoiets bijvoorbeeld:
https://www.allekabels.nl...16Xgi-EAQYASABEgJ_C_D_BwE

Dan heb je ook een groot blok van POE en als je het op maat maakt zie er niks van terug
Ik zou dat gewoon lekker aan een medeTweaker uitbesteden en een mooi kabeltje laten maken : YaaD d:)b
CurlyMo schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:25:
Ik zou graag die Mikrotik ook willen vervangen zodat hij zonder POE splitter werkt, maar nog geen alternatief gevonden met SPF.
Kan je hier wat mee : pricewatch: MikroTik Cloud Router Switch 305-1G-4S+IN :?
ppeterr schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:32:
Nou, speciaal omdat ik commentaar kreeg op het accespoint wat los hing in de meterkast. Heb ik maar
even tegelijk een oplossing bedacht om het punt toch via de koof in de kruipruimte te krijgen.

Aangezien er geen hang plekje was voor het AP, besloten een deel vloer door te trekken boven
het trapgat. Eerst even een muur uitgebroken.

[Afbeelding]

Vervolgens even een noodvloer gebouwd om opnieuw een muur terug te zetten, maar dan de vloer 40 cm doorgetrokken boven het trapgat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het werkelijk doel is natuurlijk voor iets anders, maar mooi toch even meegepakt
voor het AP. Resultaat volgt :)
Ten eerste : Ik begrijp je kruipruimte gedoe echt 110% en heb het zelf ook niet op claustrofobische kruipruimtes onder huizen en zo! :Y)

Maar...

Waarom ben je niet voor In Wall modellen gegaan i.c.m. het slopen van alle telefoonaansluitingen in het huis ?!

Vaak zit daar CAT5e/CAT6 bekabeling achter en dat werkt prima i.c.m. PoE en 1 Gbps snelheden! :)
En je kan nog via PoE Passthrough een extra switch erachter hangen of een andere accesspoint indien nodig! :Y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xander
ppeterr schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:32:

[Afbeelding]
Wat een toewijding voor het ophangen van een accesspoint. :+

Hier hangt hij aan de koof.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1h0AQghADzag5EfiiuFBlsB6Dcg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BQilgxxPs1yFFlpiBKRRhxtz.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:57
Die kende ik, maar is een beetje onzinnig lomp en duur voor het doel :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:56
The Executer schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:52:
[...]

Och, dat is bij mij helaas niet anders :X . Denk dat je weinig meterkasten aantreft die dit beter hebben. Vindt het zelf ook geen gezicht hoor.

Wat ook leuk is, de schakelaars van de fasen kloppen niet bij mij. Schakelaar 1 doet fase 2, en schakelaar 2 doet fase 1. Dat vindt mijn OCD niet zo leuk O-) . Toen we de nieuwe meter kregen gevraagd of de monteur dit wilde aanpassen, maar deze man was net zo flexibel als beton :P.
Heb je hem wel eerst koffie aangeboden? De meeste werklui werken namelijk op koffie.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
B2 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:06:
[...]

De inbouw doos die er nu zit is van het kleine formaat helaas.
Een beetje groter maken en klaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hipska schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 16:30:
[...]

Een beetje groter maken en klaar?
Dit is meestal veel meer werk als wordt ingeschat.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
nero355 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:40:
[...]
Ten eerste : Ik begrijp je kruipruimte gedoe echt 110% en heb het zelf ook niet op claustrofobische kruipruimtes onder huizen en zo! :Y)

Maar...

Waarom ben je niet voor In Wall modellen gegaan i.c.m. het slopen van alle telefoonaansluitingen in het huis ?!

Vaak zit daar CAT5e/CAT6 bekabeling achter en dat werkt prima i.c.m. PoE en 1 Gbps snelheden! :)
En je kan nog via PoE Passthrough een extra switch erachter hangen of een andere accesspoint indien nodig! :Y)
Ik heb een verhaaltje, dus het verbouwinkje is achter de rug. En ik dus iemand gecharterd om de kruipruimte
in te duiken. Zonder problemen hoppa zo onder het huis. Dus ik denk YO dat komt goed. Stukje peur wegbikken en gaan met de kabel. Wat blijkt....is alles rondom gas/electra/luchtafvoer vol gestort met beton.
Tegenvaller....maar goed, door naar plan 2. Dat was een meter of 30 omleggen en ietwat in het zicht, maar goed vooruit. Dus we staan te kijken op het punt van de eerste foto van mijn vorige posting.
Daar waar we dat stuk muur eruit gerost hebben.

Wat denk je, zit daar gewoon een afdek kapje in de muur, met jawel......een loze leiding direct naar
de meterkast. |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Dus het komt er op neer dat ik ongeveer een meter van het aansluitpunt voor het AP, straks de cat6A kan trekken.....welja jippie :)

Over je in-walls. Die heb ik in de woonkamer al gehangen. Er zit er straks ook een op zolder.
Maar de tussen verdieping komt daar dus de wifi 6 LR. Betere combo. Want die in-walls worden later ook wifi6 .Over je cat 6. Kan ik ook simpel zijn, en mompel iets over 10Gbs....want dat komt er later zeker.

So far - day 2 !
Xander schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:49:
[...]

Wat een toewijding voor het ophangen van een accesspoint. :+

Hier hangt hij aan de koof.

[Afbeelding]
Looks good! Maar joh, verticaal is iets beter prestatie behoud 8)

[ Voor 12% gewijzigd door ppeterr op 03-04-2021 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Moet er wel even bij vertellen dat ik pas 1 dag eigenaar van die woning ben.
En het hele gebeuren is niet voor het accespoint :) De gehele zolder is verbouwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0tRkEphaEvJSC3E1SX5BDNJksI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QShDvK7jEYhoyCm9zgC7T3EB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

DutchKel schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 15:53:
[...]

Heb je hem wel eerst koffie aangeboden? De meeste werklui werken namelijk op koffie.
Zeker! Iedere monteur die hier over de vloer komt, krijgt op z'n minst 2 bakken koffie aangeboden :) . Dat is wel het minste wat ik voor ze kan doen.

Ach, tis geen ramp, maar het is nu niet echt logisch zeg maar. Schakelaar 1 -> fase 2. Schakelaar 2 -> fase 1. Hier kwam ik overigens achter dankzij de digitale meter, omdat deze de actieve fasen ook aangeeft. Anders was ik er (nog) niet achter gekomen.

Binnenkort maar eens beginnen met de meterkast. Poos terug eindelijk de kabels naar zolder voor elkaar gekregen, alleen bungelt alles nu nog een beetje los. Daarnaast moet ik de slaapkamers nog even doen, maar die van ons zoontje wordt ook een uitdaging. Buis zit niet diep genoeg in de muur (of de doos te diep), waardoor ik maar een half gat over heb in de doos in de muur. Vrees dat dat 1 kabeltje gaat worden, of kijken of het vanuit de slaapkamer naar de meterkast wel lukt er 2 door te voeren. Onderweg zitten er ook nog wat obstakels, al met al geen gemakkelijke klus vrees ik. Misschien kan ik de buis ook wel wat buigen zodat deze hopelijk in het gat van de doos schiet.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ppeterr
Dag 3, speciaal voor @nero355
Netwerkje draait soepel. Tot nu toe tevreden :)

Nog her en der een finishing touch, likje verf, of kleine config.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtksnppSprbEy1OEK1edmZrXv08=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbXSPqSPbGPzU1uzGtz1Jglh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A847TE-qVjGzI4mUstic25stQb0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFPebjmQ7NHCrzvJDJC1fRMq.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

nero355

ppeterr schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:53:
Dag 3, speciaal voor @nero355
Netwerkje draait soepel. Tot nu toe tevreden :)

[Afbeelding]
Mwahahaha! NICE! :D d:)b 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Cyberpope schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 16:32:
[...]

Dit is meestal veel meer werk als wordt ingeschat.
Het is wel een klusje, maar dan heb je wel de best mogelijke afwerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
ppeterr schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:42:
Looks good! Maar joh, verticaal is iets beter prestatie behoud 8)
Dat ligt er maar net aan wat je er mee wilt bereiken toch?

Ik wil goed bereik op 2 verdiepingen, volgens mij is het afstraalgedrag zoals het ding nu hangt dan juist een voordeel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Xander schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:43:
[...]

Dat ligt er maar net aan wat je er mee wilt bereiken toch?

Ik wil goed bereik op 2 verdiepingen, volgens mij is het afstraalgedrag zoals het ding nu hangt dan juist een voordeel. :+
Zeker, is ook zo. Als het functioneert is het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09-2023
Stukje bij beetje kom ik verder in de meterkast. Stroomaansluiting voor modem en NTU nu bij elkaar, maar eigenlijk zit de NTU niet naar m’n zin gemonteerd en wil ik die rechts geplaatst hebben waar glas binnenkomt in huis. Heb op het patchpaneeltje in de kabelgoot al een kabel afgemonteerd voor de NTU, maar zit nu even af te vragen hoe ik hem moet verplaatsen, ik zie nergens schroefjes als ik hem open twist. Iemand ideeën? Zie het niet zo zitten om het garantiezegel te verbreken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhUNBs6iHXx8BI38NapqjeeTlow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SEU4b6g1Us1ySNFXfj2VpWKc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-4_dFealbEA3DzwAhbXZcz8AAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/psKRPeI5R3BDUnOzwHZp9hq1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
FreddyV schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:53:
Zie het niet zo zitten om het garantiezegel te verbreken.
Drie keer raden waar die schroefjes zitten... (of je kunt 'm zo omhoog schuiven en naar voren trekken omdat de scroefjes niet door de behuizing zitten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 20:38
[...]

Misschien de USB vervangen voor deze https://nl.aliexpress.com...3769.html?channel=twinner die zijn geheel plat en steken niet zover uit.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyV
sypie schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:55:
[...]

Drie keer raden waar die schroefjes zitten... (of je kunt 'm zo omhoog schuiven en naar voren trekken omdat de scroefjes niet door de behuizing zitten)
Omhoog schuiven had ik al geprobeerd, was geen beweging in te krijgen 😕 Jammer, dan maar zoals hij nu zit. Ben wat bang voor beschadiging van het glaskabeltje dat er nu tussen hangt, zit amper nog slack in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

FreddyV schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:53:
Stukje bij beetje kom ik verder in de meterkast. Stroomaansluiting voor modem en NTU nu bij elkaar, maar eigenlijk zit de NTU niet naar m’n zin gemonteerd en wil ik die rechts geplaatst hebben waar glas binnenkomt in huis. Heb op het patchpaneeltje in de kabelgoot al een kabel afgemonteerd voor de NTU, maar zit nu even af te vragen hoe ik hem moet verplaatsen, ik zie nergens schroefjes als ik hem open twist. Iemand ideeën? Zie het niet zo zitten om het garantiezegel te verbreken.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij welke provider zit je dan met deze setup :?

Ik heb bij Caiway ook een Genexis 7840 en die is zelf ook gelijk de NTU zeg maar, want de SFP module zit direct aan de achterkant erop aangesloten! :)

Sterker nog : Ik zou dolgraag dat kleine vierkante/cube-achtige kastje van jou willen hebben, want dat is waarschijnlijk een ding dat de boel Bridged en de betere keuze is i.c.m. eigen apparatuur! :D

Ik moet nog een keer die SFP module gewoon naar mijn eigen netwerk verplaatsen... O-)
/Beetje lui... :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreddyV
nero355 schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:35:
[...]

Bij welke provider zit je dan met deze setup :?

Ik heb bij Caiway ook een Genexis 7840 en die is zelf ook gelijk de NTU zeg maar, want de SFP module zit direct aan de achterkant erop aangesloten! :)

Sterker nog : Ik zou dolgraag dat kleine vierkante/cube-achtige kastje van jou willen hebben, want dat is waarschijnlijk een ding dat de boel Bridged en de betere keuze is i.c.m. eigen apparatuur! :D

Ik moet nog een keer die SFP module gewoon naar mijn eigen netwerk verplaatsen... O-)
/Beetje lui... :$
Mijn ISP is Kabelnoord. Had nogal wat voeten in de aarde om alles gemonteerd te krijgen. Het hele traject van aanmelding tot oplevering kostte dik 2 jaar. Maar het wachten was de moeite waard, van 7/1 naar 100/100. Heel blij mee, alleen ben ik niet bij de montage van de NTU geweest waardoor ik niet instructie heb kunnen geven om het op de juiste plek te laten monteren. Ga komende week nog even bellen om te zien of zij hem nog kunnen verplaatsen misschien, zouden ze me heel blij mee maken. Monteert de boel net even netter af.

Verder staat op mijn thuiskantoortje nog een zelfbouw rack (IKEA Rast met 6U strips erin), waar de overige netwerkapparatuur in zit. Tijdelijke constructie, als ik wissel van kamer komt er een groter rack waarin bijvoorbeeld ook een Raspberry Pi module komt voor PiHole etc. Zat ideeën maar beperkt door de hoeveelheid werk die er in dit oude huis zit🙈

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DutchKel
Hier is op 2e paasdag mijn laatste access point opgehangen voor binnen (buiten moeten er ook nog komen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pU2z2pROtSorSaPSxB7Y-EGz9Nk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vtxHHEeSImLkKRBuUgvAHR3e.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3CrXJNpcY7ykM3zb1aHU58hiB4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXY4T67C6dK8i9y3XvK7SUsD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94eXd-ju_gvhj0SDtvgT2lmDkp0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxRJiveS43716bTymhXjQcSo.jpg?f=fotoalbum_tile

Op het eerste plaatje zie je de kabel via een inbouwdoos uit de muur komen, vervolgens gaat deze een holle plint in. Daarna komt die aan de zijkant weer eruit waarna die in de hoek omhoog gaat.

Op het 2e plaatje zie je (als je goed kijkt) de kabelgoten in de hoek zitten die helemaal naar het plafond gaat (5 meter hoog).

Op het laatste plaatje zie je de access point hangen.

Er is in totaal ongeveer 8 meter kabelgoot gebruikt.

De muren (behalve het eerste stuk) was hout dus ik heb de kabelgoot met simpele schroefjes vastgeschroefd. Op het hoogste punt vond ik het niet zo heel fijn werken, maar hij hangt.

Dit is overigens de 2e die zo hoog hangt. Aan de andere kant van de zolder hangt er nog een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:57
DutchKel schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:08:
Hier is op 2e paasdag mijn laatste access point opgehangen voor binnen (buiten moeten er ook nog komen)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Op het eerste plaatje zie je de kabel via een inbouwdoos uit de muur komen, vervolgens gaat deze een holle plint in. Daarna komt die aan de zijkant weer eruit waarna die in de hoek omhoog gaat.

Op het 2e plaatje zie je (als je goed kijkt) de kabelgoten in de hoek zitten die helemaal naar het plafond gaat (5 meter hoog).

Op het laatste plaatje zie je de access point hangen.

Er is in totaal ongeveer 8 meter kabelgoot gebruikt.

De muren (behalve het eerste stuk) was hout dus ik heb de kabelgoot met simpele schroefjes vastgeschroefd. Op het hoogste punt vond ik het niet zo heel fijn werken, maar hij hangt.

Dit is overigens de 2e die zo hoog hangt. Aan de andere kant van de zolder hangt er nog een.
Erg strak gedaan. Ik moet ook flink wat kabelgoten in ons nieuwe huis gaan leggen. Ondanks dat het een huis van 4 jaar oud is, ligt er alleen een UTP kabel naar de TV hoek. Er gaat er ook nog 1 naar de zonnepanelen (vermoed ik), maar die gaat direct naar buiten, dus kan ik geen switch tussen knallen. Alle kabels naar 1e en 2e verdieping moeten dus via het trappengat gaan lopen met kabelgootjes ofzo. Ben er nog niet helemaal uit wat de meest elegante oplossing is, maar als ik dit zo zie, dan is dat erg netjes weggewerkt en heb ik er weer hoop in dat het wel goed komt :)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
RobbieB schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:15:
[...]

Erg strak gedaan. Ik moet ook flink wat kabelgoten in ons nieuwe huis gaan leggen. Ondanks dat het een huis van 4 jaar oud is, ligt er alleen een UTP kabel naar de TV hoek. Er gaat er ook nog 1 naar de zonnepanelen (vermoed ik), maar die gaat direct naar buiten, dus kan ik geen switch tussen knallen. Alle kabels naar 1e en 2e verdieping moeten dus via het trappengat gaan lopen met kabelgootjes ofzo. Ben er nog niet helemaal uit wat de meest elegante oplossing is, maar als ik dit zo zie, dan is dat erg netjes weggewerkt en heb ik er weer hoop in dat het wel goed komt :)
Je zou de RJ45 kabel, voordat deze jou dak in gaat nog in 2 stukken kunnen knippen. Vervolgens er een switch tussen plaatsen. Zou hou je RJ45 voor je panelen, en heb je poorten voor je overige doelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Tux3.14 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:18:
[...]

Je zou de RJ45 kabel, voordat deze jou dak in gaat nog in 2 stukken kunnen knippen. Vervolgens er een switch tussen plaatsen. Zou hou je RJ45 voor je panelen, en heb je poorten voor je overige doelen :)
Ja het probleem is alleen dat ik (nog) niet weet 'hoe' hij naar de zonnepanelen gaat. In de meterkast loopt een kabel het plafond in, om vervolgens nergens in huis terug te vinden te zijn.. Moet er nog even beter naar zoeken, maar als hij binnen (en bij voorkeur op zolder) ergens zichtbaar is, dan gaat hij zeker doormidden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
[...]

Als je echt geen andere oplossing hebt dan is dit wel een redelijke oplossing. Natuurlijk is volledig in de muur weggewerkt altijd iets netter, maar die mogelijkheid heb je niet altijd.

Wat bij mij ook scheelt is dat het een zolder is. Daar ben ik iets minder kritisch, maar toch vind ik dit wel erg netjes eruit zien.

De kamer wordt overigens een mancave. Daar wil ik het dus wel netjes hebben.

Vaak worden de zonnepanelen via WiFi aangesloten (dit om kosten te besparen met de kabel te trekken), dus vraag even na of ze een kabel erop aan willen sluiten of een wifi module willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
RobbieB schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:21:
[...]

Ja het probleem is alleen dat ik (nog) niet weet 'hoe' hij naar de zonnepanelen gaat. In de meterkast loopt een kabel het plafond in, om vervolgens nergens in huis terug te vinden te zijn.. Moet er nog even beter naar zoeken, maar als hij binnen (en bij voorkeur op zolder) ergens zichtbaar is, dan gaat hij zeker doormidden :P
Komt ie niet gewoon uit bij je omvormer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Tux3.14 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:41:
[...]

Komt ie niet gewoon uit bij je omvormer?
Dat zou je denken, maar daar zit dus een antenne (vermoedelijk wifi?). Dus waar die netwerkkabel naartoe gaat is nog 1 groot mysterie, maar zonnepanelen waren de enige logische optie, aangezien er geen aansluitingen uit de muur komen. Van het weekend zou er internet moeten zijn en kan ik met de aanleg v/h netwerk beginnen, dus dan gaan we in ieder geval wat informatie krijgen over wat er op aan is gesloten... spann0nd..

Ben ook benieuwd hoe ik die omvormer met het nieuwe Wifi moet gaan verbinden. Zal vast in de handleiding staan..

[ Voor 19% gewijzigd door RobbieB op 06-04-2021 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:59
[...]

Als het een huis van 4 jaar oud betreft heb je waarschijnlijk een koof bij de trap vanaf de zolder naar de begane grond. Dat is al een fijne plek om kabels doorheen te trekken. En kom je in ieder geval bij een paar kamers uit.

Hier ook een huis van 5 jaar oud en ben de tweede bewoner. Ook creatief geweest met kabels trekken.
Het liefst werk je de kabels in de wand weg middels frezen en daarna stukadoor eroverheen.

Gaat nog wel ooit een keer gebeuren maar voor nu even geen prioriteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Aramiss schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:56:
[...]

Als het een huis van 4 jaar oud betreft heb je waarschijnlijk een koof bij de trap vanaf de zolder naar de begane grond. Dat is al een fijne plek om kabels doorheen te trekken. En kom je in ieder geval bij een paar kamers uit.
Dat zou je denken, maar nope. Er zit wel een 'service-schacht' voor ventilatie, leidingen, etc. maar die is vanaf de 1e verdieping niet te bereiken (en loopt door de badkamer) en vanaf de zolder dichtgemaakt. Gelukkig heeft de vorige bewoner alle tekeningen e.d. achter gelaten, dus ook daar maar eens kijken of ik er wijzer uit kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
RobbieB schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:50:
[...]

Dat zou je denken, maar daar zit dus een antenne (vermoedelijk wifi?). Dus waar die netwerkkabel naartoe gaat is nog 1 groot mysterie, maar zonnepanelen waren de enige logische optie, aangezien er geen aansluitingen uit de muur komen. Van het weekend zou er internet moeten zijn en kan ik met de aanleg v/h netwerk beginnen, dus dan gaan we in ieder geval wat informatie krijgen over wat er op aan is gesloten... spann0nd..

Ben ook benieuwd hoe ik die omvormer met het nieuwe Wifi moet gaan verbinden. Zal vast in de handleiding staan..
Weet je dan wel zeker dat ie voor je zonnepanelen installatie is? Kan net zo goed van je CV ketel zijn voor eventueel een slimme thermosstaat. Kun je in de DHCP van je router niet zien wat voor mac adres het heeft, wellicht een IP waar je naar toe kunt browsen? Mac adres kun je eventueel googlen en zo achterhalen wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Tux3.14 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:07:
[...]

Weet je dan wel zeker dat ie voor je zonnepanelen installatie is? Kan net zo goed van je CV ketel zijn voor eventueel een slimme thermosstaat. Kun je in de DHCP van je router niet zien wat voor mac adres het heeft, wellicht een IP waar je naar toe kunt browsen? Mac adres kun je eventueel googlen en zo achterhalen wat het is.
Ja, dat is het plan, maar ik ga vrijdag pas alles aansluiten dus dan hoop ik meer te weten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 22:06
Vandaag tot de conclusie gekomen dat ik de patchkast toch op een andere plaats zal moeten hangen omdat de rail van de garagepoort in de weg hangt. Ik kan nu niet anders dan de kast van 9U hoog hier te hangen:
Edit: afbeelding zonder telefoonnummer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkpjrF5OgW36nKw-qB0toP81iBQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zFAH3HCa68QGWNZa6pnbS31j.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 92% gewijzigd door briecht op 07-04-2021 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-08 22:20
@briecht Je telefoonnr is zichtbaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ro3lie
[...]

[Afbeelding]

Vandaag heb ik ze ontvangen!
De dakleidinghouders zijn van te voren al gevuld (gewicht). Met bijbestelde clip kan ik er een buishouder opschroeven en heb ik zo een mooie, eenvoudige en betaalbare oplossing voor een kabel over een platdak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfVDCvaErNoZQ212XtwUP7-Y0AY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g76IXVxfDH2wQA2ElHCYaGkt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dL_Qqdm4FGXc3u9JuR6SUSoX_T0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UyqpVQaeaDiSEBjwvPm2cYWi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0D_7ULm9I0TPsT9oCbRikoHGJrc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPoqXTOlZ6scHf1yOs1rJw6l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
briecht schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:37:
Vandaag tot de conclusie gekomen dat ik de patchkast toch op een andere plaats zal moeten hangen omdat de rail van de garagepoort in de weg hangt. Ik kan nu niet anders dan de kast van 9U hoog hier te hangen:
Edit: afbeelding zonder telefoonnummer:
[Afbeelding]
meet even goed met de diepte ... ik denk dat ietswat rack met 50cm al snel tegen je auto komt, en daar heb je ook geen zin in...

ga voor een verticale muurbeugel van 4U oid... dat is +- 12cm dik dan
1. patchpunten
2. switch
3. router
4. reserve

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81n4R9q40XL._AC_SL1500_.jpg

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

(jarig!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Ag0aPERvSYlv4vH4pmvgnv8LOY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3JjrawslBiPYYvb8uImvKQT.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLvOm_kS2hGeMEPbX5G6kbo2DzQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJ4eg4roShnKjAKhCOwkBZzT.jpg?f=fotoalbum_medium

Wat zie je allemaal:
  • Digitus Ecoline 8U 19 inch wand kast patch beugel
  • Digitus base palte 1HE zwart
  • 2x 24 Keystone patchpaneel
  • 2 stekkerdozen (waarvan 1 met overspanningsbeveiliging)
  • Netwerkkabels: Belden 10GXE00D grijs/LSNH(en wat andere kabels van de installateur)
  • Kabelgoot die door de installateur geplaatst is _/-\o_
Baseplate is formeel niet bedoeld als bovenkant (kon niets fatsoenlijks vinden) dus heb de baseplate wat aangepast. Stukje ertussen uit gezaagd en daarna paste hij perfect op het patchpaneel 8).

Wat zie je nog niet:Meeste kabels zelf getrokken. Kreeg er een paar in de zolder echt niet doorheen, installateur gevraagd die te trekken (wat gelukt is). Zat aardig wat beton in de leidingen volgens mij, trekveer was ook te kort en had geen zin zelf wat te slopen in het proces.
Patchpanel onderop is vooral bedoeld voor de buiten aansluitingen. Heb wat meer aansluitingen aangelegd dan ik werkelijk nodig ga hebben waarschijnlijk :D.

Overigens is Belden 10GXE00D grijs/LSNH (CAT6a) trekken in 19mm best een uitdaging. Het lukt met voldoende glijmiddel maar eenvoudig is anders.

[ Voor 20% gewijzigd door Tortelli op 11-04-2021 11:33 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 124 Laatste

Let op:
Je mag best iets anders posten dan alleen plaatjes, maar houd het wel on-topic. Wil je lekker slap ouwehoeren? Je mag je vraag (ook) stellen in de NT kroeg. In dit topic willen we het graag serieuzer houden.
Reageren op iemand zijn set-up en daar wat over vragen is dus geen probleem, zolang het maar ontopic is.

NT Kroeg v0.1

Dit topic gaat over de LAN kant. Omdat dit vaak ook in de meterkast zit en vanuit daar ook vragen ontstaan is er inmiddels een apart topic. Dus vragen omtrent de elektrische kant van je afwerking:
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2