nero355 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:40:
[...]
Ten eerste : Ik begrijp je kruipruimte gedoe echt 110% en heb het zelf ook niet op claustrofobische kruipruimtes onder huizen en zo!
Maar...
Waarom ben je niet voor In Wall modellen gegaan i.c.m. het slopen van alle telefoonaansluitingen in het huis ?!
Vaak zit daar CAT5e/CAT6 bekabeling achter en dat werkt prima i.c.m. PoE en 1 Gbps snelheden!

En je kan nog via PoE Passthrough een extra switch erachter hangen of een andere accesspoint indien nodig!

Ik heb een verhaaltje, dus het verbouwinkje is achter de rug. En ik dus iemand gecharterd om de kruipruimte
in te duiken. Zonder problemen hoppa zo onder het huis. Dus ik denk YO dat komt goed. Stukje peur wegbikken en gaan met de kabel. Wat blijkt....is alles rondom gas/electra/luchtafvoer vol gestort met beton.
Tegenvaller....maar goed, door naar plan 2. Dat was een meter of 30 omleggen en ietwat in het zicht, maar goed vooruit. Dus we staan te kijken op het punt van de eerste foto van mijn vorige posting.
Daar waar we dat stuk muur eruit gerost hebben.
Wat denk je, zit daar gewoon een afdek kapje in de muur, met jawel......een loze leiding direct naar
de meterkast.
Dus het komt er op neer dat ik ongeveer een meter van het aansluitpunt voor het AP, straks de cat6A kan trekken.....welja jippie
Over je in-walls. Die heb ik in de woonkamer al gehangen. Er zit er straks ook een op zolder.
Maar de tussen verdieping komt daar dus de wifi 6 LR. Betere combo. Want die in-walls worden later ook wifi6 .Over je cat 6. Kan ik ook simpel zijn, en mompel iets over 10Gbs....want dat komt er later zeker.
So far - day 2 !
Looks good! Maar joh, verticaal is iets beter prestatie behoud
[
Voor 12% gewijzigd door
ppeterr op 03-04-2021 18:43
]